(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 20 بهمن 1389- شماره 19860

مبارزه با مبارزان تهاجم فرهنگي در فولادشهر
در يزد انجام مي شود اعلام ورود كتاب هاي جديد به كتابخانه ها از طريق پيامك
استاندار خبر داد: ايجاد 3 هزار و 837 فرصت شغلي جديد در قزوين
كوتاه از دهه فجر
مديركل بنياد مسكن: 50 هزار واحد مسكن روستايي اردبيل مقاوم سازي شد
ضرورت لايروبي نهرها
آغاز عمليات آبرساني به مسكن مهر قم
جرايم آب كشاورزان شوشتر و گتوند بخشيده شد
خط 2 قطار شهري مشهد به راه آهن سراسري متصل مي شود
اعزام دانش آموزان ميناب به مناطق عملياتي دفاع مقدس
فرماندار: ارتباط هوايي و ريلي طبس با يزد برقرار مي شود
فرماندار: كانال «علي كمال» انديمشك ساماندهي مي شود
توليد سالانه 12هزار مترمربع فرش و جاجيم در اردبيل
بازگشت 100 هكتار زمين مراوه تپه به بيت المال
مديركل گمركات مازندران خبر داد صدور پروانه صادرات در گمركات مازندران ظرف دو ساعت
فرماندار : جوانان خواف بزودي صاحب خانه مي شوند



مبارزه با مبارزان تهاجم فرهنگي در فولادشهر

شالوده هر حركت مطبوعاتي و فراهم آوردن توسعه و مخاطب پذيري آن برگرفته از عرضه متناسب با خواست مخاطبان آن مطبوعه در سطح جامعه است كه متوليان امر فرهنگي و امور شهري بايد با درك صحيح اين مسئله و نقش مهم رسانه ها نسبت به گسترش آن اهتمام ويژه و دوچندان داشته باشند. متاسفانه هرازگاهي مي شنويم كه مقامات سطوح پايين مديريت و برخي شهرداري ها نسبت به اهميت نقش مطبوعات و رسانه ها در اين برهه از زمان كم توجه شده و خواسته و يا ناخواسته بي مهري خود را به زحمتكش ترين افراد خانواده مطبوعات يعني دكه داران و روزنامه فروشان نشان مي دهند.
فولادشهر با داشتن جمعيتي قريب 100 هزار نفر و اشتهار به قديمي ترين شهر جديد كشور و نيز با وجود نياز به لزوم توسعه دكه هاي مطبوعاتي به لحاظ بافت شهري ويژه و وجود فرهنگ هاي مختلف از سراسر كشور كه لقب ايران كوچك را يدك مي كشد از كمبود جايگاه هاي فروش روزنامه و عرضه محصولات مطبوعاتي رنج برده و عمده علاقه مندان به مطبوعات در اين شهر از نظر تهيه نشريه مورد علاقه خود سرگردانند. اين در حالي است كه تاسيس اولين دكه مطبوعاتي شهر توسط نمايندگي كيهان به 40 سال پيش برمي گردد. اخيراً شهرداري فولادشهر تصميم گرفته تا به جاي توسعه و كمك به مطبوعات در اين شهر از فعاليت جايگاه هاي فروش مطبوعات در اين شهر جلوگيري نمايد و اين كار افراد شاغل در اين مراكز را دلسرد كرده است و اين اتفاق بار اول نيست.
آيا هراز چند گاه حذف اين واحدهاي مردمي و صرف وقت و انرژي از سوي شهرداري كه بي شك در شهرهايي مانند فولادشهر، كارهاي مهم تري دارد مي تواند توجيه كارشناسانه اي داشته باشد؟
پيشنهاد مي شود شهرداري فولادشهر به جاي حذف اين واحدها كه در واقع سرمايه هاي شهر هستند با هدف جلب نظر مردم به دنبال راه كاري براي حل مشكلات آنان برآيد.
خبرنگار كيهان در فولادشهر

 



