(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 18 بهمن 1389- شماره 19858

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عسگر اولادي: دولت احمدي نژاد به صدور انقلاب سرعت بخشيد
با حضور وزير دفاع ايستگاه هاي زميني ثابت و متحرك دريافت تصاوير سنجش از دور افتتاح شد
پيام تبريك رئيس جمهور عراق به احمدي نژاد به مناسبت دهه فجر
شريعتمداري: انقلاب اسلامي فرزندان خود را نمي خورد، بلكه ناخلف ها را تصفيه مي كند
انتهاي خليج فارس تحت پوشش موشكي جنگنده هاي ارتش
آملي لاريجاني: هدف دستگاه قضا ايجاد وحدت ميان قواست
رئيس پژوهشگاه علوم و فنون هسته اي: سه راديو داروي جديد در دهه فجر معرفي مي شود
صدر: تحولات تونس و مصر بازتاب انقلاب اسلامي ايران است
اذعان روسيه و غرب به ناكارآمدي تحريم ها
بهره برداري از 2200 پروژه وزارت نيرو در دهه فجر
اسامي پذيرفته شدگان آزمون كارداني ، كارشناسي و علمي كاربردي امروز در سايت سنجش
تجمع مردم تبريز در محكوميت منع حجاب در جمهوري آذربايجان
اخبار ادبي و هنري
گلايه خواهر احمد عزيزي از چاپ نشدن برخي از آثار برادرش
در ايام دهه فجر90 پروژه دانشگاهي در استان هاي كشور به بهره برداري مي رسد
همسر شهيد نواب صفوي: هدف قيام نواب اجراي احكام اسلام بود
محسن يوسف بيگ هنرمند سينما و تلويزيون درگذشت
بهره برداري از 92 طرح كشاورزي در استان تهران
مراكز آموزشي فرهنگي حج در 6 استان كشور راه اندازي مي شود



عسگر اولادي: دولت احمدي نژاد به صدور انقلاب سرعت بخشيد

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري تاكيد كرد دولت احمدي نژاد با اتخاذ ديپلماسي عمومي به صدور انقلاب سرعت بخشيد.
حبيب الله عسگراولادي در گفت وگو با فارس با اشاره به قيام مردم مصر، تونس و برخي ديگر از كشورها عليه حكومت هاي طاغوت گفت: ما بوي خوش عطر ظهور را از همين قيام ها و فريادهاي مردمي حس مي كنيم.
عسگراولادي كه از صدور انقلاب به تمام كره زمين سخن مي گفت در پاسخ به سوالي درباره سهم دولت ها از صدور انقلاب، تصريح كرد: دولت هاي پس از انقلاب هر كدام سهم خود را به صدور انقلاب ايفا كردند؛ اما دولت نهم و دهم با اتخاذ ديپلماسي عمومي به صدور انقلاب سرعت بخشيد.
وي درباره چرايي اين گفته خود كه دولت احمدي نژاد سهم بيشتري از صدور انقلاب دارد، توضيح داد؛ درخشش رئيس جمهور ما در سفر به آمريكاي لاتين، در سخنراني دانشگاه كلمبيا، در سفر به بيروت و آن استقبال عظيم نمونه هاي درخشاني از صدور انقلاب در اقصي نقاط جهان است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به فتنه 88 گفت: دشمن تمام توان و قدرت خود را در فتنه سال 88 بكار گرفت تا انقلاب اسلامي را به زير بكشد؛ سربازگيري دشمن از انقلابيون قابل توجه است.
«دشمن تمام ضد انقلاب اعم از منافقين، سلطنت طلب ها، بقاياي باند منتظري و مهدي هاشمي و ماركسيست ها را با يك جماعت غافل و قدرت طلب و دشمن مردم در داخل سنجاق كرد اما نتوانست به آگاهي و بصيرت ملت و نخبگان جامعه غلبه كند.»
وي با بيان اينكه دشمن بدون اطلاع از قدرت ملت ايران تلاش كرد تا انقلاب اسلامي را متوقف كند تاكيد كرد: امام خميني(ره) با همين قدرتي كه دشمن از آن بي اطلاع بود، كوه هاي بزرگ جهل، وابستگي، غفلت و ترس را در كشور جابجا كرد و به جاي آن قله هاي آگاهي، استقلال، هوشياري و شجاعت را پديد آورد، حال بايد گفت مگر مي شود ملت را از فراز قله هاي عظمت و عزت فرودآورد.
دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري عبور ملت از فتنه 88 همزمان با ورود ايران به باشگاه هسته اي جهان را از جمله دستاوردهاي سي ودوساله انقلاب دانست و گفت: باشگاه هوافضا و پيشرفت هاي شگرف در عرصه هاي علمي تصويري از ايران در جهان ترسيم كرده است كه كاملا متفاوت با سه دهه اول انقلاب امروز مردم جهان است.
وي در ادامه افزود: ملت ايران با رهبري هوشمندانه حضرت آيت الله العظمي خامنه اي به سلامت از فتنه عبور كرده است و اين انقلاب هر ضربه اي كه خورده پس از آن ضربه پرقدرت تر سر برآورده است.
عسگراولادي اظهار داشت: همه مي دانيم كسي كه با اين ملت خداجوي و اين انقلاب الهي و اين نظام امامتي و ولايتي در افتد سرانجام خواري و خفت در دنيا و آتش سوزان در آخرت در انتظار اوست.
توصيه به بي بصيرت ها
نماينده ولي فقيه در كميته امداد امام خميني(ره) در پايان در پاسخ به اين سوال كه توصيه هاي شما به كساني كه تصور مي كنند موفق به مقاومت در برابر نظام و ملت شده اند چيست؟ گفت: بنده كه روزهاي آخر عمرم را سپري مي كنم نصيحت مي كنم به آنهايي كه در برابر راي ملت و نظام قرار گرفتند و آمريكا و رژيم صهيونيستي و انتلجنت سرويس، از مواضع آنها شاد شده و حمايت ها كردند، برگردند به دامن نظام و امامت و امت و آتش جهنم را از خود دور كنند و از رحمت و مرحمت و آغوش باز رهبري در سالگرد انقلاب اسلامي بهره مند شوند.

 



با حضور وزير دفاع ايستگاه هاي زميني ثابت و متحرك دريافت تصاوير سنجش از دور افتتاح شد

