(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 24 فروردین 1390- شماره 19900

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سخنگوي رسمي دولت عراق: اعضاي منافقين تا پايان سال از خاك عراق پاكسازي مي شوند
تجمع اعتراض آميز دانشجويان مقابل دانشگاه تهران و سفارت عربستان
براي رايزني با انقلابيون نخستين مسئول ايراني به قاهره رفت
هاشمي ثمره: ساخت نيروگاه هاي هسته اي 350مگاواتي آغاز شده است
نماينده كاترين اشتون در نشست پارلمان اروپا:
بحرين و عربستان در اثبات ادعاهاي خود عليه ايران هيچ مدركي ندارند
از محل مناقصات؛ 13 ميليارد تومان مناقصه باطل شده به بودجه دولت برگشت داده شد
نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي: اهميت انرژي هسته اي كمتر از ملي شدن صنعت نفت نيست
تجمع دانشجويان بندرعباس مقابل كنسولگري امارات
اخبار ادبي و هنري



سخنگوي رسمي دولت عراق: اعضاي منافقين تا پايان سال از خاك عراق پاكسازي مي شوند

سرويس سياسي-
دولت عراق با تعيين ضرب الاجلي اعلام كرد گروهك تروريستي منافقين بايد تا پايان سال 2011 خاك اين كشور را ترك كند.
«علي الدباغ» سخنگوي رسمي دولت عراق در بيانيه اي اعلام كرد كه هيات وزيران تصميم گرفت تا بر تعهدات قبلي اش در خصوص پايان دادن به حضور اعضاي گروهك تروريستي منافقين تا نهايتا اواخر سال جاري تاكيد كند.
وي گفت: هيات وزيران تاكيد كرده است كه براي اخراج اعضاي اين گروهك تروريستي از تمامي ابزارها از جمله ابزارهاي سياسي، ديپلماتيك، همكاريهاي سازمان ملل و سازمانهاي بين المللي با درنظر گرفتن خواسته هاي اعضاي اين گروهك در انتخاب كشوري كه خواهان اقامت در آن هستند، استفاده خواهد كرد.
اين تصميم دولت عراق پس از آن صورت گرفت كه جمعه هفته گذشته، نيروهاي عضو گروهك تروريستي منافقين با ارتش عراق درگير شده كه در اثر آن برخي از اعضاي اين گروهك به هلاكت رسيدند.
«رامين مهمانپرست» ديروز در نشست هفتگي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي در پاسخ به سؤالي در رابطه با دستور دولت عراق براي اخراج اعضاي گروهك تروريستي منافقين از اين كشور گفت: اين گروهك علاوه بر جناياتي كه در داخل ايران داشته اند و 12هزار ترور را در پرونده خود ثبت كرده اند، جناياتي نيز در حق ملت عراق مرتكب شده اند كه موجب نفرت آنها از اين گروهك شده است.
وي تصريح كرد: دولت عراق براساس قانون اساسي خود و احكام قضايي اين كشور و بر مبناي حقوقي عمل كرده است.
مهمانپرست به كشورهاي غربي مدعي حمايت از حقوق بشر توصيه كرد كه بهتر است دست از حمايت از اين گروهك تروريستي بردارند.
تمجيد از مستند
«ملاقات پشت ديوار اشرف»
حجت الاسلام رهبر با بيان اينكه اطلاع رساني درباره جنايات منافقين حق مردم است، با تمجيد از صداوسيما به دليل ساخت مستند «ملاقات پشت ديوار اشرف» از اين سازمان خواست تا مستند مذكور را مجددا روي آنتن سيما ببرد.
رئيس فراكسيون روحانيون مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس با اشاره به مستند «ملاقات پشت ديوار اشرف» كه دوشنبه شب بعد از خبر 30:20 روي آنتن سيما رفته بود، گفت:اطلاع رساني به مردم حق آنها است و پخش مستند روز دوشنبه درباره منافقين بسيار عالي بود.

