(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 18 بهمن 1389- شماره 19858

كوتاه از ورزش شهرستانها
استاندار: اشتغال خانگي در زنجان عملياتي مي شود
امام جمعه: مسئولان ايلام به خود نيايند افشاگري خواهم كرد
كوتاه از دهه فجر
همزمان با ايام مبارك دهه فجر نخستين پروژه روشنايي خورشيدي معابر اهواز افتتاح شد
سرمايه گذاري تركيه براي توليد كنتور هوشمند در زاهدان
درخواست خوانساري ها براي تغيير اقليم
اسفندماه امسال برگزار خواهدشد جشنواره بين المللي شعر عربي نورالثقلين در اهواز
اعتراض شديد امام جمعه دورود به محاسبه نرخ گاز در اين شهر
از نگاه دوربين
مركز فني و حرفه اي قشم فاقد آب آشاميدني و تلفن ثابت است
راكد شدن پروژه هاي ميراث فرهنگي در شوشتر
انتصاب



كوتاه از ورزش شهرستانها

كسب مدال نقره
بابل- خبرنگار كيهان: در رقابت هاي جودو قهرماني پيشكسوتان كشور كه در مشهد برگزار شد مهدي فلاحيان از بابل در وزن 74 كيلو به فينال راه يافته و در نهايت به مدال نقره اين دوره از رقابتها دست يافت. همچنين تيم تكواندو بانوان الزهرا بابل در رقابتهاي ليگ نونهالان مازندران به مقام قهرماني دست يافت و عنوان سوم مسابقات بوكس قهرماني نوجوانان مازندران كه به ميزباني بهشهر برگزار شده بود به تيم بوكس بابل رسيد.
رقابت بين قوي ترين مردان
¤ رقابتهاي قويترين مردان مازندران به ميزباني هيئت پرورش اندام بابل در سالن آزادي اين شهر برگزار شد. در اين رقابتها 28 ورزشكار از شهرهاي مختلف مازندران شركت داشتند كه با انجام 5 آيتم بين شركت كنندگان در نهايت جوايز نفيسي به هشت نفر برتر اهدا شد.
نفرات برتر به ترتيب عناوين: عزيزاله وكايي از محمودآباد- محمدامين معنوي از آمل- محمدرضا محمديان از بابل- مهدي حجازي از نور- محمد پارسا از رامسر- مهدي خسروشاهي- حسين سيفي و كيهان خورشيدي هستند.
معرفي برترين تكواندوكاران بابلي
¤ در مسابقات تكواندو انتخابي تيم ملي بزرگسالان كشور كه در تهران برگزار شده بود احسان اميني از بابل در وزن پنجم توانست مقام دوم را كسب كند. همچنين علي پاكدين از بابل در وزن چهارم به عنوان سومي دست يافت. اين دو ورزشكار بابلي به مرحله سوم رقابت هاي انتخابي راه يافتند.
همچنين در رقابت هاي انتخابي تيم ملي بانوان 4 ورزشكار از بابل شركت داشتند كه سيدمبينا حسيني در وزن هفتم توانست به مقام سوم اين پيكارها دست يابد.
برگزاري مسابقات شنا
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:نخستين دوره مسابقات شنا دانش آموزي با شركت 60 نفر از دانش آموزان پسر سه مقطع تحصيلي در سه رشته كرال سينه، كرال پشت و قورباغه و در 4 گروه سني زير 10 سال، 11 و 12 سال، 13 و 14 سال و 15 تا 17 سال در شهرستان گنبدكاووس برگزار شد.
در رشته كرال سينه و در گروه سني زير 10 سال «ابوالفضل مختومي» در گروه سني 11 و 12 سال «محمدحسين شيباني» در گروه سني 13 و 14 سال «اميرهوشنگ حاجي صادقي» و در گروه سني 15 تا 17 سال نيز «ميلاد راهين پور» مقام اول اين رشته را كسب كردند. در رشته شناي «قورباغه» و شناي «كرال پشت» در گروه سني 11 و 12 سال «محمدحسين شيباني» و در گروه سني 13 و 14 سال نيز «اميرهوشنگ حاجي صادقي» و در گروه سني 15 تا 17 سال نيز «علي صيامي» مقام اول هر رشته را كسب كردند.
