(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 16 بهمن 1389- شماره 19856

حديث دشت عشق
هفته بيست و يكم ليگ برتر پيروزي با «نفت» تنور ليگ را گرم مي كند
اخبار كوتاه از فوتبال
32 بازيكن به تيم ملي فوتبال دعوت شدند تيم جام ملت ها برابر روسيه
جام يادگار امام (ره) آخرين فرصت است بنا : ديگر مسابقه انتخابي تيم ملي نخواهيم داشت
ليگ برتر بسكتبال به نيمه راه رسيد تقابل آسيايي ها در تهران
دعوت از نادريان به تيم ملي تكواندو



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «رسول علينقي»
فرمانده گردان روح الله

شهيد «رسول علينقي»، سال 1342 درشهرستان ساوه چشم به جهان گشود.
در نوجواني درجريانات انقلاب اسلامي قرارگرفت و با شور و حال جواني خود همگام با ديگر دوستان خود در راه پيروزي انقلاب اسلامي تلاش بي وقفه اي نمود. با پيروزي انقلاب وي با پيوستن به پليس قضايي درراه خدمت به انقلاب نوپاي اسلامي به جبهه هاي حق عليه باطل شتافت. پس از بازگشت از جبهه به ادامه تحصيل پرداخت وموفق شد در رشته حقوق فارغ التحصيل شود.با تشكيل نيروي انتظامي به جبهه هاي شرق كشور و در قرارگاه مقدم مرصاد مشغول مبارزه با سوداگران مرگ گرديد. وي به عنوان فرماندهي گردان 123 روح ا... كه گرداني به اصطلاح خط شكن و هميشه درخط مقدم نبرد بود منصوب گرديد. پس از مدتي كوتاه گردان 123 روح ا... به گردان مومنين ملقب شد. سردار علينقي در روز سيزدهم ماه سال 1380 طي يك عمليات شناسائي، نيروهاي خود را سازماندهي و به نصرت آباد اعزام نمود. دريك درگيري كه درمنطقه قطار خنجك روي داد نيروهاي اشرار عليرغم، برتري نيرو و ادواتي كه داشتند مرعوب تاكتيكها و رزم اين فرمانده شجاع و نيروهايش شدند.
وي پس از مبارزه بي امان هدف گلوله اشرار قرارگرفت و به آرزوي ديرينه خود كه پيوستن به صف ياران حضرت سيدالشهدا (ع) و نوشيدن شربت شهادت بود، رسيد و خون او نهال امنيت را برخاك كوير آبياري كرد.
¤ گفتني است براي يكدست شدن تصاوير شهداي نيروي انتظامي تصاوير اين شهيدان با لباس متحد الشكل است.

 



