(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 15 فروردین 1390- شماره 19892

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
متناسب با اهداف سال جهاد اقتصادي مهمان پرست: ساختار وزارت خارجه به زودي تغيير مي كند
رهبر انقلاب در جمع فرماندهان نظامي: تحولات جاري منطقه ثمره ايستادگي ملت ايران است
امير علوي خبر داد تجهيز جنگنده هاي ارتش به بدنه جديد رادار گريز
كميسيون تلفيق مجلس رسيدگي به لايحه بودجه 90 را از سر گرفت
بررسي اشكالات شوراي نگهبان به طرح رسيدگي به دارايي كارگزاران نظام
تلاش بحرين براي اخلال در پرس تي وي
وال استريت ژورنال: اصلي ترين نگراني آمريكا درباره تحولات منطقه افزايش نفوذ و قدرت ايران است
دو تحليلگر ارشد امنيت ملي رژيم صهيونيستي: زمان حمله به ايران مدتهاست گذشته است
معاون امنيتي وزير كشور: سرويس جاسوسي موساد رسماً در اقليم كردستان عراق فعال است
استقلال اقتصادي و بي اثر كردن تحريم ها برنامه وزارت دفاع در سال جديد
در پي استقبال گسترده مردم موزه اسباب بازي در قزوين دائمي مي شود
نامه سرگشاده اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان در اروپا:
آقاي اوباما! به دليل حمايت از ديكتاتورهاي منطقه در دادگاه بين المللي محاكمه خواهيد شد
قديري ابيانه خطاب به هاشمي : موسوي خدوم است ولي نسبت به اسرائيل و آمريكا
تاسيس اولين موزه كاريكاتور خاورميانه در تبريز
در دولت آباد برخوار جانباز دفاع مقدس به جمع ياران شهيدش پيوست
سازمان ملي مهارت در كشور از ابتداي امسال تشكيل مي شود
معاون استاندار مازندران خبر داد آغاز طرح سالم سازي درياي مازندران از اول خرداد
نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري: ايران پايگاه اقتصادي منطقه مي شود
همزمان با 12 فروردين روز جمهوري اسلامي مجتمع فرهنگي هنري خليج فارس قشم افتتاح شد
عضو مجلس خبرگان رهبري: استفاده بهينه وقت از مصاديق الگوي صحيح مصرف است
بهره برداري از 6طرح بزرگ پتروشيمي در سال90
رئيس مجمع نمايندگان استان كرمانشاه:جهاد اقتصادي، معضل بيكاري را درمان خواهد كرد
با حضور معاون وزير مسكن و شهرسازي انجام شد آغاز عمليات عمراني ورزشگاه 10 هزارنفري بناب
اخبار ادبي و هنري



متناسب با اهداف سال جهاد اقتصادي مهمان پرست: ساختار وزارت خارجه به زودي تغيير مي كند

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان از تغيير ساختار در اين وزارتخانه در آينده اي نزديك خبر داد.
رامين مهمان پرست، روز يك شنبه در برنامه صبح به خير ايران شبكه اول سيما، به تشريح عملكرد اين وزارتخانه در سال 89 و برنامه هاي آن در سال جديد پرداخت.
وي با اشاره به اينكه دستگاه ديپلماسي در سال 89 حضور فعال و موثري داشت ابراز اميدواري كرد كه در سال 90 با تلاش بيشتر اهداف مورد نظر كشور محقق شود.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در خصوص نامگذاري سال 90 به عنوان جهاد اقتصادي از سوي مقام معظم رهبري، با بيان اينكه هيچ يك از تلاش ها در مخالفت با منافع ملي جمهوري اسلامي ايران نتوانسته مانع از حركت ملت ما در دستيابي به اهداف بلندش شود، خاطرنشان كرد: در اوج فشارها و تحريم ها رياست جمهوري طرح هدفمند كردن يارانه ها را به اجرا درآورد و مردم به خوبي همراهي و همكاري كرده و اين طرح به بهترين شكل ممكن در حال اجراست.
وي افزود: در سال 90 دستگاه سياست خارجي براي پيشبرد جهاد اقتصادي برنامه هاي جدي را در دستور كار دارد كه يكي از مهمترين اقدامات، تغيير در ساختار اين وزارتخانه است تا توانايي هاي بخش هاي اقتصادي دستگاه سياست خارجي چند برابر شود.
مهمان پرست افزود: به زودي شاهد تغيير ساختار در وزارت خارجه خواهيم بود و بدنه وزارت خارجه با توانايي بيشتر حداقل چند برابر توانايي ساختار قبلي در بخش اقتصادي فعاليت خواهد كرد و همه بخش ها، توسعه روابط اقتصادي را به عنوان اولويت اصلي در دستور كار قرار مي دهند.
وي در دستور كار قرار دادن ديپلماسي اقتصادي، توسعه روابط با همه كشورهايي كه خواهان منافع ملت ايران هستند، توسعه روابط با كشورهاي مسلمان، پيگيري موضوعاتي از جمله فعاليت هاي صلح آميز همه كشورها، رعايت حقوق بشر به معناي واقعي، مبارزه واقعي با تروريسم، موادمخدر و جنايات سازمان يافته و ايجاد زمينه هاي مناسب براي توسعه پايدار و صلح و ثبات و امنيت در سراسر جهان را از جمله برنامه هايي خواند كه وزارت خارجه در سال 90 در دستور كار دارد.
سخنگوي وزارت خارجه در بخش ديگري از اين گفت وگو به تشريح اوضاع كنوني در خاورميانه، خليج فارس و شمال آفريقا پرداخت و گفت كه متاسفانه شاهد دوگانگي و عملكرد بسيار سوال برانگيز كشورهاي غربي در برخورد با اين تحولات هستيم.
سخنگوي وزارت خارجه به دولت هاي منطقه توصيه كرد كه به خواسته هاي مردمشان توجه كنند.

 



رهبر انقلاب در جمع فرماندهان نظامي: تحولات جاري منطقه ثمره ايستادگي ملت ايران است

رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند: حركت مباركي كه امروز در منطقه آغاز شده است بخشي از ثمرات ايستادگي، عزم راسخ و شجاعت ملت ايران و به ميدان آوردن توان، اراده و نشاط خود به ميدان است و در آينده تحولات بيشتري در منطقه در راه خواهد بود.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي ديروز در ديدار جمعي از فرماندهان و مسئولان نظامي و انتظامي مبارك بودن و بركت داشتن گذر ايام، سال و حركت ملتها را در كار و تلاش پرنشاط و خستگي ناپذير، نوآوري و خلاقيت و نگاه بلندمدت در كنار توكل بر خداوند دانستند و تأكيد كردند: حركت مباركي كه امروز در منطقه آغاز شده است بخشي از ثمرات ايستادگي، عزم راسخ و شجاعت ملت ايران و به ميدان آوردن توان، اراده و نشاط خود به ميدان است و در آينده تحولات بيشتري در منطقه در راه خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به ويژگي بهار و نوروز كه همراه با روئيدن و باليدن است افزودند: انسان ها نيز مي توانند خود را هماهنگ با عالم طبيعت كنند و از اين فرصت براي روئيدن و باليدن و تلاش و نوآوري و ابتكار استفاده كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي حركت در مسير اهداف الهي و اعتقاد به كمك خداوند را زمينه ساز روئيدن و باليدن دانستند و خاطرنشان كردند: اميد به خداوند و ايمان الهي، مأيوس نشدن در برابر مشكلات و نگاه بلندمدت و تاريخي راز پيشرفت است كه بايد اين روحيه را بيش از پيش تقويت كرد.
ايشان پيروزي انقلاب اسلامي ايران و ايستادگي ملت ايران در برابر مشكلات و فشارها را نمونه اي از حركت همراه با روئيدن و باليدن برشمردند و افزودند: تقريباً همه تحليل گران دنيا اذعان دارند كه حركت كنوني در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا ناشي از قيام ملت ايران است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تأثيرات پيروزي انقلاب اسلامي ايران در تغيير معادلات منطقه اي و بين المللي از جمله قضيه فلسطين و همچنين شكسته شدن ابهت استكبار، تأكيد كردند: حركت كنوني منطقه نتيجه انباشت تدريجي انگيزه ها، فكرها و تصميم ها است كه اكنون بروز كرده است و اين موضوع نيز ناشي از ايستادگي و ثبات قدم ملت ايران ونشانه هاي خوب پيشرفت در ايران اسلامي است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: انقلاب اسلامي ايران همانند شجره طيبه اي است كه ميوه هاي ايستادگي 32 ساله آن به صورت عزت ملت، سربلندي سياسي نظام اسلامي، پيشرفت ها و نوآوري ها در عرصه هاي مختلف علمي و اقتصادي، و كوتاه نيامدن در مقابل قدرت هاي زورگو، تداوم پيدا كرده و اكنون به الگويي براي ملتهاي منطقه تبديل شده است.
ايشان، قضيه هسته اي را يك نمونه از ايستادگي ملت ايران برشمردند و خاطرنشان كردند: در قضيه هسته اي قدرت هاي استكباري تمام توان سياسي، تبليغاتي و اقتصادي خود را به كار گرفتند و تلاش كردند با جنجال آفريني، فشار و تحريم زمينه ساز صرفنظر كردن جمهوري اسلامي ايران از اين موضوع شوند اما اكنون بعد از گذشت 8 سال ايران اسلامي بر همه تلاش ها و فشارهاي استكبار فائق آمده و ضمن پيشرفت چشمگير در قضيه هسته اي، نشان داده كه در جنگ اراده ها، قويتر از قدرتهاي بزرگ دنيا است.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران در يك نبرد 32 ساله با قدرت هاي استكباري، نه تنها تسليم نظم ظالمانه جهاني آنها نشده بلكه پيشروي هم كرده و طرف مقابل و در رأس آن آمريكا اكنون نسبت به سالهاي گذشته دچار ضعف و شكست نيز شده است.
فرماندهي معظم كل قوا در بخش ديگري از سخنان خود، نيروهاي مسلح را به تقويت روحيه نشاط، كار و تلاش پيگير و آرايش صحيح امكانات توصيه كردند و افزودند: در نيروهاي مسلح حركت رو به جلو خوبي آغاز شده است كه اين حركت بايد با شتاب و تحرك و نشاط بيشتري ادامه پيدا كند.
ايشان همچنين با تأكيد بر لزوم هم افزايي بيش از پيش، ارتقاي آموزش ها، سازماندهي ها، آمادگي رزمي و تجهيزات دفاعي در نيروهاي مسلح خاطرنشان كردند: نيروهاي مسلح در نظام جمهوري اسلامي، حصن و حصار مردم هستند كه اين حصن همواره بايد مستحكم باشد.
در اين ديدار سرلشكر بسيجي دكتر فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در گزارشي از تلاش ها و اقدامات نيروهاي مسلح در سال گذشته، گفت: ابلاغ طرح جامع نيروها و سازمان ها، ارتقاي توان دفاعي و آمادگي رزمي در بخش هاي مختلف از جمله هوا - فضا و دريا، و پيشرفت طرح تحول سپاه از جمله اقدامات انجام گرفته است.
وي تمركز بر راهكارهاي ابتكاري و خلاقانه، ارتقاي سطح دانش نيروي انساني، ارتقاي سطح فناوري و اطلاعات، تحول در صنايع دفاعي براساس طرح حكمت و تقويت برنامه هاي سازمان بسيج مستضعفين تا پايان برنامه پنجم را از برنامه هاي اصلي نيروهاي مسلح در سال 90 برشمرد.
در پايان اين ديدار نماز جماعت ظهر و عصر به امامت رهبر انقلاب اسلامي اقامه شد.

 



امير علوي خبر داد تجهيز جنگنده هاي ارتش به بدنه جديد رادار گريز

معاون عمليات نيروي هوايي ارتش اعلام كرد كه بدنه جديد رادار گريز هواپيماهاي ارتش مراحل تست را با موفقيت پشت سر گذاشته و در سال جاري بر روي جنگنده ها نصب خواهد شد.
امير خلبان «سيد محمد علوي»، معاون عمليات نيروي هوايي ارتش در گفت وگو با فارس، در خصوص جديدترين دستاوردهاي اين نيرو، با بيان اينكه در حال عقد قرارداد با مراكز مختلف صنعتي به منظور طراحي و ساخت انواع هواپيماهاي جنگي هستيم، از بهره برداري بدنه هاي جديد رادارگريز براي جنگنده هاي مختلف ارتش خبر داد و گفت: نمونه اوليه اين بدنه كه به صورت كامل خود را از ديد رادارها مخفي نگه مي دارد، تست شده كه موفقيت آميز بوده و توليد انبوه آن نيز بزودي آغاز خواهد شد.
علوي همچنين به طراحي و ساخت سه مدل از اخلال گرهاي راداري و ارتباطي در حوزه جنگ الكترونيك اشاره كرد و افزود: اين اخلال گرها مراحل پاياني تست خود را با موفقيت به پايان رسانده و در سال جاري نيز بر روي جنگنده ها نصب خواهند شد.
معاون عمليات نيروي هوايي ارتش همچنين از برنامه ريزي اين نيرو براي برگزاري رزمايش هاي متعدد در سال 90 در منطقه خليج فارس و درياي عمان به منظور تست و ارزيابي دستاوردها و تجهيزات جديد هوايي شامل موشك ها، شبيه سازها، مهمات هوشمند نقطه زن و سامانه هاي راداري خبر داد.

 



كميسيون تلفيق مجلس رسيدگي به لايحه بودجه 90 را از سر گرفت

سخنگوي كميسيون تلفيق مجلس از برگزاري اولين جلسه اين كميسيون در روز گذشته به منظور بررسي بخش هاي درآمدي بودجه 90 خبر داد.
محمدمهدي مفتح در گفت وگو با ايسنا اظهار داشت: اعضاي كميسيون، بررسي بخش هاي درآمدي باقي مانده از سال گذشته را در دستور كار دارند.
سخنگوي كميسيون تلفيق بودجه 1390 با بيان اين كه از روز تشكيل جلسه دو هفته فرصت رسيدگي داريم، گفت: از امروز تا دو هفته فرصت داريم بررسي بخش هاي درآمدي، هزينه اي احكام سياستي و تدوين نهايي گزارش بودجه را انجام دهيم. هر چند كه قبل از سال پيشنهاد بررسي همزمان بودجه در كميسيون تلفيق و صحن علني مطرح شد ولي عملاً چنين اتفاقي نيفتاد بنابراين لايحه بودجه به صورت عادي مورد بررسي مجلس قرار خواهد گرفت.
جعفر قادري، ديگر عضو اين كميسيون هم به مهر گفت: در روزهاي آينده كميسيون قبل و بعد از تشكيل جلسه علني مجلس، در دو شيفت كاري ساعت 6 تا 8 صبح و 14 تا 19 بعدازظهر تشكيل جلسه مي دهد.
وي خاطر نشان كرد: كميسيون در روزهايي كه مجلس جلسه علني نداشته باشد در سه شيفت، كار بررسي بودجه را در دستور كار دار د.
قادري پيش بيني كرد كه كار بررسي لايحه بودجه 90 دو هفته در كميسيون تلفيق مجلس به طول مي انجامد.
در همين حال يك عضو هيات رئيسه مجلس نيز با بيان اين كه مجلس روز دوشنبه به روال عادي كاري اش مي پردازد، گفت: طبق آيين نامه داخلي، مجلس تا زمان ارايه گزارش نهايي كميسيون تلفيق روال عادي اش را ادامه مي دهد و پس از ارايه گزارش به بررسي بودجه سال جاري مي پردازد.
حجت الاسلام حسين سبحاني نيا در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: طبق آيين نامه، مجلس بايد در مرحله اول بررسي بودجه، كليات را تصويب كند و سپس وارد بررسي درآمدها و هزينه ها شود كه اين امر منوط به اتمام كار كميسيون تلفيق است، از اين رو مجلس تا زمان ارايه گزارش نهايي كميسيون تلفيق نمي تواند بودجه را همزمان با تلفيق بررسي كند.

