(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 24 فروردین 1390- شماره 19900

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
برنده كيست؟ (يادداشت روز)
انتخابات مجلس نهم اسفند 90 برگزار مي شود
تلگراف (گفت و شنود)
سلطانيه: آژانس حق بازرسي از مركز قطعه سازي سانتريفيوژ «تابا» را ندارد
پيشرفت هاي چشمگير برنامه هسته اي ايران حملات سايبري را خنثي كرده است
عباسي خبر داد آغاز مرحله نصب و راه اندازي تجهيزات توليد سوخت رآكتور تهران در مجتمع اصفهان
به دليل انتشار خبري در سايت اين سازمان دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي از ايران عذرخواهي كرد
اين كلاهبردار 1200 ميليارد توماني كيست؟! (خبر ويژه)
همذات پنداري اصلاح طلبان فراري با سازمان تروريستي منافقين (خبر ويژه)
سيستم شكننده آل سعود خواب از چشمان ملك عبدالله ربوده است (خبر ويژه)
گرفتار توهم شديم درست! اما ديگه اين قدر هم ببعي نيستيم (خبر ويژه)
كيهان و خوانندگان



برنده كيست؟ (يادداشت روز)

تحولات منطقه اكنون با شتابي بسيار بيشتر از آنچه كه حتي دورانديش ترين تحليلگران پيش بيني مي كردند در حال پيش روي است. سوالي كه اكنون بسياري از تحليلگران و حتي اعضاي جامعه اطلاعاتي در بسياري از كشورهاي منطقه از خود مي پرسند اين است كه سمت و سوي كلي تحولات چيست و نهايتا چه كسي برنده اين بازي بزرگ خواهد بود؟ بيرون كشيدن يك پاسخ سرراست به اين سوال از دل انبوه تحولات پيچيده منطقه حقيقتا بسيار دشوار است اما غير ممكن نيست. اين يادداشت فقط يك گام ابتدايي است در اين مسير.
اجازه بدهيد با يك تذكر شروع كنيم، تذكري كه از ديد غربي ها بسيار مهم است اما عموما در غوغاي رسانه اي گم مي شود. آن تذكر اين است كه به ياد بايد داشت درست است كه تونس كشوري است كه به مثابه يك چشمه براي به راه افتادن سيل خيزش هاي مردمي در منطقه عمل كرد اما آنچه اكنون در تونس مي گذرد و نتيجه اي كه نهايتا حاصل خواهد شد واجد اهميت راهبردي چنداني از حيث سمت وسوي تغييرات ژئوپلتيك منطقه نيست. عين اين موضوع درباره ليبي هم صادق است. شدت منازعه در ليبي اكنون از هر جاي ديگري در منطقه بيشتر است -در هيچ كدام از كشورهاي منطقه انقلاب هاي نرم به يك جنگ يا به اصطلاح يك منازعه پر شدت تبديل نشده است- ولي ماندن يا رفتن قذافي حداكثر ارزشي كه خواهد داشت ، پاك شدن يا نشدن زمين از لوث وجود يك ديوانه خونخوار است و «جهت» حركت تحولات در منطقه را تعيين نمي كند. اصطلاحا اينطور مي توان گفت كه تونس و ليبي كشورهايي هستند كه دامنه تاثير تحولات آنها به مرزهاي دروني شان محصور مي ماند و توان تعيين كنندگي آنها و قدرت تاثير سياسي شان در خارج از مرزهاي خود به شدت محدود است. بنابراين تلاش براي ارائه يك تحليل از سمت و سوي كلان تحولات منطقه از طريق تمركز در آنچه در ليبي و تونس مي گذرد، هرگز به نتيجه اي واقع نما نخواهد رسيد. در عوض، 3 كشور بحرين، مصر و عربستان از اين جهت وضعيتي كاملا متفاوت دارند و تاثير منطقه اي تحولات آنها شايد بيشتر از دگرگوني باشد كه در داخل مرزهاي خود ايجاد مي كنند.
از مصر شروع كنيم. پيروزي انقلاب مصر در روز 22 بهمن، ارزش نماديني به تحولات اين كشور بخشيد كه همچنان پابرجا مانده است. مهم ترين سوال درباره تحولات مصر كه اكنون برخي ذهن ها را به خود مشغول كرده اين است كه آيا اين درست است كه آمريكايي ها توانسته اند از شوك غافلگيري اوليه خارج شوند و مديريت تحولات را به دست بگيرند؟ خود آمريكايي ها مايلند اينطور جا بيفتد كه اكنون آنها مديريت صحنه مصر را در دست دارند. اوباما كه حدود يك هفته است مبارزات انتخاباتي خود را شروع كرده به شدت نياز دارد بگويد او يك كارتر ديگر نيست كه از دست دادن متحدي به نام ايران در سال 1979 باعث شد جزو معدود روساي جمهور يك دوره اي آمريكا باشد. اما واقعيت چيست؟ واقعيت به طور بسيار فشرده اين است كه آمريكايي ها از ارتش مصر توقع داشتند همه چيز را براي آنها سر و سامان بدهد و بويژه در دو حوزه پاسدار منافع آمريكا باشد: نخست اينكه اجازه كانديدا شدن افرادي را كه گرايش هاي شناخته شده ضد آمريكايي و ضد اسراييلي دارند در انتخابات مجلس اين كشور ندهد و دوم، مسئله پايبند ماندن يا نماندن به پيمان هاي استراتژيك با آمريكا و اسراييل بويژه پيمان كمپ ديويد را در صلاحيت خود نگه دارد. آيا ارتش مصر توانسته اين توقعات را برآورده كند؟
تشكيل احزاب سياسي جديد در مصر كه طبعا مهم ترين بازيگران انتخابات آينده مجلس اين كشور و به تبع آن سازندگان دولت آينده خواهند نشان دهنده اين است كه روند تحولات در مصر نه تنها توسط آمريكا مديريت نمي شود بلكه حتي در جهت منافع آنها نيز پيش نمي رود. نخستين و تنها حزبي كه در مصر پس از پيروزي انقلاب مردم تشكيل شد حزب الوسط است كه مجموعه اي از نيروهاي به شدت ضد آمريكايي و هوادار حاكميت اسلامي مانند محمد مهدي عاكف در آن عضويت دارند. حدس زده مي شود كه اين حزب به همراه بقيه نيروهاي اخوان المسلمين نقشي اساسي در تحولات آينده مصر داشته باشد كه هيچ نيرويي قادر به جلوگيري از آن نيست. علاوه بر اين، مشكلي كه آمريكايي ها با آن روبرو هستند اين است كه جوانان مصري مهم ترين عامل حركت خود را تحقيري مي دانند كه از جانب مبارك تحمل كرده اند و به هيچ وجه حاضر به فراموش كردن نقشي كه آمريكا در حمايت از مبارك داشت نيستند. جوانان مصري مي دانند آمريكا تنها زماني تصميم به قطع حمايت از مبارك گرفت كه دانست خشم مردم فرونشاندني نيست و مبارك بايد برود. جالب است كه داليا مجاهد مشاور امور اسلامي باراك اوباما هم در گفت وگويي كه روز 12 آوريل (23 فروردين) با الشرق الاوسط انجام داده دقيقا همين تحليل را تاييد مي كند. مجاهد مي گويد: «بعد از اينكه مردم مصر به جهان ثابت كردندكمتر از دمكراسي كامل را نخواهند پذيرفت آمريكا يقين پيدا كرد كه قدرت اينده براي مردم است و مجبور شد انقلاب مصر را تاييد كند چرا كه به نفعش نبود، مردم اين كشور احساس كنند آمريكا در كنار ديكتاتور ايستاده است». بنابراين در اين باره تقريبا اطمينان وجود دارد كه دولت بعدي در مصر در اختيار هر كسي باشد تداوم روابط قبلي با آمريكا امكانپذير نيست.
وضع در مورد اسراييل از اين هم بدتر است. شايد در مورد نحوه مناسبات با آمريكا بتوان پيش بيني كرد كه اندك تعديل هايي در موضع مصري ها ايجاد شود اما در مورد اسراييل تمامي جناح هاي اپوزيسيون اتفاق نظر دارند كه نرمشي در كار نخواهد بود و خصوصا در مورد مسئله غزه بايد هر چه زودتر تحولي بنيادين ايجاد شود. راز سردرگمي و عصبانيتي كه اين روزها گريبان صهيونيست ها را گرفته هم احتمالا همين است. شائول موفاز رئيس كميته روابط خارجي كنيست مي گويد: «آنچه در منطقه خاورميانه اتفاق مي افتد براي آمريكايي ها مسئله منافع و سياست است اما براي ما مسئله زندگي است». بدتر از همه اين است كه اسراييلي ها مي بينند در مقابل اين همه بلايي كه به يكباره در حال نازل شدن بر سر آنهاست كار چنداني هم از دستشان بر نمي آيد. يكي از مقام هاي امنيتي اسراييل كه منابع غربي نامش را به عادت هميشگي فاش نكرده اند مي گويد اسراييل به خوبي فهميده كه يك «هدف منفي بزرگ» در منطقه است، در نتيجه هر تحركي كه براي حمايت از بازيگراني خاص انجام دهد مستقيما و فورا به ضرر آن بازيگران و خودش تمام خواهد شد.
تنها ابزاري كه براي آمريكايي ها مانده اين است كه تهديد كنند كمك هاي مالي خود را به مصر قطع خواهند كرد. اما با اطلاعاتي كه اكنون منتشر شده و دهان به دهان در ميان مصري ها مي گردد اين هم چندان نگران كننده نيست. مصري ها مي دانند درست است كه آمريكا كمك هايي به دولت مبارك مي كرده ولي چيزي از اين كمك ها به مردم نمي رسيده و بخش عمده آن در قالب خريد نظامي دوباره به جيب آمريكا باز مي گشته است. به عنوان نمونه مصر در 3 دهه گذشته چيزي حدود 36 ميليارد دلار كمك مالي از آمريكا دريافت كرده و در فهرست دريافت كنندگان كمك هاي آمريكا رتبه دوم را داشته است. اما همواره بخش عمده اين كمك ها نظامي بوده و هرگز روي زندگي اقتصادي مردم عموما فقير اين كشور اثر مثبت نداشته است. مثلا در سال 2010 از 5/1 ميليارد دلار كمكي كه مصر از آمريكا دريافت كرده 3/1 ميليارد دلار آن كمك نظامي بوده فقط 250 ميليون دلار صرف بهبود وضع اقتصادي اين كشور شده است.
بنابراين به سادگي مي توان نتيجه گرفت درست است كه مردم مصر ديگر در ميدان التحرير چادر نزده اند اما آگاهي آنها چنان رشد كرده كه اگر لازم باشد براي پي گيري اهداف انقلاب خود در مقابل ارتش هم خواهند ايستاد همچنان كه يكي دو روز قبل ايستادند و بلافاصله هم نتيجه گرفتند.
اما در مورد بحرين و يمن بايد يك تحليل تركيبي ارائه كرد. از نظر آمريكا مهم ترين جنبه اهميت تحولات اين دو كشور تاثيري است كه بر عربستان خواهد گذاشت و انرژي كه هرگونه پيروي احتمالي انقلابيون در اين دو كشور به مردم ناراضي عربستان تزريق خواهد كرد. به عبارت ديگر، علاوه بر مسائلي كه اختصاصا به خود اين دوكشور مربوط مي شود، آمريكايي ها تحولات بحرين و يمن را اساسا از منظر امنيت عربستان تحليل مي كنند. علت ناشكيبايي حيرت انگيز آمريكا و عربستان در مقابل درخواست هاي كاملا مسالمت جويانه مردم بحرين چيزي جز اين نبود كه تصور مي كردند اگر انقلابيون در بحرين به آنچه مي خواهند برسند نوبت بعدي از آن عربستان است. راهبردي كه آمريكايي ها با مشاركت عربستان در بحرين در پيش گرفتند اين بود كه با تبديل كردن قيام مردم به فتنه طائفه اي انرژي حركت را بگيرند و از گسترش پيدا كردن آن به بقيه اعضاي شوراي همكاري خليج فارس خصوصا عربستان جلوگيري كنند. اما بحراني كه اكنون آمريكايي ها با آن روبرو هستند اين است كه دقيقا همان تاثيري را كه آنها تصور مي كردند بحرين بر عربستان خواهد داشت (و سعي كردند آن را مهار كنند كه البته نتوانسته اند) يمن هم خواهد داشت با اين تفاوت كه در يمن اولا روشن است كه عبدالله صالح رفتني است و ثانيا امكان تبديل نهضت مردم به فتنه طائفه اي در اين كشور وجود ندارد چرا كه در آنجا اغلب معترضان سني و داراي پيوندهاي عميق با همسايگان شرقي خود در عربستان هستند. بنا براين اعتبار اين گزاره كه «نوبت بعدي از آن عربستان است» دست نخورده باقي مانده است.
نتيجه اين است كه آمريكايي ها نه تنها نتوانسته اند تحولات منطقه را كنترل كنند بلكه عمق خسارت هاي وارد به آنها هر روز بيشتر مي شود. خاورميانه ديگر هرگز به معناي مصطلح در دهه اول هزاره سوم آمريكايي نخواهد شد اما اينكه نسخه جايگزين كجاست سوالي است كه پاسخ آن را ديروز دان مريدور وزير امور سازمان هاي اطلاعاتي اسراييل داد: «همه خاورميانه به سمت ايران در حركت است».
مهدي محمدي

