(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه اول اردیبهشت 1390- شماره 19907

حديث دشت عشق
ليگ برتر وارد هفته سي و يكم شد جدال هاي 6 امتيازي قعرنشينان در غياب مدعيان
باشكست 3بريك مقابل بنيادكار ازبكستان پيروزي در آستانه حذف ازآسيا قرار گرفت
بهرامي سرمربي جديد تيم ملي كاراته
تغييرات در كميته داوران كفاشيان : كارها را عسگري انجام مي دهد تاج مسئوليت اجرايي ندارد
پلي آف ليگ برتر واليبال خودروسازان در يك قدمي فينال
تداوم صدرنشيني ذوب آهن و سقوط استقلال
پس لرزه هاي مسابقات وزنه برداري قهرماني آسيامرادي از اردوي تيم ملي خط خورد
وداع نفت تهران و گاز مازندران با ليگ كشتي
اخبار كوتاه از فوتبال



حديث دشت عشق

از نوشته سرباز شهيد «محمد جان كاوه»
امام را تنها نگذاريد
اكنون ما درموقعيتي واقع شديم كه اين اسلام عزيز مورد هجوم و تاخت و تاز قدرتها و نوكران آنها واقع شده و همه ما مي دانيم كه اين انقلاب به رهبري حسين زمان خميني كبير روزبه روز در حال رشد است و مي دانم كه اين تاخت و تازهاي دشمنان هدفي جز براي برگرداندن اين امت آزاده از مسير صراط مستقيم به مسيري كه در جهت منافعشان مي باشد، ندارند و از اين كه دست كثيف ابرقدرت ها از سر ايران عزيز كوتاه گرديده، در تلاش هستند كه بتوانند دوباره ايران را با تمام تجهيزات نظامي و غيرنظامي، مستقيم و غيرمستقيم از بين ببرند. ولي چه خيال هاي پوچ و احمقانه اي! آنها نمي دانند كه الله پشتيبان و ايمان تكيه گاه و امام هادي و رهنماي همه مسلمين جهان است، سفارش من به امت شهيدپرور اين است كه همچون مردم كوفه نباشند كه امام را تنها بگذارند. سرباز شهيد «محمد جان كاوه» سال 1345 متولد شد و در 29/5/1365 درمنطقه جنوب به شهادت رسيد.
ستاد كنگره شهداي كسليان سوادكوه

 



