(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 11 اسفند 1389- شماره 19877

رئيس پليس راهور ناجا: پرنده هاي فوق سبك ترافيك نوروزي را كنترل مي كنند
سردار احمدي مقدم: پليس قانون ممنوعيت استفاده از ماهواره را تعقيب مي كند
سرپرست سازمان بهزيستي: 4 هزار معتاد بهبود يافته مشغول به كار مي شوند
كميته امداد: هفته «نيكوكاري» جايگزين روز «نيكوكاري» شد
در عمليات تمريني ولايت در بيرجند 4 تن مواد مخدر صنعتي در بيرجند به آتش كشيده شد
سقوط تير برق، ترافيك تهران را 3 ساعت قفل كرد
خانه تجهيزات نظامي در تبريز لو رفت
معاون دادستان اهواز عنوان كرد درخواست صدور حكم اعدام براي نماينده قلابي رئيس جمهور
توزيع آرم هاي طرح ترافيك سال 90 از امروز
تشريح جزئيات دستگيري عوامل آدم ربايي اخير در دزفول
مبادله آهوي ايراني با شير هندي
رئيس شعبه 16 تعزيرات محكوم كرد برخورد با 7 عرضه كننده متخلف ميوه و تره بار در تهران
پرداخت 30 ميليارد تومان تا پايان سال بابت يارانه بليت مترو به شهرداري
هزار سال زندان در انتظار مفسد اقتصادي
ازدواج در ميدان لؤلؤ بحرين
سيلاب ورانش زمين در بوليوي



رئيس پليس راهور ناجا: پرنده هاي فوق سبك ترافيك نوروزي را كنترل مي كنند

رئيس پليس راهور ناجا از بكارگيري 10 پرنده فوق سبك و 500 هزار نيروي انساني براي كنترل بار ترافيك سفرهاي نوروزي در كشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان، سردار اسكندر مومني روز گذشته در نشست خبري خود ضمن اشاره به طرح نوروزي سال 90 اظهار داشت: مرحله اصلي اين طرح از 25 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردين ادامه دارد كه با رزمايش پليس راهور آغاز خواهد شد.
وي افزود: طرح سفرهاي نوروزي امسال با حضور تمامي دستگاه هاي همكار و مرتبط از جمله سازمان راه داري، اورژانس، وزارت كشور، شهرداري ها و ... در قالب يك طرح منسجم و با همكاري بالغ بر 500 هزار نفر همراه با تجهيزات و امكانات بيشتر و گسترده تر اجرا خواهد شد.
سردار مومني ادامه داد: امسال 10 فروند پرنده فوق سبك براي كنترل ترافيك جاده اي مورد استفاده قرار مي گيرند كه در كنار آن 60 ميليون دانش آموز هميار پليس، 10 هزار بهيار آموزش يافته تحت عنوان «راهبران محله» و 30 هزار معلم با عنوان «فرهنگ ياران ترافيك» براي ترويج فرهنگ ترافيكي و ايجاد امنيت ترافيكي بكار گرفته مي شوند.
رئيس پليس راهور ناجا در ادامه گفت: با توجه به نزديك شدن به روزهاي پاياني سال و افزايش خريد و فروش خودرو ساعت كار مراكز تعويض پلاك تا 14 اسفند ماه تا ساعت 30/16 افزايش مي يابد.
وي ادامه داد: تا پايان اسفندماه ساعت كاري مراكز تعويض پلاك تا ساعت 18 افزايش مي يابد و در صورت لزوم ساعت كاري اين مراكز باز هم افزايش خواهد يافت.
اجباري شدن نصب كيسه هوا از سال 90
سردار مومني در اين نشست گفت: نصب كيسه هوا در خودروهاي سواري توليد داخل براساس قانون اجباري است و پليس نيز مجري قانون است.
وي افزود: به خودروسازان چند سال مهلت داده شد تا زمينه اجراي اين قانون را فراهم آورند بر همين اساس از سال اول برنامه پنجم توسعه اين قانون اجباري شده و پليس با متخلفان برخورد مي كند.
سردار مومني اظهار داشت: طبق اين قانون هر خودرويي كه توليد سال 90 باشد و كيسه هوا در آن نصب نشده باشد، در تصادفات مقصر شناخته شده و خودروساز موظف به پرداخت جريمه مي شود.
وي همچنين با اشاره به نصب ترمز اي بي اس در خودروها گفت: در سال جاري اعلام كرديم كه خودروهايي كه مقررات ايمني را رعايت نكنند و ترمز اي بي اس را در خودروهاي توليدي نصب نكنند در پايان سال مجوز شماره گذاري سال 90 را نمي گيرند.
رئيس پليس راهور گفت: تاكنون نيز طبق قانون عمل كرديم و به افرادي كه اين نكات را رعايت نكرده اند مجوز نداديم.
وي افزود: از سال 90 در صورت بروز تصادف و فقدان تجهيزات ايمني خودرو، از كارخانه سازنده خسارت گرفته خواهد شد و به مراجع قانوني ارجاع داده مي شود.
وي تصريح كرد: در ايام نوروز با تخلفات حادثه ساز مانند سرعت غيرمجاز، سبقت غيرمجاز، انحراف به چپ، حركات آكروباتيك و استفاده نكردن از كمربند ايمني كه موجب بروز سوانح جرحي و فوتي مي شود به طور جدي برخورد مي شود.
سردار مومني گفت: افرادي كه به علت اين تخلفات متوقف شوند خودروي آنان به مدت سه روز توقيف مي شود.

