(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 23 فروردین 1390- شماره 19899

پنج شنبه در سراسر كشور بيش از 130 هزار داوطلب آزمون دكتري به رقابت مي پردازند
توقيف محموله 5600 بطري مشروبات الكلي در تهران
برنامه هاي جديد وزارت بهداشت براي كنترل آلاينده هاي آب آشاميدني
مأمور قلابي مسلح به دام پليس افتاد
كلاهبردار طلافروشان استان تهران دستگير شد
حاجي بابايي: تغيير كتاب هاي درسي پايه اول ابتدايي حتمي است
آنتن تلويزيون فردي را روانه بيمارستان كرد
4 زائر امامزاده محمد در حادثه رانندگي كشته شدند
رويدادهاي خارجي
شهردار اهواز باز هم انتخاب نشد
دستگاه شست و شوي مكانيزه اموات در مشهد به بهره برداري رسيد
حوادث كوتاه از كشور
ممنوعيت استفاده از روبند در فرانسه
اجساد بيگانگان در نيومكزيكو
انگليسي ها اسراف كارترين مردم دنيا
دانشجويان دانشگاه آلاسكا با كفش هاي زنانه !



پنج شنبه در سراسر كشور بيش از 130 هزار داوطلب آزمون دكتري به رقابت مي پردازند

130هزار و 980 داوطلب تحصيل در دوره دكتري پس فردا در سراسر كشور به رقابت مي پردازند.
دكتر ابراهيم خدايي معاون سازمان سنجش آموزش كشور ديروز در گفت وگو با ايسنا اعلام كرد: نخستين آزمون سراسري دكتري با رقابت 130 هزار و 980 داوطلب در روز پنج شنبه برگزار مي شود و توزيع كارت آزمون تا روز چهارشنبه 24 فروردين ماه از طريق اينترنت ادامه خواهد داشت.
وي تغيير و جابه جايي حوزه هاي امتحاني را به خاطر شخصي سازي دفترچه آزمون دكتري غيرممكن اعلام كرد و افزود: پس از افزايش تعداد داوطلبان و درجهت ارائه تسهيلات بيشتر به آنان 32 شهرستان براي برگزاري آزمون دكتري در نظر گرفته شده است.
خدايي تأكيد كرد: بر همين اساس محل اقامت دانشجو تعيين شد و به داوطلبان مهلت ويرايش مجدد اطلاعات داده شد و داوطلبان نيز در مهلت مقرر اقدام به تغييرات لازم در اطلاعات خود كردند.
معاون سازمان سنجش درباره تركيب جنسيتي و شمار داوطلبان آزمون، گفت: در اين آزمون از مجموع 130 هزار داوطلب، 50 هزار و 910 تن را زنان و 80 هزار و 68 تن را مردان تشكيل داده اند.
طباطبايي، معاون سازمان سنجش نيز با اشاره به برگزاري آزمون در دو نوبت صبح و عصر، گفت: داوطلبان بايد در آزمون نوبت صبح به سؤالات استعداد تحصيلي و زبان پاسخ دهند كه تعداد سؤالات استعداد تحصيلي 40 سؤال است و داوطلبان بايد در مدت 120 دقيقه به آن پاسخ دهند.
وي در خصوص نحوه پاسخگويي به سؤالات استعداد تحصيلي، اظهار كرد: داوطلبان بايد دقت داشته باشند كه پاسخ به سؤالات استعداد تحصيلي به صورت كوتاه است و اگر بيش از يك پاسخ صحيح وجود داشته باشد بايد حرف E درج شود و در صورتي كه هيچ پاسخي صحيحي نداشت بايد حرف N را درج كرد.
طباطبايي با اشاره به پاسخگويي به 100 سؤال زبان در 120دقيقه، گفت: نحوه پاسخگويي به سؤالات زبان دو نوع است كه يك نوع به صورت پاسخ كوتاه و نوع دوم به صورت چند حرفي يا يك كلمه است كه بايد هر حرف را در يك مربع درج كرد.

 



