(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 29 دی 1389- شماره 19844

ورود 150 اتوبوس جديد به ناوگان حمل ونقل عمومي
كسب مقام اولي تهران درمرگ ناشي از اعتياد
رئيس كل دادگستري آذربايجان شرقي: تغييري در پرونده سكينه محمدي حاصل نشده است
سرپرست سازمان بهزيستي: مشكل زنان بدسرپرست در دريافت يارانه ها برطرف شده است
انتقال ايدز از طريق داروهاي انرژي زا
راننده فولادشهري نزديك به يك ميليارد ريال پول را به صاحبش برگرداند
قطع 2 دست جوان فلاورجاني به هنگام كار
حاجي بابايي: هنرستاني ها بدون پيش دانشگاهي در آزمون90 شركت مي كنند
در سانحه رانندگي 2 قهرمان پرورش اندام خراسان جنوبي جان باختند
5/4 ميليون تومان نرخ قبرهاي 30 ساله
18 ايراني زنداني در عراق آزاد شدند
رونق خريد و فروش ملخ در عربستان
رئيس سازمان محيط زيست: كاهش 6 ميليون هكتاري مساحت جنگل هاي كشور طي 40 سال
كشف 400 كيلوگرم حشيش در تهران
دزدان دريايي ركورد زدند
خودكشي 17 هزار هندي در پي خشكسالي



ورود 150 اتوبوس جديد به ناوگان حمل ونقل عمومي

مراسم تحويل 150 دستگاه اتوبوس ساخت كارخانه شهاب خودرو به سازمان شهرداريها و دهياري هاي كشور صبح ديروز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور مراسم تحويل 150 دستگاه اتوبوس ساخت كارخانه شهاب خودرو به سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور جهت تحويل به 8 شهرداري كشور صبح سه شنبه با حضور محمدرضا بمانيان قائم مقام سازمان شهرداريها و دهياري هاي كشور، علي اكبر آقائي رئيس كميسيون عمران و انوشيروان محسني نائب رئيس فراكسيون مديريت شهري مجلس و حيدري مدير عامل شهاب خودرو برگزار شد.
در راستاي تحقق برنامه ها و سياستهاي كلان كشور در زمينه توسعه حمل و نقل عمومي شهري براي جابجايي شهروندان به ويژه در كلانشهرها و مراكز استانها و ساير شهرهاي بزرگ، در قالب تسهيلات و اعتبارات مربوط به برنامه بودجه سال 89 و قانون برنامه چهارم و با توجه به اهميت حوزه حمل و نقل عمومي شهري پس از اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها قرارداد توليد سه هزار دستگاه اتوبوس شهري امسال از سوي سازمان شهرداريها و دهياري هاي كشور با شركتهاي توليد كننده داخلي امضا شده و مرحله سوم واگذاري اين اتوبوسها با تحويل 150 دستگاه اتوبوس ساخت شركت شهاب خودرو آغاز شد.
دولت براي واگذاري اين اتوبوس ها حمايتهاي ويژه اي از شهرداريها به عمل مي آورد و 5/82 درصد قيمت هر اتوبوس از سوي دولت پرداخت مي شود و شهرداريها تنها 5/17 درصد بهاي هراتوبوس را مي پردازند.
150 دستگاه اتوبوسي كه ديروز تحويل سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور شد، جهت خدمت رساني در ناوگان اتوبوسراني شهرداريهاي تبريز، اروميه، زنجان، اراك، ساوه، ايلام، شهر كرد و شاهين شهر به اين شهرداريها واگذار شد.

 



