(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 30 فروردین 1390- شماره 19905

اجراي قانون جديد تخلفات رانندگي از 10 ارديبهشت
توليد آبليموي تقلبي در شيراز با آب كاه !
باقرزاده: آموزشياران نهضت سوادآموزي با 60 ماه سابقه استخدام مي شوند
براي سومين روز پياپي طوفان ذرات معلق هواي تبريز را در اضطرار فرو برد
انهدام شبكه گروگان گيري اتباع افغاني در استان هاي اصفهان و فارس
وزير كشور مانع افزايش 15 درصدي نرخ كرايه حمل ونقل عمومي شد
حوادث كوتاه از كشور
محموله يك ميلياردي قرص هاي مخدر در سرباز كشف شد
معاون سازمان وظيفه عمومي ناج ا: مقررات معافيت ريالي مشمولان خارج از كشور تا پايان سال معتبر است
معاون وزير آموزش و پرورش: اولياي دانش آموزان پيش دبستاني بايد شهريه بپردازند
بيمه طلايي فرهنگيان شاغل يك سال ديگر تمديد شد
پاسخ خونين سربازان آمريكايي به مدافعان قرآن
كفش هايي كه درخت مي شوند!
خطر از بيخ گوش زمين گذشت
تلفات گردباد آمريكا
بالاخره مردي سگي را گاز گرفت



