(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 10 بهمن 1389- شماره 19852

طرح سناي آمريكا براي تحريم سنگين مقامات بلاروس
برلوسكني : از محاكمه ترسي ندارم
 «نه» بزرگ مردم به فرعون مصر رژيم بايد عوض شود نه كابينه
زد و خورد جوانان فلسطيني با صهيونيست ها در شرق بيت المقدس
تظاهرات بي سابقه در جده پليس سعودي 30 نفر را بازداشت كرد
يورش پليس تونس به اردوگاه معترضان در پايتخت
تجمع ده ها هزارنفري در تيرانا عليه دولت حاكم آلباني
گفت وگوهاي جداگانه سفير آمريكا با ميقاتي و حريري در بيروت
رئيس جمهور يمن شروط مخالفان را براي مذاكره پذيرفت
8 كشته و 31 مجروح در انفجارهاي پاكستان



طرح سناي آمريكا براي تحريم سنگين مقامات بلاروس

سناي آمريكا در حمايت از اپوزيسيون بلاروس، از برنامه خود براي «اعمال تحريم هاي سنگين» عليه «مينسك» خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «كامر سانت» سناتورهاي آمريكايي جمعه با برگزاري نشستي به بررسي اوضاع بلاروس پرداخته و اعلام كردند به زودي بر ضد مقامات اين كشور تحريم هاي سنگين مالي و اقتصادي وضع مي كنند.
براساس اين گزارش، تحريم هاي احتمالي شامل گسترش فهرست مقاماتي است كه اجازه ورود به خاك آمريكا را نخواهند داشت. اعمال تحريم هاي مضاعف مالي بر ضد دولت و ممنوعيت معاملات تجاري با شركت هاي دولتي اين كشور از ديگر موارد احتمالي است كه آمريكا يي ها به بهانه حمايت از گروه هاي اپوزيسيون بلاروس به دنبال تحميل آن بر مينسك هستند.

 



برلوسكني : از محاكمه ترسي ندارم

نخست وزير جنجالي ايتاليا كه رسوايي هاي اخلاقي او همچنان ادامه دارد اعلام كرد كه از برگزاري دادگاه و محاكمه ترسي ندارد.
سيلويو برلوسكني در يك پيام ويديويي اظهار داشت، از برگزاري دادگاه ترسي ندارد و از مقامات قضايي فرار نمي كند.
وي مقامات قضايي ايتاليا را مسئول افزايش انتقادها عليه خود عنوان كرد و گفت، انتقادات عجيب و مسخره از من به نتيجه اي نخواهد رسيد.
برلوسكني تصريح كرد، قضاتي كه خود را با من و زندگي من سرگرم كرده اند هيچ دليل و مدركي عليه من براي ارائه به دادگاه پيدا نخواهند كرد.
گفتني است دادستان ميلان اخيراً با ارسال يك گزارش 300 صفحه اي به كميسيون پارلماني ايتاليا از افشاگري جديدي خبر داد كه برلوسكني در آن با دختر جواني روابط نامشروع داشته است.

 



قاهره و ديگر شهرها در آتش و خون
 «نه» بزرگ مردم به فرعون مصر رژيم بايد عوض شود نه كابينه