 



سردار احمدي مقدم: پليس قانون ممنوعيت استفاده از ماهواره را تعقيب مي كند

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به ممنوعيت استفاده از تجهيزات ماهواره اي گفت: وظيفه پليس تغييري نكرده و ما همچنان اجراي قانون ممنوعيت استفاده از تجهيزات ماهواره اي را تعقيب مي كنيم.
به گزارش مهرسردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه همايش تخصصي رئيسان پليس امنيت سراسر كشور اضافه كرد: عمده آن چيزي كه الان در دستور كار مي باشد تجري از قانون و كساني كه علنا از اين تجهيزات استفاده مي كنند در اولويت برخورد است و هيچ زماني هم اين كار تعطيل نشده و هيچ ربطي هم به الان ندارد و اين يك روال دائمي داشته كه اين روال ادامه دارد.
فرمانده نيروي انتظامي به برنامه ها و اقدامات پليس براي چهارشنبه آخر سال اشاره كرد و اظهار داشت: فكر مي كنم امسال سال بهتري از سال هاي گذشته داشته باشيم چرا كه كشفيات مواد محترقه خصوصا خطرناك و آتش زا نسبت به گذشته كاهش چشمگيري داشته است.
سردار احمدي مقدم به همكاري خوب اصناف و مردم اشاره كرد و به مهر گفت: همكاري مردم همه ساله خوب بوده و انتظار ما اين است كه امسال خانواده ها به مراقبت از فرزندان خودشان بيشتر توجه كنند.
وي اضافه كرد: اگر كسي قرار است شادي كند بهتر است در حوالي منزل خود و بهمراهي والدين و از وسايل بي خطر استفاده كند. فرمانده نيروي انتظامي در ادامه به تمهيدات پليس در سفرهاي نوروزي اشاره كرد و اظهار داشت: ما همه تمهيدات را پيش بيني كرديم ولي عمده توجه ما به همكاري و همراهي خود مردم است.

 