در يزد انجام مي شود اعلام ورود كتاب هاي جديد به كتابخانه ها از طريق پيامك

يزد - خبرنگاركيهان :
كتابخانه هاي عمومي استان يزد ليست كتاب هاي جديد ورودي به كتابخانه ها را از طريق پيامك به علاقه مندان ارسال مي كند.
مديركل كتابخانه هاي استان يزد با اعلام اين خبر گفت: 20 الي 30 گروه كتاب تعريف شده كه در زمينه هاي تخصصي به علاقه مندان اعلام مي شود و به محض ورود كتاب هاي جديد كتابخانه هاي عمومي فهرست آنها را از طريق پيامك به متقاضيان ارسال و در صورت نياز از طريق پيك موتوري به متقاضيان تحويل مي دهد.
سيدمحمدحسن علايي افزود: در دهه مبارك فجر امسال تعداد كتابخانه هاي عمومي استان به 118 كتابخانه افزايش مي يابد.
همچنين مركز جامع فناوري اطلاعات نيز در اين ايام افتتاح و كتابخانه هاي استان از طريق اينترنت به هم متصل مي شوند.

 



استاندار خبر داد: ايجاد 3 هزار و 837 فرصت شغلي جديد در قزوين

قزوين- خبرنگار كيهان:
استاندار قزوين از افتتاح 326 طرح و پروژه با اعتباري بالغ بر 345 ميليارد تومان در ايام دهه فجر در سطح استان خبر داد.
احمد عجم با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين پروژه ها در محورها و بخش هاي مختلفي به بهره برداري مي رسد به گونه اي كه در بخش امور عمراني و زيربنايي 98 پروژه با اعتباري بالغ بر 100 ميليارد تومان، در بخش امور اقتصادي 162 پروژه با 230 ميليارد تومان و در بخش امور فرهنگي و اجتماعي 66 پروژه با اعتباري بالغ بر 15 ميليارد تومان به بهره برداري خواهد رسيد.
وي افزود: با راه اندازي و افتتاح اين طرح ها 3 هزار و 837 فرصت شغلي جديد در استان ايجاد مي شود.
استاندار گفت: هزينه و اجراي بيش از 350 ميليارد تومان پروژه در فاصله زماني يك سال نشان از عزم بالا و سرعت و دقت دولت و مديران دستگاه ها در اجراي پروژه ها در بخش هاي مختلف دارد.

 



