(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 12  اسفند 1389- شماره 19878

وزارت بهداشت: 50 حلقه چاه آب با نيترات بالا پلمب شد
اجراي طرح زوج و فرد در 5 كلانشهر كشور
بازديد بازرسان از مراكز عرضه و فروش پوشاك در تهران
حوادث كوتاه از كشور
انتقال به تهران در سال آينده تحصيلي به هر شكل ممنوع شد
امروز و فردا برگزار مي شود نخستين دوره مسابقات سراسري قرآن دانشگاه ها با رقابت 1700 نفر
زوج هاي نابارور براي تامين هزينه هاي درماني بايد تمام دارايي خود را بدهند
سومين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده اختلاس بيمه ايران برگزار شد
برخورد جدي پليس با فرصت طلبان در چهارشنبه سوري
قتل كارگر معتاد براي 200 هزار تومان
مدت حضور پليس 110 در محل حادثه به 7 دقيقه رسيده است
رويدادهاي خارجي
فعاليت يكهزار پايگاه امدادي در جاده هاي كشور
معاون اجتماعي ناجا: مردم از مواد محترقه استاندارد استفاده كنند
پژو استارت زد پرايد در گودال سقوط كرد
كلاهبرداري يك شركت ليزينگ خودرو در ميرداماد



وزارت بهداشت: 50 حلقه چاه آب با نيترات بالا پلمب شد

رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت از پلمب 50 حلقه چاه آب تهران خبر داد كه ميزان نيترات آنها بالاتر از حد استاندارد بود.
دكتر كاظم ندافي در حاشيه همايش دومين جشنواره علمي بهداشت محيط ايران با اشاره به اقدامات انجام شده براي به استاندارد رساندن ميزان نيترات موجود در آب تهران گفت: براساس اقدامات انجام شده در حال حاضر در آب تهران مشكل خاصي از نظر كيفيت آب وجود ندارد.
وي افزود: با پيگيريهاي وزارت بهداشت اقدامات مؤثري براي كاهش ميزان نيترات آب تهران صورت گرفت به اين منظور 50 حلقه چاه از رده استفاده خارج شد و 6 دستگاه پيشرفته RO كه توانايي فوق العاده اي در حذف يونهاي آب دارد نصب شد.
ندافي ادامه داد: در بحث آب آشاميدني كل كشور نيز بايد گفت كه وضعيت آب آشاميدني كشور و از جمله آب تهران از نظر ميكروبي در وضعيت بسيار خوبي است و روزانه آزمايش هاي زيادي در اين زمينه انجام مي شود. براين اساس برنامه هاي جديد خود را بر روي فلزات سنگين و آلاينده ها گذاشته ايم تا بتوانيم آب را از منبع كنترل كنيم.
وي با اشاره به برنامه ايمني آب آشاميدني ادامه داد: اين برنامه در نظر گرفته شده است و براي اين موضوع آموزش نيروها در دستور كار قرار دارد. به اين ترتيب از ابتداي آبگير اجازه داده نمي شود كه آب آلوده شود.
ندافي درباره آمار مرگ و مير ناشي از آلودگي هوا طي سال جاري به مهر گفت: اطلاعات آلودگي هوا براي امسال تا پايان اسفند ماه تكميل مي شود و سه ماه نيز زمان مي برد تا نتايج آن مورد بررسي و پردازش قرار گيرد. در مجموع هيچ سيستم ثبتي در ايران و دنيا براي ثبت بيماريها و مرگ و مير ناشي از آلودگي هوا وجود ندارد. آنچه كه ثبت مي شود براساس محاسبات پيش بيني شده در زمينه تأثير آلاينده ها در مرگ ومير افراد است.

