(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 19 بهمن 1389- شماره 19859

حديث دشت عشق
تمام نگاه ها به ديدار نفت و گاز است قهرمان ليگ كشتي امروز معرفي مي شود
اخبار كوتاه از فوتبال
بايد جريمه لجبازي آقايان را پرداخت كنيم كفاشيان : ناخواسته به فوتبال آمدم اما ذره اي كم كاري نكردم
وزنه برداري دو رويداد بزرگ پيش رو دارد رضازاده : هدف ما كسب 5 سهميه المپيك است
كشتي گير خارجي تيم نفت دردسرآفرين شد مراد محمدي: كناره گيري مي كنيم
مشكل واليبال ايران مشخص بودن قهرمان ليگ است
ست كوويچ: 15 واليباليست ايراني مي توانند در ايتاليا و روسيه بازي كنند
پاره گزارشي از اردوي تيم ملي دو هفته پس از ناكامي در جام ملت ها
ملي پوشان خسته و ناراحت راهي امارات شدند



حديث دشت عشق

به ياد طلبه شهيد «محمد قدوسي»
در عرصه عشق بي كفن بايد رفت

«... دشمن بعثي قايق را شناسايي كرده بود. با آر پي جي، دوشكا و تيربار به طرف ما نشانه مي رفت. محمد با سرعت قايق را زير آتش دشمن حركت مي داد. در چند قدمي دژ عراقي ها موتور قايق با سيم خاردارها درگير شد، همه مضطرب بوديم و او بود كه با شجاعت و متانت سيم ها را جدا و موتور را آزاد كرد...».
... هور الهويزه بود و آتش سنگين خمپاره ها. چند نفر از بچه ها، روي پل مجروح شده بودند. هيچ كس جرأت حركت نداشت. محمد داوطلب شد به طرف آنها برود. قايق را به سمت خندق پيش راند و بعد، در حال حمل مجروحان، خود زخمي شد....اولين بار به يكي از جبهه هاي ايلام اعزام شد. بعد هم در عمليات والفجر مقدماتي شركت كرد كه تأثير بسياري بر اخلاق و معنويت او گذاشت. پس از بازگشت به اصفهان به عشق كسب معارف اهل بيت(ع) در مدرسه امام صادق(ع) ثبت نام كرد و به علوم حوزوي پرداخت و در اين ميان بارها در مسير حوزه و جبهه تردد داشت تا سرانجام به فيض عظيم شهادت رسيد.طلبه شهيد «محمد قدوسي»، سال 1348 در دهنو خميني شهر متولد شد و در 9/3/1362 در هورالهويزه به شهادت رسيد.

 



