(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 11 اسفند 1389- شماره 19877

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انشتين ! برو سي تي اسكن (يادداشت روز)
نگراني سرويس هاي اطلاعاتي غرب از قطع دسترسي به موسوي و كروبي
سخنگوي دستگاه قضا:انتقال كروبي و موسوي به بازداشتگاه حشمتيه صحت ندارد
مرغابي (گفت و شنود)
با صدور پيام هاي جداگانه؛رهبر معظم انقلاب درگذشت آيت الله حكيم و ابوالقاسم گرجي را تسليت گفتند
نماينده تهران در مجلس : سران واقعي فتنه آمريكا ، انگليس و اسرائيل هستند
چرا به سفر پاريس اشاره نمي كني؟! (خبر ويژه)
تلگراف: امپراتوري آمريكا در خاورميانه مانند امپراتوري شوروي درحال فروپاشي است (خبر ويژه)
تا دلتان بخواهد آب رفتيم اما از رو نرفتيم (خبر ويژه)
ديكتاتور مصر هر چه از ايران متنفر بود به خاتمي محبت داشت ! (خبر ويژه)
رقص بزغاله مهم تره يا آتش زدن سطل آشغال؟! (خبر ويژه)
يديعوت آحارونوت: اين خاك را ايران بر سر اسرائيل ريخت (خبر ويژه)
كيهان و خوانندگان



انشتين ! برو سي تي اسكن (يادداشت روز)

شنبه گذشته، انتظار افسران جوان دانشگاه نظامي «وست پوينت» به سر آمد. انتظار آنها دو علت داشت، اول اينكه قرار بود جشن فارغ التحصيلي دانشگاه افسري را برگزار كنند. علت دوم، كنجكاوي آنها براي ديدار يك مقام بلندپايه امنيتي- اطلاعاتي بود. افسران جوان آمريكايي قرار بود با سخنان وزير دفاع كابينه هاي اوباما و بوش، به دوران آموزش پايان دهند و خدمت در پنتاگون را آغاز كنند. براي آنها جالب و مهم بود كه رابرت گيتس با كوله باري از تجارب سال هاي رياست سازمان «سيا» و «پنتاگون» چه در آستين دارد و با كدام اطلاعات و برآوردها، آنان را غافلگير مي كند. پس حسابي چشم تيز كردند و گوش خواباندند تا در اثناي سخنراني توأم با مهارت گيتس، از شتاب تحليل هاي وي جا نمانند. انصافا وزير دفاع هم در غافلگيري آنها كم نگذاشت. گيتس سال 1966 كه به استخدام سازمان سيا درآمد، 22 ساله بود. او در اين 45 سال تجارب بسياري به دست آورده است.گيتس پس از آن كه دكتراي تاريخ شوروي را از دانشگاه جرج تاون گذراند، دانشگاه تگزاس را براي 4 سال مديريت كرد، چند سالي رئيس سازمان سيا شد و از سال 2006 به پنتاگون آمد. هنگامي كه اوباما روي كار آمد، گيتس جزو معدود جمهوري خواهاني بود كه در كابينه وي ابقا شد.
سورپرايز وزير دفاع 67 ساله براي افسران جواني كه در جشن فارغ التحصيلي با كنجكاوي تمام گوش مي دادند، چه بود؟ گيتس 10 سال پس از اشغال افغانستان و 8 سال بعد از فتح بغداد! عباراتي رازآلود و موجز را بر زبان جاري كرد و گفت: «هر وزير دفاعي كه پس از من، رئيس جمهور آمريكا را براي لشكركشي به خاورميانه و آسيا ترغيب كند، حتما مغزش معيوب است و مغز او بايد آزمايش شود. اين ايده كه ارتش را به قشون كشي گسترده ديگري بكشانيم، هراس انگيز است. هر كس پس از اين چنين مشورتي بدهد، ابتدا بايد مغز او را آزمايش و مداوا كرد.» آنها كه شناخت بيشتري از گيتس داشتند احتمالا با شنيدن اين كلمات از خود پرسيدند آيا سر و مغز او به جايي خورده است؟ او كه اين قدر صلح طلب و ضدخشونت نبود؟ از نسل كشي هاي 5 سال اخير به دستور وي در افغانستان و عراق كه بگذريم، هزاران نفر در روزگار مديريت او بر سازمان سيا در سراسر جهان با انواع عمليات بمب گذاري و ترور كشته شده اند. پس چرا گيتس يك دهه ميليتاريسم افسارگسيخته آمريكا در آغازه سده 21 را به هجو مي كشد و طراحان آن را مجنون و بيمار مغزي توصيف مي كند؟ اين سخنان را كسي مي گويد كه در روزگار رياست بر سرويس جاسوسي آمريكا مكرر گفته بود ايراني خوب و معتدل وجود ندارد، ايراني معتدل كسي است كه با گلوله كشته شده باشد. « آقاي گيتس حالش خوب است؟». خيلي ها از شنبه گذشته اين سؤال را مي پرسند.
سنگين ترين گوش ها اكنون آهنگ انقلاب را در شمال آفريقا و خاورميانه مي شنوند. گويي اين انگشتان ملت هاي مسلمان است كه يك به يك از شمال غرب آفريقا تا جنوب خاورميانه، اين آهنگ هماهنگ را مي نوازد. برخي از تحليل گران غربي كه نگاه استراتژيك به اين رويدادها دارند مي گويند سلسله اتفاقات ماه هاي اخير، كم از آغاز فروپاشي بلوك قدرت شوروي در آغاز دهه 1990 ميلادي ندارد و اكنون اجزاء بلوك قدرت آمريكاست كه يكي يكي از بنيان فرو مي ريزد و زير پاي آسمان خراش قدرت كاخ سفيد را خالي مي كند. اين طيف معتقدند بومرنگ انقلاب مخملي در اروپاي شرقي و شوروي، اينك كمانه كرده است. چرا؟ دقيقا به همان علت كه رئيس پنتاگون و سيا در روزهاي كشنده افغانستان و عراق و مصر و تونس و ليبي و بحرين و يمن و اردن و مراكش و عربستان، دنبال چند ده گرم «مغز» در تينك تانك هاي طراح يك دهه استراتژي آمريكا براي خاورميانه بزرگ مي گردد و دست پشت دست مي كوبد.
اين اولين آمريكايي نيست كه از عملكرد استكباري كور ابراز ندامت مي كند. اگر امروز مفسري به نام توماس فريدمن در نيويورك تايمز بنويسد «ما بر دهانه آتشفشان خانه ساختيم و به خاطر نفت و اسرائيل، اجازه داديم سران كشورهاي مستبد خاورميانه حقوق ملت هاي خود را ضايع كنند»، نوآوري نكرده است. انقلاب اسلامي ايران كه قالب پوسيده رژيم كودتايي پهلوي را شكافت و سر بر آورد، خيلي ها در آمريكا پيدا شدند و گفتند اگر ما در سال 1953 مصدق ناسيوناليست و سكولار را تحمل كرده بوديم، با اين انفجار اسلامي انقلاب ملت ايران مواجه نمي شديم. جيمز بيل و ويليام راجر لوئيس دو محقق و استاد دانشگاه آمريكايي بودند كه در كتاب «مصدق. نفت. ناسيوناليسم ايراني» نوشتند «هنوز هم درس لازم از مداخله 1953 [1332 شمسي] گرفته نشده است. اين مداخله در آگاهي عمومي ايرانيان نقش بست و اشاره مكرر به آن، يكي از شعارهاي مؤثر و مكرر انقلاب 1979 بود... اگر آمريكا و انگليس اجازه داده بودند ناسيوناليسم مسير خود را دنبال كند، شايد در جوانب افراطي و ضدآمريكايي انقلاب ايران تعديل حاصل مي شد.» و ريچارد كاتم از افسران ارشد سازمان سيا درلانه جاسوسي و از عناصر فعال در كودتاي 28مرداد كه بعدها رابط سفارت با نهضت آزادي و جبهه ملي شد، در همان كتاب يادآور مي شود «دولت هاي غربي به اهميت و چشم انداز جدايي دين از سياست و ناسيوناليسم و ليبراليسم در ايران و خاورميانه بسيار كم بها دادند و باعث تضعيف اين پايگاه غيرمذهبي شدند.» اما 30سال بعد، برآمدن اسلامگرايان در لبنان و فلسطين و عراق و مصر و بحرين و اردن- با نماد قرآن و نمازجمعه و الله اكبر- از خاكستر ناسيوناليسم عربي، نشان مي داد كه در دربار طواغيت، در جز بر يك پاشنه مشخص (استكبار و استبداد) نمي چرخد.
كاش مي شد آقاي گيتس را براي بازجويي و بازپرسي به ايران آورد تا حقيقت ريزش مداوم اقتدار آمريكا را براي ديرباوران روايت كند. اصلاً چرا بازجويي؟ كاش مي شد گيتس را به ايران آورد و به اتاق همين «شيخ» و «مهندس» برد تا به آنها بگويد امامزاده قلابي آمريكا، شفا نمي دهد اما قطعاً كور مي كند. كاش مي شد جماعت ديرباور و بدفهم را سوار همين رزمناوهاي خودمان كرد كه از سوئز گذشتند، و به مصر و تا شرم الشيخ برد تا در آنجا از حسني مبارك بپرسند آمريكا سرانجام در ازاي 30سال نوكري، با وي چه معامله اي كرد؟ و آن كه غرق مي شود چه مي تواند بكند جز اينكه نوكر را زيرپا گذارد شايد كه ساعتي بيشتر، سر از آب بيرون نگاه دارد. آمريكا به داد خود نمي تواند برسد پس چرا بايد باور كرد كه امثال تامي ويتور سخنگوي شوراي امنيت ملي و جي كارني سخنگوي كاخ سفيد، نگران برخي دست اندركاران فتنه در ايران هستند؟ ديرباوران صداي شكستن استخوان هاي شوروي در نامه تاريخي امام خميني(ره) به گورباچف را نشنيدند تا يك دهه بعد كه شرق اروپا تا مرزهاي آبي ژاپن يكجا فرو ريخت. حالا هم باور نمي كنند كه افغانستان طلسم مشابهي براي ارتش آمريكا شده و باور نمي كنند عمق استراتژيك اسرائيل در آن سوي سينا فروريخته است. و چرا باور كنند آنها كه همين چند سال پيش در روزگار اصلاحات و به نام «شرق»، چكمه ارتش مهاجم غرب را واكس زدند و به صراحت نوشتند اين ارتش آزادي بخش است كه به افغانستان و عراق در همسايگي ما قشون كشيده است!كاش مي شد اين انشتين هاي نابغه را به همان سي تي اسكني برد كه آقاي گيتس براي سنجش سلامت مغز مي گويد.
تلخ است اما حقيقت دارد كه طايفه اي سياسي در كشور ما طي همين يكي دو دهه اخير به صرافت افتادند آرد انقلاب را دوباره به گندم و خاك برگردانند. واقعيت داشت؛ آنها با پشت پا زدن به آرمان عزت و آزادگي، با آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي به معناي واقعي كلمه «بستند». ابتدا با كنجكاوي و هوس و تفنن آغاز شد و نهايتاً به اعتياد كامل رسيد، چندان كه امروز گسيختن نمي توانند. اين طايفه عادت كردند كه به پشتوانه حمايت و فشار بيگانه، با جمهوري اسلامي چانه بزنند. و آموختند كه غرب تا صد دلار نستاند، يك سنت نمي دهد. و ياد گرفتند كه براي فرو نشاندن خماري، مي توان به اهل خانه خيانت كرد و امانت را دزديد و فروخت. درصد آلودگي كه بالا رفت- در راهي بي بازگشت- خيال خام به سرشان افتاد كه مي شود عربده كشيد و به اهل خانه، چاقو و قداره هم نشان داد و ترساند و باج گرفت. فتنه تيرماه 78 و فتنه88، از اين خماري تمام ناپذير و روند گروگان گيري غرب سر برآورد. اين بار قيمت نشئگي، يك خيانت تمام عيار به خانواده بود كه بي اختيار روا داشتند. گوش مردم ما از 12-10 سال پيش پر است از اين جملات آمريكايي كه «ما از اصلاح طلبان در ايران و لبنان و سوريه و عراق پشتيباني مي كنيم» و به خاطر داريم ريز به ريز كه اين جماعت هر جا خيانت كردند و از اهل خانواده انقلاب دزديدند و به آغوش آمريكا و انگليس و اسرائيل انداختند، مرحبايي شنيدند و براي ساعتي روي آنتن رفتند و جايزه اي پيش پايشان افتاد. اين البته حكايت غمبار طايفه اي از سياست بازان و روشنفكرمآبان ماست اما تفاوت ماجراي يكي دو سال اخير اين است كه نقش آفرينان خيانت جديد، در دوره ورشكستگي مطلق آمريكا و اسرائيل و انگليس، شريك بدهكاري ها و سقوط آنان شدند و در بدترين وضعيت به سربازي و مزدوري ارتش آمريكا رفتند.
زمان اعتراف ها در غرب كوتاه شده است. اگر براي ابراز ندامت نسبت به كودتاي 28مرداد عليه نهضت ملي شدن نفت 30سال زمان لازم بود، براي ابراز ندامت آمريكا از قشون كشي و فرياد «انا ربكم الاعلي» در آغاز قرن 21، كمتر از 10سال زمان صرف شد و براي لعنت فرستادن به خويش به خاطر آنچه در قبال ايران 89-1388 و خاورميانه انقلابي امروز مرتكب شدند، ظاهراً لازم نيست زماني سپري شود. مطبوعات همين ماه هاي اخير آمريكا و اروپا و اسرائيل را كه ورق بزنيد، انباشته و متورم است از تحليل هاي گوناگوني كه نخ تسبيح آنها يك بند بيشتر نيست؛ «كدام مغز معيوبي ما را واداشت تا با ملت ايران دوباره گلاويز شويم و زمان طلايي را از دست بدهيم. و كدام احمقي ما را به اينجا رساند كه با طغيان و انفجار خشم ملت ها از شرق و جنوب مديترانه تا كرانه هاي اقيانوس هند و كوه هاي هندوكش غافلگير شويم.» حالا حكايت شيرجه از آبشار نياگارا و شكستن ركورد شيرجه است و آن احمقي كه هل داد! بماند كه سربازان ايراني پنتاگون در استخر خالي شيرجه زدند.
خسارت استراتژيكي كه آمريكا و اسرائيل و انگليس در همين يكي دو سال گذشته از تحريك خشم و انزجار ملت ايران به جان خريدند و تلافي آن را همين روزها مي بينند، هرگز در 65سال بعد از جنگ جهاني دوم نديده بودند. آنها مي دانند كه اگر جنگ افروزان عراق و افغانستان را لعنت مي كنند، جز به اين علت نيست كه در ايران متوليان و حاملان انقلاب- مردم- پا پس نكشيدند و شانه خالي نكردند و پاي پرچمدار ايستادند. اگر در ايران پرچمداري نبود و حاملاني در قواره يك ملت براي انقلاب اسلامي پيدا نمي شد، همين آقاي گيتس به جاي اين كه جنگ سالاران آمريكايي را در جمع افسران جوان «وست پوينت» كودن و بي مغز خطاب كند، قهرمان و نابغه هايي داراي آي كيويي بيش از انشتين معرفي مي كرد. اگر ايران نبود، امروز جنگ در خاورميانه مغلوبه نشده بود و حمام خون را خود آمريكايي ها در جاي جاي كشورهاي منطقه راه مي انداختند. آنها قسم خورده بودند در چارچوب جنگ جهاني چهارم تا 2025 ميلادي به تمام كشورهاي اسلامي قشون بكشند و حمام خون راه بيندازند.... اما ايران، خاري در چشمان جبهه پنتاگون- سيا شد. اكنون نوبت فتوحات اسلامي- ايراني در جنگ جهاني چهارم است، با كمترين هزينه.
محمد ايماني

