(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 12  اسفند 1389- شماره 19878

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ترمينولوژي توهم (يادداشت روز)
اژه اي : سران فتنه در خانه خود محدود شده اند
انشاء (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
حجت الاسلام طائب: آمريكا از سال ها قبل شبكه سازي براي اغتشاش در ايران را برنامه ريزي كرده بود
راهپيمايي اشباح در سه شنبه افتضاح (خبر ويژه)
هيشكي نفهمه كه خاتمي به هم ريخته (خبر ويژه)
كابوس انقلاب ايران نو به نو براي غرب زنده مي شود (خبر ويژه)
اسرائيل: نمي دانيم از درد خودمان بميريم يا غصه عربستان (خبر ويژه)
آهان... از اون نظر! چه «سور» رئاليسمي هست اين منشور (خبر ويژه)



ترمينولوژي توهم (يادداشت روز)

از دشمن جز انتظار دشمني نابجاست. دشمن نقشه مي كشد، دسيسه ساز مي كند، به لطايف الحيل متوسل مي شود، هرچه توان دارد سامان مي دهد، ع ده و عده را به صحنه آورده و جولان مي دهد تا در پهنه مبارزه و در گرماگرم نبرد نرم يا گرم بر حريف غلبه نمايد. اما اگر نقشه هاي دشمن نقش بر آب شد، دسيسه ها كارساز نشد، حيله ها و مكرها نتيجه معكوس داد، عده و عده كارگر نيفتاد و هر چه به آب و آتش زد غالب نگشت و نشد كه نشد ... آن وقت آنچه رخ مي نمايد اين پرسش كليدي است: با حريف چه بايد كرد؟ واقعيت آن است تصويري كه ارايه شد آينه اي از ناكامي بزرگ نظام سلطه و جريان استكبار در رويارويي و نبرد تمام عيار با انقلاب اسلامي ايران طي سه دهه گذشته است. اين ناكامي هنگامي قابل تامل تر است كه دشمن از تمامي گزينه هاي جنگي سخت، نيمه سخت و نرم استفاده كرده است اما هم اكنون خودش فقط از اين ناكامي سخن مي راند و آرزويي كه رنگ عينيت نيافته است.
نشريه آمريكايي «فوربس» -forbes- اوايل امسال و پس از عبور سرافرازانه ايران اسلامي از فتنه آمريكايي-صهيونيستي 88 و كارستاني كه ملت با بصيرت در 9 دي و 22 بهمن سال گذشته در پهنه تاريخ نظام جمهوري اسلامي برجا گذاشتند عقده ناكامي در برابر ايران را اينچنين بيرون مي ريزد: «تصورش را بكنيد تغيير رژيم در ايران چه تحولاتي را براي آمريكا در دنيا بوجود مي آورد» و مي افزايد كه اگر اين آرزو محقق مي شد براي انتقال نيرو به افغانستان مشكلي نخواهيم داشت، عراق به دست شيعيان نمي افتاد، قيمت نفت ارزان مي شد، امنيت اسرائيل تامين خواهد شد و چه و چه ... به تعبير واضح تر يعني ايران اسلامي در جاي جاي خاورميانه سدراه چپاولگري ها و غارتگري هاي آنها شده است.
از همين روي، در 10 هفته گذشته و به دنبال سونامي تحولات سياسي در كشورهايي چون تونس، مصر، ليبي، اردن، يمن، بحرين و ... نظام سلطه و استكبار تمامي عزم خود را جزم كرده است تا از يكسو «جهت اسلامي» بودن خيزش و خروش ملت هاي منطقه عليه حاكمان دست نشانده و نظام هاي آمريكايي-صهيونيستي را منحرف نمايد و از سوي ديگر؛ پروژه انتقال ناآرامي ها و اعتراضات را به سوي ايران اسلامي اجرايي كند. چرا كه رسانه ها و مطبوعات غربي و صهيونيستي در هفته هاي گذشته واهمه و تشويش خاطرشان از شكل گيري يك انقلاب اسلامي ديگر در منطقه را علني كردند و براي همين در وهله اول و قبل از طراحي هر ترفند و تاكتيكي كوشيدند جلوي موج مواج الهام گيري از ايران اسلامي به عنوان پيشقراول و پرچمدار نهضت بيداري اسلامي و مروج روحيه مستحكم ضد آمريكايي و ضد صهيونيستي را متوقف كنند.
اينجاست كه فراخوان جريان ضد انقلاب و فتنه گر براي ايجاد آشوب و اغتشاش در 25 بهمن يا اول اسفند و مضحك تر در 10 اسفند قابل ارزيابي است.
جالب است كه نشريه آمريكايي «فارين پاليسي» اول هفته جاري و پس از ناكامي جريان ضدانقلاب در 25 بهمن و اول اسفند و همچنين دومينو خيزش و تحول در كشورهاي منطقه خاورميانه و شمال آفريقا به چند نكته اشاره مي كند كه: 1- خيزش كشورهاي مسلمان منطقه ضد آمريكايي است و اين تحولات در نهايت بر ضد آمريكا و به نفع ايران تمام خواهد شد.
2- علي رغم آنكه «جرج سوروس» در گفت وگو با «سي ان ان» شرط بسته است جمهوري اسلامي ايران تا يكسال ديگر شكست خواهد خورد! بايد گفت تحولات اخير منطقه نشان دهنده مانايي جمهوري اسلامي ايران است. و بالاخره فارين پاليسي به اين نكته درخور تأمل اعتراف مي كند كه دولت اوباما و رسانه هاي آمريكايي و كساني كه با هيجان اين ادعاي بي اساس را مطرح مي كردند كه پس از انتخابات سال گذشته ايران تقلب صورت گرفته همگي در تحليل شرايط ايران فقير و ناتوانند. مقارن با اين فضا، بسياري از تحليلگران و رسانه هاي خارجي «الگوي انقلاب اسلامي» آنهم ملهم از انقلاب اسلامي ايران را الگوي كشورهاي منطقه مي دانند كه با شتابي فزاينده در حالت فراگير شدن است.
