(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 18 بهمن 1389- شماره 19858

تردد روزانه يك ميليون و 800 هزار نفر با اتوبوس هاي تندرو
بنابر دستور رياست جمهوري داروهاي گران قيمت وارد سيستم بيمه اي كشور مي شوند
انبار لوازم بهداشتي خيابان سخايي آتش گرفت
بهره برداري از ورزشگاه جانبازان و معلولان تا پايان امسال
كشف 26 كيلوگرم كراك در اصفهان
2 بقعه جعلي در لاهيجان تخريب شد
حاجي بابايي: سختي كار و رتبه شغلي در حقوق بهمن معلمان اعمال مي شود
84 ميليون نفر تا 10 سال آينده قرباني سرطان مي شوند
تولد 2 گوساله در پژوهشكده رويان اصفهان
دستگيري يك شرور در تهران
نصب نمادهاي فراماسونري در پي سهل انگاري مديريت شهري
پايان اختلاف دو خانواده در ايرانشهر پس از 9 سال
مراكز فعال خونگيري استان تهران در يوم الله 22 بهمن
زلزله ارزوييه كرمان را لرزاند
آتش سوزي در كارگاه نجاري زندان مركزي اروميه
ممنوعيت استعمال دخانيات در پارك هاي نيويورك



تردد روزانه يك ميليون و 800 هزار نفر با اتوبوس هاي تندرو

مديرعامل اتوبوسراني شهر تهران با بيان اينكه شبكه اي منسجم از خطوط بي آرتي در شهر ايجاد مي شود گفت: روزانه يك ميليون و 800 هزار نفر با اتوبوس هاي تندرو در شهر تردد مي كنند.
پيمان سنندجي با بيان اين مطلب اظهار كرد: خطوط عادي اتوبوسراني تهران از ساعت 5 و 30 تا 22 و 20 به شهروندان خدمات رساني مي كنند، اما خطوط بي آر تي با توجه به استقبال شهروندان به صورت 24 ساعته فعال هستند و شهروندان مي توانند در طول شب نيز براي تردد در شهر از اتوبوس هاي تندرو استفاده كنند.
وي با بيان اينكه 5 خط اتوبوس هاي تندرو در دو شيفت به شهروندان خدمات رساني مي كنند، گفت: تعداد اتوبوس هاي فعال در خطوط بي آر تي در طي شب بستگي به ميزان استقبال و تقاضاي شهروندان دارد و در خطوطي كه مسافران در طول شب بيشتر است، تعداد اتوبوس هاي فعال هم بيشتر خواهد بود.
سنندجي خاطرنشان كرد: اتوبوس هاي تندرو امروز توانسته اند جاي خود را بين شهروندان باز كنند و استقبال از اين خطوط بسيار خوب و قابل توجه بوده به گونه اي كه اكنون روزانه حدود يك ميليون و 800 هزار نفر با اتوبوس هاي تندرو در شهر تردد مي كنند.
مديرعامل اتوبوسراني بر افزايش تعداد خطوط بي آرتي در شهر تاكيد كرد و به فارس گفت: در تلاشيم تا شبكه اي منسجم و به هم پيوسته از خطوط اتوبوس هاي تندرو در شهر ايجاد كنيم تا شهروندان از تمام نقاط شهر به خطوط بي آر تي دسترسي داشته باشند و بتوانند از طريق اين شبكه سفرهاي روزانه خود را سريع و ارزان محقق كنند.

