(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 10 بهمن 1389- شماره 19852

انجمن تهران سند افتخار همراهي با فتنه را منتشر مي كند
مسئولين از سند دانشگاه اسلامي براي ارتقاي فرهنگي دانشگاه ها غفلت كردند
تلاش جريان آقاي «م» براي انحراف تشكل هاي دانشجويي
گزارش اختصاصي كيهان از علل عدم تحقق سند دانشگاه اسلامي
اسلامي شدن دانشگاه ها موانع 32 ساله و راه كارها
جهت اطلاع: جنگ است آقا!
جهان اسلام و مرز مسلماني !



انجمن تهران سند افتخار همراهي با فتنه را منتشر مي كند

طي هفته هاي گذشت خبري در خصوص ديدار انجمن قانون شكن تهران با موسوي خوئيني ها منتشر شد و اين چندمين ديدار انجمن تهران با چهره هاي سياسي و تابلودار غيردانشگاهي در ماه هاي اخير است.
اگر تا پيش از اين افتخار تشكل هاي دانشجويي عدم وابستگي به احزاب و سياسيون بود، امروز برخي از مدعيان اصالت تشكل دانشجويي در دانشگاه، مفتخر به ديدار با سران احزاب شده است.
انجمن قانون شكن تهران كه داعيه دار سبقه طولاني انجمن ها در دانشگاه هاي كشور است، ناچار شده براي حفظ بقاي خود، لوح فشرده ديدار با يكي از سران احزاب را منتشر كند.
اين تشكل حامي جريان سبز در دانشگاه كه در هفته گذشته با موسوي خوئيني ها عضو مجمع روحانيون مبارز ديدار داشته است، قصد دارد تا در اواسط بهمن لوح فشرده اين ديدار را منتشر كند.
گفته مي شود مسئولين اين انجمن به بهانه سالروز پيروزي انقلاب و به جهت زنده نگه داشتن جريان سبز و آغاز فعاليت مجدد ناچار شده اند تن به اين اقدام رسانه اي بدهند.
عضو مجمع روحانيون مبارز با اشاره به حادثه 13آبان و تسخير لانه جاسوسي، از برخي دانشجويان مؤثر در اين ماجرا از جمله ميردامادي و امين زاده كه هم اكنون در زندان بسر مي برند، تجليل كرد.
عضو مجمع روحانيون مبارز همچنين با القاي مجدد ادعاي تقلب، افشاگري هاي دلسوزان نظام در فتنه سال گذشته را «موج سواري» جريان مقابل و سوءاستفاده آنها در فضاي پس از انتخابات دانست.
انجمن تهران پيش از اين نيز در راستاي ديدارهاي خود با افراد در صحنه فتنه به ديدار محمد نوري زاد يكي از حاميان فتنه رفته بود و در ابتداي مهر نيز تدارك جلسه با محمد خاتمي داشت.
قابل ذكر است اين تشكيلات با توجه به تعليق و نيز غيرقانوني بودن همچنان دفاترش باز است و سعي در قرق كردن دانشگاه علوم پزشكي تهران را نيز دارد.

 



