(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 27 دی 1389- شماره 19842

به بهانه دومين سالگرد عروج ملكوتي شهيد قاضي امرا... شريفي؛
رداي شهادت، ارمغان استقامت در راه عدالت
رئيس سازمان صنايع و معادن گيلان: كارخانه ايران پوپلين بزودي در مدار توليد قرار مي گيرد
بهره برداري از راه آهن زاهدان -كرمان تا دهه فجر
ايران در كيهان
امام جمعه دهلران:ديدار برخي از نمايندگان مجلس با خاتمي محكوم است
آغاز طرح فن آوري اطلاعات در حوزه علميه خوزستان
هشدار امام جمعه گنبدكاووس نسبت به فروش لباس هاي نامناسب در بازار
مديركل تامين اجتماعي استان: شعب بانك رفاه استان البرز براي مستمري بگيران كافي نيست
اقامه نماز باران در خور و بيابانك
انتصابات جديد در شهرستان ها
پرنده بومي مازني ها در دست فراموشي
دليل عدم اعزام زائران تمتع از فرودگاه بيرجند مبهم است
تجليل از پيرغلامان جنت نشين حسيني در فيروزآباد
باسوادي در آران و بيدگل بالاتراز نرخ جهاني است
نخستين سامانه انرژي خورشيدي در مرغداري هاي قزوين نصب شد
آغاز عمليات اجرايي راه آهن شيراز- بندرعباس در سال جاري



به بهانه دومين سالگرد عروج ملكوتي شهيد قاضي امرا... شريفي؛
رداي شهادت، ارمغان استقامت در راه عدالت

اوراق تقويم با گردش روزگار ورق خورد و ما را به دومين سالگرد عروج قاضي عدالت و مرد خستگي ناپذير محكمه هاي سخت، امرا... شريفي رساند؛ هم او كه به قانون گرايي شهره شهر بود و هم او كه بصيرت و شجاعتش خواب را بر كوردلان و سفاكان زمان آشفت و طينت سياه و اهريمني آنان را با خون خود هويدا كرد.
آري، مفسدان اقتصادي كه زالو صفت بر سرمايه هاي اين خاك چمبره زده بودند، او را دشمني ساعي و آگاهي و در واقع سد راه خود ديدند؛ از اين رو وجودش را برنتافتند و با سلاح منفور ترور، او را به شهادت كه الحق لايق مقامش بود، رساندند.
در آستانه دومين سالگرد عروج ملكوتي اين شهيد بزرگوار، فرج الله شريفي از برادر شهيدش روايت مي كند.
وي مي گويد: شهيد شريفي در خانواده اي مستضعف و روستايي پرورش يافت و به سبب وضعيت مالي خانواده مجبور بود از آغاز دوران كودكي شغلي براي خود دست و پا كند؛ لذا روزها كار مي كرد و شب هنگام به مطالعه دروس خود مي پرداخت و اين پشتكار توصيف ناپذير زمينه ساز ورود وي به حوزه قضاوت شد.
وي با اشاره به اينكه هنگامي كه او وارد دستگاه قضايي شد عدالت و مخالفت با رشوه خواري را سرلوحه كار خود قرار داد و هميشه به مقابله با افرادي مي پرداخت كه قصد خيانت به بيت المال را داشتند، اظهار داشت: شهيد شريفي به هيچ وجه اهل پذيرش توصيه نبود و به سبب مسئوليتي كه داشت ارتباط و رفت و آمد با فاميل و دوستان را محدود كرده بود تنها به اين دليل كه بيم آن داشت مبادا در اين ارتباطات كسي درخواستي داشته باشد كه او برخلاف موازين شرع مجبور به اجراي آن شود ولي در عين حال در مراسمات مذهبي و عزاداري حضور فعالانه اي داشت.
فرج الله شريفي تاكيد مي كند: علي رغم اين كه شهيد شريفي حساس ترين و بزرگ ترين پرونده ها را در اختيار داشت اما سطح زندگي اش بسيار ساده بود و از حقوقي كه مي گرفت به چندين خانواده فقير كه توسط خود او شناسايي شده بودند؛ به صورت محرمانه كمك مي كرد كه كسي از اين موضوع خبر نداشت و همه پس از شهادتش متوجه اين ماجرا شدند.
وي خاطر نشان مي سازد: او شيفته اهل بيت(ع) بود و دهه محرم در تمام مراسمات مذهبي حاضر مي شد. در روز عاشورا از زادگاهش «ابوالعباس» كه منطقه اي در نزديكي شهرستان باغملك بود پاي برهنه مسيري حدود 3 كيلومتر را تا روستاي هم جوار به نام درب سادات طبابايي كه دسته هاي عزاداري در آنجا جمع مي شدند مي آمد و باز با پاي پياده همين مسير را باز مي گشت. وي همچنين رابطه بسيار خوبي با روحانيت داشت و در فرصت هايي كه براي او به وجود مي آمد در خصوص مسائل ديني و مذهبي با آن ها به بحث و گفت وگو مي پرداخت.
برادر شهيد با بيان اينكه باتوجه به اشراف كامل وي به مسائل حقوقي و نيز تجربه 15 ساله در اين زمينه؛ به عنوان مستشار شعبه اول محاكم تجديد نظر استان خوزستان جذب شد و به مبارزه با مفاسد اقتصادي و زمين خواري پرداخت، اظهار مي دارد: سرانجام؛ اين قاضي شجاع و با شهامت در غروبي غم انگيز و در راه برگشت از محكمه به ضرب گلوله افراد ناشناس به شهادت رسيد.
وي در ادامه مي افزايد: اين كوردلان قاتل بر اين باور پوچ بودند كه با از ميان برداشتن شهيد شريفي؛ شعله عدالت فروكش مي كند، اما قطعاً اين گونه نيست و قاضي شريفي هاي ديگر در سرتاسر ايران اسلامي راه او را ادامه خواهند داد.
فاطمه زورمند
خبرنگار كيهان در اهواز

