(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 20 بهمن 1389- شماره 19860

همزمان با سالروز پيروزي انقلاب دارندگان نام روح الله و متولدان 22بهمن رايگان به سفر مي روند
تقديم بودجه 90 شهرداري تهران به شوراي شهر
ظهر ديروز بالگرد حامل وزير مسكن و شهرسازي در ماكو دچار سانحه شد
معاون وزير بهداشت: تعرفه هاي پزشكي سال آينده به نحو معتدل افزايش مي يابد
در تبريز و كيش صورت گرفت كشف پوشاك منقش به نشان و تصاوير شيطان پرستي
با گذشت 50 روز از زلزله دانش آموزان ريگان در فضاي روباز به مدرسه مي روند
عاملان شهادت 2 مامور نيروي انتظامي كردستان دستگير شدند
زلزله استان هاي سمنان و گلستان را لرزاند
باند خانوادگي سرقت 150خودرو در كرج متلاشي شد
رونمايي از 2 دستاورد علمي در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي
كشف دلارهاي قاچاق در كردستان
حوادث كوتاه از كشور
مزايده عكس هاي برهنه برلوسكني
دختر صدام جنون گرفت
خر چترباز مرد
پيوند گوش به دست!



همزمان با سالروز پيروزي انقلاب دارندگان نام روح الله و متولدان 22بهمن رايگان به سفر مي روند

مديرعامل سازمان پايانه ها و پارك سوارهاي شهرداري تهران گفت: به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به دارندگان نام روح الله و متولدان روز 22 بهمن در اين روز بليت رايگان سفر دريافت خواهند كرد.
به گزارش فارس، ولي آذروش افزود: پيرو دستور شهردار تهران در خصوص گراميداشت ويژه ايام الله دهه مبارك فجر به تمام متولدين روز 22 بهمن و همچنين دارندگان نام مقدس روح الله بليت رايگان سفر به هر نقطه از كشور اهدا مي شود.
آذروش افزود: مهم ترين هدف ما از اين اقدام زنده نگه داشتن ياد و خاطره قيام مردمي حضرت امام(ره) و شهداي آن دوران است.
آذروش گفت: همزمان با سالگرد اين روز فرخنده و مبارك جشنهاي شادي و سرور نيز در سطح پايانه ها برگزار خواهد شد.
وي افزود: براي دريافت بليت رايگان سفر همراه داشتن كارت ملي يا شناسنامه عكسدار الزامي است.

 



