(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه اول اردیبهشت 1390- شماره 19907

اين سينما به جاي آرايش ، درمان مي خواهد
كرج ميزبان همايش بين المللي «فردوسي ؛شاعري براي همه هزاره ها»
برگزاري نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال در گلستان
پژواك
عيادت از شاعر تبريزي
آغاز ساخت دكور دومين سريال امام علي«ع» در شهرهاي كاشان و نطنز
نمايشگاه كتاب سيار در روستاهاي انديمشك
سرود ويژه نيشابور ساخته شد
قصه هاي مازندراني نجواي شبانه كودكان ايراني مي شود
سيستم جمع آوري زباله برازجان مكانيزه مي شود
پرداخت بيش از 176 ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزايي در قائم شهر
مديركل كتابخانه هاي عمومي مازندران: كتابخوان كردن مر دم، مأموريت جهادي كتابخانه هاي عمومي است
استاندار البرز: ايجاد فاضلاب شهري در آساراي كرج حياتي است
فارس در گردشگري مذهبي اول شد
درخت زندگي شما چقدر مقاوم است؟
مجموعه تاريخي هتل آبعلي بازسازي مي شود



اين سينما به جاي آرايش ، درمان مي خواهد

مشكل سينماي ما را نه جشنواره هاي ادواري، با دنياي پرهياهويي كه دارند حل مي كنند و نه سياست هاي حمايتي و هدايتي، با آن خاطرات تلخي كه به جا گذارده اند.
سينماي ما طفل تيزهوشي را مي ماند كه استعدادش را در بازي با دوستان نه چندان باب، هدر مي دهد و عجبا كه اين طفل تيزهوش، طي اين سالها، همچنان طفل تيزهوش باقي مانده است. طفل تيزهوشي كه «مودب» است! دروغ نمي گويد! ناخن هايش را مي گيرد و از محل خط كشي شده عبور مي كند. رنج سينماي ما در اين است كه بيماري اش در بزك فكل و مد لباس و ادا و اطوار معاشرت، از نظر پنهان مانده و در حالي كه او بيمار است ما تنها لباسش را عوض مي كنيم، او به تقويت احتياج دارد و ما آرايشش مي كنيم.
سرآغاز بيماري سينماي ما و لب كلام از آنجا پا مي گيرد كه ما پذيرفته ايم عده اي بايد از سينماي ما نان بخورند. و صدالبته دامنه اين پذيرش را در صداوسيما هم مي شود مشاهده كرد. اين كه مقوله فرهنگ را مي شود سفره اي تلقي كرد و جماعت اهل فن را، از هر جنس و قماشي، پاي آن نشاند و سر آخر، دست بر دست كشيد و رو به آسمان برد و گفت: شكر!
محمدرضا فرجي
خبرنگاركيهان در مازندران

 



كرج ميزبان همايش بين المللي «فردوسي ؛شاعري براي همه هزاره ها»

كرج-خبرنگاركيهان:
همايش بين المللي با عنوان «فردوسي شاعري براي همه هزاره ها» 26ارديبهشت ماه سال جاري در كرج برگزار مي شود.
دبير اجرايي همايش بين المللي فردوسي با اعلام اين خبر گفت: اين همايش به مناسبت زاد روز اين شاعر بزرگ ايراني با همكاري معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري كرج، انجمن دوستي ايران و تاجيكستان، موسسه هنري آفتاب هنر و اكو برگزار خواهد شد.
غلامرضا احمدي بني اظهار داشت: در همايش بين المللي فردوسي، استادان برجسته دانشگاهي از كشور و ميهمانان خارجي از جمله كشورهاي تاجيكستان و افغانستان حضور خواهند داشت.

