(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 24 بهمن 1389- شماره 19863

بارش برف و تعطيلي مدارس در چند استان كشور
مدير كل هواشناسي استان تهران خبر داد قطع بارش ها و افزايش دما در پايتخت
كيارشي: فرهنگيان فاقد مسكن تا سال 91صاحب خانه مي شوند
رئيس دادگستري سيستان و بلوچستان خبر داد
دستگيري يك تروريست قبل از عمليات خرابكارانه
نجات پنج نفر از زير آوار گودبرداري
حوادث كوتاه از كشور
خطرناك ترين جاده جهان
گرد و غبار مدارس ابتدايي مهران را تعطيل كرد
واژگوني اتوبوس 16 نفر را روانه بيمارستان كرد
سقوط يك بالگرد آموزشي در ساوه
رئيس ستاد ديه: آزادي زندانيان ديه تهران با 400 ميليارد تومان خيرين حتمي مي شود
نجات10 هزار كودك چيني از چنگال قاچاقچيان
يك خبر متفاوت از مصر!
حبس در انتظار صاحبان سگ هاي زوزه كش
مردي با نصف جمجمه!
تولد يك بچه غول



بارش برف و تعطيلي مدارس در چند استان كشور

بارش برف در چند استان كشور، مدارس را تعطيل كرد.
تبريز: بارش برف و برودت هوا در روز شنبه موجب شد تا دانش آموزان مدرسه هاي 29 شهر آذربايجان شرقي تعطيلي مدارس را جشن گرفتند.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، بارش برف جمعه شب و برودت هوا، سبب شد تا آموزش و پرورش آذربايجان شرقي، مدرسه هاي 29 شهر اين استان را در مقاطع مختلف نوبت صبح و بعدازظهر تعطيل اعلام كند.
همچنين به گزارش خبرگزاري مهر از تبريز بارش سنگين برف و كولاك شديد كه از نيمه هاي روز جمعه در آذربايجان شرقي آغاز شده بود، بسياري از محورهاي اصلي اين استان از جمله آزادراه تبريز - زنجان را مسدود كرد اما با تلاش ماموران راهداري تمامي محورهاي اصلي بازگشايي شد.
برف 25 درصد راههاي روستايي استان را مسدود كرد كه تلاش ماموران راهداري براي بازگشايي آن آغاز شده است. براساس اين گزارش راه روستاهاي بستان آباد، چارويماق و ميانه مسدود اعلام شده است.
اردبيل: بارش برف سنگين در استان اردبيل موجب خوشحالي كشاورزان و دانش آموزان و كندي تردد و اختلال در رفت وآمد مردم شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، بارش برف كه از بعدازظهر روز پنج شنبه گذشته در اردبيل آغاز شد راه ارتباطي 80 روستا در مشكين شهر و 12 روستا در خلخال را مسدود كرد.
برف همچنين مدارس شهرهاي اردبيل، خلخال، ارشق، نير، نمين و سرعين را در روز شنبه و در مقاطع ابتدايي و راهنمايي استان تعطيل كرد. ارتفاع برف در شهر 20 تا 35 سانتي متر گزارش شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس، شهرداري اردبيل نتوانسته است نسبت به بازگشايي معابر و خيابان ها و حتي پياده روهاي شهر اقدام كند كه اين امر سبب ناراحتي و گله مندي صاحبان خودروهاي عمومي شده به طوري كه در سطح شهر خبري از تاكسي و اتوبوس هاي شهري ديده نمي شد و مردم با تاخير در محل كار خود حاضر شدند و اين امر خود سبب اختلال در خدمت رساني به مردم شده بود.
زنجان: امدادگران جمعيت هلال احمر استان زنجان توانستند به بيش از 85 خودروي گرفتار شده در كولاك طي شب گذشته امدادرساني نمايند.
كولاك و بارش شديد برف باعث مسدود شدن آزادراه زنجان ميانه و تبريز و زنجان - قزوين و تعدادي از راه هاي مواصلاتي فرعي استان شد و امدادگران جمعيت هلال احمر استان زنجان اقدام به اسكان بيش از 5500 نفر از مسافران در راه مانده در مساجد، حسينيه اعظم زنجان و امام زاده سيدابراهيم(ع) كرده و با توزيع پتو و خوراك و بيسكويت و خرما از آنان پذيرايي كردند.
همچنين به دنبال يك فقره تصادف رانندگي كه منجر به گرفتار شدن يك مصدوم در داخل خودرو شد امدادگران توانستند اين مصدوم گرفتار شده را نجات دهند.
