(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 16 بهمن 1389- شماره 19856

برف سنگين راه هاي روستايي چند استان كشور را مسدود كرد
با حضور رئيس مجلس دوازدهمين جشنواره ابن سينا برگزار مي شود
نحوه معافيت برخي ازسربازان متاهل
پيش بيني هواشناسي بارش ها ادامه دارد
سيل كرمان جان 5 نفر را گرفت
نجات كودك2 ساله از ماشين لباسشويي
نجات 8 تن از آتش سوزي در يك ساختمان چهار طبقه
سختگيري پليس براي جلوگيري از قاچاق شيشه به شرق آسيا
لكه 17 كيلومتري نفتي ساحل بندر ديلم را آلوده كرد
دستگيري يكي از شهرداران سابق فولادشهر
عمليات بعدي قوه قضائيه و دستگاه امنيتي دفاتر هرمي شرق تهران
برگزار ي همايش بين المللي سرطان كودك
حوادث كوتاه از كشور
نامرئي كردن اشيا ممكن شد
اتاق پنهاني فرعون مصر
افزايش آدم ربايي در مكزيك



برف سنگين راه هاي روستايي چند استان كشور را مسدود كرد

سرويس شهرستانها-
بارش سنگين برف در چند استان كشور منجر به مسدود شدن راههاي روستايي، مدفون شدن خودروها در زير برف و گرفتار شدن عده اي در زير برف شد.
گزارشهاي رسيده در اين باره را در پي مي خوانيد:
كرج: مدير كل راه و ترابري استان البرز گفت: براثر سقوط بهمن در محور كرج- چالوس، 6 دستگاه خودرو زير برف مدفون شدند.
«سيدعلي رضوي» روز پنج شنبه در گفت وگوبا ايرنا اظهار داشت: در اين حادثه كه شب گذشته رخ داد مأموران راهداري بلافاصله با حضور در منطقه «خرگوش دره» محل وقوع حادثه، سرنشينان خودروها را نجات دادند و به ايستگاه راهداري گچسر انتقال دادند.
رضوي افزود: با تلاش مأموران راهداري خودروها از زير بهمن خارج شدند.
مدير كل راه و ترابري استان البرز كه درمحل وقوع حادثه حضور داشت، افزود: شب گذشته در مجموع 11 مورد سقوط بهمن در محور كرج- چالوس رخ داد كه از اين تعداد سه مورد آنها سنگين بود.
همدان: مدير عامل جمعيت هلال احمر استان همدان گفت: به دنبال بارش شديد برف در محورهاي مواصلاتي استان همدان، امدادگران هلال احمر 40 مسافر و زاير پاكستاني را كه از كربلا عازم قم بودند و در گردنه اسدآباد همدان گرفتار برف شده بودند را نجات دادند.
«حميد ره انجام» شامگاه پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: شب گذشته به دنبال بارش برف شديد و برودت هوا امدادگران پايگاه امدادي گردنه اسدآباد به كمك مسافران اتوبوس در راه مانده كه سرنشينان آن زائران پاكستاني بودند شتافتند. وي گفت: مسافران اين اتوبوس از كربلا عازم قم بودند اما خودرو به علت بروز نقص فني و به دنبال آن يخ زدگي گازوئيل در مسير متوقف شد.
مديرعامل هلال احمر همدان گفت: امدادگران، تمام 40 سرنشين اتوبوس را توسط آمبولانس به پايگاه منتقل كرده و اسكان دادند و صبح پنج شنبه پس از رفع نقص خودرو و ارائه اقلام غذايي مورد نياز روانه قم ساختند.
وي افزود: علاوه بر اين، 231 نفر از مسافران ديگر مسيرهاي همدان طي 48 ساعت گذشته كه به دليل بارش برف در جاده هاي استان همدان متوقف شده بودند توسط نيروهاي امدادي استان همدان در پايگاه هاي امدادي جاده اي همدان اسكان يافتند. ارتفاع برف در برخي محورهاي كوهستاني استان همدان به 70 سانتي متر رسيد و در محور ملاير - همدان نيم متر گزارش شد.
زاهدان: فرماندار و رئيس ستاد حوادث غير مترقبه شهرستان خاش از نجات يك گروه 10 نفره كوهنوردي كه در سرما و برف قله 4050 متري تفتان گرفتار آمده بودند، خبر داد.
«عليرضا شهركي» جمعه در گفت وگوي اختصاصي با خبرگزاري جمهوري اسلامي اظهار داشت: گروههاي نجات و امداد شهرستان خاش به سرعت اين گروه كوهنوردي را به مكان امن منتقل كردند و خوشبختانه هيچ يك از كوهنوردان آسيب نديده اند و در سلامت كامل به سر مي برند.
وي بدون اشاره به هويت كوهنوردان نجات يافته، بيان داشت: شماري از اين افراد در شهرستان خاش اقامت يافتند.
شهركي با بيان اينكه بارندگيهاي رگباري باعث طغيان رودخانه «جم چين» در خاش شده است، افزود: شمار زيادي از راههاي ارتباطي بويژه در حوزه روستايي اين شهرستان تخريب يا مسدود شده است.
وي گفت: راه ارتباطي 80 روستا در شهرستان خاش با مركز قطع است و شماري از خانه هاي روستايي بين 10 تا 70 درصد تخريب شده است.
وي بيان داشت: در برخي نقاط شهري و روستايي خاش نيز علاوه بر خرابي جاده ها با قطع برق، تلفن و تخريب زير ساخت ها مواجه شديم و برخي اقلام ضروري از جمله وسايل گرمازا، موكت، زيرانداز و پمپ هاي تخليه آب در اختيار مردم قرار گرفت.
به گزارش خبرنگاركيهان، سيل راه ايرانشهر- دلگان- زهكلوت را قطع كرد كه با تلاش ماموران راهداري بازگشايي شد. سيل تلفات جاني دربر نداشت اما يك نفر از اهالي چاه اسحاق دلگان بر اثر صاعقه جان خود را از دست داد و به مزارع و اراضي كشاورزي و منازل خساراتي وارد كرد.
براساس اين گزارش، رودخانه هاي جنوب سيستان و بلوچستان به دليل استمرار بارندگي به حالت طغيان درآمده اند و محور بزمان- دلگان كه حلقه ارتباط سيستان و بلوچستان با كرمان محسوب مي شود نيز مسدود شد.