كوتاه از دهه فجر

پروژه هاي عمراني در مازندران
ساري- خبرنگاركيهان: استاندار مازندران گفت: همزمان با سي و دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، 594 پروژه عمراني و زيربنايي در مازندران بهره برداري شد.
سيدعلي اكبر طاهايي در نشست خبري با رسانه هاي گروهي استان به مناسبت دهه فجر افزود: اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 348 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
انقلاب در راه سازي روستايي
مهربان- خبرنگاركيهان: به مناسبت دهه فجر بهره برداري از آسفالت راه روستاي سيه دولان به دميرچي از توابع بخش مهربان و افتتاح سردرب يادمان شهداي مهربان انجام گرفت.
عمليات روشنايي در محور نوشهر- رويان
ساري- خبرنگاركيهان: مديركل راه و ترابري استان مازندران از اجراي عمليات روشنايي درمحور نوشهر- رويان به طول 4/2 كيلومتر و با اعتباري بالغ بر 1870 ميليون ريال به مناسبت دهه فجر خبر داد.
طرح هاي عمراني در سراوان
سراوان- خبرنگاركيهان: فرماندار شهرستان سراوان گفت: 99 طرح عمراني، خدماتي، فرهنگي با صرف 14 ميلياردوپانصدو سيزده ميليون ريال اعتبار دراين شهرستان به بهره برداري رسيد.
گازرساني به خوسف در بيرجند
بيرجند- خبرنگاركيهان: همزمان با دهه مبارك فجر با حضور استاندار خراسان جنوبي و جمعي از مسئولين پروژه گازرساني به شهر خوسف بيرجند افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ما دراين آيين استاندار خراسان جنوبي از شهرستان شدن خوسف تا نيمه دوم سال آينده خبر داد و گفت: به زودي يك بيمارستان در خوسف احداث مي شود و درمانگاه اين بخش نيز شبانه روزي خواهدشد.
بهره برداري از سالن ورزشي
گرگان- خبرنگاركيهان: سالن ورزشي 9 دي گرگان كه از مصوبات سفر اول رياست جمهوري به استان گلستان است به بهره برداري رسيد.
اين مجموعه به مساحت 1855 مترمربع و با اعتباري بالغ بر 880 ميليون تومان در طي دوسال احداث شد.
در اين مراسم كه با حضور استاندار گلستان، معاونين و مديران كل استاني و شهرستاني برگزارشد تعدادي از ورزشكاران نيز براي حاضران حركت نمايشي - رزمي بر اجرا گذاشتند.
تقدير از مسن ترين شهروند
بيرجند- خبرنگار كيهان: شهردار بيرجند در نشستي با خبرنگاران از تقدير از مسن ترين شهروند بيرجندي در دهه فجر سال جاري خبر داد.شهردار بيرجند در اين نشست تصريح كرد: همزمان با فرارسيدن دهه مبارك فجر همچنين 25 پروژه عمراني در حوزه شهرداري به ارزش 5 ميليارد و 400 ميليون تومان نيز به بهره برداري مي رسد.
بهره برداري از پروژه هاي عمراني گرگان
گرگان- خبرنگار كيهان: مديركل راه و ترابري گلستان از بهره برداري 28 پروژه عمراني اين بخش با اعتباري بالغ بر 55 ميليارد ريال در ايام فرخنده دهه فجر خبر داد. مهندس محمدتقي جوان شورابي گفت: 14 پروژه به طول حدود 45 كيلومتر مربوط به راههاي درجه يك روستايي، پروژه هاي مربوط به حوزه راههاي اصلي و رفع نقاط پرحادثه و نيز احداث 8 دستگاه پل عابرپياده از جمله اين پروژه هاست.
افتتاح گلخانه در برازجان
¤ به مناسبت دهه فجر با حضور سرپرست فرمانداري دشتستان (برازجان) و جمعي از مسئولين ادارات برازجان و بخشدارارم از خيابان شقايق در شهر تنگ ارم و يك گلخانه واقع در مركز بخش ارم برازجان با مساحت 5 هزار متر مربع بهره برداري شد.
پروژه هاي عمراني در اردبيل
اردبيل- خبرنگار كيهان: همزمان با ايام الله دهه فجر 344 پروژه عمراني در سطح استان اردبيل به بهره برداري رسيد.
استاندار اردبيل در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام مطلب بالا افزود: براي اجراي اين پروژه ها بيش از 710 ميليارد ريال هزينه شده است.
سيدحسين صابري گفت: از اين تعداد پروژه عمراني 108 پروژه در شهرستان اردبيل، 20 مورد در بيله سوار، 23 مورد در پارس آباد، 31 پروژه در خلخال، 21 پروژه در كوثر، 36 مورد در گرمي، 43 پروژه در مشگين شهر، 28 مورد در نمين، 20 مورد در نير و 14 مورد در سرعين به اجرا درآمده است.
افتتاح پروژه ها در تبريز
تبريز- خبرنگار كيهان: قربان محمدي مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان شرقي گفت: در دهه فجر، افتتاح 58 پروژه اجرايي طرح هادي روستايي در شهرستان هاي استان و بهره برداري از طرحهاي احداث مسكن شهري براي قشر محروم جامعه به تعداد 127 واحد در سطح استان و نيز افتتاح پروژه هاي احداث مسكن مهر در شهرهاي زير 25 هزار نفر به تعداد 1012 واحد مسكوني در آذربايجان شرقي صورت گرفت.
بهره برداري از يادمان سرداران شهيد
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: در سومين روز از دهه فجر انقلاب اسلامي كه بنام انقلاب اسلامي، ايمان، جهاد و شهادت نامگذاري شده است، طي مراسمي از يادمان 13 سردار شهيد شهرستان گنبدكاووس پرده برداري شد.
در مراسم پرده برداري از اين يادمان جمع كثيري از خانواده هاي شهدا، مسئولين و مردم شهيدپرور نيز حضور داشتند.