 



رئيس سازمان صنايع و معادن گيلان: كارخانه ايران پوپلين بزودي در مدار توليد قرار مي گيرد

رشت- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان صنايع و معادن استان گيلان از در مدار توليد مجدد قرار گرفتن شركت ايران پوپلين رشت در آينده نزديك خبر داد.
محمدحسين اصغريان گفت: اين شركت به دليل ضعف مديريت و بحران ايجاد شده در صنعت نساجي كشور از سال 79 دچار خسارات انباشته زيادي شده بود كه سهامداران آن اخيرا تصميم به تعطيلي كارخانه و واگذاري آن به غير داشتند كه با اقدامات تني چند از مسئولان استان اين امر منتفي شد.
وي با اشاره به برخي مشكلات بوجود آمده در اين خصوص و تلاشهاي مسئولان ارشد استان براي رفع آنها و نيز جلوگيري از تعطيلي كارخانه مذكور افزود: در نشستي با حضور استاندار گيلان، معاون سرمايه گذاري بانك ملي، رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت ايران پوپلين و تني چند از مديران استاني ذيربط مقرر شد بزودي و پس از انعقاد قرارداد تا پايان سال جاري مديريت شركت به جامعه كارگري و كاركنان آن واگذار شود.
بنابر اظهار رئيس سازمان صنايع و معادن گيلان براساس يك قرارداد حقوقي ميان شركت سرمايه گذاري بانك ملي و مديريت جديد ايران پوپلين، اداره اين شركت به مديرعامل ترجيحا از كاركنان شركت واگذار و در پايان مدت قرارداد نيز با همان شرايط به شركت سرمايه گذاري بانك ملي بازگردانده مي شود.
اصغريان اضافه كرد: براساس توافقات انجام شده مقرر شده است تمامي مطالبات اين شركت براي تامين نقدينگي در اختيار مديريت جديد قرار گيرد.

 



