(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 29 فروردین 1390- شماره 19904

حديث دشت عشق
قوي ترين مرد جهان با 3 مدال طلا براي المپيك دورخيز كرد
مقام سومي وزنه برداران ايران در آسيا با كسب 12مدال رنگارنگ
مجامع انتخاباتي چه زماني برگزار مي شوند؟ 9 فدراسيون با سرپرست اداره مي شوند
اخبار كوتاه از فوتبال
فدراسيون واليبال: مربي تحميل نمي كنيم واليبالي ها منتظر بازگشت ولاسكو هستند
تكليف ورزش مشخص نشود، حضورمان درالمپيك تضعيف مي شود
افشارزاده : حضور 90ورزشكار را در المپيك پيش بيني مي كنيم
اعزام 4جودوكار به مسابقات جايزه بزرگ باكو
ملي پوشان صاحب مسكن مي شوند
تمام كارهاي خصوصي سازي باشگاه استقلال و پيروزي انجام شده است
اخبار فوتبال جهان
نگاهي به عملكرد رشته اي كه در گذشته پر مدال بود
خداحافظي جودو با روزهاي اوج
اخبار ورزش ايران



حديث دشت عشق

به مناسبت سالگرد شهادت سرباز شهيد «اميد آزاديخواه»
سرباز ايثارگر
شهيد «اميد آزاديخواه» سال 1346 در محله باغ سپه سالار تهران متولد شد. اميد كم كم بزرگ شد و به مدرسه رفت و پشت همين ميزهايي كه شما نشسته ايد، مي نشست. او تنها پسر خانواده بود. اميد دوران ابتدايي را تمام كرد كه مادرش را از دست داد. تنها شده بود، مشكلات فراوان و نداشتن محبت مادري مانع درست خواندن اميد شد. اميد مهربان بود و با پدرش كار مي كرد و كم كم بزرگ مي شد. پدر اميد ورزشكار بود و در سال 1339 قهرمان بوكس تهران هم شده بود. اميد در سال 1366 به خدمت سربازي فراخوانده شد و به گروه 44 توپخانه اصفهان رفت. چون تنها پسر بود و پدرش تمام اميدش به تنها پسرش بود با تلاش فراوان او را از اصفهان به تهران آورد و در دانشكده افسري مشغول خدمت شد. او در دوران خدمت سربازي با سربازان و فرماندهان خود مهربان بود. در تاريخ 14/1/67 اميد استراحت داشت و خواست به مرخصي برود. ديد يكي از دوستانش كه زن و بچه دار بود، نگهبان است. با مهرباني و اصرار به جاي دوستش نگهباني ايستاد تا دوستش به مرخصي برود و به زن و بچه اش رسيدگي كند. اميد پست نگهباني را از دوستش تحويل گرفت.عقربه هاي ساعت يك و نيم بعدازظهر را نشان مي داد. اميد سرپست نگهباني با ظاهري مرتب قدم مي زد. جيك جيك گنجشكان در هواي لطيف بهاري نويدبخش لحظه اي بود. ناگهان غرش موشك صدام جنايتكار سكوت را شكست و ساختمان هاي اطراف را ويران كرد، تنها اميد پدر از دست رفت و اميد به شهادت رسيد. از طرف خانواده شهيد

 



قوي ترين مرد جهان با 3 مدال طلا براي المپيك دورخيز كرد
مقام سومي وزنه برداران ايران در آسيا با كسب 12مدال رنگارنگ

بهداد سليمي قوي ترين وزنه بردار جهان با كسب سه مدال طلا از مسابقات قهرماني وزنه برداري آسيا براي موفقيت در المپيك لندن دورخيز مناسبي كرد.
در روز پاياني چهل ويكمين دوره رقابت هاي وزنه برداري قهرماني آسيا كه ديروز در شهر «تانگ لينگ» چين برگزار شد، شش وزنه بردار در دسته 105+كيلوگرم با يكديگر به رقابت پرداختند كه بهداد سليمي با مهار وزنه هاي 208 كيلوگرم در حركت يك ضرب، 250 كيلوگرم در حركت دو ضرب و 458 كيلوگرم در مجموع به سه مدال طلاي اين مسابقات دست يافت.
در اين وزن پس از بهداد سليمي، بهار مولايي با مهار وزنه هاي 176 كيلوگرم در يك ضرب، 222 كيلوگرم در دو ضرب و مجموع 398 به مدال نقره دست يافت و «علي مهد» از سوريه با مهار وزنه 393 كيلوگرم در مجموع به مقام سوم رسيد.
«سون هايبو» از چين با مهار وزنه 201 كيلوگرم در حركت يك ضرب به مدال نقره دست يافت و «اوتا كزومي» از ژاپن هم با مهار وزنه 180 كيلوگرم در اين حركت به مقام سوم و مدال برنز رسيد. مولايي در اين حركت چهارم شد.
در حركت دو ضرب با توجه به اينكه «سون هايبو» از چين نتوانست وزنه 241 كيلوگرم را بالاي سر ببرد، «علي مهد» از سوريه با مهار وزنه 222 كيلوگرم مدال نقره رسيد و بهادر مولايي با مهار وزنه 222 كيلوگرم به و به خاطر وزن بيشتر نسبت به وزنه بردار سوري به مدال برنز بسنده كرد. تيم ايران كه با هشت ورزشكار در چهل ويكمين دوره از رقابت هاي وزنه برداري قهرماني آسيا حضور يافته بود، با 3 مدال طلا، 8 مدال نقره و يك مدال برنز به كار خود در اين دوره از مسابقات پايان داد. مجيد عسگري در دسته 56 كيلوگرم 3 مدال نقره، مرتضي رضاييان در دسته 69 كيلوگرم يك مدال نقره، كيانوش رستمي در دسته 85 كيلوگرم 3 مدال نقره، و بهداد سليمي در دسته 105+كيلوگرم سه مدال طلا را به خود اختصاص دادند. سهراب مرادي در دسته 85 كيلوگرم به عنوان ششم بسنده كرد، حامد مجيدي و ياسر دادوند در دسته 105+كيلوگرم به ترتيب مقام هاي چهارم و ششم را كسب كردند و بهادر مولايي در دسته 105+كيلوگرم به عنوان چهارمي دست يافت.
تيم ايران در مكان سوم قرار گرفت
تيم ملي وزنه برداري ايران با 515 امتياز عنوان سومي رقابت هاي قهرماني آسيا را كسب كرد.
در اين رقابت ها هفت وزنه بردار كشورمان توانستند به يك عنوان قهرماني و سه عنوان نايب قهرماني دست پيدا كنند. البته آن ها در حركات يك ضرب و دو ضرب و مجموع و تك حركت هاي مختلف مدال هاي متعددي را نصيب كشورمان كردند. تيم چين به عنوان ميزان رقابت در بخش مردان با 600 امتياز قهرمان شد، قزاقستان با 534 امتياز در مكان دوم قرار گرفت و تيم هاي ازبكستان و كره جنوبي و كره شمالي نيز در مكان هاي بعدي قرار گرفتند. تيم چين در بخش زنان نيز عنوان قهرماني را كسب كرد.

