(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 30 فروردین 1390- شماره 19905

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چه كساني بايد عزل شوند ؟! (يادداشت روز)
رهبر انقلاب به دولت اجازه ندادمصلحي را عزل كند
گمشده (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
باهنر: شرط حضور اصلاح طلبان در انتخابات مرزبندي روشن با سران فتنه است
فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس دنبال مي كند طرح تغيير «وزارت اطلاعات» به «سازمان اطلاعات»
انهدام يك تيم تروريستي عضو گروهك جندالشيطان در سيستان و بلوچستان
آمريكا عميقاً نگران گسترش نفوذ ايران است (خبر ويژه)
عكس يادگاري با اره و اوره (خبر ويژه)
عراقي ها فقط بي اعتنايي نكردند بلكه به دهان «گيتس» هم زدند (خبر ويژه)
صداي پادوهاي آشپزخانه تحريم هم درآمد! (خبر ويژه)
نگراني اسرائيل از كاهش نزاع سني-شيعي به دنبال انقلاب مصر (خبر ويژه)
مسئول دفتر هستيد يا عصاي آمريكا؟! (خبر ويژه)



چه كساني بايد عزل شوند ؟! (يادداشت روز)

عزل آقاي مصلحي از وزارت اطلاعات كه در پوشش «استعفاء» صورت گرفته بود و مخالفت رهبر معظم انقلاب با عزل ايشان كه بازگشت وي به وزارت را در پي داشت با حاشيه هاي ناگفته اي همراه بود كه بايسته نبود ولي اين حاشيه هاي ناشايست با نگاهي دقيق تر و از زاويه اي ديگر، نه فقط نگران كننده نيستند بلكه هشدار دهنده اند و شكرانه نيز دارند. مانند آژير خطري كه از ورود «دزد» خبر مي دهد و صداي آن اگرچه گوشخراش است اما هيچ صاحبخانه اي از شنيدن اين صدا آزرده خاطر نمي شود و يا از نصب آژير، ابراز پشيماني نمي كند. شايد نگارنده را بيش از اندازه خوشبين تلقي كنيد! ولي...
1- فرض كنيد دوران تبليغات انتخاباتي است و يكي از نامزدها در سخنراني ها، مصاحبه ها و پوسترها و برگه هاي تبليغاتي خود اعلام مي كند كه؛ «از نظر من دوران اسلامگرايي گذشته است! به جاي مكتب اسلام بايد از مكتب ايران به عنوان نسخه و الگوي حكومتي استفاده كنيم! صهيونيست هايي كه به بهاي قتل عام مردم و آواره كردن آنها در فلسطين اسكان داده شده اند «مردم اسرائيل»! و مستحق دوستي هستند! هركس با خواست و نظر من موافق نباشد در دولت من جايي ندارد! تنها معيار و ملاك من در به كارگيري افراد، اطاعت بي چون و چرا از دستورات و خواسته هاي من است! مبالغ كلان و نجومي بيت المال مسلمين را هر طور كه بخواهم و در هر كجا كه مايل باشم هزينه مي كنم و در مقابل هيچ كس هم پاسخگو نيستم! ايجاد تفرقه در ميان جريانات ارزشي و متعهد را به عنوان يك هدف استراتژيك دنبال مي كنم! هروقت كه بخواهم به آمريكا و انگليس و ساير كشورها سفر مي كنم و با هر يك از مقامات سياسي خارجي و يا ايراني فراري كه مايل باشم به گپ وگفت مي نشينم و اگر مثلاً در وزارت اطلاعات كسي بخواهد از علت اين سفرها و ماهيت آن ملاقات ها سر در بياورد بلافاصله او را عزل مي كنم و...»
خب! حالا بر فرض نامزدي با اين خصوصيات از فيلتر شوراي نگهبان عبور كرده باشد! آيا حدس مي زنيد بيشتر از آقاي كروبي - يعني كمتر از آراء باطله- رأي بياورد؟ به يقين نه!
2- حالا اگر مردم متعهد و پاكباخته ايران اسلامي به يك نامزد متعهد، مردم دوست، پاك دست و مقاوم در برابر باج خواهي قدرت هاي استكباري رأي بدهند و اين نامزد منتخب و محبوب، بعد از حضور در رأس قوه مجريه، فرد يا افرادي با خصوصيات ياد شده در بند اول اين نوشته را نه به عنوان «رئيس دفتر» و يا صاحب دهها پست كليدي ديگر، بلكه در جايگاهي نظير «قائم مقام» و «همه كاره دولت» بنشاند و هشدار دلسوزانه و مستدل ديگران را درباره خطر حضور او در كنار خود نپذيرد آيا به راي صادقانه مردم بي اعتنايي نكرده و اعتماد خالصانه آنها را ناديده نگرفته است؟! مي دانيم و بر اين باور خود اصرار داريم كه شائبه و ترديدي درباره احترام و اعتقاد رئيس جمهور محترم به رأي و نظر مردم وجود ندارد ولي متاسفانه با به كارگيري باند منحرف و نفوذي مورد اشاره، اين بي توجهي چه بخواهند و چه نخواهند- و صد البته كه نمي خواهند- صورت پذيرفته است و البته بديهي است از آنجا كه اين انقلاب به قول حضرت امام(ره) «كشتي نوح است و خدايش پشتيبان و كشتي بان است» و مخصوصا، از آن روي كه نگاه توده هاي عظيم مردم به رهبر انقلاب است و جايگاه و وزن هر كس را در ميزان نزديكي به آن رهبر فرزانه و نايب امام زمان(عج) ارزيابي مي كنند، به يقين باند منحرف كذايي راه به جايي نخواهد برد و ضربه اصلي را به جايگاه مردمي رئيس جمهور و تلاش درخور تقدير و خستگي ناپذير ايشان وارد مي كند و دلشوره دلسوزان اين است كه چرا؟!
3- سال گذشته- شهريورماه 89- در حالي كه باند مورد اشاره يكي از پروژه هاي خود را براي محاصره بيشتر آقاي دكتر احمدي نژاد تدارك ديده و در دست اجرا داشت، اطلاعات مربوط به پروژه ياد شده و شماري از جزئيات آن را كه از طريق برخي اعضاي همان باند به دست آورده بوديم فاش كرديم و انتظار آن بود كه رئيس جمهور محترم با مشاهده آن نشانه ها از اجراي پروژه جلوگيري كنند ولي متاسفانه چنين نشد و باند نفوذي، آقاي احمدي نژاد را به مصاحبه مفصلي با روزنامه دولتي ايران كشاند- و همانگونه كه كيهان پيش بيني كرده و خبر داده بود- تلاش كرد ميان رياست محترم جمهوري و دوستان وفادار و اصولگراي ايشان مرزبندي كند.
همان روز در بخشي از يك يادداشت و با نگاهي دلسوزانه خطاب به رئيس جمهور محترم نوشتيم؛ «كاش برادر عزيزمان جناب آقاي دكتر احمدي نژاد نگاهي به اطراف خويش مي انداخت و مشخصات و هويت برخي از اين اطرافيان را كه امروزه در شمار نزديكترين افراد به ايشان هستند، با كساني كه طي چند سال گذشته در كنار وي بوده اند به مقايسه مي نشست. برخي از آنان- تاكيد مي شود كه فقط برخي از آنها نظير آن آقاي اخراجي فلان وزارتخانه و...- چگونه آمده اند؟ و برخي از ياران فداكار، اصولگرا و كارآمد قبلي چرا در كنار ايشان نيستند؟! بي آن كه - خداي نخواسته- قصد مقايسه مثل به مثل در ميان باشد، و فقط به عنوان يك هشدار منطقي بايد گفت كه ماموريت عوامل نفوذي دشمن تنها ترور و انفجار نيست، بلكه مهره چيني بي خاصيت هاي گوش به فرمان و دور كردن كارآمدهاي متعهد از كنار مسئولان، يكي از اصلي ترين و شناخته شده ترين ماموريت آنهاست. اينگونه نفوذي ها را چگونه مي توان شناخت؟! به يقين نبايد در جيب و كيف آنها، كارت شناسايي سازمان هاي ماموريت دهنده را جستجو كرد! آنان بعد از نفوذ و جايگزيني دست به كار ماموريت خود مي شوند، و از جمله با اهميت ترين و شناخته شده ترين انواع ماموريت آنها علاوه بر خالي كردن اطراف يك مسئول بلندمرتبه از نيروهاي وفادار و متعهد كه به آن اشاره شد، تنگ كردن دايره دوستان، متهم كردن ياران متعهد و دلسوز به دشمني، دست زدن به اقدامات ضد ارزشي و نسبت دادن آن به مسئولان و هنجارشكني هاي ديگري از اين دست نيز هست.»