مراغه: بخشدار بخش مركزي چاراويماق از مسدود شدن راه ارتباطي 150 روستاي اين شهرستان بر اثر بارش برف سنگين و كولاك خبر داد.
«يحيي عليمحمدي» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: كولاك شديد و بارش برف سنگين در اين شهرستان كه از هفته گذشته شروع شده و هم اكنون نيز ادامه دارد موجب مسدود شدن راههاي روستايي اين شهرستان شد و روستانشينان را در تهيه مواد غذايي، انتقال بيماران به مراكز درماني و همچنين تهيه علوفه براي دام ها با مشكلات جدي روبه رو كرد.
ارتفاع برف در برخي محورهاي فرعي و اصلي اين شهرستان به بيش از 2 متر رسيده است.
خرم آباد: مديركل راه و ترابري استان لرستان گفت: بارش سنگين برف و كولاك شديد هوا در اين استان موجب انسداد راه 497 روستاي استان شد.
«عباس رضايي» عصر روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: بارش سنگين برف كه ارتفاع آن در مناطق كوهستاني و برخي مناطق روستايي استان به 60 سانتيمتر هم رسيده، موجب انسداد راههاي ارتباطي اين تعداد روستا در شهرستانهاي خرم آباد، بروجرد، دورود، دلفان، سلسله، كوهدشت و اليگودرز شده است.
وي اظهار داشت: راه بيش از 200 روستا تا ظهر روز پنجشنبه به طور كامل بازگشايي شدند.
به گزارش ايرنا، ميزان بارش سنگين برف كه از چهارشنبه در سطح استان لرستان آغاز شده در برخي از نقاط سردسير و برف گير استان به بيش از 60 سانتيمتر رسيده است.
مدير روابط عمومي جمعيت هلال احمر شهرستان دلفان گفت: بارش سنگين برف و كولاك شديد در محورهاي كوهستاني گاماسياب و گشور اين شهرستان موجب گرفتار شدن 70 دستگاه خودرو در ميان برفها، بروز چندين فقره تصادف و مصدوميت شش نفر از سرنشينان خودروها در محور گاماسياب شد.
«صيدكريم مرادي» روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا افزود: بارش سنگين برف و كولاك شديد موجب مسدود شدن محور كوهستاني و برف گير گاماسياب شده كه تعدادي از خودروهاي عبوري در اين محور گرفتار برف و كولاك و عدم امكان عبور از اين مسير و همچنين وقوع چند فقره تصادف شده است.
وي، با اشاره به مصدوميت تعدادي از سرنشينان اين خودروها، گفت: تيم هاي امدادي و واكنش سريع هلال احمر بلافاصله به محل اعزام و نسبت به ارائه كمك هاي امدادي به خودروهاي در برف مانده و نجات مصدومان اقدام كردند.
وي اظهار داشت: علاوه بر اعزام مجروحان حوادث رانندگي اين محور به مراكز درماني شهرستان، 70 دستگاه خودرو گرفتار در كولاك محورهاي كوهستاني و برف گير گاماسياب و گشور نيز رهاسازي و از محور عبور داده شدند.
اراك: مديرعامل جمعيت هلال احمر استان مركزي از اسكان و تغذيه اضطراري 135نفر از مسافران در راه مانده در پايگاههاي امداد و نجات بين شهري استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اراك، مرتضي سليمي در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه خدمات امدادي، اسكان و تغذيه اضطراري گفت: به منظور تغذيه اضطراري مسافران 80 قوطي كنسرو تن ماهي، 85 قوطي كنسرو لوبيا، 120قرص نان، 120بسته بيسكويت و شش كيلو خرما توزيع شده است.
ساري: سرپرست راه روستايي اداره كل راه و ترابري مازندران با اشاره به بارش برف در مناطق كوهستاني استان كه از چهارشنبه شب آغاز شده است، گفت: بارش شديد برف راه ارتباطي 70 روستاي مازندران را مسدود كرده است.
«لطف الله عباسي» روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا در ساري، افزود: اغلب اين روستاها در غرب استان مازندران واقع شدند كه مي توان به 40روستا در لاريجان آمل، 20 روستا در كلاردشت و 10روستا در منطقه سه هزار تنكابن اشاره كرد و گفت: نيروهاي راهداري در حال بازگشايي راههاي روستايي استان هستند. منطقه اشكور رامسر با حدود 70سانتيمتر برف بيشترين مقدار بارش برف را در استان داشته است.
رشت: به گفته مديركل راه و ترابري گيلان ارتفاع برف در محورهاي كوهستاني اين استان به 65 سانتيمتر رسيد و در بخش رانكوه املش اين ميزان به يك متر گزارش شده است. با اين حال تمام راههاي روستايي گيلان باز و تردد در آن به كندي جريان دارد.
مشهد: معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر خراسان رضوي از اسكان اضطراري 20 هزار زائر و مسافر در شهر مشهد به علت برودت هوا خبر داد.
«محمد قاسمي» روز پنجشنبه در گفتگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: با توجه به كاهش دماي هواي شهر مشهد، اين تعداد مسافر و زائر در 9 پايگاه شامل مدرسه، سالن ورزشي و حسينيه اسكان داده شدند.
ايوان غرب: نخستين برف زمستاني در ايوان غرب باريد و اين شهر و ارتفاعات آن را سفيدپوش كرد و باعث خوشحالي كشاورزان شد.
همچنين به دليل باد و بوران محور آزادشهر- خوشييلاق در استان هاي سمنان و گلستان شامگاه پنجشنبه مسدود شد.