 



برگزاري نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال در گلستان

گرگان- خبرنگار كيهان:
نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال كه چند سالي است در پايتخت برگزارمي شود، با يكصد غرفه به ميزباني گلستان برگزار خواهد شد.
مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان با اعلام اين خبر افزود: در اين نمايشگاه حدود 100 غرفه پيش بيني شده كه در آن بخش هاي تخصصي و متنوع به معرفي خود مي پردازند.
غلامرضا منتظري افزود: تمامي نرم افزارهاي توليد شده در حوزه كودك و نوجوان در اين نمايشگاه به نمايش و فروش گذاشته مي شود وي گفت: سايت هاي داراي مجوز (معرفي مراكز علمي و فن آوري در حوزه نرم افزار)، بانك هاي اطلاعاتي علمي و پژوهشي و ارائه ديگر فعاليت هاي ديجيتالي در اين نمايشگاه به تصوير كشيده مي شوند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان به برگزاري كارگاه هاي آموزشي در حاشيه نمايشگاه، ورك شاپ و دوره هاي آموزشي براي دانشجويان علاقمند در اين حوزه را يادآور شد و گفت: دوره هاي تخصصي براي اين مدت پيش بيني شده است كه اميدواريم در اين بخش خدماتي جديد به هم استاني ها ارائه دهيم.
وي به تسهيلات ويژه نمايشگاه اشاره كرد و بيان داشت: محصولات نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال با 40 تا 70 درصد تخفيف به مردم عزيز ارائه مي شود.
گفتني است نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال از 4 لغايت 10 ارديبهشت ماه در محل دائمي نمايشگاه بين المللي استان گلستان برگزار مي شود.

 



پژواك

برگزاري نمايشگاه به ياد راوي دردهلران
دهلران -خبرنگاركيهان: نمايشگاه عكس به ياد راوي دردهلران برگزار شد.
اين نمايشگاه به مناسبت سالروز شهادت سيد مرتضي آويني سيد شهيدان اهل قلم دردهلران برگزارشد. در اين نمايشگاه 20اثر از عكاسان دهلراني به نمايش درآمد.
ساخت فيلم كوتاه دست هاي قالي دركاشان
كاشان -خبرنگاركيهان: فيلم مستند داستاني «دست هاي قالي» به نويسندگي، كارگرداني و تهيه كنندگي محمدرضا احمدي طاهري و با بازي هانيه طهماسبي و محمد نكوزاد دركاشان ساخته شده است.
اين فيلم درمورد نقشه هاي قديمي قالي كه با تمام خاطره هاي زيبايش، از ياد رفته و درگوشه اي خاك مي خورند، توليد شده است.
برگزاري جشنواره سرود دانش آموزي دراراك
اراك -خبرنگاركيهان: يازدهمين دوره جشنواره سرود دانش آموزان بسيجي استان مركزي با عنوان «نغمه هاي عشق» با معرفي گروههاي برتر دراراك پايان يافت. دراين جشنواره كه در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد به ترتيب 25 و 14 گروه به رقابت پرداختند.
برگزاري نمايشگاه نقاشي مصور درنيشابور
نيشابور -خبرنگاركيهان: نمايشگاه نقاشي «مصور» آثار بانوي هنرمند نيشابوري «سميه روحي» درنگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور گشايش يافت. حميدرضا آتشي مسئول نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با اعلام مطلب فوق افزود: اين بانوي هنرمند داراي 10سال سابقه فعاليت در رشته نقاشي و خوشنويسي است و داراي ديپلم گرافيك مي باشد.
برگزاري نشست هنرمندان دراصفهان
اصفهان -خبرنگاركيهان: اولين نشست تخصصي هنرمندان و صاحب نظران استان اصفهان پيرامون محتواي موزه دفاع مقدس در اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان اصفهان تشكيل شد.
دراين نشست كه جمعي ازاساتيد دانشگاه، هنرمندان و صاحب نظران عرصه هنر حضور داشتند، پيرامون چگونگي استفاده از هنر براي ارائه هرچه بهتر فرهنگ ايثار وشهادت به مخاطبان بحث و گفتگو شد.
سرتيپ موسوي مدير كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان اصفهان در اين نشست تخصصي با ارايه گزارشي از روند اجرايي ساختمان موزه و ضرورت نياز استان اصفهان به تكميل شدن مركز فرهنگي دفاع مقدس،از هنرمندان خواست تا با ارائه پيشنهادات و برنامه هاي خود، وي را در ارائه هنري سوژه هاي دفاع مقدس به بازديدكنندگان موزه ياري كنند.
تجليل از فعالان عرصه فرهنگ اسفراين
اسفراين -خبرنگاركيهان: به منظور حمايت و تجليل از هنرمندان فعال اسفراين كه در طول سال 89 با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان همكاري داشتند 44 نفر از پيشكسوتان وفعالان عرصه فرهنگ و هنر تجليل شدند.
دراين مراسم رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اسفراين با تبريك «سال نو» از كليه هنرمندان، بويژه پيشكسوتان تشكر نمود و ابراز اميدواري كرد تا درآينده نيز اين عزيزان دربرنامه هاي اداره مشاركت و همراهي داشته باشند.
حسين هلاكوئي گفت: درسال 89 بيش از 200برنامه فرهنگي هنري توسط انجمن ها و مراكز فرهنگي هنري با حضور پرشور هنرمندان و هدايت، حمايت و نظارت اين اداره در سطح شهرستان برگزار شد كه روزنه اميدي درجهت گسترش فعاليت ها و رويدادهاي فرهنگي هنري است.
برگزاري نمايشگاه نقاشي دراسفراين
¤ به مناسبت گراميداشت هفته سلامت از سوي آموزش و پرورش و شبكه بهداشت و درمان اسفراين مسابقه نقاشي با عنوان بهداشت و سلامتي برگزار شد. دراين مسابقه كه بيش از 500نفر از دانش آموزان مقطع ابتدايي و پيش دبستاني دختر و پسر حضور داشتند بر روي پارچه نقاشي كشيدند.

