(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 24 بهمن 1389- شماره 19863

حديث دشت عشق
استقلال در قزوين به ميدان مي رود، پيروزي در تهران تمام نگاه ها به اصفهان است
اخبار كوتاه از فوتبال
رقابت هاي انتخابي تيم ملي تكواندو تاجيك و عسگري حضور در اردوي تيم ملي را از دست دادند
اتفاقي كه در 22 بهمن رخ داد پيروزي مقتدرانه هاكي بازان ايراني مقابل آمريكا
حساس ترين ديدار امروز برگزار مي شود شكست ميزبانان در هفته هفتم ليگ هندبال
برگزاري مسابقات انتخابي كشتي جام تختي
سرپرست فدراسيون دووميداني: نامزدهاي رياست با ما همكاري كنند



حديث دشت عشق

به ياد انقلابي شهيد «علي اكبر اميني»
شهيد انقلاب اسلامي
در جريان در هم شكستن آخرين مقاومت هاي مزدوران رژيم ستمشاهي پهلوي در مقابل شهرباني ملاير سينه ستبر و انقلابي اش، هدف گلوله دژخيمان شاهنشاهي قرارگرفته و خون سرخ و مطهرش سنگ فرش خيابان گرديد.
او سرباز خستگي ناپذير امام خميني(ره) بود كه به تأسي از سيره حضرت سيدالشهدا(ع) و فرزند گراميش حضرت علي اكبر(ع) با نثار خون سرخ خويش در راه ظلم ستيزي و مبارزه با استبداد، سطور اوراق دفتر حيات زندگاني خويش را جاودانه و ابدي ساخت.
انقلابي شهيد «علي اكبر اميني»، سال 1326در ملاير متولد شد و دوم بهمن ماه سال 1357 توسط مزدوران رژيم طاغوت به شهادت رسيد.

 



