(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 24 فروردین 1390- شماره 19900

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
لزوم پاكسازي عراق از نوچه هاي تروريست صدام
با تصويب نمايندگان مجلس هرگونه دريافت مالي كاركنان دولت از سازمان هاي مردم نهاد ممنوع شد
خارج از دستور
آيت الله نوري همداني خواستار شد تلاش آحاد جامعه براي اعتلاي نظام اسلامي در سال جهاد اقتصادي
وزير كشور: دولت برنامه اي براي افزايش نرخ كرايه هاي حمل و نقل عمومي ندارد
آيت الله صافي گلپايگاني: بايد در انتشار كتاب هاي ديني دقت فراواني شود
تازه ترين ارزيابي ارتش آمريكا از برنامه هسته اي ايران منتشر شد
پوردستان : ارتش در نقاط مرزي كشور پادگان هاي جديد مي سازد
وال استريت ژورنال: تلاش آمريكا براي قطع روابط تجاري ايران و آلمان ناكام ماند
نخستين كشتي كمك هاي ايران به سومالي رسيد
درخواست وزير خارجه لبنان از ايران براي كمك به اتباع لبناني در ساحل عاج



لزوم پاكسازي عراق از نوچه هاي تروريست صدام

امير رفيعي
در نخستين ساعات بامداد جمعه گذشته و در پي حمله بيش از يكصد تن از منافقين ساكن در اردوگاه موسوم به اشرف به نيروهاي امنيتي عراق و مجروح كردن تني چند از آنان، درگيري شديدي ميان نظاميان عراقي و منافقين حاضر در اردوگاه اشرف به وقوع پيوسته و در جريان اين درگيري ها تعدادي از عناصر مزدور منافقين به هلاكت رسيدند.
با آغاز درگيري ها مقامات عالي نظامي و سياسي ايالات متحده آمريكا ضمن حمايت علني و همه جانبه از تروريست هاي ساكن در اردوگاه اشرف از دولت عراق خواستند كه به حملات خود پايان داده و به نيروهاي آمريكايي اجازه دهد كه براي كمك به عناصر مزدور منافقين وارد اين اردوگاه شوند. بر همين اساس وزير دفاع آمريكا نگراني شديد خود را از حمله دولت عراق به اين اردوگاه ابراز كرده و اين حمله را محكوم نمود، همچنين از مسئولان عراقي خواست كه به اين درگيري ها پايان دهند.
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا نيز اين حملات را محكوم كرد. مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز از جمله كساني بود كه با حمايت از عناصر مزدور منافقين حمله دولت عراق را محكوم نمود.
در حالي كه اقدام قاطع دولت نوري مالكي براي حمله به مواضع منافقين تحت تأثير خواست عمومي مردم و گروه هاي سياسي مختلف اين كشور صورت گرفته است، اعلام حمايت ايالات متحده آمريكا و همچنين كشورهاي اروپايي از اين گروهك تروريستي و محكوميت حمله دولت عراق به پايگاه توطئه چيني آنها يك بار ديگر چهره كريه آمريكا و غربيان را درادعاهاي دروغين حمايت از حقوق بشر، دموكراسي و مبارزه با تروريسم نشان داد.
اين مواضع دولت آمريكا و كشورهاي غربي در حمايت از جنايات تروريستي گروهك منافقين در حالي ابراز مي شود كه در طول ساليان دراز در برابر خيل عظيم جنايات وحشيانه و ضد انساني اين مزدوران جنايتكار عليه مردم بي گناه ايران در لاك سكوت فرو رفته و تلويحاً با حمايت لجستيكي نظامي و مالي اقدامات كوركورانه آنها را تأييد مي كردند.
اردوگاه اشرف در 80 كيلومتري شمال استان دياله مقر اصلي و پايگاه عمليات هاي تروريستي سازمان جنايتكار موسوم به مجاهدين خلق به شمار مي رود كه از اوايل دهه 80 ميلادي در پناه حمايت صدام ديكتاتور سابق عراق در اين منطقه كه عموماً زمين هاي كشاورزي غصب شده مردم عراق توسط آنها محسوب مي شود اسكان يافته و همراه با دولت وقت عراق حملات مسلحانه زيادي را عليه مردم كشورمان طراحي و اجرا كردند.
در طول ساليان دراز مركز اصلي توطئه ها، دسيسه ها و طراحي و مديريت عمليات هاي تروريستي بر عليه مردم و مسئولان جمهوري اسلامي ايران اين اردوگاه بوده و اين گروهك در لواي حمايت صدام ديكتاتور سابق عراق و همچنين به صورت مستقيم پشتيباني كامل دولت آمريكا عده زيادي از هموطنانمان را به شهادت رساندند.
در حالي كه اين گروهك تروريستي بزرگ ترين گروه تروريستي خاورميانه به شمار آمده و عمليات هاي ترور و كشتارهاي بي رحمانه و ظالمانه آنها بر هيچ كس پوشيده نيست، حمايت مذبوحانه دولت ايالات متحده آمريكا از اين گروهك و عناصر منافق تروريست و ضد بشري نه فقط نشانگر برخورد تبعيض آميز و گزينشي اين كشور در مواجهه با تروريسم مي باشد بلكه بيش از پيش اين عقيده را به يقين تبديل مي كند كه پشتيبان همه جانبه گروه هاي مختلف تروريستي دولت آمريكا بوده و اين كشور نقش اصلي را در پرورش و كارآمدي نيروهاي تروريست در سراسر جهان به عهده دارد. در اين بين مي بايست به دو نكته توجه نمود:
اول اينكه براساس نص صريح قانون اساسي عراق اين كشور پايگاهي براي هيچ يك از گروه هاي تروريستي به منظور اقدام عليه همسايگان نيست و به همين علت مسئولان عراقي بارها تأكيد كرده اند كه حضور گروهك تروريستي منافقين در عراق خلاف قانون اساسي اين كشور به شمار مي رود. از سوي ديگر جنايات و ترورهاي كوركورانه و ضد بشري اعضاي اين گروهك نه تنها براي مردم ايران بلكه براي مردم شيعه عراق نيز بسيار درد آور بوده و با توجه به اسناد و مدارك غيرقابل انكار در مورد طراحي حملات تروريستي منافقين عليه مردم عراق و كمك به صدام در قتل عام سال 91 شيعيان و همچنين عمليات هاي تروريستي انجام شده عليه مردم اين كشور از زمان اشغال نظامي توسط آمريكا، بارها مردم مسلمان عراق و همچنين گروه هاي مختلف سياسي اين كشور از مسئولان درخواست نمودند كه با اعضاي اين گروهك برخورد قاطعي كرده و آنان را از خاك عراق اخراج نمايند.
لذا با توجه به جناياتي كه اين گروه تروريستي عليه مردم دو كشور انجام داده است و همچنين از آنجا كه نص صريح قانون اساسي عراق حضور اين مزدوران جنايتكار را غيرقانوني مي داند و همچنين با توجه به درخواست هاي مكرر مردم و گروه هاي عراقي براي برخورد قاطع با اعضاي اين گروهك، دولت و مسئولان عراقي مي بايست با ادامه حملات خود عناصر مسلح، جنايتكار و تروريست اين گروهك را كه همچنان در صدد توطئه چيني عليه مردم عراق و ايران مي باشند، به هلاكت رسانده و مابقي اعضاي نادم و فريب خورده را به دولت ايران تحويل دهند.
همچنين مسئولان عراقي مي بايست تحت تأثير فشارهاي دولت آمريكا براي توقف حملات قرار نگرفته و در صورت لزوم در برابر اين گستاخي شرم آور دولت آمريكا واكنش مناسب و قاطعي از خود بروز دهند. دوم اينكه گروهك تروريستي منافقين به عنوان بزرگ ترين گروه تروريستي منطقه در طول ساليان دراز به توطئه و دسيسه چيني عليه مردم و مسئولان كشورمان پرداخته و دستشان به خون بيش از 12 هزار ايراني بي گناه آلوده است.
اين گروهك كه از طرف اكثر سازمان هاي بين المللي و همچنين كشورهاي مستقل منطقه و فرا منطقه در ليست سياه قرار دارد از لحاظ حقوقي، قانوني و عرفي مي بايست براي محاكمه به ايران تحويل داده شوند و جمهوري اسلامي ايران مي بايست با استفاده از تمامي ابزارهاي ممكن و از طريق اعمال فشار بر سازمان هاي بين المللي و همچنين ديپلماسي فعال در برخورد با كشور دوست و همسايه عراق زمينه استرداد اين جنايتكاران را فراهم كرده و محاكمه آنها را آغاز نمايد.
همان گونه كه وزير امور خارجه كشورمان از اقدام دولت عراق براي حمله به اردوگاه اشرف تقدير به عمل آورده از مسئولان عالي نظام نيز انتظار مي رود ضمن تقدير صميمانه از اين اقدام بامذاكره و ديپلماسي هوشمند مقامات دولت عراق را ترغيب نمايند كه حملات خود را تا پاكسازي كامل اين اردوگاه و تحويل اين جنايتكاران به كشورمان ادامه دهند.