سرپرست سازمان بهزيستي: 4 هزار معتاد بهبود يافته مشغول به كار مي شوند

سرپرست سازمان بهزيستي كشور گفت: در سال 90 سازمان فني حرفه اي كشور موظف به آموزش معتادان بهبود يافته شده و وزارت كار و وزارت تعاون نيز موظف به اشتغال چهار هزار معتاد بهبود يافته شدند.
احمد اسفندياري از افزايش
5/24درصدي بودجه سازمان بهزيستي در بودجه سال 90 خبر داد و افزود: اين در حالي است كه رشد بودجه ساير دستگاهها 6 درصد بوده است و مي توان گفت كه بهزيستي در سال آينده چهار برابر بيشتر از ساير دستگاههاي دولتي افزايش بودجه داشته است.
وي اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال 90 سازمان فني حرفه اي كشور موظف شده معتادان بهبود يافته معرفي شده از سوي سازمان بهزيستي را تحت آموزش هاي فني حرفه اي قرار دهد.
همچنين با همكاري وزارت كار، وزارت تعاون و سازمان بهزيستي براي بيش از چهار هزار معتاد بهبود يافته در سال90 اشتغال زايي مي شود.
سرپرست سازمان بهزيستي كشور در مورد بيمه معلولان ضايعه نخاعي گفت: با توجه به آمار بيش از 10 هزار معلول ضايعه نخاعي در كشور بهزيستي به دنبال ارائه خدمات بيمه اي براي تامين كمك هزينه هاي پرستاري براي اين قشر از معلولان است كه هنوز اين طرح نهايي نشده ولي با گفت وگوهايي كه با دستگاههاي مرتبط داشته ايم اميدواريم بتوانيم تا سال آينده اين طرح را به مرحله اجرا درآوريم.

 



كميته امداد: هفته «نيكوكاري» جايگزين روز «نيكوكاري» شد

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) از برگزاري هفته «احسان و نيكوكاري» از 14 تا 20اسفند خبر داد و اعلام كرد: روز «احسان و نيكوكاري» نيز 19اسفندماه برگزار مي شود.
سعيد ستاري گفت: از آنجا كه امسال براي نخستين بار هفته نيكوكاري به جاي روز نيكوكاري برگزار مي شود، در هر يك از ايام اين هفته، برنامه هاي ويژه اي براي ترغيب گروههاي مختلف جامعه به ياري ايتام درنظر گرفته شده است.
به گفته وي در روز احسان و نيكوكاري 100هزار پايگاه جمع آوري كمك هاي مردمي در سراسر كشور پيش بيني شده است كه 80 هزار پايگاه از اين تعداد در مدارس برپا خواهد شد.
ستاري همچنين از فعاليت 550 پايگاه جمع آوري كمك هاي مردمي در تهران خبر داد و اضافه كرد: صندوق هاي ويژه كمك به مناطق محروم واقع در 10استان ايلام، لرستان، كهگيلويه و بويراحمد، چهارمحال و بختياري، كردستان، لرستان، سيستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان شمالي و خراسان جنوبي در تهران برپا مي شود.
وي در ادامه ميزان كمك هاي نقدي مردم در جشن نيكوكاري سال گذشته را 13ميليارد تومان عنوان و ابراز اميدواري كرد كه اين رقم امسال به 15ميليارد تومان برسد.
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد با تاكيد بر اين كه توزيع كمك هاي جمع آوري شده در اين روز تا پايان سال در اختيار خانواده هاي نيازمند شناسايي شده قرار خواهدگرفت، خاطرنشان كرد: اولويت توزيع كمك هاي مردمي با پايگاههاي مدارس، خانواده هاي نيازمند دانش آموزان همان مدرسه خواهد بود.
وي يادآور شد: انجمن هاي اوليا و مربيان پيش از اين، خانواده هاي نيازمند هر مدرسه را شناسايي كرده اند و كمك هاي مردمي به شيوه اي كه كرامت و عزت نفس اين خانواده ها كاملا حفظ شود، در اختيار آنها قرار مي گيرد.

 



در عمليات تمريني ولايت در بيرجند 4 تن مواد مخدر صنعتي در بيرجند به آتش كشيده شد

بيرجند- خبرنگار كيهان:
در تمرين عمليات ولايت كه در بيرجند برگزار شد 4 تن مواد مخدر امحا شد.
به گزارش خبرنگار كيهان اين رزمايش با هدف تقويت توانمندي نيروهاي انتظامي و آمادگي در مقابل تهديدات دشمنان برگزار گرديد.گفتني است رژه موتوري از مقابل جايگاه، اجراي عمليات راپل و اجراي نمادين مبارزه با اراذل و اوباش از ديگر برنامه هاي اين رزمايش بود.

