(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 10 بهمن 1389- شماره 19852

حديث دشت عشق
مرحله برگشت ليگ برتر واليبال آغاز مي شود ناكام بزرگ در انديشه جبران
اخبار كوتاه از فوتبال
درخواست مازندراني ها به فدراسيون رسيد نامشخص بودن ميزبان مرحله پاياني ليگ كشتي آزاد
بازگشت «گائيچ» به واليبال ايران منتفي است «آناستازي» يا «پرندي» مي آيند
دووميداني معلولان- نيوزلند پرونده دووميداني ايران با 8 مدال بسته شد
خواندني از ورزش ايران
باقري: آينده مبهمي در انتظار وزنه برداران خواهد بود
خسروي وفا : در 5 رشته سرمايه گذاري ويژه خواهيم كرد
برنامه كميته ملي پارالمپيك براي مسابقات 2012 لندن



حديث دشت عشق

به ياد سرهنگ دوم شهيد «سعيد رنجبران»
عروج خونين
شهيد «سعيد رنجبران»، سال 1337 در همدان در خانواده اي متدين صاحب فضيلت چشم به جهان هستي گشود. پس از گذراندن مقاطع مختلف تحصيلي، درسال 59 با عشق به حراست از مرز و بوم و مردم كشورش مدارك مربوطه را از دانشگاه پليس دريافت نمود و لباس رزم و شهادت به تن كرد. تلاش و فعاليت زيادي جهت به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي نمود. هميشه در فكر حل كردن مشكلات همنوعانش بود. پس از فارغ التحصيل شدن از دانشگاه پليس در كلانتري مشغول به خدمت شد. داوطلبانه به مدت چند ماه به كردستان رفت و در سقز شروع به خدمت كرد. درسال 61 به قم منتقل شد و فعالانه فداكاري نمود. به قدري در آنجا فعال بود و با رويي گشاده و باز مشكل گشاي مردم بود كه تمامي اطرافيانش شيفته رفتار و كردار وي بودند. سال 63 به همدان منتقل شد و مدير داخلي ندامتگاه شد و بعداز دوسال مسئول حوزه انتظامي يك شد و شب و روز عاشقانه آماده انجام وظيفه بود. سال 72 به سنندج منتقل و از آنجا به سروآباد مريوان اعزام شد از دل و جان تمام زيبائي هاي زندگي و تمام دلبستگي هايش را فراموش كرد و به عنوان فرمانده گردان پياده حوزه (خسروآباد) معرفي شد و امر بزرگ و خطير پاسداري از اين مناطق ناامن را به همراه ديگر همرزمانش برعهده گرفت. او پس از سال ها افتخار و ايثار در چهاردهمين روز آذرماه سال 72 در مريوان توسط منافقين از خدا بي خبر به كمين افتاد و به همراه سه تن ديگر به شهادتي عاشقانه مي رسد.

 