قره داغي اعلام كرد
كسب مقام اولي تهران درمرگ ناشي از اعتياد

رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني تهران را به عنوان مركز بيشترين تعداد مرگ ناشي از اعتياد معرفي كرد.
دكتر جابر قره داغي از مرگ 2 هزار و 633 معتاد در 9 ماهه اول امسال خبر داد و گفت: تهران بيشترين مرگ و خراسان جنوبي كمترين مرگ ناشي از اعتياد را دارد.
وي افزود: از كل افراد فوت شده 2 هزار و 504 نفر مرد و 129 نفر نيز زن هستند.
وي رقم سال گذشته را 2 هزار و 827 نفر اعلام كرد و گفت: اين رقم در سال جاري 9/6 درصد كاهش نشان مي دهد.
قره داغي موارد مرگ ناشي از اعتياد را در تهران و استان فارس به ترتيب 756 و 248 نفر اعلام كرد و گفت: در همين مدت مشابه تعدادي قربانيان اين ماده افيوني در خراسان جنوبي و قم را نيز به ترتيب 7 و 8 مورد بوده است.
نگراني از سرمازدگي كارتن خواب ها
قره داغي با اشاره به مرگ ناشي از سرمازدگي در فصول سرد سال، افزود: هر ساله در فصل پاياني سال، كارتن خواب ها و بي-خانمان هايي كه در معرض سرماي شديد قرار مي گيرند، دچار سرمازدگي و در برخي موارد با مرگ مواجه مي شوند كه نظاير آن در سال هاي گذشته به سازمان پزشكي قانوني ارجاع شده است.
وي خاطرنشان كرد: براي پيشگيري از بروز سرمازدگي كارتن خواب ها، نهادهاي اجتماعي و حمايتي نظير شهرداري و بهزيستي با پيش بيني امكانات و اقامتگاه هاي شبانه، از بروز چنين حوادثي جلوگيري مي كنند. شهروندان تهراني در صورت مشاهده كارتن خواب ها در اطراف محل زندگي خود، براي پيشگيري از سرمازدگي و مرگ اين افراد، مي توانند با شماره هاي 137 (شهرداري) و 123 (اورژانس اجتماعي بهزيستي) تماس حاصل كنند و مراتب را به شهرداري يا بهزيستي اعلام كنند.
قره داغي با اشاره به آمارهاي موجود در اين زمينه گفت: در سال گذشته 22 تن بر اثر سرمازدگي در كشور جان خود را از دست دادند كه مرگ 9 تن از اين افراد در فصل زمستان رخ داده است.
وي افزود: در سال جاري نيز براساس آمارهاي پزشكي قانوني تعداد افراد فوت شده بر اثر سرمازدگي 9 تن اعلام شده است.

 



رئيس كل دادگستري آذربايجان شرقي: تغييري در پرونده سكينه محمدي حاصل نشده است

رئيس كل دادگستري آذربايجان شرقي گفت: هيچ تغيير و تحولي در روند بررسي پرونده مربوط به سكينه محمدي آشتياني حاصل نشده و انتشار هرگونه اخبار در اين باره صحت ندارد.
حجت الاسلام والمسلمين مالك اژدر شريفي روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا، تاكيد كرد: پرونده فرد مزبور در ديوان عالي كشور در دست رسيدگي است و حكم نهايي خانم محمدي صادر نشده است.
وي افزود: پرونده اين فرد روال عادي و اداري خود را طي مي كند.
شريفي گفت: گاهي اوقات برخي رسانه ها از اين پرونده سوءاستفاده مي كنند.
سكينه محمدي آشتياني در سال 1385در شهرستان اسكو به اتهام شركت در قتل همسرش و داشتن رابطه نامشروع دستگير و هم اكنون در زندان تبريز به سر مي برد.

 



سرپرست سازمان بهزيستي: مشكل زنان بدسرپرست در دريافت يارانه ها برطرف شده است

سرپرست سازمان بهزيستي كشور با تاكيد بر حمايت از مدجويان و معلولان گفت: مشكل زنان بدسرپرست در دريافت يارانه ها با همكاري دستگاه قضا برطرف شده است.
احمد اسفندياري با اشاره به حمايت هاي بهزيستي از مددجويان و معلولان اظهار داشت: نگاه سازمان به سمت توانمندسازي و استقلال خانواده هاست كه در اين راستا نيز اقداماتي انجام شده است.
وي اشتغال و مسكن را دو موضع مهم در زمينه توانمندسازي كردن معلولان دانست و افزود: با حمايت دولت و وزارت رفاه مشكل مسكن معلولان و مددجويان تا پايان دولت دهم برطرف خواهد شد ضمن اينكه در زمينه اشتغال نيز برنامه هايي در حال اجراست.
اسفندياري در پاسخ به اين پرسش كه آيا مشكل زنان بدسرپرست در دريافت يارانه برطرف شد، تصريح كرد: با همكاري قوه قضائيه و سازمان بهزيستي اين مشكل حل شده به طوري كه اين افراد مي توانند با مراجعه به سازمان بهزيستي و گرفتن معرفي نامه و طي كردن مراحل قانوني، مشكلشان را برطرف كنند.
اسفندياري همچنين در خصوص نظارت بر كمپ هاي مجاز از سوي سازمان بهزيستي به فارس گفت: بازرسي به صورت فصلي انجام مي گيرد ضمن اينكه در برخي از موارد هم به صورت ويژه از كمپ ها بازرسي مي شود.

