(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 29 دی 1389- شماره 19844

حديث دشت عشق
پايان مرحله گروهي جام ملت هاي آسيا
ايران - امارات ؛ شيريني صعود زير زبان نيمكت نشينان
ديدار تيم هاي كشتي جويبار و گلستان نيمه تمام ماند
تغييرات محسوس در جدول رده بندي ليگ بسكتبال
تثبيت صدرنشيني پتروشيمي و صعود دو پله اي كاشاني ها
اخبار كوتاه از فوتبال
كره جنوبي حريف ايران شد
آخرين اخبار از جام ملت هاي آسيا
خواندني از ورزش ايران
تيم واليبال پيكان قهرمان نيم فصل شد



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «سيد جلال نورمحمدي»
دشمن سرسخت منافقان
ماه رمضان سال 59 بود. سيد جلال بعد از ظهر يكي از روزهاي گرم مردادماه با دهان روزه، گرسنه و تشنه به خانه آمد تشنگي بر او غلبه كرده بود. به مادرش گفت: مادر من ديگر حالي برايم نمانده است مي روم تا كمي استراحت كنم. نزديك غروب شد. فرمانداري لنگرود توسط منافقان كمونيست اشغال شده بود. فرماندار و بخشدار نيز گروگان گرفته شده بودند. چون سيد جلال يكي از سردسته هاي برگزاركننده راهپيمائيها در شهر لنگرود بود و دشمن سرسخت منافقان، يكي از دوستانش به سراغش آمد كه با هم به فرمانداري بروند. به اصرار دوستش مادر سيد جلال او را از خواب بيدار كرد. بعد از اينكه سيدجلال از ماجرا با خبر شد به اتفاق دوستان ديگر بطرف محل موردنظر حركت كردند. با شعارهاي مرگ بر منافق بطرف دشمن هجوم بردند. منافقان با ديدن آنها فرار كردند و ميدان را خالي گذاشتند. سيدجلال و دوستان انقلابي اش از فرصت استفاده كردند و فرماندار و بخشدار را كه گروگان گرفته شده بودند از بند آزاد كردند. بعد از اين پيروزي فرماندار به او اصرار كرد كه سوار ماشينشان شود و همراه آنان برود. اما او قبول نكرد گفت: چون با دوستان آمدم با آنها نيز بر مي گردم. وي به همراه دوستانش بطرف مسجد اميني حركت كردند تا هم روزه خود را افطار نمايند و هم به عبادت بپردازند. به مسجد جامع كه رسيدند تعدادي از دوستان از آنها جدا شدند تا جهت افطار روزه خود به منزل بروند. بعد از اينكه آنها از هم جدا شدند منافقان كه از قبل آنها را زيرنظر داشتند از فرصت استفاده كردند و با اين تعداد اندك درگير شدند هنگام درگيري يكي از منافقان چوبي در دست داشت و با آن ضربه اي محكم بر سر سيد جلال زد با اين ضربه سيدجلال از پا درآمد و نقش برزمين شد. دوستان او را روانه بيمارستان كردند اما كار از كار گذشته بود و جمجمه او متلاشي شده بود. قبل از رسيدن به بيمارستان تهران شربت شهادت نوشيد. سيدجلال نورمحمدي در سال 1337 در روستاي پاپكياده لنگرود ديده به جهان گشود. اين جوان انقلابي پس از مدتها فعاليتهاي انقلابي و مبارزه با ضد انقلاب، در سال 1359 بدست منافقان كوردل در شهر لنگرود به شهادت رسيد.
به كوشش فريبا ابراهيم زاده

 



پايان مرحله گروهي جام ملت هاي آسيا
ايران - امارات ؛ شيريني صعود زير زبان نيمكت نشينان

