(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 25 دی 1389- شماره 19840

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مديرمسئول كيهان در جمع مردم قزوين: سران داخلي فتنه رحم اجاره اي رژيم صهيونيستي بودند
مؤسسه اطلاعاتي استراتفور: بمب اتمي ايران تسلط بر شاهراه نفت دنياست
آيت الله مصباح يزدي:
كساني كه دين را در حد كمك به ساخت مسجد و حسينيه مي دانند گرايش سكولاريسمي دارند
تشكيل پرونده سقوط بوئينگ 727 در دادسراي تهران
ديدار اعضاي شوراي عالي حوزه هاي علميه تهران با مراجع عظام تقليد در قم
دكتر فريدون عباسي: ما از آنچه دشمن فكر مي كند خطرناكتريم !
زاكاني : اصولگرايان نبايد وارد دعواهاي سياسي درون جناحي شوند
سروري: رفتارهاي اخير خاتمي ادامه همان رفتارهاي راديكالي دوران فتنه است
توضيحات روابط عمومي مجلس درباره استخدام فرزندان نمايندگان
گاردين: حمايت نمايندگان پارلمان آمريكا و انگليس از منافقين شرم آور است
رحماندوست مشاور عالي بنياد شهيد شد



مديرمسئول كيهان در جمع مردم قزوين: سران داخلي فتنه رحم اجاره اي رژيم صهيونيستي بودند

