(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 27 بهمن 1389- شماره 19866

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
گزارش خبري تحليلي كيهان شهادت 2 جوان دانشجو جنايت مشترك اسرائيل و سران فتنه
ولي امر مسلمين در ديدار رئيس جمهور تركيه: جهان اسلام اكنون با اقتدار ايفاي نقش كند
معاون كرزاي: به انقلاب اسلامي ايران مي باليم
نماينده پارلمان عراق خواستار محاكمه سران منافقين در دادگاه جنايي شد
خانواده شهيد ژاله: پشت صحنه آشوب هاي تهران سران فتنه، آمريكا و اسرائيل قرار دارند
البرادعي خواستار از سرگيري روابط تهران و قاهره شد
طنين شعار «موسوي و كروبي اعدام بايد گردند» در دانشگاه اميركبير
انتشار سكه يادبود 500 توماني به مناسبت هفته وحدت
استاندار سيستان و بلوچستان: قطار زاهدان- تهران نوروز 90 به حركت درمي آيد
نماينده مردم اهواز در مجلس: اعتبار واردات بنزين از بودجه سال آينده حذف مي شود
اخبار ادبي و هنري
پيروزي انقلاب اسلامي مصر را به ملت آن كشور تبريك گفت
آيت الله صافي گلپايگاني نسبت به انتشار كتاب هاي عرفان كاذب هشدار داد
تصويب آئين نامه ساماندهي رسانه هاي ديجيتال
توسط متخصصان كشور انجام شد ساخت قطورترين برج پالايشگاهي كشور در اراك
نرم افزار جامع فقه اهل بيت(ع) در قم توليد شد
توسط متخصصان جهاد دانشگاهي نيروگاه 50 كيلوواتي هيبريدي در تبريز ساخته شد
مديركل سياسي و انتخابات وزارت كشور:فتنه گران براي ايجاد اغتشاش نيازي به مجوز وزارت كشور ندارند



گزارش خبري تحليلي كيهان شهادت 2 جوان دانشجو جنايت مشترك اسرائيل و سران فتنه

سرويس سياسي-
در پي آشوبگري فتنه گران و اغتشاشگران روز دوشنبه در تهران دو نفر از هموطنان به شهادت رسيدند.
جريان آشوب طلب و فتنه گر كه روز دوشنبه به دعوت سران فتنه و با حمايت علني آمريكا، رژيم صهيونيستي، سلطنت طلب ها و منافقين تجمعاتي غيرقانوني راه انداخته بودند دست به سلاح بردند و بسوي مردم و رهگذران آتش گشودند كه در اين ميان صانع ژاله دانشجوي 26 ساله رشته نمايش دانشگاه هنر تهران مورد اصابت مستقيم گلوله قرار گرفت و پس از اعزام به بيمارستان به شهادت رسيد.
همچنين گروهك تروريستي منافقين 4 نفر ديگر از هموطنان را مورد اصابت گلوله قرار داده و مجروح ساخت كه صبح روز سه شنبه يكي از مجروحين به نام «محمد مختاري» متولد سال 1368 نيز براثر جراحت شديد به شهادت رسيد.
در همين حال، سردار احمدرضا رادان جانشين فرمانده نيروي انتظامي از مجروح شدن 9 نفر از نيروهاي امنيتي براثر تيراندازي منافقان در حوادث 25 بهمن خبر داد.
در همين راستا، حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي دادستان كل كشور بر برخورد قاطع دستگاه قضايي با مسببان و عوامل اصلي حوادث روز دوشنبه در تهران تأكيد كرد. از سوي ديگر؛ تشكل هاي دانشجويي طي بيانيه هايي بر محاكمه سران فتنه به قيد فوريت و قاطعيت تصريح كردند.
جنبش عدالتخواه دانشجويي در بيانيه اي موسوي و كروبي را مسئول خون دانشجوي شهيد روز دوشنبه دانست و تأكيد كرد كه با جديت تمام اين مسئله راپيگيري خواهد كرد.
اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان هم طي بيانيه اي تصريح كرد كه دانشجوي كشته شده دانشگاه هنر قرباني فساد و توطئه 2 رأس فتنه يعني موسوي و كروبي شد.
انجمن اسلامي 8 دانشگاه تهران نيز در بيانيه اي با محكوم كردن اقدامات عوامل منافقين در ترور دانشجوي دانشگاه هنر تأكيد كردند كه خون دانشجوي شهيد پرچم مقابله دانشگاه بافتنه است.
همچنين سازمان بسيج مستضعفين طي بيانيه اي تأكيد كرد: شهادت مظلومانه دانشجوي بسيجي شهيد صانع ژاله و مجروحيت چند بسيجي ديگر، نه فقط يك سند روشن بر جنايت آمريكا و انگليس و رژيم صهيونيستي است بلكه از ارتباط جريان فتنه با آنان پرده بر مي دارد.
گفتني است؛ به گفته «هادي قاسمي» مسئول روابط عمومي بسيج دانشجويي دانشگاه هاي كشور، مراسم تشييع پيكر صانع ژاله امروز از ساعت 30/9 صبح از مقابل سردر دانشگاه هنر تهران برگزار مي شود.
سعيد كشن فلاح رئيس دانشگاه هنر ديروز در گفت وگويي با بيان اينكه «صانع ژاله» از دانشجويان بسيجي و حافظ قرآن دانشگاه هنر بود، خواستار محاكمه عوامل و مسببان قتل او شد.
همچنين دانشگاه هنر در بيانيه اي به مناسبت شهادت دانشجوي خود تأكيد كرد كه اين دانشگاه تا شناسايي دقيق عاملان اقدام وحشيانه روز دوشنبه از پاي نمي نشينند.
تحليلگران سياسي نقش رژيم صهيونيستي را در بروز و ظهور اغتشاشات و آشوب ها برجسته و تعيين كننده مي دانند چرا كه با سرنگوني دولت حسني مبارك و خيزش و خروش ملت هاي مسلمان در تونس، اردن، يمن، بحرين و... بيش از همه مقامات كودك كش تل آويو به هراس و واهمه افتاده اند و طي روزهاي گذشته صريحاً از شكل گيري انقلاب اسلامي ديگري در منطقه ابراز نگراني كردند.
از همين روي؛ «داني ايالون» معاون وزير خارجه رژيم صهيونيستي در ديدار سران سازمان هاي صهيونيستي آمريكا با ابراز نگراني از گسترش نفوذ جمهوري اسلامي در منطقه ابراز مي دارد كه ما بايد اين فرصت ها را در منطقه بسوزانيم. از همين رو اطلاعات موجود نشان مي دهد انتقال بحران به ايران در صدر دستور كارهاي اين جريان قرار گرفت و به عنوان يك مأموريت به اين جريان منتقل شد.