به عنوان نمونه همين چند روز پيش روزنامه روسي «ترود» طي تحليلي با تصريح بر اينكه خيزش و انتفاضه و انقلاب در كشورهايي رخ داده است كه دچار دنباله روي شديد از سياست هاي آمريكا بودند مي نويسد: «كشورهاي منطقه سرانجام از الگوي ايران اسلامي پيروي مي كنند.» فراگير شدن «الگوي انقلاب اسلامي» كه شاخصه بارز و برجسته روحيه ضدآمريكايي و ضد صهيونيستي را در پي دارد باعث يك اتفاق تاريخي و سرنوشت ساز شده است: رونمايي از مفاهيم دموكراسي، صلح و حقوق بشر.
به دنبال موج اخير بيداري اسلامي در منطقه طي 60 روز گذشته، مفاهيم و واژگاني كه در بيش از 60 سال گذشته- بعد از جنگ جهاني دوم در 1945- وسيله و حربه دست اندازي و غارت كشورهاي منطقه بوده است آنچنان در قلب و جان مردم و افكار عمومي ملل مسلمان منطقه معناي حقيقي خود را يافته است كه كارشكني ها و دسيسه هاي آمريكايي و صهيونيستي نخواهد توانست چهره اصلي اين مفاهيم را رتوش نمايد.
حمايت پيدا و پنهان غرب و آمريكا از «بن علي»ها، «مبارك»ها، «قذافي»ها و ديگر ديكتاتورها و پادشاهان مستبد و همكاري هاي استراتژيك با آنها باعث شده تا همگان بدانند كه «دموكراسي» -از جنس آمريكايي آن- چيزي جز ايجاد حكومت هاي سرسپرده و حاكمان دست نشانده براي دست اندازي به منابع و ثروت هاي عمومي ملت هاي منطقه نيست. همچنانكه طرح «صلح و سازش» ناظر بر تضييع حقوق حقه ملت فلسطين و مشروعيت بخشيدن به جنايات و تجاوزهاي رژيم جعلي صهيونيستي است. در فقره اخير مشاهده مي كنيم در همين روزهاي خيزش و خروش ملت ها عليه سياست هاي آمريكايي و صهيونيستي، واشنگتن دو هفته پيش، قطعنامه ضد صهيونيستي درباره شهرك سازي هاي اسرائيل را وتو كرده و سياست جانبداري از تل آويو را علني مي كند.
اما شاخص «حقوق بشر» نيز در ميان تحولات اخير منطقه بخوبي رخ نموده است و اكنون علي رغم صدور قطعنامه هاي نيم بند شوراي امنيت يا شوراي حقوق بشر آنهم با فاز تأخيري غيرموجه، مفهوم «حقوق بشر» براي افكار عمومي مسلمان منطقه رنگ باخته است.
طرفه آنكه در اين ميان باز هم دشمنان جمهوري اسلامي به بهانه «حقوق بشر» به رويارويي با ايران آمدند و پس از اينكه هفته پيش وزارت خزانه داري آمريكا با ادعاي واهي نقض حقوق بشر فرمانده بسيج و دادستان تهران را تحريم كرد؛ چند روز قبل هم - به نقل از رسانه هاي اروپايي- اتحاديه اروپا 80 مسئول و شخصيت نظام جمهوري اسلامي را به اتهام پوچ نقض حقوق بشر و ترويج خشونت مورد تحريم قرار داد.
هر چند امروز بي خاصيتي و ناكارآمدي اين تحريم ها آشكار شده است اما اين تلاش ها و تقلاها در راستاي انحراف افكار عمومي ملت ها از نقض حقوق بشري است كه حاكمان دست نشانده همچون معمر قذافي با شليك گلوله و گشودن آتش بر روي مردم بپا كرده اند و مصداق جنايت عليه بشريت است و مهم تر آنكه مسبب اصلي اين جنايات آمريكا و اسرائيل هستند. متوسل شدن دشمنان «انقلاب اسلامي»- بخصوص انقلاب اسلامي ايران- به تاكتيك هاي نخ نما تحريم، حقوق بشر و... ناشي از استيصال استراتژيك در برابر خواسته عمومي ملت ها و نفوذ فزاينده معنوي «اسلام ناب» است.
اين استيصال، استراگيجي طراحان و استراتژيست هاي غربي عليه رويارويي با قدرت نرم اسلام را در پي داشته است. از همين روي است؛ اگر جرج سوروس مؤسس بنياد جامعه باز آمريكايي كه سابقه و تجربه كودتاهاي مخملين و براندازي هاي خاموش را در برخي كشورها دارد وقتي در برنامه GPS شبكه تلويزيوني «سي.ان.ان» در گفت وگو با فريد زكريا- ژورناليست هندي تبار آمريكايي- نمي تواند دلايلي يا دست كم قرينه ها و نشانه هايي از تضعيف ساختار نظام جمهوري اسلامي ارايه بدهد تنها از روي خشم و عصبانيت مدعي مي شود كه ايران تا يكسال آينده شكست خورده و سقوط مي كند!!
ناگفته پيداست رويگرداني از دليل و منطق و عدم پذيرش واقعيت ها ثمره اي جز «توهم» را به بار نخواهد نشاند.
«خط توهم» دشمنان انقلاب اسلامي ناشي از «خطاي تحليل» يا به تعبير فارين پاليسي فقدان تحليل آنهاست.
نكته حائز اهميت آن است كه عارضه «توهم» به صورت مسري در جان حاكمان دست نشانده و حلقه به گوش هاي نظام سلطه نيز رسوخ كرده است.
معمر قذافي دو روز پيش در مصاحبه اي كه سه خبرنگار «اي.بي.سي»، «بي.بي.سي» و «ساندي تايمز» حضور داشتند در به اصطلاح تحليل ناآرامي ها در اين كشور به خزعبلاتي روي مي آورد كه اوج توهم اين متحد استراتژيك آمريكا و اذنابش را نشان مي دهد: «مردم به من عشق مي ورزند و حتي حاضرند براي محافظت از من بميرند... معترضين عده اي جوان معتاد هستند و اين قيام ها و ناآرامي ها كار طالبان است...».
و بالاخره آنكه اگر دشمنان نشان دار ايران اسلامي امروز پس از تجربه چندين بار شكست در رويارويي با ايران دچار فقر تحليل و اسير توهم شده اند و به همين موازات نوكرهاي جيره خوار آنها در منطقه با شعله گرفتن انقلاب اسلامي شوكه شده و در اوج توهم به سر مي برند، مي بينيم كه گمارده هاي داخلي مديريت بيروني فتنه 88 «توهم براندازي» در سر مي پروراندند؛ و با عناد و حركت در پازل دشمن كه اساسا ربطي به مسئله نتيجه انتخابات ندارد، به عدول از قانون اساسي و آرمان ها و اصول نظام جمهوري اسلامي روي آورده اند.
حسام الدين برومند