 



انتخابات مجلس نهم اسفند 90 برگزار مي شود

معاون سياسي وزير كشور خاطرنشان كرد كه انتخابات مجلس نهم در اسفند ماه سال جاري برگزار خواهد شد.
سيدصولت مرتضوي معاون سياسي وزير كشور با تأكيد بر اينكه تاريخ دقيق برگزاري انتخابات مجلس نهم پس از انجام رايزني هاي نهايي با شوراي نگهبان اعلام خواهد شد، گفت: در صورت برگزاري انتخابات مجلس در اسفند ماه، مراحل اوليه برگزاري اين انتخابات و صدور اطلاعيه ها از سوي وزارت كشور از ارديبهشت ماه آغاز خواهد شد.
وي در خصوص اقدامات اين وزارتخانه براي برگزاري انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: وزارت كشور اكنون در حال آماده سازي مقدمات برگزاري انتخابات مجلس نهم به نحو مطلوب است اما زمان برگزاري اين انتخابات هنوز نهايي نشده است.
معاون سياسي اين وزارتخانه خبرهاي منتشره درباره برگزاري انتخابات مجلس نهم در 12 اسفند ماه سال جاري را غيرصحيح دانست؛ اما در عين حال خاطرنشان كرد كه اين انتخابات در اسفندماه برگزار مي شود.
مرتضوي گفت كه تاريخ دقيق برگزاري اين انتخابات ظرف 20 روز آينده تعيين خواهد شد.
تشكيل كميته مشترك براي برگزاري انتخابات رايانه اي
در همين حال، مديركل دفتر انتخابات وزارت كشور از تشكيل كميته مشترك شوراي نگهبان و وزارت كشور براي بررسي برگزاري رايانه اي انتخابات دور نهم مجلس خبر داد.
حسن علي نوري كه در خصوص اقدامات وزارت كشور براي برگزاري انتخابات نهمين دور مجلس شوراي اسلامي با فارس، گفت وگو مي كرد، با بيان اينكه برگزاري رايانه اي اين انتخابات منوط به تاييد شوراي نگهبان است، گفت: وزارت كشور آمادگي دارد كه تمام مراحل انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي رابه صورت رايانه اي برگزار كند.
وي از تشكيل كميته مشترك شوراي نگهبان و وزارت كشور براي بررسي برگزاري رايانه اي انتخابات خبر داد و تأكيد كرد: اينكه چه مراحلي از انتخابات به صورت رايانه اي برگزار شود، بستگي دارد تا چه ميزان در كميته مشترك با شوراي نگهبان به توافق برسيم.
مديركل دفتر انتخابات وزارت كشور در تشريح فعاليت هاي كميته مشترك وزارت كشور و شوراي نگهبان يادآور شد: مراحل برگزاري رايانه اي انتخابات همچون؛ ثبت نام نامزدهاي انتخابات، ثبت نام شركت كنندگان، مرحله شمارش آرا، مرحله اعلام نتايج آرا و غيره از جمله مباحثي است كه در اين كميته مشترك مورد بررسي قرار مي گيرد و بستگي دارد كه به تاييد شوراي نگهبان برسد كه در اين صورت وزارت كشور آمادگي دارد اين مراحل را به صورت رايانه اي برگزار كند.
نوري در خاتمه مجدداً از آمادگي وزارت كشور براي برگزاري همه مراحل انتخابات به صورت رايانه اي خبر داد و خاطرنشان كرد كه برگزاري هريك از مراحل انتخابات به صورت رايانه اي منوط به تأييد شوراي نگهبان است.

 



تلگراف (گفت و شنود)

گفت: گروه هاي ضد انقلاب از اينكه در پي تحولات منطقه ديگر آمريكايي ها به آنها توجهي ندارند، دچار افسردگي شديد شده اند.
گفتم: آمريكا و اروپا و اسرائيل به خاطر انقلاب هاي اسلامي منطقه موجوديت خودشان را در خطر مي بينند و معلوم است كه به اين اجق وجق ها توجهي نمي كنند.
گفت: يكي از كاربران فيس بوك خطاب به دولت آمريكا نوشته است ؛«پس چه شد آن همه حمايت از اپوزيسيون و قربان صدقه اي كه براي ما مي رفتي»؟!
گفتم: يارو بعد از مدتي بي محلي از طرف اين و آن يك تلگراف دريافت كرد كه در آن نوشته شده بود؛ «تو نور چشم من هستي» اما وقتي به امضاي فرستنده نگاه كرد از عصبانيت خشكش زد. تلگراف را يك «موش كور» فرستاده بود!

 



سلطانيه: آژانس حق بازرسي از مركز قطعه سازي سانتريفيوژ «تابا» را ندارد

نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت كه طبق معاهده NPT الزامي براي بازرسي آژانس از قطعه سازي هاي سانتريفيوژ و از جمله مركز قطعه سازي «تابا» نيست.
به گزارش فارس، علي اصغر سلطانيه سفير و نماينده دائم كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي در حاشيه نشست بررسي روند برنامه هسته اي ايران كه در دانشگاه خواجه نصير طوسي برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا از نظر قانوني آژانس مي تواند از مركز قطعه سازي«تابا» كه به توليد قطعات سانتريفيوژ مي پردازد (اخيراً منافقين جنجال سازي در مورد آن داشتند) بازديد داشته باشد، گفت: خير، قطعه سازي جزو تعهدات پادمان جامع NPT نمي باشد، طبق اين معاهده الزامي براي بازرسي ها از قطعه سازي هاي سانتريفيوژ نيست.
وي تأكيد كرد كه فقط سانتريفيوژها بايد بازرسي شوند كه به صورت روتين اين كار انجام مي شود و ما متعهدانه به همكاري خود با آژانس ادامه مي دهيم. زماني بازرسان داوطلبانه بازديدهايي داشتند، ولي الآن ديگر وضع به اين صورت نيست و در هيچ جاي ديگر معاهده پادمان نوشته نشده كه بازرسان بايد از قطعه سازي هم بازرسي كنند.
سلطانيه درباره دور بعدي مذاكرات ايران و 1+5 نيز اظهار داشت: ايران همواره آماده مذاكرات بدون پيش شرط بوده و همان طور كه آقاي جليلي هم تأكيد كردند، حق غير قابل انكار ما بايد به رسميت شناخته شود و براي مذاكرات يك اصلي است و آن اينكه نبايد تقابلي وجود داشته باشد و فضا بايد فضاي همكاري باشد.
 