سردار مؤمني خبر داد
اجراي قانون جديد تخلفات رانندگي از 10 ارديبهشت

سرويس اجتماعي-
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از اجراي قانون جديد تخلفات رانندگي از 10 ارديبهشت خبر داد.
به گزارش كيهان سردار اسكندر مؤمني صبح ديروز با اعلام اينكه هم اكنون 13 ميليون دستگاه خودرو در كشور داريم، افزود: از سال 84 تا 89 تعداد خودروهاي كشور 2 برابر شده است و ديگر نمي توان با قانون قبلي كه 4 دهه قدمت دارد تخلفات رانندگي را در كشور كنترل كرد.
وي با بيان اينكه قانون جديد براي اولين بار تمام موضوعات دخيل در آمد و شد را در نظر گرفته است، افزود: در قانون جديد هم راننده و هم سرنشين، عابر، خودروساز و راهساز با هم در نظر گرفته شده اند و به هيچ عنوان مردم نبايد نگراني و دغدغه اي براي اجراي قانون جديد داشته باشند.
رئيس پليس راهور نيروي انتظامي گفت: به هيچ عنوان اجازه نمي دهيم در خصوص اجراي اين قانون اجحافي به مردم صورت گيرد و قطعاً پليس از يك مورد تخلف هم گذشت نمي كند.
تسهيلات قانون جديد
مؤمني با اشاره به بخشي از تسهيلات قانون جديد گفت: دريافت برگه معاينه فني براي خودروهاي نو از 2 سال به 5 سال افزايش يافته است و به اين ترتيب 50 درصد خودروهاي كشور تا 5 سال نياز به دريافت برگ معاينه فني ندارند. البته اگر خودرويي نقص فني مؤثر داشته باشد از ادامه تردد آن جلوگيري خواهد شد.
وي در ادامه از بررسي پيشنهادي در كميسيون تلفيق مجلس براي بخشودگي جرايم دو برابر شده رانندگان در سال جاري خبر داد و افزود: در صورت تصويب نهايي كليه جرايم رانندگان در كشور امسال براي مهلتي چند ماهه نصف و بخشوده مي شود.
وي در ادامه با اشاره به اينكه ايمني راه و خودرو جزو حقوق مردم است، گفت: در صورتي كه در زمان بروز تصادف نقص راه يا وسيله نقليه درحادثه نقش داشته باشد متصديان ذيربط مكلف به جبران خسارت هستند و متخلف شناخته مي شوند.
سردار مؤمني گفت: اگر عابران پياده از مسيرهاي مشخص شده مانند خط كشي عابر يا پل عابر پياده عبور نكنند و راننده نيز مقررات راهنمايي را رعايت كند، در صورت بروز حادثه عابر مقصر است و مسئوليتي متوجه راننده نيست.
وي افزود: در آيين نامه اجرايي اين قانون جريمه اي نيز بين پنج تا 100 هزار تومان براي عابران پياده متخلف در نظر گرفته مي شود.
جدول نمره منفي براي رانندگان پرتخلف
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور در ادامه جدول نمرات منفي براي تخلفات رانندگان پرخطر در قانون جديد اخذ جرايم راهنمايي و رانندگي راتشريح كرد.
مومني گفت: هرگونه حركات نمايشي مانند دور زدن درجا و يا حركت موتورسيكلت بر روي يك چرخ براي وسايل نقليه شخصي 8 امتياز و براي وسايل نقليه عمومي 10 امتياز منفي در نظر گرفته شده است.
وي افزود: همچنين تجاوز از سرعت مجاز براي وسايل نقليه شخصي 10 امتياز و براي وسايل نقليه عمومي 15 امتياز منفي در نظر گرفته شده است.
رئيس پليس راهور نيروي انتظامي ادامه داد: سبقت غيرمجاز در مسيرهاي دوطرفه براي وسايل نقليه شخصي 5 امتياز و وسايل نقليه عمومي 10 امتياز، عبور از چراغ قرمز براي وسايل نقليه شخصي 5 امتياز و وسايل نقليه عمومي 10 امتياز منفي در نظر گرفته شده است.
مومني گفت: حركت بطور مارپيچ براي وسايل نقليه شخصي 3 امتياز و وسايل نقليه عمومي 5 امتياز در نظر گرفته شده است، حركت با دنده عقب در آزادراهها و بزرگراهها براي وسايل نقليه شخصي 5 امتياز و وسايل نقليه عمومي 7 امتياز در نظر گرفته شده است.
وي تاكيد كرد: رانندگي در حالت مستي و مصرف داروهاي روان گردان يا افيوني براي رانندگان وسايل نقليه شخصي 10 امتياز و وسايل نقليه عمومي 20 امتياز منفي است.
رئيس پليس راهور ناجا ادامه داد: عبور از محل ممنوعه براي وسايل نقليه شخصي 4 امتياز و وسايل نقليه عمومي 6 امتياز، انحراف به چپ براي وسايل نقليه شخصي 5 امتياز و وسايل نقليه عمومي 9 امتياز براي عبور وسايل نقليه از پياده رو براي وسايل نقليه شخصي 5 امتياز و وسايل نقليه عمومي 7 امتياز منفي در نظر گرفته شده است.
وي با اشاره به اينكه رعايت نكردن حق تقدم عبور براي وسايل نقليه شخصي 4 امتياز منفي و براي وسايل نقليه عمومي 6 امتياز منفي در نظر گرفته شده است افزود: دور زدن در محل ممنوع براي وسايل نقليه شخصي 3 امتياز و براي وسايل نقليه عمومي 5 امتياز، استفاده از تلفن همراه يا وسايل ارتباطي مشابه در حين رانندگي در سرعت بالاي 60 كيلومتري براي رانندگان وسايل نقليه شخصي 3 امتياز و وسايل نقليه عمومي 5 امتياز منفي در نظر گرفته شده است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي گفت: رانندگي در حالت مستي و مصرف داروهاي روانگردان و افيوني براي وسايل نقليه شخصي 10 امتياز منفي و براي وسايل نقليه عمومي 20 امتياز منفي در پي دارد.
سردار مومني تصريح كرد: اگر نمرات منفي رانندگان به 30 برسد براي بار اول گواهينامه افراد براي 3 ماه توقيف شده و پس از آن با پرداخت 400 هزار ريال گواهينامه به فرد عودت داده مي شود.
وي تاكيد كرد: اگر در مرحله دوم امتياز فرد متخلف به 25 برسد گواهينامه به مدت 6 ماه توقيف و پس از اتمام اين مدت با پرداخت 600 هزار ريال گواهينامه به فرد برگردانده مي شود.
سردار مومني گفت: اگر در مرحله سوم امتياز راننده 20 امتياز منفي بگيرد گواهينامه باطل شده و يك سال بعد فرد خاطي پس از طي كردن مراحل قانوني مي تواند براي دريافت گواهينامه جديد در آزمون گواهينامه شركت كند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي اعلام كرد: در هر 24 ساعت يك بار نمره منفي در نظر گرفته خواهد شد البته براي تخلفاتي مثل حركات نمايشي، سرعت غيرمجاز، سبقت غيرمجاز، عبور از چراغ قرمز، حركت به طور مارپيچ، حركت با دنده عقب در بزرگراه ها و رانندگي در حال مستي و مصرف داروهاي روان گردان و افيوني در صورت ارتكاب در هر 24 ساعت تعداد تخلفات انجام شده نمره منفي اعمال خواهد شد.
اين مقام نيروي انتظامي تاكيد كرد: جريمه استفاده از موادمخدر و مشروبات الكلي و روانگردان 200 هزار تومان است و گواهينامه فرد خاطي به مدت 6 ماه توقيف و فرد به دادگاه معرفي خواهد شد.
وي اظهار داشت: وقوع همزمان چند تخلف حادثه ساز غير از جريمه و نمره منفي موجب توقيف 3 روزه خودرو خواهد شد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي گفت: اگر راننده متخلفي 6 ماه از آخرين تخلفش گذشته باشد تمام تخلفات و نمره هاي منفي وي پاك شده و اگر اين راننده متخلف در مرحله سوم كسب نمره منفي باشد و از آخرين تخلفش يك سال گذشته باشد تمام تخلفاتش پاك خواهد شد.