 



با رد شايعه انتقال به زندان
 اژه اي : سران فتنه در خانه خود محدود شده اند

دادستان كل كشور با رد شايعه دستگيري سران ضد انقلاب فتنه تأكيد كرد كه اين افراد در منزلشان هستند و تنها ارتباطات آنان محدود شده است.
حجت الاسلام «غلامحسين محسني اژه اي» در حاشيه همايش دادستان هاي عمومي و انقلاب سراسر كشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره ادعاي دستگيري سران فتنه توسط رسانه هاي خارجي، گفت: روز سه شنبه هم به اين سؤال پاسخ دادم كه ادعاي آنها مبني بر اين كه اين افراد بازداشت شده و به زندان حشمتيه برده شده اند كذب است. آنها در منازلشان هستند ولي محدوديت هايي در ارتباطات آنها ايجاد شده است.
دادستان كل كشور در پاسخ به پرسشي درباره وضعيت روز سه شنبه تهران و تعداد افراد بازداشت شده گفت: دشمنان ما و صهيونيست ها و آمريكا در روزها در راس آنها اين روزها خيلي تلاش مي كنند كه از يك كار كوچك هم فيلمي تهيه كنند و بگويند ايران هم تظاهرات است و مردم ناراضي هستند. با وجود اين همه هياهو و تبليغات، مردم با اين دروغ پراكني ها آشنا هستند و يكي از نشانه هاي دروغ پراكني هاي شان، استيصال شان است. اگر كسي بتواند كاري از پيش ببرد نياز به داد و فرياد نيست و كساني كه به اين وسايل كذب دست مي زنند، مي دانند جايگاه و پايگاهي ندارند.
آيت الله صادق آملي لاريجاني، رئيس قوه قضائيه نيز در اين همايش با اشاره به فتنه سال 88 و حوادث پس از انتخابات گفت: در آن زمان ديديم كه سران فتنه به چه وضعي ادعاي تقلب را عنوان كردند در صورتي كه ادعاي تقلب دروغي بزرگ بود.
وي ادامه داد: در زماني كه ما در شوراي نگهبان بوديم به نمايندگان آنها گفتيم كه بيايند و 10 تا 15 درصد صندوق ها را بازشماري كنند به صورت تصادفي تا اگر متوجه تفاوت شدند ما حاضريم كل صندوق ها را شمارش كنند در حالي كه آنها از آنجا كه مي دانستند ادعايشان ادعاي كذبي است نيامدند و مدعي شدند، ما مي دانيم با شمارش صندوق ها نتيجه به نفع ما عوض نخواهد شد بلكه ما مشكل مان از مبادي است.
آملي لاريجاني با اشاره به اين مطلب كه رهبر انقلاب در همان جلسه بعد از انتخابات از نمايندگان آنها خواست تا موضوع به صورت برادرانه حل و فصل شود گفت: اما از آنجا كه همه آنها مي دانستند كه ادعاي تقلب دروغ است
موضوع را پي گيري نكردند و به شكل ديگري به دنبال اغتشاش بودند.
وي خطاب به مسئولان نظام گفت: راي آوردن يا نياوردن يك چيز طبيعي است اما همه بايد در مقابل دموكراسي سر تعظيم فرود بياورند البته بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه افرادي هم كه راي مي آورند الفاظي به كار نبرند كه ادبيات آنها عقلاني و صحيح نباشد و باعث شود عده اي مورد هجمه واقع شوند.
رئيس دستگاه قضا به حوادث 25 بهمن نيز اشاره كرد و گفت: بايد ديد اين كساني كه مردم را به خيابان ها كشاندند چه كساني بودند، اينها افرادي جز ضد انقلاب نبودند. ديديم كه تمام ضد انقلاب بسيج شده بود تا به همراه رؤساي استكبار مردم را به خيابان ها كشانده و بر عليه نظام تبليغ كنند.
آيت الله «محمد محمدي گلپايگاني» رئيس دفتر مقام معظم رهبري نيز در اين همايش با اشاره به تحولات كنوني منطقه و بيداري اسلامي كشورهاي عربي گفت: اين نهضت كه پايه گذارش امام خميني(ره) بود تابوي 200 ساله آمريكا و اروپا را درهم شكست و هر جا عليه استكبار اقدام مي شود رنگ و بوي آن اسلامي است.
«عباس جعفري دولت آبادي» هم ديروز در حاشيه همايش دادستان هاي كشور در جمع خبرنگاران در مورد حوادث روز گذشته تهران گفت: هر چند كه از سوي برخي سايت هاي معاند نظام مردم را براي حضور در خيابان ها تشويق كرده بودند ولي با حضور پليس اتفاق خاصي نيفتاد. البته پليس بر حسب وظيفه بايد اين تجمعات را پراكنده كند و قطعاً گروهي هم دستگير مي شوند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه در گذشته آمار دستگيرشدگان در اغتشاشات خياباني از سوي مقامات قضائي و انتظامي اعلام مي شد، چرا در حوادث 25 بهمن و اول اسفند اين آمار اعلام نشده است، گفت: دستگاه انتظامي و قضائي تكليفي براي ارايه آمار دستگيرشدگان ندارند ولي پليس موظف است خبر دستگيري اين افراد را به خانواده آنها اطلاع دهد كه البته اين كار انجام شده و ميزان اعتراض خانواده ها كاهش يافته است.
جعفري دولت آبادي افزود: در دستگيري اين افراد اصل بر گناهكار بودن آنها نيست و اگر ثابت شود كه شخص نقشي در حوادث نداشته به سرعت آزاد مي شود.
دادستان تهران تأكيد كرد: حضور در راهپيمايي هاي غيرقانوني جرم بوده و پليس اين افراد را تحت پيگرد قانوني قرار مي دهد.
جعفري دولت آبادي در مورد اظهارات برخي از رسانه هاي بيگانه در مورد آغاز بازجويي از موسوي و كروبي بعد از حصر خانگي آنها گفت: دروغگويي حد و حساب دارد و شايعات انتقال كروبي و موسوي به زندان كاملاً كذب است. البته استفاده از واژه حصر خانگي صحيح نيست. آقايان موسوي و كروبي همراه با همسرانشان در خانه هستند حال اينكه شما مطرح كنيد چراغ خانه شان روشن است يا خاموش با خودشان است.