 



اجراي طرح زوج و فرد در 5 كلانشهر كشور

رئيس سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور از اجراي طرح زوج و فرد خودروها در 5 كلانشهر كشور خبر داد.
حميدرضا ارشادمنش گفت: با درخواست 5 كلانشهر براي اجراي طرح زوج و فرد خودروها موافقت شده و اين طرح در شهرهايي مانند اصفهان و كرمان به زودي اجرايي مي شود.
وي در خصوص اجراي طرح زوج و فرد خودروها در كلانشهرها، اظهار داشت: با توجه به تأثيراتي كه طرح زوج و فرد كردن خودروها در كاهش آلودگي و ترافيك دارد كلانشهرهاي كشور نيز براي اجراي اين طرح درخواست مجوز از شوراي عالي ترافيك كشور داشته اند كه با برخي از آنها موافقت شده است.
وي در ادامه افزود: طرح زوج و فرد كردن خودروها در استان تهران از 75 كيلومتر مربع به 120كيلومتر مربع توسعه يافته است و از يكم اسفند ماه نيز اجرايي شد.ارشادمنش بيان داشت: پيش بيني مي شود با اجراي طرح زوج و فرد كردن خودروها در شهر تهران شاهد كاهش 10درصدي ترافيك و كاهش آلودگي هوا در اين شهر باشيم.
معاون عمراني وزير كشور با بيان اينكه اجراي طرح زوج و فردي كه به تصويب استانداري تهران رسيد موقتي بوده است به فارس گفت: اين طرح به صورت آزمايشي در كميته اضطراري آلودگي هواي شهر تهران به تصويب رسيد كه به صورت موقت و آزمايشي در شهر تهران اجرايي شد.

 



بازديد بازرسان از مراكز عرضه و فروش پوشاك در تهران

درچهارچوب سياست هاي سازمان تعزيرات حكومتي و دفاع از حقوق شهروندان گشت مشتركي با همكاري نمايندگان تعزيرات حكومتي و بازرسين سازمان بازرگاني استان جهت نظارت و بازرسي از عرضه و فروش پوشاك در سطح شهرتهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي در اين بازرسي ها از 50 واحد در مراكز اصلي فروش پوشاك بازديد و ضمن تذاكرات لازم به واحدها با توجه به حضور رئيس شعبه 39 تعزيرات حكومتي استان تهران در محل براي 6 واحد متخلف پرونده هاي تخلفاتي تشكيل و متخلفان به پرداخت جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم شدند.

 



