(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 23 فروردین 1390- شماره 19899

حديث دشت عشق
مرور اتفاقات ليگ در هفته اي كه گذشت ناكامي مدعيان در روز موفقيت پيروزي
اخبار كوتاه از فوتبال
ديدار تشريفاتي بارسا مقابل شاختارشب سخت چلسي در خانه شياطين سرخ
يكه تازي ادينهو در جدول گلزنان
فدراسيون و محمد بنا بگويند به آمريكا مي رويم سوريان : دنبال طلاي مسابقات جهاني نيستم
پيكان بدون حريف ماند! كاله حريف سايپا در مرحله نيمه نهايي ليگ واليبال
نهايي شدن قرارداد مربي مراكشي تيم ملي دووميداني
با انگيزه كسب طلا روي تخته مي رويم رضازاده: سليمي مي تواند ركورد مرا بزند اما بايد صبور باشد
ليگ بسكتبال NBA 9امتياز حدادي در پيروزي ممفيس



حديث دشت عشق

به مناسبت سالگرد بسيجي شهيد «سيدحسين نوراللهي»
آرزوي ما حضور در كربلا بود
آرزوي همه ما اين بود كه اي كاش آن روز در كربلا بوديم و امام عزيز را ياري مي كرديم، اين آرزوي ما اكنون در كربلاي ايران تحقق يافته است و نداي امام عزيزمان و رهبر كبيرمان، همچون نداي جدش بلند است و ما بايد ثابت كنيم كه اهل كوفه نيستيم. اكنون كه خداي بزرگ بر اين بنده حقير و روسياه درگاهش منت نهاده و اين توفيق را داده است تا در كربلاي ايران و دراين دانشگاه انسان سازي حضور يابم، خداي بزرگ را شكر مي گويم گرچه زبانم از شكرگزاري او عاجز و ناتوان است. بسيجي شهيد «سيدحسين نوراللهي» سال 1345در تهران متولد شد و در 22/1/1363 در عمليات والفجر يك و در منطقه شمال فكه به شهادت رسيد.

 



مرور اتفاقات ليگ در هفته اي كه گذشت ناكامي مدعيان در روز موفقيت پيروزي

در هفته اي كه هر سه تيم بالاي جدول مقابل حريفان خود مغلوب شدند، راه آهن با شكست برابر پاس همدان سقوطي چهار پله اي در جدول رده بندي داشت و به جمع فانوس بدستان ليگ برتر پيوست.
هفته بيست و نهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور را مي توان هفته شگفتي ها دانست. در هفته اي كه شاهين بوشهر در خانه استيل آذين برنده شد، نفت تهران در مصاف با همنام آباداني جشنواره گل به راه انداخت، شهرداري پس از چهار هفته ملوان را وادار به شكست كرد، جلالي از نبرد با مايلي كهن و نارنجي پوشان سايپا برنده بيرون آمد، مدير روستا با پاس همدان سومين پيروزي پي در پي خود را كسب كرد و ضيايي نخستين پيروزي را با پيكان جشن گرفت، با شكست سه تيم بالاي جدول در عصر يكشنبه شگفتي هاي هفته كامل شد.
سپاهان، ذوب آهن و استقلال به ترتيب مغلوب مس كرمان، پيروزي و تراكتورسازي شدند اما جايگاه شان در جدول دستخوش تغيير نشد. در اين بين تيم هاي تراكتورسازي و پيروزي از برتري مقابل بالانشينان عايدي شان فقط سه امتياز بود و نتوانستند در جدول ارتقا پيدا كنند اما مس توانست به لطف برتري مقابل صدرنشين يك پله در جدول صعود كند و به رده هفتم برسد.
در اين هفته فولاد خوزستان از شكست ملوان برابر شهرداري تبريز نهايت بهره را برد و با برتري 2 بر يك مقابل سايپاي البرز به رده ششم جدول بازگشت. تاوان شكست برابر سرخپوشان تبريزي نيز سقوط دوپله اي ملوان به رده هشتم جدول بود.صنعت نفت و صباي قم اين هفته باختند اما همچنان در رده هاي نهم و دهم جدول باقي ماندند. در اين بين صبا به صف فشرده تيم هاي ميانه پايين جدول نزديك شده و احتمال دارد با تداوم ناكامي ها به منطقه خطر سقوط كند.
پاداش نفت تهران و شهرداري تبريز از پيروزي برابر صنعت نفت آبادان و ملوان بندرانزلي صعودي دوپله اي به سكوهاي يازدهم و دوازدهم جدول بود. در اين هفته تيم هاي پاس همدان و شاهين بوشهر نيز از نبرد با راه آهن شهر ري و استيل آذين برنده بيرون آمدند تا هر كدام يك پله در جدول ارتقا يابند. پاس به سكوي چهاردهم و شاهين همسايه پايين اين تيم در جايگاه پانزدهم.
در اين هفته راه آهن شهر ري با تحمل شكست يك بر صفر برابر پاس همدان در ديداري جنجالي و پر سر و صدا چهار پله در جدول سقوط كرد و فانوس بدست جديد جدول شد. اين تيم پايين دست خود فقط پيكان و استيل آذين را مي بيند.
نتايج ديدارهاي هفته بيست و نهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤ استيل آذين صفر- شاهين بوشهر2
¤ نفت تهران 5- صنعت نفت آبادان يك
¤ شهرداري تبريز 2- ملوان بندرانزلي يك
¤ پاس همدان يك- راه آهن شهر ري صفر
¤ پيكان قزوين 3- صباي قم 2
¤ فولاد خوزستان 2- سايپا البرز يك
¤ ذوب آهن اصفهان صفر- پيروزي تهران 3
¤ مس كرمان 3- سپاهان اصفهان 2
¤ استقلال تهران يك- تراكتورسازي تبريز 2

