(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 12 بهمن 1389- شماره 19854

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور: دولت كنترل تورم را از فروردين 1390 آغاز مي كند
براي دومين روز پياپي پروازهاي فرودگاه شهداي ايلام لغو شد
ادامه تلاش براي انتقال اجساد معدنچيان راور
استاندار آذربايجان شرقي: گمرك كشور در تبريز مستقر مي شود
نيم ميليون نفر متقاضي خريد خودروي رئيس جمهوري
كشف روستايي با قدمت 7 هزار سال در مرودشت فارس
ديوان عدالت اداري: صدور تمديد پروانه ساختماني منوط به تجويز شوراي شهر نيست
دادستان عمومي و انقلاب زاهدان: بايد سران باندهاي قاچاق موادمخدر شناسايي شوند
آيت الله جوادي آملي: تغيير آمريكاي لاتين با تبليغ عملي و رفتاري ممكن است
اعضاي شوراي شهر شيراز جلسه را از رسميت انداختند
اخبار ادبي و هنري



رئيس جمهور: دولت كنترل تورم را از فروردين 1390 آغاز مي كند

رئيس جمهور با موفق ارزيابي كردن هدفمندي يارانه ها گفت كه دولت كنترل تورم را از فروردين 1390 آغاز خواهد كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد ديروز در همايش استانداران سراسر كشور گفت: هدفمندسازي يارانه ها هنوز در گام اول قرار دارد و بايد به جايي برسيم كه موجب اصلاح انديشه و رفتار اقتصادي كل جامعه شود. وي با قدرداني از «خدمات استانداران براي اجراي مطلوب قانون هدفمند كردن يارانه ها» اظهار كرد: با اجراي اين قانون احساس همبستگي و عزم ملي در جامعه تقويت شده است و از آن جايي كه جنس آن عدالت است و امام عصر(عج) مجري و مسئول عدالت در جهان هستند اين طرح با عنايات امام زمان(عج) به شكل مناسبي به اجرا درآمده و بي ترديد هر روز كه مي گذرد آثار و بركات فراواني براي مردم و جامعه خواهد داشت.
وي خاطر نشان كرد: مسئولين بايد توجه داشته باشند كه در نظام ولايت كارگزار امام عصر(عج) هستند و اگر ذره اي نسبت به آن بي توجه باشند خسران شديدي متحمل شده اند.
رئيس جمهور با تاكيد بر اين كه «مبارزه با مفاسد اقتصادي بايد با اقتدار، قوت و اراده پيگيري شود» اظهار كرد: نبايد به كوچكترين فساد اقتصادي رضايت داد و بايد با هر كس و در هر جايي كه باشد قاطعانه برخورد شود.
وي افزود: مسئولين بايد توجه داشته باشند كه مفاسد اقتصادي از بالا به پايين جامعه سرايت مي كند از اين رو حتي نبايد نسبت به سوءاستفاده جزئي از بيت المال رضايت دهند و بايد مراقبت بيشتري در اين خصوص اعمال كنيد تا مبارزه با فساد اقتصادي به يك فرهنگ تبديل شود.
وي خاطر نشان كرد: اگرچه دست هاي زيادي در زمينه فساد اقتصادي قطع شده اما اگر همه دست هاي فاسد قطع شود و تمامي مبالغ به بيت المال برگردانده شود هيچ فقيري در جامعه باقي نخواهد ماند.
رئيس جمهور با بيان اين كه «عده اي درخصوص هدفمند كردن يارانه ها به دنبال ماجراجويي هستند» اظهار كرد: اين عده به قدري از ياد خدا غافل شده اند كه تصور مي كنند اگر اين دولت در موضوع هدفمند كردن يارانه ها به طور كامل موفق شود در انتخابات آينده موثر خواهد بود. چنين تصوراتي كه انسان همه امور را به قدرت و انتخابات مرتبط كند، اوج سقوط و غفلت است.
وي افزود: به رغم تبليغاتي كه عده اي درخصوص هدفمند كردن يارانه ها انجام مي دهند، بدون ترديد آينده اجراي هدفمند كردن يارانه ها بسيار بهتر از شرايط كنوني خواهد بود و دولت تازه كنترل تورم را از فروردين ماه سال آينده شروع خواهد كرد.
وي تصريح كرد: بايد هدفمند كردن يارانه ها را با همين قوت ادامه داد تا به جايي برسيم كه تمام رفتارها و شيوه هاي استفاده از انرژي در همه بخش ها به طور كامل اصلاح شود.