تمام نگاه ها به ديدار نفت و گاز است قهرمان ليگ كشتي امروز معرفي مي شود

سرويس ورزشي -
پرونده رقابت هاي اين فصل ليگ برتر كشتي، امروز با مشخص شدن تيم هاي برتر بسته مي شود.
امروز در مرحله نيمه نهايي رقابت هاي ليگ برتر كشتي از ساعت 9 و 30 دقيقه صبح دو تيم نفت تهران و گاز مازندران در حالي در سالن هفتم تير تهران مقابل هم قرار مي گيرند كه ورزش مجموعه نفت، تيم گاز را كه زير مجموعه اش است از جذب گئورگي گوگشليدزه و واسيل فدروشين منع كرد تا اين تيم بدون اين دو مهره تعيين كننده برابر نفت تهران قرار گيرد. در اين شرايط، كشتي هاي حساس و ديدني را در نيمه نهايي ليگ برتر بين اين دو تيم شاهد خواهيم بود. مصاف هاي حساس بين حسن رحيمي با عباس دباغي، مهدي تقوي با مصطفي حسين خاني، رويارويي جمال ميرزايي با اصغر بذري و نبرد فردين معصومي با اشكان ازلي فر يك مسابقه تماشايي را رقم خواهند زد.
تركيب احتمالي اين دو تيم به ترتيب زير است:
نفت تهران - گاز مازندران
(اسامي تيم نفت در ابتدا آمده است.)
55 كيلوگرم: حسن رحيمي - عباس دباغي
60 كيلوگرم: مصطفي آقاجاني - كميل ذبيحي
66 كيلوگرم: مصطفي حسين خاني - مهدي تقوي
74 كيلوگرم: صادق گودرزي - مرتضي رضايي قلعه
84 كيلوگرم: جمال ميرزايي - اصغر بذري
96 كيلوگرم: سعيد ابراهيمي - سينا غني زاده
120 كيلوگرم: فردين معصومي - اشكان ازلي فر
اما از ساعت 10 و 30 دقيقه و در كشتي دوم تيم هاي شهداي جويبار و تعاوني اعتباري اميد خراسان رضوي برابر هم قرار مي گيرند.جويباري ها كه تنها تيم داراي كشتي گير خارجي هستند با نفرات شاخصي از جمله رضا يزداني، جمال اوتار سلطان اف و مسعود اسماعيل پور برابر تيم امير توكليان قرار مي گيرند.تركيب احتمالي دو تيم به ترتيب زير است:
شهداي جويبار - تعاوني اعتباري اميد خراسان رضوي
(اسامي تيم جويبار در ابتدا آمده است.)
55 كيلوگرم: جمال اوتار سلطان اف - ياسر حيدرقلي نژاد
60 كيلوگرم: مسعود اسماعيل پور - عباس گلي گرمستاني (مهدي قربان نژاد)
66 كيلوگرم: رسول ژوكايف - محسن آقاجاني
74 كيلوگرم: ايمان محمديان - مهدي بهابسته (حامد رضايي)
84 كيلوگرم: احسان لشگري - حسن رحيمي
96 كيلوگرم: رضايزداني - رسول توكلي
120 كيلوگرم: كميل قاسمي - داود احمدي (عليرضا قرايي)
لازم به ذكر است ديدار رده بندي و فينال ليگ كشتي نيز امروز بعدازظهر در سالن هفتم تير تهران برگزار مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