 



در كميسيون قضايي صورت مي گيرد
بررسي اشكالات شوراي نگهبان به طرح رسيدگي به دارايي كارگزاران نظام

كميسيون قضايي مجلس در اولين جلسه خود در سال جديد به بررسي ايرادات شوراي نگهبان درباره طرح رسيدگي به دارايي كارگزاران نظام مي پردازد.
حجت الاسلام موسي غضنفرآبادي نايب رئيس كميسيون قضايي مجلس در گفت وگو با فارس، با اشاره به بررسي و تصويب لايحه نظارت بر رفتار قضات گفت: كميسيون پس از بررسي و تصويب اين لايحه، مصوبه خود را به صحن علني مجلس شوراي اسلامي ارسال كرد كه نمايندگان نيز آن را در صحن علني پس از انجام اصلاحاتي تصويب و براي تاييد نهايي به شوراي نگهبان ارسال كردند.
وي افزود: شوراي نگهبان نيز در اواخر سال 89 ضمن بررسي اين لايحه، با ذكر 4 ايراد، لايحه نظارت بر رفتار قضات را مغاير با قانون اساسي دانست.
نايب رئيس كميسيون قضايي مجلس تصريح كرد: شوراي نگهبان همچنين در اواخر سال گذشته طرح رسيدگي به دارايي مقامات، مسئولان و كارگزاران نظام را با ذكر 2 ايراد، مغاير با شرع و قانون اساسي شناخت؛ بر همين اساس كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي قصد دارد در جلسه عصر دوشنبه، 6 ايراد مطرح شده از سوي شوراي نگهبان را بررسي كند.
غضنفرآبادي در پايان اظهار داشت: كميسيون در جلسه فردا نظر شوراي نگهبان در خصوص لايحه نظارت بر رفتار قضات و طرح رسيدگي به دارايي مقامات، مسئولان و كارگزاران نظام را تامين خواهد كرد.

 



تلاش بحرين براي اخلال در پرس تي وي

منابع خبري از تلاش رژيم آل خليفه در بحرين براي اخلال در پخش شبكه بين المللي انگليسي زبان پرس تي وي ايران از ماهواره نيل ست خبر دادند.
در پي پوشش كامل خبري شبكه پرس تي وي از تحولات اخير بحرين و پخش اخبار و تصاوير خيزش اخير مردم و اقدامات سركوب گرانه رژيم بحرين، سيگنال هايي از سمت بحرين دريافت شده است كه با ايجاد تداخل از تلاش براي اخلال در پخش برنامه هاي اين شبكه خبري حكايت دارند.
شبكه هاي ايران پيش از اين و بعد از آغاز تحولات و بحران هاي اخير در خاورميانه، بارها شاهد تلاش براي اخلال و قطع برنامه هاي تلويزيوني بوده است.
بحرين در بيستم ماه مارس (2011 ميلادي) نيز در پخش برنامه هاي شبكه ايراني عرب زبان «آي فيلم» (iFilm) اخلال ايجاد كرد.
اين اقدامات در حالي صورت مي گيرد كه رژيم بحرين اخيرا با قيام و اعتراض هاي مردم مواجه شده است و به نظر مي رسد پوشش كامل خبري ايران از اين تحولات، مسئولان اين كشور را به تلاش براي جلوگيري واداشته است.

 



وال استريت ژورنال: اصلي ترين نگراني آمريكا درباره تحولات منطقه افزايش نفوذ و قدرت ايران است

مقام هاي دولت آمريكا اعلام كرده اند كه هدف اصلي آنها از حمله به ليبي جلوگيري از گسترش نفوذ ايران در منطقه است.
روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال در مقاله اي كه در 2 فروردين 1390 منتشر كرد، نوشت: «مقامات سياسي در آمريكا و اروپا اظهار مي دارند يكي از مهمترين دلايلي كه باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا تصميم گرفت تا با استفاده از نيروي نظامي عليه رژيم معمر قذافي رهبر ليبي دست به اقدام بزند، ترس از نفوذ ايران در ليبي بود. عدم دخالت نظامي آمريكا در ناآرامي ليبي اين امكان را براي نفوذ سياست هاي ايران در ليبي فراهم مي كرد».
اين روزنامه ادامه داد: «با آنكه مقامات كاخ سفيد آمريكا توجه شان به سمت اوضاع در ليبي، بحرين، مصر، يمن و سوريه متمركز شده است اما فعاليت دولت ايران براي استفاده از شرايط ناآرام در دولت هاي عربي جهت افزايش قدرت و نفوذهاي خود دور از چشم آمريكا نيست. شرايط ناآرام منطقه و خيزش هاي اخير در چند كشور عربي سبب شده است تا دولت آمريكا از استفاده كردن ايران از اين شرايط در جهت گسترش قدرت خود نگران شود».
وال استريت ژورنال در اين مقاله تأكيد مي كند كه اين نگراني منحصر به ليبي نيست و آمريكا تقريباً درباره همه كشورهاي ناآرام منطقه همين نگراني را دارد.
اين روزنامه آمريكايي كه معمولاً ديدگاه هاي جناح راست افراطي واشينگتن را منتشر مي كند، سپس به مسئله بحرين پرداخته و نوشته است: «سركوب نشدن تظاهرات مخالفان دولت بحرين و نهايتاً سرنگون شدن دولت بحرين اين امكان را بوجود مي آورد كه ايران نهايت استفاده را براي به قدرت رساندن شيعيان در بحرين انجام دهد و پايگاه نظاميان آمريكا در بحرين كه يكي از اهدافش كنترل و برقراري امنيت براي حركت نفتكش ها در آب هاي خليج فارس است متزلزل گردد».
وال استريت درباره يمن هم در تحليلي مشابه نوشته است: «مقامات دولتي آمريكا همچنين از سرنگون شدن دولت علي عبدالله صالح رئيس جمهور يمن نيز نگران هستند و اظهار مي دارند در صورت سركوب نشدن مخالفان دولت در اين كشور قدرت ايران در منطقه افزايش مي يابد».
اين منبع آمريكايي در پايان چنين نتيجه گيري كرده است: «تحليلگران سياسي در آمريكا و اروپا مي گويند هر اقدامي كه از سوي آمريكا در منطقه انجام مي شود در جهت جلوگيري از قوي تر شدن ايران و نفوذ دولت ايران در ديگر كشورهاي عرب منطقه است.»