استقلال در قزوين به ميدان مي رود، پيروزي در تهران تمام نگاه ها به اصفهان است

هفته بيست و دوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي امروز با برگزاري 9 بازي در شهرهاي مختلف پيگيري مي شود كه تمام نگاه ها به اصفهان و تقابل تيم هاي ذوب آهن و سپاهان است.
هفته بيست و دوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه ها بعد از ظهر يكشنبه با ديدار استقلال و پيكان قزوين آغاز خواهد شد و با تقابل پيروزي و راه آهن در غروب همان روز به اتمام مي رسد اما تمام حساسيت ديدارهاي اين هفته نه به اين دو بازي بلكه به تقابل دو تيم بزرگ اصفهاني يعني سپاهان و ذوب آهن است. در زير نگاهي گذرا به برخي از ديدارهاي هفته بيست و دوم ليگ برتر خواهيم داشت:
پيكان قزوين- استقلال تهران
هفته بيست و دوم ليگ برتر با ديدار جذاب پيكان قزوين و استقلال آغاز خواهد شد. استقلال كه در ديدار رفت شكست 3برصفر را به تيم پيكان تحميل كرده است، با اميد تكرار اين پيروزي به قزوين مي رود. البته پيكان امروز متفاوت از نيم فصل اول است. اين تيم با هدايت حميد عليدوستي بهتر از نيم فصل اول ليگ بازي مي كند و با جديت به دنبال رهايي از خطر سقوط به ليگ برتر است. شاخصه مهم پيكان در هفته هاي اخير حركت نوساني اين تيم است. شاگردان عليدوستي كه با برتري 3برصفر مقابل پرسپوليس در هفته پاياني نيم فصل اول اوج گرفته اند به همان اندازه كه مي توانند شگفتي خلق كنند، اين قابليت را نيز دارند كه به شاهين بوشهر و ملوان ببازند. بايد ديد پيكان كدام روي سكه را به استقلال نشان مي دهد.
سپاهان اصفهان- ذوب آهن اصفهان
بدون شك حساس ترين ديدار اين هفته بين دو تيم اصفهان سپاهان و ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر برگزار خواهد شد. اين دو تيم بالانشين جدول رده بندي كه چند سالي است، در جمع مدعيان قهرماني ليگ برتر هستند، جذابيت و حساسيت رقابت شان شايد به اندازه شهرآورد تهران نباشد اما خيلي كمتر از آنهم نيست. بازي آنها كه هر دو مدعي اند تيم اول اصفهان هستند، نصف جهان را تحت تأثير قرار مي دهد. يكسوي مدعيان زرد طلايي و سوي ديگر سپيد و سبزپوشان هر دو با انگيزه پيروزي گام به ميداني مي گذارند كه برخلاف شهرآورد تهران كمتر مساوي تمام مي شود.
ذوب آهن كه تا همين چند سال گذشته زير سايه رقيب همشهري خود قرار داشت با هدايت منصور ابراهيم زاده طي فصول اخير مقابل زردپوشان اصفهان عرض اندام كرده و از نيم فصل اول ليگ ششم تا به امروز به اين تيم نباخته است. در هشت بازي اخير دوتيم كه همه در ليگ برتر برگزار شده، ذوب آهن در 6 مسابقه پيروز بوده و تنها دوبار مقابل سپاهان تن به شكست داده است. تيم ابراهيم زاده با اين كارنامه جالب توجه در شهرآورد اصفهان مقابل سپاهان مي ايستد تا ركورد خود را حفظ كرده و آن را بهبود بخشد. بايد ديد نبرد تيم اول و دوم اصفهان به سود كدام تيم به پايان خواهد رسيد!
پيروزي تهران-
راه آهن شهرري
سرمربي امروز تيم راه آهن مهدي تارتار است، او كه در ابتداي فصل در كادر فني تيم پيروزي حضور داشت و حتي در بازي رفت همراه سرخپوشان موفق شد شكست 2بريك را به زردپوشان راه آهن تحميل كند. او همانند سه سال گذشته به عنوان منجي به تيم راه آهن بازگشت و حالا قرار است امروز مقابل تيمي بايستد كه فصل را در كنار آن آغاز كرده است.
دايي مي داند تارتار تيمش را به خوبي مي شناسد و بايد با راهكار و روشي تازه مهياي ديدار با راه آهن شود. او كه در پايان ديدار با نفت به هواداران پيروزي وعده داده است، ناكامي هاي نيم فصل اول را به فراموشي خواهند سپرد، براي تداوم پيروزي هاي خود بايد، زمينه شكست تيم راه آهن را فراهم آورد.
- برنامه ديدارهاي هفته بيست و دوم مسابقات فوتسال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
يكشنبه- 24/11/89
¤ پيكان قزوين- استقلال تهران (ساعت 45:14، ورزشگاه شهيد رجايي قزوين)
¤ صباي قم- فولاد خوزستان (ساعت 15، ورزشگاه يادگار امام(ره) قم)
¤ مس كرمان- استيل آذين تهران (ساعت 15، ورزشگاه شهيد باهنر كرمان)
¤ تراكتورسازي تبريز- شاهين بوشهر (ساعت 15، ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز)
¤ سايپاي البرز- ملوان بندرانزلي (ساعت 15، ورزشگاه انقلاب كرج)
¤ سپاهان اصفهان- ذوب آهن اصفهان (ساعت 15، ورزشگاه فولادشهر اصفهان)
¤ نفت تهران- پاس همدان (ساعت 15، ورزشگاه شهيد دستگردي تهران)
¤ صنعت نفت آبادان- شهرداري تبريز (ساعت 15، ورزشگاه تختي آبادان)
¤ پيروزي تهران- راه آهن شهرري (ساعت 17، ورزشگاه آزادي تهران)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كفاشيان به سعيدلو گزارش داد