اكنون بايد پرسيد كه آيا در ماجراي اخير يعني عزل آقاي مصلحي بار ديگر پاي همان باند منحرف در ميان نبوده است؟!
رئيس باند مورد اشاره بعد از اطلاع از مخالفت رهبر معظم انقلاب با عزل آقاي مصلحي، حاضر نشد اين خبر در خبرگزاري ايرنا كه مدتي است مانند برخي ديگر از مراكز و نهادها به طور كامل در اختيار عوامل سرسپرده او قرار گرفته است، درج شود و در حالي كه يادداشت كتبي رهبر معظم انقلاب حاوي دستور ايشان مبني بر لغو عزل آقاي مصلحي به دست رئيس جمهور محترم رسيده بود و ايشان دستور را ابلاغ كرده بود، رئيس باند بهانه مي آورد كه بايد اين دستورالعمل از طريق منابع رسمي بيت معظم له اعلام شود!! و حال آن كه، پيش از اين اعتراض داشت كه چرا دستور حضرت آقا مبني بر ضرورت عزل وي از معاون اولي رئيس جمهور، رسانه اي شده است!! طرفه آن كه ايشان در همان هنگام نيز قبل از رسانه اي شدن دستور آقا، گلايه داشت كه چرا اين دستور رسانه اي نمي شود؟!
بعد از صدور دستور آقا مبني بر بازگشت آقاي مصلحي به وزارت اطلاعات و ابلاغ اين دستور از سوي آقاي احمدي نژاد، روزنامه ايران، خبر قبلي خود مربوط به استعفاي ايشان را حذف كرده و خبر بعدي يعني، مخالفت حضرت آقا با عزل وزير اطلاعات را تيتر كرده بود. اما رئيس باند ياد شده ضمن تماس با عوامل خود در روزنامه دولت به آنها دستور مي دهد كه همان خبر استعفا را چاپ كنند و روزنامه ايران به فرموده!! ايشان و در حالي كه چند هزار نسخه از آن چاپ شده بود، چرخه چاپ را متوقف كرده و دستور ابلاغ شده را اجرا مي كند!!
قلم را در اين باره به نيام و زبان را به كام مي كشيم، زيرا شنيدن همين اندازه نيز براي توده هاي عظيم مردمي كه همواره از امام راحل(ره) و خلف حاضر او به يك اشاره بوده است و از آنان «به سر دويدن»، سخت و آزاردهنده است. و اين پرسش برخاسته از ژرفاي دل آنان را پيش مي كشد كه حضور تحميلي اين باند در كنار رئيس جمهور منتخب با كدام توضيح قابل توجيه است و چرا آقاي احمدي نژاد به عنوان كسي كه مردم با اعتقاد به پيروي بي چون و چراي وي از رهبر و مقتداي خويش به ايشان رأي داده اند، دست اين باند منحرف و نفوذي را كوتاه نمي كند؟!
4- خوشبختانه جناب آقاي احمدي نژاد، رئيس جمهور محترم، همانگونه كه از ايشان انتظار مي رفت با دريافت نظر رهبر معظم انقلاب، فرمان واجب الاطاعه حضرتش را به اجرا درآورد و نشان داد كه بر عهد ديرين با خداي خويش، مردم و مقتداي خود پابرجا و استوار است اما، گلايه اي برادرانه از ايشان نيز در ميان است و آن اين كه، چرا علي رغم هويت برملا شده باند مورد اشاره باز هم براي چندمين بار فريب حركت سالوسانه آنها را خورده است؟! و به آنان اجازه سوءاستفاده از جايگاه مورد احترام خويش در ميان مردم را داده است؟!
اگرچه گفتني است خبرگزاري دولت- ايرنا- بعد از آن كه با تاخير چند ساعته خبر مخالفت رهبر معظم انقلاب با عزل مصلحي را روي خروجي خود گذاشت، بعدازظهر ديروز مجدداً اين خبر را حذف كرد و مطابق يك گزارش موثق كه به كيهان رسيده است، دستور حذف دوباره خبر را مديرعامل ايرنا كه در هند به سر مي برد با اشاره رئيس باند ياد شده و از طريق تماس تلفني به خبرگزاري تحت مديريت خود صادر كرده است!!... كه اميد است آقاي احمدي نژاد از آن بي خبر باشد.
5- نگارنده سال هاي متمادي است كه برادر عزيزم حجت الاسلام والمسلمين مصلحي را از نزديك مي شناسد و همواره به مراتب بالاي ايمان، تقوي، شجاعت و پاكباختگي ايشان غبطه خورده است و مي داند كه جناب مصلحي تنها به عنوان اداي وظيفه و انجام تكليف حاضر به پذيرش وزارت شده است. اين نگاه در تمامي كساني كه طي سه دهه گذشته با فراز و نشيب هاي انقلاب همراه بوده و عبور از عقبه هاي تند و نفس گير را شاهد بوده اند، مشترك است ضمن آن كه كارآمدي و مديريت ايشان بر كسي پوشيده نيست و موفقيت هاي چشمگير و بعضاً حيرت انگيز وزارت اطلاعات در دوران تصدي ايشان نظير دستگيري عبدالمالك ريگي، نفوذ در شبكه موساد، بازداشت عوامل ترور دانشمندان هسته اي، مقابله سايبريك با ويروس استاكس نت، ريشه كني شبكه هاي هرمي و شايد بااهميت تر از همه، برخورد با جريان فتنه 88 و... شاهدي بلامنازع بر اين كارآمدي هوشمندانه است. از اين روي اگرچه مي دانستم و مي دانم كه بركناري ايشان از وزارت اطلاعات براي شخص ايشان نوعي سبكبار شدن است ولي اين بركناري حيرت انگيز و غيرقابل توجيه بود. مخصوصا آن كه چندي قبل رهبر معظم انقلاب بر جلوگيري از ورود افراد منحرف به وزارت، پيشگيري از دخالت در امور وزارت از سوي جريانات بيروني و حساسيت در مقابل نفوذ دشمن تاكيد ورزيده و فرموده بودند وزارت اطلاعات متعلق به هيچ دولتي نبوده و به اصل نظام تعلق دارد و جناب مصلحي به گواهي كارنامه درخشان ايشان، مجري همين رهنمودهاي حكيمانه در وزارت اطلاعات بوده اند و دقيقا با نگاه از همين زاويه، عزل ايشان تعجب مضاعف همگان را در پي داشت كه خوشبختانه با تدبير حكيمانه رهبر معظم انقلاب منتفي شد.
6- و بالاخره، ماجراي اخير با ذوق زدگي فراوان دشمنان بيروني و برخي از دنباله هاي داخلي آنان روبرو شد كه سال هاست اختلاف و تفرقه در ميان خيل عظيم اصولگرايان را به عنوان يك آرزوي دور و دراز در سينه هاي پركينه خود حمل مي كنند. آنان به خوبي مي دانند كه اولا؛ باند منحرف مورد اشاره حساب جداگانه اي از حساب رئيس جمهور مكتبي و مردمي دارد و توده هاي عظيم مردم باز هم مثل هميشه اجازه سوءاستفاده از گلايه هاي دروني و خانوادگي خويش را به دشمنان بيروني و دنباله هاي دروني آنها نمي دهند و ثانيا؛ مردم همانگونه كه دشمن، بارها آزموده است، چشم جان و گوش دل به نگاه و نظر رهبري دارند و در ماجراي فتنه 88 همگان شاهد بودند كه با همين اعتقاد و با پيروي مومنانه از ولي امر خويش بر توطئه فراگير و همه جانبه دشمن پيروز شدند.
حسين شريعتمداري