مسئولين از سند دانشگاه اسلامي براي ارتقاي فرهنگي دانشگاه ها غفلت كردند

معاون فرهنگي اجتماعي وزير علوم در پاسخ به «خبرگزاري دانشجو»، در خصوص دستيابي به اهداف فرهنگي در دانشگاه ها گفت: در همان سال هاي اوليه انقلاب، سند دانشگاه اسلامي به عنوان ملاك قرار داده شد، اما اين طرح با برطرف نشدن موانع اجرا نشد.
دكتر خواجه سروي امروز در نشست خبري تشريح برنامه هاي دهه فجر انقلاب اسلامي در دانشگاه ها در خصوص دستيابي به اهداف فرهنگي در دانشگاه ها اظهار داشت: دانشگاه ها يكي از پايگاه هاي انقلاب بوده و جنبش دانشجويي در جريان انقلاب اسلامي فعاليت هاي مؤثري داشته است.
وي با تأكيد بر اينكه انقلاب ما يك انقلاب فرهنگي است، افزود: با توجه به اين كه در سال هاي اوليه انقلاب درگير جنگ هشت ساله شده و عمده توان مديريتي كشور مصروف به اين جنگ گرديد، از بخش فرهنگي دانشگاه ها غفلت كرديم.
معاون فرهنگي- اجتماعي وزير علوم خاطرنشان كرد: در همان سال هاي اوليه انقلاب، سند دانشگاه اسلامي به عنوان ملاك قرار داده شد، اما تحقق اهداف و سرمايه گذاري منابع انساني و مالي براي اجراي اين سند فراهم نشد.
خواجه سروي در ادامه گفت: با توجه به منابع مالي محدودي كه در اختيار بخش فرهنگي دانشگاه ها قرار داده شد، عملكردمان خوب بود، اما با چشم انداز مطلوب سند فرهنگي كه در اوايل انقلاب تدوين شد، وضعيت فرهنگي دانشگاه ها نامطلوب به نظر مي رسد.
وي همچنين خاطرنشان كرد: سند فرهنگي دانشگاه اسلامي كه در شش محور استاد، دانشجو، متون، منابع، مديريت دانشگاه و فضاي دانشگاه تدوين شده بود، در عمل ملاك قرار نگرفته است.
معاون فرهنگي- اجتماعي وزير علوم همچنين بيان داشت: وزارت علوم بودجه فرهنگي آن چناني ندارد و طبق تصويب مجلس، دانشگاه ها جزو دستگاه هاي فرهنگي محسوب نمي شوند.
خواجه سروي تصريح كرد: از كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس و همچنين كميسيون فرهنگي مجلس مي خواهيم همان طور كه از ما انتظار اقدامات فرهنگي مي رود، در اختصاص بودجه ها هم ما را جزو دستگاه هاي فرهنگي به حساب بياورند.

 



تلاش جريان آقاي «م» براي انحراف تشكل هاي دانشجويي

پس از اين كه جريان منتسب به آقاي «م» تلاش كرد ديدارهاي رئيس جمهور را كاناليزه سازد؛ جريان رسانه اي منتسب به وي نيز اكنون دست به كار شده تا تشكل هاي دانشجويي را نيز منحرف سازد.
جريان رسانه اي «م» البته براي اين هدف خود راهكارهاي خنده داري را در پيش گرفته است.
در حالي كه آنچه به عنوان «فعالين دانشجويي» در رسانه هاي كشور مطرح است اعضاي رسمي تشكل هاي شناسنامه دار هستند اما گروه سياسي سايت هاي حامي مشايي تقسيم بندي جديد و البته خنده دار از فعالين دانشجويي كرده است.
اين سايت كه به شدت اخبار و منويات «م» را منتشر مي كند تقسيم بندي «اصلاح طلب، اصولگرا، مستقل» را براي گستره فعالين دانشجويي برگزيده است و اين در حالي است كه هيچ يك از اعضاي پنج اتحاديه بزرگ دانشجويي در اين تقسيم بندي جايي ندارد!
البته معلوم نيست چرا اين سايت ها با وجود شور و حال منبعث از مراسم هاي متنوع دانشجويي در دانشگاه ها سعي دارد تا فضاي رخوت انگيز و خمودگي را فضاي فعلي دانشگاهي جلوه دهد تا جايي كه اين سايت نوشته است: «فضاي دانشگاه ها خشك و كسل كننده شده است، كساني كه رأي ندادند دنبال مطالبه حق خودشان بودند، همه بحث ها در جمع هاي خودماني گفته مي شود.»
تلاش براي سانسور و كاناليزه سازي جريان منتسب به مشايي در حالي است كه پيش از اين در جريان ديدار دانشجويي با رئيس جمهور اين جريان بدون دعوت رسمي از تشكل هاي شناسنامه دار با ابتكاري جديد! يعني با تلفن زدن به اشخاص براي ديدار با رئيس جمهور ميهمان تراشيدند.جريان رسانه اي وي البته پيامك هاي متنوع و گسترده اي در پوشش اخبار اين جريان ارسال مي كند.