احمدي نژاد خاطر نشان كرد: استانداران بايد در كنار اجراي هدفمند كردن يارانه ها و پيگيري موضوع مسكن، به بخش اشتغال توجه بيشتري داشته باشند تا به فضل الهي در دو سال آينده مشكل بيكاري كشور به طور اساسي برطرف شود و در اين زمينه مي توان از منابع صندوق توسعه ملي استفاده كرد ضمن اين كه بايد توجه داشته باشيد كه بايد به دنبال ايجاد اشتغال ماندگار و منطبق بر نياز كشور بود.
وي همچنين اصلاح سيستم بانكي و مالياتي را در دو سال آينده مورد تاكيد قرار داد و گفت: اگر سيستم بانكي و مالياتي در كنار هدفمند كردن يارانه ها اصلاح شود، اقتصاد ايران در 6-5 سال آينده در زير رتبه دهم دنيا قرار خواهد گرفت.
وي افزود: اگر در بخش مالياتي بتوان فرهنگي را نهادينه كرد كه همه مردم ماليات بپردازند فاصله طبقاتي از جامعه ريشه كن خواهد شد.
رئيس جمهور خاطر نشان كرد: بايد در دو سال آينده موضوع مسكن، اشتغال، ماليات و سيستم بانكي، اصلاح شود و در اين زمينه مردم در صحنه هاي مختلف بارها نشان داده اند كه از شايستگي و ظرفيت اقدامات بزرگ برخوردار هستند.
وي در بخش ديگري از اظهارات خود با گراميداشت فرا رسيدن ايام دهه فجر اظهار كرد: انقلاب اسلامي جدي ترين و بالنده ترين حقيقتي كه با آن زندگي مي كنيم و بدون آن موجوديت، هويت، استقلال و عزت ملي معنا و مفهومي ندارد.
وي افزود: همواره بايد افق هاي بلند و آرماني انقلاب را مدنظر داشت و چه بسا و به هر ميزاني كه از اين افق هاي بلند فاصله ايجاد شود، به همان ميزان با مشكل مواجه خواهيم بود.
احمدي نژاد با تاكيد بر اين كه «انقلاب اسلامي بدون انديشه و آرمان مهدوي معنايي ندارد» اظهار كرد: بدون شك انقلاب اسلامي در متن حركت آخر و انقلاب جهاني توحيدي قرار دارد و همه عظمت انقلاب به خاطر انديشه مهدوي است و بدون آن جاذبه اي ندارد و هر روز اين انديشه و آرمان درخشنده تر از گذشته در برابر ملت ايران و بشريت قرار دارد.
وي خاطر نشان كرد: پايه و اساس نظام ولايت فقيه، متصل كردن بشريت و جامعه به حقيقت انديشه مهدوي است و هيچ انگيزه اي براي حركت جز آرمان مهدوي نمي تواند حركتي ماندگار، جهاني و بنيادين ايجاد كند.
هدفمندي يارانه ها منشأ تحولات مثبت بي شماري مي شود
محمد نجار با اشاره به اجراي موفقيت آميز قانون هدفمندسازي يارانه ها اظهار داشت: هدفمندي يارانه ها بي ترديد منشأ تحولات مثبت بي شماري در كشور مي شود.
مصطفي محمد نجار وزير كشور صبح روز دوشنبه طي سخناني در گردهمايي استانداران سراسر كشور كه با حضور محمود احمدي نژاد رياست جمهوري اسلامي ايران در سالن پيامبر اعظم(ص) برگزار شد، با اشاره به اجراي موفقيت آميز قانون هدفمندسازي يارانه ها، اظهار داشت: هدفمندسازي يارانه ها بي ترديد منشأ تحولات مثبت بي شماري در عرصه كشور شده و خواهد شد.
وي با ارائه گزارشي از عملكرد وزارت كشور و استانداران در اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها و كميته حمل و نقل و سوخت، اظهار داشت: با اجراي برنامه هاي طرح تحول اقتصادي شاهد ارتقاي سطح رفاه و آسايش بيشتر مردم خواهيم بود.
وزير كشور توسعه ناوگان حمل و نقل شهري، نوسازي ناوگان بين شهري، تهيه طرح تحول اجتماعي، طرح اطلس اجتماعي كنترل، انسداد مرزها، طرح ملي سرشماري اتباع بيگانه، لايحه نظام جامع انتخاباتي، لايحه تقسيمات كشوري، اجراي طرح سرشماري ملي از سمن ها و ساماندهي بازارچه هاي مرزي را از جمله اقدامات قابل توجه وزارت كشور طي ماه هاي اخير برشمرد.