 



اخبار كوتاه از فوتبال

جريمه سنگين كميته انضباطي براي باشگاه راه آهن
چهار بازيكن تيم فوتبال راه آهن به دليل تخلف در بازي با پاس همدان تا اطلاع ثانوي محروم شدند.كميته انضباطي اعلام كرد در ديدار دو تيم راه آهن و پاس همدان از سوي حامد نورمحمدي، ابوذر رحيمي، ابراهيم كريمي و كمال كاميابي نيا از تيم راه آهن تخلفاتي مبني بر رفتار غير ورزشي و برخورد زننده، حمله به سمت كمك داور و درگيري فيزيكي با كمك داور صورت گرفت. بر همين اساس و با صدور قرار دستور موقت،بازيكنان فوق تا اطلاع ثانوي از حضور در مسابقات رسمي و همراهي تيم مربوطه محروم هستند.
منصوريان: حاضر نيستم با هر شرايطي مربي تيم ملي شوم
عليرضا منصوريان مدعي شد حاضر نيست با هر شرايطي به همكاري خود با تيم ملي فوتبال كشورمان ادامه دهد. وي در آخرين اظهار نظر خود گفت: نمي خواهم دستيار تحميلي باشم؛ فدراسيون فوتبال در حق من لطف دارد و مرا به عنوان گزينه ايراني تيم ملي معرفي كرده است ولي صراحتا اعلام مي كنم كار كردن با هر شرايطي را قبول نمي كنم.
انتقادات فتح الله زاده از داور بازي استقلال و تراكتورسازي
فتح الله زاده سرپرست موقت باشگاه استقلال با انتقاد از داور بازي تيمش برابر تراكتورسازي گفت: ما به هر دو گل مان اعتراض داريم. خطاي پيش از گل دوم اصلا خطا نبود و حق وردي دو گل را تقديم تراكتوري ها كرد. قبل از اين بازي هم گفته بوديم كه احساس مي كنيم از آنجايي كه تورج حق وردي با كمالوند رفاقت دارد، داور بازي به ضرر ما سوت مي زند و همين گونه هم شد.
ادعاي مايلي كهن درباره رقم قرارداد كي روش
سرمربي تيم سايپا مدعي شد مبلغ قرارداد كي روش و همكارانش بالاي 15 ميليارد تومان است. محمد مايلي كهن به خبرگزاري ايسنا گفت: تا جايي كه من مي دانم مبلغ قرار داد او و همكارانش بالاي 15 ميليون دلار است. من هيچ ايرادي به كي روش نمي گيرم. به هر حال وقتي رئيس جمهور ما دغدغه مردمي كاهش هزينه ها را دارد پرداخت اين چنين پولي جاي تعجب دارد.
تكليف اخراجي ها امروز مشخص مي شود
براي بررسي وضعيت چهار بازيكن كنار گذاشته شده از تمرين هاي تيم فوتبال استيل آذين، كميته انضباطي اين باشگاه امروز برگزار مي شود. قرار است كميته انضباطي باشگاه استيل آذين تهران تشكيل جلسه دهد تا درباره وضعيت چهار بازيكني كه از سوي محمود ياوري از حضور در تمرين هاي تيم منع شده اند، تصميم گيري كند. همچنين مقرر شده مهرزاد معدنچي، محمد غلامي، حسن اشجاري و حسين كعبي با حضور در جلسه كميته انضباطي باشگاه استيل آذين با اعضاي اين كميته گفت وگو كنند.
تقدير باشگاه سپاهان از محسن قهرماني
مديرعامل باشگاه سپاهان در نامه اي به سرپرست كميته داوران فدراسيون فوتبال از قضاوت خوب و منصفانه محسن قهرماني به همراه كمك داوران در مسابقه با مس تقدير كرد. سپاهان در بازي با مس با نتيجه سه بر دو مغلوب شد.
پيروزي ، جوان ترين تيم ايراني در ليگ قهرمانان آسيا
پاختاكور ازبكستان همگروه استقلال در گروه B مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا به عنوان جوان ترين تيم حاضر در اين رقابت ها از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا معرفي شد. متوسط سني بازيكنان پاختاكور در رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا 5.23 سال است، نزديك به پنج سال كوچك تر از الاتحاد عربستان كه با متوسط سني 8.29 سال در اين مسابقات شركت كرده است.در مسابقات امسال كيوين موسكات با 37 سال و 240 روز سن، مسن ترين بازيكن فصل است كه براي ملبورن ويكتوري استراليا بازي مي كند. چهار باشگاه ايراني در بين 10 تيم مسن ليگ قهرمانان جاي دارند و پيروزي با معدل 6.27 سال جوان ترين تيم ايراني است كه در بين 32 تيم حاضر در رده بيست و سوم قرار مي گيرد.در اين رده بندي تيم سپاهان رتبه بيست و پنجم را در اختيار دارد، ذوب آهن بيست و هفتم است و استقلال در رده بندي ميانگين سني تيم ها عنوان سي ام را به خود اختصاص داده است.
پرداخت بودجه به ورزش حرفه اي نفت ممنوع شد
وزير نفت به دنبال ابلاغيه رياست جمهوري در نامه اي به معاونين و مديران عامل چهار شركت اصلي اين وزارتخانه تاكيد كرد پرداخت هرگونه وجهي از محل بودجه كل كشور به هر شكل به ورزش حرفه اي از ابتداي سال 90 ممنوع است. خبرگزاري مهر در گزارشي به بررسي اين موضوع پرداخت و مدعي شد با اين تصميم آينده ورزشي 20 تيم حرفه اي شركت نفت به خطر افتاد.