توقيف محموله 5600 بطري مشروبات الكلي در تهران

محموله 5600 بطري مشروبات الكلي در حين تخليه در جنوب تهران توسط ماموران پليس آگاهي شناسايي و توقيف شد.
به گزارش فارس، در تاريخ 19 فروردين امسال و در پي تماس هاي مردمي كارآگاهان مبارزه با كالاي قاچاق پليس آگاهي تهران بزرگ از قاچاق مقادير زيادي مشروبات الكلي تحت پوشش حمل مواد غذايي با استفاده از يك دستگاه كاميون به تهران و تخليه آن در انباري واقع در محدوده سه راه سيمان شهرري مطلع شدند.
در ساعت 19 همان روز سه تيم از كارآگاهان عملياتي مبارزه با قاچاق كالا، با اخذ مجوز قضايي به آدرس موردنظر اعزام شدند.
با بررسي و اطمينان از موضوع، در ساعت 20، در حالي كه چندين نفر مشغول تخليه مشروبات الكلي از يك دستگاه خاور به يك دستگاه كانتينر بودند، كارآگاهان پليس، محل را به محاصره درآوردند و تعداد 6 نفر متهم به اسامي محمد، امير، علي، فريدون، فريبرز، و ماشاءالله به عنوان راننده، مستاجر انبار، سرايدار و مالكان مشروبات الكلي را دستگير كردند.
در بررسي دقيق مشخص شد مقادير زيادي مشروبات الكلي در پوشش مواد غذايي داخل كاميون و مابقي مشروبات داخل كانتينر است.
با دستگيري متهمان، اين افراد با توقيف خودرو كاميون حامل مشروبات و 4 دستگاه ديگر خودروهاي سمند، پرايد، پژو و وانت پيكان كه در امر توزيع مشروبات در سطح تهران مورد استفاده قرار مي گرفت، به ستاد پليس آگاهي منتقل شدند.

 



برنامه هاي جديد وزارت بهداشت براي كنترل آلاينده هاي آب آشاميدني

رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت از برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي ايمني آب آشاميدني كشور خبرداد.
دكتر كاظم ندافي با اشاره به برنامه هاي دراز مدت براي سالم سازي آب تهران و با بيان اينكه كيفيت آب تهران درحال حاضر مشكلي ندارد. اظهاركرد: براي سالم سازي آب تهران برنامه هاي درازمدتي درنظرگرفته شده است.
به اين منظور از تصفيه خانه هاي جديد براي تهران آب منتقل مي شود تا به تدريج چاه ها از رده استفاده خارج شوند.
وي افزود: دربحث آب آشاميدني كل كشور نيز بايد گفت كه وضعيت آب آشاميدني كشور و از جمله آب تهران ازنظر ميكروبي در وضعيت بسيارخوبي است و روزانه آزمايش هاي زيادي دراين زمينه انجام مي شود.
ندافي با اشاره به برنامه ايمني آب آشاميدني ادامه داد: اين برنامه درنظرگرفته شده است و براي اين موضوع آموزش نيروها دردستوركار قراردارد، به اين ترتيب از ابتداي آبگير اجازه داده نمي شود كه آب مصرفي كشور آلوده شود.
رئيس مركز سلامت محيط وكار وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به تعريف سيستم جامع بازرسي از اماكن تهيه و توزيع مواد غذايي در وزارت بهداشت، گفت: از اواسط امسال اين سيستم آغاز به كار مي كند. نقش اصلي در اين سيستم برعهده مردم است. به اين ترتيب وضعيت رستوران ها و اماكن تهيه و توزيع مواد غذايي از طريق موبايل و اينترنت به اطلاع مردم مي رسد. براين اساس مردم مي توانند كد بهداشتي امكنه مربوطه را به شماره اي كه متعاقباً اعلام مي شود ارسال كنند و نتيجه سه بازرسي آخر از آن امكنه را به صورت آنلاين دريافت كنند.

 



مأمور قلابي مسلح به دام پليس افتاد

مرد جواني كه با عنوان جعلي مأمور دولت و با در اختيار داشتن مدارك شناسايي جعلي و سلاح اقدام به سرقت، اخاذي و گروگانگيري مي كرد دستگير شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران مركز فوريت هاي پليس 110 در پي دريافت شكايات برخي از شهروندان مبني بر اين كه فردي با معرفي خود به عنوان مأمور دولت اقدام به كلاهبرداري، اخاذي و گروگانگيري مي كند پليس تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز كرد.
بنابراين گزارش؛ در پي تحقيقات صورت گرفته و بررسي هاي لازم، مشخص شد متهم مذكور بنام رضا، فردي سابقه دار است كه اين بار در پوشش مأمور دولت و با در اختيار داشتن كارت شناسايي جعلي مأمور نيروي انتظامي و اسلحه، اقدام به سرقت و اخاذي و گروگانگيري مي كرد و تحقيقات پليس همچنان ادامه داشت كه محل رفت و آمد متهم شناسايي و مأموران در يك اقدام ضربتي درحالي كه متهم مي كوشيد از دست مأموران فرار كند، دستگير و به مقر پليس انتقال داده شد.
متهم در بازجويي به دهها فقره سرقت و اخاذي و گروگانگيري و حمل و استفاده از اسلحه غيرمجاز، اعتراف كرد.
اين گزارش مي افزايد: با دستور قضايي براي متهم سابقه دار قرار قانوني صادر و وي روانه زندان شد.

