(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 16 بهمن 1389- شماره 19856

پانزدهمين فرماندار قاينات هم قايني است !
مشكلات ماسوله با حضور وزير كشور بررسي شد
ايران در كيهان
صرفه جويي 140 هزار ميليارد ريالي در واردات بنزين
استاندار: عملكرد بعضي از ادارات كردستان مناسب روند پيشرفت نيست
كشف گياه جذب كننده نمك توسط جانباز خراسان رضوي
استقرار هيئت هاي بازرسي در چهار اداره كل استان زنجان
استاندار خراسان شمالي: صنايع تبديلي و تكميلي تسهيلات ويژه مي گيرند
باغ فين كاشان اثر جهاني مي شود
آمادگي هيئت اقتصادي چين براي سرمايه گذاري در منطقه ويژه خليج فارس
اعتراض مردم همدان به اقليم بندي شركت گاز
اختصاص 8درصد از اعتبارات عمراني هر استان به اجراي طرح هادي روستاها
در دهه فجر برگزار مي شود نمايشگاه بزرگ كتاب در مازندران
فرماندار: كاشاني ها نان خود را در خانه پخت مي كنند
آب شرب به تخت سليمان رسيد
هديه 10 ميليون توماني استانداري مازندران براي اعزام دانش آموزان به كربلا



پانزدهمين فرماندار قاينات هم قايني است !

غلامعلي حبيبي منش پانزدهمين فرماندار قاينات كه از غرب كشور ميهمان مرزنشينان شرق كشور خواهد بود، چندي پيش معرفي و بركرسي فرمانداري تكيه زد.
حبيبي منش در اولين نطق خود بخش مهمي از سخنانش را به بيان تاريخ كهن و جغرافيايي قاينات اختصاص داد و اجراي اهداف و برنامه هاي دولت، ارتباط منطقي و اصولي با مردم و مجامع علمي، رعايت نظم و انضباط كاري و سلسله مراتب اداري، تقويت بنيه علمي و پژوهشي در برنامه هاي فرهنگي و حركت در مسير نظام اسلامي را از اصول كاري و برنامه هاي خود در شهرستان برشمرد و از مديران خواست در اجراي كامل و صحيح طرح هدفمند كردن يارانه ها و رسيدگي به مشكلات مردم و حركت قانونمند در امور، مردم و دولت را ياري كنند.
سابقه حضور مردم قاينات در انقلاب و ولايت مداري اين نقطه از ميهن اسلامي و نيز توجه خاصي كه رهبري و دولت نسبت به سرنوشت اين خطه دارد تلخي هاي وضع موجود در كشاورزي، دامداري، صنعت، امور فرهنگي و معيشتي را برنخواهد تابيد و مردم انتظار دارند فرماندار جديد غبار از سياست زدگي و شعارزدگي بزدايد
همچنين بايد توجه داشت مطالعه سند چشم انداز و طرح جامع شهرستان، مصوبات سفر دولت و بيانيه هاي فراموش شده چندين جشنواره ملي طلاي سرخ كه در سايه توجه منطقي به آن مي تواند بيكاري را در شهرستان ريشه كن و رونق بازار منطقه و رشد صادرات كشور را بدنبال داشته باشد از جمله نيازهاي قاينات است.
دبيرخانه دائمي جشنواره طلاي سرخ نيز بعد از قريب 6 سال هنوز وجود و حضور آن بيش از يك تابلو بر نرده هاي فرمانداري قاينات نيست كه زمزمه عدم برگزاري و تداوم جشنواره ها و كاهش شديد اعتبارات آب كه محصولات شهرستان وابستگي شديدي به آن دارد و بخش زيادي از مزارع كشاورزي و روستاهاي بسياري با تانكر آبرساني مي شود در ابتداي مديريت ايشان خاطره خوشي براي شهروندان نخواهد بود و لازم است چاره اي در مطالعه و بررسي اين امور مهم صورت گيرد و كارگروه هاي ويژه كارشناسي براي آن سازماندهي شود.
بدين صورت پانزدهمين فرماندار قاينات نيز قايني است چون قلبش براي قاينات مي تپد و قلب تپنده كاري را بر زمين نخواهد گذاشت و خاطره قدرشناس مردم منطقه هم خدمات و كار او را هرگز از ياد نخواهند برد.
قاين - خبرنگاركيهان

