(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 18 فروردین 1390- شماره 19895

فراخوان مشمولان ديپلم و زير ديپلم و فارغ التحصيلان كارداني و كارشناسي به خدمت سربازي
آب گرفتگي شديد معابر تهران در پي بارندگي ديروز
سازمان امداد و نجات خبر داد 43 ساعت تلاش براي نجات كوهنوردان مفقودي
با نفوذ توده هواي غربي و جنوبي آلودگي هواي تبريز به مرحله بحران رسيد
وزير آموزش و پرورش: تعطيلي پنج شنبه ها در فصل بهار تمريني براي سال تحصيلي آينده است
وزارت بهداشت خبر داد تعطيلي 2400 مركز تهيه و توزيع مواد غذايي در ايام نوروز
كلاهبرداري موسسه جعلي در لرستان عقيم ماند
فصل صيد ماهيان فلس دار استخواني در سواحل گيلان تمديد شد
اعلام ميزان جريمه متخلف ترين خودروي كشور
با تلاش پليس ابهر صورت گرفت انهدام باند 7 نفره متجاوزان به عنف
رويدادهاي خارجي
سارق مسلح طلافروشي بانه در تهران دستگير شد
طي 24 ساعت حوادث رانندگي 15 كشته و زخمي در چهارمحال و بختياري به جاي گذاشت
حوادث كوتاه از كشور
راز لباس پاره پاره قذافي
سقوط هواپيما در كنگو



فراخوان مشمولان ديپلم و زير ديپلم و فارغ التحصيلان كارداني و كارشناسي به خدمت سربازي

سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه اي زمان اعزام به خدمت مشمولان ديپلم، زير ديپلم و فارغ التحصيلان كارداني و كارشناسي را در فروردين ماه 90 اعلام كرد.
اداره اجتماعي سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد: مشمولان ديپلم و زير ديپلم متولدين سالهاي 1355 تا پايان سال 1370 كه برگه اعزام به خدمت از سازمان وظيفه عمومي ناجا در 18 و 19 فروردين ماه 1390 دريافت كرده اند براي اعزام به خدمت به مكانهاي زير مراجعه كنيد.
1-مشمولان ساكن تهران بزرگ كليه مشمولان ديپلم غايب و غيرغايب كه زمان اعزام آنان در برگه هاي اعزام به خدمت صادره از سازمان وظيفه عمومي ناجا فروردين ماه سال 1390 قيد شده است در ساعت 6 صبح روز شنبه 20 فروردين سالجاري و كليه مشمولان عادي (زير ديپلم) غايب و غيرغايب در ساعت 6 صبح روز يكشنبه 21 فروردين به محل و مراكزي كه توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا در قالب برگ محل مراجعه ابلاغ شده است حضور يابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
2-مشمولان ساكن شهرستانها كليه مشمولان ديپلم غايب و غيرغايب كه زمان اعزام آنان در برگه هاي اعزام به خدمت صادره از سازمان وظيفه عمومي ناجا فروردين ماه سال 1390 قيد شده است در ساعت 7 صبح روز شنبه 20 فروردين و كليه مشمولان عادي (زير ديپلم) غايب و غيرغايب در ساعت 7 صبح روز يكشنبه 21 فروردين به معاونت وظيفه عمومي استان مربوطه (در مركز استان) مراجعه و حضور يابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
همچنين، سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه اي زمان اعزام به خدمت مشمولان فارغ التحصيل دوره هاي كارداني، كارشناسي و بالاتر در ارديبهشت ماه سال 1390 را اعلام كرد.
مشمولان فارغ التحصيل دوره هاي كارداني، كارشناسي و بالاتر و همچنين مشمولان فارغ التحصيل گروههاي پزشكي كه برگه اعزام به خدمت از سازمان وظيفه عمومي ناجا به تاريخ اول ارديبهشت ماه 1390 دريافت كرده اند برابر مفاد اين اطلاعيه براي اعزام به خدمت سربازي خود اقدام كنند.
كليه مشمولان فارغ التحصيل در مقاطع مختلف تحصيلي (فوق ديپلم تا دكترا) كه زمان اعزام آنان در برگه هاي اعزام به خدمت صادره از سازمان وظيفه عمومي ناجا ارديبهشت ماه سال 1390 قيد شده است؛ بايستي در ساعت و محلي كه توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا در قالب برگ محل مراجعه اعلام شده است حضور پيدا كنند و آن دسته از مشمولاني كه به هر دليلي تاكنون موفق به دريافت برگ اعلام محل مراجعه نشده اند مي توانند به نزديكترين دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس +10) مراجعه و نسبت به دريافت اين برگ اقدام و براساس اطلاعات مندرج در آن عمل كنند.
سازمان وظيفه عمومي در اين اطلاعيه از مشمولان خواست به هنگام مراجعه به رده هاي وظيفه عمومي، كليه اوراق مربوط به اعزام شامل برگ اعزام به خدمت، برگ واكسيناسيون، برگ اعلام محل مراجعه و ساير مدارك مورد نياز از جمله شناسنامه، كارت ملي و... را به همراه داشته باشند.