 



پشت پرده شايعه سازي درباره انتقال سران فتنه به زندان
نگراني سرويس هاي اطلاعاتي غرب از قطع دسترسي به موسوي و كروبي

سرويس سياسي -
حصر خانگي موسوي و كروبي كه حدودا از 15 روز پيش آغاز شده سرويس هاي غربي را كه ارتباطات روزانه و مفصل با آنها برقرار كرده بودند دچار نگراني هاي جدي كرده است.
موسوي و كروبي پس از تماسي كه مسيح علي نژاد و جميله كديور در هفته سوم بهمن از لندن با آنها برقرار كردند از مردم ايران خواستند روز 25 بهمن به بهانه «همبستگي با مردم مصر و تونس» به خيابان بيايند.
اين در حالي بود كه آمريكايي ها در روزهاي ماقبل 25 بهمن به صراحت گفته بودند تنها راه مهار موج خيزش هاي اسلامي در منطقه را «ايجاد ناآرامي در تهران» مي دانند و در نتيجه اقدام موسوي و كروبي درون جامعه سياسي و بين توده هاي مردم به معناي «تكميل يك پروژه اسرائيلي» تفسير شد كه هدفي جز ارسال پالس و نااميدي به انقلابيون منطقه ندارد.
همين موضوع اولا موجب شد در روز 25 بهمن جز چند صد نفر از اوباش آن هم براي چند ساعت و در چند خيابان شلوغ تهران كسي به خيابان نيايد و ثانيا پس از 25 بهمن موج بزرگي از مرزبندي با جريان فتنه از جانب بسياري از خواص حتي آنها كه در تمام 2 سال گذشته ساكت بودند شكل بگيرد.
همزماني درخواست هاي مردمي براي برخورد با سران فتنه با يكدست شدن جامعه سياسي عليه آنها، باعث شد گام اول در برخورد با موسوي و كروبي كه همان حصر خانگي و قطع تمامي ارتباطات اينترنتي، تلفني و حضوري آنها بود برداشته شود.
اين اقدام از دو جهت باعث نگراني شديد سرويس هايي شده است كه تا پيش از برقراري ارتباطات روزانه و مستمر با موسوي و كروبي، دائما به آنها خط دهي مي كردند.
اولا اطلاعات موجود نشان مي دهد اين سرويس ها بسيار نگران هستند كه عدم توجه و واكنش مردم به اين اقدام كه عملا نوعي بازداشت محسوب مي شود اين موضوع را كه مردم نسبت به سرنوشت موسوي و كروبي كاملا بي تفاوت شده اند كاملا شفاف كند و نهايتا زمينه را براي برخوردهاي جدي تر با آنها فراهم آورد. آنچه اين نگراني را تشديد كرده بي توجهي محض مردم تهران به فراخوان روز اول اسفند بود كه رسانه هاي وابسته به جريان فتنه هدف اصلي آن را «نجات موسوي و كروبي از حصر» اعلام كرده بودند.
در روز اول اسفند وضعيت آنچنان عادي بود كه ظاهرا مردم تهران به تنها چيزي كه فكر نكردند اين بود كه موسوي و كروبي در كجا هستند و چه مي كنند. اين بي اعتنايي زماني معنادارتر مي شود كه توجه كنيم رسانه هاي غربي و چند سايت وابسته به فتنه گران از روز شنبه به طور وسيع اين شايعه را پخش كرده بودند كه موسوي و كروبي از خانه هاي خود خارج و به زندان حشمتيه منتقل شده اند. اين دروغ پردازي كه با هدف تحريك اندك هواداران اين دو تن براي ايجاد ناآرامي در روز اول اسفند انجام شد چنان ناشيانه بود كه قبل از هر كسي محمد خاتمي يكي از سران هراسان فتنه به آن پاسخ داد. وي در بيانيه اي كه روز شنبه و در دفاع از موسوي و كروبي منتشر كرد به صراحت تاييد كرد كه آنها «در حصر خانگي» قرار دارند.
اين در حالي است كه منابع امنيتي روز سه شنبه به كيهان گفتند موسوي و كروبي در خانه هايشان قرار دارند و تنها ارتباطات آنها بويژه ارتباطاتي كه از خارج كشور با آنها برقرار مي شد قطع شده است. اين منابع همچنين گفتند موسوي و كروبي اجازه ديدار با بستگان درجه اول خود را تا زماني كه از اين طريق به انتشار مطالب دروغ و تنش آفرين نپردازند خواهند داشت.
نگراني دوم سرويس هاي غربي هم اين است كه با قطع ارتباطات آنها با موسوي و كروبي كه عمدتاً از طريق چت اينترنتي و برخي نرم افزارهاي ارتباطي خاص صورت مي گرفت آنها به تدريج كاركردهاي فعلي خود را از دست داده و به موجوداتي مرده و فراموش شده تبديل شوند به همين دليل اطلاعات رسيده به كيهان حاكي از آن است كه تصميم گرفته شده به تدريج و با محوريت سازمان اطلاعات منافقين كاركردهاي اين دو نفر به تشكيلاتي به نام «شوراي هماهنگي راه سبز اميد» منتقل شود كه افرادي مانند اردشير اميرارجمند پادويي آن را به عهده دارند. امير ارجمند زمستان 88 و در حالي توسط منافقين از ايران خارج شد كه چند روزي را در بازداشت به سر برده بود. وي كه به نوعي نفر منفصل موسوي محسوب مي شود در تمام مدت حضور در ايران نوشتن بيانيه هاي موسوي را بر عهده داشت. وي هم اكنون در پاريس استقرار دارد و تمام هزينه هاي اقامت وي و خانواده اش توسط منافقين و سرويس اطلاعاتي فرانسه پرداخته مي شود. برادر امير ارجمند با نام منصور اميرارجمند جزو كادرهاي كليدي اطلاعاتي نفاق است كه نقش جدي در راه اندازي هويت مجازي به نام «شوراي هماهنگي راه سبز اميد» داشته است.
به نظر مي رسد با انتقال كاركردهاي موسوي وكروبي به خارج از ايران پروژه «ضدانقلاب» شدن آنها به سرعت كامل خواهد شد.

