(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 27 دی 1389- شماره 19842

ديروز بچه ها به جاي درس برف بازي كردند
در بابل اهداي اعضاي جانباز ارتشي به 4 بيمار زندگي دوباره بخشيد
افزايش 50 درصدي شكايت مردم از نانوايي ها
يخبندان در پايتخت تا پايان هفته ادامه دارد
يزديخواه: امتحانات لغو شده مدارس با تاخير برگزار مي شود
مدارك تحصيلي 3 دانشگاه عربي نامعتبر اعلام شد
سرشبكه توزيع مشروبات الكلي در هرمزگان منهدم شد
دستگيري زورگيران شيطان صفت
پرونده رئيس و اعضاي سابق شوراي شهر به دادگاه ارسال شد
دستگيري كلاهبردار حرفه اي در اروميه
بزرگ ترين محموله ماده مخدر شيشه در جنوب شرق كشور كشف شد
تجليل از 40 برگزيده جشنواره سراسري تئاتر معلولان
ويروس ناشناخته
بارش شديد باران در جده
قتل در هتل گران قيمت
واژگوني قايق مهاجران



روز شاد زمستان در سراسر كشور
ديروز بچه ها به جاي درس برف بازي كردند

سرويس شهرستانها-
بارش برف در اكثر استان هاي كشور مدارس را تعطيل، جاده هاي روستايي را مسدود و كشاورزان را خوشحال كرد.
تبريز: به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، بارش برف شنبه شب و صبح يك شنبه و برودت هوا، سبب شد تا آموزش و پرورش آذربايجان شرقي، مدرسه هاي 15 شهر اين استان را در مقاطع مختلف تعطيل اعلام كند.
اداره كل راه و ترابري آذربايجان شرقي در اين زمينه اعلام كرد: همه راه هاي ارتباطي استان باز است و تردد وسايل نقليه در آنها جريان دارد، بنابراين كساني كه قصد مسافرت دارند بايد خودرو خود را به زنجير چرخ و وسايل ايمني مجهز كرده و لباس گرم به همراه داشته باشند.
زنجان: همچنين به دليل شدت بارش برف و ادامه بارش ها، مدارس استان زنجان در مقاطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان مناطق 14 گانه و همچنين پيش دانشگاهي روز يكشنبه در شيفت صبح تعطيل اعلام شد.
بارش برف در استان زنجان به بيش از ده ها سانتي متر رسيد و مشكلاتي را با وجود خوشحالي مردم و كشاورزان به وجود آورد و موجب شد بيشتر مردم در خانه هايشان بمانند و عبور و مرور خودروها در داخل شهر زنجان و آزادراه زنجان - قزوين را كند و دشوار ساخت.
به علت شدت بارش برف و كولاك اكثر جاده هاي روستايي استان بسته شد.
شهركرد: به دليل بارش بيش از 60 سانتي متر برف در شهرستان كوهرنگ دماي هوا در اين شهرستان به شدت كاهش يافت و به زير صفر رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس، در پي ريزش سنگين برف مدارس مقاطع پيش دبستاني، ابتدايي و راهنمايي نوبت صبح در نقاط مختلف چهارمحال وبختياري روز يك شنبه تعطيل اعلام شد. و امتحانات دانشگاه آزاد شهركرد نيز با يك ساعت تاخير در ساعت 9 صبح آغاز شد.
اصفهان: مديركل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: به دليل برف و يخبندان تمامي مقاطع تحصيلي در نوبت هاي صبح و بعدازظهر يك شنبه شهرستان هاي چادگان، خوانسار و سميرم تعطيل شدند.
سيدمجيد عامليان افزود: مدارس مقطع دبستان گلپايگان در نوبت صبح و تمامي مقاطع تحصيلي در نوبت صبح بخش هاي بويين و مياندشت و مقاطع تحصيلي شهرستان تيران و كرون در نوبت صبح و نوبت صبح مقطع دبستان فلاورجان نيز در روز يك شنبه تعطيل شد. رئيس پليس راه استان اصفهان اعلام كرد كه رانندگان در صورت نداشتن تجهيزات ايمني از ترددشان در جاده هاي استان جلوگيري مي شود.
اليگودرز: گزارش خبرنگار كيهان از اليگودرز حاكي است بر اثر بارش برف، بيش از 150 روستاي اليگودرز در بخشهاي بشارت، مركزي و ززو ماهرو در محاصره برف قرار گرفتند.
ارتفاع برف در سطح شهر 15 سانتيمتر و در ارتفاعات و مناطق كوهستاني 60 سانتيمتر گزارش شده است.
همچنين بر اثر بارش برف، راههاي اصلي بمدت دو ساعت مسدود كه با تلاش ماموران راهداري بازگشايي شد.
