(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 4 اسفند 1389- شماره 19871

حديث دشت عشق
آغاز راه تازه «اميد» براي شكست طلسم36ساله جوان، بي ادعا و البته پراميد
اخبار كوتاه از فوتبال
پاسخ مثبت «ولاسكو» و «پرندي» براي حضور در ايران هفته آينده سرمربي واليبال معرفي خواهد شد
دلايل پيشي گرفتن كشتي فرنگي از آزاد يزداني خرم : دست مربيان آزادكار خالي است
پايان رقابت هاي تكواندو جام باشگاه هاي آسيا جام در تبريز ماند
خواندني از ورزش ايران
رضازاده : سال 90 ركوردهايي مي زنيم كه تا به حال به آن نرسيده ايم
7 ايراد AFCبه فوتبال ايران عزيز محمدي: بايد تا ارديبهشت معايب را رفع كنيم



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «عليرضا اسكندري»
پيمودن راهتان سعادتمنديست
در هواي سرد بهمن ماه 1337 در كلبه پرمهر و گرم گل برار و فاطمه صغري فرزندي ديده به جهان گشود كه او را عليرضا نام نهادند. عليرضاي كوچك پس از پشت سرگذاشتن دوران كودكي دوران ابتدايي را در روستاي اتو و دوران راهنمايي و دبيرستان را در شهر زيراب سپري كرد وسپس در سال 1354 وارد ارتش گرديد اما مدتي نگذشت كه ظلم و جور رژيم شاهي او را از ماندن در ارتش منصرف كرد و از ارتش فرار كرد. تا اين كه در سال 1356 كه انقلاب اسلامي ايران رو به پيروزي بود بار ديگر وارد ارتش گرديد و در گروه 44 توپخانه اصفهان در يگان آتش بار چهارم به طور رسمي استخدام شد. سال 1357 انقلاب به رهبري امام به پيروزي رسيد و آشكارا دست بيعت با مقتدايش داد. او سرانجام پس از شركت در عمليات هاي مكرر، در منطقه عملياتي نفت شهر در سال 1359 به آرزوي ديرينه اش كه وصال يار بود رسيد. اما گمنام و مفقود الاثر باقي ماند.
ستاد يادواره شهداي سوادكوه

 