 



سقوط تير برق، ترافيك تهران را 3 ساعت قفل كرد

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: به علت سقوط تير برق ترافيك معابر شمالي پايتخت عصر دوشنبه سنگين بود.
سردار حسين رحيمي با اشاره به ترافيك سنگين عصر دوشنبه خصوصا در معابر شمالي تهران علت آن را سقوط تير انتقال برق و مسدود شدن 5/1ساعته شمال به جنوب اتوبان چمران عنوان كرد و گفت: از مراجع قضايي و استاندار تهران مي خواهيم هرچه سريعتر به تاخير عوامل شركت برق تهران رسيدگي كنند.
وي در خصوص اين حادثه به ايسنا گفت: مقارن ساعت 10:16 عصر دوشنبه در شمال به جنوب اتوبان چمران بعد از خروجي شهيد كچويي و نرسيده به پل سئول يك دستگاه خودرو پرايد به علت عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه ناشي از تخطي از سرعت مطمئنه به تير سيماني انتقال برق حاشيه برخورد كرده و در اثر اين حادثه تيربرق مذكور كه به شبكه برق وصل بوده به داخل اتوبان چمران سقوط مي كند كه اين امر موجب مي شود كل مسير شمال به جنوب اين محور مسدود شود.
وي با اشاره به اين كه راننده پرايد در اين حادثه مجروح و به صورت سرپايي درمان شد، افزود: تير سيماني انتقال برق در حالي اتوبان چمران را بند آورده بود كه به طور همزمان بارش باران نيز در اين محدوده آغاز شد و به دليل برقدار بودن و خيس بودن كف خيابان امكان هيچگونه اقدامي براي جابجايي اين تير فراهم نبود.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اين كه سقوط تير مذكور موجب خميدگي 2 تير برق كناري خود شده بود تصريح كرد: علي رغم تماس هاي مكرر مركز كنترل و فرماندهي پليس تهران و مركز فوريت هاي شهرداري تهران با امداد شركت برق، ماموران اين اداره با يك ساعت و35 دقيقه تاخير آن هم بدون تجهيزات مورد نياز در محل حاضر شدند!
وي با بيان اين كه تير برق مذكور در حوزه برق شميران بود، خاطرنشان كرد: اين در حالي است كه تنها 2 مامور شركت برق سعادت آباد با يك دستگاه بالابر در محل حاضر شدند و پس از قطع جريان برق، ماموران پليس راهور تهران با جرثقيل خود نسبت به جابجايي تير برق سقوط كرده اقدام كردند كه در اين حين يكي از تيرهاي برق كناري آن نيز سقوط كرد كه خوشبختانه خساراتي در پي نداشت.
رئيس پليس راهور تهران با طرح اين سؤال كه تير برق مذكور چگونه با يك تصادف ساده خودرو پرايد به وسط اتوبان سقوط كرده است، گفت: در عين حال مسئولان برق منطقه اي تهران بايد پاسخ دهند كه اين چه فوريت هاي برقي است كه پس از يك ساعت و نيم در محل حضور مي يابند؟
وي با اشاره به اين كه در پي اين حادثه، ترافيك شمال تهران خصوصا چمران، پارك وي، نيايش، وليعصر(عج)، بابايي، صدر و همت براي چند ساعت قفل و ترافيك ساير معابر پايتخت نيز مختل شد، تصريح كرد: با تلاش ماموران پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ سرانجام حدود ساعت 21 ترافيك شبكه معابر پايتخت به حالت عادي بازگشت.

 



خانه تجهيزات نظامي در تبريز لو رفت

فرمانده نيروي انتظامي تبريز گفت: زني با مراجعه با كلانتري شوهرش را با 103فشنگ جنگي شاه كش و مقدار زيادي تجهيزات نظامي لو داد.
يعقوب حاذق در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبريز اظهار داشت: همسر وي با مراجعه به كلانتري ادعا كرد شوهرش در منزل تجهيزات نظامي نگهداري مي كند.
وي افزود: در پي حضور يكي از شهروندان در كلانتري 16 شهرستان تبريز مبني بر اينكه شوهرش در محل سكونتشان تجيهزات نظامي نگهداري مي كند لذا ماموران به منظور اطلاع از صحت و سقم موضوع به محل اعزام شدند.
حاذق در ادامه گفت: ماموران اين كلانتري با هماهنگي دستگاه قضايي و با اذن صاحبخانه وارد منزل شده و در بازرسي منزل تعداد يك عدد نارنجك جنگي به رنگ آبي، تعداد 103 عدد فشنگ جنگي شاه كش و يك عدد خشاب كلت كمري حاوي هشت عدد فشنگ 9 ميلي متري و يك عدد شوكر برقي و دو عدد دوربين قديمي استوانه اي، يك قبضه سلاح لوله بلند بادي و تعداد 9 عدد فشنگ شكاري ساچمه اي را و كشف و ضبط كردند.
رئيس پليس كلانشهر تبريز تصريح كرد: متهم به همراه پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.