 



توليد آبليموي تقلبي در شيراز با آب كاه !

شيراز- خبرنگار كيهان:
يك واحد توليد آبليمو در شيراز كه آب كاه را به جاي آبليمو به مردم مي فروخت تعطيل و به جزاي نقدي محكوم شد.
«دهقانيان» مديركل تعزيرات حكومتي استان فارس با اعلام اين خبر گفت: بازرسان شبكه بهداشت شيراز با مراجعه به يك كارگاه توليد آبليمو و بازرسي از آن متوجه شدند كه در اين كارگاه آبليمو به طريق كاملا غيرمجاز تهيه و به فروش مي رسد.
وي اظهار داشت: در كارشناسي هاي انجام شده از توليدات اين كارگاه مشخص شد كه در اين واحد غيرمجاز، كاه را با آب مخلوط كرده و با اضافه نمودن اسيد سيتريك به آن اقدام به تهيه ماده اي مي كنند كه طعم و رنگ آبليمو دارد و سپس اين ماده را در ظرف هايي بسته بندي كرده و به اسم آبليمو به فروش مي رساندند.
وي افزود: با محرز شدن اين تخلف، پرونده در شعبه چهارم تعزيرات حكومتي فارس رسيدگي و علاوه بر تعطيلي اين كارگاه، صاحب آن نيز به 90 ميليون ريال جزاي نقدي محكوم شد.

 



باقرزاده: آموزشياران نهضت سوادآموزي با 60 ماه سابقه استخدام مي شوند

رئيس سازمان نهضت سوادآموزي از استخدام بدون آزمون آموزشياران با 60 ماه سابقه كار در اين سازمان خبر داد.
علي باقرزاده در گفت وگو با ايرنا گفت: همه آموزشياران اين سازمان كه از 8 آبان سال 80 يا قبل از آن با نهضت همكاري كرده اند، در صورتي كه 60 ماه سابقه كار داشته و داراي مدرك تحصيلي فوق ديپلم و كارشناسي باشند، بدون حضور در آزمون استخدام مي شوند.
وي درباره تعيين تكليف آموزشياران نهضت سوادآموزي كشور افزود: يكي از برنامه هاي امسال اين سازمان، تعيين تكليف آموزشياران فعلي است.
باقرزاده با اشاره به اينكه هم اكنون چند گروه آموزشيار نهضت در كشور مشغول فعاليت هستند، گفت: هم اكنون 39 هزار و 200 آموزشيار با اين سازمان همكاري دارند اما وضعيت استخدام تعدادي از آنها نامشخص است و تعيين تكليف نشده اند.
باقرزاده ادامه داد: افرادي كه قبل از اين قانون، آموزشيار شده بودند و 60 ماه سابقه همكاري با نهضت را داشتند، در صورت دارا بودن مدرك تحصيلي فوق ديپلم و كارشناسي كه تعداد آنها بيش از هفت هزار نفر بود، استخدام شدند.
وي تصريح كرد: افرادي كه ديپلم و زير ديپلم هستند و قبل از سال 90 بكار گرفته شده اند، قانون سخني در مورد آنها نگفته است اما چنانچه ارتقا تحصيلي داشته باشند، ظرفيت قانوني براي استخدام اين افراد وجود دارد.
باقرزاده گفت: برخي از آموزشياران نيز مشمول ماده 16 قانون هستند كه براساس آن، افرادي كه سال 88-89 شركتي بوده يا همزمان يا قبل از آن نهضتي بودند اگر شرايط ماده پنج را داشته باشند، استخدام مي شوند.به گفته رئيس سازمان نهضت سوادآموزي، اسامي و فهرست اين آموزشياران در حال استخراج است و پس از نهايي شدن فهرست آنها، اين افراد بدون آزمون استخدام مي شوند.