تقديم بودجه 90 شهرداري تهران به شوراي شهر

شهردار تهران به همراه معاونان خود بودجه سال 90 شهرداري تهران را با 12 درصد رشد تقديم شوراي شهر تهران كرد.
به گزارش ايسنا محمدباقر قاليباف به همراه معاونان خود و در غياب مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران ميهمان شورا بود تا بودجه سال 90 شهرداري را به طور رسمي تقديم كرده و برخي جزئيات آن را تشريح كرد.
شهردار تهران با اعلام اين كه بودجه سال 90 شهرداري تهران با 12 درصد رشد، هشت هزار و 354 ميليارد تومان پيشنهاد شده است، افزود: 4/54 درصد آن (حدود چهار هزار و 498 ميليارد تومان) نقدي و 6/42 درصد (حدود سه هزار و 556 ميليارد تومان) نيز به صورت غيرنقدي پيشنهاد شده است.
وي افزود: تحقق بودجه سال 89 شهرداري تهران نيز در بخش غيرنقدي 100 درصد و در بخش نقدي 75 درصد پيش بيني مي شود كه در مجموع مي توان گفت كه تحقق بودجه سال 89 در هر دو بخش و تا پايان ماه دهم 90 درصد بوده است كه البته معمولا در ماه هاي پاياني سال رقم تحقق بودجه بيشتر مي شود.
قاليباف يادآور شد: سهم اعتبارات بخش هاي اجتماعي و فرهنگي در بودجه حدود 10 درصد، بخش حمل ونقل 43 درصد، بخش خدمات شهري 16 درصد، بخش ايمني و مديريت بحران 3 درصد، بخش شهرسازي 2 درصد و بخش خدمات مديريتي نيز 5/26 درصد تعيين شده است.
شهردار تهران تاكيد كرد: در شرايط فعلي قيمت فعاليت هاي عمراني در نقاط مختلف شهر تهران متفاوت است و اگرچه بسياري از هزينه ها و شرايط در شهر تهران ثابت است، اما قيمت هاي متفاوتي براي پروژه ها اعلام مي شود.
وي عنوان كرد: البته اين مسايل زخم هاي كهنه اي است كه از ده ها سال پيش در بستر شهرداري شكل گرفته است و امروز هم براي اصلاح آن مقاومت زيادي وجود دارد، اما اگر امروز براي اصلاح آن كاري را شروع نكنيم، قطعا دير مي شود.
به گزارش ايسنا، قاليباف با اشاره به اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها و بالا رفتن بسياري از هزينه ها براي شهرداري، بيان كرد: نمي توانيم چراغ پارك ها را خاموش كنيم، اما مي توانيم بسياري از هزينه هاي فعلي را كاهش دهيم و به سمت كوچك سازي و تمركززدايي در شهرداري برويم، هرچند كه به عنوان شهردار مي دانم مقاومت زيادي براي اين كار وجود دارد.
نمادهاي فراماسونري
در سطح شهر
گزارش فارس نيز حاكي است شهردار تهران گفت: همه دستگاه ها از جمله شهرداري تهران بايد دقت كنند كه از نمادهاي فراماسونري در شهر استفاده نكنند؛ اگر هم در جايي نمادي نصب شده، از دست در رفته است.
محمدباقر قاليباف در پاسخ به اين پرسش كه چه اقداماتي نسبت به جمع آوري نمادهاي فراماسونري در شهر انجام شده، اظهار داشت: بحث نمادهاي فراماسونري متعلق به تهران نيست و موضوعي عميق است كه در همه كشور و حتي كشورهاي ديگر نيز مورد توجه قرار دارد.
شهردار تهران افزود: اين حركتي است كه سازمان دهي شده پيش مي رود و فكر مي كنم همه دستگاه ها از جمله شهرداري تهران بايد با اين موضوع با هوشمندي و دقت بيشتري كار كنند؛ اگر جايي نمادي وجود دارد از دست در رفته است.
قاليباف تصريح كرد: بنده فكر مي كنم جرياناتي كه اين موضوع را دنبال مي كند كاملا برنامه ريزي شده عمل مي كنند و علاوه بر اينكه بايد با آنها برخورد شود لازم است نسبت به پيشگيري و دقت در طراحي كار توجه بيشتري صورت گيرد.
وي با بيان اينكه اين كار خاص شهرداري نيست، خاطرنشان كرد: اين اقدام يك كار ملي است و همه مردم، انديشمندان و صاحبان سبك و هنر بايد نسبت به اين موضوع توجه كنند طبيعتا شهرداري نيز به عنوان مديرت شهري بايد به اين موضوع تاكيد بيشتري داشته باشد.
اهداي لوح تقدير به قاليباف
لوح تقدير انتخاب تهران به عنوان يكي از 5 شهر برتر دنيا در جلسه ديروز شوراي شهر به قاليباف اهدا شد.
عليرضا دبير در اين رابطه گفت: با مشاهده گزارش ساير شهرداران كشورها به اين نتيجه رسيدم كه شرايط تهران براي توسعه يافتگي و پيشرفت در زمينه حمل ونقل عمومي آماده است اما دولت و مجلس بايد در اين زمينه به شهرداري كمك كنند.
سخنگوي شوراي شهر تهران نيز گفت: بايد وابستگي درآمدهاي شهر تهران به فروش تراكم به حداقل برسد.
خسرو دانشجو افزود: طرح تفصيلي پايتخت از آغاز سال 90 اجرايي مي شود.
وي با گلايه از برخي سازمان هاي زير مجموعه شهرداري تهران گفت: شورا براي رسيدن به برخي از سوالات خود گاهي تا 5 مرتبه مكاتبات خود را تكرار و پاسخ نمي گيرد. از شهردار تهران مي خواهيم اين موضوع را بررسي كنند زيرا براي بررسي بودجه در شورا نياز به سرعت، دقت و صحت اطلاعات داريم.
دانشجو با اشاره به اجرايي شدن طرح تفصيلي در آغاز سال 90 گفت: به طور دورادور اطلاع دارم كه مقاومت هاي فراواني براي اجرايي شدن آن وجود دارد و شهردار تهران بايد همت و تاكيد زيادي براي عبور از اين خط داشته باشد. زيرا اگر خود شهردار پاي كار نباشد با مشكلات فراواني در اين حوزه روبرو مي شويم.
معضل فروش تراكم
غيرقابل تحمل است
رئيس كميسيون عمران شوراي شهر نيز گفت: بودجه شهرداري نياز به جراحي دارد و معضل فروش تراكم غيرقابل تحمل است.
حمزه شكيب با بيان اينكه 80 درصد درآمد شهرداري از فروش تراكم و تغيير كاربري و عوارض حاصل مي شود گفت: اين يكي از اشكالات بزرگ بودجه شهرداري تهران و ساير كلانشهرها است.