مسابقات كشتي با چوخه در قوچان
قوچان- خبرنگار كيهان: مسابقات كشتي باچوخه جوانان روستايي، در سالن ورزشي روستاي علي آباد از توابع قوچان برگزار شد.
اين مسابقات با شركت 76 كشتي گير برگزار شد كه در پايان نفرات اول تا سوم اوزان 45، 55، 65، 75 و 75+ انتخاب و معرفي شدند.
اعزام ووشوكاران مازندران به رقابت هاي كشوري
ساري- خبرنگار كيهان: مسابقات قهرماني ووشو استان مازندران در قائم شهر برگزار شد.
اين مسابقات در چهار رده سني نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در 2 بخش تالو و سانشو در تاريخ 7 و 8 بهمن ماه در سالن امام علي حبيبي قائمشهر برگزار شد. نفرات برتر اين مسابقات به اردوي تيم منتخب استان جهت شركت در رقابتهاي كشوري اعزام مي شوند.
معرفي شناگران برتر
نيشابور- خبرنگار كيهان: مسابقات شنا گراميداشت دهه فجر انقلاب اسلامي در نيشابور و با معرفي برترين ها به كار خود پايان داد.
در اين مسابقه 140 شناگر منتخب شهرستان در هفت رده سني به رقابت پرداختند.
اين مسابقات در رده هاي سني زير 10 سال و 10 سال در 25 متر كرال سينه و 25 متر قورباغه، در رده سني 11 تا 12 و 13 تا 14 سال در 50 متر كرال سينه و 50 متر قورباغه و در رده هاي سني 15 تا 17، 18 تا 25 و 26 تا 35 سال در 50 متر كرال سينه و 25 متر و 50 متر پروانه و در رده سني بالاتر از 36 سال در 25 متر كرال سينه برگزار شد.
كمبود فضاي ورزشي در فردوس
فردوس- خبرنگار كيهان: رئيس شوراي اسلامي شهر فردوس خواستار افزايش و توسعه زيرساخت ها و فضاهاي ورزشي در اين شهر شد. محمدحسين ميثمي افزود: سرانه ورزشي در فردوس 6 سانتي متر است كه نسبت به استاندارد آن كه 2 متر است بسيار ناچيز مي باشد. وي گفت: فردوس از كمبود فضاهاي ورزشي رنج مي برد و بايد ورزش محلات در سطح اين شهر احيا شود.
برتري تيم بوكس گنبدكاووس
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:تيم بوكس گنبدكاووس در مسابقه اي كه به مناسبت دهه مبارك فجر تدارك ديده بود، توانست تيم بوكس استان سمنان را با نتيجه 8 بر 2 شكست دهد.
اين مسابقه در 10 وزن برگزار شد كه تيم گنبدكاووس در اين مسابقه نتايج وزن هاي 49، 72، 60، 75، 69، 62، 64 و 66 كيلو را از آن خود كرد و در وزن هاي 52 و 56 كيلو نتيجه را به حريف واگذار كرد.
آغاز كلاسهاي مربيگري واليبال
دامغان- خبرنگار كيهان: كلاس هاي مربيگري درجه 3 واليبال در سمنان برگزار شد.
اين كلاسها از نيمه دوم بهمن ماه زير نظر مهدي صابرپور برگزار شد.
برتري بانوي تكواندوكار استان مركزي
اراك- خبرنگار كيهان: مدال برنز مسابقات تكواندو بانوان كشور نصيب ورزشكار استان مركزي شد.
الهه عبدي بانوي تكواندوكار استان مركزي موفق شد مدال برنز مسابقات قهرماني آزاد تكواندو بانوان كشور كه در تهران برگزار شده بود را از آن خود كند.وي در وزن پنجم اين رقابت ها كه با شركت 17 بانوي تكواندوكار كشور برگزار شده بود توانست با پيروزي بر تكواندوكار گيلاني به مقام سوم برسد.