جابجايي در ليست تيم ملي
پيش از برگزاري ديدار ايران و روسيه تغييراتي در ليست تيم ملي بوجود آمد. طبق اعلام مسئول رسانه اي تيم ملي جواد نكونام و مسعود شجاعي با موافقت منصوريان به تيم ملي نمي آيند.همچنين رضا نوروزي و كريم انصاري فرد نيز با آسيب ديدگي هايي مواجه هستند و آن را به اطلاع فدراسيون فوتبال و كادر فني تيم ملي رسانده و از همراهي تيم عذرخواهي كرده اند. به جاي اين سه بازيكن هادي نوروزي، اسماعيل شريفات و حسين ماهيني به تيم ملي دعوت شدند.
ركورد 13 ساله مهدوي كيا شكست
كاپيتان تيم فوتبال استيل آذين روز يكشنبه اولين شكست خود برابر استقلال را تجربه كرد.مهدي مهدوي كيا كه تا قبل از بازي روز يكشنبه تيم هاي استيل آذين و استقلال مقابل آبي پوشان تهراني طعم تلخ باخت را نچشيده بود، ركورد 13 ساله اش در ورزشگاه آزادي شكسته شد.
انتقاد كميته ملي المپيك از فدراسيون فوتبال
عدم معرفي سرمربي خارجي تيم فوتبال اميد انتقادات كميته ملي المپيك را به دنبال داشت. بهرام افشارزاده دبيركميته ملي المپيك با گلايه از علي كفاشيان اظهار داشت: فقط سه ماه است وعده مي دهيد كه با مربي خارجي به توافق رسيده ايد اما در عمل خبري نشده است. بعيد است براي بازي با قرقيزستان مربي خارجي به تيم اميد بيايد. با اين شرايط بايد نگران باشيم كه مبادا در همين مرحله از مسابقات حذف شويم. باز هم اعلام مي كنيم مسئوليت تيم اميد با فدراسيون فوتبال است و كميته ملي المپيك تا به امروز براي اين تيم كم نگذاشته است.
ايران پس از ژاپن بهترين ليگ آسيا را دارد
در شرايطي كه انتقاداتي به نحوه برگزاري بازي هاي ليگ برتر وارد است عزيز محمدي اعلام كرد ايران پس از ژاپن بهترين ليگ فوتبال آسيا را داراست. رئيس سازمان ليگ اظهار داشت: ايران و ژاپن تنها تيم هايي هستند كه ليگ خود را با حضور 18 تيم برگزار مي كنند و بنا بر اعلام كنفدراسيون فوتبال آسيا از نظر كيفي نيز ايران دومين ليگ برتر آسيا را دارد.
سرانجام هوار محمد به تهران آمد
هوار محمد بازيكن عراقي تيم فوتبال استقلال تهران سرانجام وارد تهران شد. اين بازيكن ساعت 2 بامداد روز گذشته از طريق فرودگاه امام خميني (ره) وارد تهران شد تا داستان غيبت هاي بي شمار او به پايان برسد. قرار است هوار در تمرينات استقلال تهران شركت كند.
فغاني جايگزين تركي در ليگ قهرمانان آسيا
در حالي كه قرار بود ديدار مرحله پلي آف مسابقات ليگ قهرمانان آسيا بين تيم هاي الاتحاد سوريه و السد قطر به قضاوت محسن تركي در سوريه برگزار شود، يكشنبه شب رئيس ژاپني دپارتمان كميته داوران آسيا اين ابلاغ را لغو و عليرضا فغاني ديگر داور بين المللي فوتبال كشورمان را جايگزين وي كرد .گفته مي شود لغو اين ابلاغ از سوي AFC با قضاوت جنجالي محسن تركي در ديدار سوريه و ژاپن در مسابقات جام ملت هاي آسيا و درخواست سوري ها براي تغيير داور اين مسابقه بي ارتباط نبوده است. در اين ديدار كه با برتري 2-1 ژاپن به پايان رسيد، قضاوت تركي بسيار بحث برانگيز بود.
دايي: دوست ندارم دربي ، تعطيلات نوروزم را خراب كند
نشست خبري باشگاه پيروزي روز گذشته برگزار شد. دراين نشست خبري حبيب كاشاني سرپرست موقت اين باشگاه در خصوص آخرين وضعيت رضايي اظهار داشت: سرمربي تيم صلاح ديد كه شيث رضايي درجمع بازيكنان نباشد و ما هم پذيرفتيم. اوايل هفته آينده حكم نهايي شيث صادر خواهد شد تا تكليف وي مشخص شود. از سوي ديگر علي دايي سرمربي پيروزي نيز در خصوص احتمال برگزاري دربي تهران درتعطيلات فروردين سال 90 گفت: با اينكه علاقه مندم با سازمان ليگ همكاري كنيم، ولي من هم به شخصه دوست ندارم روزهاي تعطيلم در نوروز را از دست بدهم. مگر چند عيد داريم كه بخواهيم تعطيلي هايش را اين گونه از دست بدهيم. ما تابع سازمان ليگ هستيم و اميدوارم برنامه ريزي به شكلي باشد كه بتوانيم نوروز را در كنار خانواده هاي مان باشيم.
جام جهاني قطر در تابستان برگزار مي شود
رئيس فيفا در تغيير نظر 180 درجه اي سرانجام اعلام كرد كه جام جهاني 2022 قطر همانند دوره هاي گذشته در تابستان برگزار خواهد شد. پس از انتخاب قطر به عنوان ميزبان جام جهاني 2022 و با توجه به شرايط آب و هوايي اين كشور حوزه خليج فارس پيشنهاد داده شد كه جام جهاني به جاي تابستان در زمستان برگزار شود؛. پيشنهادي كه با موافقت ضمني رئيس فيفا هم روبرو شده بود.
شكايت كميته داوران از محمد خاكپور
عسگري سرپرست كميته داوران درباره اظهارنظر محمد خاكپور كه دليل باخت تيمش را به گردن داوران انداخته بود گفت: همانطور كه قبلا هم گفته بوديم هر گاه اظهارنظري خارج از حيطه وظايف و اختيارات مربيان و بازيكنان درباره داوري مطرح شود، از مطرح كننده به كميته انضباطي شكايت مي كنيم. به همين خاطر كميته داوران از محمد خاكپور سرمربي استيل آذين به كميته انضباطي شكايت خواهد كرد. ما با اين شيوه مخالفيم كه هر مربي كه تيمش شكست مي خورد آن را به گردن داور مي اندازد.

