(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 30 فروردین 1390- شماره 19905

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نمايش اقتدارنظامي ايران در روز ارتش
«شلمچه» و «ظفر» جديدترين موشك هاي پدافندي و كروز ارتش
در تماسي تلفني احمدي نژاد و چاوز اقدام نظامي زورگويان عليه ملت هاي مسلمان را محكوم كردند
سرلشكر فيروزآبادي: مقامات سعودي از تحولات منطقه دستپاچه شده اند
صالحي: تجاوزات آشكار به حقوق مردم بحرين بايد متوقف شود
دبيركل حزب عمل اسلامي مصر: انقلاب مصر الهام گرفته از انقلاب اسلامي ايران است
آزمايش موفقيت آميز سامانه پدافند هوايي مرصاد و موشك شاهين
جانباز دفاع مقدس به همرزمان شهيدش پيوست
فرمانده لشكر 21 حمزه آذربايجان: قدرت مانور ارتش 5 برابر مي شود
رئيس سازمان بازرگاني استان البرز: مرحله دوم طرح هدفمند كردن يارانه ها بزودي شروع مي شود
فرماندار شيراز: برخي از آقازاده ها دلالي مفسدان اقتصادي را مي كنند
اخبار ادبي و هنري



نمايش اقتدارنظامي ايران در روز ارتش

سرويس سياسي-
ارتش جمهوري اسلامي ايران روز گذشته نمايي از توانايي هاي خود را در مقابل چشمان جهانيان به نمايش گذاشت.
در مراسم رژه 29 فروردين، نيروهاي چهارگانه زميني، هوايي، دريايي و پدافند هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، دستاوردها و قابليت هاي خود را در عرصه دفاعي كشور به نمايش گذاشتند. اين مراسم روز گذشته در حرم بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران انجام شد.
محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور هم در مراسم رژه ارتش به مناسبت 29 فروردين با تبريك اين روز گفت: امروز به لطف هوشمندي و مجاهدت پيگير رزمندگان ارتش اين نيروي نظامي به مردمي ترين، مقتدرترين و عزيزترين ارتش دنيا تبديل شده است. ارتشي كه تحت ولايت حركت مي كند، تحت مديريت الهي است و اين ارتش جندخدا و شكست ناپذير است.
وي افزود: خداي را سپاس مي گوييم كه طي 32 سال اخير ارتش عزيز ما با بهره مندي و تبعيت از ولايت در عرصه هاي گوناگون موفق و سربلند بوده است، نقش ارتش و نيروي زميني ارتش در دفاع از استقلال و عزت و سرافرازي ايران كم نظير است.
رئيس جمهور ادامه داد: رفتارهاي متناقض مستكبران را امروز مي بينيم، آنها 10 سال قبل با طراحي هاي شيطنت آميز و با يك فريبكاري و يك سناريو بهانه درست كردند تا به قلب سياست و اقتصاد و فرهنگ جهان لشكر بكشند. آنها با هدف مهار امواج بيداري آفرين انقلاب اسلامي كه ناشي از مقاومت و ايستادگي ملت ما بود به منطقه آمدند تا بتوانند اين خيزش را در كانون مهار كنند. آنها به دنبال نجات نظام و اقتصاد سرمايه داري رو به موت هستند، اما با بيداري و هوشياري ملت ما و ساير ملت ها اين طراحي شكست خواهد خورد.
احمدي نژاد همچنين گفت: امروز با چهره ديگري و با طراحي هاي جديد جبهه استكبار به ميدان آمده است تا در منطقه بين ملت ها و دولت ها تفرقه و درگيري ايجاد كند تا بتواند هر چه بيشتر سلاح هاي خود را بفروشد و عناصر خود را جايگزين كند و پايه هاي سلطه خود را تحكيم كند، اما ملت ما هوشمند است و ملت هاي منطقه هم هوشمند هستند. همه بايد مراقبت كنيم در كل جهان بايد مواظب باشيم كه سرمايه داري رو به اضمحلال كه توان فريبكاري خود را بسيج كرده است، نتواند از شكست حتمي نجات پيدا كند.
نمايش سلاح هاي
پيشرفته ارتش
مراسم ديروز همچنين با انجام رژه هوايي جنگنده هاي نيروهاي هوايي، بالگردهاي هوانيروز و انجام عمليات چتربازي همراه بود.
پس از رژه يگان هاي نمونه پياده، يگان هاي محمول نيروهاي چهارگانه ارتش به ترتيب از مقابل جايگاه رژه رفتند.
در ابتداي رژه يگان هاي محمول ارتش جمهوري اسلامي ايران بخشي از تجهيزات مخابراتي با توانمندي برقراري ارتباطات راديويي در باندهاي مختلف و بهره گيري از سايت هاي شنود متحرك مجهز به جديدترين سيستم هاي تجسس، رهگيري، ضبط و مراقبت كه به منظور جمع آوري اخبار و اطلاعات مورد نياز از شبكه هاي ارتباطي دشمن در صنايع دفاعي كشورمان ساخته شده اند به نمايش گذاشته شد.
تجهيزات مدرن، امن و پايدار طراحي شده در مقابل تهاجم هاي ضد الكترونيكي با قابليت انجام مأموريت هاي تخصصي در سامانه هاي فرماندهي و كنترل در بخش هاي زميني، پدافند هوايي و دريايي، بخش ديگري از توانمندي هاي مخابراتي ارتش جمهوري اسلامي ايران بود كه در رژه ديروز به نمايش درآمد.