به دليل بارش برف و يخبندان تمام مدرسه هاي نوبت صبح ابتدايي در دو شهرستان اليگودرز و ازنا تعطيل شدند.
رئيس قرارگاه پليس راهنمايي و رانندگي لرستان گفت: رفت و آمد در محور دورود به اليگودرز به دليل يخ زدگي جاده تنها با زنجير چرخ امكانپذير است.
كرمانشاه: بارش برف و همچنين برودت هوا مدارس ابتدايي و راهنمايي كرمانشاه را به تعطيلي كشاند. بارش شديد برف در سطح استان كه تا 40سانتيمتر ارتفاع داشت باعث شد تا مدارس شهرهاي دالاهو، پاوه، روانسر، جوانرود، سنقر و كليايي در گروه صبح تعطيل شود.
بارش برف در روزهاي شنبه و يك شنبه راه ارتباطي چندين روستاي سطح استان كرمانشاه با مركز شهرستان را قطع كرد.
سنندج: همچنين برف مدارس ابتدايي نوبت صبح تمام شهرستانهاي استان كردستان را به تعطيلي كشاند.
مدارس ابتدايي نوبت صبح روز يكشنبه شهرستانهاي سقز، بانه، مريوان، سروآباد، كامياران و زيويه تعطيل و علاوه بر مدارس ابتدايي، مدارس راهنمايي و مقطع دبيرستان شهرستانهاي سنندج، قروه، ديواندره، دهگلان، بيجار، سريش آباد، كراني، موچش و كلاترزان نيز تعطيل شد.
بارش برف در روزهاي شنبه و يكشنبه استان كردستان طي چند سال گذشته بي سابقه بوده و بيشترين بارش در سقز گزارش شده است.
خميني شهر: به گزارش خبرگزاري فارس؛ به علت بارش برف، يخبندان و مه آلودگي جاده هاي مواصلاتي استان اصفهان، 35 خودروي سبك و سنگين در خميني شهر با يكديگر برخورد كردند.
در اين حادثه كه در حد فاصل ورودي امامزاده سيدمحمد تا ورودي دانشگاه صنعتي در بلوار آزادگان شهرستان خميني شهر روي داد، چهار نفر به شدت زخمي شدند.
در اين حادثه 13دستگاه اتوبوس حامل دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان دچار سانحه شدند كه خسارت مالي زيادي دربرنداشته است.
مشهد: بارش برف در چند محور استان خراسان رضوي به ويژه گردنه ها، اين محورها لغزنده و تردد در اين مسيرها به كندي صورت مي گيرد.
تردد در محور كاشمر- نيشابور به علت بارش برف و لغزندگي سطح معبر تنها با زنجير چرخ امكانپذير است.
رشت: گزارش خبرنگار كيهان از رشت نيز حاكي است در شهر ماسوله 45سانتيمتر برف باريدن گرفت و ارتفاع برف در گردنه ديلمان 32 و جيرنده رودبار 27سانتيمتر گزارش شده است. در برخي از شهرهاي گيلان نيز باران باريد.
اردبيل: خبرنگاركيهان از اردبيل نيز از بارش بيش از 15تا 30سانتيمتر برف در اين شهر و شهرهاي استان خبر داد. مدارس ابتدايي و پيش دبستاني شهرهاي اردبيل، مير، نمين، نير، سرعين، مشكين شهر، ارشق، شاهرود و روستاهاي تابعه در نوبت صبح روز يكشنبه و نوبت صبح و بعدازظهر مناطق خروش رستم و لاهرود در مقاطع ابتدايي و راهنمايي و شهرستان كوثر در مقاطع ابتدايي و راهنمايي نوبت صبح و بعدازظهر روز يكشنبه تعطيل شد.
همدان: به گزارش خبرنگاركيهان از همدان به دليل بارش برف سنگين پروازهاي فرودگاه و مدارس برخي شهرستانهاي استان همدان در روز يكشنبه لغو و تعطيل شد.
بنا به اعلام روابط عمومي آموزش و پرورش استان همدان، روز يكشنبه كليه مقاطع تحصيلي شهرهاي همدان، بهار، اسدآباد، لالجين، رزن، كبودرآهنگ، گل تپه، قهاوند، فامنين، قروه درجزين و سردرود در نوبت صبح و بعدازظهر تعطيل شد.
همچنين روزهاي شنبه و يكشنبه پروازهاي فرودگاه همدان به علت بارش سنگين برف و كولاك و كاهش ديد لغو شد.
ارتفاع برف در شهر همدان 16سانتيمتر اعلام شد.
آوج: خبرنگار كيهان از آوج نيز از بارش 30سانتيمتر برف در اين شهر خبر داد.
برف مدارس مقاطع ابتدايي و راهنمايي و متوسطه آوج را در نوبت هاي صبح و بعدازظهر روز يكشنبه تعطيل و ارتباط حداقل 30روستا به علت كولاك شديد مسدود شد. تردد در گردنه آوج به كندي و با زنجيرچرخ امكانپذير است.