 



براي سومين روز پياپي طوفان ذرات معلق هواي تبريز را در اضطرار فرو برد

تبريز- خبرنگاركيهان:
استمرار طوفان ذرات معلق، در سومين روز پياپي، باعث تثبيت شرايط اضطراري در تبريز شد.
اين شرايط، روز يكشنبه نيز موجب تعطيلي مدارس پيش دبستاني، ابتدايي و راهنمايي 10شهر آذربايجان شرقي و از جمله تبريز شده بود و ديروز نيز «بيوك رئيسي» مديركل حفاظت محيط زيست استان با اعلام شرايط اضطراري، خواستار مراقبت بيشتر مردم نسبت به سلامتي خود در معابر عمومي شد.

 



انهدام شبكه گروگان گيري اتباع افغاني در استان هاي اصفهان و فارس

اصفهان- خبرنگاركيهان:
فرمانده انتظامي استان اصفهان از انهدام يك شبكه گروگان گيري موسوم به «قطاع الطريق» توسط ماموران پليس امنيت عمومي اين فرماندهي در استانهاي اصفهان و فارس خبر داد.
سرتيپ حسن كرمي اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر اينكه تعدادي افراد ناشناس با استفاده از البسه و سلاح نظامي تحت عنوان «شبكه قطاع الطريق» اقدام به گروگان گيري اتباع افغاني و پاكستاني كرده و از بستگان آنان مبالغ هنگفتي از 6 ميليون تا 20ميليون ريال اخاذي مي كردند موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران پليس امنيت عمومي اين فرماندهي قرار گرفت.
وي افزود: در اين باره تحقيقات گسترده و اقدامات ويژه پليسي براي يافتن محل اختفاي گروگانگيران طي 4 ماه در شهرهاي اصفهان، شيراز و شهرضا صورت گرفت و سرانجام با تلاش پليس، محل هاي اختفاي اعضاي شبكه مذكور در سطح شهرهاي ياد شده طي يك عمليات غافلگيرانه مورد بازرسي قرار گرفت.
فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: در جريان عملياتي كه در شهر اصفهان انجام شد، رئيس شبكه به نام «سرور-م» تبعه افغانستان به همراه 5 نفر از همدستانش شامل دو ايراني و سه افغاني به نام هاي «مرتضي-ب»، «حسين- د»، «اختر-م»، «سيدمحمد-ع» و «حفيظ-ت» دستگير شدند.
وي با بيان اينكه در اين عمليات تعداد 18 نفر از گروگان ها كه از تبعه افغاني و پاكستاني بودند آزاد شدند، اضافه كرد: همچنين در اين عمليات تعداد يك دستگاه موتورسيكلت و 14دستگاه گوشي تلفن همراه از متهمان كشف و ضبط شد.
سردار كرمي اظهار داشت: در بررسي اوليه مشخص شد كه برخي از گروگان ها از 4 روز تا 4 ماه در اختيار افراد گروگانگير بوده و روزانه با خوردن يك قرص نان در شرايط غيربهداشتي و زيست محيطي نگهداري مي شدند.
فرمانده انتظامي استان اصفهان در خصوص نحوه اعمال مجرمانه اين شبكه اظهار داشت: اعضاي اين شبكه با استفاده از افراد قاچاقچي انسان، محورهاي تردد اتباع بيگانه را شناسايي و شبانه با استفاده از سلاح جنگي و تحت پوشش ماموران، اتباع بيگانه را محاصره و نسبت به ربودن آنان اقدام و در شهرهاي اصفهان و شيراز محبوس كرده و سپس از بستگان آنان در آن سوي مرزها اخاذي مي كردند.

 



وزير كشور مانع افزايش 15 درصدي نرخ كرايه حمل ونقل عمومي شد

سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: وزارت كشور خواستار متوقف ماندن مصوبه افزايش نرخ كرايه حمل ونقل عمومي شد.
به گزارش فارس خسرو دانشجو گفت: وزارت كشور با ارسال نامه اي به شوراي شهر اعلام كرده است فعلا اجراي مصوبه افزايش نرخ كرايه هاي حمل ونقل عمومي را متوقف كنيد.
خسرو دانشجو درباره مصوبه شورا مبني بر افزايش 15 درصدي نرخ كرايه هاي حمل ونقل عمومي اظهار داشت: وزير كشور بر حسب قانون مي تواند جلوي اجرايي شدن هر يك از مصوبات شوراي شهر را بگيرد بر اين اساس وزارت كشور از اختيار قانوني خود استفاده كرده و با ارسال نامه اي به شورا اعلام كرده فعلا اجراي مصوبه افزايش نرخ كرايه ها متوقف بماند.
وي ادامه داد: شوراي شهر تهران در حال رايزني با وزارت كشور است تا بتواند آنها را براي اجرايي شدن اين مصوبه مجاب كند.معاون شهرداري هاي سازمان شهرداري ها و دهياري ها كشور نيز گفت: هر زمان كه نياز به افزايش نرخ كرايه باشد آن را اعمال مي كنيم چرا كه در حال حاضر اجراي اين مصوبه ضرورتي ندارد.
حميدرضا صارمي درباره افزايش نرخ حمل ونقل عمومي و نامه وزارت كشور مبني بر متوقف ماندن مصوبه مربوطه اظهار داشت: مصوبات شوراي شهر تا زماني كه به تصويب فرمانداري هر شهر نرسد غيرقابل اجراست و اصلا مصوبه تلقي نمي شود همچنين اگر وزير كشور نيز بنا به مصالح كشور خواستار اجرايي نشدن مصوبه اي شود، در حكم قانون است و اين اختيار را دارد.