 



استاندار: اشتغال خانگي در زنجان عملياتي مي شود

زنجان- خبرنگار كيهان:
استاندار زنجان گفت: تنها استاني كه تمهيدات كافي در زمينه عملياتي شدن اشتغال خانگي در آن ايجاد شده است زنجان است.
دكتر محمد رئوفي نژاد در گفتگو با خبرنگاران درمحل استانداري افزود: دراين زمينه اعتبار خوبي در دور سوم سفر هيئت دولت به استان اختصاص يافت تا بدين ترتيب بتوان اشتغال خانگي را در زنجان به سرانجام رساند.
وي مجموع پروژه هاي عمراني و اقتصادي آماده افتتاح يا كلنگ زني در دهه فجر امسال در مناطق مختلف استان زنجان را 232 پروژه ذكر كرد كه از اين تعداد 202 پروژه افتتاح و 30 پروژه كلنگ زني خواهدشد.
استاندار زنجان، ميزان سرمايه گذاري انجام شده براي اين تعداد پروژه را يك هزار و 650 ميليارد ريال عنوان كرد.

 



امام جمعه: مسئولان ايلام به خود نيايند افشاگري خواهم كرد

ايلام- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام گفت: اگر مسئولان اين استان به خود نيايند مسائل را به رئيس جمهور منتقل مي كنم و اين كه دست چه كساني در كار است افشا خواهم كرد.
حجت الاسلام والمسلمين لطفي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهر ايلام افزود:
اين روزها حركات بوداري در استان ايلام صورت مي گيرد و به نظر مي رسد اين حركات برنامه ريزي شده براي تخريب دولت احمدي نژاد است.
وي افزود: طرحهايي نظير شبهاي آفتاب و نسيم رحمت برگزار و بيش از دو ميليارد تومان از بودجه بيت المال به نام كار فرهنگي هزينه مي كنند كه اين برنامه به ظاهر فرهنگي بدون اطلاع ائمه جمعه و جماعت روحانيان و كارشناسان فرهنگي استان برگزار شده كه ما از روز اول با اين طرح ها مخالف بوديم.
امام جمعه ايلام گفت: اين افرادي كه از خارج استان براي برگزاري اين طرح ها آمده اند جز اهداف مالي و پركردن جيب خود هدف ديگري ندارند. اين افراد محلي را اجاره كرده اند كه ماهانه يك ميليون و نيم اجاره مي دهند و تعدادي بسته را از بالاي ديوارها به منازل پرت مي كنند كه اين توهين به مردم بافرهنگ و ولايتمدار استان ايلام است.
حجت الاسلام لطفي تاكيد كرد: اگر مي خواهيد كار فرهنگي كنيد زيرساخت ها را درست كنيد 50 درصد مساجد ما مخروبه هستند، مصوبات دولت معطل مانده، مصلاي شهر ايلام شش ماه است كه كلنگي در زمين آن نخورده و يك ريال اعتبار فرهنگي در اختيار حوزه علميه ائمه جمعه سازمان تبليغات و ديگر دستگاه هاي مرتبط قرار نگرفته است.

 