مرحله برگشت ليگ برتر واليبال آغاز مي شود ناكام بزرگ در انديشه جبران

هفته نخست از مرحله برگشت مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز در شرايطي برگزار مي شود كه تيم سايپا به دنبال جبران ناكامي بزرگ خود در اين رقابت هاست.
در پايان ديدارهاي هفته نخست دور رفت مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور تيم سايپا بزرگترين ناكام مسابقات بود چون در خانه و در مصاف با تيمي كه براي اولين بار سهميه ليگ برتر گرفته بود، متحمل شكست شد.
شاگردان فرهاد نفرزاده براي جبران اين شكست بايد امروز در كاشان به ميدان بروند آن هم در شرايطي كه حريف شان با يك پيروزي بيشتر در صدر جدول رده بندي گروه «الف» قرار دارد. با اين حال آنها اميدوار به كسب پيروزي هستند.
اين در حالي است كه تيم باريج اسانس هم تا حد زيادي مطمئن به پيروزي دوباره برابر نماينده استان البرز است. در ساير ديدارهاي مهم اين هفته و در بندر امام شاگردان پرويز كاظمي به مصاف پيروزي مي روند. ماهشهري ها در ديدار رفت با برتري 3 بر 2 تهران را ترك كرده بودند. دو تيم كاله و اروميه نيز يكي از ديدارهاي مهم و ديدني اين هفته از رقابت ها را برگزار مي كنند. مصاف اين دو تيم در دور رفت با برتري اروميه تمام شد. كاله با بازيكن خارجي كه به خدمت گرفته اميدوار به جبران اين نتيجه و ديگر شكست هاي متحمل شده خود در نيم فصل اول است.
برنامه ديدارهاي هفته اول از مرحله برگشت مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور (هفته هشتم) و جدول رده بندي اين رقابت ها به شرح زير است:
يكشنبه: 10/11/89
¤ دانشگاه آزاد تهران- داماش گيلان
¤ ارتعاشات صنعتي ايران- هيئت واليبال كرمان
¤ آلومينيوم المهدي بندرعباس- پيكان تهران
¤ پتروشيمي بندرامام- پرسپوليس تهران
¤ باريج اسانس كاشان- سايپا البرز
¤ كاله آمل- اروميه
¤ بازرگاني جواهري گنبد- ابومسلم خراسان
¤ بانك كشاورزي- پيشگامان كوير يزد
جدول رده بندي گروه اول:
1-باريج اسانس كاشان (13امتياز)، 2-سايپا البرز (12 امتياز)، 3-داماش گيلان (12امتياز)، 4-برق كرمان (12امتياز)، 5-پيشگامان كوير يزد (10امتياز) و جدول رده بندي گروه دوم: 1-پيكان تهران (12امتياز)، 2-ابومسلم خراسان (12امتياز)، 3-اروميه (11امتياز)، 4-كاله آمل (11امتياز)، 5-پتروشيمي بندر امام(11امتياز) و...

 



