(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 29 فروردین 1390- شماره 19904

رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا خبر داد صدور بيش از 8هزار گذرنامه الكترونيكي
رئيس سازمان نوسازي مدارس خبر داد حذف مدارس خشتي و گلي تا 3 سال آينده
آزمون دوره هاي فراگير پيام نور 30 ارديبهشت برگزار مي شود
فرمانده نيروي انتظامي استان كردستان: انفجار دو بمب صوتي در سنندج تلفات جاني نداشت
سردار رحيمي خبر دادموتورسواران عامل 50درصد تصادفات تهران
براثر حادثه رانندگي در جاده اردبيل- آستارا 4 مأمور نيروي انتظامي اردبيل كشته و مجروح شدند
دستگيري كلاهبردار اينترنتي در اصفهان
اخلالگران شبكه سوخت در ملاير 31 ميليارد ريال جريمه شدند
مدير عامل كانون هموفيلي: هموفيلي ها مشمول طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع نيستند
شهردار منطقه 14 خبر داد بهره برداري از نخستين بوستان مركبات در تهران
گردوغبار از فردا غرب كشور را فرا مي گيرد
معاون ترافيك شهرداري: پيكان بيشترين آلودگي صوتي را توليد مي كند
در يزد اختلاس يك ميلياردي كارمند بانك را گرفتار كرد
شهرداري دكل ها، آنتن ها و ايستگاه هاي راديويي فاقد مجوز را جمع مي كند
سازمان انتقال خون ايران خبر داد افزايش 5/5 درصدي اهداي خون
تقديراز قاتل



رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا خبر داد صدور بيش از 8هزار گذرنامه الكترونيكي

رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا با اعلام صدور بيش از 8هزار گذرنامه الكترونيكي گفت: تردد با گذرنامه هاي غيرالكترونيكي تا پايان تاريخ اعتبار بلامانع است.
به گزارش ايسنا سرهنگ محمود صادقي افزود: صدور گذرنامه هاي الكترونيكي از سوم اسفند 1389 آغاز شده و تاكنون 816هزار و 125 جلد گذرنامه الكترونيكي براي متقاضيان صادر شده است.
وي با بيان اينكه صدور گذرنامه الكترونيكي تنها براي يك نفر صادر مي شود و ذكر نام ديگري در اين گذرنامه ها امكان پذير نيست خاطر نشان كرد: در گذرنامه هاي غيرالكترونيكي امكان ذكر نام ديگر وجود داشت.
رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه نيروي انتظامي با تاكيد بر اينكه گذرنامه هاي الكترونيكي از ضريب امنيتي بالايي برخوردار هستند، تصريح كرد: گذرنامه هاي الكترونيكي در آينده به صورت بيومتريك صادر مي شود.
صادقي با اشاره به صدور گذرنامه هاي الكترونيكي از اواخر سال 89 اظهار داشت: تردد با گذرنامه هاي غيرالكترونيكي تا پايان تاريخ اعتبار آنها بلامانع است.
وي با بيان اينكه در سال 1388 دو ميليون و 90 هزار و 212 هزار جلد گذرنامه براي متقاضيان صادر شده است، گفت: اين در حالي است كه در سال 1389 دو ميليون و 915هزار و 229 هزار جلد گذرنامه صادر شد كه نسبت به مدت مشابه در سال 88 از افزايش 39 درصدي برخوردار است.
رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه نيروي انتظامي از كشف يك هزار و 634فقره گذرنامه جعلي در سال 88 خبر داد و گفت: در سال 1389 نيز يك هزار و 535فقره گذرنامه جعلي كشف شد كه علت كاهش آن وصل شدن به سيستم ثبت احوال و نظام وظيفه است.

