(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 11 اسفند 1389- شماره 19877

حديث دشت عشق
كار آسان ذوب آهن در اصفهان بازگشت پيروزي به آسيا
اخبار كوتاه از فوتبال
توقف استقلال در گام نخست
معرفي تركيب تيم ملي تكواندو بعد از تورنمنت آلمان
واكنش عجولانه رسانه هاي غربي به اعتراض كميته ملي المپيك
پاسخ IOC به ايران: لوگوي المپيك تنها عدد 2012 را نشان مي دهد
خواندني از ورزش ايران
سال 2011، سالي مهم براي تمامي ورزشكاران قايقراني
دنيامالي: اميدوار به كسب چند سهميه هستيم
با وجود داشتن فرصت براي كسب سهميه المپيك
 تيم ملي دوچرخه سواري مسابقات قهرماني جهان را از دست داد
كاوه:درخشش جوانان ايراني مهم ترين اتفاق جام تختي بود
يزداني و گودرزي شانس حضور در جام جهاني را دارند



حديث دشت عشق

به ياد سرباز شهيد «محمد رحمتي»
سرباز دلير وطن
شهيد «محمد رحمتي» فرزند همت الله از لاله هاي سرخ گلستان بسيج در دوران خفقان رژيم منحوس پهلوي در تاريخ 1/6/1342 در روستاي بهمنان دهستان كسليان زيراب شهرستان سوادكوه ديده به جهان گشود. او از همان كودكي علاقه خاص به مجالس مذهبي و مسجد داشت و همواره به دنبال گمشده اي مي گشت و سعي داشت با شركت در محافل، جلسات سخنراني روحانيون و... گمشده اش را پيدا نمايد. او چون صبح بود، آفتاب را مي فهميد. از نسل سبز ايمان بود كه شكوفه سرخ مي داد و مروري دوباره بر فهم جريان خونين عشق داشت. از همان نوجواني با ديدن و شنيدن رشادت هاي شهداي كربلا، روحيه ايثار و شهادت طلبانه داشت و آن را تنها راه نجات مي دانست.
تا سال دوم راهنمايي تحصيلات خود را ادامه داد. سپس به ياري پدر شتافت تا بتواند كمكي براي تأمين مخارج خانواده باشد. پس از پيروزي انقلاب اسلامي، باتوجه به سن و سال خود، سعي كرد در جهت گسترش و حفظ انقلاب اسلامي در سطح محدوده زادگاهش اقداماتي را انجام دهد. با تشكيل بسيج مستضعفين در سطح شهرستان، او از اولين نيروهاي بسيجي به شمار مي رفت. همزمان با حضور منافقين كوردل در سطح جنگل هاي منطقه سوادكوه با ديگر برادران بسيجي منطقه به ياري سپاه پاسداران برخاست. تا اين كه الحمدالله دست اين منافقين از منطقه كوتاه شد. با شروع جنگ تحميلي عراق عليه ايران و نياز شديد جبهه هاي نبرد به نيرو، او به طور داوطلبانه به خدمت مقدس سربازي اعزام شد و پس از طي آموزش مقدماتي، در پادگان 21 حمزه نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي به منطقه جنگي غرب كشور اعزام گرديد و در قسمت پاسگاه مرزي شرهاني از مرزهاي مقدس جمهوري اسلامي ايران دفاع مي كرد.
در مدت اقامت خود در منطقه جنگي، همواره آرزوي شهادت داشت تا آن كه پس از مدتي كوتاه از اقامتش در اين پاسگاه، سرانجام در تاريخ 28خرداد 1362 محمد را به آرزوي ديرينه اش «شهادت» مي رسانند.
ستاد كنگره شهداي كسليان

 