كوتاه از دهه فجر

افتتاح پروژه هاي صنعتي در گيلان
رشت- خبرنگار كيهان: همزمان با گراميداشت ايام پربركت دهه فجر 7 پروژه زيربنايي شهركهاي صنعتي استان گيلان با 22 ميليارد ريال سرمايه گذاري به بهره برداري رسيد.
مهندس مجيد عباسيان امين مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي گيلان با اشاره به افتتاح چند واحد صنعتي در دهه مبارك فجر در گيلان نيز گفت: همزمان با اين ايام همچنين 7 واحد صنعتي با اشتغالزايي 225 نفر و سرمايه گذاري 93 ميليارد ريالي در شهركهاي صنعتي بندرانزلي، لاهيجان، تالش، شفت و لوشان افتتاح و به بهره برداري رسيدند.
توزيع ريشه هاي انقلاب در زنجان
زنجان- خبرنگار كيهان: به منظور آشنايي جوانان با فلسفه انقلاب، نرم افزار ريشه هاي انقلاب بين اعضاي كانون هاي مساجد توزيع شد. امراله حسني، مسئول دبيرخانه كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد زنجان، با بيان مطلب فوق افزود: نرم افزار ريشه هاي انقلاب سال گذشته به همت دبيرخانه مساجد استان زنجان و براي نخستين بار در سطح كشور با رويكرد بررسي ريشه هاي تاريخي انقلاب و آموزش آن به صورت ماندگار و با روش هاي نوين آموزشي براي گروه هاي سني كودك، نوجوان و جوان طراحي شده كه تاكنون با استقبال گسترده افراد مواجه بوده است.
پروژه هاي عمراني در گنبدكاووس
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: فرماندار گنبدكاووس از بهره برداري يا آغاز عمليات اجرايي 464 پروژه عمراني، خدماتي و اقتصادي در ايام دهه فجر امسال در اين شهرستان خبر داد.
«غلامعلي سوسرايي» فرماندار شهرستان گنبد كاووس در جلسه شوراي اداري اين شهرستان گفت: اين تعداد پروژه با اعتباري بالغ بر 555 ميليارد ريال، اشتغال زايي 146 نفر و بهره مندي حدود 33 هزار خانوار با حضور استاندار گلستان بصورت متمركز افتتاح يا عمليات اجرايي آن آغاز خواهد شد.
بهره برداري از 81 طرح در ورامين
ورامين- خبرنگار كيهان: مهندس محسن منصوري، فرماندار ورامين در حاشيه جلسه شوراي اداري ورامين: گفت در ايام الله دهه فجر 81 طرح با هزينه اي بالغ بر 63 ميليارد تومان بهره برداري خواهد شد. وي به افتتاح 31 بوستان محله در شهر قرچك و 18 هزار مسكن مهر در منطقه اشاره كرد و افزود: حق مردم بايد ادا شود.
گلباران تمثال حضرت امام(ره)
بجنورد- خبرنگار كيهان: در اولين روز از دهه مبارك فجر مردم بجنورد در مراسم باشكوه گلباران تمثال مبارك حضرت امام خميني(ره) شركت كردند. در اين مراسم كه همزمان با سالگرد ورود حضرت امام به ايران صورت گرفت 1357 نفر از دانش آموزان بجنوردي به اجراي سرود تاريخي «اي امام» پرداختند و در ادامه استاندار خراسان شمالي طي سخناني به دستاوردهاي انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: ملت ايران دست اجانب را از اين مملكت قطع كرد و استقلال و عزت ايران را باز گرداند.
«فجر خدمت» در ساري
ساري- خبرنگار كيهان: همزمان با آغاز دهه مبارك فجر، نمايشگاه «فجر خدمت» در استانداري مازندران آغاز به كار كرد. اين نمايشگاه با حضور جمعي از مسئولين و مديران دستگاه هاي اجرايي استان، خبرنگاران و اصحاب رسانه توسط استاندار مازندران افتتاح شد.در اين مراسم علاوه بر نمايش دستاوردهاي دستگاه هاي اجرايي، فرمانداري ها، شهرداري ها، بانك ها و دانشگاه هاي استان، يك گروه نمايشي اقدام به تعزيه خواني نمودند.
نمايشگاه خوشنويسي در خوانسار
خوانسار- خبرنگار كيهان: به مناسبت دهه فجر، نمايشگاهي از آثار خوشنويسي و تذهيب جمعي از هنرمندان جوان خوانساري در نگارخانه آفرينش خوانسار برگزار شد.
اين نمايشگاه شامل 40 اثر از 13 نفر از هنرمندان جوان انجمن خوشنويسان خوانسار در رشته هاي نستعليق (چليپا، سطرنويسي و قطع نويسي)، تركيبي ثلث و نسخ، چليپاي شكسته و تذهيب است.
واحدهاي مسكوني مددجويان كميته امداد امام خميني(ره)
گرگان- خبرنگار كيهان: در اولين روز از ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي تعداد 4 واحد مسكوني مددجويان كميته امداد امام خميني«ره» و اداره بهزيستي شهرستان آق قلا افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
براي احداث اين واحدها مبلغ 428 ميليون ريال از محل اعتبارات دولتي به صورت بلاعوض هزينه شده و براي هر واحد نيز 3 ميليون تومان تسهيلات قرض الحسنه پرداخت شد.
بهره برداري از طرح هاي مخابراتي گرگان
گرگان- خبرنگار كيهان: همزمان با فرارسيدن سي ودومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران، 70 طرح و پروژه مخابرات به بهره برداري خواهد رسيد. از اهم اين پروژه ها كه با اعتباري بالغ بر 37 ميليارد ريال آماده افتتاح است مي توان 11 مورد نصب و راه اندازي BTS، 2 مورد نصب سوئيچ، 6 مورد اجراي فيبرنوري، 10 مورد اجراي كافوي نوري و 21 مورد عمليات انتقال را نام برد.
مسكن مهر در اوز
اوز- خبرنگار كيهان: به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ثبت نام مجدد مسكن مهر شهر اوز آغاز شد. بخشدار اوز در اين رابطه گفت: 576 واحد مسكن مهر در ابتداي سال آينده به متقاضيان تحويل مي شود.
13 طرح عمراني در اوز
اوز- خبرنگار كيهان: بخشدار اوز گفت: در ايام مبارك دهه فجر 13 طرح عمراني در بخش اوز آغاز و ساخت يا به بهره برداري مي رسد. اصغر فرودي هزينه هايي را كه براي اين طرحهاي عمراني صرف مي شود افزون بر 15 ميليارد و 320 ميليون ريال ذكر كرد.
نمايشگاه هنرمندان بسيجي برازجان
برازجان- خبرنگار كيهان: به مناسبت دهه فجر نمايشگاه هنرمندان بسيجي برازجان در مجتمع فرهنگي، هنري شهيد شاهيني برگزار شد. در اين نمايشگاه 42 اثر هنري از 15 هنرمند بسيجي برازجان در رشته هاي طراحي، نقاشي، گرافيك، كاريكاتور، خوشنويسي، مجسمه سازي و سراميك در معرض ديد عموم قرار گرفت.