 



رئيس سازمان نوسازي مدارس خبر داد حذف مدارس خشتي و گلي تا 3 سال آينده

رئيس سازمان نوسازي توسعه و تجهيز مدارس كشور از جمع آوري تمام مدارس كپري تا پايان امسال و حذف مدارس خشتي و گلي تا 3 سال آينده در سطح كشور خبر داد.
دكتر مرتضي رئيسي در گفت وگو با ايسنا گفت: براساس آخرين كار ميداني در سال 85 يك هزار و 200 كلاس درس كپري در سراسر كشور شناسايي شد كه با اعتبارات ملي تا جايي كه ممكن بود اين كلاس ها جمع آوري شدند.
وي تأكيد كرد: با توجه به جابه جايي جمعيت و يا عوامل طبيعي از جمله خشكسالي ممكن است در برخي نقاط كشور مدارس كپري وجود داشته باشد كه سازمان نوسازي دستورالعملي را براي حذف اين مدارس تدوين و به استان ها ارسال كرده است.
وي با بيان اين كه كلاس هاي كپري برازنده نظام جمهوري اسلامي ايران نيست از حذف تمام مدارس كپري تا پايان سال 90 خبر داد.معاون عمراني وزير آموزش و پرورش همچنين با اشاره به تخريب و بازسازي مدارس خشتي و گلي نيز گفت: دولت رديف خوبي را در قالب بودجه 90 براي تخريب، بازسازي و مقاوم سازي مدارس درنظر گرفته است كه به محض تصويب بودجه در مجلس شوراي اسلامي و انتقال موافقت نامه ها تخريب و بازسازي اين مدارس آغاز مي شود.
وي با بيان اينكه يكي از اولويت هاي سازمان نوسازي، تخريب، بازسازي و مقاوم سازي كلاس هاي خشتي و گلي است، گفت: پس از تخصيص اعتبارات لازم مدارس جديد، استاندارد و مطابق با نياز روز دانش آموزان جايگزين اين مدارس غيرمقاوم خواهد شد كه اين طرح با اولويت مناطق محروم انجام مي شود.

 



آزمون دوره هاي فراگير پيام نور 30 ارديبهشت برگزار مي شود

آزمون دوره هاي مختلف فراگير دانشگاه پيام نور در 30 ارديبهشت ماه برگزار مي شود.
دكتر طباطبايي معاون سنجش آموزش كشور در گفت وگو با ايسنا با اعلام اين خبر افزود: توزيع كارت ورود به جلسه آزمون هم از 26 ارديبهشت ماه آغاز و از طريق سايت سازمان سنجش قابل دريافت است.
وي زمان برگزاري اين آزمون را صبح جمعه سي ام ارديبهشت ماه اعلام و گفت: 137 هزار و 20 داوطلب با ثبت نام آمادگي خود را جهت شركت در اين آزمون اعلام كرده اند.

 



فرمانده نيروي انتظامي استان كردستان: انفجار دو بمب صوتي در سنندج تلفات جاني نداشت

فرمانده نيروي انتظامي استان كردستان گفت: انفجار دو بمب صوتي در سنندج هيچ گونه تلفات جاني دربرنداشته است.
به گزارش ايرنا از سنندج، سرتيپ ابراهيم قائد رحمتي با بيان اين مطلب افزود: انفجار نخست حدود ساعت 22 در ميدان آزادي سنندج و انفجار بعدي با فاصله اي كمتر از 10 ثانيه در ابتداي خيابان حسن آباد ورودي به ميدان آزادي و مقابل باجه خودپرداز شعبه مركزي بانك كشاورزي روي داده است.
به دليل فرو ريختن شيشه هاي برخي اماكن تجاري در خيابان حسن آباد به تعدادي از رهگذران صدماتي جزئي وارد شد كه تنها يكي از آنها براي پانسمان دستش به بيمارستان بعثت منتقل شده است.
به گفته قائد رحمتي در اين ارتباط جواني هم كه صدمه جسمي نديده، به منظور بررسي احتمالي آثار موج انفجار به بيمارستان منتقل شده است.
وي تصريح كرد: تحقيقات پليس براي شناسايي عاملان اين انفجار آغاز شده است و پليس با همكاري مردم تمام تلاش خود را براي شناسايي و دستگيري عامل اين اقدام تروريستي به كار خواهد گرفت.
به گفته كادر درماني بيمارستان بعثت تنها مجروح اين حادثه كه از مغازه داران خيابان حسن آباد است پس از پانسمان دستش از بيمارستان مرخص شده است.