ايلام: مدير فرودگاه شهداي ايلام گفت: بارش برف و يخبندان در دومين روز پياپي پروازهاي فرودگاه شهداي ايلام را لغو كرد.
مجتبي بياتي در گفت وگو با خبرنگار فارس در ايلام اظهار داشت: پروازهاي شماره 567 و 568 مسير تهران - ايلام و برعكس به سبب بارش برف شديد در اين استان لغو شده است.
وي با بيان اينكه روز جمعه نيز تمام پروازهاي فرودگاه شهداي ايلام به سمت تهران و بالعكس به سبب بارش شديد برف لغو شد، افزود: بارش شديد برف و يخبندان شديد در شهر ايلام و سبب كاهش ديد خلبان و عدم كنترل پرواز در حين نشستن شده و اين مهم سبب عدم نشستن و برخاستن پروازهاي فرودگاه شهداي ايلام مي شود.
قم: بارش دومين برف زمستاني در قم موجب سفيدپوش شدن چهره اين شهر شد. با بارش برف دماي هواي اين شهر دو تاسه درجه كاهش يافته و به حداقل منفي يك درجه رسيد.
كرج: به گزارش خبرگزاري مهر از كرج، بارش شديد برف در البرز مردم را غافلگير كرد و عبور و مرور در خيابانهاي شهر را مختل كرد. شدت برف انباشته شده در خيابانها و معابر به گونه اي بود كه امكان راه رفتن به سادگي وجود نداشت، خودروها به كندي و سختي بسيار مي توانستند حركت كنند و خودروهاي بسياري نيز در مسيرهاي سرپاييني و سربالايي شهر متوقف بودند.
لغزندگي معابر و خيابانها باعث سر خوردن خودروها شده و در نتيجه با وقوع چند تصادف سنگين در محدوده خيابان شهيد بهشتي و نيز مسير چهار طالقاني به هفت تير، ترافيك سنگيني ايجاد شده بود.
عدم پاشيدن ماسه و نمك در معابر اصلي شهر موجب شد دانشجويان، كارمندان و كارگران كه با سرويس به ادارات و يا دانشگاه هاي خود مي روند ساعت ها منتظر رسيدن سرويس هاي خود در انتظار مانده و با تاخير به محل كار خود حاضر شدند.
رشت: فرماندار رودبار گفت: 70 مدرسه در بخش هاي عمارلو و خورگام رودبار به دليل بارش برف تعطيل شدند.
ايرج موذن در گفت وگو با خبرنگار فارس در رودبار اظهار داشت: بارش برف زمستاني از جمعه شب گذشته در بسياري از مناطق اين شهرستان آغاز شد كه ارتفاع برف در مناطق كوهستاني رودبار به 70 سانتي متر مي رسد.
موذن از تعطيلي مدرسه هاي رودبار خبر داد و افزود: 70 مدرسه در مناطق خورگام و عمارلو با 2هزار و 518 دانش آموز در دو نوبت صبح و عصر تعطيل شدند.
فرماندار رودبار تصريح كرد: گروه هاي راهداري همزمان با بارش برف بازگشايي مسيرهاي روستايي و پرتردد را در دستور كار خود قرار دادند.
اراك: مديركل آموزش و پرورش استان مركزي نيز از تعطيلي مدارس ابتدايي اراك در عصر شنبه خبر داد.
سيف الله كريم زاده اظهار داشت: به دنبال بارش برف و كاهش دماي هوا، مدارس ابتدايي شهر و روستاي اراك در نوبت عصر شنبه تعطيل شد.
زاهدان: گزارش خبرنگاركيهان از زاهدان نيز حاكي است در پي بارندگي هاي جمعه شب مدارس ابتدايي اين شهر در روز شنبه تعطيل شد. باران باعث خوشحالي كشاورزان و دامداران شد.
بارندگي هاي شديد در شهرستان خاش باعث طغيان رودخانه ها و آبگرفتگي مدارس اين شهر و تعطيلي آن شد.
براثر بارش باران بيشتر محورهاي جنوب سيستان و بلوچستان مسدود شد.
باران محورهاي نيكشهر-بنت، اسپكه-ايرانشهر، اسپكه-فنوج، بزمان-دلگان، دلگان-ذهكلوت، دلگان- جلگه و محور خاش- پسكوه در جنوب سيستان و بلوچستان را مسدود كرد.
محور خاش-ايرانشهر نيز به دليل ريزش قسمتي از كوه در جاده، مسدود شده است. تاكنون طبق گزارش هاي رسيده اين حادثه هيچ گونه تلفات جاني نداشته است.
باران و آب گرفتگي محور ديهوك طبس در استان يزد از ساعت 18و45 دقيقه روز جمعه تا اطلاع ثانوي مسدود اعلام شد.