هفته بيست و يكم ليگ برتر پيروزي با «نفت» تنور ليگ را گرم مي كند

مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور پس از وقفه اي طولاني از امروز با برگزاري هفت بازي از هفته بيست و يكم مجدداً پيگيري مي شود كه در يكي از حساس ترين ديدارهاي امروز پيروزي در ورزشگاه آزادي از تيم صنعت نفت آبادان پذيرايي خواهد كرد.
هفته بيست و يكم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از امروز شنبه با برگزاري هفت بازي در شهرهاي مختلف آغاز مي شود و فردا (يكشنبه) با رويارويي تيم هاي استقلال و استيل آذين و شهرداري با مس به اتمام مي رسد. در زير اشاره اي گذرا به مهم ترين ديدارهاي امروز خواهيم داشت:
ذوب آهن به دنبال
تثبيت صدرنشيني
صدرنشين مقتدر ليگ برتر بعد از پيروزي مقابل مس در بازي حيثيتي روز دوشنبه با روحيه و اعتماد به نفسي بالا امروز به مصاف سايپا مي رود، تيمي كه مربي اش مدعي شده براي شروع ليگ لحظه شماري مي كند و درصدد جبران ناكامي هاي نيم فصل اول است. ذوب آهن صدرنشين كه اختلافي 22 امتيازي با سايپا در رده چهاردهم جدول دارد، مي تواند با كسب پيروزي در مصاف با اين تيم جايگاه خود را در صدر جدول استحكام بيشتر بخشيده و همچنان يكه تاز جدول رده بندي باشد. همين موضوع انگيزه شاگردان ابراهيم زاده را براي كسب پيروزي در آغاز دوباره ليگ دوچندان مي كند.
تقابل عماد رضا با سپاهان
تمام اميد سپاهان به پيروزي در ديدارهاي معوقه بود تا فاصله خود را با صدر جدول كم كند اما اين تيم در نخستين ديدار عقب افتاده اش مقابل صباي قم به نتيجه تساوي رضايت داد تا همچنان در فاصله هفت امتياز تيم ذوب آهن بايستد. سپاهان در آغاز دوباره مسابقات ليگ امروز به بوشهر مي رود و مقابل تيم استيلي مي ايستد. تيم استيلي آماده تر از هفته هاي اخير در حالي كه عمادرضا را در نوك آتش حمله خود خواهد داشت، از تيم قلعه نويي پذيرايي خواهد كرد. ايستادن عمادرضا مقابل تيمي كه سال گذشته با آن قهرمان ليگ شد، يكي از اتفاقات جالب توجه ديدارهاي هفته بيست و يكم ليگ برتر است.
رونمايي از پيروزي جديد
خيلي از علاقمندان به فوتبال منتظر تماشاي پيروزي جديد هستند. اين تيم كه در تعطيلات ليگ برتر در دو تورنمنت تركيه و امارات شركت كرد و با تيم هاي اروپايي روبه رو شد با هزار اميد و آرزو مهياي ادامه مسابقات ليگ شده است. تيم علي دايي در آغاز دوباره مسابقات ليگ برتر به مصاف تيم نفت آبادان مي رود، همان تيمي كه در بازي رفت با يك گل مغلوب پيروزي شد.
پيروزي را در بازي با نفت آبادان قطعاً متفاوت از گذشته خواهيم ديد. قطعيت اين تفاوت از آنجاست كه ديگر شيث رضايي در تيم حضور نخواهد داشت، بازوبند كاپيتاني بر بازوي سپهر حيدري بسته خواهد شد و «ژلكو مياچ» كروات هم كنار دست علي دايي خواهد نشست و بار دانش فني و تجربه نيمكت سرخپوشان بيشتر مي شود. در مقابل نفت آبادان هم با انگيزه اي متفاوت به مصاف پيروزي خواهد آمد. اين تيم كه با 2 امتياز كمتر نسبت به پيروزي رتبه هفتم جدول را در اختيار دارد، با انگيزه پيروزي به مصاف تيم دايي خواهد آمد تا جاي اين تيم را بر سكوي پنجم بگيرد.
برنامه ديدارهاي هفته بيست و يكم ليگ برتر به شرح زير است:
شنبه 16/11/89
¤ ذوب آهن اصفهان- سايپاي البرز (ساعت 15)
¤ فولاد خوزستان- نفت تهران (ساعت 15)
¤ ملوان بندرانزلي- پيكان قزوين(ساعت 15)
¤ شاهين بوشهر- سپاهان اصفهان (ساعت 15)
¤ راه آهن شهر ري- صباي قم (ساعت 15)
¤ پيروزي تهران- صنعت نفت آبادان (ساعت 45:15)
¤ پاس همدان- تراكتورسازي تبريز (ساعت 45:15)
يكشنبه 17/11/89
¤ شهرداري تبريز- مس كرمان (ساعت 15)
¤ استيل آذين- استقلال تهران (ساعت 45:15)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