 



بنابر دستور رياست جمهوري داروهاي گران قيمت وارد سيستم بيمه اي كشور مي شوند

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي درباره قيمت بالاي برخي داروها مانند داروهاي رد پيوند و داروهاي گياهي و نبود پوشش بيمه اي آنها گفت: برنامه ريزي هاي لازم براي تمام داروهاي گران قيمتي كه مورد استفاده زيادي دارند، انجام شده است.
مرضيه وحيد دستجردي با تاكيد بر آن كه 372 قلم از 592 قلم داروهاي گياهي بايد وارد بيمه هاي درماني شوند، ادامه داد: در راس داروهاي گياهي، آنژي پارس (موثر در درمان زخم پاي ديابتي) و آيمود (تقويت كننده سيستم ايمني و ضد بيماري ايدز) قرار دارند كه وارد سيستم بيمه اي نشدند. رياست جمهور بنا دارند، دستور دهند اين داروها وارد سيستم بيمه اي كشور شوند و از بيمه هاي درماني و خدمات درماني براي تامين اين داروها استفاده شود.
وي افزود: برخي داروهايي كه خيلي گرانند داروهايي هستند كه به طور خاص وارد كشور مي شوند و دولت يارانه فراواني را بابت آنها مي پردازد. امسال 370 ميليارد تومان يارانه براي دارو درنظر گرفته شده بود كه از اين ميزان 170 ميليارد تومان اختصاص يافته و 200 ميليارد تومان هم تا پايان سال اختصاص مي يابد. عليرغم اين يارانه، باز هم قيمت اين داروها گران است. اين داروها بايد در داخل توليد شوند تا به تدريج ارزان شوند. به اين منظور برنامه ريزي هاي لازم صورت گرفته است.
وزير بهداشت به ارسال فهرستي از داروها به شوراي عالي بيمه خدمات درماني براي پوشش بيمه اي اشاره كرد و ادامه داد: اخيرا تعدادي از داروهايي كه در درمان بيماريهاي ارتوپدي و استخواني استفاده مي شوند با مصوبه هيات دولت تحت پوشش بيمه قرار گرفتند. در مجموع پيشنهادات وزارت بهداشت در مورد پوشش بيمه اي داروها به تدريج در شوراي عالي بيمه بحث مي شود.
وي مشكل اساسي بيمه ها در پوشش بيمه اي داروها را مشكل اعتباري عنوان كرد و گفت: بايد اعتبار لازم براي سازمانهاي بيمه گر باشد تا بتوانند تعداد بيشتري از داروها را تحت پوشش بگيرند. نمايندگان مجلس نيز دولت را موظف كردند كه در طي برنامه پنجم هزينه هاي جيب مردم به 30درصد كاهش يابد. اين اقدام يك قدم بزرگ در زمينه كاهش قيمت داروهاي گران قيمت است. يكي از برنامه ها براي كاهش قيمت داروها، توليد اين داروها در داخل، پوشش بيمه اي آنها و همچنين افزايش سهم داروهاي گياهي در داروهاي كشور است.وزير بهداشت گفت: در حال حاضر حدود 3درصد از داروهاي كشور را داروهاي گياهي تشكيل مي دهند كه اكثريت آنها وارد بيمه نشده اند.

 



انبار لوازم بهداشتي خيابان سخايي آتش گرفت

در پي وقوع آتش سوزي در يك انبار لوازم بهداشتي، دو تن از آتش نشانان مصدوم شدند.
به گزارش ايسنا آتش سوزي در انبار لوازم بهداشتي يك ساختمان در خيابان سرهنگ سخايي در ساعت 37/5 بامداد يكشنبه به ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران اعلام و آتش نشانان ايستگاه هاي 1، 46 و گروه نجات1 به همراه خودروهاي مورد نياز از ايستگاه هاي 40 و 18 به محل حادثه اعزام شدند.
آتش نشانان پس از حضور در محل حادثه مشاهده كردند كه انباري به وسعت يك هزار و 500 متر مربع با سقف شيرواني دچار آتش سوزي شده است در نتيجه عوامل امدادي با اجراي همزمان عمليات ايمن سازي و اطفاء حريق، اين آتش سوزي را به صورت كامل خاموش و از افزايش خسارت جلوگيري كردند.همچنين با اجراي عمليات امداد و نجات 20 شهروند كه در انبار و ساختمان مسكوني مجاور آن در معرض خطر دود گرفتگي قرار گرفته بودند با رعايت اصول ايمني از محل حادثه خارج شدند.در جريان اين آتش سوزي دو آتش نشان در اين عمليات دچار آسيب ديدگي شدند كه به مركز درماني انتقال يافتند.
به گزارش ايسنا، كارشناسان ايمني، فرسودگي ساختمان، چوبي بودن سقف شيرواني انبار و پيوستگي آن به ساختمان مجاور را علت گسترش آتش سوزي اعلام كردند. اين حادثه تلفات جاني در پي نداشت و تنها خسارت مالي برجاي گذاشت.