 



ولي امر مسلمين در ديدار رئيس جمهور تركيه: جهان اسلام اكنون با اقتدار ايفاي نقش كند

رهبرمعظم انقلاب اسلامي ديروز در ديدار آقاي عبدالله گل رئيس جمهور تركيه و هيات همراه، جمهوري اسلامي ايران و تركيه را دو كشور مسلمان، دوست و برادر خواندند و تاكيد كردند: روابط كنوني ايران و تركيه در ابعاد سياسي و اقتصادي، و در مقايسه با ساليان متمادي گذشته، كم نظير است و بايد از اين فرصت تاريخي براي به فعليت رساندن همه ظرفيت هاي فراوان دو كشور استفاده شود.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اشاره به هدف گذاري دو كشور براي سه برابر كردن حجم مبادلات افزودند: ما معتقديم كشورهاي نزديك به يكديگر مي توانند همكاريهاي سياسي و اقتصادي خود را به صورت يك واحد ادامه دهند تا تاثيرگذاري آن بسيار بالا باشد.
ايشان جايگاه فعلي تركيه در دنياي اسلام را بسيار متفاوت از سالهاي قبل ارزيابي و خاطر نشان كردند: استقلال در مقابل غرب، فاصله گذاري با رژيم صهيونيستي و حمايت از مردم فلسطين، از جمله مسائل مهمي هستند كه موجب نزديك شدن تركيه به امت اسلامي شده است.
رهبرانقلاب اسلامي تاكيد كردند: اين سياست، سياست صحيحي است و تركيه هر چه به دنياي بزرگ اسلام نزديك تر شود، به نفع خود و همچنين به نفع دنياي اسلام است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به نزديكي ديدگاههاي ايران و تركيه در مسائل منطقه اي بويژه مسائل افغانستان، عراق، لبنان و فلسطين افزودند: تحولات اخير مصر نيز قضاياي بسيار مهمي است كه مي توان در جهت خير مردم مصر و منطقه فعاليت كرد.
ايشان سلطه دهها ساله آمريكا و رژيم صهيونيستي در مصر و تحقير مردم را علت اصلي اين حركت دانستند و خاطر نشان كردند: مردم مصر، مردمي مسلمان و داراي انگيزه هاي قوي اسلامي هستند.
رهبرمعظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند: هرگاه مردم وارد صحنه شوند، روند تحولات تغيير خواهد كرد و ابزارهاي متعارف سياسي و نظامي كارايي خود را از دست خواهند داد و اكنون نيز مردم مصر در وسط صحنه هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: آمريكايي ها به دنبال مصادره حركت عظيم مردم مصر هستند و جمهوري اسلامي ايران با دخالت طرفهاي خارجي در مصر مخالف، و معتقد است مردم بايد تصميم گير اصلي باشند.
ايشان مهمترين موضوع در دنياي اسلام را حفظ و تقويت وحدت امت اسلامي و پرهيز از افتادن در دام بيگانگان به منظور ايجاد اختلاف و تفرقه دانستند و تأكيد كردند: اگر دنياي اسلام توانايي ها و ظرفيت هاي بالاي خود را بشناسد، شرايط بسيار متفاوت خواهد شد و دنياي اسلام مي تواند به عنوان يك قدرت تأثيرگذار در تحولات بين المللي نقش ايفا كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي عامل اصلي ايجاد اختلاف ميان مسلمانان را دولت انگليس خواندند و با تأكيد بر اينكه همه سياستها و تدبيرهاي كشورهاي اسلامي بايد در جهت اتحاد و افزايش قدرت جهان اسلام باشد، خاطرنشان كردند: غرب همواره دنياي اسلام را تحقير كرده است و هر دولت و ملتي هم كه بخواهد در مقابل اين تحقير حركت كند و توانايي هاي خود را نشان دهد، با مخالفت و كارشكني هاي غرب مواجه خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري وعده تخلف ناپذير الهي مبني بر نصرت مسلمانان افزودند: اگر به شرايط كنوني منطقه و قدرتهاي سلطه گر و مقايسه آن با گذشته، توجه شود، نشانه هاي كمك الهي كاملاً مشهود است.
ايشان خاطرنشان كردند: آمريكا و قدرتهاي پرداعيه غربي سي سال پيش، منطقه را جولانگاه خود كرده بودند اما، اكنون در چه وضعيتي هستند؟ وضعيت رژيم صهيونيستي كنوني با رژيم صهيونيستي سي سال پيش چگونه است؟ ايران امروز را با سي سال گذشته مقايسه كنيد. تركيه امروز با سي سال قبل چه تفاوتي كرده است؟ عراق و فلسطين امروز با سالهاي گذشته چه تفاوتهايي دارند؟ همه اين موارد نشانه هاي كمك الهي است كه اين روند با سرعت بيشتري به پيش خواهد رفت.
در اين ديدار كه آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور نيز حضور داشت، آقاي عبدالله گل رئيس جمهور تركيه با ابراز خرسندي فراوان از ديدار با رهبر انقلاب اسلامي، روابط تركيه و ايران را روابطي كهن و تاريخي خواند و با اشاره به مذاكرات خود با رئيس جمهور اسلامي ايران گفت: مذاكرات خوبي در تهران انجام شده است و اميدواريم همكاريهاي دو كشور در بخشهاي گوناگون بويژه در بخش خصوصي زمينه ساز كارهاي بزرگي شود. رئيس جمهور تركيه همچنين با اشاره به تحولات منطقه گفت: همه شواهد و قرائن نشان مي دهد منطقه در حال تغيير است و اميد است اين تغييرات به نفع مردم و كشورهاي منطقه باشد.
آقاي عبدالله گل موضوع حفظ وحدت كشورهاي اسلامي را نيز در مسائل منطقه اي، مهم برشمرد.
نشست كاري تجار و صاحبان صنايع ايران و تركيه
رئيس جمهور با بيان اينكه دو ملت آزاده و مستقل ايران و تركيه بايد دست در دست يكديگر همه زمينه هاي همكاري دوجانبه را فعال كنند، گفت: بي ترديد با اراده اي كه در مسئولين دو كشور براي ارتقاء همه جانبه روابط وجود دارد آينده تعاملات و همكاري هاي دو ملت بسيار سازنده و درخشان است.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد عصر دوشنبه در نشست كاري تجار و صاحبان صنايع ايران و تركيه كه با حضور روساي جمهور دو كشور برگزار شد، پشتوانه تاريخي، فرهنگي و تمدني ايران و تركيه را در راستاي افزايش مناسبات دوجانبه و منطقه اي مورد تاكيد قرار داد و اظهار داشت: اين پشتوانه به ايران و تركيه امكان مي دهد تا با توسعه همكاري هاي دوجانبه، الگويي از همكاري و پيشرفت متكي بر عدالت به جهان ارايه كنند.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه دشمنان مشترك دو كشور تمايلي به پيشرفت دولت ها و ملت هاي مستقل ندارند بر رفع كليه موانع موجود در مسير ارتقاي روابط تهران - آنكارا تاكيد كرد و گفت: امروز مسئولين دو كشور با نگاه مشترك مصمم هستند كليه موانع اداري، تقنيني و اجرايي را از مسير گسترش روابط في مابين بردارند و حجم مبادلات اقتصادي را به سي ميليارد دلار برسانند.
احمدي نژاد در ادامه با برشمردن برخي فرصت هاي سرمايه گذاري در ايران براي سرمايه گذاران خارجي در حوزه هاي انرژي، گردشگري، بورس و ساخت مسكن شهري و روستايي تصريح كرد: ايران براي پنج سال آينده، ايجاد هفت هزار كيلومتر راه آهن را برنامه ريزي كرده و تا پايان سال آينده 30 ميليارد دلار سرمايه براي توسعه صنعت و تجارت در صندوق توسعه ملي ذخيره خواهد كرد كه فرصت بسيار مناسبي براي سرمايه گذاران است.
رئيس جمهور با بيان اينكه ماموريت تاريخي سران ايران و تركيه ساختن كشورهايشان و ارايه الگويي در اين زمينه به جهانيان است، اظهار داشت: مسئولين تركيه مسير صحيحي را براي توسعه كشورشان در پيش گرفته اند و اهتمام خوبي به توسعه همكاري ها با ايران دارند كه جمهوري اسلامي ايران هم از آن استقبال مي كند.
وي با اشاره به اهميت مبادله تجارب علمي و تكنولوژي بين ايران و تركيه و تاثير آن در توسعه و پيشرفت دو كشور گفت: ايران آمادگي دارد توانمندي ها و دستاوردهاي علمي و فناوري خود را در اختيار ملت بزرگ تركيه قرار دهد.
احمدي نژاد ايران و تركيه را دو ملت بسيار بزرگ، تاريخ ساز و متمدن توصيف كرد كه همواره در عرصه فرهنگ و ارزش هاي انساني حرف اول را در دنيا زده اند و اظهار داشت؛ ايران و تركيه پيوند تاريخي و فرهنگي چند هزار ساله داشته و حدود 400 سال همجواري و دوستي صميمانه دارند و در طول اين مدت هيچ خدشه اي به روابط دو ملت وارد نشده است.
وي با تاكيد بر اينكه در طول تاريخ هيچ قدرت و حادثه اي نتوانسته ارزش هاي الهي و انساني حاكم بر روابط بين ايران و تركيه را مخدوش كند، تصريح كرد: ايران و تركيه تاريخ و آينده مشترك دارند و امروز منافع، ماموريت و دشمن مشترك، دو كشور را بيش از پيش به هم نزديك كرده است.
رئيس جمهور با بيان اينكه روابط دو كشور همواره به نفع دو ملت و منطقه بوده است، گفت: همكاري هاي ايران و تركيه هيچ گاه به زيان كشور ديگري نبوده و امروز دو كشور بايد از ظرفيت هايي كه در منطقه وجود دارد به نفع ملت هاي منطقه به صورت مشترك استفاده كنند.
عبدالله گل رئيس جمهور تركيه كه عصر يكشنبه هفته جاري در راس هيئتي 250 نفره شامل 139 مقام دولتي، 100 تاجر و بازرگان و حدود 25 خبرنگار وارد تهران شده بود، پيش از ظهر سه شنبه در محل ساختمان قرمز نهاد رياست جمهوري مورد بدرقه محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران قرار گرفت.
عبدالله گل بعد از انجام بدرقه به اصفهان رفت و قرار است به تبريز نيز سفر و از بخش هاي مختلف صنعتي و توليدي اين استان ها بازديد كند.