 



ظهر ديروز بالگرد حامل وزير مسكن و شهرسازي در ماكو دچار سانحه شد

به گزارش فارس از اروميه اين بالگرد هنگام برخاستن از محوطه هنگ مرزي ماكو با يكي از ساختمان هاي محوطه هنگ برخورد كرد و يكي از پره هاي آن شكسته شد.
در اين سانحه به ساختمان هنگ نيز آسيب رسيد و خسارت وارد شد و بالگرد چند متر روي زمين كشيده شد كه با مهارت خلبان كنترل و متوقف شد. در اين حادثه كسي آسيب نديد.
وزير مسكن و شهرسازي، استاندار آذربايجان غربي و معاون عمراني استاندار و مهرآبادي مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن، سرنشينان بالگرد مزبور بودند كه به منظور افتتاح پروژه 288 واحدي مسكن مهر ماكو به اين شهرستان سفر كرده بودند.
وزير مسكن پس از اين سانحه زميني به اروميه بازگشت.

 



معاون وزير بهداشت: تعرفه هاي پزشكي سال آينده به نحو معتدل افزايش مي يابد

معاون درمان وزير بهداشت گفت: تعرفه هاي درمان در سال آينده از رشد معتدل برخوردار خواهد بود.
دكتر سيدحسن امامي رضوي، گفت: به دنبال مصوبه قانون برنامه پنجم توسعه، تعيين تعرفه هاي پزشكي در بخش دولتي و خصوصي با دولت خواهد بود. براساس بررسي ميزان افزايش هزينه هاي درماني به دنبال هدفمندي يارانه ها، تعرفه هاي درماني نيز رشد مي يابد. در حال حاضر هر عدد و رقمي كه درباره افزايش هزينه هاي سلامت به دليل هدفمندي يارانه ها عنوان مي شود، تقريبي و حدسي است.
وي ادامه داد: از زمان اجراي قانون هدفمندي يارانه ها تا پايان سال، سه ماه فرصت است كه افزايش هزينه هاي بيمارستاني به صورت واقعي بررسي شود. اين مأموريت داده شده كه افزايش هزينه هاي بيمارستاني در بخش دولتي و خصوصي بررسي شود. قاعدتاً افزايش هزينه ها در حامل هاي انرژي براي بخش درمان دولتي و خصوصي با يكديگر تفاوتي نخواهد داشت. اين ميزان افزايش هزينه ها محاسبه مي شود و سرباري كه ايجاد مي كند در افزايش تعرفه هاي درماني در سال آينده لحاظ مي شود.
وي با تأكيد بر آن كه اعداد و ارقام تعرفه هاي درماني به ويژه به دنبال اجراي قانون هدفمندي بايد به صورتي واقعي لحاظ شود، درباره برخي اظهار نظرها مبني بر افزايش تقريبي 40 تا 60 درصدي هزينه هاي سلامت با هدفمندي يارانه ها، افزود: به نظر ما افزايش هزينه هاي سلامت با هدفمندي يارانه ها از اين اعدادي كه اعلام مي شود پايين تر خواهد بود. به عنوان مثال تجهيزات وارداتي واقعاً هيچ ارتباطي به حامل هاي انرژي ندارد و براساس گزارش هاي موجود، تجهيزات توليد داخل نيز شايد در حد يك تا دو درصد افزايش هزينه داشته باشند. در مجموع اكنون اعلام هر درصدي در مورد افزايش هزينه هاي سلامت غيرواقعي خواهد بود و بايد قبض هاي آب و برق مراكز درماني و هزينه هاي ساير اقلام بيمارستاني مانند اقلام غذايي، ملحفه ها و... به صورت واقعي بررسي و در تعرفه ها منظور شود.
معاون درمان وزير بهداشت درباره برنامه حمايتي دولت از بخش درمان خصوصي با آزاد شدن حامل هاي انرژي، گفت: اين افزايش هزينه ها در تعرفه هاي بخش خصوصي به صورت معقول در نظر گرفته خواهد شد.