 



مشكلات ماسوله با حضور وزير كشور بررسي شد

ماسوله- خبرنگاركيهان:
در جلسه مشترك وزير كشور با مردم شهرك تاريخي ماسوله مسائل و مشكلات اين شهرك مورد بررسي قرارگرفت.
در اين نشست كه فرماندار و شهردار شهرستان فومن، شهردار ماسوله و جمعي از اهالي اين منطقه حضور داشتند اهم مسائل و مشكلات شهرك گردشگري ماسوله مورد بحث و بررسي قرارگرفت.
در اين جلسه فقدان جاده دسترسي مناسب و پاركينگ، وضعيت سوخت و انرژي ارزان قيمت، اعطاي تسهيلات كم بهره براي مرمت و بازسازي منازل اهالي و وضعيت اعتبارات و پروژه هاي عمراني در شهرك مطرح و مورد بررسي قرارگرفت.
وزير كشور در اين ديدار با اشاره به مصوبات دولت براي توسعه استان و توجه ويژه رئيس جمهوري به اجراي طرح ها و برنامه هاي مختلف در منطقه تصريح كرد: براي شهرك تاريخي ماسوله نيز كه يك منطقه گردشگري است دستوراتي صادر خواهد شد.
محمد نجار در پايان سخنانش قول داد مسائل و مشكلات ماسوله در اسرع وقت رسيدگي شود.
يوسف پورشهردار ماسوله نيز در اين ديدار گفت: در اين شهر در گذشته بالغ بر يك هزار و 200 خانوار سكونت داشته كه اين تعداد هم اكنون به 350 خانوار كاهش يافته است كه علت اين امر مهاجرت ساكنان به شهر است.

 