 



دو تحليلگر ارشد امنيت ملي رژيم صهيونيستي: زمان حمله به ايران مدتهاست گذشته است

سرويس سياسي -
دو تحليلگر ارشد امور امنيت ملي رژيم صهيونيستي تاكيد كردند كه زمان براي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران از طريق حمله نظامي مدت هاست سپري شده است.
اين تحليلي است كه به تازگي از جانب اميلي لاندو و گيورا ايلند محققان ارشد موسسه مطالعات امنيت ملي در تل آويو مطرح شده است.
بر اساس گزارشي كه جروزالم پست به قلم اورن كسلر منتشر كرده اين دو عقيده دارند زمان مناسب براي هدف قرار دادن برنامه هسته اي تهران مدت هاست كه گذشته است. اين دو همچنين معتقدند قدرت هاي دنيا تهديد هسته اي ايران را به خوبي تحت كنترل ندارند. اين دو به خبرنگاران گفته اند «در حاليكه اهداف ايران روشن است، راه حل مسئله هسته اي اين كشور خيلي روشن نيست.»
اميلي لاندو كه يك تحليلگر برجسته در مركز مطالعات امنيت ملي دانشگاه تل آويو و همچنين يكي از مديران امنيت داخلي اسرائيل است، مي گويد: «ما بلاتكليف هستيم. هيچ چيزي در حال حاضر در مورد ايران اتفاق نمي افتد.»
لاندو به منافع متفاوت و اغلب متضاد گروه 1+5 اشاره كرده و نتيجه گرفته است: « در واقع هيچ برنامه اي وجود ندارد. تمام كشورهاي عضو 1+5 منافع ملي خود را دنبال مي كنند. ايران بخشي از منافع ملي هر يك از اين كشورهاست.»
لاندو در ادامه ادعا مي كند: «واضح است كه ايران به دنبال كسب قابليت نظامي هسته اي است اما مشخص نيست كه آيا مي خواهد كلاهك هاي هسته اي توليد و از آنها استفاده كند يا مي خواهد از ژاپن الگوبرداري كند.»
به نوشته جروزالم پست، كارشناسان مي گويند ژاپن گرچه در عمل برنامه توليد سلاح هاي هسته اي را دنبال نمي كند اما دانش و فن آوري توليد اينگونه سلاح ها را در مدت شش ماه دارد.
لاندو گفت: «آمريكا بايد تغييرات چشمگيري در ديپلماسي خود ايجاد كند. مذاكره با ايران در مورد مسئله هسته اي مثل مذاكره براي بهبود روابط با اين كشور نيست.»
وي سپس 3 اصل را براي بهبود سياست آمريكا در مورد ايران پيشنهاد كرده است.
اول اينكه واشنگتن بايد تحريم هاي موثرتري را بر ضد ايران اعمال كند كه تهران در صورت نقض آنها با عواقب آن روبرو شود.
دوم اينكه آمريكا با تعيين زمان و مكان مذاكرات بايد نشان دهد كه زمام امور را در دست دارد و بايد شرايط خود را براي تعيين چارچوب مذاكرات اعمال كند.
و سوم اينكه مشوق هايي كه آمريكا مي خواهد به جمهوري اسلامي در قبال توقف فعاليت هاي هسته اي اش بدهد بايد شفاف تر باشد.
لاندو با اشاره به اينكه غرب مي تواند سياستي را كه در مورد كره شمالي و چين استفاده كرد در مورد ايران نيز بكار ببرد مي گويد: «مشكل اينجاست كه بازداشتن كشوري هسته اي از استفاده از سلاح هايش بستگي به يك تهديد قابل قبول دارد در حالي كه آمريكا سال هاست كه نزد ايران اعتباري ندارد.»
در همين زمينه، گيورا ايلند كارشناس ديگر اسرائيلي كه سرلشگر بازنشسته ارتش و مشاور سابق امنيت ملي اسرائيل بوده، نيز مي گويد: «بهترين زمان براي مقابله با برنامه هسته اي ايران 3 سال پيش بود. در آن زمان بيشتر سرمايه هاي مهم اين كشور در چند مكان اصلي قرار داشتند و از آنها به خوبي محافظت نمي شد. ايران سيستم دفاع هوايي خيلي پيشرفته اي نداشت. 3 سال پيش از نظر نظامي بهترين زمان براي حمله به ايران بود اما متاسفانه از نظر سياسي زمان خوبي نبود و بنابراين كاري انجام نشد.»
ايلند در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان مي كند: «اسرائيل بايد قبل از حمله به تاسيسات هسته اي ايران 4 سوال كليدي را از خود بپرسد: 1- آيا اطلاعات موثقي در مورد تاسيسات و اهداف هسته اي اصلي ايران در اختيار دارد 2- آيا توانايي كافي براي حمله به آن اهداف را دارد 3- آيا پرواز بر فراز كشورهاي دشمن مثل سوريه، عربستان و عراق امكان پذير هست و 4- مهمترين سوال، نتيجه اين حمله است.»
وي مي افزايد: با فرض اينكه جواب 3 سوال اول مثبت باشد، سوال آخر يعني اينكه ميزان خسارت واقعي به ايراني ها چقدر خواهد بود و چقدر مي توان اين حمله را قبل از اينكه ايران به سلاح هسته اي دست يابد به تاخير انداخت، پاسخ روشني ندارد. اگر پاسخ فقط چند هفته يا چند ماه باشد پس زمان كافي نداريم اما اگر چند سال باشد شايد ارزش به تاخير انداختن حمله را داشته باشد.

 



معاون امنيتي وزير كشور: سرويس جاسوسي موساد رسماً در اقليم كردستان عراق فعال است

معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور از فعاليت رسمي سرويس جاسوسي موساد در منطقه اقليم كردستان عراق خبر داد.
علي عبداللهي ديروز درباره حادثه تروريستي مريوان گفت كه به احتمال قوي اين اقدام تروريستي كار پژاك است.
وي افزود: اين اقدام تروريستي با 2 اقدام اخير تروريستي كه در شهر سنندج صورت گرفته، متفاوت است. اما گروهك پژاك هنوز مسئوليت اين اقدام تروريستي را برعهده نگرفته است.
معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور به اقدامات انجام شده توسط نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي كشورمان در پيگيري عوامل تروريستي اخير در سنندج و مريوان اشاره و خاطرنشان كرد: طبق تأكيداتي كه به استاندار كردستان و مسئولان امنيتي و انتظامي انجام شده، مسببين اين حادثه تروريستي شناسايي، دستگير و به سزاي اعمالشان خواهند رسيد.
در حادثه تروريستي در منطقه «كاني كبود» مريوان واقع در روبروي منطقه «هوشياري» اقليم كردستان عراق كه ساعت 2 بامداد 13 فروردين ماه انجام شد 4 نفر از مرزبانان كشورمان به شهادت رسيده و 2 نفر نيز مجروح شدند.
عبداللهي همچنين در گفت وگو با فارس در خصوص اقدامات سرويس هاي جاسوسي آمريكايي ها و اسرائيلي ها در منطقه اقليم كردستان يادآور شد: سرويس هاي جاسوسي اين كشورها در منطقه اقليم كردستان فعال هستند و حتي رسماً با نام رسمي صهيونيستي روزنامه منتشر مي كنند.
وي افزود: با دستگيري عوامل چند مورد از عمليات هاي تروريستي كه در كشور انجام شده؛ مشخص شد كه از سوي دستگاه هاي جاسوسي آمريكا و اسرائيل در منطقه اقليم كردستان پشتيباني و هدايت شده اند؛ از همين رو به مسئولين اقليم كردستان اين موضوع منعكس شده و پيگيري مي شود.
معاون امنيتي انتظامي وزير كشور با تأكيد بر لزوم تقويت مرزها تأكيد كرد: در بحث تقويت داخلي و رايزني هاي ديپلماسي خارجي كارهايي انجام شده و ادامه دارد تا بتوانيم ريشه اين مشكلات را در منطقه بخشكانيم.
عبداللهي ادامه داد: سال گذشته تقويت مرزها به طور جدي در برنامه ما بود و امسال نيز ادامه مي يابد كه اميدواريم منابع به قدر كافي در اختيار ما قرار گيرد.

