(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 25 دی 1389- شماره 19840

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احمدي نژاد: بايد به نقطه اي برسيم كه مرجع علمي و فناوري دنيا باشيم
خطيب جمعه تهران: سربازان گمنام امام زمان(عج) اسطوره اطلاعاتي اسرائيل را درهم شكستند
امام جمعه قم: دستگيري عامل ترور شهيد عليمحمدي ضربه محكمي به موساد بود
ايران: نيويورك ديگر نمي تواند ميزبان جامعه ملل باشد
ايران گروه ها و تشكل هاي لبناني را به حفظ هوشياري و وحدت دعوت كرد
26 زنداني ايراني بازداشت شده در عراق ديروز وارد كشور شدند
نامگذاري مكان ارزنده اي در شهرها با نام 9 دي
اعتبار عمراني استان ها در سال آينده افزايش مي يابد
تزريق 15هزار ميليارد ريال به بانك هاي كشور
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:يارانه مطبوعات به شرط افزايش كيفيت پرداخت مي شود
وزير بازرگاني: ذخيره انبارهاي كشور اسفندماه به بازار وارد مي شود
رئيس مجلس در سفر به قم: فكرهاي تازه در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه رويش كرده است
آيين بزرگداشت سالروز ارتحال آيت الله مرعشي نجفي در قم برگزار شد
نماينده ويژه رئيس جمهور در كشورهاي حاشيه درياي خزر:
هيچ تفاهمنامه اي در زمينه حاكميت خزر بدون ايران شكل نمي گيرد
اخبار ادبي و هنري



احمدي نژاد: بايد به نقطه اي برسيم كه مرجع علمي و فناوري دنيا باشيم

رئيس جمهور در نشست مسئولان ستادهاي فناوري هاي راهبردي تأكيد كرد كه بايد به نقطه اي برسيم كه مرجع علمي و فناوري دنيا باشيم.
محمود احمدي نژاد روز پنج شنبه طي سخناني در اين نشست با تأكيد بر لزوم حركت بر مبناي روش در چارچوب ايران اسلامي، خاطرنشان كرد: در كار علمي اگر بنا باشد همان مسيري را كه ديگران رفته اند، برويم هميشه از آنان عقب هستيم. كي مي توانيم پيشرفت كنيم؟ زماني كه ريل را عوض و قله هاي بالاتري را تعريف و روش هاي جديدي را ابداع كنيم.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه بايد به نقطه اي برسيم كه مرجع علمي و فناوري دنيا باشيم، اظهار داشت: صدها سال ايران كانون علم و انديشه بوده كه اين مي تواند تكرار شود و تكرار مي شود.
رئيس جمهور با اشاره به مهندسي دقيق ايراني در تدوين تقويم جلالي كه بيش از هزار سال پيش انجام شده، گفت: هزار سال قبل به قدري به نور و حركت مسلط بوده ايم كه اگر آن تسلط را با الان مقايسه كنيم مي بينيم اصل تسلط تفاوتي پيدا نكرده است. ما مي توانيم با نگاه و روش خودمان جلو بيفتيم كه اين شدني است البته هر كار ارزشمندي زحمت دارد و هيچ دستاورد مثبتي بدون زحمت بدست نيامده است.
احمدي نژاد يادآور شد: اين نهضت و تجديد حيات، خودباوري و خودبازيابي را بايد غنيمت شمرده و جلو برويم چرا كه ملت ايران ظرفيت ايجاد كارهاي بزرگي را دارد.
وي بحث اجراي موفق هدفمند كردن يارانه ها را مورد اشاره قرار داد و تصريح كرد: برخي از آقايان مي گفتند هدفمند كردن يارانه ها كار خيلي خطرناكي است، علاوه بر اينكه دولت مي رود بايد مراقب باشيم كه كل نظام ساقط نشود كه بنده گفتم اشتباه مي كنيد چرا كه ملت ايران را نمي شناسيد. ملت ايران ظرفيت عظيمي دارد و ديديد چقدر آسان از بحث هدفمند كردن يارانه ها عبور كرد و اتفاقي نيفتاد و اين از عنايات خداوند متعال و امام زمان(عج) بود.
وي با اشاره به اينكه بايد به جايي برسيم كه هيچ ايراني پيدا نشود كه خود را در دنيا دست دوم بپندارد، گفت: بايد به قله هاي پيشرفت برسيم و اين پيشرفت نه اينكه استكبار و سلطه گري بلكه كمال جويي، خداجويي، دوستي، عدالت و پاكي است.
به گزارش فارس، در اين نشست نسرين سلطان خواه معاون علمي و فناوري رئيس جمهور گفت: 15 طرح اساسي و كلان فناوري ملي با سرمايه اي بالغ بر 120 ميليارد به تصويب رسيده و در حال اجراست.

 



خطيب جمعه تهران: سربازان گمنام امام زمان(عج) اسطوره اطلاعاتي اسرائيل را درهم شكستند

خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به دستگيري عوامل ترور شهيد علي محمدي از دانشمندان هسته اي كشورمان گفت: اين اقدام وزارت اطلاعات اسطوره اطلاعاتي رژيم صهيونيستي را درهم شكست.
به گزارش فارس خطيب جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه به دستگيري عوامل موساد و عوامل ترور شهيد علي محمدي از دانشمندان هسته اي كشورمان اشاره كرد و گفت: هيچ كس نمي دانست كه در ميان اساتيد دانشگاه ،چهره هاي عرشي وجود دارند كه اين ها برجستگان تاريخ و نقطه عطف در تحول علمي معنوي جهان بايد باشند.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه اين دانشمندان هسته اي گمنام بودند، گفت: خداوند متعال به دست شرورترين رژيم ها اين افراد را از قفسي بيرون آورد؛ نيروي وجود آنها منفجر شد و به مقام شهادت رسيدند.
حجت الاسلام صديقي يادآور شد: اين دانشمندان هسته اي پايگاه علمي را با خون خود مبارك و سنگر نشينان هسته اي را تشويق كردند.
وي با بيان اينكه قطعا ملتي كه شهادت دارد، اسارت ندارد گفت كه بر اين اساس دانشگاه و علوم هسته اي كه شهادت دارد ديگر اسارت ندارد.
امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: شكر گزاريم كه خداوند در كمين ستمگران است و دست قدرت خود را نشان مي دهد.
حجت الاسلام صديقي ضمن تشكر از امام زمان (عج) كه هميشه مراقب شيعيان خود است، يادآور شد: همچنين از سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات كه خداوند قدرت خود را از آستين اين عزيزان بيرون آورد، تشكر و قدرداني مي كنيم.
وي افزود: تلاش هاي پيگير و اخلاص و مجاهدت هاي مستمر و توسل و اخلاص سربازان گمنام امام زمان (عج) و پاكي خون شهدا باعث شد تا اين پيروزي عظيم رخ دهد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: اين پيروزي نشان داد كه تنها در مسئله نظامي نيست كه اسطوره بودن اسرائيل غاصب در برابر حزب الله شكسته شده است؛ با اين پيروزي ثابت شد اينكه دنيا فكر مي كرد اسرائيل با قدرت آمريكا سنگر بتني اطلاعاتي دارد، صحيح نيست لذا بعد از پيروزي اخير اين سحر نيز باطل شد.
وي ادامه داد: از طرفي خوشحاليم و خدا را شكر مي كنيم كه ملت ما خدمتگزاراني اين چنين شايسته دارد و از طرف ديگر اين مايه ننگ بشريت است كه سازمان هايي مانند سازمان ملل و شوراي امنيت كه مدعيان حقوق بشر هستند به راحتي مي بينند كه دنياي غرب خصوصا آمريكا از رژيمي حمايت مي كند كه اصل وجودش نامشروع است و اساسا ساخته شده تا شاخي باشد تا شكم ها را پاره كند و مظلومين را بكشد و خانه ها را ويران كند.
حجت الاسلام صديقي تصريح كرد: تا به حال آنها اين چهره كريه خود را نشان نداده بودند كه اساسا مخالف دانش و دانشمند هستند و نمي توانند كسي را كه در سنگر علم نشسته، تحمل كنند.
وي همچنين به سالروز امامت جمعه رهبر عزيز انقلاب از ناحيه حضرت امام(ره) اشاره كرد وگفت: اين افتخاري بود براي نماز جمعه تهران كه انشاء الله تا ظهور امام زمان (عج) ايشان ولي امر مسلمين خواهند بود و اين افتخاري براي تهراني هاست كه امام جمعه آنها نايب امام زمان(عج) است.
امام جمعه موقت تهران در ادامه به مناسبتهاي دي ماه و فرار شاه در اين ماه اشاره كرد و گفت: در 19 دي ماه در قم قيام مردم اين استان، نقطه عطفي براي تضعيف استكبار در ايران بود لذا اين قيام خونين، استكبار را رسوا كرد.
وي افزود: نهم دي ماه از ديگر ايام قابل توجه اين ماه است كه اهميت آن كمتر از دفاع 8 ساله و پيروزي آن زمان نيست.
حجت الاسلام صديقي خاطرنشان كرد: در اين جنگ نرمي كه توسط استكبار از خارج از كشور و توسط عده اي در داخل كشور تدارك ديده شده بود طي 8 ماه خسارت هاي زيادي بر اسلام، انقلاب و مردم تحميل شد و باعث ايجاد شكاف، اهانت به مقدسات و مقابله با راه امام(ره) شد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه يادآور شد: آنها فكر مي كردند كه مي توانند نظام را عوض كنند اما مدد هاي الهي كه در طي اين 32 سال هميشه در كنار انقلاب بود اين بار هم از آستين ملت بصير، هوشيار و مومن بيرون آمد و در 9 دي ماه اين معجزه صورت گرفت لذا اين روز، روز كرامت و تجلي مردم و بصيرت آنها بود.
وي ادامه داد: در اين روز بساط جنگ نرم توسط مردم جمع شد و براي هميشه فتنه و فتنه گر در جامعه منزوي شد.
امام جمعه موقت تهران همچنين با اشاره به نزولات آسماني خاطرنشان كرد: اين نزولات آسماني باعث تجديد حيات شد لذا نيازمند شكرگزاري است.
وي در ادامه به شهادت عمار ياسر اشاره كرد و گفت: ايشان شخصيتي بودند كه حضرت علي (ع) او را از همراهان پيامبر مي دانستند و جزء خواص بودند.
حجت الاسلام صديقي با بيان اينكه عمار ياسر در بصيرت مردم نقشي بسزا ايفا كرد گفت: ايشان در جايگاهي بودند كه حضرت علي (ع) بعد از شهادتشان آرزوي مرگ كردند.
حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي خطيب موقت نماز جمعه ديروز تهران در خطبه اول خود نماز را سر الله و اسم اعظم خداوند برشمرد و گفت: خداوند در وقت نماز، خود را به دل هاي صاف نشان مي دهد چرا كه نماز تجلي خداست. وي با بيان اينكه ما افتخاري بالاتر از نماز نداريم، به رواياتي از امام صادق(ع) در خصوص بحث نماز اشاره و خاطرنشان كرد: معرفت خدا، انسان ها را در برابر حق كوچك مي كند و اگر انسان براي عظمت حق متواضع شد، مي تواند نفس و غرايز خود را كنترل كند.
امام جمعه موقت تهران به دسته بندي انسان ها در ايمان و خودداري از گناهان اشاره كرد و گفت: رسيدن به بهشت راهي جز گذر از تمايلات نفساني ندارد.
حجت الاسلام صديقي با قرائت آيه اي از قرآن مبني بر اينكه كسي كه در دنيا اراده برتري بر ديگران ندارد خانه آخرت از آن اوست، اظهار داشت: اي واي بر بازي هاي سياسي و برخي رقابت ها كه جامعه را به چالش مي كشد چرا كه رياست طلبي ناامني و اختلاف و فتنه مي آورد.