 



با حضور رئيس مجلس دوازدهمين جشنواره ابن سينا برگزار مي شود

دوازدهمين جشنواره ابن سينا به منظور معرفي فعاليت هاي پژوهشي و آموزشي برگزيده دانشگاه علوم پزشكي تهران 17 بهمن ماه با حضور رئيس مجلس، معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و وزير بهداشت برگزار مي شود.
بنابر گزارش مهر دوازدهمين جشنواره ابن سينا به دو بخش پژوهش و آموزش تقسيم مي شود كه در بخش پژوهش جوايزي به همراه هزينه شركت در همايش هاي خارج از كشور براي برگزيدگان درنظر گرفته شده است.
اين دوره از جشنواره در بخش آموزش نيز جوايزي را به فعالان حوزه آموزش پزشكي اعطا مي كند. جايزه كشوري ابن سينا، جايزه آموزش پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران، جايزه حكيم جرجاني، جايزه اخلاق پزشكي و جايزه پيشكسوتان دانشگاه از جمله جوايزي است كه در اين دوره به برگزيدگان اعطا مي شود.
جايزه نفر اول در بخش پژوهش 80 ميليون ريال به اضافه 30 ميليون ريال اعتبار پژوهشي، جايزه نفر دوم در بخش پژوهش 60 ميليون ريال به اضافه 20 ميليون ريال اعتبار پژوهشي و جايزه نفر سوم در بخش پژوهش 40 ميليون ريال به اضافه 15ميليون ريال اعتبار پژوهشي درنظر گرفته شده است.
شرط دريافت اعتبار پژوهشي داشتن حداقل يك مقاله پذيرفته شده در همايش مورد نظر و تاييد معاونت پژوهشي است.
جايزه كشوري ابن سينا در دوازدهمين دوره اين جشنواره نيز 80 ميليون ريال گرانت آموزشي و 30 ميليون ريال هزينه شركت در يك همايش يا كارگاه آموزشي خارج از كشور به علاوه هديه معاونت آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي است.
همچنين در اين بخش برگزيدگان جايزه آموزش پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران 80 ميليون ريال گرانت آموزشي، 30 ميليون ريال هزينه شركت در همايش يا كارگاه را دريافت مي كنند.
جايزه حكيم جرجاني شامل 60 ميليون ريال گرانت آموزشي و 20 ميليون ريال هزينه شركت در همايش يا كارگاه و جايزه اخلاق پزشكي شامل 80 ميليون ريال گرانت آموزشي و هزينه يك سفر حج عمره با يك نفر همراه خواهد بود. جايزه پيشكسوتان دانشگاه هم شامل 80 ميليون ريال گرانت آموزشي و 30 ميليون ريال هزينه شركت در همايش يا كارگاه آموزشي است. اين گرانت ها به صورت اعتبار براي اجراي طرح هاي پژوهش در آموزش قابل استفاده است.