قزوين- خبرنگار كيهان:
«فتنه» يعني آزمايش و در اصل به معناي وارد كردن طلا در آتش است تا بعد از سوختن و حذف ناخالصي ها، عيار واقعي آن معلوم شود. فتنه 88 هم يك آزمون بزرگ بود و روز 9 دي كه پايان اين آزمايش بود توده هاي چندده ميليوني مردم با حضور خود در آن روز حماسي و بي نظير نشان دادند طلاي ملت ايران از درجه خلوص بسيار بالا و عيار فوق العاده اي برخوردار است و ناخالصي ها بسيار اندك و كم شمارند.
حسين شريعتمداري، مدير مسئول كيهان در همايش ناظران شوراي نگهبان و جمع كثيري از مردم قزوين كه عصر پنج شنبه در سالن شهيد رجايي اين شهر برگزار شده بود، گفت؛ اين سؤال كه آيا جنگي در پيش است يك سؤال انحرافي است، زيرا جنگ از سه دهه قبل آغاز شده و هنوز ادامه دارد و فقط ميدان هاي درگيري تغيير پيدا كرده است. وي اضافه كرد؛ جنگ هنگامي آغاز شد كه اسلام ناب محمدي(ص) با دو ويژگي ظلم ستيزي و عدالت خواهي در ايران بر كرسي حاكميت نشست و از همان آغاز، از يكسو نظام سلطه جهاني به مقابله با آن برخاست و از سوي ديگر ملت هاي محروم و مستضعف به آن دل بستند. دشمنان بيروني تجربه حمله نظامي و تحريم هاي اقتصادي را ناكارآمد يافتند چرا كه «باور»ها را نمي توان بمباران كرد، دشمن بعد از اين تجربه ده ساله به سراغ باورها آمد و تغيير و تحريف آن را در دستور كار خويش قرار داد و اين يعني همان «جنگ نرم».
شريعتمداري گفت؛ فتنه 88 جنگ احزاب بود كه در آن همه دشمنان اسلام و انقلاب نظير منافقين و بهايي ها و سلطنت طلب ها و كلان سرمايه داران و ماركسيست ها و مدعيان اصلاحات، تحت مديريت مستقيم و بي پرده مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس به ميدان آمده بودند. در ائتلاف فتنه 88 هيچكس از دشمنان نظام و اسلام، چه فرد، چه حزب و گروه و چه قدرت هاي بيگانه غايب نبودند. مدير مسئول كيهان با اشاره به اين ائتلاف كه «ريچارد هاس» رئيس شوراي روابط خارجي آمريكا از آن با عنوان «ائتلاف سفيد»! ياد مي كند پرسيد؛ آيا ساده لوحانه نيست كه هدف از اين ائتلاف يعني فتنه 88 را رقابت انتخاباتي! و مخالفت با دولت! تلقي كنيم؟! و افزود؛ تركيب ائتلاف ترديدي باقي نمي گذارد كه هدف اصلي فتنه 88 مقابله با اساس اسلام و انقلاب و نظام بوده است. و اين تنها نقطه اي بود كه تمامي ائتلاف كنندگان در آن اشتراك نظر داشتند.
مدير مسئول كيهان در ادامه به اسنادي اشاره كرد كه از تماس هاي نزديك و پي درپي برخي از استراتژيست هاي آمريكايي و انگليسي كودتاي مخملي و صهيونيست هاي نشان دار با اعضاي مركزيت حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب حكايت مي كرد و خطاب به فتنه گران گفت؛ آيا مي توانيد اين اسناد را انكار كنيد؟ شما در اوج دولت اصلاحات و مجلس ششم كه احساس قدرت مي كرديد، بسياري از اين اسناد را در نشريات و يا سايت هاي خود منتشر كرده ايد. شريعتمداري گفت؛ اين اسناد كمترين ترديدي باقي نمي گذارد كه فتنه 88، لااقل از 20 سال پيش كليد خورده و ماجراي 18 تيرماه 1378 بخشي از آن بوده است. وي گفت؛ با توجه به اين اسناد چه كسي مي تواند ريشه و پيشينه دو دهه اي فتنه 88 و يا مديريت بيروني آن را انكار كند؟ بد نيست بدانيد كه همين 2 روز قبل مايكل لدين مشاور امنيتي رئيس جمهور آمريكا اعتراف كرد كه جنبش سبز! از اواسط دهه 1980 يعني اواخر دهه 60 كليد خورده و توضيح داد كه از آن هنگام تماس هاي مكرري با دفتر مهندس موسوي و بيت منتظري داشته اند. وي با ارائه يك سند مكتوب پرسيد؛ آيا مي دانيد كه طرح فشار از پائين و چانه زني از بالا، پيشنهاد «تيموتي گارتن» يكي از ماموران برجسته MI6 انگليس بوده است كه به ايران آمده و با سران جبهه اصلاحات جلسات متعددي داشته است؟ و يا مي دانيد كه طرح به اصطلاح «نافرماني مدني» پيشنهاد «هابرماس» بوده است كه ملاقات هاي طولاني با عطاءالله مهاجراني در دفتر گفت وگوي تمدن ها و نيز با محسن كديور و برخي ديگر از اعضاي اين جبهه داشته است؟ و يا ادعاي تقلب، طرح پيشنهادي جرج سوروس بوده است كه دو بار با خاتمي ملاقات پنهان داشته است؟!
شريعتمداري در ادامه به نمونه هايي از پيروي بي كم و كاست سران فتنه از فرمول كودتاي مخملي جين شارپ، ريچارد رورتي، هلوي و جرج سوروس اشاره كرد و گفت؛ تمامي اين شواهد و اسناد حكايت از آن دارد كه موسوي و خاتمي و كروبي در جريان فتنه 88 نقش رحم اجاره اي را براي رژيم صهيونيستي، آمريكا و انگليس برعهده داشته اند كه به دليل هوشياري و بصيرت مردم، از اين رحم اجاره اي فقط يك جنين سقط شده بيرون آمد.
مدير مسئول كيهان در بخش ديگري از سخنان خود به شاخصه هايي اشاره كرد كه اگر مورد توجه قرار گيرند، فتنه ها در همان هنگام شكل گيري قابل كشف و عوامل آن قابل شناسايي هستند. وي در اين باره به شاخصه هايي نظير «ائتلاف هاي ناهمگن»، «تفاوت تابلوها با شناسنامه ها»، «انحراف خواص»، «سابقه افراد»، «حال كنوني شخصيت هايي كه قبلا خوش سابقه بوده اند»، «همخواني با بيگانگان»، «تفاوت حركت ها با نقشه راه كه ملاك و معيار آن ولي فقيه است» و موارد ديگري اشاره كرده و براي هريك از آنها نمونه هايي از فتنه 88 ارائه داد.
در ادامه اين نشست مدير مسئول كيهان به پرسش هاي حاضران پاسخ داد. شريعتمداري در پاسخ به سؤالي درباره ملاقات برخي از نمايندگان مدعي اصلاحات با خاتمي گفت؛ اين عده براي نصيحت خاتمي و درخواست از وي براي توبه نرفته بودند بلكه در پي رايزني بودند، ملاقات آنها با خاتمي مانند آن است كه با فرستاده مثلث آمريكا و اسرائيل و انگليس براي مقابله با اسلام و انقلاب به رايزني نشسته باشند. بنابراين اگر آگاهانه به اين رايزني رفته اند به جرم خيانت و اگر ناآگاهانه رفته باشند به علت ناآگاهي مفرط و درك اندك، صلاحيت حضور در خانه ملت را ندارند.
مدير مسئول كيهان در پاسخ به سؤال ديگري درباره يكدست شدن عرصه سياسي كشور گفت؛ افراد و احزاب و گروه هايي كه مثلا با دولت و يا فلان حزب و گروه مخالف هستند با افراد و گروه هايي كه در مقابل كليت نظام ايستاده اند تفاوت ماهوي دارند، عرصه سياسي كشور براي فعاليت جريان اول باز و گشوده است و تاكنون نيز دولت و مجلس بين همين جريانات كه سليقه هاي متفاوت دارند دست به دست شده و خواهد شد، ولي در هيچيك از نظام هاي حكومتي به احزابي كه در پي براندازي هستند مخصوصا اگر نقش ستون پنجم دشمن را داشته باشند، اجازه فعاليت سياسي نمي دهند.
يكي ديگر از حاضران درباره مشايي سؤال كرد كه شريعتمداري گفت؛ شما مي توانيد نظرات و مواضع و عملكرد وي را با نسخه اصلي انقلاب مقايسه كنيد و از اين طريق درباره هويت ايشان قضاوت كنيد. وي درباره صلاحيت مشايي در انتخابات آينده گفت؛ بعيد مي دانم به عنوان نامزد قصد حضور در انتخابات را داشته باشد. او مي داند كه مردم رويكردي به وي ندارند و افزود؛ البته اگر بنده در شوراي نگهبان تصميم گيرنده باشم، صلاحيت ايشان را رد مي كنم.