 



در محكوميت كشتار مردم بحرين صورت گرفت
تجمع اعتراض آميز دانشجويان مقابل دانشگاه تهران و سفارت عربستان

سرويس سياسي -
شامگاه روز دوشنبه نيروهاي انتظامي خيابان ورودي به سفارت عربستان در تهران را با دو حصار امنيتي مسدود كردند تا مانع از نزديك شدن دانشجويان خشمگين تهراني به ساختمان سفارت شوند.
دانشجويان در فاصله چند صدمتري سفارت تجمع خود را آغاز كرده و با سر دادن شعارهاي «مرگ بر آمريكا» ، «مرگ بر انگليس»، «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر آل سعود»، «هيهات منا الذله »، «واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد»، «الشعب يريد الاسقاط آل سعود»، «زمين پاك بحرين جاي آل سعود نيست»، «آل سعود جبار است، مردم بحرين از او بيزار است» و با در دست داشتن پلاكاردهايي با مضامين «باي ذنب قتلت»، «الموت آل خليفه و آل سعود»، «يا ايها المسلمون اتحدوا اتحدوا»، «سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن» و «نسل كشي مسلمانان متوقف شود» نسبت به كشتار مردم بحرين توسط دولتمردان بحريني و عربستاني اعتراض كردند.
دانشجويان تجمع كننده در مقابل سفارت عربستان تصاويري از شهداي مردم كشور بحرين را در دست داشتند و همچنين به نشانه حمايت از مردم كشورهاي بحرين، مصر و تونس پرچم اين كشور را در دست داشتند.
تجمع كنندگان در اين تجمع بر روي سنگ فرش هاي خيابان منتهي به سفارت عربستان جملاتي با مضامين «آل سعود خيانت كار است»، «الموت وهابي»، «الموت اسرائيل» و «الموت آمريكا» را نوشتند.
در ادامه اين تجمع چند تن از فعالان دانشجويي طي سخناني ضمن محكوميت شديد جنايات رژيم آل سعود و آل خليفه در نسل كشي مردم بحرين، نسبت به كم تحركي دستگاه ديپلماسي كشور در اين قضيه نيز اعتراض كردند.
در پايان اين تجمع، دانشجويان دانشگاه هاي تهران با قرائت بيانيه اي پنج بندي با اعلام حمايت از مسلمانان مظلوم بحرين خواستار پايان دخالت و جنايات رژيم عربستان در اين كشور شده و از مسئولان سياست خارجي كشورمان خواستند سستي و تعلل را در سياست گذاري و اقدام كنار بگذارند.
قرائت بيانيه پايان كار دانشجويان خشمگين نبود. آنها با پرتاب سنگ به سفارت عربستان حمله كرده و با نيروهاي انتظامي حاضر در محل درگير شدند.
در اين ماجرا نيروي انتظامي با پرتاب نارنجك صوتي سعي كرد معترضان خشمگين را متفرق كند.
ديروز ظهر هم دانشجويان دانشگاه تهران در اعتراض به جنايات رژيم رياض، مقابل درب اصلي دانشگاه دست به برپايي تجمع و سر دادن شعار عليه مقامات سعودي كردند.
تجمع كنندگان پلاكاردهايي مانند «دانشجوي مسلمان مي جنگد، مي ميرد، ذلت نمي پذيرد»، «وهابيون آل سعود مزدوران استكبار»، «سعودي جنايت مي كند آمريكا حمايت مي كند»، «مرگ بر آل خبيثه آل سعود»، «آل خليفه نوكر آمريكاست»، «توطئه ها زير سر آمريكاست»، «آل سعود خائن بيت الله، آل سعود قاتل خلق الله»، «مرگ بر آل خليفه، آل سعود»، «دانشجو بيدار است از استكبار بيزار است»، «نداي بحرينيان، نداي ملت است»، «آمريكا آمريكا خون جوانان ما مي چكد از چنگ تو» و همچنين تصاويري از تظاهرات مردم بحرين و پرچم هاي جمهوري اسلامي ايران و بحرين را در دست داشتند.
دانشجويان دانشگاه تهران در پايان اين مراسم طي بيانيه اي از نحوه برخورد سازمان ها و نهادهاي بين المللي از جمله شوراي امنيت و كميسارياي عالي حقوق بشر با جنايات عليه مردم بحرين به شدت انتقاد كرده و از سازمان كنفرانس اسلامي خواستند نسبت به موضوع نسل كشي مسلمانان بحرين واكنش جدي و موثر از خود نشان دهند.
سخنراني پناهيان