 



آب گرفتگي شديد معابر تهران در پي بارندگي ديروز

در پي بارندگي صبحگاه ديروز شهروندان تهراني شاهد آب گرفتگي شديد در سطح شهر بودند.
به گزارش فارس قائم مقام معاون خدمات شهري شهرداري تهران در خصوص آب گرفتگي معابر شهر تهران گفت: جمع شدن زباله در انهار باعث بروز آب گرفتگي در برخي از نقاط شهر شده است.
محمد احمدي بافنده به بارندگي صبح ديروز اشاره كرد و گفت: آب گرفتگي زياد نبود و غافلگير هم نشديم.
وي با اشاره به اينكه از روز سه شنبه بارندگي در تهران آغاز شده بود، گفت: نيروهاي خدمات شهري آماده براي خدمت رساني به شهروندان بودند.
قائم مقام معاون خدمات شهري شهرداري تهران اضافه كرد: براساس آخرين آمار گرفته شده آب گرفتگي مختصر بوده است.
احمدي بافنده با اشاره به اينكه چند وقتي در تهران بارندگي نداشته ايم، گفت: همين امر باعث جمع شدن زباله در انهار و باعث بروز آب گرفتگي مختصر در سطح شهر شده است.
قائم مقام معاون خدمات شهري شهرداري تهران به صحبت هايي كه صبح ديروز با پليس راهور در خصوص آب گرفتگي داشتند اشاره كرد و گفت: پليس راهور اطلاع داد كه در برخي نقاط آب گرفتگي وجود دارد كه ما مشكل را برطرف كرديم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه در بازار و همچنين در خيابان وليعصر آب گرفتگي شديد بوده است، گفت: شايد مواردي در بازار بوده كه در حال برطرف كردن مشكل هستند.
گزارش مهر نيز حاكي است همايون فتاحي مدير مركز كنترل ترافيك شهر تهران گفت: بارش شديد باران سبب شد، صبح ديروز 20درصد تصادفات رانندگي و 20درصد نقاط درگير ترافيك افزايش داشته باشد.

 