 



عيادت از شاعر تبريزي

تبريز - خبرنگار كيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي از استاد «محمد رنجدوزان» شاعر تركي گوي تبريز، در منزل وي، عيادت كرد و نسبت به چاپ آثار وي، قول مساعد داد.
علي داننده در اين ديدار، ضمن دستوراتي براي پاره اي از مشكلات اين شاعر ترك، از بيمه هنرمندان، به عنوان امري كه تاثير زيادي بر زندگاني هنرمندان دارد نام برد و قول داد با مساعدت فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، آثار «استاد رنجدوزان» به چاپ برسد.
«محمد رنجدوزان» از شاعران خوش ذوق است كه آثار وي در نشريات محلي از جمله «فجر آذربايجان» «مهد آزادي»، «عصر آزادي» و «شهريار» و «ارك» به چاپ رسيده است، كتاب مجموعه شعر وي به نام «آخار بولاق» در سال 63 چاپ شده است و هم اكنون كتاب هاي طنز باياتي لار، غزل ها و شعرها و آثار نثر وي شامل داستان هاي كوتاه طنز در مرحله تدوين است كه تا پايان سال، به زيور طبع آراسته مي شود.
استاد «رنجدوزان»، از هنرمندان فرش بافي است كه فرش هاي زيبايي مي بافد و از 7 سالگي ، در قالي بافي حضور دارد.

 



آغاز ساخت دكور دومين سريال امام علي«ع» در شهرهاي كاشان و نطنز

بادرود- خبرنگار كيهان:
ساخت دكورهاي سريال «حكومت خورشيد» در اطراف شهرهاي كاشان و نطنز آغاز شد.
كارگردان سريال «حكومت خورشيد» درباره روند ساخت اين مجموعه گفت: با گذشت 2 سال از تحقيقات كار و به پايان رسيدن نگارش فيلمنامه سريال توسط گروه نويسندگان، ساخت دكورهاي مجموعه به شكل جديدي در حال انجام است.
امير حسين عنايتي افزود: ساخت دكور لوكيشن هاي سريال دراطراف نطنز تكميل شده است و صحنه هاي مربوط به منطقه مورچه خورت نيز تا اواخر فروردين ساخته خواهند شد؛ اما دكورهاي مربوط به كاشان به دليل وضعيت آب و هوايي منطقه كمي ديرتر آماده مي شوند. وي اظهار كرد: براي عقد قرارداد با شهرك سينمايي غزالي پيش قدم شده ايم و بخش هايي از كار را در لوكيشن سريال امام علي(ع) ساخته ميرباقري به انجام خواهيم رساند.
اين كارگردان درباره انتخاب بازيگران گفت: قرار بود بازيگران مجموعه تا 15 فروردين تكميل شود كه تعلل بازيگران در رد يا قبول حضور در اين سريال باعث تأخير در تكميل فهرست آن ها شد. وي افزود: برآورد ما براي مدت زمان فيلمبرداري هشت ماه تا يك سال است. عنايتي در پاسخ به اين سؤال كه آيا همچون سريال امام رضا(ع)، اندام و صداي حضرت در كار وجود خواهد داشت يا خير؟ گفت: اميرالمؤمنين را همچون شخصيت امام در سريال امام رضا(ع) نمايش خواهيم داد و به دنبال بازيگري هستيم كه اندام مورد نظر را دارا باشد.
سريال «حكومت خورشيد» قصد دارد قطره اي از درياي بي كران حكمت و معرفت اميرمؤمنان علي(ع) رابه تصوير بكشد. عدالتي كه گرچه كوتاه نمايان شد، اما تمام گيتي را به بهشتي بي كران تبديل كرده بود.
اين مجموعه در قالب 26 قسمت 30 دقيقه اي ساخته مي شود و دومين سريالي است كه پس از ساخته داوود ميرباقري به زندگي اميرالمؤمنين علي(ع) مي پردازد.

