(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 4 اسفند 1389- شماره 19871

پاي صحبت مردم
استاندار گيلان خبرداد تخصيص اعتبار براي به زراعي و افزايش كيفيت برگ سبز چاي
ايران در كيهان
آغاز آبگيري سد مخزني ارس 2
درخواست هند براي گسترش روابط با ايران
اجراي طرح انتقال آب و گاز به بهاباد يزد
اصفهان رتبه نخست گازرساني كشور را كسب كرد
برق دار شدن تمامي روستاهاي بالاي 10 خانوار در اردبيل
جشنواره غذاهاي سنتي در انارك برگز ار شد
با حضور مديرعامل شركت آب و فاضلاب كشور بهره برداري ازطرح تصفيه خانه فاضلاب بهارستان آغاز شد
خريد تضميني آب شركت هاي سرمايه گذاري بخش كشاورزي مصوب شد
بازديد دانشجويان كردستان از مناطق عملياتي جنوب
آموزش و پرورش استان خبر داد شركت دانش آموزان همداني در دوره پيشگيري از اعتياد
استاندار زنجان: محاكمه سران فتنه، خواست آحاد مردم ايران است
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي:
نساجي مازندران از جايگاه اصلي خود فاصله گرفته است
استاندار زنجان: ثبت شركت هاي تعاوني به نام ادارات دولتي ممنوع است



پاي صحبت مردم

چه كسي مسئول اين پروژه نيمه كاره است؟
گوگان-خبرنگار كيهان:
متاسفانه علي رغم انجام بيش از 90درصد از عمليات اجرايي ساختمان سالن سرپوشيده ورزشي شهيد تيمورلو واقع در گوگان از توابع استان آذربايجان شرقي، هيچ مسئولي در قبال اين ساختمان كه تنها به خاطر كمتر از ده درصد فاقد بهره برداري است، پاسخگو نيست.
از آنجا كه بهره برداري از اين سالن مي تواند در ورزش اين منطقه نقش برجسته و موثري داشته باشد مسئولان استان نسبت به تكميل اين پروژه اقدام كنند.
كم لطفي اداره پست مهران
مهران- خبرنگار كيهان :
در حالي كه اداره مخابرات براي توزيع هر قبض مبلغ 2000 ريال به اداره پست پرداخت مي كند، متاسفانه در چند ماه اخير كم لطفي اداره پست شهرستان مهران در حق شهروندان مهراني باعث شده قبوض تلفن (همراه و ثابت) بموقع در اختيار شهروندان قرارنگيرد و باعث مشكلات و معضلاتي براي مردم اين منطقه شود. اميد است در سال همت مضاعف و كار مضاعف شاهد اين چنين بي نظمي و كم كاري نباشيم و مسئولان به طور جد در اين زمينه پاسخگو باشند.
روستاهاي طالب كندي و قشلاق هنوز برق ندارد
علي سليماني- مشكين شهر:
علي رغم اعلام وزارت نيرو مبني بر اينكه روستاهاي بالاي 20 خانوار در سراسر كشور از نعمت برق برخوردار شده اند اما متاسفانه روستاهاي طالب كندي و قشلاق از توابع مشكين شهر استان اردبيل از اين نعمت كه نعمات جانبي فراواني نيز به همراه دارند محروم مانده اند. اين در حالي است كه اين روستاها به لحاظ فاصله كمتر از 2 كيلومتر با پست برق 20 كيلوولتي فاصله دارد.
اميد است مسئولان استان و مخصوصاً مديريت برق مشكين شهر در اين راستا اقدام جدي وگام موثري بردارد.