 



معاون كرزاي: به انقلاب اسلامي ايران مي باليم

معاون اول رئيس جمهور افغانستان انقلاب اسلامي ايران را طلوعي تازه در جوامع اسلامي توصيف و خاطرنشان كرد كه ما به اين انقلاب مي باليم.
مراسم سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي در افغانستان با حضور صدها نفر از مقامات افغان و ديپلماتهاي خارجي مقيم اين كشور در سفارت جمهوري اسلامي ايران در كابل برگزار شد.
در اين مراسم مارشال فهيم معاون اول رئيس جمهور، استاد رباني رئيس جمهور سابق و رئيس شوراي صلح، صبغت الله مجددي رئيس مجلس سنا و رئيس جمهور اسبق، ژنرال عبدالرسول دوستم فرمانده كل نيروهاي مسلح و رهبر حزب جنبش ملي اسلامي، يونس قانوني رئيس مجلس سابق، عثماني رئيس مجلس موقت، عظيمي رئيس قوه قضايي، آيت الله محسني رهبر شيعيان، استاد پيرگيلاني رهبر حزب محاذ ملي و ساير رهبران احزاب، فرماندهان جهادي، وزرا، سفرا و نمايندگان سازمانهاي بين المللي، انديشمندان، دانشگاهيان، شوراي علماي شيعه و سني (شوراي اخوت)، ارباب جرايد، رسانه ها، فرماندهان نظامي و انتظامي و نزديك به 200 نفر از نمايندگان مجلس شوراي ملي و سنا حضور داشتند.
فداحسين مالكي سفير جمهوري اسلامي ايران در كابل در اين مراسم با اشاره به ايام الله 22بهمن و پيروزي انقلاب اسلامي، دستاوردهاي انقلاب اسلامي را در زمينه هاي مختلف طي 32سال گذشته برشمرد.
به گزارش فارس، در ادامه مراسم مارشال قسيم فهيم معاون اول رئيس جمهور افغانستان با تبريك سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران به ايرانيان و همه ملل آزاده و مسلمان جهان، اين انقلاب را طلوعي تازه در جوامع اسلامي كه سالهاي سال در اسارت حكومتهاي خانوادگي و سلطنتي جان مي كندند، برشمرد.
وي در ادامه سخنانش اظهار داشت: دشمنان اسلام هميشه مي گويند كه اسلام توان حكومت كردن بر مسلمانان جهان را ندارد و اسلام براي حكومت كردن و نظام اجتماعي برنامه ندارد، اما جمهوري اسلامي ايران در اين عصر به تمام جهان ثابت كرد كه مسلمانها اهل حكومت كردن و پياده كردن نظام هستند و اسلام در همه امور اعم از اقتصادي، سياسي، اجتماعي و نيازهاي انساني و... برنامه دارد و ما همه مسلمان ها، بر يك اسلام بيدار و زنده و انقلابي و جهاني معتقد هستيم و به انقلاب اسلامي ايران مي باليم و افتخار مي كنيم.