حوادث كوتاه از كشور

انهدام شبكه سرقت مسلحانه
شيراز- خبرنگار كيهان: اعضاي يك باند سرقت مسلحانه كه در ساعات پاياني شب به سوپرماركت هاي منطقه شمال غرب شيراز مراجعه و با تهديد سلاح كمري و چاقو اقدام به سرقت اموال مغازه ها و پول نقد مي كردند دستگير شدند.
2 عضو اين باند 19 ساله و عضو ديگر نيز 21 ساله بودند و در بازجويي ها مدعي شدند كه هيچ احتياج مالي نداشته و فقط به خاطر تفريح و هيجان دست به سرقت مسلحانه مي زدند.
دستگيري 6 شرور زورگير
قائم شهري خبرنگار كيهان: در پي وقوع چند فقره چاقوكشي و قمه كشي، زورگيري و شرارت در سطح شهر قائم شهر، نيروي انتظامي قائم شهر با اقدامات پليسي 3 تن از اشرار زورگير را كه پس از ارتكاب جرم قصد فرار داشتند دستگير كرد. همچنين 3 نفر زورگير مسافرنما كه با تهديد چاقو، اموال و مدارك يك راننده تاكسي را طي مسير سرقت كرده بودند با راهنمايي شاكي شناسايي و دستگير شدند.
كشف 22 تن كالاي قاچاق
زاهدان- خبرنگار كيهان: مأموران نيروي انتظامي شهرستان ايرانشهر در بازديد و كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه كاميون مشكوك شده و پس از متوقف كردن آن مقدار 4 تن كالاي قاچاق پياز و همچنين 18 تن سيب زميني قاچاق كه به مقصد تهران بارگيري شد را كشف كردند.
انهدام باند سرقت خودرو و اماكن
زاهدان- خبرنگار كيهان: با تلاش مأموران اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي باند سرقت خودرو در شهرستان زاهدان متلاشي و اعضاي آن شناسايي و دستگير شدند.
اعضاي اين باند كه با شگردي خاص پس از شناسايي منازل يا خودروهايي كه شرايط مساعدي جهت انجام سرقت داشتند، را سرقت مي كردند در بازجويي ها به ارتكاب شش فقره سرقت خودرو و منزل اعتراف كردند.
انهدام باند فساد
بندرعباس- فارس: مأموران پليس امنيت اخلاقي بندرعباس در پي كسب خبر واصله مردمي مبني بر اينكه فردي در يك منزل واقع در دو راهي ايسيني بندرعباس محل پاتوق فساد و فحشا و تهيه و توزيع مواد مخدر داير كرده و با انتقال دختران فراري اقدام به روابط نامشروع مي كند، موضوع را در دستور كار قرار دادند.مأموران با انجام تحقيقات كامل در يك اقدام ضربتي و غافلگيرانه در بازرسي از منزل و محل موصوف 4 دختر و پسر را به اتهام رابطه نامشروع دستگير و مقداري آلات لهو و لعب كشف و ضبط كردند.
كشف يك تن سيم برق و كابل مخابراتي
جهرم- فارس: در پي سرقت سيم هاي برق و كابل هاي مخابراتي در سطح شهرستان جهرم، مأموران انتظامي اين شهرستان براي شناسايي و دستگيري سارقان تحقيقات جامع و نامحسوس را آغاز كرده و متوجه شدند كه سارقان پس از سرقت سيم و كابل آن ها را در يك كارگاه خريد ضايعات به فروش مي رسانند.مأموران در حين تحقيقات دو نفر را كه در كارگاه مذكور در حال فروش سيم هاي مسروقه بودند دستگير و در بازرسي از اين كارگاه حدود يك تن سيم و كابل مسروقه كشف كردند.
كشف 4 هزار عدد مواد محترقه
پارسيان- فارس: مأموران پليس اطلاعات پارسيان در راستاي تشديد مبارزه و مقابله با تهيه و توزيع كنندگان مواد محترقه و آتش زا با انجام كارهاي اطلاعاتي سه واحد تهيه و توزيع مواد محترقه را شناسايي كردند.مأموران در اين عمليات بيش از 4 هزار انواع مواد محترقه و آتش زا كشف و واحد صنفي را تعطيل كرده و متهم را به همراه مواد محترقه مكشوفه به مراجع قضايي تحويل دادند.

 



جزئيات شيوه نامه نقل و انتقال فرهنگيان در سال آينده
انتقال به تهران در سال آينده تحصيلي به هر شكل ممنوع شد