 



استاندار گيلان خبرداد تخصيص اعتبار براي به زراعي و افزايش كيفيت برگ سبز چاي

رشت- خبرنگاركيهان:
نماينده ويژه رئيس جمهور در امور چاي از تشكيل كار گروه ويژه كشاورزي به رياست معاون اول رئيس جمهوري خبرداد.
روح الله قهرماني در حاشيه بازديد از مزارع و كارخانجات چايسازي استان گيلان افزود: اين كار گروه با حضور وزراي مربوطه و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با محوريت بررسي وضعيت محصولات چاي، برنج، ابريشم و زيتون تشكيل مي شود.
استاندار گيلان در اين بازديد كه علي آبادي معاون اجرايي معاون اول رئيس جمهور نيز وي را همراهي مي كرد گفت: براي اولين بار در سال جاري تمامي محصولات چاي خشك توليدي نيمه اول سال بفروش رسيد.
نماينده عالي دولت هم چنين از تخصيص اعتبارات مناسب براي بهزراعي، آبياري تحت فشار، افزايش كيفيت برگ سبز چاي در باغها و نوسازي كارخانجات چايسازي در كنار احداث كارخانجات جديد در استان خبرداد و گفت: از سوي ديگر برخلاف گذشته كه چاي خشك داخلي بصورت سنتي وارد بازار مي شد اكنون در بسته بندي هاي مختلف و ارزان به بازار عرضه مي شود.
وي از اقدامات تازه براي توليد نوشابه چاي، كافئين و پودر چاي در سطح استان خبر داد و گفت: با تلاشها و اقدامات بعمل آمده در حال حاضر صنعت چاي كشور در بهترين وضعيت بسر مي برد.

 



ايران در كيهان

پيوستن نيشابور به شبكه بين شهري ميراث فرهنگي و معنوي جهان
مشهد- خبرنگار كيهان: كميسيون ملي يونسكو در ايران، لوح الحاق شهر نيشابور به شبكه همكاري بين شهري ميراث فرهنگي و معنوي جهان را به شهرداري نيشابور اهدا مي كند.
دبيركل اين كميسيون گفت: تصويب كنوانسيون ميراث فرهنگي و معنوي يونسكو در اكتبر 2003 گامي موثر براي حفاظت و صيانت از ابعاد مختلف ميراث فرهنگي و معنوي است كه در جريان تحولات فزاينده و پرشتاب فناوري و گسترش ارتباطات در سطوح ملي، منطقه اي و جهاني در معرض خطر نابودي و تغييرات قرار گرفته اند.
دكتر سعيدآبادي افزود: در نشست شهرداران كشورهاي مختلف جهان كه سال 2010 در جمهوري چك برگزار شد شهرهاي شيراز و نيشابور به خاطر سابقه و غناي ماندگار خود به شبكه همكاري بين شهري براي حفاظت از ميراث فرهنگي و معنوي ملحق شدند.
بهره برداري از 37 پروژه
اردبيل- خبرنگار كيهان: 37 پروژه و طرح عمراني با اعتباري بالغ بر 35 ميليارد ريال در شهرستان خلخال افتتاح شد.
بهسازي و آسفالت راه روستايي، طرح توسعه شبكه فاضلاب شهر خلخال، اصلاح و توسعه شبكه آب شرب شهر خلخال، آبرساني روستايي آسفالت معابر شهري، برق رساني به جايگاه هاي سي ،ان،جي شهرهاي كلور و هشتجين و بند انحرافي از جمله اين طرح ها است.
افتتاح مركز تصويربرداري پزشكي
بروجرد- خبرنگار كيهان: مركز تصويربرداري پزشكي ديجيتالي پرتو شامل بخش هاي MRI- سي تي اسكن- مولتي اسلايس- سونوگرافي ديجيتالي- راديولوژي ديجيتال- سفالومتري و OPG - ماموگرافي ديجيتال و دستگاه سنجش تراكم استخوان در بروجرد افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
اين مركز با 500 مترمربع زمين و زيربناي 1700 مترمربع در چهار طبقه با هزينه 3 ميليارد و 500 ميليون تومان هزينه احداث شده است.
اخطاريه 50 واحد آلاينده
قزوين- خبرنگار كيهان: مديركل حفاظت از محيط زيست استان قزوين گفت: تعدادي از واحدهاي صنعتي اين استان درحال حاضر آلاينده محيط زيست هستند و ما براي بيش از 50 واحد صنعتي اخطاريه صادر كرديم و از آنها خواسته ايم طي فرصت داده شده مقررات استاندارد محيط زيست را رعايت كنند.
افتتاح ساختمان دادگستري بناب
بناب- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور رئيس دادگستري استان آذربايجان شرقي ساختمان جديد دادگستري بناب افتتاح شد. اين ساختمان با اعتباري بالغ بر 18 ميليارد ريال و با زيربناي 4 هزار و 60 مترمربع احداث شده است.
يادواره شهدا
مانه و سملقان- خبرنگار كيهان: با حضور نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي نمايندگان شهرستان هاي بجنورد، مانه و سملقان، گرمه جاجرم خانواده هاي معظم شهدا بسيجيان و قشرهاي مختلف جامعه مسئولان دستگاه هاي اجرائي اولين يادواره 89 شهيد آشخانه برگزار شد.
بهره برداري از چند طرح عمراني
زرين شهر- خبرنگار كيهان: با حضور معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري اصفهان مركز پرورش ماهي قزل آلا به روش مدار بسته، مرغداري گوشتي 20 هزار قطعه اي روستاي هاردنگ، غسالخانه زرين شهر و محوطه سازي اطراف، زمين چمن شهر چرمهين، ترميم و بهسازي آسفالت و شانه سازي محور ورنامخواست- سفيددشت، منبع آب بتوني ده هزار متر مكعبي و ورزشگاه شهيد حميدرضا رجايي فولادشهر، به بهره برداري رسيدند.
موزه ساعت در اروميه افتتاح شد
اروميه- خبرنگار كيهان: موزه ساعت اروميه در فضاي 300 مترمربع داير شد. اين موزه به منظور شناساندن تاريخچه زمان در كل دنيا و زمان ورود ساعت به ايران براي علاقه مندان راه اندازي شده است. ساعت هايي كه در اين موزه در معرض ديد عموم قرار دارد از خود استان و برخي ديگر از شهرها و كشورهاي جهان جمع آوري شده است.
گفتني است ساعت آبي منحصر به فردي در اين موزه به نمايش گذاشته شده كه در اين صنعت و در جهان نادر است.