 



براي دومين روز پياپي پروازهاي فرودگاه شهداي ايلام لغو شد

مدير فرودگاه شهداي ايلام گفت: به سبب بارش برف و باران شديد براي دومين روز پياپي پروازهاي فرودگاه شهداي ايلام لغو شد.
«مجتبي بياتي» ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ايلام اظهار داشت: پرواز شماره 567 مسير تهران-ايلام و برعكس به سبب بارش برف و باران شديد در اين استان لغو شده است.
وي ادامه داد: بارش شديد برف و باران در شهر ايلام سبب كاهش ديد خلبان شده و اين مهم سبب عدم نشستن و برخاستن پروازهاي فرودگاه شهداي ايلام مي شود.
به گفته مدير فرودگاه شهداي ايلام روزانه دو پرواز از اين فرودگاه به مقصد تهران و بالعكس انجام مي شود.
گفتني است بارش در ارتفاعات استان ايلام به صورت برف و در مناطق گرمسيري به صورت باران بوده و اين بارش طي ماه هاي اخير بي سابقه است.

 



مديرعامل شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران خبر داد
ادامه تلاش براي انتقال اجساد معدنچيان راور

مديرعامل شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران گفت: تلاش براي انتقال معدنچيان حادثه ديده معدن هجدك راور تا حصول نتيجه نهايي و انتقال اجساد اين كارگران به بيرون ادامه مي يابد.
«غلامحسين رحيميان» روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: احداث تونل جديد براي انتقال اجساد سه معدنچي حادثه ديده در معدن هجدك راور تاكنون بيش از 90 متر پيشروي داشته است.
وي ادامه داد: تاكنون يكصد دست (كمپلت) آرك فلزي از دهانه تونل جديد تا انتهاي پيشروي نصب شده است.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به سخت بودن سنگ هاي موجود در مسير حفر تونل در برخي از قسمت ها، به طور متوسط روزانه سه متر پيشروي در روند احداث تونل جديد براي انتقال معدنچيان حادثه ديده انجام مي شود كه با روند و وضعيت كنوني، انشاءالله در مدت زمان تعيين شده دو ماهه اين عمليات به پايان مي رسد.
وي تصريح كرد: مجموع طول برآورد شده تونل در دست حفر براي انتقال معدنچيان حادثه ديده 120 متر برآورد شده است.
رحيميان عنوان كرد: حفر تونل جديد براي انتقال معدنچيان حادثه ديده به بيرون از هفتم دي ماه آغاز شده است. مديرعامل شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران بيان كرد: در احداث معدن براي انتقال معدنچيان حادثه ديده به بيرون از نظرات كارشناسان متخصص كشور، و يك كارشناس اوكرايني استفاده شده است. وي اظهار داشت: تمامي خسارت ها و ديه اي كه براساس قانون تعيين شود به خانواده داغدار كارگران حادثه ديده معدن هجدك راور پرداخت مي شود.