مديرعامل راه آهن كشور خبر داد
بهره برداري از راه آهن زاهدان -كرمان تا دهه فجر

زاهدان- خبرنگار كيهان:
راه آهن زاهدان- كرمان تا دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد.
مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران در جمع خبرنگاران در زاهدان با بيان اين مطلب افزود: در طول ماههاي گذشته با عبور قطار از خط راه آهن زاهدان- كرمان اين خط آزمايش شده و كمبودهاي آن در حال برطرف شدن است.
مهندس عبدالعلي صاحب محمدي با اشاره به شروع عمليات احداث راه آهن چابهار- مشهد گفت: طول اين خط آهن در استان سيستان و بلوچستان يك هزار و 300 كيلومتر است و براي اجراي كامل آن اعتباري نزديك به 4 هزار و 500 ميليارد تومان نياز دارد و انتظار مي رود اين خط طي 5 سال آينده به بهره برداري رسد.
وي در ارتباط با توليد واگن هاي باري و مسافربري در كشور گفت: 60 درصد واگن هاي باري و 35 تا 40 درصد واگن هاي مسافربري توليد داخل هستند و بقيه از خارج كشور وارد مي شود.
مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران درباره توليد لوكوموتيو در كشور گفت: درصدد هستيم تا دانش توليد لوكوموتيو را به داخل كشور انتقال دهيم. زيرا وقتي كه قرارداد توليد لوكوموتيو با يك كشور خارجي بسته مي شود 20 درصد لوكوموتيو ساخته شده همراه با بقيه قطعات آن وارد كشور مي شود.

 



ايران در كيهان

جو يارانه اي در گنبدكاووس

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: توزيع 1600 تن جو يارانه اي در سطح شهرستانهاي مينودشت، كلاله و مراوه تپه آغاز شد. محمود پسركلو رئيس اداره تعاون روستايي مينودشت گفت: اين ميزان جو يارانه اي براي مصارف خوراك دام بين كشاورزان اين منطقه با قيمت يارانه اي هر كيلو 2950 ريال توزيع مي شود.
پسر كلو همچنين افزود: از اين ميزان 500 تن در سطح شهرستان مينودشت و گاليكش و يك هزار و 100 تن نيز در سطح شهرستانهاي كلاله و مراوه تپه توزيع خواهد شد.

زنگ حجاب در مازندران

ساري- خبرنگار كيهان: همزمان با روز مبارزه با استعمار و توطئه كشف حجاب، زنگ حجاب در مدارس مازندران نواخته شد. حجت الاسلام حنيف نژاد معاون پژوهشي و تربيت بدني آموزش و پرورش ناحيه دو ساري در اين مراسم كه در مدرسه ابتدايي دخترانه آمنه ناحيه دو ساري، برگزار شد گفت: مبارزه بين اسلام و كفر در طول تاريخ وجود داشته و استعمار همواره در پي اين است كه انسان ها از فطرت هاي خداجوي خود فاصله بگيرند.

بهره برداري از 2 پروژه در گنبدكاووس

گنبدكاووس: خبرنگار كيهان: پروژه آسفالت گرم محور روستايي عوض حاجي-امان گل تپه و پروژه روشنايي چهارراه بي بي شيروان در شهرستان گنبدكاووس به بهره برداري رسيد.
«قاسم دبوري فريماني» رئيس اداره راه و ترابري شهرستان گنبدكاووس ضمن اعلام مطلب فوق افزود: عمليات اجرايي اين دو پروژه در سال جاري شروع و هم اكنون به پايان رسيده است.

كلنگ زني ساختمان ويژه معلولين

تبريز- خبرنگاركيهان: ساختمان انجام امورات دفتري سه تشكل بزرگ معلولين (نابينايان، ناشنوايان و معلولين جسمي و حركتي) با همكاري شهرداري تبريز، شوراي شهر و جامعه نابينايان استان در شهر تبريز كلنگ زني شد.
شايان ذكر است معلولين 10 درصد از جمعيت استان آذربايجان شرقي را شامل مي شوند.

فتح بانوان كوهنورد شوش

شوش- خبرنگار كيهان: گروه كوهنوردي بانوان شوش به همت هيئت كوهنوردي اين شهرستان و به مناسبت حماسه غرورآفرين 9 دي، آبشار سيوند 2250 متري ايذه از مجموعه كوه هاي زاگرس را فتح و پرچم گروه رابر فراز قله هاي آن برافراشتند.
گفتني است سرپرستي گروه كوهنوردي گلباران به عهده سارا كرد بود و علي كرد رئيس هيئت كوهنوردي شهرستان شوش به عنوان ناظر اين گروه را همياري مي كرد.

حل مشكل اراضي شيب دار گيلان

رشت- خبرنگار كيهان: استاندار گيلان از امضاء تفاهم نامه با وزارت جهاد كشاورزي جهت تامين و انتقال آب براي توسعه باغات در اراضي شيبدار اين استان خبر داد. به گفته مهندس روح اله قهرماني چابك اين طرح با 177 ميليارد و 606 ميليون ريال اعتبار به اجرا درمي آيد.