 



همزمان با ايام مبارك دهه فجر نخستين پروژه روشنايي خورشيدي معابر اهواز افتتاح شد

اهواز- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت نيروي برق اهواز از افتتاح نخستين پروژه روشنايي معابر خورشيدي كشور در كلانشهر اهواز هم زمان با ايام دهه مبارك فجر امسال خبر داد.
يدالله حضرتي با اعلام اين خبر افزود: اين پروژه با هدف استفاده از ظرفيت انرژي خورشيدي به عنوان انرژي نو و پاك براي تأمين روشنايي معابر بلوار توحيد اهواز اجرا شد.
وي اظهار داشت: در اين طرح 700 متر روشنايي اين معبر با نصب 80 اصله پايه فلزي طرح جديد با ارتفاع هشت متر و با استفاده از 160 عدد سلول خورشيدي تأمين شده است.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق اهواز گفت: نوع چراغ مورد استفاده از نوع كم مصرف LED با توان 70 وات است كه با مصرف انرژي كمتر ميزان روشنايي استاندارد معبر را تأمين كرده و قابليت برنامه ريزي براي خاموش و روشن شدن به صورت خودكار در هنگام طلوع و غروب آفتاب را دارد.
حضرتي خاطرنشان كرد: به منظور تأمين انرژي مورد نياز اين چراغ از يك پانل خورشيدي با توان 130 وات بر روي هر پايه استفاده شده است و باتري مورد استفاده در اين طرح قابليت ذخيره و تأمين روشنايي در حالت سه روز ابري را داراست.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق اهواز در ادامه گفت: پروژه روشنايي خورشيدي با هزينه بيش از دو ميليارد و 500 ميليون ريال اجرا شده است.
وي در ادامه يكي از اهداف اجراي پروژه روشنايي خورشيدي را فرهنگ سازي و ترويج فرهنگ استفاده از انرژي هاي نو و تجديدپذير در بين مردم عنوان و تصريح كرد: با توجه به استعداد مناسب استان خوزستان از نظر تعداد روزهاي آفتابي، شدت نور خورشيد و زاويه تابش خورشيد امكان توسعه استفاده از انرژي خورشيد براي تأمين روشنايي ساختمان هاي مسكوني، اداري، روشنايي فضاي سبز، تابلوهاي تبليغاتي و بوستان ها و ميادين وجود دارد.
حضرتي درخصوص برنامه هاي آينده شركت توزيع نيروي برق اهواز درباره استفاده از انرژي خورشيدي نيز گفت: برنامه ديگر اين شركت در راستاي استفاده از ظرفيت انرژي خورشيد اجراي طرح كولرهاي سرمايشي تركيبي برقي خورشيدي است.