 



استاندار آذربايجان شرقي: گمرك كشور در تبريز مستقر مي شود

تبريز - خبرنگار كيهان:
استاندار آذربايجان شرقي گفت: گمرك كشور به استان آذربايجان شرقي منتقل مي شود.
احمدعلي رضابيگي افزود: انتقال گمرك كشور به آذربايجان شرقي، به تصويب رسيده است و با استقرار آن، كارها و امور گمرك، در اين استان انجام خواهد شد.
وي انتقال گمرك را موجب پيشرفت منطقه دانست و بر لزوم بسترسازي براي انتقال ديگر واحدهاي ملي در حد امكان، تاكيد كرد.
به گفته بيگي، سياست دولت مبني بر انتقال واحدهاي ستادي و ملي به شهرها، شايسته بوده و فرصت هاي مهم و مناسبي را در اختيار استانها مي گذارد كه بايد از آنها براي كمك به عمران و پيشرفت و توسعه مناطق، بنحو برجسته و برنامه ريزي شده اي استفاده كرد.

 



نيم ميليون نفر متقاضي خريد خودروي رئيس جمهوري

سرپرست سازمان بهزيستي كشور با اعلام اين كه حدود نيم ميليون نفر براي خريد خودروي رئيس جمهور در سايت بهزيستي ثبت نام كرده اند، گفت: به دليل استقبال متقاضيان اين حراج تا 22 بهمن تمديد شد.
احمد اسفندياري گفت: بالاترين قيمت پيشنهادي دو ميليون دلار بوده كه از ميان ثبت نام كنندگان قيمت پيشنهادي حدود 50 نفر نزديك به سقف پيشنهادي براي اين خودرو است.
وي افزود: احتمال مي رود قيمت بالاي دو ميليارد تومان هم براي خريد خودرو رئيس جمهور پيشنهاد شود.
اسفندياري با اعلام اين كه نفس كار حراج خودروي رئيس جمهور براي ساخت مسكن معلولان و مددجويان بهزيستي تاثير معنوي در سطح جامعه و بين الملل داشته، گفت: به عنوان مثال عده اي از بسيجيان يك مسجد در يك روستا در منطقه محروم در سايت بهزيستي اعلام كرده اند كه حاضرند تمام دارايي خود را براي خريد خودروي رئيس جمهور پرداخت كنند.

 



كشف روستايي با قدمت 7 هزار سال در مرودشت فارس

همزمان با اجراي فصل سوم كاوش هاي باستاني شناسي در تپه ميانرود مرودشت، آثار باستاني روستايي با پيشينه اي بيش از هفت هزار سال در اين منطقه كشف شد.
سرپرست گروه كاوش منطقه باستاني ميانرود و بخش درود زن از توابع شهرستان مرودشت به استان فارس دوشنبه در گفت وگو با ايرنا، يافته هاي باستان شناسي در اين تپه را فوق العاده دانست و افزود: آثار و شواهد به دست آمده حاكي از اين است كه ساكنين تپه ميانرود در هفت هزار سال پيش علاوه بر كشاورزي و شكار به پخت سفال نيز اشتغال داشته اند به نحوي كه در حين كاوش يكي از قديمي ترين كوره هاي سفال پزي مربوط به پنج هزار و 900 سال قبل از ميلاد از دل خاك بيرون آمد.
موسي زارع اضافه كرد: اين كوره داراي يك قسمت تحتاني براي آتش دان و قسمت فوقاني براي قرار دادن سفال است.
وي با بيان اينكه، مردمان اين دوره خانه هاي خود را با كاه گل و بصورت چينه بنا مي كردند اظهار داشت: در اين خانه ها، تعدادي مهره هاي تزئيني از جنس سنگ، پيكره هاي حيواني، آثار استخواني و چاله هاي آتش و ظروف سفالي مربوط به فرهنگ شمس آباد به دست آمد.
زارع افزود: تاكنون در هيچ يك از كاوش هايي كه در استان فارس و به ويژه در منطقه شمس آباد در نزديكي تخت جمشيد صورت گرفته است، گزارشي مبني بر وجود معماري، گزارش نشده و اين براي نخستين بار است كه در تپه ميانرود يك سازه معماري مربوط به اين دوره كشف شده است.
روستاي كنوني ميانرود در بخش درودزن از توابع شهرستان مرودشت و در فاصله 50 كيلومتري مجموعه جهاني تخت جمشيد قرار دارد.
شهرستان مرودشت در فاصله 45 كيلومتري شمال شيراز، واقع شده است.