ساخت واحد مسكوني ويژه معلوليت

دامغان- خبرنگار روزنامه كيهان: مدير اداره بهزيستي دامغان گفت: 19 واحد مسكوني ويژه معلولين و مددجويان دامغاني در حال ساخت است كه از مصوبات دور دوم سفر هيئت دولت به دامغان مي باشد.
علي علي اصغريان با بيان مطلب فوق اظهار داشت: تاكنون 30 واحد مسكوني از سوي اداره بهزيستي دامغان و از محل اعتبارات دور اول و دوم دولت به استان سمنان احداث و به مددجويان و معلولين تحويل داده شده است.

جابه جايي روستاي بزاق آباد در گنبد كاووس

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: جابه جايي روستاي «بزاق آباد» از توابع بخش مركزي شهرستان گنبد كاووس، علاوه بر رفع مشكلات احتمالي آينده، فرصت هاي بيشتري نيز براي مردم اين روستا ايجاد خواهد كرد.
«غلامعلي سوسرايي» فرماندار شهرستان گنبد كاووس در جلسه اي كه به منظور بررسي وضعيت جابه جايي اهالي اين روستا تشكيل شده بود، افزود: اهالي اين روستا بايد از فرصت ايجاد شده، استفاده نمايند.
روستاي بزاق آباد با 19 خانوار اصلي از روستاهاي پائين دست سد گلستان 2 است. قرار است، اهالي اين روستا به روستاي «امانقرجه» منتقل شده و در اين روستا اسكان يابند.

يادواره شهداي كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان: يادواره 65 شهيد پايگاه شهيد باهنر كاشان در سالن اجتماعات اين پايگاه برگزار شد. در اين يادواره كه با هدف انتقال فرهنگ شهادت به نسل امروز و تجليل از شهداي كارگر برگزار شد يكي از هاديان سياسي درباره نقش بارز كارگران در 3 دهه انقلاب و دوران 8 سال دفاع مقدس مطالبي ايراد نمود.

نمايشگاه عفاف و حجاب فريدونكنار

فريدونكنار- خبرنگار كيهان: مسئول اتحاديه انجمن اسلامي فريدونكنار از برگزاري نمايشگاه عفاف و حجاب و شهداي اين شهرستان توسط انجمن اسلامي فريدونكنار خبر داد. نانوا كناري تصريح كرد: در حاشيه يادواره نمايشگاه عكس حجاب و عفاف و تصاوير شهداء با به نمايش گذاشتن 100 تصوير برگزيده و برجسته به مرحله اجراء درآمده است.

جلسه احياي نقش مساجد استان اردبيل

اردبيل- خبرنگار كيهان: استاندار اردبيل در جلسه احياي نقش مساجد و كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان گفت: با هدف استفاده بهينه تر از فرصت ها و امكانات موجود، بايد فضاهاي مذهبي و تاريخي، به ويژه مساجد و بناهايي نظير بقعه شيخ صفي الدين اردبيل را به كانون هاي جوشان فعاليت هاي فرهنگي تبديل كرد.سيد حسين صابري با اشاره به نقش مساجد به عنوان پايگاه هاي مقدس ديني و خاستگاه انقلاب اسلامي افزود: لازم است همواره از اين مكان هاي الهي به گسترده ترين شكل ممكن بهره جست.

نبود دندانپزشك زن در بناب

بناب- خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي بناب در حاشيه جلسه كار گروه سلامت و امنيت غذايي اين شهرستان از «نبود دندانپزشك زن» در اين شهرستان انتقاد كرد و گفت: با كمال تأسف در شهرستان 130 هزار نفري بناب حتي يك نفر دندانپزشك زن وجود ندارد. فرمانده نيروي انتظامي بناب از متوليان بهداشت و درمان شهرستان و استان خواست با تأمين و استقرار دندانپزشك زن در بناب به خواسته و نياز اساسي مردم پاسخ مثبت دهند.