همچنين حجت الاسلام عليرضا پناهيان پيش از تجمع دانشجويان در مسجد دانشگاه تهران، طي سخناني با اشاره به وقايع منطقه گفت: بسياري از جوانان مي پرسند كه در دفاع از مظلومان جهان چه اقداماتي بايد انجام دهيم؟ مشخص است كه اگر كسي خونش به جوش آيد مطمئناً ضد ظالمان و ستمگران مي خروشيد و اگر مسلماني به اين خروش دست نزند از انسانيت خارج شده است.
اين استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تصريح كرد: تك تك مسلمانان در حمايت از مظلومان جهان وظيفه اي بر عهده دارند و بايد در يك روز از فعاليت خود وقتي را تعيين كنيم و به پيام رساني به مظلومان جهان اقدام كنيم.
وي در ادامه گفت: مردم كشورهاي اروپا كه در مقابل ظلم دولتمردان خود ساكت نشسته اند به همان اندازه مقصرند كه حاكمان سفاك آل سعود اكنون حتي به زنان در كشور بحرين رحم نمي كنند.
پناهيان تأكيد كرد: با خيزش هاي مردمي كه اكنون در منطقه رخ داده، عالي ترين فرصت براي مسلمانان پيش آمده تا حقانيت اسلامي را در جهان ثابت كنند و مقدمات ظهور امام زمان (عج) را فراهم كنند.
اين استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اكنون به راحتي مي توانيم با ابزارهايي كه در اختيار داريم به مردم كشورهاي مصر، تونس، ليبي، بحرين و... اعلام كنيم كه چگونه يك انقلاب دزديده مي شود و يا به ثمر نمي رسد و يا به پيروزي مي رسد.
اين استاد حوزه و دانشگاه با تأكيد بر اينكه اكنون جمعي از جوانان براي تقويت جبهه مقابله با استكبار جهاني به آموختن زبان هاي عربي و انگليسي اقدام كرده اند،گفت: خانه هاي آل سعود عنكبوتي است و اكنون هيمنه رژيم صهيونيستي در هم شكسته است. تا سه سال گذشته چه كسي فكر مي كرد رژيم صهيونيستي شكست پذير خواهد بود.
وي با اشاره به اينكه اكنون استكبار جهاني در كشور مصر سعي دارد تا انقلاب مردم اين كشور را بدزدد، بيان داشت: ما وظيفه داريم تا به مردم بحرين پيام هايي بفرستيم كه قيام خود را ادامه دهيد و مطمئناً قطرات خون شما از ميان نخواهد رفت.
اعتراض دانشجويان مشهدي
به جنايات عربستان
جمعه هفته پيش نيز دانشجويان مشهدي در همين ارتباط تجمعي اعتراضي در مقابل كنسولگري عربستان در اين شهر برپا كرده بودند كه با برخورد شديد نيروهاي انتظامي مواجه شده بود. در اين تجمع تعدادي از دانشجويان معترض بازداشت شدند كه اين قضيه موجي از اعتراضات دانشجويي را برانگيخت كه منجر به آزادي بازداشت شدگان شد. البته خبرهاي تاييد نشده حاكي از ادامه بازداشت چهار دانشجوي مشهدي است. عصر روز دوشنبه دانشجويان مشهدي بازداشت شده در مقابل كنسولگري عربستان به ديدار حيدر رحيم پور ازغدي رفتند.
رحيم پور پس از اطلاع از وضعيت دانشجويان در تماسي تلفني با آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد ضمن قدرداني از تلاش هاي ايشان براي آزادي دانشجويان، نسبت به نوع برخورد پليس با اين دانشجويان اظهار گله كرد.
وي در اين گفت وگوي تلفني با اشاره به طولاني شدن زمان آزادي دانشجويان و مانع تراشي برخي مسئولان ذيربط از آيت الله علم الهدي درخواست كرد تا در رابطه با نوع برخورد دستگاه هاي انتظامي و قضايي در پيچيده كردن ماجرا و همچنين اقداماتي كه از سوي دانشجويان صورت گرفته، گزارشي را به صورت مكتوب خدمت رهبر معظم انقلاب برسانند.
رحيم پور در گفت وگو با آيت الله علم الهدي همچنين نسبت به ضرب و شتم دانشجويان توسط نيروهاي انتظامي پس از بازداشت ابراز ناراحتي كرد. برخي خبرها حاكي از صدور قرار وثيقه هاي سنگين(100 ميليوني) براي آزادي موقت دانشجويان بازداشتي است.