 



نماينده پارلمان عراق خواستار محاكمه سران منافقين در دادگاه جنايي شد

در پي افشاي اسناد جديدي مبني بر دخالت عناصر منافقين در سركوب انتفاضه شعبانيه در سال 1991 نماينده پارلمان عراق خواستار محاكمه و مجازات سران و عوامل جنايات منافقين در عراق شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور)، عبدالحسين عبطان نماينده پارلمان عراق در اين خصوص اظهار داشت: اخيرا اسنادي به دست آمده كه دست داشتن اين سازمان تروريستي را در فعاليتهاي تروريستي عليه مردم عراق و همكاري با نظام پيشين در سركوب انتفاضه شعبانيه سال 1991 به طور قطعي اثبات مي كند.
عضو حزب اتحاد ملي عراق ادامه داد: به همين دليل تمامي اين افراد بايد در همان دادگاه جنايي كه اركان نظام پيشين را محاكمه كرد محاكمه شوند.
مدارك محكمي كه اخيرا به دست آمده دست داشتن اين سازمان تروريستي را در سركوب انتفاضه مبارك شعبانيه در دوره رژيم سابق بيش از پيش اثبات مي كند.

 



خانواده شهيد ژاله: پشت صحنه آشوب هاي تهران سران فتنه، آمريكا و اسرائيل قرار دارند

برادر شهيد صانع ژاله گفت: براي ما و تمام ملت ايران واضح است كه پشت صحنه آشوبهاي اخير تهران سران فتنه، آمريكا و اسرائيل قرار دارند.
پيمان ژاله برادر بزرگ شهيد صانع افزود: من به عنوان برادر شهيد از ملت ايران انتظار دارم همچون نهم دي ماه 88 بار ديگر فتنه گران و ايادي آنها را محكوم كرده و مراجع قضايي هم تروريستها و حاميان آنها را به اشد مجازات برسانند. وي اظهار داشت: به شهادت رساندن برادر دانشجويم را تداوم حركت تروريستي استكبار مي دانم كه مظلومانه دانشمندان هسته اي كشورمان همچون شهيدان علي محمدي و شهرياري را به شهادت رساندند و آن را بشدت محكوم مي كنم و به سران فتنه و ايادي آنها اعلام مي كنم كه ديگر بيش از اين در مقابل ملت قرار نگيرند.
همچنين قادر ژاله پدر شهيد صانع در شكايت از سران فتنه اظهار داشت: پسرم حافظ قرآن بود و همه عمرش را براي خدا كار مي كرد اما عده اي از خدا بي خبر نگذاشتند ميوه زندگي ام به ثمر برسد.
وي در حالي كه بغض سنگيني گلويش را مي فشرد ادامه داد: صانع تاكنون آزارش به كسي نرسيده بود و جوان معتقدي بود اما از خدا بي خبران او را از ما گرفتند.
پدر شهيد ژاله همچنين تأكيد كرد: من او را در راه خدا دادم؛ خدا هم حتما از من و او راضي است و اميدواريم همه ما مورد عفو الهي قرار بگيريم.
فرماندار پاوه هم گفت: شهيد صانع ژاله فرزند يكي از خانواده هاي متدين و مذهبي اين شهرستان است.
حسين خدرويسي، افزود: زادگاه اين شهيد، روستاي خانقاه در شهرستان پاوه مي باشد كه با تيراندازي مستقيم منافقين به درجه رفيع شهادت نايل آمد.
وي گفت: با همكاري بنياد شهيد در حال انجام مقدمات براي تحويل گرفتن و انتقال پيكر پاك اين شهيد به شهرستان هستيم و به طور حتم يكي از باشكوهترين آيينهاي تشييع را براي وي برگزار خواهيم كرد.
شهيد ژاله از دانشجويان دانشكده هنر دانشگاه تهران و حافظ 10 جزء قرآن كريم و از مدافعان انقلاب اسلامي بود كه بعد از ظهر 25 بهمن ماه حدود ساعت 17 تا 18 در حوالي ميدان انقلاب با گلوله اي كه از يك نوع اسلحه كوچك شليك شده بود به شهادت رسيد. اين دانشجوي بسيجي 26 سال داشت.

 



البرادعي خواستار از سرگيري روابط تهران و قاهره شد

دبيركل سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي و رئيس جمعيت ملي تغيير در مصر، خواستارگفت وگوي بين تهران و قاهره و از سرگيري روابط بين دو كشور شد.
محمد البرادعي كه با شبكه تلويزيوني الجزيره مصاحبه مي كرد، «حسني مبارك» را مانع روابط ديپلماتيك ميان دو كشور، مصر و ايران دانست.
20 سال است مصر با ايران روابط ديپلماتيك ندارد، زيرا «حسني مبارك» ايران را با سياست هاي خود هماهنگ نمي ديد.
مديركل سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: من در آژانس با كشورهاي بزرگ اسلامي مانند تركيه، ايران، اندونزي و مالزي تعامل داشتم و اكنون نيز خواستار از سرگيري روابط با تهران هستم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، وي افزود: من زماني كه در آژانس بودم، مطبوعات اسرائيل و آمريكا به دليل حمايت از برنامه هسته اي ايران بسيار به من حمله مي كردند. ولي در نهايت همه آنان به من احترام مي گذارند، زيرا من نزد آنان اعتبار دارم.
وي بر تأثير انقلاب مصر بر سياست خارجي اين كشور تاكيد كرد و افزود: ما در سرآغاز مرحله تغيير در داخل مصر قرار داريم و بايد اين تغيير با تغيير در سياست خارجي هم همراه شود. وجهه خارجي مصر هم بايد همزمان با تغيير در داخل تغيير كند.
«البرادعي» همچنين بر لزوم محاكمه عادلانه فاسدان در رژيم سابق مصر تأكيد كرد.