ليگ برتر وارد هفته سي و يكم شد جدال هاي 6 امتيازي قعرنشينان در غياب مدعيان

سي ويكمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باز هم در غياب تيم هاي مدعي و نمايندگان فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا آغاز مي شود، آنهم در شرايطي كه جدالي نزديك بين تيم هاي پايين جدولي وجود دارد و همه در تكاپوي بقا و ثبات هستند.
هفته سي و يكم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور از عصر جمعه با برگزاري پنج بازي در شهرهاي مختلف آغاز مي شود كه در زير اشاره اي به اين ديدارها مي شود.
مس كرمان- سايپاي البرز
اين دو تيم روز جمعه در شرايطي متفاوت با هم ديدار مي كنند. مس كه در ميانه بالاي جدول جاي دارد، سكوي ششم جدول رده بندي را نشانه رفته و براي رسيدن به اين هدف به دنبال شكست سايپاست. تيم مايلي كهن نيز با سكوي هفدهم جدول تنها سه امتياز فاصله دارد و خطر فانوس بدستي را احساس مي كند به همين خاطر تكاپو براي رسيدن به پيروزي از دغدغه هاي نارنجي پوشان در بازي روز جمعه باتيم مرفاوي است.
شهرداري تبريز- شاهين بوشهر
ميثاقيان كه تيم شهرداري تبريز را به ليگ برتر آورد در ميانه راه ناچار به وداع از اين تيم شد. او كمتر از چند ماه پس از جدايي از شهرداري باز هم به تبريز باز مي گردد اما اين بار به عنوان سرمربي تيم شاهين بوشهر و رقيب روز جمعه سرخپوشان تبريزي. اين بازي براي هر دو تيم قعرنشين جدول رده بندي از اهميت بالايي برخوردار است. اختلاف يك امتيازي دو تيم شاهين و شهرداري و رقابت نزديك آنها در جدول رده بندي بازي روز جمعه اين دو تيم را به مسابقه اي 6 امتيازي مبدل كرده است كه تيم برنده آن مي تواند تا حدود زيادي شانس بقاي خود در ليگ برتر را افزايش دهد.
پيكان قزوين- تراكتورسازي تبريز
پيكان با تمام وجود براي بقا در ليگ برتر مي جنگد و تراكتورسازي نيز رؤياي رسيدن به سهميه ليگ قهرمانان آسيا را در سر مي پروراند. با اين اوصاف نه پيكان از سه امتياز بازي جمعه مي گذرد نه تراكتورسازي!
استيل آذين تهران- راه آهن شهر ري
قعرنشين جدول رده بندي ليگ برتر با پشت سرگذاشتن يك هفته پرحاشيه روز جمعه بايد از راه آهن پذيرايي كند كه تشنه پيروزي است. تيم ياوري كه در اين مسابقه از كمبود بازيكن رنج مي برد بايد براي اعاده حيثيت و زنده ماندن شانس بقا به ميدان برود. با اين همه انگيزه آيا استيل آذين باز هم روي نوار ناكامي گام برمي دارد يا اينكه پس از چهار هفته پيروز مي شود؟ فعلاً كه اين تيم كانديداي اول سقوط به ليگ دسته اول است!
فولاد خوزستان- ملوان بندرانزلي
اين بازي دوئلي مستقيم براي رسيدن به سكوي ششم جدول رده بندي است. در هفته هاي اخير دو تيم فولاد خوزستان و ملوان بندرانزلي بصورت آسانسوري بين سكوهاي ششم و هفتم جدول جابجا شده اند و رقابتي نزديك براي رسيدن به پله ششم دارند. برنامه ديدارهاي هفته سي و يكم ليگ برتر به شرح زير است:
جمعه: 2/2/90
¤ مس كرمان- سايپاي البرز (ساعت 30:17)
¤ شهرداري تبريز- شاهين بوشهر (ساعت 18)
¤ پيكان قزوين- تراكتورسازي تبريز (ساعت 18)
¤ استيل آذين - راه آهن (ساعت18)
¤ فولاد خوزستان- ملوان بندرانزلي (ساعت 18)
شنبه: 3/2/90
¤ پاس همدان- ذوب آهن اصفهان (ساعت 16)
¤ استقلال تهران- صنعت نفت آبادان (ساعت 18)
يكشنبه: 4/2/90
¤ نفت تهران- پيروزي (ساعت 19)
دوشنبه: 5/2/90
¤ سپاهان اصفهان- صباي قم (ساعت 17)

 



باشكست 3بريك مقابل بنيادكار ازبكستان پيروزي در آستانه حذف ازآسيا قرار گرفت

تيم فوتبال پيروزي در هفته چهارم ليگ قهرمانان آسيا با ارائه نمايشي ضعيف برابر نماينده ازبكستان شكست خورد تا شانسش براي صعود كمتر از قبل شود.
روز دوم از هفته چهارم نهمين دوره رقابتهاي فوتبال ليگ قهرمانان آسيا از ساعت 30:17 دقيقه ديروز بين دو تيم پيروزي ايران و بنيادكار ازبكستان در ورزشگاه آزادي تهران پيگيري شد كه در پايان نماينده ازبكستان با برتري 3 بر يك به صعود اميدوار شد. در اين ديدار كه به قضاوت «طارق احمد علي» از عراق و در حضور نزديك به 20 هزار تماشاگر برگزار شد، دو تيم نيمه اول را بدون گل به رختكن رفتند اما در نيمه دوم اين تيم ازبكستاني بود كه دو بار به گل رسيد. اين تيم در دقيقه 60 توسط رجب اف به گل نخست رسيد و 9 دقيقه بعد عليرضا محمد كه دقايقي از حضورش در زمين گذشته بود روي مهاجم بنيادكار مرتكب خطاي پنالتي شد كه علاوه بر اخراج خودش يك گل به حريف هديه كرد. «كريم اف» در دقيقه 71 گل دوم بنيادكار را به ثمر رساند.
در دقايق باقي مانده پيروزي حملات جسته و گريخته اي را روي دروازه حريف پي ريزي كرد و هر چند 10 نفره كاري از پيش نبرد اما در دقيقه 87 روي اشتباه خط دفاعي و دروازه بان بنياد كار توسط اشپيتيم آرفي يكي از گل هاي خورده را جبران كرد. در دقايق وقت اضافه در حالي كه پيروزي يك موقعيت عالي گلزني را از دست داد در ضد حمله «ويكتور كارپنكف» گل سوم را در دقيقه 4+90 به ثمر رساند. شاگردان علي دايي كه قبل از اين بازي تنها 2 امتياز داشتند و اميدوار بودند كه با يك پيروزي خانگي تيم دوم جدول رده بندي شوند با اين شكست همچنان دو امتيازي باقي ماندند و بنيادكار با 5 امتياز بعد از الاتحاد 9 امتيازي از شانس زيادي براي صعود برخوردار شد.