 



گزارش اختصاصي كيهان از علل عدم تحقق سند دانشگاه اسلامي
اسلامي شدن دانشگاه ها موانع 32 ساله و راه كارها

سند دانشگاه اسلامي كه در سال 59 با تأكيد امام راحل(ره) در شش محور استاد، دانشجو، نظام برنامه ريزي فرهنگي، متون و برنامه درسي، نظام برنامه ريزي آموزشي و پژوهشي و مديريت به تصويب رسيده است، تا كنون اجرايي نشده و علي رغم اين كه بارها مقام معظم رهبري بر لزوم اجراي آن تأكيد كرده اند، همچنان شاهد عدم تحقق آن هستيم. در هفته گذشته يكي از معاونين وزارت علوم به برخي موانع موجود در راستاي تحقق اين سند اشاره كرده و عدم تصويب بودجه لازم را يكي از اين موانع دانسته است؛ در همين راستا با برخي اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس به گفتگو نشستيم:
اسلامي شدن دانشگاه ها نيازمند عزم جدي
از سوي تمامي مسئولان
در سطح كشور است.
عليرضا سليمي، رييس كميته آموزش مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار كيهان با اشاره به اينكه اسلامي شدن
دانشگاه ها نيازمند عزم ملي است، گفت: اين اقدام كار دفعي نيست بلكه اقدامي فرهنگي است و نياز به تأمين زيرساخت هاي فرهنگي دارد. وي با تأكيد بر اين كه عمده نياز اسلامي شدن دانشگاه ها در بخش نرم افزاري است، خاطرنشان كرد: ما در علوم اسلامي نيازمند به يك رويكرد جديد هستيم.
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به اينكه در رويكرد جديد به متون و علوم انساني بايد علوم اسلامي را بومي سازي كنيم، اظهار داشت: بر اساس تدوين متون اسلامي در راستاي اصول اسلامي، نيازمند نويسندگاني هستيم كه اين مسأله را عملياتي كرده و آن را تقويت كنند.
عضو مجمع نمايندگان روحاني مجلس با اشاره به اينكه از جمله ابزارها براي اسلامي كردن دانشگاه ها اين است كه درعلوم، رويكرد جديدي اتخاذ و اهدافمان كه همان اسلامي شدن است به خوبي در فضاي دانشگاه ها تبيين شود، گفت: ما بايد به اين امر توجه كنيم كه تربيت دانشجويان با چه اهدافي صورت
مي گيرد؟ وي ادامه داد: براي تحقق هدف يادشده، نيازمند كار فرهنگي بزرگ و همكاري همه ارگان ها، سازمان ها و... هستيم.
حجت الاسلام سليمي با اشاره به اينكه در اسلامي شدن دانشگا ه ها تنها ارگان و فرد خاصي دخيل نيستند، افزود: مديريت ها در بخش هاي مختلف بايد امور را ساماندهي كرده و نقشه راهي را در بخش اسلامي شدن دانشگاه ها تحقق بخشند و متأسفانه گام هاي اساسي در اين زمينه برداشته نشده است. عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با بيان اين مطلب كه متأسفانه در اسلامي شدن فضاي دانشگاه ها برخي
تصميم گيران به جاي توجه به اقدامات بنيادي به كارهاي شكلي توجه دارند، خاطر نشان كرد: اين در حالي است كه اسلامي شدن دانشگاه ها تنها مربوط به ظاهر نيست. وي اسلامي شدن دانشگاه ها را اقدام عميق فكري برشمرد و گفت: اسلامي شدن دانشگاه ها با بنيادهاي انديشه اساتيد و دانشجويان ارتباط دارد؛ لذا تغييرات در اين راستا در فضاي دانشگاه ها بايد با دقت و توجه لازم صورت گيرد.
وي با اشاره به اين كه متأسفانه آبشخور علوم فعلي كه در دانشگاه ها تدريس مي شود، علوم غربي است، گفت: اين رويكرد مادي تنها توجه به ماديات دارد و تسلط به ساير ملل را دنبال