 



امام جمعه قم: دستگيري عامل ترور شهيد عليمحمدي ضربه محكمي به موساد بود

امام جمعه قم با اشاره به دستگيري عامل تروريستي شهيد عليمحمدي و نفوذ به دستگاه اطلاعاتي موساد، اين امر را ضربه اي محكم به اين جريان اطلاعاتي دانست.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه قم كه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد افزود: كساني كه با زير پا گذاشتن ارزشهاي ديني مي كوشند تا به پيروزي برسند بنا بر تعبير امام علي(ع) شكست در انتظار آنها خواهد بود.
امام جمعه قم همچنين به دستگيري عوامل ترور استاد شهيد علي محمدي اشاره كرد و گفت: در هفته گذشته شاهد تلاش فرزندان انقلاب در مورد دستگيري عوامل ترور شهيد علي محمدي بوديم كه اين مهم را به ملت ايران تبريك عرض مي كنم.
حسيني بوشهري ادامه داد: اين لطف الهي بود كه شامل حال ملت ما شد و با همه پيچيدگي هاي كار و لايه لايه بودن آن، نيروهاي وزارت اطلاعات توانستند ضربه محكمي به جريان اطلاعاتي موساد بزنند.
وي تصريح كرد: اين موضوع نشان دهنده حقانيت شهداي ما و ناشي از اخلاص، استقامت و آرمان خواهي مردم ايران است.
امام جمعه قم ادامه داد: دشمني رژيم صهيونيستي با ملت ايران پايان پذير نيست و آنها مي خواهند به هر وسيله اي به نظام ايران ضربه وارد كنند.
حسيني بوشهري گفت: افرادي مي گفتند كه ايران دچار توهم شده كه دشمن دارد، اما اين اقدام نشان داد كه اينها توهم نيست.
امام جمعه قم در ادامه به ديدار تاريخي مردم قم با رهبر فرزانه انقلاب اشاره كرد و بيان داشت: رهبري در اين ديدار بصيرت و شناخت، احساس تعهد و حضور در صحنه را سه مشخصه مردم قم عنوان كردند كه اين مدال افتخار و شناسنامه مردم قم است.
حسيني بوشهري با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب تصريح كرد: ايشان در مورد سران فتنه فرمودند كه آنها توسط دشمنان خارجي به وسط صحنه هل داده شدند و مرتكب گناه شدند و اگر به نتيجه مي رسيدند با طرح هاي خود انقلاب را به آشوب مي كشاندند.
وي در ادامه به سقوط هواپيما در اروميه اشاره كرد و ابراز داشت: از مسئولان مي خواهم تا علل اين گونه حوادث را در كشور ريشه يابي و استانداردهاي لازم را رعايت كنند.
امام جمعه قم در پايان از دستور وزير آموزش و پرورش آذربايجان مبني بر اعلام استفاده نكردن دختران از چادر در مدارس انتقاد كرد و گفت: از كشوري مانند آذربايجان اين مسائل جاي تعجب است و بايد بدانند كه اين اقدامات تاثيري در روند پيشرفت اسلام ندارد.

 



آمريكا حساب بانكي 100 كشور عضو سازمان ملل را بست
ايران: نيويورك ديگر نمي تواند ميزبان جامعه ملل باشد

سفير و نماينده دايم كشورمان در سازمان ملل اعمال محدوديت هاي بانكي در آمريكا براي نمايندگي هاي بيش از يكصدكشور عضو سازمان ملل را مويد اين نظر دانست كه بايد كشور ديگري ميزبان سازمان ملل باشد تا بتواند انجام وظيفه كند.
به دنبال اعلام برخي بانك ها منجمله «چيس بانك» يكي از بزرگ ترين بانك هاي آمريكا مبني بر بستن حساب نمايندگي كشورها نزد سازمان ملل متحد، سفراي كشورهاي نزد اين سازمان، در جلسه اي كه به منظور بررسي اين موضوع تشكيل شده بود، به اقدامات آمريكا كه منجر به محدوديت در استفاده از خدمات بانكي در نيويورك شده، اعتراض كردند.
محمد خزاعي سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك در ابتداي اين جلسه، طي سخناني دخالت هاي مداوم و مقررات سختگيرانه نهادهاي دولتي آمريكا و اقدامات غيرقانوني بانك ها در بستن حساب هاي نمايندگي ها را مورد انتقاد جدي قرار داد.
نماينده دائم كشورمان تاكيد كرد: با توجه به مشكل پيش آمده اين مسئوليت كشور ميزبان است كه به وظايف خود عمل كند، در غير اين صورت اعتبار و صلاحيت دولت آمريكا به عنوان كشور ميزبان بيش از پيش زير سوال مي رود و اينگونه اقدامات مويد اين نظر است كه بايد كشور ديگري ميزبان سازمان ملل باشد تا بتواند انجام وظيفه كند.
خزاعي تبعات ناشي از توقف خدمات بانكي به نمايندگي هاي ديپلماتيك را در دو سطح مورد تحليل قرار داد و افزود: در يك سطح توقف خدمات بانكي به نمايندگي ها موجب خواهد شد كه عملاً نمايندگي ها امكان هيچ گونه فعاليتي نداشته باشند و اين به معناي آن است كه روند فعاليت هاي سازمان ملل اعم از مجمع عمومي، كميته ها و نهادهاي وابسته دچار توقف خواهند شد. از سوي ديگر دولت ها امكان پرداخت حق السهم هاي خود به سازمان ملل را نخواهند داشت و سازمان ملل دچار مشكل جدي خواهد شد. اين نيز باعث مي شود كه سازمان ملل نتواند هزينه هاي جاري و عملياتي خود در سراسر جهان را تامين كند.
وي ادامه داد: دو موضوع فوق عملاً به معناي به خطر انداختن جدي موجوديت سازمان ملل خواهد بود. در واقع نگراني جدي اعضاي سازمان ملل علاوه بر مشكلات پيش آمده براي فعاليت هاي روزانه نمايندگي ها، مسئله موجوديت سازمان ملل و فعاليت هاي آن است. براين اساس لازم است هم دولت آمريكا در مقام دولت ميزبان و هم دبيركل سازمان ملل متحد به عنوان بالاترين مقام اداري سازمان ملل براي حل اين معضل اقدام كنند.
وي با اشاره به وجود بودجه قابل توجه سازمان ملل متحد در چيس بانك پيشنهاد كرد كه سازمان ملل نيز حساب هاي خود را در آن بانك بسته و حساب هاي خود را در بانك هاي غيرآمريكايي يا بانك ديگري كه آمادگي ارائه خدمات دارند، متمركز كند.
سفير و نماينده دائم كشورمان همچنين پيشنهاد كرد كه در صورت عدم توفيق در يافتن بانك مناسبي براي ارائه خدمات بانكي به نمايندگي هاي ديپلماتيك، با ارائه تغييرات لازم در اساسنامه اتحاديه اعتباري سازمان ملل UNFCU، امكان ارائه خدمات بانكي از سوي اين موسسه به نمايندگي هاي ديپلماتيك فراهم شود.
بانك «جي پي مورگان چيس» كه سال ها اصلي ترين ارائه دهنده خدمات بانكي به سازمان ملل و نمايندگي هاي ديپلماتيك نزد سازمان ملل بوده، بر اثر افشارهاي وارده از سوي دستگاه هاي نظارتي دولت آمريكا براي اطلاع از منابع مالي نمايندگي هاي ديپلماتيك اعلام كرده است كه ارائه خدمات بانكي به نمايندگي هاي ديپلماتيك را در اول ماه آوريل متوقف خواهد كرد.
بر همين اساس و متعاقب اعتراض و ابراز نگراني كشورهاي مختلف، نمايندگي آمريكا با برگزاري جلسه اي با حضور مقامات ارشد وزارت امور خارجه و وزارت خزانه داري آمريكا تلاش كرد نگراني كشورها را مرتفع كرده و نشان دهد كه به صورت جدي درصدد حل معضل و يافتن راه حل براي مشكل است. اگرچه تاكيد كردند كه تاكنون به راه حل مشخصي دست نيافته اند.