 



با تصويب نمايندگان مجلس هرگونه دريافت مالي كاركنان دولت از سازمان هاي مردم نهاد ممنوع شد

نمايندگان مجلس ديروز، هرگونه دريافت مالي كاركنان و مقامات دولتي عضو سازمان هاي مردم نهاد، از اين سازمان ها را ممنوع كردند.
اهالي خانه ملت روز گذشته هم موادي ديگر از طرح تأسيس، فعاليت و نظارت بر سازمان هاي مردم نهاد را بررسي و تصويب كردند.
بر همين اساس مجلس دستگاه هاي دولتي و نهادهاي عمومي غيردولتي را موظف كرد پيش از عقد قرارداد با سازمان، از دبيرخانه هيئت هاي عالي و يا نظارت مربوطه استعلام و پس از اخذ مجوز اقدام كنند. هيئت هاي مذكور نيز موظفند ظرف 20 روز پاسخ خود را اعلام كنند.
براساس مصوبه خانه ملتي ها، سازمان هاي مردم نهاد موظف شدند گزارش عملكرد اجرايي و مالي سالانه خود را حداكثر تا 2 ماه پس از پايان هر سال مالي به هيئت هاي عالي يا نظارت استان و شهرستان و دستگاه تخصصي مربوط ارائه كنند.
مجلس مقرر كرد كليه دريافت ها و پرداخت هاي سازمان هاي مردم نهاد بايد از طريق حساب بانكي اين سازمان ها صورت گيرد و سازمان هاي مذكور موظفند همه عملكرد خود را در دفاتر قانوني مربوطه ثبت و ضبط كنند.
خانه ملتي ها در ماده 19 اين طرح مصوب كردند كه تقسيم دارايي و مازاد درآمد سازمان هاي مردم نهاد در ميان مؤسسات، اعضا و مديران و كاركنان آن قبل و پس از انحلال ممنوع است.
مجلس به منظور رفع ابهام اين ماده با اضافه كردن متني به آن مقرر كرد كه در هر حال كاركنان دولت و مقامات دولتي عضو سازمان ها حق هيچگونه دريافت مالي از اين سازمان ها را ندارند.
پيش از آغاز بررسي اين ماده علي لاريجاني درباره آن گفت: از آنجا كه رئيس جمهور، معاونين و وزرا و كاركنان دولت نمي توانند بيش از يك شغل داشته باشند و از آنجا كه در ماده يك اين قانون مصوب شده كه كاركنان دولت و مقامات دولتي مي توانند عضو اين سازمان ها باشند لذا تصويب اين ماده ابهام دارد چرا كه بر اساس اين ماده درآمد سازمان شامل آنها نيز مي شود.
محمد حسين فرهنگي عضو هيئت رئيسه مجلس متني را براي رفع اين ابهام پيشنهاد كرد كه نمايندگان مجلس با آن موافقت كردند. مجلسي ها همچنين در ادامه بررسي جزئيات طرح سازمان هاي مردم نهاد، اين سازمان ها را موظف كردند كه امكان دسترسي بازرسان هيئت هاي عالي يا نظارت استان و شهرستان و دستگاه تخصصي حوزه مربوط را به اطلاعات و اسناد خود فراهم كنند.
بر اساس مصوبه مجلس بازرسان در صورت لزوم مي توانند در حضور نماينده اين سازمان و در محل دفتر سازمان اسناد و اطلاعات مذكور را بررسي و حسب نياز تصويربرداري كنند.
نحوه بررسي بايد به گونه اي باشد كه به وظايف سازمان هاي مردم نهاد خللي وارد نشود و خارج كردن اصل اسناد از محل دفتر سازمان ها جز به حكم دادگاه صالحه ممنوع است.
وكلاي ملت در ماده ديگر مقرر كردند كه دستگاه هاي دولتي و نهادهاي عمومي غيردولتي مي توانند در فرآيند تصميم گيري نسبت به اخذ نظرات از سازمان هاي مردم نهاد اقدام كرده و حسب مورد آنها را براي شركت در جلسات دعوت كنند.
برخورد دوگانه غرب
در حوزه حقوق بشر
صحن علني روز سه شنبه همچنين شاهد نطق ميان دستور عده اي از نمايندگان بود.
در اين ميان زهره الهيان در نطق خود با بيان اينكه امروز حقوق بشر با همه شعارهاي پرزرق و برق حقيقتي ذبح شده است، خطاب به بان كي مون گفت: بنده به نمايندگي از ملت ايران و كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي اعلام مي كنم كه با وجود تلاش شما براي ايفاي وظايف قانوني در تحقق مقاصد مذكور در ماده يك اساسنامه منشور سازمان ملل به ويژه حفظ صلح و امنيت بين المللي متأسفانه بيش از چند ماه از افزايش آلام و نقض حقوق همنوعان در كشورهاي يمن، بحرين، ليبي، تونس و مصر مي گذرد.