 



مؤسسه اطلاعاتي استراتفور: بمب اتمي ايران تسلط بر شاهراه نفت دنياست

يك موسسه اطلاعاتي خصوصي در آمريكا كه از آن با عنوان «نسخه دوم سيا» ياد مي شود، تاكيد كرد كه اگر هم ايران بمب هسته اي داشته باشد اين بمب، تسلط ايران بر خليج فارس به عنوان شاهراه انرژي جهان است نه آنچه كه امريكايي ها ادعا مي كنند.
جرج فريدمن، مدير موسسه اطلاعاتي استراتفور در مقاله اي كه به تازگي منتشر كرده نوشت: «بستن تنگه هرمز توسط مين ها، موشك ها ضد كشتي و قايق هاي تهاجمي گروهي و در نتيجه قطع جريان اصلي انتقال نفت برگ برنده ايران است. اين كار ضربه شديد و هلاك كننده اي به نظام اقتصادي دنيا وارد مي كند. سلاح اتمي واقعي ايران همين برگ برنده است».
فريدمن سپس به اين نكته اشاره كرده كه ايران بدون براي اينكه قدرت اول منطقه باشد نيازي به سلاح هسته اي ندارد و نوشته است: «اگر آمريكا از منطقه خاورميانه پا پس بكشد، ايران حتي بدون سلاح اتمي تبديل به قدرتمندترين نيرو در خليج فارس مي شود. با توجه به اين موضوع كه ايالات متحد مجبور است تا پايان امسال رسما عراق را ترك كند ايران آرام آرام قدرت خود را در منطقه افزايش مي دهد».
مدير موسسه استراتفور در ادامه در توضيح برتري ايران در كنترل استراتژيك مسئله عراق نوشته است: «در حال حاضر ايالات متحده با انتخابي مهم روبرو است. اگر به خروج نظاميان خود از عراق ادامه دهد، عراق در مسير تبديل شدن به كشوري هم پيمان ايران قرار خواهد گرفت اگر عراق با ايران هم پيمان شود و كشور تحت كنترل او گردد، مرز عراق، كويت، و عربستان سعودي با ايران هم مرز مي شود. جو رواني در منطقه حاكي از آن است كه ايالات متحده هيچ ميلي به مقاومت در مقابل ايران ندارد. پس از آنكه از آمريكايي ها خواسته شد كه با ايراني ها به توافق برسند و نرسيدند حال سعودي ها مجبور خواهند شد كه با ايران كنار بيايند. به عبارت ديگر با توجه به اين موضوع كه عراق به لحاظ استراتژيك گستره وسيعي را در خاور ميانه دارد حال ايران فرصت رسيدن به قدرت برتر را در منطقه دارد و هم زمان مي تواند شكل جديد به سياست ها در شبه جزيره عربستان بدهد».
در بخش ديگري از اين مقاله به اينكه اذعان شده است كه علت ترس آمريكا از ايران نه برنامه هسته اي آن -كه مي داند خطرناك نيست- بلكه گسترش عمق نفوذ آن در منطقه است. فريدمن مي نويسد: «موضوع هسته اي آنقدرها هم مهم نيست. اسرائيلي ها از فشار سابق خود بر فعاليت هسته اي ايران كاسته اند. علت اصلي مخالفت با ايران نه بخاطر سلاح هاي اتمي بلكه بدليل تغيير مركزيت قدرت در منطقه است».
فريدمن ادامه مي دهد: «ايراني ها براي دادن شكل جديد به منطقه خاور ميانه نيازي به حمله هوايي نخواهند داشت. احتمال حمله ايران و بودن اين قدرت در اختيار اين كشور كفايت مي كند».
مدير استراتفور در بخش ديگري از مقاله خود در توضيح ناكارآمدي استراتژي تحريم در اثرگذاري بر اراده ايران مي نويسد: «راهكارها حفظ و تشديد تحريمات همچنان باقي است. مشكل اينجاست كه حتي خود آمريكايي ها نيز چوب لاي چرخ تحريمات مي گذارند و چيني ها و روسي نيز همچون اروپايي ها آن را جدي نمي گيرند. غالب واردات ايران از راه زميني در شمال صورت مي گيرد و حتي نيروي دريايي آمريكا نيز قادر به تحريم ايران نيست». فريدمن مي گويد: «من اعتقاد چنداني به تحريمات ندارم و حتي اگر تحريمات نيز بر اين كشور فشار آورد مطمئناً تا آنجايي نخواهد بود كه به تغيير رژيم بيانجامد و يا مانع استفاده ايران از فرصت بدست آمده حال حاضر نخواهد شد. آنها بسياري مشكلات تحريماتي خود را با داشتن عراق حل و فصل مي كنند. عربستان سعودي نيز كه بدنبال صلح است زير بار هر چيزي مي رود. اروپايي ها به ندرت بر سر موضوعي هم عقيده هستند به جز اين مورد آنها به هيچ عنوان مايل نيستند نفت خليج فارس منقطع گردد». در ادامه اين مقاله آمده است «اروپايي ها به نفت خاورميانه نيازمندند. اگرچه چين از اينكه ميبيند آمريكا در خاورميانه گرفتار شده لذت مي برد زيرا خيالش از رقابت با آمريكا در زمينه هاي ديگر راحت است. و در نهايت روسي ها نيز از اين فرصت استفاده كرده و با بالا بردن قيمت ها جنگ ديگري را رقم خواهند زد».
جرج فريدمن در بخش ديگري از اين مقاله در تفسير مذاكرات ايران و 1+5 نوشته است كه نفس اين مذاكرات نشان مي دهد ايران يك قدرت بزرگ در جهان است چرا كه ايران رد اين مذاكرات يك طرف ميز مي نشيند و قدرت هاي مدعي جهان در طرف ديگر.
و نها يتا فريدمن نتيجه مي گيرد كه آمريكا گزينه خودشايند چنداني در مقابل ايران ندارد. وي مي نويسد «بنابراين گزينه ها موجود مواردي از اين جمله خواهند بود: قبول كردن تغيير مركزيت قدرت به نفع ايران يا انصراف از خروج نيروهاي آمريكايي از منطقه و اقدام به حمله نظامي به ايران و هيچ كدام از اينها براي آمريكا مطلوب نيست».