وزارت آموزش و پرورش هرگونه نقل و انتقال فرهنگيان به هر شكل از شهرستان ها به تهران در سال آينده را ممنوع اعلام كرد.
در ضوابط و مقررات عمومي شيوه نامه نقل و انتقال فرهنگيان آمده است: انتقال تمام كاركنان رسمي يا پيماني واحدهاي آموزشي (اعم از اداري و آموزشي) دوره هاي تحصيلي ابتدايي، راهنمايي، متوسطه و پيش دانشگاهي، فني و حرفه اي، كاردانش، آموزش استثنايي و همچنين نيروهاي حق التدريس متقاضي انتقال براساس ضوابط و مقررات اين شيوه نامه انجام خواهد گرفت.
كاركنان رسمي و پيماني متقاضي انتقال برون استاني در صورت دارا بودن شرايط نقل و انتقال پس از دريافت كد اينترنتي از كارشناسي امور اداري مبدأ خدمتي خود بايد نسبت به تكميل فرم هاي نقل و انتقال رايانه اي از طريق سامانه اينترنتي اقدام كنند ضمنا درخواست نيروهاي حق التدريس جهت انتقال براساس فرم ضميمه و به صورت غيررايانه اي قابل بررسي خواهد بود.
در اين شيوه نامه تاكيد شده است، انتقال به شهر تهران در تمام رشته ها و به هر شكل ممنوع است ضمنا با توجه به محدوديت انتقال به استان تهران، متقاضيان انتقال به شهرستان هاي استان تهران نسبت به تكميل فرم انتقالات رايانه اي اقدام كنند تا پس از بررسي و اتخاذ تصميم در كميته ساماندهي نيروي انساني اداره كل آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران، نتيجه اعلام شود.
انتقالات مشمولين اين فصل در سه بخش عادي، استثنا و موقت است كه انتقال عادي و استثنا به صورت دائم و انتقال موقت به صورت انتقال يكساله خواهد بود.
اين شيوه نامه مي افزايد: به منظور جبران كمبود نيروي انساني مناطق ادارات كل آموزش و پرورش هر استان، تعيين و تدوين ضوابط و مقررات نقل و انتقال درون استان صرفا بر اساس نياز اعلام شده شهرستان ها و عهده دار اداره كل آموزش و پرورش مربوط خواهد بود؛ لازم به ذكر است انتقالات درون شهرستان با توجه به نياز توسط مديريت شهرستان صورت خواهد گرفت و هرگونه انتقال از مناطق دور به نزديك منحصرا پس از تعيين جايگزين امكان پذير است ضمن اينكه مسئوليت نظارت بر اجراي دقيق و پاسخگويي با مديركل آموزش و پرورش استان خواهد بود.
پرداخت تمام حقوق و مزاياي مستمر و غيرمستمر منتقل شدگان از تاريخ يكم مهر 1391 از طريق ادارات آموزش و پرورش مقصد صورت خواهد گرفت.

 



امروز و فردا برگزار مي شود نخستين دوره مسابقات سراسري قرآن دانشگاه ها با رقابت 1700 نفر

1700 نفر از كاركنان دانشگاه هاي كشور در نخستين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم كاركنان شركت مي كنند.
دكتر جليل دارا مديركل امور فرهنگي وزارت علوم با اعلام اين خبر افزود: اين مسابقات شامل رشته هاي ترتيل، تلاوت و مفاهيم قرآن كريم مي باشد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر امور فرهنگي وزارت علوم وي افزود: مرحله دانشگاهي اين دوره از مسابقات در ايام الله دهه فجر در 72 دانشگاه كشور برگزار شد كه 1700 نفر از كاركنان دانشگاه ها در اين دوره از مسابقات شركت نمودند كه از اين تعداد 930 نفر را خانم ها و 770 نفر را آقايان تشكيل دادند.
دكتر دارا خاطرنشان كرد: مرحله كشوري مسابقات 11 و 12 اسفند ماه به ميزباني دانشگاه يزد برگزار خواهد شد و در آن 171 نفر از شركت كنندگان برگزيده خواهند شد.
وي درباره تاثير برگزاري مسابقات قرآني در توسعه و ترويج فرهنگ كتاب الهي در محيط هاي دانشگاهي عنوان كرد: ايجاد انگيزه در هر امري اثرگذار است از اين رو برگزاري رقابت ها علاوه بر ديگر اثرات مثبت، تاثير خوبي بر انگيزه بخشي به جامعه دانشگاهي دارد.

