(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 18 بهمن 1389- شماره 19858

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بحران در بحران (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
شلوار (گفت و شنود)
بازتاب جهاني رهنمودهاي ولي امرمسلمين خطاب به مردم مصر
موج چهارم بيداري اسلامي (يادداشت ميهمان)
نخست وزير پاكستان: خط لوله ايران- پاكستان طي 3 سال آينده به بهره برداري مي رسد
زور نزنيد! كاري از دستتان ساخته نيست (خبر ويژه)
عبادي: به زيرزمين رفته ايم! (خبر ويژه)
منوشه امير: شعارهاي اسلامي مردم مصر خيلي خطرناك است (خبر ويژه)
امريه تازه به مزدوران رژيم كودك كش (خبر ويژه)
20 سال است ما خودمان اين كاره ايم! (خبر ويژه)



بحران در بحران (يادداشت روز)

بحران مالي گسترده در آمريكا و غرب كه از سال 2008 به صورت دومينو كشورهاي اروپايي را در برگرفته و هنوز اين اوضاع وخامت بار ادامه دارد سبب شد تا تضادهاي عميق اقتصاد سرمايه داري از پرده برون بيفتد. اكنون پس از گذشت سه سال نه تنها اين بحران افسارگسيخته مالي گلوي عدم مشروعيت و بي اعتباري نظام كاپيتاليستي را رها نكرده است بلكه سقوط زنجيره اي حاكمان ديكتاتوري كه رفيق گرمابه و گلستان مدعيان دموكراسي طي دهه هاي گذشته بوده اند و با حمايت آمريكا و قدرت هاي غربي ادامه حيات دادند وضعيت بغرنجي را براي داعيه داران ليبرال دموكراسي و حكومت هاي سكولار رقم زده است.
امروز در بن بست اقتصادي آمريكايي ها و غربي ها زلزله اي سياسي نيز پايه هاي دموكراسي غربي كه با ديكتاتوري پيوند خورده را به شدت سست و لرزان كرده است.
هنوز تضادهاي عميق غربي ها در حوزه مسايل اقتصادي سروساماني نيافته است كه تناقض هاي سياسي آنها به شكل گيري در تحولات اخير خاورميانه و شمال آفريقا رخ مي نمايد.
كافي است تا اخبار و موضع گيري هاي آمريكا و قدرت هاي غربي در قبال قيام و انتفاضه مردمي در تونس، مصر، اردن، يمن، عربستان و... مورد واكاوي و رصد قرار بگيرد تا عيار دموكراسي دروغين غربي محرز گردد.
به عنوان نمونه پس از آنكه آحاد ملت مصر طي روزهاي گذشته خواستار بركناري «حسني مبارك» شدند موضع گيري هاي آمريكايي ها جالب است.
ابتدا 10 روز پيش «جو بايدن» معاون رئيس جمهور آمريكا در گفت وگو با شبكه پي.بي اس تصريح مي كند كه حسني مبارك همپيمان واشنگتن است و ديكتاتور نيست و بايد در صحنه قدرت باقي بماند.اما در چرخشي 180 درجه اي اوباما سه روز پيش با پند و اندرز به «مبارك» مبني بر اينكه او بايد به نداي مردم مصر گوش فرا دهد از انتقال قدرت در مصر سخن مي راند و چراغ سبزي نشان مي دهد براي خداحافظي فرعون مصر از تخت و سلطنت هيلاري كلينتون وزير امور خارجه اوباما نيز قبل از رئيس جمهور از دوره انتقالي قدرت سخن گفته بود. بنابراين تحليلگران و ناظران سياسي غربي تغيير موضع آمريكا را در راستاي يك راهبرد واحد قلمداد مي كردند.
اما بار ديگر اين موضع، لباس تغيير برتن كرد و «فرانك وايزنر» نماينده ويژه اوباما در امور مصر دو روز پيش- 16بهمن- در حالي كه به همراه هيئتي عالي رتبه براي شركت در نشست امنيتي مونيخ در آلمان به سر مي برد بر باقي ماندن حسني مبارك در قدرت تاكيد كرد.
در استدلال «وايزنر» به اين جمله بسنده شد كه: «رويدادهاي اخير مصر به شدت بر منافع و خواست دولت آمريكا در منطقه تاثيرگذار خواهد بود.»
تعجب نكنيد كه براي مرتبه چهارم نيز موضع آمريكايي ها درباره دولت مصر و رفتن يا ماندن مبارك تغيير يافت.
اين بار «فيليپ جي كراولي» سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا دقايقي پس از رسانه اي شدن اظهارات نماينده ويژه اوباما در مصر به صحنه آمد و نظرات «وايزنر» را شخصي دانست!
بسيار خوب، سؤالي كه به ميان مي آيد اين است كه موضع آمريكايي ها كه خود را سردمدار دموكراسي مي دانند و به ناحق عنوان جعلي كدخداي دنيا را يدك مي كشند در برابر قيام مردمي مصر چيست؟ علت اين همه آشفتگي و تغيير مواضع آن هم از سوي مقامات ارشد واشنگتن چيست؟ آيا اين اختلاف نظرها صوري است؟ مشكل به كجا برمي گردد؟
پاسخ به اين سؤال ها و مواردي از اين دست علي رغم اينكه بدواً پيچيده به نظر مي رسد اما به گونه اي است كه مي توان بدون دشواري خاصي به پاسخ رسيد و البته رسيدن به پاسخ در گرو بازبيني صحنه اي است كه اتفاق افتاده است.
ماجرا از اين قرار است كه ميليون ها مصري خواهان بركناري «مبارك» هستند تا از سرنوشت نامبارك وابستگي و اسارت در چنگال آمريكايي ها و صهيونيست ها رها شوند و طعم آزادي را بچشند. مقارن با اين فضا، آمريكايي ها گرفتار تناقض هايي پي درپي و تو درتو شده اند.
از طرفي بر طبل دموكراسي مي كوبند و مدعي اند اراده مردم فصل الخطاب است اما در سوي مقابل كساني چون «جو بايدن» و «فرانك وايزنر» بر ماندن حسني مبارك در قدرت تاكيد مي كنند. اين پارادوكسي است كه حل آن براي آمريكايي ها ناشدني بوده است. چون ناگفته پيداست كه جمع دو نقيض محال است.