 



مديركل بنياد مسكن: 50 هزار واحد مسكن روستايي اردبيل مقاوم سازي شد

اردبيل- خبرنگار كيهان:
تعداد 50 هزار واحد مسكن روستايي در طول چهار سال گذشته در سطح استان اردبيل مقاوم سازي شده اند.
احمد حاج عليزاده، مديركل بنياد مسكن اردبيل، در مصاحبه با خبرنگاران ضمن اعلام اين مطلب افزود: هر چند در زمان دولت نهم و دهم اقدامات مناسبي در ارتباط با مقاوم سازي مساكن روستايي انجام شده است اما هنوز هم 32 هزار واحد مسكوني در سطح روستاهاي استان نياز به مقاوم سازي دارند.
وي گفت: در ارتباط با بازسازي و مقاوم سازي منازل روستايي تلاش مي شود كه معماري خانه ها مطابق با شيوه و بافت سنتي روستاها باشد و روي اين اصل تعداد 265 نفر از فارغ التحصيلان رشته هاي معماري و عمران براي طراحي و نظارت بر ساخت خانه هاي روستايي در استان به كار گرفته شده اند.
وي با اشاره به ساخت منازل شهري گفت: در سطح شهرهاي استان، 606 واحد مسكوني با مجموع اعتبار 175 ميليارد ريال در حال احداث است كه تعدادي از آن ها به منزل محرومان و تعدادي ديگر نيز به مسكن مهر مربوط مي شوند.

 



ضرورت لايروبي نهرها

عدم جدول بندي و لايروبي نهرهاي درون شهرها باعث مي شود علاوه بر تجمع زباله و آلودگي هاي زيست محيطي، شاهد صحنه هاي ناخوشايند و غيرقابل تحملي در سطح خيابان ها نيز باشيم.
دراين ميان لايروبي اين شهرها در كنار جدول بندي مي تواند ضمن كمك به روان سازي آب هاي شهري و سيلاب هاي ناشي از بارندگي ها در سلامت شهروندان و زيبايي شهر نيز نقش برجسته اي داشته باشد.
عكس از علي كفايي مهر- خبرنگار كيهان در بابل

 



آغاز عمليات آبرساني به مسكن مهر قم

قم - خبرنگار كيهان:
با اعتباري بالغ بر 69 ميليارد ريال، عمليات اجرايي پروژه هاي آبرساني به مسكن مهر قم آغاز شد.
عمليات اجرايي پروژه هاي آبرساني به مسكن مهر قم با اعتباري بالغ بر 69 ميليارد ريال با حضور استاندار و نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي آغاز به كار كرد.
به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب، مديرعامل اين شركت در استان قم در مراسم افتتاحيه و آغاز عمليات احداث پروژه هاي عمراني درمنطقه پرديسان كه با حضور استاندار، نماينده مردم قم در مجلس و برخي ديگر از مديران دستگاه هاي استان برگزار شد در سخناني از راه اندازي مخزن پنج هزار متر مكعبي پرديسان در ابتداي سال جاري خبر داد و اظهار داشت: با بهره برداري از اين مخزن ضمن اينكه فشار آب درمنطقه پرديسان را به نقطه مطلوبي رسانديم، توانستيم از خشكسالي نيز بدون بروز مشكل خاصي در اين منطقه عبور كنيم.
وي افزود: 155 كيلومتر شبكه هاي اصلي و فرعي آب، 40 هزار مترمكعب مخزن ذخيره، يك باب تصفيه خانه فاضلاب و دو باب ايستگاه پمپاژ به منظور تامين آب و انتقال فاضلاب پروژه مسكن مهر طراحي شده است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم در ادامه از آغاز عمليات ساخت مخزن 20 هزار متر مكعبي مهر يك با اعتباري بالغ بر 17 ميليارد ريال، اجراي خطوط 1000 و 1200 ميلي متري اصلي انتقال آب با اعتباري بالغ بر 44 ميليارد ريال و اجراي خطوط 400 و 600 ميلي متري انتقال آب با اعتباري بالغ بر هشت ميليارد ريال خبر داد.