 



ديوان عدالت اداري: صدور تمديد پروانه ساختماني منوط به تجويز شوراي شهر نيست

هيئت عمومي ديوان عدالت اداري با رفع يك مورد تعارض آراي صادره از سوي شعب ديوان، اعلام كرد: صدور و تمديد پروانه ساختماني از وظايف شهرداري بوده و منوط به تجويز شوراي شهر اسلامي نيست.
متن راي شماره 399 هيئت عمومي ديوان عدالت اداري در اين زمينه به اين شرح است: «نظر به اينكه مطابق ماده 100 قانون شهرداري مالكين اراضي و املاك واقع در محدوده شهر يا حريم آن مكلفند قبل از هرگونه اقدام عمراني يا تفكيك اراضي و شروع ساختمان از شهرداري پروانه اخذ نمايند و وفق بند 24 ماده 55 قانون مذكور صدور پروانه براي كليه ساختمان هاي مورد نظر از وظايف شهرداري ها شناخته شده است و اجراي اين تكليف منوط به تجويز شوراي اسلامي شهر نشده است، بنابراين ضمن احراز تعارض در مدلول دادنامه هاي شماره 2121 مورخ 12 آبان 88 شعبه 27 و شماره 2134 مورخ 25 آبان 88 شعبه 29 ديوان راي شماره 2134 مورخ 25 آبان 88 شعبه 29 در حدي كه متضمن تكليف شهرداري به تمديد پروانه صادره است، صحيح و موافق مقررات اعلام مي شود. اين راي به استناد بند 2 ماده 19و ماده 43 قانون ديوان عدالت اداري براي شعب ديوان و ساير مراجع اداري ذيربط در موارد مشابه لازم الاتباع است.»

 



دادستان عمومي و انقلاب زاهدان: بايد سران باندهاي قاچاق موادمخدر شناسايي شوند

زاهدان - خبرنگار كيهان:
ما اعتقاد داريم موادمخدر طرح دشمن براي نابودي جوانان و خانواده ها است و بايد با اين نگاه به قاچاقچيان موادمخدر بنگريم و براي مبارزه با آنها عوامل اصلي و سران باندها را شناسايي و به دست قانون بسپاريم.
محمد مرزيه دادستان زاهدان در جمع خبرنگاران در محل دادستاني در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران با اعلام اين مطلب افزود: قاچاقچيان بزرگ و كساني كه پولشان در موادمخدر سرمايه گذاري مي شود در منازلشان به راحتي بسر مي برند و عوامل جيره خوارشان موادمخدر را جابجا، حمل و توزيع مي كنند و عوامل اصلي عمدتا هم دستگير نمي شوند.
وي اظهار داشت: اگر قرار باشد در مبارزه با موادمخدر به خودمان نمره دهيم نمره خوبي نخواهد بود زيرا ستاد مبارزه با موادمخدر بايد مرتب عملكرد دستگاه هاي عمل كننده را رصد كند و پليس مبارزه با موادمخدر بايد تخصصي و از آخرين فناوري هاي روز در مبارزه با قاچاقچيان برخوردار باشد زيرا شگرد قاچاقچيان عوض شده است.
وي همچنين افزود بايد برخورد با عوامل صادركننده، حمل كننده و توزيع كننده از نقطه صفر مرزي تا استان هاي عمقي بيشتر صورت گيرد و در بحث مبارزه بايد كار اطلاعاتي انجام دهيم و شبكه هايي را منهدم كنيم كه يك تا دو هزار نفر اعضاء دارند بطوري كه ديگر فرصت بازسازي را پيدا نكنند.
محمد مرزيه درباره نحوه برخورد با موضوع موادمخدر گفت: امروز قوه قضائيه برخوردي جدي با موادمخدر دارد و تخفيف ها، مرخصي ها و راي بازها كلا حذف شده و برخورد با سوداگران مرگ برخوردي قاطعانه است.
وي افزايش بنيه اعتقادي نيروهاي مبارزه كننده و پرداخت حقوق كافي به آنها را ضروري دانست تا وظيفه خطيري را كه برعهده دارند بخوبي انجام دهند.