 



نمايشگاه كتاب سيار در روستاهاي انديمشك

انديمشك- خبرنگار كيهان:
نمايشگاه كتاب سيار در 10 روستاي بخش مركزي و 43 روستاي بخش الوار گرمسيري برپا شد.
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي انديمشك با همكاري انتشارات مسجد جمكران و با همت معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نمايشگاه كتاب سيار را در 10 روستاي بخش مركزي و 43 روستاي بخش الوار گرمسيري برپا كرد.
اين نمايشگاه در اتوبوس در 53 روستا به حركت درمي آيد و حامل بيش از 1000 عنوان كتاب فرهنگي و مذهبي است كه با 40درصد تخفيف به فروش مي رسند.
طبق هماهنگي هاي اين اداره و انتشارات مذكور مجريان اين نمايشگاه درهر روستا يك بسته فرهنگي به ارزش 30 هزار تومان به كانون هاي فرهنگي هنري، مدارس و يا پايگاه هاي مقاومت بسيج اهدا مي كنند.
همچنين اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي انديمشك درهريك از روستاهاي مذكور يك رابط از ميان فعالان كانون هاي فرهنگي هنري و يا دهياران روستا جهت پيشبرد بهتر اين فعاليت مشخص كرده است.

 



سرود ويژه نيشابور ساخته شد

نيشابور-خبرنگاركيهان:
سرود ويژه نيشابور با سروده استاد خدابخش صفادل و آهنگ سازي استاد احمد بيان همزمان با روز ملي بزرگداشت عطار نيشابوري و حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي رونمايي شد.
غلامرضا سلامتي مسئول امور هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با اعلام مطلب فوق افزود: شهرستان نيشابور نخستين شهر خراسان رضوي است كه با اهتمام اهالي فرهنگ و هنر توانسته است سرود ويژه اين شهر را ساخته كه در كميته فني اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي مورد ارزيابي قرار گرفته و رتبه الف و عالي را به خود اختصاص داده و به عنوان اثر برگزيده مقام اول را از آن خود كرده است كه اين سرود ويژه توسط استاد خدابخش صفادل سروده شده و استاد احمد بيان آهنگ سازي آن را انجام داده است.
غلامرضا سلامتي گفت: اين سرود از يك مقدمه و سه قسمت تشكيل گرديده است كه در ابتداي مقدمه صداي زنگ هاي بيم آور آمده كه اشاره به تاريخ و سه تهاجم خانمان سوز و ويرانگري است كه در طول تاريخ، ابرشهر نيشابور شاهد آن بوده است.
وي اظهار داشت: صداي سازهاي كوبه اي و شيون زنان نمايانگر اين مصيبت ها مي باشد ولي نيشابور سرافراز بارها از دامن بينالود با شور و شكوه روييده و درد و زخم هاي پيشينيان را نيز بر دوش كشيده است.
سلامتي درخصوص قسمت هاي مختلف اين موسيقي عنوان داشت: مقام يا مد قسمت اول سرود نيشابور مينور مي باشد كه اشاراتي به همايون نيز شده است و قسمت دوم در شور و قسمت سوم در مد ماژور نوشته شده است.
وي خاطر نشان كرد: سرود ويژه نيشابور براي اركستر سمفونيك، گروه كر و دو خواننده تنور نوشته و اجرا شده است كه خوانندگان آن را دامون نورالدين و استاد احمد بيان برعهده دارند.