 



جرايم آب كشاورزان شوشتر و گتوند بخشيده شد

شوشتر- خبرنگاركيهان:
نماينده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شوراي اسلامي از بخشيده شدن كليه جرائم مربوط به كشت زمستانه و تابستانه سال1387 و همچنين كشت تابستانه 1388 كشاورزان اين دو شهرستان خبر داد.
سيدمحمد سادات ابراهيمي در گفت وگويي اختصاصي به خبرنگار كيهان گفت: باتوجه به خشكسالي هاي اخير، كشاورزان ما دچار ضرر و زيان هاي زيادي شدند و بسياري از كشاورزان نتوانستند آب مورد نياز مزارع خود را تأمين كنند.
وي افزود: به همين دليل برداشت محصول كشاورزان دو شهرستان شوشتر و گتوند دچار افت شديدي شد بنابراين پيرو اين مسئله جلسه اي با وزير نيرو درمورد اين مسئله برگزار شد و وزير دستور دادند بررسي لازم در اين مورد از سوي معاونت آب وزارت نيرو براي شهرهاي شوشتر و گتوند انجام شود.
سادات ابراهيمي تصريح كرد: خوشبختانه اين اقدام انجام شد و وزير پس از بازديد از اين شهرستانها و انجام كار كارشناسي لازم مصوب كرد تمام جرائم مربوط به كشت زمستانه و تابستانه 87 و همچنين كشت تابستانه88 براي تمام كشاورزان شهرستانهاي شوشتر و گتوند مورد بخشودگي قرار گيرد.

 



خط 2 قطار شهري مشهد به راه آهن سراسري متصل مي شود

مشهد- خبرنگاركيهان:
عمليات اجرايي حفر تونل خط دوم قطار شهري مشهد در خردادماه سال آينده آغاز مي شود.
مدير پروژه خط دوم قطار شهري مشهد با اعلام اين مطلب گفت: با توجه به مسير زيرزميني خط دو در عمق 20متري زمين، نه تنها اين خط تعارضي با تأسيسات شهري نخواهدداشت، بلكه شهروندان نيز هيچ گونه عمليات خاكبرداري و اجرايي در طول مسير 14كيلومتري آن مشاهده نخواهندكرد.
عليرضا منصوريان با بيان اينكه قرارداد خريد دستگاه حفاري «تي-بي-ام» خط دو انجام و به زودي به ايران حمل مي شود، افزود: با ايجاد تونل توسط اين دستگاه عمليات اجرايي خط دو سرعت بيشتري خواهدگرفت.
وي هزينه اجرايي خط دوقطار شهري بدون محاسبه خريد زمين براي ايستگاه ها را 817 ميليارد تومان و مدت اجراي آن را پنج سال ذكر كرد.
مدير پروژه خط دو قطار شهري مشهد در خصوص ساير مشخصات اين پروژه گفت: اين خط در فاصله بولوار فضل بن شاذان (رضاشهر) تا انتهاي طبرسي به طول 14 كيلومتر با 12 ايستگاه احداث مي شود كه براي آن 20 قطار شامل 100واگن با حمل 16هزار مسافر در ساعت پيش بيني شده است.
منصوريان افزود: در اجراي خط دو پيش بيني هاي لازم براي اتصال آن به خط اول قطار شهري در ميدان تقي آباد لحاظ شده است.
وي گفت: خط دوم قطار شهري با حركت از شمال مشهد در انتهاي طبرسي از كمربند 100متري، ميدان راه آهن، ميدان شهدا، تقي آباد و سپس عبور از زير پارك كوه سنگي به آخرين ايستگاه در رضاشهر متصل مي شود.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به عبور خط دو از راه آهن، اتصال اين خط به راه آهن سراسري نيز پيش بيني شده است.
منصوريان يادآورشد: درصورت اتصال خط دوم قطار شهري به راه آهن سراسري، بسياري از بارهاي ترافيكي مرتبط با قطارشهري توسط سيستم ريلي به مشهد منتقل خواهدشد.

 



اعزام دانش آموزان ميناب به مناطق عملياتي دفاع مقدس

ميناب- خبرنگار كيهان:
دومين كاروان دانش آموزي راهيان نور از سپاه ناحيه ميناب راهي مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس شدند.
حجت الاسلام عليرضا بلاغي، نماينده ولي فقيه در سپاه ناحيه ميناب، گفت: در دومين اعزام كاروان راهيان نور، 420نفر به همراه فرماندهي سپاه ناحيه ميناب، معاون فرماندار و امام جمعه ميناب و دانش آموزان، راهي سرزمين نور شدند.
نماينده ولي فقيه در سپاه ناحيه ميناب افزود: در اين اردوي سه روزه، دانش آموزان از بسيج دانش آموزي مقطع دبيرستان با استقرار در اردوگاه شهيد مسعوديان اهواز از يادمان شهداي شلمچه، اروندرود، طلاييه و... ديدن خواهند كرد.