برگزاري بازي تيم اميد ايران و قطر در هاله اي از ابهام
برگزاري بازي تداركاتي تيم فوتبال اميد با قطر در روز 20 بهمن در هاله اي از ابهام قرار دارد. در حالي كه به نظر مي رسيد قرار است 20 بهمن تيم اميد ايران در ورزشگاه آزادي به مصاف تيم اميد قطر برود به احتمال زياد اين مسابقه برگزار نمي شود. ظاهرا مسئولان تيم فوتبال قطر در نامه اي به فدراسيون فوتبال اعلام كرده اند كه قادر نيستند به تهران بيايند و از تيم اميد ايران خواسته اند تا به دوحه بروند. با توجه به اينكه هنوز تعداد زيادي از بازيكنان تيم اميد با مشكل خروجي روبه رو هستند به همين دليل فدراسيون فوتبال چندان با اين پيشنهاد موافقت نكرده و به همين جهت برگزاري ديدار با قطر را بايد بيشتر منتفي دانست.
استقلال در سه بازي تداركاتي به ميدان مي رود
سايت باشگاه استقلال اعلام كرد سرپرست اين باشگاه با نمايندگان شركت آلفا به توافق رسيد تا در آينده سه بازي تداركاتي برگزار شود. روز چهارشنبه جلسه دادگاه CSA با حضور قضات دادگاه و مسئولين شركت آلفا و همچنين علي فتح الله زاده برگزار شد. در اين دادگاه كه به دليل شكايت شركت آلفا از استقلال تشكيل شده بود پس از نشست چند ساعته تفاهم شد تا سه بازي در آينده بر اساس مذاكراتي كه بين طرفين ادامه خواهد يافت، انجام شود. مديريت باشگاه استقلال روز گذشته از زوريخ به تهران بازگشت. شركت آلفا يكي از شاكيان باشگاه استقلال بود.
بازگشت نكونام و شجاعي به تركيب اوساسونا
سايت خبري باشگاه اوساسونا با تيتر خبر خوش براي كاماچو نوشت: براي پيروزي برابر رئال مايوركا سرمربي تيم هر دو ايراني خود را در اختيار دارد. كادر پزشكي باشگاه اوساسونا در گزارشي وضعيت دو بازيكن ايراني باشگاه را مطلوب عنوان و اين دو را براي حضور در بازي برابر رئال مايوركا كاملا آماده توصيف كرده است.
كريمي سرمربي استقلال اهواز شد
سرمربي سابق استقلال اهواز بار ديگر هدايت اين تيم را برعهده گرفت. فيروز كريمي كه در سال هاي گذشته چندين بار هدايت تيم فوتبال استقلال اهواز را برعهده داشته است، در اين فصل نيز پس از بركناري داريوش يزدي، سرمربي اين تيم اهوازي شد. قرارداد كريمي با استقلال كه در هيات فوتبال خوزستان نيز به ثبت رسيده است، تا پايان فصل خواهد بود.
دوري دوماهه روانخواه از ميادين
اميدرضا روانخواه هافبك تيم فوتبال استقلال تهران كه در جريان بازي اين تيم برابر شهرداري ياسوج مصدوم شد به احتمال زياد تا دو ماه قادر به همراهي استقلال نيست. اين بازيكن شيرازي از ناحيه زانو مصدوم شده و پزشكان امروز از پاي مصدوم او عكس ام آرآي خواهند گرفت تا شدت مصدوميتش مشخص شود اما به گفته نزديكان استقلال بررسي هاي اوليه نشان داده او حداقل تا دو ماه دور از ميادين خواهد بود.
قلعه نويي: نمي خواهم مربي موقت باشم
قلعه نويي كه پيشنهاد سرمربيگري تيم ملي براي بازي دوستانه با تيم روسيه را نپذيرفت علت آن را مسايل كاري اش عنوان كرد و در واكنش به نظرات برخي كارشناسان كه معتقدند سرباز وطن در هر مقطع و تحت هر شرايطي بايد مسئوليت و تكليف ملي اش را انجام دهد و قلعه نويي بهتر بود اين پيشنهاد را حتي اگر در صورت موقت بودن، قبول مي كرد، گفت: صحبت مسئولان فدراسيون براي پذيرفتن سرمربيگري تيم ملي فقط براي بازي با روسيه بود كه من به دلايلي آن را نپذيرفتم، آنها سرمربيگري طولاني مدت تيم ملي را كه پيشنهاد نكردند. همچنين بايد بگويم اگر قبول مي كردم، همين آقايان برعكس حرف هاي ديگري زده و طور ديگري انتقاد مي كردند.
غيبت كعبي، برهاني و معدنچي
تيم فوتبال استيل آذين دو بازيكن تاثيرگذار خود را در ديدار هفته بيست و يكم ليگ برتر برابر استقلال در اختيار نخواهد داشت. حسين كعبي به دليل اخراج در بازي پيشين استيل آذين برابر نفت تهران و مهرزاد معدنچي به خاطر سه اخطاره بودن، نمي توانند تيم شان را در ديدار هفته بيست و يكم برابر استقلال همراهي كنند. در تيم استقلال نيز آرش برهاني به دليل محروميت غايب خواهد بود.
جدايي اولروم از تراكتورسازي تبريز
مهاجم تيم فوتبال تراكتورسازي به تيم دسته اولي فولادگستر پيوست. با توجه به اينكه فراز كمالوند از عرفان اولروم چندان استفاده نمي كرد پس از مطرح شدن پيشنهاد تيم دسته اولي فولادگستر اين بازيكن با توافق باشگاه تراكتورسازي به اين تيم دسته اولي پيوست. اين مهاجم كه اين فصل قراردادش با تراكتورسازي به پايان مي رسيد چهارشنبه شب با فولادگستر قرارداد امضا كرد و بازيكن اين تيم شد.
هاشميان، غايب پيروزي در بازي امروز
دو بازيكن ملي پوش تيم فوتبال پيروزي تهران در بازي با صنعت نفت آبادان به ميدان خواهند رفت. تيم فوتبال پيروزي تهران براي بازي با صنعت نفت آبادان از هفته بيست و يكم رقابتهاي ليگ برتر مي تواند از دو بازيكن ملي پوش خود كه در جام ملت هاي آسيا حضور داشتند، استفاده كند. محمد نوري و غلامرضا رضايي در بازي با نفت به ميدان خواهند رفت. همچنين وحيد هاشميان و عليرضا محمد به علت مصدوميت از فهرست هجده نفره خط خوردند.