 



مجامع انتخاباتي چه زماني برگزار مي شوند؟ 9 فدراسيون با سرپرست اداره مي شوند

در حالي كه برگزاري مجامع انتخاباتي 5 فدراسيون ورزشي به سال 90 موكول شده، ولي هنوز خبري از برگزاري اين مجامع نيست.
در روزهاي پاياني سال 89 از سوي امور مجامع سازمان تربيت بدني اعلام شد كه برگزاري مجامع انتخاباتي 5 فدراسيون ورزشي به سال 90 موكول شد، ولي با گذشت حدود يك ماه از سال جديد، هنوز برنامه برگزاري انتخابات اين فدراسيون ها مشخص نيست.
نام نويسي از كانديداهاي احراز پست رياست فدراسيون هاي كشتي، واليبال، ورزش هاي سه گانه، پهلواني و زورخانه اي و ورزش هاي رزمي انجام شده، ولي هنوز زمان جديد برگزاري مجامع انتخاباتي اعلام نشده است.
فدراسيون هاي ژيمناستيك، دووميداني، بدنسازي و پرورش اندام و روستايي و عشايري، چهار فدراسيوني هستند كه توسط سرپرست اداره مي شوند، ولي هنوز نام نويسي از نامزدهاي رياست اين فدراسيون ها صورت نگرفته و زمان برگزاري مجامع انتخاباتي هم هنوز معلوم نيست.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

4 گزينه سرمربيگري تيم اميد
سرپرست كميته تيم هاي ملي فدراسيون فوتبال از مجيد جلالي، علي اصغر مديرروستا، علي منصوريان و منصور ابراهيم زاده به عنوان گزينه هاي مربيگري تيم اميد نام برد . درحالي كه 29 خرداد تيم اميد در دومين بازي انتخابي مقدماتي المپيك لندن به مصاف عراق مي رود هنوز سرمربي اين تيم مشخص نشده است . فريدون معيني سرپرست كميته تيم هاي ملي در اين خصوص گفت: چهار مربي ايراني يعني مجيد جلالي، علي اصغر مديرروستا، عليرضا منصوريان و منصور ابراهيم زاده گزينه هاي سرمربيگري تيم اميد هستند و اگر مشكلي پيش نيايد تا پايان اين هفته يكي از اين افراد انتخاب مي شوند.
گام بلند ميلان به سوي قهرماني، شكست اينتر و رم
تيم ميلان با پيروزي مقابل سامپدوريا يك گام ديگر به قهرماني نزديك شد، رم دهمين شكست فصلش را تجربه كرد و اينتر با شكست اميدش براي قهرماني كمرنگ شد. هفته سي و سوم رقابتهاي سري A با انجام سه ديدار آغاز شد؛ صدرنشين رقابتها كه در خانه پذيراي سامپدوريا بود در پايان با سه گل به برتري رسيد. سيدورف، كاسانو و روبينيو سه بار براي سرخ و مشكي پوشان گلزني كردند. رم هم در ادامه نتايج پرفراز و نشيب اش با نتيجه 3 بر 2 مقابل پالرمو شكست خورد. در ديگر ديدار اينتر با دو گل مغلوب پارما شد تا شانسش براي دفاع از عنوان قهرماني بسيار كمرنگ شود. شاگردان لئوناردو بايد در 5 هفته پاياني 8 امتياز اختلاف با تيم همشهري را جبران كنند و البته ناپولي هم در رده دوم ديگر مدعي قهرماني است كه با يك بازي كمتر نسبت به اينتر شرايط بسيار بهتري دارد.
جدول رده بندي سري A : 1- ميلان 71 امتياز ،2- ناپولي 65 امتياز ( يك بازي كمتر) ،3- اينتر 63 امتياز و...
مالك باشگاه نساجي هم از فوتبال كناره گيري كرد
مالك باشگاه نساجي از ادامه فعاليت در فوتبال كناره گيري كرد.مهدي پرهام مالك باشگاه نساجي مازندران كه در 3 سال سرمايه گذاري در ليگ دسته اول فوتبال مبلغي بالغ بر 7 ميليارد تومان هزينه كرده، ديروز اعلام كرد: در پايان مسابقات ليگ آزادگان در فصل 91-90 از فوتبال كناره گيري خواهد كرد.
تسويه حساب باشگاه استيل آذين با پرسنل و اعضاي تيم هاي پايه
مالك باشگاه استيل آذين حق و حقوق پرسنل و اعضاي تيم هاي پايه اين باشگاه را پرداخت و با آنها تسويه حساب كرد.حسين هدايتي بر تصميم خود مبني بر انحلال باشگاه استيل آذين مصر است و براي نشان دادن اين تصميم خود اقدامات لازم را شروع كرده است. وي ديروز با همه پرسنل باشگاه و بازيكنان و مربيان تيم هاي پايه استيل آذين تسويه حساب كرد. مالك باشگاه استيل آذين همچنين مشغول حساب و كتاب براي پرداخت حق و حقوق بازيكنان بزرگسال است تا ظرف 48 ساعت آينده با آنها نيز تسويه حساب كند.
راهيابي تيم فوتبال دانش آموزان ايران به فينال جهان
تيم فوتبال دانش آموزان ايران با شكست تركيه به فينال رقابتهاي جهاني راه يافت. تيم فوتبال دانش آموزي ايران كه در مسابقات جهاني فوتبال دانش آموزي در كشور برزيل حضور دارد، در مرحله نيمه نهايي تيم ملي فوتبال تركيه را در ضربات پنالتي با نتيجه 5 بر 4 شكست داد تا در مرحله فينال اين مسابقات مجددا مقابل تيم قدرتمند آلمان قرار گيرد. اين ديدار در جريان بازي با نتيجه تساوي بدون گل به پايان رسيده بود.
تقسيم امتيازات در ال كلاسيكو
ديدار برگشت تيم هاي رئال مادريد و بارسلونا از هفته سي ودوم مسابقات فوتبال دسته يك باشگاه هاي اسپانيا موسوم به لاليگا به تساوي رسيد.
در اين ديدار حساس كه در ورزشگاه سانتياگو برنابئو شهر مادريد برگزار شد دوتيم به تساوي يك بريك دست يافتند. در دقيقه 51 مهمترين حادثه رخ داد و آلبيول مدافع تيم ميزبان بر روي داويد ويا مهاجم بارسلونا مرتكب خطاي عمد شد كه داور ضمن آنكه يك ضربه پنالتي را بسود ياران جوزپه گوارديولا اعلام كرد ، بازيكن خاطي رئال مادريد را از زمين اخراج نمود .
اين ضربه توسط ليونل مسي بازيكن چپ پاي آرژانتيني به گل تبديل شد تا وي سي امين گل خود را در اين فصل لاليگا به ثبت برساند. اين گل تا دقيقه 81 پابرجا بود تا اينكه يك ضربه پنالتي براي تيم ميزبان رقم خورد كه كريستيانو رونالدو مهاجم پرتغالي آن را به گل مساوي تبديل كرد.
خطاي دنيل آلوز بازيكن بارسلونا بر روي مارسلو باعث شد تا داور اين ضربه پنالتي را اعلام كند . رونالدو با اين گل ، جمع گلهاي خود را به عدد 29 رساند تا سايه به سايه مسي در صدر جدول گلزنان لاليگا حركت كند.
بارسلونا با كسب اين تساوي 85 امتيازي شد تا به صدرنشيني خود ادامه دهد اما رئال مادريد با 77 امتياز همچنان در رده دوم جاي گرفت .
اين دوتيم روز چهارشنبه هفته جاري نيز در فينال جام حذفي باشگاه هاي اسپانيا در ورزشگاه مستايا شهر والنسيا به مصاف هم خواهند رفت . نكته جالب توجه ديگر اينكه بارسلونا و رئال مادريد در مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا نيز باهم پيكار خواهند كرد .