 



كلاهبردار طلافروشان استان تهران دستگير شد

كرج- خبرنگاركيهان:
فردي كه با فروش طلاهاي تقلبي در چند شهر كلاهبرداري كرده بود در جريان تحقيقات ماموران پليس آگاهي استان تهران دستگير شد.
فرمانده نيروي انتظامي استان تهران در نشست خبري با خبرنگاران با اعلام اين مطلب گفت: اين متهم به طرز ماهرانه اي گردنبندهاي بدلي را با روكش طلا به طلافروشان فروخته بود.
سرتيپ عليرضا اكبرشاهي افزود: فرد متهم با فروش طلاهاي تقلبي در شهرهاي تهران، كرج، شهرقدس، ملارد و سرآسياب حدود 12ميليون تومان كلاهبرداري كرده است.
وي اظهار داشت: با پيگيري و تحقيقات ماموران پليس آگاهي استان تهران، كارگاه توليد طلاهاي تقلبي در تهران شناسايي و پلمب شد.
اكبر شاهي در بخش ديگر از سخنانش با اشاره به دستگيري سارق مسلح قبل از سرقت در شهريار تصريح كرد: اين متهم از سوي ماموران پليس شهريار حين گشت زني شناسايي شد و هنگام دستگيري با ايجاد درگيري مسلحانه با ماموران قصد فرار داشت كه در عمليات ضربتي ماموران دستگير شد.
فرمانده نيروي انتظامي استان تهران از كشف يك قبضه كلت كمري و يك خشاب با تعدادي تير جنگي و يك قبضه سلاح سرد از اين متهم خبر داد و گفت: اين سارق كه داراي سابقه كيفري به جرم سرقت به عنف و زورگيري و تحمل 7 سال حبس است. وي افزود: اين سارق اعتراف كرد كه قصد سرقت مسلحانه از يك باب مغازه را داشته است كه با هوشياري ماموران دستگير شد.

 



حاجي بابايي: تغيير كتاب هاي درسي پايه اول ابتدايي حتمي است

وزير آموزش و پرورش از تغيير محتواي كتابهاي درسي پايه اول دوره ابتدايي در سال تحصيلي 91-90 خبر داد.
«حميدرضا حاجي بابايي» به اجراي 20 برنامه در مدارس دوره ابتدايي كشور اشاره كرد و افزود: همه اين برنامه ها براي ايجاد تحول بنيادين در آموزش و پرورش انجام مي شود.
حاجي بابايي افزود: در بيش از يك سال گذشته، برنامه هاي مطالعه شده در دوره ابتدايي مورد توجه بوده كه بعضي از آنها در سال 89 انجام شد و برخي هم امسال اجرايي خواهد شد.
حاجي بابايي اظهار داشت: با وجود تعطيل شدن روزهاي پنجشنبه، ساعت كاري دوره ابتدايي از 744 ساعت در طول 192 روز به 800 ساعت افزايش يافته است.
وي به توجه آموزش و پرورش به ورزش در مدارس اشاره كرد و گفت: ورزش شنا براي پايه سوم دوره ابتدايي اجباري شده و همچنين قرار است امسال براي پايه هاي ديگر اين دوره، انجام ورزش طناب زني نيز در دستور كار قرار گيرد.
وزير آموزش و پرورش درباره شش ساله شدن مدت تحصيل در دوره ابتدايي گفت: بحث شش ساله شدن دوره ابتدايي را در شوراي عالي انقلاب فرهنگي پيگيري مي كنيم كه در صورت نهايي شدن اين طرح، دوره ابتدايي شش ساله و مقطع متوسطه نيز به دو دوره سه ساله تبديل مي شود.
حاجي بابايي به ساخت 32 مدرسه در مركز هر استان اشاره كرد و افزود: اين ساختمانها كه به صورت مجتمع و دربرگيرنده دوره هاي ابتدايي، راهنمايي و متوسطه با مديريت واحد هستند، «حيات طيبه» نامگذاري شده اند.
وي گفت: علاوه بر بكارگيري نمادهاي ايراني و اسلامي، نمادهاي استاني نيز در اين ساختمانها به وجود خواهد آمد و بعد از اين هر ساختمان مدرسه اي كه قرار است در هر استاني ساخته شود، بايد از اين مدارس الگوبرداري كند.
حاجي بابايي افزود: سال گذشته 70 موضوع را در آموزش و پرورش اجرايي كرديم و امسال نيز مي خواهيم به عدد 70 برسيم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا آموزش و پرورش از پس اين همه كار برمي آيد، گفت: آموزش و پرورش از پس هر كاري برمي آيد يعني هيچ كاري در كشور به وجود نمي آيد، مگر اين كه آموزش و پرورش ركن اصلي آن باشد.