مي كند. عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به اينكه رويكرد علومي كه در حال حاضر در دانشگاه هاي ما تدريس مي شود، يك بعدي است و تنها توجه به مسايل مادي دارد، افزود: در همين حيطه نيز اين متون به فكر تسلط و استثمار ديگران و تحقير ساير تمدن ها و ملت ها هستند. وي اضافه كرد: براي اسلامي شدن
دانشگاه ها بايد تغيير در رويكرد علوم واهدافي كه در تدريس آن وجود دارد در دانشگاه ها صورت گيرد.
وي با اشاره به اين كه موانع اعتقادي در دراستاي اسلامي شدن دانشگاه ها وجود ندارد، افزود: قشر دانشجوي ما قشر معتقد هستند؛ به همين دليل هيچ مانعي از سوي دانشجويان در زمينه اسلامي شدن دانشگاه ها وجود ندارد. عضو مجمع نمايندگان روحاني مجلس با اشاره به اينكه مديريت فعلي دانشگاه ها نيز مديريتي تلاش گر است و اساتيد ما نيز اكثرا اساتيد متدين و تلاش گر هستند، گفت: امروز اساتيد سكولار به ندرت در دانشگاه ها حضور دارند و در حقيقت بدنه اساتيد ما معتقد به مباني و اعتقادات اسلامي هستند. سليمي اضافه كرد: خوشبختانه اكثريت اساتيد به دور از عقايد التقاطي و ليبرالي در حال تدريس در دانشگاه ها هستند؛ لذا ما هم از نظر دانشجويان و هم از نظر اساتيد و مديريت درراستاي تحقق اسلامي شدن دانشگاه ها با مانعي روبرو نيستيم. وي همچنين با اشاره به اينكه در خارج از دانشگاه ها نيز دولت مردان ما مكررا بر اسلامي شدن فضاي دانشگاه ها تأكيد دارند، افزود: مقام معظم رهبري به اسلامي شدن دانشگاه ها تأكيد داشته و وزارت علوم نيز در راستاي اين درخواست مقام معظم رهبري در حال انجام اقداماتي است.
وي ادامه داد: عزم و ارده جدي براي تحقق سند اسلامي شدن دانشگاه ها در دولت، مجلس و تمامي مديران وجود دارد. وي اضافه كرد: در راستاي اسلامي شدن فضاي ظاهري دانشگاه ها نيز نيازمند فرهنگ سازي در اين زمينه هستيم و بايد از سوي كميته هايي كه در فضاي دانشگاه ها وجود دارد، اين امر پيگيري و دنبال شود.
سليمي در ادامه با اشاره به اينكه در اسلامي شدن دانشگاه ها تنها مشكل ما بودجه نيست، افزود: همان طور مقام معظم رهبري بارها تأكيد كردند در برنامه هاي فرهنگي نبايد بودجه را در اولويت اصلي قرار داد، بلكه بايد به اقدامات اصلي و بنيادي توجه كنيم.
نايب رييس كميته آموزش عالي مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس آماده تصويب هرگونه بودجه لازم در راستاي تحقق سند اسلامي شدن دانشگاه ها است. وي ادامه داد: در حال حاضر موانعي در راه اسلامي شدن دانشگاه ها وجود ندارد و بايد به طور جد در اين عرصه وارد شد. وي با اشاره به نشست هاي متوالي كميسيون آموزش و تحقيقات با مسؤلان وزارت علوم اظهار داشت: بايد اسلامي شدن فضاي دانشگاه ها را در راستاي تحقق يكي از مطالبات مهم مقام معظم رهبري پيگيري و دنبال كنيم.
ارائه لايحه اسلامي شدن دانشگاه ها ازسوي وزارت علوم، با بودجه قابل توجه از سوي مجلس تصويب خواهد شد