 



بهره برداري از ورزشگاه جانبازان و معلولان تا پايان امسال

مدير عامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران از پايان اقدامات زيربنايي ورزشگاه معلولان در منطقه 20 خبر داد و گفت: ورزشگاه جانبازان و معلولان آماده نصب و تجهيز وسايل ورزشي است و تا قبل از پايان سال جاري به بهره برداري كامل مي رسد.
اكبر تشكري نيا در گفتگو با مهر در مورد وضعيت احداث ورزشگاه جانبازان در منطقه 20 اظهار داشت: با توجه به مصوبه شورا مبني بر احداث ورزشگاهي براي معلولان، ورزشگاه جانبازان و معلولان با 21 هزار متر مربع زيربنا در 8 طبقه در حال تجهيز است.
وي ادامه داد: اقدامات زيربنايي و كارهاي ساختماني و ساختاري ورزشگاه جانبازان به اتمام رسيده و هم اكنون آماده تجهيز با وسايل ورزشي است. مدير عامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران اضافه كرد: پس از خريد كامل تجهيزات و نصب آنها، ورزشگاه جانبازان منطقه 20 به بهره برداري كامل مي رسد.
وي تأكيد كرد: اين ورزشگاه در نوع خود بي نظير است و معلولان و جانبازان مي توانند از امكانات ورزشي، تفريحي و فرهنگي اين مركز بدون كمك ديگران استفاده كنند.
مجتبي عبداللهي شهردار منطقه 20 نيز با اشاره به امكانات اين مركز گفت: اين مجتمع شامل امكانات فرهنگي، ورزشي، تفريحي و بوستان ويژه معلولان است كه استخر و سونا، سالنهاي آموزشي، سالنهاي ورزشي متعدد، رستوران، گالري، كافي نت، كتابخانه، كلاسهاي آموزشي و مشاوره، كارگاه فني، پاركينگ و بخش ويلچرراني بر روي بام از جمله آنهاست.
شهردار منطقه 20 در ادامه خاطرنشان كرد: عمليات اجرايي اين مجموعه در 21 هزار متر مربع زيربنا و در 8 طبقه از سال 86 آغاز شده و تا پايان سال جاري به بهره برداري مي رسد.
وي با اشاره به اينكه اين ورزشگاه با مشاركت شهرداري منطقه 20 و شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران احداث شده تصريح كرد: برآورد كلي براي اجراي اين پروژه حدود 35 ميليارد تومان است و با توجه به قرار داشتن آن در خيابان فدائيان اسلام و دسترسي هاي مناسب مي تواند مورد استفاده شهروندان مناطق ديگر شهر تهران نيز قرار گيرد.
عبداللهي افزود: هم اكنون تجهيزات ورزشي مخصوص معلولان ثبت و سفارش داده شده كه در حال خريد و وارد كردن آنها از كشور آلمان هستيم و با نصب آنها در ورزشگاه تا قبل از پايان امسال به بهره برداري كامل مي رسد.