يكي از بخش هاي قابل توجه رژه يگان هاي محمول نيروي زميني ارتش، نمايش سلاح اخگر بود كه شامل يك تيربار شش لول با كاليبر 62/7 ميلي متر است و قابليت شليك چهار هزار و 500 تا شش هزار گلوله در دقيقه را داراست. سلاح اخگر نصب شده بر روي خودروي رنجر در كشورمان به توليد انبوه رسيده است كه در رژه تعدادي از آنها به نمايش درآمد.
لانچر نصب شده بر روي نفربر صياد، خودروي تاكتيكي دو و نيم تني نينوا، توپ 23 اتوماسيون نصب شده بر روي خودرو با قابليت كنترل از فواصل دور و نيز توپ 23 ميلي متري اتوماسيون نصب شده بر روي نفربر براق از جمله دستاوردهايي بود كه در رژه يگان هاي ارتش به نمايش گذاشته شد.
در رژه يگان هاي محمول نيروي زميني ارتش تعدادي از تانك هاي اين نيرو به نمايش گذاشته شد كه از جمله شاخص ترين آنها مي توان به نسل جديد تانك ذوالفقار اشاره كرد. تانك بهنيه سازي شده صمصام و تانك بهينه سازي شده چيفتن نيز در رژه روز گذشته به نمايش درآمد.
نمايش سامانه راداري پيشرفته مطلع الفجر از بخش هاي قابل توجه رژه يگان هاي محمول پدافند هوايي ارتش بود.
در ادامه اين رژه همچنين سامانه موشكي برد بلند و ارتفاع بالاي اس200 بهينه سازي شده و سامانه موشكي پيشرفته شاهين كه به منظور مقابله با موشك هاي با ارتفاع متوسط به ويژه موشك هاي كروز و نيز پرنده هاي بدون سرنشين طراحي و ساخته شده است به نمايش درآمد.
قابليت تجهيز هواپيماي شكاريF4E به موشك سطح به سطح C802 در قالب پروژه قائم، قابليت تبديل بمب هاي 750 پوندي به موشك بالستيكي براي هواپيماهاي F5E در قالب پروژه ثاقب، طراحي و ساخت موشك هدايت شونده اپتيكي با سر جنگي 750 پوندي در قالب پروژه زوبين، طراحي و ساخت موشك هوا به زمين ليزري با عنوان پروژه ستار 1 و نيز طراحي و ساخت موشك بالستيكي ميان برد با سر جنگي 750 پوندي تحت عنوان پروژه ياسر، از جمله توانمندي هايي بود كه نيروي هوايي ارتش در رژه به نمايش گذاشت.
يكي از پروژه هاي مهم نيروي هوايي ارتش كه به نمايش گذاشته شد، پروژه عصر 67 بود. اين پروژه به منظور طراحي و ساخت موشك ليزري هوا به زمين نقطه زن با سر جنگي 500 پوندي در نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران راه اندازي شده است.
اين رژه همچنين شاهد ارائه سه پروژه مهم با نام هاي قاصد، قاصد 3 و قدر از سوي نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران بود.
در پروژه قاصد، بمب هوشمند هدايت شونده الكترواپتيكي هوا به زمين با سر جنگي دو هزار پوندي و در پروژه قاصد 3 بمب هوشمند هدايت شونده با برد 120 كيلومتر و سر جنگي 300 كيلوگرم طراحي و ساخته شده است و در پروژه مهم قدر نيز بمب هاي سنگين دو هزار پوندي به سامانه هدايت تلويزيوني اپتيكي و موتور پيش برنده تجهيز، شده است.
پروژه لانچر99 ويژه طراحي و ساخت موشك و بمب ليزري، پروژه ريتارد، پروژه سحاب، پروژه شاهين به منظور طراحي و ساخت پهپاد (هواپيماي بدون سرنشين) آموزشي و پروژه مهاجر ويژه طراحي و ساخت پهپادهاي شناسايي و تهاجمي از جمله ديگر توانايي هاي نيروي هوايي ارتش است كه در رژه به نمايش گذاشته شد.
پيام رژه ارتش
بازدارندگي براي دشمنان است
فرمانده كل ارتش هم گفت اعلام آمادگي و ايجاد بازدارندگي براي دشمنان، پيام رژه نيروهاي ارتش در روز 29 فروردين است.
امير سرلشكر عطاالله صالحي فرمانده كل ارتش در حاشيه برگزاري رژه يگان هاي ارتش در روز 29 فروردين در جمع خبرنگاران، گفت: برگزاري رژه و دستاوردهايي كه در آن به نمايش گذاشته مي شود سال به سال بهتر شده و آنچه كه نمايش داده مي شود نمونه هايي از آن چيزهايي است كه مي توان به صحنه آورد.
فرمانده كل ارتش با بيان اينكه اعلام آمادگي و ايجاد بازدارندگي براي دشمنان پيام رژه 29 فروردين است، تصريح كرد: نيروهاي ارتش همواره آمادگي خود را در مقابل تهديدات نشان مي دهند و همچنين دوستي خود با كشورهاي همسايه و آنهايي كه چشم به انقلاب اسلامي دارند را نمايان مي سازد.
فرمانده نيروي زميني ارتش نيز گفت: در آينده نزديك نوع جديد ناوشكن كلاسيك جماران با نام ولايت به بهره برداري مي رسد.
اميردريادار حبيب الله سياري با اشاره به دستاوردهاي نيروي دريايي خاطرنشان كرد، نيروي دريايي ارتش در ساخت و ساز يگان هاي شناور سطحي، زيرسطحي و هوايي به خودكفايي رسيده و نياز به هيچ كشوري ندارد.