رئيس فدراسيون فوتبال و سرپرست كميته روابط بين الملل فدراسيون پيش از ظهر ديروز با رئيس سازمان تربيت بدني ديدار كردند.درحالي كه همه منتظر هستند تا كارلوس كرش پس از بازديد از تهران و امكانات فوتبالي ايران نظر خود را براي همكاري با فدراسيون فوتبال اعلام كند پيش از ظهر ديروزعلي كفاشيان و عباس ترابيان براي ارائه گزارش روند مذاكره با سرمربي پرتغالي به ديدار علي سعيدلو رفتند. كرش قرار است به زودي نظر خود را به فدراسيون اعلام كند و در صورتي كه حضور وي در ايران منتفي شود گزينه هاي ديگر فدراسيون مورد بررسي قرار مي گيرند.
داور اماراتي براي استقلال
كنفدراسيون فوتبال آسيا با ارسال نامه اي به فدراسيون فوتبال، اسامي داوران ديدار استقلال ايران و پاختاكور ازبكستان از گروه B ليگ قهرمانان آسيا 2011 را اعلام كرد. علي حمد البدواوي از امارات قضاوت اين ديدار را كه 17 فروردين 90 در ورزشگاه آزادي تهران برگزار مي شود، برعهده دارد.
تركي به كره جنوبي مي رود
محسن تركي داور ديدار ججو يونايتد كره جنوبي و گامبا اوزاكاي ژاپن شد. كنفدراسيون فوتبال آسيا با ارسال نامه اي به فدراسيون فوتبال، اسامي داوران ديدار ججو يونايتد كره جنوبي و گامبا اوزاكاي ژاپن را از گروه E ليگ قهرمانان آسيا 2011 اعلام كرد.
60 ميليون يورو قيمت فابرگاس
باشگاه آرسنال اعلام كرد، هر باشگاهي كه خواهان به خدمت گرفتن سسك فابرگاس است، دست كم بايد 60 ميليون يورو كنار بگذارد. سران باشگاه آرسنال همچنان درباره فروش فابرگاس مقاومت نشان داده و حاضر نيستند هافبك خلاق خود را به راحتي از دست بدهند. پرونده بسته شده انتقال فابرگاس به بارسلونا، با نزديك شدن ديدار تيمهاي آرسنال و بارسلونا بار ديگر باز شده و بازيكنان تيم قهرمان اسپانيا به صورت مستقيم و يا ضمني اعلام كرده اند كه فابرگاس را سرانجام با پيراهن بارسلونا خواهند ديد.
اسامي محرومان هفته بيست و دوم
سازمان ليگ برتر اسامي محرومان هفته بيست و دوم رقابتهاي ليگ برتر فوتبال را اعلام كرد كه بر اين اساس تنها 6 بازيكن از همراهي تيم هاي خود محروم هستند. اسامي محرومان هفته بيست و دوم به اين شرح است : شاهين بوشهر: منصور تنهايي ، پاس همدان : نادر احمدي ، ذوب آهن اصفهان: علي احمدي ، استيل آذين: هادي ايماني ، حسن اشجاري ، مس كرمان: ميلاد فخرالديني
سپاهان 1579روز در حسرت شكست دادن ذوب آهن
تيم فوتبال سپاهان در حالي در دربي اصفهان به مصاف ذوب آهن مي رود كه حدود 5 سال در حسرت شكست دادن اين تيم به سر مي برد. سپاهاني ها 1579 روز است كه موفق به شكست ذوب آهن نشده اند و آخرين پيروزي آنها مقابل همشهري در ليگ 87-86 به دست آمد كه سپاهان با گل هاي محسن بنگر و هادي عقيلي ذوب آهن را شكست دادند.نكته جالب اين است كه امير قلعه نويي كه او را يك مربي دربي باز مي دانند، هنوز نتوانسته در سه ديداري كه مقابل منصور ابراهيم زاده قرار گرفته است، او را شكست دهد و بايد ديد كه اين بار چه نتيجه اي رخ خواهد داد.
امير قطر در يك قدمي خريد منچستريونايتد
با پذيرش پيشنهاد يك ميليارد و ششصد ميليون پوندي، امير قطر مالكيت باشگاه منچستريونايتد را در اختيار خواهد گرفت. گليزرها كه در حال حاضر مالكيت باشگاه را در اختيار دارند، فقط درباره جزئيات به توافق نرسيده اند و با امير قطر مشغول مذاكره هستند. مالكان آمريكايي در سال 2005 باشگاه منچستريونايتد را به ارزش 790 ميليون پوند خريداري كرده اند و در حال حاضر با مبلغي بيش از دو برابر اين باشگاه را به امير قطر مي فروشند.
18 بازيكن در ليست تيم ملي فوتسال
18 بازيكني كه در بازي با برزيل، تيم ملي فوتسال ايران را همراهي خواهند كرد، معرفي شدند.تيم ملي فوتسال ايران روزهاي چهار و هفت اسفند در سالن پيروزي اصفهان رودرروي قهرمان جام جهاني 2008 قرار خواهد گرفت. پيش از اين قرار بود روزهاي چهار و پنج اسفند به اين مسابقه اختصاص داشته باشد و هفت اسفند نيز تيم منتخب باشگاه هاي اصفهان رودرروي برزيل قرار بگيرد كه بعدا اين تصميم با تغيير مواجه شد.
شروط سرمربي تيم ملي فوتسال براي امضاي قرارداد جديد
جلسه سرمربي تيم ملي فوتسال ايران با رئيس فدراسيون فوتبال درخصوص امضاي قرارداد جديد برگزار شد. جلسه حسين شمس با علي كفاشيان در فدراسيون فوتبال برگزار شد و طرفين درخصوص امضاي قرارداد جديد صحبت كردند.سرمربي تيم ملي فوتسال كشورمان در خصوص اين جلسه و نتايج آن گفت: در اين جلسه پيشنهاداتي دادم كه قرار شد بررسي شود و سپس پاسخش را ارائه بدهند. به كفاشيان گفتم كه حقوقم را افزايش بدهد و پاداش قهرماني تيم ملي در آسيا را نيز پرداخت كند. رئيس فدراسيون نيز قول مساعد داد تا هر دو پيشنهادم را جامه عمل بپوشاند.