مردم خشمگين مصر بي توجه به حكومت نظامي و وعده هاي حسني مبارك در قاهره، اسكنشدريه و بسياري از شهرهاي ديگر مصر شعار «مبارك ارحل» (مبارك برو)، رژيم مبارك دزد و فاسد است و بايد سرنگون شود را سر داده و بر عزم خود براي ساقط كردن آن تاكيد كردند.
اين در حالي است كه شبكه هاي خبري در گزارشي از اوضاع بحراني مصر اعلام كردند: مردم مصر، بدون اعتنا به برقراري حالت فوق العاده در قاهره به تظاهرات خود ادامه مي دهند.
آنان در شعارهاي خود، خواستار كنار رفتن حسني مبارك از صحنه سياسي مصر شدند.
تماس هاي تلفني همچنان در قاهره قطع است و هيچ اثري از نيروهاي پليس را نمي توان در اين شهر مشاهده كرد و نيروهاي ارتش در شهر مستقر هستند و كنترل اوضاع را به خصوص در مناطق حساس شهر در دست دارند.
شاهدان عيني گفتند: ابر عظيمي از دود ناشي از آتش سوزي مقر حزب حاكم و ديگر مراكز دولتي، همچنان آسمان قاهره را فرا گرفته است.
بر پايه اين گزارش، گروهي از تظاهركنندگان تلاش كردند وارد ساختمان مجلس شورا و وزارت كشور شوند كه نيروهاي امنيتي و ارتش مانع شدند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است ميدان التحرير همچنان كانون مجمع اعتراض آميز مردم براي سرنگوني رژيم مبارك در پنجمين روز تظاهرات مردمي است.
ديكتاتور مصر: دولت جديد معرفي مي كنم
حسني مبارك جمعه شب پس از غيبت چند روزه از انظار عمومي ناگهان در تلويزيون دولتي ظاهر شد و طي سخنان تحكم آميزي از انحلال دولت خبر داد و گفت: من امروز نه تنها به عنوان رئيس جمهور، بلكه به عنوان يك شهروند مصري با شما سخن مي گويم و مرحله اصلاح نقطه بازگشتي ندارد و ما ادامه خواهيم داد.
ديكتاتور مصر در سخنان خود متذكر شد: دولت جديد معضل بيكاري، كمبود ارزاق و بهبودي معيشت را در اولويت كار خود قرار خواهد داد.وي همچنين از كشته شدن تعدادي از افراد در تظاهرات روز جمعه ابراز تاسف كرد و گفت: نيروهاي امنيتي قصد برقراري امنيت در مصر را داشته اند و هرج و مرج و ناآرامي نمي تواند مصر را از مشكلات موجود نجات دهد.
خبرنگار الجزيره در قاهره گزارش داد كه تظاهركنندگان مصري، شعارهايي براي تغيير سر داده و تاكيد كردند كه سخنان حسني مبارك، خواسته هاي آنان را تامين نمي كند، زيرا دولت جديد نيز اعضايي از همان افراد خواهد داشت كه متهم به فساد هستند.
اين گزارش مي افزايد: معترضان با سر دادن شعارهايي خواستار خروج مبارك از مصر شدند و با وجود حضور نيروهاي ارتش در خيابان در مقابل تانك هاي ارتش تجمع كرده اند.
ديكتاتور مصر جمعه شب با اعلام منع مقررات رفت وآمد شبانه تلاش كرد، ميليون ها معترض مصري را از خيابان هاي قاهره و شهرهاي بزرگ و كوچك مصر جمع و جور كند، اما تاكنون موفق به اين كار نشده است.
اگرچه درگيري ها در قاهره در مقايسه با ساير شهرهاي بزرگ مصر از حدت و شدت كمتري برخوردار است، اما گزارش هاي دريافتي حاكي از تسلط مردم بر مراكز دولتي و به دست گرفتن اداره امور در بسياري از شهرهاي مصر است.
در شهرهاي سوئز، اسكندريه، ومياط، اسماعيليه و... مردم پس از يورش به مراكز امنيتي و پليس، آنها را خلع سلاح كرده و مسلح شدند.
مردم اين شهرها، با تشكيل شوراهاي مردمي اداره امور را به دست گرفته و مانع از هرج و مرج و غارت اموال عمومي شدند و پس از اينكه ارتش وارد عمل شد، با همكاري نظاميان از مناطق حساس دولتي حفاظت كردند.