 



در پي بركناري استعفا ءگونه وزير اطلاعات
رهبر انقلاب به دولت اجازه ندادمصلحي را عزل كند

پس از آنكه غروب روز يكشنبه حيدر مصلحي وزير اطلاعات از سوي رئيس جمهور به طور ناگهاني بركنار شد، رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور دستوري خطاب به آقاي احمدي نژاد وي را مجدداً در سمت خود ابقا فرمودند.
يكشنبه شب و در حالي كه روزنامه در مراحل پاياني قرار داشت پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري با انتشار خبري ناگهاني از «پذيرش استعفاي حيدر مصلحي» توسط رئيس جمهور و سپس انتصاب وي به عنوان مشاور امور اطلاعاتي آقاي احمدي نژاد خبر داد. كيهان با توقف چاپ ، اين خبر را بدون هيچ گونه تحليلي منتشر كرد اما ساعتي پس از چاپ روزنامه خبرگزاري هاي منتشر كننده اين خبر به جز ايرنا يكي يكي اين خبر را از روي خروجي خود حذف كردند و به تدريج اخبار ديگري منتشر شد كه نشان مي داد عزل مصلحي با دستور مستقيم رهبري منتفي شده است.
پي گيري هاي بعدي كيهان نشان داد قضيه از اين قرار است كه مصلحي روز شنبه يكي از معاونان خود را پس از مدت ها اختلافات كاري بركنار كرده و از آنجا كه اين معاون از چهره هاي بسيار نزديك به جريان مشايي بوده، رئيس جمهور پس از اطلاع از اين تصميم وزير اطلاعات از وي خواسته به «علت عزل بدون هماهنگي معاون خود» استعفا بدهد و خبر استعفاي ايشان را در جلسه همان شب هيئت دولت اعلام مي كند اما، از آنجا كه بركناري وي كاملاً بدون هماهنگي و حتي اطلاع رهبر معظم انقلاب بوده، ايشان با ارسال پيامي براي رئيس جمهور مخالفت خود را با اين تصميم اعلام و دستور منتفي شدن آن را صادر كرده اند.
خبر پذيرش استعفاي مصلحي از سوي رئيس جمهور حدود ساعت 21 يكشنبه شب در سايت رياست جمهوري و ايرنا منتشر شد.
پس از اطلاع از اين جريانات، انتظار محافل اصولگرا تا پايان روز يكشنبه اين بود كه فرمان رهبري از سوي رئيس جمهور هر چه سريع تر اجرايي شود اما نه فقط اين اتفاق نيفتاد بلكه علي اكبر جوانفكر مديرعامل ايرنا - كه به تازگي روزنامه ايران را هم تصاحب كرده- هم در وبلاگ شخصي خود و هم در سايت خبرگزاري رسمي دولت به انتشار مطالبي پرداخت كه ثابت مي كرد جريان انحرافي درون دولت باز هم مانند ماجراي انتصاب اسفنديار مشايي به معاونت رئيس جمهور قصد بازيگري هاي آنچناني دارد. خبرگزاري ايرنا در ساعت 25/2 دقيقه پس از نيمه شب در گزارشي مدعي شد كه اساسا تا پايان روز يكشنبه هيچ دستوري از جانب رهبري مبني بر مخالفت با بركناري مصلحي به دولت واصل نشده است! جوانفكر هم كه مثل هميشه در مقام يگانه مدافع سينه چاك مشايي كه خود را موظف به دفاع از هر چيزي مي داند ظاهر شده بود در مطلبي روي وبلاگ خود انتشار اخباري مبني بر مخالفت رهبري با بركناري وزير اطلاعات را توطئه رسانه هاي «دروغ پرداز» و «اقتدارگرا» (صفت مورد علاقه باند مشايي براي مخاطب قرار دادن اصولگرايان) عليه دولت خواند و با اين بهانه كه هنوز سايت رسمي رهبري خبري در مورد دستور ايشان خطاب به دولت منتشر نكرده، نتيجه گرفت «حركت هايي مشكوك» عليه دولت در حال رخ دادن است.
اين ماجرا تا ظهر روز دوشنبه ادامه يافت تا اين كه در ساعت 20:13 روز دوشنبه ايرنا به ناگهان خبري منتشر كرد كه در آن آمده بود موضوع دستور رهبري به دولت را پي گيري كرده و برايش «محرز» شده كه رهبري مخالف عزل مصلحي بوده اند. اگرچه اين خبر بسيار ديرهنگام بود ولي با انتشار آن اين اميد به وجود آمد كه دولت تصميم به اطاعت سريع و بي حاشيه از فرمان رهبري گرفته و ماجراي معاون اولي مشايي تكرار نخواهد شد. اما پس از حدود يك ساعت اين اميد به طور كامل نااميد شد چرا كه ايرنا اين خبر را به طور كامل از خروجي خود حذف كرد!
انتشار و سپس حذف اين خبر حاوي معاني بسيار مهمي بود. اصل انتشار اين خبر نشان مي دهد بهانه هايي مانند اين كه سايت رهبري مطلب را منتشر نكرده و... كاملا بي وجهه است و جريان انحرافي درون دولت كاملا نسبت به دستور رهبري آگاهي دارد و حذف آن علامت مهم تري بود كه ثابت مي كرد بازي هاي ديگري در راه است. برخي منابع به كيهان گفتند حذف اين خبر به دستور مستقيم جوانفكر- كه در خارج از كشور به سر مي برد- صورت گرفته است. از لحظه حذف اين خبر تا زمان تنظيم اين گزارش هيچ اتفاق خاصي رخ نداده و دولت خبر يكشنبه شب خود مبني بر عزل مصلحي را اصلاح نكرده است. آخرين پديده قابل ذكر يادداشتي است كه سايت محرمانه نيوز(وابسته به مشايي) غروب دوشنبه منتشر كرد در اظهارنظري نبوغ آميز به مصلحي حمله نمود كه چرا بدون هماهنگي با رهبري استعفا كرده است!!