 



كشف 26 كيلوگرم كراك در اصفهان

فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان، از كشف 26 كيلو و 897 گرم كراك در اصفهان خبر داد.
به گزارش روز يكشنبه مركز اطلاع رساني پليس اصفهان، سرهنگ «محمد علي بختياري» افزود: در پي كسب خبري مبني بر فعاليت فردي به نام «حسين.ز» در امر تهيه و توزيع كراك در يكي از مناطق شهر اصفهان پليس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهي نامبرده را به همراه فرد ديگري به نام «ابوالفضل.ج» دستگير و از منزل متهمان 27 گرم هروئين و هفت گرم كراك كشف كردند.
وي افزود: در بازجويي اوليه متهمان به همكاري با فردي به نام «عبدالله.م» اقرار كردند كه در بازرسي از منزل اين متهم نيز مقدار 940 گرم كراك، 60 گرم شيشه و مبلغ 20 ميليون و 750 هزار ريال وجه نقد حاصل از فروش مواد مخدر كشف شد. وي خاطرنشان كرد: با انجام يكسري اقدامات ويژه پليسي مشخص شد كه اين سه نفر با يك فروشنده اصلي به نام «جان محمد.س» در امر تهيه و توزيع مواد مخدر همكاري مي كردند. اين مقام مسئول افزود: با همكاري پليس مبارزه با مواد مخدر و مأموران اين فرماندهي در يك عمليات ويژه پليسي متهم اصلي نيز دستگير و در بازرسي از مخفيگاه وي مقدار 25 كيلو و 950 گرم كراك، يك كيلو و850 گرم ترياك و مبلغ هفت ميليون ريال وجه نقد حاصل از فروش مواد مخدر كشف شد. در اين رابطه 4 متهم دستگير شدند.

 



2 بقعه جعلي در لاهيجان تخريب شد

فرمانده نيروي انتظامي لاهيجان گفت: دو بقعه جعلي در لاهيجان تخريب شده است.
احمد اصغرپور در گفت وگو با خبرنگار فارس در لاهيجان اظهار داشت: تخريب اين دو بقعه براي جلوگيري از خرافه پرستي و عدم سوءاستفاده از باورهاي مذهبي مردم انجام شده است.
وي با بيان اينكه اين دو بقعه جعلي با اهداف ويژه اي توسط عده اي سودجو ساخته شده بود، افزود: يكي از اين بقعه ها با نام سيد ناصر صدر در محوطه مسجد صاحب الزمان(عج) روستاي بالارودپشت ساخته شده بود. اصغرپور مقبره ديگر را با نام سيد محمود فاشسي اشكوري در گلزار شهداي روستاي باركوسرا در رودبنه با قدمت يك دهه اعلام كرد.
فرمانده نيروي انتظامي لاهيجان تصريح كرد: برخي از عناصر فرصت طلب با استفاده از ناآگاهي افراد و تضعيف دين به ترويج خرافه پرستي در اين شهرستان اقدام مي كنند.

 