 



وزارت بهداشت هشدار داد
انتقال ايدز از طريق داروهاي انرژي زا

رئيس مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت نسبت به انتقال ايدز از طريق مصرف مواد محرك انرژي هشدار داد.
دكتر محمد مهدي گويا در كنفرانس جامعه ايمن و آمادگي جسماني در پيشگيري از اعتياد و ايدز گفت: در بحث جامعه ايمن به موضوعي كه كمتر پرداخته مي شود رفتارهاي پرخطر است كه فرد را در معرض ابتلا به بيماري هاي مختلف قرار مي دهد.
وي با عنوان اينكه ايدز يكي از بيماري هاي ناشي از رفتارهاي پرخطر است، افزود: اعتياد تزريقي و روابط جنسي ناسالم از جمله مخاطرات ابتلا به اين بيماري هستند اما واقعيت اين است كه انتقال ايدز تنها به اين دو موضوع ختم نمي شود.
گويا افزود: ابتلا به عفونت HIV حتي مي تواند ناشي از رفتارهايي باشد كه نمي توان آنها را رفتاري پرخطر تلقي كرد و ممكن است بدون اطلاع باشد. در اين زمينه مي توان به مصرف داروهاي انرژي زا كه بدون اطلاع براي بدني آماده براي انجام ورزش استفاده مي شود اشاره كرد.
وي به ورزشكاران توصيه كرد كه در مصرف داروهاي انرژي زا دقت لازم را داشته باشند، چرا كه برخي از اين داروها مي توانند فرد را در معرض ابتلا به عفونت ها قرار دهند.
رئيس مركز مديريت بيماريهاي واگير وزارت بهداشت ادامه داد: رفتارهاي پرخطر انتقال ايدز در حال تغيير است. ايدز پيچيده و گسترده شده و راه هاي ابتلا به آن در طول زمان در حال تغيير شكل است.
وي گفت: هنوز درمان قطعي براي مبتلايان به عفونت ايدز وجود ندارد. متأسفانه هنوز برخي علت ابتلا به اين بيماري را يك رفتار ضد اجتماعي و ضد فرهنگي مي دانند. در صورتي كه بسياري از اين بيماران هيچ يك از رفتارهاي پرخطر را نداشته اند و به صورتي ناآگاهانه به اين بيماري مبتلا شده اند.

 



راننده فولادشهري نزديك به يك ميليارد ريال پول را به صاحبش برگرداند

زرين شهر- خبرنگار كيهان:
راننده تاكسي فولادشهري پس از يافتن كيف پول حاوي 930 ميليون ريال وجه نقد آن را به صاحبش بازگرداند.
جواد نوربخش راننده تاكسي فولادشهري متوجه وجود كيف پولي حاوي 930 ميليون ريال پول نقد درون خودروي خود شد، وي پس از جست وجو صاحب كيف پول را پيدا و تمامي مبلغ پيدا شده را به صاحبش بازگرداند. در پي اين حركت انسان دوستانه، عليخاني پور شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر فولادشهر از راننده مذكور تجليل كردند.