 



فدراسيون واليبال: مربي تحميل نمي كنيم واليبالي ها منتظر بازگشت ولاسكو هستند

دبير فدراسيون واليبال با يادآوري اينكه هنوز دستياران سرمربي جديد تيم ملي كشورمان معرفي نشده اند، گفت: فدراسيون هيچ گزينه خاصي براي اضافه شدن به كادر فني اين تيم درنظر ندارد.
سعيد درخشنده با اشاره به اينكه خوليو ولاسكو فردا شب (سه شنبه) به تهران باز مي گردد، اظهارداشت: براي انتخاب دستياران اين مربي منتظر بازگشت خودش هستيم چون اين انتخاب يا انتخاب ها بايد با نظرنهايي سرمربي تيم ملي انجام شود. درواقع گزينش مربيان تيم ملي واليبال با ولاسكو است. وي تصريح كرد: سرمربي آرژانتيني الاصل تيم ملي واليبال برخي از تيم ها را درجريان مرحله پلي آف مسابقات ليگ برتر ديده و با عملكرد مربيان آنها تاحدي آشنا شده است امادركل پس از بازگشت خوليو ولاسكو پرونده اي از سوابق مربيان را جهت بررسي دراختيارش قرار مي دهيم. حتي در صورت نياز ترتيبي اتخاذ مي شود تا وي بتواند با آنها نشست داشته باشد و تبادل نظر كند.
دبير فدراسيون واليبال تاكيد كرد: در مجموع گزينش دستياران خوليو ولاسكو برعهده خودش است. فدراسيون واليبال هيچ گزينه يا گزينه هاي خاصي را در اين زمينه درنظر ندارد، چون نمي خواهيم مربي به كادر فني و ولاسكو تحميل كنيم.
درخشنده درمورد زمان آغاز اردوهاي آماده سازي تيم ملي واليبال گفت:هنوزتاريخ دقيقي براي اردوهاي تيم ملي نهايي نشده است اما به طور حتم تمرينات اين تيم پس از پايان مسابقات ليگ برتر آغاز مي شود. ضمن اينكه خوليو ولاسكو هم هنوز برنامه هاي خود را در اين زمينه ارائه نكرده است. پس بازگشت وي و برگزاري چند جلسه با مسئولان فدراسيون همه برنامه هانهايي خواهند شد.
تيم ملي واليبال كشورمان براي شركت در رقابت هاي قهرماني مردان آسيا آماده مي شود. طبق زمان جديد اين رقابت ها از 28شهريور ماه با حضور 18تيم برتر آسيا در تهران آغاز شده و تا 7 مهرماه ادامه خواهد داشت.

 



تكليف ورزش مشخص نشود، حضورمان درالمپيك تضعيف مي شود
افشارزاده : حضور 90ورزشكار را در المپيك پيش بيني مي كنيم

دبيركل كميته ملي المپيك پيش بيني كرد كه كاروان ايران در بازي هاي المپيك 2012 لندن با 90 ورزشكار حضور پيدا كند.
بهرام افشارزاده با بيان اين كه اولويت ما روي تيم هاي مدال آور است ادامه داد: كشتي آزاد و فرنگي، تكواندو، وزنه برداري،1يا 2نفر در دووميداني، تيراندازي، قايقراني و يك يا دو رشته ديگر كه سهميه المپيك مي گيرند جزو اولويت هاي ما هستند.
افشارزاده با بيان اين كه وضعيت رشته هاي مدال آور تا مهرماه مشخص مي شود درپاسخ به اين پرسش كه بودجه كميته چقدر است؟ تصريح كرد: هنوز نمي دانيم. ما ريز بودجه مورد نياز را به عزيزي و مجلس شوراي اسلامي ارائه داديم. ما به صورت روز شمار برنامه ريزي كرديم. اوج كارسازمان تربيت بدني، كميته ملي المپيك و فدراسيون هاي ورزشي امسال است. ما نياز به امكانات ويژه داريم تا شرايط خوبي را براي آماده سازي تيم ها مهيا كنيم.
وي درپاسخ به اين پرسش كه پيش بيني مي كنيد در المپيك لندن با چه تعداد ورزشكار روانه مسابقات شويم؟ تصريح كرد: هنوز تعداد سهميه ها مشخص نيست. ما ابتدا بايد رقابت هاي انتخابي المپيك را با موفقيت پشت سربگذاريم. اگر بتوانيم در رشته هاي واليبال، فوتبال و بسكتبال سهميه بگيريم، با بيش از 90 ورزشكار روانه المپيك خواهيم شد.
وي درپايان درباره وضعيت حاكم بر ورزش گفت: وضعيت حساس است هرچه زودتربايد در مورد ورزش تصميم گيري شود چرا كه هرچه اين تصميم گيري طول بكشد، ورزشكاران ضرر مي كنند و حضورمان در المپيك تضعيف مي شود.سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك مدام تلاش كردند تا از اين اتفاق جلوگيري شود، ولي اگر اين روند ادامه پيدا كند نتيجه اي كه بايد و شايد عايد ما نخواهد شد.

 



اعزام 4جودوكار به مسابقات جايزه بزرگ باكو

فدراسيون جودوي كشورمان چهار عضو تيم ملي را براي حضور در مسابقات جايزه بزرگ باكو انتخاب كرده است.
رقابت هاي جايزه بزرگ باكو كه از سري رقابت هاي گزينشي المپيك 2012 لندن محسوب مي شود، طي روزهاي 17و 18ارديبهشت ماه برگزار خواهد شد و چهار جودوكار به نمايندگي از كشورمان در اين مسابقات شركت مي كنند.
آرش ميراسماعيلي در وزن 66- كيلوگرم، علي معلومات در وزن 73-كيلوگرم، اميرقاسمي نژاد در وزن 81- كيلوگرم و جواد محجوب در وزن 100-كيلوگرم دراين مسابقات حضور پيدا خواهند كرد. تيم ايران درمسابقات جودو جايزه بزرگ باكو در اوزان 60، 90 و 100+ كيلوگرم نماينده اي نخواهد داشت.

 



ملي پوشان صاحب مسكن مي شوند
تمام كارهاي خصوصي سازي باشگاه استقلال و پيروزي انجام شده است

تمام امور لازم را براي خصوصي سازي استقلال و پيروزي انجام شده و ديگر سازمان تربيت بدني مسئوليتي نخواهد داشت.
عاصمي مديرعامل صندوق حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان ورزش ضمن اعلام خبر فوق در گفتگويي برنامه هاي اين صندوق را تشريح كرد كه چكيده اي از صحبتهاي وي در ذيل مي آيد:
¤ طبق هماهنگي صورت گرفته با آقاي سعيدلو در نظر داريم هر ماه يك خبر خوش براي قهرمانان ورزشكارمان داشته باشيم. اولين خبر براي ورزشكاران اين است كه بنابر دستور رياست سازمان تربيت بدني به تمام ورزشكاران حاضر در تيم هاي ملي اعم از بانوان و آقايان يك دستگاه مسكن مهر اهدا مي شود و از دو سه روز آينده سايت مربوط به اين كار راه اندازي و ورزشكاران با مراجعه به اين سايت مي توانند ثبت نام كنند.
¤ با حمايت هاي سازمان تربيت بدني تقريبا 4 برابر افزايش حقوق براي اعضا داشته ايم و در حال حاضر قهرمان المپيكي از اعضاي صندوق داريم كه ماهانه بيش از 2 ميليون تومان حقوق دريافت مي كند.
¤ به جرات مي توانم بگويم سازمان تمام امور لازم را براي خصوصي سازي باشگاه استقلال و پيروزي انجام داده و ديگر بابت خصوصي نشدن اين دو باشگاه مسئوليتي شامل سازمان تربيت بدني نمي شود. متاسفانه پس از جابجايي در رياست سازمان خصوصي سازي ما تاكنون موفق نشده ايم حتي يك جلسه با هم داشته باشيم.
¤ تفاهم نامه شركت توسعه و استانداري اصفهان در خصوص تكميل ورزشگاه نقش جهان اصفهان هفته گذشته به تهران ارسال شد و هم اكنون در اختيار دكتر سعيدلو است قرار بر اين شده وي نظر نهايي خود را اعلام كند تا پروسه انتقال پروژه ملي نقش جهان به استان اصفهان نهايي شود.