 



سردار رحيمي خبر دادموتورسواران عامل 50درصد تصادفات تهران

رئيس پليس راهور تهران بزرگ گفت: 50درصد تصادفات تهران مربوط به موتورسيكلت سواران است.
به گزارش مهر سردار حسين رحيمي افزود: در طرح سال 90 پليس راهور، پليس با موتورسيكلت سواران اتمام حجت كرده و به طور جدي با متخلفان برخورد مي كند.
وي با اشاره به طرح پليس راهور تهران براي ساماندهي موتورسيكلت سواران گفت: اين طرح از 14 فروردين ماه به عنوان مهمترين طرح سال 90 پليس راهور آغاز شد تا با تخلف موتورسيكلت سواران بدون كوچكترين اغماضي برخورد شود.
رحيمي افزود: علت اصلي اجراي اين طرح اين است كه درسالهاي گذشته 50درصد مصدومان و مجروحان مربوط به تصادفات و 23 درصد كشته ها مربوط به موتورسيكلت سواران است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: قدرت مانور و قدرت سرعت موتورسيكلت ها به خصوص در شهري مانند تهران با توجه به ترافيك سنگين و محدوديت هاي طرح زوج و فرد و طرح ترافيك موجب شده است تا استفاده از اين وسيله نقليه بيشتر شود.
وي اظهار داشت: در حال حاضر بيش از 3 ميليون موتورسيكلت در تهران وجود دارد كه بايد ساماندهي شود.
سردار رحيمي گفت: پليس با آغاز اين طرح به طور جدي و بدون كوچكترين اغماضي با تخلف موتورسيكلت سواران برخورد كرده و آخرين اتمام حجت را با آنان خواهد داشت.وي گفت: در اين طرح ضمن ساماندهي موتورسيكلت سواران و برخورد با آنان فرهنگ استفاده از موتورسيكلت نيز به موتورسيكلت سواران آموزش داده مي شود.

 



براثر حادثه رانندگي در جاده اردبيل- آستارا 4 مأمور نيروي انتظامي اردبيل كشته و مجروح شدند

براثر حادثه رانندگي در جاده اردبيل، آستارا يكي از مأموران انتظامي اردبيل جان باخته و سه مأمور ديگر نيز مصدوم شدند.
به گزارش ايرنا از نمين در اين حادثه يك دستگاه خودروي پيكاب متعلق به عقيدتي سياسي فرماندهي انتظامي استان اردبيل كه از طرف آستارا به سمت اردبيل در حال حركت بود با يك دستگاه خودرو خاور كه در حال كشيدن خاور ديگري بوده در مقابل مسجد پايانه، در حوالي شهر نمين بشدت با يكديگر برخورد كردند.
در اين حادثه سرهنگ احمد تيموري جمعي عقيدتي سياسي فرماندهي انتظامي اردبيل در دم جان باخته و استواريكم اكبر سعادتي، ستوان دوم مسعود عين اللهي و گروهبان يكم حسينعلي جهانگيري از نيروهاي عقيدتي سياسي انتظامي اردبيل مصدوم و به بيمارستان فاطمي اردبيل انتقال يافتند.
بي مبالاتي و حركت در خلاف جهت آزاد راه توسط راننده خودروي خاور دليل بروز اين حادثه اعلام شده است.

 



دستگيري كلاهبردار اينترنتي در اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
فردي كه از طريق اينترنت مبلغ 90 ميليون ريال از شهروندان اصفهاني كلاهبرداري كرده بود توسط كارآگاهان پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ ستار خسروي سرپرست پليس فتاي اصفهان اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر اينكه فرد يا افرادي با ايجاد سايتهاي اينترنتي اقدام به تبليغات گسترده پيرامون صدور انواع كارتهاي اعتباري بين المللي و ارسال حواله هاي ارزي كرده و از اين طريق اقدام به كلاهبرداري از شهروندان مي كنند موضوع در دستور كار ماموران پليس قرار گرفت.
وي افزود: با تشكيل تيم هاي مجرب پليسي و انجام تحقيقات گسترده، در نهايت سرنخ هايي از اين سايت به دست آمد و مشخص شد فردي به نام «احمدرضا- الف» 23ساله با ايجاد و مديريت سايتهاي متعدد اينترنتي كاربران زيادي را كه خواستار صدور كارتهاي بين المللي و ارسال حواله هاي ارزي و ريالي به ساير كشورهاي خارجي بوده اند ثبت نام كرده و با گرفتن مبالغ متعددي از كاربران اينترنتي مبادرت به كلاهبرداري اينترنتي در سطح ملي كرده است.
سرهنگ خسروي اظهار داشت: با شناسايي متهم 11 نفر از شكات پرونده نيز شناسايي و مشخص شد كه متهم از اين افراد 90 ميليون ريال كلاهبرداري كرده است.
وي افزود: با هماهنگي مقام قضايي نامبرده طي عملياتي در يكي از مجتمع هاي تجاري اصفهان دستگير شد و به بزه انتسابي اقرار كرد.