 



بايد جريمه لجبازي آقايان را پرداخت كنيم كفاشيان : ناخواسته به فوتبال آمدم اما ذره اي كم كاري نكردم

رئيس فدراسيون فوتبال در بدترين روزهاي فوتبال ملي خودش را مقصر شكست ها نمي داند و مشكلات فوتبال را فراتر از مديريت فدراسيون مي بيند.
علي كفاشيان روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاري مهر به مواردي اشاره داشت كه قسمت هايي از آن در ادامه مي آيد:
¤ ناخواسته به فوتبال آمدم اما ذره اي براي فوتبال كم كاري نكردم. اگر زحماتم نبود همين امروز جانم را برمي داشتم و از فوتبال مي رفتم. ولي ترديد نكنيد با رفتن من مشكلات فوتبال حل نمي شود.
¤ در قرارداد علي دايي مي پذيرم كه فدراسيون مقصر بود ما در مضامين با يكديگر توافق نكرديم اما در ساير قراردادها طبق عرف بين المللي عمل كرديم و مشكل خاصي هم نداشتيم. قرارداد قطبي يك سال و نيم بود و اگر قبل از جام ملت ها با او فسخ قرارداد مي كرديم بايد تمام حق و حقوق وي را پرداخت مي كرديم. اين را هم بايد در نظر بگيريم كه اگر فدراسيون قرارداد يك مربي را فسخ كند طبيعي است كه بايد خسارت او را بدهد و اين در همه جاي دنيا عرف است.
¤ من مقصر ناكامي فوتبال نيستم. به طور تمام وقت در خدمت فدراسيون بودم و كار تداركات، اعزام، پشتيباني از تيم هاي ملي را انجام دادم ولي به هرحال نتيجه لازم براي تيم هاي ملي به دست نيامده و اين نشان مي دهد يك جاي كار ما ايراد داشته است و خروجي هاي فوتبال ما شرايط رقابت با آسيا را نداشته است.
¤ پرداخت جريمه 450 هزار دلاري به برانكو به خاطر لجباري هاي آقاي دادكان است. ايشان زماني كه مي خواستند بروند عنوان كردند كه عملكردشان رضايتبخش بوده و بايد اين ميزان پاداش به برانكو تعلق بگيرد. در واقع مقصر اصلي در خصوص اين پاداش تحميلي آقاي دادكان هستند كه فقط به خاطر لجبازي با رئيس وقت سازمان خواسته اند حرف خودشان را به كرسي بنشانند.
¤ يك مربي در سطح كلاس اول جهاني هدايت تيم هاي ملي ما را بر عهده مي گيرد.

 



وزنه برداري دو رويداد بزرگ پيش رو دارد رضازاده : هدف ما كسب 5 سهميه المپيك است

سرپرست فدراسيون وزنه برداري از كسب سهميه المپيك 2012 لندن به عنوان اولويتهاي اصلي اين فدراسيون ياد كرد و گفت: با توجه به توان بالاي ورزشكاران، به كسب مدال در اين بازيها اميد زيادي داريم.
حسين رضازاده در حاشيه مجمع ساليانه هيئت وزنه برداري استان و در جمع خبرنگاران از تشكيل اردوي تيم هاي ملي خبر داد و ابراز كرد: حدود يك ماه است كه اين اردوها در رده هاي سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان آغاز شده است.
وي در رابطه با مهم ترين برنامه هاي فدراسيون وزنه برداري در سال آينده، اظهار كرد: در سال 90 دو رويداد بزرگ وزنه برداري را پيش رو داريم كه شامل رقابتهاي آسيايي و جهاني پاريس است.
رضازاده با اشاره به اينكه رقابتهاي جهاني پاريس به منزله كسب سهميه براي المپيك لندن محسوب مي شود، تصريح كرد: اين مسابقات همانند رقابت هاي 2010 آنتاليا از اهميت بسزايي برخوردار است و تلاش فدراسيون كسب حداقل 5 سهميه المپيك است.
سرپرست فدراسيون وزنه برداري درباره اقدامات صورت گرفته در راستاي مبارزه با دوپينگ در اين رشته ورزشي، يادآور شد: در همين راستا تفاهم نامه اي با فدراسيون پزشكي منعقد شده است تا آزمايشهاي لازم از ورزشكاران در حين برگزاري مسابقات ليگ جوانان و همچنين اردوهاي تيم ملي به عمل آيد. در ضمن برنامه هاي مختلفي در اين زمينه براي مربيان و ورزشكاران سراسر كشور در نظر گرفته شده تا بيشتر با داروهاي ممنوعه آشنا شوند.
در مجموع در طول اين مدت هيچ مشكلي به لحاظ دوپينگ گريبانگير ورزشكاران وزنه بردار نبوده است.
رضازاده درباره آخرين وضعيت سعيد علي حسيني خاطرنشان كرد: پرونده اين ورزشكار به دست وكلاي خود سپرده شده است. در اين راستا فدراسيون موظف به پرداختن حق الوكاله علي حسيني به مبلغ 220 ميليون تومان شده است تا به پرونده وي رسيدگي شود.