واشنگتن پست اعتراف كرد
پيشرفت هاي چشمگير برنامه هسته اي ايران حملات سايبري را خنثي كرده است

روزنامه غربي واشنگتن پست طي گزارشي بر پيشرفت چشمگير برنامه هسته اي كشورمان و دفع حملات سايبري به علت اين پيشرفت هاي هسته اي تاكيد كرد.
واشنگتن پست در مقدمه اين گزارش نوشت: مقامات ايراني از پيشرفت هاي قابل توجه در زمينه برنامه هسته اي خود خبر مي دهند و مقامات غربي و كارشناسان بر اين باورند كه اين پيشرفت ها مي تواند حملات سايبري را دفع كند.
دانشمندان انرژي هسته اي ايران طي روزهاي اخير از آزمايش موفقيت آميز سانتريفيوژهاي پيشرفته براي غني سازي اورانيوم خبر مي دهند و اين پيشرفت ها نشان مي دهد كه اين كشور آمادگي لازم را براي تسريع در توليد اورانيوم غني سازي شده بدست آورده است.
اين روزنامه آمريكايي در ادامه مي نويسد: مقامات ايراني با اعلام اين پيشرفت ها نشان دادند اين ايده كه برنامه هسته اي اين كشور با يك ويروس كامپيوتري از كار افتاده و تاسيسات غني سازي اورانيوم دچار اختلال شده، اشتباه است.
به گزارش «مهر»، واشنگتن پست در ادامه به نگراني بي دليل غربي ها درباره برنامه هسته اي ايران مي پردازد و مي نويسد: ايراني ها در سال هاي اخير به آزمايش سانتريفيوژهاي پيشرفته پرداختند و كارشناسان بر اين باورند كه دستگاه هاي جديد بسيار پيچيده تر و كارآمدتر از دستگاه هايي هستند كه ايران قبلا استفاده كرده و هم اكنون تاسيسات نطنز داراي بيش از 800 سانتريفيوژ براي غني سازي اورانيوم و سوخت رآكتورهاي هسته اي است.
اين گزارش در حالي منتشر مي شود كه اخيرا «رونالد برگس» رئيس آژانس اطلاعات دفاعي آمريكا اذعان كرده تحريم شوراي امنيت عليه برنامه هسته اي ايران، غني سازي اورانيوم اين كشور را متوقف نكرده است.
رونالد برگس تاكيد كرده است: تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل عليه برنامه هسته اي ايران عمليات رآكتور هسته اي آب سنگين اراك يا نصب سانتريفيوژهاي بيشتر در تاسيسات نطنز را كه مي تواند براي غني سازي اورانيوم موردنياز باشد، آهسته نكرده است.

 



عباسي خبر داد آغاز مرحله نصب و راه اندازي تجهيزات توليد سوخت رآكتور تهران در مجتمع اصفهان

رئيس سازمان انرژي اتمي از آغاز مراحل نصب و راه اندازي تجهيزات مربوط به توليد سوخت راكتور تحقيقاتي تهران خبر داد.
دكتر فريدون عباسي در گفت وگو با ايرنا در اين باره گفت: غني سازي سوخت مورد نياز اين رآكتور در سطح 20درصد در دو زنجيره سانتريفيوژ در نطنز در حال انجام است و توليد سوخت در اين سطح از غني سازي تا ميزان مورد نياز رآكتور تهران ادامه خواهد داشت.
معاون رئيس جمهوري با اشاره به اين كه UF6 توليد شده در نطنز نيازمند طي فرآيند تبديل به صفحه سوخت مناسب رآكتور تهران است گفت: تجهيزات مورد نياز براي انجام اين فرآيند و توليد مجموعه سوخت به تعداد مورد نياز در حال نصب و راه اندازي است.
وي خاطرنشان كرد:كه صفحه سوخت با مواد مشابه پيش از اين ساخته شده است و از نظر مكانيكي، مشكلي در ساخت سوخت رآكتور تهران نداريم.
رئيس سازمان انرژي اتمي با اشاره به پايان مرحله تحقيقاتي توليد صفحات سوخت افزود: هم اكنون فعاليت ها در زمينه بسته بندي سوخت در غلاف با فلز اصلي (زيركونيوم) در حال انجام است كه مراحل پاياني خود را در جهت عملياتي شدن مي گذراند.
عباسي درباره زمان توليد اين سوخت نيز گفت: زمان توليد سوخت مي تواند شهريور ماه سال جاري باشد؛ اگر چه رآكتور تهران اولويت جاري سازمان انرژي اتمي است اما نبايد فرايند راه اندازي رآكتور IR40 اراك را به تاخير بيندازيم و در عين حال بايد برنامه ريزي و فعاليت لازم براي آماده سازي سوخت مورد نياز نيروگاه بوشهر در آينده را نيز داشته باشيم.
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران همچنين فرايند توليد داخل سوخت نيروگاه اتمي بوشهر كه هم اكنون با سوخت روسي در حال راه اندازي است را در مراحل اوليه خواند و گفت: سوخت مورد نياز اين نيروگاه اتمي در سطح غناي 3 تا 5 درصد است و متفاوت با سوخت رآكتور تهران با غناي تا 20درصد و يا سوخت UO2 طبيعي سراميكي است كه خط توليد آن در روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد.
وي ادامه داد: سوخت نيروگاه آب سبك بوشهر همچنين با سوخت مخصوص رآكتور IR40 اراك كه با آب سنگين كار مي كند متفاوت است.

 



به دليل انتشار خبري در سايت اين سازمان دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي از ايران عذرخواهي كرد

دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي در تماس تلفني با وزير امور خارجه كشورمان از مطالب خلاف واقع منتشر شده در سايت اين سازمان عليه جمهوري اسلامي، عذرخواهي كرد.
در پي درج مطالب منتسب به اكمل الدين احسان اوغلو دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي در پايگاه اينترنتي آن سازمان كه در آن مطالب خلاف واقعي را متوجه جمهوري اسلامي ايران كرده بود، اكمل الدين احسان اوغلو در تماس تلفني با علي اكبر صالحي مطالب منتسب به خود را رد كرد.
وي با اعلام اين مطلب كه اين امر در غياب وي در جده و بدون هماهنگي با او درج شده است، از اين رويداد عذرخواهي كرد و اظهار داشت كه بلافاصله دستور حذف اين مطلب از پايگاه اينترنتي سازمان را صادر و در همان ساعات اوليه مطلب مزبور از وب سايت سازمان برداشته شده است.
سايت سازمان كنفرانس اسلامي كه ظاهراً زير نظر سعودي هاست اخيراً در مطلبي ايران را به دخالت در حوادث بحرين و يمن متهم كرده بود.

 



اين كلاهبردار 1200 ميليارد توماني كيست؟! (خبر ويژه)