 



در كنگره سراسري باروري و ناباروري عنوان شد
زوج هاي نابارور براي تامين هزينه هاي درماني بايد تمام دارايي خود را بدهند

هفدهمين كنگره سراسري و دومين كنگره بين المللي باروري و ناباروري از صبح ديروز در سالن همايش هاي رايزن در تهران آغاز شد.
دكترسيدمهدي احمدي، عضو هيئت مديره انجمن باروري و ناباروري ايران در اين همايش گفت: آمار ناباروري بالاست و بيمه ها هنوز خدمات درماني ناباروري را پوشش نمي دهند.
احمدي با اشاره به نظر مستقيم رئيس جمهوري مبني بر اينكه هزينه هاي درمان ناباروري بايد تحت پوشش بيمه ها قرار گيرد، افزود: متاسفانه در اين خصوص هنوز هيچ اقدامي انجام نشده است.
وي ادامه داد: از آنجا كه هزينه هاي باروري بسيار سنگين است، همين مسئله موجب شده كه زوجهاي نابارور براي تامين هزينه هاي درماني تمام دارايي خود را بدهند يا وامهاي سنگين دريافت كنند.
عضو كميته حمايت از بيماران نابارور، نبود چتر حمايتي را مهمترين مشكل زوجهاي نابارور دانست و گفت: اين مسئله معضلات اجتماعي زيادي خصوصاً براي زنان به وجود مي آورد.
وي به هزينه هاي درماني ناباروري اشاره كرد و افزود: عمل لقاح آزمايشگاهي كه IVF نام دارد در مراكز دولتي 5/1ميليون تومان هزينه دارد اما در مراكز خصوصي اين عمل بين 2 تا 3 ميليون تومان هزينه خواهد داشت.

 



سومين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده اختلاس بيمه ايران برگزار شد

سومين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده اختلاس بيمه ايران در دادگاه كيفري استان تهران و به قضاوت قاضي خراساني و با حضور نماينده دادستان و همچنين نماينده بيمه ايران برگزار شد.
در آغاز اين دادگاه ابتدا نماينده شركت بيمه در سخناني گفت: در جلسه گذشته متهمان و وكلاي آنها نسبت به مبلغ اعلام شده در مورد اختلاس صورت گرفته در بيمه ايران اعتراض داشتند اما لازم به تذكر است كه اين مبلغ با توجه به مداركي كه سازمان بازرسي كل كشور جمع آوري كرده به دست آمده و اگر كسي نسبت به آن اعتراض دارد و يا ادعا مي كند كه كمتر از اين است مي تواند از طريق مراجع قانوني ثابت كند.
در ادامه اين دادگاه «ع.خ» متهم رديف ششم پرونده در جايگاه حاضر شد و در پاسخ به سوال قاضي در مورد اينكه شما با متهم رديف اول چه ارتباطي داشتيد؟ گفت: آقاي «ح.ن» شوهرخواهر من بود و با ايشان رابطه دوستي 25 ساله اي را داشتم و در جريان اين پرونده من چك ها را از ايشان دريافت كرده و در بانك وصول مي كردم.
در ادامه قاضي از وي سوال كرد آيا مبلغ اعلام شده را در مورد وصول چك ها مي پذيريد يا خير؟ اظهار كرد: من حدود 260 ميليون تومان آن را مي پذيرم كه طي حدود چندين فقره چك وصول كردم.
قاضي از متهم رديف ششم سوال كرد: آيا شما تعجب نكرديد كه چرا برخي از چك ها به نفع شما بوده است در حالي كه شما هيچ پرونده اي را در بيمه نداشته ايد؟ «ع.خ» پاسخ داد: خير. چرا كه من با متهم رديف اول سابقه دوستي 25 ساله داشتم ضمن اينكه ايشان رئيس شعبه 8 شوراي حل اختلاف كرج نيز بود و من براين اساس نسبت به وي اعتماد كامل داشتم.
سپس قاضي از متهم سوال كرد آيا شما اظهارات تان را كه در كيفرخواست آمده است مي پذيريد؟ كه وي پاسخ داد: من اظهاراتم را از تاريخ 4/12/88 قبول دارم اما پيش از آن را خير.
بعد از اين اظهارات، قاضي خراساني از وي پرسيد مبلغ چك ها را به چه كسي مي داديد و آيا همه چك ها را از آقاي «ح.ن» تحويل مي گرفتيد كه «ع.خ» پاسخ داد: من شايد حدود 6-5 فقره چك را از متهم رديف دوم دريافت كرده بودم اما تمام مبالغ وصول شده را به آقاي «ح.ن» تحويل مي دادم كه مبلغ آن نيز حدود يك ميليارد و 700 ميليون تومان بوده است.
بعد از اظهارات متهم رديف ششم «ح.ن» متهم رديف اول پرونده اختلاس شركت بيمه ايران با حضور در جايگاه به دو سوال قاضي پاسخ داد و گفت: من همه اظهارات آقاي «ع.خ» را مي پذيرم اما در مورد مبلغي كه به ايشان كمك كردم بايد عرض كنم كه ايشان بعد از ورشكستگي كه در حدود سال 78 برايشان اتفاق افتاد تمامي هزينه هاي زندگي شان و حتي هزينه تحصيل دخترشان در دانشگاه برعهده من بود كه احتمالا برخي از آن نيز به موجب مبالغي بود كه از طريق اختلاس بدست آمد.
در ادامه دادگاه «الف.خ» به عنوان متهم رديف بيست و ششم در جايگاه حاضر شد و در پاسخ به اين سوال كه شما چند فقره چك را نقد كرده ايد، گفت: من حدود هفت فقره چك را نقد كردم اما به محض اينكه به اتفاقات پيرامون اين چك ها شك كردم كار را متوقف كردم و از بابت آنها نيز هيچ مبلغي را دريافت نكردم.
در پايان اظهارات متهمان «ر.م» در جايگاه حاضر شد و او نيز گفت: من حدود هشت فقره چك از آقاي «د.ف» دريافت كردم كه مبلغ آنها بين 200 تا 250 ميليون تومان بوده است كه همگي را بعد از وصول به ايشان تحويل مي دادم كه در اين ميان دو فقره چك نيز به نام من بود كه طبق اعتمادي كه به آقاي «د.ف» داشتم آنها را نيز از ايشان پذيرفتم و نقد كردم.
گفتني است ادامه دادگاه به خاطر تقاضاي وكلاي متهمان مبني بر كار كارشناسي بيشتر درباره اين پرونده به زمان ديگري موكول شد.