اينجاست كه آمريكايي ها ناگزير از «دوره انتقال قدرت» سخن به ميان مي آورند و اوباما و هيلاري كلينتون رأسا وارد گود مي شوند و رفتن مبارك را به پيش مي كشند تا اگر توان حل كردن مسئله را ندارند به طريقي اطراف و اكناف قضيه را جمع كرده باشند.
اما تناقض و پارادوكس ديگري دامن آمريكايي ها را مي گيرد؛ چرا كه سخن از انتقال قدرت و رفتن حسني مبارك از يكسو اين پيام را براي ديگر حاكمان مستبد و مرتجع عرب در پي دارد كه آمريكا هميشه به گمارده هاي خود خيانت مي كند و اين يعني اينكه واشنگتن منافع خود در منطقه را در خطر ببيند. از سوي ديگر چراغ سبز آمريكايي ها براي رفتن مبارك از صحنه قدرت، شيون واعتراض شديد صهيونيست ها را به دنبال داشته است. بطوري كه منافع درهم تنيده و گره خورده واشنگتن و تل آويو حالت اصطكاك پيدا مي كند.
بنابراين خروجي تصميم گيري هاي آمريكايي ها در برابر طنين صداي ملت مصر مبني بر حاكميت اراده ملت، تناقض هايي پي درپي را بوجود آورده است.
با اين اوصاف، آنچه در صحنه عمل آمريكايي ها به آن ميل خواهند كرد تا از فشار تناقض ها و سردرگمي هاي بعدي آن خود را خلاص كنند انحراف در مسير قيام و انتفاضه سراسري ملت مصر است. از همين رهگذر؛ آنچه كه غربي ها و صهيونيست ها بر آن متفق القولند و اين دسيسه و ترفند را به عنوان تاكتيك خود در پيش گرفته اند چيزي جز به حاشيه راندن «جهت اسلامي» قيام و انتفاضه مصر نخواهد بود.
به همين خاطر است كه سايت بي بي سي فارسي دست به شيطنت هاي هميشگي خود مي زند و با شانتاژ و تحريف موضوع، قلب حقيقت را در دستور كار قرار مي دهد و پس از بيانات حكيمانه و راهگشاي رهبر فرزانه انقلاب در خطبه هاي اخير نمازجمعه مبني بر جايگاه اسلام در حركت انقلابي مردم مصر طي گزارشي ادعا مي كند كه اخوان المسلمين در بيانيه اي اعلام كرده كه قيام مردم مصر، انقلاب اسلامي نيست.
اين ادعاي پوچ و واهي بي بي سي در حالي است كه در بيانيه اخوان المسلمين نه تنها چنين مطلبي وجود ندارد بلكه اين تشكل سياسي در بيانيه خود بر شكل گيري دولتي دموكراتيك با مرجعيت اسلامي تاكيد كرده است.
منحرف كردن سمت و سو و «جهت» قيام اسلام خواهانه مردم مصر كه نمودهايي از آن در شعار الله اكبر توده هاي ميليوني و تكيه بر برنامه هايي چون نماز جمعه و تجمع در مساجد به چشم مي خورد و قابل انكار نيست در حالي از سوي اتاق فكر غربي ها و صهيونيست ها و گمارده هاي داخلي آنها در كشورهاي اسلامي در دستور كار قرار گرفته است كه مقامات كودك كش تل آويو بي پرده و بي شرمانه بر نفي قدرت گرفتن گروه هاي اسلامگرا تصريح دارند.
شيمون پرز از حكومت «مبارك» و ماندن او در قدرت حمايت مي كند. نتانياهو نيز آنچه كه او ايجاد «ثبات در خاورميانه»- بخوانيد پذيرش طرح سازش- مي نامد را در گرو باقي ماندن رژيم مبارك دانسته است. اما علي رغم تمام كارشكني ها و توطئه ها براي اينكه «جهت اسلامي» قيام مردم مصر حذف شود مردم و گروه تأثيرگذار اخوان المسلمين با طنين اسلام خواهي خود سد محكمي در مقابل اهداف شوم غربي ها و صهيونيست ها خواهند بود.
همين دو روز پيش بود كه موسسه زاگبي طي نظرسنجي جديد خود اعلام كرد كه اكثريت مردم مصر از آمريكا و اسرائيل به عنوان بزرگ ترين تهديد عليه ملت هاي مسلمان ياد مي كنند. اين بدان معناست كه «جهت اسلامي» مبارزه مردم مصر را نمي شود ترور كرد. چرا كه آن چيزي كه قابليت به چالش كشاندن آمريكا و اسرائيل را دارد «تفكر اسلامي» است كه در برابر چپاولگري ها، كارشكني ها و افزون طلبي هاي آن تاب مقاومت دارد. انقلاب اسلامي ايران در حد اعلي و نقطه مطلوب و جريان حزب الله لبنان تجربه اي است كه منطقه در اين زمينه باور كرده است. از همين روي؛ سخنگوي اخوان المسلمين - احمد مرسي - در گفت وگو با العالم فرياد برمي آورد كه: «اجراي اصول و قوانين اسلامي، آزادي، دموكراسي و عدالت از خواسته هاي تمام مصري ها است» همچنانكه «عصام العريان» از رهبران اخوان المسلمين نيز در گفت وگو با الجزيره مهر تاييدي بر «جهت اسلامي بودن انتفاضه مصر» مي زند و مي گويد: «خواهان تشكيل حكومتي دموكراتيك با مرجعيت اسلام هستيم».
و بالاخره بايد اين نكته را به موارد پيشين علاوه كرد كه مشكل اصلي دشمنان اسلام درك نكردن نفوذ معنوي و قدرت نرم اسلام است كه سده ها است جريان الحاد و كفر علي رغم به صحنه آوردن تمامي دسيسه ها و حربه هاي خود در مقابله با آن ناكام بوده است.
اسلاف همين جريان در دار الندوه - اتاق فكر كفر- اسلام محمد(ص) را نشانه رفته بود اما روزگار چرخيد و چرخيد تا در روزگار كنوني انقلاب اسلامي ايران كه ترجمان اسلام ناب محمدي(ص) است به قوت و با اقتدار به صحنه اجتماع و سياست آمد تا خاري در چشم زورگويان و چپاولگران باشد و امروز اين خيزش و خروشي كه در ميان ملت هاي مسلمان مصر، تونس، يمن، اردن و به پا گرديده است انعكاس صداي انقلاب اسلامي ايران است كه خاموش نخواهد شد.
حسام الدين برومند