 



در بابل اهداي اعضاي جانباز ارتشي به 4 بيمار زندگي دوباره بخشيد

بابل- خبرنگار كيهان:
اهداي اعضاي يك جانباز ارتشي در بابل به 4 بيمار نيازمند زندگي دوباره بخشيد.
مسئول اهداي عضو دانشگاه علوم پزشكي بابل در اين باره گفت: ستوان يكم بهرام جان بابانژاد كه از نيروهاي بازنشسته ارتش جمهوري اسلامي بود، در اثر تصادف در سن 46 سالگي دچار مرگ مغزي شده بود.
زيور مهدي نژاد با بيان اين كه مرحوم بهرام جان بابانژاد از جانبازان دوران دفاع مقدس بود كه سوابق متعددي در جبهه هاي جنگ داشت، افزود: با رضايت خانواده اين مرحوم 4 عضو كليه ها، كبد و قلب وي به بيماران نيازمند كه در انتظار اهداي عضو بودند، اهدا شد.
وي اظهار داشت: مرحوم جان بابانژاد عضو ستاد نماز جمعه بابل و از فعالان بسيجي بود كه چند ماهي از بازنشستگي وي سپري مي شد.

 



افزايش 50 درصدي شكايت مردم از نانوايي ها

رئيس ستاد فوريت هاي سلامت وزارت بهداشت از رسيدگي به 10 هزار و 209 تماس تلفني مردمي خبر داد و اظهار داشت: شكايات از نانوايي ها در ماه جاري به ميزان قابل توجهي افزايش يافته و از 15 درصد به 65 درصد رسيده است.
محراب آقازاده در خصوص معرفي ستاد سلامت محيط و كار وزارت بهداشت گفت: سامانه مديريت ارتباطات مردمي ستاد فوريت هاي سلامت محيط و كار استان تهران از مهرماه 88 بطور رسمي و باهدف رسيدگي به اخبار مردمي از موارد غيربهداشتي اعلام شده توسط مردم تشكيل شده است.
وي ادامه داد: مردم براي ابراز درخواستهاي خود با كد تلفن 09678 در اماكن عمومي و مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي تماس حاصل كنند.
آقازاده موضوعات مطرح شده در تلفنهاي مردمي را مربوط به مواردي همچون غيربهداشتي بودن آب، دفع غيربهداشتي فاضلاب، بهداشت كشاورزي و دامداريها، عرضه و فروش مواد غذايي فاسد و تاريخ مصرف گذشته، سلامت محيط كار، عوامل زيان آور محيط كار، رسيدگي به وضعيت بهداشتي مناطق بلازده كشور، تخلفات بهداشتي و حفاظتي در مراكز پرتو پزشكي، استعمال دخانيات در اماكن عمومي و مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي، عدم رعايت بهداشت محيط در مدارس و بيمارستانها دانست.
وي درباره ميزان شكايات رسيده به ستاد فوريتهاي سلامت و محيط كار وزارت بهداشت به مهر گفت: با مقايسه درصد شكايات بر حسب صنف، طي 2 ماه آذر و دي، با اينكه هنوز يك هفته تا پايان ماه جاري زمان باقي است اما به طرز قابل توجهي شكايات از نانواييها در ماه جاري افزايش يافته و از 15 درصد به 65 درصد در دي ماه رسيده است.
براساس آمار رئيس ستاد فوريتهاي سلامت وزارت بهداشت تاكنون حدود 10 هزار و 359 درخواست به اين ستاد رسيده كه از اين ميزان به 10 هزار 209 درخواست رسيدگي شده و پاسخگويي به بقيه درخواستها مبتني بر رسيدگي دستگاههايي همچون شهرداري، اداره بهداشت آب و فاضلاب و ديگر سازمانهاست.