كار آسان ذوب آهن در اصفهان بازگشت پيروزي به آسيا

دو نماينده ديگر ايران در ليگ قهرمانان آسيا امروز (چهارشنبه) اولين ديدار خود را در اين رقابت ها انجام خواهند داد.
تيم فوتبال پيروزي كه از روز يكشنبه براي ديدار با الاتحاد عربستان وارد اين كشور شده بود، امشب در نخستين بازي خود در ليگ قهرمانان به مصاف اين تيم قدرتمند عربي مي رود.
كارشكني هاي مسئولان عربستان در صدور رواديد كاروان پيروزي كه منجر به معطلي هفت، هشت ساعته سرخپوشان در فرودگاه جده شد، بار ديگر حرف و حديث هاي زيادي را درباره حاشيه سازي عرب ها پيش از بازيشان با تيم هاي ايراني به وجود آورد. پيش از اين نيز تيم فوتبال السد قطر كه ديروز در تهران به مصاف استقلال رفت، با استدلالي عجيب گفته بود حاضر نيست به خاطر مسايل امنيتي به تهران بيايد و سعي كرده بود از اين طريق تمركز حريف ايراني اش را برهم بزند.
درعين حال مسئولان باشگاه الاتحاد پس از معطلي چند ساعته پيروزي در فرودگاه يك عذرخواهي خشك و خالي هم به حريف ايراني خود تحويل دادند تا به ظاهر قضيه را پاك كرده باشد. در هر صورت شاگردان دايي سختي هاي زيادي را براي ورود به عربستان گذرانده اند و حال نياز دارند كه با حرفه اي گري خاصي اين حربه عربها را خنثي كرده و به فكر كسب امتياز از ورزشگاه جده باشد.
شاگردان دايي دو برد متوالي را در رقابت هاي ليگ به دست آورده اند و اين مي تواند انگيزه هاي آنها را براي امتيازگيري از عربستان افزايش دهد. به نظر مي رسد دايي براي اين بازي تمامي بازيكنان خود را به غير از محمد منصوري كه هنوز از مصدوميت رنج مي برد در اختيار دارد.
در ديگر بازي اين گروه هم الوحده امارات ميزبان بنيادكار ازبكستان است.
در گروهD ليگ قهرمانان نيز امروز ذوب آهن در اصفهان ميزبان الامارات است. پيروزي جالب و شيرين شاگردان ابراهيم زاده مقابل صبا در آخرين بازي شان در ليگ برتر باز هم به ذوب آهني ها كمك مي كند تا بتوانند شروع خوبي در آسيا داشته باشند. ذوب آهن در فصل گذشته ليگ قهرمانان دست به كار بزرگي زد و پس از صعود به فينال با وجود شايستگي هاي زياد به عنوان نايب قهرماني آسيا بسنده كرد. البته اين باعث شد كه آرزوهاي ايراني ها براي قهرماني در آسيا همچنان برآورده نشده باشد. به نظر مي رسد شاگردان ابراهيم زاده در نخستين بازي خود مقابل الامارات كار چندان سختي را در پيش نداشته باشد و مي توان يك برد آسان را براي اصفهاني ها پيش بيني كرد.
در ديگر ديدار اين گروه الشباب عربستان ميزبان الريان قطر است.
در گروه G و از منطقه شرق آسيا، تيم اوازاكاي ژاپن ميزبان چونبوك هيونداي كره جنوبي است و شاندونگ چين ميزبان آره ماي اندونزي است.
در گروهH شانگ هاي چين ميزبان كاشيما آنتلرز ژاپن است و سيدني استراليا هم رودرروي سوون سامسونگ كره جنوبي قرار مي گيرد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