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ با فروپاشي حاكمان دست نشانده نظام سلطه، شكست و غروب جبهه باطل قطعي است و جبهه حق و عدالت به رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه اي زمينه ظهور را مهيا خواهد كرد. نامبارك ها قدرت لايزال الهي را ناديده گرفته اند و دير يا زود ظلم و جنايت آنها بر بشريت بويژه غزه دامن آنها را خواهد سوزاند. خوب است قدرت هاي پوشالي ديگر از اوضاع نابسامان نامبارك ها درس عبرت بگيرند تا خودشان درس عبرت براي ديگران نشوند.
5010---0913
¤ پس از گذشت 32 سال از پيروزي انقلاب اسلامي ايران هنوز مردم و مسئولين تحت محور نهضت علمي- اسلامي خدمت رساني با وجود دست آوردهاي معجزه آسا و اعجاب برانگيز، خود را در آغاز راه مي بينند الگوگيري از تجارب انقلاب اسلامي ايران از جمله شكل گيري كميته هاي امداد و خدمت رساني مردمي به عنوان اسكلت بندي و ستون فقرات تشكيل دولت هاي موقت و انتقالي اسلامي در آينده خاصه در كشور مصر راه را هموارتر نموده و ميخ آخر را به تابوت فرعون مصر و حاميان آمريكايي و اسرائيلي او خواهد زد.
گودرزي
¤ با رهبر و مقتداي ما علي زمان هم هر كه در افتاد از صحنه روزگار برافتاد. ديروز ايران و امروز سرزمين هاي عربي و فردا اروپا بحول قوه الهي و به بركت خون شهدا و هوش و درايت و تدبير حكيمانه حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالي) انقلاب اسلامي، جهاني خواهد شد.
5010---0913
¤ وقتي جمعيت عظيم ميليوني مردم در نمازجمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي را ديدم كه در خيابانها نشسته اند بسيار تاسف خوردم چرا مصلاي تهران پس از 30 سال هنوز آماده نشده است تا مردم اين قدر در سرما و گرما اذيت نشوند؟ مسئولين چه پاسخي دارند؟
4426---0916
¤ خدا را شاكريم كه شادي دشمنان اسلام از تجزيه كشور سودان را خيلي زود با انقلاب هاي اسلامي خاورميانه به كامشان زهر كرد وا.. خيرالماكرين.
2749---0926
¤ دهه فجر بر كيهانيان مبارك. عمر سعد پس از حادثه عاشورا به عنوان مهره سوخته كنار گذاشته شد و گندم ري روزي او نشد. عده اي هم به خاطر مال و مقام تهران كه در گذشته گندم آن جزء گندم ري بود فتنه 88 را بوجود آوردند. كاش به سخن امام رضا(عليه السلام) گوش مي دادند كه فرمود روزي شما ضمانت شده است و براي گندم ري به فتنه گري متوسل نمي شدند.
ايراني
¤ خيزش مردم مصر از آن جهت بسيار خوشحال كننده است كه در درازمدت مي تواند معادلات خاورميانه را به كلي زير و رو كند.
يك هم وطن
¤ سران فتنه كه فتنه خود را با قيام مردم مصر قياس مي كنند آيا آن ها هم مثل مردم مصر شعار نه آمريكا نه اسرائيل سر مي دادند؟! يا اين كه صريحاً از طرف آمريكا و رژيم صهيونيستي مورد حمايت قرار گرفتند؟
خانم شيرازي- تهران
¤ با توجه به اينكه كيهان الهام بخش نيروهاي متعهد كشور است درخواست مي شود شماره تلفن هايي را براي پاسخگويي به سؤالات و شبهات سياسي خوانندگان درنظر بگيريد.
6650---0919
¤ از چاپ پاورقي بسيار مفيد در «پرتو ولايت» تشكر و قدرداني مي كنيم.
سليمان بلغار
¤ رسانه ها از قول لاوروف وزير خارجه روسيه گفتند كه دوران تحريم كردن ايران به سر آمده و يا دوران اثربخشي تحريم ها عليه ايران منقضي شده است. مي خواستم خطاب به ايشان عرض كنم كه اگر شما به راستي در اين ادعاي خودتان صداقت داريد پس اول از همه از خودتان شروع كنيد و عملاً تعهداتتان به آمريكا در قبال اجراي تحريم عليه ايران را بشكنيد.
سبحاني از تهران
¤ بر اتوبوس هاي شركت واحد كه اين هفته براي رفت و آمد نمازگزاران نماز جمعه تهران مأموريت داشتند هيچ گونه نظارت و كنترلي وجود نداشت و نمازگزاران سختي هاي زيادي كشيدند. واقعاً باعث تأسف است كه بعد از گذشت 32 سال از برگزاري نماز جمعه شاهد اين گونه مديريت هاي ضعيف باشيم. مثلاً در برخي از محله ها برخلاف هفته هاي گذشته در اين هفته كه نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار شد اصلاً اتوبوسي اعزام نشده بود.
خانم باغبان از شرق تهران وچند تلفن مشابه
¤ از ستاد مردمي ولايت امين به خاطر جمع آوري طومار با هدف درخواست رساله از ولي امر مسلمين و همچنين درخواست محاكمه سران فتنه از مسئولين قوه قضائيه و انعكاس آن در روزنامه كيهان تقدير و تشكر مي كنيم.
6338---0935
¤ همراهي نكردن هيئت دولت توسط نوه حضرت امام خميني در مراسم زيارت مرقد مطهر بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران عمل غيرقابل توجيهي بود كه اميدواريم تكرار نشود. از آقاي سيد حسن خميني انتظار رفتار فراجناحي داريم.
3419---0935 و چند تلفن مشابه
¤ ترمزهاي اي بي اس خودرو پژو 405 كه بيش از 400 هزار تومان بابت آن مي گيرند مشكل دارند و نمايندگي ها هم سر در نمي آورند آيا حتما بايد چند نفر كشته شوند تا خودروساز بيدار شود.
3413---0911
¤ در شهرهاي كوچك عرضه نان بيشتر از تقاضاست با اين وصف برخي نانوايان از گردونه «رقابت» حذف مي شوند. حال تكليف اين قشر زحمتكش و خانواده هايشان چه مي شود؟ اكثرا نه بيمه دارند نه پشتوانه مادي. شما را به خدا فكري براي اشتغال و بيمه اين قشر بكنيد.
3920---0916
¤ در تاريخ 7/11/ پژو خود را از ايران خودرو تحويل گرفتم به مبلغ چهارده ميليون و هفتصد و پنجاه هزار تومان. اما در بازار يك ميليون پايين تر خريد و فروش مي شود. چه كسي پاسخگوست.
صادقي از بندر تركمن
¤ بر مصرف كالاهاي داخل كشور اصرار مي شود كه حرف بجايي هم هست ولي هرچه به دنبال چاي ايراني گشتم در داخل شهر يافت نشد. چه كسي مقصر است؟
9513---0911
¤ ساعت 12روز جمعه 15/11/89 مسافر مشهد مقدس بودم براي اقامه نماز به مسجد راه آهن تهران رفتم. حدود 100 لامپ روشن بود آيا اين جا مسئول ندارد و فقط صرفه جويي را از مردم مي خواهند و دولتي ها نبايد صرفه جويي كنند؟
2505---0912
¤ با داشتن مربيان خوب چرا به دنبال مربيان خارجي براي فوتبال هستيم. دستگاه ورزش ما بايد خانه تكاني شود تا به جايي برسيم و الا اگر وضع به همين منوال بگذرد راه به جايي نخواهيم برد و واقعا حرام است اين همه هزينه كردن و بدون نتيجه. جوانان ما در عرصه هاي ديگر مثل انرژي هسته اي، موشك، سفينه فضايي، هواپيماسازي، سلولهاي بنيادي و... به كجاها رسيدند ولي عده اي در امر فوتبال فقط هزينه بر دوش نظام گذاشتند. چرا؟
نظري
¤ وجود تنها يك شعبه بانك رفاه در قرچك ورامين پاسخگوي جمعيت زياد اين منطقه نيست. درخواست افزايش شعب اين بانك را داريم.
9912---0919
¤ بين دو شهر آمل و بابل كه 25كيلومتر بيشتر فاصله ندارند با موافقت مسئولين وزارت كشور دو شهر ديگر احداث شده و مشكلات عديده اي را بوجود آورده است. در ضمن بنويسيد زمين هاي زيادي از استان مازندران در حال تبديل شدن به ساختمان مسكوني و ويلا هستند. مشاهده اين وضع واقعا دردآور است و ناراحتمان مي كند.
يك شهروند آملي
¤ به مسئولين محترم آموزش و پرورش عرض مي كنم كه كارت اعتباري فرهنگيان با سود 4درصد نيست با سود 12درصد است و بهتر بود كه دست فرهنگيان را براي خريد آزاد مي گذاشتند تا هر كجا كه دوست دارند خريد كنند.
2321---0911