با حضور وزير دفاع دو ايستگاه زميني ثابت و يك ايستگاه زميني متحرك دريافت تصاوير سنجش از دور افتتاح شد.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار وحيدي در مراسم افتتاح اين ايستگاه هاي سنجش از دور طي سخناني در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ايستگاه زميني ثابت دريافت تصاوير سنجش از دور توسط متخصصان زبده و كارآمد صنايع الكترونيك وزارت دفاع با طراحي كاملا بومي ساخته شده است.
وزير دفاع گفت: سازمان جغرافيايي وزارت دفاع به عنوان بهره برداري اين ايستگاه قادر خواهد بود تصاويري تا قدرت تفكيك 1 متر را اخذ و پردازش نموده و در اختيار كاربران در بخش هاي مختلف كشور قرار دهد.
وي افزود: شعاع پوشش اين ايستگاه حداقل 2500 كيلومتر بوده و قادر است هر 24 روز يك بار از مساحتي حدود 10 ميليون كيلومتر مربع تصوير تهيه كند.
سردار وحيدي ادامه داد: اين تصاوير در بخش هاي كشاورزي، شهرسازي، سوانح غيرمترقبه و زمينه هاي بسيار متنوع ديگر كاربرد دارد.
وزير دفاع با بيان اين كه سرعت ردگيري اين ايستگاه تا حدي است كه مي تواند اهداف تا سرعت 8 درجه بر ثانيه را رهگيري خودكار كند، تصريح كرد: اكثر سيستم هاي آن مانند تغذيه كننده و گيرنده ردگيري در حد نوآوري و ابداع است.
وي همچنين در خصوص ايستگاه متحرك دريافت تصاوير سنجش از دور كه توسط دانشگاه صنعتي مالك اشتر طراحي و ساخته شده است، گفت: افزايش توانايي كاربر در ارتباط سريع تر و مطمئن تر براي كنترل عمليات ايستگاه، افزايش شعاع پوشش عملياتي، افزايش كيفيت سيگنال دريافتي، افزايش چابكي و قابليت جابجايي سريع تر، قابليت انعطاف و نگهداري بهتر و بهينه و امكان دريافت سيگنال باند S را از جمله وجوه تمايز اين ايستگاه با ايستگاه متحرك پيشين ذكر كرد.
سردار وحيدي تكميل و بهينه سازي حلقه هاي فناوري فضايي را از راهبردهاي اصلي وزارت دفاع ذكر كرد و افزود: در سي و دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، دانشمندان و متخصصان مومن و افتخارآفرين كشورمان با توانايي طراحي و ساخت ماهواره بر، ايستگاه پرتاب ماهواره، ايستگاه ثابت متحرك زميني، دريافت اطلاعات و تصاوير سنجش از دور، آزمايشگاه تست ساده و سيستم هاي فضايي و ده ها فناوري ديگر در عرصه فضايي جلوه اي از خودباوري، تلاش، همت مضاعف كار مضاعف، نبوغ، خلاقيت، نوآوري و اقتدار را به نمايش گذاشته اند.
وزير دفاع در پايان با قدرداني از دست اندركاران طراحي و ساخت و بكارگيري اين ايستگاه در صاايران، دانشگاه صنعتي مالك اشتر و سازمان جغرافيايي وزارت دفاع خاطرنشان كرد: اين دستاوردهاي جديد در آستانه يوم الله 22 بهمن سالروز پيروزي انقلاب اسلامي را به ملت رشيد و سرافراز ايران كه با ايستادگي و جانفشاني بي نظير خود استقلال و آزادي را در اين مرز و بوم تحقق بخشيدند، تقديم مي كنم.

 



پيام تبريك رئيس جمهور عراق به احمدي نژاد به مناسبت دهه فجر

رئيس جمهور عراق با ارسال پيام تبريك به احمدي نژاد خواست صادقانه خود را براي ايجاد بهترين روابط با جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد.
به گزارش دفتر اطلاع رساني رياست جمهوري عراق، جلال طالباني رئيس جمهور اين كشور با ارسال پيام تبريك به محمود احمدي نژاد در بيانيه اي با ابراز تمايل نسبت به ايجاد روابط بهتر با ايران به منظور تقويت امنيت و ثبات در جهان گفت: خواست صادقانه خود را براي ايجاد بهترين روابط با جمهوري اسلامي ايران اعلام مي كنم.
در اين بيانيه آمده است: اين مسأله در چارچوب تلاش هاي خالصانه عراق براي تقويت روابط برادرانه، همسايگي و همكاري با دولت هاي دوست و برادر است كه اين امر در راستاي تقويت امنيت و ثبات در جهان است.

 



در برنامه ديروز، امروز، فردا مطرح شد
حجت الاسلام سعيدي: ريزش فتنه گران به دليل تفكرات سكولاريستي آنان است
شريعتمداري: انقلاب اسلامي فرزندان خود را نمي خورد، بلكه ناخلف ها را تصفيه مي كند