 



آغاز آبگيري سد مخزني ارس 2

اروميه -خبرنگاركيهان:
آبگيري سد مخزني ارس 2 درمنطقه جنوب رودخانه ارس و درفاصله 25كيلومتري مرز آذربايجان غربي وجمهوري نخجوان آغاز شد.
عمليات ساخت سد مخزني ارس 2 به منظور بهره برداري از حق آبه كشور از رودخانه ارس و درخارج از بستر رودخانه از سال گذشته آغاز شده بود.
با آغاز بهره برداري از اين طرح بيش از 4ميليون و 700هزار متر مكعب آب تنظيم شده و براي بيش از هزار و 520 هكتار از اراضي منطقه، تأمين آب مي شود.
سد ارس 2 از نوع خاكي با هسته رسي و داراي 686 متر طول تاج و 22متر ارتفاع از سطحي پي است.
نماينده مجري طرح سد ارس 2درمراسم آغاز آبگيري اين طرح از اجراي پنج طرح مهم دربخش آب درمنطقه خبر داد و گفت: اين طرح ها شامل ايستگاه پمپاژ قنبركندي، سدمخزني ارس2،سد مخزني قيقاج، احداث شبكه پاپاب سدها و آبياري دشت شيبلو هستند.
بهروز شقاقي با اشاره به اينكه اجراي اين طرح ها در دستوركار قراردارد، گفت: براي تسريع و تكميل روند اجراي طرح هاي مذكور 450 ميليارد ريال اعتبار نياز است.