 



سخنگوي دستگاه قضا:انتقال كروبي و موسوي به بازداشتگاه حشمتيه صحت ندارد

حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي انتشار اخباري از سوي رسانه هاي معاند و ضد انقلاب مبني بر انتقال كروبي و موسوي به بازداشتگاه حشمتيه را تكذيب كرد.
دادستان كل كشور در گفت وگو با ايسنا خاطرنشان كرد: اخبار منتشره از سوي برخي رسانه هاي معاند مبني بر انتقال موسوي و كروبي به بازداشتگاه حشمتيه صحت ندارد.
گفتني است؛ پس از آن كه سخنگوي قوه قضاييه در نشست خبري خود با خبرنگاران در روز دوشنبه محاكمه سران فتنه را حتمي دانست و تاكيد كرد كه محدوديت ارتباطات آنها گام اول برخورد است رسانه هاي ضد انقلاب در اقدامي ناشيانه با دروغ پراكني گسترده اي انتقال موسوي و كروبي به بازداشتگاه حشمتيه را مدعي شده بودند.

 



مرغابي (گفت و شنود)

گفت: سايت ها و راديوهاي بيگانه بدجوري از اينكه ديروز در تهران خبري نبود، عصباني و دمغ شده اند.
گفتم: سايت گويانيوز كه وابستگي خود به «سيا» را انكار نمي كند؛ اراذل و اوباشي را كه قرار بود ديروز به خيابان بيايند ولي نيامده اند را «بي شرف» و «بي غيرت» ناميده است.
گفت: ولي يكي از كاربران سايت گويانيوز خطاب به اين سايت و VOA و بي بي سي كه ديروز دعوت به راهپيمايي كرده بودند نوشته است اگر راست مي گوييد خودتان بياييد، نه اينكه در آمريكا و اروپا پشت كامپيوتر بنشينيد و دستور صادر كنيد.
گفتم: حيوونكي ها!
گفت: يك ضدانقلاب مقيم لس آنجلس هم در مصاحبه با يكي از تلويزيون هاي ماهواره اي فارسي زبان گفته است اتهام «بي شرف» و «بي غيرت» به هواداران سبز يك تهمت است!
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو به شريكش گفت؛ تو آنقدر نفهم هستي كه هنوز فرق «خوك» و مرغابي را نمي داني و رفيقش با عصبانيت گفت؛ چرا نمي دونم؟ آيا تا به حال حتي يك بار شده كه تو رو مرغابي صدا كنم؟!
 



با صدور پيام هاي جداگانه؛ رهبر معظم انقلاب درگذشت آيت الله حكيم و ابوالقاسم گرجي را تسليت گفتند

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور پيام هاي جداگانه اي درگذشت آيت الله سيد محمدعلي حكيم و دكتر ابوالقاسم گرجي را تسليت گفتند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي خطاب به آيت الله حاج سيد محمد سعيد حكيم درگذشت والد مكرم مرحوم آيت الله آقاي سيد محمد علي حكيم را تسليت گفتند.
متن پيام به اين شرح است :
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب مستطاب آيت الله آقاي سيد محمد سعيد حكيم دامت بركاته
درگذشت والد مكرم مرحوم آيت الله آقاي سيد محمد علي حكيم را به جنابعالي تسليت مي گويم .
از خداوند متعال علو درجات آن مرحوم و مزيد توفيقات جنابعالي را خواستارم .
سيدعلي خامنه اي
همچنين متن پيام تسليت رهبر معظم انقلاب درپي فوت دكتر ابوالقاسم گرجي به شرح ذيل است:
بسم الله الرحمن الرحيم
درگذشت عالم فرزانه مرحوم آقاي دكتر ابوالقاسم گرجي رحمه الله عليه را به خاندان محترم و جامعه علمي كشور و دوستان و شاگردان و علاقمندان به ايشان تسليت عرض مي كنم .
آن مرحوم در طول ساليان دراز خدمات علمي شايسته اي را در دانشگاه هاي كشور و نيز در بنياد دائره المعارف اسلامي كه خود عضو هيأت امناء آن بودند، به انجام رساندند .
از خداوند متعال رحمت و غفران الهي را براي ايشان مسئلت مي كنم .
سيّدعلي خامنه اي

 



نماينده تهران در مجلس : سران واقعي فتنه آمريكا ، انگليس و اسرائيل هستند

عضو كميته بررسي موضوع 25 بهمن با بيان اين كه سران واقعي فتنه آمريكا، انگليس و اسرائيل هستند ،اعلام كرد كه گزارش اتفاقات اين روز آماده ارائه مي باشد.
به گزارش ايسنا حسين فدايي ديروز در جمع خبرنگاران پارلماني در خصوص قرائت گزارش موضوع 25 بهمن ، گفت: اين گزارش آماده شده است، اما براي طرح در جلسه علني مي بايست هيات رييسه آن را در گزارش هفتگي چاپ مي كرد. با توجه به اين كه اين موضوع در گزارش هفتگي چاپ نشده قرار است با اصلاحيه اي در دستور جلسه كار صحن علني قرار گرفته و فردا قرائت شود .
وي افزود: در جلسات اين كميته با حضور دستگاه هاي اطلاعاتي، امنيتي و قضايي موضوع مورد بررسي قرار گرفت و مستندات رويت شد و نهايتا حدود 15 پيشنهاد تهيه و تدوين شد.
به گفته نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، طبق اين گزارش منشا اين گونه حوادث آمريكا، انگليس و اسرائيل است و عوامل داخلي يا فريب خورده يا تحت تاثير آن هستند .
فدايي ادامه داد: سران فتنه در واقع آمريكا، انگليس و اسرائيل هستند و در اين گزارش به عوامل داخلي كه افراد را تحريك كرده و امنيت ملي را مخدوش كرده اند، توجه شده است .
اين عضو كميته بررسي موضوع بيست و پنج بهمن، درباره كانديداتوري آيت الله كني براي رياست خبرگان تاكيد كرد كه مسائل خبرگان را مثل ساير جريانات سياسي ژورناليستي نكنيد. فضاي مجلس خبرگان فضاي علمايي است و بايد درباره آن بر اساس ضابطه و معيار اظهارنظر كرد .
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، در پاسخ به سوالي درباره اين كه آيا شرايط باعث پذيرش پيشنهاد كانديداتوري توسط آيت الله مهدوي كني شده است يا خير؟ گفت: آيت الله مهدوي از ناحيه جسمي و به لحاظ سلامتي مشكل داشته اند و اين موضوع در برخي تصميمات آنها موثر بود و البته اين موضوع به معناي واجد شرايط نبودن ايشان نيست .
وي با اظهار اميدواري نسبت به اين كه مشكلات جسمي آيت الله مهدوي كني برطرف شود، گفت: آنچه تشخيص علما و خبرگان باشد مورد قبول همگان است .
فدايي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا رقابت براي رياست خبرگان وجود خواهد داشت يا خير؟ اظهار داشت: در سطح خبرگان مثل گروه هاي سياسي مباحث رقابت وجود ندارد؛ لذا موضوع را ژورناليستي نكنيد چرا كه به اين جايگاه آسيب مي زند .