 



اخلالگران شبكه سوخت در ملاير 31 ميليارد ريال جريمه شدند

مديركل تعزيرات حكومتي همدان از جريمه 31 ميليارد ريالي اخلالگران شبكه سوخت در تعزيرات حكومتي شهرستان ملاير خبر داد.
به گزارش ايرنا، رضا سعيدي اظهار داشت: 6 نفر از اعضاي يك باند كه اقدام به تهيه نفت كوره از بروجرد و كنگاور مي كردند و آن را در ملاير، همدان، تهران، مشهد و دليجان به كارخانجات توليد ايزوگام و پليمر و همچنين كوره هاي آجرپزي غيرمجاز با قيمت گزاف مي فروختند، پس از شناسايي توسط اداره اطلاعات ملاير به اداره تعزيرات حكومتي اين شهرستان ملاير معرفي شدند.
وي افزود: پس از تشكيل پرونده براي اين افراد كه در عرضه 22 ميليون 875 ليتر نفت كوره به ارزش 9 ميليارد ريال، اخلال ايجاد كرده بودند، شعبه اول تعزيرات حكومتي ملاير پس از رسيدگي به اين پرونده متهمان را به پرداخت 31 ميليارد ريال جزاي نقدي در حق دولت محكوم كرد.

 



مدير عامل كانون هموفيلي: هموفيلي ها مشمول طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع نيستند

مدير عامل كانون هموفيلي ايران گفت: مبتلايان به هموفيلي جزو طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع نيستند و محل درماني آنان از ساير بيماران جداست.
احمد قويدل ديروز در جمع خبرنگاران افزود: كانون هموفيلي ايران، مبتلايان به اختلالات انعقادي ارثي را تحت پوشش قرار مي دهد البته همه مبتلايان به اختلالات انعقادي ارثي، هموفيل نيستند.وي اظهار كرد: از هر 10 هزار مرد در ايران يك نفر مبتلا به هموفيلي نوع A است اما تاكنون سه هزار و 600 مبتلا به اين بيماري را شناسايي كرده ايم.
قويدل با بيان اينكه فعاليت كانون هموفيلي ايران زير سايه سازمان انتقال خون ايران انجام مي شود، اظهار كرد: سازمان انتقال خون ايران به گونه اي عمل كرده است كه در حال حاضر از خون فروشي به اهداي خون ارتقا پيدا كرده ايم.
وي با اشاره به كانون هموفيلي ايران گفت: اين كانون 27 دفتر نمايندگي در سراسر كشور و 7500 عضو پيوسته دارد.
قويدل متقاعد كردن دولت براي دسترسي به فرآورده هاي خوني كه معادل با حداقل استاندارد جهاني باشد را يكي از دستاوردهاي كانون هموفيلي ايران برشمرد و اظهار كرد: اين سطح دسترسي در ايران 7/1 است، اما در كشورهاي اروپايي و آمريكا اين ميزان بين 4 تا 7 برآورد شده است، البته سطح دسترسي ايران به فرآورده هاي خوني با توليد ناخالص ملي كشورمان تناسب دارد.
مديرعامل كانون هموفيلي ايران تأسيس خوابگاه براي بيماران شهرستاني، تأسيس و به روز رساني بانك اطلاعاتي جامع بيماران هموفيلي، اصلاح اساسنامه كانون با هدف مشاركت تمام بيماران كشور در تعيين مديران اين نهاد غير دولتي، اجراي موفقيت آميز طرح بررسي و كنترل مواليد را از ديگر دستاوردهاي كانون هموفيلي ايران برشمرد.قويدل افزود: آمار رسمي مبتلايان به اختلالات انعقادي و هموفيلي از مرز 8200 نفر عبور كرده است ولي وزارت بهداشت در زمينه پيشگيري برنامه خاصي را ندارد.
وي با بيان اينكه اميدواريم دولت طرح پيشگيري از معلوليت ها در كودكان زير 10 سال را اجرا كند، گفت: اميد است وزارت بهداشت پيشگيري هاي لازم را براي بيماران مبتلا به فاكتور 9 كه شديد هستند، انجام دهد چون تعداد آنها تنها 300 نفر است.
قويدل در ادامه اظهار كرد: وزارت بهداشت سالانه 120 ميليون دلار براي داروي بيماران هموفيلي پرداخت مي كند، اما اين پرسش مطرح مي شود كه براي پيشگيري از اين بيماري چند ريال خرج مي كند؟
مديرعامل كانون هموفيلي ايران تلاش در جهت استانداردسازي جمع آوري خون را از ديگر دستاوردهاي اين نهاد غير دولتي برشمرد و اظهار كرد: محصولات خوني بيمه شده است، ولي وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون ايران به اين موضوع چندان نمي پردازد.