 



معاون دادستان اهواز عنوان كرد درخواست صدور حكم اعدام براي نماينده قلابي رئيس جمهور

اهواز-خبرنگاركيهان:
معاون دادستان عمومي و انقلاب اهواز از صدور كيفرخواست براي نماينده قلابي رئيس جمهوري به اتهام سرقت هاي متعدد و 15 فقره تجاوز به عنف خبر داد.
«احمد فاتحي» با عنوان اين مطلب افزود: فردي به نام «ب.س» كه با عنوان جعلي نماينده رئيس جمهوري به منازل شهروندان مراجعه و مرتكب جناياتي مي شد، پس از دستگيري توسط ماموران و طي مراحل تحقيق، با صدور كيفرخواست به دادگاه معرفي شد.
به گزارش روابط عمومي دادگستري خوزستان وي ادامه داد: با توجه به جرائم صورت گرفته از سوي نامبرده از جمله وقوع سرقت هاي متعدد و 15 فقره تجاوز به عنف، متهم به عنوان محارب به دادگاه معرفي شده است كه اميدواريم با صدور حكم اعدام از سوي دادگاه و اجراي آن، موجبات تحقق عدالت و امنيت در اين شهرستان بيش از پيش فراهم شود.

 



توزيع آرم هاي طرح ترافيك سال 90 از امروز

معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيك در مراسم رونمايي آرم طرح ترافيك سال 90 گفت: اين آرمها از امروز در دفاتر خدمات الكترونيكي توزيع مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس وحيد نوروزي در نشست خبري روز سه شنبه خود كه با عنوان «آخرين چاشت» برگزار شد، با بيان اينكه هزينه آرمها به طور الكترونيكي دريافت مي شود، افزود: با اين روش از 30 هزار مراجعه حضوري كاسته خواهد شد.
وي با اشاره به رونمايي آرم طرح ترافيك سال آينده گفت: نماد اصلي اين آرم زيباترين پل معلق خاورميانه يعني پل جواديه است. و با توجه به برگزيده شدن تهران به عنوان يكي از 5 شهر برتر دنيا در اين آرم تصاويري از اتوبوس هاي تندرو و مترو نيز آمده است.
نوروزي با بيان اينكه امكان جعل اين آرمها وجود ندارد، اظهار داشت: محدوده طرح ترافيك صددرصد به طور هوشمند كنترل مي شود.
وحيد نوروزي كه آخرين روز مسئوليت خود را در مركز معاينه فني سپري كرد، با اشاره به فعاليت هايش در اين مركز گفت: در طول 31 ماه، فعاليت هاي قابل توجهي در اين مركز انجام شد كه مي توان به نصب كنيستر خودروها و مبدل هاي كاتاليستي اشاره كرد.
معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيك حذف چراغ زنون يا قاتل خاموش شهروندان را از ديگر اقدامات اين سازمان دانست و افزود: چراغهاي زنون از منواكسيدكربن هم خطرناكترند.
نوروزي در ادامه، ارتقاي استانداردهاي فني را از ديگر دستاوردهاي مركز معاينه فني برشمرد و گفت: بنا بر پيشنهاد مركز معاينه فني دولت استانداردهاي خودروهاي انژكتوري و كاربراتوري را از هم جدا كرد.
وي از پيوستن ستاد معاينه فني به اتحاديه جهاني معاينه فني (سيتا) خبر داد و افزود: مراحل اخذ مجوزهاي لازم طي شده و براي موافقت نهايي به هيئت وزيران ارسال شده است.
معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيك اضافه كرد: اين مركز به عنوان آزمايشگاه معتمد سازمان محيط زيست از هفته آينده مجوز مي گيرد و اين بدان معناست كه مراكز معاينه فني سراسر كشور كه ويژگي هاي لازم براي صدور برچسب معاينه فني را ندارند، پلمب مي شوند.
در پي اظهارات خبرنگاران حاضر مبني بر تعامل منطقي و اثرگذار روابط عمومي ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران در سالهاي اخير، مهندس نوروزي ضمن تائيد اين موضوع يكي از عوامل مهم شناساندن اهداف معاينه فني در سالهاي اخير را روابط عمومي اين سازمان برشمرد.بنا به اين گزارش در پايان اين مراسم ضمن رونمايي از آرمهاي جديد، كيك آرم طرح ترافيك 90 نيز بريده شد.