ايران در كيهان

طرح گذربان در كرمانشاه
كرمانشاه- خبرنگاركيهان:
با توجه به نقش ارزنده آموزش در اشاعه فرهنگ ترافيك طرح گذربان در يكي از مدارس حاشيه راه هاي استان كرمانشاه برگزارشد. بهروز لرستاني مدير روابط عمومي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان كرمانشاه با اعلام اين خبر گفت: به منظور اثر بخشي طرح ضمني بهره گيري ازمعلمين مدارس مذكور با استفاده از كارشناسان مجرب نكات اوليه ايمني به 3800 نفر از دانش آموزان تحت پوشش طرح آموزش داده مي شود.
تدابيري براي مسافران نوروزي مهران
مهران- خبرنگاركيهان:
مدير ميراث فرهنگي و گردشگري شهرستان مهران گفت: يكصد خانه استيجاري براي رفاه و آسايش ميهمانان نوروزي از زائران عتبات عاليات و گردشگران تا قبل از عيد نوروز در شهرستان مهران مهيا مي شود.
سجاد رحماني افزود: در صورت افزايش زائران عتبات عاليات مسافران و گردشگران نوروزي 30واحد خانه استيجاري اضطراري هم به اين تعداد براي اقامت مهمانان نوروزي افزود خواهدشد.
يادواره شهداي ايذه
هفتگل- خبرنگاركيهان:
يادواره 10 شهيد حوزه مقاومت بسيج امام رضا(ع) بخش مرغاب ايذه برگزارشد. دراين يادواره كه درمسجد اميرالمؤمنين(ع) روستاي آبله سفلي برگزارشد، حجت الاسلام والمسلمين بهزاد جلالي نماينده ولي فقيه در بسيج ايذه به ايراد سخنراني پرداخت.
رشد صادرات فرش در مشهد
مشهد- خبرنگاركيهان:
رئيس اداره امور فرش سازمان بازرگاني خراسان رضوي گفت: به طور ميانگين سالانه در خراسان رضوي بين 700 تا 750 هزارمترمربع فرش توليد مي شود.
حميدرضا زراعتكار افزود: خوشبختانه در 9 ماهه سال جاري صادرات فرش درخراسان رضوي نسبت به سال قبل بين 40 تا 50 درصد افزايش داشته كه اين يعني بافندگان براساس سليقه بازار فرش توليد مي كنند.
افزايش صادرات ماشين سازي تبريز
شهرك صنعتي تبريز- خبرنگاركيهان:
در ادامه روند روبه رشد صادرات محصولات ايراني به كشورهاي مختلف جهان، محصولات ماشين سازي تبريز به ارزش 000/113 يورو به كشورهاي اتريش و تركيه صادر شد كه 000/23 يورو سهم اتريش و 000/90 يورو نيز سهم تركيه از خريد نسل جديد ماشين هاي فرز و تراش است.
اعزاميان گنبدكاووسي به مناطق جنگي
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
825 نفر از جوانان شهرستان مراوه تپه در قالب كاروان راهيان نور به مناطق جنگي كشورمان اعزام مي شوند. علي اصغر كرماني، فرماندار شهرستان مرزي مراوه تپه در جلسه ستاد كاروان راهيان نوراين شهرستان با اشاره به نقش اين حركت در ارتقاء روحي رواني جوانان و يأس و نوميدي دشمنان گفت: با گذشت زمان زياد از سال هاي دفاع مقدس، استقبال زياد مردم براي ديدن مناطق جنگي درجنوب زمينه يأس و نااميدي دشمنان را فراهم مي كند.
دانش آموزان شهركردي درمناطق جنگي
شهركرد- خبرنگاركيهان:
معاون هماهنگ كننده سپاه قمربني هاشم(ع) چهارمحال و بختياري از اعزام 5200 نفر ازدانش آموزان مقطع دوم دبيرستان در قالب كاروان هاي راهيان نور به مناطق عملياتي 8 سال دفاع مقدس درجنوب كشور خبر داد.
سرهنگ پاسدار عباس عباسي افزود: اين اردوها با هدف آشناكردن جوانان و نوجوانان با آرمان هاي دفاع مقدس و آشنايي آنان با فرهنگ ايثار و شهادت محسوب مي شود.
ارائه تسهيلات به واحدهاي مسكوني فرسوده
مشهد- خبرنگاركيهان:
شهردار مشهد از اعطاي تسهيلات ويژه به مالكان واحدهاي مسكوني فرسوده دراين كلانشهر خبر داد. سيدمحمد پژمان اظهارداشت: اين تسهيلات به مبلغ 200 تا 250 ميليون ريال به ازاي هر واحد مسكوني فرسوده و بناهاي مسكوني با عمر بالاي 20 سال اعطا مي شود.
وي ادامه داد: شهرداري مشهد عوارض صدور پروانه براي اين گونه واحدها را تا 50 درصد كاهش داده است.
نمايشگاه مبلمان و دكوراسيون منزل در قائم شهر
قائم شهر- خبرنگاركيهان:
سومين نمايشگاه مبلمان اداري و منزل، دكوراسيون داخلي و لوستر درمحل دائمي نمايشگاه بين المللي مازندران در قائم شهر برپا شد.
دراين نمايشگاه توانمنديها و دستاوردهاي 150 شركت توليدي كشور درعرصه توليد مبل و دكوراسيون و لوستر و فراورده هاي جانبي در دو سالن مجزاي نمايشگاهي به وسعت حدود 7000 مترمربع عرضه شد.
كاهش مصرف بنزين در شهرستان لنجان
زرين شهر- خبرنگاركيهان:
رئيس فراورده هاي نفتي شهرستان لنجان گفت: در شهرستان لنجان ماهيانه شش ميليون و دويست هزارليتر بنزين توزيع مي شود كه با توجه به اجراي طرح هدفمندي يارانه ها مصرف بنزين در شهرستان در دي ماه نسبت به ماه گذشته ده درصد كاهش داشته است.
مسكن مهر در شاهرود
شاهرود- خبرنگاركيهان:
در راستاي طرح عظيم مسكن مهر و به منظور خانه دارنمودن نيازمندان تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) اين شهرستان 230 واحد مسكوني در قالب 3 پروژه ساختماني در دست اقدام مي باشد.
شبان زاده رئيس كميته امداد امام خميني(ره) شاهرود گفت براي تكميل اين ساختمان ها بالغ بر پنجاه و هفت ميليارد و يكصد ميليون ريال اعتبار اختصاص داده شده است.
واگذاري زمين به قشلاقات مغان
پارس آباد- خبرنگاركيهان:
فرماندار پارس آباد از واگذاري زمين زراعي به 77 نفر از عشاير اين شهرستان خبر داد.
التفات خدابنده درجلسه بررسي مشكلات عشاير مغان افزود: دكتر احمدي نژاد به دليل اين كه پيش تر استاندار اردبيل بوده و بارها با سفر به خطه مغان از نزديك در جريان مشكلات عشاير بوده است بر لزوم حل مشكلات عشاير مغان تاكيد دارند.
وي گفت: براي هر نفر سه هكتار زمين زراعي درنظر گرفته شده كه با قرعه كشي و با حضور كارشناس و نقشه بردار جهاد كشاورزي اين شهرستان به آنها ابلاغ شد.