 



يخبندان در پايتخت تا پايان هفته ادامه دارد

مدير كل هواشناسي استان تهران با اشاره به بارش متناوب برف در تهران گفت: يخبندان و كاهش دما تا پايان هفته در پايتخت ادامه دارد.
مهندس محسن جباري در گفت وگو با ايسنا، افزود: بيشترين كاهش دما در روز سه شنبه خواهد بود كه دماي تهران به 4- درجه سانتي گراد مي رسد.
جباري با اشاره به اينكه دماي هوا تا پايان هفته زير صفر خواهد ماند، بروز يخبندان را در معابر پايتخت پيش بيني كرد.
سازمان هواشناسي كشور نيز با صدور اطلاعيه اي نسبت به بروز كولاك در گذرگاه هاي نيمه شمالي كشور هشدار داد. براساس گزارش اين سازمان، از چهارشنبه سامانه بارشي ديگري از جنوب غرب وارد كشور مي شود كه بيشترين فعاليت بارشي اين سامانه در نيمه جنوبي كشور خواهد بود.

 



يزديخواه: امتحانات لغو شده مدارس با تاخير برگزار مي شود

امتحانات لغو شده مدارس به دليل بارش برف و لغزندگي معابر، به روزهاي آينده موكول شد.
سيدعلي يزديخواه، مديركل آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران با تاييد خبر فوق با اشاره به تعطيلي مدارس در پي بارش برف و لغزندگي معابر گفت: روز گذشته آخرين امتحانات نهايي مدارس برگزار شد و امتحانات داخلي نيز به ندرت و با هماهنگي داخلي مسئولان مدارس برگزار مي شود.
يزديخواه با بيان اينكه به طور كلي امتحانات بيش از 98 درصد مدارس شهرستان هاي استان تهران تمام شده است به فارس گفت: ممكن است در برخي كلاس هاي پيش دانشگاهي مدارس، امتحانات داخلي باقي مانده باشد كه در روزهاي آينده برگزار مي شود.

 



در جديدترين به روز رساني وزارت علوم
مدارك تحصيلي 3 دانشگاه عربي نامعتبر اعلام شد

وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در جديدترين به روز رساني خود درباره دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي نامعتبر مدارك اخذ شده از 3 كشور عربي را نامعتبر اعلام كرد.
به گزارش مهر، براساس آخرين به روز رساني اداره كل امور دانش آموختگان وزارت علوم دانشگاه Canadian University of Dubai (امارات عربي متحده) چنانچه شروع به تحصيل دانشجو بعد از ژانويه 2010 ميلادي باشد نامعتبر شناخته شده است.
همچنين مدارك دانشگاه هاي Gulf University (بحرين)، Kurdistan University (عراق)، Southern New Hampshire University نيز از سوي وزارت علوم ارزشيابي نمي شود و فاقد اعتبار اعلام شده اند.كليه مدارك صادره از دانشگاه هاي نامعتبر عربي كه فهرست آنها اعلام شده غيرقبال بررسي و ارزشيابي در ايران است.

 