اگرچه در روز شنبه شهر سوئز، اسكندريه و اسماعيليه از آرامش نسبي برخوردار بود، اما همچنان تخريب اماكن امنيتي، حزبي و متعلق به وابستگان رژيم مبارك در اين شهرها، ادامه دارد.
آمار ضد و نقيض قربانيان
آمارهاي ضد و نقيضي از شهداي قيام مردم در «جمعه خشم» حكايت از بي رحمي رژيم مبارك در سركوب ها داشت. برخي منابع از كشته شدن 76 نفر در درگيري هاي شهر سوئز، اسكندريه، العريش، قاهره و... خبر دادند و آمار زخمي ها را بالاي هزار نفر گزارش كردند. اما هنوز هيچ منبع رسمي در اين مورد اظهارنظري نكرده است.
پيش بيني مي شود با استقرار ارتش در قاهره و شهرهاي بزرگ مصر و نشانه گرفتن مردم براي مقابله با تظاهرات مردمي، تعداد تلفات ناشي از ناآرامي ها افزايش يابد.
خبر ديگر اينكه، مردم مصر در قاهره و بسياري از شهرهاي اين كشور، پس از شكست دادن نيروهاي امنيتي و پليس، با تانك ها و نفربرهاي ارتش مواجه شدند.
مصري ها با تأسي از انقلاب اسلامي، با دادن گل و شعارهايي نظير برادر ارتشي، دشمن را بكش، مردم را نكش و «ارتش براي شكست دادن نيروهاي امنيتي به مردم بپيوندد» از نظاميان استقبال كردند.
در بسياري از تصاوير شبكه هاي خبري، مردم در كنار ارتش به حفاظت از محل هاي حساس پرداخته و به نظاميان گل هديه مي دهند.
اگرچه در قاهره ارتش مانع از نزديك شدن مردم به مقر رياست جمهوري، نخست وزيري و پارلمان شده است، اما در شهرهاي ديگر مصر، نظاميان فقط نظاره گر امور هستند و اين احتمال وجود دارد كه در كنار مردم عليه رژيم بپاخيزند. تصاوير دريافتي حكايت از اين دارد كه در برخي از نقاط قاهره و شهرهاي اسكندريه مردم با خارج كردن نظاميان از خودروها جاي آنها را گرفته و از تانك و زرهپوش ها براي حفاظت از قيام مردمي بهره گرفته اند.
موج سواري آمريكا
دولت آمريكا روز جمعه و پس از آغاز تظاهرات آرام مردم مصر، اعلام كرد، حكومت حسني مبارك از متحدان بسيار مهم واشنگتن در منطقه خاورميانه است و از آن در هر شرايطي حمايت خواهد كرد. اما اين سخنان دوام چنداني نداشت و پس از اينكه آمريكايي ها مشاهده كردند، راه زيادي تا سقوط رژيم مبارك نمانده است از قول هيلاري كلينتون (وزيرخارجه) شروع به محكوم كردن اعمال خشونت آميز پليس و نيروهاي امنيتي و حمايت از خواسته هاي مصريان كردند، به طوري كه سخنگوي وزارت خارجه دليل برگزاري ديرهنگام نشست خود را، دريافت ديرهنگام گزارش وقايع مصر عنوان كرد. «محمد غانم» از رهبران اخوان المسلمين مصر با انتقاد شديد از موضع آمريكا در حمايت از رژيم فرتوت مبارك گفت: اظهارات اوباما در حمايت از ديكتاتور مصر بيانگر دروغين بودن شعارهاي اين كشور درباره دموكراسي است.
آخرين خبرها
¤ ديكتاتور مصر، مدت زمان حكومت نظامي را از 13 به 16 ساعت افزايش داد.
¤ دولت مصر براي كنترل اوضاع، تمامي مدارس، دانشگاه ها و ادارات را تعطيل اعلام كرد.
¤ ارتش مصر با صدور بيانيه اي از مردم خواست به مقررات حكومت نظامي احترام بگذارند.
¤ محمد البرادعي نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري مصر اعلام كرد تنها راه برون رفت از بحران كنوني، خروج حسني مبارك از كشور است.
¤ پادشاه عربستان و معمر قذافي رهبر ليبي از ديكتاتور مصر حمايت كردند.