 



شلوار (گفت و شنود)

گفت: سران فتنه و سايت هاي حامي آنها مخصوصا سايت جرس-حلقه ماسوني لندن- بدجوري در مقابل انقلاب اسلامي مصر و اردن و تونس و الجزاير دچار سرگيجه شده اند.
گفتم: چطور مگر؟!
گفت: اگر اين انقلاب ها را تاييد كنند، به رويش انقلاب اسلامي در خاورميانه اعتراف كرده اند و اگر آن را نفي كنند، وابستگي خود به آمريكا و اسرائيل و انگليس را تاييد كرده اند.
گفتم: حيوونكي ها روي «ارّه» نشسته اند كه نه راه پس دارند و نه راه پيش!
گفت: ساير گروه هاي ضد انقلاب كه حامي فتنه بوده اند هم موسوي و خاتمي و كروبي را به باد ناسزا و مسخره گرفته و به آنها فشار مي آورند كه بالاخره نظرتان چيست؟!
گفتم: پسربچه اي شلوارش را «پشت و رو» پوشيده بود به طوري كه جيب پشت شلوار، جلو و زيپ جلوي شلوار در عقب قرار گرفته بود. مادرش بهش گفت؛ ذليل مرده! بالاخره من نفهميدم كه داري ميآي يا داري ميري؟!

 