عزت الله دهقان، عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در گفتگو با خبرنگار كيهان، اسلامي شدن دانشگاه ها را از آرمان هاي ديرين امام (ره) برشمرد و گفت: همواره اسلامي شدن دانشگاه ها مورد تأكيد امام(ره) و مقام معظم رهبري بوده و به عبارتي يكي از مطالبات مسلم از سوي ايشان است. وي به انقلاب فرهنگي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و تعطيلي دانشگاه ها از سوي امام(ره) اشاره و عنوان كرد: انقلاب فرهنگي چيزي جز اسلامي شدن دانشگاه ها نبود. وي با بيان اين كه پس از انقلاب اسلامي، در اسلامي شدن دانشگاه ها اهتمام جدي صورت گرفته است، افزود: هم محتواي دروس، سرفصل هاي متون درسي دانشگاه ها، نظام آموزشي در فضاي
دانشگاه ها، حضور اساتيد اسلامي و متدين در دانشگاه ها و وجود دانشجويان مذهبي و ولايي در دانشگاه ها از جمله اقداماتي است كه در راستاي اسلامي شدن دانشگاه ها پس از پيروزي انقلاب اسلامي صورت گرفته است.
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به اين كه ما منكر اقدامات صورت گرفته در راستاي اسلامي شدن دانشگاه ها پس پيروزي انقلاب اسلامي نيستيم، افزود: هرچند هم محتواي دروس و هم سبك كار استادان و وضعيت دانشجويان بهبود يافته است اما به صراحت بايد عنوان كرد كه اسلامي شدن دانشگاه ها به آن معنا كه خواست امام راحل(ره) بوده و مقام معظم رهبري نيز برآن تأكيد دارند، تحقق نيافته است.
دهقان در ادامه با بيان اين مطلب كه هرچند اسلامي شدن دانشگاه ها تنها به منزله اسلامي شدن ظاهر دانشگاه ها نيست، افزود: ظاهر نيز در نوع خود بسيار اهميت دارد . ولي متأسفانه امروزه رعايت حجاب از سوي دانشجويان چندان كه بايد و شايد گيرد. وي با اشاره به اين كه امروز ظاهر دانشگاه هاي ما اسلامي نيست، بيان كرد: بايد توجه داشته باشيم كه هرچند نبايد تنها به ظاهر توجه كنيم؛ اما بايد به اين نكته را هم درنظر بگيريم كه ظاهر عنوان باطن است و اگر ظاهر اسلامي نباشد، قطعا باطن هم اسلامي نيست.
دبيركل جامعه اسلامي فرهنگيان كشور با اشاره به اين كه متأسفانه در دوره اي برخي اساتيد سكولار در فضاي دانشگاه ها حضور يافتند، افزود: اساتيد مباني اعتقادي و اخلاقي درستي نداشته و خرسنديم كه با روي كار آمدن دولت احمدي نژاد و وزير علوم متدين او، آقاي دانشجو، اين اساتيد سكولار از فضاي دانشگاه ها بازنشسته شدند. وي با اشاره به اينكه بنده يكي از مدافعان اقدام وزير علوم در راستاي خارج كردن اساتيد سكولار از دانشگاه ها هستم، اظهار داشت: اين اقدام كه از سوي وزارت علوم در راستاي اسلامي شدن فضاي دانشگاه ها صورت گرفت، اقدام اوليه بوده است.
وي با اشاره به اين كه ضرورت رعايت موازين اسلامي از جمله اقامه نماز در اول وقت و همچنين حضور دانشجويان در مناسبت هاي مذهبي و سياسي از جمله مواردي است كه بايد در وهله اول مدنظر قرارگيرد، گفت: متأسفانه محتواي علومي كه در حال حاضر در دانشگاه ها تدريس مي شود، اسلامي نيست و مباني برخي علومي كه در دانشگاه ها تدريس مي شود، فرعي است؛ لذا بايد از سوي اساتيد و كارشناسان رشته ها مختلف در متون علوم انساني تغيير و تحولات لازم، اعمال شود.
عضو كميسيون تدوين آيين نامه مجلس در ادامه با اشاره به اينكه هرچند آموزش زبان انگليسي در شرايط كنوني لازم است؛ اما متأسفانه امروز وقت بسياري از دانشجويان و حتي اساتيد صرف تحصيل زبان خارجي مي شود، در حالي كه آموزش زبان انگليسي در همه رشته ها از جمله ادبيات لازم نيست.