چند روز پس از افشاي نام و سوابق يك بدهكار بزرگ شبكه بانكي كشور، همچنان سكوت در قبال اين خبر ادامه دارد و بخش هاي مربوطه اجرايي كه وظيفه شفاف سازي و اطلاع رساني را دارند، ترجيح داده اند درباره اين خبر، سكوت كنند.
هفته نامه «9 دي» اخيرا در خبري اعلام كرد يك بدهكار بزرگ به شبكه بانكي كشور كه اين نشريه رقم بدهي او را 1200ميليارد تومان عنوان كرده بود، صاحب 30درصد سهام بانك گردشگري (بانك تازه تاسيس متعلق به نزديكان مشايي) و 34 درصد از سهام بانك سامان است.
بنابر اين گزارش، «تنها دارايي اين فرد در سالهاي گذشته يك سوله بوده كه به عنوان انبار و كارهاي كوچك صنعتي استفاده مي كرده است. وي به تدريج از طريق ارتباط هاي مختلف دولتي به ثروت كلاني دست پيدا مي كند، به طوري كه گفته مي شود جزو 10سرمايه دار برتر كشور است. وي با هماهنگي بقايي توانسته است تا پوشش خطوط هواپيمايي (آتا) را بگيرد. وي در كارخانه هاي فولاد نيز سهام دارد.» در عين حال، نهادهايي مانند بانك مركزي و يا بانكهاي گردشگري و سامان كه در اين خبر از آنها نام برده شده بود، تاكنون، علي رغم بازتاب وسيع خبر، واكنشي نشان نداده اند.
پايگاه خبري «رجانيوز» در واكنش به خبر «9دي» نوشت: بخش هاي مرتبط بايد پاسخگو باشند كه چرا در حالي كه دولت بارها به ويژه در يك سال اخير بر برنامه ريزي براي وصول مطالبات معوق بانكها تاكيد كرده و جلسات متعددي از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي نيز به همين موضوع اختصاص داده شده، فردي مي تواند در عين اينكه يكي از بزرگترين بدهكاران به شبكه بانكي كشور و در واقع بيت المال است، دارنده بيش از 30درصد سهام دو بانك خصوصي نيز باشد. اين در حالي است كه رئيس جمهور سال 85 در دولت نهم در جريان يكي از سفرهاي استاني خود از دو نفر ياد كرد كه براي پرداخت بدهي ميلياردي خود، از بانكهاي ديگر وام هاي سنگين گرفته بودند و همين نمونه تا ماهها به عنوان يكي از نشانه هاي جديت دولت در برخورد با بدهكاران كلان يا همان كلاهبرداران شبكه بانكي مطرح بود.
جالب اينكه، برخي رسانه ها خاطرنشان كرده اند فردي كه خودروي قديمي پژو 504 رئيس جمهور را در جريان مزايده سال گذشته خريداري كرد، همين بدهكار بانكي و صاحب سهام دو بانك خصوصي بوده است.
اين خودرو در مزايده سازمان بهزيستي پس از هفته ها به فروش رسيد و در حالي كه در روزهاي اول گفته مي شد انتظار مي رود با توجه به محبوبيت احمدي نژاد در منطقه و كشورهاي حاشيه خليج فارس، يك خريدار خارجي از اين كشورها براي خريد خودرو اقدام كند، در نهايت اعلام شد كه يك ايراني كه خواسته نامش فاش نشود، آن را به رقم دو ميليارد و500 ميليون تومان خريده است.
در جلسه مزايده خودرو، فردي كه خود را به خبرنگاران محمود ايساري وكيل شركت خريدار خودرو معرفي كرد، گفت كه «موكلش» براي اين كار علاقه «شخصي» به احمدي نژاد و همچنين روحيه استكبارستيزي و صهيونيستي ستيزي وي را درنظر داشته است.
با اين حال، اعلام نشد چه كسي يا چه شركتي اين خودرو را خريده است و اگر اين شخص يا شركت داراي چنين روحيه استكبارستيزي است آيا محل بهتري براي هزينه پولش واقعا نمي توانسته پيدا بكند، آيا مي توان باور كرد پول حلالي كه با زحمت فرد يا افرادي به دست آمده باشد به همين راحتي صرف خريدي شود كه هيچ عايدي براي خريدارش نداشته باشد.
گفته مي شود بحث خريد اين خودرو يك موضوع حاشيه اي براي ايجاد حاشيه امن در بازپرداخت نكردن بدهي كلان بانكي بدون اطلاع رئيس جمهور و با طراحي برخي افراد مشكوك و نفوذي بوده است.
در حالي كه رئيس جمهور محترم بر ريشه كني ربا و اصلاح نظام بانكي در سال 1390 تاكيد ورزيده است و اين اقدام در صورت انجام به موفقيت بزرگي در كنار موفقيت طرح هدفمندي يارانه ها تبديل خواهد شد، انتظار مي رود مسئولان محترم و مربوطه دولت، در قبال خبر ياد شده سكوت نكنند و با پيگيري ماجرا و سپردن مفسد اقتصادي مورد اشاره به دست عدالت، از توهم پراكني دشمنان نسبت به سلامت اقتصادي دولت جلوگيري كنند.
گفتني است كيهان بارها به طور مستند نسبت به نفوذ برخي نان به نرخ روزخورها كه در سايه رئيس جمهور محترم پنهان شده اند هشدارهاي دلسوزانه داده است و متاسفانه حلقه نفوذي مورد اشاره همواره به جاي پاسخگويي به مستندات كيهان، از شخصيت رئيس جمهور براي رد گم كردن سوءاستفاده كرده است.



 



همذات پنداري اصلاح طلبان فراري با سازمان تروريستي منافقين (خبر ويژه)

پرونده گروهك تروريستي منافقين تبديل به اسباب شرمندگي ساير محافل اپوزيسيون ضد انقلاب شده است.
به دنبال اصرار اين گروهك به حفظ پادگان اشرف در شمال بغداد و عدم اطاعت از دستور دولت عراق جهت تخليه آن كه به درگيري انجاميد، سازمان تروريستي ياد شده تلاش رسانه اي وسيعي را به همراه برخي رسانه هاي غربي انجام داد تا ضمن مظلوم نمايي، سوابق سياه گذشته را به فراموشي بسپارد.
همزمان برخي گروهك ها نظير سلطنت طلبان (رضا ربع پهلوي)، حزب دموكرات، فدائيان خلق، حزب توده و شماري از وابستگان، جبهه ملي و ملي مذهبي به حمايت پر از تناقض از منافقين پرداختند و نسبت به نقض حقوق بشر ابراز نگراني كردند. آنچه در اين ميان جالب بود همراهي توأم با احتياط اصلاح طلبان فراري با اين موج حمايت از تروريست ها بود. به غير از سايت جرس وابسته به كديور و مهاجراني، شبه اصلاح طلباني نظير فريبا داودي مهاجر، علي افشاري، روزبه ميرابراهيمي، مجيد محمدي، اميرحسين گنج بخش، سعيد قاسمي نژاد، مهدي اميني و محمد صادقي نيز از منافقين ابراز حمايت كرده و در عين حال مدعي شده اند اين فارغ از پرونده و سوابق سازمان ياد شده است!
با وجود اين تحرك شرم آور، مروري بر برخي مطالب رسانه هاي ضد انقلاب نشان مي دهد كه آنها نيز معتقدند منافقين به اعتبار سوابق جنايت و ترور عليه دو ملت ايران و عراق، هيچ توجيهي براي ادامه حضور در پادگان نظامي اشرف ندارند و آخرين بقاياي رژيم جنايتكار صدام هستند كه بايد پاكسازي شوند.
در اين باره سايت گويانيوز در كنار چندين مطلب حمايتي خاطر نشان كرده است: جنبش سبز چگونه مي تواند از سازمان مجاهدين [منافقين]حمايت كند؟ روش هاي آنها كجا با شعار مبارزه با خشونت سازگاري دارد؟ آنها بودند كه پس از اختلاف با حكومت اسلحه برداشتند و آتشي برافروختند كه دامنگير بسياري شد. پس از آن، با عزيمت به عراق، در حالي كه اين كشور در جنگي خانمانسوز با ايران بود در پناه و ياري ديكتاتور ديوانه آن سامان قرار گرفتند. هيچ فرزند خلفي در خانه دشمن نمي نشيند و بر خانه پدري سنگ نمي زند. مبارزه با حكومت دليلي ناموجه براي همبستگي با دشمن وطن و تماميت ارضي ايران بود. در پناه نيروهاي بيگانه جنگيدن و فرزندان ايران را هدف گلوله هاي خويش ساختن، راه رسيدن به آزادي نبود. بدينگونه بود كه سازمان مجاهدين مورد خشم ملت ايران قرار گرفت و اين نه بدليل تبليغات جمهوري اسلامي، كه به حس وطن پرستي ايرانيان است كه خويش به دشمن نمي سپارند. آنچه بر اعمال ناصواب سران اين گروه افزود، همان عمليات مرصاد يا فروغ جاويدان است. اين عمليات كه با چتر حمايتي صدام و پس از پذيرفتن قطعنامه صورت گرفت، في نفسه عملي غير اخلاقي و مذموم و مخالف با حس وطن پرستي يك ايراني غيرتمند بود. مجاهدين نه تنها باز به روي هموطن خويش تيغ كشيدند، بلكه هزاران نفر از طرفداران خويش را فداي اغراض سياسي خويش كردند.
گويانيوز تاكيد مي كند: «ترديدناپذير است كه پس از سقوط صدام و به قدرت رسيدن مخالفان او، از آنجا كه همكاري مجاهدين با صدام نيز جاي هيچ شك و شبهه اي ندارد لذا بالطبع آنان نيز مورد غضب دولتمردان امروز عراق قرار گرفتند».
يادآور مي شود دفاع اصلاح طلبان فراري از تروريست ها در حالي است كه آنها در اغتشاشات خياباني سال هاي 78 و 88 در صف مشترك براندازي و در كنار منافقين قرار داشتند و پس از آن هم براي فرار از كشور از سرويس هاي ويژه اين سازمان تروريستي برخوردار شدند و بنابراين حساب آنان كاملا با هم آميخته شده است. سال گذشته فاطمه حقيقت جو از همه جريان هاي اپوزيسيون مدعي اصلاحات و از جمله از سازمان منافقين دعوت كرده بود كه به ائتلاف كامل برسند.