 



براي رايزني با انقلابيون نخستين مسئول ايراني به قاهره رفت

نماينده دائم كشورمان در سازمان ملل به عنوان نخستين مسئول ايراني پس از انقلاب 25 ژانويه مصر به منظور ديدار و گفت وگو با مقامات اين كشور به قاهره رفت.
به گزارش روزنامه مصري الاهرام «محمدعلي خزاعي» نماينده ايران در سازمان ملل در اولين سفر يك مقام ايراني به مصر پس از انقلاب 25 ژانويه اين كشور روز دوشنبه از نيويورك وارد قاهره شد.
اين مقام ايراني قرار است در سفر دو روزه خود به مصر با تعدادي از مقامات اين كشور ديدار و درباره حمايت از همكاري هاي دوجانبه و پيگيري برخي طرح هاي مشترك در زمينه سرمايه گذاري همچون بانك مصر- ايران گفت وگو كند.
براساس اين گزارش، سفر مقام ايراني به مصر در راستاي اظهارات متقابل بين مقامات دو كشور براي بهبود روابط است.
رئيس دفتر حفاظت از منافع ايران در قاهره چند روز پيش پس از ديدار با نبيل العربي، وزير خارجه مصر پيام كتبي علي اكبر صالحي وزير خارجه ايران را تسليم همتاي مصري او كرد.
صالحي در پيامي به نبيل العربي، از سخنان مثبت وي درباره مناسبات با ايران تقدير كرده است و علاوه بر دعوت وي به بررسي راه هاي گسترش مناسبات، از وي دعوت رسمي به عمل آورد تا به تهران سفر كند يا صالحي با سفر به قاهره به ديدن وي برود.
وزير خارجه مصر نيز تصريح كرد كه مصر آمادگي از سرگيري مناسبات ديپلماتيك با ايران كه به مدت سي سال متوقف شده بود را دارد.
وي در سخناني بعد از اين ديدار تاكيد كرد كه دو ملت ايران و مصر شايسته اين هستند كه مناسبات دو جانبه اي را منعكس كننده تاريخ و تمدن آنها باشند با يكديگر داشته باشند.
وي بار ديگر بر موضع خود در همگرايي با ايران تاكيد كرده و گفت كه مصر در حال حاضر صفحه جديدي با تمام كشورها از جمله ايران را در راستاي تحقق منافع مشترك باز كرده است.

 