اخبار كوتاه از فوتبال

استقلال در ورزشگاه تختي به ميدان مي رود
طبق اعلام سازمان ليگ برتر و به علت انجام تعميرات اساسي و آماده نبودن ورزشگاه آزادي، ديدار تيم هاي فوتبال استقلال و شهرداري ياسوج در چارچوب مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور در ورزشگاه تختي برگزار مي شود . اين ديدار ساعت 45:14 فردا(دوشنبه) يازدهم بهمن ماه در ورزشگاه تختي برگزار مي شود و برنده اين بازي در مرحله نيمه نهايي به مصاف ملوان بندرانزلي مي رود . همچنين در ديگر مسابقات مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور تيم هاي فوتبال پيروزي و سپاهان اصفهان در ورزشگاه آزادي به مصاف هم مي روند .
ساكت: قلعه نويي را به تيم ملي نمي دهيم
مديرعامل باشگاه سپاهان اصفهان حضور امير قلعه نويي روي نيمكت تيم ملي را تكذيب كرد. ساكت در پاسخ به درج برخي خبرها مبني بر حضور اميرقلعه نويي در تيم ملي فوتبال ايران اظهار داشت: وقتي اين خبرها را مي شنوم تاسف مي خورم كه چرا در سال 2007 كه قلعه نويي تيم خوبي را در جام ملت ها ساخته و پرداخته كرده بود و با وجود بازي زيباي تيمش در نهايت بداقبالي در ضربات پنالتي با رقابت ها خداحافظي كرد، اجازه ندادند تا او كارش را ادامه دهد و برنامه هايش را به پيش برد. اگر در آن سال فرصت لازم به امير داده مي شد و تغييرات مكرر و متعدد را در نيمكت مربيگري تيم ملي شاهد نبوديم هم اميدوار به صعود به جام جهاني 2010 مي شديم و هم اينكه در رقابت هاي امسال قطر مي توانستيم بهتر و اميدوارانه عمل كنيم . در حال حاضر تعهد و تمركز امير بر روي سپاهان و قهرماني اين تيم در رقابت هاي پيش رو است و پاسخ مثبتي به پيشنهاد احتمالي فدراسيون نخواهيم داد.
اولتيماتوم استقلال به مجيدي
مهاجم گلزن استقلال تهران كه با اين تيم قهر كرده است، بايد خودش را تا روز سه شنبه به باشگاه معرفي كند.
فرهاد مجيدي بازيكن تيم فوتبال استقلال تهران كه چند روزي است به حالت قهر در تمرينات حاضر نمي شود، بايد خودش را به مسئولان باشگاه معرفي كند. مجيدي كه درباره اتفاقات رخ داده بين خودش و مسئولان باشگاه مصاحبه كرده است، از سوي مسئولان باشگاه با اولتيماتوم مواجه شده و بايد تا روز سه شنبه درباره موضوعات اخير پاسخگو باشد. اگر مجيدي باز هم در تمرينات شركت نكند، باشگاه درباره وي تصميم نهايي را اتخاذ خواهد كرد.
معصومي در كادرفني تيم ملي فوتسال
كاپيتان اسبق تيم ملي فوتسال كشورمان به جمع نفرات كادر فني اين تيم پيوست.پس از آنكه حسين شمس پيشنهاد حضور بابك معصومي در سمت سرپرستي تيم ملي فوتسال را مطرح كرد و البته عباس ترابيان نيز با آن مخالفت نمود، پس از جلسه سرمربي تيم ملي و سرپرست كميته فوتسال مقرر شد كه معصومي به عنوان يكي از نفرات كادر فني تيم بزرگسالان روي نيمكت بنشيند.قرار است در صورتي كه معصومي نيز اين سمت را بپذيرد، از ديدار با برزيل به كادر فني اضافه شود.
خط خوردن نام نكونام و شجاعي از ليست اوساسونا
دو بازيكن ايراني تيم فوتبال اوساسونا در آستانه ديدار برابر رئال مادريد از فهرست كاماچو خط خوردند.خوسه آنتونيو كاماچو سرمربي اوساسونا به خاطر ناكامي هاي اخير به شدت تحت فشار است و براي بازي امشب تيمش برابر پرافتخارترين تيم اسپانيا و اروپا محكوم به پيروزي است. با توجه به بازگشت والتر پاندياني بازيكن خط حمله اوساسونا به تركيب اصلي فشار روي دو ستاره ايراني كمتر شده بود اما كاماچو در آخرين بازبيني تركيب اصلي نام جواد نكونام و مسعود شجاعي را به دلايل آسيب ديدگي و خستگي ناشي از سفر و جام ملت هاي آسيا از فهرست اصلي خود خط زد.
تكليف كريمي دوشنبه مشخص مي شود
در حالي كه قرار بود نشست كميته فني باشگاه پيروزي صبح ديروز با حضور حبيب كاشاني و علي دايي برگزار شود و طي آن در مورد مسايلي همچون پرونده شيث رضايي و همچنين پيوستن علي كريمي به پيروزي صحبت شود، به دلايلي برگزاري اين جلسه به روز دوشنبه موكول شد.
جهانبازي داور بازي ذوب آهن و مس
داور ديدار تكراري تيم هاي فوتبال ذوب آهن و مس كرمان مشخص شد. در جنجالي ترين ديدار هفته نوزدهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر و پيش از تعطيلات نيم فصل و اعزام تيم ملي به جام ملت هاي آسيا دو تيم ذوب آهن و مس كرمان در ورزشگاه فولاد شهر به مصاف هم رفتند كه اين بازي با يك گل به نفع ميزبان خاتمه يافت.در اين مسابقه داور پنالتي ادينيو، مهاجم برزيلي مس را مردود اعلام كرد و از تكرار آن نيز امتناع نمود. جنجال هاي ايجاد شده باعث شد تا سعيد بخشي زاده داور اين ديدار 8 جلسه از قضاوت محروم شود. كميته انضباطي نيز با توجه به اعتراض مسي ها دستور به تكرار اين ديدار داد.حالا قرار است بازي تكراري دو تيم روز دوشنبه هفته جاري برگزار شود. اين بار يدالله جهانبازي سوت اين مسابقه را خواهد زد. اين تصميم را حسين عسگري سرپرست جديد كميته داوران گرفته است.