اين نماينده مجلس در ادامه اين سؤال را مطرح كرد كه چرا در مسير نيل به اهداف سازمان ملل متحد برخي اعضا براي تحقق سلطه طلبي و سودجويي و فراهم كردن بازار تجارت تسليحاتي شركت هاي متبوع شان عده اي از مردم جهان را از خانواده بشريت مستثني كرده و با لشكركشي و مداخله نظامي آنها را به خاك و خون مي كشند.
الهيان تصريح كرد كه برخوردهاي دوگانه برخي از اركان سازمان ملل به ويژه شوراي امنيت و شوراي حقوق بشر حكايت از اين موضوع مهم دارد كه با وجود اهداف ترسيم شده در منشور سازمان ملل متحد مدتي است كه منفعت طلبان با نفوذ خود سازمان ملل را از دستيابي به اهداف خود به ويژه حفظ صلح و امنيت بين المللي بازداشته اند و امروز ديگر اعلاميه جهاني حقوق بشر فقط در ميان ساير اسناد بين المللي بايگاني و در عمل كمترين توجهي به اصول آن نمي شود.
وي ادامه داد: ناديده گرفتن كشتار هزاران انسان بي گناه در يمن، بحرين، ليبي و تونس به دست عوامل حكام داخلي و مداخله جويان خارجي و بازداشت هاي خودسرانه مكرر و خشونت شديد عليه زنان و كودكان و عدم اقدام مناسب براي پيشگيري از اين فجايع توسط شوراي حقوق بشر و به جاي آن پرداختن به موضوع حقوق بشر ايران و صدور قطعنامه عليه ايران بدون توجه به وقايع و حقايق موجود در جمهوري اسلامي و همچنين بي توجهي به پيشرفت هاي حقوق بشري در كشورمان مصداق بارزي از استانداردهاي دوگانه حقوق بشري است.
مهدي سنايي نماينده مردم نهاوند هم در نطق ميان دستور خود گفت: دشمنان انقلاب به ويژه آمريكا درصدد ايجاد ايران هراسي و شيعه هراسي در منطقه هستند كه اين مسئله وظيفه حساس و ظريف تري را ايجاد و دقت نظر بيشتر مسئولان سياست خارجي را طلب مي كند.
مسعود پزشكيان نماينده مردم تبريز هم تاكيد كرد: بودجه اي كه مجلس بررسي، معين و تصويب مي كند، بايد در راستاي سند چشم انداز باشد.
عليرضا محجوب نماينده تهران نيز به عنوان يكي ديگر از ناطقين ميان دستور خواستار توجه بيشتر دولت به وضعيت پرستاران شد.
وقت معرفي وزير ورزش
به پايان رسيده
روز گذشته نماينده مردم اروميه در مجلس نسبت به پايان مهلت دولت براي معرفي وزير ورزش و جوانان تذكر داد.
نادر قاضي پور در تذكري با استناد به اصول 94 و 141 قانون اساسي گفت: مجلس شوراي اسلامي زحمت مي كشد و قانون مي نويسد و تصويب مي كند اما 3 ماه است قانون تشكيل وزارت ورزش و جوانان تصويب شده ولي اجرا نشده است.
وي همچنين با اشاره به بيكاري جوانان كشور افزود: يك نفر در حال حاضر 4 مسئوليت دارد، مناطق آزاد، ميراث فرهنگي، نهاد رياست جمهوري و معاونت اجرايي رئيس جمهور؛ پس جوانان مردم در كجا كار كنند اين چه وضعيتي است. لاريجاني با اشاره به اين كه اين اخطار مربوط به دستور جلسه نبود، گفت: در مورد بحث وزارت ورزش و جوانان آقاي باهنر به عنوان معاون نظارت مجلس تذكر داده و در حال پيگيري آن هستند.
وي افزود: وقتي اين كار هم تمام شده و حتما بايد وزير به مجلس معرفي شود. اما اين تذكرات و اخطارها بايد مربوط به دستور جلسه باشد. در حاشيه جلسه علني ديروز هم بحث هاي بودجه اي همچنان داغ بود. در اين ميان به گفته برخي اعضاي كميسيون تلفيق، اين كميسيون تصويب كرده كه دولت در اجراي هدفمندي يارانه ها نمي تواند به جز وجوه دريافتي ناشي از اصلاح قيمت ها، از محل ديگري براي پرداخت يارانه نقدي استفاده كند.