 



اخبار فوتبال جهان

پايان مالكيت سنسي در تيم رم
توماس دي بندتو پس از امضاي قرارداد 70 ميليون يورويي به عنوان مالك جديد باشگاه رم ايتاليا معرفي شد.
اين تاجر آمريكايي در حالي كه قرارداد خريد باشگاه را در بوستون امضا مي كرد گفت: چيزهاي خوب به هيچ وجه آسان بدست نمي آيند.
اين بدان معنا است كه سلطه خانواده سنسي بر باشگاه رم پايان يافته است. اين خانواده كه سال ها بود رم را در مالكيت خود داشتند، به دليل مشكل مالي تصميم به فروش باشگاه گرفته بودند.
دي بندتو به همراه كنسرسيومش در حال حاضر 67 درصد باشگاه، زمين تمريني و بخش تبليغات باشگاه را در اختيار خود گرفته اند. 60 درصد از سهام اين كنسرسيوم در اختيار دي بندتو و 40 درصد آن در اختيار يوني كرديت است.بنا به گزارش منابع محلي مبلغ كلي اين قرارداد 3/70 ميليون يورو است و گفته مي شود 33 درصد سهم باقي مانده به كساني كه علاقمند به خريد آن هستند واگذار خواهد شد. باشگاه رم، نخستين باشگاه ايتاليايي است كه مالكان غيرايتاليايي دارد.
هزينه 70 ميليون يورويي ميلان در يك فصل
نخست وزير ايتاليا و مالك باشگاه ميلان ايتاليا كه گفته بود علاقه بسياري در به خدمت گيري كريستيانو رونالدو دارد در اظهارنظر جديدي از مبالغ هزينه شده در اين باشگاه سخن گفت.سيلويو برلوسكوني كه در مصاحبه هاي مختلف اعلام كرده بود دوست دارد روزي رونالدو را به سن سيرو بياورد در گفت وگويي تازه اعلام كرد، در فصل جاري بيش از 70 ميليون يورو در باشگاه سرمايه گذاري كرده است.براساس خبرهاي منتشر شده برلوسكوني براي به خدمت گرفتن رونالدو حاضر بود زلاتان ابراهيموويچ و يا الكساندر پاتو را نيز به عنوان بخشي از قرارداد رونالدو به رئال مادريد واگذار كند.
برلوسكوني گفته بود: آيا مي دانيد چقدر در اين باشگاه خرج كرده ام؟ بيش از 70 ميليون يورو. در حال حاضر نيز به هيچ وجه به فكر امضاي قرارداد جديد يا به خدمت گرفتن يك بازيكن جديد نيستم زيرا تصور مي كنم به اندازه كافي در اين فصل هزينه كرده ام.گفتني است اين اظهارنظر نخست وزير ايتاليا با تمامي صحبت هاي قبلي وي درخصوص امضاي قرارداد با ستاره پرتغالي رئال مادريد به هيچ وجه هم خواني ندارد.
احتمال خداحافظي هارگريوز با منچستر
هافبك مصدوم تيم فوتبال منچستريونايتد هيچ بختي براي ادامه حضور در رقابت هاي فصل جاري ندارد.
سرآلكس فرگوسن، سرمربي شياطين سرخ در مصاحبه اي اعلام كرد اوون هارگريوز به علت آسيب ديدگي از ناحيه شانه، شانس حضور در بازي هاي باقيمانده فصل كنوني را از دست داده است.اين مسئول فني 69 ساله گفت: براساس گزارش پزشكي موجود از اوون، بايد رسما اعلام كرد كه هيچ امكاني براي فعاليت در فصل فعلي ندارد. اين مربي اسكاتلندي ادامه داد: از اين بابت متأسف هستيم. باشگاه و خود هارگريوز براي بازگشت وي به ميدان تلاش چشمگيري داشتند، ولي چنين هدفي ميسر نشد. مربي 25 سال گذشته سرخ پوشان اولدترافوردي ادامه داد: بايد با اوون بنشينم و صحبت كنيم تا مشخص شود براي آينده چه تصميمي دارد. فرگوسن با بيان اين جملات به طور تلويحي از احتمال وداع بازيكن سال هاي دور بايرن مونيخ بواسطه ادامه مصدوميت چند ساله اش خبر داد. ستاره 30 ساله كه تا چهار سال قبل درخشش خيره كننده اي در تيم بايرن مونيخ داشت، در دوران حضورش به عنوان شاگرد فرگوسن، همواره با مشكل مصدوميت روبه رو بوده است.
تمديد قرارداد «درك كويت» با ليورپول تا 2013
ستاره هلندي تيم فوتبال ليورپول قراردادش را يك سال ديگر با ليورپول تمديد كرد و تا سال 2013 در آنفيلد ماندني شد. درك كويت كه پيش از اين تا پايان جام جهاني 2012 با ليورپول قرارداد داشت، پاي ميز مذاكره نشست و با سران باشگاه به توافق رسيد تا يك سال ديگر هم ميهمان سرخپوشان آنفيلد باشد.كويت در بيانيه اي كه در پايگاه اينترنتي رسمي باشگاه منتشر شد، خطاب به هواداران گفت: از اين كه قراردادم را تمديد كردم بسيار خوشحالم. ما زمان زيادي با سران باشگاه در حال مذاكره بوديم، اما در تمام اين مدت هدف هر دو طرف اين بود كه به توافق برسند. به اين ترتيب درك كويت كه در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي هم نمايش پرفروغي در تركيب لاله هاي نارنجي داشت تا 32 سالگي در بندر ليورپول خواهد ماند. كويت اكنون 30 سال دارد.
نوير: مي توانيم منچستر را شكست دهيم
به باور دروازه بان تيم فوتبال شالكه آلمان، اين تيم شانس حضور در فينال ليگ قهرمانان اروپا را دارد.
مانوئل نوير اظهار داشت: بابت كسب موفقيت مقابل اينترميلان بسيار خوشحالم. ما دو نتيجه خارق العاده در بازي رفت و برگشت مرحله يك چهارم نهايي اين جام گرفتيم. اين موفقيت ها مي تواند تا بازي نهايي جام، استمرار يابد. البته اگر خود بخواهيم و انگيزه هاي قوي را حفظ كنيم. نوير كه بنظر مي رسد تابستان امسال راهي بايرن مونيخ خواهد شد، افزود: مشخص است شرايط و ساختار بازي منچستر يونايتد حريف نيمه نهايي شالكه با اينترميلان متفاوت است. ولي نبايد ترس به دل راه بدهيم. اگر مثل رويارويي با اينتري ها، مصمم و جدي باشيم، امكان عبور از اين تيم نيز فراهم خواهد شد.
دينو زوف: بوفون هنوز يكي از بهترين دروازه بان هاي دنياست
دينو زوف، دروازه بان اسطوره اي فوتبال ايتاليا، هنوز اعتقاد زيادي به جيان لوئيجي بوفون دارد و معتقد است او يكي از بهترين دروازه بان هاي جهان است.دروازه بان ملي پوش يوونتوس در رقابت هاي اين فصل با مشكلات مصدوميت زيادي دست به گريبان بوده و به همين دليل ترديدهاي زيادي در مورد آينده او در تيم ملي و يووه به وجود آمده است.
بوفون به دليل مصدوميت هاي پياپي در فصول اخير از شرايط آرماني دور شده اما زوف كه بسياري او را يكي از بهترين دروازه بان هاي تاريخ فوتبال مي دانند، معتقد است بوفون همچنان از كلاس بالايي برخوردار است.
دينو زوف گفت: اگر بوفون از نظر بدني شرايط مساعدي داشته باشد، آنگاه مشكلي براي شماره يك بودن ندارد. او دروازه تيم ملي ايتاليا و يكي از بهترين دروازه بان هاي جهان است. اگر در اوج باشد، رقيبي نخواهد داشت. بوفون در رقابت هاي اين فصل تنها 10 ديدار در سري آ براي يوونتوس انجام داد.
رونالدو: مادريد امسال بي جام نمي ماند!
ستاره پرتغالي تيم فوتبال رئال مادريد اطمينان دارد مي تواند در پايان فصل به همراه هم بازي هايش حداقل قهرماني در يك جام را جشن بگيرد.
كريستيانو رونالدو كه تابستان سال 2008 با رقم خيره كننده 80ميليون پوند راهي برنابئو شد درباره وضعيت تيمش گفت: رئال مادريد باشگاهي است كه نمي تواند دو سال را بدون گرفتن جام به پايان ببرد. اطمينان دارم كه امسال اتفاق متفاوتي رخ مي دهد و حداقل يك جام نصيب رئال مادريد مي شود. بازيكنان نسبت به اين مسئله ديد بسيار مثبتي دارند و اين موضوع نشانه بسيار خوبي است كه اتفاق هاي دو سال پيش رخ ندهد.
رونالدو ادامه داد: بعد از بازي شنبه شب، چهارشنبه شب در فينال جام حذفي با بارسلونا بازي مي كنيم و بعد از آن هم دو بار ديگر در ليگ قهرمانان با آنها روبرو مي شويم.