استقلال نكونام را مي خواهد
سرپرست باشگاه استقلال از مذاكره با هافبك اوساسونا در صورت خروج نام هافبك مصدوم اين تيم از ليست خبر داد.علي فتح الله زاده گفت: منتظر هستيم كميسيون پزشكي فدراسيون فوتبال تشكيل شود. در صورتي كه اين كميسيون تاييد كند كه روانخواه تا پايان فصل نمي تواند براي ما بازي كند و فدراسيون موافقت كند نام او را از ليست خارج و به جايش بازيكن جديدي جذب كنيم، نام روانخواه را از ليست استقلال خارج مي كنيم. اگر بتوانيم نام او را از فهرست خارج كنيم مذاكراتي با نكونام خواهيم داشت.
كارشكني عربها بي پاسخ نخواهد ماند
در پي رفتار نامناسب مسئولان فرودگاه جده عربستان در انگشت نگاري و چهره نگاري از بازيكنان و اعضاي تيم فوتبال پيروزي دبيركل فدراسيون فوتبال تاكيد كرد: اين رفتار مسئولان عربستان بي پاسخ نخواهد ماند. مهدي محمد نبي ضمن بيان اين مطلب با بيان اينكه اينگونه رفتارها به هيچ وجه شايسته تيم هاي ورزشي و بازيكنان تيم ملي فوتبال ايران نبوده و نيست تصريح كرد: مسئولان فوتبال عربستان منتظر واكنش متقابل ايران باشند و همين رفتار را در مسابقه برگشت نسبت به اعضا و بازيكنان تيم الاتحاد اعمال خواهيم كرد.
خواسته هاي گزينه اصلي هدايت تيم اميد
مجيد جلالي درباره مذاكره اش با فدراسيون فوتبال براي سرمربيگري تيم ملي اميد گفت: بايد فدراسيون فوتبال، سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك هر سه براي عقد قرارداد با من توافق داشته باشند و بعدا شرايط به گونه اي نشود كه مسئولان هر كدام از اين نهادها اظهارنظر متفاوتي بكنند. من شرايط خاصي براي اين قرارداد قائل هستم اما هنوز چيزي معلوم نيست و بايد صبر كرد.
جريمه هفتاد ميليوني براي خلعتبري
جريمه كميته انضباطي فدراسيون فوتبال راي خود را در خصوص تخلف محمدرضا خلعتبري بازيكن تيم ذوب آهن اعلام كرد. ديدار دو تيم ذوب آهن اصفهان و صنعت نفت آبادان از سري رقابتهاي ليگ برتر 29 بهمن در شهر فولاد شهر برگزار شد كه از سوي محمدرضا خلعتبري، بازيكن تيم ذوب آهن پس از تعويض تخلفاتي صورت گرفت. بر همين اساس وي با توبيخ كتبي و درج در پرونده به پرداخت 70 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.
رئيس سازمان ليگ در تمرين پيروزي
دومين جلسه تمريني سرخپوشان در عربستان با حضور رئيس سازمان ليگ ايران و ناظر بازي پيروزي و الاتحاد برگزار شد. تمرين سرخپوشان در شرايطي برگزار شد كه عزيزالله محمدي، 50 هوادار و ناظر بازي روز چهارشنبه، اين تمرين را از نزديك ديدند. تمرين پيروزي در يك هواي گرم و زير نظر كادر فني انجام شد و بازيكنان آخرين تاكتيكهاي تيمي را مرور كردند.
انحلال هيات مديره نفت آبادان
دوشنبه شب هياتي متشكل از شوراي ورزش وزارت نفت و همچنين مديران نفت آبادان و هيات مديره باشگاه ورزشي و فرهنگي صنعت نفت آبادان تشكيل شد كه در نهايت به دليل بالا گرفتن اختلافات ، اعضاء در انتهاي جلسه با امضاي صورت جلسه دسته جمعي استعفا كردند تا هيات مديره اين باشگاه منحل شود.
جدايي خاكپور از استيل آذين
محمد خاكپور رسما از سرمربيگري تيم استيل آذين كناره گيري كرد. اما روز گذشته اميد نمازي و حميد بابازاده دستياران محمد خاكپور بازيكنان استيل آذين را تمرين دادند.علي پروين نيز دقايقي تمرينات تيم را نظاره كرد.گفته مي شود علت اصلي جدايي خاكپور از استيل آذين اختلافات او با علي پروين بود.
اعتراض تماشاگران به سرمربي علي كريمي
هواداران شالكه همچنان به فليكس ماگات اعتراض مي كنند و خواهان خروج او از تيم هستند. شالكه كه فصل گذشته در بوندسليگا پس از بايرن مونيخ به مقام نايب قهرماني دست يافت، در فصل جاري در رده هاي پاييني جدول قرار داشته و اين موضوع تا حدي براي هواداران اين تيم اهميت دارد كه نتيجه خوب تساوي يك بر يك مقابل والنسيا در مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا و حضور در مرحله نيمه نهايي جام حذفي آلمان را تحت الشعاع قرار داده است. تيم فوتبال شالكه در مرحله نيمه نهايي جام حذفي فوتبال آلمان امروز مقابل بايرن مونيخ به ميدان مي رود.