 



آنتن تلويزيون فردي را روانه بيمارستان كرد

آتش نشانان مردي را كه حين نصب آنتن تلويزيون در پشت بام دچار برق گرفتگي شده بود نجات دادند.
اين حادثه، عصر روز يكشنبه به آتش نشانان ايستگاه 92 گزارش شد و آنان را به محل حادثه در تهرانپارس روانه كرد.
به گفته عليرضا ميرفتوحي فرمانده آتش نشانان، محل حادثه ساختمان چهارطبقه اي بود كه مرد 32 ساله اي روي پشت بام آن دچار برق گرفتگي شده بود.
وي افزود: آتش نشانان با همراه داشتن برانكارد سيار به پشت بام ساختمان رفتند و اين شهروند را كه در اثر برق گرفتگي آسيب ديده و زخمي شده و دچار خونريزي شده بود پس از انجام كمك هاي اوليه به پايين منتقل كردند و براي مداوا و اعزام به مركز درماني در اختيار امدادگران اورژانس قرار دادند.
اين فرمانده آتش نشاني گفت: در بررسي ها مشخص شد اين شهروند براي نصب آنتن تلويزيون به پشت بام رفته و در حال انداختن كابل آنتن براي بردن به داخل واحد مسكوني بوده كه سيم آنتن بر روي كابل برق مي افتد و مرد را دچار برق گرفتگي مي كند.

 



4 زائر امامزاده محمد در حادثه رانندگي كشته شدند

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
در يك حادثه رانندگي تعداد 4 زائر امامزاده محمد كشته و 7تن ديگر مجروح شدند.
معاون پليس راه لرستان افزود: سرنشينان يك دستگاه ميني بوس كه از خرم آباد عازم امامزاده محمد در منطقه پاعلم بودند بر اثر حادثه رانندگي 4 تن از آنان در دم كشته شدند و 7 تن ديگر بر اثر شدت جراحات وارده به مراكز درماني انتقال يافتند.
سرهنگ سيد محمود حسيني افزود: اين حادثه در منطقه تنگ فمي بر اثر انحراف به چپ ميني بوس و برخورد آن با يك دستگاه تانكر كشنده عراقي رخ داد.

 



رويدادهاي خارجي

عاقبت سلطان !

يك شير گرسنه آفريقايي در تانزانيا كه به فكر تهيه ناهار بود مورد ضرب و شتم گورخر قرار گرفت.
به گزارش مهر، اين تصاوير را «تام ويتن» در پارك ملي «نگورونگورو» در تانزانيا گرفته است. در اين صحنه، يك شير گرسنه در يك حمله تهاجمي به دست گورخر خوش شانس ضربه فني مي شود.به گفته اين عكاس، سلطان جنگل كه گرسنه به نظر مي رسيد بر روي شكار خود پريد و در مدت بسيار كوتاهي بر روي گورخر ماند، اما گورخر كه نمي خواست ناهار شير شود، نبرد سختي را آغاز كرد.به اين ترتيب شير تمام روشهاي حمله به گورخر را امتحان كرد. در تلاش براي متوقف كردن شكار، بر روي پشت آن پريد اما سرعت حمله شير برابر با ميزان علاقه گورخر به زندگي بود و به همين علت گورخر به سرعت شير را به زمين پرت كرد و با يك لگد محكم بر ملاج شير، او را از كرده خود پشيمان كرد و پيروزمندانه محل حادثه را ترك كرد.

 



شهردار اهواز باز هم انتخاب نشد

اهواز-خبرنگار كيهان:
به رغم تعهد تمامي اعضاي شوراي شهر اهواز جلسه انتخاب شهردار به دليل به حدنصاب نرسيدن اعضاي شوراي شهر باز هم به سرانجامي نرسيد.
طبق توافق شورائيان با اعضاي شوراي حل اختلاف كه با حضور رئيس شوراي عالي استان ها و معاون عمراني وزير كشور به عمل آمده بود مقرر شد كه اعضاي شورا در يكصد و پنجاه و سومين جلسه مكرر شوراي اسلامي شهر اهواز كه بارها به حد نصاب نرسيده بود؛ نسبت به انتخاب شهردار اهواز اقدام كنند.
به گزارش كيهان به رغم توافقات صورت گرفته براي حضور تمام اعضا در اين جلسه؛ آخرين مهلت شوراي شهر براي انتخاب شهردار به دليل غيبت دو تن از اعضا به نام هاي سيدمهدي آلبوشوكه و اسكندر زنگنه از دست رفت.
گفتني است مهندس مهدي چمران در پايان نشست خود با اعضاي شوراي حل اختلاف استان و اعضاي شوراي شهر اهواز در جمع خبرنگاران اعلام كرده بود كه شوراي شهر اهواز تا دوشنبه براي انتخاب فرصت دارد و در صورتي كه در اين مدت موفق به انتخاب شهردار نشود، منحل خواهد شد؛ حال بايد ديد كه با وجود مسائل پيش آمده چه سرنوشتي در انتظار شوراي شهر اهواز قرار خواهد داشت.