آغاز راه تازه «اميد» براي شكست طلسم36ساله جوان، بي ادعا و البته پراميد

36سال از آخرين مرتبه كه تيم فوتبال اميد ايران توانست پا به المپيك بگذارد، مي گذرد.
تيمهاي اميد ايران كه در مقاطع گوناگون از بازيكنان بزرگي بهره مي بردند، هيچ گاه نتوانستند در اين سالها طلسم بزرگ فوتبال ايران را بشكنند. اما حالا قرار است تيمي جوان و بي ادعا كارش را در رقابت هاي انتخابي المپيك از امروز (چهارشنبه) آغاز كند. بازي با قرقيزستان آغاز راه بازيكناني است كه مي توانند پس از سالها فوتبال ايران را در المپيك صاحب سهميه كنند.
پس از آنكه تيم اميد با غلام پيرواني و پس از پشت سر گذاشتن مشكلات و موانع فراوان به چهارمي در بازي هاي آسيايي گوانگجو اكتفا كرد، او تمايلي به ادامه همكاري با تيم اميد نشان نداد. مشكلات او البته تازگي نداشت و هماني بود كه مربيان پيشين تيم اميد هم با آن دست و پنجه نرم مي كردند. به هرحال او تصميم گرفت راهش را از تيم اميد جدا كند و اين چنين تا مدتها تيم اميد بلاتكليف ماند. اما كميته فني فدراسيون از درون خود هومن افاضلي را به عنوان «تيم جمع كن» انتخاب كرد و پس از مدتي، شنبه گذشته اين عنوان تازه جايش را به «سرمربي موقت» داد.
تيم اميد با بازيكناني كه هر كدامشان در ليگ برتر ايران صاحب تجربه هاي گرانبهايي شده اند امروز (چهارشنبه) از ساعت 15 كارش را در رقابت هاي انتخابي المپيك آغاز مي كند. شروع كار آنها با تيم ناشناخته قرقيزستان است. تيمي كه سرمربي اش «مراد ژوماكيف» است. مربي اي كه در آستانه بازي با ايران مي گويد تيمش ديدار دشواري برابر حريف با انگيزه اي چون ايران دارد. ژوماكيف درباره اين بازي مي گويد: «بازي بسيار سختي داريم. هم انگيزه بازيكنان ايران بالاست و هم انگيزه بازيكنان ما. مي دانيم كار دشواري داريم. تيم ايران با حمايت هوادارانش حريف سرسختي خواهد بود. اميدوارم كه بتوانيم بازي خوبي برابر تيم ايران انجام دهيم.»
تيم اميد ايران در اين بازي احسان حاج صفي و كريم انصاري فرد را بنا به تصميم هومن افاضلي در اختيار ندارد و حميد علي عسگر هم به خاطر مصدوميت غايب خواهد بود. اين سه بازيكن، سرشناس ترين بازيكنان تيم اميد ايران در بازي هاي آسيايي گوانگجو بودند كه حالا هر كدام شان به دليلي در بازي امروز حضور ندارند اما هومن افاضلي نگراني بابت اين موضوع ندارد و مي داند كه بازيكناني چون آرش افشين، محسن مسلمان و... مي توانند جاي خالي بازيكنان سرشناس تر را پر كنند.تيم اميد ايران پس از اين بازي به قرقيزستان مي رود تا بازي برگشت برابر اين تيم را انجام دهد. پس از عبور احتمالي از قرقيزستان، تيم اميد ايران خرداد سال 90 رقابت هاي مهمش را براي رسيدن به المپيك 2012 لندن آغاز مي كند.
فدراسيون فوتبال اعلام كرده تماشاي اين بازي براي هواداران رايگان است. اگرچه ماه ها از آخرين باري كه تيم ملي در ورزشگاه آزادي بازي كرده مي گذرد اما حضور تيم اميد و حمايت هواداران پرشور فوتبال مي تواند دوباره سكوهاي ورزشگاه آزادي را با نام ايران گرم كند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تيم ملي فوتسال امروز با برزيل ديدار مي كند
تيم ملي فوتسال ايران امروز در ديداري تداركاتي در اصفهان با تيم ملي برزيل بازي مي كند. حسين شمس سرمربي اين تيم پيش از بازي امروز گفت: امسال موفق شديم طلسم پيروزي مقابل روسيه را با حمايت تماشاگران اصفهاني بشكنيم و اميدوارم همين اتفاق برابر تيم برزيل هم شكل بگيرد. تيم ملي برزيل با تمام قوا و تركيبي متشكل از بازيكنان شاغل در ليگ فوتسال كشورهاي روسيه، اسپانيا، ايتاليا و پرتغال به ايران آمده است. تيم برزيل فقط فالكائو و آري را در اختيار ندارد.
پول نباشد فوتبال مي ميرد