 



زد و خورد جوانان فلسطيني با صهيونيست ها در شرق بيت المقدس

سرويس خارجي-
در درگيري هاي شديد فلسطينيان با نظاميان رژيم صهيونيستي شماري از فلسطينيان زخمي شدند و يك جوان فلسطيني نيز به شهادت رسيد.
در درگيري فلسطينيان ساكن شهرك سيلوان در شرق بيت المقدس با نظاميان صهيونيست تعدادي از فلسطيني ها زخمي شدند و ده ها نوجوان فلسطيني نيز با شليك گازهاي اشك آور دچار حالت خفگي شدند.
منابع صهيونيستي نيز از زخمي شدن چهار نظامي صهيونيست بر اثر سنگ پراني فلسطيني ها خبر دادند.
اين در حالي است كه منابع پزشكي فلسطين از شهادت يك فلسطيني به دنبال تهاجم شهرك نشينان صهيونيست و اصابت گلوله به سروي در شمال الخليل واقع در كرانه باختري رود اردن خبر دادند.
سخنگوي كميته ملي مقاومت فلسطين در اين باره گفت، بيش از 150 شهرك نشين صهيونيست روز جمعه به شهرك بيت عين يورش بردند و با فلسطينيان اين منطقه درگير شدند كه به شهادت يك فلسطيني منجر شد.
از سوي ديگر، مردم فلسطين در كرانه باختري، نوار غزه، سرزمين هاي اشغالي اردوگاه هاي آوارگان فلسطيني در سوريه، لبنان، فلسطيني هاي مقيم اروپا، آمريكا و... همچنان به تظاهرات خود عليه خيانت هاي تشكيلات خودگردان ادامه مي دهند.
پايگاه خبري فلسطين اليوم در اين باره نوشت، ده ها هزار بلكه صدها هزار نفر از فلسطيني ها داخل و خارج نسبت به خيانت تشكيلات خودگردان عليه مردم فلسطين اعتراض كردند و خواستار يك مرجعيت عادل براي محاكمه خيانتكاران شدند.
اين پايگاه خبري افزود، آنچه كه تشكيلات خودگردان فلسطيني به رهبري محمود عباس در حق ملت فلسطين انجام داده صرفاً يك اشتباه نيست بلكه نشان دهنده عمق خيانت نسبت به آرمان هاي ملي فلسطين است.
محمد الهندي عضو دفتر سياسي حماس در گفت وگو با اين شبكه خبري فلسطيني اظهار داشت، تنها راه پيش روي مردم فلسطين سرنگوني تشكيلات خودگردان و تشكيل يك مرجعيت به نمايندگي از مردم است.
اسماعيل رضوان از رهبران جنبش حماس نيز در اين باره گفت، اين روزها روز خشم عليه خائنين و كوتاهي كنندگان در حق مردم فلسطين است. ملت فلسطين بايد اين خائنان را نفي كنند و افراد عادل ديگري را به عنوان نماينده قانوني خود معرفي كنند.
وي افزود، مردم فلسطين آنقدر به اعتراضات خود ادامه خواهند داد تا تشكيلات خودگردان فلسطين و معماران قرارداد ننگين اوسلو از قدرت خلع و سرنگون شوند.
ساير رويدادها
¤ رژيم صهيونيستي در سال گذشته ميلادي 227 منزل مسكوني فلسطينيان در سرزمين هاي اشغالي را تخريب كرد.
¤ يك سناتور جمهوري خواه آمريكا خواستار قطع كمك هاي مالي آمريكا به رژيم صهيونيستي شد.
¤ يك منبع امنيتي رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه تغيير رژيم مصر امنيت اسرائيل را به خطر مي اندازد.
¤ سفير رژيم صهيونيستي را در سنگال به يك مراسم در شهر طوبي راه ندادند.
¤ نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي به تمامي وزيران كابينه خود دستور داد تا هيچگونه اظهار نظري درباره بحران اخير مصر و خيزش مردمي عليه ديكتاتوري اين كشور نكنند.