 



مدير كل هواشناسي استان تهران خبر داد قطع بارش ها و افزايش دما در پايتخت

مدير كل هواشناسي استان تهران از قطع بارش ها در تهران خبر داد و گفت: دماي هوا از امروز در پايتخت افزايش مي يابد.
مهندس محسن جباري با اشاره به نقشه هاي پيش يابي هواشناسي افزود: نقشه هاي پيش يابي تا سه شنبه بارشي در پايتخت را نشان نمي دهد.مدير كل هواشناسي استان تهران تصريح كرد: امروز آسمان تهران كمي ابري و همراه با رشد ابر در ارتفاعات و وزش باد پيش بيني شده است همچنين فردا آسمان صاف با رشد ابر در ارتفاعات گاهي با وزش باد خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به صفر و 9 درجه سانتيگراد خواهد رسيد.
به گزارش ايسنا، سازمان هواشناسي كشور همچنين در اخطاريه ويژه اي اعلام كرد: به سبب تشديد بارش برف و باران در ساحل درياي خزر و دامنه هاي البرز، آب گرفتگي در سطح شهرها و اختلال در تردد جاده ها بويژه در گذرگاه هاي كوهستاني پيش بيني مي شود. همچنين كاهش 5 تا 10 درجه اي دما براي شمال غرب، استان هاي واقع در دامنه هاي شمالي و جنوبي البرز دور از انتظار نيست.

 



كيارشي: فرهنگيان فاقد مسكن تا سال 91صاحب خانه مي شوند

وزارت آموزش و پرورش تا پايان سال 91 كليه فرهنگيان فاقد مسكن را صاحب خانه مي كند.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، وحيد كيارشي گفت: پس از برگزاري جلسه مشترك با وزارت مسكن و شهرسازي، صورت جلسه اي ميان آموزش و پرورش و بنياد مسكن انقلاب اسلامي با حضور معاون اول رئيس جمهوري براي بهبود وضعيت مسكن فرهنگيان در 5 ماده تنظيم شد.
وي افزود: بر اين اساس براي پالايش و استخراج آمار واقعي فرهنگيان فاقد مسكن در قالب بررسي فرم «ح»، اختصاص بيش از 19 هزار و 400 فقره تسهيلات احداث و تكميل واحدهاي مسكوني هر يك به ميزان 150 تا 200 ميليون ريال از محل اعتبارات بخش «مسكن مهر» به پروژه هاي نيمه تمام تعاوني هاي مسكن فرهنگيان، آغاز عمليات اجرايي حدود 37 هزار واحد مسكوني مهر ويژه فرهنگيان در سراسر كشور، افزايش شركت هاي تعاوني مسكن فرهنگيان از 600 به 702 مورد، برنامه ريزي براي تامين مسكن فرهنگيان فاقد مسكن با همكاري وزارت مسكن و شهرسازي و بنياد مسكن انقلاب اسلامي و حمايت استانداري حداكثر تا پايان سال 91، اقدام شد.
كيارشي با اشاره به راه اندازي دبيرخانه مركزي وزارت آموزش و پرورش در راستاي سياست هاي «دولت الكترونيك» جهت اصلاح فرآيند گردش نامه ها و نيز تكريم ارباب رجوع ادامه داد: براي رفاه و ارتقاء سطح معيشت فرهنگيان طي هماهنگي با وزارت بازرگاني و بانك ملي، تاكنون 850 هزار كارت خريد اعتباري 5/1 ميليون توماني به عنوان «ميزان» صادر و ميان فرهنگيان شاغل توزيع شده است.