 



قصه هاي مازندراني نجواي شبانه كودكان ايراني مي شود

ساري-خبرنگار كيهان:
مدير كانون پرورش فكري مازندران گفت: به زودي سي دي قصه هاي مازندراني براي كودكان و نوجوانان كشور عرضه مي شود.
قاسم عزيززاده گرجي افزود: مازندران به عنوان قطب قصه گويي كشور شناخته شده است و داراي قصه گويان برجسته اي است كه مويد اين مساله، افتخارآفريني قصه گويان مازندراني در جشنواره هاي متعدد كشوري و بين المللي در زمينه قصه گويي است.
مدير كانون پرورش فكري مازندران با بيان اين كه جشنواره بين المللي قصه گويي رضوي در مهرماه امسال به مناسبت دهه كرامت در استان برگزار مي شود، گفت: يكي از افتخارات استان اين است كه به دليل ظرفيتهاي بالاي فرهنگي، دبيرخانه جشنواره بين المللي قصه گويي رضوي كشور به كانون پرورش فكري استان سپرده شده و مقدمات برگزاري اين جشنواره آغاز شده است.
وي خاطرنشان كرد: كانون پرورش فكري مازندران در جهت معرفي فرهنگ والاي مازندران و ارائه قصه هاي كهن اين استان با كمك قصه گويان ممتاز در حال توليد قصه هاي ممتاز براي كودكان ايراني است.
گرجي با بيان اينكه سعي مي شود كه اين قصه ها با بالاترين معيارها در حوزه محتوا، بيان و تصوير و صدا توليد شود، گفت: تا پايان خرداد امسال اولين نسخه از اين مجموعه رونمايي و عرضه مي شود.

 



سيستم جمع آوري زباله برازجان مكانيزه مي شود

برازجان- خبرنگار كيهان:
شهردار برازجان گفت: سيستم جمع آوري زباله اين شهر امسال مكانيزه مي شود.
مهندس حسين آبادي در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: همچنين امسال 7 دستگاه ميني بوس براي توسعه حمل و نقل روستايي به اين ناوگان افزوده مي شود و در صورت لزوم، به تعداد اتوبوس هاي سازمان اتوبوسراني برازجان افزوده خواهد شد.
وي گفت: شهرداري برازجان طرح ايجاد خط اتوبوس از نقاط مختلف شهر به ورزشگاه تختي اين شهر به ويژه حسين آباد و علي آباد را در دست بررسي دارد كه اين كار در سال جاري به اتمام مي رسد.
حسين آبادي در بخش ديگر از سخنان خود با بيان اينكه ظرفيت قبرستان بهشت سجاد برازجان تكميل شده است گفت: اكنون مشغول احداث آرامگاه جديدي در حوالي ورودي جاده شيراز به برازجان هستيم.
وي در پايان راه اندازي سه مجموعه بازي در بوستان هاي مادر، رضوان و آزادي، بهره برداري از 3جايگاه CNG، ساماندهي بازار روز و بهسازي معابر عمومي را از جمله اقدامات شهرداري برازجان ذكر كرد كه تاكنون صورت اجرايي به خود گرفته است.

 



به همت صندوق مهر امام رضا(ع) انجام شد
پرداخت بيش از 176 ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزايي در قائم شهر