 



طنين شعار «موسوي و كروبي اعدام بايد گردند» در دانشگاه اميركبير

دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير در واكنش به اغتشاشات فتنه گران تجمع كردند.
دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير بعد از اقامه نماز ظهر و عصر روز سه شنبه، در واكنش به آشوب فتنه گران، در اين دانشگاه تجمع كردند.
دانشجويان تجمع خود را از كنار مسجد دانشگاه صنعتي اميركبير و ضمن تجديد ميثاق با شهداي گرانقدر 8 سال دفاع مقدس كه در كنار مسجد اين دانشگاه دفن شده اند، آغاز كردند. دانشجويان شعارهايي همچون مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل، مرگ بر فتنه گر، دانشجو مي ميرد سازش نمي پذيرد، موسوي و كروبي اعدام بايد گردند و .... سردادند.

 



انتشار سكه يادبود 500 توماني به مناسبت هفته وحدت

بانك مركزي براي اولين بار سكه يادبود 500 توماني به مناسبت هفته وحدت در اول اسفند سال جاري منتشر مي كند.
روابط عمومي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد: براي نخستين بار سكه يادبودي به مناسبت ميلاد با سعادت رسول ختمي مرتبت، پيامبر صلح و دوستي و مودت، حضرت محمد مصطفي(ص) و هفته وحدت، توسط بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران منتشر مي گردد.
در يك طرف اين سكه يادبود، ارزش قانوني آن كه برابر پنج هزار ريال مي باشد به همراه دو خوشه گندم در اطراف و در روي ديگر نقش برجسته اي از گل هاي محمدي با نوشته هاي «ميلاد حضرت نبي اكرم(ص) و هفته وحدت» و در زير آن سال ضرب سكه به صورت هجري شمسي و قمري(1432-1389) نقش بسته است.
اين سكه يادبود كه در روز اول اسفند ماه سال جاري منتشر مي شود، داراي 12 گرم وزن و 3/28 ميلي متر قطر با آلياژي از مس و نيكل و آلومينيوم است كه با تلاش كاركنان مجرب سازمان توليد اسكناس و مسكوك بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران طراحي و ضرب شده است.

 



استاندار سيستان و بلوچستان: قطار زاهدان- تهران نوروز 90 به حركت درمي آيد

استاندار سيستان و بلوچستان گفت: با تسريع در اجراي عمليات ساختماني ايستگاه مسافري راه آهن زاهدان، نخستين قطار، با 300 مسافر در نوروز عازم تهران مي شود.
به گزارش ايسنا، «علي محمد آزاد»، در بازديد از پروژه احداث ايستگاه مسافري راه آهن زاهدان، با تاكيد بر تسريع عمليات اجرايي اين پروژه از سوي معاونت ساخت وزارت راه و ترابري، اعلام كرد: قطار مسافربري، با سرعت 120كيلومتر در ساعت براي اين مسير طراحي شده است.
وي افزود: با راه اندازي اين خط ريلي، سيستان و بلوچستان از طريق مرز سرخس به آسياي ميانه، از طريق مرز رازي در آذربايجان غربي به اروپا و از طريق مرز ميرجاوه در زاهدان به آسياي جنوب شرقي متصل مي شود.
استاندار سيستان و بلوچستان، احداث خط ريلي زاهدان- بم و چابهار- مشهد و نيز گازرساني را از پروژه هاي بسيار مهم دولت در سيستان و بلوچستان نام برد و گفت: با راه اندازي خطوط ريلي سالانه 8 ميليون تن بار و يك ميليون نفر مسافر جابه جا و 13هزار شغل غيرمستقيم نيز ايجاد مي شود.
نماينده عالي دولت در سيستان و بلوچستان با اشاره به اينكه ايستگاه مسافري راه آهن زاهدان در زميني به مساحت 160هكتار بنا شده، اظهار داشت: نيروهاي مورد نياز راهبري قطارها و نگهباني ايستگاههاي بين راهي توسط اداره كل راه آهن جنوب شرق كشور تامين شده و در انتظار تحويل هرچه سريع تر پروژه راه آهن زاهدان- بم از سوي معاونت ساخت وزارت راه و ترابري به راه آهن جمهوري اسلامي ايران است.
آزاد، هزينه اجراي پروژه راه آهن زاهدان- بم را 4 هزار ميليارد ريال عنوان كرد كه معادل 3 هزار ميليارد ريال آن با 70درصد حجم عمليات تنها در دولتهاي نهم و دهم انجام شده است.

 



نماينده مردم اهواز در مجلس: اعتبار واردات بنزين از بودجه سال آينده حذف مي شود

نماينده مردم اهواز در مجلس گفت: با توجه به توليد بنزين موردنياز كشور در داخل اعتبار واردات بنزين به كشور از رديف هاي بودجه سال 90 حذف مي شود.
ناصر سوداني در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در شرايط كنوني ميزان مصرف بنزين در كشور كاهش شديدي داشته و همين امر باعث شد توليد داخلي بنزين پاسخگوي نياز كشور باشد از اين رو، احتمال مي رود اعتبار واردات اين كالا در بودجه سال آينده حذف شود.
وي گفت: قيمت بنزين بايد براساس قيمت شناور خليج فارس تعيين شود تا هر زماني اين قيمت كاهش پيدا كرد در كشور نيز قيمت آن كاهش يابد و در اين صورت، احتمال كاهش قيمت بنزين در سال 90 وجود دارد.
سوداني با اشاره به اين كه مجلس تلاش كرد تا قيمت بنزين افزايش چنداني نداشته باشد، گفت: مجلس براي قيمت بنزين دغدغه هاي فراواني داشت و به اين دليل تاكيدات زيادي براي دولت در جلسه غيرعلني پيش از اجرايي شدن قانون هدفمند كردن يارانه ها داشته است.
نماينده مردم اهواز با تاكيد بر مديريت قيمت كالا و خدمات، افزود: قيمت هاي بازار بايد مديريت شوند و بايد كوشيد تا قيمت هاي موجود به صورت بي رويه افزايش نيابد تا براي دهك هاي پايين تر جامعه مشكلي به وجود نيايد.