حاجي بابايي: سختي كار و رتبه شغلي در حقوق بهمن معلمان اعمال مي شود

وزير آموزش و پرورش از اعمال سختي كار و رتبه شغلي در حقوق بهمن ماه سال جاري معلمان كشور خبر داد.
«حميدرضا حاجي بابايي» در حاشيه آيين توديع و معارفه مديركل آموزش و پرورش شهر تهران به خبرنگاران گفت: سختي كار و رتبه شغلي معلمان از اول فروردين ماه سال 1388 براساس قانون مديريت خدمات كشوري اعمال مي شود اما اين موضوع 40 هزار نفر معلم جديدالاستخدام را در برنخواهد گرفت.
وزير آموزش و پرورش در ادامه از راه اندازي 50 مدرسه ورزشي و شروع ساخت 400 استخر ورزشي براي دانش آموزان سراسر كشور در سال جاري خبر داد و اظهار داشت: رشد مدارس ورزشي بايد در كشورمان چند صد برابر شود كه بر اين اساس براي سال آينده احداث 500 مدرسه ورزشي در دستور كار قرار گرفته است.
وي بر نقش اساسي و تعيين كننده مشاوران و مربيان پرورشي در مدارس شهر تهران به دليل صنعتي شدن اين استان و جنگ نرم دشمنان تاكيد و اضافه كرد: جايگاه مشاوران و مربيان پرورشي همانند اكسيژن براي موجود زنده است.
حاجي بابايي در مراسم توديع و معارفه مديركل سازمان آموزش و پرورش شهر تهران هم گفت: 11 هزار نفر معاون فن آوري در سطح مدارس مشغول به كار خواهند شد.
وزير آموزش و پرورش با اشاره به 400 معاون ابتدايي افزود: در پايتخت مديران جديد كه از خانم ها تشكيل شده اند به عنوان معاونان ابتدايي منصوب خواهند شد و 400 جايگاه معاون براي سراسر كشور تعريف شده است.
وي با بيان اينكه توجه به ورزش از اساسي ترين برنامه هاي آموزش و پرورش است تصريح كرد: در طرح تحول بنيادين به صورت ويژه به ورزش نگريسته شده است زيرا اگر ورزش وارد مدرسه نشود، تيم ملي تغيير نمي كند.
حاجي بابايي تاكيد كرد: بايد حداقل پنج ميليون دانش آموز تا 3 سال آينده وارد مكان هاي ورزشي شوند و در اين راستا ورزش شنا نيز در مدارس به عنوان يك اصل مورد توجه است. وزير آموزش و پرورش با اشاره به ساخت يكصد سالن ورزشي بيان كرد: در شهر تهران يكصد سالن ورزشي تا سال آينده راه اندازي مي شود كه نياز پايتخت به فضاي ورزشي تا حدودي برطرف مي شود.

 



سازمان بهداشت جهاني اعلام كرد
84 ميليون نفر تا 10 سال آينده قرباني سرطان مي شوند

بنابر گزارش سازمان بهداشت جهاني، حداقل 84ميليون نفر بين سال هاي 2005 تا 2015 بر اثر ابتلا به بيماري سرطان جان خود را از دست خواهند داد.
براساس آخرين آمار اين سازمان سرطان در سال 2004 ميلادي عامل مرگ هفت ميليون و 400 هزار نفر در جهان بوده كه حدود 13 درصد از كل مرگ وميرهاي جهاني را شامل مي شده است. هر سال سرطان هاي ريه، معده، كبد، روده و سرطان سينه بيش از ساير سرطان ها قرباني مي گيرند.
طبق گزارش سازمان بهداشت جهاني پيش بيني مي شود كه افزايش تلفات جاني ناشي از سرطان در كل جهان ادامه پيدا كند و در سال 2030 ميلادي به 12 ميليون مورد مرگ ومير برسد.
طبق آمار سازمان جهاني بهداشت، سرطان هاي ريه، معده، روده و راست روده، كبد و سينه به ترتيب يك ميليون و 300 هزار، 803 هزار، 639 هزار، 610 هزار نفر قرباني در سال مي گيرند. به علاوه در اين گزارش تأكيد شده است كه بيش از 70 درصد از تمام مرگ و ميرهاي ناشي از سرطان در كشورهاي كم درآمد و با درآمد متوسط رخ مي دهد.
اين گزارش مي افزايد: شايع ترين انواع سرطان ها در بين مردان شامل سرطان هاي ريه، معده، كبد، روده و راست روده، مري و پروستات هستند درحالي كه شايع ترين انواع سرطان ها در زنان به ترتيب ميزان شيوع آنها شامل سرطان هاي سينه، ريه، معده، روده و راست روده و سرطان دهانه رحم هستند. عوامل خارجي كه در بروز سرطان نقش دارند شامل مواد سرطان زاي فيزيكي مثل تشعشعات فرابنفش و يونيزه، مواد سرطان زاي شيميايي مثل ذرات دود سيگار، آلاينده هاي هوا و مواد آلاينده آب و غذا مثل آرسنيك و افلاتوكسين و بالاخره مواد سرطان زاي بيولوژيكي مانند عفونت هاي حاصل از ويروس ها، باكتري ها يا انگل هاي خاص هستند.
500 هزار بيمار سرطاني
تا 10 سال آينده در ايران
دكتر لنكراني، رئيس مركز تحقيقات سياستگذاري سلامت فارس گفت: سالانه از بين هر 100 هزار ايراني يكصد نفر به سرطان مبتلا مي شوند وي افزود: امسال تاكنون 75 هزار مورد ابتلا به سرطان در كشور شناسايي شده است كه شايع ترين نوع آن در بين افراد سرطان معده بوده است.
دكتر لنكراني اظهار داشت: پيش بيني مي شود تا 10 سال آينده حدود 85 ميليون نفر در دنيا بر اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست بدهند كه سهم ايران از اين تعداد 500 هزار نفر خواهد بود.