 



صرفه جويي 140 هزار ميليارد ريالي در واردات بنزين

تبريز- خبرنگار كيهان:
سهميه بندي بنزين باعث صرفه جويي 140 هزار ميليارد ريال در واردات آن شده است.
استاندار آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق در مراغه گفت: اين مقدار صرفه جويي يكي از بزرگ ترين و مهم ترين آثار سهميه بندي بنزين است، كه ناشي از درايت بالاي دولت است.
احمد عليرضا بيگي تصريح كرد: با 140 هزار ميليارد ريال صرفه جويي در واردات بنزين، مي توان اقدامات و كارهاي بسيار خوب رفاهي، براي مردم انجام داد.
وي با تأكيد بر اين كه ميزان مصرف انرژي در ايران، بالاتر از متوسط جهاني است و بايد كاهش يابد گفت: اگر اين روند ادامه مي يافت، ايران مجبور به واردات سوخت مي شد.
بيگي با تقدير از سياست هاي دولت در هدفمندي يارانه ها اظهار داشت: اجراي اين قانون، باعث حاكم شدن الگوي مصرف جديدي در زندگي مردم شده است و مشي مديريتي احمدي نژاد، روش تازه اي از حكومت است.

 



استاندار: عملكرد بعضي از ادارات كردستان مناسب روند پيشرفت نيست

سنندج- خبرنگاركيهان:
عملكرد بعضي از ادارات درتوسعه استان مناسب نيست و بايد فرهنگ تلاش و توسعه برتمامي ادارات استان حاكم شود.
استانداركردستان درجلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان با بيان اين مطلب گفت: مديران استان بايد موانعي كه درمسير توسعه و سرمايه گذاري استان ايجاد مي شود را با تلاش و توجه ويژه بردارند تا توسعه استان با شتاب بيشتري به راه خود ادامه دهد.
عليرضا شهبازي افزود: اين موانع درسيستم اداري و اقدامات نامناسب و عملكرد بعضي ها در طي چند سال گذشته لطمه هاي زيادي را بركردستان وارد كرده و موجب دلسردي و پشيماني افرادي كه علاقه مند بوده اند دركردستان سرمايه گذاري كنند را فراهم ساخته است.
وي گفت: كردستان امروز نيازمند اشتغال و سرمايه گذاري است و اكثر درخواست ها و مطالبات مردم در ديدارهاي عمومي ايجاد اشتغال و فرصت هاي شغلي است.
شهبازي با اشاره به پيمان خود و مديران استان براي خدمتگذاري و توسعه بيش از پيش استان گفت: ما به اتفاق دوستان كمر همت بسته ايم تا با همراهي مردم شريف كردستان اقدامات اساسي و زيربنايي براي رفع بيكاري، ايجاد اشتغال مناسب براي نيروهاي تحصيل كرده استان و جذب اعتبارات فراوان فراهم سازيم.
استاندار كردستان، يكي از مشكلات اساسي در ادارات استان براي جذب سرمايه گذاران را نبود آموزش مناسب درميان كارشناسان دانست و گفت: مديران دستگاه هاي اجرايي دوره هاي آموزشي مناسبي براي كارشناسان خود ترتيب دهند تا كارشناسان آموزش ديده با هدايت و راهنمايي بهتر سرمايه گذاران علاقه مند را براي سرمايه گذاري درتوسعه كردستان تشويق كنند.