 



«شلمچه» و «ظفر» جديدترين موشك هاي پدافندي و كروز ارتش

وزير دفاع از تحويل موشك پدافندي شلمچه و كروز ظفر به ارتش خبر داد.
سردار وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در حاشيه برگزاري رژه بزرگ ارتش به مناسبت 29 فروردين با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص تحويل سامانه هاي جديد موشكي به يگان هاي مختلف ارتش اظهار داشت: اخيرا تست دو موشك شاهين و شلمچه از موشك هاي پدافندي كشور را شاهد بوديم كه با موفقيت تست و در اختيار پدافند هوايي قرار گرفت.
وي همچنين از تحويل قريب الوقوع سريع ترين موشك هاي كروز با نام ظفر خبر داد و افزود: اين موشك ها در كنار ديگر سامانه ها مي توانند توان پدافندي كشور را تا حد زيادي ارتقا دهند.
وزير دفاع در ادامه خاطرنشان كرد: اخيرا حجم انبوهي از تسهيلات ضد زره با ويژگي حمله از بالا براي مقابله با ادوات زميني دشمن به يگان هاي ارتش و سپاه پاسداران تحويل شده است.
امير فرزاد اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء هم گفت: سامانه موشكي صياد 2 كه متناسب ارتفاعات متوسط و بالا است، به ارتش تحويل داده شده است.
همچنين در آستانه 29 فروردين و در راستاي نمايش توان دفاعي و پدافندي ارتش، روز يكشنبه با تست موفقيت آميز سامانه مرصاد و موشك شاهين در يگان پدافند هوايي سمنان، اين سامانه به جمع سامانه هاي پدافند هوايي كشور افزوده شد.
سامانه مرصاد با موشك شاهين دستاورد كاملا بومي متخصصان صنايع دفاعي و كاركنان قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) است و به منظور ارتقاي توان رزم پدافند هوايي كشور در يگان هاي پدافند هوايي ارتش به طور كامل عملياتي شد.
سامانه مرصاد با موشك شاهين قابليت كشف، رهگيري و انهدام هرگونه هدف پرنده را در ارتفاع هفتاد تا صد و پنجاه كيلومتري داراست و از سامانه هاي ارتفاع متوسط پدافند هوايي كشور به شمار مي آيد.

 



در تماسي تلفني احمدي نژاد و چاوز اقدام نظامي زورگويان عليه ملت هاي مسلمان را محكوم كردند

رؤساي جمهور ايران و ونزوئلا بر ضرورت تلاش براي ايجاد مشاركت جهاني با هدف ايجاد صلح و امنيت در جهان تأكيد كردند.
محمود احمدي نژاد و هوگوچاوز در مكالمه تلفني با محكوم كردن اقدام نظامي قدرت هاي زورگو عليه كشورها و ملت هاي جهان، ايجاد حركت جهاني در موضوعات مهم منطقه اي و جهاني را مورد تأكيد قرار دادند.
رئيس جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اين كه آمريكا و متحدين اروپايي آن به دنبال تأمين منافع خود هستند خواستار ايجاد تحرك جديد و مستقل بين المللي براي رفع مشكلات موجود بر مبناي گفت وگو و مذاكره شد.
«هوگو چاوز» رئيس جمهور ونزوئلا نيز در اين تماس تلفني بر مشاركت همگاني براي محكوميت اقدامات تجاوزطلبانه امپرياليسم و برقراري صلح و ثبات در جهان تأكيد كرد و گفت: شرايط كنوني ايجاب مي كند كه اقدام مشتركي از سوي همه ملت ها در سطح بين المللي براي بهبود وضعيت جهان بويژه كشورهاي منطقه و ليبي انجام شود.