 



رئيس دادگستري سيستان و بلوچستان خبر داد
دستگيري يك تروريست قبل از عمليات خرابكارانه

رئيس كل دادگستري سيستان و بلوچستان از بازداشت فردي كه پس از ورود به كشور قصد انجام عمليات تروريستي داشته است خبر داد.
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام والمسلمين ابراهيم حميدي در جمع خبرنگاران تصريح كرد: افراد گروهك ريگي همواره درصدد ايجاد ناامني هستند و پس از اعدام عبدالمالك نيز چون هسته مركزي اين گروهك همچنان فعاليت مي كند، تهديداتشان ادامه دارد اما با رصدهاي اطلاعاتي كه صورت مي گيرد، افرادي كه با قصد عمليات انتحاري وارد كشور مي شوند، شناسايي و قبل از هرگونه اقدامي دستگير مي شوند.
وي افزود: حدود يك ماه قبل، نيروهاي اطلاعاتي موردي را پيگيري كردند كه منتهي به نتيجه شد. در اين رابطه فردي كه قصد انجام اقدام تروريستي داشت، پس از ورود به كشور شناسايي و دستگير شد.
رئيس كل دادگستري سيستان و بلوچستان همچنين در مورد آخرين وضعيت پرونده حادثه تروريستي روز تاسوعاي چابهار اظهار كرد: در اين پرونده براي چهار نفر كيفرخواستي مبني بر تقاضاي مجازات اعدام صادر شده و پرونده به دادگاه ارسال شده است.
وي گفت: اميدواريم جلسه رسيدگي به اتهامات اين افراد به زودي به صورت خارج از نوبت و علني در مجتمع ويژه رسيدگي به جرايم امنيتي زاهدان برگزار شده و پس از صدور حكم بدوي، پرونده براي تاييد نهايي راي به ديوان عالي كشور ارسال شود.
حميدي در مورد اتهامات اين افراد گفت: افراد بازداشت شده به تروريست ها كمك كرده، به آنها جا داده اند و در وقوع اين حادثه شرايط را تسهيل كرده اند اما اين به معناي معاونت آنها در جرم نيست زيرا اتهام اين افراد عضويت در گروهك تروريستي است.
رئيس كل دادگستري سيستان و بلوچستان عضويت متهمان در اين گروهك تروريستي را مصداق محاربه دانست و يادآور شد: طبق قانون تا زماني كه گروهك هاي معاند مركزيت شان پابرجاست، عضويت در آنها جنبه محاربه داشته و افراد به اين اتهام تحت پيگرد قرار مي گيرند.
وي ادامه داد: اين پرونده در مرحله تعيين وكيل است زيرا طبق قانون چنين متهماني الزاماً بايد داراي وكيل باشند.

 



نجات پنج نفر از زير آوار گودبرداري

بخشي از يك ساختمان قديمي در مجاورت محل گودبرداري در خيابان پانزده خرداد فرو ريخت و پنج نفر را گرفتار كرد.
جمعه شب آتش نشانان ايستگاه سه در جريان ريزش آواري در خيابان پانزده خرداد شرقي قرار گرفتند.
محمدرضا شمسايي، افسر آماده منطقه يك عمليات آتش نشاني كه در محل حادثه حضور داشت، در اين باره گفت: در اين حادثه ديوار ضلع شمالي يك منزل مسكوني قديمي به متراژ تقريبي 100 مترمربع ريزش كرده بود.
وي افزود: آتش نشانان با استفاده از تجهيزات ويژه ايمني و نجات و نردبان دستي اقدام به خارج كردن گرفتارشدگان كردند و پس از ايمن سازي محل و دادن تذكرات ايمني به ايستگاههاي خود بازگشتند.
به گفته وي، فرسودگي منزل مسكوني و شمع بندي غيراصولي علت ريزش آوار بود.