هاشمي ثمره: ساخت نيروگاه هاي هسته اي 350مگاواتي آغاز شده است

دستيار ارشد رئيس جمهور گفت: ساخت نيروگاه 350 مگاواتي و نيروگاه آزمايشگاهي در تداوم برنامه هاي فناوري هسته اي در كشور از برنامه هايي است كه عمليات اجرايي آن آغاز شده است.
هاشمي ثمره در حاشيه برگزاري مراسم جشن هسته اي كه عصر دوشنبه در دانشگاه بين المللي امام خميني برگزار شد در گفتگو با مهر اظهار داشت: مهمترين كار ما در ادامه دستيابي به فناوري هسته اي ساخت نيروگاه هاي برق است كه در حال حاضر يك واحد نيروگاه 350 مگاواتي در دست طراحي و ساخت است و يك نيروگاه آزمايشگاهي نيز در اراك و دارخوين ساخته خواهد شد كه در پروسه اجراست.
وي افزود: ايران در آستانه رسيدن به تكنولوژي ساخت كامل مجتمعهاي سوخت است و خوشبختانه توليد صفحه سوخت 20 درصد رآكتور تهران در حال تكميل است كه افتخار ديگري براي دانشمندان كشور است.
دستيار ارشد رئيس جمهور خاطرنشان كرد: استفاده از فناوري هسته اي براي ارائه خدمت به مردم و تسهيل در زندگي عمومي از ديگر اهداف ما در بهره گيري از دانش هسته اي است لذا ساخت دستگاههايي كه بتواند پرتوهاي راديومي را به طور دقيق مشخص كند در دستور ديگر كار ما قرار دارد تا بتوانيم با ارزيابي فني در مواقع لزوم مانند آنچه در كشور ژاپن رخ داده از ورود افراد و كالاهاي آلوده جلوگيري كنيم.
هاشمي ثمره يادآورشد: اين دستگاه ساخته شده و دستگاه ديگري هم براي پرتو دهي اشعه گاما براي جلوگيري از فساد محصولات كشاورزي در دست ساخت است كه پايانه هاي آن در دو استان از جمله چهارمحال و بختياري نيز افتتاح شده است.

 



نماينده كاترين اشتون در نشست پارلمان اروپا:
بحرين و عربستان در اثبات ادعاهاي خود عليه ايران هيچ مدركي ندارند

نماينده رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا تاكيد كرد برخلاف آنچه كه بحرين و عربستان سعودي ادعا مي كنند مداركي قوي و قابل اعتنا دال بر نقش ايران در پشت اعتراضات مردم بحرين وجود ندارد.
«زلوت نمت» معاون وزير امور خارجه مجارستان كه هم اكنون كشورش رياست دوره اي اتحاديه اروپايي را بر عهده دارد، به نيابت از «كاترين اشتون» مسئول سياست خارجي و امنيتي اتحاديه اروپايي در نشست پارلمان اروپا در استراسبورگ همچنين در پاسخ به سخنان انتقادي برخي از نمايندگان پارلمان اروپا نسبت به مواضع اشتون مبني بر اين كه چرا ايشان به جاي صدور بيانيه در عمل اقدامي انجام نمي دهند؟ اظهار داشت: كشورهايي همچون بحرين و يمن هوشيار باشند كه احتمال دخالت نظامي مشابه آنچه كه در مورد ليبي صورت گرفت در مورد آنان نيز وجود دارد. به گزارش فارس، وي افزود: براساس گزارشات سازمان هاي مردم نهاد تاكنون 23 نفر در بحرين و 63 نفر در يمن كشته شده اند. ضمن تماس با اين دو كشور داراي حكومت هاي خودكامه به آنان گوشزد كرده ايم كه بازي با آتش، خطر مداخله را افزايش مي دهد. اعتقاد دارم خانم اشتون در پيام خود به اين دو كشور مطالب بسيار واضح و مهمي را بيان كرده اند. اين كشورها به خوبي واقفند كه چگونه در مورد ليبي و ساحل عاج گزينه نظامي به كار گرفته شد و اين احتمال همواره براي آنان نيز وجود دارد.

 