 



ديدار تشريفاتي بارسا مقابل شاختارشب سخت چلسي در خانه شياطين سرخ

تيم فوتبال چلسي با توجه به شكست در ديدار رفت مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا مقابل منچستريونايتد، در ديدار برگشت كار دشواري مقابل اين تيم پيش رو خواهد داشت.
چلسي هفته گذشته در استمفوردبريج با نتيجه يك بر صفر مقابل منچستريونايتد شكست خورد و امشب ديدار دشواري را در اولدترافورد مقابل شياطين سرخ برگزار خواهد كرد. منچستريونايتد 6 سال است كه در رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا شكست خانگي نداشته و در رقابت هاي اين فصل هم تنها دو گل دريافت كرده است.
ديگر ديدار اين هفته از رقابت ها را تيم هاي شاختاردونتسك اوكراين و بارسلونا اسپانيا برگزار خواهند كرد. بارسا در ديدار رفت با نتيجه 5 بر يك به برتري رسيده و به نظر مي رسد كه اين ديدار براي آبي و اناري پوشان جنبه تشريفاتي داشته باشد. شاختار براي صعود به مرحله نيمه نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان نياز به يك معجزه دارد.

 



يكه تازي ادينهو در جدول گلزنان

در هفته بيست و نهم ليگ برتر 31 گل از خط دروازه ها گذشت كه ميانگين 4/3 گل براي هر بازي است. در اين هفته ادينهو با دو گلي كه وارد دروازه سپاهان كرد 18 گله شد و با فاصله گرفتن از رضا نوروزي و ابراهيم توره يكه تاز جدول گلزنان مسابقات ليگ برتر شد. جدول گلزنان مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤ 18 گل: ادينهو (مس كرمان)
¤ 16 گل: رضا نوروزي (فولاد خوزستان) و ابراهيم توره (سپاهان اصفهان)
¤ 15 گل: كريم انصاري فرد (سايپاي البرز)
¤ 11 گل: آرش افشين (فولاد خوزستان)، روح الله عرب (صنعت نفت آبادان)، سعيد دقيقي (شهرداري تبريز) و سيد محمد حسيني (ذوب آهن اصفهان)
¤ 10 گل: آرش برهاني (استقلال تهران) و مهرداد اولادي (ملوان بندر انزلي)