 



خارج از دستور

تذكر مجلس به نيروي انتظامي: مقابله با فروشندگان ماهواره را جدي تر كنيد
سخنگوي كميسيون فرهنگي از تذكرات پياپي كميسيون متبوعش به نيروي انتظامي براي مقابله جدي با فروشندگان ماهواره خبر داد.
ستار هدايت خواه سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس در گفت وگو با فارس، با بيان اين كه جمع آوري و مقابله با خريد و فروش ماهواره خلا قانوني ندارد، اظهار داشت: طبق قانون نيروي انتظامي همراه با ديگر دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي كشور براي مقابله با خريد و فروش ماهواره وظيفه مشخصي دارند.
وي با بيان اين كه ماهواره بنيان خانواده و اخلاق اسلامي انساني را خدشه دار مي كند، افزود: متاسفانه نيروي انتظامي درباره مقابله با ماهواره وظيفه خود را به درستي انجام نمي دهد و برخي ها با سوءاستفاده از عدم برخورد نيروي انتظامي اقدام به فروش ماهواره مي كنند، بسياري از كساني كه ماهواره مي خرند از عواقب بسيار بد آن مطلع نيستند.
هدايت خواه با بيان اين كه استفاده از ماهواره غيرقانوني است، گفت: كميسيون فرهنگي مجلس به نيروي خدمتگزار انتظامي براي چند بار پياپي تذكر داده است كه مقابله جدي با فروشندگان ماهواره را در دستور كار خود قرار دهد.
توزيع گيرنده هاي ماهواره اخيرا در تهران افزايش يافته است.

 



آيت الله نوري همداني خواستار شد تلاش آحاد جامعه براي اعتلاي نظام اسلامي در سال جهاد اقتصادي