بازتاب جهاني رهنمودهاي ولي امرمسلمين خطاب به مردم مصر

سخنان ولي امر مسلمين جهان حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در خطبه هاي نمازجمعه تهران بازتاب وسيعي در رسانه هاي خارجي داشته است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر رهبر معظم انقلاب، سخنان ايشان با توجه به شرايط و اتفاقات رخ داده در منطقه، آن قدر حساس و مهم بود كه رسانه هاي مختلف منطقه و جهان نتوانستند بر طبق سياست دائمي خود عمل كرده و سخنان رهبر انقلاب را حذف و بايكوت كنند. البته برداشت ها از سخنان خطيب نمازجمعه تهران متفاوت بود و به همين دليل، واكنش هاي متفاوتي را در پي داشت.
از نكات جالب توجه براي بسياري از رسانه هاي منطقه، ايراد خطبه به زبان عربي از سوي رهبر معظم انقلاب بود تا جايي كه برخي رسانه ها در تيتر خبر مربوط به خطبه هاي رهبري به اين موضوع اشاره كردند. بيشترين توجه رسانه ها بر دو محور از سخنان رهبر انقلاب يعني بيداري اسلامي و شكست سياست هاي آمريكا در منطقه متمركز بود. با اين حال تيترهاي متفاوتي از سوي رسانه هاي مختلف مشاهده شد كه به برخي از اين موارد اشاره مي شود.
دعوت رهبر ايران به برپايي
نظام اسلامي در مصر
تأكيد رهبر انقلاب بر بعد اسلامي و ديني قيام مردم مصر، نظر برخي رسانه ها همچون نسخه اينترنتي روزنامه عربستاني «الحياه »، «الامارات اليوم»، «الصناره»، «القدس العربي» و «شبكه العهد» وابسته به تشكيلات خودگردان فلسطين را به خود جلب كرد.
روزنامه الحياه كه بخش قابل توجهي از خطبه هاي رهبر انقلاب را منعكس كرده بود، با انتخاب سوتيتر نيز تلاش كرد فرمايشات رهبر انقلاب درباره نوكري مبارك براي آمريكا و صهيونيست ها و نيز شكل گيري بيداري اسلامي را برجسته كند.
حمايت رهبر ايران
از انتفاضه اسلامي در جهان عرب
حمايت رهبر ايران از انتفاضه اسلامي در جهان عرب عنواني بود كه رسانه هايي چون «رويتر»، «الشروق»، « swissinfoch» «عرب84»، «وهج نيوز» و «newsegyptcom»، براي خود انتخاب كرده بودند.
خبرگزاري رويتر در خبر خود به نقل از رهبر معظم انقلاب آورد: انقلاب اسلامي ايران كه نظام شاهنشاهي را ساقط كرد، الگويي براي مردماني است كه تحت نظام هاي مشابه ديكتاتوري زندگي مي كنند.
رسانه مصري الشروق نيز در خبر خود آورد: آيت الله خامنه اي، اتفاقات اخير در جهان عرب را حركت هاي آزاديخواهانه اسلامي توصيف كرد و گفت كه مردم مصر مراقب اقدامات غربي ها براي به انحراف كشاندن اين انقلاب باشند.
آمريكا درهاي خود را
به روي مبارك خواهد بست
تحليل رهبر معظم انقلاب درباره رفتار آمريكا با حسني مبارك پس از سقوط، از ديگر محورهايي بود كه مورد توجه رسانه هاي خارجي قرارگرفت؛
« wmc» در خبر مربوط به خطبه هاي معظم له، تنها آن بخش از سخنان ايشان را منعكس كرد كه بر سرسپردگي حسني مبارك نزد آمريكا و صهيونيست ها تأكيد شده بود. اين رسانه به نقل از رهبري نوشت: حكومت مصر، سي سال خادم رژيم صهيونيستي و آمريكا بود اما با اين حال آمريكايي ها اولين كسي هستند كه درهاي خود را به روي حسني مبارك مي بندند؛ همچنان كه با بن علي و محمدرضا- شاه سابق ايران- چنين كردند.
حركت هاي مردمي در تونس و مصر نشانه هاي بيداري اسلامي
رسانه ها و پايگاه هاي خبري چون «دنيا الوطن»، «اهرام»، راديو هلند، «الجريده»، «آسوشيتدپرس»، پايگاه خبري مجلس يمن، «مصراوي»، خبرگزاري «ترند» جمهوري آذربايجان، «مغرس»، «ماشي»، «النهار»، «سما»، «الرأي نيوز»، «عرب مديا»، پايگاه عماني «دنيا نيوز» و «اخبارنا» به نقل از رهبر انقلاب نوشتند: جنبش هاي مردمي در تونس و مصر، نشانه حدوث بيداري اسلامي است.
دنيا الوطن به نقل از رهبر انقلاب نوشت: دشمن اصلي براي ارتش مصر، رژيم صهيونيستي است نه مردم مصر.
اين پايگاه همچنين افزود: پايگاه اينترنتي رهبر ايران چند روز پيش، اظهارات آيت الله خامنه اي در ديدار يك گروه فلسطيني را منتشر كرد كه در آن تصريح شده بود خاورميانه جديد اسلامي ايجاد خواهد شد.
پايگاه مصري اهرام نيز در خبر كوتاهي به خطبه هاي نمازجمعه توسط رهبر انقلاب پرداخت و بدون پرداختن به اظهارات ولي امر مسلمين درباره خيانت هاي حسني مبارك در حق مردم مصر و سياست دولت هاي غربي در قبال تحولات اخير نوشت: رهبر ايران، انقلاب تونس و اعتراضات مردمي در مصر را از نشانه هاي بيداري اسلامي دانست و مدعي شد كه اين اتفاقات برگرفته از انقلاب اسلامي ايران در سال 79 ميلادي است.
راديو هلند نيز به اظهارات رهبر ايران در خصوص حدوث بيداري اسلامي و نيز ارتباط بين حسني مبارك و آمريكا پرداخت و در ادامه اعلام داشت: رهبران و روزنامه نگاران ايراني از آغاز شكل گيري اعتراضات مردمي در تونس، مصر، يمن و اردن به شكل وسيعي به موضوع بيداري اسلامي پرداختند و سايت اينترنتي وابسته به رهبر ايران نيز تصريحات آيت الله خامنه اي در ارتباط با تشكيل خاورميانه جديد بر مبناي اسلام را منتشر كرد.
پايگاه منتسب به مجلس يمن نيز به انتشار خبري كوتاه از اظهارات رهبر انقلاب در خطبه هاي نماز اكتفا كرد و آورد: رهبر انقلاب ايران تصريح كرد كه اتفاقات مصر، دليلي بر بيداري اسلامي است و آنچه در شمال آفريقا و دولت هاي مسلمان مي گذرد، از نتايج انقلاب اسلامي ايران است.
لازم به ذكر است اين پايگاه در پايان اين جملات، دو علامت تعجب آورد تا به نوعي مخالفت خود را با اين اظهارات اعلام كرده باشد.
انقلاب مصر
شكست سياست هاي آمريكا
شكست سياست هاي آمريكا در منطقه از جمله تيترهايي بود كه رسانه هايي چون «الجزيره»، «العنكبوت» ، «سبق»، پايگاه خبري مراكشي «هبه پرس»، «انباوكم»، «الوسط» و پايگاه اماراتي «الرمس»، بدان پرداخته بودند.
پايگاه خبري «الاسلام اليوم» كه اخبار ضد آمريكايي را پوشش مي دهد اما مواضع خصمانه اي عليه جمهوري اسلامي ايران دارد، اين بار با اين تيتر به استقبال خطبه هاي رهبر انقلاب در دانشگاه تهران رفت كه: آمريكا با شكست تحقير آميزي در منطقه مواجه مي شود.
اين پايگاه خبري افزود: رهبر ايران در جمع نمازگزاران گفت كه انتفاضه مردم مصر و تونس نشانه شكست تحقيرآميز سياست هاي آمريكا در منطقه است.
«سي ان ان عربي» هم كه از قول رهبر انقلاب، انقلاب مصر را به معناي شكست سياست هاي آمريكا تيتر كرده بود نوشت: رهبر ايران تاكيد كرد كه انتفاضه فعلي در مصر، ضربه اي بر سياست هاي آمريكا در منطقه بود.
البته اين شبكه خبري تنها به نقل اين مطلب و نيز تصريحات رهبري درباره نگراني صهيونيست ها از انقلاب مردم مصر اكتفا كرد و بقيه خبر خود را با مطالب ديگري همچون اظهارات شخصيت هاي سياسي ايران درباره تحولات مصر همراه كرد.
سياست هاي آمريكايي مبارك
عامل قيام مردم مصر
پايگاه «روسيا اليوم» نيز در خبر مربوط به خطبه اي ديروز نمازجمعه تهران از قول خطيب آن نوشت: سياست هاي حسني مبارك در پشتيباني از آمريكا و اسرائيل، عامل قيام مردم مصر شد.
اين پايگاه ادامه داد: رهبر ايران كه بخش هاي قابل توجهي از سخنراني خود را به تحولات اخير مصر اختصاص داده بود گفت: جنبش مردم مصر از مسجد آغاز شد و در سايه شعارهاي ديني همچون «الله اكبر» شكل گرفت و مردم مصر به غرب اجازه نخواهند داد تا اين حركت اسلامي از بين برود.
دستپاچگي صهيونيست ها
پايگاه مصري «اليوم السابع» نيزبه اين بخش از اظهارات رهبر انقلاب در خطبه هاي نماز توجه بيشتري كرد كه ايشان گفتند «البته امروز آمريكايي ها به شدت دستپاچه هستند و اسرائيلي ها بيشتر از آن ها در قضيه مصر دستپاچه و دنبال علاجي هستند كه البته علاجي هم پيدا نخواهند كرد.»
اين پايگاه مصري همچنين به نقل از رهبر ايران نوشت: موفقيت مردم مصر در ساقط كردن نظام حسني مبارك، پايه هاي رژيم صهيونيستي را متزلزل خواهد كرد.
بازگشت كرامت به امت اسلامي
شبكه ماهواره اي «الجديد» نيز در پايگاه اينترنتي خود به خطبه هاي نمازجمعه تهران به امامت آيت الله خامنه اي اشاره كرد و از قول رهبر ايران نوشت: اتفاقات مصر و تونس، كرامت را به امت اسلامي برمي گرداند.
اين پايگاه همچنين بخش هايي از فرمايشات رهبر انقلاب درباره تشكيل نظام اسلامي در مصر و شكست سياست هاي آمريكا در منطقه را منتشر كرد.
عصبانيت برخي رسانه ها
در اين بين رسانه هاي نزديك به حكومت مصر نظير «anaonlinenet» و يا پايگاه هاي خبري نظير 41 مارس»، «الحوراءنت»، «ايلاف» نتوانستند عصبانيت خود را از جمهوري اسلامي ايران و مواضع رهبر انقلاب پنهان كنند و با تحليل هاي جهت دار و يا انعكاس موضع گيري مخالفين جمهوري اسلامي همچون مريم رجوي، سركرده گروهك تروريستي منافقين، به بازتاب خطبه هاي نمازجمعه تهران پرداختند.
 