 



كشف گياه جذب كننده نمك توسط جانباز خراسان رضوي

سرويس شهرستانها-
محمدعلي جهانگيري جانباز 25 درصد مشهدي و عضو دفتر نخبگان شاهد و ايثارگر استان خراسان رضوي موفق به كشف گياه جذب كننده نمك شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان خراسان رضوي اين گياه متعلق به خانواده Amarantacea و از جمله گياهان هالوفيت و گوشتي است كه به طور طبيعي در سواحل دريا و حاشيه هاي مانداب هاي شور رشد و تكامل مي يابد و با جذب نمك و انباشتگي آب فراوان در سلول هاي خود قادر به تنظيم غلظت نمك و فرآيندهاي رشد در بخش سلولي مي باشد. اين گياه قادر است شوري بيش از 500 ميلي موس را به راحتي تحمل كند.
تحقيقات به عمل آمده در سطح جهان و تحقيقات مشابه در پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي كشور مشخص كرده است كه گياه ياد شده داراي خصوصيات برجسته اقتصادي و زراعي 30 درصد روغن و 2 و 31درصد پروتئين در بذر خود مي باشد كه مي تواند نقش بسيار مهمي در تامين علوفه و روغن نباتي و سوخته زيستي داشته باشد.
شايان ذكر است محمدعلي جهانگيري تاكنون سه اختراع به ثبت رسانده است و از سال 87 تحقيقاتش را روي گياه كشف شده آغاز كرده است و گياه كشف شده را در جهاد كشاورزي خراسان رضوي به تأييد رسانده و در حال ثبت اين گياه در فهرست ثبت اختراعات كشور مي باشد.

 



استقرار هيئت هاي بازرسي در چهار اداره كل استان زنجان

زنجان- خبرنگار كيهان: هيئت هايي از اداره كل بازرسي استان زنجان در سازمان مسكن و شهرسازي و بنيادشهيد و امور ايثارگران و اداره كل امور مالياتي و شهرداري زنجان مستقر شدند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل بازرسي استان زنجان، مراسم معارفه اين هيئت هاي بازرسي در اين ادارات با حضور مديركل بازرسي استان زنجان و اعضاي هيئت هاي مذكور و نيز مسئولان و كارشناسان دستگاه هاي فوق انجام شد.
به منظور بررسي عملكرد ادارات فوق و ميزان انطباق اقدامات انجام شده با قوانين و مقررات مربوطه، مديركل بازرسي استان زنجان، طي صدور احكامي به كارشناسان و بازرسان اين اداره كل مأموريت داد تا ضمن استقرار در دستگاه هاي مذكور نسبت به بررسي عملكرد آنها حول محورهاي تعيين شده اقدام كنند.

 



استاندار خراسان شمالي: صنايع تبديلي و تكميلي تسهيلات ويژه مي گيرند

بجنورد- خبرنگار كيهان:
استاندار خراسان شمالي ظرفيت بالاي اين استان را در بخش كشاورزي مورد توجه قرار داد و از اعطاي تسهيلات ويژه به سرمايه گذاران در بخش صنايع تبديلي و تكميلي خبر داد.
ابوطالب شفقت افزود: تا سال 1391 بايد دست كم 50 واحد صنايع تبديلي در خراسان شمالي ايجاد شود.
وي يادآور شد كه به شهرك هاي صنعتي نيز اعلام شده است تا سهم صنايع تبديلي را افزايش دهند.
شفقت كه در نهمين نشست ستاد سرمايه گذاري استان سخن مي گفت، تهيه كتابچه راهنماي سرمايه گذاري و تدوين تمام فرصت هاي سرمايه گذاري در استان را ضروري خواند و گفت: دستگاه ها نسبت به معرفي ظرفيت هاي سرمايه گذاري استان اقدام و براي انتشار در كتاب سرمايه گذاري استان به ستاد سرمايه گذاري منعكس نمايند.
وي تدوين اين كتابچه راهنما را در ترغيب و جذب سرمايه گذاران مؤثر خواند و توصيه كرد اين كتاب هر دو سال به روز شود.


 



باغ فين كاشان اثر جهاني مي شود

كاشان- خبرنگاركيهان:
باغ تاريخي فين كاشان در فهرست آثار جهاني ثبت مي شود.
حسين يزدان مهر، مدير سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كاشان با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران افزود: كارشناسان يونسكو در بازديد از باغ فين، مرحله نخست ثبت اين اثر در فهرست آثار جهاني را تأييد كردند.
وي، باغ فين كاشان را نخستين و مهمترين باغ ايراني براي ثبت در فهرست ميراث جهاني برشمرد و گفت: اميدواريم در نشست نهايي كارشناسان يونسكو، مرحله پاياني ثبت اين باغ تاريخي نيز تأييد شود.
باغ تاريخي فين كاشان با مساحتي حدود 24هزار مترمربع يكي از زيباترين باغ هاي ايراني است. اين باغ از آب چشمه سليمانيه (منسوب به سليمان نبي) فين سيراب مي شود و شامل قسمت هاي مختلفي از جمله عمارت سردر، كوشك صفويه، كوشك قاجاريه، حمام هاي صفويه و قاجاريه، موزه ملي و خلوت كريم خاني است. بناي موجود باغ فين از دوره صفويه بنيان گزاري شده و ملحقاتي از دوره هاي زنديه و قاجاريه دارد.