 



ايران گروه ها و تشكل هاي لبناني را به حفظ هوشياري و وحدت دعوت كرد

سرويس سياسي-
مقامات دستگاه ديپلماسي كشورمان با اعلام حمايت جمهوري اسلامي از لبنان، گروهها و تشكل هاي اين كشور را به حفظ هوشياري و وحدت دعوت كردند.
علي اكبر صالحي سرپرست وزارت امور خارجه درباره آخرين وضعيت لبنان تصريح كرد: از گروهها و تشكل هاي لبناني انتظار مي رود با حفظ هوشياري و وحدت ملي اجازه ايجاد اختلاف و تنش به بدخواهان اين كشور را ندهند و با رايزني و تدبير از مرحله حساس كنوني به سلامت عبور كنند.
وي يادآور شد: طرح مشترك سوريه- سعودي طرح مناسبي بود كه مي توانست به حل وضع موجود كمك كند و مورد حمايت كشورهاي منطقه بود، اما اين طرح با مداخله جريان ها و كشورهايي كه خيرخواه ملت لبنان نيستند، به بن بست رسيد.
صالحي ابراز اميدواري كرد مسئولان و رهبران تشكل ها و جريانات داخل لبنان با درايت لازم مجالي براي سوءاستفاده مداخله گران باقي نگذارند.
در همين راستا، رئوف شيباني معاون خاورميانه و مشترك المنافع وزارت امور خارجه كشورمان كارشكني و مانع تراشي آمريكا و رژيم صهيونيستي را عامل اصلي عدم موفقيت تلاش هاي سوريه و سعودي براي برون رفت لبنان از وضعيت كنوني دانست.
وي در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به تشريك مساعي جريان ها و گروههاي لبناني و حاكم بودن روح تفاهم و گفت وگو بين كشورهاي منطقه كه در ديدار اخير سعد حريري نخست وزير لبنان از كشورمان نيز كاملا واضح و آشكار بود، سياستها و تهديدات جنگ طلبانه آمريكا و رژيم صهيونيستي را براي صلح و ثبات منطقه خطرناك دانست.
وي با اشاره به شرايط حساس و لغزنده لبنان بار ديگر بر موضع جمهوري اسلامي ايران مبني بر لزوم تلاش مشترك كليه جريانهاي سياسي لبناني جهت مواجهه با شرايط حساس فعلي و توطئه هاي بدخواهان لبنان و وحدت ملي اين كشور، ضرورت برون رفت از مرحله فعلي را مورد تاكيد قرار داد و حفظ وحدت و تداوم ثبات در لبنان در اين موقعيت ويژه را مهم توصيف كرد.
همچنين غضنفر ركن آبادي سفير كشورمان در بيروت بر حمايت ايران از هر تلاشي براي تحكيم وحدت ملي و تفاهم در لبنان تاكيد كرد.
به گزارش فارس، وي پنجشنبه در ديدار با سفير جديد روسيه در لبنان از دخالت هاي برخي قدرتها براي ممانعت از به ثمر رسيدن تلاشها در راستاي توافق و استقرار در لبنان ابراز تاسف كرد.

 