 



حوادث كوتاه از كشور

برق جان سارق سيم را گرفت
خرم آباد-خبرنگاركيهان: برق فشارقوي جان سارق سيم انتقال نيرو را گرفت. به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس در روستاي عزيزآباد شهرستان الشتر جنازه يك مرد حدوداً 30 ساله در حاليكه يك انبردست در كنار آن قرار داشت پيدا شد.
براساس بررسي هاي به عمل آمده متوفي به بالاي تير برق فشارقوي رفته كه موجب مرگ وي شد.
مرگ معتاد تزريقي
سرخس-خبرنگاركيهان: يك معتاد تزريقي بر اثر تزريق بيش از حد موادمخدر در حمام منزل اش فوت كرد.
به دنبال طولاني شدن مدت حضور مرد معتاد 35 ساله در حمام اعضاي خانواده متوجه پيكر بي جان پدر خانواده شدند و پليس را در جريان قرار دادند.
واژگوني ميني بوس 7 مجروح داشت
گرگان-خبرنگاركيهان: بر اثر واژگوني يك دستگاه ميني بوس در محور علي آبادكتول به گرگان 7 مسافر مجروح شدند.
بر اثر وقوع اين حادثه مسافران مجروح بلافاصله به بيمارستان خاتم الانبياء اين شهرستان منتقل شدند.
كارشناس پليس راه عدم توانايي راننده در كنترل وسيله نقليه ناشي از تخطي از سرعت مطمئنه تشخيص داد.
گرفتاري ماموران قلابي
يزد-خبرنگاركيهان: ماموران كلانتري 13 يزد در راستاي طرح مبارزه با سرقت و پاكسازي نقاط آلوده حين گشت زني در سطح شهر به دو نفر راكب يك دستگاه موتور سيكلت مشكوك و آنها را به كلانتري بردند.در بازجويي مشخص شد كه هر دو تحت عنوان مامور بسيج از مردم زورگيري مي كردند و موتورسيكلت نيز سرقتي است.
5/2تن موادغذايي معدوم شد
اليگودرز-خبرنگاركيهان: با تلاش بازرسين شبكه بهداشت و درمان اليگودرز مقدار دو تن و 611كيلوگرم موادغذايي و خوراكي فاسد از مغازه هاي سطح شهر جمع آوري گرديد و در حاشيه هاي شهر معدوم شدند.
انهدام باند موادمخدر
همدان-خبرنگاركيهان: برابر اخبار و اطلاعات مبني بر اينكه فردي در قالب يك باند به تهيه و توزيع موادمخدر در شهرستان همدان مي پردازد موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت.
با شناسايي مخفيگاه آنان پس از هماهنگي با مراجع قضايي طي يك عمليات غافلگيرانه همه اعضاي اين باند كه 6 نفر بودند دستگير و در بازرسي مقادير زيادي موادمخدر كشف و ضبط كردند.
دستگيري كيف قاپان حرفه اي
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا در پي چندين فقره سرقت به روش كيف زني در اواخر سال 89 كار آگاهان پليس فعاليت خود را آغاز كردند و با بررسي صحنه هاي سرقت متوجه شدند كليه سرقت ها در اتوبوس هاي خط واحد و بازار زرگران يزد صورت گرفته لذا با ايجاد گشت هاي نامحسوس 3 زن سارق را در حين ارتكاب سرقت دستگير و در بازرسي از وسايل آنان كيف حاوي طلاجات شامل 320 رشته زنجير طلا به وزن 830گرم و ارزش تقريبي 50 ميليون تومان كشف و ضبط شد.در بازجويي ها مشخص شد اين سه زن سابقه دار بوده و به صورت حرفه اي كار مي كنند.
كشف 36قطعه ظروف عتيقه
اصفهان-خبرنگاركيهان: كار آگاهان پليس آگاهي فرماندهي انتظامي خوانسار در پي كسب خبري مبني بر فعاليت فردي درخصوص نگهداري و خريد و فروش اجناس عتيقه و داراي قدمت تاريخي ماموران پس از انجام تحقيقات درخصوص موضوع با هماهنگي مقام قضايي و با حضور كارشناس اداره ميراث فرهنگي شهرستان از واحد صنفي مذكور بازديد به عمل آمد.
در جريان بازرسي از اين واحد صنفي تعداد 36 قطعه انواع ظروف عتيقه و داراي قدمت تاريخي كشف و ضبط شد.
آتش سوزي فروشگاه پتو
برازجان-خبرنگار كيهان: يك فروشگاه عمده پتو در خيابان امام خميني برازجان دچار حريق شد و بيش از 20 ميليون تومان انواع پتو از بين رفت ماموران آتش نشاني دقايقي پس از كسب اطلاع از وقوع حريق خود را به محل فوق رسانيده و اقدام به مهار آتش كردند.