 



برخورد جدي پليس با فرصت طلبان در چهارشنبه سوري

كرج- خبرنگار كيهان:
پليس با افراد مخل آسايش و فرصت طلبان در آخرين چهارشنبه سال برخورد كرده و آنان را به مراجع قضايي معرفي خواهد كرد.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان تهران و البرز در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به اين كه اقدامات كنترلي پليس در چهارشنبه آخر سال موثر و مفيد است اظهار داشت: وظيفه ايجاد نظم و امنيت در جامعه بر عهده پليس است و فرماندهي انتظامي استان تهران و البرز براي جلوگيري از بروز هرگونه حادثه و آسيب براي جوانان و نوجوانان در چهارشنبه آخر سال در تمامي ميادين و خيابان هاي شهر حضور خواهد داشت.
سرهنگ مهدي يارندي در توصيه به والدين گفت: آنچه به عنوان ترقه يا مواد محترقه مورد استفاده قرار مي گيرد تركيبي از مواد حساس شيميايي است كه در اثر جابجايي، حمل، حرارت اندك و... خود به خود فعال و منفجر مي شوند و انفجار آنها تنها 250 گرم مواد محترقه مي تواند علاوه بر تخريب شديد يك ساختمان منجر به شكسته شدن شيشه هاي ساختمان هاي مجاور تا شعاع زيادي شود.
وي خاطرنشان كرد: به فرزندان خود بياموزيد كه استفاده از مواد محترقه و ترقه همواره با حوادث تلخ و ناگوار همراه است و در برخي موارد سبب نقص عضو و يا مرگ مي شود.