 



تظاهرات بي سابقه در جده پليس سعودي 30 نفر را بازداشت كرد

تظاهرات كم سابقه در عربستان در اعتراض به اوضاع نابسامان زيرساخت هاي شهري به خشونت كشيده شد.
به گزارش خبرگزاري ها، صدها نفر از مردم شهر جده عربستان جمعه با برپايي تجمع به بي كفايتي حاكمان اين كشور در كنترل و مهار حوادث غيرمترقبه و همچنين اوضاع نابسامان زيرساخت هاي شهر تظاهرات كردند.
خبرگزاري «رويتر» با انتشار اين خبر به نقل از پليس عربستان افزود: پس از برگزاري اين تجمع كه در نوع خود كم سابقه بوده پليس به جمع مردم حمله كرده و پس از دستگيري دستكم 30 نفر از معترضان كنترل اوضاع را در دست گرفت.
شبكه خبري الجزيره نيز به نقل از شاهدان عيني نوشت: تظاهرات از خيابان «التحليه» جده شروع و پس از پيوستن گروهي از زنان به برخي خيابان هاي ديگر شهر كشيده شد.
گفتني است، چندي پيش به دنبال وقوع سيل در شهر جده و به دليل اوضاع نه چندان خوب زيرساخت هاي شهر دستكم 10 نفر از مردم كشته شدند. اين سيل علاوه بر خسارات جاني خسارات مالي فراواني نيز برجا گذاشت. وقوع سيل در شهرهاي عربستان و كشته شدن مردم پيش از اين نيز باعث وارد آمدن خسارات سنگيني به مردم شده است.

 



يورش پليس تونس به اردوگاه معترضان در پايتخت

پليس ضد شورش تونس به چادرها و مراكز تجمع معترضان در پايتخت اين كشور حمله كرد.
به گزارش خبرگزاري ايلنا، نيروهاي پليس تونس جمعه در پنجمين روز تحصن مخالفان مقابل ساختمان هاي دولتي، چادرهاي آنها را مورد حمله قرار دادند. اين حمله با هدف پايان دادن به تظاهرات و اعتراضات خياباني انجام گرفت. مردم خواستار پاكسازي كامل دولت از وزيران زمان «زين العابدين بن علي» هستند. «محمد الغنوشي» نخست وزير دولت موقت، 12 تن از اعضاي كابينه را تغيير داد تا اعتراضات پايان يابد. اين در حالي است كه مردم خود الغنوشي را نيز نمي خواهند.مردم اعلام كرده اند تا سرنگوني دولت الغنوشي از تظاهرات دست برنخواهند داشت.

 