 



قطع 2 دست جوان فلاورجاني به هنگام كار

اصفهان - خبرنگار كيهان:
جوان 21 ساله فلاورجاني كه هر دو دست وي از ناحيه بازو قطع شده بود، با تلاش كاركنان فوريت هاي پزشكي اين شهرستان از مرگ نجات يافت.
نورالدين سلطانيان مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي استان اصفهان در اين باره گفت: با اعلام قطع دو دست يك جوان 21 ساله در كارگاه ساخت مواد بازيافتي از پلاستيك در روستاي موسيان فلاورجان به فوريت هاي پزشكي اين شهر بلافاصله يك واحد امدادي از اورژانس فلاورجان بربالين مصدوم حاضر شدند.
وي افزود: اين جوان كه هر دو دست وي توسط دستگاه خردكن پلاستيك از ناحيه بازو قطع و بر اثر خونريزي شديد در شوك بود با تلاش تكنسين هاي اورژانس پيش بيمارستاني عمليات احيا و قطع خونريزي بر روي وي انجام و سپس به بيمارستان امام فلاورجان منتقل شد.
سلطانيان اضافه كرد: در حال حاضر جوان مذكور در بخش ICU اين بيمارستان بستري است.

 



حاجي بابايي: هنرستاني ها بدون پيش دانشگاهي در آزمون90 شركت مي كنند

وزير آموزش و پرورش از حذف دوره پيش دانشگاهي براي هنرستاني ها در سال جاري خبر داد.
حميدرضا حاجي بابايي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با اعلام اين مطلب افزود: طبق هماهنگي با وزارت علوم، دانش آموزان هنرستاني بعد از گذراندن سال سوم در كنكور سراسري شركت مي كنند.
وي در رابطه با نيروهاي آموزش و پرورش كه يك نوبت در مدارس مدير هستند و در يك نوبت در اداره آموزش و پرورش كار مي كنند اظهار داشت: نبايد وضعيت اين گونه باشد اما در آموزش و پرورش نيروهايي داريم كه مدير هستند و در نوبت بعدازظهر 5/6 ساعت هم تدريس مي كنند كه اين از لحاظ قانوني ايرادي ندارد.
حاجي بابايي در رابطه با كارهاي اجرايي نيروهاي آموزش و پرورش خاطر نشان كرد: دوشغلگي در آموزش و پرورش خلاف قانون است و به طور قطع با آن برخورد خواهد شد مگر كسي كه كارهاي مشاوره اي و نظارت در مدارس انجام دهد كه آن هم به صورت اضافه كار ساعتي براي آنها محسوب مي شود.
برخورد با مسئولان در برابر قطعي برق ، آب و گاز مدارس
وي افزود: در اين رابطه دستور العمل مكتوبي به تمام ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها ارسال شده است كه براساس آن، اگر مدرسه اي پول يا سرانه به ميزان كافي نداشته باشد و نتواند فيش آب، برق، گاز يا تلفن خود را بپردازد، بدون اينكه كوچكترين وقفه اي براي مدرسه پيش بيايد، بايد مسئول مدرسه به اداره آموزش و پرورش متبوع مراجعه كرده و فيش را ارائه دهد تا از سوي اداره پرداخت شود.
حاجي بابايي در پاسخ به اين پرسش كه «مقصر قطع گاز يا آب مدارس به دليل عدم توجه به اين دستور العمل چه كسي خواهد بود؟» تصريح كرد: هر كس كه در اين رابطه كوتاهي كرده باشد، مقصر است و بازخواست مي شود.

 



در سانحه رانندگي 2 قهرمان پرورش اندام خراسان جنوبي جان باختند

دو تن از ورزشكاران هيئت بدنسازي و پرورش اندام استان خراسان جنوبي در سانحه رانندگي جان به جان آفرين تسليم كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند به نقل از روابط عمومي خانه ورزش خراسان جنوبي، در يك سانحه رانندگي خسرو حسني، دارنده عناوين متعدد قهرماني در مسابقات كشوري و آسيايي و مصطفي شفيق پور عضو هيئت بدنسازي و پرورش اندام استان خراسان جنوبي كشته شدند. مديركل تربيت بدني خراسان جنوبي، معاونان و ورزشكاران هيئت بدنسازي و پرورش اندام و نمايندگان منتخب ساير هيئت هاي ورزشي استان و كاركنان تربيت بدني با نثار فاتحه و مرثيه سرايي ياد و خاطره اين ورزشكاران را گرامي داشتند.
همچنين مراسمي در مسجد حضرت محمد رسول الله(ص) بيرجند براي شادروان مجتبي شفيق پور برگزار شد. اين ورزشكاران در سانحه رانندگي روز شنبه جان به جان آفرين تسليم كردند.