 



آيت الله جوادي آملي: تغيير آمريكاي لاتين با تبليغ عملي و رفتاري ممكن است

استاد برجسته حوزه علميه با اشاره به تحولات اخير جهان به نفع اسلام گراها گفت: تغيير آمريكاي لاتين با تبليغ عملي و رفتاري امكان پذير است.
به گزارش روابط عمومي بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء، آيت الله عبدالله جوادي آملي در ديدار تعدادي از مسلمانان آمريكاي جنوبي اظهار داشتند:مهم ترين راه تربيت و تزكيه ديگران آن است كه ما يك الگوي عملي براي اسلام باشيم، يعني عقايد، اخلاق، گفتار، رفتار و نوشتار ما الهي و نوراني باشد تا توده مردم اعم از دانشگاهي و غير دانشگاهي با مشاهده ما بهره مند شوند.
وي تأكيد كردند: راه اصلاح حكومت ها و هيئت حاكمه كشورها همان راه اصلاح توده مردم است زيرا حكومت ها بر اين باورند كه بر اساس حكومت مردم بر مردم سامان مي يابند و اگر ملتي الهي انديش باشد هيئت حاكمه آنها الهيت را در پيش مي گيرد.
استاد برجسته حوزه هاي علميه تصريح كرد: اخلاق يا سياست و يا امور اجتماعي و مانند آن داراي موضوع محوري هستند و آن انسان است و اگر كسي انسان را شناخت، محصولات او را كه عبارت از مسائل سياسي، اجتماعي و علمي است به خوبي مي شناسد.
اين مفسر قرآن كريم انسان شناسي را مهم ترين مسئله معرفتي دانست و با اشاره به وجود دو مكتب در نوع نگاه به انسان بيان داشت: يكي از اين مكاتب اين است كه انسان با مرگ مي پوسد و مرگ پايان راه است و مكتب ديگر آن است كه انسان در مصاف با مرگ، مرگ را مي پوساند و از پوست به در مي آيد و براي ابد زنده است.
آيت الله جوادي آملي تاكيد كرد: دين به ما آموخت كه مكتب دوم حق است يعني انسان در مصاف با مرگ، مرگ را مي ميراند نه اينكه خود بميرد و انسان موجودي است ابدي و مرگ براي او هجرتي به جهان ديگر است.
وي افزود: آنها كه مرگ را پوسيدن مي دانند خسارت هاي فراواني به جامعه انساني و علوم وارد كردند و بيشترين خسارت را به علم شريف طب زدند.
استاد برجسته حوزه با بيان نمونه هايي از آسيب اين نوع تفكر به علم طب بيان كرد: آسيبي كه نگاه مادي و باطل به علم طب زد اين است كه سطح علم شريف طب را كه از علم دامپزشكي فاصله دارد و در اوج قرار دارد آنقدر پايين آورد تا به حد بيطاري رسانده و انسان را حيواني مي داند كه حرف مي زند.
آيت الله جوادي آملي خاطرنشان كرد: انسان در مصاف با مرگ، مردن را مي ميراند و خود هجرت مي كند و براي ابد زنده مي ماند پس بايد براي تامين سعادت چنين حياتي برنامه اي داشته باشد.
وي افزود: برنامه آموزنده انسان اين است كه دستور كسي كه جهان، انسان و پيوند انسان و جهان را آفريد را بيابد و به آنها عمل كند و يكي از مهم ترين راه هاي رسيدن به اين دستور، همان است كه وجود مبارك پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله فرمود: «من مات و لم يعرف امام زمانه مات ميته جاهليه» يعني اگر كسي بميرد و امام زمانش را نشناسد مرگ او مرگ جاهليت است.
اين مرجع تقليد ادامه داد: وقتي مرگ، مرگ جاهلي بود معلوم مي شود كه حيات و زندگي، زندگي جاهلي است زيرا مرگ عصاره و ميوه زندگي است و اگر اين ميوه تلخ بود، معلوم مي شود زندگي تلخ بوده، پس اگر مرگ كسي مرگ جاهلي شد نشان دهنده آن است كه حيات او حيات جاهلي بوده است.
وي گفت: آنها كه در زمان حضور و ظهور امامشان زندگي كردند يك وظيفه اي داشتند و ما كه در عصر غيبت امام زمان (عج الله تعالي فرجه الشريف) به سر مي بريم وظيفه ديگري به عهده داريم.
آيت الله جوادي آملي بيان كرد: كسي كه راهنماي ملكوتي ماست اگر پيامبر باشد كه خليفه خداست و اگر امام باشد كه خليفه پيامبر است و چون شناخت خليفه بدون شناخت آن اصل ممكن نيست بنابراين دعا كه وظيفه ما در عصر غيبت است ما را هدايت مي كند كه اول خداشناس باشيم تا جانشين او را كه پيامبر است بشناسيم، وقتي پيامبرشناس شديم جانشين پيامبر را كه امام است، خواهيم شناخت و وقتي امام زمان را شناختيم و به دستور او عمل كرديم حيات ما حيات جاودانه خواهد بود.
وي تأكيد كرد: با اين وضع، فضاي جامعه فضاي الهي خواهد شد زيرا چنين جامعه اي هم اهل توحيد است و خدايش را مي شناسد، هم اهل وحي و نبوت است و پيامبرش را مي شناسد و هم با پيامبر ارتباط ناگسستني دارد و دستورها را از آن ذات مي پذيرد و عمل مي كند.
اين مرجع تقليد ادامه داد: چنين امتي نه بيراهه مي رود و نه راه كسي را مي بندد و اگر كسي راه او را ببندد در برابر او مي ايستد، مانند آنچه در ايران اتفاق افتاد و اكنون در تونس و مصر جريان دارد و در عربستان هم به راه افتاد كه اميدواريم همه اين قيام هاي مردمي به مقصد والا برسد و آمريكاي لاتين نيز اين چنين باشد.
آيت الله جوادي آملي خطاب به مسلمانان آمريكاي لاتين اظهار داشت: شما بزرگواراني كه عهده دار رهبري فكري آمريكاي لاتين هستيد قبل از هرچيز بايد پيوندتان را با خدا مستحكم كنيد، نه خلاف كنيد، نه از حق فاصله بگيريد، نه از صدق جدا شويد، نه از خير فاصله بگيريد و نه از حسن جدا شويد كه مبادا به دام باطل، كذب و شر بيفتيد، اگر چنين شده ايد عده اي از دانشمندان معطر خواهيد بود.
اين مرجع تقليد با تأكيد بر اينكه با نوشتن و گفتن نمي توان مردم را هدايت كرد، تصريح كردند: تغيير آمريكاي لاتين با تبليغ گفتاري و نوشتاري نيست بلكه با تبليغ عملي و رفتاري است، همان طور كه در قرآن كريم آمده (وجعلنا له نوراً يمشي به في الناس) «بعضي ها نوراني هستند كه در جامعه نورافكني دارند»، چنين افرادي مردم را روشن مي كنند، مردم حرف آنها را مي پذيرند و متحول مي شوند و رهاوردي نظير رهاورد انقلاب اسلامي ايران، تونس، مصر، اردن و عربستان سعودي دارند.