 



نحوه معافيت برخي ازسربازان متاهل

مشاور معاون نيروي انساني وجانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: اگر درخانواده اي 2 فرزند (خواهريا برادر) معلول باشند يكي از پسران خانواده از خدمت سربازي معاف مي شود.
سردار موسي كمالي با اعلام شرايط استفاده از معافيت سربازان متاهل داراي همسر معلول، درعين حال اظهار كرد: معافيت به افرادي كه همسرشان پيش از ازدواج داراي معلوليت باشد، تعلق نمي گيرد.
وي درباره معافيت سربازان متاهل كه داراي همسر معلول هستند، اظهار كرد: افرادي كه پس از ازدواج همسرشان دچار معلوليت شده باشد، از خدمت سربازي معاف مي شوند، اما اين معافيت به افرادي كه همسرشان پيش از ازدواج داراي معلوليت باشد، تعلق نمي گيرد، چون ممكن است افرادي از اين طريق سوء استفاده كنند.
وي افزود: درخانواده اي كه پدر يا مادر معلول وجود داشته باشد، يكي از فرزندانشان معاف مي شود.
به گفته مشاور معاون نيروي انساني وجانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح، اگر در خانواده اي دو فرزند (خواهر يا برادر) معلول باشند، يكي از پسران خانواده از خدمت سربازي معاف مي شود.
سردار كمالي درخاتمه به ايسنا گفت: هر نوع معلوليتي براي استفاده از معافيت مدنظر نيست، بلكه ميزان معلوليت دريك دستورالعمل به سازمان بهزيستي اعلام شده است و وضعيت افراد با توجه به اين دستورالعمل تطبيق داده مي شود.

 



پيش بيني هواشناسي بارش ها ادامه دارد

سازمان هواشناسي از ورود يك سامانه بارشي جديد به كشور خبر داد.
به گزارش اين سازمان آسمان كشور امروز و فردا تحت تاثير اين سامانه خواهد بود و بارش ها كماكان ادامه خواهد داشت.
به گفته پرويز رضازاده، اين سامانه نسبت به سامانه قبلي ضعيف تر است و با ورود آن بارش هاي خفيف ادامه مي يابد.
وي همچنين پيش بيني كرد با ورود اين سامانه سردي هوا تعديل شود.

 