سازمان امداد و نجات خبر داد 43 ساعت تلاش براي نجات كوهنوردان مفقودي

معاون عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان تهران گفت: امدادگران اين جمعيت در عملياتي 43 ساعته در ارتفاعات توچال جان پنج كوهنورد مفقود شده را نجات دادند.
حميدرضا حميدي افزود: در روز 13 فروردين ماه امدادگران هلال احمر از طريق تماس پليس در جريان مفقود شدن تعدادي از كوهنوردان مبتدي در ارتفاعات توچال قرار گرفتند.
وي ادامه داد: براساس اطلاعات دريافتي دو تيم دو نفره و يك نفر به صورت انفرادي در ارتفاعات توچال مفقود شده بودند.
معاون عمليات امداد و نجات هلال احمر استان تهران افزود: پس از دريافت اين خبر سه تيم براي نجات اين پنج نفر راهي ارتفاعات كوهستان شدند.
وي گفت: يكي از تيم هاي اين جمعيت در يك عمليات چهارده ساعته جستجو و نجات، دو نفر از كوهنوردان سرگردان كه در ارتفاعات گم شده بودند را پيدا كردند.
به گفته جنيدي يكي ديگر از اين افراد كه به صورت تك نفره اقدام به صعود به ارتفاعات توچال كرده بود، پس از هفت ساعت عمليات جستجو و نجات در سحرگاه 14 فروردين پيدا شد.
معاون رئيس امداد و نجات هلال احمر استان تهران خاطرنشان كرد: امدادگران اين جمعيت نيز در روز طبيعت پس از 22 ساعت عمليات امداد و نجات موفق شدند دو نفر ديگر از كوهنوردان گمشده در ارتفاعات را پيدا كنند.
وي با بيان اينكه اين افراد به دليل سختي مسير و تاريكي هوا نتوانسته بودند خود را به پناهگاه شير پلا برسانند، به ايسنا گفت: كوهنوردان آماتور پس از رسيدن به تله كابين به دليل صخره اي بودن كوه هاي سمت غرب تله كابين، همواره به سمت شرق گرايش پيدا مي كنند، چرا كه تصور مي كنند مسيري كه به سمت شرق است، آسان تر است، اما بايد گفت مسير شرقي تله كابين كم كم دشوار مي شود و به دليل مسافت زياد احتمال تاريك شدن هوا قبل از رسيدن كوهنوردان به مكان امن وجود دارد.
جنيدي در پايان با بيان اينكه ادامه مسير كوهنوردان مفقودي پس از اعلام موقعيت، يكي از مشكلات امدادگران براي يافتن آنان است به كوهنوردان توصيه كرد: در صورت گم شدن در ارتفاعات پس از اعلام مفقودي محل را ترك نكنند تا امدادگران بتوانند اين افراد را در مدت كوتاه تري پيدا كنند.

 



با نفوذ توده هواي غربي و جنوبي آلودگي هواي تبريز به مرحله بحران رسيد

تبريز- خبرنگار كيهان:
به دليل پديده گردو غبار فرامنطقه اي، وضعيت بحران بر هواي تبريز حكمفرما شد.
مدير كل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي با اعلام خبر فوق گفت: با توجه به اين وضعيت، لازم است كميته اضطرار در استان، تشكيل شود.
بيوك رئيسي افزود: گردوغبار فرامنطقه اي مربوط به مناطق غرب و جنوب كشور است كه به منطقه تبريز رسيده و موجب شده است تا هواي اين شهر، در وضع بحراني قرار گيرد.
به گفته وي، ميزان ذرات معلق هواي شهر در بيشترين ميزان خود به يك هزارم ميكروگرم در متر مكعب رسيده كه بحراني بودن وضع را نشان مي دهد.

 



وزير آموزش و پرورش: تعطيلي پنج شنبه ها در فصل بهار تمريني براي سال تحصيلي آينده است

وزير آموزش و پرورش تعطيلي روزهاي پنج شنبه مدارس ابتدايي در فصل بهار را تمريني براي دانش آموزان و مسئولان مدارس براي يك نوبته كردن مدارس از سال آينده دانست.
حميدرضا حاجي بابايي در گفت وگو با فارس با تاكيد بر اين پيش بيني كه اكثريت قابل توجهي از مدارس ابتدايي داوطلب تعطيلي پنج شنبه ها هستند گفت: به نظر مي رسد كه اين طرح 70 درصد با موفقيت اجرا مي شود.
وي ادامه داد: اجراي سراسري و اجباري اين طرح از اول مهر 90 صورت مي گيرد اما در فصل بهار چون طول مدت روز بلند است، اجراي اين طرح راحت تر است و از سويي يك نوع تمرين براي يك نوبته كردن مدارس است.
حاجي بابايي افزود: همچنين تعطيلي روزهاي پنجشنبه دبستان ها در فصل بهار براي اين است كه دانش آموزان عادت بهتري پيدا كنند و معلمان نيز برنامه درسي خود را بهتر تنظيم كنند.وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: اجراي طرح در دو ماه باقيمانده در سال تحصيلي جاري به عهده مديران مدارس گذاشته شده است تا اگر مدرسه اي مشكل خاص يا برنامه ويژه اي دارد، تحت اجبار قرار نگيرد اما فكر مي كنم اكثريت قريب به اتفاق مديران و معلمان ابتدايي با اين طرح هماهنگ شوند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: كار تعطيلي روزهاي پنجشنبه دبستان ها در مدارس روستايي تمام شده است چرا كه از اول مهر سال تحصيلي جاري طرح اجرايي شده است و در حال حاضر نيز ادامه دارد.