خبرگزاري ها: حجت الاسلام والمسلمين سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه كه به اتفاق حسين شريعتمداري مدير مسئول كيهان در برنامه شنبه شب ديروز، امروز، فردا شركت كرده بود با بيان اين كه نهضت آزادي، جبهه ملي، بني صدر و منتظري جزو اولين ريزش هاي انقلاب بودند تصريح كرد كه فتنه گران و اصلاح طلبان با تفكرات سكولاريستي و ليبراليستي خود دچار لغزش شدند.
حجت الاسلام علي سعيدي، با بيان اينكه گفتمان امام(ره) نسبت به دين جامع و گفتمان نهضت آزادي حداقلي بود و آنها دين را جزو نيازهاي فردي مي دانستند، ادامه داد: نگاه امام راحل به آمريكا انتقادي و ديدگاه نهضت آزادي كمونيستي، نگاه امام خميني(ره) به اسرائيل انقلابي با تضاد زيربنايي است، در حالي كه رويكرد نهضت آزادي تضاد روبنايي محسوب مي شود.
نماينده ولي فقيه در سپاه با تاكيد بر اينكه دفاع امام(ره) از فلسطين آرماني و ديدگاه نهضت آزادي به اين مسئله ابزاري است، خاطرنشان كرد: برخي ريزش ها جنبه اعتقادي، فكري و ايدئولوژيكي دارد.
سعيدي با اشاره به مرحله سوم ريزش ها و رويش ها تصريح كرد: در اين مرحله رويش ها بسيار است، هرچند ريزش نيز وجود دارد اما غالب آن در جبهه خواص است؛ همانگونه كه در صدر اسلام مخالفت هايي با فرامين و تصميمات پيامبر(ص) ديده مي شود.
وي تاكيد كرد: اولين جرياني كه در مسير انقلاب اسلامي ريزش كرد، نهضت آزادي و جبهه ملي، سپس منافقين و بني صدر بودند، حتي قائم مقام رهبري از انقلاب ريزش كرد تا اينكه در زمان رهبر معظم انقلاب، ريزش اصلاح طلب ها به دليل تفكر سكولاريستي و ليبراليستي آغاز شد و نوبت به ريزش فتنه گران 88 رسيد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اصل مترقي ولايت فقيه گفت: نماد حق در عصر نبوت انبياء، در زمان امامت معصومين و در زمان غيبت، ولي فقيه به عنوان نايب امام زمان«عج» محور حق است چرا كه امام عصر«عج» فرمودند «فانهم حجتي عليكم و انا حجت الله» لذا ما ولي فقيه مبسوط اليد را نايب امام زمان«عج» مي دانيم.
نماينده ولي فقيه در سپاه با تاكيد بر اينكه ملاك حقانيت و حجيت هر فردي و حزبي به ميزان پيوستگي او با نماد حق بستگي دارد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند ارزش مقداد، سلمان و ابوذر به ميزان نماز شب، نافله و مستحبات نبوده بلكه به ولايتمداري آنها بوده است.
سعيدي در خاتمه با تاكيد بر اينكه در دنياي امروز خلأ رهبري وجود دارد، تصريح كرد: ملت ايران به صورت اعتقادي، عيني و در مقام عمل رهبر خود را قبول دارند و متوجه شده اند به دليل وجود ايشان تمام ارزش ها و اعتبارات براي مردم و كشور به وجود آمده است.
شريعتمداري: انقلاب
فرزندان ناخلف را تصفيه مي كند
مدير مسئول كيهان نيز كه در اين برنامه حضور داشت با بيان اين كه رويش هاي انقلاب بسيار بيشتر از ريزش هاي آن است، گفت:خيزش هاي تونس، مصر و ساير كشورهاي منطقه نمونه اي از رويش هاي انقلاب اسلامي است.
به گزارش خبرگزاري ها، حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان با بيان اينكه انقلاب متعلق به كساني است كه انقلاب كردند و پاي آن ايستادند، اظهار داشت: افرادي كه پاي انقلاب ايستادند با همان انگيزه هايي كه آمدند، مي مانند چرا كه اهداف خود را در حال تحقق مي يابند، بنابراين، ريزش در آنها بسيار اندك است.
مدير مسئول روزنامه كيهان بر همين پايه يكي از تفاوت هاي اساسي انقلاب اسلامي ايران با ديگر انقلاب ها را اين دانست كه ايدئولوژي انقلاب يعني اسلام همراه انقلاب نيامده بلكه از قبل در ميان مردم حضور داشته است.
وي ادامه داد: در انقلاب شوروي سابق، ايدئولوژي ماركسيسم حاكم بود كه همراه آن آمد؛ در انقلاب فرانسه نيز امانيسم از راه رسيده براي مردم ناشناخته بود، يعني نسخه انقلاب در دست مردم نبود بلكه در اختيار حكومت گران بود و هرگونه مي خواستند اين نسخه را دستكاري مي كردند.
شريعتمداري با تاكيد بر اينكه در انقلاب اسلامي ايران نسخه اسلام از قبل وجود داشته گفت؛ امام راحل ما (ره) غبار قرنها بدعت و تحريف و كج انديشي كه بر اسلام ناب نشسته بود را زدودند و اسلام ناب را همانگونه كه در آغاز بود، عرضه فرمودند. از اين روي وقتي ندا به انقلاب برداشتند، مردم اين ندا را درون خود آشنا يافتند و با همه وجود به سوي آن شتافتند.
مدير مسئول كيهان نتيجه گرفت وقتي نسخه انقلاب در دست مردم نيز هست به طور طبيعي آنان را كه از بستر انقلاب دور شده و با آن فاصله گرفته اند را مي شناسند و آنها را در صورت خيانت به انقلاب از عرصه طرد مي كنند. بنابراين انقلاب اسلامي فرزندان خود را نمي خورد، بلكه فرزندان ناخلف و خيانت كرده را تصفيه مي كند يعني همان كه در جريان فتنه 88 اتفاق افتاد.
مدير مسئول كيهان گفت؛ حضرت امام(ره) مي فرمودند روحانيت متعهد به خون سرمايه داران زالوصفت تشنه است و هرگز با آنان سر آشتي ندارد، بنابر اين وقتي مردم مي بينند فلان روحاني كه زماني مسئوليت بالايي داشته از فلان مفسد اقتصادي پول مي گيرد و يا آن ديگري، از ملك عبدالله پادشاه سعودي و سران اروپا براي مقابله با انقلاب اسلامي كمك مالي دريافت مي كنند، بديهي است كه ديگر آنها را نه فقط روحاني نمي دانند، بلكه خيانت پيشگاني مي دانند كه بايد از عرصه انقلاب بيرون انداخته شوند.
شريعتمداري از آلودگي خواص به چرب و شيرين دنيا به عنوان يك آفت ياد كرد و گفت؛ افرادي كه به اين آفت دچار شده اند، آلودگي خود را در پوشش مخالفت با برخي آموزه هاي اسلام و انقلاب فرياد مي زنند. وي گفت؛ مثلا همه ما شنيده ايم كه ابوموسي اشعري فرد ساده لوحي بود و به همين علت در جريان حكميت از عمروعاص فريب خورد. ولي تاريخ مي گويد ابوموسي شخص بسيار ثروتمندي نيز بود. بنابراين معلوم است كه او نمي تواند در حكميت به علي عليه السلام راي بدهد، يعني با خلافت كسي موافقت كند كه در اولين روزهاي خلافت آشكار خود مي فرمايد كساني كه به بيت المال دست درازي كرده اند اگر اين اموال را كابين همسران خود كرده و يا با آن خشتي در ساختماني به كار برده باشند، همه را از آنها پس مي گيرم. اساسا كلان سرمايه داران نمي توانند با حاكميت علي(ع) آن روز و علي امروز ما موافق باشند.
شريعتمداري در ادامه به ريزش برخي از خواص به خاطر فرزندانشان اشاره كرد و اظهار داشت: حضرت علي(عليه السلام) درباره زبير مي فرمايند: «زبير هميشه از ما اهل بيت بود تا اينكه فرزند شومش عبدالله بزرگ شد»؛ البته نمي توان هر فرزند ناخلفي را به دليل رفتار ناسالم كار پدرش دانست.
وي يادآور شد: بزرگاني وجود داشتند كه با فرزندان خود برخورد كردند و حتي وقتي فرزندانشان به دليل جناياتي كه مرتكب شده بودند محكوم به اعدام شدند از حكم آنها دفاع كردند؛ برخي نيز خود را فداي فرزندانشان كردند و گفت؛ بديهي است كه زندگي اشرافي خود به خود آثار سوء دارد.
وي با تأكيد بر اينكه توده هاي مردم ريزش ندارند و هميشه در صحنه هستند، يادآور شد: فتنه سال گذشته را مديريت الهي آقا و جوانان حزب الهي خنثي كردند و اگر آنها در كف خيابان حاضر نبودند، دشمن همه چيز را نابود كرده بود.
شريعتمداري ادامه داد: تاكنون در دنيا هيچ انقلابي وجود ندارد كه نظام حكومتي خود را با رأي مردم انتخاب كرده و پس از پيروزي و تشكيل نظام نيز مقبوليت خود را به معرض راي مردم بگذارد. يعني كاري كه همه ساله در 22 بهمن سالگرد انقلاب اتفاق مي افتد.
مديرمسئول روزنامه كيهان گفت؛ حضور مردم در 9 دي و 22 بهمن نشان داد كه آنها نقشه راه را در دست دارند و به همين علت از فتنه اي كه كمترين بخش آن مي توانست پرقدرت ترين حكومت ها را سرنگون كند، پيروز بيرون آمدند.
وي با بيان اينكه آمريكا شيطان بزرگ است و با صدها و هزاران حيله و ترفند در مقابل انسان وارد مي شود، افزود: ملت ما پيوند الهي دارند و در مقابل شيطان زمين نمي خورند.
وي با تأكيد بر اينكه همان افرادي كه در جنگ بدر با پيامبر خدا جنگيدند در صفين نيز پاره هاي قرآن را بر سر نيزه كردند، يادآور شد: مردم همواره با امام(ره) همراهي داشتند و اصلا نلغزيدند.
شريعتمداري در خاتمه به فرمايش امام خميني(ره) مبني بر اينكه «دنيا تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدي است» اشاره و خاطرنشان كرد: وقتي مردم دنيا رهبر ما و آزادانديشي هايي كه در انقلاب وجود دارد را مي بينند با همه تبليغاتي كه عليه ما وجود دارد عاشقانه به سوي آن جذب مي شوند و انقلاب كنوني مصر، اردن، تونس، الجزاير و در آينده نزديك، عربستان و بحرين نمونه بارزي از اين انجذاب عاشقانه است.