 



رقابت هاي انتخابي تيم ملي تكواندو تاجيك و عسگري حضور در اردوي تيم ملي را از دست دادند

رقابتهاي انتخابي تيم ملي تكواندو در مرحله چهارم با حذف حسين تاجيك نفر اول رنكينگ فدراسيون و مهران عسگري به پايان رسيد.
اين رقابتها از ساعت 10 صبح ديروز در خانه تكواندو با قضاوت سهرابي، نظري، ذوالفقاري، رضايي و خدايي از داوران بين المللي كشورمان در خانه تكواندو آغاز شد. سيد محمد پولادگر رئيس فدراسيون تكواندو، اصغر رحيمي ناظر كميته ملي المپيك و هادي ساعي از تماشاگران ويژه اين مسابقات بودند. در جريان اين مسابقات در وزن اول ميثم باقري
5 بر 4 از سد احسان نقيب زاده گذشت. ياسين اكبرنتاج در وزن دوم با نتيجه مشابه سعيد اميري را شكست داد. در وزن سوم داود عبدالرضايي با نتيجه 5 بر 2 مجيد رجبي را از پيش رو برداشت. عليرضا نصرآزاداني دارنده مدال طلاي بازيهاي آسيايي با نتيجه 16 بر 4 بهنام بيات را شكست داد.
در وزن ششم مهران عسگري به احسان حجي زواره باخت، زواره در بازي بعد خود فرزاد عبدالهي را نيز شكست داد تا عسگري از حضور در اردوي تيم ملي بازبماند. در وزن هشتم ابتدا كوروش رجلي در مصاف با حميدرضا بيات نتيجه را واگذار كرد. بيات در بازي دوم خود مقابل حسين تاجيك هم پيروز شد. در بازي آخر تاجيك به رجلي باخت تا شانس حضور در اردوي تيم ملي را از دست بدهد.
غير از عسگري در وزن ششم و تاجيك در وزن هشتم ساير نفرات به اردوي تيم ملي كه از امروز آغاز خواهد شد راه پيدا كردند. در اين رقابتها نادريان، معتمد و كرمي حضور نداشتند. تيم ملي تكواندو رقابتهاي جهاني كره جنوبي را پيش رو دارد.