 



محموله يك ميلياردي قرص هاي مخدر در سرباز كشف شد

فرمانده نيروي انتظامي شهرستان سرباز از كشف يك محموله بزرگ قرص هاي مواد مخدر به ارزش يك ميليارد تومان توسط ماموران پليس اين شهر خبر داد.
به گزارش ايرنا به نقل از مركز اطلاع رساني پليس، سرهنگ غلامرضا خرقاني گفت: با تلاش ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سرباز از توابع سيستان و بلوچستان و اقدامات اطلاعاتي صورت گرفته مشخص شد كه قاچاقچيان قصد دارند يك محموله بزرگ قرص هاي مواد مخدر را با يك دستگاه كاميون حامل بار هندوانه به شهرهاي مركزي كشور انتقال دهند.
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان سرباز افزود: ماموران با هماهنگي مراجع قضايي در اقدامي غافلگيرانه موفق شدند كاميون مذكور را توقيف كنند.وي ادامه داد: در بازرسي از كاميون چهار ميليون و 499 هزار و 200 عدد قرص «اكسداين» كه از خانواده قرص هاي «آنتي هيستامين ها» است و براي ساخت مواد مخدر صنعتي بويژه شيشه استفاده مي شود، كشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامي شهرستان سرباز گفت: در اين عمليات 6 هزار عدد آمپول سقط جنين كشف و راننده كاميون مذكور نيز دستگير شد.
سرهنگ خرقاني اظهار داشت: با بررسي هاي صورت گرفته ارزش اين محموله قرص هاي غيرمجاز يك ميليارد تومان تخمين زده شد و تحقيقات بيشتر در اين زمينه ادامه دارد.

 



معاون سازمان وظيفه عمومي ناجا: مقررات معافيت ريالي مشمولان خارج از كشور تا پايان سال معتبر است

معاون قوانين و مقررات سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: مقررات معافيت ريالي مشمولان خارج از كشور تا پايان سال 90 معتبر است.
به گزارش ايسنا سرهنگ حجت الله واعظي نژاد افزود: در حال حاضر برنامه اي براي افزايش مدت خدمت سربازي وجود ندارد، گفت: مقررات مربوط به مدت سربازي تا پايان آبان ماه امسال معتبر است.
وي گفت: مدت زمان خدمت سربازي در مناطق عادي 18 ماه در مناطق محروم و بد آب و هوا 17ماه و در مناطق عملياتي 16ماه است كه اين مقررات تا 30 آبان ماه سال 90 اعتبار دارد.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر برنامه اي براي افزايش مدت زمان خدمت سربازي وجود ندارد.
واعظي نژاد درباره مقررات معافيت ريالي براي مشمولان ايراني خارج از كشور هم اظهار داشت: مقررات معافيت ريالي مربوط به مشمولان ايراني خارج از كشور تا پايان سال جاري معتبر است و ميزان تعرفه آن نيز 10 ميليون تومان است.
وي گفت: ممكن است براساس قانون بودجه سال 90 ميزان تعرفه معافيت ريالي خدمت سربازي براي مشمولان خارج از كشور تغيير كند كه در اين صورت تعرفه هاي جديد اعلام خواهد شد.