 



فدراسيون و محمد بنا بگويند به آمريكا مي رويم سوريان : دنبال طلاي مسابقات جهاني نيستم

حميد سوريان دارنده پنج مدال طلايي كشتي فرنگي جهان و يكي از پرافتخارترين كشتي گيران تاريخ ايران در مورد مسايل مختلف از جمله حضور در تورنمنت آمريكا، دير شروع كردن تمرينات و مسابقات مهم پيش رو گفت و گويي انجام داده است كه چكيده اي از آن در ذيل مي آيد.
¤ اگر فدراسيون و سرمربي تيم ملي بگويند به مسابقات آمريكا خواهيم رفت. از پنجشنبه اردو شروع مي شود و تصميم نهايي را فدراسيون و محمد بنا مي گيرند.
¤ هرسال از دي ماه تمريناتم را شروع مي كردم اما امسال بازيهاي آسيايي را هم داشتيم و از اول سال تمرينات جدي را آغاز كردم. در واقع دير شروع كرده ام و بايد در اين زمان 6 ماهه بسيار سفت و سخت تر از گذشته كار كنم.
¤ فضا در مسابقات جهاني استانبول با مسابقات ديگر فرق دارد. من تجربه المپيك را هم دارم و سختي هايش را مي دانم. هدف اصلي من آنچنان مسابقات جهاني تركيه نيست، بلكه بايد در اينجا سهميه گرفت و هدف اصلي ام المپيك لندن است. 17-18 ماه زمان تا المپيك داريم كه بايد با پشتكار زياد به هدفم برسم.

 



پيكان بدون حريف ماند! كاله حريف سايپا در مرحله نيمه نهايي ليگ واليبال

ديدارهاي برگشت مرحله يك چهارم نهايي مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با معرفي سه تيم صعود كرده به مرحله نيمه نهايي و مشخص شدن رقابت دو تيم كاله و سايپا در اين مرحله از مسابقات به پايان رسيد.
در چارچوب مرحله يك چهارم نهايي مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور تيم كاله در مصاف با داماش به برتري 3بر يك دست يافت. سايپا نيز با همين نتيجه اروميه را از پيش رو برداشت. تيم هاي كاله و سايپا با پيروزي مقابل حريفان خود حريف يكديگر در مرحله نيمه نهايي شدند.
اين در حالي است كه پيكان با وجوديكه به عنوان نخستين تيم به مرحله نيمه نهايي مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور صعود كرد بايد به اندازه يك ديدار ديگر منتظر بماند تا حريف خود را در اين مرحله از مسابقات بشناسد. چرا كه تعيين ديدار تيم هاي ابومسلم و باريج اسانس به بازي سوم كشيده شد.
در ادامه مرحله يك چهارم نهايي مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور تيم ابومسلم برخلاف ديدار رفت موفق به شكست باريج اسانس شد. به همين دليل ديدار سوم ميان اين دو تيم تعيين كننده تيم صعود كرده خواهد بود. اين ديدار چهارشنبه هفته جاري برگزار مي شود.
تيم پيكان كه با غلبه مقابل هيئت كرمان به جمع چهار تيم برتر مسابقات واليبال ليگ برتر صعود كرد در اين مرحله بايد به مصاف برنده ديدار سوم تيم هاي ابومسلم و باريج اسانس برود. ضمن اينكه تيم هاي داماش، اروميه، هيئت كرمان و بازنده ديدار سوم تيم هاي ابومسلم و باريج اسانس نيز ديدارهاي خود را براي كسب عنوان هاي پنجم تا هشتم دنبال خواهند كرد. مرحله نيمه نهايي مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از هفته آينده آغاز خواهد شد.