 



آيت الله مصباح يزدي:
 كساني كه دين را در حد كمك به ساخت مسجد و حسينيه مي دانند گرايش سكولاريسمي دارند

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: نگرشي كه امروز بسياري از روشنفكران و تحصيل كرده هاي دانشگاهي نسبت به دين دارند، در حد نگرش به مسايل هنري و غيره است، در حالي كه ضرورت دين براي انسان از اكسيژن واجب تر است.
آيت الله مصباح يزدي در نخستين همايش دانش پژوهي با عنوان «كاركردها و جاذبه هاي دين وحياني» طي سخناني اظهار داشت: در تعريف دين آنچه اختصاص به دين ما دارد شريعت اسلام است.
آيت الله مصباح يزدي افزود: ما معتقديم دين اسلام شامل تمام شئون بشر از جمله مسائل فردي، اجتماعي، جهاني، رواني، عاطفي، شناختي و ساير جهات مي باشد.
عضو خبرگان رهبري با بيان اينكه دين در واقع همان جهت واقعي انسان است و كاركردها و جاذبه هاي آن بسيار گسترده است، گفت: ديني ارزش دارد كه جهات الهي داشته باشد.
وي با طرح اين سؤال كه چگونه دين به رفتارها و شئون زندگي جهت مي دهد، ابراز داشت: تحقيق در اين زمينه دو نوع متد را مي طلبد، اول اينكه از طريق استقرايي و تركيبي شئون دين را بررسي و عناوين را به دست بياوريم، دوم اينكه متد تحليلي داشته باشيم تا انسان چه شئوني داشته و دسته بندي هايي كه دين در اين عرصه ها دارد بررسي گردد.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) بيان داشت: بايد قبل از ورود به منابع، موضوع را بررسي و تعيين كنيم و جواب را بدست بياوريم.
وي با ابراز تأسف از اينكه برخي از اصطلاحات فرهنگ غربي و بيگانه در مسايل ديني و علمي ما تأثير مي گذارد، اظهار داشت: بعضاً در فرهنگ رايج و گفت وگوهاي عمومي و در نشريات و بحث هاي اجتماعي حتي در بحث هاي ديني متأثر از فرهنگ عام جهاني هستيم و حوزه دين را با حوزه قانون اخلاق، فلسفه، هنر و... حوزه ها تفكيك مي كنيم و اين تفكري است كه ريشه اش از سكولاريسم آب مي خورد.
آيت الله مصباح يزدي با ابراز تاسف از اينكه برخي سياستمداران متدين و ارزشي، دين را در حد كمك به ساخت حسينيه و مسجد مي دانند، گفت: افرادي كه دين را تنها در اين نوع كارها مي دانند، اين گرايش سكولاريسمي است و براي اينكه اين فرهنگ عوض شود كار جهادي مي خواهد و اين كار حوزه علميه است.
وي با بيان اينكه اختلاط فرهنگ ها ما را تهديد مي كند، افزود: بايد حقيقت و عرصه هاي مختلف دين را شناخت و پاسخ دين را استخراج كنيم و آن را براي ديگران اثبات كنيم، چرا كه دين دايره اش بسيار گسترده است.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) خاطرنشان كرد: دين ضروري ترين، نافع ترين، حيات بخش ترين و عميق ترين نياز مادي و معنوي بشر است و كساني كه اين باور را داشته باشند زياد نيستند و گناه آن به گردن ما برمي گردد كه آن را خوب تبيين نكرده ايم.
آيت الله مصباح يزدي با بيان اينكه قبل از اينكه ما به مسايل روان شناختي و غيره دين بپردازيم آمريكايي ها و اروپايي ها به آن پرداخته اند اظهار داشت: اين نقطه ضعف ما است كه آنچه آنان پرداخته اند، همان را ما كار كرده ايم.
وي يادآور شد: دين از اكسيژن براي انسان لازم تر است، چرا كه اگر اكسيژن نباشد انسان خفه مي شود، اما جهنم نمي رود، اما اگر دين نباشد تا ابد در جهنم خواهد سوخت.

 