 



درخواست هند براي گسترش روابط با ايران

تبريز- خبرنگار كيهان:
پيشرفت هاي ايران، كاملا به نفع منطقه است و هند، خواستار گسترش روابط و توسعه مناسبات خود با ايران است.
سفير هند در تهران در ديدار با استاندار آذربايجان شرقي در محل استانداري تبريز با اعلام مطلب فوق افزود: هندوستان نيز در مسير پيشرفت قراردارد و رشد اقتصاد سالانه آن از 8 درصد گذشته و مي توان گفت پيشرفت هاي هر دو كشور، به نفع منطقه است.
سانجي رسينگ تاكيد كرد: دهلي نو، از تعميق و توسعه روابط با تهران استقبال مي كند و به دنبال گسترش روزافزون مناسبات با ايران است.
جمهوري اسلامي ايران، دومين تامين كننده نفت خام هند است و هم اكنون بزرگ راه هاي هند و نيز پروژه هاي نفت و گاز اين كشور، توسط ايران اجرا مي شود.
سفير هند در ايران سپس اظهار داشت: تبريز به عنوان يك شهر كاملا مهم و حايز توجه، براي هند حكم يك شهر ويژه را دارد و اكتبر سال جاري يك هيئت تجاري و صنعتي از هند وارد تبريز مي شوند تا تفاهم نامه اي را با اتاق بازرگاني اين شهر امضا كنند.

 



اجراي طرح انتقال آب و گاز به بهاباد يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
طرح انتقال آب و گاز به شهرستان بهاباد با 120 ميليارد ريال اعتبار انجام مي شود.
فرماندار بهاباد در مراسم بازديد خبرنگاران از پروژه هاي در دست اجراي اين شهرستان گفت: براي انتقال آب 70 ميليارد ريال و براي انتقال گاز شهري 50 ميليارد ريال اختصاص يافته است.
احمدقاسمي افزود: شهرستان بهاباد از ظرفيت هاي بالايي در حوزه معدني و كشاورزي برخوردار است و 85 درصد مواد اوليه كارخانجات كاشي از اين شهرستان تامين مي شود.
وي با بيان اينكه سالانه يكهزار و پانصد كيلوگرم زعفران مرغوب در بهاباد توليد مي شود، اظهار داشت: اين منطقه يكسال است كه به شهرستان تبديل شده و طي اين يكسال در شاخص هاي مختلف توسعه رشد قابل توجهي داشته است.
قاسمي افزود: طي دو سال گذشته 15 روستا با اعتبار 30 ميليارد ريال بهسازي شده است و از سوي سازمان ملل نيز با 25 ميليارد ريال اعتبار پروژه (مناريت) با هدف تحول اداري و كارآفريني و استقلال پايدار و به عنوان شهر سالم به اجرا درخواهد آمد.
وي خاطرنشان كرد در حال حاضر 66 واحد مسكن مهر در اين شهرستان در حال ساخت است.
فرماندار بهاباد افزود: دولت امسال 89 پروژه با هزينه 145 ميليارد ريال در اين شهرستان جديد به اجرا درآورده كه تحولات چشمگيري را در منطقه ايجاد كرده است.
به گفته وي منحصر به فردترين و كامل ترين موزه فسيل و سنگ كشور در اين شهرستان وجود دارد و مردم منطقه توانسته اند در زمينه هاي قرآن و نهج البلاغه و... در كشور رتبه هاي برتر را كسب كنند.

 



اصفهان رتبه نخست گازرساني كشور را كسب كرد

كاشان- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت گاز استان اصفهان، از كسب رتبه نخست اين استان در كشور در زمينه گازرساني خبر داد.
مرتضي طغياني درحاشيه مراسم بهره برداري از طرح هاي گازرساني به روستاهاي كاشان گفت: 97 درصد مردم شهرنشين و بيش از 65 درصد مردم روستاهاي اين استان از نعمت گاز طبيعي برخوردارند و در مجموع يك هزار و 200 شهر و روستاي اين استان زير پوشش گاز هستند.
به گفته وي طبق برنامه ريزي انجام شده تا دوسال آينده پوشش گازرساني استان 100 درصد مي شود.
طغياني بزرگترين طرح گازرساني استان را خط انتقال اصفهان بزرگ و كاشان دانست و اظهار داشت: اين طرح 12 پروژه اجرايي داشته و 10 پروژه ديگر با اعتباري بالغ بر 500 ميليارد ريال در دست اقدام است.
وي يادآور شد: درسطح استان از مجموع يك هزار و 130 روستا، 840 روستاگاز رساني شده و گازرساني به 300 روستا نيز در دست اقدام است كه تا 2 سال آينده به بهره برداري مي رسد.
مديرعامل شركت گاز استان اصفهان تصريح كرد: 128 ايستگاه سي. ان .جي با اعتبار 140 ميليارد تومان در سطح اين استان راه اندازي شده و 12 ايستگاه ديگر نيز تا پايان سال به بهره برداري مي رسد.به گفته وي 3 هزار كيلومتر شبكه گذاري گاز در دست اجراست.