 



اتفاقي كه در 22 بهمن رخ داد پيروزي مقتدرانه هاكي بازان ايراني مقابل آمريكا

تيم ملي ايران در جام جهاني هاكي مقابل آمريكا به برتري دست يافت.
تيم ملي هاكي ايران جمعه شب در پنجمين ديدار خود در رقابت هاي جام جهاني هاكي 2011 لهستان در سالن شماره 2 فير پوزنان به مصاف تيم ملي آمريكا رفت و با يك پيروزي پرگل و قدرتمندانه مقابل اين تيم در روز تاريخي 22 بهمن، بار ديگر حماسه ساز شد. ملي پوشان هاكي ايران در اين ديدار يك طرفه با نتيجه 6 بر 2 مقابل آمريكا به برتري رسيدند تا رقابت هاي مرحله مقدماتي را با يك پيروزي بزرگ به پايان رسانده باشند.ايران در ادامه رقابت هاي جام جهاني براي كسب عنوان نهمي جهان به مصاف كانادا رفت.

 



حساس ترين ديدار امروز برگزار مي شود شكست ميزبانان در هفته هفتم ليگ هندبال

هفته هفتم از رقابت هاي هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي با شكست ميزبانان پيگيري شد كه مهمترين ديدار اين هفته با دو روز تاخير در كرمان برگزار شد.
هفته هفتم از رقابت هاي هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در بخش مردان در شرايطي با برگزاري 5 ديدار در شهرهاي كرمان، اروميه، تهران، اصفهان و سبزوار پيگيري شد كه حساس ترين ديدار اين هفته به دليل مشكلات آب و هوا و جاده هاي كشور با دو روز تاخير امروز در كرمان برگزار خواهد شد. در تك ديدار باقيمانده از هفته هفتم رقابت هاي هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور و مهمترين مسابقه اين هفته تيم فولاد مباركه سپاهان اصفهان ميهمان تيم شهرداري زرند كرمان است. هر چند شاگردان عليرضا حبيبي تا به امروز هيچ باختي را متحمل نشده اند اما نبايد به سادگي از كنار تيم كرمان بگذرند. كرماني ها اميدوارند تا بتوانند در اين بازي خانگي و با بهره از تماشاچيان خود به رده هاي بالايي جدول صعود كنند. فولادي ها در صورت پيروزي در اين ديدار به طور قطع تنها تيم بدون باخت در دور رفت خواهند بود. در اين هفته پارسيان تهران ميزبان تيم سنگ آهن بافق يزد بود. در حالي اين ديدار با تساوي به پايان رسيد كه شاگردان جوان محسن طاهري در فاصله سه هفته از مربيگري اين مربي مطرح باشگاه فولاد سپاهان اصفهان متحول شده و برابر تيم هاي قدرتمند ليگ بازيهاي خوبي را از خود به نمايش مي گذارند.
در 4 ديدار ديگر اين هفته تمام ميزبانان به نتيجه شكست رضايت دادند. تيم قعرنشين شهرداري شهركرد برابر دانشگاه صنعتي اروميه شكست خورد. تربيت بدني كازرون مقابل مس كرمان مغلوب شد. فولاد نوين سپاهان اصفهان نيز برابر ميهمان خود پرسپوليس سبزوار متوقف گرديد. تيم هپكو اراك هم با اختلاف 12 امتياز نتيجه را به تيم دوم جدول واگذار كرد تا ذوب آهني ها با كسب اين پيروزي عنوان دوم را براي خود تثبيت كنند. نتايج كامل ديدارهاي برگزار شده هفته هفتم بدين شرح است:
¤ تربيت بدني كازرون 23- مس كرمان 26
¤ شهرداري شهركرد 19- دانشگاه صنعتي اروميه 20
¤ فولاد نوين سپاهان اصفهان 20- پيروزي سبزوار 21
¤ هپكو اراك 22- ذوب آهن اصفهان 34
جدول رده بندي رقابت هاي هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور تا پايان هفته ششم به شرح زير است:
1-فولاد مباركه سپاهان اصفهان 12 امتياز
2-ذوب آهن اصفهان 11 امتياز
3-پرسپوليس سبزوار 10 امتياز و...