 



در تبريز و كيش صورت گرفت كشف پوشاك منقش به نشان و تصاوير شيطان پرستي

سرويس شهرستانها-
پليس «چاراويماق» از يك قاچاقچي كالاهاي ضدفرهنگي، 10 هزار ثوب لباس خارجي منقش به نشان و تصاوير شيطان پرستي ضبط كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، اين قاچاقچي مدتها در اين زمينه فعاليت داشته است و هنگامي كه ماموران نيروي انتظامي با هماهنگي مقامات قضايي به صورت غافلگيرانه وارد محل فعاليت او شدند، چاره اي جز تسليم پيدا نكرد.
بنابه اخبار دريافتي، فرد دستگير شده در بازجويي ها، اتهام وارده را پذيرفته و به واردات اينگونه پوشاك ضدفرهنگي و توزيع آنها در استان محل سكونت خود و ديگر شهرهاي كشور اعتراف كرد.
توقيف سه لنج حامل كالاهاي ضدفرهنگي در كيش
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان در كيش، سه فروند لنج باري حامل دهها محموله قاچاق ضدفرهنگي شامل تصاوير و نشان هاي شيطان پرستي، مواد مخدر، مشروبات الكلي و سي دي هاي مبتذل و مستهجن در اين جزيره توقيف شد.
اخبار ارسالي از كيش حاكي است پس از دستگيري متهمان و اعتراف همگي آنها به جرم خود، محصولات توقيفي بنابه دستور مقامات قضايي و با حضور مسئولان محلي و صدا و سيماي اين جزيره به آتش كشيده شد.

 



با گذشت 50 روز از زلزله دانش آموزان ريگان در فضاي روباز به مدرسه مي روند

خبرگزاري مهر: پس از گذشت 50 روز از زمين لرزه
5/6 ريشتري ريگان همچنان تعداد زيادي از مدارس خشت و گلي اين منطقه قابليت استفاده را ندارند و دانش آموزان اين مدارس در محيط هاي روباز به ادامه تحصيل مشغولند.
به گزارش خبرنگار مهر در كرمان، پس از گذشت بيش از 50 روز از زمين لرزه 5/6 ريشتري ريگان، حدود پنج هزار نفر از دانش آموزان اين مناطق بدون در اختيار داشتن محل مناسب براي تحصيل در فضاي روباز به مدرسه مي روند.اين در حالي است كه بروز سيل و طوفان طي روزهاي گذشته در ريگان ادامه تحصيل اين دانش آموزان را با مشكل مواجه كرده است.
با وجود درخواست مكرر نماينده مردم شهرستانهاي جنوبي در خصوص تخصيص كانكس به اين مدارس همچنان دانش آموزان اين مدارس در انتظار بسر مي برند و اين در حالي است كه در نرما شير و فهرج نيز دانش آموزان با همين مشكل مواجه هستند.
حجت الاسلام محمد غضنفرآبادي در اين باره اظهار داشت: با توجه به سردي هوا بايد هر چه سريعتر در خصوص بازسازي مدارس در ريگان اقدام شود.وي ادامه داد: تنها در ريگان پنج هزار دانش آموز با مشكل نبود كلاس مقاوم مواجه هستند و با توجه به وزش بادهاي شديد در منطقه بايد در اين مدارس كانكس توزيع تا در كوتاه مدت مشكل دانش آموزان رفع شود.
مقرر شده است يكصد چادر بين مدارس شهرستان ريگان توزيع شود.
ايجاد شكاف در 9 روستاي عنبرآباد
فرماندار شهرستان عنبرآباد گفت: با توجه به خشكسالي هاي چند سال گذشته و جاري شدن سيل اخير، در 9 روستاي بخش مركزي عنبرآباد شكاف هاي عميقي ايجاد شده است.
«ولي محمد مشايخي» در گفت وگو با ايرنا افزود: اين شكاف ها در روستاهاي «خاتون آباد»، «شوكت آباد»، «حاجي آباد»، «فلاح»، «عبدل آباد»، «خيرآباد»، «الله آباد»، «مهتابي»، «پاتلي» و نظم آباد ايجاد شده است.
وي ادامه داد: طول برخي از ين شكاف ها تا دو كيلومتر و عمق آنها بين دو تا چهار متر است.
وي اظهار داشت: 60 تخته چادر از طريق هلال احمر به خانواده هايي كه واحدهاي مسكوني آنها تخريب شده، توزيع شده است.وي با بيان اين مطلب كه ايجاد اين شكاف ها به 170 واحد مسكوني خسارت وارد كرده است، گفت: پيگيري هاي لازم براي اعطاي تسهيلات به اين خانواده ها در دست انجام است.
مشايخي تصريح كرد: به منظور مشخص شدن علت دقيق اين حادثه كارشناسان زمين شناسي به منطقه اعزام خواهند شد.