از محل مناقصات؛ 13 ميليارد تومان مناقصه باطل شده به بودجه دولت برگشت داده شد

مديركل بازرسي استان بوشهر گفت: در سال گذشته حدود 200 ميليارد تومان مناقصه باطل شده است و در مجموع حدود 13 ميليارد تومان به نفع دولت برگشت داده شد.
به گزارش فارس از دشتي، غلامحسين كرمي در نشست با مديران دستگاه هاي اجرايي شهرستان دشتي اظهار داشت: در حوزه شهرداري ها و حوزه نفت مشكلاتي داشتيم كه به همين شكل پيگيري شد.
كرمي اظهار داشت: در سال گذشته به 50 مدير دستگاه با جلساتي كه گرفته شد تذكر شفاهي و كتبي داده ايم.
مديركل بازرسي استان بوشهر يادآور شد: در سه مورد در سال گذشته با پيگيري هايي كه به عمل آورديم كل اعضاي كميسيون را تغيير داديم و سه دستگاه داشتيم كه معاون، مسئول تداركات و ساير اعضاي كميسيون معاملات دستگاه نيز تغيير كرد و حتي خود اشخاص پذيرفتند كه در بعضي از موارد تخلف كردند.
وي گفت: ما دنبال آن نيستيم كه براي دستگاهي پرونده بسازيم و اميدواريم روزي برسد كه خلافي نباشد و با تعامل خوبي كه در استان بوشهر وجود دارد انتظار مي رود در سال جاري كارها به شكل مناسب تري دنبال شود.

 



نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي: اهميت انرژي هسته اي كمتر از ملي شدن صنعت نفت نيست

كرج- خبرنگار كيهان:
اهميت انرژي هسته اي در ايران اسلامي كمتر از ملي شدن صنعت نفت نيست.
نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با خبرنگار كيهان با بيان اين مطلب افزود: ملي شدن صنعت نفت از افتخارات تاريخي ملت ايران است و امروز نيز دستيابي به دانش هسته اي با توجه به شرايط حساس جهاني، افتخار بزرگ ديگري براي اين ملت محسوب مي شود.
فاطمه آجرلو تصريح كرد: در دوران پيروزي انقلاب اسلامي، مردم ايران شعار «استقلال، آزادي- جمهوري اسلامي» سردادند كه معناي استقلال، خودكفايي در تمام زمينه ها و قطع وابستگي به بيگانگان است.
وي افزود: امروز ديگر روش هاي سنتي براي رفع نيازهاي جامعه جوابگو نيست و انرژي هسته اي يكي از ابزارهاي مناسب براي تامين بخش عمده اي از نيازهاي مختلف مردم است.
اين مسئول بيان كرد: امروز ملت مسلمان ايران به ملت هاي جهان نشان داده است كه در سايه آزادي از قيد مستكبران و قدرت هاي زورگوي جهان مي توان به رشد و تعالي رسيد.
دولت عراق منافقين را
به ايران تحويل دهد
نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي از دولت و مسئولان عراقي خواست تا با برچيدن كامل پادگان اشرف در اين كشور، تروريست هاي مجاهدين خلق مستقر در عراق را به ايران تحويل دهد.
به گزارش فارس عزيز اكبريان با اشاره به حضور 30 ساله اين گروهك تروريستي در عراق و استفاده از خاك اين كشور عليه جمهوري اسلامي ايران، گفت: انتظار ملت ايران است كه مسئولان عراقي برخورد قاطعي با تروريست هاي حاضر در كشورشان داشته و اجازه ندهند خاك اين كشور براي تعرض به جمهوري اسلامي مورد استفاده قرار گيرد.
وي ادامه داد: حضور مجاهدين خلق در عراق كه اسناد جنايات آنها آشكار است، به روابط دو ملت خدشه وارد مي كند و مسئولان عراقي بايد هر چه سريعتر به اين موضوع اختلاف انگيز خاتمه دهند.
اكبريان تصريح كرد: قوانين بين المللي و همچنين موافقتنامه هاي امضا شده توسط دو دولت، ايجاب مي كند كه دولت و مسئولان عراقي با دستگيري مجاهدين خلق، آنها را به جمهوري اسلامي ايران تحويل دهند.
نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي با طرح سؤالي مبني بر اينكه افرادي كه دست شان به خون هموطنان خود آلوده است، چگونه مي توانند شهروندان خوبي براي عراقي ها باشند، گفت: به طور قطع منافقين هيچگاه دوست مردم و دولت عراق نخواهند بود و عراق سودي از حضور منافقين در اين كشور نمي برد.
اكبريان در پايان اظهار داشت: اگر دولت عراق به فكر اصلاح رفتارهاي گذشته و برقراري رابطه اي پايدار و مبتني بر صلح و دوستي ميان دو كشور است، بايد هر چه سريعتر پادگان اشرف را به طور كامل تخليه و از حضور تروريست ها پاكسازي كند.