قائم شهر- خبرنگاركيهان:
صندوق مهر امام رضا(ع) قائم شهر در راستاي سياست هاي حمايتي دولت از اشتغال، بيش از 176 ميليارد ريال تسهيلات به متقاضيان پرداخت كرده است.
فرماندار قائم شهر در خصوص فعاليت هاي اين صندوق در سال گذشته گفت: در اجراي سياست هاي حمايتي دولت در ايجاد اشتغال، صندوق مهر امام رضا(ع) شهرستان قائم شهر در سال 1389 به 1261 متقاضي طرح هاي اشتغالزايي بيش از 88 ميليارد و 950 ميليون ريال تسهيلات اعطا كرده است.
علي ميرفلك فرماندار قائم شهر با اعلام اين مطلب به خبرنگار ما گفت: تسهيلات اعطايي با حداقل سود 4درصدي در چهار بخش فعاليت هاي توليدي، توزيعي، خدماتي و خانگي هزينه و اشتغالزايي مي شود.
وي تعداد متقاضيان وام هاي اشتغالزايي سال گذشته در شهرستان قائم شهر را 2599 نفر اعلام كرد كه با ثبت نام در سامانه اينترنتي 261/1نفر واجدشرايط اخذ وام شناخته شدند و از صندوق مهررضا تسهيلات دريافت كردند.
فرماندار قائم شهر افزود: از آغاز فعاليت صندوق مهر امام رضا(ع) در دولت دهم تاكنون از مجموع شش هزار و 410متقاضي وام اشتغال تعداد دوهزار و 665نفر متقاضي واجدشرايط در شهرستان قائم شهر، 176 ميليارد و 649ميليون ريال وام اشتغالزايي دريافت كرده اند.

 



مديركل كتابخانه هاي عمومي مازندران: كتابخوان كردن مر دم، مأموريت جهادي كتابخانه هاي عمومي است

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل كتابخانه هاي عمومي مازندران گفت: كتابخوان كردن مردم ماموريت جهادي كتابخانه هاي عمومي است.
محمد اسماعيل امامزاده جهاد را تلاش ايثارگرانه و هدفمند در مسير اعتلاي عزت و شكوه جامعه اسلامي در ستيز و مقابله با دشمنان ذكر كرد و گفت: جهاد اقتصادي بهترين فرآيند را براي تحقق اهداف بلند نظام اسلامي و الگوسازي ايران اسلامي بوجود مي آورد، كه دميده شدن روح اخلاق و معنويت در فعاليت هاي اقتصادي، ديگر دستاورد سال جهاد اقتصادي خواهد بود.
وي اقتصاد دانش بنياد را از خصوصيات جامعه اسلامي دانست و افزود: نامگذاري امسال، فرصت استثنايي در اقتصادي كردن موفقيت هاي بي نظير علمي ايران اسلامي ظرف سالهاي اخير و ايجاد پيوند معنادار بين دانشگاه ها و مراكز علمي با مراكز توليدي و اقتصادي كشور، همچنين برخورد علمي با تجارت داخلي و خارجي است كه هوشمندي و بصيرت در فعاليت هاي اقتصادي از مشخصات و ويژگي هاي جهاد در اين عرصه است.
امامزاده برخورد عالمانه
پي بردن به عمق نامگذاري سال 90 را از سوي رهبر معظم انقلاب و پرهيز از افراط و تفريط را از عوامل اصلي كسب توفيق در تحقق جهاد اقتصادي توصيف كرد و خاطرنشان كرد: تقويت زيرساخت هاي فرهنگي بويژه گسترش فضا و منابع كتابخانه هاي عمومي، كه توليد علم و انديشه را فراگير مي سازد، از مهمترين اقدام در تضمين استمرار جهاد اقتصادي براي سالهاي متمادي پيش روي مي باشد.

 



استاندار البرز: ايجاد فاضلاب شهري در آساراي كرج حياتي است

كرج- خبرنگار كيهان:
ايجاد فاضلاب شهري در آساراي كرج باعث جلوگيري از آلودگي آب رودخانه كرج خواهد شد.
استاندار البرز با بيان اين مطلب اظهار داشت: حفظ حريم ها و نگهداري آب رودخانه و ايجاد فاضلاب در تمام مناطق باعث جلوگيري از آلودگي آب رودخانه و نفوذ فاضلاب شهري در آب رودخانه خواهد شد، چرا كه آب رودخانه كرج سرمايه اي ملي و منبع حياتي است و اين مسئله بايد در اولويت قرارگيرد.
عيسي فرهادي تصريح كرد: آب رودخانه كرج متعلق به مردم اين منطقه است و بايد كمك شود بسترهاي ايجاد اشتغال و سرمايه گذاري در منطقه مهيا شود و جوانان همراه با مسئولان شهر بتوانند در مسير توسعه و پيشرفت حركت كنند.
وي تأكيد كرد: وجود سرمايه گذاران در منطقه و سرمايه گذاري آنان نبايد به گونه اي باشد كه باعث از بين رفتن جاذبه ها، آلودگي آب رودخانه و نيز از بين رفتن حريم هاي قانوني مي شود.
استاندار البرز در بخش ديگر از سخنانش تأكيد كرد: گازرساني به اين شهر و روستاهاي آن از ديگر اولويت هايي است كه بايد هر چه زودتر در دستور كار مديران مربوطه قرار گيرد.
وي با اشاره به اينكه به دليل مشكلات فيزيكي منطقه و وجود كوه ها باعث شده است كه نتوان كارهاي عمراني بيشتري در اين شهر و منطقه صورت گيرد گفت: تا جايي كه امكانش بوده سعي شده است در روستاي رفع مشكلات مردم شهر آسارا حركت كنيم.