آيت الله نوري همداني با اشاره به نامگذاري سال 1390 به عنوان سال جهاد اقتصادي، برداشتن گام هاي بلندتر از سوي آحاد جامعه را براي اعتلاي نظام مقدس اسلامي خواستار شد.
به گزارش رسا، آيت الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد در ديدار مسئولان و دست اندركاران بنياد مسكن و انجمن خيرين مسكن ساز استان قم، با اشاره به آموزه هاي ديني، تاكيد كرد: دين مبين اسلام يك دين فردي نيست، بلكه ديني سياسي و اجتماعي است و براي اداره جامعه در عرصه هاي مختلف برنامه دارد.
وي با اشاره به رواياتي، خدمت به مردم را داراي اجر و ثواب بسيار فراوان ذكر و اظهار داشت: هركس نفع بيشتري به جامعه برساند به همان ميزان نيز در نزد پروردگار مقرب تر است.
اين مرجع تقليد در ادامه سخنان خود به تحليل تحولات اخير در جهان، منطقه و موج بيداري اسلامي پرداخت و ابراز داشت: امروز فرهنگ انقلاب اسلامي به كشورهاي مختلف صادر شده و مردم آزاديخواه جهان از نظام مقدس اسلامي الگو گرفته و در برابر ظالمان و مستكبران قيام كرده اند.
وي با بيان اينكه ملت هاي آزاديخواه جهان امروز به انقلاب اسلامي و ملت ايران به ديده عظمت مي نگرند و چشم آزاديخواهان جهان به جمهوري اسلامي است، تاكيد كرد: امروز ملت ها از جمهوري اسلامي انتظار دارند به آنها كمك كنند.
آيت الله نوري همداني با تاكيد بر اينكه هر فردي بايد دين خود را به انقلاب اسلامي ادا كند، گفت: بنده نيز بعد از فتنه سال 88 در كشور بنا به وظيفه اي كه داشتم به استان هاي مختلف سفر كردم كه اين مسافرت ها بسيار اثرگذار بود.
وي با اشاره به سفر خود در تعطيلات نوروز به تانزانيا خاطر نشان كرد: امروز در جهان نام انقلاب اسلامي و ملت ايران با عظمت برده مي شود و ملت هاي جهان با احترام به ما مي نگرند.
اين مرجع تقليد در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به نامگذاري سال جاري از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهاد اقتصادي، تاكيد كرد: اميدواريم در اين سال توفيق پيدا كنيم و بتوانيم گام هاي بلندتري را براي اعتلا و سربلندي نظام مقدس اسلامي برداريم.

 



وزير كشور: دولت برنامه اي براي افزايش نرخ كرايه هاي حمل و نقل عمومي ندارد

مصطفي محمدنجار تاكيد كرد كه دولت برنامه اي براي افزايش نرخ كرايه تاكسي و وسايل حمل و نقل عمومي ندارد.
وي با اعلام اين مطلب و با اشاره به كمك هايي كه به شهرداري ها شده است گفت: از شوراي شهر تهران نيز انتظار داريم نرخ كرايه ها را افزايش ندهند.
وزير كشور كه با پايگاه اطلاع رساني دولت گفت وگو مي كرد اظهار داشت: در بحث حوزه حمل و نقل عمومي مانند سال گذشته كه دولت كمك هاي بسياري داشت، امسال هم به همين ترتيب خواهد بود و كمك ها تداوم دارد.
وي افزود: سياست دولت اين است كه در حوزه مترو، اتوبوس، ميني بوس و به طور كلي حمل و نقل عمومي كلان شهرها و شهرهاي ديگر نظارت كند تا حمل و نقل عمومي براي خدمت رساني بيشتر به مردم توسعه يابد.
وزير كشور در ادامه درباره افزايش و يا ثبات كرايه هاي وسايل حمل و نقل عمومي و تاكسي ها طي سال جاري اظهار داشت: كمك هاي خوبي دولت به شهرداري ها در بخش يارانه بليت و در بحث مابه التفاوت حامل هاي انرژي ارائه كرد و بنا نداريم كه كرايه ها امسال افزايشي داشته باشد.
نجار به مهمترين برنامه ها و اولويت هاي امسال كشور اشاره كرد و گفت: سياست هاي اصلي دولت طي سال جاري؛ تداوم هدفمند كردن يارانه ها و اجراي مراحل جديد آن، بحث ساماندهي مسكن، اشتغالزايي، اجراي پروژه هاي مختلف عمراني و توسعه و پيشرفت كشور است كه وزارت كشور به عنوان پيش برنده سياست هاي دولت در داخل كشور براي پيشرفت سياست و برنامه هاي دولت كمك خواهد كرد.

 



آيت الله صافي گلپايگاني: بايد در انتشار كتاب هاي ديني دقت فراواني شود

يكي از مراجع تقليد گفت: بايد در توليد و انتشار كتاب هاي ديني دقت فراواني صورت گيرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، آيت الله صافي گلپايگاني در ديدار رئيس و مديران بخش هاي مختلف دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم توجه به نحوه انتشار كتاب هاي مختلف ديني را مورد تاكيد قرار داد و افزود: نبايد هر كتابي كه عنوان ديني دارد منتشر شود، بايد در توليد و انتشار كتاب هاي ديني دقت فراواني صورت گيرد زيرا برخي آثار در ميان مردم تاثيري ندارد و تنها جنبه تكرار مطالب گذشته است.
وي خواستار برطرف شدن ضعف هاي كتاب هاي ديني شد واز دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم خواست تا در اين راه گام هاي اساسي را بردارد.
اين مرجع تقليد تبليغ را از مهم ترين رسالت ها و مسئوليت هاي روحانيت دانست و افزود: گاهي مبلغان برخي مطالبي را بيان مي كنند كه اثر چنداني در تبليغ ندارد و سبب گمراهي مردم مي شود زيرا براي مردم قابل فهم نيست، بنابراين مبلغان بايد آنچه كه در آيات و روايات آمده و مورد تاييد است را به نحو قابل فهم براي مردم بازگو كنند.
وي گفت: بايد قبول كنيم كه در تبليغ كوتاهي كرده ايم و همانگونه كه تلاش مي كنيم به عمره يا حج برويم بايد براي تبليغ دين نيز چنين تلاشي را انجام دهيم.
وي تصريح كرد: گرچه امروز برخي فرق باطل عرض اندام مي كنند ولي آنها قدرت چنداني ندارند و هياهوي آنها تنها تبليغ رسانه اي است. در چنين شرايطي بايد تمام شبهات در مسائل مختلف كه از سوي بهايي ها، مسيحي ها و وهابي ها مطرح مي شود، شناسايي و به خوبي پاسخ داده شود.
اين مرجع تقليد توجه به فعاليت هاي گروههايي كه عرفان هاي كاذب را ترويج مي كنند، تاكيد كرد: دين ما دين عقل و منطق و استدلال است و ما بايد با عقلانيت كامل و تدبير لازم در مقابل فرقه هاي ضاله ايستادگي كنيم تا بتوانيم اسلام ناب را به مردم دنيا عرضه كنيم.