 



آمادگي هيئت اقتصادي چين براي سرمايه گذاري در منطقه ويژه خليج فارس

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مديرعامل منطقه ويژه خليج فارس از بازديد هيئت اقتصادي چين از اين منطقه و سرمايه گذاري آنها در بخش فرآورده هاي سنگ آهن در منطقه ويژه صنعتي و معدني خليج فارس خبر داد.
مسعود هنديان اظهار داشت: چيني ها به منظور سرمايه گذاري در منطقه ويژه صنايع معدني خليج فارس از اين منطقه بازديد كردند و اين منطقه را به دليل همجوار بودن با دريا و دسترسي آسان به راه آهن بهترين فرصت براي سرمايه گذاري دانستند.
وي تصريح كرد: در اين راستا سرمايه گذاران چيني خواستار 20 هكتار زمين در خصوص سرمايه گذاري در بخش فرآورده هاي سنگ آهن و در فاز دوم ايجاد كارخانه توليد لوله در منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني شدند.گفتني است منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني خليج فارس با وسعت پنج هزار هكتار داراي چهار سايت جنوبي، مياني، شمالي و توسعه است و دو ماموريت اصلي اين منطقه شامل جذب و هدايت سرمايه گذاران داخلي و خارجي بهبود زيرساخت هاي لازم به منظور نيازمندي هاي سرمايه گذاران است.
منطقه ويژه خليج فارس اقتصادي و معدني داراي سه نيروگاه و سه آب شيرينكن است و از زمان تأسيس تاكنون بيش از 41 ميليارد تومان در اين منطقه سرمايه گذاري شده است و بيش از هشت ميلياردتومان تفاهم نامه همكاري با كشورهاي خارجي منعقد كرده است.
همچنين از ظرفيت تخليه و بارگيري در اسكله اين منطقه شش ميليون تن در سال است كه ظرفيت آن با راه اندازي اسكله مواد معدني خليج فارس به 12 تن در سال خواهد رسيد و تا پنج سال آينده اسكله هاي اين منطقه به 11 اسكله افزايش خواهد يافت.

 



اعتراض مردم همدان به اقليم بندي شركت گاز

همدان - خبرنگار كيهان:
در پي اعلام اقليم بندي استان ها از سوي شركت ملي گاز، استان همدان علي رغم دارا بودن آب و هواي بسيار سرد، در رديف اقليم 2 كشور قرار گرفته كه متعلق به استان هاي كمتر سردسير است.
در همين ارتباط جمعي از شهروندان همداني با ارسال نامه اي خطاب به سيد محمدكاظم حجازي نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي، خواستار رسيدگي به اين موضوع و تغيير اقليم استان به گروه يك شدند.
در اين نامه آمده است از آنجايي كه در طرح هدفمند كردن يارانه ها و اقليم بندي استان ها، استان همدان در اقليم 2 لحاظ شده و با توجه به شرايط جوي و آب وهواي استان كه جزء استان هاي سردسير كشور محسوب مي شود بايد در اقليم يك قرار مي گرفت ولي متاسفانه اين حق طبيعي از مردم استان ضايع شده است، شنيده ها حكايت از آن دارد كه شايد يكي از دلايل اين افزايش قيمت در بحث جذب گردشگر و رونق وضعيت گردشگري در استان است و اين در حالي است كه استان البرز (كرج) در اقليم يك قرار گرفته است كه براساس محاسبه نرخ ميزان گاز مصرفي (طبيعي ) بين اقليم يك و دو تفاوت بسيار فاحشي در قيمت حامل هاي انرژي به ويژه گاز طبيعي مشاهده مي شود و اين خود مشكلات مضاعف مالي را بر اقشار مختلف به ويژه قشر آسيب پذير جامعه دوچندان مي نمايد.
لذا از آن مقام محترم انتظار مي رود نسبت به پيگيري موضوع، از سوي متوليان مربوطه اقدامات شايسته و خداپسندانه براي رفع اين معضل اقتصادي فراهم آيد.