 



شهردار منطقه 14 خبر داد بهره برداري از نخستين بوستان مركبات در تهران

شهردار منطقه 14 تهران از بهره برداري نخستين بوستان مركبات پايتخت در يكي از محلات پرجمعيت اين منطقه خبر داد.
علي محمدنژاد گفت: وسعت اين بوستان يك هزار و 700 مترمربع است و 200 اصله درخت در گونه هاي مختلف مركبات مانند پرتقال، نارنگي، ليموشيرين، ليموترش و گريپ فروت كاشته شده است.
به گفته وي اين درختان در سال آينده مثمر مي شوند و شهروندان منطقه 14 مي توانند از محصولات آن استفاده كنند.
محمدنژاد با بيان اين كه نخستين بوستان مركبات پايتخت در ناحيه 5 اين منطقه روبروي شهربازي احداث شده است، خاطرنشان كرد: در اين بوستان امكانات ديگري شامل وسايل ورزشي و تفريحي در نظر گرفته شده است.

 



گردوغبار از فردا غرب كشور را فرا مي گيرد

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي گفت: از فردا با وزش باد شديد گردوغبار هواي استانهاي غربي را تحت تاثير قرار مي دهد.
پرويز رضازاده در گفت وگو با فارس افزود از اواخر روز چهارشنبه سامانه بارش زا از نوار غربي وارد كشور مي شود و تا روز شنبه نوار غربي را تحت تاثير قرار مي دهد.
وي گفت: اين سيستم بارش زا از شمال غرب، تا جنوب غرب فعال است.رضازاده پيش بيني كرد: بيشترين بارش ها روز جمعه در غرب كشور رخ دهد و استان هاي آذربايجان غربي، كردستان، كرمانشاه بيشترين بارش ها را در اين روز داشته باشند.
وي درباره بروز گردوغبار در كشور نيز گفت: از روز سه شنبه و چهارشنبه قبل از ورود سيستم بارش زا وزش باد شديد خواهد بود و پيش بيني مي شود در استان هاي غربي پديده گردوغبار رخ دهد.

 