 



تازه ترين ارزيابي ارتش آمريكا از برنامه هسته اي ايران منتشر شد

سرويس سياسي-
دولت آمريكا كه آخرين بار راهبرد نظامي خود را در سال 2003 منتشر كرده بود اين راهبرد نظامي را پس از 7 سال به روز كرد.
در اين راهبرد كه يك نسخه غير طبقه بندي شده از آن منتشر شده، روي 3 موضوع مبارزه با تروريسم، بازدارندگي و شكست تجاوز و تقويت امنيت منطقه اي و بين المللي تاكيد شده است.
بخش هايي از اين راهبرد كه به ايران اختصاص دارد حاوي مطالبي است كه عمدتاً تكرار تحليل هاي قبلي دولت آمريكا درباره ايران است و نشان از آن دارد كه دولت آمريكا در به روز كردن تحليل هاي خود درباره ايران همچنان دچار مشكلات جدي است.
در بخشي از اين راهبرد درباره برنامه هسته اي ايران گفته شده كه دست يابي ايران به سلاح هسته اي «فوراني» در منطقه ايجاد خواهد كرد و تا زماني كه ايران در پي ساخت سلاح هسته اي است شاخص ترين تهديد براي ثبات منطقه خواهد بود.
ايران بارها تاكيد كرده است كه برنامه هسته اي آن هيچ هدف غير صلح آميزي ندارد و آژانس بين المللي انرژي اتمي هم پس از حدود 3000 نفر روز بازرسي هرگز نه نشانه اي كه تاييدكننده وجود يك برنامه نظامي باشد در ايران يافته و نه چنين ادعايي عليه ايران مطرح كرده است. تكرار ادعاي نظامي بودن برنامه هسته اي ايران در يك سند رسمي استراتژيك دولت آمريكا نشان دهنده آن است كه آمريكايي ها به دلايل سياسي همچنان مايلند «اطلاعات غير واقعي» را مبناي تحليل هاي راهبردي خود قرار بدهند.
در اين راهبرد آمده است: «يك ايران مسلح به سلاح هسته اي قادر است در ميان دولت هايي از منطقه كه در جست وجوي توان هسته اي هستند فوراني ايجاد كند يا توانمندي هاي متعارف آنها را در اين زمينه افزايش دهد و به اين ترتيب منجر به بالا رفتن احتمال درگيري منطقه اي شود».
اين سند ادعا مي كند: « تا زماني كه ايران در پي ساخت سلاح هسته اي است همچنان شاخص ترين تهديد عليه ثبات منطقه خواهد بود و به همان ميزان، از گروه هاي مبارز در منطقه پشتيباني مي كند».
كارشناسان داخلي معتقدند واضح است كه اين سند قبل از خيزش هاي اخير منطقه نوشته شده والا بعيد بود استراتژيست هاي نظامي آمريكا همچنان بر اين موضوع تاكيد كنند كه برنامه هسته اي ايران خطر اول براي منافع منطقه اي آمريكاست. روزنامه نيويورك تايمز هفته گذشته نوشت اكنون همه آن كساني كه عقيده داشتند خطر اصلي در منطقه غني سازي اورانيوم توسط ايران است، نگاه هاي خود را به خيابان هاي منطقه دوخته اند.
در بخش ديگري از مطالب بخش ايران اين سند آمده است: «آمريكا قصد دارد موضعي مناسب اتخاذ كند تا اطمينان لازم را به شركا و متحدان خود بدهد و مانع دست يابي ايران به سلاح هسته اي شود».
بخش هاي ديگر اين سند، راهبرد نظامي آمريكا را در مناطق ديگر جهان توصيف مي كند. استراتژيست هاي نظامي آمريكا درباره موضوع مبارزه با تروريسم نوشته اند:«هدف آمريكا در مبارزه با تروريسم مختل كردن، بر انداختن و شكست القاعده در افغانستان و پاكستان و جلوگيري از بازگشت آنها به اين كشورهاست».
اين سند اضافه مي كند: «آمريكا با تهديدات دائم، شايع و رو به رشد از جانب بازيگران غيردولتي در فضا و فضاي سايبري روبروست. بايد توانمندي هايي را توسعه داد كه امكان قابل اجرا بودن عمليات را در زمان غير قابل استفاده بودن قلمروهاي مشترك فراهم مي آورد».
در اين سند درباره عراق آمده است: «آمريكا در پي شراكت طولاني مدت در عراق است. ما تمركز خود را از روي كمك به امنيت داخلي عراق برداشته و بر روي دفاع خارجي اين كشور معطوف كرده ايم».
سند راهبرد نظامي آمريكا درباره ناتو مي گويد:« ناتو مهم ترين و برجسته ترين شريك چند جانبه ما باقي خواهد ماند و باعث ادامه روابط دفاعي ما با اروپا خواهد شد».
اين سند مكمل راهبرد امنيت ملي آمريكا است كه در سال 2010 منتشر شده است. براساس اين سند ارتش آمريكا بايد حتي المقدور براي ايجاد ائتلاف تلاش كرده اما همچنين مي تواند به تنهايي براي دستيابي به اهداف تعيين شده اقدام كند.