جعفري دولت آبادي خبر داد
تشكيل پرونده سقوط بوئينگ 727 در دادسراي تهران

دادستان تهران از تشكيل پرونده سقوط بوئينگ 727 در دادسراي ناحيه 9 ويژه فرودگاه خبر داد.
عباس جعفري دولت آبادي روز پنجشنبه گفت: در پي سقوط هواپيماي شركت ايران اير در نزديكي فرودگاه اروميه، پرونده اي قضايي در دادسراي ناحيه 9 ويژه فرودگاه تشكيل شده است.
وي افزود: همزمان تحقيقاتي در دادسراي شهرستان اروميه شروع شده است كه پس از اتمام، به موجب بند 8 ماده واحده قانوني اخلال در امنيت پرواز مصوب سال 1349به اين دادسرا ارسال خواهد شد.
جعفري كه با فارس گفت وگو مي كرد، گفت: بعد از سقوط اين هواپيما گروه هاي كارشناسي اقدامات خود را آغاز كرده اند و با توجه به پيدا شدن جعبه سياه هواپيما، منتظر دريافت گزارش كميسيون بررسي سوانح هوايي سازمان هواپيمايي كشور در اين زمينه هستيم.
وي اظهار نظر بيشتر در اين خصوص را به بعد از دريافت گزارش هاي كارشناسي موكول كرد و افزود: تا آن زمان بايد از ارايه حدس و گمان و پيش داوري هاي غيركارشناسي خودداري شود.
همچنين دادستان تهران در بخش ديگري از سخنانش اعلام كرد: كارگردان و ساير عوامل دست اندركاران تئاتر «هدا گابلر» براي اخذ توضيح به دادسرا احضار شده اند.
وي افزود: براساس گزارش هاي واصله اين نمايش از لحاظ محتوا و نحوه اجراي آن مشكلاتي داشت كه دستور توقف اجراي تئاتر صادر شد.
وي افزود: با توجه به لزوم سالم سازي فضاي فرهنگي جامعه بديهي است با هرگونه فعاليتي كه امنيت فرهنگي اجتماع را به مخاطره بيندازد مقابله خواهد شد و يكي از مهمترين وظايف دادسراي فرهنگ و رسانه كه بزودي فعاليت رسمي خود را آغاز مي كند، علاوه بر توجه به حفظ حقوق هنرمندان و اهالي فرهنگ و رسانه، تلاش براي رشد و تعالي فرهنگ جامعه اسلامي ايران است.
دادستان تهران همچنين گفت: پيرو جلسه اخير ستاد پيشگيري از جرايم خاص دادسراي تهران، از چهارشنبه 22 دي طرحي با هدف مقابله با برخي شركت هاي هرمي كه علي رغم ممنوعيت قانوني همچنان به فعاليت خود ادامه مي دهند نيز آغاز شده است.
جعفري گفت: خوشبختانه در اين زمينه همكاري هاي خوبي بين دستگاه قضايي و نيروي انتظامي و ساير نهادهاي ذيربط انجام شده است و پرونده هاي مربوط به اين موضوع نيز در دادسراي ناحيه 31 تهران مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت.

 



ديدار اعضاي شوراي عالي حوزه هاي علميه تهران با مراجع عظام تقليد در قم

مدير و اعضاي شوراي عالي حوزه هاي علميه استان تهران با مراجع عظام تقليد در قم ديدار كردند.
آيت الله جعفر سبحاني در ديدار مدير و اعضاي شوراي عالي حوزه هاي علميه استان تهران با تاكيد بر «حفظ سنت هاي اصيل حوزه» اظهار كرد: بايد اصالت ها و سنت هاي اصيل حوزوي حفظ شود؛ چرا كه درخشش حوزه در طول چهارده قرن با حفظ همين سنت ها بوده است.
وي افزود: در عين حالي كه بايد از برنامه هاي روز كمك بگيريم، اما نبايد سنت هاي اصيل حوزه را فراموش كنيم و مانند دانشگاه مدرك گرايي در حوزه حاكم شود.
وي افزود: كمالات را از دانشگاه بگيريم، اما نه اين كه تماما مانند دانشگاه شويم.
آيت الله نوري همداني نيز در ديدار با اعضاي شوراي عالي حوزه هاي علميه استان تهران با تاكيد بر اسلامي سازي علوم انساني گفت: علوم انساني غرب سكولار بوده و درد ما را دوا نمي كند و لذا يكي از وظايف اصلي امروز حوزه هاي علميه همت گماردن در اسلامي سازي علوم انساني است.
آيت الله مكارم شيرازي نيز در ديدار با مدير و شوراي معاونان مركز حوزه علميه استان تهران خواستار دوري حوزه ها از بعضي روش هاي دانشگاهي برگرفته از فرهنگ مادي غرب شده و افزود: همان گونه كه بارها تاكيد كردم حوزه ها مراقب باشند تا ذوب در روش هاي دانشگاهي نشوند و روش هاي مطلوب سنتي خود را حفظ كنند.
وي افزود: تهران عاصمه كشور است و بايد از يك حوزه علميه مقتدر و جامع و تاثيرگذار در همه زمينه ها مخصوصا مسائل فرهنگي برخوردار باشد؛ بنابراين كوشش نماييد كمبودها برطرف گردد و حوزه علميه تهران جايگاه شايسته خود را پيدا كند و اين كار جهاد بزرگي است.
به گزارش مركز خبر حوزه، آيت الله صافي گلپايگاني هم در ديدار با مدير و اعضاي شوراي عالي حوزه هاي علميه تهران با اشاره به مدارس علميه در دست ساخت و مجهز شهر تهران اظهار كرد: اگر در تهران مدرسه بزرگي مانند مدرسه فيضيه و آن هم در مركز شهر ساخته شود، بسيار مطلوب خواهد بود.
وي افزود: اين مدرسه براي نشان دادن عظمت روحانيت شيعه و اسلام بسيار موثر و عامل جهت جذب مردم به دين خواهد شد.

 



دكتر فريدون عباسي: ما از آنچه دشمن فكر مي كند خطرناكتريم !