معاون ترافيك شهرداري: پيكان بيشترين آلودگي صوتي را توليد مي كند

معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: براساس آخرين بررسي ها و نتايج به دست آمده از ايستگاه هاي سنجش آلودگي صوتي خودروي پيكان بيشترين آلودگي صوتي را ايجاد مي كند.
به گزارش ايسنا سيدجعفر تشكري هاشمي افزود: براي كاهش آلودگي صوتي بايد نسبت به مناسب و استانداردسازي خودروها و موتورسيكلت ها اقدام شود.
وي اظهار كرد: آمارها نشان مي دهد كه بخش قابل توجهي را خودروهاي سواري درتهران صدايي بالاتر از 81 دسيبل ايجاد مي كنند، در حالي كه استاندارد آلودگي صوتي خودروهاي سواري 74 دسيبل است.
تشكري هاشمي ادامه داد: استاندارد آلودگي صوتي موتورسيكلت ها نيز براساس حجم موتور بين 75 تا 80 دسي بل است كه متاسفانه اكنون اكثر موتورسيكلت ها در تهران بيش از حد مجاز آلودگي صوتي ايجاد مي كنند.
وي تصريح كرد: آلودگي صوتي تنها يك مسئله اجتماعي نيست، بلكه از نظر اقتصادي و رواني زيان هاي فراواني بر شهروندان وارد مي كند و بايد به طور جد، به حل اين معضل توجه شود. چرا كه اگر آلودگي هوا با ايجاد انواع و اقسام بيماري ها و عوارض متعدد، جسم شهروندان را مي آزارد، هجوم انواع اصوات آزاردهنده در زندگي شهرنشيني، زمينه ابتلا به انواع بيماري هاي روحي، رواني و تنش هاي عصبي را براي شهرنشينان فراهم مي آورد.
تشكري افزود: نصب ديوارهاي صوتي استاندارد در نقاطي كه بافت هاي مسكوني در مجاورت بزرگراه ها و معابر پرتردد شهر واقع شده اند، تهيه و تدوين نقشه تراز صوتي همه مناطق شهر، نصب ايستگاه هاي سنجش آلودگي صوتي در تمام مناطق و همچنين اجراي طرح هايي مانند سنجش ميزان آلايندگي خودروهاي در حال حركت كه نتايج آن مي تواند به شناسايي و مشخص شدن ميزان آلايندگي ها و منابع آلاينده كمك كند، از جمله اقداماتي است كه طي سال هاي اخير در راستاي كاهش آلودگي صوتي تهران با جديت در دستور كار قرار گرفته و اجرايي شده است و در سال 90 نيز اقدامات گسترده اي در اين زمينه اجرا خواهد شد.
وي تصريح كرد: به طور مثال براساس آخرين بررسي ها و نتايج به دست آمده از ايستگاه هاي سنجش آلودگي صوتي، خودروي پيكان بيشترين آلودگي صوتي را بين خودروهاي موجود با 3/81 دسي بل ايجاد مي كند و بعد به ترتيب پژو 405، رنو 5 و پرايد بيشترين آلودگي صوتي را توليد مي كنند. در اين ميان انتظار مي رود كه مسئولان و خودروسازان به كيفيت توليد خودروها بيشتر توجه داشته باشند و رعايت استانداردهاي آلودگي صوتي هم در خودروها و هم موتورسيكلت هاي توليدي مورد توجه قرار گيرد.

 



در يزد اختلاس يك ميلياردي كارمند بانك را گرفتار كرد

يزد- خبرنگار كيهان:
كارمند يكي از بانك هاي يزد كه بيش از يك ميليارد ريال اختلاس كرده بود، با اقدام بموقع پليس دستگير شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، مأموران مبارزه با جرائم اقتصادي آگاهي يزد از يك فقره اختلاس به مبلغ يك ميليارد و 465 ميليون ريال در يكي از بانك هاي يزد مطلع شدند.
براين اساس مأموران آگاهي يزد ضمن هماهنگي با مقام قضايي با مراجعه به شعبه بانك مذكور نسبت به جمع آوري مدارك و مستندات اقدام و نامبرده را دستگير كردند.
وي در بازجويي پليسي به جرم خود اعتراف و پس از تشكيل پرونده و حكم قضايي روانه زندان شد.
گفتني است انگيزه وي از اختلاس، بدهكاري نامبرده به دليل اخذ وام جهت احداث كارخانه بوده كه قادر به پرداخت آن نبوده است.

 



در صورت تصويب شوراي شهر
شهرداري دكل ها، آنتن ها و ايستگاه هاي راديويي فاقد مجوز را جمع مي كند