 



امير كارشكي تأكيد كرد
انتهاي خليج فارس تحت پوشش موشكي جنگنده هاي ارتش

معاون نيروي هوايي ارتش تأكيد كرد جنگنده هاي نهاجا به تجهيزاتي مجهز هستند كه مي توانند انتهاي خليج فارس در جنوب را به صورت Fire and forget هدف قرار دهند.
امير محمدرضا كارشكي معاون تحقيقات و جهاد خودكفايي نهاجا در گفت وگو با فارس با تأكيد بر اينكه امروز ما در همه زمينه ها از پرنده ها، موشك ها، رادارها و جنگ الكترونيك گرفته تا هر موضوع ديگر مي توانيم نيازهاي خود را در داخل كاملا برآورده كنيم، افزود: البته در اين زمينه مراكز علمي و صنعتي كشور نيز با مديريت واحد مؤسسه تحقيقاتي وزارت دفاع نقش مؤثري دارند.
كارشكي تصريح كرد: جهاد خودكفايي در دو بخش كوتاه مدت و بلندمدت به برطرف كردن نيازها مي پردازد كه در برنامه بلندمدت با توجه به نيازهاي آينده و نبردهاي احتمالي و نيز شرايط آينده دنيا، فكر و نيازسنجي شده و در نهايت اقدام به برطرف كردن اين نيازها مي كند.
وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته فراوان در خصوص تجهيز و ارتقاء سامانه هاي مختلف در نيروي هوايي ارتش گفت: امروز ممكن است تنها پوسته اي از هواپيماهاي دو يا سه نسل گذشته را در اختيار داشته باشيم ولي اين سامانه ها از لحاظ ارتقاء تكنولوژي و تجهيزات تغييرات بسياري كردند و البته كساني كه قرار است از اين تجهيزات استفاده كنند نيز به سلاح ايمان و اراده قوي معنوي مجهزند كه اين عامل موفقيت آنهاست.
معاون جهاد خودكفايي نهاجا تصريح كرد: آنقدر اين تجهيزات و سامانه ها تغيير پيدا كرده و به روز شده اند كه مي توان گفت فقط در شناسنامه آنها اسمي باقي مانده ولي محتوياتشان به كلي عوض شده است.
كارشكي ادامه داد: براي مثال در يكي از پروژه هايي كه در دست تحقيقات داريم، هواپيماهاي شكاري بمب افكن F14 را به روز و بهينه مي كنيم و سامانه هاي اويونيكي آن نيز كاملا عوض شده و تجهيزات به روز دنيا كه در داخل كشور طراحي و ساخته شده اند بر روي اين جنگنده ها در حال نصب است.
وي با تأكيد بر اينكه اين جنگنده ها از لحاظ تسليحات نيز تفاوت عمده اي با گذشته دارند، خاطرنشان كرد: امروز با تغيير در قطعات و بومي سازي سامانه ها حتي در قسمت موتور كه يكي از پيچيده ترين و مدرنترين قطعات هواپيما است، مي توان ادعا كرد كه اين جنگنده ها تفاوت عمده اي با گذشته پيدا كرده اند.
كارشكي با بيان اينكه ما همواره به روزرساني تسليحات و تجهيزات را در دستور كار داريم، گفت: معاونت جهاد خودكفايي نهاجا در سال گذشته پيشرفت هاي خيره كننده اي در زمينه طراحي، ساخت و تأمين تجهيزات جنگ الكترونيك داشت كه البته به دليل مسائل طبقه بندي و اهميت فوق العاده اين موضوع نمي توانيم مطالب آن را بازگو كنيم.
وي دنياي امروز را محل جنگ الكترونيك و اطلاعاتي دانست و تصريح كرد: شايد كشورهاي جهان سوم از لحاظ سخت افزاري و ساخت تجهيزات از برخي ابرقدرت ها عقب باشند ولي مي توان در نبردهاي الكترونيك كار كرد و با توجه به اقداماتي كه ما صورت داديم، هيچ جاي نگراني در اين خصوص نيست.
كارشكي همچنين به برخي ابتكارات و نوآوري هاي صورت گرفته در نيروي هوايي ارتش اشاره كرد و افزود: اول بار در دنيا ما توانستيم هواپيماي ميگ 29 را قبل از كارخانه سازنده اش مجهز به سيستم سوخت گيري هوايي كنيم.
وي ادامه داد: اين نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران بود كه براي اولين بار هواپيمايF4 را مجهز به پراپ سوختگيري هوايي كرد و نيز با نصب پاد سوخت رسان بوئينگ بر زير جنگندهF4، سوخت گيري شكاري از شكاري را براي اولين بار در كشور انجام داد.
معاون جهاد خودكفايي نهاجا در بخش ديگري از گفتگوي خود با فارس، در خصوص تهديدات احتمالي آينده عليه نظام جمهوري اسلامي ايران، افزود: تهديدات ما با توجه به توانمندي هايي كه داريم، تنها به خليج فارس محدود نشده و هواپيماهاي ما به تجهيزاتي مجهز هستند كه مي توانند انتهاي خليج فارس در جنوب را به صورت Fire and forget هدف قرار دهند و به سلامت برگردند.
كارشكي افزود: اخيراً طرح نصب موشك هاي دوربرد Fire and forget را داشتيم كه اين موشك ها بر روي جنگنده ها تست شده و به توليد انبوه نيز رسيده است.
كارشكي با اشاره به توليد بمب هاي هوشمند نقطه زن «قاصد» با سر جنگي دوهزار پوندي، آن را از قوي ترين بمب هاي دنيا دانست و گفت: ما توانستيم در سال هاي اخير جنگ اقدام به ساخت اين بمب ها كنيم كه امروز به توليد انبوه رسيده و هيچ محدوديتي در به كارگيري آنها نداريم.
وي ادامه داد: نسل دوم اين بمب ها با برد بيش از 50 كيلومتر ساخته شده و مراحل آخر را پشت سر مي گذارد و به زودي نيز به توليد انبوه خواهد رسيد.
معاون جهاد خودكفايي نهاجا تصريح كرد: نسل سوم اين بمب نيز كه مجهز به موتور بوده و برد بيش از 100 كيلومتر خواهد داشت، در آينده توليد خواهد شد.

 



آملي لاريجاني: هدف دستگاه قضا ايجاد وحدت ميان قواست

رئيس قوه قضائيه تاكيد كرد كه دستگاه قضايي تمام تلاش خود را براي افزايش وحدت و همدلي ميان قواي سه گانه انجام داده و خواهند داد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در ديدار اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين كه «رفع مشكلات و نواقص دستگاه قضايي دغدغه اصلي رئيس و مسئولان عالي اين دستگاه است» خواستار حمايت هاي بودجه اي از سوي دولت و مجلس شد.
وي كمبود بودجه را يكي از مهمترين دغدغه هاي دستگاه قضايي و موجب كاهش توان دستگاه قضايي در حفظ و جذب نيروهاي جديد قضايي و نيز بروز مشكلات متعدد براي قوه قضاييه توصيف كرد و ادامه داد: قطعا با كمبود بودجه در دستگاه قضايي و طبيعتا كم شدن توان رسيدگي به تخلفات و جرايم، نمي توان انتظار داشت امنيت مطلوب اسلامي و خواسته هاي برحق مردم، لباس عمل بپوشد.
رئيس قوه قضاييه با تاكيد بر عزم دستگاه قضايي در برخورد با مفاسد اجتماعي و اقتصادي و كاهش مشكلات مردم خاطرنشان كرد: تامين معيشتي و مالي كاركنان و قضات شريف دستگاه قضايي گام مهمي در بهبود شرايط و افزايش روحيه خدمت رساني قضايي است.
وي در ادامه با اشاره به ضرورت حفظ وحدت و همدلي مسئولان گفت: مسئولان دستگاه قضايي تمام تلاش شان را براي افزايش وحدت و همدلي ميان قواي سه گانه كه مورد تاكيد مقام معظم رهبري و امري لازم به لحاظ شرع و عقل است، انجام داده و خواهند داد.
رئيس قوه قضائيه همچنين با اشاره به «تلاش هاي قوه قضائيه در ايجاد آرامش پس از فتنه سال 88 و برخورد جدي با فتنه گران با رعايت مصالح و اقتدار نظام اسلامي» اظهار كرد: اين كه عده اي تمام تلاش هاي دستگاه قضايي در برخورد با فتنه سال 88 را ناديده بگيرند و اعلام كنند كه كاري صورت نگرفته، جفاي بزرگي درحق قوه قضائيه است؛ البته اين سخنان غيرمنصفانه تاثيري در روند مديريت قضايي حوادث پس از انتخابات نداشت و از اين به بعد نيز دستگاه قضايي در مسير قانوني و مصلحت هاي نظام حركت خواهد كرد.