 



سرلشكر فيروزآبادي: مقامات سعودي از تحولات منطقه دستپاچه شده اند

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح تاكيد كرد كه تحولات منطقه موجب دستپاچگي مقامات سعودي شده است.
سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي روز دوشنبه در حاشيه مراسم روز ارتش در جمع خبرنگاران با اشاره به دخالت نظامي عربستان سعودي در بحرين و كشتار مسلمانان تصريح كرد: اقدامات عربستان به دستور آمريكا كاري زشت و غيرانساني و اسلامي است.
وي با اشاره به تهديد ايران از سوي برخي مسئولين عربستان، اظهار داشت: عربستان طرف دعواي ما نيست و اصلا طرف منافع ما هم نيست. عربستان از انقلاب مردم بحرين و حركت دسته جمعي مردم يمن، مصر و ليبي و حركت هاي مردم تونس دستپاچه شده و اين تحولات آنها را نگران كرده است.
فيروزآبادي همچنين تاكيد كرد: هيچ مدركي مبني بر دخالت ايران در امور داخلي كشورهاي منطقه وجود ندارد و حتي وزير امور خارجه آمريكا نيز روز يكشنبه اعتراف كرد كه شواهدي براي دخالت ايران موجود نيست.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در بخش ديگري از سخنان خود درباره تحريم هاي جديد اتحاديه اروپا كه شامل تعدادي از مقامات كشوري و لشكري كشورمان مي شود گفت: اين تحريم ها بيشتر به شوخي و تفريح شبيه است، افرادي كه تحريم شده كساني هستند كه هرگز به اروپا سفر نمي كنند و علاقه اي هم به اين كار ندارند، آنها حتي در داخل ثروتي ندارند چه برسد كه در اروپا يا آمريكا سرمايه داشته باشند.
وي گفت: اين تحريم ها شبيه حرف هاي يك ديوانه است، ما تنها از يك تحريم نگران مي شويم و آن هم تحريمي است كه درباره دين يا بهشت ما باشد والا چيز ديگري نگران كننده نيست، چون ما به خاطر اسلام از همه اين ها صرف نظر كرده ايم.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح درباره حوادث منطقه گفت: پيروزي هاي غزه و حزب الله لبنان باعث شد كه چشم و گوش ملت هاي منطقه باز شود و از سويي دلبستگي ملت هاي منطقه به فرهنگ انقلاب اسلامي كه همانا مخالفت با استكبار و استقلال و آزادي خواهي بود وجود دارد، ما اين دلبستگي را انكار نمي كنيم اما جمهوري اسلامي در كشورهاي منطقه دخالتي نداشته است.

 



در نامه اي به مديراجرايي يونيسف مطرح شد
صالحي: تجاوزات آشكار به حقوق مردم بحرين بايد متوقف شود

وزيرامور خارجه كشورمان در نامه اي به مدير اجرايي يونيسف با محكوم كردن خشونت هاي اخير عليه مردم بحرين، خواستار توقف فوري تجاوزات آشكار به حقوق افراد بي دفاع اين كشور شد.
علي اكبر صالحي در نامه اي به مدير اجرايي صندوق حمايت از كودكان ملل متحد (يونيسف)، در واكنش به نقض گسترده حقوق بشر از جمله حقوق كودكان و نوجوانان و زنان در كشور بحرين، ضمن محكوم كردن خشونت هاي اخير عليه مردم به ويژه زنان و كودكان بحريني، خواستار توقف فوري تجاوزات آشكار به حقوق كودكان و جوانان بي دفاع و مظلوم بحرين و اقدام سريع اين صندوق بر اساس شرح وظايف آن جهت بررسي اوضاع كودكان و تعيين مصاديق نقض حقوق آنان شد.
وزير امورخارجه كشورمان در بخشي از اين نامه خطاب به آنتوني ليك مدير اجرايي اين صندوق نوشته است: مردم بحرين تنها به جرم اعتراض مدني مسالمت آميز به حكومتشان، در راستاي احقاق حقوق طبيعي و قانوني خويش مورد ضرب و جرح و سركوب شديد قرار گرفته و حتي در مواقعي به رگبار گلوله بسته مي شوند.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه، وي از مدير اجرايي صندوق حمايت از كودكان سازمان ملل متحد (يونيسف) خواسته است كه با توجه به ضرورت حمايت ويژه از كودكان مطابق اسناد و هنجارهاي بين المللي مختلف و به دنبال آنچه در اسناد حقوق كودك ذكر شده است و بر اساس مصوبات و قراردادهاي مربوط به حمايت كودكان و مقررات و قواعد سازمان ملل مبني بر نحوه حمايت از زنان و كودكان و نوجوانان در شرايط خاص با درك اهميت و ارزش همكاري هاي بين المللي براي بهبود شرايط زندگي كودكان در دنيا به ويژه در كشور بحرين بر اساس شرح وظايف يونيسف جهت بررسي اوضاع كودكان اين كشور و تعيين مصاديق نقض حقوق آنان سريعاً اقدام كرده و ضمن تلاش براي توقف فوري تجاوزات آشكار به حقوق اين كودكان و جوانان بي دفاع و مظلوم با جلب توجه جامعه بين المللي نقش مهم خود در زمينه پيشگيري از آثار و تبعات خطرناك استمرار اين روند بر سرنوشت و آينده كودكان بحريني را ايفا كند.
وزير امورخارجه ديروز با جاويد لودين معاون سياسي وزير خارجه افغانستان پيرامون بررسي مسائل دوجانبه و تحولات منطقه ديدار و گفت وگو كرد.
همچنين علي اكبر صالحي روز يك شنبه با صلاح زواوي سفير فلسطين در تهران ديدار و در مورد مسائل دوجانبه، منطقه اي و بين المللي به تبادل نظر پرداختند.