 



عاملان شهادت 2 مامور نيروي انتظامي كردستان دستگير شدند

سنندج-خبرنگار كيهان:
عاملان شهادت دو تن از ماموران نيروهاي انتظامي مبارزه با قاچاق كالاي كردستان كه متواري شده بودند، توسط كارآگاهان اداره پليس آگاهي استان دستگير شدند.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي كردستان، فرمانده انتظامي استان گفت: در تاريخ سوم بهمن ماه، چهار نفر در يك اقدام ناجوانمردانه و حين تعقيب محموله قاچاق از سوي ماموران مبارزه با قاچاق كالاي استان با پاشيدن ميخ هاي سه پر در مسير خودرو ماموران باعث واژگوني خودرو و شهادت دو تن و مجروح شدن يك تن ديگر از ماموران مبارزه با قاچاق كالاي استان شدند كه اين افراد با تلاش شبانه روزي كارآگاهان اداره پليس آگاهي كردستان و در يك اقدام غافلگيرانه دستگير شدند.
سرهنگ ابراهيم قائد رحمتي افزود: اين چهار تن با هويت «نادر-ط»، «ناصر-ط»، «محمد-ن» و «سيروان-ش» در بازجويي ها و بازسازي صحنه جرم، در حضور مقام قضايي به اقدام خود و پاشيدن ميخ سه پر در مسير خودرو ماموران اعتراف كردند.
وي افزود: متهمان جهت سير مراحل قانوني تحويل دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان شده اند.

 



زلزله استان هاي سمنان و گلستان را لرزاند

زمين لرزه استان هاي سمنان و گلستان را لرزاند.
به گزارش ايرنا از سمنان، شبكه لرزه نگاري سمنان وابسته به مؤسسه ژئو فيزيك دانشگاه تهران اعلام كرد: زمين لرزه اي به بزرگي 5/4 ريشتر ساعت 9 و 54 دقيقه و 21 ثانيه سه شنبه حوالي ميامي در اين استان را لرزاند.
گزارشي از احتمال وقوع خسارات تاكنون مخابره نشده است. همچنين زمين لرزه اي به قدرت 9/3 ريشتر ساعت يك و پنج دقيقه و 37 ثانيه بامداد روز سه شنبه حوالي شهر مرزي اينچه برون در شمال استان گلستان را تكان داد.
اين زمين لرزه هيچ خسارتي دربر نداشته است.

 



باند خانوادگي سرقت 150خودرو در كرج متلاشي شد

كرج- خبرنگاركيهان:
باند خانوادگي سارقان 150خودرو مدل بالا در محمدشهر كرج منهدم و اعضاي آن دستگير شدند.
فرمانده نيروي انتظامي استان تهران و البرز در نشست خبري در جمع خبرنگاران در كرج اظهار داشت: ماموران اداره آگاهي در يك عمليات غافلگيرانه موفق به دستگيري اعضاي باند سارقان حرفه اي شدند.
سرتيپ عليرضا اكبرشاهي تصريح كرد: سارقان كه سه برادر بودند اعتراف كردند كه بيشتر خودروهاي زانتيا، پژوپارس، 405، پرايدهاي تصادفي را با قيمت بسيار پايين از استان هاي مركزي و جنوبي خريداري كرده و پس از سرقت خودروهاي مشابه و با استفاده از پلاك هاي جعلي اقدام به سندسازي خودروها كرده و آنها را به فروش مي رساندند.
اين مسئول خاطرنشان كرد: در اين راستا، سارقان با همدستي پدر خانواده خودروهاي فروخته شده را بار ديگر سرقت مي كردند تا جايي كه برخي خودروها تا 3 بار سرقت شده اند.
اكبرشاهي گفت: سارقان تاكنون به 150فقره سرقت انواع خودرو مدل بالا اعتراف كرده اند كه 50 دستگاه از خودروهاي سرقتي، سندسازي شده و به فروش رسيده است و 100 خودروي ديگر را كه اغلب مدل پايين بودند پس از سرقت لوازم داخل خودرو آن را در محل ديگري رها مي كردند.
فرمانده نيروي انتظامي استان تهران افزود: با پيگيري ويژه ماموران پليس تاكنون 35 خودرو كشف و 15 دستگاه ديگر نيز اعلام توقيف شده است و نزديك به 100 شاكي در اين خصوص نيز شناسايي شده است.