سرشبكه توزيع مشروبات الكلي در هرمزگان منهدم شد

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس هرمزگان از انهدام يك سر شبكه توزيع مشروبات الكلي با گردش مالي سالانه 30 ميليارد تومان در بندرعباس خبر داد.
محمدعلي آخوندي در جمع خبرنگاران با اشاره به انهدام شبانه يك سرشبكه تهيه و توزيع مشروبات الكلي در اين شهر اظهار داشت: در راستاي استمرار انضباط اجتماعي، پليس اطلاعات و امنيت فرماندهي انتظامي استان با انجام رشته عمليات هاي گسترده موفق به انهدام يك باند بزرگ واردكننده مشروبات الكلي شد.
رئيس پليس هرمزگان افزود: در همين راستا مبحث مذكور با محوريت پليس اطلاعات و امنيت عمومي در دستور كار قرار گرفت و پس از انجام كارهاي منسجم اطلاعاتي و تلاش هاي شبانه روزي منتج به شناسايي سر شبكه هاي اصلي قاچاقچيان شد.
اين فرمانده انتظامي در تشريح جزئيات يكي از اين عمليات ها اظهار داشت: در هشتم دي ماه جاري، در يك عمليات كاملاً غافلگيرانه يكي از بزرگ ترين سر شبكه ها به نام «م-ق» به همراه چهار نفر ديگر از اعضاي باند تحت مسئوليت وي در شهر بندرعباس دستگير شدند.
به گفته آخوندي، به دنبال اين دستگيري در چند عمليات جداگانه تعداد 17 نفر ديگر از سر شبكه ها و توزيع كنندگان اصلي داخلي نيز دستگير شدند كه در اين راستا تعداد دو فروند لنج به همراه سه دستگاه خودرو و يك دستگاه موتورسيكلت كه در امر جابه جايي مشروبات فعاليت داشتند توقيف و تعداد هزار و 934 قوطي مشروبات الكلي از نوع آبجو و ويسكي، دو دستگاه تلفن ماهواره اي، سه جلد گذرنامه جعلي پاكستاني و 20 دستگاه گوشي تلفن همراه كشف و ضبط شد.
رئيس پليس انتظامي هرمزگان همچنين با اشاره به اينكه باند مذكور از پشتوانه قابل توجه داخلي و خارجي برخوردار بود، بيان داشت: لنج داران قاچاقچي كه در واقع همان سرشبكه ها محسوب مي شوند پس از جمع آوري حواله انواع مشروبات الكلي از قايقداران و هماهنگي با طرف اماراتي، پول مورد نظر را به حساب نماينده شركت هندي در بارگيري مشروبات لنج هاي خود واريز و در آب هاي بندر فجيره امارات پس از بارگيري در يك نقطه دريايي مشروبات را تحويل قايقداران مي دادند.
آخوندي يادآور شد: ظرفيت لنج در هر سرويس بين 700 تا 800 كارتن بوده كه بعضاً تا يك هزار و 400 كارتن از انواع مشروبات الكلي را بارگيري كرده است. وي در پايان ادامه داد: گردش مالي حساب هاي قاچاقچيان در اين باند بيش از 30ميليارد و 700 ميليون تومان بوده است.

 



مالباختگان به پليس آگاهي مراجعه كنند
دستگيري زورگيران شيطان صفت

سارقاني كه به روش زورگيري علاوه بر سرقت اموال زنان جوان در مواردي آنان را مورد اذيت و آزار قرار داده بودند، توسط مأموران آگاهي تهران شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش ايسنا زن جواني در هشتم دي ماه امسال با مراجعه به دادسراي امور جنايي تهران با طرح شكايتي درباره زورگيري و آزاد و اذيت به عنف به داديار شعبه دوم اين دادسرا گفت: تمامي اموالم توسط سرنشينان يك خودرو پرايد به سرقت رفت و مرا نيز مورد اذيت و آزار قرار دادند.
كارآگاهان با شنيدن اظهارات اين زن جوان براي رسيدگي به اين پرونده با تشكيل تيم ويژه اي از كارآگاهان شناسايي و دستگيري متهمان را در دستور كار قرار دادند و با جمع بندي شكايت هاي ديگر درباره زورگيري هاي مشابه توسط سرنشينان يك دستگاه خودرو پرايد سفيد رنگ صندوق دار، تعداد ديگري از شكات پرونده شناسايي شدند كه با شناسايي اين تعداد از مالباختگان مشخص شد كه متهمان تنها با شناسايي و انتخاب خانم هاي جوان آنان را سوار پرايد سفيد رنگ كرده و به شيوه مشابه اقدام به سرقت وجوه نقد، طلا، جواهرات و عابر بانك مالباختگان كرده و آنان را با استفاده از تاريكي شب در كوچه هاي تاريك و خلوت رها مي كنند.
با توجه به اظهارات تعدادي از مالباختگان كه عنوان كرده بودند سارقان پس از سرقت عابر بانك هاي آنان ابتدا از صحت رمز عابر بانك اطمينان پيدا كرده و پس از آن تمامي وجوه داخل حسابها را خالي كرده اند، شناسايي شعب بانكي محل مراجعه متهمان تعقيب در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت و با شناسايي تمامي شعبات بانكي و انجام هماهنگي هاي قضايي لازم، كليه تصاوير دوربين هاي مداربسته بانكي در اختيار كارآگاهان قرار گرفت و بررسي دقيق تصاوير آغاز شد.
سرانجام بررسي دقيق تصاوير به نتيجه رسيد و كارآگاهان خودروي متهمان را شناسايي كردند كه در ادامه مشخص شد پرايد مورد نظر در يكي از استانهاي غربي كشور تردد دارد، با شناسايي هويت مالك خودرو، كارآگاهان اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ با اخذ نيابت قضايي به اين استان اعزام شدند.
كارآگاهان اداره شانزدهم با شناسايي محل سكونت متهم وي را در ساعت 11، بيست و يكم دي ماه امسال هنگام خروج از منزل دستگير و به پليس آگاهي منتقل كردند.
با انتقال متهم به پليس آگاهي و مطابقت چهره وي از تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مدار بسته هويت «علي-ح» به عنوان يكي از مجرمان تحت تعقيب مورد شناسايي قرار گرفت و متهم علي رغم انكار اوليه به ناچار لب به اعتراف گشود و علاوه بر معرفي دو همدست خود به اسامي «احمد-س» 21 ساله و «نادر-ن» 22 ساله صراحتاً به سرقت به عنف در سطح شهر تهران اعتراف كرد.
با اطلاعات بدست آمده از متهم و شناسايي مخفيگاه متهمان ديگر اين پرونده، دو متهم ديگر نيز در 21 دي ماه امسال در داخل مخفيگاه و در حين مصرف مواد روانگردان شيشه دستگير و به پليس آگاهي شهرستان منتقل شدند.
سرهنگ عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به انتشار بدون پوشش چهره هر سه متهم اين پرونده گفت: نظر به احتمال افزايش تعداد مالباختگاني كه از سوي متهمان مورد سرقت به عنف يا آزار و اذيت به عنف قرار گرفته اند، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهمان براي شناسايي صادر شد.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به محرمانه بودن شكايت هاي مطروحه گفت: هويت شكات پرونده هاي پليس آگاهي بويژه در موضوع پرونده هاي تجاوز به عنف كاملاً محرمانه و نزد پليس محفوظ باقي خواهد ماند در نتيجه با دادن اطمينان به شكات پرونده كه موفق به شناسايي متهمان شده اند از آنها دعوت كرد تا براي طرح شكايت به اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.
محمديان از كليه شهرونداني كه از ديگر اقدامات مجرمانه متهمان اطلاعاتي در اختيار دارند خواست تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 51055516، 51055573، 51055574 و 51055575 در اختيار كارآگاهان اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