سيل كرمان جان 5 نفر را گرفت

مدير عامل جمعيت هلال احمر كرمان گفت: وقوع سيل در بخش هاي مختلف استان تاكنون پنج كشته به جاي گذاشته است.
كاووس محمودي در گفت وگو با خبرنگار مهر در كرمان با اشاره به تلفات سيرجان، رودبار و كهنوج تصريح كرد: هم اكنون سه روستا در منطقه جازموريان در محاصره سيل قرار دارند و در بقيه مناطق استان مشكل خاصي وجود ندارد و سيل در مناطق استان كرمان تاكنون مجروح نداشته است.
وي افزود: مشكل سيل در رودبار تا حدودي حل شده است و مردم سيل زده مناطق جنوبي استان، به طور موقت اسكان يافته و برخي كمك هاي امدادي را دريافت كرده اند و اين كمك رساني ها ادامه دارد.
محمودي با اشاره به وقوع طوفان در برخي مناطق استان گفت: وقوع طوفان شن در جاده انار به يزد منجر به خسارت وارد آمدن به سه خودرو شد كه با كمك نيروهاي امدادي خودروها از محاصره طوفان شن بيرون آمدند.
مدير عامل جمعيت هلال احمر استان گفت: فرمانداري ريگان در گزارشي اعلام كرد كه 6 هزار خانواده در اين منطقه از وقوع سيل آسيب ديده اند.
وي گفت: طي 48 ساعت گذشته 960 تخته چادر، دو هزار و 300 تخته پتو و موكت، چهار هزار و 500 قوطي انواع كنسرو، 700 سبد غذايي، يك و نيم تن برنج و هزار و 500 كيلوگرم روغن در بين حادثه ديدگان توزيع شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس سيل كرمان يك مفقود برجاي گذاشته است و مسير راههاي رودبار به ايرانشهر و كهنوج به فارياب به دليل بارندگي هاي شديد و آبگرفتگي مسدود شده است.
معاون عمراني استاندار كرمان گفت: 116 روستا در سطح استان دچار آب گرفتگي شده اند كه بيشترين آنها در شهرستان هاي ريگان، رودبار جنوب، عنبرآباد، فهرج و كهنوج است.
وي خاطرنشان كرد: در اين بارندگي ها يك هزار و 740 رأس دام در كل مناطق تلف و همچنين 90 خانه تخريب شده است و 9 هزار و 150 هكتار از اراضي زراعي و باغي آسيب ديده است.محمد جواد كامياب بيان داشت: تاكنون 5 هزار و 850 خانه در جريان اين بارندگي ها و جاري شدن سيل بين 20 تا 60 درصد آسيب ديده اند.
وي تصريح كرد: در جريان اين بارندگي ها 40 دهنه پل شكسته شده است و بخشي از آب آشاميدني مناطق رودبار و ريگان قطع شده است و 35 روستا با مشكل قطع آب روبه رو شده اند.
برق محدوده جنوب استان كرمان قطع شد و 14 شهر استان دچار آبگرفتگي شدند كه بيشترين آن مربوط به كرمان، زيدآباد، رودبار، سيرجان، جيرفت، كهنوج، ريگان، فهرج و زرند بوده است. مسير شهر بابك به هرات به دليل ايمني بيشتر در شب پنج شنبه مسدود شد.

 



نجات كودك2 ساله از ماشين لباسشويي

كودك 2 ساله بازيگوش كه به درون ماشين لباسشويي رفته و گرفتار شده بود توسط آتش نشانان نجات پيدا كرد.
به گزارش ايسنا ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران بزرگ در روز چهارشنبه از گرفتار شدن يك كودك در درون ماشين لباسشويي مطلع شد و ماموران ايستگاه 3 آتش نشاني به محل حادثه واقع در خيابان 17شهريور اعزام شدند.
آتش نشانان پس از حضور در محل حادثه با بكارگيري تجهيزات ايمني و نجات، اين كودك بازيگوش را از درون محفظه شيشه اي ماشين لباسشويي بيرون آوردند و به آغوش والدينش بازگرداندند.
رحمان كمالي، فرمانده آتش نشانان در اين عمليات، بازيگوشي كودك را علت بروز اين حادثه اعلام كرد.

 



نجات 8 تن از آتش سوزي در يك ساختمان چهار طبقه

8 تن از ساكنان يك ساختمان مسكوني كه در طبقه چهارم گرفتار شده بودند توسط آتش نشانان نجات يافتند.
به گزارش ايسنا، ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران در شامگاه روز پنجشنبه از وقوع يك آتش سوزي در يك ساختمان مسكوني چهار طبقه واقع در 16متري اميري مطلع شد و آتش نشانان ايستگاه 85 به محل حادثه اعزام شدند.
محمدرضا شجاعي، فرمانده آتش نشانان اعزامي به اين عمليات درباره جزئيات حادثه گفت: آتش نشانان پس از حضور در محل حادثه با قطع جريان برق ساختمان و با كشيدن چند رشته لوله آبده اقدام به مهار شعله هاي آتش كردند.
وي ادامه داد: هشت تن از ساكنان اين واحد مسكوني كه دود زده و برخي از آن ها مجروح شده بودند را از ساختمان خارج كرده و براي انتقال به مراكز درماني تحويل اورژانس حاضر در محل دادند.
شجاعي افزود: آتش نشانان با ايمن سازي محل حادثه و اطمينان از مهار آتش به مأموريت خود پايان دادند.
به گفته وي علت اين آتش سوزي در دست بررسي است.