 



برق دار شدن تمامي روستاهاي بالاي 10 خانوار در اردبيل

اردبيل- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان اردبيل گفت: تمامي روستاهاي بالاي ده خانوار در استان اردبيل برق دار شده است.
عليرضا عليزاده افزود: در سطح استان هيچ روستاي بالاي ده خانوار بدون برق وجود ندارد و تعداد محدودي روستا و قشلاق زير پنج خانوار بدون برق است كه با تأمين اعتبار به اين روستاها و قشلاقات نيز برق رساني خواهد شد.
وي گفت: در دهه فجر به 15 روستا و قشلاق در استان برق رساني شده كه اين مناطق شامل 10 روستا و قشلاق دربيله سوار، 3 روستا و قشلاق درگرمي و دو روستا در مشگين شهر مي باشد.
وي گفت: قبل از انقلاب در استان تعداد 20 روستا داراي برق بوده است و اينك به بركت انقلاب اسلامي تعداد 1493 روستا از نعمت برق برخوردار مي باشند.

 



جشنواره غذاهاي سنتي در انارك برگز ار شد

نايين- خبرنگار كيهان:
20 تن از زنان اناركي با شركت در جشنواره پخت غذاهاي سنتي، غذاهاي سنتي و بومي خود را در معرض ديد علاقه مندان قرار دادند.
اين جشنواره كه با همكاري شوراي شهر، بسيج خواهران و مجتمع معدن سرب نخلك و كتابخانه انارك برگزار شده بود تعدادي از غذاهاي اين شهر از جمله دم-پخت ارزن، آش كشك، كاچي، آش ماش صحرايي، چهل مغز، بز قرمه، آش ارزن، انواع نان، شيريني محلي و دسر، آجيل پلو، كله جوش، انواع ترشي، كوفته محلي، رب ريواس، رب انار، سيرابي، كله پاچه و نان خشك محلي كه از غذاهاي لذيذ و خوشمزه در انارك است كه مورد تماشاي مسافران عبوري در اين شهر كويري قرار گرفت.
بخشدار انارك گفت: غذاهاي اناركي بسيار متنوع هستند و اين امر نشان دهنده سليقه و هنر زنان اين شهر كويري است.
محمدحسين اقبال گفت: برگزاري جشنواره غذاهاي سنتي مي تواند در شناساندن فرهنگ غني شهرستان بسيار تاثيرگذار باشد.
وي افزود: اين جشنواره باعث ترويج غذاهاي سنتي و جلوگيري از روي آوردن مردم به غذاهاي غربي و فوري مي شود. وي غذاهاي سنتي را بسيار مفيد و مغذي دانست و گفت: استفاده از غذاهاي سنتي در رستوران ها نه تنها در انارك بلكه در كشور نيز بايد رواج يافته و در معرفي غذاهاي سنتي و بومي كمك شاياني كند.
وي در ادامه به گنجاندن غذاهاي محلي و بومي هر منطقه در منوي رستوران ها در ايام نوروز تاكيد كرد.
در پايان اين جشنواره به نفرات برتر هدايايي اهدا شد.