 



5/4 ميليون تومان نرخ قبرهاي 30 ساله

مدير كل روابط عمومي بهشت زهرا گفت: از آنجايي كه سازمان بهشت زهرا(س) تعدادي از قبرها را 30 سال نگهداري كرده لذا نرخ آن 5/4 ميليون تومان است.
پژمان دانش پژوه افزود: جاهاي خالي در قطعات قديمي تر مربوط به افرادي است كه اين قبرها را پيش خريد كرده اند و هنوز فوت نشده اند.
وي تصريح كرد: قبرهاي قديمي 30 ساله دوباره براي دفن وابستگان متوفي آماده و براي دفن مجدد سه طبقه مي شوند و طبقه زيرين مربوط به متوفي نخست بوده و دوم و سوم نيز به مردگان جديد اختصاص دارد.
مدير كل روابط عمومي بهشت زهرا افزود: پيش خريد قبرهاي سه طبقه باعث احتكار و دلالي قبر نمي شود و قبرهاي خريداري شده سند دارد و فقط به فرد خريدار يا بستگان درجه اول وي واگذار مي شود.
وي خاطرنشان كرد: 80 درصد قبور رايگان در اختيار مردم قرار مي گيرد و هزينه دريافتي مربوط به خدمات دفن و كفن هزينه شستشو آبياري و گلكاري اطراف قبور است.
دانش پژوه خاطرنشان كرد: قيمت قبرهاي سه طبقه براي طبقه زيرين رايگان و براي طبقات دوم و سوم 350 هزار تومان و در مجموع 700 هزار تومان است و قيمت پيش خريد قبرهاي سه طبقه سه ميليون تومان است.
بهشت زهرا(س)
بزرگترين قطب فرهنگي تهران
دانش پژوه ادامه داد: همواره نگاه مديران ارشد شهرداري تهران به ارتقاي جايگاه بهشت زهرا(س) از يك گورستان به مركز قطب فرهنگي شهر تهران بوده كه در ذهن مخاطب در هنگام حضور در اين مكان مقدس ياد معاد و موضوع جايگاه والاي فرهنگ ايثار و شهادت زنده شود.
وي با اشاره به خبر پخش زنده خاكسپاري اموات در اينترنت ضمن تكذيب اين خبر اضافه كرد كه اين موضوع صحت نداشته و به شدت تكذيب مي گردد.
وي همچنين در مورد موضوع گردشگري مجازي نيز گفت: تصاويري از اماكن فرهنگي بهشت زهرا (سلام الله عليها) شامل جايگاه جلوس- قطعات شهدا و مزار مشاهير تهيه شده و در محيط اينترنت قرار داده شده كه كاربران مي توانند با مراجعه به پورتال شهرداري تهران اين اماكن فرهنگي را مشاهده نمايند.

 



18 ايراني زنداني در عراق آزاد شدند

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان ايلام از آزادي 18 نفر ايراني كه در عراق زنداني بودند، خبر داد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، «سرهنگ علي ناصشر درويشي» دوشنبه گفت: اين افراد كه پس از ورود غير مجاز به كشور عراق دستگير شده بودند، ديروز از طريق مرز بين المللي و تجاري مهران وارد خاك ايران شدند.
وي افزود: اين اتباع ايراني كه در سال هاي 86-87 به صورت غيرمجاز براي زيارت عتبات عاليات وارد خاك عراق شده بودند، توسط نيروهاي امنيتي و پليس آن كشور دستگير شده بودند.
سرهنگ درويشي اظهار داشت: اين افراد پس از قرنطينه توسط مقامات مسئول به آغوش خانواده هاي خود باز خواهند گشت.

 



رونق خريد و فروش ملخ در عربستان

مردم عربستان در فصل مهاجرت ملخ ها براي شكار اين حشره به مكانهاي دوردست مي روند.
به گزارش پايگاه خبري الوطن، هزاران عربستاني در فصل مهاجرت ملخ ها خوشحال مي شوند، چرا كه اين فصل براي شهروندان عربستاني، فصل رونق بازار تجارت ملخ محسوب مي شود.از همين رو هزاران عربستاني اين شبها براي شكار ملخ به مناطق دوردست مي روند چرا كه گرفتن ملخ در شبها آسانتر است.
اين در حالي است كه وزارت بهداشت اين كشور سعي دارد شهروندان عربستاني را از خريد و فروش و خوردن ملخ باز دارد، چرا كه كشاورزان براي حفظ محصولات زمينهاي كشاورزي خود از سم و موادشيميايي استفاده مي كنند و خوردن ملخ ممكن است سلامتي مردم را به خطر بياندازد.گفته مي شود كه هر يك كيسه كوچك پر از ملخ در اين كشور به قيمت هزار ريال به فروش مي رسد.