 



در گفت وگوهاي جداگانه با جليلي، لاريجاني و صالحي
دبيركل حزب عمل اسلامي مصر: انقلاب مصر الهام گرفته از انقلاب اسلامي ايران است

دبيركل حزب عمل اسلامي مصر در ديدارهاي جداگانه با سعيد جليلي، علي لاريجاني و علي اكبر صالحي به گفت وگو و رايزني پرداخت.
به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، در ديدار مجدي حسين دبيركل حزب عمل اسلامي مصر در عصر يكشنبه با دبير شوراي امنيت ملي كشورمان بر لزوم هوشياري مردم مصر و ادامه انقلاب تا پيروزي نهايي تأكيد شد.
سعيد جليلي در اين ديدار با تأكيد بر سوابق درخشان مبارزات مردم مصر و نقش برجسته اين كشور در تمدن اسلامي افزود: رؤياي سال ها مبارزه مجاهدان راه خدا، امروز محقق شده و آن بيداري امت اسلامي است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: قدرت برآمده از بيداري اسلامي نويد زوال ظلم و ستم را به جهان مي دهد و اراده ملت ها بر بزرگترين قدرت ها غلبه دارد.
جليلي با اشاره به 30 سال حمايت آمريكا از ديكتاتور مصر گفت: آمريكا امروز بايد به جاي دخالت در امور مصر، خود را شرمنده بداند و از مردم مصر عذرخواهي كند.
وي افزود: سرنوشتي كه براي ديكتاتورهاي منطقه رخ داد براي اربابان آنها و استكبار نيز روي خواهد داد.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي همچنين خاطرنشان كرد: امروز روز هم بستگي بزرگ امت اسلامي است كه قدرت بزرگ فردا خواهد بود و مردم و جوانان مصر فرصت پيدا كردند كه در خط مقدم مبارزه با صهيونيسم و استكبار قرار بگيرند.
مجدي حسين نيز در اين ديدار با ارائه گزارشي از تحولات اخير مصر گفت: انقلاب مصر الهام گرفته از انقلاب اسلامي ايران بود و گروه ها و احزاب مصري با اتحاد تا به نتيجه رساندن اين انقلاب هوشيار و در صحنه خواهند بود.
همچنين علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با مجدي حسين انقلاب مصر را حركت بسيار مهم و تأثيرگذار در منطقه دانست و اظهار داشت: كمر آمريكا و رژيم صهيونيستي در انقلاب مصر شكسته شد.
رئيس مجلس با بيان اينكه انقلاب مصر يك حركت پرارزش و حادثه عميقي در منطقه بود، افزود: ملت ايران با تمام وجود از انقلاب مردم مصر حمايت مي كند و در كنار آنها ايستاده است.
وي همچنين وحدت و انسجام گروه هاي اسلامي در اين مرحله از انقلاب مصر را بسيار ضروري خواند.
دبيركل حزب عمل اسلامي مصر نيز در اين ديدار حركت انقلابي مردم مسلمان مصر را متأثر از آموزه هاي انقلاب اسلامي ايران دانست و افزود: مردم مسلمان مصر به شدت تحت تأثير انقلاب اسلامي ايران هستند.
وي افزود: مردم مصر تاكنون موفق شده اند، بت بزرگ يعني حسني مبارك را از ميان بردارند اما هنوز راه طولاني تا دستيابي به اهداف والاي اسلامي ملت مصر باقي مانده است.
وزير امورخارجه كشورمان هم در ديدار با دبيركل حزب عمل اسلامي مصر، آمادگي دولت و ملت جمهوري اسلامي ايران را براي ارائه دستاوردهاي گرانبهاي خود در عرصه هاي مختلف علمي، آموزشي و صنعتي به دولت و ملت مصر اعلام كرد.
علي اكبر صالحي همچنين انقلاب مردم مصر را پيروزي اراده مستحكم ملت بزرگ مصر و حقانيت آنان در مبارزات سرنوشت ساز خود عليه ظلم و ستم با الهام از بيداري ديني و ضديت با نظام سلطه دانست.
مجدي حسين نيز در اين ديدار با ارائه گزارشي از تحولات اخير مصر اظهار كرد: انقلاب اسلامي ايران نويدبخش وحدت اسلامي، اوج اقتدار و توانمندي هاي شگرف در عرصه هاي مختلف است كه مي تواند محور رشد و تعالي و وحدت امت اسلامي شود.
وي با اشاره به ويژگي هاي بارز انقلاب مصر كه برگرفته از انقلاب اسلامي ايران بود، بر ضرورت تحكيم و گسترش مناسبات دوجانبه دولت و ملت ايران و مصر تاكيد كرد.