 



چرا به سفر پاريس اشاره نمي كني؟! (خبر ويژه)

اظهارات يك ضدانقلاب فراري «الف-ج» درباره ارتباط مخملباف با وزارت اطلاعات كه به نقل از نيك آهنگ كوثر كاريكاتوريست فراري مطرح شده و در حاشيه خبر ويژه كيهان-دوشنبه 9 اسفند- به آن اشاره شده بود، كاريكاتوريست فراري را براي كتمان واقعيت به واكنش ناشيانه واداشت. نيك آهنگ كوثر در حالي كه عصبانيت ناشي از افشاي اين خبر به وضوح در واكنش وي ديده مي شود، خطاب به كيهان نوشته است «مطلب امروز كيهان دارد مرا از خنده روده بر مي كند»! وي بعد از فحاشي به كيهان پرسيده است: الف-ج كيست؟، آيا مي دانيد تاكنون فقط يك بار مخملباف را ديده ام، آن هم در «استار باكس» در خيابان «كند تيكت واشينگتن دي سي» و بعد براي اثبات ادعاي خويش از شخصي بنام «رودي بختيار» به عنوان شاهد! نام مي برد! كه يادآور روباهي است كه به مرغ دزدي متهم شده بود و براي رفع اتهام، دم خود را به عنوان شاهد معرفي كرده بود!
گفتني است در خبر ويژه كيهان به ارتباط مخملباف با وزارت اطلاعات به نقل از «الف-ج» اشاره شده بود كه «الف-ج» نيز خبر خود را به نقل از نيك آهنگ كوثر مطرح كرده بود. سوال كاريكاتوريست فراري كه «الف-ج» كيست؟ در حالي مطرح مي شود كه وي مي تواند به آساني با مراجعه به حافظه خود ببيند خبر تماس تلفني محسن مخملباف با وزارت اطلاعات را با چه كساني در ميان گذاشته است. جالب آن كه كاريكاتوريست فراري در توجيه ناشيانه خود سعي كرده است ماجراي سفرش به پاريس و ميهماني در آپارتمان مخملباف را درز بگيرد و به آن كمترين اشاره اي نكند.



 



تلگراف: امپراتوري آمريكا در خاورميانه مانند امپراتوري شوروي درحال فروپاشي است (خبر ويژه)

امپراتوري آمريكا در خاورميانه در آغاز سال ميلادي جديد رو به فروپاشي است همان گونه كه فروپاشي امپراتوري شوروي در سال 1989 شروع شد.
اين تحليل را روزنامه انگليسي تلگراف منتشر كرده است. تلگراف نوشت: سال 2011 سال فروپاشي نظام هاي وابسته به آمريكا در خاورميانه و جهان عرب است.
ديلي تلگراف اضافه مي كند: آمريكا تحولات فعلي جهان عرب را درك نمي كند. شايد آنها خيال كنند حوادث اروپاي شرقي را مي توانند اينجا هم تكرار كنند اما اين بار به نظر مي رسد اين امپراتوري آمريكا در منطقه است كه در حال فروپاشي است همان گونه كه فروپاشي امپراتوري شوروي در سال 1989 شروع شد.
در همين حال يك روزنامه آلماني تاكيد كرده است: به نظر نمي رسد حكومت هاي جديد در مصر و ديگر كشورهاي در حال انقلاب مانند گذشته دوستان اسرائيل و آمريكا باشند.
هامبورگر آبندبلات نوشت: به نظر نمي رسد حاكمان جديد مصر دوستان نزديكي مانند مبارك براي اسرائيل باشند. در اردن، ملك عبدالله بايد خيلي مواظب باشد تا مردم ناراضي را به واسطه دوستي بيشتر با اسرائيل تحريك نكند. پادشاه سعودي در وضعيت مشابهي است و به تازگي و با عجله ميلياردها دلار براي كارهاي اجتماعي اختصاص داد. از اين گذشته ايران با وجود كشور بحرين دري براي تهاجم به سوي عربستان دارد. 70 درصد بحريني ها شيعه اند اما از زماني كه بحرين از سرزمين ايران جدا شد زير سلطه جابرانه پادشاه قرار دارند. اكنون همكاري سه كشور مصر و عربستان سعودي و اردن با اسرائيل و آمريكا كه منطقه را از نظر سياست امنيتي با ثبات نگاه داشته بود در معرض فروپاشي است.
اين روزنامه آلماني نوشت: ايالات متحده بيش از حد خودكامان سركوب گر عرب را مورد حمايت قرار داده است. اجازه مصر به دو كشتي جنگي ايراني براي عبور از سوئز- براي اولين بار بعد از سال 1979- نشانه خوبي نيست. يك مشاور امنيتي دولت اوباما به «نيويورك تايمز» گفت «ايران برنده بزرگ است». به گفته وي متحد ايران، سوريه نيز اكنون جرأت يافته و قطر و عمان هم به ايران تمايل پيدا كرده اند. به نظر مي رسد موازنه قدرت به سود ايران در حال تغيير است.
از سوي ديگر روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز تاكيد كرده است: به موازات لرزان شدن پايه هاي قدرت متحدان آمريكا در خاورميانه، شاهد قدرتمند شدن روزافزون ايران هستيم.
اين روزنامه مي نويسد: فعل و انفعالات جديد در خاورميانه و كشورهاي غربي باعث تقويت مواضع ايران و لرزان شدن موقعيت عربستان سعودي شده است. هرچند كه زود است تاثير نهايي اين قيام ها را پيش بيني نمود اما آنچه كه پيداست، سود جستن ايران از شكست يا تضعيف متحدان آمريكا در منطقه است؛ ايراني كه در هفته گذشته دو ناو جنگي خود را بعد از گذشت سي و دو سال به كانال سوئز فرستاد و رئيس ستاد مشترك مصر نيز با آن موافقت كرد.
به نوشته اين روزنامه آمريكايي «هم اكنون ايران برنده بزرگ اين رويدادها بوده است. در اين بين با اندك تغيير سياست در ايران و اقدام رو به جلوي اين كشور، جنبش هاي عرب خواهان همراهي با جمهوري اسلامي مي باشند.»
نيويورك تايمز در خاتمه نوشت: هم اكنون ايران و سوريه كنار هم هستند. قطر و عمان در حال گرايش به سمت ايران بوده كه بايد مصر، تونس، بحرين و يمن را هم وارد اين جريان نمود بنابراين ايران پيروز بزرگ ميدان منازعات خاورميانه مي باشد.

 



تا دلتان بخواهد آب رفتيم اما از رو نرفتيم (خبر ويژه)

«ما اپوزيسيون رژيم حرف نداريم! كلاً باحاليم! و همديگر را سركار مي گذاريم يك به يك! اين از هوش زيادي ماست».
اين مطلب را سايت ضدانقلابي گويانيوز به قلم يكي از همكاران خارج نشين خود مورد تاكيد قرار داد و نوشت: ما خيلي... چه جوري بگم كه بهمان برنخورد؟ خيلي... راستش سخت است بگم. همان ديگه... ادبي اش مي شود زرنگ. همچنين همديگر را سركار مي گذاريم كه طرف اصلاً نفهمد چه جوري سركار رفت.
گويانيوز با اشاره به دعوت هاي گاه به گاه براي خياباني شدن و در عين حال مفقود بودن از عرصه مي نويسد: مثلاً اين روزها افتاده ايم روي دور دوست داشتن موسوي و كروبي. در انتخابات از خوبي هايشان گفتيم، مثلاً تعدادمان 100 نفر بود، بعد شديم 80 نفر. بالاخره كار و زندگي داشتيم. آمديم خيابان و حاميان حكومت هم آمدند. اوضاع قمر در عقرب شد. اين «ما» اينجا شده بود حدود 40 نفر. بعضي هامان به خاطر تعطيلي مدرسه، مجبور بوديم برويم شمال. تهديد كرديم كه اگر كي و كي را بگيرند، قيامت مي كنيم، خودمان هم باورمان شد. اما هيچ اتفاقي نيفتاد و ما (تقريباً همه آن 40نفر) پاي كامپيوتر نشسته بوديم ببينيم ايران چه جوري قيامت مي شود.
اين ضدانقلاب فراري ادامه مي دهد: امان! امان از دست خودمان! هرچه بگويم با حاليم كم گفته ام. از رو هم نمي رويم. كم نمي آوريم. غرش مي كنيم در همين فيس بوك و بالاترين كه طبق شمارشگر بالاترين، كاربرانش 10، 12 هزار نفر بيشتر نيستند. ديگه فكر نمي كنم موسوي و كروبي هم خيال كنند ما مرد جنگيم. معلومه كه ما هم مثل دايي جان ناپلئون، فوق فوقش در جنگ ممسني شركت كرده ايم...
اعتراف گويانيوز به رفتار كلاهبردارانه اپوزيسيون در حالي است كه در هفته هاي اخير عناصر خارج نشين مدام به تحميق معدود مخاطبان خود در داخل ايران پرداخته اند. در اين ميان عناصر جديداً فرار كرده نظير برخي روزنامه نگاران زنجيره اي و شبه اصلاح طلبان، بيشترين انرژي را براي شير كردن مخاطبان به خودزني صرف مي كنند و از آنها مي خواهند ناموس و شرف داشته باشند و غيرت به خرج بدهند و اهل كوفه! نباشند. حال آن كه خود در لس آنجلس و نيويورك و لندن و برلين و آمستردام و پاريس مشغول عياشي و هرزه گردي هستند.