 



با حضور مديرعامل شركت آب و فاضلاب كشور بهره برداري از طرح تصفيه خانه فاضلاب بهارستان آغاز شد

بهارستان- خبرنگاركيهان:
درمراسمي با حضور مشاور وزير نيرو و مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور بهره برداري از طرح تصفيه خانه فاضلاب شهر بهارستان در استان اصفهان آغاز شد.
دراين مراسم مشاور وزير نيرو و مديرعامل شركت مهندسي آبفاي كشور با اشاره به اينكه ميزان بارندگي در كشور ما كمتر از يك سوم متوسط بارندگي در دنياست، گفت: وضعيت آب در كشور ما بسيار هشداردهنده است و در صورت عدم صرفه جويي حتي نگراني هايي براي تأمين آب آشاميدني در قسمت هايي از كشور وجود دارد.
ثمره هاشمي با بيان اينكه بيش از 90 درصد منابع آبي قابل استحصال كشور در بخش كشاورزي و با راندمان 30 تا 35 درصد استفاده مي شود و 65 تا 70 درصد اين آب ها به هدر مي رود، افزود: دراين شرايط لازم است پساب فاضلاب ها هم به طريقي به آب قابل استفاده در بخش كشاورزي تبديل شود.
وي در ادامه به 330 پروژه فاضلاب در كل كشور اشاره كرد و گفت: آب و فاضلاب استان اصفهان در اجراي پروژه ها رتبه نخست را دارد كه در دهه فجر امسال نيز 120 طرح آبفا با هزينه اي بالغ بر 540 ميليارد ريال دراين استان به بهره برداري رسيد.
مشاور وزير نيرو و مديرعامل شركت مهندسي آبفاي كشور با بيان اينكه سرانه مصرف آب در استان اصفهان 216 ليتر در شبانه روز است، خواستار اصلاح فرهنگ مصرف آب شد.
وي همچنين با اشاره به طرح هدفمندسازي يارانه ها گفت: تاكنون هيچ گونه شكايت و نارضايتي ازسوي مردم راجع به قبوض صادر شده است، دريافت نكرده ايم.

 



خريد تضميني آب شركت هاي سرمايه گذاري بخش كشاورزي مصوب شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
قانون خريد تضميني آب شركت هاي سرمايه گذار در بخش كشاورزي براي اجرا در برنامه پنجم توسعه كشور، مصوب شد.
مديرعامل شركت مديريت منابع آب ايران در كنفرانس خبري افزود: با تصويب اين قانون، زمينه جذب سرمايه گذاران در بخش مهار و بهره وري بهينه از آب در بخش كشاورزي فراهم شد و با تعيين تعرفه خريد آب از سال آينده، بازار خريد آب در كشور راه اندازي مي شود.
مهندس عليرضا الماسونديان با بيان اين خبر كه تعداد 120 سد مخزني با حجم تنظيمي 32 ميليارد مترمكعب آب در حال بهره برداري است، گفت: 125 سد مخزني با حجم تنظيم حدود 19 ميليارد متر مكعب در دست ساخت داريم و 158 سد مخزني در مرحله مطالعه هستند كه در برنامه پنجم توسعه احداث مي شوند و در سال هاي 92 و 93 بيشترين سدهاي در دست ساخت را در كشور خواهيم داشت كه دو ميليون و 200 هزار هكتار را سيراب مي كنند.
وي گفت: با بهره برداري از پروژه هاي در دست اقدام، طي سال هاي آينده ميزان توليد برق آبي كشور از 4700 مگاوات به 15 هزار مگاوات مي رسد.
مديرعامل شركت مديريت منابع آب ايران با اعلام اين خبر كه اسفندماه امسال جشن خودكفايي سدسازي در كشور برگزار مي شود، اعلام كرد: ايران از لحاظ سطح علمي و دانش سدسازي در دنيا رتبه اول و از نظر اجرا رتبه سوم را دارد.مهندس الماسونديان گفت: تمام مراحل مطالعه، طراحي و اجراي شبكه هاي سدسازي و ساخت قطعات ابزار دقيق، مكانيكال و برقي توسط متخصصان و شركت هاي ايراني ساخته مي شود.
وي اظهار داشت: 800 هزار شبكه اصلي و 1500 هكتار شبكه فرعي با اعتباري حدود 12 هزار ميليارد تومان در كشور طي سال هاي آينده به شبكه هاي آبياري كشور افزوده مي شود.