 



حوادث كوتاه از كشور

سرقت خودرو براي حمل موادمخدر
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، در پي شكايت شخصي در استان خراسان شمالي مبني بر اينكه دو نفر تحت عنوان مسافر سوار بر خودروي وي شده و پس از طي مسافتي با ضرب و شتم اقدام به سرقت خودروي وي كردند، پرونده در دستور كار كارآگاهان قرار گرفتبا ارسال مشخصات خودرو به واحدهاي گشتي، يكي از گشت ها خودرو را شناسايي و متوقف كرد و در بازرسي از آن مقادير زيادي مواد مخدر كشف شد. متهم در بازجويي ها انگيزه خود را حمل مواد مخدر اعلام كرد.
انهدام باند اشياي عتيقه
ايلام- خبرنگار كيهان: ماموران انتظامي شهرستان ايلام در بازرسي از يك دستگاه خودرو تعداد 30 قطعه عتيقه را كشف كرده و دو نفر را نيز در اين رابطه دستگير كردند.اشياء عتيقه كشف شده شامل 21قطعه نوك پيكان، 4 تيغه خنجر، يك شئي فلزي شبيه گلدان، يك عدد كاسه، يك قطعه آلت جنگي شبيه تبر و دو حلقه فلزي است.
دستگيري باند كلاهبرداري
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا در پي گزارشاتي مبني بر كلاهبرداري و فروش يك دستگاه آپارتمان به چندين نفر در خراسان شمالي موضوع در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت.كارآگاهان با انجام چهره نگاري و انجام اقدامات اطلاعاتي متهمين را شناسايي و طي يك اقدام ضربتي سركرده باند را دستگير كردند.متهم در بازجويي ها ضمن اعتراف به همدست داشتن گفت كه زمين ها و آپارتمان هايي را با تهيه مدارك جعلي و سندسازي به ده ها نفر مي فروختيم.
كشف 140كيلوگرم حشيش
اصفهان- خبرنگار كيهان: ماموران انتظامي شهرستان شهرضا حين كنترل خودروهاي عبوري در بازرسي از يك دستگاه خودرو مقدار 89 كيلو و 300 گرم مواد مخدر حشيشي كه به طرز ماهرانه اي در قسمت هاي مختلف خودرو جاسازي شده بود را كشف و ضبط كردند.
همچنين ماموران انتظامي شهرستان نايين در سه راهي اردكان به چوپانان مقدار 53 كيلو و 350 گرم مواد مخدر ترياك كشف و ضبط كردند.
انهدام تجهيزات ماهواره
اصفهان- خبرنگار كيهان: ماموران پليس امنيت عمومي اصفهان در 10 ماهه سال جاري 5 باند تهيه و توزيع تجهيزات ماهواره را منهدم و تعداد 28 هزار و 221 قطعه از اين تجهيزات را كشف و ضبط كردند.
تجهيزات ياد شده شامل 3 هزار و 529 دستگاه ريسيور، 10 هزار و 595 دستگاه ديش و 14 هزار و 97 دستگاه ال ان بي مي باشد.
كشف 92 هزار مواد محترقه
اصفهان- خبرنگار كيهان: در پي كسب خبري مبني بر اينكه يك واحد صنفي در سطح شهر اصفهان اقدام به تهيه و توزيع مواد محترقه در بين جوانان و نوجوانان مي كند.ماموران اداره نظارت بر اماكن عمومي اين پليس به محل مذكور اعزام شده و در بازرسي از واحد صنفي مذكور تعداد 92 هزار عدد انواع مواد محترقه كشف و ضبط كردند.
مرگ در پي باز شدن درب خودرو
برازجان- خبرنگار كيهان: جواني كه سوار بر خودرو در مسير برازجان- شيراز در حركت بود در اثر باز شدن ناگهاني درب خودرو به شدت به زمين سقوط كرد. اين جوان پس از 3-2 روز بستري در بيمارستان جان خود را از دست داد.
كشف مواد مخدر
اصفهان- خبرنگار كيهان: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در محور نايين به اصفهان طي يك عمليات ويژه دو دستگاه خودروي پژو و كاميون حامل مواد مخدر را توقيف كردند و در بازرسي از آنها مقدار 50 سانت شيشه و همچنين 63 كيلو 100 گرم ترياك كشف و ضبط كردند.
ماموران انتظامي شهرستان سميرم نيز حين كنترل خودروهاي عبوري و بازرسي يك دستگاه خودروي سواري مقدار 98 كيلو و 900 گرم ترياك و 38كيلو و 250گرم مواد مخدر گراس كشف و ضبط كردند.
توقيف برنج قاچاق
اصفهان- خبرنگار كيهان: ماموران انتظامي مستقر در ايست بازرسي شهيد امامي اين فرماندهي به دو دستگاه كاميون مشكوك و آنها را متوقف كردند.در بازرسي از اين دو كاميون در مجموع 39 تن انواع برنج خارجي قاچاق كه با مدارك گمركي جعلي بارگيري شده بود، كشف و ضبط شد.
انهدام باند گدايان پاكستاني
اصفهان- خبرنگار كيهان: پس از چند روز عمليات شناسايي توسط ستاد پيشگيري و رفع تخلفات شهري شهرداري اصفهان با همكاري مقام قضايي و نيروي انتظامي و اداره كل امور اتباع و مهاجرين استانداري، در يك اقدام ضربتي باندهايي كه در قالب گروه هاي 100 نفره از اتباع بيگانه اقدام به تكدي گري مي كردند دستگير و تحويل اردوگاه اتباع خارجه استان اصفهان شدند تا اقدامات لازم براي اعزام آنان به كشورشان انجام گيرد.