 



نگاهي به عملكرد رشته اي كه در گذشته پر مدال بود
خداحافظي جودو با روزهاي اوج

تيم ملي جودوي ايران در رقابت هاي قهرماني بزرگسالان آسيا با كسب 2 مدال برنز به كار خود پايان داد تا نشان بدهد براي رسيدن به روزهاي اوج، نياز به تلاش بيشتر و حضور در مسابقات مختلف دارد.
رقابت هاي جودوي قهرماني آسيا با حضور 210 ورزشكار از 30 كشور قاره كهن به ميزباني امارات و در ابوظبي برگزار شد.
تيم ايران نيز با تركيب مصطفي دليريان، آرش ميراسماعيلي، علي معلومات، امير قاسمي نژاد، علي محمدنيا و جواد محجوب در اين رقابت ها شركت كرد و در نهايت با كسب 2 مدال برنز به كار خود پايان داد.
علي معلومات در وزن منهاي 73 كيلوگرم و اميرقاسمي نژاد در منهاي 81 كيلوگرم مدال هاي برنز ايران را كسب كردند. اين در حالي است كه محمدرضا رودكي اميد اصلي تيم ايران كه در گوانگجو نيز به دو مدال رسيده بود به دليل مصدوميت از همراهي تيم بازماند تا تيم كشورمان عملا يك مدال مسلم خود را از دست بدهد. در پيكارهاي سنگين وزن از ميان تمامي نامداران آسيا تنها «عبدالله تنگريف» از ازبكستان به امارات آماده بود و كره جنوبي و ژاپن نيز جودوكاران گمنام و جواني را راهي اين مسابقات كرده بودند. با اين اوصاف محمدرضا رودكي فرصت مناسبي را براي كسب مدال و همچنين اضافه كردن امتيازات خود در رنكينگ جهاني از دست داد.
ايراني ها در دوره قبلي رقابت هاي آسيايي كه سال 2009 در تايوان برگزار شد با كسب تنها مدال برنز احسان رجبي به مقام نهمي رسيدند و امسال با 3 پله صعود جايگاه ششمي را كسب كردند تا تنها روي كاغذ عملكرد خوبي داشته باشند. اما واقعيت اين است كسب تنها 2 مدال در آسيا نمي تواند براي تيم جودوي ايران كه تا چندي پيش يكي از بهترين تيم هاي آسيا و همچنين جهان به شمار مي رفت راضي كننده باشد. تيم ايران مي توانست توسط آرش ميراسماعيلي و جواد محجوب نيز در اين مسابقات صاحب مدال شود اما شكست در ديدار رده بندي باعث شد تا اين مهم شكل نگيرد. حضور در مسابقات آسيايي امارات بدون هيچ ديدار تداركاتي و اردوي مشترك خارج از كشور به خوبي نشان داد كه دوري جودوكاران كشورمان از عرصه هاي بين المللي آنها را از شرايط آرماني به دور كرده است. تيم ايران براي به دست آوردن سهميه المپيك بايد در مسابقات متعدد شركت كند تا نماينده اي در لندن داشته باشد چرا كه در حال حاضر جودوكاران ما در رنكينگ اوزان خود شرايط مناسبي ندارد و بايد تلاش بيشتري داشته باشند.