 



وزارت بهداشت خبر داد تعطيلي 2400 مركز تهيه و توزيع مواد غذايي در ايام نوروز

مديركل بهداشت محيط كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: دو هزار و 400 مركز تهيه و توزيع موادغذايي و اماكن عمومي در اجراي طرح بسيج نوروزي سال جاري به دليل تخلفات بهداشتي به طور موقت تعطيل شدند.
كاظم ندافي افزود: حدود پنج هزار بازرس در اجراي اين طرح 600هزار مركز تهيه و توزيع موادغذايي و اماكن عمومي سراسر كشور را مورد نظارت قرار دادند كه 19 هزار مركز ياد شده به دليل ارتكاب به تخلفات بهداشتي، متخلف شناخته شده و به مراجع قضايي معرفي شدند.
وي به ايرنا گفت: در حال حاضر حدود يك ميليون و 500 هزار مكان عمومي و مركز تهيه و توزيع موادغذايي در كشور وجود دارد.

 



كلاهبرداري موسسه جعلي در لرستان عقيم ماند

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
فعاليت يك موسسه كه مبادرت به كلاهبرداري گسترده از مردم كرده بود با هوشياري و اقدام به موقع عقيم ماند و كار شناسايي متولي و يا متوليان اين موسسه در اين خصوص آغاز شد.
اين شركت تحت عنوان پرداخت وام 500 هزار توماني به هر يك از اعضاي خانواده ها و دريافت اقساط آن از محل يارانه هاي پرداختي دولت به آنان مبادرت به ثبت نام رايانه اي از مردم در لرستان و چند استان ديگر كشور كرده بود كه با هوشياري و اقدام بموقع از فعاليت آن جلوگيري شد.
به دنبال اعلام اين موسسه مبني بر پرداخت وام 500 هزار توماني به متقاضيان در روزهاي اخير بسياري از مردم لرستان با صف هاي طولاني در مقابل شعب پست بانك پيشخوان دولت و دفاتر خدمات اينترنتي صف هاي طولاني تشكيل دادند و با پرداخت مبلغ هزار تومان به ازاي هر يك از متقاضيان وام 500 هزار توماني مبادرت به ثبت نام كردند.
مدير شكايات استانداري لرستان گفت: براساس بررسي هاي به عمل آمده، اين موسسه با سوءاستفاده از عنوان موسسه خيريه حضرت زهرا«س» با اعلام فراخوان، از مردم دعوت كرده است از طريق يك نشاني اينترنتي براي دريافت وام 500 هزار توماني ثبت نام كنند كه اين فراخوان موجب مراجعه گسترده مردم به شعب پست بانك و دفاتر خدمات اينترنتي در شهرها و روستاها شده بود.
ولي ميري افزود: گرچه اين موسسه طي چند روز گذشته در لرستان و برخي استان هاي ديگر كشور فعاليت كرده است اما ما به محض اينكه از موضوع مطلع شديم به بررسي همه جانبه پيرامون صحت و سقم آن پرداختيم و با شماره تلفني كه در نهاوند از استان همدان معرفي كرده بود نيز تماس گرفتيم اما جواب نداد و مشخص شد كه هويت اين موسسه جعلي است.
وي با بيان اين مطلب كه مراكز پيشخوان دولت و كافي نت ها براي ثبت نام از متقاضيان صرفا به اعلام فراخوان اين موسسه اكتفا كرده اند و از كارگروه پيشخوان دولت مجوز دريافت نكرده اند، گفت: اقدام آنان به ثبت نام از متقاضيان مذكور غيرقانوني است و با متخلفان برخورد قانوني خواهد شد.