 



خطرناك ترين جاده جهان

بنا بر گزارش انجمن بين المللي سفرهاي امن جاده اي، عنوان خطرناك ترين جاده دنيا به جاده «يونگاس» در بوليوي آمريكاي جنوبي تعلق مي گيرد.
اگر جاده هاي ديگر خطرناك به نظر مي رسيدند، رانندگي در اين جاده نوعي خودكشي محسوب مي شود. اين جاده در دهه 1930 توسط زندانيان جنگ پاراگوئه ساخته شد. يونگاس با اسم مستعار «جاده مرگ» تنها مسيري است كه از اعماق جنگل آمازون و رشته كوه هاي بلند آندز و دره هاي عميق آن مي گذرد تا دو شهر لاپاز و كورويكو را به هم متصل كند. رانندگي در طول مسير جاده يونگاس همانند رانندگي بر روي ترن هوايي است. در بعضي از نقاط ارتفاع جاده به 3600 متر از سطح دريا مي رسد حال آنكه دره اي با عمق 2800 متر به فاصله چند سانتي متر از كنار جاده قرار دارد و كوچكترين خطا باعث سقوط به عمق دره مرگبار مي شود.

 



گرد و غبار مدارس ابتدايي مهران را تعطيل كرد

رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه استان ايلام از تعطيلي مدارس ابتدايي شهر مهران به علت ورود توده گردوغبار به اين شهر خبر داد.
صادق طبيبي شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: توده گرد و غباري كه از جمعه شب از سمت كشور عراق وارد استان ايلام و شهر مرزي مهران شده، مدارس ابتدايي نوبت بعدازظهر شنبه مهران را تعطيل كرد.
وي افزود: اين توده گرد و غبار همچنين باعث بروز مشكلاتي براي مردم شهرستان مهران و بويژه بيماران تنفسي و ريوي شد.
طبيبي ادامه داد: اين توده گرد و غبار به دليل همراهي با رطوبت باعث كاهش ديد بين 800 تا يك هزار متر شد.
به گفته رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه استان ايلام ميزان ذرات معلق ناشي از ورود اين توده گرد و غبار به حدي است كه زندگي در شهر مرزي مهران با مشكل روبه رو شد و برخي از بازاريان اقدام به تعطيلي كسب و كار خود كردند.

 



واژگوني اتوبوس 16 نفر را روانه بيمارستان كرد

واژگوني يك دستگاه اتوبوس بين شهري در آزادراه پيامبراعظم(ص) تبريز، 16 نفر از مسافران را روانه بيمارستان كرد.
به گزارش ايرنا از تبريز، اين حادثه حوالي ظهر روز شنبه در سه راهي قويون قشلاق به طرف گردنه نصيرآباد روي داد كه به دليل لغزندگي جاده، اتوبوس فوق واژگون و مصدومان از طريق اورژانس به بيمارستان شهرستان هشترود منتقل شدند.
مصدومان اين حادثه به وسيله پنج دستگاه آمبولانس مركز فوريت هاي پزشكي و هلال احمر منطقه و همچنين به وسيله خودروهاي شخصي به بيمارستان منتقل شدند.
گزارش مركز فوريت هاي پزشكي استان آذربايجان شرقي حاكي است، حال عمومي مصدومان اين حادثه خوب بوده و به تدريج از بيمارستان مرخص مي شوند.