 



اخبار ادبي و هنري

تمسخر دستاوردهاي هسته اي ملت ايران در فيلم كمال تبريزي
در فيلم ضد انقلابي «خيابانهاي آرام» دستاوردهاي بزرگ هسته اي ملت ايران كه در شرايط تحريم اقتصادي و صنعتي، بوقوع پيوست، هدف تمسخر و تحقير قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار كيهان، در فيلم ياد شده ساخته كمال تبريزي، ضمن اهانت روشن به اركان و كارگزاران نظام و نيز مردم متدين، از زبان يك كودك، دستاوردهاي بزرگ هسته اي هدف تمسخر و تحقير قرار گرفت تا حلقه اهانتهاي اين فيلم سياه به ارزشهاي ديني و ملي، كامل شود.
پيشتر، كمال تبريزي، باسوءاستفاده از غفلت مسئولين شبكه دوم سيما، سريال شهريار را ساخت كه در قسمتهاي انتهايي آن، شاعر انقلابي ايران، به شكل يك مجنون به تصوير درآمد. اتفاقي كه واكنش دختر شهريار را در پي داشت.
تبريزي يكي از حاميان سران فتنه است كه در جديدترين كار سينمايي اش، در نقش وكيل مدافع اراذل و اوباش و معاندين آشكار شده است.
اعتراض معاونت سينمايي
به عملكرد ضدايراني جشنواره فيلم برلين
معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عملكرد ضد ايراني مسئولين جشنواره فيلم برلين اعتراض عملي كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، در پي تجليل مضحك جشنواره صهيونيستي فيلم برلين از يك مجرم ضد امنيتي به نام جعفر پناهي، جواد شمقدري معاون سينمايي، كارمندان دولتي اعزام شده به جشنواره ياد شده را به تهران فراخواند.
مسئولين جشنواره فيلم برلين، با آگاهي از جرم و وضعيت قضايي پناهي، وي را به عنوان داور انتخاب كردند تا يك بار ديگر ماهيت سياسي و ضد ايراني جشنواره شان را به اثبات برسانند.
پناهي فردي است كه در طول فتنه سال 88، در كنار چند فيلم ساز صهيونيست، به حمايت از اراذل و اوباش پرداخت. وي بمنظور برجسته سازي پروژه كشته سازي موسوي و كروبي، در بهشت زهرا حاضر شد و چند ساعتي به دست نيروهاي امنيتي بازداشت شد.
وي هنگامي كه در زيرزمين خانه اش، قصد مستندنمايي ادعاهاي كروبي درخصوص شكنجه و تجاوز در زندان ها را داشت، دستگير شد.
لغو كنسرت خواننده فراري در مالزي به دليل توهين به اسلام
كنسرت محسن نامجو، خواننده هتاك و فراري كه قرار بود در 18 فوريه سال جاري در كوالالامپور برگزار شود، در پي مخالفت گسترده نخبگان و مردم مسلمان مالزي لغو شد.
به گزارش فارس، دكتر داتوك ياتيم وزير فرهنگ، اطلاعات و ارتباطات مالزي اعلام كرد: با توجه به نامتناسب بودن اين كنسرت با شئون ديني و ماهيت جهان گرايانه فرهنگ مالزي، دولت اجازه برگزاري اين كنسرت را نخواهد داد.
تقاضاي تامين كنندگان مالي اين برنامه ديروز در نشست كميته آژانس مركزي بررسي درخواست هاي هنرمندان خارجي مطرح شد كه با توجه به وهن اسلام در آهنگ هاي اين خواننده فراري با مخالفت اعضا مواجه گرديد.
اداره توسعه اسلامي در سپنگ، ضمن تأييد تمسخر مقدسات در ترانه هاي نامجو از مقامات خواسته بود كه از اجراي اين كنسرت در مالزي جلوگيري به عمل آورد.
محسن نامجو پيش از اين آيات قرآن را به صورتي وهن آلود و با استفاده از آلات موسيقي خوانده بود كه با واكنش مواجه شده بود.
وي همچنين چندي پيش اقدام به اجراي يك كنسرت عليه نظام نمود كه در آن برنامه «گلشيفته فراهاني» به دكلمه اشعار پرداخت.
تقدير از عملكرد شبكه هاي العالم و پرس تي وي در جنگ نرم
رئيس سازمان صدا و سيما در مراسمي از عملكرد موفق حوزه برون مرزي رسانه ملي شبكه هاي العالم و پرس تي وي در پوشش انقلاب مردم مصر و تحولات منطقه تقدير كرد.
به گزارش مهر، عزت الله ضرغامي با تشريح نقش رسانه ها در شكل دهي و هدايت افكار عمومي و اعتمادسازي خوب شبكه هاي العالم و پرس تي وي گفت: بايد مراقب بود رسانه هاي وابسته با شيطنت هاي حرفه اي حركت پاك و مردمي مصر را منحرف نكنند.
وي افزود: ايجاد محدوديت بر سر راه دسترسي مردم منطقه و نيز كشورهاي غربي به اين شبكه ها، از قبيل هك كردن سايت العالم و حملات مكرر به خبرنگاران و تصويربرداران آن، حذف آنها از روي ماهواره نايل ست در چند ماه گذشته، مسدود كردن حساب هاي پرس تي وي در انگلستان و ديگر اقدامات مشابه گواه صادقي بر تاثير رو به گسترش اين شبكه ها در شكستن هژموني رسانه اي غرب است و كشورهايي كه به ظاهر با تبليغ گوشخراش «دسترسي به اطلاعات حق مردم است» را وجهه همت خود قرار داده اند، از ترس فراگير شدن آگاهي در جامعه خود به انواع روش ها مانع از دسترسي مردم به اين شبكه ها مي شوند.