 



ديكتاتور مصر هر چه از ايران متنفر بود به خاتمي محبت داشت ! (خبر ويژه)

يكي از ديپلمات هاي ارشد دولت اصلاحات، گزارش قابل توجه از ملاقات خاتمي با حسني مبارك ديكتاتور سرنگون شده مصر در فروردين 86 منتشر كرد.
صادق خرازي در مرور خاطرات خود مربوط به حضور خاتمي در قاهره كه در پوشش شركت در اجلاس «دنياي اسلام و جهاني شدن» صورت گرفت، مي نويسد: مبارك گفته بود حتما مي خواهد با خاتمي خصوصي ملاقات كند و سپس عصر همان روز براي شركت در اجلاس سران اتحاديه عرب عازم رياض شود. به خاطر اين ملاقات افتتاحيه اجلاس را كه قرار بود ساعت 9 باشد عقب انداخته بودند و به ساعت 11 موكول كرده بودند.»
وي مي افزايد: «مبارك حرمت و احترام زيادي نسبت به آقاي خاتمي مي گذاشت و مدام از شخصيت و انديشه هاي جهاني آقاي خاتمي تجليل مي كرد.»
بر اساس اين گزارش مبارك، خاتمي را صداي عقلانيت، منطق و انديشه در دنياي اسلام مي خواند و مي افزايد كه مي خواسته به ايران بيايد اما افرادي كه او آن ها را «راديكال ها» مي نامد، مخالفت كرده اند. در عين حال، خاتمي مي گويد «هر موقع بياييد در ايران از شما استقبال مي كنند.»
صادق خرازي بخش هايي از گفت وگو ميان خاتمي و مبارك را منتشر كرده، كه از جمله آمده است: مبارك راجع به شعارهاي تند برخي از مقامات منطقه صحبت كرد و گفت: اين نوع نگرش مشكلات شما و ما و دنياي اسلام را بيش از گذشته مي كند و هر روز تهديدات ايران را افزايش مي دهد و من مدعي هستم كه شما صداي عقلانيت و منطق و انديشه در دنياي اسلام هستيد.»
خاتمي هم در پاسخ حسني مبارك مي گويد كه هر موقع بياييد در ايران از شما استقبال مي كنيم.
خاتمي ارديبهشت سال گذشته (يك ماه قبل از انتخابات) نيز به طور خصوصي با ملك عبدالله شاه عربستان در رياض ديدار و مذاكره كرد در حالي كه هيچ سمت رسمي نداشت. اسناد منتشره در ويكي ليكس درباره مذاكرات سران سعودي و مصر با ديپلمات ها و مقامات آمريكايي، از ابراز نفرت شديد مقامات مرتجع و مزدور منطقه نسبت به جمهوري اسلامي ايران حكايت مي كند. مبارك و سران سعودي نقش گسترده اي در تجهيز و تحريك صدام براي حمله به ايران ايفا كردند.
خاتمي به تازگي ضمن تبرئه رژيم هاي وابسته و ساقط شده منطقه در قيام هاي اخير ملت هاي مسلمان منطقه مدعي شد آنها وابسته به آمريكا و غرب نبوده اند.

 



رقص بزغاله مهم تره يا آتش زدن سطل آشغال؟! (خبر ويژه)

شبكه صهيونيستي و ضدانقلابي بالاترين اذعان كرد كاربران اين شبكه به «رقص بزغاله» بيش از مطالب سياسي و دعوت به اغتشاش و... بها مي دهند.
به گزارش «جهان»، هرچند كه مديران «بالاترين» طي هفته هاي اخير تلاش كردند صفحه اصلي خود را سياسي و با رنگ و بوي سطل آشغال و آتش زدن آن نگه دارند، اما همچنان كاربران اين سايت به مطالب زرد و لينك هاي مبتذل و جنسي بيشتر علاقه نشان مي دهند و اين لينك ها بيشتر امتياز مي گيرد. در همين زمينه يكي از كاربران بالاترين با عصبانيت نوشت «رقص بزغاله بيش از مطالب سياسي در اين سايت بازديد دارد و ديده مي شود و امتياز مي گيرد.» به گفته اين كاربر، لينك «فيلم رقصيدن بزغاله» به عنوان ركورددارترين ها از نظر بازديد در سايت، قرار گرفته است! و «اينجا بنويس فيلم رقصيدن بزغاله، همه مي بينن و راي مثبت مي دن... اما يه متن سياسي بنويس، اصلا نگاه نمي كنند». با اين اوضاع مي شود دعوت به تجمع كرد؟!
يكي از كاربران اين شبكه درباره علاقه طرفداران اين سايت به مطالب بي محتوا مي نويسد: من در ابتدا مقاله مي نوشتم ولي ديدم هيچكس اون را نمي خونه اگرچه من يك هفته صرف نوشتن اون مقاله كرده بودم. بعد ديدم كه بهترين مطالبي كه بازديدكننده داشته در روزي كه من اون مقاله را نوشتم هست «تصوير انواع فلفل سبز» بود. نتيجه اين شد كه ديگه چيز بامحتوايي ننوشتم. به نظرم لينك هايي كه متن زيادي دارن مجال خوانده شدن رو ندارن. چون نياز به تحليل و سوزوندن فسفر دارن و اكثر اعضا اصلا روي اين لينك ها كه بار معنايي زيادي هم دارن كليك نمي كنن.
در همين حال سايت ضدانقلابي مردمك با بررسي اثر فضاي مجازي به جامعه حقيقي ايران تاكيد كرده است كه 2 درصد 28 ميليون كاربر اينترنت در ايران با فضاي مجازي مديريت شده از خارج و اپوزيسيون ارتباط مي گيرند و اين اپوزيسيون خارج نشين است كه بيشتر سعي مي كند از طريق اينترنت از اوضاع داخلي ايران باخبر شود.

 



يديعوت آحارونوت: اين خاك را ايران بر سر اسرائيل ريخت (خبر ويژه)

يك روزنامه صهيونيستي به نقل از مقامات تل آويو اعلام كرد: تظاهرات و انقلاب هاي مردم در كشورهاي عرب منطقه را ايران هدايت مي كند.
يديعوت آحارونوت از قول مقامات اسرائيل نوشت: اين ايران، حزب الله لبنان و اخوان المسلمين مصر هستند كه تظاهرات و انقلاب هاي عربي را حمايت و رهبري مي كنند و اسرائيل با نگراني تحركات اين مجموعه و تاثيرات آنها بر حوادث جاري را پيگيري مي كند.
به گزارش العالم، روزنامه مذكور اضافه مي كند: اسلام تندرو در پشت پرده حوادث اخير خاورميانه فعال است. به نظر مي رسد دومينوي انقلاب در ليبي متوقف نشود و باعث جابجايي در اردن هم بشود.
يديعوت آحارونوت با وجود اين تحليل، در نوشته گستاخانه ديگري تاكيد كرده است: رئيس جمهور مصر فاسد و ديكتاتور بود درست اما او كراوات مي زد و به زبان انگليسي از مهمانان اسرائيلي در كاخ خود ميزباني مي كرد و گاز ارزان قيمت به ما مي فروخت. او مانند مانعي در برابر موج فزاينده اسلامگرايي عمل مي كرد. حتما هيچ كس دوست ندارد مانند فقراي مصري در قبرستان هاي قاهره زندگي كند. اما اين هم انكارناپذير است كه مبارك شريك و ميزبان ما بود.
نويسنده صهيونيست اضافه مي كند: خيلي ها از كناره گيري مبارك در برابر طغيان مردم مصر خوشحال شدند اما من بي فرهنگ، همچنان شيفته مبارك هستم كه دوست ما بود.
همزمان روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز در تحليل انقلاب هاي زنجيره اي منطقه نوشت: اسرائيل نگران است كه جنبش هاي عربي همانند انقلاب اسلامي 1979 ايران، باعث اخراج متحدان تل آويو شود و نهايت رشته امور به دست مخالفان اسرائيل بيفتد. مقامات تل آويو تا همين چند ماه پيش خيال مي كردند شركايي نظير مصر، باعث بقاي تل آويو مي شوند اما اكنون سقوط اين دولت ها باعث ترس و نگراني شديد زمامداران اسرائيل شده است.
توماس فريدمن تحليلگر ارشد آمريكايي هم در مقاله ديگري كه نيويورك تايمز به چاپ رسانده، تاكيد مي كند: آمريكا خانه خود در خاورميانه و شمال آفريقا را بر دهانه آتشفشان ساخته بود و اكنون زمان آن رسيده كه اعتياد به نفت را كنار بگذارد و خانه خود را از دهانه آتشفشان در حال انفجار مردم منطقه دور كند.
او يادآور مي شود: طي نيم قرن گذشته آمريكا و اروپا تنها به نفت خاورميانه نظر داشتند. پيام غرب به سران اين كشورها اين بود كه صدور نفت را با قيمت پايين ادامه دهند و با اسرائيل كاري نداشته باشند، بعد از آن هر كاري كه مي خواهند با ملت هاي خود بكنند، حق و حقوق آنها را ضايع و هر چقدر كه مي خواهند فساد كنند و هر اندازه مي توانند مردم را سركوب كنند، فقط جلوي صدور نفت را نگيرند و سر به سر اسرائيل نگذارند. اين روند باعث تحقير مردم كشورهاي خاورميانه شد و آنها را به انفجار كشاند.