 



رونمايي از 2 دستاورد علمي در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي

دستگاه جديد ابداعي براي كمك به بيماران قطع نخاعي و روبات هوشمند براي تزريق در لقاح مصنوعي ديروز با حضور محققان اين دو پروژه در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي رونمايي شد.
دستگاه جديد براي كمك به بيماران قطع نخاعي يك نوع پروتز عصبي است كه با همكاري دكتر عباس عرفانيان از مركز تحقيقات فناوري عصبي ايران و عضو هيئت علمي دانشگاه علم و صنعت ايران و همچنين دكتر عليرضا زالي عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي ساخته شده است.
همچنين روبات هوشمند براي تزريق در لقاح مصنوعي به كمك محققان پژوهشكده فناوري هاي نو از دانشگاه صنعتي اميركبير و محققان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي ساخته شده است. سيد مهدي رضاعي سرپرستي اين پروژه را بر عهده داشت.
در مراسم رونمايي اين دو پروژه دكتر محمدرضا رزاقي رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، دكتر سعيد جبل عاملي رئيس دانشگاه علم و صنعت ايران و دكتر حسين سالارآملي معاون فناوري معاونت علمي رياست جمهوري حضور داشتند.

 



كشف دلارهاي قاچاق در كردستان

سنندج- خبرنگار كيهان:
بيش از 6 هزار و 200 قطعه اسكناس 100 دلاري قاچاق در سروآباد توسط مأموران يگان امداد اين شهرستان كشف شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي كردستان، رئيس پليس پيشگيري كردستان با بيان اين مطلب، گفت: مأموران هنگام گشت زني در حوزه استحفاظي خود به يك دستگاه خودرو پژو پارس مشكوك شدند كه بلافاصله با توقيف خودرو و در بازرسي بدني از سرنشينان، تعداد 6 هزار و 200 قطعه اسكناس صد دلاري كه به طرز بسيار ماهرانه در زير لباس آنها جاسازي شده بود، كشف شد.
سرهنگ رستميان گفت: راننده و سرنشين اين خودرو با پرونده متشكله به مقامات قضايي تحويل داده شدند.
همچنين در عمليات ديگري از سوي نيروي انتظامي بيش از 90 هزار انواع مواد محترقه در بانه كشف شد.
مأموران با گشت زني در سطح شهر و شناسايي محل هاي خريد و فروش اين مواد موفق به كشف يك دپو از مواد محترقه شدند.
وي افزود: با هماهنگي مقام قضايي و بازرسي از اين محل ها، تعداد 94 هزار انواع مواد محترقه كشف و ضبط شد.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف سيگار قاچاق
اهواز- خبرنگار كيهان: رئيس پليس آگاهي خوزستان گفت: بيش از يك ميليون و 265 هزار نخ سيگار قاچاق طي يك ماه گذشته در خوزستان كشف و ضبط شده است.
در اين كشفيات 684 كيلو توتون قاچاق كشف و ضبط گرديد.
كشف مواد محترقه
تبريز- خبرنگار كيهان: از يك باند فعال در استان آذربايجان شرقي 862 هزار و 800 عدد مواد محترقه كشف و ضبط شد.
همچنين دو سر كرده باند نيز در اين رابطه دستگير شدند كه هر دو به جرم خود اعتراف كردند.
دستگيري سارقان احشام
قزوين- ايرنا: در پي وقوع سرقت احشام در شهرستان تاكستان، ماموران انتظامي طي يك رشته عمليات تجسس، دو سارق سابقه دار را كه با كمك چوپان هاي افغان بيش از 500 راس احشام را سرقت كرده و در محلي مخفي كرده بودند دستگير كردند.
تمامي احشام سرقت شده كشف و به مالباختگان تحويل شد.
3 برادر قاچاقچي در دام پليس
ورامين- خبرگزاري فارس: با دريافت گزارش هايي در ارتباط با فعاليت وسيع چند نفر در شهرك هاي جديدالاحداث پيشوا در امر تهيه و توزيع موادمخدر ماموران رسيدگي به اين موضوع را در دستور كار قرار دادند.
پس از انجام تحقيقات غيرمحسوس منزل يكي از متهمان شناسايي شد كه پس از اطمينان از حضور وي به همراه دو برادرش در آن مكان در عملياتي غافلگيرانه دستگير شدند.