26 زنداني ايراني بازداشت شده در عراق ديروز وارد كشور شدند

سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد اعلام كرد كه 26 زنداني بازداشت شده در عراق از طريق مرزهاي مهران، چزابه و شلمچه به كشور بازگشتند.
«حسن دانايي فر» در گفت وگو با فارس با اعلام اين خبر گفت: 26 نفر از زندانيان ايراني كه به دليل ورود غيرمجاز در زندان هاي عراق در بازداشت بودند، روز چهارشنبه (22 دي ماه) آزاد شدند كه پنجشنبه به زيارت عتبات عاليات رفتند و 20 نفر آنها صبح ديروز از مرز مهران و شش نفر ديگر از مرزهاي شلمچه و چزابه به كشور بازگشتند.
وي همچنين اعلام كرد كه حدود 24 نفر باقيمانده هفته آينده آزاد و به ايران باز خواهند گشت.
سفير ايران در بغداد بار ديگر در آستانه اربعين حسيني از زوار ايراني عتبات عاليات خواست كه به صورت قانوني و از طريق سازمان حج و زيارت به عراق سفر كنند و از سفر انفرادي به اين كشور و بدون رواديد بپرهيزند. وي افزود: افرادي كه به صورت غيرقانوني وارد عراق شوند حداقل به شش سال زندان محكوم خواهند شد.
دانايي فر، در پاسخ به سؤالي در خصوص ديدار روز چهارشنبه اش با اياد علاوي رئيس فهرست العراقيه، خاطرنشان كرد: در اين ديدار از اياد علاوي دعوت كردم كه سفري به ايران داشته باشد و ايشان نيز استقبال كرد.
ميله گذاري مرزهاي ايران و عراق در آينده نزديك
معاون وزير امور خارجه عراق از فعاليت كميته مشترك ايران و عراق براي بازسازي و ميله گذاري دوباره مرزهاي ايران و عراق در آينده نزديك خبر داد.
«لبيد عباوي» در گفت وگو با فارس افزود: با سفر اخير سرپرست وزارت امور خارجه ايران و گفت وگو با مقامات عراق، كميته اي مشترك از سوي هر دو كشور براي تعيين مرزهاي دو كشور تشكيل شده و در آينده اي نزديك كارهاي خود را براي ميله گذاري در مرزهاي مشترك آغاز خواهد كرد.
معاون وزير امور خارجه عراق با اشاره به برخي اختلاف ها درباره نقاط مرزي ايران و عراق، ابراز اميدواري كرد با فعاليت اين كميته مشترك اين اختلاف ها حل شده و نقاط مرزي طرفين نيز طبق معاهدات دوباره ترسيم شود.

 



در شوراي عالي استان ها تصويب شد
نامگذاري مكان ارزنده اي در شهرها با نام 9 دي

رئيس شوراي عالي استان ها گفت: در همه شهرهاي كشور بايد مكان ارزنده ميدان و خياباني با نام 9 دي نامگذاري شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، مهدي چمران در چهلمين اجلاس عمومي شوراي عالي استان ها در استانداري خراسان رضوي اظهار داشت: هدف ويژه شوراي عالي استان ها و شوراي شهرها فقط آباداني صوري و ظاهري شهرها نيست بلكه مدينه طيبه و فاضله در كنار آباداني دل و قلب مردم تجلي پيدا مي كند.
چمران تصريح كرد: همه اعضاي شورا بايد جايگاه شورا را ارج نهند و با عمل و كار مضاعف خود باعث حفظ جايگاه شوراها شوند كه اين امر در از خودگذشتگي، اجراي صحيح امور، زيرپا گذاشتن غرورها و انجام كارها براي رضايت خداوند متجلي مي شود.
وي با اشاره به اين موضوع كه مبحث نظارت در شوراها جدي گرفته مي شود، تصريح كرد: در برخي از شوراها مشكلاتي ديده مي شود كه بايد دامان شوراها را از وجود افراد ناخالص پاك كرد و بهترين عمل براي انجام اين امر پررنگ كردن نظارت قانوني بر عملكرد شوراهاست.

 



اعتبار عمراني استان ها در سال آينده افزايش مي يابد

رئيس امور تلفيق برنامه آمايش و توسعه منطقه اي معاونت راهبردي رياست جمهوري گفت: بودجه عمراني استان هاي كشور در سال 90 افزايش يافته و اقدامات عمراني استان ها شتاب خواهد گرفت.
به گزارش ايرنا «حسين آرامي» عصر چهارشنبه در شوراي توسعه و برنامه ريزي استان خراسان شمالي اظهار داشت: سياست دولت ايجاد توسعه متوازن در مناطق است كه با اين رويكرد به دنبال افزايش اعتبارات و واگذاري تصميم گيري بودجه اي به شوراهاي توسعه و برنامه ريزي استانهاي كشور است.
وي افزود: براساس برنامه پنجم توسعه دو درصد درآمد نفت و گاز براي توسعه مناطق محروم در اختيار استانهاي كشور قرار مي گيرد.
وي هدف از اين اقدام را ايجاد عدالت اجتماعي و محروميت زدايي در كشور در راستاي سياست دولت در توسعه متوازن منطقه اعلام كرد.
اين مسئول در مورد افزايش اعتبارات خراسان شمالي در سال آينده گفت: اين استان به نسبت ديگر استان ها از توسعه عقب مانده و براي رسيدن به ميانگين كشوري به دنبال افزايش دو برابري اعتبارات اين استان در سال آينده براساس مصوبه دور سوم سفر رياست جمهوري هستيم.

 



عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس خبر داد
تزريق 15هزار ميليارد ريال به بانك هاي كشور

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: به منظور تقويت نقدينگي بانك ها مبلغ 15 هزار ميليارد ريال به بانكهاي كشور تزريق مي شود.
به گزارش ايرنا، «محمدكريم شهرزاد» روز پنجشنبه در آيين معارفه غلامحسين حسيني رئيس جديد اداره كل صنايع و معادن استان اصفهان گفت: براي آنكه بانكها بتوانند به بخش توليد و كشاورزي تسهيلات ارائه دهند نياز است تا توان نقدينگي بانكها افزايش يابد.
وي افزود: تزريق مبلغ ياد شده به بانكها به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده است.
شهرزاد افزود: براساس گزارشهاي دريافت شده، با آغاز طرح هدفمند شدن يارانه قاچاق سوخت و كالا در كشور به شدت كاهش يافته است.
معاون حقوقي امور مجلس و استانهاي وزارت صنايع و معادن نيز در اين آيين گفت: وزارت صنايع و معادن برنامه هايي را براي برطرف كردن مشكلات توليدكنندگان در دست بررسي دارد. ايرج نديمي افزود: بايد حرف صنعتگران و توليدكنندگان را شنيد و با همفكري آنها مشكلات اين بخش را برطرف كرد.