 



پوردستان : ارتش در نقاط مرزي كشور پادگان هاي جديد مي سازد

فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به طرح تحول ساختاري اين نيرو تصريح كرد كه در آمايش جديد، يگان هاي نزاجا در تمامي مرزهاي كشور مستقر خواهند شد.
امير احمدرضا پوردستان در نشست خبري كه روز سه شنبه به منظور برگزاري رژه 29 فروردين و روز ارتش برگزار شد، گفت: پس از انقلاب اسلامي، دشمنان به اشكال مختلف به دنبال ناامن كردن كشور بودند كه ارتش با صلابت در مقابل آنها ايستاد و اولين يگان هايي كه در مقابل ارتش بعثي عراق ايستادگي كرد يگان هاي نيروي زميني ارتش بود.
پوردستان با بيان اينكه فرماندهان نيروهاي زميني ارتش مولفه هاي توان رزمي را دقيقا رصد مي كنند، گفت: با توجه به تجارب 8 سال دفاع مقدس و جنگ هاي افغانستان و وقايع پيرامون كشورمان، بررسي هايي صورت گرفته و شاهديم نيروي زميني در اوج اقتدار و آمادگي قرار دارد و از نظر نيروي انساني كه يكي از مهمترين مولفه هاي جنگ هاي آينده است در شرايط بسيار خوبي به سر مي بريم.
فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به برگزاري رزمايش يگان هاي نيروهاي زميني ارتش در روز 29 فروردين اظهار داشت: در اين رژه آخرين دستاوردها در زمينه مخابرات، جنگ الكترونيك، هواپيماهاي بدون سرنشين، سيستم هاي موشكي، ادوات زرهي بهينه سازي شده و سيستم هاي پدافند هوايي و زيرسطحي به نمايش گذاشته مي شود.
وي افزود: در صورتي كه شرايط جوي مساعد باشد در اين روز رژه هوايي جنگنده هاي نيروهاي هوايي و بالگردهاي هوانيروز را شاهد خواهيم بود. همچنين عمليات پرش base jump از روي پل قطور با ارتفاع 70 متر صورت مي گيرد.
وي همچنين در خصوص طرح تحول ساختار نيروي زميني ارتش خاطرنشان كرد: كشور ما وارد فاز جديدي از تهديدات شده و متناسب با اين تهديدات بايد تغييراتي را در نزاجا به وجود مي آورديم كه منطبق با تجارب گذشته دكترين خود را تعريف كرديم و منطبق با آن دستورالعمل هاي جديد را تعيين كرديم.
فرمانده نيروي زميني ارتش ادامه داد: در آمايش جديد يگان هاي نزاجا در تمامي مرزهاي كشور مستقر خواهند شد و در سال جاري شاهد ساخت پادگان هاي جديدي در بسياري از نقاط مرزي كشور خواهيم بود.
فرمانده نيروي زميني ارتش در بخش ديگري از سخنانش در خصوص جنگ نامتقارن و نبرد كلاسيك در اين نيرو گفت: در طول 8 سال دفاع مقدس نبرد كلاسيك را تجربه كرديم ولي بعد از جنگ اول و دوم خليج فارس بررسي هاي صورت گرفت و دكترين جديد خود را تعريف كرديم كه مطابق آن نيازها و سلاح هايي تعريف و تهيه شد.
پوردستان با بيان اينكه رزمايش هاي نيروي زميني ارتش در ادامه آموزش هاي نظري يگان هاي اين نيروست، اظهار داشت: در سال 90 دو رزمايش بزرگ براي نيروي زميني ارتش پيش بيني شده است.

 