تيم ملي فوتبال كشورمان كه صعودش به مرحله يك چهارم نهايي پانزدهمين دوره رقابت هاي جام ملت هاي آسيا را قطعي كرده است، ثمره اين صعود شيرين را به نيمكت نشينان هديه خواهد كرد تا آنها در ديدار با امارات فرصتي براي حضور در تركيب ثابت تيم ملي را داشته باشند.
شرايط براي شاگردان افشين قطبي در جام ملت هاي آسيا به گونه اي پيش رفت كه در معدود دفعات حضور ايران در اين رويداد بزرگ آسيايي، تيم كشورمان توانست با دو پيروزي پياپي در مرحله گروهي صعود زود هنگامش به مرحله بعد را جشن بگيرد.
با اين شرايط ديدار برابر امارات كه از قضا به سه امتياز اين ديدار نياز مبرم دارد، فرصتي براي بازيكنان نيمكت نشين تيم ملي خواهد بود كه بتوانند در ميدان بزرگي چون جام ملت هاي آسيا خود را محك بزنند و تجربه حضور در اين تورنمنت بزرگ را در كارنامه شان ثبت كنند.
واقعيت تيم ملي فعلي ايران اين است كه به جز چند بازيكن باتجربه كه البته تجربه بالاي شان را از ادوار گذشته دارند، ساير بازيكنان اصلي و نيمكت نشين فاصله چنداني با يكديگر ندارند و اين نقطه قوت تيم افشين قطبي است كه روي نيمكت مرداني دارد كه مي توانند اعتماد سرمربي را همراه داشته باشند و جاي اصلي ها را پر كنند.
نيمكت نشينان ايران هر چند كه نام هاي بزرگي نيستند اما مرداني خواهند بود كه مي توانند آينده فوتبال ايران را تضمين كنند و قطعا در آينده از آنها بيشتر خواهيم شنيد. بازيكناني كه محصول ليگ ناقص و پرايراد ما هستند و البته مي توانند عصاي دست افشين قطبي در اين مسابقات باشند چرا كه اينها بخش عمده اي از تمام پتانسيل فوتبال ايران هستند.
به هر حال ديدار تيم ملي برابر امارات بهترين فرصت براي افشين قطبي خواهد بود كه بتواند از بين نيمكت نشينان چند مهره قابل اتكاتر را براي مراحل بالا انتخاب كند و از آنها به عنوان تعويضي هاي ديدارهاي آينده بهره بگيرد. حالا كه صعود تيم ملي قطعي شده است و دغدغه اي براي ملي پوشان وجود ندارد، مي شود اميدوار بود كه آنها به دور از هرگونه استرس فوتبال زيباتري را به نمايش بگذارند. كادر فني تيم ملي به احتمال فراوان در اين ديدار به بازيكناني چون شهاب گردان، محسن بنگر، قاسم حدادي فر، رضا نوروزي آرش افشين و... ميدان خواهد داد.
استراحت دادن به چند ملي پوش كه البته برخي از اصلي ها هم به بيماري و سرماخوردگي گرفتار شده اند، مي تواند آنها را براي ديدار مرحله يك چهارم نهايي كه از قضا سخت و نفس گير و سرنوشت ساز هم خواهد بود، آماده و سرحال كند. ديداري كه ايران خاطره خوبي از اين مرحله ندارد و در دوره گذشته از همين مرحله به خانه بازگشته است.
ايران به عنوان تيم اول گروه D به مرحله يك چهارم نهايي جام ملت هاي آسيا صعود كرده و حتي اگر مقابل امارات هم شكست بخورد باز هم تاثيري در سرنوشتش براي مرحله بعد نخواهد داشت كه با كدام تيم بازي كند. تيم ملي فوتبال كشورمان بايد با تيم دوم گروه سوم مبارزه كند.
تيم ملي فوتبال كشورمان كه در تمام ديدارهاي گذشته دوستانه و رسمي اش با امارات تنها يك بار شكست خورده است، نبايد به اين بهانه كه امتياز اين بازي تاثيري در صعودش ندارد بازي با شاگردان «كاتانچ» را دست كم بگيرد و بازنده باشد. براي تيمي كه نخستين صعودكننده به مرحله يك چهارم نهايي جام ملت هاي آسياست، شايسته نيست برابر تيمي چون امارات كه در ديدارهاي گذشته مقابل ملي پوشان كشورمان 10 بار طعم تلخ شكست را چشيده، بازنده باشد.