 



رئيس پژوهشگاه علوم و فنون هسته اي: سه راديو داروي جديد در دهه فجر معرفي مي شود

رئيس پژوهشگاه علوم و فنون هسته اي از معرفي سه راديو داروي جديد در ايام دهه فجر خبر داد.
محمد قنادي درباره نتايج دو طرح ملي گداخت هسته اي و توليد راديو داروها گفت: در رابطه با راديوداروها پيشرفت بسيار خوبي داشتيم و از آن مقداري كه قول داده ايم، بخش قابل توجهي آماده شده است؛ تاكنون 7 راديو دارو از مجموع 15 راديو دارويي كه براساس طرح ملي توليد راديودارو برعهده گرفته ايم را توليد كرديم و ان شاءالله در ايام دهه فجر سه راديوداروي ديگر را هم معرفي مي كنيم.
رئيس پژوهشگاه علوم و فنون هسته اي كشور درباره طرح ملي گداخت گفت: با وجود اين كه اين پروژه بسيار بزرگ و هزينه بردار است و مبالغ در نظر گرفته شده براي آن پايين است، پيشرفت ما درباره تعهدي كه پذيرفتيم خوب بوده است. كارهاي خوبي در رابطه با به كار گرفتن كارشناسان نخبه و پرسنل مربوطه و تامين تجهيزات انجام گرفته است.
وي گفت: در حال كار بر روي توكامك جديد هستيم و به موقع در اين باره صحبت مي كنيم.
قنادي درباره گسترش فعاليت ها و همكاري هاي منطقه اي و بين المللي براي كسب دانش روز در زمينه گداخت هسته اي به ويژه شركت در پروژه بين المللي گفت: تلاش داريم با ايتر در اروپا ارتباط برقرار كنيم. اگر بتوانيم در تحقيقات مان در طرح ملي گداخت به موفقيت هاي قابل توجهي برسيم مي توانيم در اين طرح بين المللي هم شركت كنيم. هم چنين تلاش داريم تعاملات مان را در اين خصوص با سازمان انرژي اتمي افزايش دهيم.

 



صدر: تحولات تونس و مصر بازتاب انقلاب اسلامي ايران است

نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي تحولات اخير در منطقه بويژه در مصر و تونس را از بازتاب هاي انقلاب اسلامي ايران دانست.
«سيدشهاب الدين صدر»، در گفت وگو با خانه ملت، فرما يشات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه را از مهم ترين و حساس ترين فرمايشات رهبري معظم در سال هاي اخير عنوان كرد و اظهار داشت: ايشان در بخش مهمي از فرمايشات خود نقشه ها و توطئه هاي استكبار جهاني در منطقه خاورميانه، قبل از پيروزي انقلاب اسلامي را تشريح كردند و اينكه چگونه اين قدرت ها تلاش مي كردند با روي كارآوردن دولت هاي ضعيف و دست نشانده در منطقه اهداف و مقاصد خود را در منطقه پيش ببرند.
وي همچنين به فرمايشات مقام معظم رهبري پيرامون تحولات تونس و مصر اشاره كرد و اظهار داشت: حركت مردم تونس و مصر حركتي در جهت آرمان هاي اسلامي و مقابله با ظلم و استكبار آمريكا و اسرائيل است كه مي توان آن را بازتابي از انقلاب اسلامي ايران نيز دانست.
اين نماينده مجلس اضافه كرد: هر چند دولت هاي غربي و آمريكا تلاش مي كنند با تبليغات و تحليل هاي غلط عوامل اقتصادي را عامل بروز اين تحولات جلوه دهند، اما شعارها و حركت مردم مصر و تونس بيانگر چيز ديگري است.
صدر خاطرنشان كرد: حركت هايي كه در سال هاي اخير بر عليه شعائر ديني و اسلامي در تونس و مصر صورت گرفته عامل اصلي تحريك مردم به قيام عليه نظام هاي ديكتاتوري حاكم بر كشورهايشان بوده است و بعد ديني و اسلامي اين حركت ها به خوبي مشهود و مشخص است.
نايب رئيس مجلس با اشاره به توصيه هاي مقام معظم رهبري به ملت مصر و تونس نيز گفت: همانطور كه رهبري فرمودند، مردم مصر و تونس بايد هوشيار و بيدار باشند چرا كه غرب و آمريكا تلاش مي كنند با نيرنگ ها و توطئه مسير قيام و حركت اسلامي مردم را تغيير دهند.

 



گزارش تحليلي كيهان از كنفرانس امنيتي مونيخ
اذعان روسيه و غرب به ناكارآمدي تحريم ها

شركت كنندگان در اجلاس امنيتي مونيخ تحريم ها عليه ايران را ناكارآمد ارزيابي كردند.
سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه روز شنبه در كنفرانس امنيتي مونيخ نسبت به اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران هشدار داد و با بيان اين كه «تحريم هايي كه در ژوئن سال گذشته عليه برنامه هسته اي ايران اعمال شد دوره خود را گذرانده است» افزود كه تحريم هاي بيشتر عليه جمهوري اسلامي ايران روي اقتصاد تهران تاثير منفي نخواهد گذاشت.
به گزارش خبرگزاري آلمان، وزير امور خارجه روسيه با بيان اين كه «هرگونه پيشنهاد جديدي عملا با هدف فلج كردن اقتصاد ايران اعمال خواهد شد»افزود كه چنين چيزي بخشي از توافقي كه پنج عضو دايم شوراي امنيت سازمان ملل (آمريكا، انگليس، روسيه، فرانسه و چين) به علاوه آلمان هنگام آغاز تلاش ها براي رفع شك و ترديدها پيرامون برنامه هسته اي ايران به آن دست يافتند، نبود. لاوروف علاوه بر آن گفت كه نشست استانبول«يك شكست كامل» نبود.
به گزارش خبرگزاري نووستي، سرگئي ايوانف، معاون نخست وزير روسيه هم در همان كنفرانس گفت: ما معتقديم كه نه تحريم هاي بيشتر و نه ايجاد رعب و وحشت و اعمال زور نمي تواند ابزار مناسبي براي حل اين مسايل باشد.
معاون نخست وزير روسيه تاكيد كرد كه نگراني ها درباره اين كه تهران ممكن است در چند سال آينده به سلاح هسته اي دست يابد، بي اساس است. به گزارش خبرگزاري آلمان، ايوانف گفت: هيچ گزينه اي نمي تواند جايگزين مذاكرات بيشتر شود.
الون توشر، معاون وزير امور خارجه آمريكا در زمينه كنترل تسليحاتي نيز در اين كنفرانس گفت: در همچنان براي مذاكرات باز است.
اما وي افزود: آمريكا به ديپلماسي پوچ و خالي و مذاكراتي كه هدف آن وقت كشي و شانه خالي كردن از زير بار مسئوليت ها باشد راضي نخواهد شد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران پيش از اين درباره پيامد تكرار اشتباه هاي گذشته غرب درخصوص برخورد با ايران به آن ها هشدار داد و به قدرت هاي غربي توصيه كرد كه در محاسبات خود دچار اشتباه نشوند و مسير اشتباه گذشته را تكرار نكنند.