 



كيهان و خوانندگان
¤ باتوجه به تحريم آيات محمد يزدي و مصباح يزدي و سيداحمد خاتمي و آقاي شريعتمداري از سوي اتحاديه اروپا معلوم مي شود كه چه جرياني به مقابله با فتنه 88 برخاسته اند و چه جرياني جزو فتنه و عمله فتنه بوده اند. البته اتحاديه اروپا كه دم خود را بدجوري به آمريكا بسته است اگر بخواهد خيالش راحت شود بايد اكثريت ملت ايران را تحريم مالي و بانكي كند.
7260---0219
¤ در قيام و انقلاب هايي كه ملتهاي عرب منطقه بعد از انقلاب اسلامي ايران بر عليه منافع غرب راه انداخته اند به وضوح مي توان دست الهي را ديد. چرا كه آمريكايي ها تا توانستند مراكز فساد در اين كشورها راه انداختند و از طريق شبكه هاي مختلف راههاي انحراف جوانان را گشودند ولي الان همين جوانان كشورهاي منطقه در صف مقدم، منافع آمريكايي ها را به خطر انداخته اند.
عليمرداني
¤ حق اين است كه شهروندان آمريكايي از دولتمردان خود سؤال كنند نتيجه مبالغ هنگفتي كه از ماليات هاي اخذ شده هزينه شبكه هاي ماهواره اي و سايبري بر عليه ايران و اسلام كرده اند چه شده و چرا برعكس نتيجه داده است يعني هم ايران قوي تر شده و هم ملت هاي مسلمان منطقه عليه دولت هاي وابسته به آمريكا و غرب انقلاب راه انداخته اند.
5461---8190
¤ تحولات به وجود آمده در كشورهاي عرب مسلمان نشان مي دهد كه در آينده دو قطب به وجود خواهد آمد. يك قطب شامل كشورهاي طرفدار رژيم صهيونيستي و قطب دوم كشورهايي كه مخالف رژيم صهيونيستي هستند. بنابراين فتنه هايي كه روز 25 بهمن در ايران شاهد آن بوديم و فتنه اي كه در روزهاي گذشته در عراق مشاهده شد تزريق شده از سوي حاميان رژيم صهيونيستي و در راس آن آمريكاست تا در اقتدار قطب ضد صهيونيستي خلل ايجاد كنند.
يك هم وطن
¤بايد مراقبت كنيم كه اين حوادث اخير منطقه به سناريويي مشابه 11سپتامبر تبديل نشود. چرا كه به نظر نمي آيد كه اربابان سلطه تلاش هاي استعمارگرانه چندصد ساله شان را به اين راحتي دو دستي تقديم كنند و از دست بدهند. امروزه زمزمه حمله ناتو به ليبي علني شده است.
كاشاني
¤ از اعضاي محترم مجلس خبرگان مي خواهيم كه در انتخابات رئيس جديد درست عمل كنند و مديون خون شهدا و مردمي كه تمام فتنه ها و فتنه گرها را ناكام گذاشته اند نشوند.
جمالي و دهها تماس مشابه
¤ مواضع آقاي هاشمي رفسنجاني هيچگاه ثبات نداشته و بارها تجربه شده كه ايشان متناسب با شرايطي كه حاكم مي شود موضع مي گيرد بنابراين به هيچكدام از حرفهاي وي نبايد دل خوش كرد.
5384---0935
¤ آقاي خاتمي از سران فتنه با چه رويي از ميرحسين موسوي و كروبي دفاع كرده و خودش را همراه آن دو نفر مورد تاييد حضرت امام دانسته است. اگر چنين است پس بني صدر خائن هم زماني مورد تاييد حضرت امام بود پس چرا ايشان را از قلم انداخته است. خطاب به مسئولين قوه قضاييه بنويسيد ما خانواده شهدا بي صبرانه منتظر تشكيل دادگاه محاكمه سران فتنه هستيم. اميدواريم اين انتظار طولاني نشود.
بهنامي فر از سبزوار
¤ جريان هاي مدافع نظام بايد در مقابله با فيس بوك دشمنان سايت كلوب ايرانيان را راه اندازي كنند و مقابله به مثل نمايند.
5014---0912
¤ با توصيه دكتر به خاطر رعايت حال جانباز شيميايي كه در منزل داريم مصرف گاز خانگي در منزل ما نسبتا زياد است. به طوري كه فيش اين ماه 380 هزار تومان آمده است. لطفا از مسئولان ذيربط بخواهيد كه تدابيري براي اين قشر از جامعه بينديشند.
ع- ن
¤ براي پايان دادن به وضع اسفباري كه همه ساله در فيلم هاي جشنواره دهه فجر براي دهان كجي به ارزش هاي انقلاب و اسلام مشاهده مي شود پيشنهاد مي شود كه نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي كميته تحقيقي و تفحصي در اين خصوص تشكيل دهند.
بهرامي- تبريز
¤ دو روز پيش تخم مرغ شانه اي 3800 تومان بود اما امروز كه رفتم تا از همان مغازه بخرم هر يك شانه تخم مرغ را 6 هزار تومان مي فروخت. مي گويند به علت معدوم كردن مرغ ها به دليل ابتلا به آنفلوآنزاي مرغي در مرغداري هاي چهار استان است. اما به هر حال از مسئولان امر مي خواهم كه پاسخگو باشند.
ايرج ابوحمزه
¤ سايه كمرنگ گراني برخي اقلام سبد مصرفي مردم از جمله حبوبات، تخم مرغ و سيب زميني و پياز و ميوه هر روز پررنگ تر از روز قبل حاشيه سازي برطرح تحول اقتصادي مي كند. تجربه نشان مي دهد كه هر ساله با نزديك شدن به سال نو و فرا رسيدن تعطيلات كنترل اقلام و نظارت بر آن ضعيف مي شود، و اين امر نگراني مردم را افزون مي كند. انتظار مي رود رسيدگي به اين معايب تشويش و اضطراب مردم را براي سال در پيش رو مرتفع نمايد.
محمودي
¤ اي كاش رئيس جمهورمحترم براي شهريه دانشگاهها و استخدام فارغ التحصيلان رشته هاي علوم انساني هم كاري مي كرد؟ بسياري از فارغ التحصيلان اين رشته بيكارند.
4654---0912
¤ آيا اداره ارشاد حق برگزاري نمايشگاه توليدات خارجي را دارد؟ در تاريخ 6/12/89 اداره ارشاد لنگرود در محل ساختمان اداري خود نمايشگاه توليدات سوني با حاشيه هايي مثل اختلاط دختران و پسران و... برگزار كرد. آيا اين كار توجيه قانوني دارد؟ اميدوارم با عاملان آن برخورد شود.
5612----0912
¤ تا حال با هر سختي كه بوده با تن مجروح خود سركار حاضر شده و كارم را در اداره انجام داده ام ولي ديگر توان ندارم. و مي خواهم بازنشسته شوم. از دولت خدمتگزار تقاضا دارم در خصوص بازنشستگي زودتر از موعد جانبازان اقدامي بكند.
3523---0912
¤ آنچه كه در طرح هدفمند كردن يارانه ها به آن دامن زده مي شود افزايش هزينه گاز مي باشد. دولت محترم اين مورد را هم بصورت پلكاني مديريت كند. بسياري از قبض هايي كه صادر شده با توضيح ماه قبل مسئولان شركت گاز درباره تعرفه مصرف گاز همخواني ندارد.
8068---0912 و پيام مشابه يك شهروند ديگر
¤ تبليغات پپسي و ساير محصولات وابسته به اين شركت صهيونيستي در داخل ايستگاههاي مترو چه مي كند؟!
راسخ
¤ افراد جامانده از ثبت نام يارانه ها مثل بنده زياد هستند كه به دليل كم كاري مسئولين و كاركنان سازمان ثبت احوال از دريافت يارانه دو مرحله محروم شده ايم. براي ادعاي خود مدارك كافي داريم ولي چه فايده كه ترتيب اثر نمي دهند و مشكل را حل نمي كنند.
3415---0912
¤ لطفاً به مسئولان متذكر شويد كه يك فكري هم به حال اخلاق در جامعه كنند. به خدا قسم بدحجابي كه اكنون جاي خودش را به بي حجابي با دريدگي تمام داده و امنيت اخلاقي جامعه و فرزندان ما را به شدت به مخاطره انداخته است.
علي رضا مطلبي
¤ شير يارانه اي كه با 350 تومان به فروش مي رفت يكباره به 500 تومان افزايش يافته و از لحاظ وزني هم سبكتر شده است مسئولين دائم از ثابت ماندن قيمت ها داد سخن مي دادند. اين كالا را هم از طريق پرداخت يارانه نقدي آزادسازي كنند تا مردم تكليف شان را بدانند و از سوءاستفاده هاي احتمالي در توزيع هم جلوگيري شود.
7468---0911 و 0494---0916
¤ در تاريخ 30/3/89 خودرويي را كه امرار معاش مي كرديم از رده خارج كرده و تحويل دادم ولي تا به حال با گذشت قريب به 9 ماه هيچ خبري از وام خودرو نيست. از رئيس محترم بانك مركزي و بازرسي كل كشور خواهش مي كنم گوش رؤساي بانك هايي كه به دنبال ايجاد نارضايتي و عدم پاسخگويي شفاف به مردم هستند را بچرخانيد و نگذاريد مردم بسياري كه با خودروي خود امرار معاش مي كردند و در انتظار وام و خريد خودرو بودند با دلسردي سال را به پايان ببرند.
احمدي