 



سيستم شكننده آل سعود خواب از چشمان ملك عبدالله ربوده است (خبر ويژه)

انقلاب هاي اخير در خاورميانه و خليج فارس باعث شده تا شاه 87 ساله عربستان ديگر نتواند به راحتي سر بر بالين بگذارد.
اين مطلب را روزنامه واشنگتن پست به قلم مارتين ايندايك مقام سابق آمريكايي عنوان كرد. ايندايك از اوباما خواست به طور ويژه از رژيم پوسيده عربستان حمايت كند. وي در پرونده خود عناويني نظير سفير آمريكا در اسرائيل، مدير كل وزارت خارجه در امور خاور نزديك، دستيار مشاور امنيت ملي رئيس جمهور و مدير تحقيقات در لابي ايپك (لابي اسرائيل در آمريكا) را به ثبت رسانده و اصالتاً يهودي است.
ايندايك در تحليل خود كه واشنگتن پست به چاپ رساند، مي نويسد: سياست آمريكا در خاورميانه دچار بحران شده و البته كه تمام مشكل هم در دستان ليبي نيست. در چند هفته گذشته دولت باراك اوباما با مشكل در شمال آفريقا رو به رو بود. اما در اين سوي منطقه يعني در خليج فارس تكيه داده بر منابع نفتي هم بحراني آغاز شده بود كه نيازمند توجه خاص سياستمداران آمريكايي بود. در اين منطقه پادشاه 87 ساله عربستان سعودي ديگر نمي تواند به راحتي سر خود را بر بالين بگذارد. او كه اختيار شهرهاي مكه و مدينه به عنوان شهرهاي مقدس مسلمانان را دارد مي تواند بوي بي ثباتي را استشمام كند و مي داند كه شعله هاي آتش به مرزهاي كشورش رسيده است. در جنوب يمن در آتش بحران است و در شرق، بحرين با اكثريت شيعه و ناآرامي هايش قرار دارد. در شمال ملك عبدالله است و عراقي كه پس از صدام حسين دامنه اختيارات شيعيان در آن گسترده تر از پيش شده است. در غرب هم اكثريت فلسطيني ها هستند كه اصرار دارند اردن بايد سر و سامان سياسي بيابد. به اين دغدغه ها وداع حسني مبارك با قدرت را هم اضافه كنيد.
وي با ويژه خواندن اوضاع ادامه مي دهد: همواره در طول تاريخ هر بار كه عربستان سعودي به دردسر افتاده اين آمريكا بوده كه دست آن را گرفته است. اما در حال حاضر ملك عبدالله آقاي باراك اوباما را تهديدي براي امنيت ملي خود مي داند. ملك عبدالله بيم اين را دارد كه در روزهاي بحران، اوباما از وي بخواهد كه قدرت را ترك كرده و درست همان نسخه اي را براي خاندان سعود بپيچد كه براي خاندان مبارك در مصر تجويز كرد.
تحليلگر واشنگتن پست مي افزايد: ماجراي اخير منطقه باراك اوباما را در دو راهي بدي قرار داد.عربستان سعودي بزرگترين توليد كننده نفت در جهان است و البته بيشترين قدرت را براي حفظ تعادل قيمت نفت در بازارهاي جهاني در اختيار دارد. بي ثباتي در عربستان مي تواند بر قيمت نفت تأثيرگذار باشد و البته شوك مهلكي باشد براي اقتصاد بيمار آمريكا. شايد تنها راه اين باشد كه عربستان سعودي را با ديده اي متفاوت نگاه كنيم. استانداردهاي آمريكا در اين كشور بايد با ديگر مناطق كاملاً متفاوت باشد. آنچه كه واشنگتن در بحرين انجام داد نشان دهنده استاندارد دوگانه آمريكا در قبال حوادث جاري در منطقه بود.
ايندايك معتقد است: البته آمريكايي ها بايد بدانند كه ديوار كشيدن ميان عربستان سعودي و مصون نگاه داشتن اين كشور از سيل به راه افتاده در كشورهاي همسايه راهكاري دراز مدت نيست و نمي تواند باشد. تنها يك چيز در عالم سياست قابل پيش بيني است و آن هم اين است كه هيچ كشوري حتي قدرتمندترين آنها هم نمي توانند در برابر خواسته هاي مردم براي دموكراسي خواهي و عدالت مقاومت كنند.
وي مي افزايد: سيستم حكومتي در عربستان سعودي بسيار شكننده است. قدرت در انحصار ملك عبدالله و برادرانش است. مرداني كه همگي كهنسال هستند و البته بيمار .خاندان سعود بخش اعظم مشروعيت خود را مديون وهابيون هستند. وهابيوني كه به شدت مخالف اصلاحات هستند. خاندان سعود بايد مراقب بحرين باشد. بحريني كه جمعيت شيعيان را در خود جاي داده و مي تواند انگيزه اي براي شيعيان در عزلت مانده عربستان هم باشد. ملك عبدالله به سهولت اعتقاد داشته و در عمل هم اثبات كرده كه دوستان اهل تسنن او در بحرين و اردن نبايد وارد گردونه اصلاحات بشوند و بهتر است كه خود را از اين آشفته بازار مصون بدانند. خاندان سعود از قدرت گرفتن ايران وحشت دارد.
ايندايك همچنين مي نويسد: باراك اوباما تنها و تنها يك راه دارد و آن هم اقناع رياض است. خاندان سعود بايد متقاعد شوند كه اصلاحات در اين كشور و ديگر كشورهاي عربي ضروري است. خاندان سعود بايد مطمئن باشد كه واشنگتن با ايران بر سر اين كشور معامله نخواهد كرد. البته در اين فضا تنها راه، اعتمادسازي ميان باراك اوباما و خاندان سعود است. باراك اوباما بايد بداند كه از اريكه قدرت پايين كشيده شدن عبدالله به ضرر رياست جمهوري او هم است.

 



گرفتار توهم شديم درست! اما ديگه اين قدر هم ببعي نيستيم (خبر ويژه)