تجمع ده ها هزارنفري در تيرانا عليه دولت حاكم آلباني

ده ها هزار نفر از مخالفان دولت آلباني با تجمع در خيابان هاي پايتخت عليه دولت شعار دادند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، ده ها هزار نفر از مردم «تيرانا» جمعه براي گراميداشت ياد كشته شدگان ناآرامي هاي هفته اخير به خيابان هاي شهر ريخته و عليه دولت اين كشور شعار دادند. براساس اين گزارش شمار زيادي از نيروهاي امنيتي نيز با حضور در خيابان هاي شهر و اطراف ساختمان هاي دولتي به كنترل اوضاع امنيتي پرداختند.
تظاهركنندگان با روشن كردن شمع در اطراف ساختمان دولتي كه سه نفر از مردم به ضرب گلوله نظاميان آلباني كشته شدند جمع شده و اعلام كردند به تظاهرات خود ادامه مي دهند.
بعد از تظاهرات، شهردار «تيرانا» به عنوان رهبر اپوزيسيون سخنراني و بر ادامه اعتراض ها تا رسيدن به اهداف خود و ريشه كن كردن خشونت تأكيد كرد.
«ادي راما» شهردار پايتخت گفت: «ما تا سرنگوني رژيم و گشوده شدن فصلي نو به اعتراض هاي آرام خود ادامه مي دهيم؛ اما رسيدن به اين هدف بستگي به مردم آلباني دارد.»
وي در ادامه برگزاري انتخابات زودهنگام را تنها راه رهايي از اوضاع فعلي كشور دانست و تصريح كرد اوضاع فعلي حاكم بر آلباني بسيار «ضعيف و شكننده» است.
گفتني است جمعه گذشته با فراخوان شهردار تيرانا ده ها هزار نفر از مردم براي بركناري نخست وزيري كه آن را فاسد مي دانند به خيابان ها ريخته و به شدت با نيروهاي امنيتي درگير شدند.
در جريان اين درگيري ها، سه نفر كشته و ده ها نفر نيز مجروح شدند.
هر يك از طرفين درگيري ديگري را متهم به قتل مي كنند.

 



گفت وگوهاي جداگانه سفير آمريكا با ميقاتي و حريري در بيروت

سرويس خارجي-
سفير آمريكا در بيروت در راستاي مداخله آشكار در امور داخلي لبنان با نجيب ميقاتي نخست وزير جديد اين كشور ديدار و بار ديگر بر حمايت كشور متبوعش از دادگاه بين المللي ترور حريري تاكيد كرد.
سفارت واشنگتن در بيروت با انتشار بيانيه اي تاكيد كرد كه «مائورا كانلي» سفير آمريكا در لبنان ضمن ديدار با نجيب ميقاتي بار ديگر بر حمايت آمريكا از دادگاه بين المللي ترور رفيق حريري تاكيد كرده است.
در اين ديدار كه همزمان با آغاز رايزني هاي ميقاتي براي تشكيل دولت جديد لبنان صورت گرفت «كانلي» از ميقاتي خواست كه تحت تاثير گروه هاي خاص در لبنان قرار نگيرد!
سفير آمريكا در بيروت پس از اين ديدار راهي منزل سعدالدين حريري نخست وزير مستعفي لبنان شد و با وي درباره آخرين تحولات منطقه ديدار كرد.
كانلي در اين ديدار درباره مسائلي چون ادامه فعاليت دادگاه حريري، رايزني ها براي تشكيل كابينه جديد و جايگاه جنبش المستقبل به رهبري حريري بحث و تبادل نظر كرد.
اين ديدارها در حالي صورت مي گيرد كه نجيب ميقاتي نخست وزير مامور تشكيل كابينه لبنان در ادامه رايزني هاي خود براي تشكيل دولت جديد ابراز اميدواري كرد كه كسي دولت آينده اين كشور را تحريم نكند.
وي فضاي كلي گفت وگوها و رايزني ها را مثبت ارزيابي كرد و گفت، رايزني ها با نمايندگان به نتيجه رسيده و نقاط اشتراك ميان گروه ها بسيار بيشتر از نقاط اختلاف است.
ميقاتي تصريح كرد كه به دنبال تشكيل دولتي براساس حضور همه گروه هاي سياسي خواهد بود تا بتواند به منافع عمومي كشور خدمت كند.
وي با اشاره به تسريع در روند تشكيل دولت آينده گفت، با تسريع در زمينه تشكيل دولت موافق است اما با عجله نه.
نخست وزير جديد لبنان همچنين اظهار داشت، در برابر دو ديدگاه قرار گرفته كه نمي تواند به هيچ يك از آنها به صورت كامل پايبند باشد بلكه بايد اين ديدگاه ها را از طريق گفت وگو به همديگر نزديك كند.
از سوي ديگر، در آستانه ادامه رايزني ها براي تشكيل دولت و دعوت نخست وزير جديد لبنان براي حفظ آرامش و ثبات در كشور، عده اي ناشناس كه گفته مي شود از حاميان حزب المستقبل به رياست سعدالدين حريري هستند با هجوم به مغازه ها و املاك شهروندان شيعه اين اماكن را به آتش كشيدند.
اين افراد همچنين با پرتاب نارنجك هاي دست ساز به سوي منازل، مغازه هاي شيعيان سعي در ايجاد رعب و وحشت در ميان شهروندان لبناني دارند.
پس از وقوع اين حوادث پليس و نظاميان ارتش براي به دست گرفتن اوضاع و كنترل اين رويدادها وارد عمل شدند و نظاميان ارتش چند تن از افراد حزب المستقبل را دستگير كرد.
با اينكه سعدالدين حريري از حاميان خود خواسته دست از اعمال خشونت آميز بردارند اما برخي ديگر از سران 14 مارس از حاميان خود خواسته اند تا سالگرد تاسيس 14 مارس هر روز در محل آرامگاه رفيق حريري تجمع كنند.