 



امام جمعه دهلران:ديدار برخي از نمايندگان مجلس با خاتمي محكوم است

دهلران- خبرنگاركيهان:
امام جمعه دهلران ديدار برخي از نمايندگان مجلس با محمد خاتمي را به شدت محكوم كرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحسن موسوي در اجتماع مردم دهلران طي سخناني گفت: اين نمايندگان هنوز پيام تاريخي 9 دي ملت به گوششان نرسيده است آيا اينها نمي دانند كه سران فتنه در روزهاي 9 دي و 22بهمن توسط ملت ايران دفن شده اند.
امام جمعه دهلران افزود: اين تعداد اندك نمايندگان به دنبال وظيفه خود باشند و از اين جلسات سياسي كوچه و بازار دست بردارند و به دنبال مشكلات حوزه انتخابيه خود بروند.
موسوي در پايان با اشاره به اينكه يكي از نمايندگان ديداركننده از نمايندگان استان ايلام بوده است گفت: اين حركت نماينده از نظر مردم غيور و ولايتمدار ايلام پذيرفته نيست.

 



آغاز طرح فن آوري اطلاعات در حوزه علميه خوزستان

اهواز - خبرنگار كيهان:
مدير حوزه هاي علميه خوزستان از آغاز طرح فناوري اطلاعات در حوزه علميه خوزستان خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين مير احمدرضا حاجتي در ديدار با مديران حوزه علميه خوزستان اظهار داشت: با توجه به تشكيل مركز مديريت حوزه علميه خوزستان، خوشبختانه حوزه علميه استان اكنون ثبات خوبي از جنبه مديريتي و ارتباط آنها با مسئولان استان و تكميل كادر اداري يافته است.
وي حوزه علميه خوزستان را از حوزه هاي تيپ يك و برتر كشور عنوان كرد و افزود: پيشرفت حوزه هاي اين استان به سطحي رسيده است كه با دريافت مجوز از مركز مديريت حوزه علميه قم، كميته اعطاي مدارج علمي سطح يك، سطح دو و سطح سه را در استان داير كرديم و همه مدارك سطوح ياد شده را در خوزستان اعطا مي كنيم.
حاجتي با اشاره به اين كه بيش از يك سال پيش مطالعات براي اجرا شدن طرح فناوري اطلاعات حوزه هاي خوزستان آغاز شده است، ادامه داد: با اجرا شدن اين پروژه مكاتبات اداري كه سبب كاهش سرعت در امور تحصيلي و علمي طلاب و حوزه علميه استان مي شد، از ميان برداشته مي شود و شاهد پيشرفت و سرعت در مسائل علمي و اداري حوزه علميه خوزستان خواهيم بود.
امام جمعه موقت اهواز افزود: كار گروهي متشكل از متخصصان عرصه فناوري اطلاعات و مسئولان مركز مديريت حوزه علميه خوزستان تشكيل شده است كه در حال تدوين و اجرايي كردن طرح فناوري اطلاعات در همه حوزه هاي علميه استان هستند و پس از بررسي نيازها و زيرساخت هاي موجود در ساير شهرستان هاي استان، اقدام به اتصال آن حوزه ها به سيستم يكپارچه اتوماسيون اداري و فناوري اطلاعات خواهند كرد.

 



هشدار امام جمعه گنبدكاووس نسبت به فروش لباس هاي نامناسب در بازار

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
امام جمعه شهرستان گنبدكاووس با تاكيد بر رعايت حجاب در جامعه به عنوان يك اصل اسلامي، نسبت به فروش لباس هاي نامناسب در بازار هشدار داد.
حجت الاسلام والمسلمين «محمدحسين سبحاني» در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته گنبدكاووس گفت: در حال حاضر انواع لباس هاي نامناسب در بازار عرضه مي شود كه چگونگي ورود و دوخت آنان در كشور مشخص است.
وي افزود: دولتمردان بايد طوري برنامه ريزي كنند تا از ورود و يا توليد اين نوع البسه در كشور جلوگيري شود تا احساسات مردم با ديدن آن در بازار جريحه دار نشود.
امام جمعه گنبدكاووس به سالروز كشف حجاب از سوي رضاشاه اشاره كرد و گفت: رضاشاه پس از به قدرت رسيدنش از سوي انگليسي ها، مامور كشف حجاب در جامعه شده بود و تا حدودي در اين بخش موفق شده بود ولي قاطبه مردم به خاطر ايمانشان زير بار اين طرح ننگين نرفتند و حجاب خودشان را در بدترين شرايط آن زمان نگه داشتند.
حجت الاسلام سبحاني افزود: در حال حاضر دشمنان اسلامي تلاش مي كنند تا به انحاي مختلف از طريق فروش لباس هاي نامناسب در بازار و تبليغات ماهواره اي استفاده نامناسب لباس را در جامعه ترويج دهند كه نياز است مسئولان، مردم و خصوصا دختران جوان مواظب اين ترفندهاي دشمنان باشند.