رئيس فدراسيون فوتبال با تاكيد بر گرفتن حق پخش تلويزيوني كامل گفت: اگر حق پخش تلويزيوني به طور كامل نرسد فوتبال مي ميرد!علي كفاشيان گفت: شايد صدا و سيما محدوديت هايي داشته باشد ، اما به هر جهت اگر حق پخش واقعي به فوتبال پرداخت نشود فوتبال عقب مي ماند و مي ميرد. حتي اگر صدا و سيما مثلا به خاطر نبود درآمد بخواهد حق پخش را ندهد گرچه مقصر است ، اما ما بايد درآمدمان را از طريق نهادهاي ديگر مانند دولت، مجلس و ديگر نهادها براساس حق پخشي كه بايد به فوتبال تعلق گيرد تامين كنيم. چرا كه اگر اين پول به ما داده نشود دست ما خالي مي ماند و نمي توانيم در فوتبال كار كنيم.
سفر تيم فوتبال نوجوانان به امارات
تيم فوتبال نوجوانان كشورمان كه قرار بود جمعه هفته جاري به امارات سفر كند دو روز زودتر اردوي خود را در اين كشور عربي برگزار مي كند. پس از برگزاري اردوهاي استعداديابي تيم فوتبال نوجوانان ايران ساعت 10 صبح امروز براي برگزاري اردويي يك هفته اي و انجام دو ديدار تداركاتي با تيم نوجوانان امارات راهي اين كشور مي شود. ابتدا قرار بود براي حضور در اين اردو شاگردان علي دوستي مهر جمعه شب به امارات بروند اما به دليل نبودن بليت اين سفر زودتر انجام شد.بر اين اساس تيم فوتبال نوجوانان با 20 بازيكن راهي اين كشور عربي مي شود و طي روزهاي ششم و هشتم اسفندماه دو ديدار تداركاتي با تيم نوجوانان امارات برگزار خواهد كرد.
انتخاب 4 عضو مجمع سازمان ليگ
اعضاي مجمع عمومي سازمان ليگ برتر فدراسيون فوتبال چهار عضو اصلي و دو عضو علي البدل اين مجمع را انتخاب كردند. در اين مجمع كه صبح ديروز در محل ساختمان جديد سازمان ليگ برتر برگزار شد، محمدرضا ساكت مدير عامل باشگاه سپاهان اصفهان با 11 راي ، سيف اله دهكردي مدير عامل باشگاه فولاد خوزستان با 9 راي، حسين هدايتي مدير عامل باشگاه استيل آذين با 7 راي و آرش كوشا مدير عامل باشگاه سايپا با 6 راي به عنوان اعضاي اصلي مجمع عمومي سازمان ليگ انتخاب شدند.
مصاف ديدني اينتر و بايرن در ايتاليا
تيم فوتبال بايرن مونيخ 9 ماه پس از شكست 2 بر صفر در فينال ليگ قهرمانان اروپا مقابل اينتر ميلان، امشب در مرحله يك هشتم نهايي مسابقات فصل جاري در جوزپه مئاتزا بار ديگر با نماينده ايتاليا روبرو مي شود. بايرن مونيخ فصل گذشته به ديدار نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا راه پيدا كرد اما در آن ديدار با اينتر ميلاني رو در رو شد كه موفق به حذف بارسلونا شده بود. البته اينتر فصل گذشته با اينتر فصل جاري تفاوت عمده اي دارد و آن اين است كه اين تيم مربي كاركشته اي چون خوزه مورينيو را به خدمت ندارد.در ديگر ديدار امشب تيم هاي منچستر يونايتد و مارسي با يكديگر روبرو مي شوند.
سنگربان لاكرونيا تاريخ ساز شد
دانيل آرانسوبيا نخستين دروازه بان گلزن تاريخ ليگا شناخته شد كه در يك بازي رسمي با ضربه سر موفق به گلزني شده است. سنگربان دپورتيوولاكرونيا در بازي برابر آلمريا براي تيمش موفق به گلزني شد و به اين ترتيب جلوي شكست تيمش را در ورزشگاه ريازور گرفت. پيش از اين دروازه بان ها در ليگا تنها از روي نقطه پنالتي موفق به گلزني در جريان بازي شده بودند.
ضرب و شتم كمك داور در ليگ دسته دوم
بازي تيم هاي فوتبال شهرداري زنجان و فولادگستر نوين بناب تبريز از سري مسابقات ليگ دسته دوم با جنجال به اتمام رسيد، به گونه اي كه كمك داور اين ديدار مورد ضرب و شتم قرار گرفت تا صحنه زشتي در فوتبال كشورمان رقم بخورد . به گزارش ايسنا با اتمام اين مسابقه، بازيكنان و اعضاي تيم شهرداري زنجان كه معتقد بودند گل حريف در دقايق پاياني در شرايط آفسايد به ثمر رسيده است، اعتراض خود را به عملكرد تيم داوري با ورود به زمين اعلام كردند كه در اين ازدحام، كمك داور مسابقه توسط يكي از تماشاگر نماها كه وارد زمين شده بود، مورد ضرب و شتم قرار گرفت .
پلاتيني از جام جهاني پاييزي سخن گفت
رئيس فرانسوي اتحاديه فوتبال اروپا در مناقشه ميان فدراسيون جهاني فوتبال و كميته برگزاري جام جهاني 2022 وارد شد و پيشنهاد برگزاري اين جام جهاني را درفصل پاييز داد. اين اظهارنظر از سوي ميشل پلاتيني در حالي صورت گرفت كه او تا پيش از اين از جمله موافقان برگزاري جام جهاني درفصل زمستان شمرده مي شد.