 



گمشده (گفت و شنود)

گفت: مرد حاشيه ساز دولت گفته است ماجراي آقاي مصلحي به من ربطي ندارد!
گفتم: خب! ديگه چي؟!
گفت: ايشان مي گويد من نمي دانم چرا وقتي اينگونه اتفاقات رخ مي دهد، همه آن را به پاي من مي نويسند؟
گفتم: يارو مي گفت؛ اين همسايه هاي ما هر وقت چيزي را گم مي كنند در خانه ما دنبالش مي گردند. به او گفتند؛ خب! بگذار يك بار خانه ات را جستجو كنند تا ديگر مورد اتهام واقع نشوي و يارو گفت؛ آخه هر وقت خانه ام را مي گردند، چيزي را كه گم كرده اند، پيدا مي كنند!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ يك مقام سعودي به طور رسمي ايران را به حمله نظامي تهديد كرد كه بايد گفت مثال «آل سعود» به پشه اي مي ماند كه وقتي بر درخت نشسته بود گفت مواظب باش مي خواهم پرواز كنم كه درخت در پاسخ به او گفت تو وقتي نشستي اصلا من احساس نكردم حالا مي خواهي پرواز كني احساس كنم؟ و شما با شوراي همكاري خليج فارس و بيش از 50 كشور دنيا طي 8 سال دفاع مقدس ما هر آنچه از دستتان برآمد كرديد.
9009---0935
¤ خدا بر درجات امام راحل(ره) بيفزايد كه در سال 1366 فرمودند جنايت آل سعود را با آب زمزم هم نمي توان شست و اگر ما از صدام بگذريم از آل سعود نمي توانيم بگذريم. طي 32 سال گذشته اين رژيم اكثرا در خفا و پوشش به جنايت مشغول بود. طي چند سال اخير و همراهي با رژيم صهيونيستي در مقابله با حزب ا... در لبنان و حماس در غزه و اخيرا نيز لشكركشي به بحرين هر آنچه را در درون و نيت كثيفشان بود به نمايش گذاشتند و ان شاءالله به زودي عربستان بدون آل سعود را جشن خواهيم گرفت آنها هرچه دست و پا مي زنند بيشتر غرق مي شوند.
طاهري
¤ مولا نشوي تنها من يار تو مي گردم
و ز جرگه عشاقت سردار تو مي گردم
گر لشكر سفيان ها از غرب بپاخيزد
در قحطي انسان ها عمار تو مي گردم
از طعنه اشعث ها خون است دلت مولا
تبدار غمت هستم تمار تو مي گردم
5100---0912
¤ پررويي انگليسي ها تا كجا كه به جاي عذرخواهي از ملت شريف ايران به دليل تحميل نظام پادشاهي خونريز و خائن پهلوي اول و دوم برما در سايت سفارتخانه خود در ايران كشور ما را به نقض حقوق بشر و مخالفت با فرقه ضاله محكوم مي كند. مسئولين ، كشور و نمايندگان مردم نبايد در مقابل اين بي ادبي و جسارت انگلستان ساكت بنشينند و بي تفاوتي اختيار كنند. بلكه نياز است جواب دندان شكني به آنها داده شود.
گل محمد نورايي و چند تلفن ديگر
¤ در صفحه اخبار سه شنبه هفته قبل تيتري از سرداري بسيار عزيز نقل شده كه در آن از لفظ «توسعه» استفاده شده است. خوب است با توجه به فرمايش رهبر معظم انقلاب، از مفهوم «پيشرفت» استفاده نمايند.
فغاني
¤ سيماي جمهوري اسلامي به خاطر پوشش بسيار ضعيف اخبار مربوط به حمايت هاي مردم ايران از شيعيان بحرين مستحق انتقاد و اعتراض است. اين گونه حمايت ها در شرايطي توسط دانشجويان در مقابل سفارتخانه ها صورت مي گيرد كه الان فصل امتحانات است و دانشجويان با توجه به اين شرايط آمادگي خودشان را براي شركت در اينگونه مراسم اعلام مي كنند و درست نيست كه صدا و سيما كم بگذارد.
يك خانم دانشجو
¤ چرا وام خود اشتغالي صندوق مهر امام رضا(ع) مدتي است قطع شده است؟ از مسئولين درخواست پي گير جدي آن هستيم.
الف از گيلان
¤ در مصر ، نامبارك را محاكمه مي كنند. اما در ايران سران فتنه به استخر و خوشگذراني مشغولند؟!!
6406---0912
¤ برادرم در سال 81 به دست فردي از افراد اراذل و اوباش به قتل رسيد. بعد از چند سال بالاخره قاتل به قصاص محكوم شده و اين حكم مورد تأييد ديوان عالي كشور قرار گرفت ولي از سال 87 تاكنون پرونده براي استيذان ارسال نشده و خبري از آن نيست. خانواده هاي داغدار از اين كوتاهي و قصور به كجا شكايت بكنند.
4640---0917
¤ حدود 20 كيلومتر از بزرگراه ساوه- همدان دوبانده نشده و همين امير باعث تعداد زيادي تصادف و وارد شدن خسارت جاني و مالي به هم وطنان گشته است از مسئولين امر مي خواهيم براي رفع اين نقص اقدام جدي داشته باشند.
0565---0918
¤ با تدبير دولت ساخت مسكن در روستاها و شهرها رونق گرفته و مشكل مسكن بسياري از خانواده هاي بي خانمان حل شده است اگر چنانچه دولت خدمتگزار با همين شتاب و تلاش در امر اشتغال زايي ورود پيدا كند، قول خواهم داد كه در آينده نزديك بيكار نداشته باشيم.
يك شهروند
¤ به آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري بفرماييد خدا را خوش نمي آيد به خاطر شدت علاقه به آقاي... قلب ميليون ها انسان پاك نهاد را كه با نيت قربه الي الله به ايشان راي دادند به درد بياورد و نصيحت بزرگان در اين مورد را ناديده بگيرد.
6314---0912
¤چرا قطار محلي استان سمنان به مقصد مشهد مقدس در شهرستان گرمسار تردد ندارد؟ آيا اين نوعي بي عدالتي نيست؟
0769---0919
¤شوشتر يك پلي دارد به سمت گتوند كه در حال احداث است و هنوز افتتاح نشده است از رئيس جمهور محترم تقاضا مي كنم كه در اين خصوص اقدام عاجل بفرمايند.
علي محمد كربعلي زاده-شوشتر
¤وقتي فن آوري هاي جديد براي جابجايي درختان كاشته شده وجود دارد چرا شهرداري براي اجراء طرحهاي عمراني خود اقدام به قطع درخت مي كند و از اين فن آوري ها بهره نمي برد.
8858---0919
¤خيابان دربند يكي از خيابان هاي زيباي تهران است اما با اينكه اين خيابان دقيقا رو به روي شهرداري منطقه يك قرار گرفته است، در صورت مراجعه به اين خيابان مواجه خواهيد شد با يك سري پياده روهاي مخروبه و چاله و چوله هاي متعدد كه مدت هاست شهرداري دستي به آن نزده است. چرا؟
قره گزلو-تهران