 



بازديد دانشجويان كردستان از مناطق عملياتي جنوب

سنندج- خبرنگاركيهان:
كارواني از دانشجويان دانشگاه هاي كردستان، از مناطق عملياتي جبهه هاي جنوب ديدن كردند.
به گزارش خبرنگاركيهان اعضاي اين كاروان 200 نفر با پنج دستگاه اتوبوس از سنندج عازم استان خوزستان شدند و ضمن اقامت چهار روزه دراين استان، از شهرهاي خرمشهر، اهواز، آبادان، هويزه، دهلاويه، طلائيه، شلمچه، دوكوهه، انديمشك و اروندكنار ديدن كردند و با حماسه آفريني هاي رزمندگان اسلام در دوران هشت سال حماسه دفاع مقدس آشنا شدند.
دانشجويان شركت كننده در كاروان راهيان نور از دانشگاه آزاد اسلامي واحد سنندج، دانشگاه كردستان، دانشگاه پيام نور و دانشگاه علوم پزشكي كردستان در جريان بازديدهاي خود با فضاي معنوي مناطق عملياتي جبهه هاي جنوب آشنا شدند و ياد و خاطره شهداي اين مناطق را گرامي داشتند.

 



آموزش و پرورش استان خبر داد شركت دانش آموزان همداني در دوره پيشگيري از اعتياد

همدان- خبرنگار كيهان:
65 هزار دانش آموز همداني تحت پوشش دوره پيشگيري از اعتياد قرار دارند.
به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش استان همدان، 65 هزار نفر از دانش آموزان، 1500 نفر از والدين دانش آموزان و 2500 نفر از كاركنان آموزش و پرورش اين استان تحت آموزش هاي مربوط به پيشگيري از گرايش به موادمخدر قرار دارند.
بنابر همين گزارش، اعتبار پيش بيني شده براي اجراي اين آموزش ها شامل تهيه بسته هاي فرهنگي، پوستر، بروشور، سي دي و... بالغ بر 105 ميليون ريال است كه با همكاري شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان تهيه و هزينه مي شود.

 



استاندار زنجان: محاكمه سران فتنه، خواست آحاد مردم ايران است

زنجان- خبرنگار كيهان:
استاندار زنجان با محكوم كردن فتنه افروزي هاي 25 بهمن گفت: محاكمه سران خائن فتنه خواست آحاد مردم انقلابي ايران است.
دكتر محمد رئوفي نژاد طي مصاحبه اي با خبرنگاران به تبيين جريانات اخير فتنه گران در روز 25بهمن پرداخت و گفت: در ادامه فتنه سال88، بار ديگر جريان آشوبگر با رهبري سران فتنه دست به تخريب اماكن زده و متأسفانه چند نفري از مردم نيز در اين حوادث زخمي و دو نفر از بسيجيان نيز به شهادت رسيدند.وي با بيان اين مطلب كه سران فتنه افراد ناآگاه و بي اطلاع از ظرفيتهاي مردم در حفظ نظام و انقلاب و آرمانهاي امام و شهدا نيستند اظهار داشت: مردم ايران با شناخت و هوشمندي، همواره چشم فتنه گران را از حدقه درآورده و در راه حفظ و حراست از نظام و انقلاب و دفاع از رهبري و ولايت يك لحظه نيز غفلت نكرده و در اين مسير ملاحظه هيچ شخص يا جريان سياسي را نكردند كمااينكه در گذشته مردم، قائم مقام رهبري، رئيس جمهور و نخست وزير را كه خائن به نظام بودند را حاشيه نشين كرده و مجلس نيز با اجازه امام(ره) آنها را بركنار كردند.

 



عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي:
 نساجي مازندران از جايگاه اصلي خود فاصله گرفته است