دكتر فريدون عباسي گفت: ما از آنچه دشمن فكر مي كند بسيار خطرناكتريم!
اين دانشمند هسته اي كشورمان كه خوشبختانه چندي پيش از ترور ناجوانمردانه دشمنان ملت ايران جان سالم به در برد در گفت وگو با تابناك و در پاسخ به اين سؤال كه چرا غربي ها برنامه صلح آميز هسته اي ايران را وارونه جلوه مي دهند؟ گفت: بايد بگويم آنچه ما را در برابر خارجي ها خطرناك نشان مي دهد، اين است كه ما بسيار خطرناكتر از آنچه آنها مي گويند، هستيم. ما خطر سلاح هسته اي و پروژه سري براي كسي نداريم، چون اصلاً چنين اعتقادي نداريم و نيازي هم به آن نداريم. همان گونه كه رهبر كشور مي فرمايند، تفكرات ما اين نيست كه دنبال سلاح هاي كشتار جمعي برويم. ما آدم هايي هستيم كه در جبهه ها ديديم كه سلاح هاي كشتار جمعي با آدم ها چه كرد و حتي اگر آموزه هاي ديني را در نظر بگيريم، اجازه نداريم چنين كاري با نسل بشر و هم نوعان خود كنيم و اين شعار نيست و حتي ديگران و خبرنگاران خارجي ها هم آمدند من اين مورد را مطرح كرده ام.
وي تأكيد كرد: همه ما تحصيلات درون كشوري داريم و كار تحقيقاتي ما با امكانات و وسايل داخلي بوده است و همه ما هم به نظام جمهوري اسلامي اعتقاد عجيب و غريبي داريم؛ سفت و محكميم و به دنبال ارتقاي نظاميم. ما بر اين باوريم كه مملكت بايد از همه ابعاد قوي شود و اگر مي خواهيم در دنيا زندگي كنيم و با آنها تعامل درست داشته باشيم، بايد دستانمان پر باشد.
بايد در هسته اي متبحر شويم
عباسي افزود: نمي گوييم در همه چيز بايد كار كنيم، بلكه بايد با دنيا تعامل داشته باشيم و دست كم من و دكتر شهرياري و دكتر عليمحمدي اين مشتركات را داشتيم كه بگوييم مسئله و دعواي اصلي بر سر فضاست و بر سر هسته اي نيست و ما گذر از هسته اي را پاي نهادن در فضا مي دانيم؛ يعني اين كه بايد در هسته اي ما متبحر شويم تا دروازه هاي ديگر علمي گشوده شود.
تحصيلات تكميلي كشور
موفق بوده است
اين دانشمند هسته اي اظهار داشت: هم اكنون دشمن يا مخالفان ما لولوي خود ساخته اي مي سازند به نام سلاح هسته اي و سپس ديگران را از آن مي ترساند و به نام مقابله با سلاح كشتار جمعي يا فعاليت هاي هسته اي، ناجوانمردانه دست به ترور مي زند و كساني را ترور مي كنند كه اگر اندكي به كارنامه و زندگي آنان نگاه كنيم مي بينيم وقتي براي كارهاي ديگر نداشته اند و اساساً كسي كه بخواهد پروژه سري و خاصي داشته باشد، اين اندازه عقل دارد كه آشكارا آن را انجام ندهد و متخصصان خود را معرفي نكند.
اين اقدامات تروريستي، باعث مي شود كه ديگر افراد علمي ما حتي براي كارهاي عادي نيز نامي از آنان به ميان نيايد و من به مسئولان كشور توصيه مي كنم در ديگر رشته ها كه مي تواند ما را در عرصه بين المللي برجسته كند، نام افراد را پنهان كنند و نظام ارتقاء افراد را صرفاً نظام مقاله نكنند و نظام سخنراني نگذراند.
كساني باشند كه كار عام المنفعه انجام مي دهند ولي نگذارند كه چشمگير شوند، چون دشمنان مملكت، به سراغ فارغ التحصيلان داخلي آمده اند، چون ديده اند كه تحصيلات تكميلي در كشور ما موفق شده است؛ يعني ما با اين كار داريم روند اعزام دانشجو از جهان سوم به جهان غرب را تغيير مي دهيم كه البته شايد سال ها به طول انجامد، ولي ما با وجود تربيت افرادي چون اين بزرگواران حرف براي گفتن داريم؛ يعني افراد ما در حد بين الملل خود و اطلاعات علمي خودشان را به نقد گذاشته اند و از اين كار پاسخ گرفته اند.
تفاوت من با شهيد شهرياري در روز ترور
دكتر فريدون عباسي درباره روز ترور خود و شهيد شهرياري هم گفت: با توجه به فضاهاي موجود، پس از شهادت پروفسور عليمحمدي تقريباً براي ما مسجل بود كه سرويس هاي بيگانه، به ويژه موساد و ام آي سيكس مسئول مستقيم اين ترورها هستند كه البته از عوامل فريب خورده داخلي براي عملياتي شدن آن بهره مي برند. آن روز ترور هم تنها تفاوت مورد من با مورد شهيد شهرياري اين بود كه چون ايشان حواسش به مطالعه بود و راننده داشت آنطور كه بايد، سريع متوجه چسباندن بمب نشده بود ولي من چون خودم رانندگي مي كردم سريعاً متوجه شدم و توانستم واكنش مناسب نشان دهم و البته شكي نيست كه هم شهرياري و هم عليمحمدي لياقت شهادت داشتند ولي من...
به هر حال من در اين فرصت مي خواهم استفاده كنم و از تلاش هاي مستمر و پيگير نيروهاي اطلاعاتي- امنيتي و همچنين پليس و دستگاه قضايي نهايت تشكر را داشته باشم كه واقعاً با تمام توان و در نهايت اخلاص و با بهره گيري از تمام امكانات موجود، هم در امر پيشگيري و هم در امر پيگيري تلاش فراوان داشته اند و دشمنان اين ملت نيز بايد بدانند كه با حذف فيزيكي فرزندان اين آب و خاك، به هيچ وجه نخواهند توانست در مسير رو به جلوي اين ملت در تمام حوزه ها خللي وارد كنند.