 



تولد 2 گوساله در پژوهشكده رويان اصفهان

سرويس شهرستان ها-
دو گوساله از طريق جنين هاي فريز شده در پژوهشكده رويان اصفهان متولد شدند.
دو گوساله كه از طريق جنين هاي فريز شده در پژوهشكده رويان اصفهان متولد شدند، نخستين گوساله هايي هستند كه از اين طريق توسط محققان كشورمان در پژوهشگاه رويان اصفهان به دنيا آمده اند.
گفتني است اولين و دومين گوساله هاي شبيه سازي شده به نام هاي «بنيانا» و «تامينا» به فاصله دو هفته با همت پژوهشكده رويان جهاد دانشگاهي در شركت دامپروري فكا متعلق به سازمان تامين اجتاعي در مردادماه سال گذشته در اصفهان متولد شدند.

 



دستگيري يك شرور در تهران

كارآگاهان اداره 18 پليس آگاهي تهران بزرگ يك شرور را كه با روش خفه كني از مردم سرقت مي كرد در تهران دستگير كردند.
به گزارش ايسنا اميرعباس -ش معروف به امير قمي كه سابقه فعاليت در سه باند بزرگ سرقت و زورگيري را در كارنامه دارد دستگير شد.
اين فرد در سال 79 در حين سرقت و زورگيري به روش خفه كني در پمپ بنزين وليعصر(عج) دستگير شد و دادگاه نيز وي را به 10 سال حبس محكوم كرد، اين در حالي است كه اين متهم در حالي كه پنج سال از حبس خود را در زندان مي گذراند به مدت پنج روز از زندان مرخصي گرفته و ديگر به زندان بازنگشته است.
اين فرد در باندهاي سياتيري و جواد صادقي و باند سارقان حرفه اي منطقه اتابك اقدام به سرقت، زورگيري به روش خفه كني، تخم مرغ زني، آزار و اذيت مشغول بوده است.
«امير قمي» از سال 79 مشغول به آموزش سرقت به روش خفه كني به ديگر سارقان و افراد بوده، به گونه اي كه اكثر سارقان و زورگيران هنگام دستگيري «امير قمي» را مربي خود معرفي مي كردند.
مأموران پليس آگاهي از سال 86 كه اين فرد با عدم مراجعه به زندان فعاليت هاي مجرمانه خود را آغاز كرده بود، به دنبال اين فرد بودند كه سرانجام در 25 آبان ماه سال جاري اين فرد در عمليات تعقيب و گريز در يكي از خيابان هاي تهران دستگير شد. اين فرد علاوه بر سرقت و زورگيري به روش خفه كني، تهيه شيشه در آشپزخانه خود را نيز در پرونده دارد.
وي بعد از دستگيري با بيان اينكه از فعاليت هاي مجرمانه خود توبه كرده ام، يادآور شد: ديگر دست به اقدام مجرمانه نخواهم زد!