 



وزير نيرو خبر داد
بهره برداري از 2200 پروژه وزارت نيرو در دهه فجر

وزير نيرو از بهره برداري 2 هزار و 200 پروژه وزارت نيرو در دهه فجر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از سوادكوه، نامجو در مراسم بهره برداري از سد لفور سوادكوه اظهار داشت: براي اجراي اين تعداد پروژه ها 2 هزار و 200 ميليارد تومان هزينه شده است.
وي با اشاره به اينكه 22 طرح در اين بخش مربوط به تصفيه خانه آب و فاضلاب بوده است تصريح كرد: 220 ميليارد تومان براي اين پروژه ها هزينه شده است.
وزير نيرو با اشاره به اينكه 21 پروژه وزارت نيرو مربوط به آبرساني بوده است، افزود: 850 ميليارد تومان براي اين تعداد پروژه ها اعتبار صرف شده است.
نامجو با اعلام اينكه 17 سد در دهه فجر بهره برداري مي شود، خاطرنشان كرد: 12 ميليارد تومان هزينه بهره برداري از اين تعداد سدها بوده است.
وي با اعلام اين كه 9 سد در اين مدت آبگيري و 12 مورد نيز زهكشي شده اند گفت: 217 ميليارد تومان نيز در اين بخش هزينه شده است.
وزير نيرو به بررسي سد لفور پرداخت و افزود: اين سد به منظور كاهش خطرات خشكسالي و بهره برداري بهينه از آب رودخانه بابل رود افتتاح شده است.
وزير نيرو با اشاره به اينكه سد مخزني لفور محل تلاقي شاخه هاي گزو و چاخاني در مرحله لفور سوادكوه است، اظهار داشت: آبياري 5 هزار و 400 هكتار از اراضي دشت مازندران در منطقه حدفاصل رودخانه هاي بابل رود تا سياه رود، تامين آب آشاميدني شهرهاي بابل، بابلسر، فريدونكنار، خزرشهر و روستاهاي مسير به ميزان 6/33 ميليون مترمكعب در سال، تامين قسمتي از انرژي برق شبكه سراسري به ظرفيت 10 مگاوات، امكان توسعه اقتصادي و فرهنگي به عنوان منطقه تفريحي و توريستي و تامين آب مورد نياز حفاظت محيط زيست از اهداف اين طرح است كه 120 ميليون دلار از سوي بانك جهاني براي اجراي اين طرح هزينه شده است.

 



اسامي پذيرفته شدگان آزمون كارداني ، كارشناسي و علمي كاربردي امروز در سايت سنجش

پذيرفته شدگان نهايي آزمون دوره هاي كارداني، كارشناسي پيوسته و ناپيوسته دانشگاه جامع علمي- كاربردي مي توانند اسامي خود را امروز در سايت سازمان سنجش رويت كنند.
به گزارش ايسنا، فهرست اسامي پذيرفته شدگان نهايي آزمون دوره هاي كارداني، كارشناسي پيوسته و ناپيوسته و همچنين فهرست اسامي معرفي شدگان چند برابر ظرفيت رشته هاي نيمه متمركز آزمون سال 1389 دانشگاه جامع علمي -كاربردي از ساعت 16 امروز بر روي سايت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org قابل رويت مي باشد.
براساس اين گزارش، پذيرفته شدگان مذكور ضرورت دارد براساس برنامه زماني مندرج در اطلاعيه اي كه به همراه فهرست آنان بر روي سايت اين سازمان قرارداده مي شود، براي ثبت نام با در دست داشتن مدارك لازم به موسسه محل قبولي مراجعه كنند.

 



در مقابل كنسولگري جمهوري آذربايجان صورت گرفت
تجمع مردم تبريز در محكوميت منع حجاب در جمهوري آذربايجان

شماري از شهروندان تبريزي در تجمع اعتراض آميزي مقابل كنسولگري جمهوري آذربايجان در اين شهر، خواستار لغو فوري قانون ممنوعيت حجاب در مراكز آموزشي و دانشگاه هاي اين كشور شدند.
به گزارش خبرنگار مهر در تبريز، در اين تجمع كه ظهر يكشنبه و در هواي سرد منطقه وليعصر(عج) تبريز صورت گرفت، معترضان با سر دادن شعارهايي به زبان فارسي و آذري اقدام دولت جمهوري آذربايجان در وضع قانون ممنوعيت حجاب در مراكز آموزشي و دانشگاه هاي اين كشور را محكوم و بر حمايت از دانش آموزان و دانشجويان محجبه تاكيد كردند.
شهروندان معترض تبريزي در اين تجمع شعارهايي مانند «منع حجاب و پوشش، خيانت است به قرآن»، «دانشجوي مسلمان حمايتت مي كنيم»، «آذربايجان ميلتي قبول ائتمز ذللتي» (ملت آذربايجان ذلت را نمي پذيرد)، «حجاب مخالف لري اولمليدي اولملي» (مخالفان حجاب محكوم به مرگند) و «آذربايجان اولكه سي هميشه آباد اولسون؛ حجاب گره اوردادا بيزه تاي آزاد اولسون» (خاك آذربايجان هميشه آباد باشد؛ حجاب بايد در آذربايجان هم آزاد باشد) اقدام دولت جمهوري آذربايجان را به شدت محكوم كرده و خواستار تجديدنظر دولت آذربايجان در تصميم خود شدند.
در اين تجمع باشكوه، حضور گروه هاي دانش آموزي و دانشجويي بيش از ديگر اقشار معترض ملموس بود ضمن اينكه شماري از اساتيد دانشگاه، مسئولان دستگاه هاي فرهنگي و خانواده هاي شهدا نيز حضور چشمگيري داشتند.
پوشش گسترده خبري توسط گزارشگران شبكه هاي تلويزيوني بين المللي و شركت عكاسان و خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاري ها از نكات قابل تامل اين تجمع اعتراض آميز بود.
يك دانش آموز شركت كننده در اين تجمع با قرائت متني خطاب به «مهربان علي اوف» همسر الهام علي اوف رئيس جمهور آذربايجان در تمجيد ارزش هاي حجاب خواستار توجه به ساختار شيعي مردم اين كشور شد و اين متن را در قالب يك دسته فرهنگي شامل يك چادر و مكتوبات جمعي از دانش آموزان محجبه تبريزي به كنسولگري جمهوري آذربايجان در تبريز تقديم كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