 



پاسخ مثبت «ولاسكو» و «پرندي» براي حضور در ايران هفته آينده سرمربي واليبال معرفي خواهد شد

دبير فدراسيون واليبال با اشاره به وضعيت هدايت تيم ملي بزرگسالان گفت: ولاسكو و پرندي هر دو براي حضور در ايران اعلام آمادگي كرده اند اما فدراسيون فوتبال در مورد اين دو به جمع بندي نهايي نرسيده است.
سعيد درخشنده اظهار كرد: پس از بررسي شرايط هر دو سرمربي و حضور آنها در ايران منتظر جواب اين دو گزينه بوديم كه هر دو آنها با شرايط قرارداد خود موافقت كردند، ضمن اينكه در صورت امضا قرارداد آنها مربي برگزيده تا بعد از المپيك 2012 لندن هدايت تيم را برعهده خواهد داشت.وي تصريح كرد: در حال حاضر درخصوص اين دوگزينه بررسي هاي كارشناسي از سوي مسئولين در حال انجام است و تا هفته آينده گزينه اصلي سرمربي گري تيم ملي معرفي خواهد شد.
درخشنده در رابطه با دستياران اين مربيان گفت: درصورتي كه فدراسيون موافقت كند تنها يك مربي خارجي به عنوان دستيار اجازه همراهي آنها در كادرفني را دارد چرا كه گزينه هاي داخلي كمك بهتري به مربيان خارجي مي كنند.

 



دلايل پيشي گرفتن كشتي فرنگي از آزاد يزداني خرم : دست مربيان آزادكار خالي است

رئيس فدراسيون كشتي پس از قهرماني تيم ملي كشتي فرنگي ايران معتقد است با برنامه ريزي و مديريتي كه محمد بنا داشت توانستيم به قهرماني برسيم.
محمدرضا يزداني خرم اظهار كرد: برنامه ريزي دقيقي از قبل داشتيم و مطابق تقويم ورزشي فدراسيون و باتوجه به اردوهاي فشرده و منظم توانستيم جام را از روسيه خارج كنيم. زحمت ها و تلاش هاي ملي پوشان و محمد بنا به ثمر نشست و با اينكه سخت ترين دوره از رقابت ها بود و باتوجه به حضور 10تيم شركت كننده و آب و هواي سرد حاكم بر كشور ميزبان، قدرت هاي بزرگ كشتي را شكست داديم و كشور ايران را سربلند كرديم.
رئيس فدراسيون كشتي درباره حمايت از فرنگي كاران نيز تصريح كرد: حمايت از جوانان و ملي پوشان به قانون و بودجه نياز دارد. متأسفانه اكنون در شرايطي هستيم كه مشكل هاي زيادي پيش روي فدراسيون است. دوست ندارم با گفتن حرف هايي شيريني اين پيروزي تلخ شود و ان شاءالله در فرصت مناسب تمامي حرف هاي لازم را خواهم زد. خوشبختانه به قهرماني رسيده ايم و مي توانيم هر مشكلي كه وجود دارد را بازگو كنيم زيرا اگر شكست خورده بوديم همه مي گفتند مي خواهند توجيه كنند. براي رسيدن به چنين موفقيتي خيلي از مشكل ها را تحمل كرديم. در سال جاري ليگ كشتي فرنگي فناي تيم ملي شد و ملي پوشان از نظر درآمدي ضررهاي فراواني كردند. درآمد فرنگي كاران نسبت به كشتي گيران آزاد كار پايين آمد و اين ضررها را فدراسيون نمي تواند جبران كند و فقط شرمنده ملي پوشان مي شود اما با همين شرايط سعي داريم مطابق با برنامه ريزي ها و تقويم ورزشي حركت كنيم و بتوانيم اين روند صعودي را حفظ كنيم.
وي با بيان دست خالي بودن تيم كشتي آزاد ادامه داد: كشتي آزاد ايران عقب نيفتاده است، عقب بود. دست مربيان آزادكار خالي است و در هر رده تنها يك كشتي گير در اختيار دارند. متأسفانه روند پشتوانه سازي كشتي آزاد نسبت به فرنگي با تأخير شروع شد و حالا كمي مشكل داريم اما با برنامه ريزي هايي كه انجام شده است در دو، سه سال آينده شرايط بهتر مي شود و مي توانيم دوباره به جايگاه اصلي برسيم.

 