 



زاكاني : اصولگرايان نبايد وارد دعواهاي سياسي درون جناحي شوند

دبير كل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با بيان اينكه تلاش مخالفان جريان اصولگرا ورود زودهنگام آنها به بازي انتخاباتي است، گفت: نبايد ظرفيت هاي خود را بر روي دعواهاي سياسي درون جناحي خرج كرد چرا كه اين يك امر اشتباه است.
به گزارش فارس عليرضا زاكاني نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در دوازدهمين نشست جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي كه عصر ديروز در تالار خاقاني برگزار شد، با اشاره به اينكه نبايد اصولگرايان وارد يك بازي زودهنگام انتخاباتي شوند، اظهار داشت: مخالفان جريان اصولگرا بسيار علاقه مندند كه اصولگرايان وارد يك بازي زودهنگام انتخاباتي شوند از اين رو نبايد ظرفيت هاي خود را روي دعواهاي سياسي درون جناحي خرج كرد چرا كه اين يك امر اشتباه است.
وي با بيان اينكه در حال حاضر برخي از مجموعه ها براي انتخابات آينده مجلس تلاش مي كنند، تصريح كرد: آنچه اهميت دارد وحدت و يكپارچگي در درون جريان اصولگرا است و ما براساس همين وحدت براي انتخابات آينده مجلس تصميم گيري خواهيم كرد.
دبير كل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در ادامه به محاكمه سران فتنه اشاره كرد و گفت: اين مسئله تنها به دستگاه قضايي مربوط نمي شود چرا كه پس از اتفاقات سال گذشته يك تدبير بين سه قوه اي و جمعي تشكيل شد كه صحنه مقابله با سران فتنه را رقم زد و تدبير بسيار مناسبي بود.
دستگيري سران فتنه
جدي است
وي با تاكيد بر اينكه بحث دستگيري سران فتنه يك تصميم جدي است، اظهار داشت: عدم دستگيري سران فتنه به معني نفي جرم آنها نيست و آنها بايد در نهايت پاسخگوي اتهامات خود در دستگاه قضايي باشند و ما هم از جمعي كه تشكيل شده تحقق عدالت را خواستار هستيم.
زاكاني به اساسنامه دانشگاه آزاد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي اشاره و تصريح كرد: مقام معظم رهبري در بند 5 و 6 اساسنامه خواستار تغيير شدند چرا كه اين مصوبه به سمت دولتي شدن پيش مي رفت و تدبير رهبر انقلاب اين بود كه دانشگاه آزاد بايد غيرخصوصي و غيردولتي باشد.
وي ادامه داد: پس از تغيير در بند 5 و 10 اساسنامه دانشگاه آزاد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مقام معظم رهبري فرمودند كه بند 10 كفايت لازم را ندارد و بايد تغيير كند. اين بند تركيب هيئت امنا را مشخص مي كند تا زمينه تغيير جاسبي فراهم شود.

 



سروري: رفتارهاي اخير خاتمي ادامه همان رفتارهاي راديكالي دوران فتنه است

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: رفتارهاي اخير خاتمي و شرط گذاري وي براي نظام ادامه همان رفتارهاي راديكالي است.
پرويز سروري در نشست جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي اظهار داشت: انقلاب در شرايط سخت فتنه 88 به هيچ وجه از اصول خود عقب نشيني نداشت و پس از يك سال مردم به شعارهاي فتنه انگيز خاتمي پي بردند.
نماينده مردم تهران در مجلس با تاكيد بر اينكه رفتارهاي اخير خاتمي و شرط گذاري وي براي نظام ادامه همان رفتارهاي گروه راديكالي است، خاطرنشان كرد: در جلسه اي كه ما با هاشمي رفسنجاني داشتيم وي اين موضوع را مطرح كرد كه روز بيست وسوم خرداد 88 موسوي به بنده گفت كه كف خواسته من ابطال انتخابات است از اين رو فردي كه خود دو دوره رئيس جمهور بوده و مي داند كه در كشور ما تقلب واقعا صورت نمي گيرد نبايد رفتارهاي موسوي را قبول مي كرد.
وي در عين حال به اعترافات تاج زاده اشاره كرد كه گفته بود ترديد نكنيد ما در انتخابات شكست خورده ايم اما بايد به كف خيابان ريخت چرا كه در انتخابات چنين فاصله اي قابل قبول نيست.
يك مدرس حوزه علميه هم به شروط خاتمي براي بازگشت اصلاح طلبان به نظام اشاره كرد و گفت: مردم هرگز اجازه حضور سران فتنه به عرصه سياست را نمي دهند.
حجت الاسلام محسن غرويان در گفت وگو با فارس به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري در جمع مردم قم مبني بر اينكه سران فتنه بازيچه بيگانگان بودند، اشاره و اظهار داشت: بازيچه دشمن شدن نيز خطا و گناه بزرگي است و در واقع اين بيانات مقام معظم رهبري آخرين اتمام حجت ايشان با سران فتنه و فتنه گران بود.
وي با تاكيد بر اينكه ارتباط سران فتنه با غرب به صورت مستقيم و غيرمستقيم صورت گرفت، يادآور شد: آمريكا و اروپا با نظام جمهوري اسلامي و ولايت فقيه سرسازگاري نداشته و به صورت مستقيم و غيرمستقيم عناصر فكري، فلسفي و فرهنگي خود را به كار مي گيرند تا نظام ولايت فقيه را بي اثر كرده و از پا درآورند.
اين مدرس حوزه علميه با بيان اينكه سران فتنه بايد تابع اكثريت جامعه بوده و راي مردم را قبول مي كردند، افزود: در قانون اساسي، ولايت فقيه وجود دارد كه فصل الخطاب به شمار مي رود و وقتي ايشان انتخابات و حركت نظام را تاييد كردند از نظر شرعي و قانوني همه مردم به ويژه سران فتنه بايد تابع آن باشند.