انتقاد كنيد ولي تخريب نكنيد
اميني: حضور درالمپيك دوراز دسترس نيست
رئيس فدراسيون جودو گفت: هر زمان كه مسئولان سازمان تربيت بدني به اين نتيجه برسند كه كس ديگري براي رياست فدراسيون نسبت به من ارجح است، كنار مي روم.
عليرضا اميني در واكنش به خبرهاي مطرح شده مبني براينكه فدراسيون جودو يكي از فدراسيون هايي است كه تغييرمديريت آن حتمي است، خاطرنشان كرد: متاسفانه برخي كساني كه به دنبال تخريب جودو هستند، اس ام اس و شب نامه مي فرستند. شب نامه ها نبايد درنگرش رسانه ها تاثيرگذار باشد. اين دو سه نفر منافعي دارند كه من نمي توانم آنها را تامين كنم. اگر اين كار را انجام دهم خودم را نمي بخشم. من موافق انتقاد هستم ولي اگر كسي رشد جودو را مي خواهد به آمارها نگاه كند. براساس حرف آدم هاي معلوم الحال عملكردم را ارزيابي نكنيد. من نمي توانم پاسخ برخي راكه درمورد ما حرف هاي زشت و نامربوط مي زنند بدهم. براي من اخلاق خيلي مهم است.
وي با بيان اينكه من نگران نيستم كه از فدراسيون جودو بروم تصريح كرد: من دارم وظيفه ام را انجام مي دهم و درست كار مي كنم. هر زماني هم كه مسئولان سازمان بخواهند كنار مي روم. من اگر رئيس فدراسيون جودو نباشم، جاي ديگري كار مي كنم، من علاقه اي ندارد كه درمورد حرف هاي مغرضان حرف بزنم و مصاحبه كنم. اين حرف و حديث ها وجود دارد ولي من 4 سال رئيس فدراسيون جودو هستم و كارم را مي كنم. جودو نياز به آرامش دارد. اگردنبال حاشيه باشيم جودو رشد نمي كند. ما با همه مشكلات داريم خوب پيش مي رويم. به ما كمك كنيد. انتقاد كنيد ولي تخريب نكنيد.
رئيس فدراسيون جودو درباره عملكرد تيم ملي در رقابت هاي قهرماني آسيا يادآور شد:ما چهار ماه و نيم بعد از بازي هاي آسيايي، رقابت هاي قهرماني آسيا را پيش رو داشتيم و تصميم گرفتيم كه تركيب تيم ملي را دستخوش تغييراتي كنيم. يك هفته قبل از اعزام پزشك رودكي اعلام كرد كه ممكن است به قلب اين ورزشكار آسيب جدي وارد شود. با اينكه خودش موافق بود و ما يك مدال قطعي را از دست مي داديم، ولي حال ورزشكارمان براي ما مهم تر بود. دراين مسابقه ما دليريان را كه در رقابت هاي دانشجويان جهان مدال داشت و نسبت به حريفانش بهتر بود، به تركيب تيم ملي اضافه كرديم. آرش ميراسماعيلي چون در يكي دو مسابقه قبل رنكينگ خوبي كسب كرد را درتركيب تيم ملي قرارداديم. معلومات كه در دور اول بازي هاي آسيايي به قهرمان المپيك خورد و نتوانست صعود كند در رقابت هاي قهرماني آسيا درحالي كه در مصاف با جودوكاري از مغولستان قسمتي از استخوان پايش دچار آسيب شكستگي شد. او درمصاف با جودوكار ازبكستان مردانه جنگيد و حريفش را ضربه فني كرد. پس از آن بود كه پزشك زائده اي روي مفصلش را با جراحي بيرون آورد. قاسم نژاد يكي از جواناني بود كه در روش قديم جودو جايي در تيم ملي نداشت ولي در سطح جديد مدال گرفت. محمدنيا در وزن 90 كيلوگرم عنوان سومي جوانان جهان را يدك مي كشيد كه نتوانست در دور اول خودش را نشان دهد و كنار رفت. محجوب هم كه از تيم جوانان به تيم ملي اضافه شده بود درحالي كه از حريف ژاپني اش پيش بود به دليل كم تجربگي از مسابقه ها كنار رفت.
وي ادامه داد: ما به جذب سرمربي خارجي اعتقاد داريم. مربي ايتاليايي 6 يا 7 ارديبهشت ماه براي مذاكره دو هفته به ايران مي آيد. او دو دوره قهرمان المپيك بوده و چندين دوره قهرمان اروپا بوده است. ما بايد از تفكرات جديد استفاده كنيم. روس ها مشكل ما را داشتند. آنها سال ها قهرمان المپيك داشتند، درحال حاضر بودجه روسيه با كمك پوتين به 45 ميليون دلار رسيده است. آنها بعد از المپيك پكن از مربي ايتاليايي استفاده كردند تا سيستم جودوي خود را تغيير دهند. حدود دو ماه است كه رنكينگ ورزشكاران شان سير صعودي دارد. بعد از تغيير مديريت«درخشان» ما حدود دو سال از دست داديم.برخي پيش بيني مي كنند ما درسال آينده نتيجه نگيريم. علي رغم تغيير قوانين ما رو به رشد هستيم اگر اكنون تلاش كنيم و درمسابقه هاي مختلف شركت كنيم مي توانيم دو يا سه نفر را درالمپيك داشته باشيم. امسال 34 دوره مسابقه هاي انتخابي المپيك داريم. با كميته المپيك صحبت كرديم كه كمك كنند تا درمسابقه ها شركت كنيم حضور درالمپيك دور از دسترس نيست بويژه اكنون كه شالكه تيم ملي مشخص است و نفرات را شناسايي كرده ايم.وي به حضور درخشان دركميته آموزش، مربيان وكاتا اتحاديه جودوي آسيا اشاره كرد و گفت: درخشان فرد توانمندي است كه دارد به جودو كمك مي كند. نصيرنژاد هم مشاور رئيس اتحاديه آسيا شده است. با هماهنگي نفرات با فدراسيون به جودو كمك مي شود. اين كميته كليدي است. خدا را شكر كه درخشان راي آورد. جودو نسبت به سالي كه سرمربي تيم ملي بودم افت كرده ولي از زماني كه رئيس فدراسيون شدم، صعود داشته است.