 



برگزاري مسابقات انتخابي كشتي جام تختي

مسابقات انتخابي كشتي آزاد جام بين المللي تختي از امروز در سالن هفت تير تهران آغاز خواهد شد.
مسابقات انتخابي جام بين المللي تختي از امروز (يكشنبه) در سالن هفت تير تهران آغاز خواهد شد تا كشتي گيراني كه هنوز سهميه حضور در اين تورنمنت را دريافت نكرده اند براي كسب مجوز به جدال با حريفان بپردازند.
اين در حالي است كه از بين بدون سهميه ها، فرزان بهرامي، مصطفي آقاجاني، محسن جهانبخشيان، حسام مقدم، اسماعيل نجاتيان، سعيد ابراهيمي و سيدمحمدرضا آذرشكيب كه همه در رقابت هاي ليگ برتر در تيم نفت، تيم مربيان تيم ملي حضور داشتند به اسم تيم كيش سهميه گرفته اند و از بين برترين هاي ليگ برتر نيز كميل ذبيحي در 60 كيلو، محمد نادري خادم و محمد يوسفي در 66 كيلو، ايمان محمديان در 74 كيلو، حسن رحيمي در 84 كيلو، جعفر دليري و عباس طحان در 96 كيلو سهميه گرفته اند.

 



سرپرست فدراسيون دووميداني: نامزدهاي رياست با ما همكاري كنند

سرپرست جديد فدراسيون دووميداني به دنبال انتقاد برخي از كانديداهاي انتخابات اين فدراسيون نسبت به حضور وي در راس اين مجموعه گفت: اصرار مي كنم كه كانديداها با فدراسيون دووميداني همكاري كنند.
محمدرضا كاظمي آشتياني در نخستين مصاحبه خود پس از دريافت حكم سرپرستي فدراسيون دووميداني به مواردي اشاره داشته كه قسمت هايي از آن در ادامه مي آيد:
¤ در صورتي كه احساس شود كارها پيش نمي رود تغييرات كمي را لحاظ مي كنيم. در رابطه با كارها اولويت با سياست هاي اتخاذ شده سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك است. ورزش كشور ما بنا دارد در دوره بعد بازيهاي آسيايي جايگاه خو را ارتقاء دهد. دووميداني 144 مدال دارد كه مي تواند با كسب مدالهاي بيشتر به دستيابي به اين هدف بزرگ كمك زيادي كند.
¤ من براي پيشبرد برنامه ها از فكر و نظر همه كانديداها بهره خواهم برد. من به نظر آنها احترام مي گذارم و اصرار مي كنم كه براي توسعه اين رشته با فدراسيون همكاري كنند. دووميداني 22 ماده داشته و جاي كار زياد دارد.
¤ در حاشيه جلسه معارفه سرپرست فدراسيون در خصوص مشكل عدم اعزام احسان حدادي با سجادي معاون سازمان تربيت بدني صحبت كردم و ايشان قول همكاري دادند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14