 



32 بازيكن به تيم ملي فوتبال دعوت شدند تيم جام ملت ها برابر روسيه

تيم ملي فوتبال ايران به منظور برگزاري ديدار دوستانه با تيم ملي روسيه روز دوشنبه 18بهمن ماه با 23بازيكن عازم امارات خواهد شد.
براساس تصميم عليرضا منصوريان مربي تيم ملي فوتبال ايران و با هماهنگي فدراسيون فوتبال، همان 23 بازيكني كه درجام ملتهاي آسيا تيم ملي را همراهي كردند، براي ديدار با روسيه نيز به اردو دعوت شده اند. اسامي بازيكنان دعوت شده به شرح زير است:
سيد مهدي رحمتي، ابراهيم ميرزاپور، شهاب گردان، خسرو حيدري، فرشيد طالبي، سيدجلال حسيني، هادي عقيلي، احسان حاج صفي، محسن بنگر، محمد نصرتي، جواد نكونام، آندرانيك تيموريان، قاسم حدادي فر، محمد نوري، پژمان نوري، ايمان مبعلي، غلامرضا رضايي، مسعودشجاعي، محمدرضا خلعتبري، كريم انصاريفرد، رضا نوروزي، محمد غلامي و آرش افشين.
همچنين كادر فني و پشتيباني تيم ملي بجز افشين قطبي وپيت بيوتر، همان نفرات اعزامي به جام ملتهاي آسيا خواهند بود و هدايت تيم برعهده عليرضا منصوريان، منصور رشيدي، كريم باقري و اصغر حاجيلو به عنوان سرپرست خواهد بود.ضمن اينكه كريم باقري روي نيمكت تيم ملي حضور خواهد داشت.
براساس توافق فدراسيون هاي فوتبال ايران و روسيه ديدار دوستانه تيم هاي ملي دو كشور روز چهارشنبه 20بهمن 89 ساعت 30/19 به وقت تهران در ورزشگاه بن زايد ابوظبي برگزار خواهد شد.