 



ديدار تيم هاي كشتي جويبار و گلستان نيمه تمام ماند

بدليل اعتراض مسئولان تيم بانك ملي گلستان ديدار اين تيم با شهداي جويبار در جريان هفته اول از دور برگشت مسابقات كشتي آزاد ليگ برتر باشگاه هاي كشور نيمه تمام ماند .
در هفته اول از دور برگشت مسابقات كشتي آزاد ليگ برتر باشگاه هاي كشور و در گروه دوم اين رقابت ها تيم هاي شهداي جويبار و بانك ملي گلستان عصر ديروز( سه شنبه) در جويبار به مصاف هم رفتند .
اين مسابقه در حالي كه با نتيجه تساوي 2 بر 2 در حال برگزاري بود به دليل اعتراض تيم گلستاني به داوري نيمه تمام ماند و كشتي گيران تيم بانك ملي از كشتي وزن 84 كيلوگرم سالن برگزاري مسابقه را ترك كردند .
با توجه به قوانين ليگ كشتي اين مسابقه با نتيجه 5 بر 2 به سود تيم شهداي جويبار به پايان رسيد، به اين دليل كه تيم گلستاني از حضور در سه مسابقه پاياني انصراف داد.

 



تغييرات محسوس در جدول رده بندي ليگ بسكتبال
تثبيت صدرنشيني پتروشيمي و صعود دو پله اي كاشاني ها

هفته ششم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با تغييراتي در جدول رده بندي همراه بود كه تثبيت صدرنشيني پتروشيمي و سقوط مهرام از مهمترين آنها بود.
در چارچوب هفته ششم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور دوشنبه شب شاگردان مصطفي هاشمي در تيم پتروشيمي بندر امام هفتمين شكست متوالي را براي بانك سامان (پويا تهران) رقم زدند تا به واسطه اين نتيجه خود در صدر جدول رده بندي باقي بمانند و بازيكنان حريف در آخرين رده جدول!
در روزي كه ماهشهري ها جشن پنجمين پيروزي خود را در خانه برگزار كردند، رقيب اصفهاني آنها نيز حريف خود را با برپايي جشن مشابهي بدرقه كردند. اگرچه اين پيروزي تنها به اندازه يك پله ارتقا براي ذوب آهن ارزش داشت اما موجب شد بازيكنان شركت ملي حفاري همچنان بدون شكست در نزديك ترين فاصله به قهر جدول باقي بمانند.
شاگردان مهران حاتمي نيز در اين هفته از رقابت ها موفق شدند در مصاف با هيئت شهركرد صاحب سومين پيروزي فصل خود شوند تا از نظر تعداد برد و باخت به شرايط مساوي برسند. بازيكنان دانشگاه آزاد با بردي كه به دست آوردند در جدول رده بندي دو پله صعود كردند و در رده پنجم قرار گرفتند حريف آنها نيز با وجود شكست از رده دهم يك پله صعود كرد.
توزين الكتريك كاشان هم در پايان هفته ششم رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با صعود دو پله اي مواجه شد. اين صعود و رسيدن به رده سوم مزد تحميل كردن سومين شكست به شاگردان اسدالله كبير در تيم شهرداري گرگان بود.
در پايان ديدارهاي هفته ششم مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي كشور مهرام به دليل حضور در رقابت هاي باشگاه هاي غرب آسيا غايب بود اما با اين حال بيشترين جابه جايي را داشت. اين تيم از رده دوم به رده هفتم جدول سقوط كرد.
نتايج به دست آمده در هفته ششم رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور و جدول رده بندي اين مسابقات به شرح زير است:
¤ كاسپين قزوين 81- راه و ترابري قم 85
¤ پتروشيمي بندرامام 89- پويا تهران 64
¤ ذوب آهن اصفهان 90- شركت ملي حفاري 59
¤ دانشگاه آزاد 83- هيئت شهركرد 74
¤ توزين الكتريك 71- شهرداري گرگان 45
جدول رده بندي:
1- پتروشيمي بندر امام (11 امتياز)، 2- ذوب آهن اصفهان (10 امتياز)، 3- توزين الكتريك (10 امتياز)، 4- راه و ترابري قم (10 امتياز)، 5- دانشگاه آزاد (9 امتياز) و