 



سقوط يك بالگرد آموزشي در ساوه

يك فروند بالگرد آموزشي متعلق به جمعيت هلال احمر كشور عصر جمعه حين فرود بر اثر برخورد با درختان محل دچار حادثه شد و سقوط كرد.
رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر كشور در گفت وگو با ايرنا افزود: اين بالگرد صبح روز جمعه براي پوشش امدادي مراسم راهپيمايي 22 بهمن عازم استان همدان شده بود كه هنگام بازگشت بر اثر نقص فني مجبور به فرود اضطراري شد.
محمود مظفر اظهار داشت: با از كار افتادن موتور اين بالگرد، خلبان با مهارت و تجربه خود مسير مناسبي را براي فرود اضطراري انتخاب كرده و مانع از وقوع خسارت جاني و كاهش خسارات مالي شد.
وي ادامه داد: محل فرود اين بالگرد در مسيل ساوه كه از كنار بيمارستان مدرس و جمعيت هلال احمر اين شهرستان مي گذرد، بوده كه در صورت نداشتن توانايي و مهارت خلبان در كنترل بالگرد و سقوط در بيمارستان، اين حادثه مي توانست تبعات جبران ناپذيري را به همراه داشته باشد.
مظفر اضافه كرد: در اين حادثه سه سرنشين اين بالگرد شامل خلبان، كمك خلبان و مسئول فني آن مجروح شده اند كه خوشبختانه حال عمومي آنها نسبتا مساعد است و براي مداواي بيشتر به تهران اعزام شده اند.

 



رئيس ستاد ديه: آزادي زندانيان ديه تهران با 400 ميليارد تومان خيرين حتمي مي شود

رئيس ستاد ديه استان تهران تاكيد كرد: براي آزادي 2700 زنداني جرائم غيرعمد نياز به 400 ميليارد تومان كمك خيرين است.
سيدمحمد ناصر در نشست خبري همايش «نداي مهر و آزادي» با بيان اين كه رويكرد ستاد ديه براي نجات قربانيان جرائم غيرعمد تعامل با هنر و ورزش است گفت: ورزشكاران و هنرمندان به عنوان چهره هاي محبوب و تاثيرگذار جامعه مي توانند نقش موثري در پيشگيري از جرائم رانندگي و حمايت خيرين از زندانيان جرائم غيرعمد داشته باشند.
وي افزود: هم اكنون بيش از دو هزار و 700 زنداني ديه و جرائم غيرعمد در زندان هاي پايتخت محبوس هستند كه براي آزادي آنها به 400 ميليارد تومان پول نقد نيازمنديم.
رئيس ستاد ديه استان تهران از مختومه شدن 616 پرونده جرائم غيرعمد در سال جاري خبر داد و افزود: از اين تعداد 144 پرونده مالي و 472 پرونده مربوط به ديه و حوادث رانندگي بوده كه با تامين 10 ميليارد تومان زندانيان اين پرونده ها به آغوش خانواده بازگشتند.
وي افزود: هدف اصلي ستاد ديه نگاه ويژه به قربانيان حوادث است زيرا خانواده اي كه سرپرست خود را از دست داده براي تامين معاش و زندگي خود نياز به پول يا سرمايه دارد كه ستاد ديه اين مهم را در راس كار خود قرار داده است.