 



در آستانه روز ارتش صورت گرفت
آزمايش موفقيت آميز سامانه پدافند هوايي مرصاد و موشك شاهين

در آستانه روز ارتش جمهوري اسلامي ايران سامانه پدافند مرصاد و موشك شاهين روز يكشنبه در يگان پدافند هوايي سمنان با موفقيت آزمايش شد.
با آزمايش اين سامانه كه به دست متخصصان صنايع كشور طراحي شده است از اين پس سامانه مذكور در سيستم پدافند هوايي كشور قرار مي گيرد.
فرمانده قرارگاه خاتم الانبيا گفت: دو فروند موشك شاهين با موفقيت از ميدان تير سمنان شليك و به اهداف تعيين شده اصابت كرد.
امير سرتيپ «فرزاد اسماعيلي» گفت: آزمايش موفقيت آميز سامانه مرصاد و موشك شاهين گوشه اي از دستاوردهاي بزرگ صنايع داخلي و كاركنان قرارگاه خاتم الانبياست.
وي گفت: اين سامانه در رديف سامانه هاي ارتفاع متوسط است و قابليت رهگيري و انهدام هرگونه هدف پرنده در ارتفاع 70 تا 150 كيلومتري را دارد.

 



جانباز دفاع مقدس به همرزمان شهيدش پيوست

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
جانباز سرافراز و حماسه آفرين 8 سال دفاع مقدس در سن حدود 50 سالگي بر اثر ايست قلبي به همرزمان شهيدش پيوست.
دكتر حسين فريد جانباز بالاي 50 درصد و مدير درمان دانشگاه علوم پزشكي لرستان هنگامي كه عازم سميناري در مشهد مقدس بود در بين راه در ترمينال بيهقي تهران دچار ايست قلبي شد و پس از انتقال به بيمارستان به ملكوت اعلا پيوست.
پيكر مطهر اين پزشك فداكار و مردمي طي مراسم باشكوهي با حضور هزاران تن از پزشكان، همرزمان آن مرحوم، مسئولان و ساير اقشار مردم در قبرستان خرم آباد به خاك سپرده شد.
اين جانباز جنگ تحميلي از افراد نيكوكار بود كه همواره مستمندان و نيازمندان را ياري مي كرد و مرگ وي موجب اندوه عمومي گرديد.
به علت قطع پي درپي پروازهاي فرودگاه خرم آباد و نابساماني اين پروازها از جمله نبود پرواز دكتر حسين فريد براي عزيمت به مشهد مقدس و شركت در سميناري در آنجا ناگزير براي انجام ماموريت اداري از خرم آباد تا تهران با اتوبوس سفر كرد كه در بين راه حال وي نامساعد شد كه پس از رسيدن به ترمينال بيهقي در تهران دچار عارضه قلبي شد و به بيمارستان انتقال يافت اما سرانجام به رحمت خدا پيوست.

 



فرمانده لشكر 21 حمزه آذربايجان: قدرت مانور ارتش 5 برابر مي شود

فرمانده لشكر 21 حمزه آذربايجان شرقي گفت: با توجه به تهديدات فرا منطقه اي ارتش جمهوري اسلامي ايران در امر سازماندهي دچار تغييراتي مي شود كه قدرت مانور ارتش را تا پنج برابر افزايش مي دهد.
ميرحبيب ميربيرنگ ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبريز به تشريح جايگاه و توان عملياتي لشكر 21 آذربايجان در مقابله با تهديدات احتمالي خارجي پرداخت.
وي با اشاره به دستاوردهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: ولايتمداري بزرگ ترين دستاورد ارتش جمهوري اسلامي ايران در سال هاي گذشته است و افراد بزرگي چون شهيد صياد شيرازي در بدنه ارتش نماد كاملي از ولايتمداري ارتش هستند.
ميربيرنگ با اشاره به نامگذاري سال جاري به نام جهاد اقتصادي يادآور شد: ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز خواهد كوشيد تا تمام توان خود را در عرصه تحقق فرمايشات رهبري در اين نامگذاري به كار بندد.
وي دكترين نيروهاي مسلح كشورمان از جمله ارتش در مقابل دشمنان را دفاعي خواند و افزود: در چنين شرايطي تمام مهمات نيروهاي مسلح، به دست جوانان فعال در صنعت دفاعي كشورمان توليد مي شود و ساخت اين مهمات مطابق استانداردهاي پيشرفته نظامي دنياست.
فرمانده قرارگاه عملياتي ارتش در غرب كشور:
ارتش جمهوري اسلامي ايران در اوج اقتدار است
ارتش جمهوري اسلامي ايران هم اكنون يكي از مقتدرترين ارتش هاي جهان است و در آمادگي كامل براي دفاع از كشور به سر مي برد.
به گزارش خبرنگار كيهان از كرمانشاه سرتيپ منوچهر كاظمي فرمانده قرارگاه عملياتي ارتش در غرب كشور در مراسم رژه نيروهاي مسلح كرمانشاه با بيان اين مطلب تصريح كرد: ارتش جمهوري اسلامي ايران با فرماندهي حكيمانه رهبر معظم انقلاب به بالاترين نقطه توانمندي و بازدارندگي رسيده است و آماده دفاع از حريم كشور و تامين امنيت داخلي است و با اقتدار و در اوج توانايي از كيان كشور و ارزش هاي نظام اسلامي دفاع مي كند.
وي افزود: نيروهاي مسلح و جان بر كف ارتش جمهوري اسلامي گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب آماده هستند تا دست متجاوزان احتمالي به اين آب و خاك را در كوتاه ترين زمان ممكن قطع كنند.