 



اخبار كوتاه از فوتبال

عسگري: اشتباهات داوران، فشارها را بر فدراسيون زياد مي كند
سرپـرست جديد كميته داوران در مراسم معارفه اش برنامه هايش را براي اداره كميته داوران اعلام كرد.حسين عسگري با تشكر از مسعود عنايت و زحمات و دستاوردهاي كاري مسعود عنايت گفت: درچند وقت گذشته عليه داوري جو بسيار بد و متشنجي وجود داشت و به همين دليل باعث شد كه داوران اعتماد به نفس شان را از دست بدهند و در بازيهاي حساس و مهم اشتباهات بيشتري داشته باشند. هر زمان هم كه اشتباهات داوري بيشتر باشد،فدراسيون درفشار بيشتري قرار مي گيرد. براي اينكه جو داوران را درست كنيم مطمئنا پروسه زمان برخواهد بود.
اوساسونا دو بازيكن جديد به خدمت گرفت
باشگاه اوساسونا دو بازيكن درپست هاي هافبك و حمله به خدمت گرفت. «آلوار و سجودو كارمونا»، هافبك تيم فوتبال «لاس پالماس» (از تيم هاي دسته دوم لاليگا) و «فروس كوروميناس»، مهاجم 28 ساله تيم فوتبال اسپانيول در ادامه رقابت هاي لاليگا همبازي جواد نكونام و مسعود شجاعي خواهند بود. به نظر مي رسد خريد «كوروميناس» براي پر كردن جاي خالي خوان فران صورت گرفته است. خوان فران چند روز پيش با قراردادي 4 ميليون يورويي راهي آتلتيكو مادريد شد.
تيموريان: دوست دارم به ليگ برتر بازگردم
آندرانيك تيموريان هافبك تيم ملي فوتبال كشورمان در پاسخ به اين سؤال كه «مسئولان يك تيم ليگ برتري انگلستان (بلكبرن) براي تماشاي بازي هاي تو در قطر حضور دارند، اين مسئله شانس حضور مجددت در ليگ اين كشور را بيشتر مي كند؟»، گفت: خيلي دوست دارم دوباره در ليگ برتر انگلستان بازي كنم زيرا دوستان زيادي آنجا دارم و توانايي بازي در چنين مسابقاتي را هم دارم كه اميدوارم اين اتفاق عملي شود.
قطبي: مي توانيم هر تيمي را شكست دهيم
افشين قطبي سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در نشست خبري پيش از بازي تيم هاي ايران و امارات گفت: اول از همه بگويم كه خوشحالم به عنوان تيم اول از گروه صعود كرديم. اميدوارم كه بتوانيم 9 امتيازي شويم. ضمن اينكه تيم براي بازي براي يك چهارم نهايي آماده مي شود. مي خواهيم با آمادگي كامل به ميدان برويم.
سرپوش گذاشتن بر باخت تيم هاي عربي با حاشيه سازي براي ايران
شكست هاي پياپي تيم هاي عربي در رقابتهاي جام ملتهاي آسيا و دو پيروزي ايران برابر عراق و كره شمالي رسانه هاي عربي را بر آن داشته تا با تمام توان با حاشيه سازي جلوي تكرار موفقيت هاي ايران را بگيرند. پس از آنكه يكي از روزنامه هاي عربي مصاحبه كذبي را به نقل از جواد نكونام كاپيتان تيم ملي ايران منتشر كرد و از زبان او نوشت كه «من دشمن خبرنگاران ايراني هستم» حاشيه سازي رسانه هاي عربي منطقه عليه تيم ايران همچنان ادامه دارد. روزنامه الشرق الاوسط عكس يك شماره ديروز خود را به جواد نكونام اختصاص داده و مطالبي را درباره كاپيتان تيم ملي ايران منتشر كرده است. يك روزنامه بحريني هم با تيتري منفي داستاني جعلي را منتشر كرده و در آن مدعي شده كه نكونام در يك مهماني حضور پيدا كرده اما واقعيت اين است كه اين موضوع به حضور نكونام در يكي از رستورانهاي ايراني پس از پيروزي برابر كره شمالي و پس از صدور مجوز از سوي قطبي به تمامي بازيكنان تيم ملي برمي گشته است.
مهلت سه روزه براي استقلال، پيروزي و سپاهان
كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال از ارسال اسامي بازيكنان تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان به AFC براي حضور در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا خبر داد. باشگاه ذوب آهن اصفهان به عنوان نخستين نماينده فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا سال 2011، اسامي كادر فني و بازيكنان تيم فوتبال اين باشگاه را به فدراسيون فوتبال ارسال كرد و اين فهرست توسط كميته روابط بين الملل فدراسيون به AFC ارسال شد. در اين بين باشگاه هاي استقلال، پيروزي و سپاهان اصفهان هم تا روز پنجشنبه 30 دي ماه فرصت دارند تا اسامي بازيكنان و كادر فني خود را براي حضور در اين دوره از مسابقات به كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال ارسال كنند.