 



در اعتراض به كشتار مردم بحرين انجام شد
تجمع دانشجويان بندرعباس مقابل كنسولگري امارات

دانشجويان هرمزگاني در اعتراض به كشتار مردم مسلمان بحرين توسط نظاميان امارات و عربستان سعودي مقابل كنسولگري امارات در بندرعباس تجمع كردند.
به گزارش مهر از بندرعباس، بيش از 100 نفر از دانشجويان هرمزگاني شامگاه دوشنبه در اعتراض به كشتار مردم مسلمان بحرين توسط نيروهاي عربستان سعودي و امارات متحده عربي در مقابل كنسولگري امارات در بندرعباس تجمع كردند.
دانشجويان در اين تجمع با سر دادن شعارهايي همچون «مرگ بر آل سعود» و «مرگ بر آل نهيان» خواستار پايان دادن به كشتار مردم مظلوم بحرين توسط رژيم هاي امارات و عربستان شدند.
در پايان اين تجمع اعتراض آميز دانشجويان هرمزگاني قطعنامه اي را در محكوم كردن كشتار مردم مسلمان منطقه به خصوص مردم بحرين قرائت كردند. بخشي از اين قطعنامه به شرح زير است:
كشتار وحشيانه و قتل عام شيعيان بحرين توسط حاكمان دژخيم و جنايتكار اين كشور كه با دستور آمريكا و اسرائيل و همراهي نظاميان سفاك عربستان سعودي و امارات متحده عربي صورت مي گيرد، حاكي از عمق خيانت و اوج رذالت قدرت حاكمه بحرين است و اين كشتار از ديدگاه قرآن كريم، اسلام عزيز، دولت و ملت شريف ايران و از ديدگاه علماي اسلام و مراجع عظام شيعه محكوم است.

 