 



توقف استقلال در گام نخست

تيم فوتبال استقلال تهران در نخستين ديدار خود در ليگ قهرمانان آسيا برابر حريف قطري اش متوقف شد.
اولين ديدار استقلال در ليگ قهرمانان آسيا برابر السد از ساعت 30:17 روز گذشته در ورزشگاه آزادي و در حضور حدود 15 هزار تماشاگر برگزار شد. فرهاد مجيدي در دقيقه 25 براي استقلال گلزني كرد و محمد كيتا در دقيقه 87 گل السد قطر را به ثمر رساند تا بازي با نتيجه تساوي يك - يك به پايان برسد.با اين نتيجه استقلال در رده سوم جدول گروه دوم قرار گرفت.هر چهار تيم اين گروه در روزاول يك امتيازي شدند. ديدار بعدي استقلال برابر النصر عربستان برگزار خواهد شد.در ديگر ديدار اين گروه پاختاكور برابر النصر عربستان به نتيجه تساوي دو - دو رسيد.
در بازي استقلال و السد مجيدي در دقيقه 42 نيز يكبار ديگر دروازه السد را باز كرد اما كمك داور مسابقه آن را آفسايد اعلام كرد. كيم دانگ جين داور اهل كره جنوبي به طلال بلوشي و محمد كاسولا از السد و حنيف عمران زاده، فرهاد مجيدي، آرش برهاني و ايمان مبعلي از استقلال كارت زرد نشان داد.

 



معرفي تركيب تيم ملي تكواندو بعد از تورنمنت آلمان

تركيب نهايي تيم ملي تكواندو ايران پس از حضور در تورنمنت آلمان و بازگشت به تهران از سوي كادر فني اعلام خواهد شد.
رضا مهماندوست سرمربي تيم ملي تكواندو كشورمان ضمن بيان مطلب فوق در مورد آخرين وضعيت تيم ملي گفت: تمرينات تيم ملي امروز (ديروز) تعطيل مي شود و بعد از پايان رقابت هاي ليگ صبح شنبه آينده تمرينات را از سر مي گيريم. زمان زيادي تا رقابت هاي جهاني نداريم و تا آن زمان بي وقفه تمرين مي كنيم. مسابقات جهاني است و به هيچ عنوان شوخي بردار نيست.
وي ادامه داد: ما هدف بزرگي را در اين مسابقات دنبال مي كنيم و براي رسيدن به اين هدف شبانه روز تمرين خواهيم كرد. هم اكنون وضعيت آسيب ديدگي كرمي بهبود يافته و او تمرينات سبكي را انجام مي دهد. معتمد و نادريان آسيب ديده هستند و پيگير هستيم مشكل آنها رفع شود.
سرمربي تيم ملي اواخر هفته آينده به آلمان مي رويم و بعداز شركت در اين مسابقات استخوانبندي تيم را معرفي خواهيم كرد. به دليل حضور تيم ايران در اين رقابتها بيش از 50 كشور اعلام آمادگي كرده اند و اين تورنمنت در رده بهترين مسابقات و در كلاس A جهاني است و محك مناسبي براي اردونشينان ما خواهد بود.