حاج يوسف زاده: كره و ژاپن مربي درجه يك شان را به ما نمي دهند
سرمربي تيم ملي جودو گفت: با حضور مربي خارجي در رأس تيم ملي موافقم.
محمدرضا حاج يوسف زاده درباره عملكرد تيم ملي در رقابت هاي قهرماني آسيا اظهار كرد: در طول 10 ماهي كه تيم ملي در اختيار من بوده، فرد جديدي را در تركيب ملي نداشتيم. اگر هم جايگزين شده قبلا ملي پوش بوده است. ما در بازي هاي آسيايي با همه سرمايه هايمان به مسابقات رفتيم و يك نقره و يك برنز گرفتيم. كسي را نداشتيم كه بتواند مقامي بهتر از عنوان پنجمي كسب كند.
وي ادامه داد: رودكي به دليل مصدوميت نتوانست تيم ملي را همراهي كند و ما يك مدال قطعي را از دست داديم. وقتي هم براي جايگزيني نفر جديد نداشتيم.
حاج يوسف زاده در واكنش به اظهارنظر محمود ميران قهرمان سابق جودو مبني بر اين كه تيم ملي به مربي خارجي نياز دارد تصريح كرد: ما منتظر هستيم كه با آمدن مربي جديد از تجربياتش استفاده كنيم. من سربازم و هر جا كه تصميم بگيرند انجام وظيفه مي كنم. برايم سمت مهم نيست، دبير، مدير، سرمربي و... هر جايي كه جودو رشد كند، عزت ما هم بيشتر مي شود، ما قبلا در سبد يك ورزش قرار داشتيم، ولي به خاطر تغيير مديريت اكنون شرايط خوبي نداريم. كسب دو مدال برنز و عنوان پنجمي آسيا شايد نتيجه ايده آل براي من و جامعه جودو نباشد، ولي نسبت به گوانگجو بهتر است. اگر رودكي هم در تركيب تيم ملي بود يك مدال اضافه مي شد و در راندمان كاري ما اثر مثبت داشت.
حاج يوسف زاده با بيان اين كه با حضور مربي درجه يك خارجي در سطوح نوجوانان و جوانان و بزرگسالان موافقم، تأكيد كرد: اگر تغيير و تقويت نباشد، دچار پس رفت مي شويم. با رايزني هايي كه رئيس فدراسيون انجام داده با يك مربي ژاپني و دو مربي اروپايي توافق صورت گرفته است. با يك مربي ايتاليايي كه عنوان قهرماني المپيك را در كارنامه اش دارد نيز براي بزرگسالان مذاكره شده كه به ايران بيايد كه اين گزينه نسبت به ساير گزينه ها بهتر است. كشورهاي كره و ژاپن مربي هاي درجه يكشان را به ما نمي دهند. چرا كه مي ترسند ما رقيب آن ها شويم.
سرمربي تيم ملي جودو با تأكيد بر اين كه تركيب تيم ملي بايد دستخوش تغييرات شود، يادآور شد: بايد زمينه اي ايجاد شود كه ملي پوشان جوان خودشان را نشان دهند. نوري زاده در رقابت هاي قهرماني جوانان آسيا طلا گرفت، ولي زماني كه وارد تيم ملي بزرگسالان شد، مقابل نفرات دوم و سوم ضربه فني شد. در اين شرايط و باتوجه به مشكلات اقتصادي اگر شما بوديد، پول را كجا هزينه مي كرديد، براي بازيكنان سابق تيم ملي يا كسي كه نفر چهارم است، ورزش ما نتيجه گرا است. به ما فرصت نمي دهد كه روي جوانان سرمايه گذاري كنيم.
حاج يوسف زاده انتقادات كارشناسان جودو را درست ندانست و گفت: ما قبلا از ميران و ميراسماعيلي خواستيم كه به تيم ملي كمك كنند كه ميران نپذيرفت، ولي ميراسماعيلي آمد و اكنون رنكينگ بدي هم ندارد. بايد پايگاه قهرماني احداث شود. اين مسئله به فدراسيون برنمي گردد، بلكه به سازمان تربيت بدني مربوط است. باشگاه ها بايد بازيكن بسازند و به تيم ملي بدهند، ولي در جودو برعكس است. ما در تيم ملي بازيكن مي سازيم و باشگاه ها نان آن را مي خورند! در رقابت هاي آسيايي تيم هاي حاضر همان تيم هايي بودند كه در گوانگجو حضور داشتند. هيچ كشوري با تيم دوم يا سوم نيامده بود. در گوانگجو ما با يك نقره و يك برنز صحنه را ترك كرديم، آن زمان هم منتقدان ناراحت بودند. در رقابت هاي قهرماني آسيا ورزشكاران ما چهار پنج دوره در جدول وجود داشتند، معلومات همه حريفانش را ضربه فني كرد، چه با مربي وطني و چه با مربي خارجي بايد به تيم ملي فرصت دهيم، رشته ما المپيكي است، هشت تا 12 سال طول مي كشد يك جودوكار در مسابقات قاره اي مدال بگيرد.
حاج يوسف زاده در پايان يادآور شد: به عنوان متخصص و كارشناس خبره اعتقاد دارم كه بايد به سطوح پايه پرداخت، بايد تيم ملي جوانان بسيار قوي داشته باشيم. كادر فني تيم ها بايد قوي باشند، تيم ملي نوجوانان اردو مي خواهد، مربيان استاني بايد به روز شوند و بر مبناي علم تمرين كار كنند. نه اين كه برنامه تمريني تيم ملي بزرگسالان را تكرار كنند و الگوي كوركورانه داشته باشند، چرا كه در اين حالت جودوكاران دچار پيري زودرس مي شوند.

ميران: جودو به خانه تكاني اساسي نياز دارد
سرمربي سابق تيم ملي جودو گفت: از مسئولان سازمان تربيت بدني متعجبم كه با وجود نتايج ضعيف تيم ملي به وضعيت فدراسيون رسيدگي نمي كنند.
محمود ميران در ارزيابي از نتايج تيم ملي در رقابت هاي قهرماني آسيا اظهار كرد: متاسفانه سير نزولي جودو همچنان ادامه دارد و كسب دو نشان برنز جاي دلگرمي و دلخوشي براي ما نمي گذارد، به هيچ عنوان نمي توان به كسب مدال در مسابقات جهاني و المپيك پيش رو اميد داشت.
وي ادامه داد:تيم ملي جودو در يك برنز و دو برنز متوقف شده و هيچ كس نيست كه عملكرد تيم ملي را بررسي و كارشناسي كند. متاسفانه كسي پاسخگو نيست، ما در بازي هاي آسيايي هم نتيجه نگرفتيم و در قهرماني آسيا در ابوظبي هم با زور دو مدال برنز گرفتيم، به هرحال دوستان دور هم جمع هستند و خوش مي گذرانند!
اين قهرمان سابق جودو با بيان اين كه هر روز شرايط جودو بدتر مي شود، خاطرنشان كرد: ايران نسبت به تيم هاي مطرح آسيا كه هر روز صاحب رده هاي بهتري مي شوند هيچ رتبه خوبي ندارد، رده جودوكاران ما بيشتر از 60 يا 70 جهان است. اين جاي اميدواري به آينده جودو ندارد. متاسفانه روند جودو رو به نابودي است، سال آينده هم اين برنزها را نخواهيم گرفت. به نظر من روند جودو ناموفق است و بايد تغيير و تحول اساسي صورت گيرد. يكي از راه هاي تغيير جذب سرمربي خارجي سطح بالا است كه بتواند جودو را از اين شرايط خارج كند.
وي افزود: ما بايد تيم هاي ملي جوانان و نوجوانان و بزرگسالان را تقويت كنيم، اگر اين كار را نكنيم شرايط از اين هم بدتر مي شود، من مدتي مسئوليت تيم ملي را داشتم، در اولين مسابقه كه تيم ملي نتيجه نگرفت همين مسئولان طوري واكنش نشان دادند كه فكر مي كردم سرنوشت تيم ملي برايشان بسيار اهميت دارد، ولي امروز يكسال است كه تيم ما مي بازد و بدترين نتايج را گرفته است ولي هيچ كس نيست كه نظارت كند. كسي پاسخي از فدراسيون نمي خواهد. متاسفانه وقت و امكانات صرف شده ولي نتيجه اي درپي نداشته است.
ميران با بيان اين كه در جودو همه چيز تكرار مكررات است، خاطر نشان كرد: از امروز بايد به فكر بازي هاي آسيايي چهار سال آينده باشيم، قبلا عملكرد تيم ها براي سازمان تربيت بدني اهميت داشت، مدال آوري در رقابت هاي آسيايي و جهاني مهم بود، از سعيدلو متعجبم كه با وجود نتايج ضعيف تيم ملي هيچ كاري نمي كند.
سرمربي سابق تيم ملي جودو درباره راه هاي برون رفت از شرايط حاكم بر تيم ملي تاكيد كرد: سازمان تربيت بدني كارشناسان خبره اي دارد كه بايد نتايج را بررسي كنند و دراين باره تصميم جدي بگيرند، وقت و سرمايه در اختيار تيم ملي بوده ولي هيچ نتيجه اي گرفته نشده و هيچ كس پاسخگو نيست، بازي هاي آسيايي گوانگجو تمام شد ولي هيچ اتفاقي نيفتاد. قبل از آن هم در مسابقات جهاني نتيجه اي نگرفتيم. فكر مي كنم با اين روند در نهايت با سهميه وايلدكارت يك جودوكار در المپيك داشته باشيم. دوستان حتما سهميه وايلدكارت را هم جزو توانايي هاي خودشان مي دانند!
كارشناس جودو با بيان اين كه جودو نيازمند تغيير و تحول است گفت: عملكرد رضايتمند نبوده است، متاسفانه تيم ملي ما آمادگي مسابقه با تيم هاي ديگر را نداشت و از حضور در مسابقات انصراف داد، ما قبلا بعداز تيم هاي كره و ژاپن در رده سوم آسيا قرار داشتيم و برخي مواقع اين تيم ها را جا مي گذاشتيم. ولي امروز در آسيا هفتم يا هشتم هستيم، اگر مسئولان بلندپايه ورود نكنند و باز هم دست نگه دارند روند نزولي جودو باز هم ادامه خواهد داشت. مسئولان گفته بودند كه با فدراسيون هاي ضعيف برخورد مي كنند كه متاسفانه اتفاقي نيفتاد.