 



با صدور كيفرخواست از سوي دادستاني اهواز
پرونده رئيس و اعضاي سابق شوراي شهر به دادگاه ارسال شد

اهواز-خبرنگار كيهان:
دادگستري خوزستان در اطلاعيه اي اعلام كرد كه پرونده رئيس و اعضاي سابق شوراي شهر اهواز با صدور كيفرخواست از سوي دادستاني اهواز به دادگاه ارسال شده است.
در اين اطلاعيه آمده است: پس از رسيدگي به اتهامات متعدد و گسترده 5 تن از اعضاي سابق شوراي شهر اهواز و افراد مرتبط با آنان و تكميل تحقيقات در شعبه بازپرسي در دادستاني مركز استان، با توجه به اسناد، مدارك و دلايل به دست آمده، مجرميت افراد محرز تشخيص داده و با صدور كيفرخواست، پرونده به دادگاه جزايي استان ارسال شد.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: دادستاني مركز استان در ماه هاي گذشته به دور از جوسازي هاي سياسي، جناحي و قوميتي و صرفا براساس عدل و قسط و در جهت مقابله قاطع عليه ظلم و ريشه هاي فساد، به برخي از اتهامات متهمان، از جمله ارتشاء، اختلاس، تحصيل وجوه نامشروع به ميزان كلان از طريق واگذاري قراردادهاي اجرايي پروژه هاي عمراني برخلاف مقررات و قوانين به برخي پيمانكاران كه به واسطه عدم مهارت كافي پيمانكاران طرف قرارداد و تبعات ناشي از آن، موجب حيف و ميل وسيع اموال عمومي و ورود خسارت هاي غيرقابل جبران به بودجه هاي عمراني شهر و بيت المال شده است، رسيدگي كرد.
همچنين فريب و تشويش اذهان عمومي، نشر اكاذيب، تخريب مسئولان استان با هدف ايجاد بدبيني عليه آنان و نظام اسلامي از طريق مصاحبه با جرايد و ايجاد جو مسموم نيز از ديگر اتهامات متعدد اين گروه است.
براساس فرمايش مقام عظماي ولايت كه فرمودند: « دستگاه قضايي معيار سلامت كشور است » و در راستاي تحقق ادله منويات رياست محترم قوه قضائيه، برخورد شديد و قاطع قانوني اين دادگستري با انواع جرائم، فارغ از موقعيت مرتكبين و در جهت ايفاي حقوق ملت، با كليه متجاوزان به حقوق عمومي و بيت المال، ادامه خواهد يافت.