 



رئيس كميسيون فرهنگي شوراي شهر تهران خبر داد
نصب نمادهاي فراماسونري در پي سهل انگاري مديريت شهري

رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: نصب نمادهاي فراماسونري در پايتخت در پي سهل انگاري و قصور مديريت شهري ايجاد شده است.
مرتضي طلايي درباره استفاده از برخي نمادهاي فراماسونري در محيط شهري، اظهار داشت: طرح عدم به كارگيري نمادهاي فراماسونري و نمادهاي نامتناسب با فرهنگ هاي ايراني- اسلامي را شوراي شهر مطرح كرد كه مربوط به ساختمان هاي بلندمرتبه اي بود كه نمادهايي شبيه به فراماسونري و الگوهاي غربي را مورد استفاده قرار مي دهند.
وي افزود: اخيرا به مورد ديگري پرداختيم كه در ميدان آرژانتين بود و وجود چنين شبه نمادي را يادآوري كرديم؛ شوراي شهر نسبت به اين موضوع بي تفاوت نبوده اما بحث ديگر اين است كه نمادهاي فراماسونري و نمادهاي مختلف غربي قبلا مشخص بود ولي در حال حاضر تعداد آنها افزايش پيدا كرده است.
طلايي تصريح كرد: اين نكته بايد يك يادآوري به دست اندركاران در حوزه فرهنگي جامعه باشد تا ترفندهايي كه جريان هاي انحرافي براي تحميل فرهنگ غربي و غيراخلاقي خود به جامعه در سر دارند را رصد و اطلاع رساني كند.
به گزارش فارس وي خاطرنشان كرد: در واقع مي توان گفت در اين زمينه سهل انگاري و كوتاهي و قصور وجود داشته كه اين نمادها در ساختمان ها و نماد شهري وارد مي شود به هر حال پيگيري اين موضوع نيز كار خوبي است.

 



پايان اختلاف دو خانواده در ايرانشهر پس از 9 سال

زاهدان- خبرنگار كيهان :
درگيري در روستاي دامن از توابع شهرستان ايرانشهر كه منجر به كشته شدن دو نفر از روستائيان اين منطقه شده بود با تلاش هاي پيگير شوراي حل اختلاف ايرانشهر به صلح و سازش انجاميد.
به گزارش روابط عمومي دادگستري استان سيستان و بلوچستان در 23 فروردين سال 1381 هنگامي كه خودرو پيكان حامل چند مسافر در نزديك رودخانه دامن دچار نقص فني و متوقف شد، دو نفر از روستائيان ساكن دامن به نام هاي امان الله و فرامرز. ش با مسافران درگير كه هر دو نفر با ضربات چاقو و تبر به قتل رسيدند. دادگاه پس از رسيدگي حكم به قصاص نفس داد كه با تلاش هاي شوراي حل اختلاف، ريش سفيدان، معتمدين، اولياي دم رضايت خود را اعلام و دو خانواده با در آغوش كشيدن يكديگر به اختلافات چندين ساله خود پايان دادند.

 



مراكز فعال خونگيري استان تهران در يوم الله 22 بهمن

مراكز فعال خونگيري استان تهران در يوم الله 22 بهمن اعلام شد.
اداره كل انتقال خون استان تهران مراكز فعال خونگيري و ساعات فعاليت آنها در روز جمعه 22 بهمن ماه را اعلام كرد.
بنابراين گزارش، پايگاه مركزي انتقال خون واقع در خيابان انقلاب، خيابان وصال شيرازي، بالاتر از تقاطع طالقاني از ساعت 8 صبح تا 22 آماده خدمت به شهروندان تهراني است.
واحد خونگيري متروي شهرري (ضلع شمالي متروي شهرري) و واحد خونگيري آزادي (ميدان آزادي، پارك المهدي(عج)) نيز از 8 صبح تا 19 فعال است.
همچنين واحدهاي خونگيري نارمك (بين ميدان رسالت و چهارراه سرسبز) واحد شركت همگام خودرو (خيابان آزادي) اداره پست (خيابان آزادي، نرسيده به خيابان جيحون)، سازمان فني حرفه اي (خيابان آزادي چهارراه خوش، روبروي پمپ بنزين)، اتوبوس مستقر در مسير راهپيمايي (خيابان آزادي، خيابان اوستا، پارك اوستا) و شهرستان ورامين (پيشوا، خيابان امام خميني(ره) ضلع شمالي حرم امامزاده جعفر«ع»)، درمانگاه شبانه روزي آستانه پيشوا)، از ساعت 8 صبح تا پايان مراسم آماده ارائه خدمت به مردم است.
گفتني است، ارائه اصل كارت شناسايي (كارت ملي، شناسنامه و يا گواهينامه) جهت اهداي خون الزامي است.