 



معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: يارانه مطبوعات به شرط افزايش كيفيت پرداخت مي شود

همدان- خبرنگار كيهان:
معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: مطبوعات و ساير رسانه ها از تندگويي و خشن نويسي پرهيز كنند.
«محمدجعفر محمدزاده» در مراسم توديع و معارفه مديران كل سابق و جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان، افزود: فضاي مطبوعات و اطلاع رساني كشور از حوزه فرهنگ بيرون رفته و به حوزه سياست وصل شده كه اين امر، ظلم به مطبوعات و رسانه هاست.
وي ادامه داد: فرهنگ نبايد به ابزار دست هيچ يك از گروه هاي فعال جامعه تبديل شود و مطبوعات و رسانه ها در اين راستا بايد وظيفه اطلاع رساني منجر به ايجاد دانايي خود را جهت ارتقاي سطح فرهنگي مردم انجام بدهند.
محمدزاده اظهار داشت: برخي كلام هاي نامهذب در بعضي رسانه ها، گله مندي رهبر معظم انقلاب را در پي داشته و دلسوزان را ناراحت مي كند.
وي تاكيد كرد: البته همه بداخلاقي ها مربوط به حوزه رسانه و مطبوعات نيست، بلكه سياسيون و مسئولان هم بايد حرف مهذب بزنند تا انعكاس آن درست باشد.
محمدزاده خاطرنشان ساخت: بهتر آن است كه رسانه ها پيشقدم شده و سخنان نامهذب و اتهام آميز سياسيون را آن قدر انعكاس ندهند تا آنان اين گونه صحبت كردن را ترك كنند.
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگر از سخنان خود گفت: از سال آينده يارانه مطبوعات مشروط به افزايش كيفي آنها پرداخت مي شود.
محمدجعفر محمدزاده افزود: اين كار دو فايده دارد، يكي در بحث پرداخت يارانه ها و دوم اين كه با اين كار شاخص هاي كيفي مطبوعات به مردم معرفي مي شود و مردم بايد اين شاخص ها را بشناسند و بدانند تفاوت روزنامه خوب با روزنامه بد چيست.
وي در ادامه با اشاره به اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها گفت: به دنبال تهيه بسته حمايتي هستيم تا آن بخشي از حوزه مطبوعات و رسانه ها را كه در اين ارتباط احتمالا دچار آسيب مي شوند حمايت كنيم.
محمدزاده در بخش ديگر از سخنان خود از برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي تجليل از پيشكسوتان عرصه مطبوعات و روزنامه نگاري خبر داد و گفت: روزنامه نگاران پيشكسوت ساليان عمرشان را صرف اين كار كرده اند و از آنها تجليل نشده يا كم تجليل شده است لذا اين برنامه ضرورت دارد و تجليل از پيشكسوتان عرصه مطبوعات به معني خانه تكاني براي شناخت ظرفيت هاي موجود است.

 



وزير بازرگاني: ذخيره انبارهاي كشور اسفندماه به بازار وارد مي شود

وزير بازرگاني با بيان اينكه ذخيره مربوط به هدفمندسازي در انبارهاي ملي و استاني تاكنون دست نخورده باقيمانده از آزادسازي اين ذخاير در بازار طي اسفندماه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومي سازمان بازرگاني هرمزگان، مهدي غضنفري در توقفي چند ساعته در فرودگاه بندرعباس با بيان اين مطلب اظهار داشت: در سايه همراهي و همكاري تمام گروه هاي اجتماعي، اقتصادي، توليدكنندگان، بنك داران، واحدهاي صنفي، توزيع كنندگان و خرده فروشان در اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها به طور قطع در زمان تنظيم بازار شب عيد نيز مشكلي نخواهيم داشت.
وي افزود: خوشبختانه ذخايري كه در زمان اجراي طرح هدفمندكردن يارانه ها هم در تهران به صورت ملي و هم در استان ها به صورت ذخاير استاني داشتيم تقريباً دست نخورده باقي مانده كه مي توانيم اين ذخاير را در اسفندماه در بازار آزاد كنيم كه اين امر به وفور كالا در بازار كمك شاياني مي كند.
وزير بازرگاني در همين راستا ادامه داد: برگزاري نمايشگاه ها، سبدهاي كالايي، حراج ها و فروش هاي فوق العاده از جمله دستورالعمل ها براي تعادل قيمت ها براي ايام عيد است.
غضنفري ابراز داشت: در مورد ذخيره سازي ميوه به شكل ويژه نيز دو سه قلم ميوه را خود وزارت بازرگاني با كمك بخش خصوصي در ايام عيد نوروز عرضه مي كند.
به گفته اين مسئول، در اين مدت شاهد كاهش يك مجموعه از قيمت ها از جمله كاهش نان صنعتي، نان فانتزي، شيريني پزي، ماكاروني و... در كشور بوده ايم.
وي افزود: اين امر نشان مي دهد طرح هاي تأميني كالا در بازار به اندازه كافي پاسخگو است.
وزير يادآور شد: براي اينكه توليدكنندگان در فشار قرار نگيرند هرچه سريعتر بسته هاي حمايتي توليد كنندگان و اصناف را هم اجرايي كنيم و توليدكنندگان نيز با ما توافق كردند كه هر موقع نياز باشد كالاي مورد نياز را به بازار برسانند.

 



رئيس مجلس در سفر به قم: فكرهاي تازه در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه رويش كرده است