 



سردار رادان خبر داد
سختگيري پليس براي جلوگيري از قاچاق شيشه به شرق آسيا

جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: اقدامات لازم براي جلوگيري از قاچاق شيشه به كشورهاي جنوب شرق آسيا توسط پليس مبارزه با مواد مخدر و پليس فرودگاه در حال انجام است.
سردار احمدرضا رادان با اعلام اينكه اجازه نخواهيم داد عده اي حيثيت و آبروي كشور را به بازي بگيرند گفت: از فرماندهان پليس فرودگاهها و مواد مخدر خواسته ايم تا از همه امكانات خود براي جلوگيري از قاچاق شيشه به كشورهاي جنوب شرق آسيا استفاده كنند.
وي اظهار داشت: اخيرا يك باند قاچاق شيشه در فرودگاههاي كشور شناسايي و منهدم شد و بيش از 104 كيلوگرم شيشه نيز كشف شد. سردار رادان افزود: پليس مبارزه با مواد مخدر و پليس فرودگاهها در سفر حج امسال موفق شدند از خروج مواد مخدر توسط برخي حجاج به كشور عربستان جلوگيري كنند، اين اقدام باعث تشكر مردم و مسئولان از پليس شد.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي به فارس گفت: همانطور كه كنترل خروج حجاج و جلوگيري از خروج مواد مخدر توسط برخي براي مصرف شخصي در سفر حج كار سختي بود، در تمامي سفرهاي خارجي نيز بايد سخت گيري شود تا از قاچاق شيشه جلوگيري شود، اجازه نخواهيم داد عده اي حيثيت و آبروي كشور را به بازي بگيرند.

 



لكه 17 كيلومتري نفتي ساحل بندر ديلم را آلوده كرد

لكه نفت خام به طول 17كيلومتر نوار ساحلي خليج فارس در شهرستان ديلم را فراگرفته و بخشي از آب هاي ساحلي اين منطقه را نيز آلوده كرده است.
به گزارش ايرنا از گناوه رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان گناوه و ديلم با بيان اين مطلب افزود: اين آلودگي در اثر جاري شدن نفت خام ناشي از شكستگي در خط انتقال نفت منطقه آغاجاري در استان خوزستان به تلمبه خانه گوره در شهرستان ديلم روي داده است.
محمد توليده اظهار داشت: نفت خام ناشي از اين حادثه كه هفته گذشته روي داد ابتدا در يكي از پرآب ترين رودخانه هاي فصلي شهرستان ديلم جاري شده بود كه گروه هاي فني شركت نفت و مسئولان شهرستان ديلم تلاش چند روزه اي را براي مهار و امحاي نفت خام جاري شده در منطقه انجام دادند اما بارندگي هاي مداوم بخشي از اين آلودگي را به ساحل دريا كشانده است.
وي اظهار داشت: با مسئولان بهداشت، ايمني و محيط زيست شركت نفت گچساران و ديگر نهادهاي ذيربط مذاكره شده و هم اينك گروه هاي مختلفي در خشكي و آب هاي ساحلي با تجهيزات مختلف سرگرم جمع آوري لكه هاي نفتي هستند.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان گناوه و ديلم در پايان گفت: اگر بارندگي مانع از اين كار نشود اميد مي رود با همكاري دستگاه هاي ذيربط لكه هاي نفتي در مرحله اول از نوار ساحلي و سپس اراضي مجاور دريا جمع آوري شود.

 



دستگيري يكي از شهرداران سابق فولادشهر

فولادشهر- خبرنگار كيهان:
يكي از شهرداران سابق فولادشهر كه مدت ها به اتهام اختلاس و سوءاستفاده از مقام خود مورد تعقيب بود دستگير و روانه زندان شد.
وي كه در زمان دستگيري كارمند شهرداري فولادشهر بود به همراه دو نفر از همدستانش كه كارمند اين شهرداري بودند، دستگير شده است.
شنيده ها حاكي از آن است كه فرد نامبرده قبل از دستگير شدن براي پست معاونت شهرداري انتخاب شده بود. مراتب از سوي مقامات قضايي و دادسراي ويژه كاركنان دولت در دست رسيدگي است.

 



معاون دادستان تهران اعلام كرد
عمليات بعدي قوه قضائيه و دستگاه امنيتي دفاتر هرمي شرق تهران