 



زلزله ارزوييه كرمان را لرزاند

زلزله اي به قدرت 6/4 ريشتر شهرستان بافت را لرزاند.
زلزله اي به بزرگي 6/4 ريشتر ساعت 11 و 43 دقيقه و 12 ثانيه يك شنبه بخش ارزوئيه شهرستان بافت واقع در استان كرمان را لرزاند.
«جواد كامياب» معاون عمراني استانداري كرمان به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: تاكنون گزارشي از خسارات احتمالي اين زمين لرزه دريافت نشده است.
بخش ارزوييه در 250 كيلومتري جنوب غربي كرمان قرار دارد.

 



آتش سوزي در كارگاه نجاري زندان مركزي اروميه

اروميه-خبرنگار كيهان:
مدير كل زندانها و اقدامات تاميني آذربايجان غربي از آتش سوزي در كارگاه نجاري زندان مركزي اروميه خبر داد.
جبار باقري صبح شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اين حادثه در ساعت 2 و پانزده دقيقه بامداد شنبه روي داد كه با دخالت نيروهاي اطفا حريق خود زندان و ماموران آتش نشاني خاموش شد.
وي ادامه داد: اين حادثه خسارت جاني در بر نداشت و علت آن بروز اتصال در سيم كشي برق اين كارگاه اعلام شده است.
مدير كل زندانها و اقدامات تاميني آذربايجان غربي بيان داشت: اين كارگاه نجاري متعلق به زندان اروميه بوده كه خارج از زندان مركزي و در ضلع جنوبي اين زندان واقع شده است.

 



ممنوعيت استعمال دخانيات در پارك هاي نيويورك

شوراي شهر نيويورك با تصويب طرحي سيگار كشيدن در پاركها، سواحل و اماكن عمومي به ويژه پياده روهاي اطراف ميدان تايمز را ممنوع كرده است.
اين ممنوعيت با 36 راي موافق در برابر 12 راي مخالف به تصويب رسيد.به نوشته بي بي سي هدف اين مصوبه، محافظت از عابران در برابر دود سيگار ديگران اعلام شده است.بيش از 1700 پارك در شهر نيويورك و نيز معابر عمومي ويژه پياده روها نظير آنچه حوالي ميدان تايمز وجود دارد، مشمول اين ممنوعيت مي شود. مايكل بلومبرگ، شهردار نيويورك، از اين اقدام شوراي شهر حمايت مي كند. اما هنوز اعلام نكرده است كه چه روزي مصوبه مذكور را امضا خواهد كرد.شهردار نيويورك طي بيانيه اي گفت: «ساكنان نيويورك كه براي هواخوري و تفريح به پارك ها و سواحل مي روند، تابستان امسال قادر به تنفس هوايي پاكيزه تر خواهند بود.
اما رابرت جكسون از اعضاي شوراي شهر نيويورك معتقد است، تدابير اتخاذ شده بيش از اندازه آزادي افراد را محدود مي كند.
او گفت: فقط يك جامعه ديكتاتوري چنين محدوديت هايي را در نظر مي گيرد.مصوبه شوراي شهر نيويورك 90 روز پس از آنكه به امضاي شهردار برسد لازم الاجرا خواهد شد. براساس اين مصوبه، متخلفان ابتدا از سوي پليس اخطار مي گيرند و در صورت تكرار 50 دلار جريمه خواهند شد.شهرنيويورك در سال 2003 نيز سيگار كشيدن در رستوران ها و باشگاه هاي شبانه را ممنوع كرد.بسياري از شهرهاي آمريكا طي سال هاي اخير تصميم مشابهي اتخاذ كرده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14