 



رئيس سازمان بازرگاني استان البرز: مرحله دوم طرح هدفمند كردن يارانه ها بزودي شروع مي شود

كرج- خبرنگاركيهان:
مرحله دوم اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها در كشور به زودي شروع مي شود.
رئيس سازمان بازرگاني استان البرز در گردهمايي هيئت مديره مجامع امور صنفي اين استان با بيان اين مطلب افزود: خوشبختانه با همكاري اصناف و بازاريان در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها كوچكترين دغدغه ومشكلي در اين استان به وجود نيامد.
تيمور پورحيدري، به همكاري بيشتر اصناف و بازاريان براي كوتاه كردن دست افراد سودجو در عرصه هاي اقتصادي تاكيد كرد و گفت: بايد مراقب آثار و تبعات احتمالي طرح هدفمندي يارانه ها باشيم و دست افراد سودجو را در اين زمينه كوتاه كنيم.
وي با اشاره به نامگذاري امسال به نام سال جهاد اقتصادي افزود: طرح پايش اقتصادي در كشور در آستانه اجرا قرار گرفته و اين طرح با همكاري اصناف بخوبي اجرا خواهد شد.

 



فرماندار شيراز: برخي از آقازاده ها دلالي مفسدان اقتصادي را مي كنند

فرماندار شيراز با اشاره به خطر آقازاده سالاري در شيراز گفت: برخي از آقازاده ها دلالي مفسدان اقتصادي را مي كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز به نقل از روابط عمومي فرمانداري شهرستان شيراز، حسين قاسمي در بازديد از روستاي سلطان آباد و ديدار با اهالي اين روستا خواستار حل مشكلات آنها به ويژه آبرساني اين روستا شد.
وي با تاكيد بر حضور مستمر مسئولان در ميان مردم و تلاش در راستاي حل مشكلات آنها گفت: مسئولان تا در بين مردم و در مناطق مختلف حضور پيدا نكنند، نمي توانند مشكلات مردم را برطرف كنند.
اين مسئول با اشاره به بي توجهي و كم توجهي برخي مسئولان نسبت به نقاط محروم و كم برخوردار بيان داشت: برخي از مسئولان توجهي به مناطق محروم ندارند و تنها خواسته و دغدغه شان پست و مقام است در صورتي كه مردم از مسئولان خدمت مي خواهند و با سياسي بازي آنها كاري ندارند.
قاسمي فقر و محروميت مناطق كم برخوردار را ناشي از تفكرات نادرست برخي مديران در گذشته تاكنون دانست و ادامه داد: شيراز فقط عفيف آباد و مناطق بالاشهر نيست بلكه مسئولان بايد به جنوب شهر توجه بيشتري داشته باشند.
وي با بيان اينكه رفاه و امكانات نبايد به مكان هايي كه مسئولان زندگي مي كنند اختصاص يابد تصريح كرد: مردم محروم حق و حقوقي دارند كه بايد به آن توجه شود.
قاسمي مشكل قطعي برق در سلطان آباد را خجالت آور دانست و خاطرنشان كرد: مسئولان امر بايد مشكلات برق مناطق را حل كنند و در اين راستا اگر مسئولي نمي تواند مشكلات مردم را حل كند، استعفا دهد تا فرد شايسته تري جايگزين وي شود. همچنين نبايد با دعواي صوري سياسي مردم را سر كار گذاشت.
قاسمي با اشاره به رواج خاندان سالاري در شيراز خاطرنشان كرد: برخي در شيراز مي خواهند مانند خاندان قوام كه 150 سال در شيراز حكومت كرد به اسم پدران از مردم سوءاستفاده كنند.
اين مسئول ضمن هشدار به اين افراد بيان داشت: آقايان بدانند تفكر ارباب رعيتي منسوخ شده است.
وي با بيان اينكه مگر شيراز ارث پدر برخي است كه ادعاي مالكيت آن را دارند عنوان كرد: در حال حاضر برخي از آقازاده ها دلالي مفسدان اقتصادي را مي كنند و بابت معرفي مفسدان به بعضي ها حق دلالي مي گيرند.
رئيس شوراي تامين شيراز بر ضرورت ريشه كني سرطان آقازادگي و خاندان سالاري در شيراز تاكيد كرد و متذكر شد: سرطان آقازادگي و خاندان سالاري در شيراز خطرناك است و بايد ريشه كن شود.
نماينده عالي دولت در شيراز در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري اجلاسيه 90 تصريح كرد: امسال در شهر مقدس شيراز فضاي روحاني و معنوي خوبي حاكم است كه ثمره برگزاري ياد و خاطره شهداي استان در اجلاسيه كنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهيد استان است.