رئيس شوراي شهر تهران گفت: در صورت تصويب نهايي شوراي شهر تهران شهرداري تهران مي تواند نسبت به جمع آوري و يا جابجايي دكل ها، آنتن ها و ايستگاه هاي ارتباط راديويي غيرمجاز اقدام كند.
به گزارش ايسنا، مهدي چمران روز يكشنبه و در سيصد و شصت و هفتمين جلسه شوراي شهر تهران و در جريان بررسي لايحه ساماندهي دكل ها، آنتن ها و تاسيسات مخابراتي و ارتباطي با اشاره به ايجاد شركت ارتباطات شهر خاطرنشان كرد: با توجه به نصب بي رويه آنتن ها و دكل هاي مخابراتي در سطح شهر، مديريت شهري در نظر گرفت تا در نصب و ايجاد اين تجهيزات مخابراتي كه بعضا در مناطق و مراكز عمومي و منازل اشخاص و حتي حياط منازل صورت مي گيرد، وارد عمل شود تا حداقل استانداردها رعايت شوند.
وي افزود: متاسفانه شركت ارتباطات شهر كه بدين منظور ايجاد شده و شهرداري تهران هم بخشي از سهام اين شركت را در اختيار دارد، اهرم اجرايي مناسب را در اختيار ندارد و تاكنون موارد اعتراض و نارضايتي از عملكرد شركت فوق اعلام شده است كه بهتر است، گزارشي از نحوه عملكرد شركت ارتباط شهر در شوراي شهر تهران ارائه شود.
چمران تاكيد كرد: نصب اين دكل ها و آنتن آنچنان بي رويه است كه حتي در يك حياط شش متري آنتن نصب شده است.
خسرو دانشجو عضو كميسيون توسعه و عمران شورا، نيز در دفاع از لايحه فوق افزود: مديريت شهري نمي تواند نسبت به سلامت شهروندان، سيماي شهر و اثرات ناشي از نصب آنتن ها و دكل هاي مخابراتي در سطح شهر تهران بي تفاوت باشد.

 



سازمان انتقال خون ايران خبر داد افزايش 5/5 درصدي اهداي خون

سازمان انتقال خون ايران طي اطلاعيه اي اعلام كرد: طي سال 89 در مجموع يك ميليون و 890 هزار و 399 واحد خون اهدا شد كه نسبت به سال 88 بيش از 5/5 درصد رشد نشان مي دهد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان انتقال خون ايران استان خراسان شمالي با رشد 26درصدي بيشترين افزايش آمار اهدا را شاهد بوده است و پس از آن استان قم با رشد 5/17 درصدي رتبه دوم افزايش آمار اهدا را به خود اختصاص داده است.
استان سمنان با حدود 17 درصد رشد نيز سومين استان در رشد آمار اهداي خون در سال 89 بوده است.
بنابراين گزارش استانهاي البرز، هرمزگان و كردستان كمترين آمار اهداي خود را گزارش كرده اند و به ترتيب 18 درصد، 7 درصد و 2 درصد رشد منفي در آمار اهداي خون داشته اند.
اين گزارش حاكي است اهداي مستمر نيز در سال 89 با 3 درصد رشد روبه رو بوده است.

 



تقديراز قاتل

پليس آمريكا در اقدامي يكي از افسران سفيدپوست را پس از آنكه يك دانشجوي 20 ساله سياهپوست را به ضرب گلوله كشته بود به عنوان پليس نمونه مورد تشويق قرار داد.
به گزارش فارس به نقل از شبكه «راشاتودي»، «هارون هس» افسر پليس نيويورك سال گذشته «دانروي هنري» دانشجوي 20 ساله سياهپوست آمريكايي را به ضرب گلوله از پاي درآورد اما 6 ماه بعد به دليل شأن و مهارتش مورد تحسين قرار گرفت و نشان افتخار گرفت.وي در شرايطي مورد تشويق قرار گرفته است كه هنوز پرونده اين دانشجوي سياهپوست در دست بررسي است.
راشاتودي با اشاره به پرونده قتل هنري اعلام كرد كه هنري در حال بزرگداشت ورود به خانه تيم فوتبال دانشگاه خود بود كه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و توسط هس كشته شد.پليس مدعي شده است كه هنري با خودروي خود به سمت دو مامور پليس كه هس نيز يكي از آنها بوده است حركت مي كرده و هس پس از آنكه نتوانسته وي را متوقف كند به سمت وي تيراندازي كرده است.وكلاي خانواده هنري اعلام كرده اند كه گفته هاي شاهدان ماجرا با گفته هاي افسران پليس متفاوت است و پرونده وي هم اكنون در دست بررسي است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14