موج چهارم بيداري اسلامي (يادداشت ميهمان)

دكتر موسي نجفي
با حمله ناپلئون بناپارت در اواخر قرن هيجدهم به مصر و تغيير معادله بين استعمار غرب با جهان اسلام، جرياني شكل گرفت كه به بيداري اسلامي مشهور گرديد. اين بيداري اسلامي دوام چنداني نياورد، اما امروزه بعد از دو قرن دوباره بيداري اسلامي با نوعي خيزش جديد در اين كشور اسلامي مشاهده مي شود. اين بار خيزش و بيداري اسلامي مصر با دو قرن گذشته تفاوت هايي را نشان مي دهد هرچند كشورهاي اردن، تونس، يمن نيز به اين خيزش پاسخ مثبت داده اند اما به علت ماهيت موج چهارم بيداري اسلامي، اين حركت در صورت منحرف نشدن و سير مسير طبيعي خود در مصر ابعاد وسيع تر و عميق تري به خود مي گيرد.
چند تغييري كه دنياي غرب و جهان اسلام در موج اول تا موج چهارم بيداري اسلامي داشته، از اين قرار است: اول: در دو قرن گذشته؛ امپراطوري شبه اسلامي تحت لواي خلافت عثماني، بر سرزمين هاي گسترده اي از جهان اسلام حاكميت داشت. مصر، شمال آفريقا و كشورهاي عربي در اين محدوده قرار داشتند.
دوم: سلطه سياسي و استعمار نظامي كشورهاي اروپايي بعد از انقلاب فرانسه در شرق كم كم صورت آشكارتري به خود گرفت. دو قدرت بزرگ دنياي اسلام يكي صفويه در ايران،از بين رفت و ديگري (امپراطوري عثماني) در تركيه فعلي در حال انحطاط بود. از آن طرف اروپا با سلاح جديد يعني علم و فلسفه سياسي جديد ناشي از انقلاب فرانسه به پيشروي و فتح سنگر به سنگر در شرق مشغول شدند.
سوم: در طول اين دو قرن با محو نظريه خلافت، كشورهاي عربي بخصوص مصر و شمال آفريقا و خاورميانه عربي - اسلامي دو ايدئولوژي ظاهرا معارض سوسياليستي و ليبراليستي را در قالب نوعي «ناسيوناليسم» نسبتا مقتدر و ديكتاتور ماب تجربه نموده اند. امروز با «افول مدرنيسم» در غرب، فروپاشي ماركسيسم در شرق و امتحان و سلطه مرگبار اين ايدئولوژي ها، صداي ترك خوردن آن «ايسم ها» بخوبي به گوش مي رسد.
چهارم: با وقوع انقلاب اسلامي ايران و انديشه امام خميني - به قول بابي سعيد در كتاب «هراس بنيادين» - نه فقط احياي خلافت منظور نيست بلكه اين انقلاب پديده اي است كه در مقابل كماليسم (كمال آتاتورك) قرار مي گيرد و لذا اين راه جديد، طلايه دار موج چهارم بيداري اسلامي شده است.
به قول استاد مطهري اين اصلاح گري دنياي اسلامي در سايه مكتب تشيع نه به راه تجددخواهي افراطي و سكولاريزم و نه به نقطه مقابل آن (قشري گري و سلفي گري) مي رود.
اين اعتدال (پيدايش راه سوم) و تكامل بيداري اسلامي در موج چهارم كه نقطه ثقل آن از «خلافت» به «ولايت» منتقل شده ابعاد وسيعي دارد. اكنون مي توان سرنخ و رگه هاي آن را در تمامي خيزش ها و جنبش هايي كه به نام بيداري اسلامي حركت مي كنند، ديد.
پنجم: موج چهارم بيداري اسلامي چون تكامل يافته موجهاي اول و دوم و سوم است، لايه هاي عميق تر تفكر و تمدن غربي را نشانه مي گيرد و در هر لايه و سطحي كه در اين خيزش ها وارد گردد بخاطر ماهيت تمدني و تكاملي و فرهنگي اش به همان ميزان اثر مي گذارد.
ملت مصر و ساير كشورهايي كه اين خيزش ها را دنبال مي كنند به علت آن كه در موج دوم و سوم بيداري اسلامي نتوانسته اند به طور كامل قرار گيرند ممكن است به دو وضعيت دچار شوند:
حالت اول: ممكن است به نوعي تلاقي بيداري اسلامي با موج دمكراسي خواهي البته نوع «نوگرايي غربي» مواجه شود. اين تجربه، موج دوم بيداري اسلامي در ساليان مشروطيت ايران را يادآور مي گردد و هرچند دست آوردهاي مهمي مثل محدود شدن استبداد و تغييرات عمده اجتماعي را به همراه دارد ولي موجب قطع نفوذ و پيشروي غرب در سنگرهاي فرهنگي و هويتي و شخصيتي ملت هاي اسلامي نمي شود.
حالت دوم: اگر اين خيزش ها بتوانند از افراط و تفريط، سلفي گري و وهابيت از يك طرف و تجددخواهان افراطي و اصلاح طلبان (رفورميست ها) عبور كرده و به لحاظ فكري به خواسته هاي هويتي و شخصيتي كه مختص لايه هاي عميق تر موج چهارم بيداري اسلامي است اتكا نمايند، آن وقت جهش مهمي كه در بيداري اسلامي در سه دهه گذشته در ايران اتفاق افتاد به لايه هاي عميق تر بيداري اسلامي در اين كشورها هم مي رسد. وسايل ارتباط جمعي و رشد فكري و فرهنگي سنوات اخير مسلمانان و موفقيت هاي تمدني و سياسي ايران و ضربه هاي اساسي كه به پيكر استعمار در عراق و لبنان وارد شده، ساختارشكني هيمنه و قدرت غرب را امكانپذير نشان مي دهد به نحوي كه همه مسلمانان مي توانند به اين راه سوم در موج جديد بيداري اسلامي حامل انقلاب اسلامي تكيه و اعتماد كنند.
به نظر مي رسد، غرب به حالت اول راضي است و تدارك راه هاي رسيدن به خواسته هاي اوليه اين اعتراضات را براي مصادره نهضت و اينكه به لايه هاي عميق تر بيداري اسلامي نرسد خواهان است. كاناليزه كردن شعارها و تمركز بر روي ديكتاتوري صرف، بيكاري، فقر و آزادي و تلاش براي دور كردن اعتراض از مسئله صهيونيسم، استعمار و نفوذ فزاينده سلطه غرب در دهه هاي اخير به عنوان عامل اصلي مشكلات، از هم اكنون سياست اصلي رسانه ها و استراتژيست هايي است كه تكرار تجربه ايران را بزرگترين فاجعه براي خود مي دانند. محافل غربي وصل شدن حلقه هاي بيداري اسلامي به يكديگر را غيرقابل جبران تلقي مي نمايند. با اين اوصاف، مطلوب اول غرب، وارد نشدن اين كشورها در موج بيداري اسلامي و توقف در مرحله اوليه است اما در صورت عدم تحقق اين خواسته مساله مهم براي آنان وارد نشدن كشورهاي اسلامي در لايه هاي عميق تر امواج بيداري يا به عبارتي موج چهارم بيداري اسلامي است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
¤ استاد فلسفه سياسي دانشگاه

 



نخست وزير پاكستان: خط لوله ايران- پاكستان طي 3 سال آينده به بهره برداري مي رسد

نخست وزير پاكستان گفت كه خط لوله گاز ايران- پاكستان طي سه سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
گيلاني روز سه شنبه (12بهمن) در مصاحبه با شبكه پرس تي وي گفت: «ما در حال كار بر روي پروژه خط لوله انتقال گاز ايران- پاكستان هستيم. اين پروژه كه براي تامين انرژي سوخت پاكستان بسيار بااهميت است، طي سه سال آينده به اتمام خواهد رسيد.
تهران و اسلام آباد در ژوئن سال 2010 ميلادي به طور رسمي، قراردادي چند ميليارد دلاري را امضا كردند كه قرار است، براساس آن گاز طبيعي ايران از حوزه گازي پارس جنوبي واقع در استان جنوبي بوشهر، به كشور پاكستان منتقل شود.
ايران تاكنون، ساخت بيش از 900 كيلومتر از اين خط لوله را به اتمام رسانده است. اين خط لوله قرار است روزانه بيش از /215 ميليون متر مكعب گاز طبيعي را به پاكستان منتقل كند.