 



انشاء (گفت و شنود)

گفت: سايت وزارت خارجه اسرائيل از اينكه تماس هاي موسوي و كروبي قطع شده به شدت ابراز نگراني كرده است.
گفتم: حالا چرا اسرائيل نگران شده است؟!
گفت: براي اينكه ديگر نمي توانند به جاي موسوي و كروبي بيانيه صادر كنند!
گفتم:ولي مطابق يك خبر موثق، بيانيه هاي موسوي را بهاءالله مهاجراني در انگليس مي نوشته و به نام او صادر مي كرده است، تماس هاي بهاءالله و كديور افندي كه با اسرائيل قطع نشده و باز هم مي توانند بدون نياز به تماس با موسوي و كروبي از قول آنها بيانيه صادر كنند.
گفت: اي عوام! حالا ديگر نمي توانند بيانيه ها را به موسوي و كروبي نسبت بدهند، چون حالا كه ارتباط آنها قطع است، همه مي فهمند بيانيه هاي قبلي را هم بهاءالله مي نوشته است.
گفتم: دانش آموزي انشاء خود را خواند و معلم با عصبانيت به او گفت؛ اين چه انشائي است كه نوشته اي؟ آخه كدوم احمق بي شعوري همچين انشائي مي نويسه؟! و دانش آموز با ناراحتي گفت؛ آقا اجازه! چرا به بابام فحش ميدي؟!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ ليست ارايه شده اتحاديه اروپا براي تحريم شخصيت هاي ارزشي و فرهنگي نظام، تغيير فاز استكبار و اذناب همراهش از تحريم هاي اقتصادي به ادامه جنگ نرم در اين قالب مي باشد. تجربه نشان داده پس از نشان دار شدن افراد، تيم هاي تروريستي استكبار وارد فاز عملياتي مي شوند تا ضربه هاي بعدي را به نظام وارد آورند توصيه هاي امنيتي براي حفظ جان اين عزيزان و نخبگان الزامي است.
محمودي
¤ مدير مسئول محترم روزنامه كيهان بايد از اينكه مورد حمله رسانه هاي غربي قرار گرفته خوشحال باشد . معلوم مي شود كه درست عمل كرده و موفق شده حسابي دشمنان را عصباني كند.
2391---0915
¤ در خبرها آمده بود كه سازمان ملل اعلام آمادگي كرده در زمينه انتقال قدرت از نظاميان به مردم مصر كمك كند. ظاهرا استكبار جهاني به سركردگي آمريكاي جهانخوار متوجه ميزان تنفر ملت هاي مظلوم و مسلمان جهان بويژه خاورميانه به خود شده اند. لذا از اهرم سازمان ملل به نفع خود استفاده مي كنند.
سيدمصطفي كاظمي
¤ از اعضاي خبرگان رهبري تقاضا و خواهش مي كنم كه در انتخاب هيئت رئيسه آينده اين نهاد بسيار مهم كه در آينده نزديك برگزار خواهد شد نهايت دقت را بكنند و به عملكرد فعلي نامزدها در خصوص مسايل جاري كشور بويژه در خصوص فتنه سال 88 توجه جدي داشته باشند.
فيروزنيا و چندين تماس مشابه
¤ اين روزها كه به انتخابات هيئت رئيسه مجلس خبرگان نزديك مي شويم يك عده اي با جنگ رواني و شانتاژهاي سياسي تلاش مي كنند كه اين شايعه را رواج بدهند كه هيچ كس جز آقاي هاشمي نامزد رياست مجلس خبرگان نشده است در حالي كه آقاي نمازي با ايستادن در برابر اين شانتاژها رسما اعلام كرده است كه به غير از آقاي هاشمي 4 نفر ديگر نيز نامزد اين مسئوليت هستند. آقايان يزدي، مصباح يزدي، مهدوي كني و جنتي.
يك هم وطن
¤ از يادداشت روز 10/12/89 مدير مسئول محترم كيهان تقدير و تشكر مي كنم و از نمايندگان محترم خبرگان رهبري درخواست مي شود كه ضمن مطالعه اين يادداشت توجه ويژه اي به بندهاي آن بويژه بند 6 داشته باشند.
احمدزاده
¤ بهترين شخص براي رياست مجلس خبرگان آقاياني هستند كه در زندگي فردي-اجتماعي و سياسي خويش تلاش بيشتري براي استحكام نظام مبتني بر ولايت فقيه كرده باشند، نه افرادي كه براي شرايط فرضي و محال بدون ولايت فقيه بودن كشور(!) برنامه ريزي مي كنند!
8890---0913 و يك هموطن ديگر
¤شيخ ساده لوح يوسف صانعي براي حمايت از سران فتنه بيانيه داد و در آن از ميرحسين موسوي و كروبي با القاب سراسر تملق آميز ستايش كرد. چه قدر تاسف آور است كه بعضي ها نمي خواهند ازخواب غفلت بيدار شوند.
يك پيام
¤بصيرت شهيد ديالمه از نمايندگان دور اول مجلس شوراي اسلامي و شهيد هفتم تير 60 درخصوص شناخت ماهيت ميرحسين موسوي واقعا ستودني است. تقاضا داريم، در اين مورد بيشتر مطلب بنويسيد و چاپ كنيد.
4173---0936
¤آقاي خاتمي كه يك سر فتنه ايشان مي باشد ميرحسين موسوي و كروبي را فقط به خاطر سوابق گذشته شان مورد تاييد حضرت امام خميني(ره) و دلبسته به انقلاب دانسته است. با اين تعريف بايد گفت كه شخصيت هاي طلحه و زبير را هم علي رغم مقابله با حضرت علي(ع) و ايجاد فتنه نبايد از شخصيت هاي منفي دانست. چرا كه هر دو در گذشته مورد تاييد حضرت رسول اكرم(ص) بوده اند.
7906---0911
¤بنده روز 8 اسفندماه به اداره برق نارمك در خيابان تهران نو مراجعه كردم وقتي وارد ساختمان شدم، آن قدر گرم بود كه كارمندان تمام پنجره ها را باز كرده بودند تا هواي خنك وارد ساختمان شود. آيا نبايد تذكري به كارمندان اين اداره داده شود.
سعيد فراهاني
¤مگر ايران فقط تهران است كه تمام طرحهاي تنظيم بازار در تهران اجرايي مي شود؟ خواهشمندم مسئولين توجهي نيز به اقصي نقاط كشور داشته باشند.
9266---0913
¤مي خواستم بدانم تكليف امثال من كه به خاطر اشتباه ماموران بانك موفق به ثبت شماره حساب خود در سايت يارانه ها نشده اند چيست. آيا به ما يارانه خواهند داد؟
خانم عبداللهي-قزوين
¤حضور دو ناو نظامي جمهوري اسلامي ايران در كرانه شرقي مديترانه دل مسلمين را شاد كرده است. خبرهايي كه از لبنان مي رسد حاكي ازآن است كه شيعيان اين كشور از اين واقعه بسيار شاد و دلگرم شده اند. اميدوارم كه قدرت نظام مقدس جمهوري اسلامي بيش از اين شود.
يك هم وطن
¤ ضمن تشكر از زحمات شما، تقاضا مي كنم كمي هم به مسائل اجتماعي و خانواده هايي كه با معضلات اجتماعي و فرهنگي مواجه هستند بپردازند.
يك خانم هم وطن
كيهان: صفحات خانواده و اجتماعي تلاش مي كند در قالب هاي مختلف به اين مهم بپردازد. با اين حال از اين خواهر محترم به خاطر تذكري كه داده اند تشكر مي كنيم. البته پيشنهادات خوانندگان محترم مي تواند به غناي مطالب در اين زمينه كمك كند.
¤ معاون سرمايه انساني رئيس جمهور گفته كساني كه 5 سال سابقه دارند رسمي مي شوند اكنون ما كارگران عمران شهرداري بروجرد كه 4 سال روز مزد و 4 سال قراردادي هستيم تكليف مان چه مي شود؟
6545---0937
¤ از وزير محترم بهداشت درخواست مي شود تسهيلات جديد اضافه كاري و... پرستاران را به پرستاران آسايشگاه هاي معلولين و سالمندان نيز تسري دهند.
3505---0911
 