 



در نشست ستاد سرمايه گذاري سيستان و بلوچستان بررسي شد
سرمايه گذاري تركيه براي توليد كنتور هوشمند در زاهدان

زاهدان- خبرنگاركيهان:
در جلسه ستاد سرمايه گذاري استان سيستان و بلوچستان طرح احداث كارخانه توليد كنتورهاي هوشمند گاز مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
در اين جلسه كه با حضور اعضا ستاد سرمايه گذاري استان، مصطفي اردوغان سرمايه گذار اهل تركيه و شركاي ايراني وي در دفتر معاون توسعه مديريت منابع انساني استانداري برگزار و آمادگي اين استان براي واگذاري زمين، تسهيلات و امكانات لازم براي احداث كارخانه مزبور اعلام شد.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار با اشاره به انتقال گاز به استان و گازكشي منازل مردم استان طي سال هاي آينده، نياز به توليد كنتورهاي هوشمند گاز در استان را ضروري دانست و گفت: در صورت راه اندازي اين كارخانه استان ها و حتي كشورهاي مجاور نيز مي توانند از محصولات آن استفاده كنند.
وي همچنين با اشاره به امكانات مناسب سرمايه گذاري خارجي در استان نظير تكميل زيرساخت هاي شهرك هاي صنعتي، وجود منطقه آزاد چابهار و دسترسي به آب هاي آزاد و مجاورت با كشورهاي افغانستان و پاكستان ابراز اميدواري كرد احداث كارخانه كنتورهاي هوشمند در استان موفقيت آميز باشد.
«مصطفي اردوغان» سرمايه گذار تركيه اي در اين نشست گفت: اين كارخانه 18 تا 20ميليون دلار سرمايه گذاري دربرداشته و براي 100 تا 120 نفر بصورت مستقيم شغل ايجاد مي كند.وي گفت: اين كارخانه مي تواند ظرف 4سال 500هزار كنتور هوشمند گاز توليد كند و در صورت تأمين امكانات لازم و وجود ساختمان ها و سوله هاي پيش ساخته در شهرك صنعتي زاهدان بين 6ماه تا يك سال قابل راه اندازي است.

 



درخواست خوانساري ها براي تغيير اقليم

خوانسار- خبرنگاركيهان:
با توجه به اقليم بندي شهرهاي كشور و تاثير سرما و سردسيربودن در اين اقليم بندي، جمع كثيري از اهالي خوانسار نسبت به قراردادن شهرستان خوانسار استان اصفهان در اقليم سه گلايه كردند.
آنان در گفتگو با خبرنگار ما اظهارداشتند: شهرستان خوانسار با ارتفاع 2250 متر ازسطح دريا سومين شهر سردسير و كوهستاني استان اصفهان است و بارش برف و باران تاثير بسزايي در پايين بودن درجه حرارت و سرماي شهر و استفاده از وسايل گرمازا و مصرف گاز دارد.
اهالي خوانسار با بيان اينكه مدت 7 ماه از سال بعلت سرما از وسايل گرمايشي استفاده مي كنند، افزودند: برابر اعلام هواشناسي شهرستان خوانسار دماي هوا تا 14-درجه زيرصفر نيز ثبت شده است.اين گروه اضافه كردند: مكاتباتي نيز از طريق فرمانداري و شوراي شهر خوانسار دراين خصوص انجام و قول مساعدت تغيير آن داده شده است.

 



اسفندماه امسال برگزار خواهدشد جشنواره بين المللي شعر عربي نورالثقلين در اهواز

اهواز- خبرنگاركيهان:
نخستين جشنواره بين المللي شعر عربي نورالثقلين، از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان با همكاري مجمع جهاني اهل بيت(ع) برگزار مي شود.
محورهاي اين جشنواره بين المللي كه 22اسفند ماه سال جاري در شهرستان اهواز برگزار مي شود،
اتصال تنگاتنگ قرآن و عترت بر مبناي حديث شريف ثقلين و ساير احاديث، تمجيد، مدح و ثناي قرآن و اهل بيت عليهم السلام و رثاي آن بزرگواران خواهد بود.
همچنين بيان جايگاه والاي قرآن و عترت پيامبراعظم(ص)، مسائل اخلاقي، ديني، حكمت و پند با الهام مستقيم از قرآن كريم و كلام اهل(ع) و تأثير مستقيم و كلام و سيره اهل بيت(ع) در ابعاد مختلف زندگي از ديگر محورهاي اين جشنواره اعلام شده است.