 



جام يادگار امام (ره) آخرين فرصت است بنا : ديگر مسابقه انتخابي تيم ملي نخواهيم داشت
<
br>محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي پس از بازگشت از جام وهبي امره تركيه درمورد اين تورنمنت و همچنين برنامه هاي بعدي تيم ملي سخن گفت.
بنا عنوان كرد كه مسابقات انتخابي تيم ملي دركشتي فرنگي برگزار نمي شود و جام يادگار امام (ره) آخرين فرصت براي ورود به تيم ملي است. چكيده اي از صحبتهاي بنا در ذيل مي آيد:
¤ انتظاراتي كه داشتيم درتركيه برآورده شد. نگاه ما بايد به تيمي كه اعزام كرديم باشد نه بر كل جايگاه كشتي فرنگي ايران، توقعات از كشتي فرنگي بالاست.
ما نمي خواهيم فقط يك تيم داشته باشيم و رقابت را از بين ببريم. نفراتي را به وهبي امره برديم كه از كنكور انتخابي رد شدند و به آنها ميدان داديم تا رقيب ملي پوشان شوند. اگر بين علي اكبري و بابك قرباني رقابت نبود هيچكدام از آنها درجهاني و بازي هاي آسيايي طلا نمي گرفتند. اين درحالي بود كه گرجستان، مجارستان و يا بلاروس چندين سال با همين نفراتشان مسابقه مي دهند اما ايران فقط يك تيم ندارد.
¤جز سوريان و علي اكبري، بقيه نفرات اصلي درجام جهاني كشتي مي گيرند. البته نوروزي و عبدولي دريك وزن بالاترمحك مي خورند. ما مي توانيم 14نفر به جام جهاني ببريم كه ساير كشتي گيران از بين نفرات برتر قهرماني كشور انتخاب مي شوند. سعي مي كنيم با مساعدت فدراسيون هر 14كشتي گير را به بلاروس اعزام كنيم.
¤ مسابقه انتخابي نداريم حالا هر كس هرچه مي خواهد بگويد.جام يادگار امام آخرين فرصت براي كشتي گيراني است كه مي خواهند وارد چرخه تيم ملي شوند و آنهايي كه بيرون مانده اند بايد دراين جام كشتي بگيرند. پس از آن هم ديگر مسابقه داخلي نداريم.
درسال آينده مسابقات آسيايي، سه تورنمنت بين المللي و مسابقات جهاني را داريم. نفرات نزديك به هم را به تورنمنت يكسان اعزام مي كنيم و در فضاي مسابقات خارجي وداور بي طرف آنها را رودروي هم قرار مي دهيم. كاري كه سال قبل در وزن 84 كيلوگرم كرديم و داود اخباري، داود عابدين زاده و طالب نعمت پور كشتي گرفتند كه نعمت پور اول شد و به تيم ملي رسيد.
¤ من از قهرماني سامان طهماسبي درتركيه كه با پيراهن تيم ملي آذربايجان صورت گرفت خوشحال شدم. متأسفانه پس از آنكه طهماسبي دو مدال جهاني براي ايران گرفت به قول هاي داده شده به او عمل نشد و او مجبور شد به خاطر شرايط زندگي راهش را عوض كند. شايد روزنامه اي بنويسد او رابه اردو راه نداديد و بي انگيزه شد. درحالي كه اين حرف ها بي ارزش است. ما او را هم به اردو دعوت كرديم اما طهماسبي گفت من تصميمم را گرفته ام. ان شاءالله خدا به اوكمك كند. البته درايران مهره هاي كارساز خوبي در 84كيلو داريم.