 



فرماندار: ارتباط هوايي و ريلي طبس با يزد برقرار مي شود

طبس- خبرنگار كيهان:
فرماندار طبس گفت: ارتباط هوايي و ريلي طبس با يزد برقرار مي شود.
عزيز بهداري در نشست خبري با رسانه ها افزود: راه آهن طبس با يك هزار كيلومتر طول و امكانات بالاي آن در بين 16 اداره كل مقام اول را در كشور دارد.
وي گفت: در آينده طبس به عنوان بارانداز و احداث منطقه ويژه تجاري به بندري خشك مبدل مي شود.
وي افزود: مبلغ 5/17 ميليارد تومان از محل رهبر معظم انقلاب به اين شهر اختصاص يافته كه تاكنون بالغ بر 12 ميليارد آن جذب شده است.
فرماندار طبس از احداث 2 سد بر روي رودخانه پير حاجات، تأسيس دانشكده پرستاري و مامايي و پيراپزشكي در كنار بيمارستان يكصد تختخوابي و احداث منطقه تجاري و مراكز فرهنگي در سفر سوم دولت به استان يزد خبر داد.

 



فرماندار: كانال «علي كمال» انديمشك ساماندهي مي شود

انديمشك- خبرنگاركيهان:
فرماندار انديمشك از ساماندهي كانال علي كمال اين شهرستان با برآورد اعتبار اوليه 100ميليارد ريال خبر داد.
مهندس محسن كرمي گفت: ساماندهي اين كانال از مصوبات سفر اول رئيس جمهوري بوده كه عمليات اجرايي ساماندهي آن به زودي آغاز خواهد شد.
وي افزود: اين كانال در ورودي انديمشك از سمت دزفول است و به دليل تجمع آب هاي سطحي منشأ بسياري از بيماري ها و آلودگي ها بوده و در زمستان نيز با جاري شدن سيلاب، منطقه كوي جمهوري شهرستان را با خطر روبه رو كرده است.
فرماندار انديمشك در پايان اظهار اميدواري كرد كه اين پروژه در سال 1390 به پايان برسد و يكي از دغدغه ها و مشكلات ديرينه مردم اين شهرستان مرتفع شود.

 



توليد سالانه 12هزار مترمربع فرش و جاجيم در اردبيل

اردبيل- خبرنگار كيهان:
عشاير استان اردبيل با توليد سالانه بيش از 12هزار مترمربع فرش و جاجيم سهم بسزايي در توليد صنايع دستي استان دارند.
مديركل امور عشاير استان اردبيل با اعلام اين مطلب افزود: درآمد ناخالص هر خانوار عشايري از ميزان توليد ياد شده حدود 83 ميليون ريال است.
اسماعيل جوادزاده جمعيت باسواد عشاير استان را 40هزار و 273 نفر ذكر كرد و اظهار داشت: از كل جمعيت 10سال به بالاي عشاير استان 48 هزار و 453 نفر فعال و 7هزار و 960 نفر را جمعيت غيرفعال تشكيل مي دهد كه از ميان جمعيت فعال عشاير 7/98 درصد شاغل و 3/1 درصد بيكار هستند.
وي ايجاد صندوق هاي خوداشتغالي زنان به تعداد 8 مورد، ايجاد واحدهاي مختلف توليدي در مناطق عشايري، حمايت از زنان سرپرست خانوار و ثبت ايل شاهسون به عنوان ميراث معنوي ملي را از جمله اقدامات مهم انجام يافته در سال جاري در مناطق عشايري استان ذكر كرد.