اخبار ادبي و هنري

اهانت انگليس به ناشران ايراني
دولت انگليس به ناشران ايراني متقاضي شركت در نمايشگاه كتاب لندن اهانت كرد.
وزارت خارجه انگليس ضمن تأخير بي دليل در صدور رواديد براي ناشران متقاضي، در پاسخ به تقاضاي آنها تصريح كرد كه ما به شما شك داريم!
22 ناشر ايراني نيز در واكنش به اين برخورد توهين آميز انگليس، در اقدامي تحسين برانگيز از حضور در نمايشگاه كتاب لندن انصراف دادند.
اين برخورد دولت انگليس با ناشران ايراني در حالي صورت گرفته كه تا چند روز ديگر تعدادي از ناشران آن كشور در نمايشگاه كتاب تهران شركت خواهند كرد و بايد ديد كه آيا مسئولين اين نمايشگاه واكنش مناسبي به طرف انگليسي نشان خواهند داد؟
استقبال دانشجويان دانشگاه تهران از اخراجي ها
فيلم «اخراجي ها3» در دانشگاه تهران اكران شد و در بخش هايي از اين فيلم كه عليه سران فتنه مطالبي عنوان مي شد، دانشجويان به تشويق مي پرداختند. فيلم «اخراجي ها3» به همت بسيج دانشجويي دانشكده مديريت دانشگاه تهران دوشنبه در تالار الغدير اين دانشكده اكران شد.
به گزارش فارس، اين اولين اكران فيلم «اخراجي ها3» در يكي از دانشگاه هاي كشور است كه با استقبال پرشور دانشجويان دانشگاه تهران مواجه شد، به طوري كه مسئولان برگزاري اين فيلم مجبور شدند تا 500 بليط بفروشند در حالي كه ظرفيت سالن الغدير دانشكده مديريت دانشگاه تهران تنها 400 نفر است و در نتيجه برخي از دانشجويان به صورت ايستاده به تماشاي اين فيلم پرداختند.
از نكات حاشيه اي اين بود كه طي روزهاي گذشته عده انگشت شماري از حاميان فتنه در دانشگاه تهران، پوسترهاي تبليغاتي پخش اين فيلم را از بوردهاي دانشگاه كنده و پاره مي كردند و حتي بنرهاي پخش اين فيلم را نيز دزديدند.
گفتني است، «اخراجي ها3» در مرز فروش چهار ميليارد تومان قرار دارد.
تصميم هاي جديد براي برخورد با قاچاق فيلم هاي روي پرده
اولين نشست سال جاري دبيركل ستاد مبارزه با محصولات غيرمجاز سمعي و بصيري با رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي تهران بزرگ برگزار شد و تصميمات مهمي درباره مقابله با توزيع غيرقانوني يكي از فيلم هاي سينمايي در حال اكران صورت گرفت.
نحوه برخورد با متخلفين حوزه تكثير و توزيع آثار غيرمجاز محصولات سمعي و بصري و همچنين پيگيري اين موضوع از جمله مواردي بود كه در اين نشست مورد توجه قرار گرفت. يكي از موارد مطرح شده در اين نشست توزيع غيرقانوني يكي از فيلم هاي سينمايي در حال اكران و نحوه برخورد گسترده و ريشه كن كردن اين معضل بود كه تصميم هاي مهمي نيز در اين مورد اتخاذ شد.
برگزاري جشنواره اي براي امنيت جامعه
دومين جشنواره بين المللي توليدات رسانه اي عفاف و حجاب با رويكرد «عفاف و حجاب: خانه امن، جامعه امن» برگزار مي شود.
پروين سليحي، مسئول شوراي سياست گذاري جشنواره بين المللي توليدات رسانه اي عفاف و حجاب (نور) اظهار داشت: يكي از وظايف ذاتي رسانه ملي پرداختن به موضوع عفاف و حجاب است چرا كه در دنياي امروز رسانه ها با شدت و جديت بسيار زياد براي تسخير افكار انسان ها و تخريب آن تلاش دارند و لازمه حفظ داشته هاي ديني و فرهنگي خودمان اين است كه با شتاب ويژه اي به كار و فعاليت در اين حوزه بپردازيم.
مسئول شوراي سياستگذاري جشنواره توليدات رسانه اي عفاف و حجاب شعار امسال اين جشنواره را «خانه امن، جامعه امن» دانست و خاطرنشان كرد: اين جشنواره در پنج بخش فيلم، عكس، گزارش هاي رسانه اي، شعر و داستان، رسانه هاي مجازي برگزار مي شود و كميته هاي بخش هاي مختلف اين جشنواره فعاليت خود را آغاز كرده اند.
زمان برگزاري بيست و چهارمين نمايشگاه كتاب تهران اعلام شد
بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران سيزدهم ارديبهشت با حضور دكتر محمود احمدي نژاد رياست جمهوري اسلامي ايران گشايش مي يابد.
بهمن دري رئيس اين دوره از نمايشگاه كتاب و معاون فرهنگي وزارت ارشاد در اين باره گفت: شعار راهبردي براي بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران «ارتقا معرفت ديني و بصيرت فرهنگي در سال جهاد اقتصادي» است. وي با اعلام اينكه تعداد ناشران داخلي واجدشرايط حاضر در نمايشگاه امسال از مرز دو هزار ناشر گذشته است.
سال گذشته، پنج ميليون نفر از نمايشگاه بين المللي كتاب تهران بازديد كردند كه در نوع خود، بي سابقه بود.
بزرگداشت بزرگان سينماي ايران در جشنواره كيش
بزرگداشت مسعود جعفري جوزاني و علي نصيريان در جشنواره بين المللي فيلم كيش برگزار مي شود.
اين برنامه در ايام برگزاري جشنواره كه از 4 تا 8 ارديبهشت ماه سال جاري با حضور هنرمندان، فيلمسازان و سينماگران و مديران فرهنگي و سينمايي ايران و كشورهاي منطقه در جزيره كيش برگزار مي شود، انجام خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14