 



سردار وحيدي اعلام كرد
استقلال اقتصادي و بي اثر كردن تحريم ها برنامه وزارت دفاع در سال جديد

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح استقلال اقتصادي و بي اثر كردن تحريم ها را از برنامه هاي كليدي وزارت دفاع در سال جديد عنوان كرد.
سرتيپ پاسدار «احمد وحيدي» وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در جمع مديران و كاركنان اين وزارتخانه اظهار داشت: تلاش مي كنيم در سال 1390 كه به نام سال جهاد اقتصادي نامگذاري شده است با همت مضاعف و كار مضاعف، خلاقيت و نوآوري، انضباط مالي و اقتصادي، صرفه جويي و كم كردن هزينه ها، در عرصه جهاد اقتصادي سرآمد باشيم.
وحيدي با اشاره به دستاوردهاي وزارت دفاع در سال 1389 كه در سايه همت مضاعف و كار مضاعف به ثمر نشست، مهمترين اثر نامگذاري سال كه با درايت رهبر معظم انقلاب اسلامي صورت گرفته است، را فرهنگ سازي ذكر كرد و افزود: ايجاد تحرك و جهش در همه بخش هاي كشورها و تمركز فعاليت ها براي رسيدن به يك هدف مشخص را از ديگر فوايد و آثار پربركت نامگذاري سال ها برشمرد.
وي با بيان اينكه يكي از دلايل نامگذاري سال 90 به نام سال جهاد اقتصادي، تحريم هاي اعمالي از سوي دشمنان پيشرفت و توسعه ملت ايران است، گفت؛ وزارت دفاع همانگونه كه در 32 سال گذشته نقش محوري و مهمي در تحريم شكني ايفا كرده است در سال جديد نيز تلاش خواهد كرد با تحقيق، طراحي، خلاقيت و نوآوري و با ارائه دستاوردهاي جديد گام هاي بلندي در جهت استقلال اقتصادي، خودكفايي و بي اثر كردن بيش از پيش تحريم ها بردارد.

 



در پي استقبال گسترده مردم موزه اسباب بازي در قزوين دائمي مي شود

قزوين- خبرنگار كيهان:
شهردار قزوين از برپايي موزه دائمي اسباب بازي در اين شهر خبر داد.
همزمان با برگزاري اولين نمايشگاه و جشنواره ملي اسباب بازي (كودكان ديروز و امروز) كه در مجموعه سعد السلطنه قزوين از چهارم فروردين سال جاري برپا شد، مسعود نصرتي در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: قصد داريم در آينده نزديك با برنامه ريزي و اطلاع رساني مناسب، از 300 فضاي موجود در كاروانسراي سعدالسلطنه، 10 درصد را به موزه دائمي اسباب بازي بچه هاي ديروز اختصاص داده و براي 31 استان كشور 31 غرفه در اين موزه داير كنيم، تا در كنار اسباب بازي ها، لباس ها و آداب و سنن نقاط مختلف كشور در آن به نمايش درآيد.
وي در تشريح اهداف برگزاري اين نمايشگاه خاطرنشان كرد: يكي از رويكردهاي اصلي شهرداري معرفي و شناساندن مجموعه منحصر به فرد سعدالسلطنه بود، زيرا قزوين از لحاظ آثار ثبت شده تاريخي در كشور از جايگاه ممتازي برخوردار است. اما تمامي آثار تاريخي مانند مسجد جامع، آب انبارها و دروازه ها نمونه هاي مشابهي در نقاط ديگر كشور دارند، اما سعدالسلطنه به عنوان بزرگترين كاروانسراي درون شهري خاورميانه هيچ نمونه مشابهي نداشته و وجه تمايز آثار تاريخي استان قزوين در كشور محسوب مي شود لذا در رويكرد نخست خود به دنبال معرفي اين اثر تاريخي به وسيله برگزاري اين نمايشگاه بوديم.
شهردار قزوين افزود: براي معرفي مجموعه تاريخي سعدالسلطنه نيازمند تعريف موضوعي مشخص بوديم و معتقد هستيم با برگزاري اين نمايشگاه در خصوص شناساندن اين مجموعه چند سال جلو افتاده ايم.
نصرتي ضمن ابراز اميدواري براي هر چه بهتر برگزار شدن اين نمايشگاه گفت: اگر اين نمايشگاه به شكل مطلوب به اجرا درآيد هم در زمينه گردشگري و هم در حوزه فرهنگي حركت بسيار موثري در شهر قزوين رقم خواهد خورد.
گفتني است كه در اين نمايشگاه استان هاي مازندران، گيلان، تهران، البرز، همدان، كرمانشاه، زاهدان، سنندج، زنجان، آذربايجان غربي، اردبيل، مركزي، خراسان شمالي و اصفهان وسايل بازي و سرگرمي هاي خود را به نمايش گذاشته اند.
در اين جشنواره نيز دو كارگاه كلاژ و عروسك سازي داير است كه كودكان مي توانند با مواد اوليه و ساده عروسك سازي و كار كلاژ را انجام دهند.
جشنواره هاي مخصوص كودكان با حضور گروه هاي نمايشي و هنري، مسابقه و برگزاري جنگ كودكان، نمايشگاه و سرگرمي هاي كودكان در قالب بازي و اسباب بازي هاي فكري و سنتي از جمله برنامه هاي جانبي اين نمايشگاه است. همچنين تعدادي از اسباب بازي هاي سنتي و امروزي و عروسك هاي مختلف در اين نمايشگاه نيز در معرض نمايش گذاشته شده است.
گفتني است اين نمايشگاه كه امروز به كار خود پايان مي دهد از چهارم فروردين ماه سال جاري در مجموعه سعدالسلطنه قزوين با استقبال گسترده مسافران نوروزي و شهروندان قزويني همراه بوده است.

 



نامه سرگشاده اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان در اروپا:
آقاي اوباما! به دليل حمايت از ديكتاتورهاي منطقه در دادگاه بين المللي محاكمه خواهيد شد

اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان در اروپا با صدور نامه اي سرگشاده خطاب به رئيس جمهور آمريكا تاكيد كرد كه به دليل حمايت از ديكتاتورهاي منطقه به زودي توسط ملتهاي مظلوم در دادگاه بين المللي محاكمه خواهد شد.
در اين نامه آمده است: آقاي اوباما، مي دانيم كه بيداري امروز جوانان دنياي اسلام ناشي از بيداري ديروز جوانان ايران است كه در عمل نشان دادند مي توان ديكتاتور مورد حمايت آمريكا را سرنگون كرد و پس از آن به مدت سي سال در مقابل تحريم ها، توطئه ها و جنگ هاي آمريكا براي تغيير حكومت دموكراتيك و مردمي مقاومت كرد.
در بخش ديگر اين نامه تصريح شده است: امروز آنچه كه در صحنه عالم مشاهده مي شود آن است كه برخلاف چند دهه قبل، ديگر زمين بازي و قوانين آن را شما براي ملتها تعيين نمي كنيد؛ بلكه اين ملتها هستند كه مي خواهند سرنوشت خود را با بيرون كردن ديكتاتورهاي دست نشانده به دست بگيرند. اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان در اروپا در نامه سرگشاده خود خطاب به اوباما تاكيد كرده است: شما از مدتها قبل در ميان افكار عمومي جهانيان محاكمه شده ايد و نتيجه آن را در ابراز تنفر مردم كشورهاي جهان از خودتان مي بينيد. به هرحال شما مي توانيد انتخاب كنيد كه به شيوه پيشينيان تان ادامه دهيد و يا با پذيرفتن مسئوليت اقدامات دولت آمريكا درصدد جبران سريع تر، عملي و صادقانه آن برآييد. در صورتي كه تغيير بنيادي صورت نگيرد، ديري نخواهد گذشت كه توسط ملتهايي كه به آنها ظلم روا داشته ايد در دادگاه بين المللي محاكمه خواهيد شد.