 



بازگشت 100 هكتار زمين مراوه تپه به بيت المال

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
رئيس حوزه قضايي شهرستان مراوه تپه از بازگشت يك صد و 55 هكتار از اراضي ملي اين شهرستان به بيت المال خبر داد.
«شيرغلامي» در اين باره گفت: اين زمين ها از مراتع اين شهرستان بود كه پس از صدور حكم دادگاه، از متصرفان خلع يد و به منابع طبيعي بازگردانده شد.
وي، با اشاره به قرار گرفتن بخش وسيعي از مراتع استان در اين شهرستان گفت: به منظور حفظ اين مراتع، دستگاه قضايي در صورت ارائه شكايت از سوي منابع طبيعي در كوتاه ترين زمان ممكن به پرونده ها رسيدگي و پس از خلع يد به بيت المال باز گردانده مي شود.

 



مديركل گمركات مازندران خبر داد صدور پروانه صادرات در گمركات مازندران ظرف دو ساعت

فريدونكنار- خبرنگار كيهان:
مديركل گمركات استان مازندران از صدور پروانه صادرات تا سقف دو ساعت در سطح گمركات استان خبر داد.
احمد كارگري در گفت وگو با خبرنگاران در شهرستان فريدونكنار اظهار داشت: در بخش صادرات حدود 97 ميليون دلار در سطح هفت ماهه نخست سال جاري از گمركات مازندران صادرات داشته ايم.
وي افزود: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد افزايش داشته است كه در حوزه صادرات كالاهاي كشاورزي، صنعتي و معدني بيشترين صادرات را داشته ايم و در اين ميان محصولات غذايي بيشترين سهم صادرات را در گمركات استان مازندران به خود اختصاص داده اند.
كارگري از استقرار گمرك در شهرهاي ساري و آمل به واسطه ظرفيت هاي بسيار بالاي صادرات خبر داد و گفت: مشكل خاصي كه مربوط به امور صادرات و گمرك باشد نداريم اما در امر صادرات و واردات نياز به هماهنگي و همكاري همه دستگاه هاي اجرايي داريم.
وي خاطرنشان كرد: بايد صادرات در بنادر و گمركات استان مازندران گسترش پيدا كند و گمركات استان با توجه به بررسي هاي كشور در حوزه ارائه خدمات مقام دوم بين گمركات سراسر كشور را كسب كرد.
كارگري يادآور شد: صادرات را به حداكثر دو ساعت رسانديم كه يعني صادركننده اي اگر مداركش آماده باشد حداكثر تا دو ساعت پروانه صادرات برايش صادر مي شود.

 



فرماندار : جوانان خواف بزودي صاحب خانه مي شوند

خواف- خبرنگار كيهان:
جغتايي فرماندار شهرستان خواف ضمن اعلام اين مطلب كه روند مسكن مهر در شهرستان بسيار مطلوب است اعلام كرد در آينده اي نزديك جوانان شهرستان صاحب خانه مي شوند.
وي سهميه شهرستان را يك هزار و ده واحد مسكن مهر عنوان كرد و افزود: سهميه موردنظر تاكنون محقق شده و دو برابر سهميه فوق در شهرستان پالايش نهايي شده اند.
جغتايي در ادامه اظهار داشت: دوهزارو يكصد و بيست و شش نفر در قالب مسكن مهر در 3 گروه تعاوني، گروه ساخت و ملكي پالايش نهايي شده اند كه از اين تعداد يك هزار و سيصد و بيست و نه نفر در قالب گروه ساخت و پانصد و پنجاه و شش نفر در قالب تعاوني و دويست و چهل و يك نفر متقاضي ملكي مي باشند.
وي افزود: هفتصد و دوازده پروانه براي مسكن مهر صادر و هشتصد و سي و چهار واحد قرارداد ساخت با پيمانكار در قالب گروه ساخت و تعاوني منعقد شده و يكصد و هفتاد و هفت واحد در قالب داراي زمين ملكي به بانك معرفي و از تسهيلات استفاده نموده اند.
فرماندار خواف اضافه كرد: هفت (7) هكتار از اراضي بنياد مسكن و منابع ملي براي تعاوني ها و گروه هاي ساخت واگذار شده است. وي تسهيلات آماده سازي مسكن مهر در شهرستان را 614 ميليون تومان و تسهيلات ساخت را يك ميليارد و دويست و پانزده ميليون تومان عنوان كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14