 



معاون وزير آموزش و پرورش: اولياي دانش آموزان پيش دبستاني بايد شهريه بپردازند

معاون وزير آموزش و پرورش ادارات كل آموزش و پرورش در استان را موظف به تعيين هزينه ثبت نام در دوره پيش دبستاني دانست.
فاطمه قربان در گفت وگو با برنا گفت: اگر خانواده ها داوطلبانه تمايل داشته باشند فرزندانشان از 4سالگي در پيش دبستاني حضور داشته باشند، كلاس براي آنها داير خواهد شد، البته براي عملي شدن اين خواسته شرايطي نيز براي اين كودكان تعريف شده است.
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش افزود: طبق تفاهم نامه اي كه با بهزيستي منعقد شده، مجوز پيش دبستاني ها توسط آموزش و پرورش صادر مي شود كه در آن به مؤسسان سه سال فرصت دريافت جواز تأسيس داده شده است.
وي خاطرنشان كرد: مراكز پيش دبستاني مانند گذشته با مشاركت هاي مردمي اداره خواهند شد، به طوري كه از والدين مبلغي براي حضور دانش آموزان اخذ خواهد شد.قربان درباره مبلغ ثبت نام در دوره پيش دبستاني نيز تصريح كرد: هر استان موظف است تا مبلغ ثبت نام در دوره پيش دبستاني را تعيين كند، زيرا شرايط مناطق مختلف كشور متفاوت است و در برخي قسمت ها براي تشكيل كلاس ها با توجه به شرايط منطقه وزارت آموزش و پرورش هزينه ها را پرداخت مي كند.

 



بيمه طلايي فرهنگيان شاغل يك سال ديگر تمديد شد

مديركل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش از تمديد بيمه طلايي فرهنگيان شاغل به مدت يك سال ديگر خبر داد.
نامدار عبداللهيان در گفت وگو با ايرنا گفت: به منظور خدمات رساني مطلوب بهداشتي و درماني به فرهنگيان، بيمه طلايي فرهنگيان شاغل به مدت يك سال ديگر تمديد شد.
عبداللهيان افزود: در اجراي بيمه طلايي خدمات مختلف بيمه اي از جمله هزينه هاي دندانپزشكي تا سقف 200 هزار تومان، عينك تا 50 هزار تومان، رفع عيوب انكساري چشم تا 300 هزار تومان و زايمان تا يك ميليون تومان به فرهنگيان و افراد تحت تكفل آن ها پرداخت مي شود.
مديركل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش گفت: در اين بيمه ميزان پرداخت حق بيمه براي هر فرهنگي شاغل 13 هزار و 500 تومان به انضمام 4 درصد ماليات بر ارزش افزوده است.

 



پاسخ خونين سربازان آمريكايي به مدافعان قرآن

به تازگي فيلمي تكان دهنده از جنايات جنگي سربازان آمريكايي در اردوگاه اسراي عراقي در اينترنت منتشر شده كه در آن، اسراي معترض به هتك حرمت قرآن با شليك مستقيم كشته مي شوند.
به گزارش مشرق، در اين فيلم كه مربوط به سال 2005 است، سربازان ارتش آمريكا در عراق به اسيران عراقي زنداني شده در اردوگاه بوكا (Bucca) حمله كرده و به اين اسيران بي دفاع شليك مي كنند.كشتن اسير از موارد نقض حقوق بشر محسوب شده و جنايت جنگي محسوب مي شود.بنابر اين گزارش، در حالي كه صداي خنده اين سربازان به گوش مي رسد؛ آنها از پشت حصارها و سيم خاردارهاي اردوگاه به اسيران بي دفاع شليك كرده و سپس به سمت آنها نارنجك پرتاب مي كنند.به گزارش پرس تي وي، «ارتش آمريكا براي سرپوش گذاشتن بر اين خونريزي و جنايت جنگي ادعا كرد: اين اقدام سربازان آمريكايي به منظور سركوب شورش رخ داده در زندان بوده است.» اما اسيران شورش نكرده بودند، بلكه نسبت به هتك حرمت قرآن توسط سربازان آمريكايي اعتراض داشتند كه با پاسخ خونين نظاميان آمريكا مواجه شدند.

 



كفش هايي كه درخت مي شوند!

يك شركت هلندي كفشي را عرضه كرده است كه پس از فرسودگي مي تواند در باغچه كاشته شود و جوانه بزند.
اين شركت هلندي به نام Oat نوعي كفش كتاني را عرضه كرده كه كاملا تجديدپذير زيستي است.در حقيقت ويژگي اين كفش عجيب در اين است كه به جاي دور انداخته شدن مي تواند در باغچه كاشته و همانند يك گياه رشد كند.اين كفش كه ظرف چند هفته آينده بر روي سايت اين شركت براي فروش عرضه مي شود، سبزترين و تجديدپذيرترين كفش دنيا است.محققان اين شركت براي اختراع اين كفش قابل جوانه زدن دو سال تحقيق كردند.اين كفش از چوب پنبه، شاهدانه، كتان زيستي، پلاستيك تجديدپذير و سفيدكننده هاي غير كلرات ساخته شده است.
براساس گزارش آنسا، اين كفش كه برنده جايزه زيستي ترين محصول «هفته مد آمستردام» شد به محض اينكه در خاك قرار بگيرد كاملا تجزيه مي شود و دانه هايي كه داخل زبانه بالايي آن قرار گرفته اند شروع به جوانه زدن مي كند و گياه واقعي را به وجود مي آورد.