 



تشريح جزئيات دستگيري عوامل آدم ربايي اخير در دزفول

دزفول- خبرنگار كيهان:
جزئيات دستگيري عوامل آدم ربايي و قتل «احمد هندي قماشي» نوجوان دانش آموز دزفولي از سوي فرمانده انتظامي اين شهرستان تشريح شد.
سرهنگ «ايرج نادبي زاده» در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: دهم بهمن ماه گذشته، دو نفر آدم ربا با هدف اخاذي اقدام به ربودن نوجوان مورد اشاره از درب دبيرستان محل تحصيل وي كرده و او را به محل نامعلومي منتقل كردند.
وي افزود: با دريافت گزارش اين آدم ربايي، بلافاصله اقدامات پليسي براي يافتن سرنخ هايي از موضوع آغاز شد و كارآگاهان زبده اي براي اين ماجرا مامور شدند.
سرهنگ نادبي زاده تصريح كرد: آدم ربايان كه به قصد اخاذي دست به اين اقدام غيرانساني زده بودند در تماس هاي مكرر با خانواده فرد ربوده شده پنج ميليارد ريال در ازاي آزادي فرزندشان خواستار شدند كه اين مبلغ پس از گذشت چند روز به دو ميليارد و 800 ميليون ريال تقليل پيدا كرد.
فرمانده انتظامي دزفول گفت: در اين حين، كارآگاهان با روش هاي گوناگون توانستند سرنخ هايي از ماجرا كشف كرده و با گذشت چند روز از جريان آدم ربايي دو مظنون را در اين راستا دستگير كنند.
وي گفت: افراد دستگير شده در ابتدا، هرگونه دست داشتن در اين پرونده را كتمان مي كردند اما رفته رفته و با انجام بازجويي هاي تخصصي بالاخره به ارتكاب جرم اعتراف كردند و پرده از جنايت خود برداشتند.
سرهنگ نادبي زاده با اشاره به اينكه اين افراد، افرادي سابقه دار نبوده و فاقد هرگونه پيشينه كيفري خاص هستند، گفت: تنها يكي از اين دو فرد سابقه زنداني شدن به دليل بدهكاري دارد كه بي ارتباط با موضوع جرايمي نظير آدم ربايي است.
اين فرمانده انتظامي گفت: متاسفانه در اعترافات افراد مزبور، مشخص شد كه نوجوان ربوده شده در روز دوم ربايش از سوي آدم ربايان به قتل رسيده كه اين موضوع شيريني دستگيري مجرمان را كم كرد.
به گفته سرهنگ نادبي زاده، پرونده آدم ربايي دزفول براي بررسي بيشتر و صدور حكم اكنون به مراجع قضايي تحويل شده است.