 



كشتي گير خارجي تيم نفت دردسرآفرين شد مراد محمدي: كناره گيري مي كنيم

خبر عجيب استفاده تيم نفت تهران از كشتي گير خارجي، حواشي زيادي را در آستانه مرحله نهايي ليگ برتر كشتي آزاد به وجود آورد.
تا روز گذشته بحث عدم استفاده دو تيم نفت تهران و گاز مازندران از كشتي گيران خارجي نقل محافل كشتي بود؛ تا اينكه خبرهاي رسيده از حضور اوپان سات روس در ايران و عضويت اين كشتي گير در تيم نفت تهران حكايت كرد.وقتي تيم هاي حاضر در ليگ از اين موضوع با خبر شدند، تهديد به كناره گيري از مرحله نهايي مسابقات مذكور كردند.
سلمان قادري مسئول تيم شهداي جويبار چنين تهديدي را در گفت و گو با خبرنگاران علني كرد و مراد محمدي سرمربي تيم گاز گفت: اگر اوپان سات در مراسم وزن كشي شركت كند و بخواهد براي نفتي ها كشتي بگيرد، از حضور در ديدار نيمه نهايي انصراف مي دهيم.
وي در ادامه با تعديل لحن توام با عصبانيتش خاطرنشان ساخت:البته ما از فدراسيون كشتي گله اي نداريم.ناراحتي ما از مسئولان ورزش نفت است كه به تيم گاز نامه ارسال كرده و اعلام كردند به عنوان زيرمجموعه اين شركت، حق استفاده از كشتي گير خارجي را نداريم.اگر ما نمي توانيم دو يار خارجي خود را به ميدان بفرستيم، پس چرا اين قانون شامل حال نفتي ها نمي شود؟

 



مشكل واليبال ايران مشخص بودن قهرمان ليگ است
ست كوويچ: 15 واليباليست ايراني مي توانند در ايتاليا و روسيه بازي كنند