 



درخواست مازندراني ها به فدراسيون رسيد نامشخص بودن ميزبان مرحله پاياني ليگ كشتي آزاد

مرحله نيمه نهايي و نهايي ليگ برتركشتي آزاد در حالي روز 19بهمن برگزار مي شود كه هنوز فدراسيون كشتي در مورد ميزبانش تصميم گيري نكرده است.
روز جمعه هفته گذشته با برگزاري دو مسابقه در ملاير و گرگان، تكليف دو تيم صعودكننده گروه دوم به مرحله ضربدري ليگ مشخص شد. براين اساس تيم هاي شهداي جويبار و گاز مازندران روانه دور بعدي رقابت ها شدند. فردا هم (دوشنبه) با برگزاري دو مسابقه ديگر، تكليف دو تيم صعودكننده گروه اول مشخص مي شود كه در اين گروه صعود نفت به عنوان تيم اول قطعي شده و رقابت بين تيم هاي تعاوني اعتباري اميد مشهد و ذوب آهن كرمانشاه خواهد بود.
مرحله نيمه نهايي و نهايي ليگ برتر نيز قرار است روز سه شنبه هفته آينده 19بهمن ماه برگزار شود كه هنوز ميزبان آن مشخص نشده است.
با توجه به صعود دو تيم مازندراني جويبار و گاز، اين استان خواستار برگزاري اين رقابت هاست كه حتما به زودي درخواست كتبي اش را به فدراسيون تحويل خواهد داد.
تهران هم كه همواره يكي از نامزدهاي ميزباني مسابقات كشتي است.
نمازيان، رئيس كميته ليگ نيز در اين باره گفت: چون هنوز هيچ تصميمي در اين باره اتخاذ نشده، من حتي نمي توانم بگويم كدام استان شانس بيشتري براي ميزباني دارد و يا چه گزينه هايي پيش رو داريم، فدراسيون در اين خصوص تصميم گيري مي كند.

 



بازگشت «گائيچ» به واليبال ايران منتفي است «آناستازي» يا «پرندي» مي آيند

رئيس فدراسيون واليبال با بيان اينكه زوران گائيچ براي بازگشت دوباره به واليبال ايران اعلام آمادگي نكرد، گفت: حضور او در تيم ملي واليبال منتفي است.
محمدرضا داورزني با تأكيد بر اينكه همچنان جذب سرمربي خارجي براي تيم ملي واليبال در دستور كار است، اظهار داشت: از ميان گزينه هايي كه براي قرار گرفتن در رأس تيم ملي روي آنها تأكيد داريم، با دو نفر به توافقات ضمني رسيده ايم كه حاصل اين توافقات سفر به ايران براي ادامه مذاكرات است.
رئيس فدراسيون واليبال از «آناستازي»، سرمربي تيم ملي ايتاليا و «پرندي» سرمربي ايتاليايي بلغارستان در مسابقات اخير قهرماني جهان به عنوان گزينه هاي موردنظر ياد كرد و درمورد زمان سفر آنها به ايران توضيح داد.
وي تصريح كرد: طي رايزني هاي انجام شده، اين دو مربي ايتاليايي براي برعهده گرفتن هدايت تيم ملي واليبال كشورمان اعلام آمادگي كرده اند. البته توافقات حاصل شده درحد اوليه است. نهايي شدن حضور يكي از آنها در رأس تيم ملي منوط به مذاكراتي است كه در تهران پيگيري خواهد شد. «آناستازي» و «پرندي» قول داده اند كه حداكثر تا پايان ماه فوريه يا اوايل مارس به ايران سفر كرده و مذاكرات خود براي ماندن يا نماندن در واليبال كشورمان را نهايي كنند. روي قول اين دو مربي حساب كرده و منتظر مذاكرات حضوري با آنها در تهران هستند.