پايان رقابت هاي تكواندو جام باشگاه هاي آسيا جام در تبريز ماند

تيم تكواندو گسترش فولاد تبريز با پيروزي برابر دانشگاه آزاد جام قهرماني باشگاه هاي آسيا را در تبريز نگه داشت.
پرونده سومين دوره رقابتهاي تكواندو جام باشگاههاي آسيا بعدازظهر ديروز با قهرماني تيم تكواندو گسترش فولاد تبريز بسته شد. اين تيم در بازي نهايي مقابل دانشگاه آزاد مدافع عنوان قهرماني 3 بر2 به برتري دست يافت و قهرمان شد.
در اين ديدار جذاب و ديدني كه دو تيم پا به پاي هم تا انتها پيش رفتند تبريزيها كه از حمايت خوب تماشاگران خودي سود مي بردند قهرمان دو دوره قبل را شكست دادند و در نهايت هم قهرمان شدند. در اولين مبارزه دو تيم مهدي بي باك تكواندوكار با تجربه دانشگاه آزاد در اين ديدار نتيجه را 9 بر8 به مرتضي شيري واگذار كرد.عليرضا نصرآزاداني تكواندوكار تيم دانشگاه آزاد 9 بر4 فرشاد فروغي كيا را شكست داد تا كار دو تيم به تساوي يك - يك برسد.
مجيد رجبي در سومين پيكار دو تيم مقابل داود عبدالرضايي 16بر3 صاحب برتري شد تا تبريز دو بر يك از حريف قدر خود پيش بيفتد. ميثم باقري از دانشگاه آزاد در چهارمين پيكار به مصاف حسين كياني رفت و بازنده ميدان را ترك كرد تا پيكار آخر بين كرمي و قبادي برگزار نشود و اين تبريزيها باشند كه 3 بر2 برنده از زمين خارج شده و قهرماني را در خانه جشن بگيرند.
در ديدار رده بندي اين دوره از مسابقات تكواندو جام باشگاه هاي آسيا تيم جوانه با برتري تيم الف افغانستان عنوان سوم را به خود اختصاص داد. اين مسابقات با حضور هفت تيم داخلي و خارجي به ميزباني تبريز برگزار شد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ غلامرضا محمدي سرمربي و محسن كاوه مربي تيم ملي كشتي آزاد كه هفته گذشته به همراه يكي دو كشتي گير ملي پوش راهي دمشق شده بودند تا مقدمات سفر خود را به آمريكا فراهم كنند، به ايران بازگشتند. مربيان تيم ملي به دعوت يكي از دانشگاههاي آمريكا براي برگزاري كلاس و همچنين تبادل تجربيات قصد سفر به اين كشور در بهار سال آينده را دارند.
¤ در حالي كه نزديك به دو ماه از تصويب طرح وزارت ورزش و جوانان مي گذرد قرار است در مراسم تجليل از مدال آوران و قهرمانان بازيهاي پاراآسيايي گوانگجو نخستين سرپرست اين وزارتخانه از سوي رئيس جمهور معرفي شود كه علي سعيدلو بيشترين شانس را دارد.اين خبر را روز گذشته خبرگزاري مهر مخابره كرد.
¤ تيم الرياضي لبنان با غلبه بر الجيش سوريه حريف مهرام در مرحله نيمه نهايي مسابقات بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا شد. اين مرحله از رقابت ها همچون مرحله يك چهارم نهايي به صورت 2 از 3 برگزار مي شود. ديدار رفت دو تيم 10 اسفندماه برگزار خواهد شد.
¤ دبير كل ستاد ملي مبارزه با دوپينگ (نادو) ضمن معرفي ورزشكاران دوپينگي رشته هاي بوكس، كبدي و دووميداني محروميت در نظر گرفته شده براي هر يك از آنها را اعلام كرد. بر اساس اعلام لطفعلي پوركاظمي و مسعود ريگي ( بوكس)، سجاد ملكي (كبدي)، امير پياهو و امير الوند سر كلاته (دووميداني) ورزشكاراني هستند كه نتيجه آزمايش دوپينگ آنها از سوي آزمايشگاه كلن آلمان مثبت اعلام شده است.ستاد ملي مبارزه با دوپينگ هر يك از اين ورزشكاران را به مدت 2 سال از حضور در ميادين داخلي و خارجي محروم كرده است.

 



رايزني كرده ام تا نايب رئيس آسيا شوم رضازاده : سال 90 ركوردهايي مي زنيم كه تا به حال به آن نرسيده ايم