 



دستگيري كلاهبردار حرفه اي در اروميه

رئيس اداره اطلاع رساني فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي از دستگيري يك كلاهبردار حرفه اي در اروميه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اروميه، علي جديدي بعد ازظهر يكشنبه اظهار داشت: طي شكايت اتحاديه مشاوران املاك شهرستان اروميه مبني بر اينكه عده اي افراد سودجو با چاپ اجاره نامه هاي جعلي به صورت غيرقانوني در سطح شهرستان اروميه فعاليت مي كند مراتب به صورت ويژه در دستور كار مأموران نيروي انتظامي قرار گرفت.وي ادامه داد: با توجه به اينكه تعدادي از بنگاه داران املاك اوراق مذكور را به نيت فرار از ماليات خريداري مي كردند لذا اين موضوع با حساسيت ويژه و با هدايت عملياتي مراتب مورد بررسي قرار گرفت.
جديدي تصريح كرد: در تحقيقات پليس فردي با مشخصات معلوم شناسايي و با تعقيب و مراقبت هاي لازم به همراه 2 هزار برگ قرارداد جعلي دستگير شد.
وي با بيان اينكه با هماهنگي هاي قضايي منزل نامبرده مورد بازرسي قرار گرفت يادآور شد: در اين بازرسي انجام شده يك هزار برگ مبايعه نامه جعلي ديگر به همراه يك دستگاه شماره زن كشف و ضبط شد. وي در پايان گفت: تحقيقات از وي و ساير كساني كه به اين پرونده مربوط هستند هنوز ادامه دارد.

 



بزرگ ترين محموله ماده مخدر شيشه در جنوب شرق كشور كشف شد

فرمانده انتظامي استان كرمان از كشف بزرگ ترين محموله شيشه در جنوب شرق كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان به نقل از روابط عمومي فرماندهي انتظامي اين استان حسين چناريان اظهار داشت: مأموران انتظامي استان كرمان روز شنبه طي عملياتي در جنوب استان 75 كيلوگرم ماده مخدر شيشه، 77 هزار سي سي مرفين مايع و 657 كيلوگرم ترياك كشف كردند.
وي خاطرنشان كرد: مأموران انتظامي با انجام يكسري اقدامات اطلاعاتي از تردد يك دستگاه خودرو حامل مواد مخدر از شرق كشور و از مسير قلعه گنج- كهنوج به سمت استان هاي مركزي مطلع شدند.
چناريان افزود: مأموران يگان تكاوري 144 امام هادي(ع) با همكاري نيروهاي يگان امداد شهرستان كهنوج ضمن شناسايي اين خودور با سرنشينان آن درگير شدند.
فرمانده انتظامي استان كرمان تصريح كرد: در اين درگيري مسلحانه، خودروي اشرار پس از واژگوني از حركت باز ايستاد.
چناريان افزود: در اين درگيري مأموران انتظامي موفق شدند در بازرسي از خودرو مواد مخدر مذكور را كشف كنند. تحقيقات پليس در اين مورد ادامه دارد.

 



تجليل از 40 برگزيده جشنواره سراسري تئاتر معلولان

وزير رفاه و تامين اجتماعي از 40 نفر از برگزيدگان چهارمين جشنواره سراسري تئاتر معلولان تجليل كرد.
مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره سراسري تئاتر معلولان ديروز با حضور صادق محصولي و هنرمندان برجسته عرصه تئاتر و سينماي كشور در تالار انديشه حوزه هنري برگزار شد.
بنابر گزارش ايرنا 15 گروه تئاتر از استان هاي بوشهر، زنجان، اردبيل، ايلام، كرمانشاه، همدان، چهارمحال و بختياري، تهران و اصفهان كهگيلويه و بويراحمد، مازندران و گلستان از 23 تا 26 دي ماه به مدت سه روز به اجراي نمايش در بخش هاي مختلف هنري پرداختند.
هيئت داوران نيز آثار را در دو بخش فردي و تكنيكي ارزيابي كرد كه در بخش فردي، معلولان جسمي حركتي، ذهني، ناشنوايان، نابينايان و خردسالان به صورت جداگانه مورد قضاوت قرار گرفتند.
در بخش هنري نيز موسيقي، طراحي صحنه، بروشور و پوستر عروسك سازي و طراحي لباس ارزيابي شدند.