 



زور نزنيد! كاري از دستتان ساخته نيست (خبر ويژه)

سفارت كويت در لندن 29 ژانويه سال گذشته مهماني شامي با حضور سفراي عربستان، مصر، يمن، بحرين و عمان برگزار كرد كه ريچارد دالتون سفير سابق انگليس در تهران نيز حضور داشت.
سايت اصلاح طلب «انتخاب» اين خبر را به نقل از ويكي ليكس منتشر كرد و افزود: در اين مهماني آقاي... در مورد درگيري ها در ايران گفت رژيم جمهوري اسلامي كاملاً مستحكم است و خطري آن را تهديد نمي كند. او همچنين گفت مردم ايران قلباً اين نظام را حمايت مي كنند و نه كروبي و نه موسوي خطري براي جمهوري اسلامي ايجاد نمي كنند. به گفته اين ديپلمات رهبر ايران خيلي باتجربه و دورانديش است.

 



عبادي: به زيرزمين رفته ايم! (خبر ويژه)

شيرين عبادي مدعي شد اعتراضات در ايران « به صورت زيرزميني» ادامه دارد!
عبادي كه در يك محفل ناشناخته و خودساخته با عنوان دانشكده مطالعات شرقي و آفريقايي موسوم به «سوآس» سخنراني مي كرد، گفت: «اعتراض هاي شديد ضدحكومتي در ايران به صورت زيرزميني در جريان است»!
عبادي كه در ازاي دريافت مبالغ هنگفت به لجن پراكني عليه مردم ايران در مجامع مختلف مي پردازد، بدون اينكه اشاره كند منظورش از «زيرزمين» دقيقا كجاست، گفت: «نارضايتي هاي ايران مانند آتش زير خاكستر مي ماند و اين خاكستر با كوچكترين اتفاق، به ناگهان مي تواند شعله ور شود».
اين در حالي است كه امثال عبادي اين حرف ها را دقيقاً قبل از اجراي طرح هدفمندي يارانه ها هم مي زدند اما پس از اجراي طرح و همراهي كامل مردم با آن دراين باره كه چرا همه پيش بيني هايشان غلط از آب درآمده كاملا سكوت كرده اند.
عبادي كه به تازگي دفاع از اسرائيل، همجنس بازها و بهايي ها را هم جزو دستور كارهاي ثابت خود قرارداده، سپس به دفاع از جنايتكاراني پرداخت كه اخيرا در ايران اعدام شده اند و گفت: «دولت ايران با ترس از سرايت اعتراضات مدني مردم تونس، مصر و اردن، درصدد برآمد كه با اين اعدام ها هشداري به منتقدان خود بدهد». اين در حالي است كه همه كساني كه اخيراً اعدام شده اند مجرماني خطرناك بوده اند كه دست به جرائم شنيع زده اند و اعدام آنها با استقبال گسترده مردم مواجه شده است.
عبادي در اين سخنراني توضيح نداده است كه به جز جاسوس ها و تروريست ها بقيه مردان و زنان ايراني را هم جزو «مردم» مي داند و براي آنها هم حقوقي قائل است؟!

 



منوشه امير: شعارهاي اسلامي مردم مصر خيلي خطرناك است (خبر ويژه)

تحليلگر قديمي راديو اسرائيل گفت: آنچه در مصر رخ مي دهد شباهت هاي بسياري با دوران انقلاب ايران دارد.
منوشه امير در گفت وگو با راديو اسرائيل اظهار داشت: نگراني اسرائيل از اين است كه موجباتي ايجاد شود تا اخوان المسلمين به عنوان يك حزب ريشه دار و بنيادگراي اسلامي تقويت گردد و حكومت را به دست بگيرد. آن گاه مسير حكومت مصر به جهت معكوس يعني دوري از عرب و بنيادگرايي اسلامي پيش مي رود.
وي اضافه كرد: تظاهرات در مصر به علت بيكاري و گراني و فساد حكومتي و اختناق بود ولي در روزهاي اخير مي شنويم كه تظاهرات دارد به طرف اسلامي و مذهبي پيش مي رود. مثلا مي بينيد كه در برابر تانك ها در قاهره مي ايستند و نماز مي خوانند، مي شنويد كه شعار الله اكبر مي دهند.
اين صهيونيست ضد انقلاب در مصاحبه با بي بي سي يادآور شد: وقتي كه دو تن از رهبران اخوان المسلمين در روزهاي اخير در مصاحبه با الجزيره به صراحت مي گويند اگر ما سركار بياييم، قرار و صلح با اسرائيل را باطل خواهيم كرد، اين را چطور مي شود تلقي كرد؟ در اسرائيل انتقادهاي صريحي از دولت اوباما مي شود. همان طوري كه كارتر با نابخردي خودش آمد و باعث از دست رفتن ايران براي غرب شد، حركت نسنجيده اوباما و ناآگاهي او از روحيه و اجتماع كشورهاي خاورميانه نيز موجب از دست رفتن تركيه براي غرب شده و امروز هم شاهد از دست رفتن مصر هستيم. اگر اخوان المسلمين بيايند، مانند ايران فراملي حركت خواهند كرد و مصر از غرب دور خواهد شد.
منوشه امير طي تحليلي در راديو اسرائيل هم گفته است: اين نگراني وجود دارد كه اخوان المسلمين بر حكومت در مصر سوار شود، اين واقعيت را 32 سال پيش در ايران ديديم، در مورد حماس در غزه تجربه كرديم و همان روند را اين روزها در لبنان و در مورد حزب الله شاهد هستيم. نبايد گذاشت اين اتفاقات در مصر تكرار شود.