¤ مسئولين وزارت بهداشت و آموزش پزشكي پاسخ بدهند چرا با وجود نيروهاي كاردان و كارشناس در رشته پزشكي هسته اي هنوز در بخش هاي پزشكي هسته اي از نيروهاي راديولوژي استفاده مي شود و از همه مهم تر چرا براي پزشكي هسته اي رديف استخدامي و حقوقي وجود ندارد.
0850---0911
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع برق تهران بزرگ
ضمن تشكر از آن روزنامه وزين در خصوص انعكاس درخواست هاي مردمي در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 62/21/98 با عنوان «خاموشي معابر» محدوده بزرگراه شهيد محلاتي مقابل ورزشگاه شهيد سعيدي به آگاهي مي رساند: با پيگيري هاي به عمل آمده خاموشي محدوده مذكور مرتفع و در حال حاضر محل فوق از روشنايي مطلوب برخوردار مي باشد.

 



باهنر: شرط حضور اصلاح طلبان در انتخابات مرزبندي روشن با سران فتنه است

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به در پيش بودن انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد كه اصلاح طلبان براي حضور در اين انتخابات بايد تكليف خود را با سران فتنه مشخص كنند.
«محمدرضا باهنر» در نشستي خبري در مورد ضرورت حضور سلايق مختلف در انتخابات از جمله اصلاح طلبان، گفت: ما حساسيت روي اسم اصولگرايي و اصلاح طلبي نداريم. ما روي مشي جريان هاي سياسي حساسيت دارم و نظر بنده اين است كه اصلاح طلباني كه آمادگي دارند در چارچوب قانون اساسي و قوانين كشور فعاليت كنند و فعال سياسي هستند، در انتخابات حضور داشته باشند. اما دو توصيه برادرانه دارم، اين كه اصلاح طلباني كه فعاليت سياسي دارند، تكليف خود را با سران فتنه روشن كنند و توصيه دومم اين است كه البته اين توصيه به اصولگرايان نيز اين است كه اصولگرايان و اصلاح طلبان بيايند و اصولگرايي و اصلاح طلبي را تعريف كنند.
باهنر تاكيد كرد كه ما از حضور اصلاح طلباني كه در چارچوب قانون اساسي كشور فعاليت مي كنند در انتخابات استقبال مي كنيم و حتي به اين امر توصيه مي كنيم و در واقع از جامعه چندصدايي استقبال مي كنيم.

 



فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس دنبال مي كند طرح تغيير «وزارت اطلاعات» به «سازمان اطلاعات»

سخنگوي فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس با اعلام خبر بررسي تغيير و تحول در وزارت اطلاعات در نشست امروز اين فراكسيون، تاكيد كرد: تغيير و تحولات سليقه اي در راس وزارت اطلاعات مي تواند تبعات سنگيني براي نظام داشته باشد.
حجت الاسلام حميد رسايي درباره نشست ديروز هيئت رئيسه و اعضاي شاخص فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس براي بررسي موضوع تغيير و تحول در وزارت اطلاعات گفت: تغيير و تحول در راس وزارت اطلاعات با توجه به اهميت اين وزارتخانه و تاثير آن بر همه امور داخلي و خارجي در اين مقطع حساس بسيار با اهميت است.
وي خاطرنشان كرد كه فراكسيون متبوعش بر همين اساس موضوع تغيير وزير اطلاعات را مورد بررسي قرار داده و به اين نتيجه رسيده كه تغيير وزير اطلاعات در اين مقطع، مي تواند تبعات بسيار سنگيني براي كل نظام داشته باشد و از اين رو اعضاي شاخص فراكسيون رايزني هايي براي ثبات وضع موجود انجام داده اند.
نماينده تهران و سخنگوي فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس گفت: رئيس جمهوري بايد در اداره امور كشور با درايت و حوصله عمل و از هرگونه اقدام شتاب زده به خصوص در باره وزارتخانه مهم و تاثيرگذار اطلاعات خودداري كند.
وي متذكر شد: احمدي نژاد با توجه به حكم حكومتي رهبر انقلاب در خصوص عدم تغيير آقاي مصلحي قطعا به آن عمل خواهد كرد و اميدواريم ايشان خاطره تلخ معاون اولي مشايي را بار ديگر در اذهان زنده نكند.
حجت الاسلام رسايي تصريح كرد كه اعضاي فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس معتقدند «حجت الاسلام مصلحي در طول مدت تصدي مسئوليت وزارت توانست اقدامات بسيار خوبي را در حوزه هاي امنيتي و اطلاعاتي انجام دهد كه برخي از آنها در دوره هاي گذشته سابقه نداشته است».
رسايي افزود: وزارت اطلاعات در حكم چشم نظام است و چشم نبايد فقط در اختيار يك عضو باشد، بلكه بايد در اختيار تمام بدن باشد.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به آسيب هايي كه از برخي تغيير و تحولات به وجود آمده، فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس هشتم، موضوع ايجاد سازمان اطلاعات را در راستاي ايجاد ثبات بيشتر و كاهش تغيير و تحولات سليقه اي در وزارت اطلاعات در دستور كار قرار داد تا ساز و كاري فراهم شود كه تغيير و تحولات در اين وزارتخانه با يك منطق امنيتي و اطلاعاتي همراه باشد.
حجت الاسلام رسايي كه ابراز اميدواري كرد نيازي به اتخاذ چنين تصميمي نباشد، در عين حال متذكر شد: چنانچه لازم باشد، اعضاي شاخص فراكسيون انقلاب اسلامي بحث ايجاد سازمان اطلاعات را در قالب طرح قانوني در مجلس پيگيري مي كنند.
به گزارش فارس، سخنگوي فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس جزئيات اين طرح را بيان نكرد و به ذكر اين نكته بسنده كرد كه اين طرح در قالب يك ماده واحده و چند تبصره آماده شده است.