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: نساجي مازندران كه روزگاري علاوه بر تأمين مصارف داخلي در حوزه صادرات نيز فعال بود، امروزه با بحران و ركود روبرو شده است.
عزت الله اكبري در مراسم توديع و معارفه فرماندار شهرستان قائم شهر با اشاره به جايگاه برجسته صنعت نساجي مازندران در گذشته در خاورميانه اظهار داشت: نساجي مازندران كه در گذشته اي نه چندان دور با 6500 نفر كارگر و توليد پارچه ها و منسوجات متنوع و مرغوب علاوه بر تأمين نياز داخلي قادر به صادرات پارچه به كشورهاي منطقه نيز بود.
وي در ادامه افزود: متأسفانه امروز در اثر فرسودگي و قدمت بالاي ماشين آلات و عدم نوسازي به موقع دستگاه ها از يك سو و ضعف مديريت از سويي ديگر، شاهد بحران و ركود اقتصادي اين صنعت در استان هستيم.
نماينده مردم قائم شهر، سوادكوه و جويبار در خانه ملت گفت: عليرغم نياز مصرفي كشور به يك ميليارد و 850 ميليون متر پارچه در سال تنها 200 تا 300 ميليون متر پارچه در داخل توليد مي شود و مابقي نياز كشور از طريق واردات و يا قاچاق برطرف مي شود.
وي در ادامه از حمايت هاي دولت براي احياي مجدد صنعت نساجي در مازندران خبر داد و گفت: حمايت هاي شخص رئيس جمهور و وجود سرمايه گذار خارجي در اين حوزه مي تواند گام هاي اميدبخشي براي صنعت نساجي استان به همراه داشته باشد.

 



استاندار زنجان: ثبت شركت هاي تعاوني به نام ادارات دولتي ممنوع است

زنجان- خبرنگار كيهان:
استاندار زنجان صدور مجوز براي ثبت شركت هاي تعاوني به نام ادارات دولتي را در استان ممنوع اعلام كرد.
شوراي حفاظت از اراضي ملي كه با عنوان شوراي حفاظت از بيت المال نيز ناميده شده است به رياست دكتر رئوفي نژاد تشكيل جلسه داد.
در اين جلسه استاندار زنجان گفت: پيش از دولت نهم و دهم برخي افراد سودجو با استفاده از رانت اطلاعاتي و بهره مندي از فضاي بوجودآمده خصوصا در حوزه هاي اقتصادي و بويژه زمين و مسكن، تلاش كردند گروه هايي را با عنوان تعاوني ادارات تشكيل داده و با استفاده از نام هاي دولتي براي تعاوني ها، اقدام به فروش و واگذاري زمين و مسكن كنند كه متأسفانه برخي از تخلفات را نيز خود مسئولان ادارات مرتكب شده اند.
مقام عالي استان به سوءاستفاده برخي مسئولين و عوامل ذيربط از زمين ها با عناويني نظير ساخت باغ شهر يا باغستان اشاره كرد و افزود: همه متخلفين و حتي مسئوليني كه در صيانت از بيت المال كوتاهي و غفلت كرده اند از نظر دستگاه قضايي مجرم شناخته شده و در اسرع وقت موضوع، پيگيري خواهد شد.
دكتر رئوفي نژاد همچنين مجوز ثبت شركتهاي تعاوني به نام ادارات دولتي در استان را ممنوع اعلام نمود و بر بازرسي و برخورد جدي با هر شخصيت وهر مقام متخلفي از سوي سازمان بازرسي و دستگاه قضايي تاكيد جدي كرد.
استاندار زنجان تنها راه حل مشكلات اين زمين ها را اعمال قانون در مورد آنها دانست و خاطرنشان كرد: با شناسايي دقيق، كليه ساخت و سازهاي غيرمجاز در زمين هاي مرغوب استان كه با عنوان باغشهر ادارات انجام شده، با حضور نيروي انتظامي تخريب و موارد قانوني بعدي پيگيري خواهد شد.
دكترمحمد رئوفي نژاد تيغ برنده اعمال قانون را دستگاه قضا دانست و برخورد با اين تخلفات را وظيفه قانوني، ديني و عرفي مسئولين و از انتظارات به حق مردم عنوان كرد.
در ادامه جلسه گل محمدي رئيس دادگستري استان و مهندس نهاوندي پور رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان، در سخنان و گزارشات خود تعداد زمينها را نزديك به 1400 قطعه عنوان كرده اند كه تفكيك شده و با قيمت هايي از 7 تا 20 ميليون تومان نيز به فروش مي رسد. گفتني است در اين خصوص نيز قريب به 6 هزار نفر درگير و آلوده شده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14