معاون دادستان تهران بر ادامه عمليات و ضربات دستگاه امنيتي و قضايي كشور تا محوكامل شركت هاي هرمي تاكيد كرد.
رضا جعفري درگفت وگو با مهر درخصوص اقدام بعدي عمليات ويژه دستگاه امنيتي عليه شركت هاي هرمي با بيان اينكه هفته آينده نيز اينگونه دفاتر درچند نقطه تهران بويژه منطقه شرق تهران مورد اصابت ضربات ايستگاه امنيتي و انتظامي كشور قرار خواهد گرفت، گفت:ضربات دستگاه امنيتي و قضايي كشور به شركت هاي هرمي تا محو كامل آنها ادامه خواهد داشت.
معاون دادستان تهران تصريح كرد: دستگاههاي امنيتي، قضايي و انتظامي كشور مصمم هستند كه تا برچيده شدن اين گونه فعاليتهاي ناسالم اقتصادي اقدامات خود را ادامه دهند.
گفتني است چندي پيش درعملياتي ضربتي 1000 نفر در 50 خانه تيمي كه درحوالي منطقه سعادت آباد تهران متمركز بودند دستگير و تمامي اسناد و مدارك آنها مبني بر فعاليت درشركتهاي هرمي ثبت و ضبط شده است.
وي در اين رابطه تاكيدكرد: هم اكنون 62 مالك واحدهاي تجاري و مسكوني كه ملك خود را در اختيار شركت هاي هرمي قرارداده بودند، تحت پي گيري قضايي قرارگرفته اند.

 



برگزار ي همايش بين المللي سرطان كودك

اولين همايش بين المللي مسئوليت اجتماعي شركت ها با محوريت سرطان كودك در تاريخ 26بهمن، همزمان با روز جهاني سرطان كودك در محك برگزار مي شود.
اين همايش با هدف ترويج انديشه والاي كمك به همنوع و ايجاد آگاهي درخصوص مفهوم دقيق مسئوليت پذيري اجتماعي شركت ها و فوايد همه جانبه آن برگزار مي شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري شكارچي غيرمجاز
نائين - خبرنگار كيهان: اداره حفاظت از محيط زيست شهرستان نائين با همكاري كلانتري انارك موفق شدند يك شكارچي متخلف را دستگير كنند و از محل اختفاي او بقاياي لاشه 3 راس قوچ و ميش وحشي به همراه يك قبضه سلاح گلوله زني غيرمجاز كشف شد.
انهدام باند خريد و فروش سلاح غيرمجاز
بندرعباس - خبرنگار كيهان: يك باند خريد و فروش سلاح غيرمجاز در ميناب واقع در استان هرمزگان با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) متلاشي شد. از اعضاي اين باند 5 قبضه سلاح كلاشينكف و 6 قبضه سلاح شكاري كه به طرز ماهرانه اي در مصالح ساختماني جاسازي شده بود كشف و ضبط شد و در اين رابطه 4 نفر دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
انهدام باند سرقت و موادمخدر
قائم شهر - خبرنگار كيهان: ماموران نيروي انتظامي طي عملياتي 6 نفر از اعضاي اصلي باند تهيه و توزيع موادمخدر و سرقت اموال و كيف قاپي در شهرستان قائم شهر را دستگير كردند. از اين افراد مقاديري موادمخدر به همراه تعدادي گوشي تلفن همراه دوربين فيلمبرداري، كيس و مانيتور، رسيور، كارت عابربانك، سوخت و مدارك شناسايي كشف و ضبط شد.
متهمان با تشكيل پرونده اي تحويل مقامات قضايي شدند.
پلمب كارگاه سنگ شكن
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: با حكم مراجع قضايي يك كارگاه سنگ شكن در مينودشت پلمب شد. مدير امور منابع آب شهرستان هاي گنبدكاووس و مينودشت گفت: اين اقدام در پي برداشت غيرمجاز و غيراصولي مصالح روخانه اي توسط اين كارگاه سنگ شكن از بستر رودخانه دوغ در شهرستان مينودشت انجام شده است.
كشف 30 قطعه شيء عتيقه
ايلام- ايرنا: ماموران نيروي انتظامي شهرستان ايلام در جريان بازرسي از يكدستگاه خودروي پيكان 30 قطعه اشياي عتيقه كشف و دو نفر را به اتهام قاچاق اشياي عتيقه دستگير كردند.
تعطيلي كارگاه چاي تقلبي
ملارد - ايرنا: يك كارگاه كه با استفاده از برچسب هاي جعلي و اضافه كردن اسانس هاي غيرمجاز، چاي تقلبي به بازار عرضه مي كرد توسط نيروي انتظامي شهرستان ملارد شناسايي و تعطيل شد. به گفته رئيس اداره بازرگاني اين شهرستان، از كارگاه مزبور 20 تن چاي تقلبي در بسته هاي نيم كيلويي كشف و ضبط شد. و عوامل آن تحويل مقامات قضايي شدند.
دستگيري يك مامورنما در كرمان
كرمان- ايرنا: رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان كرمان گفت: فردي كه به عنوان مامور گاز، آب و برق و به قصد تعرض به بانوان به منازل مراجعه مي كرد با اقدامات اطلاعاتي و پليسي دستگير شد.
كشف بيش از 525 كيلوگرم موادمخدر
بندرعباس - خبرگزاري فارس: ماموران نيروي انتظامي مبارزه با موادمخدر استان هرمزگان طي عملياتي موفق شدند از محل دپوي قاچاقچيان بيش از 525 كيلوگرم موادمخدر كشف و ضبط كنند.