ارگان رسمي سازمان سيا اعلام كرد: با قاطعيت مي توان گفت از تجمعات سال 88 در ايران عليه حكومت خبري نيست.
راديو فردا ضمن گزارشي تاكيد مي كند: در شرايطي كه خاورميانه درگير اعتراضات گسترده است، جنبش سبز از سرخط خبرها كنار رفته است.
اين راديو در عين حال از قول اكبر گنجي گفت: اينكه دنياي مجازي را با دنياي واقعي يكي بدانيم، بسيار گمراه كننده است. نمي توان دنياي واقعي را با دنياي مجازي يكي دانست. متاسفانه بخش وسيعي از مخالفان خارج از كشور، پاي اين رسانه ها مي نشينند و دنياي واقعي را با اين دنياي مجازي يكسان فرض مي كنند. اين مسئله بسيار اشتباه است كه ما را گرفتار توهم، شعار، دروغ و فريب مي كند.
گنجي مي افزايد: اينكه ما فكر كنيم مي توانيم از خارج از كشور و از راه نشستن پشت يك لپ تاپ و از راه فيس بوك و تويتر و شبكه هاي مجازي يك حركت اعتراض را در درون ايران رهبري كنيم، واقعي نيست.
اين عنصر تندرو زنجيره اي با بيان اينكه «ما گوسفند نيستيم»، تلويحا «شوراي هماهنگي راه سبز» را زير سؤال برد و گفت: كار ما، كار گوسفند و گله نيست. ما گوسفند نيستيم كه يك شباني داشته باشيم تا به ما بگويد كه اين ور برويم يا نرويم. در اين پروسه همه چيز شفاف است. لذا شما نمي توانيد يك شوراي رهبري پنهاني درست كنيد و هيچكس هم نداند كه اين افراد چه كساني هستند. چنين چيزي وجود ندارد. نمي شود در قرن بيست و يكم و در عصر ارتباطات يك نفر بيايد و يك شوراي مبهمي تشكيل دهد و بگويد كه بدويد و دنبال من بياييد. هيچ كس هم نداند كه اينها چه كساني هستند.
اين قبيل اظهارات در حالي است كه عناصر فراري ضدانقلاب نوعا زمام اختيار خويش را به سرويس هاي جاسوسي غربي و به ويژه سازمان سيا و موساد سپرده اند و بعضا- نظير خود همين فرد- تا مرز انتحار و خودكشي سياسي تمام عيار پيش رفته اند. انجام اعتصاب غذا به تحريك و تحميق برخي اطرافيان كه به قول ابراهيم نبوي قصد داشتند او را بكشند، اهانت به باورهاي اعتقادي ملت ايران و انكار امام زمان(عج) از جمله اقدامات ابلهانه و برخاسته از سرسپردگي اكبر گنجي بوده است.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ آقاي هاشمي نبايد نعمت هاي الهي را فراموش و به پابرهنگان پشت كند چرا كه خداوند در صورت ناسپاسي بندگان آنچه را كه داده مي گيرد. شاعر چه خوب گفته:
طمع را نبايد دو چندان كني
كه صاحب كرم را پشيمان كني
9005:0913
¤ سال 90 را رهبري نامي نكو داد
بر سعي ما ايرانيان عزمي دو سو داد
در وانفساي ركود اقتصادي
سال جهاد اقتصادي بر جهاني آبرو داد
8661:0913
¤ همان طور كه مي دانيم امسال سال جهاد اقتصادي است پس در مقابل تزلزل اقتصاد كشور بايد مقاومت كنيم. يكي از راههاي تزلزل اقتصاد كشور ما عدم ثبات قيمتهاست مثلا امروز صبح راننده تاكسي براي مسير خاصي در تهران علاوه بر 500 تومان قيمت قبلي 50 تومان اضافه درخواست كرد پانصد تومان عدد رندي بود و درخواست كردن پنجاه تومان اضافي جاي تأمل دارد. به نظر مي رسد نتيجه اش اين است كه اعداد رند قيمت كالاها و خدمات در ايران دچار تزلزل شوند.
حسين زاده
¤ تاكسي كردن پرايدها در سطح شهرها كاري بدون كارشناسي است مي طلبد مسئولين امر نسبت به لغو اين كار اقدام و يا دارندگان پرايد را به سوار نكردن سه سرنشين بويژه آقا و خانم در صندلي هاي عقب ملزم نمايند.
7468:0911
¤ وقتي يك كوهنورد براثر سقوط بهمن از دنيا مي رود يا يك بازيگر با سوابق خاكستري بدرود حيات مي گويد در رسانه ملي و مطبوعات براي او برنامه تهيه و زندگي وي را به تصوير مي كشند ولي دريغ از توجه شايسته به بيش از 220 هزار شهيد. اگر رسانه ملي و مطبوعات هر روز چند دقيقه براي يك شهيد اختصاص دهند كشور، ملت و جوانانش ساليان سال از گنجينه شهدا بهره مند مي شوند.
يك طلبه
¤ اينجانب حدود 26 سال در آموزش و پرورش خدمت نمودم اما به علت امر به معروف و نهي از منكر با مبلغ چهارصد هزار تومان اخراج شدم. از سال 64 تا 80 و طي اين 10 سال براي اثبات بي گناهي خود به هر دري زدم اما دوايي نيافتم. از رئيس جمهور محبوب و وزير آموزش و پرورش عاجزانه درخواست مي كنم ضمن بررسي، مشكل بنده را پس از سپري شدن بهترين ايام جواني در اين محروميت، مرتفع نمايند.
معلم 53 ساله بابلسري -فاطمه صادقي
¤ وضعيت تردد اتوبوسهاي متروي جوانمرد قصاب- باقرآباد قرچك در تعطيلات نوروز مناسب نبود و مشكلاتي را براي خانواده ها بوجود آورد. شايسته است براي ايامي چون تعطيلات نوروز و ديگر ايامي كه چند روز پشت سر هم تعطيل است تدابير لازم اتخاذ گردد.
9912:0919
¤ از نمايندگان شجاع و فهيم خبرگان تشكر مي كنم كه باعث شدند آقاي هاشمي پيام تسليتش را به موسوي از طرف خودش بفرستد نه از طرف مجلس خبرگان.
3541:0913
¤ مأموران برق بابلسر به جاي اف اف منازل با مشت محكم به درب منازل مي كوبند تا شماره كنتور را ثبت كنند. از مسئولين اداره برق درخواست مي شود به نيروهاي تازه كار ابتدا آداب در زدن را آموزش دهند و بعد به درب منازل مردم بفرستند.
2854:0910
¤ باز هم بحث عقيل و مرتضي است
آهن تفتيده مولا كجاست
نه فقط حرفي از مولا مانده است
شمع بيت المال روشن مانده است
4061:0917
¤ اگر دولت امكانات شهرهاي بزرگ را به روستاها ببرد نه تنها به شهرها مهاجرتي صورت نمي گيرد بلكه مهاجرت هاي معكوس اتفاق خواهد افتاد.
5474:0918
¤ يكشنبه هفتم فروردين ماه ساعت نه و نيم شب از شبكه 5 سيما فيلمي با نام تهاجم پخش شد كه اعصاب بينندگان را به هم ريخت مديران اين شبكه بايد پاسخ بدهند چرا اجازه خريد و پخش چنين فيلم هايي را مي دهند؟
8516:0919
¤ اگرچه مديران صداوسيما مثل هميشه براي فرار از پاسخگويي خود را پشت يكي دو سريال موفق پنهان مي كنند، ولي واقعيت اين است كه برنامه هاي نوروز امسال در مجموع خوب نبودند.
8516:0919
¤ در ايام عيد از يزد عازم اهواز بودم و مسير اصفهان- ايذه- اهواز را طي مي كردم متأسفانه در ورودي اصفهان هيچ گونه تابلو راهنمايي براي مسافريني كه مي خواستند به جاده ايذه- اهواز هدايت شوند وجود نداشت به ناچار وارد مركز شهر شديم كه با صرف وقت زياد و سوخت بنزين اضافه همراه شد. در حالي كه با نصب يك تابلو راهنما چنين مشكلي بوجود نمي آمد.
5238:0916
¤ مسئولين صداوسيما قبل از عيد اعلام كردند بيش از يكصد فيلم براي پخش در ايام عيد آماده كرده اند ولي در همان هفته اول اكثر فيلم ها تكراري و بعضاً براي بار سوم پخش مي شدند. هرچند كه مي دانيم اين انتقادها فايده اي ندارد ولي حداقل دلمان خوش است كه حرف هاي خود را زده ايم.
8516:0919
¤ براي جابه جايي جمعيت تهران پيشنهاد مي كنم دولت در سه نقطه شمال- شمال غرب و شمال شرق تهران بزرگ اقدام به احداث سه شهر با امكانات تردد مترو بكند بلكه از اين طريق مهاجرت از تهران صورت بگيرد.
ابراني
¤ هفته گذشته يك زن خياباني معتاد در نزديكي منزل ما در فضاي سبز افتاده بود. با 110 تماس گرفتيم، آمدند گفتند به ما ربطي ندارد. پس از آن با 137 شهرداري تماس گرفتيم، آنها هم گفتند به ما ربطي ندارد. حال سؤال ما اين است كه به كي ربط دارد؟ از مسئولين اين دو نهاد مسئول درخواست مي شود تدبيري بينديشند.
رضايي از تهران
¤ مدت 7 سال است كه درگير با يك پرونده قضايي هستم. با اينكه فرد محكوم اين پرونده بايد رد مال بكند و رضايت افراد ذي حق را جلب نمايد ولي هيچ اقدامي انجام نمي گيرد و اجراي احكام نيز نسبت به موضوع بي تفاوت مي باشد. وقتي در خصوص پرونده هاي افراد معمولي جامعه چنين برخوردي بشود طبيعي است كه با سران فتنه برخورد چگونه خواهد بود.
صالحي
¤ از ملت غيور ايران اسلامي درخواست مي شود در طرح 70 ميليوني قرائت زيارت عاشورا براي نجات ملت مظلوم بحرين شركت نمايند. براي دفاع از مظلوم بسم الله.
9857-0912
¤ موضع گيري هاي مسئولين نظام درباره مسائل منطقه خاصه كشورهاي همسايه نبايد طوري باشد كه آسيب به اقتدار نظام وارد آورد. كشورهايي كه در حد و اندازه روستاهاي مقتدر ما نيستند نبايد به خود اجازه دهند كه هتك حرمتي به مسئولين نظام ما نمايند. بي شك هرگونه گستاخي به موقع جواب داده خواهد شد.
محمودي
¤ با وجود اعلام دولت محترم مبني بر عرضه ميوه يارانه اي شب عيد اما در شهرستان رفسنجان فقط جايگاه عرضه ميوه وجود داشت ولي خبري از ميوه نشد و كسي نيز پاسخگو نيست.
8016-0913
¤ مگر بني آدم اعضاي يكديگر نيستند مگر نه اين است كه اگر مسلماني بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد مسلمان نيست و مگر نه اينكه عربستان به كمك ظالمين بحرين شتافته آيا سزاوار نيست كه ما به كمك مسلمين و مظلومين بحرين بشتابيم. درنگ جايز نيست.