 



دستگاه شست و شوي مكانيزه اموات در مشهد به بهره برداري رسيد

اولين دستگاه شست و شوي مكانيزه اموات در بهشت رضاي مشهد ديروز با حضور خبرنگاران به بهره برداري رسيد.
معاون اجرايي سازمان فردوس هاي شهرداري مشهد پيش از اين گفتگو با خبرنگار مهر، علت استفاده از اين دستگاه را در بهشت رضا(ع) مشهد توضيح داد.
محمد پذيرا اظهار داشت: اين شهر پس از تهران از بيشترين آمار مرگ و مير برخوردار است، به همين دليل ساخت دستگاهي مناسب براي شست و شوي اموات از مدتها قبل در دستور كار قرار گرفته بود.وي افزود: بر اين اساس؛ بيش از كسب نظر مراجع اين پروژه در قالب يك طرح پژوهشي در دانشگاه فردوسي مشهد، مورد پيگيري قرار گرفت.
وي ادامه داد: در مرحله اول قرار است روزانه 6 تا 7 مرده عادي مذكر در اين دستگاه شست و شو داده شود.
معاون اجرايي سازمان فردوس هاي شهرداري مشهد گفت: اپراتور و دو ناظر شرعي بر عمليات شست و شوي هر ميت كه 20 دقيقه طول خواهد كشيد، نظارت دارند.وي با بيان اين كه اپراتور دستگاه از ميان غسال ها انتخاب شده است افزود: با نظرخواهي كه از علما شده، استفاده از اين دستگاه مشكل شرعي ندارد.پذيرا خاطرنشان كرد: با استفاده از اين دستگاه، ميت ضربه يا تكان نخواهد خورد و دستگاه به صورت گردشي جسد را خواهد شست.
مديرعامل سازمان فردوس هاي شهرداري مشهد نيز گفت: از اين پس، شستشوي اموات به صورت دستي انجام نمي شود و همه اموات مشهدي با دستگاه شست و شوي مكانيزه غسل داده خواهند شد.
كمال الدين شاه چراغي كاهش مخاطرات و آلودگي هاي بهداشتي، حفظ كرامت ميت و كاهش قابل توجه مصرف آب را از مزاياي دستگاه شستشوي مكانيزه اموات ذكر كرد.
وي اظهار داشت: براي اجراي اين پروژه كه از دوسال پيش با همكاري دانشگاه فردوسي آغاز شده است، تمامي تمهيدات لازم براي اجراي مناسب اعمال تغسيل و كفن با استفاده از نظر مراجع ديده شده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