 



در اعتراض به حضور 3 متهم به فساد اقتصادي در جلسه شوراي شهر
اعضاي شوراي شهر شيراز جلسه را از رسميت انداختند

شيراز - خبرنگار كيهان:
به علت حضور 3 عضو شوراي شهر شيراز كه متهم به مفاسد اقتصادي بوده و اخيرا با قرار وثيقه آزاد شده اند تعدادي از اعضاي شوراي شهر جلسه علني شورا را ترك و آن را از رسميت انداختند.
گفته مي شود چهار عضوي كه جلسه شورا را ترك و آن را از رسميت انداختند پيش از اين از رئيس شوراي شهر خواسته بودند تا زمان تعيين تكليف 3 عضو شورا كه اتهاماتي بر عليه آنان در دادسراي انقلاب مطرح شده از حضور آنان در جلسات شوراي شهر جلوگيري كند اما رئيس شورا اعتنايي به اين درخواست آنان نكرده و به همين دليل اين چهار عضو در اعتراض به حضور اعضاي مسئله دار شورا در جلسه آن را ترك و از رسميت انداختند و به همين جهت يكصدونود و يكمين جلسه علني شوراي شهر شيراز برگزار نشد.
لازم به ذكر است 3 عضو شوراي اسلامي شهر شيراز اخيرا به اتهام مفاسد اقتصادي به حكم مقام قضايي و با تلاش و پي گيري سربازان گمنام امام زمان(عج) اداره كل اطلاعات استان فارس دستگير و پس از انجام تحقيقات مقدماتي با قرار وثيقه آزاد شدند.
پرونده اين افراد در دادسراي انقلاب شيراز در حال رسيدگي است.