 



رئيس جمهور يمن شروط مخالفان را براي مذاكره پذيرفت

رئيس جمهور يمن با هدف آرام كردن اوضاع سياسي اين كشور، رسما اعلام كرد همه شرط هاي مخالفان را براي از سرگيري مذاكرات، مي پذيرد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «علي عبدالله صالح» پس از برگزاري يك نشست فوق العاده با اعضاي حزب خود، رسما اعلام كرد كه همه شروط مخالفان براي از سرگيري مذاكرات را مي پذيرد. صالح خطاب به مخالفان خود، از آنها خواست به تظاهرات و تبليغات رسانه اي عليه حكومتش پايان بدهند و مذاكرات را از سر بگيرند. تعليق اصلاحات قانون اساسي، تشكيل كميته عالي جديد انتخابات و انجام مذاكره با مخالفان جنوب و الحوثي ها در شمال، از جمله شروطي است كه صالح با آنها موافقت كرده است. با اين حال، مردم خواستار آزادي افرادي هستند كه در تظاهرات روزهاي اخير بازداشت شده اند. اوضاع در دو شهر بزرگ «عدن» و «صنعا» همچنان ناآرام است. مردم يمن با الگوبرداري از تحولات تونس، كه به فرار «زين العابدين بن علي» رئيس جمهور اين كشور انجاميد، مبارزات خياباني براي بركناري صالح را آغاز كردند. صالح 32 سال است كه بر يمن حكومت مي كند.

 



8 كشته و 31 مجروح در انفجارهاي پاكستان

انفجار در شهرهاي كويته و پيشاور پاكستان، هشت كشته و 31 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، يك مركز پليس پاكستان ديروز در شهر «كويته» جنوب غرب اين كشور، هدف انفجار يك خودروي بمب گذاري شده قرار گرفت. اين انفجار به جراحت 10 نفر از جمله چهار پليس و انهدام يك ساختمان انجاميد. كويته كه مركز ايالت بلوچستان پاكستان است، يكي از مناطق نفت خيز و داراي ذخاير گاز اين كشور محسوب مي شود.
جمعه شب نيز دو كاميون بر اثر انفجار بمب، در محورهاي شهر پيشاور منفجر شدند. اين دو انفجار به مرگ هشت تن و جراحت 21 نفر ديگر انجاميد. در مورد اينكه كاميون ها حامل چه چيزي بودند و آيا به نيروهاي ناتو در ا فغانستان تعلق داشتند يا نه، گزارشي نرسيده است.خبر ديگر اينكه، آمريكا خواستار آزادي فوري يك ديپلمات اين كشور در پاكستان شد. اين ديپلمات در شهر لاهور دو تن را هدف گلوله قرار داد و كشت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14