 



نامرئي كردن اشيا ممكن شد

دانشمندان انگليسي وسيله اي در حد تحقيقاتي براي نامرئي كردن اشياء كوچك ابداع كردند.
به گزارش شبكه ايران، هرچند تاكنون به نظر مي آمد كه نامرئي كردن اشياء فقط منحصر به فيلم هاي علمي تخيلي باشد، به تازگي دكتر شانگ ژنگ و همكارش در دانشگاه بيرمنگام انگليس، وسيله اي اختراع كرده اند كه با استفاده از اشلعه ليزر مي تواند اشياء كوچك را به نظر نامرئي جلوه دهد.بنابر گزارش واحد مركزي خبر، اين وسيله قادر است با شكست نور ليزر ساطع شده از شيئي كوچك، مانند گيره كاغذ، با استفاده از منشور ساخته شده ازماده كاني خاصي، نور را به نحوي منحرف كند كه به چشم بيننده نرسد. همين امر باعث مي شود كه شخص بيننده شيئي مورد نظر را نبيند. البته در حال حاضر، اين پديده فقط با نگاه كردن به شيئي از فيلتري مخصوص قابل استفاده است.
اگر فناوري اين دستگاه تحقيقاتي، به حدي پيشرفت كند تا اشياء بسيار بزرگ يا حتي بدن انسان را مخفي يا نامرئي كند، آنگاه يكي از استفاده هاي اجتناب ناپذير آن در زمينه هاي نظامي، مانند نامرئي كردن هواپيماها و زيردريايي ها، يا ساير تجهيزات نظامي در ميدان نبرد خواهد بود.

 



اتاق پنهاني فرعون مصر

هفته گذشته يك معمار فرانسوي به نام «ژان پيرهودن» از وجود دو اتاق پنهاني در هرم بزرگ و در مجاورت مقبره «خئوپس»، فرعون بزرگ كه تا به حال كشف نشده بودند، پرده برداشت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين دو اتاق براي قرار دادن وسايل مورد نياز فرعون پس از مرگ بوده است. بنا بر اعتقادات آن دوره، فراعنه بعد از مرگ نيز بايد از وسايل آسايش و رفاه برخوردار بودند.
تحقيقات «هودن» تاكنون براساس گمان و محاسبات گرافيكي بوده است. اما خودش مي گويد بعد از يافتن اشيايي در محل و به كمك گرافيك و طراحي هاي سه بعدي حالا بعد از 12 سال كار و 35 هزار ساعت كار تحقيقي، به وجود اين دو اتاق اطمينان دارد.با اين وجود مقامات مصري درخواست مجوز اكتشاف به او نداده اند.بعد از هزاران سال هنوز اسرار اهرام مصر و يكي از عجايب هفتگانه گشوده نشده است و تا زمان بازگشايي اين اسرار، وسوسه كشف معماري پيچيده اهرام همواره باستان شناسان را به تكاپو وا خواهد داشت.

 



افزايش آدم ربايي در مكزيك

يك ائتلاف گروه هاي مدني در مكزيك اعلام كرده است كه در سال 2010 ميلادي 209 نفر در اين كشور قرباني آدم ربايي شدند وجان خود را از دست دادند.
در بيانيه اين گروه ائتلافي موسوم به «مووي مينيتو بلانكو» آمده است كه 72 نفر از كل اين قربانيان، مهاجران آمريكاي مركزي بوده اند كه ربوده شده و در ماه اوت سال 2010 در منطقه شمالي «تامائوليپاس» توسط مردان مسلح گروه قاچاقچيان موادمخدر معروف به «لوس زتاس» سلاخي شدند.به گزارش پايگاه اينترنتي يانز، اين گروه همچنين اعلام كردند كه آمار سال 2010 در تاريخچه قربانيان آدم ربايي در مكزيك بي سابقه بوده است.موج خشونت ها در مكزيك رو به افزايش است و بيشتر در بين باندهاي قاچاق موادمخدر، آدم ربايي و قاچاق انسان شدت پيدا كرده است.در ماه اكتبر سال گذشته ميلادي كنگره مكزيك مجازات آدم ربايي را از 25 سال تا 45 سال حبس افزايش داد اما ظاهرا اين اقدام تاثير چنداني در جلوگيري از خشونت ها در اين كشور نداشته است.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14