دهقان در ادامه اسلامي شدن متون دانشگاهي را يكي از مظاهر اسلامي شدن دانشگاه ها دانست و افزود: بايد در متون فني و تخصصي كه به شيوه انگليسي آموزش داده مي شود، بايد محتواهاي اسلامي را جايگزين محتواهاي غربي كنيم.
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي تحقق اسلامي شدن دانشگاه ها را آن گونه كه مدنظر امام(ره) و مقام معظم رهبري است، بسيار زمان بر دانست و گفت: بايد محتواهاي دروس دانشگاهي و مباني آن تغيير كرده و اساتيد مؤمن و مذهبي براي اين موارد تربيت شوند. وي با اشاره به اينكه هرچند اقداماتي از سوي دولت نهم و دهم در راستاي اسلامي شدن دانشگاه ها صورت گرفته اما آنچه انجام شده در حد مطلوب نيست.
وي جايگاه علمي دانشگاه هاي ايران را در سطح دانشگاه هاي دنيا حائز اهميت دانست و گفت: ما در ارائه مقالات علمي جايگاه خوبي يافته ايم اما در راستاي تحقق دانشگاه اسلامي راه طولاني در پيش داريم و لازم است از سوي تمامي مسئولان وزارت علوم و مجلس اين موارد و مسايل حل وفصل شود.
وي با اشاره به اين كه كميسيون آموزش و تحقيقات آمادگي انجام هرگونه اقدام لازم در راستاي رفع هرگونه مانع جهت تحقق سند اسلامي شدن دانشگاه ها را دارد، افزود: مجلس به عنوان سياست گذار در اين زمينه در تصويب قوانين بر اساس فكر آمادگي هرگونه همكاري با وزارت علوم در راستاي اسلامي شدن دانشگاه ها را دارد.
وي يكي از موانع تحقق سند اسلامي شدن دانشگاه ها را در خود دانشگاه ها و فرهنگ عمومي و مجريان عنوان كرد و گفت متأسفانه در گذشته مسؤلان تلاش لازم در راستاي اسلامي شدن دانشگاه ها انجام نداده اند كه اين موارد در دولت هاي گذشته از جمله دولت سازندگي و اصلاحات مشهود است.
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به اين كه متأسفانه علي رغم تأكيدات مقام معظم رهبري بر اسلامي شدن دانشگاه ها در دولت هاي گذشته بي توجهي هايي نسبت به اين امر صورت گرفته است، افزود: بسيار تأسف برانگيز است كه علي رغم اين كه 31 سال از پيروزي انقلاب اسلامي گذشته، هنوز فضاي دانشگاه ها به حد مطلوب نرسيده است.
دهقان با تأكيد بر اين مطلب كه هرچند اقدامات خوبي در دولت احمدي نژاد در اين راستاصورت گرفته، گفت: اما بازهم اقدامات قابل قبول و درحد انتظار نيست.
دهقان ادامه داد: بنده به عنوان يكي از اعضاي كميسيون آموزش مجلس اين قول را از طرف كميسيون مي دهم كه اگر چنانچه وزارت علوم در راستاي اسلامي شدن دانشگاه ها نيازمند تصويب مصوبه اي باشد، مجلس در اين زمينه كوتاهي نخواهد كرد.
وي ادامه داد: حتي از طرف اعضاي كميسيون تلفيق نيز اين قول را
مي دهم كه در راستاي اسلامي شدن دانشگاه ها اگر نياز به تصويب بودجه اي باشد، اهتمام در تصويب آن بودجه حتي با مبالغي بيش از آنچه مدنظر وزارت علوم و دولت است، داشته باشد.
وي با اشاره با اينكه مجلس سال گذشته در بودجه آموزش عالي به ويژه بودجه مربوط به تحقيقات توجه ويژه اي به اين امر داشته است، افزود: افزايش بودجه تحقيقات را ازسوي مجلس شاهد بوديم و شك ندارم اگر وزارت علوم مجددا نيازمند قانون حتي بودجه هاي بسياري باشد مجلس در اين زمينه كوتاهي نخواهد كرد.
وي ادامه داد: اگر دولت لايحه اسلامي شدن دانشگاه ها را به مجلس ارائه دهد، مطمئنا اين بودجه در اسرع وقت به تصويب خواهد رسيد.