 



قتل كارگر معتاد براي 200 هزار تومان

كارفرمايي كه كارگر معتاد خود را به خاطر 200هزار تومان به قتل رسانده بود توسط ماموران پليس آگاهي ورامين دستگير شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب استان تهران به نقل از روابط عمومي نيروي انتظامي شهرستان ورامين، سيداحمد ميري در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي اطلاع از مرگ مشكوك جوان 26 ساله اي به نام «منصور» در روستاي موسي آباد ورامين، كارآگاهان دايره جنايي اين شهرستان براي بررسي موضوع به محل كشف جسد اعزام شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان ورامين گفت: مأموران با حضور در صحنه و بررسي جسد، آثار كبودي را در كمر و زانوهاي متوفي مشاهده كردند كه با احتمال وقوع جنايت، با هماهنگي هاي لازم جسد جهت بررسي و تعيين علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني منتقل شد و پزشكي قانوني، خون ريزي شديد مغزي و شكستگي جمجمه را علت قتل اعلام كرد.
وي افزود: با انجام تحقيقات پليسي مشخص شد صاحب دامداري در روز حادثه به طرز مرموزي ناپديد شده و مأموران دايره جنايي پليس آگاهي ورامين با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتي و شگردهاي پليسي موفق شدند كه مالك دامداري را شناسايي و دستگير كنند.
فرمانده نيروي انتظامي ورامين تأكيد كرد: قاتل در بازجويي هاي پليسي گفت كه منصور به مواد مخدر اعتياد داشت و در روز حادثه مبلغ 200 هزار تومان پول دامداري مفقود شد و من به منصور مشكوك شدم كه سعي كردم به وسيله چوب و كابل از او اعتراف بگيرم ولي متأسفانه وقتي مشاهده كردم او همچنان مصرانه از وجود پول اظهار بي اطلاعي مي كند با چوب چند ضربه به سرش وارد كردم و بلافاصله از دامداري خارج شدم و پس از ورود مجدد به محل با جسد بي جان «منصور» روبه رو شدم.
فرمانده انتظامي ورامين در پايان خاطرنشان كرد: با اعتراف صريح متهم به قتل «منصور»، وي براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.

 



مدت حضور پليس 110 در محل حادثه به 7 دقيقه رسيده است

رئيس پليس پيشگيري تهران با اشاره به حضور گشت هاي موتورسوار پليس 110 در سطح شهر گفت: مدت حضور در محل حادثه توسط مأموران مركز فوريت هاي پليس 110 به 2/7 دقيقه رسيده است.
به گزارش مهر، سرهنگ خانچرلي با بيان اين مطلب افزود: بيش از 486 دستگاه گشت موتورسوار 110در تهران طي دو نوبت صبح و بعدازظهر از ساعت 6 صبح تا 24 اقدام به گشت زني و اجراي مأموريت هاي محوله مي كنند.
وي با اشاره به اينكه پليس 110 به عنوان پل ارتباطي مردم و شهروندان با هدف ارتقاي احساس امنيت و آرامش مردم عمل مي كند، گفت: افزايش گشت هاي موتور سوار 110 باعث مي شود، پليس بتواند خود را در زمان كمتر و سرعت بيشتري به محل حادثه برساند.

 



رويدادهاي خارجي

بدبياري

جان سامرس ايرلندي كه براي تولد شصت و ششمين سال زندگي اش به آفريقاي جنوبي رفته بود تا با دوستش تولد خود را جشن بگيرد هنگام رانندگي در ژوهانسبورگ با يك فيل عصباني برخورد كرد.اين فيل كه گويا از ماشين سامرس خوشش نيامده آنقدر خود را به بدنه خودرو كوباند تا آن را واژگون كرد.خوشبختانه در اين حادثه سامرس صدمه جدي نديد.