حجت الاسلام طائب: آمريكا از سال ها قبل شبكه سازي براي اغتشاش در ايران را برنامه ريزي كرده بود

رئيس سازمان اطلاعات و فرماندهي سپاه اعلام كرد كه آمريكائي ها از سال ها قبل زيرساخت هاي خود را آماده كرده و براي سازماندهي اغتشاشات برنامه ريزي كرده بودند.
حجت الاسلام «حسين طائب» ديروز در همايش سراسري دادستان هاي كل كشور با اعلام اين مطلب افزود: آمريكايي ها براي استراتژي هاي قرن 21 خود مطرح كردند كه بايد آمريكا از رهبري غرب به رهبري كل جهان سوق داده شود و در قرن 21 رهبري جهان به دست آمريكا باشد و براي اين امر در اواخر قرن 20 دو پروژه طراحي كردند كه پروژه اول در حوزه دهكده جهاني بود و پروژه دوم استراتژي امنيت ملي آمريكا.
وي ادامه داد: پروژه اول در سال 1997 تنظيم شد و پروژه دوم پس از 3 سال فعاليت در سال 2002 به اتمام رسيد و در اختيار مسئولان آمريكايي گذاشته شد. آمريكايي ها به اين نتيجه رسيدند كه عمده چالش هايي كه براي تحقق اين 2 پروژه مطرح مي شود در منطقه خاورميانه، اروپا، شرق آسيا و آسياي ميانه است.
حجت الاسلام طائب با اشاره به اين مطلب كه عمده رفع موانع چالش ها بر سر موضوع خاورميانه مطرح مي شود، گفت: آنها به اين نتيجه رسيدند كه اگر خاورميانه قديم را با برخي كشورها پيوند بزنند مي توانند خاورميانه جديد را بسازند و بدين ترتيب قدرت برتر را تحقق بخشيدند.
وي با اشاره به اين مطلب كه آنها به اين نتيجه رسيدند كه براي آنكه بتوانند به اهداف خود برسند بايد آمريكا را به عنوان مغز جهان مطرح كنند و بر اين باورند كه مغز براي تداوم حيات خود بايد قلب داشته باشد، گفت: آنها معتقدند قلب جديد خليج فارس است و تا زماني كه قلب را در اختيار نگيرند نمي توانند ادامه حيات دهند و مستلزم اين امر ساختن ايراني جديد است و بايد مسئله ايران را حل كنند.
رئيس سازمان اطلاعات و اخبار فرماندهي سپاه پاسداران با اشاره به اين مطلب كه آنها براي رسيدن به اين موضوع 3 محور طراحي كردند كه عبارت بود از بي ثبات سازي كشورهاي محور ايران، بي ثباتي محيط ايران و سوم بي ثباتي نظام حاكم بر ايران گفت: بر اين اساس يك تيم 6 نفره از استراتژيست هاي آمريكايي با بكارگيري مركز مطالعات خود طرحي را براي اوباما عليه ايران تدوين كردند.
وي ادامه داد: اطلاعات ما مي گويد كه اين طرح توسط دولت آمريكا در متن كار قرار گرفته و با اين طرح عناد و دشمني را دنبال مي كنند.
رئيس اداره اطلاعات فرماندهي سپاه پاسداران در بخش ديگري از سخنانش به حوزه اطلاعات اشاره كرد و گفت: آنها معتقدند نيازمند اطلاعات دقيقي هستند و آمريكا بايد از رهبراني حمايت كند كه توسط افراد امنيتي خريداري نشده باشند. بر اين اساس آمريكايي ها شبكه سازي هاي خود را از سالها قبل در ايران انجام داده اند و براي ورود به جريان فتنه و استفاده از بستر انتخابات زيرساخت هاي خود را آماده كردند و براي سازماندهي اغتشاشات برنامه ريزي كردند.
حجت الاسلام طائب در پايان پيرامون تحولات منطقه با بيان اينكه پيش بيني مقام معظم رهبري مبني بر ايجاد خاورميانه جديد در حال تحقق است، گفت: متاسفانه دشمنان بالاخص آمريكا قصد دارند با ورود خود به اينگونه انقلاب ها بر روي اين موج هاي به وجود آمده سوار شوندو اين انقلاب ها را به نفع خود مصادره كنند.
وي در خاتمه سخنان خود به استراتژي سال 90 آمريكا براي ايجاد مشكل در كشورمان اشاره كرد و گفت: آنها در پي آن هستند تا در فصل اول سال 90 با گره زدن تحريم ها به موج جديد هدفمندي يارانه ها مردم را ناراضي جلوه دهند و سپس در فصل چهارم به كودتاي مخملي دست بزنند.