 



فارس در گردشگري مذهبي اول شد

شيراز- خبرنگاركيهان:
استان فارس در توسعه گردشگري مذهبي به عنوان استان برتر كشور معرفي شد.
معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس در اين خصوص گفت: فارس در حالي اين عنوان را كسب كرد كه در شاخص هاي متعدد تعيين شده داراي رتبه برتر در مقايسه با ديگر استان ها بود.
اصغر زارع پور اظهار داشت: استان فارس در ارائه خدمات اسكان، اطلاع رساني و تبليغات و تنوع در اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري جزو استان هاي برتر كشور محسوب شده است.
وي افزود: امسال در مراسم تجليل از فعالان ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي هر يك از استان هاي كشور در زمينه اي حائز رتبه شدند كه استان فارس به عنوان استان برتر در توسعه گردشگري مذهبي با ورود بيش از 9ميليون زائر به استان معرفي شد.
زارع پور گفت: در اين مراسم چهار شهرداري نيز رتبه برتر كشور را به خود اختصاص دادند كه شهرداري شيراز در زمينه ارائه خدمات و تسهيلات مطلوب به مسافران نوروزي رتبه برتر كشور را كسب كرد.

 



از نگاه دوربين
درخت زندگي شما چقدر مقاوم است؟

اين درخت كه ساليان متمادي به نماد زيبايي و مقاومت در برابر مشكلات و سختي هاي زندگي، در خيابان اصلي بابل جا خوش كرده است نه تنها براي شهروندان بابلي كه ممكن است هر روز آن را از نزديك مشاهده كنند بلكه براي هر انساني كه شاهد نمونه هايي از اين نوع در طبيعت باشد مي تواند حكايت از سالها استواري و مقاومت در برابر مشكلات و گرفتاري هاي احتمالي زندگي باشد كه با وزش بادها از پاي در نيامده و همچنان با نشاط به شهر و شهروندان نشاط و زندگي تزريق مي كند.
عكس از: علي كفايي مهر خبرنگاركيهان
در بابل

 



مجموعه تاريخي هتل آبعلي بازسازي مي شود

آبعلي- خبرنگار كيهان:
پيشنهاد نماينده مردم دماوند و فيروزكوه در مجلس شوراي اسلامي درباره بازسازي مجموعه تاريخي هتل آبعلي با استقبال رئيس بنياد مستضعفان روبه رو شد.
دكتر شاهرخ رامين در گفت وگو با خبرنگار كيهان اظهار داشت: در جريان ديدار با مهندس فروزنده پيشنهاد كردم مجموعه تاريخي هتل آبعلي با سرمايه گذاري بخش خصوصي به صورت مشاركتي با بنياد مستضعفان بازسازي و راه اندازي شود. وي افزود: اين پيشنهاد با استقبال مهندس فروزنده روبه رو و مقرر شد كه اين موضوع مورد بررسي قرار گيرد.
رامين گفت: ان شاءالله در سال جاري شاهد مرمت و بهره برداري از مجموعه تاريخي هتل آبعلي باشيم.
نماينده مردم دماوند و فيروزكوه در مجلس در پايان تصريح كرد: اميدوارم با بهره برداري از مجموعه تاريخي هتل آبعلي شاهد ايجاد اشتغال در اين شهر گردشگري باشيم.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14