 



اعتراض شديد امام جمعه دورود به محاسبه نرخ گاز در اين شهر

دورود - خبرنگار كيهان:
امام جمعه دورود در خطبه هاي اين هفته نماز با اعتراض شديد به چگونگي محاسبه نرخ گاز مصرفي دراين شهر گفت: لحاظ كردن شهر سردسير دورود با شهرهاي خرم آباد و پلدختر ظلمي مضاعف درحق شهروندان دورود است و دولت محترم و مسئولان استاني بايد به سرعت اين موضوع را بررسي و اصلاح كنند.
وي افزود: خردسالان شهرهاي استان هم مي دانند كه دورود جزء شهرهاي سردسير استان است چگونه مسئولين و كارشناسان اين موضوع را متوجه نشده اند؟
حجت الاسلام والمسلمين رجايي پور افزود: شهر دورود از لحاظ جغرافيايي ميان دو شهر ازنا و بروجرد قراردارد اما درمحاسبات كارشناسان ازنا و بروجرد در اقليم دو و دورود با شهرهاي خرم آباد و پلدختر در اقليم سه قرارگرفته و محاسبه شده اند و اين موضوع اعتراض مردم را برانگيخته است.
وي افزود: درفصل سرما هر اتاق در دورود با يك بخاري مجزا گرم مي شود. درحالي كه درخرم آباد و شهرهاي غربي وجنوبي استان يا اصلاً بخاري روشن نمي كنند يا تنها يك بخاري منزل را گرم مي كند.
امام جمعه دورود هدفمند كردن يارانه ها را فرصتي بزرگ و استثنايي براي كشور دانست و در عين حال خواستار مديريت دقيق اين روند سازنده شد.

 



از نگاه دوربين

فروش تنقلات گرم در معابر اصلي بابل مدتي است كه رواج پيدا كرده است، منتهي بايد حداقل عرضه موادي كه با سلامت مردم در ارتباط هستند، تحت نظارت بهداشتي قرار گيرد. البته ما خداي ناكرده مخالف كسب رزق و روزي افراد نيستيم ولي بايد عرضه موادغذايي و تنقلات با نظارت مراكز بهداشتي همراه باشد.
عكس از علي كفائي مهر خبرنگار كيهان در بابل

 



مركز فني و حرفه اي قشم فاقد آب آشاميدني و تلفن ثابت است

با توجه به اينكه مركز فني و حرفه اي شهيد همت قشم در سايت صنايع كوچك منطقه آزاد قشم واقع شده است بعد از گذشت 3 سال از افتتاح آن همچنان فاقد آب آشاميدني لوله كشي و تلفن ثابت مي باشد.
رئيس مركز فني و حرفه اي شهيد همت قشم گفت؛ در اين مركز پنج كارگاه، فني برق و تأسيسات و مكانيك و الكترونيك و مخابرات دريايي با ظرفيت 120 نفر كارآموز در حال فعاليت مي باشد.
محسن ناصري رئيس مركز فني و حرفه اي شهيد همت منطقه آزاد قشم افزود؛ اين مجتمع با هزينه اي بالغ بر 5/1ميليارد تومان از دور دوم سفرهاي استاني رياست جمهوري راه اندازي شده كه متأسفانه بعد از گذشت سه سال از افتتاح آن همچنان از كمبود خطوط تلفن ثابت و آب شرب لوله كشي شده محروم مي باشد و ماهانه اين مركز 450 هزار تومان هزينه خريد حمل آب شرب كه هر تانكر 5 متر (پنج) متر مكعبي به مبلغ 12 هزار تومان خريداري مي كند.
قشم- خبرنگار كيهان

 