 



مبادله آهوي ايراني با شير هندي

رئيس سازمان محيط زيست از نهايي شدن پروژه مبادله آهوي ايراني با شير هندي خبر داد.
محمدجواد محمدي زاده با اعلام اينكه آخرين شيرهاي ايراني در دشت ارژن و زيستگاهي بين دو شهر شوش و دزفول ديده شده، اظهار داشت: متاسفانه زيستگاه دشت ارژن از دست رفته و هيچ اميدي نداريم كه در دشت ارژن اين گونه را احيا كنيم.
معاون رئيس جمهوري تاكيد كرد: زيستگاه شير در بيشه زارهاي بين كرخه و دز بسيار وضعيت مطلوبي دارد و براي مطالعه ميداني روي اين زيستگاه كارشناساني را مستقيما به منطقه فرستاديم تا از نزديك بررسي كنند و حتي در پروازي هوايي بيش از سه ساعت اين زيستگاه از طريق هوا بررسي شد.
وي تاكيد كرد: اين زيستگاه به لحاظ اكوسيستمي بيشه زاري عالي و فضايي محصور و بسته است و تصميم قطعي بر اين است كه احياي زيستگاه در فاصله بين دز و كرخه عملياتي شود.
رئيس سازمان محيط زيست تاكيد كرد: براي انجام اين طرح حدود پنج ميليارد تومان اعتبار تامين شده و تا الان اين پروژه 15 تا 20 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
به گزارش مهر وي همچنين اظهار داشت: هندي ها تقاضاي معاوضه شير با يوزپلنگ را مطرح كرده بودند كه سالهاست پيگير اين ماجرا هستند اما به دليل اينكه يوزگونه در خطر انقراض است و تحت حمايت سازمانهاي بين المللي است با اين درخواست آنها موافقت نشد.
وي اظهار داشت: در مذاكره اي كه چندي پيش با وزير محيط زيست هندوستان در كشور مكزيك داشتم با وي به توافق رسيدم كه شير هندي كه اصالتا از نژاد شير ايراني است به ايران منتقل شود و در زيستگاه بومي خود در كنار رودخانه دز در منطقه حفاظت شده رها شود.
معاون رئيس جمهوري تاكيد كرد: هندي ها در قبال دادن شير ايراني از ما درخواست ديگري نداشتند اما پيشنهاد داديم در مقابل اين اقدام آنها گونه هايي مثل آهو كه در كشور به تعداد زياد داريم و در معرض خطر نيستند در اختيار آنها بگذاريم.

 



رئيس شعبه 16 تعزيرات محكوم كرد برخورد با 7 عرضه كننده متخلف ميوه و تره بار در تهران

رئيس شعبه 16 تعزيرات 7 عرضه كننده متخلف ميوه در ميدان مركزي ميوه و تره بار را به جزاي نقدي محكوم كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي كشور، در چارچوب سياست هاي سازمان تعزيرات حكومتي و دفاع از حقوق شهروندان گشت مشتركي با همكاري نمايندگان تعزيرات حكومتي و بازرسان سازمان بازرگاني استان جهت نظارت و بازرسي از نحوه عرضه و فروش ميوه در ميدان مركزي ميوه و تره بار تهران برگزار شد.
در جريان گشت مشترك سازمان هاي تعزيرات و بازرگاني، با 7 عرضه كننده متخلف ميوه در ميدان مركزي ميوه و تره بار تهران برخورد شد.
در اين بازرسي ها از 100 واحد در ميدان مركزي ميوه و تره بار بازديد و ضمن تذكرات لازم به واحدها با توجه به حضور رئيس شعبه 16 تعزيرات حكومتي استان تهران در محل براي 7 واحد متخلف پرونده هاي تخلفاتي تشكيل شد و متخلفان به پرداخت جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم شدند.

 



معاون سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور خبر داد
پرداخت 30 ميليارد تومان تا پايان سال بابت يارانه بليت مترو به شهرداري