 



نجات10 هزار كودك چيني از چنگال قاچاقچيان

وزارت امنيت عمومي و شهروندي چين از نجات 10 هزار كودك ربوده شده از چنگال گروه هاي قاچاق انسان در اين كشور خبر داد.
در گزارش وزارت امنيت عمومي و شهروندي چين كه در خبرگزاري هاي رسمي و دولتي اين كشور هم منتشر شده آمده است كه اين 10 هزار كودك بين سنين يك تا 12 سال در دو سال گذشته و دو ماهه نخست سال جاري ميلادي از دست قاچاقچيان انسان در نقاط مختلف اين كشور نجات يافته اند.به گزارش ايسنا، يكي از مقامات مسئول دپارتمان امنيت عمومي و شهروندي چين هم در مصاحبه اي با خبرگزاري شين هوا، گفت: براي شناسايي خانواده هاي اين كودكان، 175 هزار تصوير را به صورت آن لاين در سايت دولت چين قرار داديم كه تاكنون دو هزار و 500 كودك توسط والدين خود شناسايي شده اند.
بنا به اين گزارش اكثر اين كودكان به عنوان گداهاي خياباني در اين باندها مشغول به كار بودند. علاوه بر اين، در برخي موارد نيز مشاهده شده كه تعدادي از اين قاچاقچيان، كودكان ربوده شده رابه باندهاي فروش اعضا فروخته اند.

 



يك خبر متفاوت از مصر!

مصري ها به دنبال طولاني شدن حضورشان در ميدان التحرير، اقدام به ساخت توالت هاي عمومي در حاشيه اين ميدان كردند.
اخبار رسيده از قاهره پايتخت مصر حاكي از آن است كه با توجه به حضور طولاني مدت تظاهركنندگان در ميدان التحرير، كارگران مصري 10 توالت عمومي در حاشيه اين ميدان ساختند تا تظاهركنندگان بتوانند از آن استفاده كنند.گفته مي شود هزينه ساخت اين توالت ها حدود 4 هزار جنيه مصري بوده كه توسط يك مهندس پرداخت شده است.

 



حبس در انتظار صاحبان سگ هاي زوزه كش

مقامات دادگستري ايتاليا از محكوميت حبس براي صاحبان 10 سگ زوزه كش خبر دادند.
در گزارش رسانه هاي ايتاليا آمده است كه دادگاه «سيسيل» صاحبان 10 سگ را به دليل زوزه كشيدن و پارس كردن مداوم به دو ماه تا يك سال حبس محكوم كرده است. به گزارش ايسنا، سخنگوي دادگاه عالي منطقه «سيسيل» در اين باره به خبرگزاري رويترز گفت: اين چهار تن متهم هستند كه سگ هاي خود را در طول شب ساكت نكرده اند و پارس مداوم اين حيوانات باعث اذيت و آزار و بي خوابي همسايه ها شده است.

 



مردي با نصف جمجمه!

مردي كه در يك انتقام گيري كوركورانه نيمي از جمجمه اش را از دست داده بود، توسط پزشكان مورد معالجه قرار گرفت و نجات يافت.
«استيون كلاوك» 26 ساله كه اهل انگلستان است، در ماه فوريه سال گذشته ميلادي مورد حمله پسر نوجواني به نام «جك هابز» كه در آن زمان 16 سال داشت، قرار گرفت و از ناحيه سر به شدت مجروح شد.به گزارش ديلي ميل، پزشكان نيمي از جمجمه وي را خارج كردند و يك شي پلاتيني را جايگزين آن نمودند.براساس گزارش دادگستري انگلستان، «هابز» 16 ساله كه در زمان حمله به مرد جوان، تحت تأثير مصرف مشروبات الكلي بود، در دادگاه اعلام كرد كه «استيون» قصد حمله به او را داشته است. با اين حال، قاضي رسيدگي به اين پرونده اعلام كرد كه اين نوجوان به اتهام حمله منجر به نقص عضو به حبس محكوم شده و قرار است دادگاه نهايي وي اواخر ماه جاري برگزار شود.

 



تولد يك بچه غول

يك زن آمريكايي در زايماني طبيعي يك نوزاد 6 كيلوگرمي به دنيا آورد.
به گزارش پايگاه خبري الوطن، يك زن آمريكايي در شهر بوستن، در مدت كمتر از 10 دقيقه بچه اي 6 كيلوگرمي به دنيا آورد.به گفته پزشكان اين كودك سنگين ترين نوزادي است كه از طريق زايمان طبيعي به دنيا آمده است.آنچه تعجب پزشكان را برانگيخته اين است كه بستگان نوزاد همگي ريزنقش هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14