 



فصل صيد ماهيان فلس دار استخواني در سواحل گيلان تمديد شد

رشت- خبرنگار كيهان:
فصل صيد ماهيان فلسدار استخواني در سواحل گيلان تا پايان روز بيستم فروردين ماه تمديد شد.
مديركل شيلات گيلان با اعلام اين خبر افزود: با توجه به درخواست صيادان مبني بر تمديد زمان صيد ماهيان و پيگيري نمايندگان مردم استان در مجلس و شيلات گيلان، زمان فصل صيد ماهيان فلسدار استخواني در درياي خزر در آبهاي ساحلي گيلان با 5 روز افزايش تا پايان بيستم فروردين ماه جاري تمديد شد.
سعيدي با اشاره به اينكه از ابتداي فصل صيد ماهيان فلسدار استخواني در گيلان از مهرماه گذشته تاكنون بالغ بر 2 هزار و 63 تن انواع ماهي در آبهاي ساحلي استان صيد شده است گفت: از اين ميزان حدود يك هزار و 102 تن ماهي سفيد و مابقي از ساير ماهيها بودند.
وي با اعلام خبر كاهش ميزان صيد ماهيان در آبهاي خزر در گيلان در فصل صيد گذشته علت آن را شرايط نامساعد جوي، پايين بودن دماي آب، كاهش ميزان تكثير طبيعي و صيد نامتعارف دانست.
گفتني است فصل صيد ماهيان فلسدار استخواني در سواحل شمال كشور (استانهاي گيلان و مازندران) از بيستم مهرماه هر سال آغاز كه تا اواخر فروردين ماه سال بعد ادامه مي يابد.

 



اعلام ميزان جريمه متخلف ترين خودروي كشور

رئيس مركز اجرائيات راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: كاميون ولوو با 101ميليون و 490 هزار ريال جريمه ركورددار ميزان تخلفات در كشور است.
به گزارش ايرنا سرهنگ عباسعلي موحدي نژاد افزود: اين كاميون تا زمان وصول مبلغ تخلفات در توقيف و پاركينگ ناجا خواهد ماند.
موحدي نژاد، پرداخت جرايم را از طريق شعب بانك ملي و سيستم شتاب اين بانك ممكن دانست و گفت: دارندگان خودرو پس از صدور قبض جريمه از سوي افسر راهنمايي و رانندگي مي توانند با مراجعه به شعب بانك ملي و يا با در اختيار داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت از طريق سيستم عابربانك نسبت به پرداخت قبوض اقدام كنند.
وي، هرگونه اعتراض به نحوه صدور برگه هاي جريمه را از طريق مراكز پليس به اضافه 10 ممكن دانست و افزود: به اعتراضات به صورت سيستمي در مراكز پليس به اضافه 10 رسيدگي و پس از بررسي، مالك خودرو از طريق پيامك در جريان نحوه رسيدگي قرار داده مي شود.

 



با تلاش پليس ابهر صورت گرفت انهدام باند 7 نفره متجاوزان به عنف

زنجان - خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي شهرستان ابهر از متلاشي شدن باند متجاوزان به عنف در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ اكبري كنعان افزود: به دنبال شكايت خانمي در روزهاي پاياني سال گذشته مبني بر اينكه در يكي از جاده هاي فرعي شمال شهر ابهر مورد تجاوز چند شيطان صفت قرار گرفته است به لحاظ حساسيت موضوع تيمي از كارگاهان، موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.
وي افزود: با توجه به اطلاعاتي كه شاكي در اختيار پليس گذاشته بود با اقدامات گسترده پليس سه نفر از اين متجاوزان در يك اقدام ضربتي شناسايي و دستگير و به پليس آگاهي منتقل شدند.
فرمانده انتظامي ابهر گفت: در تحقيقات اين سه نفر اعتراف كردند كه با تشكيل يك باند هفت نفره و با كمين كردن در محل مذكور طعمه هاي خود را شناسايي و با حمله و ايراد ضرب و شتم اقدام به تجاوز به دختران و زنان كرده و از محل متواري مي شدند.
اين مقام انتظامي تاكيد كرد: با كار اطلاعاتي پليس و روشن شدن زواياي ديگر از اعمال مجرمانه اين باند، تحقيقات براي شناسايي و دستگيري چهار نفر از اعضاي متواري اين باند ادامه داشت كه با تلاش هاي صورت گرفته مخفيگاه اين افراد نيز شناسايي و در يك عمليات ضربتي و طراحي شده هر چهار نفر در مخفيگاه خود دستگير شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان ابهر با اشاره به اينكه اين متهمان به چند فقره تجاوز به عنف اعتراف كرده اند، از شهروندان درخواست كرد چنانچه شكايتي از اين متهمان دارند مي توانند جهت تشكيل پرونده پي گيري شكايت خود به آگاهي شهرستان ابهر مراجعه كنند.