 



مديركل تامين اجتماعي استان: شعب بانك رفاه استان البرز براي مستمري بگيران كافي نيست

كرج- خبرنگاركيهان:
ماهانه بيش از 80 هزار مستمري بگير و مقرري بگير براي دريافت حقوق خود به شعب بانك رفاه مراجعه مي كنند كه تعداد شعب فعلي كافي نيست.
مديركل تامين اجتماعي استان البرز در خصوص دشواري هاي موجود براي بازنشستگان جهت دريافت حقوق خود گفت: در اين استان 72 هزار مستمري بگير حضور دارند كه اين ميزان در سطح منطقه آمار بالايي را به خود اختصاص داده است.
مرتضي سلامي اظهار داشت: اين تعداد با احتساب 10هزار و500 مقرري بگير بيمه بيكاري كه ماهانه براي دريافت حقوق خود به بانكها مراجعه مي كنند به حدود 83 هزار نفر افزايش پيدا مي كند كه آمار بالايي است.
وي در پايان خواستار افزايش شعب بانك رفاه براي سهولت در كار شهروندان اين استان شد.

 



اقامه نماز باران در خور و بيابانك

خور و بيابانك - خبرنگار كيهان:
همزمان با سراسر استان اصفهان، مردم شهرستان خور و بيابانك نماز طلب باران را در جوار گلزار شهداي اين شهرستان اقامه كردند.
دبير ستاد اقامه نماز شهرستان خور و بيابانك در حاشيه برگزاري اين مراسم نماز باران را براي جلب رحمت خداوند دانست و گفت: اين يك درس توحيدي و توجه دادن به قدرت و رحمت الهي است.
علي اكبر عليخاني افزود: وقتي رحمت الهي قطع شود و چشمه ها و قنوات كم آب شوند بايد نماز طلب باران را خواند.
وي اظهار داشت: در زمان خشكسالي و قحطي و بي آبي، از دست هيچكس كاري برنمي آيد و تنها خداوند است كه مي تواند با فرستادن ابرهاي باران زا، رحمت خويش را بر سر مردم بگستراند.
عليخاني يادآور شد: توجه به خدا و گريه و انابت سبب مي شود خداوند عنايت كند و كم آبي را برطرف سازد.

 



انتصابات جديد در شهرستان ها

شهركرد-خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور دكتر سعيد يوسف پور به سمت مدير كل جديد حفاظت محيط زيست چهار محال و بختياري منصوب شد.
تبريز-خبرنگار كيهان: عليرضا نوين شهردار تبريز طي حكمي شيفته بدرآذر را به عنوان نخستين شهردار زن تاريخ شهرداري آذربايجان شرقي به عنوان شهردار منطقه 6 منصوب كرد.
گرگان-خبرنگار كيهان: در مراسمي با حضور سرتيپ آبنوش فرمانده سپاه استان قزوين سرهنگ حسين رجبي به عنوان فرمانده جديد سپاه ناحيه تركستان و سرهنگ بهرامي به عنوان فرمانده جديد سپاه ناحيه بوئين زهرا منصوب و معرفي شدند.
هويزه-خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور جانشين فرمانده نيروي انتظامي ناجاي استان خوزستان كريم چلداوي به عنوان فرمانده نيروي انتظامي شهرستان هويزه معرفي شد.
مسجد سليمان-خبرنگار كيهان: در مراسمي با حضور مهندس صفرعلي رئيسي مدير عامل شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان آقايان مهندس بهمن خوشكلام، بهروز موسوي و سيدعلي نوري به ترتيب به عنوان روساي ادارات ستادي مهندسي و ساختمان، امور حقوقي و قراردادها و تداركات و امور كالا معرفي شدند.
آمل-خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي مدير كل بيمه خدمات درماني استان مازندران دكتر رضا شمس به سمت رئيس جديد بيمه خدمات درماني آمل منصوب شد.
ميناب-خبرنگار كيهان: در جلسه اي با حضور رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان هرمزگان و فرماندار ميناب سيدمحمود احمدي كوهيايي به عنوان رئيس جديد شبكه بهداشت و درمان ميناب معرفي شد.
باغملك-خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي وزير كشور سيد مجيد مرتضي به عنوان فرماندار جديد شهرستان باغملك منصوب شد.
گلستان-خبرنگار كيهان: در جلسه شوراي اسلامي شهر نصير شهر به اتفاق آرا آقاي مهندس محمد انور رخشاني مجد به عنوان سرپرست شهرداري نصير شهر معرفي شد.
خوراسگان-خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي سرپرستي بانك تجارت اصفهان سيد سعيد قريشي به سمت رئيس جديد بانك تجارت شهيد صدوقي خوراسگان و طي حكم ديگري حسين حجازي از سوي سرپرستي موسسه اعتباري ثامن الائمه اصفهان به سمت رئيس جديد ثامن الائمه خوراسگان منصوب شدند.
بندرعباس-خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور پرويز سالاري معاونت توسعه و مديريت منابع انساني استانداري هرمزگان شجاع ميرزاده به عنوان رئيس جديد مركز علمي كاربردي استانداري هرمزگان معرفي شد.
اصفهان-خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور سردار سلامي جانشين فرمانده كل سپاه، سردار عرب پور، به عنوان فرمانده جديد لشكر عملياتي 14 امام حسين(ع) معرفي شد.
داراب-خبرنگار كيهان: در مراسمي با حضور خواجه زاده معاون مدير كل آموزش و پرورش فارس محمدرضا اسدي به عنوان سرپرست آموزش و پرورش داراب معرفي شد.