سرقت اموال با تهديد سلاح گرم
سرويس شهرستانها: به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا پس از دريافت چند گزارش درباره سرقت به عنف وجوه نقد و اموال عابرين از شهروندان شيرازي كارآگاهان پليس آگاهي وارد عمل شدند و پس از شنيدن اظهارات مالباختگان و بررسي و تحقيقات ويژه متوجه شدند اين افراد با به همراه داشتن سلاح گرم با تهديد و درگيري اقدام به انجام اين سرقتها مي كنند.بلافاصله اقدامات لازم در اين خصوص صورت گرفت و با كنترل دقيق مناطق آلوده و انجام اقدامات اطلاعاتي 8 جوان شرور در اين راستا شناسايي و دستگير شدند و در بازرسي از منازل متهمان مقادير قابل توجهي از اموال مسروقه كشف شد.
دستگيري قاتل مسلح فراري
¤ به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا پس از دريافت گزارشي در خصوص وقوع سرقت مسلحانه طلافروشي و بانكها در شيراز كارآگاهان اداره مبارزه با سرقت وارد عمل شده و با جمع آوري اطلاعات اوليه تلاش خود را براي دستگيري متهم آغاز كردند.كارآگاهان با استفاده از بانكهاي اطلاعاتي و چهره نگاري از متهم و با تلاش فراوان و چند روز تحقيقات فراوان و گسترده چند سرنخ از سارق به دست آمد.
در ادامه كارآگاهان با استفاده از روش هاي علمي و پيگيري فراوان موفق شدند سارق را شناسايي و دستگير كنند.متهم در بازجويي ها به راهزني، سرقت مسلحانه و سه فقره قتل اعتراف كرد.
دستگيري جاعلان حرفه اي
¤ به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا با توجه به گزارشاتي مبني بر فعاليت جاعلان حرفه اي كارآگاهان تحقيقات را در اين زمينه آغاز كرده و محل كار آنان را شناسايي كردند.كارآگاهان در يك فرصت مناسب يكي از جاعلان را دستگير كردند و در بازرسي از محل كار او تعدادي كارتهاي هويتي جعلي را كشف كردند. با انتقال او به پليس آگاهي كارآگاهان متوجه شدند كه وي با همكاري يك همدست ديگر قصد داشت بدون طي كردن مراحل اداري به كارهاي خود رسيدگي كند.
سارق احشام به زندان برگشت
¤ به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا سارقاني كه با سرقت احشام در مناطق مختلف استان كرمانشاه ضرر و زيان فراواني به دامداران وارد آورده بودند پس از شناسايي محل نگهداري احشام در ساعات آخر شب به محل سرقت مراجعه و اقدام به سرقت مي كردند.با توجه به گستردگي حجم سرقت ها كارآگاهان با انجام كارهاي اطلاعاتي و استفاده از منابع محلي يكي از سارقان سابقه دار را دستگير كردند كه در بازجويي ها به 30 فقره سرقت احشام با همدستي چند نفر ديگر اعتراف كرد.
نمايشگاه دار كلاهبردار
¤ به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا در پي ارجاع پرونده اي با موضوعيت كلاهبرداري و فروش مال غير، كارآگاهان اقدام به جمع آوري اطلاعات اوليه جهت صحت و سقم موضوع پرداختند كه در اين راستا متوجه شدند مالك نمايشگاهي در كرج بدون اطلاع مالكين خودرو كه خودروي خود را براي فروش در نمايشگاه وي به امانت گذاشته بودند اقدام به فروش خودرو نموده و متواري شده است، لذا اقدامات اطلاعاتي خود را جهت دستگيري وي آغاز كردند.كارآگاهان با اقدامات اطلاعاتي موفق به دستگيري متهم شدند و وي را دستگير كردند كه در بازجويي ها او به 7 فقره كلاهبرداري به اين روش اعتراف كرد.
انهدام باند جعل بيمه نامه
¤ به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا در پي اخبار و اطلاعات مردمي رسيده مبني بر اينكه تعدادي افراد سودجو اقدام به جعل بيمه نامه هاي شخص ثالث مي نمايند اكيپي از كارآگاهان زبده مبارزه با جعل و كلاهبرداري فعاليت خود را آغاز كردند و با انجام تحقيقات نامحسوس نسبت به شناسايي متهمان اقدام كردند.با شناسايي متهمان 5 نفر از عاملين اصلي كه در سطح استان اقدام به جعل بيمه نامه هاي شخص ثالث مي كردند دستگير و در اين راستا تعداد 20 فقره بيمه نامه جعلي شخص ثالث نيز كشف و ضبط گرديد.
سرقت ميلگرد توسط نگهبان شركت
¤ به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا در پي اعلام سرقت چندين تن ميلگرد از يك شركت ساختماني در يزد كارآگاهان پليس فعاليت خود را آغاز نموده و با جمع آوري اطلاعات اوليه و بررسي نحوه سرقت به چند نفر مظنون و نهايتا مالخر اموال مسروقه دستگير و در بازجويي ها اقرار كرد شخصي اموال مسروقه را به وي فروخته است.سرهنگ فرهنگ فر خاطرنشان كرد: پس از دستگيري، متهم در بازجويي ها در مقابل شگردهاي خاص پليسي كارآگاهان تاب توان را از دست داده و به 15 فقره سرقت از اين شركت و سرقت ده ها تن ميلگرد از كارگاه بتون سازي به همدستي چند نفر از كارگران شركت اعتراف كرد.
كشف كالاي قاچاق
بوشهر - خبرنگار كيهان: ماموران مبارزه با قاچاق كالا و ارز شهرستان گناوه در راستاي مبارزه با هرگونه ورود و خروج كالاي قاچاق به اين شهرستان، حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظي خود در محور دشتستان - گناوه به يك دستگاه خودرو سايپا مظنون شده و خودرو را متوقف كردند.در بررسي هاي صورت گرفته تعداد 3 هزار و 90 دسته گل خارجي كه فاقد هرگونه مدارك معتبر گمركي بوده و به صورت قاچاق وارد كشور شده بودند كشف و ضبط شد.در اين رابطه خودرو توقيف و راننده آن نيز به اتهام حمل كالاي قاچاق دستگير شد. شايان ذكر است، ارزش ريالي كالاي كشف شده براساس اعلام كارشناس گمرك بالغ بر 170 ميليون ريال مي باشد.
يك كشته در تصادف دو خودرو
¤ بر اثر برخورد يك دستگاه كاميون و يك دستگاه پژو 206 در سه راهي عاليشهر راننده خودرو پژو جان خود را از دست داد.ماموران انتظامي پاسگاه چاه تلخ با دريافت گزارشي مبني بر يك فقره تصادف در محور «عاليشهر-بوشهر» بلافاصله جهت بررسي موضوع به سمت محل تصادف حركت كردند. در بررسي پليس مشخص شد علت تامه تصادف انحراف به چپ خودروي 206 بوده است كه قبل از رسيدن به بيمارستان بدليل شدت جراحات وارده فوت نمود.
توقيف سيگار قاچاق
¤ با تلاش ماموران آگاهي ديلم استان بوشهر، بيش از 13 هزار نخ انواع سيگار خارجي قاچاق كشف و ضبط شد.ماموران اطلاعات و امنيت شهرستان ديلم با همكاري عوامل اداره دخانيات در راستاي اجراي طرح مبارزه با محصولات دخاني قاچاق موفق شدند در بازديد از واحدهاي صنفي شهر تعداد 13 هزار و 672 نخ انواع سيگار خارجي قاچاق با ماركهاي مختلف كشف و ضبط كردند. گفتني است، متهم جهت سير مراحل قانوني به يگان انتظامي انتقال داده شد.
كشف سي دي قاچاق
¤ با تيزبيني هاي پليس شهرستان گناوه استان بوشهر تعداد 33 دستگاه ال سي دي قاچاق از يك خودرو كشف و ضبط شد.ماموران انتظامي شهرستان گناوه حين گشت زني در بندر ريگ از توابع آن شهرستان به يك دستگاه وانت مزدا مشكوك و آنرا متوقف كردند. در بررسي مدارك بار خودرو ماموران پي به جعلي بودن مدارك برده و خودرو را مورد بازرسي قرار مي دهند كه در نتيجه تعداد 33 دستگاه ال سي دي 40 اينچ فاقد مجوز گمركي كشف و ضبط شد.
تجهيزات دريافت امواج ماهواره توقيف شد
سنندج - خبرنگار كيهان: ماموران انتظامي بيجار با انجام يك سري اقدامات پليسي از تردد قاچاقچيان كه محموله تجهيزات دريافت امواج ماهواره را قاچاق مي كردند باخبر شدند و در اين راستا اقدام به متوقف كردن خودروهاي حمل كالاي قاچاق كردند و در بازرسي از اين خودروها تعداد 134 دستگاه رسيور 245 عدد ال ان بي ماهواره و 173 عدد سوييچر كشف و ضبط كردند.
كشف پارچه قاچاق
¤ ماموران انتظامي كامياران در راستاي طرح مبارزه با قاچاق كالا با تشديد كنترل خودروهاي عبوري از محورهاي ورودي و خروجي اين شهرستان و مسدود كردن راه هاي ورود قاچاق، قاچاقچيان را در انجام ورود كالاي قاچاق ناكام گذاشتند.ماموران انتظامي ايست بازرسي در حين گشت زني و كنترل راه در روستاي «ورمهنگ» به يك دستگاه كاميون حامل باركه مشكوك بود برخورد كردند كه پس از توقف كاميون و بازرسي از آن تعداد 298 طاقه پارچه قاچاق كه داخل كاميون جاسازي شده بود كشف و ضبط گرديد.