¤ بازنشسته مخابرات و حقوق بگير بانك رفاه و تامين اجتماعي شعبه باستان جمهوري هستم چندين سال است كه حقوق خود را از طريق عابر بانك (خودپرداز) دريافت مي كنم، از دي ماه 89 بانك ضمن مسدود نمودن حقوق اعلام مي كند كه ده هزار تومان پرداخت كنيد و شماره حساب هم بگيريد تا پرداخت حقوق شما طبق روال گذشته انجام شود؟
چرا در پايان سال عده اي مغرض يا به دنبال بدبيني مردم به نظام و موجب دردسر براي بازنشستگاني كه 30 سال خدمت صادقانه در نظام مقدس جمهوري اسلامي را كرده اند، مي شوند. از مسئولين بانك مركزي درخواست رسيدگي داريم.
خانم بهاري
¤دو ماه است كه كارت سوخت قديمي وانت نيسان من شارژ نشده و اين هم به دليل تقاضاي وام سوخت از بانك ملي شعبه بهارستان اصفهان است. دراين مدت فقط از بنزين آزاد استفاده كرده و هزينه اي سنگين را متحمل شده ام. از مديريت سوخت كشور تقاضاي حل اين مشكل را دارم.
9005---0913
¤كيفيت نان بربري در محدوده قوچان، روستاي شارك بسيار پايين است از مسئولين تقاضاي رسيدگي داريم.
7194---0913
¤از كيهان درخواست مي شود با يك آگهي بسيار زيبا و چشم گير اعلام نماييد هركس درپي دموكراسي و آزادي است در ليبي فراوان و پايدار يافت مي شود آمريكاي مستكبر و كشورهاي خبيث اروپايي و تمام حكام آزادمنش (!) منطقه هم اين دموكراسي و آزادي را تضمين كرده اند. گلوله هاي توپ ها، راكت ها، بمباران شيميايي مردم خود و گلوله و مسلسل ها هم به همين منظور شليك مي شود؟!
6029---0912
¤فارغ التحصيل رشته مديريتم و جوياي كار اما به دليل خانم بدون، شغلي واگذار نمي شود از مسئولين وزارت كار تقاضاي رسيدگي دارم.
7421---0919
¤ طرح بيمه طلايي فرهنگيان از برنامه هاي موفق وزير محترم آموزش و پرورش آقاي حاجي بابايي مي باشد.اميد داريم اين طرح همچنان تداوم داشته باشد.
6409---0918
¤ وقتي مردم با اجرا شدن طرح هدفمندكردن يارانه ها در مديريت مصرف، ريزه كاري ها را رعايت مي كنند، انتظار مي رود دولت و مسئولين نيز در مصرف صرفه جويي داشته باشند و جلوي موازي كاري ها گرفته شود.
2257---0916
¤ شيريارانه اي جديد به جاي بسته يك كيلويي در بسته هاي 800 گرمي و با قيمت 500 تومان عرضه مي شود به عبارت ديگر قيمت هر كيلوي آن 625 تومان شده است. چرا؟
0578---0916
¤از جواناني هستم كه موفق به دريافت لوح تقدير از كانون نخبگان جوان شده ام. با اين حال بيكارم. از مسئولين امر درخواست مساعدت براي حل مشكل خود دارم.
1134---0939
¤ كشور روسيه هم مثل كشورهاي غربي مخالف پيشرفت ايران است فقط درگروه اهريمن 1+5 نقش پليس مهربان را بازي مي كند كه بتواند از اين طريق كشورها را در مسيري كه غرب مي خواهد هدايت كند. مسئولين ما بايد هوشيار باشند و به سياست هاي مرموزانه روسيه دل خوش نكنند.
اصالت منش
¤ براي پيگيري خلاف 370 هزار توماني خودروام به شوراي حل اختلاف تهران مراجعه كردم گفتند چون پلاك اتومبيل مربوط به شهر قم مي شود كاري نمي توانند بكنند. شوراي حل اختلاف قم هم مي گويد خلاف هاي ثبت شده در تهران انجام گرفته كاري از آنان ساخته نيست. دراين بين بنده توپ فوتبال شده ام و به كارم رسيدگي نمي شود.
بابايي
¤ چرا جايگاه هاي سي ان جي استان گلستان با تمام ظرفيت كار نمي كنند چند پمپ يا كار نمي كنند يا اصلا تا به حال راه اندازي نشده اند و همين امر باعث ايجاد صفهاي طولاني مي شود. از مسئولين درخواست مي شود رسيدگي نمايند.
3451-0911
¤ سه ماه است كه خدمتم را تمام كرده ام ولي هنوز كارت پايان خدمت را نگرفته ام چرا مثل گذشته همزمان با اتمام خدمت كارت پايان خدمت تحويل سربازان نمي شود. از ستاد فرمانده كل قوا درخواست رسيدگي دارم.
1877-0917
¤ چرا قيمت سيب اين قدر گران شد و چرا وزارت بازرگاني هيچ اقدامي براي مهارگراني اين ميوه نمي كند.
اصغر از زابل
¤ برادر شهيدم و 9سال است كه بيكارم از مسئولين درخواست مي شود مشكل بيكاري امثال بنده را حل كنند.
8516-0919
¤ از رئيس محترم صدا و سيما مي پرسم كه اين «يوروپن» كه در سيما پخش و تبليغ مي شود به جز پرداخت هزينه آگهي به صدا و سيما به چه درد ايراني ها مي خورد كه سيما اين قدر به تبليغ آن مي پردازد.
6346-0911
¤ چطور برخي سرمايه داران مرفه از قوانين جاري شهرداري عبور كرده و با زير پا گذاشتن حقوق مردم معابر عمومي را محدود به ملك خود مي كنند و به صورت غيرقانوني آب و گاز را مورد استفاده سوء قرار مي دهند و وقتي رسانه هاي جمعي در حال گزارش است به او تعدي مي كنند و مسئولين مربوطه كه در حال رسيدگي به موضوع هستند را هتك حرمت مي كنند وقتي در تاريخ 30/11/89 شبكه پنج سيما در برنامه در شهر اين صحنه ها را به نمايش درآورد در باورمان نمي گنجيد اينها همه در حالي است كه اگر يك نفر عادي آجري را جابجا كند با بلوك هاي سيماني شهرداري و ماموران آن مواجه خواهد شد.
محمودي
¤ از رئيس جمهور محترم درخواست مي شود كه به وضعيت كارگران بيشتر توجه نمايند و ما كارگران توقع داريم كه ايشان ما را دريابند تا بخشي از مشكلاتمان كاسته شود. لطفا شما بنويسيد ان شاءالله ايشان مي بينند.
7468-0911
¤ از قوه قضائيه مي خواهم اگر نمي توانيد سران فتنه را سرجايشان بنشانيد آنها را به ما واگذاريد تا به حسابشان برسيم.
دانشجوي بسيجي از دانشگاه صنعتي شاهرود
¤ بيداري جهان اسلام و پيروزي هاي پي درپي مسلمين نتيجه مقاومت امام راحل(ره) و ملت بزرگ ايران در جنگ تحميلي كفار عليه ايران بود. اگر نبود اين مقاومت الان نامي از اسلام و ايران نبود.
5765-0919
¤ اي كاش براي مبلغ عيدي كارمندان برنامه ريزي مي شد كه به يك كارمند جوان تازه ازدواج كرده و كارمندي كه داراي عروس و داماد است به يك اندازه عيدي تعلق نگيرد و به عدالت نزديك تر باشد.
8397-0912
¤ دخترم سه ماه قبل در تصادف آسيب ديد با اينكه تمام مراحل قضايي مربوطه طي شده ولي بيمه آسيا در كرج وعده پرداخت ديه در پنج ماه آينده را مي دهد. اين كاغذ بازي ها مردم را رنج مي دهد.
8189-0912
¤ با اينكه مسئولين اتحاديه دامداران كشور اعلام كرده اند تا پايان سال قيمت شير يارانه اي تغيير پيدا نخواهد كرد، ولي شركت ارژن شير در شيراز اولا بسته هاي شير 1000گرمي را به صورت 800گرم عرضه كرده ثانيا قيمت آن را از 350 تومان به 495تومان افزايش داده است. دوست داريم هرچه زودتر به اين تخلف آشكار رسيدگي شود.
اكرمي
¤ تمام حرف بنده با فتنه گران و سران فتنه اين يك بيت شعر است كه شاعر مي فرمايد:
اي مگس عرصه سي مرغ نه جولانگه توست
رنج خود مي بري و زحمت ما مي داري
مهندس سعادت
¤ سه پيشنهاد براي سران فتنه و دستگيرشدگان اغتشاشات دارم:
1-دستگيرشدگان منافق و محارب و بهايي اعدام شوند بدون فوت وقت
2-كروبي و موسوي و خاتمي را به دست مردم بسپارند هرچه صلاح ديدند عمل كنند.
3-آنها را به مرز اسرائيل غاصب ببرند و رهاكنند تا به منزل اربابانشان بروند.
گنجي
¤ خداوند به آقاي علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس عمر باعزت عطا كند كه با دادن پاسخ كوبنده و انقلابي به مقامات ايتاليايي مايه مباهات و دلگرمي ملت ايران شد.
2470-0919
¤ در رابطه با احداث ساختماني در كنار مسجد فخرالدوله در خيابان فخرآباد تهران كه احتمالا پاساژ خواهد شد مي خواستم هشدار و تذكر بدهم كه معماري اين بنا به قدري غيرمنطقي و غيرمهندسي است كه موقعيت جغرافيايي منطقه را كاملا به هم ريخته است. مشابه همين ساختمان در ابتداي بزرگراه همت كنار ورودي ضرابخانه در حال احداث است و به نظر مي رسد كه سازندگان اين بناها پول هنگفتي به شهرداري داده اند تا توانسته اند چنين بناهاي غيرمعقول را كه كاملا تجاوز به حقوق ساكنين تلقي مي شود احداث كنند.