 



رويدادهاي خارجي

اعتراض دانشجويان آمريكايي به افزايش تجاوز به زنان

بيش از 100 دانشجوي دانشگاه كاليفرنياي جنوبي در اعتراض به افزايش تجاوز به زنان از حضور در كلاس درس خودداري كردند.
به گزارش شبكه تلويزيوني پرس تي وي، اين اقدام در واكنش به بعضي اقدامات غيراخلاقي برپا شد كه به تازگي برخي دانشگاهها شاهد آن هستند.
نتايج بررسي وزارت دادگستري آمريكا حاكي از آن است كه از هر پنج دختر، يك دانشجوي در حال تحصيل به نوعي تحت آزار جنسي قرار گرفته است.
تظاهركنندگان اعلام كردند اين آمار نشانگر وخامت ميزان آزار جنسي در مدارس آمريكاست.
يكي از شركت كنندگان در اين تجمع گفت: زنان بايد بدانند رفتن به دانشگاه در اين كشور مي تواند براي آنها خطرآفرين باشد.
گفتني است، مقامات آمريكايي به ظاهر تلاش مي كنند از افزايش تجاوز جنسي به زنان در دانشگاههاي آمريكا جلوگيري كنند.

 



سارق مسلح طلافروشي بانه در تهران دستگير شد

مرد جواني كه در جريان سرقت مسلحانه از يك طلافروشي دربانه صاحب مغازه را به قتل رسانده بود پس از فرار به تهران دستگير شد.
به گزارش فارس عصر روز 6 فروردين امسال نيابت قضايي از دادسراي شهرستان بانه با اعزام يك تيم از پليس آگاهي اين شهرستان به سرپرستي رئيس پليس آگاهي جهت رسيدگي تخصصي به اداره دهم پليس آگاهي ارجاع شد.
محتويات پرونده حكايت از آن داشت فردي به نام سمك وارد مغازه طلافروشي واقع در خيابان انقلاب شهرستان بانه متعلق به فردي به نام ابراهيم شده و ضمن به قتل رساندن نامبرده اقدام به سرقت 3 كيلوگرم النگوي طلا كرد و به تهران متواري شده است.
پس از وصول نيابت و با بررسي هاي انجام شده و اقدامات تخصصي پليسي و تحت پوشش قرار دادن محل هاي تردد احتمالي متهم، ارتباط وي با شخصي به نام محمد به عنوان خريدار اموال مسروقه محرز شد.
در تاريخ 8 فروردين با اعزام 2 تيم از اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ و يك تيم اعزامي از پليس آگاهي بانه و در يك اقدام مشترك، متهم به همراه فرد ديگري داخل يك دستگاه خودروي پژو پارس در محدوده خيابان شورا شناسايي شد.
با تعقيب متهمان و تيراندازي به سمت خودرو، لاستيك عقب خودرو مورد هدف و اصابت گلوله قرار گرفت كه در اين لحظه، متوقف و متهم كه از ناحيه دست و پا و سرنشين ديگر به نام محمد كه از ناحيه كتف مجروح شده بود دستگير و به بيمارستان منتقل شدند.
در تحقيقات انجام شده سمك، ضمن اعتراف به بزه انتسابي به سرقت بيش از 3 كيلوگرم طلا اقرار و مدعي شد اموال مسروقه را به محمد فروخته است.
سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: متهمان براي سير مراحل قانوني به همراه پرونده به دادسراي مربوطه معرفي شدند.