 



ليگ برتر بسكتبال به نيمه راه رسيد تقابل آسيايي ها در تهران

هفته يازدهم ليگ برتر بسكتبال با ديدار حساس بين دو تيم مهرام تهران و ذوب آهن اصفهان آغاز مي شود.
هفته يازدهم و پاياني نيم فصل اول ليگ برتر بسكتبال كشور با ديدار دو تيم مدعي مهرام و ذوب آهن اصفهان آغاز مي شود، اين بازي در حالي انجام خواهد گرفت كه مهرام تنها تيم بدون شكست ليگ براي هموار كردن راه قهرماني خود و كسب روحيه مناسب براي ديدار با پتروشيمي فقط به پيروزي فكر مي كند.
در طرف ديگر ميدان ذوب آهن اصفهان نيز كه در كورس قهرماني رقيبان سرسختي در پيش رو دارد به چيزي جز پيروزي در اين رقابت فكر نمي كند. شاگردان فرزاد كوهيان نيز كه روز سه شنبه الشفيل لبنان را در پيش رو دارند مي خواهند با روحيه اي بالا از تهران بروند.
پتروشيمي بندر امام ديگر تيم مدعي اين فصل در ماهشهر ميزبان شركت ملي حفاري اهواز است. شاگردان مصطفي هاشمي كه در هفته دهم استراحت كردند زمان مناسبي براي تمرين و آمادگي براي اين ديدار داشتند.
صدرنشين و تازه وارد ليگ در اين هفته مهمان دانشگاه آزاد اسلامي است. تيم راه و ترابري قم كه با پيروزي در هفته دهم توانست صدر جدول را تصاحب كند مي تواند با پيروزي در اين رقابت شانس قهرماني نيم فصل خود را حفظ كند. ديدار معوقه دو تيم پتروشيمي بندر امام و مهرام تهران از هفته دهم ليگ برتر روز دوشنبه در ماهشهر برگزار خواهد شد. برنامه هفته يازدهم ليگ برتر به شرح زير است:
¤ مهرام تهران- ذوب آهن اصفهان
¤ كاسپين قزوين- بانك سامان
¤ پتروشيمي بندر امام- شركت ملي حفاري اهواز
¤ ب.آ شيراز- شهرداري گرگان
¤ دانشگاه آزاد اسلامي- راه و ترابري قم
¤ توزين الكتريك كاشان- هيأت بسكتبال شهركرد

 



دعوت از نادريان به تيم ملي تكواندو

عضو تيم ملي تكواندو پس از آسيب ديدگي در مرحله سوم رقابتهاي انتخابي اين تيم اجازه دارد تمرينات خود را در اردوي تيم ملي آغاز كند.
رضا نادريان هفته گذشته و در جريان ديدارهاي مرحله سوم انتخابي در اولين مبارزه خود دچار مصدوميت شد و موفق به ادامه مبارزات نشد. پس از آن كادر فني تيم ملي به دليل سوابق نادريان از وي براي حضور در اردوي تيم ملي دعوت كرد.
رضا مهماندوست سرمربي تيم ملي در اين مورد گفت: نادريان تكواندو كار قابلي است كه نمي توان به سادگي از كنار آن گذشت، به همين دليل از وي دعوت كرديم تا به اردوي تيم ملي بيايد ولي دعوت از او مشروط است. اگر آسيب ديدگي او طولاني شود نمي توانيم منتظرش باشيم ولي اگر در مدت يك ماه بتواند خود را به تمرينات برساند براي او در اردو انتخابي خواهيم گذاشت.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14