 



واكنش عجولانه رسانه هاي غربي به اعتراض كميته ملي المپيك
پاسخ IOC به ايران: لوگوي المپيك تنها عدد 2012 را نشان مي دهد

ارسال نامه اعتراضي كميته ملي المپيك ايران به IOC با واكنش عجولانه رسانه هاي غربي و صهيونيستي روبرو شد.
اگرچه كميته ملي المپيك ايران تنها با ارسال نامه اي به كميته بين المللي المپيك مراتب اعتراض ايران را به طراحي لوگوي المپيك لندن اعلام كرده اما رسانه هاي غربي و صهيونيستي با واكنشي عجولانه اعلام كردند، ايران گفته در صورت تغيير نكردن لوگوي اين بازي ها، المپيك 2012 را تحريم مي كند.
اين درحالي است در خبري كه مورد استناد اين رسانه ها قرار گرفته هيچ جا از تحريم بازي ها صحبت نشده و تنها ايران اعتراضش را به طراحان اين لوگو اعلام كرده است. با اين حال يكي از مقامات كميته بين المللي المپيك با رد وجود ارتباط بين لوگوي بازي ها با علائم فراماسون گفت: «لوگوي المپيك 2012 تنها عدد 2012 را نشان مي دهد و چيز ديگري نيست».
يك سخنگوي كميته برگزاري بازي هاي المپيك تابستاني لندن هم دراين رابطه گفت: «اين لوگو درسال 2007 و پس از آزمايش و مشاوره طراحي شد. ما شگفت زده شده ايم كه چطور با گذشت اين زمان تازه چنين شكايتي مطرح شده است.»

 



خواندني از ورزش ايران

¤ سعيدرضا عاصمي مدير عامل صندوق حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان از افزايش حقوق ورزشكاران براي سال جديد طبق مصوبه افزايش حقوق قانون كار خبر داد. وي همچنين از اهدا ي هديه ازدواج به ورزشكاران و خانواده هاي آنها خبر داد.
¤كادر فني تيم ملي بوكس در دو گروه از مربيان ايراني معرفي شد. گروه نخست مربيان را غلامرضا كريمي، محمدرضا صمدي، اصغر اشرفي، سيد باقر موسوي و عليرضا استكي تشكيل مي دهند و گروه دوم متشكل است از حسين نهرودي، محمد عاشري، همايون اميري، مهدي توحيد نيا و مرتضي شيري.
¤ امير توكليان و مصطفي ميرعماديان به كادر فني تيم ملي كشتي آزاد اضافه شدند.
¤ تيم كشتي آزاد ايران براي حضور در چند مسابقه دوستانه و تورنمنت بين المللي به آمريكا دعوت شد.
¤ مهران شاهين طبع سرمربي محروم تيم بسكتبال مهرام با پايان يافتن دوران محروميت خود از دوم فروردين ماه اجازه همراهي تيمش در رقابت هاي باشگاه هاي ليگ برتر را به دست مي آورد.

 



سال 2011، سالي مهم براي تمامي ورزشكاران قايقراني
دنيامالي: اميدوار به كسب چند سهميه هستيم

رئيس فدراسيون قايقراني ضمن تشريح برنامه هاي رشته روئينگ در سال آينده از تغيير رشته محسن شادي و كار سخت وي براي كسب سهميه المپيك 2012 لندن خبر داد.
احمد دنيامالي ضمن بيان اين مطلب گفت: سال 2011 براي تمامي رشته هاي قايقراني از اهميت فوق العاده اي برخوردار است. در اين سال در دو مسابقه قهرماني آسيا و قهرماني جهان سهميه المپيك لندن توزيع مي شود كه ما هم براي حضور موفق در اين رقابت ها تلاش مي كنيم.
رئيس فدراسيون قايقراني با اشاره به استخدام يك مربي ديگر در رشته روئينگ خاطرنشان كرد: در حال حاضر يك مربي چيني در بخش مردان با تخصص دو پارو و يك مربي نيوزلندي در بخش بانوان روئينگ فعاليت مي كنند. چند روز گذشته يك مربي ازبكستاني با كارنامه اي موفق براي هدايت ملي پوشان دو پارو و چهار و هشت نفره به ايران آورديم.
وي ادامه داد: ما كار سختي در اين بخش داريم و در اين بين كار محسن شادي از همه سخت تر است. اين قايقران روئينگي ايران هر چند ركورددار آسيا و جوانان جهان است اما به دليل برگزار نشدن مسابقات سبك وزن در رقابت هاي المپيك لندن بايد رشته خود را تغيير دهد.
دنيامالي تصريح كرد: اين روزها با كمك بدنساز و پزشك بر روي عضلات وي كار مي شود تا بتوانيم قواي جسمي شادي را براي شركت در اين ماده در بازي هاي المپيك بالا ببريم. كار شادي سخت است اما مي تواند به سهميه دست يابد. شادي در شرايطي در اين ماده پارو مي زند كه ورزشكاران حاضر در اين رشته سن هاي بالايي دارند اما اين قايقران ايراني مي تواند در سن 24 سالگي به اين موفقيت دست يابد.