 



با هوشياري سربازان گمنام امام زمان(عج) صورت گرفت
انهدام يك تيم تروريستي عضو گروهك جندالشيطان در سيستان و بلوچستان

يك تيم تروريستي عضو گروهك جند الشيطان كه قصد انجام چند عمليات تروريستي در سيستان و بلوچستان را داشتند دستگير شدند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل اطلاعات استان سيستان و بلوچستان، با هوشياري و تلاش مستمر سربازان گمنام امام زمان (عج) در اين اداره طي اقدام اطلاعاتي عملياتي، يك تيم تروريستي از گروهك جندالشيطان كه قصد ناامن كردن منطقه را داشتند، شناسايي و پنج نفر از عناصر تروريست گروه دستگير شدند. همراه اين گروه چهار حلقه انفجاري و مقاديري مهمات نيز كشف شد. براساس اين گزارش اعضاي اين گروهك متشكل از برخي فريب خوردگان داخلي و مزدوران خارجي است كه در صدد بودند با اجراي عمليات تروريستي منطقه را ناامن جلوه داده و از اين رهگذر به اهداف شوم استكبار جهاني خصوصا آمريكا و اسرائيل جنايتكار جامه عمل بپوشانند كه با اقدام به موقع دليرمردان عرصه گمنامي در اين طريق ناكام ماندند.

 



آمريكا عميقاً نگران گسترش نفوذ ايران است (خبر ويژه)

سقوط يا بي ثباتي متحدان سنتي آمريكا در خاورميانه موازنه قدرت را به نفع ايران تغيير داده است.
به نوشته روزنامه فيگارو «در حالي كه متحدان سنتي آمريكا همچون حسني مبارك در مصر سقوط كرده اند و يا همچون علي عبدالله صالح رئيس جمهوري يمن در وضعيت بدي قرار دارند، موازنه قدرت در جهان به نفع ايران كشوري كه خشم ديگر كشورها از جمله عربستان سعودي را نسبت به دولت اوباما در آمريكا برمي انگيزد، در حال تغيير است.»
اين روزنامه فرانسوي خاطرنشان كرد: اين نگراني در غرب به طور جدي وجود دارد كه ناآرامي هاي منطقه خاورميانه به نفع ايران تمام خواهد شد. اين موضوع عميقاً غرب را نگران كرده است.
فيگارو افزود: از نگاه اسرائيل و غرب، افزايش قدرت ايران مهم ترين تهديد استراتژيك در خاورميانه محسوب مي شود. اكنون اعتراضات مردمي در بحرين كه اكثريت آنها شيعه هستند زنگ خطر را براي عربستان به صدا درآورده است. عربستان از ترس اينكه اعتراضات به نفع ايران تمام شود، به دخالت نظامي در بحرين و سركوب معترضان روي آورد.
فيگارو نوشت: نگراني هاي غرب در مورد ايران در مسئله عراق كه قرار است تا پايان سال جاري ميلادي از نيروهاي آمريكايي خالي شود، بيش از هر منطقه ديگري است. اين نگراني ها به حدي بود كه رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا به بغداد سفر كرد تا در خصوص توافق سال 2010 ميلادي مبني بر اعزام 20 هزار نيرو به اين كشور براي مهار ايران مذاكره كند.



 



عكس يادگاري با اره و اوره (خبر ويژه)

اظهارات مخدوش خاتمي درباره تمايل به حضور در انتخابات مجلس با واكنش ملامت آميز محافلي مواجه شد كه طي روزگار اصلاحات و حتي در ماه هاي اول فتنه سبز از وي حمايت مي كردند.
خاتمي به تازگي ابراز اميدواري كرده بود با آزادي برخي زندانيان بازداشتي و امكان فعاليت احزاب اصلاح طلب زمينه حضور آنان در انتخابات مجلس فراهم شود. وي در عين حال متهم است كه پشت موسوي و كروبي را خالي كرده حال آن كه شخص وي در محافل داخلي اصلاح طلبان از حركت كور و به بن بست خورده موسوي و كروبي ابراز انتقاد و ندامت مي كند.
در پي اظهارات جديد خاتمي، سايت بالاترين خطاب به وي نوشت: آقاي خاتمي يا به قول خودت «تداركاتچي»! لطفاً ساكت شو. شما در آخرين سال رياست جمهوري ات گفتي من در اين مدت تداركاتچي بودم. در تظاهرات هايي هم كه موسوي و كروبي به خيابان آمدند، ايشون يك بار هم نيومدند و مي خواست خودش رو بچسبونه به جنبش سبز بعنوان فرد مهم مردمي و دلسوز... شرط و شروط براي شركت دوباره در انتخابات ميزاره و غيره... شما غير از بهم خوردن مراسمتان در شب تاسوعا ديگر چه هزينه اي براي جنبش سبز پرداخته اي كه توقع داري ازت حمايت و پشتيباني كنن؟؟؟ اون روزي كه كروبي رو با باتوم سياه ميكردن در 13 آبان، 22 بهمن در نمايشگاه كتاب، نماز جمعه و... شما كجا بودي!!!! حتك [هتك] حرمت هايي رو كه به موسوي در ملا عام كردند، يكبار به تو كردن؟؟؟ شما لطفاً ساكت باش. ما اگر سبزيم؛ سبز براندازيم.
يكي ديگر از نويسندگان حرفه اي بالاترين- كه اغلب از خارج كشور قلم مي زنند اما چنين القاء مي كنند كه در داخل ايران هستند- خطاب به وي نوشت: آقاي خاتمي! هر روز دارند ما رو مي كشند، شكنجه و تجاوز مي كنند[!!] شما مي خواي بري رأي بدي؟ بايد خيلي دلت خوش باشه. شما مثل كروبي و موسوي نيستي. شما همون به درد اين مي خوريد كه بريد كنار دختر و پسرهاي خوشگل بايستيد و عكس بندازيد.
اين شبكه ضدانقلابي در مطلب سوم خود به سايت هاي جرس و كلمه حمله كرد و نوشت: جرس و كلمه و... به موسوي و كروبي خيانت كردند. 60 روز از حصر موسوي گذشته و تنها كاري كه شما كرده ايد، يك روز شمار گذاشته ايد! آقايان شوراي هماهنگي و متفكران جنبش!! اگر اين دو تا نبودند اصلاً كسي شما رو مي شناخت؟ اگر توانايي اش را نداريد چرا خودتون رو سران جنبش مي دانيد؟
بالاترين در چهارمين مطلب خود غيرتي شده و نوشته است: «خيلي بي غيرتيد. از همين حالا بگم به هر كسي مي خواد بر بخوره، روي صحبتم با اون دسته است كه قبلاً پست ميذاشتن اگه فلاني و فلاني رو بگيرن، ايران رو قيامت ميكنيم و امروز دارن راجع به شمسي غوره حرف ميزنن و روزگار رو با بيخيالي مطلق ميگذرونن. قرار بود ايران قيامت بشه اما آب از آب تكون نخورد؟ نشستي راجع به فلان دروازه بان فلان تيم و... بحث مي كني؟ گلي به گوشه جمالتون. هيچيتون نميشه لا به لاي عكس هاي نانسي جرمي كه آپلود ميكنين يه كلام هم از سران جنبش بنويسيد. بابا حداقل ميتونيم يه پتيشن راه بندازيم و مدام اعتراض كنيم. اين بود رسمش؟ اين شوراي هماهنگي راه سبز اميد هم كه خفه خون گرفته معلوم نيست چه غلطي ميكنه. حداقل خجالت بكشيد و پست سرگرمي و عكس داغ آنجلينا و... آپلود نكنين و نشون ندين چقدر بي خيالين و دسته جمعي دارين حالشو ميبرين. وقتي هم اعتراض مي كنيم يارو در مياد ميگه سكوت نشونه بيخيالي نيست... دسته جمعي جمع كنيد خداييش اين بساتتونو يه جا ديگه پهنش كنين».