 



بهرامي سرمربي جديد تيم ملي كاراته

فدراسيون كاراته با انتخاب يك عضو پيشين تيم ملي كاراته معادلات بازگشت دباغيان و ساير گزينه هاي پيشنهادي را بر هم زد.
مرحله دوم اردوي آماده سازي تيم ملي كاراته از صبح ديروز در مجموعه ورزشي آغاز مي شود و سيدعباس احمد پناهي قبل از شروع تمرينات، محمد بهرامي را به عنوان سرمربي تيم ملي به اردونشينان معرفي كرد. اين انتخاب در حالي انجام شد كه خبرهاي رسيده از فدراسيون كاراته طي روزهاي گذشته از حضور دوباره غلامرضا دباغيان در راس تيم هاي ملي حكايت داشت. هرچند هنوز مشخص نيست چرا مسعود رهنما كه در روزهاي پاياني سال از سوي مسئولان فدراسيون به عنوان سرمربي نام برده مي شد، كنار گذاشته شد.

 



تغييرات در كميته داوران كفاشيان : كارها را عسگري انجام مي دهد تاج مسئوليت اجرايي ندارد

علي كفاشيان مي گويد اميدوار است با انتخاب تاج به عنوان رئيس كميته داوران مشكلات اين كميته حل شود.
رئيس فدراسيون فوتبال درباره موضوعات مختلفي از جمله انتخاب تاج به عنوان رئيس كميته داوران فدراسيون، تصويب برنامه هاي كي روش در فدراسيون فوتبال، آخرين وضعيت انتخاب سرمربي تيم اميد و آراي كميته انضباطي درباره بازي پيروزي و استيل آذين صحبت كرده كه متن آن در زير مي آيد:
¤ در نشستي كه سه شنبه شب گذشته داشتيم با راي اعضاي هيئت رئيسه تاج به عنوان رئيس كميته داوران و عسگري هم به عنوان نايب رئيس اين كميته انتخاب شد. تاج مسئوليت اجرايي در اين كميته ندارد و اين عسگري است كه امور مربوط به كميته داوران را انجام مي دهد و تاج نيز در بخش سياستگذاري و نظارت فعاليت مي كند.
اميدواريم كه مشكلات مربوط به اين كميته حل شود.
¤ برنامه كي روش را هم كه برنامه اي طولاني بود در جلسه خوانديم و مورد تاييد و تصويب اعضاي هيئت رئيسه قرار گرفت. همچنين كي روش در حال مذاكره با آناليزور منچستر يونايتد است و منتظريم ببينيم نتيجه آن چه مي شود.
¤ شرايط تيم اميد حساس است و فكر مي كنم ظرف چند روز آينده درباره انتخاب سرمربي تيم اميد به نتيجه برسيم.
به هر حال ما در حال بررسي بيشتر گزينه ها هستيم و نمي خواهيم با عجله تصميم بگيريم.
¤ احكام كميته انضباطي درباره اتفاق هاي بازي پيروزي و استيل آذين طبق آيين نامه و مقرراتي كه داريم صادر شده و كميته انضباطي نمي توانسته از آن قوانين فراتر رود. البته يكسري تخلفات ديگر صورت گرفته بود كه كميته انضباطي مجددا آن ها را بررسي مي كند. به هر حال اين راي اوليه بود.

 



پلي آف ليگ برتر واليبال خودروسازان در يك قدمي فينال

تيم هاي واليبال پيكان و سايپا با پيروزي برابر باريج اسانس كاشان و كاله آمل در يك قدمي فينال قرار گرفتند .
مرحله پلي آف ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران عصر ديروز با برگزاري ديدار پيكان و باريج اسانس كاشان در خانه واليبال آغاز شد كه طي آن پيكاني ها موفق شدند با نتيجه 3 بر 2 حريف خود را با شكست بدرقه كنند و در يك قدمي ديدار پاياني قرار بگيرند .
در ديگر ديدار اين مرحله كه بين تيم هاي سايپا و كاله در كرج برگزار شد، سايپا توانست با نتيجه 3 بر يك حريف خود را با شكست بدرقه كند.