 



فعاليت يكهزار پايگاه امدادي در جاده هاي كشور

رئيس سازمان امداد و نجات از فعاليت بيش از يكهزار پايگاه امدادي در جاده ها خبر داد.
محمود مظفر افزود: در طرح نوروزي كه از 26 اسفند آغاز و تا 14 فروردين ادامه دارد، 15 هزار امدادگر مشغول بكار خواهند شد.
وي اظهار داشت: امسال در طرح امداد و نجات نوروزي تعداد 536 پست امدادي جديد اضافه شده است كه از اين ميان 297 پست موقت با استقرار چادر در گردنه ها و در كنار پليس راه ها و 239 پست سيار با خودروهاي امدادي خدمت رساني خواهند كرد.
وي ادامه داد: از مجموع 592 پست ثابت طرح امداد و نجات نوروزي تعداد 262 پست جاده اي، 287 پست دريايي و 43 پست كوهستاني هستند.

 



معاون اجتماعي ناجا: مردم از مواد محترقه استاندارد استفاده كنند

معاون اجتماعي ناجا با بيان اينكه پليس مخالف شادي مردم نيست گفت: از مردم مي خواهيم از مواد محترقه استاندارد استفاده كنند.
به گزارش ايسنا سردار بهمن كارگر در حاشيه چهاردهمين همايش معاونان اجتماعي فرماندهان انتظامي استان ها درباره تمهيدات پليس براي چهارشنبه آخر سال گفت: متخلفان و مجرماني كه در چهارشنبه آخر سال بازداشت شوند، تا پايان تعطيلات نوروز آزاد نخواهند شد.
وي افزود: با توجه به تجاربي كه در سال هاي گذشته داشتيم و آموزش هايي كه در سطح مدارس و دانشگاه ها صورت گرفته است، چهارشنبه آخر سال هر سال بهتر از سال گذشته برگزار مي شود.
كارگر افزود: پليس با شادي مردم مخالف نيست، بلكه موضوع مربوط به خطراتي است كه در چهارشنبه آخر سال مردم را تهديد مي كند كه در اين رابطه توصيه مي كنيم مردم از مواد محترقه استاندارد استفاده كنند.
وي با اعلام آمادگي كامل نيروي انتظامي در مراسم چهارشنبه آخر سال اظهار كرد:اميدواريم اتفاق خاصي در اين شب نيافتد و چهارشنبه آخر سال با خوبي وخوشي برگزار شود.

 



پژو استارت زد پرايد در گودال سقوط كرد

بابل- خبرنگار كيهان:
پس از استارت زدن خودرو پژو كه با يك خودرو پرايد درگير بود، خودرو پرايد به همراه راننده اش در گودالي 4 متري سقوط كرد.
بر اساس گزارش روابط عمومي آتش نشاني بابل يك دستگاه خودرو پرايد به رانندگي خانمي 35 ساله پس از استارت زدن خودرو پژو كه با اين اتومبيل درگير بود و بعد از عبور از جدول بتني در گودالي كه حدود 4 متر عمق داشت سقوط كرد طوري كه خودرو فوق حالت مورب قرار گرفت. گفتني است پس از انجام عمليات نجات مصدوم به مركز درماني منتقل شد.

 



كلاهبرداري يك شركت ليزينگ خودرو در ميرداماد

مردي كه با تاسيس شركت ليزينگ خودرو در ميرداماد از افراد زيادي كلاهبرداري كرده بود دستگير و روانه زندان شد.
بنابراين گزارش، در تحقيقات ماموران مشخص شد شخصي با تاسيس يك شركت ليزينگ خودرو و با وعده فروش اقساطي خودرو از مشتريان خود مبالغي از سي تا 50 ميليون ريال گرفته و سپس متواري شده است.
اين گزارش حاكي است، با تشكيل اكيپي از عوامل زبده ناجا و پس از تحقيقات گسترده و تلاش هاي شبانه روزي سرانجام متهم با هويت حقيقي صادق. الف دستگير و به مراجع قضايي منتقل شد.
گفتني است، نامبرده به كلاهبرداري از ده ها نفر از شهروندان اعتراف كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14