 



رئيس سازمان محيط زيست: كاهش 6 ميليون هكتاري مساحت جنگل هاي كشور طي 40 سال

رئيس سازمان محيط زيست گفت: به علت استفاده ناصحيح طي 40 سال اخير مساحت جنگل هاي كشور از 18 ميليون هكتار به 12 ميليون هكتار كاهش يافته است.
محمدجواد محمدي زاده ديروز در همايش «توسعه فضاي سبز» در هفته هواي پاك با اشاره به مديريت صحيح گونه هاي گياهي و جنگلي گفت: سدسازي به شيوه سنتي امروز كنار رفته و با كاشت گونه هاي گياهي و درختي در مسير عمليات آبخيزداري جلوي نفوذ آب را مي گيرند و كنترل منابع آبي به وسيله درختان انجام مي شود.
وي با اشاره به ميزان جنگلهاي كشور در 40 سال قبل افزود: 40 سال پيش 18 ميليون هكتار جنگل در كشور وجود داشت كه به علت استفاده ناصحيح به جاي افزايش به 12 ميليون هكتار كاهش يافته است.
وي همچنين با اشاره به سرانه جنگل تركيه در 40 سال قبل اظهار داشت: تركها 40 سال پيش 18 ميليون هكتار جنگل داشتند كه امروزه به 23 ميليون هكتار رسيده در حالي كه ما جنگل هاي خود را از دست داده ايم.
معاون رئيس جمهور با اشاره به نقش دستگاهها و صنايع آلاينده گفت: وزارتخانه هايي مثل نفت، صنايع، نيرو و ديگر دستگاه هاي اجرايي كشور بايد خود را موظف به توسعه فضاي سبز كشور بكنند و با مداخله مستقيم در توسعه منابع گياهي به كاهش آلاينده ها و افزايش هواي پاك كمك كنند.
به گزارش مهر، همچنين در اين همايش رئيس سازمان جنگلها و مراتع آبخيزداري كشور گفت: توسعه فضاي سبز و منابع طبيعي اولويت اساسي كشور است. آنچه كه بر جهان مي گذرد نشان مي دهد كه ما بايد منابع حياتي خود را حفظ كنيم.علي سلاجقه افزود: در 41 سال گذشته 27 سال خشكسالي در كشور داشته ايم كه دوره خشكسالي ها هفت ساله بوده اما در سالهاي اخير اين دوره خشكسالي به بيش از 10 سال افزايش پيدا كرده است و ما مكلف هستيم طي 10 سال ضريب فضاي سبز كشور را افزايش دهيم.

 



كشف 400 كيلوگرم حشيش در تهران

ماموران پليس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ 400 كيلوگرم حشيش در تهران كشف كردند.
به گزارش ماموران پليس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در پي بررسي هاي اطلاعاتي و همچنين كسب گزارشات و اطلاعات مردمي درباره فعاليت گسترده فردي در زمينه تهيه و توزيع موادمخدر، تحقيقات وسيعي را در خصوص اين فرد آغاز كردند.
در تحقيقات و بررسي هاي انجام شده مشخص شد فرد موصوف ضمن داشتن ارتباط با تعدادي از قاچاقچيان شهرهاي مرزي در شرق كشور، موادمخدر را در اوزان بالا خريداري و پس از انتقال به تهران با همدستي عوامل و همدستانش به فروش مي رساند.
در ادامه تحقيقات، ماموران پليس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ اطلاع يافتند متهم و يكي از همدستانش با يك دستگاه خودروي سواري پژو در محدوده سه راه آذري مورد ظن گشت انتظامي واقع شده كه با بجا گذاشتن خودرو از محل متواري و ماموران گشت انتظامي نيز در بازرسي از خودرو موفق به كشف بيش از 90 كيلوگرم حشيش و همچنين اسناد و مدارك شناسايي متعلق به متهم شدند.
به گزارش فارس، سرانجام با انجام اقدامات پليسي و مراقبت هاي شبانه روزي مخفيگاه متهم در محدوده خيابان زمزم شناسايي شد و علاوه بر دستگيري متهم در آذرماه سال جاري، در بازرسي از منزل وي نيز موفق به كشف بيش از 350 كيلوگرم موادمخدر از نوع حشيش شدند.