خانم كاشاني- تهران
¤ مدتي است كه شركت هاي خدماتي باز مانند روال گذشته خود مبني بر چسباندن برچسب هاي آگهي به در و ديوار خانه ها و مغازه ها را آغاز كرده اند. از شهرداري تقاضا مي كنم كه نسبت به اين موضوع رسيدگي كند.
پيكر
¤ چند روز قبل به منزل ما زنگ زدند و درخواست داشتند تا به گروهك سبز ملحق شويم؟ چرا وزارت اطلاعات و مخابرات با چنين افرادي برخورد نمي كند؟ تا كي و تا كجا اين فتنه خناسان بايد ادامه يابد؟
يك زن خانه دار
¤ آيا نسخه اي از فيلم ها توسط وزارت ارشاد مورد بررسي قرار نمي گيرد كه بعدا شاهد چنين افتضاحاتي نباشيم؟ آيا بايد امثال افخمي ها كه بايد براي موسوي و كروبي و خاتمي فيلم بسازند بيايند و به خود جرات دهند براي امام راحل(ره) فيلم بسازند كه ذره اي به خط و آرمان امام تمايل ندارد؟
2505-0912
¤ از بازنشسته هاي تأمين اجتماعي هستم آيا با دريافتي ماهيانه 700هزار تومان اين انصاف است كه براي يك قلم داروي مربوط به كليه را 55هزار تومان به داروخانه پول پرداخت كنم.
رزاق- رشت
¤ براي شبكه قرآن و معارف سيما مناسب است كه يك نام و يا عبارتي درخور شأن آن انتخاب شود. پيشنهاد مي شود كه مسئولان محترم سيما از مردم درباره اين موضوع مهم نظرخواهي كنند.
سليمان بلغار
¤ چرا صداوسيما فقط به فوتبال بها مي دهد ولي به كشتي بها نمي دهد؟ فينال جام جهاني مگر كم است؟ چرا پوشش ندادند؟
ميانكوشكي
¤ كارگر شهرداري گرمسار با 27سال سابقه كار هستم مدتي پيش سكته كردم و با عمل جراحي كه روي مغزم انجام دادند متوجه شدند كه تومور مغزي دارم گلايه مندم از اين كه در اين مدت هيچكدام از مسئولين شهرداري شهر يك خبر از بنده و خانواده ام نگرفته اند كه چه مي كنيم. درحالي كه اگر از دست يك كارگر افغاني خون بيايد صاحب كار او را به يك درمانگاه مي رساند و دلجويي مي كند.
محمد گلي وردي
¤ دفاتر ثبت اسناد بدون هيچ ضابطه مدوني حق الثبت از مراجعين خود دريافت مي كنند. تقاضا مي كنم كه براي ساماندهي دفاتر تدابيري انديشيده شود.
قديمي- كرج
¤ همسر بنده طلبه است و تاكنون سهام عدالت خودش را دريافت نكرده است . ما بايد به كجا مراجعه بكنيم.
خانم موسوي- تهران
¤ از مديركل محترم آموزش وپرورش درخواست مي شود نظارت بيشتري به حراست و گزينش منطقه7 داشته باشد كه خداي ناكرده عده اي از نيروهاي قراردادي را بي جهت در اين پايان سال از كار بركنار نكنند آن هم بهانه هاي خيلي كوچك. يك خانم مربي پيش دبستاني مي شناسم كه كلي برنامه براي چند روز پاياني سال براي بچه ها تدارك ديده است. درحالي كه قصد بركناري اش را دارند.
يك فرهنگي
¤ در ميدان منيريه قيمت تخم مرغ در دو خيابان با فاصله نزديك از يكديگر شانه اي هزار تومان تفاوت دارد. چرا مسئولين امر وظايف قانوني خودشان را كه نظارت و كنترل است انجام نمي دهند و مردم را بدون پشت و پناه گذاشته اند.
ابوحمزه
¤ از قواي سه گانه به جد خواهانيم كه هر چه سريع تر تكليف ملت را با سران فتنه البته بلااستثناء مشخص كنند تا بيش از اين جو جامعه متشنج نشود.
فولادي
¤ مسئول جمع آوري متكديان در بندرعباس كيست. هر روز كه مي گذرد تعداد اين گونه افراد بيشتر مي شود و اخيراً پاكستاني ها هم به آن ها اضافه شده و چهره شهر را واقعاً زشت كرده اند.
باقري- بندرعباس
¤ از يك طرف قبوض پول گاز و برق غير يارانه اي براي بنده آمده از سوي ديگر به دليل اينكه نتوانسته ايم شماره حساب بدهيم از دريافت يارانه محروم هستيم. لطفاً دولت يك راه حل جلوي پاي ما بگذارد.
4984---0913
¤ دانشجوي مشهدي دانشگاه سهند تبريز به خاطر ابتلا به آنفلوآنزا جان خود را از دست داد. كساني كه با بومي سازي دانشگاهها مخالفت مي كنند چه پاسخي براي مادر اين دانشجو دارند؟
8057---0914
¤ براي اجرايي شدن بيمه درماني همگاني در هر شهرستان پيشنهاد مي شود دولت تعدادي پزشك استخدام كند و داروهاي ساخت داخل كشور را با هزينه پايين در اختيار بيماران و بيمه شدگان قرار بدهد.
ايراني
¤ آن كساني كه فكر مي كنند با اعلام برائت آقاي هاشمي رفسنجاني از سران فتنه مشكل فتنه حل مي شود سخت در اشتباه هستند. جراحي اين معضل فقط و فقط با محاكمه فتنه گران امكان پذير است و هر راه ديگر نقش مسكن را دارد.
8516---0919
¤ ريزش پل گرگر در شوشتر مشكلات زيادي را براي تردد شهروندان اين شهر بويژه معلمين و كارمندان بوجود آورده است. از مسئولين امر درخواست داريم هرچه سريع تر رسيدگي بكنند.
2828---0938
¤ خبرگان و نخبگان جامعه مراقب اعلان مواضع ديرهنگام و بعضاً دو پهلوي برخي از خواص باشند كه اين اعلام مواضع فقط براي تثبيت خودشان است نه براي حفظ نظام.
نيك نام از قم
¤ آقاي موسوي اگر معدود مردمي كه تا 25بهمن89 در وابستگي تو به آمريكا و اسرائيل ذره اي شك داشتند آنها هم شكشان برطرف شد چرا كه مجري طرحهاي دشمنان اين ملت بودي و آنچه از دستت آمد به اجراي طرح هاي آنها مبادرت ورزيدي و به آرمانهاي امام راحل پشت پا زدي.
تعدادي از همشهريانت
¤ حدود يك سال است كه مصوبه مجلس درباره بازنشستگي پيش از موعد براي كارمندان اجرا مي شود ولي متأسفانه براي نيروهاي تأمين اجتماعي اجرا نمي شود. لطفاً بفرماييد تا اقدام شود.
پيكر
¤ شركت راه آهن اخيراً نيروهاي بازنشسته خود را در قالب شركت هاي خصوصي دوباره به سر كار برده است. اگر قرار بر اين باشد پس تكليف اين همه جوان بيكار چه خواهد شد.
يك خانم هم وطن
¤ تا كي سخن از شوق وصالت بزنيم
هر گوشه تقويم علامت بزنيم
از بين تمام هفته، پس كي بايد
اين جمعه غربت زده را خط بزنيم
اللهم عجل لوليك الفرج
3242---0916
¤ حدود 20 نفر هستيم كه 2 سال سابقه كار در شهرداري شهر چهار دانگه به صورت روزمزد داريم. اما متأسفانه هنوز هيچ خبري از بيمه ما نيست. از مسئولان محترم تقاضاي رسيدگي دارم.
يكي از كاركنان شهرداري
¤ گردنه اسدآباد همدان به علت شيب تند مكان حادثه خيزي توسط اتوبوس ها و ماشين هاي سنگين شده است كه با حداكثر سرعت و به صورت غيرقابل كنترل وارد ميدان سيدجمال الدين اسدآبادي مي شوند، به طوري كه اين ميدان به قتلگاهي براي مسافرين و مردم شهر تبديل شده و تاكنون ده ها نفر جان خود را از دست داده اند و مسئولان شهر همچنان با بي تفاوتي تمام نظاره گر اين حوادث هستند. لطفاً رسيدگي فرماييد.
يك شهروند
¤ به وزير صنايع مي خواستم بگويم كه اين چه نظارتي است كه بر عملكرد خودروسازان داريد. بنده حدود 4 ماه است كه يك خودرو دوگانه سوز از ايران خودرو خريده ام و از روز اول به خاطر وجود اشكال از بنزين سوز به گازسوز تبديل نمي شود. چندين بار به خدمات پس از فروش مراجعه كرده ام و اقلاً 10 نفر روي آن كار كرده اند ولي نتوانسته اند تعمير كنند. چهار كارشناس هم از تهران به قم آمدند. آن ها هم نتوانستند تعمير كنند. الان 37 روز است كه خودرو را براي تعمير به تهران منتقل كرده اند و هيچ خبري از آن نيست نه پولم را مي دهند و نه اتومبيل را تعويض مي كنند. لطفاً به مشكل بنده رسيدگي كنيد.
رجبيان- قم
¤ يك سال از افتتاح تونل توحيد مي گذرد ولي انگار هنوز به اتمام نرسيده است. چون اين تونل اكثر مواقع شب ها از ساعت 11 بسته است و برخي اوقات ترافيك شديد باعث به وجود آمدن مشكلات زيادي براي مردم و راننده ها مي شود.
پشت كوهي
ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065 تمام ساعات شبانه روز:33916546 سامانه پیام کوتاه: 30002323

 



 



 



 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14