 



با صدور اطلاعيه اي جامعه مدرسين حوزه علميه قم
پيروزي انقلاب اسلامي مصر را به ملت آن كشور تبريك گفت

جامعه مدرسين حوزه علميه قم در حمايت از انقلاب اسلامي مردم مصر اطلاعيه اي صادر كرد.
در اين اطلاعيه آمده است: اخبار پيروزي مردم كشور اسلامي مصر در سرنگوني رژيم آمريكايي حسني مبارك، موجي از شادي و افتخار را در اين كشور و ديگر كشورهاي اسلامي پديد آورد.
مردم مسلمان مصر با اين حركت اسلامي خود نشان دادند كه توان مقابله با رژيم هاي طاغوتي و مستكبران عالم را دارند و به ژست هاي دروغين و هيمنه پوشالي آمريكا و انگليس و اسرائيل وقعي نمي نهند. همچنين تحولات مصر و منطقه پيام آور موج عظيم بيداري اسلامي و فريادهاي اسلام خواهي در كشورهاي اسلامي است كه بي ترديد سرمشق همه آنها، انقلاب شكوهمند اسلامي ايران و انديشه هاي وحدت آفرين و بيدارگرانه امام راحل، خميني كبير و نيز ولي امر مسلمين جهان حضرت آيت الله خامنه اي«مدظله العالي» است.
اين اطلاعيه مي افزايد: اكنون كه به فضل پروردگار رژيم منحوس مبارك سرنگون شده، مردم شريف مصر در آزمون بزرگ ديگري قرار دارند و آن حراست از دستاوردهاي بيداري اسلامي و جلوگيري از نفوذ ايادي آمريكايي و انگليسي در تصميم گيري هاي حساس اين كشور و حفظ استقلال و وحدت كلمه است كه در اين ميان، استفاده از تجربيات گرانسنگ انقلاب اسلامي، باعث پيشرفت فراوان تر و خنثي شدن نقشه هاي دشمنان خواهد بود.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم، ضمن تبريك اين پيروزي به ملت مسلمان مصر، توفيق روزافزون برادران مسلمان را در همه كشورهاي اسلامي از خداوند متعال خواستار است.

 



آيت الله صافي گلپايگاني نسبت به انتشار كتاب هاي عرفان كاذب هشدار داد

يكي از مراجع عظام تقليد در قم، ضمن هشدار نسبت به انتشار كتاب هاي عرفاني كاذب يادآور شد در بسياري از اين سري كتاب ها عمدتاً مطالب نامربوط و بيگانه با معنويت حقيقي ارائه مي شود.
به گزارش ايرنا به نقل از مركز خبر حوزه، آيت الله لطف الله گلپايگاني در ديدار دست اندركاران برگزاري دوازدهمين همايش كتاب سال حوزه افزود: كتاب هاي ديني كه براي استفاده عموم منتشر مي شود، بايد ادبيات ساده و روان داشته باشند و نويسندگان از اغماض نويسي پرهيز كنند.
وي در ادامه برتلاش روزافزون مسئولان حوزوي مبني بر معرفي فرهنگ اهل بيت(ع) در جوامع علمي جهان تأكيد كرد و گفت: يكي از فوائد اين همايش اين است كه طلاب و فضلا را نسبت به كارهاي علمي و پژوهشي تشويق مي كند و باعث مي شود افراد داراي استعداد در رشته هاي مختلف وارد فعاليت شده و افرادي در اين عرصه تربيت شوند.
آيت الله صافي گلپايگاني، فعاليت كتاب سال حوزه در معرفي كتب برجسته حوزه به مجامع علمي را مهم ارزيابي كرد و افزود: اين كار بسيار مناسبي است، اما بايد دقت شود كتاب هايي كه برگزيده و معرفي مي شوند، عيب و نقص و مورد منفي در آنها نباشد زيرا كتاب هاي ديني و حوزوي با اعتقاد، فكر و ايمان مردم سر و كار دارند. اين مرجع تقليد، كار داوري كتب حوزوي را كاري مهم دانست و اظهار داشت: بايد ترتيبي اتخاذ شود افرادي داوري و گزينش آثار را برعهده داشته باشند كه مستقيم الطريقه و حسن الطريقه باشند.

 



تصويب آئين نامه ساماندهي رسانه هاي ديجيتال

رئيس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، از تصويب آئين نامه ساماندهي رسانه هاي ديجيتال خبر داد.
«عيسي زارع پور» عصر دوشنبه در آئين افتتاح چهاردهمين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتالي كشور در اراك گفت: آئين نامه ساماندهي رسانه هاي ديجيتال، ظرفيت مناسبي را در اين عرصه فراهم خواهد كرد.
وي افزود: در اين آئين نامه در 33 محور از فعالان عرصه رسانه هاي ديجيتال و بخش خصوصي حمايت شده است.
زارع پور گفت: اعتبارات اين بخش نيز در بودجه فرهنگي افزايش خواهد يافت.
وي گفت: در قالب اين آئين نامه، محتواي ديجيتال كشور متحول و فضاي جديدي در وزارتخانه براي توسعه رسانه هاي ديجيتال فراهم مي شود.
رئيس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سهم ايران را در صادرات رسانه هاي ديجيتال ناچيز عنوان كرد و گفت: توسعه فعاليت در عرصه رسانه هاي ديجيتال موجب ارزش افزوده بيشتر و آشنايي كامل تر افكار عمومي جهان با فرهنگ ايران اسلامي خواهد شد.
وي ساماندهي، فرهنگ سازي و استفاده صحيح از ديجيتال را از برنامه هاي مهم مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كشور عنوان كرد.
وي افزود: راه اندازي شبكه فرهنگي از اقدامات بسيار مهم و اثرگذار در اين عرصه است كه فاز نخست آن در سال آينده در استانها راه اندازي خواهد شد كه سهم استان مركزي 15 مركز و شبكه است.

 



توسط متخصصان كشور انجام شد ساخت قطورترين برج پالايشگاهي كشور در اراك

قطورترين برج پالايشگاهي كشور روز سه شنبه وارد طرح توسعه پالايشگاه شازند شد.
به گزارش ايرنا، اين برج به وزن 700 تن، طول 60 متر و قطر ده متر با هدف افزايش ظرفيت بنزين كشور به همت و ابتكار متخصصان شركت ماشين سازي اراك طراحي و ساخته شده است.
به دليل سنگيني و قطور بودن اين سازه، حمل آن از فاصله 30 كيلومتري اراك تا پالايشگاه امام خميني(ره) شازند، 14 روز به طول انجاميد.
عمليات ساخت اين سازه فلزي عظيم در مدت هجده ماه با صرف 10 ميليون يورو انجام شده و به زودي در طرح توسعه پالايشگاه امام خميني(ره) شازند نصب و راه اندازي خواهد شد.
برج تقطير پالايشگاهي به عنوان سازه اصلي و استراتژيك وظيفه تبديل هيدروكربن هاي سنگين به مشتقات نفتي را برعهده دارد.