 



طي 24 ساعت حوادث رانندگي 15 كشته و زخمي در چهارمحال و بختياري به جاي گذاشت

شهركرد - خبرنگار كيهان:
طي حوادث رانندگي در روز سه شنبه و شب چهارشنبه 7 نفر كشته و 8 نفر نيز در استان چهارمحال و بختياري زخمي شدند.
در اثر برخورد يك دستگاه پرايد با يك كاميون و همچنين برخورد يك دستگاه پيكان با كاميون ولوو در محورهاي مواصلاتي لردگان 4 نفر كشته و 3 نفر نيز زخمي شدند.
به گزارش خبرنگار ما در حادثه ديگري در اثر برخورد خودروي خاور با عابرپياده در سه راهي بلداجي يك عابرپياده كشته شد.
همچنين در محور طاقانك نيز در اثر برخورد خودرو پژو پارس با يك دستگاه خودروي پژو 206 يك نفر كشته و 2 نفر زخمي شدند.
در محور كمربندي 15 خرداد شهركرد نيز در اثر برخورد 3 دستگاه خودروي ميني بوس، پرايد و پژو يك نفر كشته و 32 نفر زخمي شدند.
گفتني است، علت اصلي وقوع اين حوادث توسط كارشناسان پليس در دست بررسي است.

 



حوادث كوتاه از كشور

هلاكت 2 شرور مسلح
تايباد-فارس: دو شرور افغاني كه پس از ورود به ايران در روستاي فرمان آباد از توابع بخش مركزي شهرستان تايباد مخفي شده بودند با عمليات مناسب بعد از چند ساعت درگيري توسط ماموران انتظامي به هلاكت رسيدند.
از اين افراد يك قبضه سلاح جنگي، سه تيغه خشاب و تعداد قابل ملاحظه اي مهمات جنگي و دو دستگاه تلفن همراه كشف و ضبط شد.
دستگيري سارق زورگير
كرمان-فارس: در پي دريافت گزارش هايي در مورد سرقت و زورگيري در ايام تعطيلات نوروزي، رسيدگي به موضوع در دستور كار ماموران كلانتري 18 كرمان قرار گرفت.
ماموران با تحقيقات و جمع آوري اطلاعات مشخص كردند كه سارق از سارقان سابقه دار است.
پس از دستگيري متهم به 30 فقره سرقت و زورگيري در اطراف عابر بانك ها و مغازه ها اعتراف كرد و با تشكيل پرونده تحويل مراجع قانوني شد.
دستگيري رمال كلاهبردار
اراك-خبرنگاركيهان: فردي كه با رمالي و دعانويسي و تحريك عواطف ديني مردم اقدام به كلاهبرداري مي كرد توسط پليس اطلاعات و امنيت اراك دستگير شد.
متهم در بازجويي ها اعتراف كرد كه كساني را كه در زندگي خود داراي مشكلات زناشويي و مالي بوده و نياز به گره گشايي داشتند شناسايي مي كرد و با سوءاستفاده از اعتقاداتشان مبالغي از آنها دريافت مي كرد.
كشف 5000 سي دي غيرمجاز
پاكدشت-فارس: در پي دريافت گزارشي مبني بر اينكه فردي در واحد صنفي خود در پاكدشت اقدام به تهيه و توزيع سي دي هاي غيرمجاز مي كند، اكيپ عملياتي اداره نظارت بر اماكن عمومي پاكدشت به محل مورد نظر اعزام شده و در بازرسي از اين واحد صنفي 4 هزار و 910 صفحه سي دي غيرمجاز كشف كردند.
اين واحد صنفي پلمب و مالك آن جهت سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضايي شد.
آتش سوزي منزل
خرم آباد-خبرنگاركيهان: منزلي در طبقه سوم يك باب ساختماني 3 طبقه در گلدشت غربي كوي دانشگاه به علت نامعلوم دچار حريق شد. در اين حادثه زن صاحب منزل از ناحيه دست و صورت و سر دچار سوختگي شده و كليه اسباب و اثاثيه اين منزل در آتش سوخت. علت حادثه نامعلوم بوده و در دست بررسي مي باشد.
يك كشته بر اثر واژگوني خودرو
كاشان-خبرنگاركيهان: واژگوني خودرو در محور نطنز-كاشان 2 كشته و مجروح بر جاي گذاشت.در اين حادثه تصادف راننده 27 ساله وانت بار پيكان در دم جان خود را از دست داد و سرنشين آن به دليل شدت جراحات وارده به بيمارستان شهرستان نطنز منتقل شد.
آتش سوزي كاميون
كاشان- خبرنگاركيهان: بر اثر آتش سوزي در يك دستگاه كاميون كه در كيلومتر 15 جاده كاشان- اردستان در حركت بود بار پنبه آن به طور كامل سوخت.با كمك آتش نشاني شهرداري كاشان اين آتش سوزي مهار و از سرايت آن به اتاق كاميون جلوگيري شد.علت اين حادثه در دست بررسي است.
مجروح شدن 2 سارق مسلح
شهر پرند-خبرنگاركيهان: دو سارق مسلح كه اقدام به سرقت اتومبيل كرده و از دست ماموران فرار كردند در تعقيب و گريز ماموران انتظامي و تيراندازي به سمت آنان مجروح شدند.
يكي از سارقان از ناحيه فوقاني كمر مجروح شده و به بيمارستان منتقل شد.
گفتني است بعد از اين حادثه مشخص شد كه اسلحه سارقين واقعي نبوده است.