 



اختصاص 8درصد از اعتبارات عمراني هر استان به اجراي طرح هادي روستاها

بناب- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي؛ از وضعيت اسفبار محلات، كوچه ها وخيابان هاي روستاهاي شهرستان بناب انتقاد كرد و وضعيت موجود را غيرقابل تحمل خواند.
ضياءالله اعزازي در جمع اهالي روستاي خوشه مهر بناب؛ با بيان اين كه روستاهاي شهرستان بناب به لحاظ وسعت زياد، نزديكي فاصله ها و تراكم جمعيت با ساير روستاهاي استان فرق مي كنند؛ گفت: براي بهبود و ساماندهي وضعيت اسفبار كوچه ها و خيابان هاي روستاهاي بناب، اجراي سريع طرح هادي در اين روستاها ضروري است.
وي افزود: براساس قانون؛ اجراي طرح هادي در تمامي روستاهاي كشور اجباري است و مجلس هشتم در برنامه پنجم توسعه، قانوني را تصويب كرده كه به موجب آن « هشت درصد از كل اعتبارات عمراني هر استان» بايد به اجراي طرح هادي روستاها اختصاص يابد و «روستاي بزرگ خوشه مهر» نيز يكي از اين روستاهاست. اعزازي از اختصاص دو ميليارد ريال اعتبار ويژه براي آسفالت خيابان ها و كوچه هاي روستاي خوشه مهر توسط وزير راه و ترابري در سال جاري خبر داد و گفت: قرار بود 50درصد اين اعتبار امسال و بقيه در سال آينده پرداخت شود؛ اما به دليل اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها تاكنون محقق نشده است.
نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي؛ همچنين از اجراي طرح هموارسازي مسيرهاي ارتباطي بين روستاها خبر داد و گفت: در اين راستا، جاده بين روستاهاي خوشه مهر و چلقايي در سال آينده گشايش خواهد يافت و ضمن ارتباط نزديك اين دو روستا به يكديگر، به صورت كمربندي به تقاطع جاده بناب ملكان وصل خواهد شد.به گفته وي؛ با اجراي اين طرح ضمن كاهش ميزان تصادفات جاده اي، تردد بين روستاها در كمترين زمان ممكن خواهد شد.

 



در دهه فجر برگزار مي شود نمايشگاه بزرگ كتاب در مازندران

قائم شهر - خبرنگار كيهان:
در دهه فجر نمايشگاه بزرگ كتاب با حضور بيش از 350 ناشر برتر كشور در مازندران برپا مي شود.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران در جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان قائم شهر با ذكر مطلب فوق گفت در اين نمايشگاه انواع كتاب هاي تخصصي و عمومي با 40 درصد تخفيف از هفدهم تا بيست وسوم بهمن در محل اين نمايشگاه واقع در ساري كيلو 7 جاده نكا عرضه مي شود.
وجود تنوع كمي و كيفي و تازه هاي كتاب، ارائه كتب با تخفيف 20 درصدي از طريق خريد بن كتاب، امكان خريد الكترونيكي، برگزاري نشست ها و كارگاه هاي تخصصي در حوزه كتاب و كتابخوان، برپايي سراي اهل قلم و طنز را از ويژگي هاي اين نمايشگاه اعلام كرد.

 