در بازرسي از منزل متهمان 3 بسته 10كيلويي ترياك به همراه ترازوي ويژه توزين مواد مخدر كشف و ضبط شد.
توقيف انواع قرص روانگردان
بندرعباس- خبرگزاري فارس: ماموران پليس نظارت بر اماكن عمومي با انجام كار اطلاعاتي از تهيه و توزيع قرص هاي روان گردان در يك واحد صنفي مطلع و موضوع را به صورت ويژه در دستور كار قرار دادند.
پس از بازرسي از محل مزبور 5 هزار عدد انواع قرص هاي روان گردان و مخرب و 15 عدد اسپري هاي غيرمجاز كشف و ضبط شد.
كشف مواد مخدر
بندرعباس- خبرگزاري فارس: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر هرمزگان با انجام كار اطلاعاتي و تعقيب و مراقبت هاي لازم يك باند بزرگ تهيه و توزيع مواد مخدر را شناسايي كردند.
ماموران از يك دستگاه خودروي تريلر حامل بار كانتينري 20 كيلو ترياك، 77 كيلو و 300 گرم حشيش و 21 كيلو و 550 گرم كراك كشف كردند.
همچنين ماموران از يك خودروي پژو 405 مقدار 44 كيلو و 400 گرم ترياك كشف و ضبط كردند و طي دو عمليات ديگر نيز قريب به 140كيلو موادمخدر كشف كردند.
انهدام مشروبات الكلي
قزوين- فارس: با حضور مقامات قضايي و انتظامي در جاده ناصرآباد قزوين 5 هزار و 299 بطري و قوطي مشروبات الكلي معدوم شد.
اين مشروبات در شش عمليات، طي يك ماه گذشته در قزوين كشف شده است و در اين ارتباط پنج نفر دستگير و پنج دستگاه خودرو نيز توقيف شد.
كشف مواد مخدر
يزد- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي استان يزد گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون مأموران انتظامي استان يزد با انجام گشت و عمليات هاي اطلاعاتي با انهدام 28 باند مواد مخدر و توقيف 206 دستگاه خودرو از قاچاقچيان بيش از 18 تن و 588 كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف كردند و 4420 متهم را دستگير و تحويل مراجع قانوني دادند.
انهدام خانه فساد
اروميه- ايسنا: در پي گزارشات واصله مبني بر داير بودن خانه فساد و انجام اعمال غير مشروع در يكي از محلات اروميه، مأموران امنيت عمومي با اخذ مجوز از مقام قضايي با يك اقدام غافلگيرانه وارد محل شده و 6 نفر از اعضاي اصلي باند را كه شامل 4 زن و 2 مرد بودند دستگير كردند كه متهمان در مراحل اوليه بازرسي به انجام اعمال نامشروع اعتراف كردند.
آتش گرفتن گوسفندان
اردبيل- فارس: در حادثه آتش سوزي روستاي كلي خلخال يك منزل مسكوني با وسايل زندگي و طويله اي با 10 رأس گوسفند طعمه حريق شد و در آتش سوخت.علي رغم حضور مأموران آتش نشاني خلخال به دليل دوري محل آتش سوزي از مركز شهر خلخال آتش تمام امكانات منزل مسكوني را كاملاً از بين برد و آتش سوزي دو ساعت بعد خاموش شد.
برآورد اوليه ميزان خسارت حدود 500 ميليون ريال است.
انفجار گاز در يك منزل مسكوني
اردبيل- فارس: انفجار گاز در يك منزل مسكوني در مشكين شهر يك مصدوم برجاي گذاشت.در اين حادثه خسارات كلي به خانه وارد و صاحبخانه نيز با 85 درصد سوختگي راهي بيمارستان سوانح و سوختگي تبريز شد.به گفته آتش نشاني مشكين شهر نشت گاز از بخاري و انفجار آن از طريق كليد برق علت اصلي حادثه بوده است.
دستگيري 5 اخاذ و سارق مأمورنما
كرج- فارس: مأموران انتظامي كلانتري 22 مهر كرج به سرنشينان يك خودرو پرايد كه لباس پليس برتن داشتند مشكوك و با متوقف كردن خودرو راننده را با لباس سربازي و سرنشين آن را با لباس پليس و درجه گروهبان يكمي به كلانتري انتقال دادند و پس از تحقيقات صورت گرفته مشخص شد كه آنها هيچ گونه فعاليتي در نيروي انتظامي نداشته و به اخاذي مي پرداختند.
همچنين طي عمليات ديگري مأموران انتظامي شهريار يك باند 3نفره مأمورنما را در صفادشت اين شهرستان دستگير كردند.