6676-0917
¤ از متوليان برگزاري جشن نوروزي درخواست مي شود فوايد و آثار و نتايج برگزاري جشن نوروزي طي 2 سال اخير را براي ملت تشريح نمايند.
1995-0912
¤ افزايش 50% نرخ تزريق آمپول با چه مجوزي صورت گرفته است؟
2678-0919
¤ از شهرداري محترم كرمان درخواست مي شود نسبت به خط كشي خيابانهاي شهر كرمان و راه اندازي پله برقي هاي دكوري نصب شده و نظافت 8 ماهه آنها كه صورت نگرفته اقدام نمايند. راستي بهداشت شهر هيچ نظارتي نمي كند كه پله برقي هاي نصب شده در شهر حدود 8 ماه است كه نظافت نشده و به محل انباشت زباله ها و آلوده شدن شهر تبديل شده است.
سيدتوكلي از كرمان
¤ قبل از عيد در روزنامه نوشتيد كه سه ماه اضافه خدمت سنواتي سربازان را مي بخشند ولي هنوز بخشنامه اش ابلاغ نشده چرا؟
3322-0936
¤ از شركت واحد اتوبوسراني درخواست مي شود ايستگاههاي اتوبوس شركت واحد را بعد از چراغ قرمز در نظر بگيرند ثانيا نسبت به اصلاح ايستگاه بي آر تي نزديك ميدان آزادي نيز اقدام نمايند.
0619-0919
¤ فاضلاب شهرك شهيد بروجردي در بزرگراه بعثت در خيابان اصلي بالا زده و به رغم تذكر كتبي و شفاهي به مسئولين ذي ربط هيچ اقدامي صورت نگرفته است و مقصر آن مجتمع زيتون و تالار مربوطه است كه پسماندهاي آشپزخانه را در فاضلاب شهرك مي ريزد، از شهرداري محترم منطقه 15 درخواست رسيدگي به كل مسائل و مشكلات شهرك را داريم.
4154-0919
¤ اينجانب يكي از رزمندگان دفاع مقدس مازندران - نور - آمادگي كامل خود را براي اعزام به كشورهاي اسلامي براي دفاع از مؤمنان در بلاد اسلامي به فرمان رهبرم اعلام مي كنم.
7095-0911
¤ تا تاريخ 18/1/90 هيچ كدام از مطالبات رانندگان وسايل سنگين ايران اير پرداخت نشده بخصوص بيمه و عنوان شغلي.
3024-0919
¤ از فاو و فرات و فكه يادي بايد/ در جبهه ي جنگ نرم جهادي بايد/ در راه گذشتن زحصار تحريم/ اين بار جهاد اقتصادي بايد
8158-0910
¤ مسئولين عدالت را از خودشان شروع كنند چرا بايد مسئولين وزارت نيرو (مديران سازمان آب و برق) خوزستان 30 سال در منازل سازماني ساكن باشند در حالي كه كاركنان مجموعه از تسهيلات وام مسكن محروم هستند و مستأجرند؟
1669-0916
¤ از وزير محترم بهداشت درخواست مي شود ظاهر فردي كه به عنوان پرستار نمونه انتخاب مي شود شباهتي به الگوي حجاب وعفاف هم داشته باشد.
8911-0915
¤ در انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي مردم به كساني كه با فاصله گرفتن از خط رهبري حرف هاي دشمنان را مي زدند نه خواهند گفت و آنها را به حاشيه مي فرستند.
5841-0911
¤ شب جمعه 18/1/90 در شهرستان قزوين كنار بارگاه امام زاده حسين بن علي بن موسي الرضا و گلزار شهدا كاروان يك عروسي با پخش موسيقي از بلندگو زيارت زائرين امام زاده را تحت الشعاع قرار داده بود جالب اينكه در كنار امام زاده نيروي انتظامي مستقر است ولي با بي تفاوتي از كنار اين حرمت شكني گذشت.
2037-0912
¤ يكي از راههاي تحقق جهاد اقتصادي اين است كه در كشور خودروهاي كوچك، كم مصرف و البته با قيمت پايين توليد بشود تا خانواده ها از خريد خودروهاي بزرگ و پرمصرف منصرف شوند.
7468-0911
¤ افراد مسئله دار در فدراسيون فوتبال بالاخره كار خودشان را كردند و با زدوبندهايي كه به كار انداختند با پول بيت المال مربي خارجي براي فوتبال آوردند. آيا در داخل كشور يك مربي خوب وجود نداشت و حتماً بايد پول كشور را حيف و ميل مي كردند تا به جايي برسند.
نظري
¤ براي بنده سؤال شده كه چرا بهترين فيلم هاي تلويزيون بايد در ايام اول سال همزمان با تشكيل كلاس در مدارس و زماني كه دانش آموزان داوطلب كنكور در حال آماده كردن خود براي شركت در آزمون سراسري هستند پخش بشود.
5586-0912
¤ در ايام نوروزي بازديدي از شهر مقدس قم داشتم .از كم توجهي و بي سليقگي برخي مسئولين شهر متعجب و متأسف شدم كه برخي خيابانهاي اصلي شهر بانامهاي غير مأنوس نامگذاري شده ولي برخي خيابانها و كوچه هاي فرعي به نام بزرگاني چون آيت الله بهاء الديني و آيت الله ميرزاي قمي(ره) نامگذاري شده اند.
4845-0919
¤ پنج ماه مي شود كه براي صدور كارت ايثار مدارك خواسته شده را به لشكر 84 خرم آباد ارسال كرده ام ولي هيچ اقدامي نكرده اند. هيچ جوابي هم نمي دهند. لطفاً رسيدگي شود.
2196:0911
¤ وقتي آقاي هاشمي رفسنجاني، ميرحسين موسوي ضدانقلاب و همراه با دشمنان ملت را خدوم مي خواند من بعد بايد انتظار داشته باشيم كه عده اي، شيطان رجيم (رانده شده) را سلطان ساجدين و ابن ملجم ملعون را زينت العابدين بخوانند!
فاجار
¤ در اسفندماه سال گذشته در غرب شهرستان اصفهان، چهار خودرو نيسان به سرقت رفته است. از مسئولين نيروي انتظامي انتظار مي رود در حراست از جان و مال مردم بيشتر تلاش بكنند.
9265:0913
¤ كارمند آموزش و پرورش هستم. يك سال است كه حق سرايداري شيفت و پول لباس ما سرايداران مدارس قطع شده به ناچار براي پرداخت بدهي هاي خود از جايي پول تهيه كردم ولي آن شخص كلاهبردار از آب درآمد.
0045:0915
¤ در مسكن مهر آبدانان با واريز مبلغ هشت ميليون و چهارصد هزار تومان ثبت نام نموده ام. اكنون مسئولين اعلام مي دارند حداقل واريزي بايد 14ميليون تومان باشد. حال بنده با وسع كم چگونه مي توانم بقيه اين پول را تهيه كنم؟ اين در حالي است كه اكثر استانها با مبالغ بسيار كمتري صاحب مسكن شده اند چرا بايد اختلاف در اين حد باشد.
9636:0939
¤ گر حنجره هاي سابقون خاموش است
خون جگر بسيجيان در جوش است
تا هست بسيج و حضرت خامنه اي
اي پير جماران علمت بر دوش است
همتي از آبدانان
¤ از نيروي انتظامي درخواست مي شود نسبت به برخورد با اوباش روستاي خور شهرستان طبس كه به ايجاد مزاحمت با لباسهاي زننده و با موتورسيكلت صورت مي گيرد اقدام كنند. (روستاي خور 20 كيلومتري شهر طبس)
6923:0912
¤ نوارهاي سخنراني ها و نيز مكتوبات حضرت امام خميني(ره) در اوايل انقلاب موجود است. ايشان هيچ گاه وعده آب و برق مجاني نداده بودند. ولي عده اي معلوم الحال با هدف و غرض خاص اين دروغ بزرگ را به ذهن مردم انداخته اند و قصد سوءاستفاده از آن دارند.
8858:0919
¤ استان خوزستان بويژه شهر اهواز كمترين امكانات را دارد و باتوجه به اينكه اين استان تأمين كننده اصلي ثروت مملكت مي باشد، آيا اين بي انصافي نيست كه حداقل بخش كوچكي از اين ثروت خرج اين سرزمين نمي شود. اين در حالي است كه اين استان ظرفيت هاي بسيار ارزشمندي براي استقبال از گردشگران و ميهمانان در فصول مختلف دارد.
حسام ايزدي- اهواز
¤ نزديك به 2 سال است كه پدر اينجانب به علت بيماري بستري است، در اين مدت بارها به اداره بهزيستي دامغان مراجعه كرده ام به رغم نام نويسي ايشان در فهرست افراد نيازمند اما تاكنون هيچ اقدامي در جهت كمك به پدرم نكرده اند.
وطن دوست- روستاي عبدل آباد
¤ آيا وقتي خبرنگار اسپانيايي در مصاحبه اختصاصي با احمدي نژاد كشف حجاب كرد كسي نبود كه به اين توهين آشكار اعتراض كند.
كميجاني
¤ چرا پاداش آخر سال فرهنگيان فومن را هنوز پرداخت نكرده اند.
خليل بابايي
¤ چهار سال پيش تعاوني «مسكن دادگستري» در قبال دريافت 22ميليون تومان قرار بود زميني را در «كردان كرج» به ما تحويل بدهد اما متأسفانه هنوز خبري نشده است. كسي هم حاضر به پاسخگويي نيست.
يوسف چراغي
¤ در جاده هاي منتهي به بابل چاله و چوله هاي ريزي در كف آسفالت وجود دارد كه به نظر مي رسد شهرداري هاي بين راهي و شهرها بايد باتوجه به عوارضي كه از مردم گرفته مي شود آن ها را مرمت كنند چرا كه اين چاله ها از يك طرف باعث افزايش تصادفات مي شوند و از طرف ديگر استهلاك خودروهاي عبوري را بالا مي برد كه هر دو مورد باعث تحميل خسارت به جامعه مي شود.
واحديان از شهرداري منطقه3 تهران
¤ از سيماي مازندران به خاطر پخش مناسب برنامه هاي علمي، تفريحي و فيلم هاي متنوع و سرگرم كننده محلي و خارجي و دوبله هاي بسيار خوب براي فيلم هاي خارجي به زبان محلي تقدير و تشكر مي شود.
فاطمه صادقي
¤ ضمن تشكر از دست اندركاران سريال «پايتخت» نسبت به نقش عليرضا خمسه به عنوان پدر خانواده به خاطر گريم بسيار بد و به تصوير كشيدن وي به عنوان يك فرد عقب مانده و زشت انتقاد دارم. به كارگردانان محترم توصيه مي كنم در فيلم ها و سريال هايي كه گرايش به طنز دارند خنداندن مردم را با مسخره كردن اقشار مردم اشتباه نگيرند.
اصغري- مازندران
¤ سريال پايتخت با همه جذابيتهاي قابل تقديري كه داشت به صورت ضمني نماز خواندن را منحصر به افرادي با مختصات بابا پنجعلي نشان داد انشاءالله كه عمدي نبوده باشد.