 



امريه تازه به مزدوران رژيم كودك كش (خبر ويژه)

رئيس كودك كش رژيم صهيونيستي كه فتنه گران در ايران را پياده نظام ارتش اسرائيل توصيف كرده بود، علنا از خدمات (خيانت) حسني مبارك به اسرائيل قدرداني كرد.
شيمون پرز در نشست گروهي از نمايندگان پارلمان اروپا كه از رژيم صهيونيستي حمايت مي كنند، گفت: مبارك دوست ديرينه و شجاع ماست كه پيمان صلح را محترم شمرد اما در مقابل اخوان المسلمين در صورت قدرت گرفتن، پيام آور صلح نخواهند بود.
در حالي كه حتي سران آمريكا و انگليس نيز از حمايت علني از مبارك گريزانند، پرز در اظهاراتي صريح گفت: «من دهها سال است كه آقاي مبارك را مي شناسم. هرچه كه اكنون در مورد ايشان بگويند و هر انتقاد و اعتراضي كه مطرح كنند، نمي تواند نقش بي بديل ايشان را از خاطرها ببرد؛ اينكه از بروز جنگ هايي جلوگيري كردند كه مي توانست جان انسانهاي بسياري را بويژه از ميان خود اعراب بگيرد.»
پرز با وجود اين سخنان متعرض جنايات و نسل كشي رژيم متبوع خويش در جنگ هاي 33روزه لبنان و 22روزه غزه نشد. او همچنين برگزاري انتخابات را در وضعيت جاري مصر خطرناك دانست و گفت: «در چنين انتخاباتي ممكن است اخوان المسلمين برنده شوند كه آنها پيام آور صلح و دموكراسي نخواهند بود.»
ستايش هاي بلندبالاي رئيس كودك كش رژيم صهيونيستي از حسني مبارك تداعي كننده اظهارات وي در سال گذشته است كه فتنه گران و آشوبگران را پياده نظام رژيم اسرائيل خوانده و تصريح كرده بود جنگ با رژيم اسلامي از داخل مرزهاي ايران آغاز مي شود و اپوزيسيون سبز به نيابت از ما با جمهوري اسلامي مي جنگد. فتنه گران نيز در همين فرآيند مزدوري در روز قدس شعار نه غزه نه لبنان را كه سفارش رسمي سايت وزارت خارجه اسرائيل بود، سر داده و در اقدامي بي سابقه در روز قدس، به نفع اشغالگران قدس به خيابان آمدند.
با وجود اين سوابق روشن، روز گذشته دو تن از دست اندركاران فتنه (موسوي و كروبي) با انتشار نامه اي سرگشاده خواستار صدور مجوز راهپيمايي «به منظور اعلام همبستگي با حركت هاي مردمي در منطقه به ويژه مردم تونس و مصر» شدند. اين در حالي است كه رژيم ديكتاتوري و دست نشانده مبارك- كه مردم مصر عليه آن انتفاضه به راه انداخته اند- از فتنه سبز حمايت مي كرد. موسوي و كروبي نگفته اند كه چگونه مي توان به تعبير نتانياهو سرمايه اسرائيل و مورد حمايت ديكتاتورهايي چون حسني مبارك و ملك عبدالله و... بود و در صف مزدوراني چون زين العابدين بن علي قرار گرفت و در عين حال مدعي حمايت از مردم تونس و مصر شد؟
به نظر مي رسد تقلاي اخير بازيگران مياني جريان فتنه (موسوي و كروبي) كه تحت فشار آميخته با اهانت و تحقير رسانه هاي زنجيره اي ضدانقلاب انجام گرفته، تحركي براي كاستن از بدبختي هاي اسرائيل و آمريكاست، ضمن اينكه آنها مي دانند امكان احياي فتنه و آشوب را ندارند و صرفا با صدور نامه و بيانيه مي خواهند به «جريان فشار» پيام دهند كه تحرك مورد نظر آنها را به اجرا گذاشته اند تا اندكي از بار تحقيرها مبني بر اينكه موسوي و كروبي بي عرضه و بي خاصيت هستند، كاسته شود. اين دو به همراه ساير فتنه گران در گذشته براي راه اندازي آشوب و اغتشاش به نفع آمريكا و اسرائيل هرگز نياز به مجوز نمي ديده اند و هرگاه واشنگتن و تل آويو در خاورميانه به چالش جدي برخورد كرده اند، اين جماعت بي اختيار را فعال كرده اند. به همين دليل هم درست اين بود كه فتنه گران نيابتي در نامه به اصطلاح درخواست مجوز راهپيمايي به جاي ادعاي «اعلام همبستگي با حركت هاي مردمي منطقه به ويژه قيام آزاديخواهانه مردم تونس و مصر»، مي نوشتند «بنا بر امريه موساد و در راستاي همبستگي با سران رژيم صهيونيستي و رژيم مبارك كه پايه هاي قدرت خود را لرزان مي بينند.»

 



20 سال است ما خودمان اين كاره ايم! (خبر ويژه)

يك ضد انقلاب خارج نشين به همكاران و دوستان خود هشدار داد كه دست از مبارزه جانانه به روش «امضاي نامه در اينترنت» بردارند و به آنها اطمينان داد اين روش به هيچ جايي نخواهند رسيد!
بهرام بيگدلي كه در دفاع از قاچاقچي ها و متجاوزان به نواميس مردم كه اخيراً توسط دستگاه قضايي اعدام شده اند، با دويچه وله گفت وگو مي كرد، با اشاره به اينكه رفتار اپوزيسيون مدعي مبارزه مسخره است، گفت: «اگر كمپين اين باشد كه در فضاي مجازي نامه اي نوشته شود و تعدادي اسم شان را آن زير بنويسند، هيچ تأثيري ندارد. راحت و آسوده! من 22 سال است كه تجربه اين كار را دارم كه خدمت تان عرض مي كنم. امروز مسئله ما مثل تمام اروپايي ها و آمريكايي ها كه وقتي مسئله اي برايشان پيش مي آيد به خيابان ها مي آيند. اگر غير از اين باشد در اروپا و آمريكا هم مي شود با نوشتن نامه از طريق اينترنت براي رئيس جمهور و وزرا حقوق خودشان را ببرند بالا يا اين كه تقاضاي افزايش حقوق كنند. چنين چيزي وجود ندارد».
وي پس از اين كنايه زني به اپوزيسيون داخلي و به رخ كشيدن ناتواني آنها از بسيج مردمي، به انتقاد از كم كاري موسوي و كروبي در دفاع از تروريست ها پرداخت و اضافه كرد: «در داخل كشور آقايان موسوي و كروبي تازه پريروز به صدا درآمده اند و مسئله اعدام ها را در حد يك شهروند خواسته اند متوقف شود. اگر آقايان موسوي و كروبي با اعدام ها مخالفت صريح نمي كنند، پس به مردم ايران بگويند كه اصولاً با چه چيز مخالف هستند»!
بيگدلي كه حاضر نيست چند روز تأخير در حمايت از جانيان را بر موسوي و كروبي ببخشد، ظاهراً فراموش كرده است كه اين دو نفر در تمام سال گذشته و در همه موارد مشابه بي درنگ تروريست هايي را كه حداقل جرم آنها كشتن چند انسان بي گناه بود به عنوان «قهرمان ستوده» و در حمايت از آنها بيانيه هاي احساسي صادر كرده اند.
در همين حال، دو حقوق بگير سازمان ملل هم از ايران خواستند اعدام جنايتكاران را متوقف كند. بنابه گزارش راديو فردا، كريستف هينز، و گابريلاناول از دولت ايران خواسته اند هرچه سريع تر مجازات اعدام را متوقف كند. در گزارش اين دو نفر نيامده است كه در كشور خود آنها با كساني كه زنان و كودكان بي گناه را مي كشند، جاسوسي مي كنند و در كوچه و خيابان راه بر مردم مي بندند چه مي كنند!؟

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14