 



اخبار ادبي و هنري

حمايت هنرمندان اهل سنت از ساخت فيلم شهيد شوشتري
گروهي از هنرمندان سيستان و بلوچستان براي همكاري و حمايت از پروژه ساخت فيلم سردار شهيد شوشتري اعلام آمادگي كردند.
به گزارش خبرنگار كيهان، گروه تئاتر ايرانشهر از جمله اين گروه هاست كه به جواد اردكاني، كارگرداني كه قصد ساخت فيلم شهيد شوشتري را دارد، آمادگي خود را براي همكاري و كمك به وي اعلام نموده اند.
نكته قابل توجه اين است كه گروه ايرانشهر، وابسته به طايفه ملازهي، از طوائف سني مذهب استان سيستان و بلوچستان است.
سال گذشته و در يك عمليات تروريستي توسط گروهك ريگي، گروهي از مردم شيعه و سني بلوچ، از جمله سردار شهيد نورعلي شوشتري به شهادت رسيدند.
انتقام از خون شهيدان كربلا در يك بازي رايانه اي
بازي رايانه اي «مختارنامه» توسط بنياد ملي بازي هاي رايانه اي و با همكاري مجموعه توليدكنندگان اين سريال توليد مي شود.
مجموعه مختارنامه يكي از پر بيننده ترين برنامه هاي تلويزيوني در ايران و بسياري از كشورهاي اسلامي است. در بازي رايانه اي كه با الهام از اين سريال توليد خواهد شد، كاربر براي انتقام گيري از خون شهداي كربلا به نبرد با اشقيا مي پردازد.
نشست «فراسوي هاليوود و جهاني سازي» برپا مي شود
نشست «فراسوي هاليوود و جهاني سازي» در جشنواره فيلم كيش برپا مي شود.
در اين نشست، دكتر هانس يواخيم اشلگل مورخ، نظريه پرداز و منتقد سينمايي آلماني و متخصص سينماي اروپاي شرقي و آسياي ميانه، سخنراني خواهد كرد.
جشنواره بين المللي فيلم كيش چهارم تا هشتم ارديبهشت در جزيره كيش برگزار مي شود.
جشنواره اي در واكنش به هجمه استعمارگران به خليج فارس
نخستين جشنواره بين المللي فرهنگي هنري خليج فارس 10 ارديبهشت در بندرعباس برگزار مي شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اهداف و اهميت برگزاري چنين جشنواره اي گفت: استعمارگران از جمله انگليس و پرتغال از قديم چشم طمع به خليج فارس داشتند. حتي در دوران هشت سال دفاع مقدس نيز شهداي بسياري را در نبرد روياروي با آمريكا تقديم كرديم. هنوز هم خطر حضور بيگانگان در منطقه وجود دارد. بنابراين به عناوين مختلف بايد از هويت خليج فارس صيانت كرد و در اين صيانت، يك بخش بر دوش وزارت امورخارجه است و بخش فرهنگي را نيز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برعهده مي گيرد.
سيدمحمد حسيني، با اشاره به استان هاي شركت كننده در نخستين جشنواره بين المللي خليج فارس گفت: استان هاي خراسان رضوي و شمالي به ترتيب هنرهاي تجسمي و نمايشي مربوط به جشنواره را برعهده دارند. استان هاي سيستان و بلوچستان بخش «موسيقي حماسي»، يزد «نمايشگاه عكس از كوير تا خليج فارس»، خوزستان «شعر خليج فارس» (به دو زبان فارسي و عربي)، استان گلستان «آواهاي محلي»، استان لرستان «داستان نويسي» و استان بوشهر «نمايشگاه عكس خليج فارس» را در راستاي اهداف جشنواره برگزار مي كنند.
اخوان المسلمين يك شبكه تلويزيوني راه اندازي مي كند.
گروه «اخوان المسلمين» در ماه آتي ميلادي يك شبكه تلويزيوني ماهواره اي راه اندازي مي كند.
سخنگوي جنبش اسلامي «اخوان المسلمين» مصر اعلام كرد مسئولان اين جنبش قصد دارند در آينده نزديك يك شبكه تلويزيوني ماهواره اي براي معرفي اهداف و بيان عقايد و افكار رهبران اين جنبش راه اندازي كنند. به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه اليوم، برنامه هاي اين شبكه تلويزيوني ماهواره اي كه «مصر 25» ناميده مي شود و دفتر آن در «قاهره» تعيين شده، از ماه مي به روي آنتن مي رود.
افزايش همكاري هاي صداوسيما با معاونت سينمايي
معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از مديران اين معاونت با رئيس سازمان صدا و سيما در جام جم ديدار كردند.
تاكيد بر همكاري هاي مشترك و توسعه روابط في مابين اهم گفتگوهاي اين ديدار بود.در اين ديدار، طرفين بر نكات مهمي توافق كردند كه عبارتست از: توليد تله فيلم مشترك با تكيه بر ظرفيت استان ها و ذيل هشت منطقه سنيمايي، راه اندازي برنامه تلويزيوني ويژه در خصوص سينماي مستند و فيلم كوتاه، پخش فيلم هاي مستند و كوتاه، تلاش براي افزايش خريد و پخش فيلم هاي سينمايي در سيما به ويژه در مناسبت هاي ملي و مذهبي، هماهنگي در رسيدن به استانداردهاي لازم در توليد فيلم، اتاق فكر مشترك براي تنظيم و هماهنگي سياست ها و برنامه ها، حمايت تبليغي از فعاليت هاي مختلف حوزه معاونت مانند ستاد مبارزه با قاچاق، محصولات سينمايي و امور سمعي و بصري، حمايت از نمايش خانگي و ...

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14