 



قديري ابيانه خطاب به هاشمي : موسوي خدوم است ولي نسبت به اسرائيل و آمريكا

سفير سابق كشورمان در مكزيك با انتقاد از هاشمي رفسنجاني به واسطه خدوم ناميدن ميرحسين موسوي از سران فتنه 88 در وب سايت شخصي اش نوشت: موسوي خدوم است اما نسبت به اسرائيل، آمريكا و انگليس.
«محمدحسن قديري ابيانه» در وب سايت خود با اشاره به نامه تسليت هاشمي رفسنجاني به ميرحسين موسوي نوشت: نقد من شامل وصف حال ميرحسين موسوي است؛ وي اينك يك ضد انقلاب، عامل بيگانه و مورد حمايت دشمنان قسم خورده اسلام است.
ابيانه در بخش ديگري از مطلب انتقادي خود نوشته است: وي (ميرحسين) اينك خدوم است ولي خدوم نسبت به اسرائيل و آمريكا و انگليس و مورد حمايت آنان است پس اگر در گذشته خدمات شايسته اي به اسلام و انقلاب و ميهن اسلامي مان كرده باشد اينك اين خدمات به دشمنان قسم خورده اسلام و ايران ارائه مي گردد.
گفتني است هاشمي رفسنجاني در پيام تسليت خود به خاطر درگذشت پدر ميرحسين موسوي، خانواده ميراسماعيل موسوي بويژه ميرحسين موسوي از سران فتنه پس از انتخابات رياست جمهوري سال 88 را خدوم به نظام ناميده است.

 



تاسيس اولين موزه كاريكاتور خاورميانه در تبريز

تبريز-خبرنگاركيهان:
پنجمين موزه بزرگ كاريكاتور دنيا و نخستين موزه كاريكاتور خاورميانه، در محل بناي قديمي كتابخانه ملي تبريز در باغ تاريخي «گلستان» اين شهر، تاسيس شد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي با اعلام خبر فوق گفت: در اين موزه 14 هزار اثر از كاريكاتوريست هاي معروف دنيا نگهداري مي شود.
علي داننده افزود: در ايام نوروز 200اثر در معرض نمايش عموم قرار گرفت كه 70 كاريكاتور مربوط به كاريكاتوريست هاي برجسته اي مانند زلانوفسكي، كوزوبوركين، كوراوغلي، درژنين، كولمشكينو، بايرام حاجي زاده و پرومبيتا، بود.
به گفته وي 14 هزار اثر اصل موجود در آرشيو موزه كاريكاتور تبريز، مربوط به بيش از 10 جشنواره بين المللي كاريكاتور در اين شهر است.
نخستين نمونه هاي كاريكاتور در آذربايجان شرقي، در سنگ نگاره، مجسمه ها و سرستون ها قابل يافت مي باشند.
كليه خصايص كاريكاتور در آثار فوق كه قدمت آنها به بيش از 4هزارسال مي رسد وجود دارد. مجسمه هاي پيدا شده «شهر ئيري» در مشكين شهر استان اردبيل، نمونه هايي هستند كه از قديمي ترين كارتون هاي دنيا بشمار مي روند.

 



در دولت آباد برخوار جانباز دفاع مقدس به جمع ياران شهيدش پيوست

دولت آباد برخوار - خبرنگار كيهان:
جانباز رمضان (عزيز) نظريان پس از تحمل 25 سال درد و رنج ناشي از جراحات شيميايي به جمع ياران شهيدش پيوست.
رمضان نظريان در سال 65 در عمليات كربلاي 5 شيميايي شد و پس از 25 سال تحمل درد و رنج ناشي از جراحات جنگي به جمع ياران شهيدش پيوست.
پيكر جانباز شهيد نظريان با حضور پرشور خانواده شهدا در لودريچه شهرستان دولت آباد برخوار و در جوار حرم شاهزاده ابراهيم (امامزاده نرمي) در قطعه شهدا آرام گرفت.
شهيد نظريان سرپرستي جاده تداركاتي جزيره مجنون را برعهده داشت. وي در سن 57 سالگي به شهداي جنگ تحميلي پيوست و از او دو پسر به نام هاي مهدي و منصور و يك دختر به نام هاجر باقي مانده است.

 



سازمان ملي مهارت در كشور از ابتداي امسال تشكيل مي شود

ايلام- خبرنگار كيهان:
مديركل آموزش فني و حرفه اي استان ايلام در جمع رؤساي مراكز و مجموعه كارشناسان اين اداره كل از تشكيل سازمان ملي مهارت از ابتداي امسال خبر داد.
حميدرضا خانپور اظهار داشت: از ابتداي سال 1390 با هدف يكپارچه سازي مهارت آموزي، سازمان ملي مهارت در كشور تشكيل مي شود و فرهنگ كار، تلاش و مهارت آموزي جوانان عزيز كشور رونق ويژه اي خواهد گرفت.
وي گسترش همه جانبه مهارت آموزي را ضرورت توسعه و پيشرفت كشور دانست و گفت: سازمان ملي مهارت با سه بخش اساسي نظام ملي مهارت و فن آوري، نظام صلاحيت حرفه اي و نظام اشتغال شكل گرفته و علوم نظري و مهارتي مكمل هم شده و با ارايه مدرك مهارتي و علمي ان شاءالله خروجي منجر به ايجاد اشتغال خواهيم داشت.
خانپور از پيشگامي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان ايلام در اين مسير خبر داد و اعلام كرد: با هماهنگي هاي به عمل آمده برآنيم تا بيش از 20هزار نفر از جوانان عزيز ايلامي را در بخش هاي مختلف صنعت، خدمات، كشاورزي و فرهنگ و هنر آموزش داده و در هر مركز آموزشي حداقل در يك رشته تخصصي و مهارتي تا مقطع كارداني آموزش هاي فني و حرفه اي ارايه كنيم و برنامه ريزي براي علمي كردن دوره هاي پودماني در دست اقدام نيز است.

 



معاون استاندار مازندران خبر داد آغاز طرح سالم سازي درياي مازندران از اول خرداد

ساري-خبرنگاركيهان:
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران گفت: طرح سالم سازي دريا از اول خردادماه سال جاري آغاز مي شود.
هادي ابراهيمي در آغاز دور سوم سفرهاي نوروزي با بيان اينكه در حوزه گردشگري يك راهبرد هماهنگ بايد وجود داشته باشد، بيان داشت: تلاش همه مسئولان استان بر آن است كه خدمتگزار خوبي براي گردشگران باشيم.
وي با اشاره به ورود بيش از 10 ميليون گردشگر نوروزي به مازندران گفت: 35 درصد مسافران نوروزي در سطح كشور به مازندران سفر كرده اند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران، جانشين رئيس ستاد تسهيلات سفر مازندران با بيان اينكه مازندران استاني ويژه با ظرفيت هاي خاص است، گفت: مازندران در بخش اسكان مسافران نوروزي رتبه نخست و در بخش ورود مسافران نوروزي رتبه دوم را در سطح كشور دارد.
ابراهيمي با بيان اينكه كلمه جهاد بار معنوي و ارزشي دارد، اظهار داشت: در دهه چهارم انقلاب، جهاد اقتصادي در پرتو همت مضاعف و كار مضاعف است.
وي با اشاره به اينكه هنوز نتوانسته ايم انتظارات گردشگران را برآورده كنيم، اظهار داشت: اسكان مسافران نوروزي در مدارس ظرفيت هاي جديدي را براي اقامت گردشگران ايجاد كرده است.
ابراهيمي بيان كرد: طرح سالم سازي دريا از اول خرداد ماه امسال آغاز و تا ابتداي ماه مبارك رمضان نيز به اتمام خواهد رسيد.

 



نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري: ايران پايگاه اقتصادي منطقه مي شود

نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري گفت: در سايه جهاد اقتصادي به پايگاه مهم اقتصادي منطقه تبديل مي شويم.
آيت الله علي اكبر قره باغي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اروميه اظهار داشت: فرمايشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با جهاد اقتصادي بايد در دستور كار مسئولان قرار گيرد.
وي با تأكيد بر توجه هرچه بيش تر بر اين موضوع، تصريح كرد: اهميت اين موضوع از جايي روشن مي شود كه رهبر معظم انقلاب سال جديد را به اين نام نامگذاري كرده اند.
وي با بيان اينكه استقلال صددرصدي ايران در زمينه اقتصادي در گرو جهاد اقتصادي است، اذعان داشت: با جهاد اقتصادي است كه نه تنها شاهد وابستگي به ديگر كشورها نخواهيم بود بلكه شاهد قطع وابستگي ها مي شويم.