 



اخبار ورزش ايران

حضور چهار تيم خارجي در تور دوچرخه سواري رياست جمهوري
حضورچهار تيم خارجي درچهارمين دوره تور دوچرخه سواري بين المللي رياست جمهوري قطعي شد.
چهارمين دوره تور دوچرخه سواري بين المللي رياست جمهوري از چهارم تا هشتم خرداد ماه سال جاري برگزار مي شود. در حال حاضر 22 خارجي براي حضور در اين تور اعلام آمادگي كردند و حضور چهار تيم خارجي Plan B Racing استراليا، Letua مالزي، تيم ملي قزاقستان و تيم ملي ژاپن براي شركت در اين تور قطعي شد.
تيم ووشو جوانان در آذربايجان
تيم ووشوي جوانان كشورمان به منظور كسب آمادگي جهت حضور در مسابقات قهرماني آسيا تيرماه سال جاري در تورنمنت اوراسيا (اروپا آسيا) آذربايجان شركت مي كند.اين رقابت ها از تاريخ 10 لغايت 15 تيرماه در بخش ساندا و فرم تاي چي تالو در شهر باكو پايتخت آذربايجان و با حضور تيم هايي از كشورهاي اروپا و آسيا برگزار خواهد شد و تيم ووشوي جوانان كشورمان در بخش پسران در رده سني 15 تا 18 سال در اوزان اعلام شده ساندا و يك نفر هم در فرم »تاي چي » شركت خواهد كرد.
انتقاد رضازاده از ميزباني چيني ها
رئيس فدراسيون وزنه برداري گفت: چيني ها با وجود امكانات خوبي كه در اختيار دارند، معمولا از شهرهاي دور افتاده براي ميزباني مسابقات قهرماني آسيا استفاده مي كنند. رضازاده با انتقاد از شرايط ميزباني مسابقات وزنه برداري قهرماني بزرگسالان آسيا گفت: چيني ها با وجود امكانات خوبي كه در اختيار دارند، معمولا از شهرهاي دور افتاده اي براي ميزباني مسابقات قهرماني آسيا استفاده مي كنند كه اين باعث نارضايتي كشورهاي ميهمان مي شود. در تانگ لينگ چيزي كه وزنه برداران را بيشتر از هر چيز در عذاب قرار داده، شرايط بد غذايي است، ضمن اينكه دورافتاده بودن اين شهر و عدم وجود برخي ديگر از امكانات جانبي هم مشكلاتي را براي كشورهاي شركت كننده ايجاد كرده است.
قلعه دار، قهرمان مسابقات شطرنج زير 20 سال ايران
مسابقات شطرنج قهرماني زير 20 سال ايران روز گذشته با قهرماني فراز قلعه دار از اصفهان به پايان رسيد.در اين دوره از مسابقات، 34 شطرنج باز از 17 استان ايران شركت كردند كه در پايان 9 دور، فراز قلعه دار از اصفهان با كسب 7 امتياز در مكان اول ايستاد و عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد. فربد پژوم تاجاني از تهران با كسب 6.5 امتياز و احتساب پوئن شكني بهتر به مقام دوم اين مسابقات دست يافت. علي فقيرنواز از گيلان، ميثم خطيبي از زنجان و برديا گله داري از تهران نيز با كسب 6.5 امتياز به ترتيب مكان هاي سوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.
نايب قهرماني دانشگاه آزاد در مسابقات واليبال ساحلي آسيا
ساحلي بازان ايران اولين مدال نقره واليبال آسيا را در سال 90 به دست آوردند. تيم دانشگاه آزاد ، نماينده ايران در مسابقات واليبال ساحلي آسيا ـ اقيانوسيه در تايلند با شكست در مقابل نيوزلند در مسابقه فينال به مدال نقره اين رقابت ها دست يافت.
قائم مقامي قهرمان مسابقات شطرنج برق آسا امارات
احسان قائم مقامي استاد بزرگ شطرنج كشورمان با حضور در مسابقات شطرنج برق آسا امارات موفق به كسب عنوان قهرماني در اين رقابتها شد. اين مسابقات جمعه در دوبي برگزار شده و احسان قائم مقامي با غلبه بر حريفان خود موفق كسب عنوان قهرماني شد. در پايان دور نهم از اين مسابقات احسان قائم مقامي و
زاون اندرياسيان استاد بزرگ ارمنستان با كسب 7.5 امتياز به امتياز برابر دست يافتند تا ديدار تكميلي بين اين دو شطرنجباز برگزار شود. در ديدار تكميلي بر اساس قرعه احسان قائم مقامي با مهره سياه و 4 دقيقه زمان برابر حريف خود با مهره سفيد و 5 دقيقه زمان قرار گرفت و با شكست حريف خود موفق شد به مقام قهرماني
دست يابد. در اين دوره از بازيها علي عابدي، آتوسا پوركاشيان و سعيد عرب نيز از ايران حضور يافتند كه علي عابدي با 5.5 امتياز، آتوسا پوركاشيان استاد بزرگ بانوان ايران و سعيد عرب نيز هر كدام با 4 امتياز به كار خود خاتمه دادند.
نفرات راه يافته به مرحله نيمه نهايي كشتي نوجوانان مشخص شد
نفرات راه يافته به مرحله نيمه نهايي 5 وزن دوم رقابت هاي انتخابي تيم كشتي فرنگي نوجوانان مشخص شدند.با برگزاري مسابقات صبح روز دوم رقابت هاي انتخابي تيم كشتي فرنگي نوجوانان كه در سالن شهداي هفتم تير تهران در حال برگزاري است، نفرات راه يافته به مرحله نيمه نهايي 5 وزن دوم مشخص شدند.
اسامي نفرات راه يافته به نيمه نهايي به شرح زير است:
39 كيلو:
محمد سلطاني (خوزستان) - محسن نورزهي (سيستان وبلوچستان)
محمد جعفري فرد (كردستان) - احسان محمدي (خوزستان)
46 كيلو:
سامان رضواني پور (مازندران) - هادي تختابي (خوزستان)
ايوب ولي پور (خوزستان) - محمدعلي گرايي (فارس)
54 كيلو:
ميلاد ندايي (اردبيل) - ميثم رمضاني (فارس)
رامين طاهري (خوزستان) - اشكان قلي كياني (خوزستان)
63 كيلو:
صابر شاهد (فارس) - سجاد فرج پور (مازندران)
فرشاد بلفكه (لرستان) - حامد جعفري (فارس)
76 كيلو:
نادر رييسي (فارس) - ادريس ابراهيمي (كردستان)
دانيال اكبري (مازندران) - سبحان نعيمايي (مازندران)
100 كيلو:
امير رشنو (خوزستان) - آرش عرب (گلستان)
سيدسجاد مولايي (اردبيل) - آرمان نظري (لرستان)
رقابت هاي رده بندي و فينال 5 وزن دوم بعد از ظهر امروز (شنبه) در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14