وال استريت ژورنال: تلاش آمريكا براي قطع روابط تجاري ايران و آلمان ناكام ماند

يك روزنامه آمريكايي درخصوص تلاش هاي بين المللي براي منزوي كردن ايران تاكيد كرد كه آلمان خواسته هاي آمريكا براي بستن بانك ايران در هامبورگ را ناديده مي گيرد و حاضر به قطع روابط تجاري با ايران نيست.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمريكايي «وال استريت ژورنال»، عليرغم فشارهاي بين المللي به ويژه آمريكا، آلمان حاضر نيست فعاليت هاي بانك ايران در هامبورگ را تعطيل كند.
براساس اين گزارش، مقامات آمريكا و اتحاديه اروپا در ماههاي اخير فشارها به آلمان را افزايش داده اند تا بانك تجاري ايران و اروپا موسوم به «AG» را تعطيل كند و در 2 فوريه سال جاري ميلادي 11 سناتور آمريكايي به «گيدو وستروله» وزير خارجه آلمان نامه اي نوشتند و از دولت آلمان خواستند تا هر چه سريعتر چنين اقدامي را انجام دهد.
آمريكا اعلام كرده است كه بانك آلماني «EIH» نيز نبايد با ايران همكاري داشته باشد اما آلمان تاكيد كرده است كه هيچ فعاليت غيرقانوني انجام نمي گيرد و ايران و آلمان فعاليت تجاري كاملا قانوني انجام مي دهند.
بانك آلماني EIH در بيانيه اي اعلام كرد كه فعاليت هايش كاملا قانوني است و تحت ليسانس آلمان به فعاليت خود ادامه مي دهد.
مقامات آلماني اعلام كرده اند كه يكي از دلايل مهمي كه حاضر نيستند بانك EIH را سركوب كنند اين است كه بانك مذكور نقش مهمي را در تجارت لژيون هاي شركت هاي متوسط كشور آلمان با ايران ايفا مي كنند و چنين شركت هايي نقش مهمي در ايجاد اشتغال و اقتصاد آلمان دارند.
در ديگر خبرها نيز آمده است كه بانك مرزي هند در ماه دسامبر سال گذشته ميلادي تحت فشارهاي بين المللي در جهت منزوي كردن ايران، مكانيسم قديمي براي پرداخت پول نفت ايران از طريق اين بانك را لغو كرد.
هفته گذشته در خبرها اعلام شد كه هند در تلاش است تا بدهي ايران را از طريق بانك «EIH» هامبورگ آلمان كه وظيفه آن رسيدگي به تجارت بين المللي با شركت هاي ايراني است، پرداخت كند.
درست چند روز پس از انتشار اين خبر، آمريكا و رژيم صهيونيستي و كشورهاي هم پيمان با آمريكا، تمامي تلاش خود را به كار گرفتند تا آلمان را از رابطه تجاري با ايران منع كنند.

 



نخستين كشتي كمك هاي ايران به سومالي رسيد

نخستين كشتي كمك رسان جمهوري اسلامي ايران كه با هدف ياري رساندن به مردم محروم سومالي راهي اين كشور بود، در موگاديشو پهلو گرفته است.
به گزارش پرس تي وي از موگاديشو، كشتي امدادي جمعيت هلال احمر ايران كه حامل مقادير قابل توجهي از چادرهاي امدادي، مواد غذايي و دارو است، دوشنبه (22 فروردين) در ساحل موگاديشو پايتخت سومالي پهلو گرفته است.
دقايقي پس از ورود كشتي ايراني حامل كمك هاي بشر دوستانه براي سومالي، اين كمك ها با حضور مريم قسيم احمد وزير امور زنان و خانواده سومالي در ميان صدها نفر از زنان و كودكان محروم سوماليايي توزيع شد.
قسيم احمد ضمن ابراز خرسندي نسبت به مشاركت ايران در كمك رساني به مردم بحران زده سومالي، از اين اقدام مقامات ايراني به ويژه رهبر جمهوري اسلامي و رئيس جمهور ايران قدرداني و تشكر كرد.
وزير امور زنان و خانواده سومالي درجريان توزيع كمك هاي بشردوستانه ايران از جمله در ميان خانواده هاي بي سرپناه اين كشور، از آنان خواست تا براي عزت و سربلندي مردم ايران به درگاه خداوند متعال دعا كنند.
قسيم احمد همچنين ضمن تأكيد بر اين امر كه دولت سومالي كمك هاي ايران را به طور مستقيم در اختيار آوارگان و نيازمندان سوماليايي قرار خواهد داد، از ارسال مقادير زيادي از كمك هاي بشردوستانه ايران به اين كشور طي هفته ها و ماه هاي آتي خبر داد.
گفتني است، دفتر شبكه پرس تي وي در موگاديشو بر امر توزيع اين كمك ها در ميان مردم محروم اين كشور آفريقايي نظارت دارد.
سومالي از سال 1991 ميلادي صحنه درگيري گروه هاي رقيب بر سر قدرت بوده است و در اين درگيري ها هزاران غير نظامي كشته و بيش از يك ميليون نفر آواره شده اند.
همچنين بيش از 5/1 ميليون نفر از جمعيت اين كشور براثر اين درگيري ها آواره شدند كه تنها بيش از 300 هزار تن از آنان در موگاديشو اسكان يافته اند.

 



درخواست وزير خارجه لبنان از ايران براي كمك به اتباع لبناني در ساحل عاج

وزير امور خارجه لبنان كمك هاي بيش تر ايران براي بازگرداندن لبناني هاي مقيم ساحل عاج را خواستار شد.
به گزارش خبرگزاري ها، علي الشامي در گفت وگو با شبكه OTV لبنان با اشاره به اعلام آمادگي ايران براي كمك به لبناني هاي مقيم ساحل عاج براي انتقال به بيروت، بيان كرد: امروز سه شنبه دو هواپيما لبناني هاي را از ابيجان به بيروت منتقل خواهند كرد.
وي در ادامه از ايران به دليل كمك هايي كه در زمينه خروج لبناني ها از ساحل عاج انجام داد، قدرداني كرد و گفت كه روز شنبه تماس هايي را از سوي مسئولان ايراني داشته است كه طي آن، آن ها كمك هايي را در اين زمينه پيشنهاد دادند و قرار شد روز سه شنبه ايران هواپيمايي را براي انتقال لبناني ها اعزام كند.
الشامي در ادامه «كمك هاي بيش تر» ايران را در اين باره خواستار شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14