اعلام برائت فعالان رسانه اي مصر از راديو تلويزيون اين كشور
فعالان رسانه اي و هنري مصر در بيانيه اي از راديو تلويزيون اين كشور برائت جسته و خواستار محاكمه فوري مسئولان آن شدند.
191 فعال رسانه اي و هنري مصركه در تلويزيون و مطبوعات اين كشور فعاليت مي كنند از رفتار دستگاه هاي اطلاع رساني مصر در پوشش اخبار حوادث اخير اين كشور ابراز برائت كردند.
اين گروه در بيانيه خود تاكيد كرده اند كه اقدامات رژيم مبارك در رسانه هاي مكتوب و ديداري و شنيداري اين كشور تلاشي براي تغيير حقايق، دروغگويي و افترا است.
اين فعالان رسانه اي مصر تاكيد كرده اند: رسانه هاي دولتي مصر حقايق مطالبات مردم اين كشور را كه به دنبال آزادي و پيشرفت هستند، به درستي انعكاس نمي دهد.
اين گروه همچنين خواستار توقف فوري اين اقدامات رسانه هاي دولتي مصر و دستگيري و محاكمه فوري مسئولان اين رسانه ها شدند.
در همين حال شايعاتي از استعفاي «اسامه الشيخ» رئيس راديو، تلويزيون رسمي مصر منتشر شده است. چند روز پيش پليس و حاميان رژيم مبارك به هتل هاي محل خبرنگاران حمله كرده و فعاليت دوربين ها و شبكه هايي چون شبكه الجزيره قطر را ممنوع كرده است.
فيلم «طيب» در تهران كليد خورد
فيلم تلويزيوني «طيب» به كارگرداني قدرت الله بزرگي و تهيه كنندگي مجيد و علي پاكدامن در محله مولوي تهران كليد خورد.
داستان فيلم در سال 1342 مي گذرد و دوران پايان زندگي طيب را به تصوير مي كشد.
در اين فيلم جعفر دهقان، علي امجدي، محمد برسوزيان، وحيد وفايي، مليحه رخشاني، زهره صفوي، نجات علي مرادي، مجيد عليزاده، مهرداد افشار و ... به ايفاي نقش مي پردازند.
طيب يكي از مخالفان رژيم طاغوت بود كه به جرم خودداري جوانمردانه از خيانت به آرمان هاي حضرت امام(ره) به اعدام محكوم شد.
بنيادحفظ آثار از آثار برتر تئاتر فجر با موضوع دفاع مقدس حمايت مي كند
مديرامور نمايشي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس گفت: در بيست و نهمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر، ضمن اهداي جايزه ويژه به اثر برگزيده در حوزه دفاع مقدس، از اجراي عمومي اين نمايش حمايت خواهد شد. سعيد اسماعيلي در گفت وگو با فارس گفت: يكي از اهداف اصلي معاونت هنري بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس تشويق و ترغيب هنرمندان براي خلق آثاري پيرامون دفاع مقدس است در اين دوره از بيست و نهمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر، ضمن بررسي تمام نمايش هاي اين حوزه و اهداي جايزه ويژه به اثر برگزيده، از اجراي عمومي اين نمايش حمايت خواهد شد.
20 داستان انقلاب در يك كتاب منتشر مي شود
مجموعه داستان «چقدر حرف نمي زند» كه برگزيده اولين و دومين جشنواره داستان انقلاب است در روزهاي آينده از سوي سوره مهر منتشر مي شود.
«چقدر حرف نمي زند» كه عنوان يكي از داستان هاي كتاب است، شامل 20 داستان برگزيده از نويسندگان مختلف است كه در رابطه با انقلاب اسلامي نوشته اند. دو رمان «گلسنگ» اثر سيدهاشم حسيني «تفنگ پدر بر بام هاي تهران» نوشته حسن بهرامي برگزيده دومين دوره جشنواره داستان انقلاب بودند كه هر دو كتاب به زودي منتشر مي شوند.

 



گلايه خواهر احمد عزيزي از چاپ نشدن برخي از آثار برادرش

خواهر احمد عزيزي از چاپ نشدن سه اثر كردي برادرش پس از گذشت بيش از سه سال از تحويل آنها براي چاپ ابراز گلايه كرد و خواستار پيگيري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين زمينه شد.
«زينب عزيزي» روز يكشنبه در گفت وگوي تلفني با خبرنگار ايرنا افزود: اين آثار «آواي اورامان»، «ميل سرمه دان» و «شون ميلكان» نام دارند كه به رغم ارائه آنها به منظور چاپ توسط اين شاعر گرانمايه كشور در زمان سلامتي اش هنوز به چاپ نرسيده اند.
وي با بيان اينكه اكنون بيش از سه سال از آن زمان مي گذرد گفت: به خوبي مي توان به ناراحتي احمد از عدم چاپ اين آثار در چهره اش پي برد، زيرا هنگامي كه در اين مورد بحث مي شود، وي با ناراحتي زياد سرش را تكان مي دهد.
خواهر شاعر شهير كرمانشاهي ادامه داد: همچنين رمان «سرزمين سرمه» از ديگر آثار احمد است كه همراه با سه اثر مذكور هنوز چاپ نشده است.
وي با اشاره به زيبا و سليس بودن محتوا و الفاظ اين آثار، اظهار داشت: با مطالعه چند خطي از اين آثار، اين ادعا قابل اثبات است، به خصوص سه اثر كردي وي كه به راستي احيا كننده و پاسدار زبان اصلي كردي است.
زينب عزيزي خواستار پيگيري اين قضيه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شد.
وي در ادامه درخصوص وضعيت جسمي برادرش، گفت: وضعيت عمومي و علايم حياتي احمد بسيار خوب و طبيعي است و تنها مشكل وي، عارضه تنگي در لوله تراشه است كه روز به روز بيشتر از قبل مي شود.
وي اظهار داشت: براي رفع اين مشكل، برادرم دو بار براي انجام عمل جراحي باز به تهران منتقل اما هر دو بار بدون نتيجه، دوباره به بيمارستان امام رضا(ع) كرمانشاه بازگردانده شد.
عزيزي ابراز داشت: پزشكان اعتقاد دارند كه به منظور برطرف شدن اين مشكل، برادرم بايد به خارج از كشور منتقل شود كه اين امر ممكن است تا پايان امسال عملي شود.
عزيزي 15 اسفند ماه 86 بر اثر سكته و اختلالات كليوي در بيمارستان امام رضا(ع) كرمانشاه بستري شد.
كفشهاي مكاشفه، شرجي آواز، باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رويا، ملكوت تكلم و سيل گل سرخ از مهمترين تاليف هاي احمد عزيزي، شاعر اهل بيت كرمانشاهي است.

 



معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري:
در ايام دهه فجر90 پروژه دانشگاهي در استان هاي كشور به بهره برداري مي رسد