 



همزمان با 12 فروردين روز جمهوري اسلامي مجتمع فرهنگي هنري خليج فارس قشم افتتاح شد

قشم- خبرنگار كيهان:
همزمان با 12 فروردين روز جمهوري اسلامي، افتتاح و بهره برداري از اولين و بزرگترين مجتمع فرهنگي هنري «خليج فارس» جزيره قشم با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آغاز شد.
مجتمع فرهنگي هنري «خليج فارس» قشم در فضايي به وسعت يكهزار و 700 متر مربع و با 11 ميليارد و 350 ميليون ريال اعتبار از محل اعتبارات ملي و استاني با صرف دو سال زمان ساخت، همزمان با روز جمهوري اسلامي افتتاح و به بهره برداري رسيد.
اين مجموعه فرهنگي هنري شامل نمازخانه، كلاس هاي آموزشي، گالري، سالن آمفي تئاتر، اتاق گريم، اتاق نور و صوت، كافي نت و اتاق اداري مي باشد.
سالن آمفي تئاتر اين مجموعه فرهنگي هنري داراي 300 صندلي مي باشد.
سهم اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در ساخت اين مجموعه 11 ميليارد و 350 ميليون ريالي، پنج ميليارد و 250 ميليون ريال و مابقي آن شامل ساخت و تجهيز كامل اين پروژه از طرف استانداري هرمزگان تأمين شده است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در آيين افتتاح اين پروژه فرهنگي گفت: ايران با داشتن ظرفيت بسيار بالا در عرصه فرهنگ و هنر بايد براي جلب توجه جهانيان با هدف عدالتخواهي اقدام نمايد.
سيد «محمد حسيني» افزود: ايران اسلامي با داشتن انديشه خيرخواهانه و فرهنگي اسلامي بايد درجذب قلوب ملت هاي مختلف با ارايه هنر و توانمندي هاي خود موفق تر از گذشته گام بردارد.

 



عضو مجلس خبرگان رهبري: استفاده بهينه وقت از مصاديق الگوي صحيح مصرف است

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: استفاده درست از وقت، از مصاديق الگوي صحيح مصرف به شمار مي رود.
حجت الاسلام و المسلمين علي معلمي در اولين جلسه شوراي اداري شهرستان قائم شهر با اشاره به نامگذاري امسال به نام «جهاد اقتصادي» اظهار داشت: همه تاكيدات و توصيه هاي رهبر معظم انقلاب مي بايست به طور پيوسته و مستمر مورد توجه جدي قرار گيرد، زيرا اين توصيه ها طي سالهاي متمادي مرتبط و مكمل يكديگرند.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري افزود: نو شدن سال بايد بر عزم و اراده عمومي در اصلاح و بهبود امور جامعه بيفزايد.
امام جمعه قائم شهر با تأكيد بر ضرورت برنامه ريزي و بهره برداري حداكثري از حداقل فرصت و زمان در پيشبرد امور، توجه به افزايش بهره وري را در سال جهاد اقتصادي مورد تأكيد قرار دادند.
گفتني است در ادامه اين مراسم كه با حضور فرماندار قائم شهر برگزار شد، امام جمعه قائم شهر از دست اندركاران ستاد تسهيلات نوروزي و راهيان نور شهرستان تقدير و تشكر كرد و بر تكريم ارباب رجوع و اقامه نماز اول وقت نيز تأكيد كرد.

 



بهره برداري از 6طرح بزرگ پتروشيمي در سال90

معاون وزير نفت از بهره برداري رسمي 6طرح بزرگ پتروشيمي در سال90 خبر داد.
عبدالحسين بيات در گفتگو با مهر با اشاره به افتتاح 12طرح جديد پتروشيمي در سال گذشته، گفت: سال گذشته علاوه بر افتتاح و راه اندازي طرح ها و پروژه هاي مختلف پتروشيميايي حدود 6ميليارد دلار قرارداد جديد براي توسعه اين صنعت استراتژيك امضا شد.
مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي با تأكيد بر اينكه در سالجاري به عنوان سال اول اجراي برنامه پنجم توسعه هم حداقل 6پروژه بزرگ و عظيم پتروشيمي در سراسر كشور مورد افتتاح و راه اندازي رسمي قرار مي گيرد، اظهار داشت: علاوه بر اين، ساخت تعدادي طرح جديد پتروشيمي مطابق با برنامه اولويت بندي تعريف شده آغاز خواهدشد.
به گفته معاون وزير نفت در سال جهاد اقتصادي مجتمع پتروشيمي اروند به عنوان بزرگترين زنجيره توليد پي.وي.سي جهان، مجتمع پتروشيمي پليمر كرمانشاه، فاز اول خط لوله اتيلن غرب، مجتمع پتروشيمي كاويان، واحد ان اف سوم مجتمع پتروشيمي بندر امام، اسكله دوم مايعات پتروشيمي در بندر ماهشهر و چندين طرح جديد پتروشيمي در ساير نقاط كشور راه اندازي خواهند شد.
وي همچنين ميزان اعتبارات جذب شده در سال گذشته در صنعت پتروشيمي كشور را حدود يك ميليارد و 500ميليون دلار اعلام كرد و افزود: مطابق با اهداف برنامه پنجم بايد ظرفيت نصب شده صنايع پتروشيمي تا سال 1394 به بيش از يكصدميليون تن افزايش يابد.
اين عضو ستاد تدابير ويژه اقتصادي وزارت نفت با اعلام اينكه درحال حاضر ظرفيت توليد صنايع پتروشيمي كشور حدود 51ميليون تن در سال است، تصريح كرد: براي تحقق اهداف برنامه پنجم بايد سالانه پنج ميليارد دلار منابع مالي و اعتباري در اين صنايع جذب شود.

 



رئيس مجمع نمايندگان استان كرمانشاه:جهاد اقتصادي، معضل بيكاري را درمان خواهد كرد

رئيس مجمع نمايندگان استان كرمانشاه، تحقق شعار جهاد اقتصادي در سال جاري را در حل مشكل بيكاري جامعه بسيار موثر ارزيابي كرد.
«جهانبخش اميني» ديروز به خبرنگار ايرنا گفت: اگر جهاد اقتصادي را در تمام بخشهاي كشاورزي، صنعت، اقتصاد، مراكز آموزشي و علمي به كار ببنديم، بدون شك، زمينه رشد و توسعه همه جانبه كشور فراهم خواهد شد.
وي تاكيد كرد: براي تحقق شعار سال جهاد اقتصادي، مجلس بايد زمينه هاي حضور مردم در بحث سرمايه گذاري، توسعه و بازسازي و نوسازي بخش صنعتي را فراهم آورد و دولت نيز با ايجاد تسهيلات لازم، انگيزه عمومي را براي محقق شدن شعار امسال به وجود بياورد.
وي خاطر نشان كرد: قطعاً منظور رهبر معظم انقلاب، باقي ماندن اين نامگذاري ها در حد حرف و شعار نيست، بلكه معظم له مي خواهند با تحقق بخشيدن به اين نامگذاري ها جامعه به سمت تغيير و تحول و بهتر شدن حركت كند.
اميني، يكي از دغدغه هاي جدي رهبري را بحث اشتغال جوانان عنوان و ابراز اميدواري كرد با عينيت بخشي به شعار جهاد اقتصادي شاهد حل اين مشكل در كشور باشيم.