 



دووميداني معلولان- نيوزلند پرونده دووميداني ايران با 8 مدال بسته شد

تيم ملي دووميداني معلولان ايران با كسب 8 مدال رنگارنگ به كار خود در مسابقات جهاني نيوزلند پايان داد.
در آخرين روز اين رقابت ها ظهر ديروز عبدالرضا جوكار در ماده پرتاب نيزه به مدال طلاي رقابت هاي دووميداني نيوزلند دست پيدا كرد.
جوكار در ماده پرتاب نيزه كلاس اف 52 به مدال طلاي رقابت هاي دووميداني نيوزلند دست پيدا كرد. نماينده ايران با پرتابي به ميزان
96/20 متر به مدال طلا رسيد. بر اين اساس ملي پوشان كشورمان در مجموع با كسب هشت مدال (2 طلا، 2 نقره و چهار برنز) پرونده مسابقات جهاني دووميداني 2011 معلولان در نيوزلند را بستند. مدال آوران ايران در مسابقات جهاني دووميداني معلولان نيوزلند به اين شرح است:
¤ مدال طلا: عبدالرضا جوكار (پرتاب نيزه) و پيمان نصيري (دوي 1500 متر)
¤ مدال نقره: عرفان حسيني (پرتاب نيزه) و جواد حرداني (پرتاب نيزه)
¤ مدال برنز: جواد حرداني (پرتاب ديسك ايستاده)، احمدرضا كاظمي (دوي 200 متر)، فرزاد سپهوند (پرتاب ديسك) و جلال خاكزاديه (پرتاب ديسك نشسته)
رقابت هاي جهاني دووميداني معلولان با حضور بيش از هزار ورزشكار از 73 كشور جهان از 2 تا 9 بهمن ماه در ورزشگاه «كويين اليزابت پارك» كرايست چرچ نيوزلند برگزار شد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ سرانجام پس از گذشت حدود 14 ماه از سرپرستي مهدي علي نژاد در رأس فدراسيون ووشو قرار است امروز (يكشنبه) مجمع انتخاباتي رياست اين فدراسيون با حضور سه نامزد احراز پست رياست در سالن هگمتانه هتل المپيك و به رياست حميد سجادي از ساعت 14 و 30 دقيقه برگزار شد. اميرعباس لشگري، رئيس كميته پزشكي فدراسيون، بيژن ثابتي، مشاور فدراسيون در دوره رياست بهزاد كتيرايي و مهدي علي نژاد رئيس سابق و سرپرست فعلي فدراسيون كانديداهاي احراز پست رياست فدراسيون ووشو به شمار مي روند.
¤ عباس نمازيان از برگزاري ليگ كشتي فرنگي بعد از رقابت هاي جام جهاني بلاروس خبر داد. وي در اين باره گفت: برگزاري ليگ فرنگي منتفي نشده و مي خواهيم وقتي تيم ملي از جام جهاني بازگشت، رقابت ها را برگزار كنيم. جام جهاني فرنگي با حضور ده تيم برتر دنيا از جمله تيم ايران قهرمان دوره گذشته روزهاي 30 بهمن و اول اسفندماه در بلاروس برگزار مي شود.
¤ محمد نوحي رئيس كنوني فدراسيون ورزش هاي رزمي براي شركت در مجمع انتخاب اين فدراسيون ثبت نام كرد. پيش از اين 11 نفر ديگر هم خود را نامزد شركت در اين انتخابات كرده بودند.
¤ هفته ششم و پاياني دهمين دوره مسابقات ليگ كاراته بسيج در دو بخش كاتا و كوميته با حضور 8 تيم در قم برگزار شد كه در بخش كوميته تيم هاي مازندران، قم و مركزي مقامهاي اول تا سوم را كسب كردند و در بخش كاتا تيم هاي اردبيل، زنجان و همدان مقامهاي اول تا سوم را كسب نمودند و كاپ اخلاق اين دوره از مسابقات به تيم كرمانشاه اهداء شد.
¤ سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني از افتتاح بيش از 300 پروژه ورزشي در دهه فجر امسال خبر داد.
¤ ناصر ميرفخرايي بازيكن اسبق تيم ملي ايران ظهر ديروز با حضور در فدراسيون واليبال آمادگي خود را براي شركت در انتخابات اين فدراسيون اعلام كرد. در حال حاضر محمدرضا داورزني رياست فدراسيون واليبال را برعهده دارد. زمان برگزاري مجمع انتخاباتي رياست اين واليبال هنوز مشخص نشده است.
¤ كادر فني تيم ملي فرنگي براي 67 كشتي گير سهميه حضور در جام بين المللي يادگار امام (ره) را صادر كرد. سي و يكمين دوره رقابت هاي بين المللي كشتي فرنگي جام يادگار امام (ره) روزهاي 13تا 15 اسفندماه در شهر قم برگزار مي شود.