 



كره جنوبي حريف ايران شد

با نتايجي كه در ديدارهاي ديشب مسابقات فوتبال جام ملت هاي 2011 آسيا رقم خورد كره جنوبي به عنوان تيم دوم گروه C جواز صعود به مرحله يك چهارم نهايي رقابت ها را بدست آورد و حريف تيم ملي فوتبال كشورمان شد.
روز دوازدهم از مرحله گروهي مسابقات فوتبال جام ملت هاي 2011 آسيا از ساعت 45:16 روزسه شنبه با برگزاري دو بازي همزمان از گروه C رقابت ها آغاز شد .
براين اساس در ورزشگاه السد شهر دوحه تيم هاي ملي استراليا و بحرين به مصاف هم رفتند كه جدال آنها در پايان به برتري يك برصفر زردپوشان استراليا انجاميد. با اين سه امتياز استراليا هفت امتيازي شد و با تفاضل گل 5+ در صدر جدول ايستاد.
در ديگر ديدار اين گروه كه بين دو تيم كره جنوبي و هند در ورزشگاه الغرافه شهر دوحه برگزار شد، سرخپوشان كره با نتيجه 4 بريك قهرمان چلنج كاپ را شكست داد.كره جنوبي با برتري مقابل هند هفت امتيازي شد و با تفاضل گل 4 + در رده دوم گروه C ايستاد.

 