راكد شدن پروژه هاي ميراث فرهنگي در شوشتر

حدود چند ماه است كه پروژه هاي عمراني ميراث فرهنگي شهرستان شوشتر به صورت راكد باقي مانده است و هيچگونه عمليات عمراني ميراث فرهنگي اين شهر فعال نيست جمعي از دوستداران ميراث فرهنگي شوشتر در تماسي با خبرنگار ما گفتند: با توجه به اينكه شهرستان شوشتر داراي آثار تاريخي فراوان و باستاني است و همه ساله اين شهرستان ميزبان مسافران و گردشگران داخلي و خارجي با هدف بازديد از اماكن تاريخي اين شهر مي باشد، از مسئول جديد ميراث فرهنگي شهرستان تقاضا داريم تا نسبت به فعال شدن پروژه هاي عمراني ميراث فرهنگي شوشتر خصوصاً «پل بند شادروان» اقداماتي را به طور جدي در اين زمينه در دستور كار خود قرار دهد.
شوشتر- خبرنگار كيهان

 



انتصاب

خرم آباد- خبرنگار كيهان: آيت الله صادق لاريجاني با قدرداني از تلاش هاي دكتر ذبيح الله خدائيان رئيس كل سابق دادگستري لرستان طي حكمي ايشان را به سمت رئيس كل دادگستري استان فارس منصوب كرد.
نائين- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي دكتر ذاكر اصفهاني استاندار محترم اصفهان مهدي عادل زاده ناييني (بخشدار مركزي نايين) به عنوان نماينده وزارت كشور در هيئت انضباطي رسيدگي به تخلف در امور حمل و نقل بار و مسافر و همچنين بعنوان نماينده وزارت كشور در كميسيون ماده صد قانون شهرداري در شهرهاي شهرستان نايين منصوب گرديدند.
زنجان- خبرنگار كيهان: طي احكامي از سوي استاندار زنجان حجت الاسلام والمسلمين كمال الدين خداداده به سمت سرپرست اداره كل سياسي و انتخابات استانداري، قريشي بعنوان معاون امور اداري و مالي استانداري و محمدرضا غلام آزاد به سمت مديركل روابط عمومي، تشريفات و امور بين الملل استانداري معرفي گرديدند.
گرگان- خبرنگار كيهان: طي احكامي جداگانه از سوي انواري سرپرست كميته امداد امام خميني(ره)، تقي گرجي به سمت رئيس و جواد فردي به عنوان قائم مقام ايشان در كميته امداد منطقه يك گرگان به مدت 2سال منصوب شدند. همچنين جواد وظيفه شناس به سمت رئيس جديد كميته امداد امام(ره) شهرستان آق قلا و حسين مرز نكلاته به عنوان قائم مقام ايشان به مدت 2سال منصوب شد.
همدان- خبرنگار كيهان: در مراسمي در همدان معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي محمدحسين تركمن را به عنوان مديركل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان معرفي كرد.
قزوين- خبرنگار كيهان: در مراسمي با حضور مديرعامل شركت برق منطقه اي تهران عبدالعظيم نيازي از سوي حائري مدير شركت توانير به عنوان سرپرست جديد شركت مديريت توليد برق شهيد رجايي قزوين انتخاب شد.
كرمانشاه- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي دكتر محمدرضا نيكبخت به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه منصوب شد.
البرز- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي حجه الاسلام والمسلمين علي محمدي نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه، حجه الاسلام ابوالفضل بني احمدي به عنوان مديركل اوقاف و امور خيريه استان البرز معرفي و منصوب شد.
¤ طي حكمي از سوي حميد بقائي، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور، محمدرضا پوينده به سمت سرپرستي اداره كل ميراث فرهنگي استان البرز منصوب شد.
البرز- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي سعيدلو معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني، علي فيروزگاه به عنوان سرپرست اداره كل تربيت بدني استان البرز منصوب شد.
¤ طي حكمي از سوي محرابيان وزير صنايع و معادن، سعيد زرندي به عنوان رئيس سازمان تازه تأسيس صنايع و معادن استان البرز منصوب شد.
قاين- خبرنگار كيهان: در جلسه شوراي اداري شهرستان قاينات و با حضور معاونت سياسي اجتماعي استانداري خراسان جنوبي غلامعلي حبيبي منش با حكم محمدنجار به عنوان فرماندار جديد قاينات منصوب شد.
همدان- خبرنگار كيهان: در مراسمي عباس حسني محتشم مديركل آموزش و پرورش استان همدان عليرضا احمدي را به سمت مدير آموزش و پرورش شهرستان بهار منصوب كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14