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: در اصل 44 قرار نبود كارخانجات تقسيم شده و اقتصاد شبه دولتي به وجود بيايد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، علي لاريجاني چهارشنبه شب در جلسه مشترك با اعضاي هيئت علمي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سخناني با بيان اينكه در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه فكرهاي نو و تازه رويش كرده است، گفت: اين مسئله كه شما در فعاليت هاي خود رويكرد حذف نداشته و از عقل انتقادي نسبت به علوم انساني برخوردار هستيد، بسيار ارزشمند است.
وي با بيان اينكه مسائل علمي در كشور بايد در فضايي آرام دنبال شود، ادامه داد: كارهاي تند و تيز در مسائل علوم اسلامي و انساني سوء تفاهم برانگيز است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه آنگونه كه بايد در كشور نسبت به مسئله علوم انساني اهتمام لازم صورت نگرفته است، بيان داشت: رهبر معظم انقلاب چند سالي است كه بر مسئله توجه به علوم انساني تأكيد بسياري داشته اند و اين مهم بايد مورد توجه دست اندركاران اين امر قرار گيرد.
وي با تأكيد بر اينكه ما بايد به علوم انساني نگاهي عاقلانه داشته باشيم، يادآور شد: ما تفكر اسلامي در بسياري امور پيشرفت داشته و در برخي امور نيز با وجود ظرفيت موجود در اين تفكر پيشرفتي نداشتيم.
وي تأكيد كرد: ما بايد به سمت مردمي شدن اقتصاد گام برداريم و در اين صورت است كه كشور ما به عرصه رقابت و توليد تبديل مي شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي چهارشنبه شب با حضور در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با مسئولان اين پژوهشگاه نيز ديدار و گفت وگو كرد.
رئيس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در جلسه هيئت علمي اين پژوهشگاه با رئيس مجلس شوراي اسلامي در سخناني اظهار داشت: بايد علوم انساني با رويكرد اسلامي بيش از گذشته در بخش هاي مختلف جامعه مورد توجه قرار گيرد.
حجت الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي ادامه داد: ما در اين زمينه بايد بتوانيم به نيازهايي كه در زمينه علوم انساني اسلامي در بخش هاي مختلف داريم پاسخگو باشيم.
رئيس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه يادآور شد: ما در بخش علوم انساني با فقدان يك منشور جامع مواجه هستيم و بايد به رفع اين خلأ توجه لازم صورت گيرد.

 



آيين بزرگداشت سالروز ارتحال آيت الله مرعشي نجفي در قم برگزار شد

مراسم بيست و يكمين سالروز ارتحال مرجع فقيد جهان تشيع آيت الله «سيدشهاب الدين مرعشي نجفي» (ره) پنجشنبه شب با حضور جمعي از علما، روحانيون و قشرهاي مختلف مردم در حسينيه آن مرحوم در قم برگزار شد.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم كه نمايندگان بيوت جمعي از مراجع تقليد، اعضاي دفتر رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام والمسلمين حسيني بوشهري امام جمعه موقت قم، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، مسئولان استان قم و شخصيت هاي مختلف علمي و فرهنگي حضور داشتند يكي از استادان حوزه علميه قم در سخناني به بررسي ويژگي ها و ابعاد شخصيتي آن عالم بزرگوار پرداخت.
حجت الاسلام «سيدعبدالله فاطمي نيا» با اشاره به تبحر و تسلط آيت الله مرعشي نجفي به علوم مختلفي همچون رجال، كلام، فقه، اصول و برخي ديگر از علوم تصريح كرد: يكي از ويژگي هاي اين مرجع بزرگ شيعه را مي توان جامعيت ناميد چرا كه وي به علوم مذكور در حد كمال آگاهي و آشنايي داشت و در راستاي اعتلا و ارتقاي آن اقدامات و فعاليتهاي موثري را انجام داد.
وي عشق و ارادت خالصانه به امامان معصوم و بزرگان دين را يكي از ويژگي هاي بسيار بارز و مشهود آيت الله مرعشي ذكر كرد و افزود:در همه آثار بسيار فراوان و ارزشمندي كه اين مرجع تقليد برجاي گذاشته به خوبي مي توان ميزان عشق و علاقه وي را به ساحت مقدس اهل بيت درك كرد.

 



نماينده ويژه رئيس جمهور در كشورهاي حاشيه درياي خزر:
 هيچ تفاهمنامه اي در زمينه حاكميت خزر بدون ايران شكل نمي گيرد

نماينده ويژه رئيس جمهور در كشورهاي حاشيه درياي خزر گفت: هيچ تفاهمنامه اي در زمينه حاكميت خزر بدون ايران شكل نمي گيرد.
به گزارش فارس از ساري، محمد مهدي آخوندزاده در جلسه بررسي تدوين سند راهبردي درياي خزر در استانداري مازندران اظهار داشت: يكي از موضوعاتي كه جمهوري اسلامي ايران تصميم گرفت براي مباحث درياي خزر نماينده ويژه داشته باشد به مبادلات با شركت شل و انگليسي ها در اين زمينه در سال 82 بود.
اين مسئول با اشاره به اينكه در زمينه حاكميت درياي خزر هيچ تفاهمنامه اي بدون حضور ايران شكل نمي گيرد، افزود: بايد آنچه كه به عنوان ظرفيت ملي در توان داريم براي پيشبرد اهدافمان در خزر به كار گيريم.
آخوندزاده با بيان اينكه نبايد اجازه دهيم پاي كشورهاي ديگر براي تصميم گيري براي درياي خزر به جز كشورهاي همسايه باز شود، گفت: بايد آنچه كه براي توسعه ارتباط در اين زمينه نياز است در مجمع سران اقتصادي درياي خزر بحث و بررسي شود.
وي با اعلام اينكه روس ها در اين زمينه اعلام آمادگي كردند، اظهار داشت: دو مصوبه در مورد ممنوعيت صيد ماهيان خاوياري و تعيين حاكميت براي 24 مايلي درياي خزر براي حاكميت اقتصادي از مهمترين بحث هايي است كه به مدت 10 سال در رفت و آمدها به نتيجه رسيد.
نماينده ويژه رئيس جمهور در كشورهاي حاشيه درياي خزر ادامه داد: ذخاير هيدروكربن و تصميم گيري در مورد نفت شمال موضوع مهمي است كه ايران در مورد اين دو بحث و نظر دارد.
وي با اشاره به اينكه در بخش ارتباطات كشتيراني دريايي بسيار ضعيف هستيم، گفت: بايد انگيزه به بخش خصوصي داده شود تا شاهد شكوفايي ارتباطات در اين بخش باشيم.
آخوندزاده با تأكيد بر اينكه ممنوعيت صيد براي قشر صيادي كه در حوزه درياي خزر در سه استان شمالي از اين نعمت بهره مند مي شوند، سخت است، افزود: حتماً دولت بايد در اين زمينه تدبير كند.
آخوندزاده با اشاره به اينكه در حوزه مطالعات درياي خزر ضعف داريم، افزود: در اين بخش كتاب هايي هم كه وجود دارد از غناي علمي برخوردار نيست.