هدف اصلي وزنه برداري در سال آينده اين است كه به رده ها و ركوردهايي دست پيدا كنيم كه در تاريخ ورزش ايران تكرار نشده باشد.
حسين رضازاده سرپرست فدراسيون وزنه برداري ضمن بيان مطلب فوق گفت: ما در يك سال گذشته تمركزمان بر تيم هاي ملي بود اما برنامه هاي خوبي براي سال 90 داريم. هدف اصلي در وهله اول بايد در رقابت هاي جوانان جهان شركت كنيم و مي خواهيم بر سكويي بايستيم كه تاكنون نايستاده ايم. همچنين پس از آن بايد به فكر مسابقه هاي جهاني بزرگسالان باشيم و نتيجه خوبي كسب كنيم. نتيجه اي كه تاكنون تكرار نشده و از همه مهمتر كسب سهميه المپيك است كه اميدوارم به اين نتايج دست پيدا كنيم. مي دانم كه رسيدن به اين مسائل خيلي سخت است اما همه چيز براي ما شدني است. ما همه سعي و تلاش مان را به كار مي بريم تا بتوانيم در رده هاي مختلف موفق شويم.
سرپرست فدراسيون وزنه برداري در مورد حضورش به عنوان كانديداي نايب رئيسي كنفدراسيون وزنه برداري آسيا نيز گفت: اين انتخابات اواخر ماه جاري در ازبكستان برگزار مي شود. من هم براي رأي آوردن رايزني هاي لازم را كرده ام و اميدوارم با توكل به خدا پست نايب رئيسي آسيا براي ما باشد.
گفتني است مجمع انتخابات فدراسيون وزنه برداري ايران هم در شرايطي فردا (پنج شنبه) برگزار مي شود كه به غير از حسين رضازاده، محمد حسين برخواه و مهران آذري هم دو رقيب سرپرست فعلي اين فدراسيون محسوب مي شوند.

 



7 ايراد AFCبه فوتبال ايران عزيز محمدي: بايد تا ارديبهشت معايب را رفع كنيم

رئيس سازمان ليگ گفت: پس از آنكه بازرسانAFC در ارديبهشت ماه به ايران آمدند و ارزيابي خود را از سطح پيشرفت باشگاه هاي ما ثبت كردند، براي سه سال آينده سهميه هاي ليگ قهرمانان آسيا را تقسيم بندي مي كنند و تا آن زمان اين تصميم قابل تغيير نيست.
عزيزالله محمدي در نشست هيئت رئيسه سازمان ليگ با باشگاه ها اظهار كرد: AFC مواردي در ايران را كه با ضوابط پيش رفته اين كنفدراسيون مطابقت نداشته براي ما ارسال كرده است. از جمله به 7 مورد اشاره كرده كه عبارتند از:
1- نداشتن آمار دقيق از تعداد تماشاگران در هر بازي
2- مشخص نبودن راه هاي ورود و خروج تماشاگران، خبرنگاران، مسئولان و عدم تفكيك اين راه ها از هم
3- نداشتن اتاق كار مخصوص رسانه ها در اكثر ورزشگاه ها
4- نداشتن امكانات مناسب تلويزيوني دربسياري از ورزشگاه ها
5- عدم ارائه گزارش بازي رسانه ها، قبل و بعد از انجام بازي
6- كمتر بودن تعداد بازيكنان حرفه اي در هر باشگاه نسبت به استانداردهاي موجود
7- عدم برگزاري كنفرانس مطبوعاتي قبل از بازي كه بايد يك روز قبل انجام شود.
عزيز محمدي افزود: در بحث مسابقات نيز AFC گفته است كه فوتبال ما مشكلات زيادي دارد. از جمله اينكه در ورزشگاه ها بايد رفاه بيشتري براي همه افراد فراهم شود. همچنين نورافكن ورزشگاه ها بايد حداقل 1200 لوكس باشد كه در حال حاضر بسياري از استاديوم هاي كشور اين استاندارد را ندارد. همچنين به نبود اتاق كنترل دوپينگ، كنترل امنيت، نداشتن صفحه نمايش بزرگ و مسايلي از اين قبيل در ورزشگاه ها اشاره شده است.
او در ادامه خطاب به مديران عامل باشگاه هاي ليگ برتري گفت: در سال گذشته AFC ليگ ايران را به عنوان دومين ليگ برتر آسيا پس از ژاپن انتخاب كرد. به همين دليل حالا كه ليگ دوم آسيا هستيم، حيف است كه سهميه هاي ليگ قهرمانان را از دست بدهيم و همه بايد تا ارديبهشت ماه كه بازرسانAFC به ايران مي آيند تلاش كنيم كه شرايط خواسته شده را احراز كنيم و سهميه هايمان را از دست ندهيم. چرا كه وقتي بازرسانAFC به ايران بيايند سهميه ها را تا سه سال ديگر يعني تا سال 2014 مشخص و تعيين مي كنند كه كدام كشورها در اين چند وقت پيشرفت بيشتري داشته اند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14