با حضور معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري در پنجمين روز از دهه مبارك فجر، پروژه هاي عمراني دانشگاه شهيد چمران اهواز با اعتباري بالغ بر 81 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، علي اكبر متكان معاون اداري مالي و مديريت منابع وزير علوم، تحقيقات و فناوري در آئين افتتاح دانشكده دامپزشكي، رشد سريع كشور در حوزه علم و فناوري را يادآور شد و گفت: در سال هاي دولت نهم و دهم توجه ويژه اي از سوي رئيس جمهور به علم و فناوري شده و كسب جايگاه رفيع در بسياري از حوزه هاي مرتبط، مؤيد اين مهم است.
وي تعداد پروژه هاي افتتاحي وزارت علوم را در ايام دهه فجر امسال شامل 90 پروژه با حدود 235 هزار متر مربع زيربنا و اعتباري بالغ بر 140 ميليارد تومان در 22 استان اعلام كرد و افزود: اين پروژه ها عمدتاً در زمينه فضاي آموزشي، كمك آموزشي، اداري، خدماتي، رفاهي، خوابگاهي و ورزشي بوده اند.
متكان درباره پروژه هاي دانشگاه شهيد چمران اهواز نيز اظهار داشت: امروز ساختمان دانشكده دامپزشكي، بلوك هاي خوابگاهي 5 و 6 برادران و مركز بهداشت خدماتي خوابگاهي خواهران با اعتباري بالغ بر 8 ميليارد و 100 ميليون تومان به بهره برداري رسيد.
معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به روند رو به رشد توسعه فضاهاي فيزيكي دانشگاه شهيد چمران، به ويژه در يك سال اخير، آن را زمينه ساز ارتقاي دانشگاه به سوي يك مركز تخصصي تحصيلات تكميلي دانست و اظهار اميدواري كرد: با توسعه امكانات وتجهيزات جديد، دانشگاه به سمتي حركت كند كه حداقل 50 درصد ظرفيت آن، تحصيلات تكميلي باشد.
وي تصريح كرد: با اين وجود، هنوز دانشگاه شهيد چمران اهواز به افزايش فضاي فيزيكي و تجهيزاتي نياز دارد تا بتواند براي افزايش رشته هاي جديد متناسب با آمايش سرزمين و طرح جامع آموزش عالي كشور، مهيا شود.

 



همسر شهيد نواب صفوي: هدف قيام نواب اجراي احكام اسلام بود

همسر شهيد نواب صفوي گفت: هدف اصلي نواب از قيامش، اسلام و اجراي احكام اسلامي بود.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، «نيره اعظم نواب احتشام رضوي» صبح ديروز در مراسم يادواره شهيد نواب صفوي در مشهد اظهار داشت: هميشه نوابغ و شخصيت هايي كه از طرف خدا انتخاب مي شوند، داراي خصوصياتي خاص هستند كه فقط مختص خود آنهاست.
همسر شهيد نواب صفوي گفت: شهيد نواب صفوي هم داراي خصوصيات خاص بود، از يك طرف نهايت شجاعت را داشت و از هيچ كس غير از خدا نمي ترسيد و از طرف ديگر نهايت رافت و مهرباني را دارا بود.
وي افزود: هدف اصلي نواب از قيامش، اسلام و اجراي احكام اسلامي بود.
احتشام رضوي گفت: مكتب نواب، مكتب انسان ساز و دين بود و هركسي كه در كنار شهيد نواب قرار مي گرفت از فيوضاتي برخوردار مي شد كه آن شخص را منحصر به فرد مي كرد.
همسر شهيد نواب صفوي اظهار داشت: شهيد نواب، يك انسان وارسته و خداپرست بود و مسائل مادي دنيا برايش هيچ اهميتي نداشت و تنها به دنبال اجراي اسلام درجامعه بود.
احتشام رضوي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به قيام ملت مصر گفت: امروز آثار انقلاب ايران را در دنياي امروز مشاهده مي كنيم و مي بينيم كه چطور در مصر و تونس از انقلاب اسلامي ايران الگو قرار گرفته است. وي تاكيد كرد: امام خميني مثل خورشيدي در ايران طلوع كرد و راه را به مردم نشان داد و تحولي عظيم در جهان اسلام به وجود آورد.

 



محسن يوسف بيگ هنرمند سينما و تلويزيون درگذشت

محسن يوسف بيگ، مجري و بازيگر نقش هوشيار در برنامه «هوشيار و بيدار» بر اثر سكته قلبي در آسايشگاهي در كرج درگذشت.
به گزارش خبرنگار مهر در كرج، محسن يوسف بيگ كه مبتلا به بيماري فراموشي بود از يكسال پيش تاكنون در يكي از آسايشگاه هاي خصوصي استان البرز اقامت داشت كه بعدازظهر 16 بهمن ماه و در سن 70 سالگي پس از سپري كردن يك دوره بيماري درگذشت.
«محسن يوسف بيگ» در نقش «هوشيار» همراه با عليرضا خمسه در نقش «بيدار» اجراي مسابقه «هوشيار و بيدار» را بر عهده داشتند كه در زمان پخش خود يكي از پربيننده ترين برنامه هاي ويژه كودكان و نوجوانان بود.
زنده ياد محسن يوسف بيگ حضور در چند فيلم سينمايي و تلويزيوني را نيز در كارنامه هنري خود داشت كه از آن جمله مي توان به در انتظار شيطان (در سال 1366)، ماموريت (سال1365) و مدرك جرم (سال 1364) اشاره كرد.

 



با حضور وزير جهاد كشاورزي انجام شد
بهره برداري از 92 طرح كشاورزي در استان تهران

با حضور وزير جهاد كشاورزي به طور نمادين 92 طرح كشاورزي استان تهران در ورامين به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب استان تهران به نقل از روابط عمومي فرمانداري شهرستان ورامين با حضور «صادق خليليان» طرح آبياري تحت فشار، گلخانه مدرن و كشت و صنعت اين شهرستان به عنوان سه پروژه بزرگ كشاورزي ورامين به صورت نمادين از ميان 92 طرح كشاورزي موجود در استان تهران به بهره برداري رسيد.
براساس اين گزارش، اعتباري كه براي بهره برداري از 92 طرح كشاورزي هزينه شده است بالغ بر 500 ميليارد ريال است و با بهره برداري از آنها فرصت شغلي براي 2 هزار و 400 نفر ايجاد مي شود.
گفتني است گلخانه مدرن منطقه «قلعه سين» ورامين به صورت تمام اتوماتيك بوده و روش كشت آن هيدروپونيك است. همچنين طرح كشت و صنعت اين شهرستان داراي ظرفيت دامي يك هزار و 600 رأس دام شيري با توليد 28 تن شير در روز است. طرح آبياري تحت فشار نيز به صورت باراني بوده و با سرمايه اي بالغ بر 5 ميليارد و 700 ميليون ريال به بهره برداري رسيده است.

 



مراكز آموزشي فرهنگي حج در 6 استان كشور راه اندازي مي شود

معاون اداري و منابع انساني حج و زيارت كشور گفت: ساخت مراكز آموزشي فرهنگي حج در 6 استان كشور در دستور كار قرار دارد.
«علي محدث» يكشنبه در گفت وگو با ايرنا در گرگان افزود: كار ساخت نخستين مركز در گلستان، به عنوان استان پيشتاز آغاز شده و ما با توجه به بودجه دوساله براي اين پروژه بزرگ، مجموعا 30 ميليارد ريال اختصاص مي دهيم و مابقي از سوي استان از محل مصوبات سفر در قالب بسته فرهنگي هزينه خواهد شد.
به گفته وي، آموزش زائران، اثرگذاري زيارت را بيشتر مي كند و به همين دليل تمهيدات لازم براي آموزش هاي لازم و تخصصي، بويژه براي كارگزاران در جهت انتقال به زائران اتخاذ شده است.
وي تصريح كرد: سال گذشته از سوي بعثه رهبر معظم انقلاب، آموزش مجازي در دستور كار سازمان قرار گرفت و اميدواريم بتوانيم پاسخ خوبي از اين اقدام بگيريم. وي ادامه داد: به همين دليل يكي از راههاي آموزش مجازي را ايجاد مراكز آموزشي و فرهنگي قرار داده ايم كه بنا داريم در هر استان يك مركز ايجاد كنيم.
محدث افزود: از اين مراكز مي توان هم در جهت آموزش زائران و هم براي آموزش كارگزاران حج و عتبات عاليات استفاده كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14