آخرين اخبار از جام ملت هاي آسيا

¤ مسئولان فدراسيون فوتبال عربستان پس از اينكه «ناصر الجوهر» نتوانست اميدهاي اين تيم را براي صعود به دور بعدي رقابت هاي جام ملت هاي آسيا زنده نگه دارد، اين مربي را از سمت خود بركنار كردند.
¤ سركوكاتانچ سرمربي تيم ملي فوتبال امارات با اشاره به اينكه يك اشتباه كوچك اين تيم را در خطر حذف قرار داده است، گفت: براي راهيابي به مرحله يك چهارم نهايي جام ملت هاي آسيا بايد ايران را شكست دهيم.
¤ خوزه پكرمن سرمربي تيم ملي فوتبال آرژانتين در جام جهاني 2006 آلمان در برنامه تلويزيوني شب هاي بازي هاي آسيايي در قطر، بازي هاي تيم ملي فوتبال ايران را در دو ديدار گذشته مورد تحليل قرار داد و گفت: تيم ملي فوتبال ايران داراي نظم و ديسيپلين خوبي براي آغاز رقابت هاي جام ملت هاي آسيا بوده است. ضمن اينكه دو عنصر انضباط و استفاده از قواي بدني بالاي ايراني ها به علاوه خلاقيت هاي ذهني مربي و بازيكنان تيم ملي اين كشور، اين امكان را به اين تيم مدعي آسيايي داد تا اولين تيمي باشد كه صعود خود را به مرحله حذفي قطعي كند.پكرمن در ادامه با تأييد نظرات كارشناسان رسانه اي عرب در خصوص انضباط تاكتيكي تيم ملي ايران گفت: به نظر من بازيكن جوان تيم ملي ايران كريم انصاري فرد، در بازي با كره شمالي بسيار به چشم آمد. او گفت: اين بازيكن اين قابليت را دارد كه با توجه به سن كم خود در عرصه بين المللي فوتبال به يك شاهزاده رويايي خط حمله تيم هاي اروپايي تبديل شود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ عليرضا سليماني، عضو پيشين تيم ملي كشتي آزاد كشورمان گفت: به دليل بيماري ديابت پايم تاول زده است كه به همين خاطر هم اكنون در بيمارستان بستري هستم. دارنده مدال طلاي رقابت هاي جهاني 1989 سوئيس ادامه داد: بنا به اعلام پزشكان بايد چند روزي در بيمارستان بستري باشم اما نيازي به عمل جراحي نيست و با دارو مشكل تاول هاي پايم برطرف مي شود.
¤ پس از گذشت سه روز كامل از مهلت تعيين شده سازمان تربيت بدني براي ثبت نام از كانديداهاي حضور در مجمع انتخاباتي رياست فدراسيون واليبال اميرحسين منظمي، ملي پوش پيشين واليبال كشورمان به عنوان اولين كانديدا براي حضور در مجمع انتخاباتي رياست فدراسيون واليبال ثبت نام كرد.
¤ فدراسيون تكواندو فرانسه به ارسال نمابري به تهران براي حضور در رقابت هاي تكواندو بين المللي جام فجر اعلام آمادگي كرد. بيست و سومين دوره رقابت هاي تكواندو بين المللي جام فجر طي روزهاي پنجم و ششم اسفندماه به ميزباني اروميه برگزار خواهد شد.
¤ رقابت هاي كشتي فرنگي انتخابي جام يادگار امام(ره) روزهاي پنجشنبه و جمعه هفته جاري در بروجرد برگزار خواهد شد. نفرات اول و دوم اين مسابقات مجوز حضور مستقيم در جام يادگار امام(ره) كه روزهاي 14 و 15 اسفندماه در قم برگزار مي شود را بدست مي آورند.
¤ بهرام شفيع رئيس فدراسيون هاكي ايران كه براي حضور در مجمع كنفدراسيون هاكي آسيا عازم مالزي شده بود بار ديگر به عضويت هيئت رئيسه آسيا درآمد.
¤كميته انضباطي فدراسيون واليبال پس از اعلام ندامت بهمن سلطاني و انصراف باشگاه پيروزي از شكايت خود مربي پيكان را به سه جلسه محروميت تعليقي و پرداخت 5 ميليون ريال محكوم كرد .

 



تيم واليبال پيكان قهرمان نيم فصل شد

تيم واليبال پيكان در ديداري معوقه از هفته سوم ليگ برتر برابر ابومسلم به برتري رسيد و قهرمان نيم فصل اول گروه دوم لقب گرفت .
تيم هاي واليبال پيكان و ابومسلم مشهد عصر ديروز در ديداري معوقه از هفته سوم ليگ برتر باشگاه هاي ايران برابر هم قرار گرفتند كه در اين مسابقه خودرو سازان با عبور از سد حريف خود(3-1)قهرمان نيم فصل اول گروه دوم مسابقات شدند.

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14