 



راهپيمايي اشباح در سه شنبه افتضاح (خبر ويژه)

رسانه هاي ضدانقلاب از «سه شنبه افتضاح» به جاي «سه شنبه اعتراض» ياد مي كنند. اشاره آنها به هياهويي است كه طي يك هفته در محافل اپوزيسيون خارج نشين درباره خودنمايي در روز 10 اسفند به راه افتاده بود و سرانجام هم با عكس و ويدئوهاي آرشيوي برگزار شد!
در فهم ابعاد اين افتضاح كافي است توجه كنيم كه سايت حرفه اي بي بي سي پس از روزها تبليغات و هيجان آفريني، ساعت 20 شب سه شنبه، تيتراول خود را به «درگيري هاي پراكنده در تهران» اختصاص داد اما عكسي كه براي اين به اصطلاح گزارش برگزيد، به نوعي زرشكي ترين شاهكار اين رسانه انگليسي در ماه هاي اخير بود. اين عكس كه ساعتي بعد كلاً از بي بي سي مفقود شد، يك كاميون حمل بار شهرداري را به همراه چند رفتگر و در حال حمل چند سطل آشغال نشان مي داد! بعد از آن هم بي بي سي و رسانه هاي مشابه به نام «يك شاهد عيني»، «به گزارش سايت به نقل از سايت...»، «شنيده ها» و... تلاش كردند خبرسازي كنند اما كمترين سند تصوير و ويدئويي منتشر نكردند. در يكي از معدود ويدئوهاي منتشره از سوي اين شبكه ها كه پنج ثانيه بيشتر نيست، كمتر از 10 نفر در حال شعار دادن هستند! در واقع شيوه جديدي از خبرنويسي در اين رسانه ها اختراع شده كه در آن آرزوهاي ناكام به جاي خبر و گزارش به رشته تحرير درمي آيد. اين روند گزارشگري و خبرنويسي باعث شده تا برخي از كاربران شبكه هاي مجازي نام «راهپيمايي اجنه و اشباح» را براي تبليغاتي نظير تبليغات اول و دهم اسفند بگذارند. برخي ديگر از اين كاربران هم با اشاره به خالي بودن صحنه قرار از اپوزيسيون، مي گويند شايد در مبادله قرار دچار حواس پرتي شده اند و بعد مي نويسند: حكايت همان بابايي است كه مي گفت نمي دانم ساعت 1 با 11 نفر قرار دارم يا ساعت 11 با 1 نفر؟!
افتضاح اخير باعث شد تا بسياري از نويسندگان و سياست بازان حرفه اي فراري كه معمولا در تبليغات حسابي داغ مي كنند، طي يكي دو روز اخير دچار لكنت زبان شوند. با اين حال برخي نويسندگان گمنام تر زبان به اعتراض گشوده اند چنان كه سايت «سكولاريسم نو» مي نويسد: سران سبزها را هم گرفتند و خبري نشد و معلوم شد سبزها در توهم به سر مي برند. آنها عاشق «خاص» و «ويژه» نشان دادن شرايط كشور هستند. اما دل خوش كردن به بيانيه و اطلاعيه، سطحي گرايي آنان را به مبتذل ترين شكل نشان مي دهد.
يك كاربر بالاترين هم كه عصباني به نظر مي رسيد، نوشت؛ «اين طوري هيچ فايده اي نداره، اگه قراره به اين بچه بازي ها ادامه بديم، همون بهتر كه ديگه فكر تظاهرات نباشيم» و كاربر ديگري نوشت«تا مي گوييم شوراي هدايت و رهبري مخالفان، خيلي ها نگارنده را الكي خوش و شايد تهي مغز تصور مي كنند» و سومي اين طور قلم زد كه «ظاهرن با گرفتن كروبي و موسوي قيامتي برپا نشد. نكنه بعداً فرياد بزنيم، موسوي اعدام بشه-كروبي اعدام بشه، ايران قيامت ميشه».
سايت جرس هم كه در لندن مديريت مي شود با اذعان به اينكه «خيلي ها در ميان گروه هاي اپوزيسيون مي گويند سه شنبه كه خبري نبوده من نمي دونم با كدام متر اندازه مي گيرند؟» نوشت: افسردگي، بيماري مشترك چند نسل اپوزيسيون است و شادي براي ما يك اتفاق خارق العاده شده است. ما بايد با اين بيماري كنار بياييم و كاري كه نبايد بكنيم، عصباني شدن و ترسو و بي عرضه خواندن همديگر است. تعريفمان از تظاهرات را هم بايد عوض كنيم.
يكي از عناصر ضدانقلاب خارج نشين هم در شبكه صهيونيستي بالاترين هشدار داده است: اگر چيزي تو را نكشت حتماً قوي ات مي كند. حال حكايت اپوزيسيون است و تقويت رژيم. من نمي دونم اين مردم چشونه كه با ما همراهي نمي كنند.