 



باقري: آينده مبهمي در انتظار وزنه برداران خواهد بود

سرمربي تيم ملي وزنه برداري با بيان اين مطلب كه تيم ملي جاي نتيجه گيري است نه آموزش گفت: متأسفانه بعضي از وزنه برداران ملي پوش از لحاظ تكنيكي مشكلات چشمگيري دارند و همين باعث مي شود در كار آماده سازي و برنامه ريزي كادر فني خلل ايجاد شود.
كوروش باقري افزود: «در جريان اردوي كرمان چيزي كه بيشتر به چشم آمد اين بود كه نفرات باتجربه اي چون بهداد سليمي و مرتضي رضائيان از نظر فكري و نگاه به آينده رشد چشمگيري داشته اند. در ميان جوانترهاي اردو هم يكي- دو چهره شاخص وجود دارد، هر چند ايرادات تكنيكي در عملكرد اكثر اردونشينان جوان ديده مي شود.»
باقري در پايان گفت: «بايد روي بخش آموزشي و تكنيكي نونهالان تازه وارد به دنياي وزنه برداري خيلي كار كنيم زيرا اگر بخواهيم به همين منوال پيش برويم، آينده اي مبهم در انتظار وزنه برداران ما خواهد بود.»

 



خسروي وفا : در 5 رشته سرمايه گذاري ويژه خواهيم كرد
برنامه كميته ملي پارالمپيك براي مسابقات 2012 لندن

رئيس كميته ملي پارالمپيك گفت: برنامه ريزي لازم براي حضور موفق در پارالمپيك لندن را از هم اكنون آغاز كرده ايم.
محمود خسروي وفا درباره برگزاري جلسه شوراي سياست گذاري پارالمپيك لندن گفت: هفته گذشته اولين جلسه شوراي سياست گذاري ستاد بازي هاي پارالمپيك 2012 لندن براي سياست گذاري و هدف گذاري به منظور حضور در اين رقابت ها برگزار شد. از اهداف اصلي ما براي حضور در لندن حفظ رتبه قبلي و در صورت امكان ارتقاء به رتبه هاي بالاتر است؛ هم در زمينه كيفي و هم در زمينه كمي. البته از همين حالا مي دانيم كه اين موضوع خيلي سخت است، اما تلاش و سعي خود را به كار خواهيم بست.
رئيس كميته ملي پارالمپيك تصريح كرد: رشته هاي دووميداني، وزنه برداري، واليبال نشسته، جودو و فوتبال از جمله رشته هاي مهم و پرمدال ما محسوب مي شوند.
وي ادامه داد: در اين 5رشته سرمايه گذاري خاص و محوري صورت خواهد گرفت. هدف اوليه ما ابتدا كسب سهميه پارالمپيك و سپس تقويت ورزشكاران به منظور مدال آوري در اين رقابت ها است. از طرفي رشته هاي ديگر هم براي ما در اولويت بعدي قرار مي گيرند. شايد اين رشته ها در لندن جواب ندهند، اما مطمئنا در دوره بعدي بازي هاي پاراآسيايي مثمرثمر خواهند بود.
خسروي وفا خاطرنشان كرد: سعي مي كنيم تمركز خود را بيشتر به رشته ها و ورزشكاران مدال آور اختصاص دهيم. هدف و تمركز اصلي ما روي ورزشكاران به منظور كسب مدال است. سرعت ورزش در دنيا بيشتر از چيزي است كه ما در ايران دنبال مي كنيم. معتقدم سرعت آنها نسبت به قبل خيلي بيشتر شده است و ما از سرعت لازم براي رقابت با ورزشكاران خارجي برخوردار نيستيم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14