 



ويروس ناشناخته

رسانه هاي دولتي آمريكا از تلف شدن مرموز 200 راس گاو در يك مزرعه خبر دادند.
روزنامه «وائو سائو» چاپ ايالت «ويسكانسين» در آمريكا در گزارشي اعلام كرد كه يك مزرعه دار به مقامات بهداشت و دامپروري اين ايالت تلف شدن 200راس گاو خود را گزارش داده است.
به گزارش ايسنا، براساس گزارش اين روزنامه، علت مرگ اين تعداد گام هنوز مشخص نيست، اما كارشناسان احتمال مي دهند كه يك ويروس مرموز و ناشناخته عامل مرگ اين گاوها باشد.
همچنين تمامي نمونه هاي گرفته شده از اين دام ها به آزمايشگاه ايالتي «ويسكانسين» انتقال يافته تا تحقيقات تكميلي بر روي آنها انجام شود.براساس گزارش هاي اوليه مزرعه و دامداري اين كشاورز تا اطلاع ثانوي تعطيل و مابقي دام هاي وي نيز معدوم شده اند.

 



بارش شديد باران در جده

بارش شديد باران در جده عربستان و دهكده هاي اطراف، سبب شده است تا اين مناطق به مانند يك درياچه به نظر برسند.
به گزارش روزنامه عرب نيوز چاپ عربستان سعودي، بارش باران در جده و مناطق اطراف آن كه از جمعه آغاز شده همچنان ادامه دارد.
مقامات عربستان سعودي اعلام كرده اند كه هنوز گزارشي درباره تلفات احتمالي جاري شدن سيل دريافت نكرده اند، ولي سيل خسارات زيادي به جده و روستاهاي اطراف وارد كرده است.گزارش ها حاكي است جريان سيل برخي جاده هاي منتهي به روستاهاي اطراف جده را از بين برده و عمليات امداد با مشكل روبه رو شده است. هم اكنون يك گروه ويژه بهداشتي از سوي شهرداري جده مسئول ضدعفوني كردن مكانهاي سيل زده شده اند تا مانع شيوع بيماريهاي واگيردار شوند.

 



قتل در هتل گران قيمت

مقامات پليس ايتاليا از كشف اجساد تازه عروس و داماد در يكي از اتاقهاي هتل گران قيمتي در اين كشور خبر دادند.
براساس گزارش پليس ايتاليا اين زوج كه يك هفته از مراسم ازدواجشان مي گذشت، در حالي كه اعضاي بدنشان از هم جدا شده بود، درون وام حمام هتل محل اقامتشان در شمال اين كشور پيدا شدند.
براساس گزارش پليس ايتاليا كه در رسانه هاي دولتي اين كشور هم منتشر شد، اين زوج كه 27 و 29 ساله بودند، توسط خدمتكاران اين هتل به قتل رسيدند.به همين دليل، سه تن از خدمه اين هتل گران قيمت توسط ماموران پليس بازداشت شده و مورد بازجويي قرار گرفتند.در گزارش هاي اوليه مشخص شد كه اين افراد براي سرقت از اين زوج به اتاق آنان رفته و هنگامي كه با مخالفت و سرسختي آنان مواجه شدند، اين دو تن را با ضربات چاقو به قتل رساندند.

 



واژگوني قايق مهاجران

مقامات دريانوردي يونان از ناپديد شدن 22 مهاجر غيرقانوني در پي واژگوني قايقشان خبر دادند.
در اين گزارش آمده است، كه يك قايق حامل بيش از 200 مهاجر غيرقانوني در 48 كيلومتري سواحل جزيره «كورفو» در اين كشور واژگون شد و ماموران امداد و نجات موفق شدند 241 تن از اين افراد را از ميان آب هاي متلاطم نجات دهند.براساس بيانيه دپارتمان دريانوردي اين كشور كه در خبرگزاري رويترز، هم منتشر شده است، 22 تن از سرنشينان اين قايق چوبي كهنه مفقودند و تلاش براي يافتن آنان ادامه دارد.گفتني است، اين حادثه در ساعت 30:2 به وقت محلي رخ داد و اكثر سرنشينان اين قايق مهاجران غيرقانوني افغان بودند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14