 



عراقي ها فقط بي اعتنايي نكردند بلكه به دهان «گيتس» هم زدند (خبر ويژه)

دولت عراق در حالي به پادگان مخالفان ايران در شمال بغداد حمله كرد كه يك روز قبل از آن وزير دفاع آمريكا درباره نفوذ ايران به نوري مالكي نخست وزير هشدار داده بود. اين حمله نشانه بدي از نفوذ ايران است.
اين تحليل را روزنامه بوستون گلوب منتشر كرده است. روزنامه آمريكايي گزارش مي دهد: آمريكا آماده است اكثر نيروهاي نظامي خود را تا پايان سال از عراق خارج كند، همزمان نفوذ ايران در اين كشور باعث تشديد نگراني ها شده است. حالا حمله نيروهاي امنيتي عراقي به نيروهاي سازمان مجاهدين [منافقين] كه در عراق حضور دارند هشداري است براي آمريكا تا در مورد نخست وزير عراق، نوري المالكي، و خدمات او به حكومت ايران تجديدنظر كند.
بوستون گلوب اذعان مي كند: مجاهدين خلق [منافقين] سابقه اي مخدوش دارند. آنها با جمهوري اسلامي و با آيت الله خميني مخالفت كردند. در اوايل سالهاي دهه هشتاد در جريان جنگ ايران و عراق، صدام حسين در حدود هزار نفر از اعضاي اين گروه را پناه داد و آنان را در كمپ اشرف در نزديكي مرز ايران مستقر كرد. از آنجا بود كه آنها به عمليات تروريستي عليه مديران جمهوري اسلامي دست زدند و به محل هاي تجمع هواداران حكومت بمب انداختند. آنها متهم به دادن اطلاعات در خصوص برنامه هاي اتمي ايران به نيروهاي اطلاعاتي آمريكا هستند. در عين حال برخي از مخالفين عراقي هم آنها را متهم به همكاري با صدام حسين در قتل عام كردهاي عراق كرده اند.
اين روزنامه همچنين به سفر رابرت گيتس به عراق پرداخت و نوشت: درست يك روز قبل از حمله به پادگان اشرف وزير دفاع آمريكا وارد بغداد شده بود و در جريان ملاقاتش با مالكي به او در مورد نفوذ خطرناك ايران در منطقه هشدار داده بود. براي نشان دادن نفوذ ايران همين كافي است كه وزير امور خارجه ايران يك روز بعد از اين حمله با افتخار گفت «ما از اين اقدام دولت عراق ممنون هستيم.» آمريكا بايد فورا اقدام كند و سه هزار عضو باقي مانده سازمان در اشرف را از آنجا خارج بكند. براي شروع به چنين اقدامي دولت آمريكا بايد اين گروه را از فهرست گروههاي تروريستي بيرون بياورد.

 



صداي پادوهاي آشپزخانه تحريم هم درآمد! (خبر ويژه)

تحريم عليه جمهوري اسلامي ايران به قدري نخ نما و بي خاصيت شده كه حتي محافل ضدانقلاب دخيل در اين تحريم ها نيز نسبت به آن ابراز نااميدي مي كنند.
پايگاه اينترنتي جرس وابسته به حلقه لندن تحريم را «تاكتيك ناكارآمد» توصيف كرد و با اشاره به بيانيه كشورهاي اروپايي در زمينه تحريم 32 مقام ايراني نوشت: «هرچند تحريم مي تواند برخي خواسته هاي مجريان آن را برآورده كند اما در كل نمي توان به كارآمدي آن تا انتها اميدوار بود. استمرار اجراي يك برنامه تا به انتها شايد غيرممكن باشد اما تحقق درصد بالايي از آن كمترين توقع از پياده نمودن آن است. بيانيه اخير اتحاديه اروپا كه موجبات خوشنودي دولت ايالات متحده آمريكا را نيز به دنبال داشت؛ اسامي 32 نفر از وابستگان حكومتي كشور ايران را اعلام مي نمود اما اين عمل اتحاديه اروپا شايد داراي ايرادات اساسي است از جمله اينكه؛ همانگونه كه در تحليل ها و تفسيرها عنوان شده اين اعلام اسامي صرفا يك بيانيه مي باشد كه از طرف اتحاديه اروپا صادر شده است و اگرچه لازم الاجرا براي كشورهاي عضو آن اتحاديه است اما دايره شمول آن ساير كشورها را دربر نمي گيرد. همچنين بيانيه به بهانه نقض حقوق بشر در ايران توسط اين افراد صادر شده است؛ بايد توجه داشت كه حقوق بشر يك مسئله حقوقي است در حالي كه بيم آن مي رود اين كار اتحاديه اروپا منتهي به مسئله اي سياسي بشود.»
جرس كه تا همين چند روز پيش اخبار تحريمي را با علاقه و استقبال دنبال نموده اين بار تاكيد مي كند: تحريم افراد سابقه خوبي ندارد. از سوي ديگر ايران در زمينه تحريم هاي اقتصادي متفكرانه تر عمل مي كند چرا كه هر بار كه با حربه تحريم روبرو مي شود، با اقدامي غافلگيركننده باعث بي اثر شدن آن مي شود. همچنين بايد گفت در ليست تحريم قبلي كه رئيس سازمان انرژي اتمي وقت ايران يعني علي اكبر صالحي نيز در آن ديده مي شد؛ در اقدامي جسارت آميز و با اطمينان از پايان مثبت آن به نفع حكومت ايران، نامبرده به عنوان وزير خارجه ايران از مجلس عمدتا منتقد دولت و خشمگين از بركناري وزير امور خارجه سابق يعني منوچهر متكي راي اعتماد گرفت و به زودي راهي اروپا شد. در اين مورد اگر غرب به تحريم خود مبني بر منع ورود علي اكبر صالحي پايبند مي بود؛ تقصير عدم سازش و انجام نگرفتن مذاكره با حكومت ايران بر گردن غرب سنگيني مي كرد و اگر آنگونه كه حكومت ايران برنامه ريزي كرده بود و انجام شد اين غرب بود كه بار ديگر دربرابر تصميمات خود در اجرا يا عدم اجراي آن وامانده بود.
خاطرنشان مي شود برخي عناصر ضدانقلاب و محافل خارج نشين فعال در فتنه سبز، نقش گسترده و گمراه كننده اي در تحريك اتحاديه اروپا به تحريم مقامهاي ايراني داشته اند و معتقدند كه هرچند در عالم واقع، اين اقدامات خاصيتي ندارد اما مي تواند باعث بازسازي روحي اپوزيسيون افسرده و بي انگيزه شود.