 



با حضور معاون وزير مسكن و شهرسازي انجام شد آغاز عمليات عمراني ورزشگاه 10 هزارنفري بناب

بناب-خبرنگاركيهان:
با حضور معاون وزير مسكن و شهرسازي عمليات عمراني ورزشگاه 10 هزار نفري بناب آغاز شد.
معاون وزير مسكن و شهرسازي اعتبار اوليه اختصاص يافته براي آغاز عمليات عمراني اين طرح را 40 ميلياردريال اعلام كرد و گفت: علاوه بر اين اعتبار، مبلغ 50 ميلياردريال ديگر نيز از محل درآمدهاي يك درصد به اعتبارات طرح افزوده شد كه اميدواريم در زمان مقرر به بهره برداري برسد.
محمدجعفر عليزاده افزود: وزارت مسكن و شهرسازي هم اكنون 8 پروژه مهم در سطح استان آذربايجان شرقي در دست اجرا دارد كه 6 مورد آن احداث بيمارستانها است و در اين راستا ايجاد بيش از 630 تخت بيمارستاني با هزينه اي بالغ بر 730 ميلياردريال در دست اقدام قرار دارد.
معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي نيز در اين مراسم از تكميل طرح هاي عمراني نيمه تمام كشور بعنوان اولويت هاي كاري دولت اصولگرا نام برد و گفت: دولت با گامهاي بلندي كه در سالهاي اخير برداشته است كشور را به يك كارگاه بزرگ تبديل كرده است كه اين خود افتخاري بزرگ براي نظام محسوب مي شود.
محمد اشرف نيا افزود: آنچه مردم را در سالهاي اخير آزار مي داد طولاني بودن مدت اجراي طرح هاي عمراني بود كه اين مهم از ابتداي روي كار آمدن دولت اصولگرا برطرف شده است.

 



اخبار ادبي و هنري

فرهادي تكثير غيرمجاز اخراجي ها-3 را محكوم نكرد!
اصغر فرهادي، حاضر نشد تا تكثير غيرمجاز اخراجي ها-3 را محكوم كند.
اين كارگردان به خبرنگار رجا گفت كه تا فيلم بعدي خود هيچ مصاحبه اي انجام نمي دهد.
در همين حال، دبيركل ستاد مبارزه با محصولات غيرمجاز سمعي و بصري، از شناسايي سالني كه اخراجي ها-3، در آن كپي شده است، خبر داد.
محمدرضا عباسيان در گفت وگو با فارس، گفت: از ابتداي اكران فيلم اخراجي ها-3 و به دليل مضمون فيلم و سابقه ركوردشكني دو نسخه قبلي آن، برخي اصحاب وابسته به جريان فتنه قصد داشتند فيلم را به صورت غيرمجاز وارد بازار كنند تا فيلم مورد استقبال مردم قرار نگيرد و نتواند فيلم اول سال شود. گفتني است اخراجي ها-3، تاكنون بيش از دوونيم ميليارد تومان فروش داشته است.
هلند فيلمي موهن عليه پيامبراسلام(ص) مي سازد
«خيرت ويلدرز» سازنده فيلم موهن «فتنه» اعلام كرد در ادامه فيلم قبلي خود فيلمي ديگر را در توهين به پيامبر اسلام(ص) مي سازد.
به گزارش فارس، در حالي كه محاكمه «خيرت ويلدرز» سازنده فيلم موهن «فتنه» در آمستردام پايتخت هلند و به جرم اهانت به مقدسات مسلمانان ادامه دارد؛ اين عضو تندروي مجلس هلند از ساخت فيلمي در اهانت به پيامبر گرامي اسلام(ص) با عنوان موهن «زندگي وحشيانه» خبر داد.
وي كه از بزرگترين داعيه داران ضد اسلامي در اروپا به حساب مي آيد در صفحه توئيتر خود با اعلام اين خبر اين فيلم را قسمت دوم فيلم «فتنه» اعلام كرده است. به گزارش پايگاه خبري «السينما» وي در صفحه توئيتر خود با توهين به پيامبر عظيم الشان اسلام(ص) تاكيد كرده است فيلم جديد خود را با آغاز سال 2012 ارائه خواهد كرد.
اين در حالي است كه «مارك روته» نخست وزير دولت هلند جمعه گذشته در خلال يك كنفرانس مطبوعاتي از سخن گفتن درباره فيلم جديد ويلدرز كه از دوستان و شركاي دولت ائتلافي اوست، اجتناب كرد و گفت: او تا وقتي كه قانون را زير پا نگذاشته آزادي بيان دارد.
كاخ جشنواره هاي سينمايي ساخته مي شود
معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، كاخ جشنواره هاي سينمايي را خواهد ساخت. بابك خانيان مشاور اجرايي معاونت سينمايي به فارس گفت: با توجه به نامگذاري امسال به نام «جهاد اقتصادي» رويكرد درون سازماني در معاونت سينمايي و كليه موسسات تابعه كاهش هزينه هاي جاري است. به گونه اي كه از محل صرفه جويي هاي صورت گرفته، اقدامات برون سازماني را انجام خواهيم داد.
وي افزود: امسال به صورت جدي در پي آن هستيم تا در دهه سوم فروردين كلنگ افتتاح ساخت كاخ جشنواره هاي سينمايي را در منطقه ولنجك به زمين بزنيم. اين اقدام جهت ارج نهادن به شأن و منزلت اهالي هنر و سينما خواهد بود. از سوي ديگر تمام رويدادهاي سينمايي كه در تهران برگزار خواهد شد، در اين محل به صورت متمركز انجام مي شود و با اين كار از هزينه هاي اضافي و اجاره محل و... جلوگيري خواهد شد.
«ملك سليمان» اكران جهاني مي شود
فيلم سينمايي «ملك سليمان» به كارگرداني شهريار بحراني بهار امسال در كشورهاي آسيايي و آمريكاي لاتين به روي پرده مي رود.
مجتبي فرآورده تهيه كننده اين فيلم سينمايي به مهر گفت: رايزني هايي براي نمايش فيلم در كشورهاي مختلف انجام شده و احتمالا بهار امسال عرضه جهاني «ملك سليمان» شروع مي شود، نسخه هايي از اين فيلم هم در تركيه، برزيل، كشورهاي حوزه خليج فارس و آمريكاي لاتين به نمايش درمي آيد.
وي ادامه داد: براي اولين بار اكران جهاني «ملك سليمان» شروع مي شود و اميدواريم فيلم در جذب مخاطب خارجي موفق باشد.
اين تهيه كننده درباره روند توليد بخش دوم «ملك سليمان» گفت: هنوز درباره زمان توليد بخش دوم اين روايت آسماني به نتيجه نرسيده ايم.
فرآورده افزود: «ملك سليمان» پرفروش ترين فيلم سال 89 بود و فضايي ايجاد كرد تا به سينماي ديني و معنوي بيشتر توجه شود، اميدوارم بتوانيم نوار موفقيت هاي فيلم را در سال 90 و در بخش بين المللي كامل كنيم.
فيلم سينمايي «ملك سليمان» بخش هايي از زندگي سليمان نبي(ع) را روايت مي كند.
انتشار 40 جلد كتاب با موضوع دفاع مقدس در سالروز فتح خرمشهر
مدير انتشارات و موسسه فرهنگي هنري قدر ولايت از انتشار 40 جلد كتاب با موضوع دفاع مقدس براي گروه سني بزرگسالان در سالروز فتح خرمشهر خبر داد.
احمد عطايي، مدير انتشارات و موسسه فرهنگي هنري قدر ولايت در گفت وگو با «توانا» همچنين با اشاره به كتاب 10 جلدي «قصه هاي زندگي» عنوان كرد: اين موسسه در سال جاري 20 جلد كتاب با عنوان «قصه هاي شنيدني براي بچه هاي خوب» با موضوع دفاع مقدس و گروه سني نوجوانان منتشر خواهد كرد، البته يك جلد از اين كتاب باعنوان «قلك شكسته» در سال گذشته منتشر شد و 19 جلد آن در سال جاري منتشر مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14