 



خطر از بيخ گوش زمين گذشت

يك شهاب سنگ با قدرت 15 بمب اتمي از كنار زمين گذشت.
به گزارش ايسنا، ستاره شناسان هفته گذشته اين سنگ آسماني را كه شبيه به سيگار برگ بود در فضا مشاهده كرده و مسير آن را دنبال كردند.
محققان در ابتداي امر از چشمك زدن اين شهاب سنگ كه GP59 نام دارد، شگفت زده بودند اما اين سنگ به دليل شكل درازش در چرخش خود از ديدرس خارج شد.
اين شهاب سنگ 50 متري كه مي توانست يك كشور كوچك را كاملا نابود كند خوشبختانه از فاصله سه ميليون و 356 كيلومتري زمين عبور كرد.فاصله اين شهاب سنگ كه توسط يك تلسكوپ 11 اينچي توسط نيك جيمز، ستاره شناس آمريكايي شكار شد با زمين حدود 10 برابر فاصله ماه تا زمين بود.اين گزارش توسط ستاره شناسان رصدخانه نجومي مالوركا در اندلس اسپانيا دنبال شد و آنها متوجه شدند كه اين شهاب سنگ به سمت زمين در حركت بود.ستاره شناسان تاكنون حدود سه هزار شهاب سنگ را شناسايي و ثبت كرده اند.

 



تلفات گردباد آمريكا

طوفان هاي قدرتمندي كه در 7 ايالت جنوبي آمريكا گردباد به راه انداختند منجر به كشته شدن 45 نفر شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس، اين گردبادها ردي از خرابي را در كاروليناي شمالي به جاي گذاشته و با ويران كردن خانه ها و مراكز باعث قطعي برق نيز شده اند.بادهاي شديد منجر به سقوط درختان، قطع سيمهاي برق و كنده شدن سقف ها شده اند.براساس گزارش ها بيش از 20 گردباد در ايالات جنوبي مي سي سي پي و آلاباما در روز جمعه ديده شده اند كه ايالات اوكلاهاما، كانزاس و تگزاس را درنورديدند.
به نوشته ديلي تلگراف اوضاع جوي در آركانزاس و جرجيا هم به شدت متشنج است.از ميان 7 نفري كه در آلاباما كشته شدند يك مادر و دو فرزند وي بودند كه در كانتينر محل زندگي خود پناه گرفته بودند اما باد آنها را حدود 150 متر آن طرف تر پرتاب كرده بود. اين طوفانها روز يكشنبه وارد اقيانوس اطلس شدند.

 



بالاخره مردي سگي را گاز گرفت

مقامات رسمي ايالت آريزونا در آمريكا اعلام كردند كه يك مرد جوان با وجود گاز گرفتن سگ پليس از اين دپارتمان شكايت كرده است.
«ارين سوليوان» 33 ساله حين تعقيب و گريزي كه ماموران براي دستگيري وي به راه انداخته بودند سگ پليس را گاز گرفت. ماموران پليس قصد دستگيري وي را كه به سرقت از يك فروشگاه متهم بود داشتند كه اين مرد جوان، سگ پليس را از ناحيه پشت گاز گرفت و حيوان را به شدت مجروح كرد.«كيث نولتون» يكي از مقامات پليس منطقه «فونيكس» در ايالت «آريزونا» در اين باره به خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت: اين مرد جوان به دليل تعقيب و گريز ماموران از پليس ايالتي شكايت كرد. همچنين در بازجويي هايش گفت كه ماموران از تزريق انسولين به وي خودداري كرده اند.اين مطلب كه اگر سگي كسي را گاز بگيرد، خبر نيست اما اگر كسي سگي را گاز بگيرد خبر محسوب مي شود، همواره يكي از مثال هاي ثابت كلاس هاي روزنامه نگاري بوده است. هرچند وقوع چنين حادثه اي حداقل از يك دهه قبل تاكنون مخابره نشده است، اما بالاخره فارغ التحصيلان روزنامه نگاري نمونه عيني آن را ديدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14