 



ممنوعيت استفاده از روبند در فرانسه

فرانسه به عنوان نخستين كشور غربي اجراي قانون ممنوعيت پوشيدن برقع (روبنده) و جريمه نقدي استفاده از آن را در اماكن عمومي آغاز كرد.
شبكه تلويزيوني فرانس 24 و يورونيوز روز دوشنبه اجراي اين قانون در فرانسه را در بخش هاي خبري خود قرار دادند. بنابراين گزارش طبق آمار وزارت كشور فرانسه نزديك به دو هزار زن در اين كشور از برقع استفاده مي كنند. در همين حال «دنيس ژاكوب» يكي از مقامات ارشد پليس فرانسه تصويب چنين قانوني براي اجرا در مجامع عمومي را فاقد كارايي خواند و گفت: اجراي اين قانون نمي تواند بخشي از طرح مبارزه با تروريسم در اين كشور باشد. براساس اين قانون يك سال حبس و پرداخت جريمه 30 هزار يورويي در انتظار مرداني است كه زنان خانواده را مجبور به پوشيدن برقع كنند. حقوقدانان فرانسوي هدف از اجراي اين قانون را حفظ حقوق زنان اعلام كرده اند، اما گروهي نيز اعتقاد دارند چنين اقداماتي دخالت در حقوق و آزادي هاي فردي است.

 