 



جهت اطلاع: جنگ است آقا!

برادران و خواهران محترمه، جنگ نرم «هشت سال اول» نيست كه «تن» باشد و «مين»، و سنگر بسازيم از باقيمانده دوستي كه ديشب با هم جشن پتو گرفته بوديم و آخر سرهم اشكمان جاري كه «اگر رفتي سلام مرا به مادر برسان و بگو مرا هم قبول كن»!!
حضرات، جنگ نرم «8 سال دوم» نيست كه «من» باشم و «كيان»، كه فرياد بكشم بر سر دوستي كه ديروز با هم در يك سنگر بوديم و امروز نشسته ايم سر يك ميز و «گل آقا» مي خوانيم و مي خنديم به «سانسور سوره يوسف قرآن ميرسليم» كه آيا «عدالت توسعه مي آورد يا توسعه عدالت مي برد»
سرداران، جنگ نرم «هشت سال سوم» نيست كه «غم» باشد و «خاتمي» كه «برادر محسن» برايم از «حاج احمد» گفته بود را پس بدهم، تا شايد عذاب وجدان نگيرم وقتي باتوم مي زنم بر سر پسري كه ديروز مادربزرگم را در خيابان رد كرده بود. تا شايد نمك هايي را كه خورده بودم را قي كنم بلكه روضه «كوچه» بي بي سي و وي.او.اي اشكم را روان نكند براي دختري كه «سنگم» به سرش خورده بود و حالا آرام خوابيده بود در آغوش پسري كه ان شاءالله به من چه.
بصيرت مداران، جنگ نرم «هشت سال چهارم» نيست كه پاتك «سبز»ها را با «لوله سبز» پاتك كنيم و شك نكنيم «كيان» يان آمده اند كه «كيان» مملكت را به فين «كاشان» ببرند و سينه سپر كنيم جلوي تمامي سنگ هايي كه «ماه» را هدف گرفته بودند.
و حال اي برادران آن روز، سرداران ديروز و صاحبان بصيرت امروز، جنگ نرم هزينه مي خواهد!!!
و خودتان مشاهده فرموديد كه مردم ، هميشه در همه صحنه ها حاضرند و همچون كوهي استوار مدافع
ولي شان مي باشند و... دگربار اي برادر ديروزي ما نوبت شماست...
وبلاگ باقيمانده

 



جهان اسلام و مرز مسلماني !