 



مزايده عكس هاي برهنه برلوسكني

با انتشار اخباري از وجود تصاوير برهنه برلوسكني در يكي از جشن هاي وي، مزايده روزنامه هاي ايتاليايي براي دستيابي به حق انتشار آن به بيش از يك ميليون يورو رسيده است.
به گزارش مشرق به نقل از روزنامه انگليسي تلگراف، نوار رسوايي هاي نخست وزير 74 ساله ايتاليا كه از سوي رسانه هاي اين كشور و ساير نقاط جهان به دقت دنبال مي شود، همچنان ادامه دارد.براساس جديدترين رسوايي هاي وي گفته مي شود تعدادي از دختران حاضر در يكي از جشن هاي موسوم به «بونگا بونگا» در حالت عريان از وي عكس گرفته اند.تعدادي از روزنامه هاي ايتاليايي رقابت شديدي را براي به دست آوردن حق انتشار اين تصاوير آغاز كرده اند و گفته مي شود كه قيمت اوليه حق انتشار اين تصاوير به بيش از يك ميليون يورو رسيده است.اين در حالي است كه تيم حقوقدانان مدافع برلوسكوني قبل از انتشار اين تصاوير مدعي شده اند كه اين تصاوير ساختگي است!آنها همچنين گفته اند كه ممكن است اصلاً هيچ تصويري در اين مورد وجود نداشته باشد و اين در حالي است كه رسانه هاي ايتاليايي با شتاب زايدالوصفي به دنبال دستيابي حق انتشار اين تصاوير هستند. انتظار مي رود برلوسكوني امروز يا فردا به اتهام داشتن روابط جنسي با دختر نوجواني كه به سن قانوني نرسيده و همچنين استفاده از موقعيت خود در آزاد كردن وي از زندان به اتهام سرقت، در دادگاه محاكمه شود.

 



دختر صدام جنون گرفت

منابع اردني از ديوانه شدن دختر صدام خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري براثاي عراق، منابع اردني اعلام كردند: «رنا» صدام كه در حال حاضر در پايتخت اردن بسر مي برد مبتلا به اسكيزوفرني شده است.
اين منابع همچنين تاكيد كردند: رنا صدام، همسر «صدام كامل» است كه به دست پدر «رنا» و با همكاري «حسين كامل» كشته شد.
«رنا» از همان زمان به بيماري رواني دچار شد و اين روزها حال وي وخيم تر شده است.منابع اردني در ادامه افزودند: وي به جنون (اسكيزوفرني) مبتلا شده است.

 



خر چترباز مرد

رسانه هاي روسيه از مرگ خري چترباز بر اثر حمله قلبي خبر دادند.
يكي از روزنامه هاي چاپ روسيه نوشت: اين خر 18ساله كه « آنا پكا» نام داشت، به دليل حمله قلبي مرد.اين خر كه به دليل چتربازي در رسانه هاي جهان معروف است، از دسامبر سال گذشته به شدت بيمار بود و پزشكان احتمال تلف شدن حيوان را مي دادند.براساس گزارش روزنامه «كوم سومول سكايا پرادا» چاپ روسيه و شبكه خبري بي بي سي، اين خر در ماه اوت با پرواز به وسيله يك چتر در آسمان جنوب روسيه بسيار مشهور شده بود.
با وجودي كه صاحب حيوان او را به يك مزرعه در خارج مسكو منتقل كرده بود و علاوه بر دادن ميوه ها و سبزيجات تازه او را ماساژ مي داد و به حمام مي برد، اما اقدامات او افاقه نكرد و حيوان جان سپرد.

 



پيوند گوش به دست!

هنرپيشه تئاتر استراليايي با هدف به اشتراك گذاشتن آنچه كه توسط يك گوش شنيده مي شود با تمامي مردم جهان يك گوش انسان را بر روي بازوي خود پيوند زده است.
به گزارش مهر، «استلارك» هنرپيشه استراليايي براي يافتن سرمايه گذار و جراحي كه بتواند عمليات پيوند گوش انسان را بر روي بازوي وي اجرا كند، 10 سال به جستجو پرداخته است.ماه ها پيش از اينكه گوش اضافي به دست مرد پيوند زده شود، قالبي تو خالي به شكل گوش انسان در زير پوست او قرار گرفت و پس از آن ساختار گوش انسان جايگزين آن شد. پس از كار گذاشته شدن قالب گوش، سلولهاي بدن استلارك به گونه اي تحريك شدند تا بر روي ساختار گوش رشد كرده و با تغذيه از خون بدن او يك گوش واقعي را بر روي بازوي وي به وجود آورند.زماني كه گوش به صورت كامل رشد كرد، استلارك ميكروفني متصل به اينترنت را به آن وصل خواهد كرد تا به اين شكل همه اين امكان را داشته باشند كه آنچه بازوي او مي شنود را در هر ساعتي از روز يا شب بشنوند.براساس گزارش تلگراف، استلارك در نمايشگاه هنري در كينتيكا گفت: «اين كار به خاطر خودم نبوده است زيرا من دو گوش بسيار عالي دارم اما دوست داشتم براي ديگر انسانها به ابزاري صوتي تبديل شوم.»

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14