 



راز لباس پاره پاره قذافي

با وجود اينكه بسياري از آگاهان مسائل سياسي در ليبي هنوز نتوانسته اند راز لباس هاي مندرس قذافي در نخستين سخنراني اش را فاش كنند، اما در نهايت اين راز برملا شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، روزنامه الفجر الجزاير اخيراً در گزارشي نوشت: درباره راز لباس هايي كه قذافي در نخستين سخنراني اش در روز 17 فوريه بر تن داشت، گمانه زني هاي مختلفي مطرح شد.لباس هايي كه تكه تكه بود و ديكتاتور ليبي هر چند دقيقه يكبار مجبور به جمع و جور كردن آن مي شد. اما مطابقت تصاوير اين لباس نشان مي دهد كه قذافي همين لباس را در جريان سخنراني معروف خود در سازمان ملل بر تن داشته است. همچنين اين لباس در جريان ديدار وي با «ولاديمير پوتين» نخست وزير روسيه بر تن ديكتاتور بوده است. نخست وزير كشوري كه تنها مخالف قطعنامه 1973شوراي امنيت در ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز ليبي بود.
بر اين اساس، به نظر مي رسد قذافي با پوشيدن اين لباس مي خواسته سخنراني خود را مهم و بسيار حماسي جلوه دهد.

 



سقوط هواپيما در كنگو

رسانه هاي جمهوري دموكراتيك كنگو از كشته شدن 32 تن در پي سقوط هواپيماي سازمان ملل متحد در اين كشور خبر داده و اعلام كردند كه تنها يك نفر از اين سانحه جان سالم به در برده است.
سخنگوي سازمان ملل متحد در مصاحبه اي با رسانه هاي رسمي جمهوري دموكراتيك كنگو گفت: در پي سقوط يك هواپيما متعلق به اين سازمان 32 سرنشين اين هواپيما جان خود را از دست داده و يك تن هم جان سالم به در برد.
اين مقام مسئول در ادامه يادآور شد: اين هواپيما در حالي كه قصد داشت در فرودگاهي در «كينشاسا» بر زمين بنشيند، دچار سانحه شد. اين سانحه هوايي بدترين حادثه در تاريخ حمل و نقل سازمان ملل متحد به شمار مي رود.به گزارش ايسنا، اين هواپيما مقاماتي از حافظان صلح را به جمهوري دموكراتيك كنگو منتقل مي كرد كه دچار حادثه شد.مقامات هوانوردي كنگو نيز يادآور شدند كه وزش بادهاي شديد در زمان وقوع حادثه مي تواند عامل سقوط هواپيما باشد. علاوه بر اين، يكي از نيروهاي سازمان ملل متحد در اين كشور خاطرنشان كرد: هواپيما هنگام فرود دو قسمت شد و آتش گرفت.
بنا به گزارش خبرنگار رويترز اين هواپيما به طور كامل منهدم شد و لاشه هاي آن در انتهاي باند پراكنده شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14