اجساد بيگانگان در نيومكزيكو

اف بي آي به تازگي گزارش عجيب و غريبي را منتشر كرده است كه مي تواند فرود بيگانه هاي فضايي در نيومكزيكو را در سال 1950 به اثبات برساند.
اين اداره هزاران پرونده مرتبط با اين رويداد را در منبعي آنلاين به نام The Vault منتشر كرده است. در ميان اين گزارشها مي توان گزارش «هاتل» مامور ويژه اف بي آي در واشنگتن را ديد كه خطاب به رئيس كل اين مركز نوشته شده است.مامور «هاتل» در اين گزارش كه «بشقاب پرنده ها» نام دارد، اعلام كرده يكي از اكتشاف گرهاي نيروي هوايي تاكنون سه بشقاب پرنده را در نيومكزيكو كشف كرده است.اف بي آي در گزارشهاي منتشر شده هويت مامور و اكتشافگر را مخفي نگه داشته است. هاتل در گزارش خود بشقاب پرنده ها را اجرامي گرد با مركزي برجسته و شعاعي برابر 15 متر توصيف كرده است.براساس اين گزارش هر يك از بشقاب پرنده ها توسط سه موجود انسان نما اشغال شده بود كه قد آنها به يك متر نيز نمي رسيده است.اين موجودات لباسي نقره اي رنگ از جنس پارچه اي بسيار ويژه به تن داشته اند و در زير بدن آنها باندپيچي شده بود.در اين گزارش آمده است كه بشقاب پرنده ها با استفاده از رادارهاي قوي اين منطقه از نيومكزيكو رديابي شده اند و به نظر مي رسد اين رادارها در سيستم كنترل بشقاب پرنده ها اختلال ايجاد كرده اند.شهر «راسول» نيومكزيكو پس از دريافت گزارشي از سقوط يك بشقاب پرنده در صحرا و در نزديكي يك پايگاه نظامي در 21 جولاي 1947 به شهرت زيادي رسيد . گفته مي شود بدن بيگانگاني كه درون بشقاب پرنده بوده اند حفظ شده و توسط ارتش آمريكا تحت كالبد شكافي قرار گرفته است اما مقامات آمريكايي از نشت اخبار اين رويداد به شدت جلوگيري كردند.در اين زمان مقامات ارتش آمريكا در گزارشي مطبوعاتي اعلام كردند: شايعات درباره بشقابهاي پرنده ها به واقعيت تبديل شده است.اما فقط پس از 24 ساعت ارتش اعلام كرد جسم ديده شده يك بالن مطالعاتي بوده است. رسانه ها نيز اين توضيح را به شكلي باور نكردني پذيرفتند و ديگر سخني از راسول به ميان نيامد و كسي نتوانست واقعي بودن تصاوير آدم فضايي ها را به اثبات برساند.براساس گزارش ديلي ميل، انتشار اين گزارشها آتش شايعات پنهان كاري دولت آمريكا درباره وجود بيگانگان فضايي را شعله ور تر كرده است.

 



انگليسي ها اسراف كارترين مردم دنيا

بررسي ها نشان مي دهد كه ارزش غذايي كه خانواده هاي انگليسي دور مي ريزند، سالانه ميلياردها پوند است.
به گزارش پايگاه خبري «ريبل نيوز»، نتايج اين بررسي ها مشخص كرده است كه خانواده هاي انگليسي سالانه مقادير زيادي غذا دور مي ريزند كه ارزش مالي آن بيش از 14ميليارد پوند تخمين زده شده است.براساس اين گزارش، اتحاديه دولتي محلي در انگليس كه اين گزارش را منتشر كرده است، در ادامه آورده است: دليل اصلي اين اسراف كاري خريد بيش از حد نياز از فروشگاههاي زنجيره اي است. به طوري كه خانواده هاي انگليسي در سال گذشته ميلادي 7/13ميليارد پوند از فروشگاهها خريد كردند.از سوي ديگر مسئولان محلي شهرهاي كوچك در اين كشور ادعا مي كنند كه بيش از 10ميليون تن محصولات غذايي دور ريخته شده توسط خانواده هاي انگليسي مي تواند منجر به آلودگي و ايجاد خشكسالي شود. در بخش ديگري از اين گزارش آمده است: به طور ميانگين ميزان ارزش مواد غذايي دور ريخته شده توسط هر خانواده انگليسي در سال گذشته 520 پوند بوده است.اين موضوع زماني غم انگيزتر مي شود كه بدانيم تاريخ مصرف نيمي از غذاهاي دور ريخته شده هنوز به پايان نرسيده بود.

 



دانشجويان دانشگاه آلاسكا با كفش هاي زنانه !

دانشجويان دانشگاه آلاسكا در محكوميت تجاوزهاي جنسي عليه زنان در اين دانشگاه با پوشيدن كفش هاي زنانه راهپيمايي كردند.
به گزارش تابناك اين راهپيمايي كه با عنوان «يك مايل پياده روي با كفش هاي تو» نام دارد در محكوميت تجاوزهاي جنسي و اتفاقات خشونت باري كه عليه زنان در سالهاي گذشته رخ داده هر ساله در اين دانشگاه برگزار مي شود.اين مردان كه حين راهپيمايي تلوتلو مي خوردند اقدام به جمع آوري كمك هاي مالي براي قربانياني كه طي سالهاي گذشته مورد تجاوز جنسي قرار گرفته اند نمودند.يكي از شركت كنندگان در اين راهپيمايي گفت: ما مردان مي خواهيم با اين حركت عمومي خشونت عليه زنان را محكوم كنيم. خيلي ها در اين جمع به من گفتند كه به خاطر خواهرها، مادرها و همسرانمان در اين راهپيمايي شركت مي كنيم. شركت كنندگان در اين راهپيمايي با سر دادن شعار «آلاسكا، به خشونتهاي جنسي پايان مي دهد» حمايت خود را از قربانيان تجاوزات جنسي بيان كردند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14