 



تداوم صدرنشيني ذوب آهن و سقوط استقلال

چهارمين هفته از مرحله گروهي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا با تداوم صدرنشيني تيم ذوب آهن در گروه D و سقوط استقلال به رده سوم گروه B پيگيري شد.
در نخستين روز از هفته چهارم ليگ قهرمانان ذوب آهن با نتيجه يك بر صفر مقابل الريان قطر به برتري رسيد تا در آستانه صعود به مرحله دوم ليگ قهرمانان آسيا قرار گيرد. اين تيم براي راهيابي به مرحله يك هشتم نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا تنها به يك امتياز از دو ديدار پيش رو مقابل الامارات امارات و الشباب عربستان نياز دارد و اگر در يكي از اين دو بازي به پيروزي برسد به عنوان صدرنشين گروه D به جمع 16 تيم برتر مسابقات صعود مي كند.
استقلال تهران ديگر نماينده كشورمان در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا دور برگشت از مرحله گروهي اين رقابت ها را با شكست برابر پاختاكور ازبكستان، جوانترين تيم حاضر در مسابقات آغاز كرد. استقلال با اين شكست چهار امتيازي ماند و به رده سوم جدول گروه B رقابت هاي ليگ قهرمانان سقوط كرد. آبي پوشان براي راهيابي به مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا بايد در دو ديدار آينده خود مقابل السد قطر و النصر عربستان كه اولي در دوحه قطر و دومي در تهران برگزار مي شود به 6 امتياز برسند در غير اين صورت وداعي زودهنگام با مسابقات خواهند داشت.

 



پس لرزه هاي مسابقات وزنه برداري قهرماني آسيامرادي از اردوي تيم ملي خط خورد

ملي پوش دسته 85 كيلوگرم وزنه برداري كشورمان با تصميم كادر فني از ادامه حضور در اردو محروم شد.
سهراب مرادي كه در مسابقات قهرماني آسيا در سال 2009 به مدال طلا رسيده بود، در جريان چهل ودومين دوره مسابقات وزنه برداري قهرماني آسيا كه هفته گذشته در چين برگزار شد عملكرد قابل قبولي نداشت و با ثبت ركوردهاي 157 كيلوگرم در يك ضرب و 180 كيلوگرم در دوضرب، در ميان 7 وزنه بردار شركت كننده در مكان ششم ايستاد . البته موردي كه باعث شد او از اردوي تيم ملي خط بخورد اين ركوردهاي پايين نبود. كوروش باقري سرمربي تيم ملي درباره اين تصميم خود گفت: متاسفانه سهراب مرادي نتوانست خودش را با شرايط حاكم بر اردوي تيم ملي وزنه برداري تطبيق دهد و به همين خاطر هم از جمع اردونشينان خارج شد. او اگر مي خواهد دوباره به اردو برگردد بايد خودش را با شرايط اردويي وفق دهد و تابع مقررات حاكم بر اردو باشد.

 



وداع نفت تهران و گاز مازندران با ليگ كشتي

با توجه به قانون مصوب وزارت نفت تيم هاي پرسابقه نفت تهران و گازمازندران با ليگ كشتي وداع كردند.
نفت پرسابقه ترين و پرافتخارترين تيم ليگ كشتي آزاد است كه از ابتداي برگزاري اين مسابقات در تمامي هشت دوره اين مسابقات شركت داشته است و آخرين بار سال گذشته در اين مسابقات به مقام نايب قهرماني رسيد.
گاز نيز چندسالي است با تلاشهاي يزداني خرم رئيس فدراسيون كشتي به عنوان يك تيم مازندراني در ليگ كشتي حاضر شده است و در مدت چند سال حضور در اين رقابتها هميشه برروي سكوي قهرماني قرار گرفته است.
با توجه به قانون مصوب وزارت نفت شركتهاي تابعه اين وزارتخانه حق سرمايه گذاري در ورزش حرفه اي را ندارند و به اين ترتيب پرونده حضور اين دو تيم با سابقه در ليگ كشتي بسته شد. كنار رفتن اين دو تيم از ليگ كشتي ضربه سختي به اين رقابتها خواهد بود و بسياري از كشتي گيران اميدوارند تا مسئولان در اين قانون تجديد نظر كنند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