 



اخبار ادبي و هنري

تنديس جشنواره آمريكايي به فيلم مروج همجنس گرايي
جشنواره فيلم ساندنس ضمن حمايت از جعفر پناهي به يك فيلم با محتوايي مروج همجنس گرايي جايزه اي را اهدا كرد.
فيلم «شرايط» كه در عين ابتلا به فساد محتوايي، يك فيلم ضد ايراني هم محسوب مي شود به كارگرداني يك زن ايراني الاصل متولد آمريكا توليد شده است.
در اين جشنواره همچنين فيلم موج سبز با موضوع حمايت از فتنه پذيرفته و به نمايش درآمد.
افزايش 86 درصدي استقبال مردم از جشنواره فيلم فجر
با پايان فرصت شركت مردم در پيش فروش اينترنتي و تحويل بليت ها در سينما فلسطين، مشخص شد كه فروش اينترنتي بليت در بيست و نهمين دوره جشنواره فيلم فجر نسبت به دوره گذشته، حدود 86 درصد ارتقا داشته است.
بنابر اين گزارش در اين دوره حدود 50 هزار قطعه بليت پيش فروش در اختيار علاقه مندان قرار گرفته است كه اين رقم نيز ارتقا داشت و استقبال مردم از خريد اينترنتي بليت هاي جشنواره امسال به بالاترين حد خود رسيد.
در راستاي سياست هاي دولت خدمتگزار و در جهت تامين رفاه حال مخاطبان سينماي ايران، امسال قيمت بليت هاي جشنواره افزايش نيافته است.
جشنواره فيلم فجر در مشهد و شيراز هم برگزار مي شود
با توجه به استقبال شهرستان ها، بيست و نهمين جشنواره بين المللي فيلم فجر علاوه بر تهران در شهرهاي مشهد و شيراز هم برگزار مي شود.
معاون امور سينمايي با اشاره به برپايي جشنواره بيست و نهم فيلم فجر در شهرستان ها گفت: مشاركت خراسان رضوي (مشهد) و فارس (شيراز) تاكنون قطعي شده، دو يا سه استان ديگر در حال مذاكره هستند و استان هاي ديگر هم مي توانند اعلام آمادگي كنند.
اعزام 32 گروه فرهنگي به رايزني هاي خارج در دهه فجر
رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گفت: به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب 32 گروه فرهنگي را به رايزني ها اعزام مي كنيم.
دكتر محمدباقر خرمشاد، درباره ويژه برنامه هاي اين سازمان به مناسبت دهه فجر گفت: به مناسبت سي ودومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، 32 گروه فرهنگي كوچك و بزرگ را نيز به رايزني ها اعزام خواهيم كرد و در 64 نمايندگي فرهنگي ايران در خارج از كشور روز ملي ايران از سوي رايزنان فرهنگي جشن ملي برگزار خواهد شد.
كنگره شعر توحيدي سال آينده برگزار مي شود
كنگره شعر توحيدي، سال آينده در تهران برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، انجمن ملي و ادبي شعر امين كه چندي پيش فعاليت خود را آغاز كرد، تلاش دارد، كنگره شعر توحيدي را سال آينده برگزار كند.
انجمن ياد شده، مزين به نام «امين» تخلص شعري مقام معظم رهبري است و هدف آن تقويت و ترويج مضامين توحيدي در شعر شاعران كشور است.
مرتضي اميري اسفندقه دبير علمي كنگره شعر توحيدي است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14