 



نهايي شدن قرارداد مربي مراكشي تيم ملي دووميداني

سرپرست فدراسيون دووميداني از نهايي شدن قرارداد مربي مراكشي كه قرار است به زودي در دووميداني ايران مشغول به كار شود خبر داد.
محمدرضا كاظمي آشتياني در اين خصوص گفت: درمرحله نخست «سدگورني» از نظر فني مورد تاييد ما قرار گرفت و بعد از آن رضايت او را نيز بدست آورديم. سپس ريزكارها و برنامه هايي كه قرار است گورني انجام دهد براي ما فرستاده شد. عقد قرارداد در مرحله آخر اين روند است كه به زودي انجام خواهدشد .
سرپرست فدراسيون دووميداني درمورد مسابقه هاي قهرماني كشور كه قرار است پنجشنبه و جمعه هفته جاري در شيراز برگزار شود نيز گفت: پس از اين مسابقه ها ورزشكاران با توجه به مقامي كه به دست مي آورند و ركوردي كه ثبت مي كنند به اردوي تداركاتي تيم ملي دعوت مي شوند كه ممكن است در يك رشته دو نفر دعوت شوند و در رشته اي ديگر ورزشكاري دعوت نشود.

 



با انگيزه كسب طلا روي تخته مي رويم رضازاده: سليمي مي تواند ركورد مرا بزند اما بايد صبور باشد

حسين رضازاده گفت: هر 8 وزنه بردار بايد با انگيزه كسب مدال در رقابت هاي قهرماني آسيا به روي تخته بروند و هدفي غيراز اين نداشته باشند.
حسين رضازاده، رئيس فدراسيون وزنه برداري در آستانه آغاز چهل و يكمين دوره مسابقه هاي وزنه برداري قهرماني بزرگسالان آسيا درباره آخرين وضعيت تيم ملي گفت: نيمي از تيم اعزامي به مسابقه هاي قهرماني بزرگسالان آسيا نفرات زير 20 سال هستند و اين نشان از جوان گرايي صورت گرفته در تيم ملي دارد. مي خواهيم حضوري درخشان در بزرگسالان آسيا داشته باشيم. پس از آن، هدف ما كسب 6 سهميه كامل المپيك 2012 لندن است و ركوردهايي كه اين وزنه برداران جوان در اردوي تيم ملي از خود به ثبت رسانده اند همه ما را براي رسيدن به اين هدف بزرگ اميدوار كرده است.
رضازاده در پايان در مورد بهداد سليمي صحبت كرد و در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به آسيب ديدگي هاي اين وزنه بردار، آيا مي توان شاهد ركوردشكني او در رقابت هاي چين بود يا خير گفت: با سنگين تر شدن وزنه ها و نزديك شدن آنها به ركوردهاي جهاني امكان آسيب ديدگي ورزشكار هم بالا مي رود. از اين رو آسيب ديدگي بهداد پس از آنكه يك كيلوگرم از ركورد يك ضرب من بيشتر بالاي سر برد طبيعي بود. البته بهداد با تمرينات خوب و هماهنگي بيشتر با سرمربي، مي تواند جلوي اين آسيب ديدگي ها را بگيرد. من هم در كنار كوروش باقري مشاوره هاي لازم را به بهداد مي دهم تا بتوانيم با قدرت نمايي او، براي چندين سال متوالي عنوان قويترين مرد جهان را در ايران نگه داريم. او مي تواند ركوردهاي يك ضرب و دو ضرب من را جابه جا كند اما بايد كمي حوصله داشته باشد وگرنه با مصدوميت هاي جدي روبرو خواهد شد. تيم ملي وزنه برداري ايران در چهلمين دوره مسابقه هاي قهرماني آسيا كه درسال 2009 در قزاقستان برگزار شد با كسب دو طلا، يك نقره و يك برنز مكان سوم تيمي را از آن خود كرد.

 



ليگ بسكتبال NBA 9امتياز حدادي در پيروزي ممفيس

ملي پوش ايراني تيم ممفيس در پيروزي اين تيم برابر نيواورلان 9امتياز را كسب كرد.
در ادامه رقابت هاي ليگ حرفه اي بسكتبال آمريكا صبح ديروز 8بازي برگزار شد كه در يكي از اين ديدارها تيم ممفيس گريزليز در روزي كه ملي پوش ايراني خود را در اختيار داشت موفق شد نيواورلان هورنتس را با حساب 111 بر 89 از پيش رو بردارد. حدادي در اين ديدار 19دقيقه فرصت حضور در ميدان را پيدا كرد كه موفق شد در اين مدت 9امتياز و 7ريباند را كسب كرده و نمايش خوبي داشته باشد. اوجي مايو از ممفيس با تصاحب 18امتياز به عنوان امتيازآورترين بازيكن ميدان شناخته شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14