محمد حسين زاده
مسئول بسيج دانشگاه فردوسي مشهد
امام مي گفت انقلاب را صادر كنيد. لازمه ي صدور انقلاب اولا اطلاع از ماهيت انقلاب اسلامي است. ثانيا شناخت جهان و جبهه گيري هاي
بين المللي و جغرافياي سياسي
بين المللي .
در مقابل تفكر امام ، تفكر ليبرلي كه فردگرايي را ترويج
مي كند و تفكر ناسيوناليستي كه جمع گرايي ميهن پرستانه را ترويج مي كند يعني همان ملي گرايي ،همراه با تفكر متحجران مقدس نما كه از دين فقط خزيدن در گوشه معابد را آموختند،
جبهه گيري كرده اند.
امام با دو تفكر در زمان حياتش مبارزه كرد. اول متجددين ملي گرا و نهضت آزادي بودند و دوم متحجران انجمن حجتيه .
مقدمه ي كوتاه بالا فقط براي بيان اين مطلب بود كه بنا بر وظيفه مسلماني خود بايد نسبت به فضاي اتفاقاتي كه در جهان اسلام در حال وقوع است هوشيار باشيم و دغدغه مند.
امروز در آذربايجان مسلمانان در فشار سنگين سياسي از سوي هيات حاكمه قرار گرفته اند. بحث حجاب و مقاومت زنان مسلمان در مقابل كشف حجاب در كنار بازداشت رهبران مسلمانان اوضاع نامناسبي را براي مسلمانان به وجود آورده است .
در سودان عمر البشير به عنوان يكي از حاميان جريان مقاومت در مقابل اسرائيل از سوي غربي ها تحت فشار سنگيني قرار گرفته است و توطئه اي انگليسي در صدد تقسيم سودان برآمده است و آن هم منطقه اي نفت خيز !
در تونس رهبري غربگرا و ديكتاتوري عربي براي مردم و برده اي سربه زير براي غربي ها با انقلاب تونسي ها به زير كشيده شده است و به مركز ديكتاتوري كشورهاي عربي(عربستان) گريخته است و مردم در صدد روي كار آوردن دولتي اسلام گرايند .
پخش نواي اذان از راديو و تلويزيون تونس بعد از سال ها ممنوعيت نشان داد سياست هاي غربگرايانه در كشورهاي اسلامي محكوم به شكست. روندي كه در تركيه، ايران، عراق و ... هم طي شد و حاكمان آنها اعم از آتاتورك، رضا خان و محمد رضاشاه، صدام حسين و ... پرچم اسلام زدايي بلند كردند ولي دوامي نيارود و مردم باز به سمت دولت ها و حكومت هاي اسلام گرا حركت كردند.
براي همين است كه يكي از تئوريسين هاي آمريكايي گفته است بزرگترين اشتباه آن است كه كشورهاي خاورميانه به سمت دموكراسي پيش بروند چرا كه هرجا به سمت دموكراسي رفته اند دولتي را سركار آورده اند كه مخالف سياست هاي آمريكا بوده است !
آتش انقلاب تونس خيلي از ديكتاتورهاي خائن منطقه را ترسانده است. سران مصر و اردن و عربستان بيشترين زنگ خطر را احساس مي كنند .
درلبنان توطئه اي آمريكايي براي خلع سلاح حزب الله شكست خورده است. دادگاه رفيق حريري با يك قاضي و يك دادستان يهودي كيفرخواستي را در صدد تدارك داشت كه هدف اصليش فلج كردن جريان مقاومت بود .
حضور قطر و تركيه در كنار سوريه در تحولات منطقه اي در اين سال هاي اخير و به سود جريان مقاومت از نكات قابل توجه و اثر گذار در تعاملات منطقه اي است.
تكميل كردن اين پازل با اطلاعات و اخباري كه مي بينيد و مي شنويد با شما .
اما همه را گفتم كه بگويم كه مسلمان مرز نمي شناسد. مرز مسلماني رحما بينهم و اشدا علي الكفار است نه مرزهاي سياسي قراردادي! مرز مسلمان ايمانش و اعتقادتش است. هر كس خداي او را، قبله ي او را و پيامبر او را قبول داشت هم كشور اوست هم ميهن است هموطن اوست.
براي همين است كه از انقلاب مردم تونس خوشحاليم. از شهادت عماد مغنيه عزادار مي شويم . در سيل پاكستان رهبرمان اشك در چشمانش جمع مي شود.
ما مسلمانيم و ان شاالله مسلمان خواهيم ماند مسلمان اسلام ناب محمدي نه اسلام ناب از نوع آمريكايي !!!

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14