 



هيشكي نفهمه كه خاتمي به هم ريخته (خبر ويژه)

تظاهر خاتمي به حمايت از سر ناچاري نسبت به موسوي و كروبي در حالي است كه او در جلسات داخلي مجمع روحانيون به شدت عليه اين دو موضع مي گيرد.
هر چند كه خاتمي چندي پيش موسوي و كروبي را وفادار به اسلام و انقلاب خواند و همين خبر براي ساكت كردن محافل طلبكار ضد انقلاب منتشر هم شد اما اخبار تكميلي از عصبانيت رئيس شوراي مركزي مجمع روحانيون نسبت به رفتارهاي انتحاري و كور اين دو نفر حكايت مي كند. به گزارش «نسيم»، خاتمي به تازگي در جمع برخي اعضاي مجمع روحانيون ضمن اعتراضات شديد به موسوي و كروبي گفته است: اين افرادي كه در 25 بهمن به خيابان آمدند، يك مشت آدم ضد انقلاب تابلودار بودند كه خيلي به ما ضربه زدند.
يك عضو سازمان مجاهدين (انقلاب) با اشاره به عصبانيت شديد خاتمي از اغتشاش ناكام اخير گفته است: خاتمي به شدت از اين فراخوان ها عصباني است اما نبايد بدنه از اين موضوع باخبر شود چرا كه كاملاً منفعل مي شود.
گفتني است پيشگامي عناصري چون موسوي در تحركات ساختارشكنانه در حالي كه وي با حمايت خاتمي به عرصه آمده بود، باعث شده همه ژست هاي قانونگرايي، اصلاح طلبي وفاداري مدعيان اصلاح طلبي به نظام و انقلاب به هم بريزد و باطن اين جريان متظاهر آشكار شود. گفته مي شود خاتمي درصدد صدور بيانيه اي براي محكوميت تحركات ساختارشكنانه در 25 بهمن بوده اما با مخالفت برخي عناصر تندروي«مجمع» منصرف شده است.
يادآور مي شود قبل از آن كه آمريكا و اسرائيل براي مقابله با انقلاب هاي مصر و تونس و بحرين به يك حركت كاريكاتوري در ايران نياز اورژانسي پيدا كنند و سران ضد انقلاب فتنه را به دعوت براي 25 بهمن وادار سازند، قرار بود جريان فتنه به تدريج با ادعاي وفاداري به قانون اساسي زمينه بازگشت خود به عرصه سياسي كشور را فراهم آورد و خاتمي براي شروع اين فاز منافقانه برگزيده شده بود. ولي نياز اورژانسي آمريكا و اسرائيل به حركت كاريكاتوري 25 بهمن، اين ترفند را هم نقش بر آب كرد و اكنون خاتمي از يكسو به دليل وامدار بودن به مثلث آمريكا و اسرائيل و انگليس جرأت مخالفت آشكار با موسوي و كروبي را ندارد و از سوي ديگر، احساس مي كند زلف گره خورده اش به موسوي و كروبي، او را هم به مشمئزكننده ترين شكل رسوا كرده است.

 



كابوس انقلاب ايران نو به نو براي غرب زنده مي شود (خبر ويژه)

شبح انقلاب 1979 عليه رژيم پهلوي در ايران اكنون بر سر رژيم هاي عرب منطقه سايه انداخته است.
يك روزنامه ايتاليايي با انتشار اين مطلب نوشت: حوادثي كه طي 2 ماه گذشته در مصر و تونس و ليبي رخ داده، باعث نگراني هاي جدي در غرب نسبت به روي كار آمدن رژيم هاي بنيادگراي اسلامي شده است.
كوريره دلاسرا افزود: غرب حق دارد با نگراني به انقلاب هاي شمال آفريقا و خاورميانه بنگرد و بپرسد كه سرانجام چه خواهد شد؟ درست است كه انقلابيون در اين كشورها از حمايت ملت هاي جهان برخوردارند اما اتفاقاتي كه در هفته هاي اخير در ناآرامي هاي تونس، مصر و ليبي روي داده، باعث ايجاد نگراني از احتمال روي كار آمدن رژيم هاي بنيادگراي اسلامي در اين كشورها شده است. غربي ها به ايران فكر مي كنند. ايران، مصداق يك انقلاب مردمي در دوره معاصر بود كه توانست محمدرضا پهلوي، شاه مستبد آن كشور را، واژگون كند. او طرفدار غرب بود ولي در عين حال يكي از خونخوارترين پليس هاي مخفي جهان، يعني ساواك را در اختيار داشت.
اين روزنامه نوشت: سايه انقلاب ايران بر مصر و تونس و ساير كشورهاي اسلامي سنگيني مي كند، تنها بايد اميدوار بود كه اين انقلاب ها به انقلاب اسلامي ايران ختم نشود.
ابراز اميدواري اين نشريه اروپايي در حالي است كه يك روزنامه آمريكايي، اعلام كرد ايران از هم اكنون برنده انقلاب هاي زنجيره اي خاورميانه و شمال آفريقاست.
نيويورك تايمز خاطرنشان كرد: هر چند بسيار سخت است كه سرانجام قيام هاي خاورميانه را پيش بيني كنيم اما يك حقيقت از هم اكنون آشكار شده و آن اين كه تحولات اخير در حال رقم خوردن به نفع ايران است و رژيم هاي مخالف يا دشمن ايران در حال سقوط هستند. از جمله پيامدهاي اين روند، افزايش نفوذ ايران است و از هم اكنون نشانه هاي تزلزل حكومت عربستان سعودي به عنوان رقيب ايران و متحد آمريكا در منطقه ديده مي شود.
اين روزنامه از قول كارشناسان نوشت: مقامات عربستان نگرانند كه با شماري از كشورهايي در حال تحول نظير عراق، سوريه، يمن و بحرين احاطه شده اند. همين فرصت افزايش نفوذ و قدرت را براي ايران ايجاد مي كند. ايران پيروز بزرگ تحولات اخير است.
نيويورك تايمز تصريح مي كند: دولت هاي جديد در كشورهايي كه هم پيمان آمريكا بودند، اشتياق كمتري به همكاري استراتژيك با آمريكا خواهند داشت. آمريكا احتمالا بعد از اين با چالش هاي بيشتري براي فشار به ايران بر سر پرونده هسته اي روبرو خواهد شد. اساسا تحولات اخير منطقه، نگاه ها را از چالش هسته اي ايران دور كرده و اجماع منطقه اي و جهاني در مورد تحريم ها را سخت تر ساخته است.
اين روزنامه در پايان نوشت: ايران به خودي خود كشور پر اهميتي در منطقه است. موقعيت هم پيماناني نظير حماس و حزب الله هم تقويت شده است چنان كه حزب الله چند ماه پيش توانست دولت سعد حريري كه مورد حمايت آمريكا بود را سرنگون كند. تقويت قدرت اين محور مقامات سعودي را نگران كرده است. شيعيان در عربستان هم از سخت گيري هاي حكومت سعودي ناراضي اند.