معاون امور شهرداري هاي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور گفت: تاكنون بابت يارانه بليت مترو 16 ميليارد تومان به شهرداري تهران پرداخت شده كه تا پايان سال اين رقم به 30 ميليارد تومان افزايش مي يابد.
به گزارش فارس حميدرضا صارمي در خصوص ميزان پرداخت يارانه بليت مترو از سوي دولت، اظهار داشت: تاكنون دولت 3 برابر سال گذشته نسبت به پرداخت بليت مترو و اتوبوس به شهرداري هاي سراسر كشور پول پرداخت كرده است.
وي در ادامه افزود: تاكنون 66 ميليارد تومان بابت بليت مترو و اتوبوس به شهرداري هاي سراسر كشور پرداخت شده كه از اين مبلغ 26 ميليارد تومان آن به شهرداري تهران اختصاص يافته است.
صارمي با بيان اين كه تا پايان سال 10 برابر سال گذشته به شهرداري هاي سراسر كشور بابت يارانه بليت اتوبوس و مترو پول پرداخت مي شود، گفت: در سال گذشته فقط 11 ميليارد تومان به شهرداري ها بابت يارانه بليت اتوبوس و مترو پرداخت شده است.
معاون سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور تصريح كرد: تاكنون 27 ميليارد تومان بابت بليت اتوبوس به شهرداري تهران پرداخت شده است.

 



هزار سال زندان در انتظار مفسد اقتصادي

دادگاه جنايي دبي يك مفسد مالي را به حدود هزار سال زندان محكوم كرد.
به گزارش روزنامه الاتحاد چاپ عربستان، دادگاه جنايي دبي «عابد رمضان البوم» مافياي اقتصادي را به 923 سال زندان محكوم كرد.
اين در حالي است كه به موجب ماده 91 قانون كيفري امارات، حداكثر مدت زندان براي اختلاس 10 سال است. اما دادگاه تجديد نظر اين كشور بعد از يك سال و نيم تحقيق و بررسي روي پرونده اين متهم به خيانت در امانت، اختلاس مالي و كشيدن چك بي محل به بيش از 3 هزار نفر، حكمي را كه به موجب آن بايد حدود هزار سال زنداني شود را صادر كرد.
قاضي در نحوه محاسبه صدور اين حكم گفت: وي 3 هزار و 706 شاكي خصوصي دارد كه از اين ميان 11 نفر شكايت خود را پس گرفته اند اما شاكيان ديگر همچنان اصرار به محاكمه وي دارند كه با احتساب 3 ماه زندان براي هر شكايت بايد 923 سال زنداني شود.

 



ازدواج در ميدان لؤلؤ بحرين

يك زوج بحريني با الگوبرداري از ازدواج زوج جوان مصري كه يك ماه قبل در ميدان التحرير قاهره ازدواج كردند، عصر يكشنبه در ميدان لؤلؤ منامه پايتخت بحرين پيوند خود را جشن گرفتند.
به گزارش شيعه آنلاين، شاهدان عيني اعلام كردند كه تعداد شركت كنندگان در اين مراسم به قدري زياد بود كه مي توان آن را بزرگترين مراسم ازدواج در طول تاريخ بحرين دانست.
به گفته مادر عروس، تاريخ ازدواج از ماهها قبل در همين روز تعيين شده بود.

 



سيلاب ورانش زمين در بوليوي

در پي بارندگي شديد و سيلاب سهمگين در بوليوي 250 خانه مسكوني فرو ريخت و 800 خانواده بي خانمان شدند.
يك مقام رسمي اعلام كرد: اين خرابي ها در شهر «لاپاز» رخ داده و تاكنون گزارشي از آسيب ها و تلفات انساني احتمالي ارائه نشده است.سيلاب و لغزش زمين از اواخر شنبه در «لاپاز» آغاز شده و حدود 80 هكتار زمين زراعي را تخريب كرده است.شبكه خبري بي بي سي در اين باره گزارش داد كه از آغاز سال جاري ميلادي، بارندگي سنگين و سيلاب تاكنون جان 60 نفر را گرفته است.به گزارش ايسنا، فرماندار شهر «لاپاز» تأكيد كرد: در سيلاب اخير با وجودي كه خسارات ساختماني سنگين بوده اما آسيب يا صدمه جاني گزارش نشده است.روبن ساودرا، وزير دفاع بوليوي نيز تأكيد كرده است كه حدود دو هزار نيروي امدادرسان شامل مقامات شهري، پليس، سربازان و ماموران آتش نشاني در تلاش براي كمك به مردم در تخليه خانه هايشان هستند.گزارش ها حاكي از آن است كه سال گذشته نيز وقوع سيلاب مشابه و لغزش زمين در شهر «لاپاز» 72 خانه را تخريب كرد و 118 خانواده آواره شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14