3750:0918
¤ در آخرين قسمت سريال نوروزي «پايتخت» دل هاي مردم به سمت بارگاه ملكوتي ثامن الحجج حضرت امام علي بن موسي الرضا(ع) روانه شد لذا از اين اقدام معنوي كارگردان اين سريال بي نهايت سپاسگزاريم.
سليمان بلغار
¤ از سازندگان سريال جذاب «پايتخت» تشكر مي كنم. واقعاً كارگردان در گنجاندن واقعيت هاي اجتماعي در اين سريال موفق بود و خوب هم به پايان رساند.
يك هم وطن- تهران
¤ روز 13 فروردين به اتفاق خانواده به منطقه تفريحي نمك آبرود رفتيم. متأسفانه در آن محل شئونات اسلامي اصلا رعايت نمي شد به نحوي كه خانواده ام احساس امنيت نمي كردند. به مديريت محل مراجعه كردم هيچ ترتيب اثري ندادند. از مسئولان خواهشمندم كه به اين مسئله رسيدگي كنند.
اقبالي فر- كلارآباد
¤ در روزهاي ابتدايي سال نو مقداري سيب از فروشگاه تعاوني وزارت بازرگاني در خيابان سميه به قيمت كيلويي 1530 تومان خريداري كرده و در ايام تعطيلات خواستم از ميهمانان خود پذيرايي كنم، غافل از اينكه همه سيب ها از داخل خراب و سياه شده بودند. باتوجه به اينكه اين فروشگاه متعلق به وزارت بازرگاني كه خود متولي مبارزه با گراني و اجناس كيفيت پايين است فروش چنين كالايي به مردم جاي بسي شگفتي دارد.
كريمي
¤ سال جديد سال جهاد اقتصادي است جهاد فقط به معناي حضور در ميدان جنگ با اسلحه نظامي نيست شرط اول جهاد اين است كه در آن تلاش و كوشش باشد شرط دوم جهاد اينكه در مقابله با دشمن صورت بگيرد پس نتيجه مي گيريم رفتار اقتصادي مردم و مسئولين كشور چنانچه با اين دو شرط همراه باشد جهاد كرده اند.
8068---0912
¤ در مورد سي دي ظهور نزديك است كه در سطح وسيع توزيع شده بايد بگويم مردم در شناخت امام عصر(عج) و راه نزديكي بيشتر به حضرت و انجام وظايفي كه به گردن دارند همواره به علما و بزرگان حوزه هاي علميه بويژه مراجع تقليد مراجعه مي كنند و از اين بابت جاي هيچ گونه نگراني نيست. البته از افشاگري و روشنگريهاي كيهان در اين مورد تشكر مي كنيم.
8842---0939
¤ هدف غرب در ليبي فقط نابودي زيرساخت ها و تسلط بر نفت آن كشور است بنابراين آمريكايي ها فقط دنبال غارت بيشتر هستند و نجات مردم را پوشش رسيدن به خواسته هايشان قرار داده اند.
6517---0916
¤ به حاكمان زر و زور و تزوير كه نوكري استكبار آنها را كر و كور كرده است از جمله به سران عربستان و كويت و امارات عرض مي كنم تا دير نشده به ملت هاي مسلمان خود و منطقه اعتماد كنيد و با طناب پوسيده آمريكا به چاه نرويد و لااقل براي چند صباحي ماندن در قدرت از سرنوشت مبارك كه با محاصره مردم غزه گور خود را كند دست از سركوب مردم مظلوم بحرين كه با اعتراض مسالمت آميز، جز حق تعيين سرنوشت خود خواسته اي ندارند عبرت بگيريد.
گل محمدنوراني از مهديشهر
¤ نخست وزير خبيث سابق انگليس ادعا نموده كه بايد نظام جمهوري اسلامي دگرگون شود. بايد به اين احمق و بي شعور گفت همپالگي هاي شما طي 32 سال گذشته چه داخلي چه خارجي و سازمانهاي جاسوسي تمام تلاش خود را بكار بردند ولي طرفي نبستند و اين ملت عليرغم ميل دشمنانشان به ياري حق همچنان پيشتاز و به سوي مقصد نهايي و رسيدن به قله هاي علم و معرفت پيش مي رود و بدخواهان اين ملت آرزوي سقوط نظام جمهوري اسلامي را ان شاءالله به گور خواهند برد. بي جهت آب در هاون نكوبند.
عليمرداني
¤ از فرمانده كل قوا تقاضا دارم كه اجازه اعزام اينجانب و 4 فرزندم را براي دفاع از مردم مظلوم بحرين بدهند.
ناصر كريمي از شيراز
¤ به صدا و سيما اين انتقاد وارد است كه چرا به كشته هاي كشورهاي منطقه در قيام هايي كه بر عليه حاكمان ديكتاتور راه انداخته اند شهيد خطاب نمي كند مگر غير از اين است كه مطالبه اصلي آنان اسلام است؟
7534---0913
¤ چرا برخي نمايندگان به جاي حضور در مجلس از حالا به دنبال تبليغات انتخاباتي هستند كه در برخي مواقع جلسه نمايندگان تشكيل نمي شود و از حد نصاب مي افتد آيا اين برخلاف سوگند اوليه نيست؟
2576---0917
¤ ساعت پخش دعاي كميل از سيماي جمهوري اسلامي كه ساعت 30/10 شب جمعه بود به ساعت 30/2 بامداد منتقل شده است تو را به خدا بنويسيد اين ساعت از بامداد زمان مناسبي براي پخش دعاي كميل نيست چرا در ارتباط با مسائل معنوي تا اين حد بي اعتنايي يا حداقل كج سليقگي از خود نشان مي دهند.
تجارتي
¤ بنده به آقاي احمدي نژاد هزار بار هم كه كانديدا شوند راي خواهم داد ولي از برخي مسائل از جمله دعوت از پادشاه خائن اردن كه همكار آمريكا و اسرائيل در جنايت عليه بشريت شريك است انتقاد شديد دارم و از برادر شجاعمان رياست محترم جمهوري تقاضاي لغو اين درخواست را دارم.
8791---0911
¤ در قديم پسران نوجوان صورت خود را با زغال سياه مي كردند تا زودتر شبيه مردها شوند ولي متاسفانه حال شاهديم كه برخي مردها صورت خود را شبيه بانوان مي سازند و بدتر آنكه در سيماي جمهوري اسلامي نيز برخي مجريان مرد با آرايشهاي زنانه و بعضا پوشش نامناسب و حركات ناموزون حجب و حيا مي فروشند. انتظار مي رود كه مسئولان از اين مسئله به راحتي عبور نكنند.
محمودي
¤ وزير محترم آموزش و پرورش كاركنان جديدالاستخدام در سال 89 را از حق درخواست انتقالي حتي درون استان محروم كرده است. اين در حالي است كه تعدادي از آنان علي الخصوص خانم هاي داراي فرزند شيرخوار يا همسر نظامي داراي مشكلات عديده اي بوده و ادامه اين وضعيت يعني ترغيب آنان به انصراف مي باشد. از وزير لايق تقاضا مي شود براي حل مشكلات ياد شده تدبيري بيانديشند.
1860---0916
¤ با پيشرفت هايي كه در حوزه انرژي هسته اي شده و توسعه بخش هاي پزشكي هسته اي هنوز رديف استخدامي براي فارغ التحصيلان كارداني و كارشناسي پزشكي هسته اي وجود ندارد از مسئولين تقاضاي رسيدگي جهادگونه مي رود.
7638---0917
¤ اتوبان اصفهان به نطنز و كاشان به قم و بالعكس فاقد امكانات رفاهي لازم به تعداد كافي و مناسب از قبيل پمپ بنزين و پمپ گاز سي ان جي، مجتمع هاي پذيرايي و خدماتي و استراحتگاه مسافرتي و خصوصاً تعميرگاه هاي مجهز و مدرن در اين بزرگراه پرتردد هستند.لذا تنها گرفتن عوارض از خودروهاي عبوري آن هم با اين مبالغ زياد و سنگين كافي نيست و سرويس دهي مناسب در ازاي آن لازم و ضروري مي باشد.
محمود بليغيان از اصفهان
¤ خوب است صدا و سيما در اين مقطع ، سوابقي از گروهك هاي تروريستي از اول انقلاب مثل برنامه هاي شاخص تهيه و پخش كند تا نسل جوان احتمالاً بي خبر از دهه اول انقلاب بداند چه بر ملت گذشته و بداند هر كه با علي درافتد ذليلانه ورافتد.
6829---0938
¤ از فرمانداري شهرستان پاكدشت (مامازن) انتظار مي رود نسبت به وضعيت خيابان ها و كوچه هاي نامناسب و كنده كاري شده توسط شركت مخابرات، سازمان آب و شركت گاز و ترميم و بازسازي آنها از سوي مسئولين اقدامي صورت گيرد . همچنين با توجه به وجود زمين هاي خالي، اين شهرستان متأسفانه فاقد پارك درست و حسابي و فضاي سبز است كه شايسته است از شهرداري مطالبه شود.
جمعي از اهالي شهرستان مامازن
¤ از سرپرست محترم وزارت راه و ترابري درخواست مي شود نسبت به اتمام دو بانده كردن جاده سوسنگرد- اهواز كه بيش از 8 سال از آغاز آن مي گذرد اقدام عاجل نمايند. متأسفانه به علت كندي پيشرفت دوبانده شدن ، آمار تلفات تصادفات بالاست.
7811---0916
¤ معاينه فني خودرو به روز است ولي دريافت كارت مهارت فني يك كارگر فصلي چند ماه طول مي كشد چرا؟ چه كسي پاسخگوست!
4378---0919
¤ شهرستان تويسركان در همدان هم زمين هاي خوب و هم جوانان مشتاق كار كشاورزي دارد ولي افسوس كه به دليل كمبود آب امكان كشاورزي محدود است. دولت و مسئولين بايد براي افزايش بودجه خاص سدسازي در منطقه اقدام جدي داشته باشند.
0046---0912
¤ ليسانس اقتصاد دارم ولي بدون اينكه خجالت بكشم در بندر اميرآباد بهشهر به كارگري مشغول هستم و نان حلال به خانه مي آورم. اما وقتي بعضي از كارمندان ديپلمه و پشت ميزنشين مرا ريشخند مي كنند ناراحت مي شوم.
7001---0911
¤ بهتر بود دوستان در كيهان در مقابل سخن خواننده محترمي كه نام فرزند خود را «كيهان» قرار داده بود پيشنهاد مي كردند كه فرزندشان را همنام يكي از امامان و اولياء الهي قرار مي دادند.
سروي از قم
¤ قبض هاي جديد گاز كه صادر شده با مبلغ هاي كلاني كه در آنها درج گرديده مردم را شوكه و شيريني طرح هدفمند كردن يارانه ها را به كام ملت تلخ كرده است. تقاضا داريم دولت با تجديدنظر قيمت ها را اصلاح كند.
5032---0912

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14