 



پرنده بومي مازني ها در دست فراموشي

اردك محلي، پرنده خوش گوشتي است كه ازنظر كارشناسان علم تغذيه داراي فوائد غذايي فراواني مي باشد، اما متأسفانه در اثر عدم حمايت از پرورش دهندگان اين پرنده بومي اندك اندك در چرخ زمانه در سراشيبي فراموشي قرار گرفته است.
لذا باتوجه به مستعد بودن استان مازندران در پرورش اردك هاي محلي همچون خاك مناسب، رطوبت كافي و آب فراوان از مسئولان انتظار مي رود در زمينه پرورش اين پرنده بومي گام هاي اميدواركننده و مؤثري بردارند.
عكس از علي كفايي مهر خبرنگاركيهان در بابل

 



دليل عدم اعزام زائران تمتع از فرودگاه بيرجند مبهم است

بيرجند- خبرنگاركيهان:
مديركل حج و زيارت استان خراسان جنوبي در نشستي با خبرنگاران از عدم همكاري شركتهاي هواپيمايي در خصوص اعزام زائرين حج تمتع از فرودگاه بيرجند انتقاد كرد.
وي افزود: با توجه به اينكه تنها 7 ايستگاه پرواز براي حج تمتع در ايران است و با وجود مصوبه دور اول و دوم سفر رئيس جمهور به خراسان جنوبي ولي به دلايلي نامعلوم شركت هواپيمايي كشور اقدامي در خصوص اعزام زائر حج تمتع از فرودگاه بيرجند انجام نداده است كه جاي سؤال باقي مي باشد.
نوفرستي اظهار داشت: 52 كاروان عمره سال 90 در قالب 26 پرواز 2 كارواني از تاريخ
3/12/89 تا 31/4/90 به حج مشرف خواهند شد.

 



تجليل از پيرغلامان جنت نشين حسيني در فيروزآباد

فيروزآباد- خبرنگار كيهان:
اولين همايش تكريم «غلامان جنت نشين حسيني» با معنويت و شكوهي خاص در حسينيه اعظم هيئت متوسلين به حضرت زهرا(س) برگزار شد.
در اين مراسم ملكوتي كه امام جمعه، جامعه روحانيت، مداحان، پيرغلامان و عزاداران سيدالشهدا(ع)، خانواده هاي معزز شهدا و ايثارگران حضور داشتند از خدمات ارزشمند 95 تن از پيرغلامان حسيني كه از اولين سال هاي تاسيس هيئت متوسلين به حضرت زهرا(س) در عزاخانه عزيز زهرا(س)، عزاداري، سينه زني و زنجيرزني كرده بودند تجليل شد و بر ارواح پاكشان درود فرستاده شد.