 



اسرائيل: نمي دانيم از درد خودمان بميريم يا غصه عربستان (خبر ويژه)

وزير خارجه رژيم صهيونيستي هشدار داد خطر به قدرت رسيدن اسلامگرايان در كشورهاي خاورميانه جدي است.
به گزارش وزارت خارجه اسرائيل، آويگدور ليبرمن گفته است: تا دير نشده بايد جلوي خطر ايران را گرفت. اوضاع در خاورميانه به هم ريخته است. همان گونه كه در لبنان و نوار غزه ديديم، خطر به قدرت رسيدن اسلام تندرو در برخي ديگر از كشورهاي منطقه هم وجود دارد.
ليبرمن همچنين با ابراز نگراني نسبت به روابط رو به گسترش ايران و سوريه مي گويد: سوريه در تسليح حزب الله لبنان همراهي مي كند. آنها همچنين به همكاريهاي نظامي با ايران ادامه مي دهند كه يكي از اين نمادها، استقبال از رزمناوهاي ارتش اين كشور در بندر لاذقيه بود.
همزمان، روزنامه هاي صهيونيستي در گزارش هايي هشدار داده اند كه انقلاب اسلامي به دروازه هاي عربستان رسيده است. عربستان در جريان جنگ هاي 33 روزه و 22 روزه عليه حزب الله و حماس، مخفيانه و به همراه رژيم مبارك، از صهيونيست ها حمايت مي كرد.
روزنامه معاريو در تحليل خود تاكيد كرده است: موج انقلاب گسترده مخالفان به بحرين در مرزهاي شرقي عربستان رسيده و اكنون سؤال اين است كه زمان انقلاب در عربستان كي است؟ عربستان هم پيمان نزديك آمريكا و داراي ذخاير عظيم نفتي است و به نظر مي رسد انقلاب مردم در اين كشور بسيار نزديك باشد. به همين دليل هم كارشناسان مي گويند اگر خطر انقلاب در بحرين جدي شود، عربستان براي نشان دادن واكنش، لحظه اي درنگ نخواهد كرد.

 



آهان... از اون نظر! چه «سور» رئاليسمي هست اين منشور (خبر ويژه)

ماشاءالله اسم و رسم اين منشور سبز را با يك كاميون نمي شود كشيد، محتوايش كه جاي خود دارد. آن وقت ما خاله جانمان را چگونه توجيه كنيم و به خيابان بياوريم؟!
نويسنده مشترك پايگاه ضدانقلابي گويانيوز و سكولاريسم نو، با اشاره به متني مغشوش منتشره از سوي گروه مغشوش تري موسوم به شوراي هماهنگي سبز و مرور برخي عبارات مغلق و قلمبه آن نوشت: آهان... از اون نظر... شايدم از اين نظر... صحيح... بله بله. ماشاءالله اسم اين منشور را يك كاميون هم نمي كشد، محتوايش كه جاي خود دارد. حالا ما كه مي خواهيم خاله جانمان را به خيابان بكشيم، اين منشور را چگونه بايد براي او موشكافي نماييم؟ نه كه ما با موفقيت فاز «راي من كو؟» را پشت سر گذاشتيم و راي مان را پس گرفتيم حالا مي خواهيم از فاز هر ايراني يك ستاد، به هر ايراني يك جنبش اعتلا پيدا كنيم. من كه وقتي اين جمله را خواندم از خواب و خوراك افتادم. ديدم همين طوري حالت جنبشاني پيدا كرده ام. يعني قبلا ستاداني بودم حالا جنبشاني شدم. ببخشيد جمله ام بيش از اندازه ادبي شد. يعني اول اش فكر مي كردم ستاد هستم، حالا متوجه شدم جنبش هستم.
وي مي افزايد: اين جنبش سبز ما خوبي اي كه دارد آدم را كسل نمي كند. ريشه اش محكم نشده ساقه اش كلفت نشده يك باره آدم شاهد ميوه هاي آبدار و خوشمزه مي شود. واقعا اين رئاليته و رئاليسم خيلي خوب چيزي ست. البته جنبش سبز اميد، به نظر، يك كلمه «سور» هم به اول اين رئاليسم چسبانده كه كار هنري تر و قشنگ تر شود. من و ايراد گرفتن؟ من و بهانه تراشيدن؟ ابدا! فقط خواستم بگويم كه جگر آدم با خواندن اين منشور خون مي شود و تن و بدنش مي لرزد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14