 



نرم افزار جامع فقه اهل بيت(ع) در قم توليد شد

نرم افزار جامع فقه اهل بيت(ع) به همت مركز تحقيقات رايانه اي علوم اسلامي قم توليد شد.
به گزارش ايرنا، مسئول كنترل كيفيت نرم افزار هاي مركز تحقيقات رايانه اي نور و مدير اجراي اين نرم افزار در گفت وگو با خبرنگاران افزود: متن يك هزار و251 عنوان كتاب فقهي از بيش از 400 مولف از قرن يكم هجري تاكنون در قالب سه هزار جلد كتاب در اين نرم افزار ارائه شده است.
حجت الاسلام «عليرضا رحيمي ثابت» افزود: قابليت هاي فراوان پژوهشي در اين نرم افزار ارائه شده است كه با استفاده از آن بهره گيري مطلوب از منابع فقهي امكان پذير مي شود.
وي ادامه داد: يك هزار و64 عنوان كتاب عربي و 187 عنوان كتاب فارسي در اين نرم افزار گردآوري و در اختيار علاقه مندان قرار گرفته است.
وي گفت: همچنين 14كتاب لغت نامه نيز در اين نرم افزار گنجانده شده كه از ويژگي هاي آن اين است كه از لغت نامه هاي مورد اعتماد قرون اوليه و برخي نيز در زمان ائمه اطهار(ع) نگاشته شده است.
رحيمي گفت: اين نرم افزار جامع همچنين داراي 9 دوره اصطلاحات فقهي و اصولي است.
وي آيات الاحكام و 143 قاعده فقهي و پيوند آنها با سرفصل عناوين و متن كتابها را از جمله امكانات اين نرم افزار ذكر كرد.
رحيمي، نرم افزار جامع فقه اهل بيت را حاصل تلاش هشت ساله كارشناسان مركز تحقيقات رايانه اي علوم اسلامي خواند و گفت: اين نرم افزار همزمان با هفته وحدت رونمايي مي شود.
وي افزود: نسخه انگليسي و عربي اين نرم افزار نيز در آينده نزديك عرضه خواهد شد.

 



توسط متخصصان جهاد دانشگاهي نيروگاه 50 كيلوواتي هيبريدي در تبريز ساخته شد

رئيس جهاد دانشگاهي آذربايجان شرقي گفت: نيروگاه 50 كيلوواتي هيبريدي توسط متخصصان جهاد دانشگاهي تبريز ساخته شد و اسفند امسال در جزيره خارك نصب مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، احمد فرشبافيان صبح ديروز در تبريز افزود: يك هزار و600 ميليون ريال براي ساخت اين نيروگاه هزينه شده و طرح هاي مطالعاتي اين طرح چهار ماه زمان برده است و 6 ماه براي ساخت آن زمان صرف شده است.
وي گفت: توربين اين نيروگاه كه از خارج خريداري شده بود با مهندسي معكوس در داخل ساخته خواهد شد و از اين پس پروژه هاي داخلي بدون نياز به توربين هاي خارجي ساخته مي شوند.
رئيس جهاد دانشگاهي آذربايجان شرقي همچنين از توجه اين مركز به درمانهاي گياهي خبر داد و اضافه كرد: ايجاد بيمارستانهاي گياه دارويي با توجه به آرزوي رهبري در اين زمينه، با ايجاد درمانگاههاي گياهان دارويي در حال انجام است و در اين راستا مركز مطالعاتي در حال فعاليت است.
فرشبافيان همچنين از راه اندازي مركز ناباروري در استان توسط جهاد دانشگاهي آذربايجان شرقي خبر داد و گفت: اين مركز با 5 ميليارد ريال هزينه تا 20 اسفندماه جاري در تبريز به بهره برداري مي رسد.

 



مدير كل سياسي و انتخابات وزارت كشور: فتنه گران براي ايجاد اغتشاش نيازي به مجوز وزارت كشور ندارند

مدير كل سياسي و انتخابات وزارت كشور گفت: جريان فتنه قدرت نرم نظام جمهوري اسلامي را به رخ جهانيان كشيد.
«محمود عباس زاده مشكيني» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اراك افزود: بصيرت ملت ايران در حمايت از نظام جمهوري اسلامي در راهپيمايي 22 بهمن سبب شد كه بيگانگان آبروي نداشته خود را خرج عناصر سوخته و خودفروخته نفاق در كشور كنند و با دعوت از مردم براي راه پيمايي غيرقانوني بار ديگر شكست سختي بخورند.
وي گفت: مردم ايران پس از فتنه 88 راه خود را از عناصر خودفروخته و معلوم الحال جدا كرده اند و با شناختن چهره واقعي نفاق در سايه دانايي محوري، قدرت نرم خود را در انزواي سياسي اين افراد نشان دادند.
وي گفت: فتنه گران بعد از انتخابات در خيابان هاي تهران با شعار «نه غزه، نه لبنان» با چراغ سبز بيگانگان حاضر شدند و موضوع حمايت آنان از جنبش مردم مصر پوشالي است و مردم بصير ايران اين مسائل را به خوبي مي فهمند و تحليل مي كنند.
وي افزود: خيزش هاي اخير انقلابي منطقه الگو گرفته از انقلاب سال 57 عليه ليبراليسم است و اما اعتراضات كور جنبش سبز پارسال فتنه گران، خيزش ليبراليسم عليه انقلاب و اسلام است و درخواست تظاهرات از سوي عناصر اين جريان به بهانه حمايت از مردم مصر طنزي بيش نيست.
وي اظهار داشت: فتنه گران براي ايجاد اغتشاش نيازي به مجوز وزارت كشور ندارند چون مجوز آنها توسط كاخ سفيد، بي بي سي، منافقين و رژيم صهيونيستي صادر مي شود و در راستاي اهداف جنگ نرم دشمن است.
وي افزود: فتنه گران در اغتشاش 25 بهمن در تهران با عدم همراهي مردم جواب دندان شكني را گرفتند ولي اين مغاير با برخورد قانوني با آن ها نيست.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14