 



دزدان دريايي ركورد زدند

دفتر بين المللي دريايي اعلام كرد: دزدان دريايي در سال 2010 ميلادي 1181 نفر را به گروگان گرفتند كه بالاترين رقم در 20 سال اخير محسوب مي شود.
به گزارش آسوشيتدپرس، دفتر بين المللي دريايي امور دزدان دريايي با انتشار گزارشي اعلام كرد با افزايش دزدي دريايي در آب هاي سواحل سومالي، دزدان دريايي سال 2010 ميلادي 1181 نفر را به گروگان گرفتند.
اين مركز بين المللي افزود: دزدان دريايي سال گذشته نيز 53 كشتي را ربودند كه به جز 4 مورد، بقيه در سواحل سومالي رخ داد.
بنابراين گزارش، مدير اين مركز دريايي تعداد كشتي هاي ربوده شده و گروگان ها را بالاترين رقم از زمان تاسيس اين مركز در سال 1991 دانست و تداوم افزايش تعداد آنها را هشداردهنده توصيف كرد.
دزدان دريايي سومالي 1016 نفر را براي باج خواهي به گروگان گرفتند، آنها در حال حاضر 31كشتي و 713 خدمه از مليت هاي مختلف را در اختيار دارند. اين دزدان امسال (2011) چهار كشتي را ربوده اند.
موقعيت جغرافيايي سومالي در شاخ آفريقا به دزدان دريايي اجازه مي دهد از خط ساحلي طولاني اين كشور براي توقيف كشتي ها بهره ببرند. اين كشور از زمان سقوط حكومت ديكتاتوري آن در سال 1991 فاقد يك دولت قطعي بوده و ناوگان بين المللي حراست از آبهاي سومالي نتوانست مانع ربودن كشتي ها شود، در مجموع سال گذشته 445 مورد حمله از سوي دزدان دريايي صورت گرفت كه نسبت به سال 2009 ده درصد افزايش نشان مي دهد. بر اثر اين حملات تاكنون هشت خدمه كشته شده اند.
دزدي دريايي در آبهاي اندونزي نيز قابل توجه بوده در اين منطقه 30 كشتي مورد حمله قرار گرفتند. در آبهاي بنگلادش نيز در بندر چيتاگونگ 21كشتي مورد حمله افراد مسلح به چاقو قرار گرفتند و در نيجريه نيز سال گذشته 13 كشتي بيشتر در نزديكي بندر لوگوس مورد حمله قرار گرفتند.

 



خودكشي 17 هزار هندي در پي خشكسالي

از زمان آغاز بدترين خشكسالي چند دهه اخير در هند بيش از 17 هزار كشاورز به زندگي خود خاتمه داده اند.
شبكه خبري «اواراف» گزارش داد، سال 2009 ميلادي 17 هزار و368 كشاورز خودكشي كردند كه بيشتر آنها ساكن ايالت هاي ماهاراشترا، كارناتاكا و آندرا پرادش در جنوب و غرب اين كشور بودند.
اما سال 2009 بارانهاي موسمي به حدي كم بود كه در 37 سال گذشته سابقه نداشت؛ همين امر به كاهش محصولات انجاميد. بستگان كشاورزان مي گويند بدهي هاي فزاينده دليل بسياري از خودكشي ها بوده است.
رامكريشنا كوسماريا، وزير كشاورزي دولت ايالتي ماديا پرادش اندكي پيش از اين استفاده از كودهاي شيميايي را منشأ همه شرها خوانده بود.
وي گفته بود استفاده از اين كودها به سلامت و توان رشد دوباره گياهان آسيب زده است. وي از كشاورزان خواسته بود تا به كشاورزي ارگانيك روي آورند.در هند، دوسوم جمعيت در روستاها زندگي و كار مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14