 



توضيحات روابط عمومي مجلس درباره استخدام فرزندان نمايندگان

روابط عمومي مجلس اعلام كرد استخدام و يا اشتغال فرزندان و منسوبين درجه يك نمايندگان در مجلس ممنوع مي باشد.
اين روابط عمومي خبر اشتغال به كار فرزند يكي از روساي كميسيون هاي تخصصي مجلس به عنوان كارمند هيئت رئيسه همزمان با تحصيل در يكي از دانشگاه هاي خارج از كشور كه در برخي از سايت ها منتشر شده بود را تكذيب كرد.
در توضيحات اداره كل فرهنگي و روابط عمومي مجلس آمده است، براساس آئين نامه ضوابط و مقررات اداري و استخدامي مجلس شوراي اسلامي مصوب كميسيون تدوين آئين نامه داخلي، استخدام و يا اشتغال فرزندان و منسوبين درجه يك نمايندگان در مجلس ممنوع مي باشد.

 



گاردين: حمايت نمايندگان پارلمان آمريكا و انگليس از منافقين شرم آور است

روزنامه انگليسي گاردين با انتقاد صريح از برخي نمايندگان پارلمان هاي انگليس و آمريكا حمايت از گروهك تروريستي منافقين را شرم آور خواند و خواستار توقف آن شد.
گاردين در مقاله اي با اشاره به اقدامات گروهك منافقين از جمله همكاري هاي رجوي با صدام و اقدامات تروريستي اين سازمان، اعلام كرد: اين حمايت ها به نوعي اشتباهات آمريكا و غرب در حمايت از سازمان تروريستي طالبان را تداعي مي كند. به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان، در مقاله روزنامه گاردين، حمايت از منافقين يك اشتباه استراتژيك و اخلاقي توصيف شده و در ادامه آمده است: مثال هاي زيادي براي اشتباه بودن برخي تصميم هاي غرب وجود دارد كه از آن جمله مي توان به فروش سلاح به صدام و همچنين ژست هاي دلجويانه از طالبان در اواخر دهه 1990 ميلادي اشاره كرد كه طي آن بيل كلينتون رئيس جمهوري وقت آمريكا در شرايطي از طالبان دفاع كرد كه اين گروه مردم افغانستان را بي رحمانه سركوب مي كرد.
اين روزنامه درباره دوگانگي و ادعاهاي بي پايه واساس منافقين در موضوعاتي از جمله دموكراسي، با اشاره به رابطه رجوي با صدام و مشاركت منافقين در سركوب جنبش هاي دموكراتيك در عراق نوشت: بين لفاظي هاي منافقين درباره دفاع از دموكراسي و اعمال گذشته آن ها بخصوص ارتباط با صدام حسين بين سال هاي 1986 تا 2003 فاصله بسياري وجود دارد.
گاردين افزود: به نظر شوراي روابط خارجي آمريكا، سازمان مذكور در سال 1991 در انتقام جويي هاي بي رحمانه عليه كساني كه در برابر حكومت عراق به پا خاسته بودند، شركت مستقيم داشته و در واقع گستره عمل اين گروه به عنوان بازوي موثر حكومت ديكتاتوري صدام حسين، وقتي كاملا روشن مي شود كه ملاحظه شود اين سازمان به هنگام محاصره عراق از سوي نيروهاي آمريكايي در سال 2003 داراي 2000 تانك، خودروي زره پوش و توپخانه سنگين بوده است.

 



رحماندوست مشاور عالي بنياد شهيد شد

مجتبي رحماندوست مشاورسابق رئيس جمهور به سمت مشاورعالي رئيس بنياد شهيد وامورايثارگران و معاون رئيس جمهور منصوب شد.
به گزارش فاش نيوز، وي كه مشاوررئيس جمهور چند دولت گذشته درامورايثارگران بود و به تازگي درجمع مشاوران دكتراحمدي نژاد از اين سمت بركنارشد، با حكم مسعود زريبافان به عنوان مشاورعالي وي دربنياد شهيد منصوب گرديد.
براساس اين گزارش، رحماندوست كه پيش از اين علاوه بر سمت مشاور رئيس جمهور درامور ايثارگران، رياست شوراي مشاوران وزرا و روساي دستگاه هاي اجرايي درامور ايثارگران را نيز برعهده داشت از سوي زريبافان دراين سمت ابقا گرديد.
طبق آئين نامه مصوب دولت، رئيس بنياد شهيد وامور ايثارگران رياست شوراي مشاوران وزرا و روساي دستگاه هاي اجرايي درامورايثارگران را نيز برعهده دارد كه رئيس بنياد شهيد آن را به مشاوررئيس جمهور درامورايثارگران تفويض كرده بود.
گفتني است، دكتر مجتبي رحماندوست علاوه برافتخار جانبازي ، استاد دانشگاه و از نويسندگان كشورمان است كه تأليفات متعددي از او منتشر شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14