 



نگراني اسرائيل از كاهش نزاع سني-شيعي به دنبال انقلاب مصر (خبر ويژه)

رژيم صهيونيستي همچنان از تغيير مناسبات ايران و مصر هراسان است.
راديو اسرائيل در ارزيابي احتمال از سرگيري روابط تهران-قاهره پس از انقلاب مصر و اظهارات مقامات دولت موقت اين كشور گفت: با عنايت به موقعيت مصر به عنوان كشور بزرگ عربي و تاثير آن بر ديگر كشورهاي منطقه، تجديد روابط تهران-قاهره بيشترين فايده را براي جمهوري اسلامي به همراه خواهد داشت.
اين راديو افزود: از سرگيري ديپلماتيك ميان تهران و قاهره باعث كمك به ايران براي مقابله با فشارهاي آمريكا و ديگر قدرت هاي غربي در موضوع هسته اي مي شود. همچنين رابطه ايران شيعه با مصر به عنوان يك كشور مهم سني مذهب در كاهش نزاع مذهبي سني-شيعي در منطقه تاثير به سزايي دارد.
راديو اسرائيل ضمن اشاره به اين مطلب كه روابط دو كشور در دوره حكومت 30 ساله حسني مبارك با سردي مطلق مواجه بود، گفت: پس از تنش هاي بسيار در روابط دو جانبه، انقلاب مصر باعث شده تا دو طرف به بهبود روابط ابراز علاقه كنند.

 



مسئول دفتر هستيد يا عصاي آمريكا؟! (خبر ويژه)

اظهارات جديد اسفنديار رحيم مشايي، منشأ برخي تحليل هاي انحرافي و موردپسند آمريكا و اسرائيل درباره قيام ملت هاي مسلمان منطقه را روشن كرد.
وي در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني دولت اظهار داشت: تحولات منطقه را بايد به عنوان يك سناريوي كلي و به صورت فرايندي تحليل كنيم. دوست و دشمن، اين واقعيت را انكار نمي كنند كه تحولات منطقه تحت تاثير الگوي انقلاب اسلامي ايران صورت گرفته، اما نمي توان با قاطعيت نتيجه بگيريم كه خواسته و افق آرمان مردم اين كشورها دقيقاً همان مطالبات و خواسته هاي ملت ايران است.
رئيس شوراي اطلاع رساني دولت اظهار داشت: ابعاد تحولات و قيام هاي مردم منطقه عليه استبداد و استكبار را بايد با علم به قصد و طرح قدرت هاي بزرگ براي تسلط به منطقه تحليل كرد و در لايه هاي پايين تحولات متوقف نشويم.
رئيس دفتر رئيس جمهور افزود: دستگاه هاي مسئول ما بايد در اسرع وقت ضعف هاي اطلاعاتي و ارتباطي خود را در خصوص تحولات منطقه جبران كنند، زيرا نداشتن اخبار و تحليل صحيح و دقيق درباره هر يك از اين كشورها و ارتباط همه اين رويدادها با طرح كلان سلطه گران ما را در موضع گيري ها و تصميم گيري ها به اشتباه خواهد انداخت.
ادعاي آقاي رحيم مشايي درباره «ضعف هاي اطلاعاتي و ارتباطي دستگاه هاي مسئول نسبت به تحولات منطقه» در حالي است كه نامبرده طي 8-7 ماه گذشته تلاش وسيعي را سازمان داد تا با دور زدن و ناكار كردن وزارت خارجه، حركتي موازي و اختلال آفرين را تحت عنوان مشاوران و فرستادگان ويژه به كشورهاي اردن و يمن و... راه بيندازد و شخص وي به ملاقات شاه اردن- مهره آمريكايي و صهيونيستي كه سناريوي ايران هراسانه تشكيل «هلال شيعي» در منطقه را مطرح كرد- رفت در حالي كه با طرح شعار انحرافي مكتب ايراني و اسلام ايراني، عملاً به كمك سناريوي صهيونيستي و آمريكايي «ايران هراسي» و اسلام هراسي شتافته بود. اين اصرار مشكوك به ارتباط گيري با ديكتاتور فاسد اردن به حدي بود كه حتي پس از وقوع اعتراضات مردمي در «امان» نيز، اصرار بر دعوت ملك عبدالله جهت شركت در جشن نوروز وجود داشت.
بنابراين پرسش اين است كه باند مشايي اولاً چرا تحولات منطقه را پيش بيني نكردند و سراغ ديكتاتورهايي چون ملك عبدالله و علي عبدالله صالح رفتند و ثانياً پس از اطلاع نيز چرا همان روش غلط را ادامه دادند.
از سوي ديگر بايد پرسيد اين چه حرف غلطي است كه انقلاب ملت هاي مسلمان منطقه را به طرح و سناريوي قدرت هاي بزرگ براي تسلط به منطقه نسبت بدهيم و عجز و استيصال واشنگتن و تل آويو نسبت به اين انقلاب ها را تعبير به برنامه ريزي (توانايي و تدبير) كنيم؟! كدام انسان خردمند و آگاهي باور مي كند كه سرنگوني مبارك و بن علي، برنامه آمريكا و اسرائيل بوده تا منافع استراتژيك خود را در كام تهديد بيندازند؟ آيا شكسته شدن ديوار استبداد و سيطره فرعوني مبارك در برابر ملت مسلمان مصر و ايران، سناريويي آمريكايي است؟ عبور ناوهاي جنگي ايران از كانال سوئز و به آتش كشيده شدن پرچم اسرائيل و آمريكا و احياي هويت اصيل اسلامي با نمازجمعه هاي خشم و پايداري و پيروزي چطور؟
و فارغ از همه اينها بايد پرسيد آقاي مشايي مسئوليت دفتري دارد يا متولي سياستگذاري و ديپلماسي كشور است و يا خداي نكرده مايل است نقش عصا را در دوره فلاكت زدگي آمريكا و اسرائيل براي آنها ايفا كند؟ ابراز دوستي ايشان با ملت [ اشغالگر] اسرائيل را كه به خاطر داريد؟! آيا بهتر نيست آقاي مشايي با اين شيوه بيان در وزارت خارجه آمريكا و اسرائيل شغلي براي خود دست و پا كند و عيب و ضعف آنها را بپوشاند؟!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14