 



اخبار ادبي و هنري

ضرغامي از رضايتمندي 95 درصدي از «مختارنامه» خبر داد
رئيس رسانه ملي، از مخاطب 70درصدي و رضايتمندي 95 درصدي، از سريال «مختارنامه» خبر داد.
عزت الله ضرغامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: نگاه من به سريال «مختارنامه» تا اينجاي كار اين است كه بيش از آن حدي كه فكر مي كردم هدف اقبال مردم واقع شده است و اين در حالي است كه ما هنوز در مرز يك سوم پخش قسمت هاي اين سريال هستيم، بنابراين اقبال مردم در نوع خود بسيار قابل توجه است.
وي افزود: پيام هاي متعددي كه در قالب مجموعه «مختارنامه» امروز به جامعه منتقل مي شود با توجه به همه ويژگي هايي كه امروز در جامعه هست و پشت سر گذاشتن جريان فتنه 88 در طول دو سال گذشته، به نظر مي رسد ظرفيت ها و قابليت هايي كه امروز «مختارنامه» ارايه مي كند خيلي بيشتر از آن چيزي است كه ما فكر مي كرديم و حتي سازندگان اين مجموعه تصور مي كردند.
عصبانيت راديو فرانسه از جشنواره فيلم و داستان فتنه
راديو بين المللي فرانسه به برگزاري دو جشنواره سينمايي و ادبي با موضوع فتنه 88 واكنش خشم آلود نشان داد.
جشنواره «داستان و خاطره فتنه 88» روز گذشته با معرفي و تقدير از برگزيدگان به كار خود پايان داد. اين جشنواره در ادامه جشنواره مردمي فيلم عمار، برگزار شد. راديو فرانسه كه همواره ضد مردم و نظام حاكم بر كشورمان خبرپراكني مي كند نتوانست خشم خود را از اين جشنواره هاي مردمي پنهان كند. اين شبكه در گزارشي علاوه بر نشان دادن عصبانيت و كينه، بي اطلاعي خود از جريان هاي فرهنگي ايران را نيز نشان داد. به طوري كه در اين گزارش، دو جشنواره مذكور را دولتي معرفي كرد و از رحيم مخدومي و وحيد جليلي (برگزاركنندگان جشنواره) كه هر دو نويسنده و روزنامه نگار هستند، به عنوان مسئول دولتي نام برد.
مصوبات شوراي عالي سينما براي ارائه به رئيس جمهور
جلسه كميسيون تخصصي شوراي عالي سينما به رياست نايب رئيس اين شورا دكتر سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ وارشاد اسلامي تشكيل شد و در اين جلسه شش مصوبه براي ارائه به رئيس جمهور و رئيس شوراي عالي سينما تهيه و تنظيم شد.
سه مصوبه مذكور درخصوص حل مشكلات مالياتي سينما بود كه مسائل موجود در زمينه ماليات دفاتر سينمايي، تهيه كنندگان و اشخاص ثالث و بحث مشوق هاي مالياتي جهت سرمايه گذاري در آن لحاظ شده است. تشكيل كارگروه مشترك ميان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي وزارت علوم و تحقيقات و فناوري و وزارت كار و امور اجتماعي به جهت اصلاح نظام آموزشي سينما و ساماندهي آموزش مهارتي و متون و منابع نيز مصوبه چهارم شوراي عالي سينما بود. مصوبه پنجم، ماموريت معاونت امور سينمايي براي حمايت از حوزه تحقيقات و نگارش فيلمنامه و دفاتر و كارگاه هاي فيلمنامه نويسي بود. اختصاص رديف بودجه مستقل براي ساخت دو شهرك سينمايي در سال آينده در شاهرود و زرنديه ساوه و آغاز ساخت شهرك سينمايي زرنديه ساوه ترجيحاً در دهه فجر امسال نيز مصوبه ششم شوراي عالي سينما بود.
تصويب سند راهبردي حمايت از اهالي قلم
معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از تصويب سند راهبردي حمايت از اهالي قلم در معاونت امور فرهنگي در آينده نزديك خبر داد و افزود: اين سند به منظور رفع شبهه برخورد سليقه اي و با هدف شفاف شدن حمايت هاي عادلانه معاونت، تنظيم شده كه بزودي تصويب خواهد شد.
بهمن دري با اعلام مطلب فوق ادامه داد: تاكنون 24 موضوع حمايتي شناسايي و احصا شده است كه از جمله آنها بيمه، وام، مستمري و كمك مالي براي چاپ آثار اهالي قلم، اعزام آنها به سفر فرهنگي داخلي و خارجي، اعطاي درجه هنري و... است. وي حمايت مستمر اين معاونت از اهالي قلم را يكي ديگر از موضوعات اين سند راهبردي دانست و ادامه داد با تصويب اين سند نهادهاي قانوني مكلف به حمايت از اهالي قلم خواهند شد.
رئيس حوزه هنري: هدف جشنواره 100 بسط ارزش هاي اخلاقي است
رئيس حوزه هنري، در ديدار با برگزاركنندگان هفتمين جشنواره فيلم 100 گفت: جشنواره فيلم 100 در جهت بسط ارزش هاي اخلاقي گام برمي دارد.
محسن مومني شريف، افزود: حوزه هنري به دنبال پرورش هنرمنداني است كه با تفكر اسلامي به توليد اثر بپردازند. فلسفه برگزاري اين جشنواره در حوزه هنري اين است كه به كشف و پرورش نيروي مستعد پرداخته شود و براي رسيدن به موفقيت در اين امر ايجاد دبيرخانه هاي دائمي براي جشنواره و تداوم ارتباط در طول سال با هنرمندان ضروري است. مومني ضمن تقدير از حوزه هنري استان تهران در ايجاد نوآوري در برگزاري جشنواره فيلم 100 گفت: حوزه هنري استان تهران پايگاه هنرمندان جوان است و وظيفه هنرمندان و فيلمسازان در روزگار ما اين است كه براي رسيدن به تمدن اسلامي، ارزش هاي اخلاقي را بسط دهند. هفتمين جشنواره بين المللي فيلم 100 با شعار سينماي اخلاق به همت حوزه هنري استان تهران اسفندماه سال جاري برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14