سرمربي صربستاني تيمهاي ملي واليبال نوجوانان و جوانان ايران، كيفيت مسابقات ليگ دسته يك جوانان و نوجوانان ايران را در سطح مسابقات اروپايي خواند و گفت: دليل اين امر تلاش تمامي تيمها براي رسيدن به قهرماني و مشخص نبودن قهرمان است.
ست كوويچ افزود: جايگاه ايران در حال حاضر در بين 20 كشور برتر واليبال در جهان است، تيم ها و بازيكنان خوبي دارد. شخصاً فكر مي كنم مشكل واليبال ايران نداشتن ديدارهاي تداركاتي خوب با تيمها و كشورهاي صاحب نام واليبال درعرصه جهاني است، چيزي كه كشورهايي هم چون ژاپن، كره و چين همواره از آن استفاده مي كنند و اين تنها فاكتور برتري آنها نسبت به ايران است.
وي در مورد وضعيت تيمهاي نوجوانان و جوانان ايران اظهار كرد: در اين رده در سطح بالايي هستيم و توان رقابت با تيمهاي خوب جهاني را داريم و همين امر موجب مي شود تا تيمهاي پايه اي در مسابقات مختلف جهاني موفقيت كسب كنند.
ست كوويچ مشكل اصلي باشگاه ها را مشخص بودن قهرمان در ليگ برتر خواند و افزود: اين براي ليگ ايران بد است كه قهرمانش از پيش قابل پيش بيني باشد. در اروپا و به ويژه صربستان قهرمان تا آخرين لحظه مشخص نيست، اما در ايران از همان ابتداي فصل مشخص است و برنامه ر يزي به گونه اي است كه تيم قهرمان بازي آخر خود را در كجا و به چه صورت انجام دهد!سرمربي تيمهاي ملي واليبال نوجوانان و جوانان تأكيد كرد: در ايران بازيكنان، برتر و قويتر از ليگ هستند از همين رو نمي توانند سطح كيفي خود را بهتر كنند، اما در اروپا اين ليگ قوي است كه بازيكنان را قوي و پرتوانتر مي كند. همين اكنون شايد 15 بازيكن ايراني شايستگي حضور در ليگ روسيه و ايتاليا را دارند، اما به دليل عدم باورپذيري اين امر محقق نشده است.ست كوويچ حاشيه هاي زياد در كنار تيمها در سطح ملي و باشگاهي را يكي ديگر از عوامل بسيار مهم در عدم نتيجه گيري آنها عنوان كرد و گفت: از نظر روحي و رواني نيز تيم بايد شايستگي قهرماني داشته باشد. تيمي كه از قبل خود را بازنده مي داند، نمي تواند ذره اي از توانايي هاي خود را نمايش دهد.

 



پاره گزارشي از اردوي تيم ملي دو هفته پس از ناكامي در جام ملت ها
ملي پوشان خسته و ناراحت راهي امارات شدند

اردوي تيم ملي فوتبال ايران براي انجام بازي دوستانه مقابل تيم روسيه از صبح ديروز در هتل آكادمي در حال و هوايي سرد آغاز شد.
به منظور بازي دوستانه تيم ملي فوتبال ايران برابر تيم روسيه، بازيكنان دعوت شده به تيم ملي از صبح ديروز (دوشنبه) به هتل آكادمي فوتبال آمدند تا با حضور در اردوي چند روزه اين مسابقه را برگزار كنند.
در حالي كه قرار بود بازيكنان از ساعت 10 در محل هتل حاضر شوند عده اي از آنها و نيز مربيان تيم ملي ساعتي زودتر در محل هتل حاضر شدند و بازيكنان ديگر به مرور به جمع ملي پوشان اضافه مي شدند.مهدي رحمتي، آندرانيك تيموريان، ابراهيم ميرزاپور، محمد غلامي و محمد نصرتي، خسرو حيدري وهادي عقيلي از جمله بازيكناني بودند كه زودتر از سايرين در محل هتل حاضر شدند.
ايمان مبعلي و در ادامه بازيكناني چون سيدجلال حسيني، غلامرضا رضايي، پژمان نوري به جمع سايرين اضافه شدند. آنها جزو آخرين بازيكناني بودند كه به اردو پيوستند.بازيكنان در ساعت 30:11 براي صرف ناهار به رستوران هتل آمدند و در اين هنگام 4 بازيكن دعوت شده تيم ذوب آهن يعني محمدرضا خلعتبري، فرشيد طالبي، قاسم حدادي فر و شهاب گردان هم در اين حين وارد هتل شدند.
بازيكنان در ساعت 15 ديروز جلسه تمريني را در كمپ تيم هاي ملي برگزار كردند و سپس عازم فرودگاه شدند تا به امارات سفر كنند.تيم ايران پيش از بازي با روسيه امروز (سه شنبه) نيز يك جلسه تمريني ديگر در زمين استاديوم شيخ بن زايد ابوظبي برگزار خواهد كرد.
اما نكته جالب تمرين ديروز اين بود كه همه بازيكنان چهره اي سرد و خسته داشتند. به نظر مي رسيد ناكامي تيم ملي در جام ملتها هنوز در روحيه شان اثرگذار است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14