 



با وجود داشتن فرصت براي كسب سهميه المپيك
تيم ملي دوچرخه سواري مسابقات قهرماني جهان را از دست داد

تيم ملي دوچرخه سواري ايران در رقابت هاي قهرماني جهان و انتخابي المپيك لندن شركت نمي كند.
اين مسابقات فروردين ماه سال90 در هلند برگزار مي شود و از جمله مياديني است كه كشورهاي مختلف مي توانند در آن سهميه المپيك 2012 لندن در بخش پيست را به دست آوردند.تيم ملي دوچرخه سواري ايران كه چندي پيش چهارمين و آخرين مرحله جام جهاني در منچستر را به دليل عدم صدور رواديد از سوي سفارت انگليس از دست داد، ظاهرا به دليل نبود بودجه نيز مسابقات هلند را هم از دست داد.
تعطيلي تمرينات دوچرخه سواران
خبر ديگر از دوچرخه سواري اينكه اردوهاي تيم هاي ملي زنان و مردان كشورمان تا فروردين ماه سال آينده تعطيل شد.
مجيد ناصري مدير تيم هاي ملي دوچرخه سواري ضمن بيان اين مطلب گفت: دوچرخه سواران تيم ملي بلافاصله بعد از بازي هاي آسيايي گوانگجو خود را براي مسابقات قهرماني آسيا آماده كردند و همين مسئله باعث خستگي آنها شده است به همين دليل چند هفته اي به آنها استراحت داديم، البته تمام اين ركابزنان در حال حاضر در كرمان به سر مي برند.

 



كاوه:درخشش جوانان ايراني مهم ترين اتفاق جام تختي بود
يزداني و گودرزي شانس حضور در جام جهاني را دارند

مربي تيم ملي كشتي آزاد سطح رقابت هاي جام تختي را بالاتر از سال هاي گذشته توصيف كرد.
محسن كاوه درباره سي و يكمين دوره مسابقات بين المللي جام جهان پهلوان تختي گفت: من فكر مي كنم رقابتهاي امسال در تمام وزن ها نسبت به 4، 5 سال گذشته از نظر كيفيتي در سطح بالاتري برگزار شد. تيمهاي كره شمالي، مغولستان و آمريكا تيم خوبي را به مسابقات اعزام كردند مخصوصا آمريكا كه نفرات خوبي را به كيش آورده بود. روسيه هم بعضا نفرات خوبي داشت.كاوه درباره درخشش كشتي گيران جوان ايراني در جام تختي هم عنوان كرد: از ايران كشتي گيران خوبي شركت كردند و درخشش عباس طحان، مصطفي حسين خاني و دباغي در وزن جديد از اتفاق هاي مهم اين جام بود.
مربي تيم ملي درباره انتخاب ملي پوشان براي جام جهاني اظهار كرد: از ميان همين كشتي گيران جام تختي هستند. علاوه بر اين، يزداني و گودرزي كه با مجوز پزشكي كشتي نگرفتند را دعوت مي كنيم و كساني كه شايسته تر باشند را به جام جهاني مي بريم.كاوه درباره برخورد با 4 كشتي گيري كه در جام تختي شركت نكردند، گفت: مسلما براي ميرزايي، تقوي، معصومي و اسماعيل پور به دليل اينكه كشتي نگرفتند در يك جايي و به نوعي تنبيهي در نظر مي گيريم .

 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14