فرماندار: كاشاني ها نان خود را در خانه پخت مي كنند

كاشان- خبرنگار كيهان:
معاون استاندار و فرماندار ويژه كاشان از كاهش 5 تا 10 درصدي ميزان مصرف آرد در اين شهرستان از زمان اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها خبر داد.
حسينعلي حاجي در جمع خبرنگاران افزود: با اصلاح قيمت نان ميزان مصرف خانواده ها كم شده و اسراف نيز كاهش يافته است.
به گفته وي در حال حاضر كه نانواها آرد كيلويي 280 تومان را با انتخاب و سليقه خود از كارخانه دلخواهشان خريداري مي كنند، انگيزه رقابت در پخت بهترين نان توسط آنها ايجاد شده است.
وي يادآور شد: هم اكنون فروشندگان بيش از 20 كارخانه آرد، علاوه بر 2 كارخانه توليد آرد در اين شهرستان آمادگي فروش آرد با كيفيت هاي مختلف را دارند.وي تصريح كرد: در خصوص تأمين آرد مرغوب و نان با كيفيت، اداره غله كاشان را موظف به تأمين بهترين نوع گندم از ديگر استان ها كرديم تا بتواند با خريد گندم و فروش آن به نانواها، كيفيت آرد و پخت نان در اين شهرستان را همزمان با سراسر كشور ارتقاء دهد.
فرماندار كاشان، تداوم نظارت مستمر بر امر نان را با وجود آزادسازي قيمت آرد تاكيد كرد و گفت: كنترل و نظارت بيشتر شده و با واحدهاي عرضه نان در صورت تخلف همانند ديگر واحدهاي صنفي برخورد قانوني خواهد شد.وي خاطرنشان كرد: با بررسي هاي به عمل آمده متوجه شديم بازار تنور فروشان براي فروش تنورهاي گازي گردان كوچك خانگي گرم است و تعدادي از خانواده ها ترجيح داده اند با خريد آن، خود نان خانواده خود را تهيه كنند.

 



آب شرب به تخت سليمان رسيد

اروميه- خبرنگار كيهان:
مدير پايگاه جهاني تخت سليمان گفت: پس از 17 سال آب شرب از روستاي نصرت آباد به مجموعه تخت سليمان منتقل شد.
فرهاد عزيزي افزود: انتقال آب شرب از روستاي نصرت آباد به مجموعه ميراث جهاني تخت سليمان به طول دو كيلومتر انجام شد.وي با اشاره به همكاري و نظارت اداره آب روستايي شهرستان تكاب در اين راستا، گفت: با توجه به سنگي بودن مسير انتقال لوله، از تجهيزات و ماشين آلات مختلفي براي حفاري مسير استفاده شد.اين مقام مسئول مسير آبي حفر شده را به عمق يك متر و 20 سانتي متر به طول 115 متر عنوان كرد و افزود: مسير سنگي و رسوبي نيز به عمق يك متر و 20 سانتي متر به طول 210 متر حفر شد.وي با اشاره به مسير خاكي حفر شده به عمق يك متر و 20 سانتيمتر و به طول يك هزار و 740 متر، گفت: لوله هاي آب شرب در مسير انتقال به مجموعه تخت سليمان عايق بندي شدند.عزيزي با بيان اينكه در اين راستا نقشه برداري مسير انتقال آب به مجموعه تخت سليمان نيز انجام شد، يادآور شد: لوله كشي آب ساختمان هاي رفاهي و اداري اين مجموعه دوباره انجام شد.

 



هديه 10 ميليون توماني استانداري مازندران براي اعزام دانش آموزان به كربلا

ساري- خبرنگار كيهان:
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران از اختصاص مبلغ 100 ميليون ريال توسط استانداري براي اعزام گروهي از دانش آموزان دختر شهر ساري به كربلاي معلا خبر داد.
هادي ابراهيمي، در همايش كاروان عاشوراييان و بصيرت ديني در ساري، وظيفه معلمان و مربيان را در جامعه امروز بسيار سنگين دانست و گفت: معلمان مي بايست ضمن برگزاري چنين برنامه هايي، دلايل تنهايي امام حسين(ع) در سال 61 هجري را براي نوجوانان رمزگشايي كنند.
وي با بيان اينكه مكتب امام حسين(ع) به انقلاب اسلامي كشور ما بصيرت بخشيد، بيان داشت: اگر انقلاب مردم ما توانست در برابر تمامي توطئه هاي دشمنان ايستادگي كند به بركت پيروي جوانان ميهن از مكتب عاشورا بود.
ابراهيمي اظهار داشت: اكنون امواج انقلاب اسلامي ايران كه برگرفته از آموزه هاي امام حسين(ع) است، به گوشه و كنار جهان فرستاده شده و همه آزاديخواهان دنيا از اين سيره پيروي مي نمايند.
معاون سياسي امنيتي استاندار ادامه داد: امروز اگر در يك كشور غربي دختر مسلمان محجبه اي اخراج از دانشگاه را به برداشتن حجاب خود ترجيح مي دهد، نشان دهنده ادامه مسير نوراني زينب كبري(س) در سراسر دنياست.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14