 



باسوادي در آران و بيدگل بالاتراز نرخ جهاني است

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس نهضت سوادآموزي آران و بيدگل گفت: نرخ باسوادي در اين شهرستان 5/98 درصد است كه بالاتر از نرخ آمار جهاني است.
سعيد برجيس در جمع خبرنگاران تصريح كرد: طبق آمار جهاني يونسكو و آمار كشورهاي اسلامي (آيسسكو) اگر 97درصد از افراد 10 تا 49 سال هر كشور باسواد باشند، مي توان آن جامعه را باسواد دانست و بر اين اساس اين شهرستان از اين نظر حتي از آمار جهاني پيشي گرفته است.
به گفته وي، نرخ باسوادي در كشور 96 درصد و در استان اصفهان
2/96 درصد است.
وي افزود: در سال جاري و در دهه فجر انقلاب اسلامي جشن مرحله نخست باسوادي شامل قدرت خواندن، نوشتن و حساب كردن در زندگي روزمره كه همان گذراندن مقطع سوم ابتدايي است، در شهرستان آران و بيدگل برگزار مي شود.

 



در راستاي قانون هدفمندسازي يارانه ها
نخستين سامانه انرژي خورشيدي در مرغداري هاي قزوين نصب شد

قزوين - خبرنگار كيهان:
در راستاي اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها و صرفه جويي در مصرف سوخت، نخستين سامانه انرژي خورشيدي در مرغداري هاي قزوين نصب شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين، رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين در اين بازديد بيان داشت: خوشبختانه وضعيت آب و هوايي استان قزوين به گونه اي است كه با تابش آفتاب در حدود 9 ماه از سال استفاده از آبگرمكن هاي خورشيدي در مدت زمان زيادي ممكن است و با پرداخت يارانه دولتي بستر توسعه اين طرح در استان فراهم شده است.
محمدرضا صفري افزود: از آنجا كه استان قزوين به عنوان استان آزمايشي در حوزه كشاورز ي مدرن در كشور انتخاب شده و نيز در راستاي قانون هدفمند كردن يارانه ها در يكي دو سال گذشته با برنامه ريزي مدون با استفاده از سامانه هاي نوين در سوخت و آب خوري مرغداري ها در مسير كاهش 40 درصدي مصرف سوخت حركت كرده ايم كه اين طرح نيز به عنوان يك كار اصولي و منطقي مي تواند با كاهش هزينه هاي سوخت و انرژي به كاهش قيمت توليد كمك شاياني كند.
وي عنوان داشت: در استان قزوين 20 واحد توليد مرغ مادر با ظرفيت يك ميليون و 500 هزار قطعه فعاليت مي كند كه درصدد هستيم با مشاركت صاحبان واحدها به تدريج شرايط بهره مندي اين واحدها از سامانه آبگرمكن خورشيدي را فراهم كنيم.

 



معاون وزير راه و ترابري خبر داد
آغاز عمليات اجرايي راه آهن شيراز- بندرعباس در سال جاري

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
معاون اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و ترابري با بيان اينكه مناقصه ساخت خط آهن شيراز- بندرعباس محقق شده است، از آغاز عمليات اجرايي اين خط تا پايان سال جاري خبر داد.
مجيد اسعدي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه توسعه شبكه ريلي از مهم ترين سياست ها و اولويت هاي وزارت راه است، اظهار داشت: وزارت راه قصد دارد عمليات اجرايي خط آهن شيراز به بندرعباس را طي سال جاري آغاز كند.
وي با بيان اينكه اين خط آهن جديد كه با هدف توسعه شبكه ريلي كشور ايجاد مي شود از شهرهاي جهرم و لار در استان فارس نيز مي گذرد، افزود: طول اين خط 600كيلومتر است.
معاون اقتصاد و حمل ونقل وزارت راه اضافه كرد: بخشي از اعتبارات اين طرح از فاينانس داخلي و بخشي ديگر از منابع و تسهيلات داخلي بانكي تأمين مي شود. اسعدي با بيان اينكه اين پروژه به صورت EPCFانعقاد قرارداد شده است، يادآور شد: در قراردادهاي اينچنيني مطالعه، اجرا و تأمين منابع مالي به صورت يكجا انجام مي شود.
وي با بيان اينكه اين خط آهن به عنوان محوري ترانزيتي محسوب مي شود، اظهار اميدواري كرد: اين پروژه كه مناقصه آن در هفته گذشته برگزار شده ظرف چهار سال آتي به بهره برداري برسد.


 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14