آقاي گل آسيا بازداشت شد
كميته تحقيق ورزشي در بحرين 150 ورزشكار اين كشور را به اتهام مشاركت در تظاهرات روزهاي اخير در ليست بازداشت قرار داد. اين كميته چندي پيش به دستور شيخ ناصر بن حمد آل خليفه رئيس شوراي عالي جوانان و ورزش و رئيس كميته المپيك بحرين تشكيل شد و اخيرا با برگزاري نشست هاي متوالي، اقدامات برخي ورزشكاران را در روزهاي گذشته رصد كرد. از جمله سرشناس ترين ورزشكاران بازداشت شده مي توان به نام علاء هبيل (آقاي گل آسيا در سال 2001)، محمد سيد عدنان و محمد هبيل به همراه ورزشكاراني از رشته هاي بسكتبال، واليبال و هندبال اشاره كرد.
ارسال بمب براي رئيس باشگاه در بسته پستي
نيل لنون رئيس باشگاه سلتيك گلاسكو كه يك وكيل و يك سياستمدار است يك بسته پستي حاوي مواد انفجاري دريافت كرد.به گزارش ايسنا پليس اسكاتلند اعلام كرد كه ابتدا گمان مي رفته اين كار يك شوخي بوده اما پس از بررسي هاي بيشتر مشخص شد كه بمب واقعي بوده و مي توانسته آسيب زيادي وارد كند. اين آخرين حلقه از اعمال خرابكارانه عليه باشگاه سلتيك بوده است. پيش از اين هم بسته اي حاوي فشنگ و گلوله براي رئيس باشگاه و دو تن از بازيكنان تيم سلتيك ارسال شده بود.
عزل آقاي سرپرست در روزهايي كه ايران نبود!
حسين عسگري در شرايطي صندلي رياست كميته داوران فدراسيون فوتبال را تحويل مهدي تاج داد كه در سفر خارج از كشور بود و نمي دانست كه قرار است در جلسه هيات رئيسه فدراسيون مقدمات كنار گذاشتن وي فراهم شود. عسگري چند ماه قبل به عنوان سرپرست كميته داوران معرفي شد تا اينكه سرانجام از ميان يكي از اعضاي هيات رئيسه، رئيس جديد اين كميته معرفي شد. عسگري كه براي تدريس قوانين داوري در يكي از كشورهاي آسيايي است تا چند روز ديگر به تهران بازمي گردد.
هافبك استقلال اخراج شد
فيليپ آلوز دسوزا بازيكن برزيلي تيم فوتبال استقلال تهران ديگر حق همراهي اين تيم را ندارد. پرويز مظلومي سرمربي استقلال تهران به هنگام بازگشت آبي پوشان از تاشكند به تهران اعلام كرد كه دسوزا ديگر حق همراهي استقلال را ندارد. دليل اخراج دسوزا مشخص نشد، اما اين بازيكن از چندي پيش خواستار دريافت رضايتنامه و جدايي از استقلال شده بود.
واكنش فدراسيون فوتبال به تصميم تيم هاي عربستاني
سرپرست امور بين الملل فدراسيون فوتبال در واكنش به تصميم تيم هاي عربستاني مبني بر حضور 18 ساعته تيم هاي آسيايي اين كشور در ايران گفت: ما هنوز از اين تصميم عربستاني ها كه مي خواهند 18 ساعت در ايران بمانند اطلاعي نداريم. اما اگر چنين اتفاقي بيافتد به نظر من هيچ توهيني نيست و به خود عربستاني ها ارتباط دارد. فرودگاههاي ما هم توانايي پذيرايي از حضور كوتاه مدت تيم هاي عربستاني را دارند. اما باز هم تاكيد مي كنم كه اين اتفاق به خود عربستاني ها ارتباط دارد. گرچه به نظر من تماشاگران ما بايد مواظب حركات حساب شده برخي از تيم هاي عربي باشند و تحريك نشوند.
گزينه هاي فدراسيون فوتبال براي تيم فوتبال اميد
فدراسيون فوتبال كشورمان با هدف انتخاب گزينه مناسب براي هدايت تيم فوتبال اميد كشورمان گروهي از مربيان واجد شرايط را به كارلوس كي روش معرفي كرد. در همين رابطه تعدادي از مربيان واجد شرايط كه سابقه فعاليت در تيم هاي پايه فوتبال كشورمان را داشته اند به سرمربي پرتغالي تيم ملي معرفي كرده ايم تا از ميان آنها گزينه مناسب را انتخاب كنند و در گزينش سرمربي تيم اميد با ما همراهي داشته باشند.علي اصغر مدير روستا، عليرضا منصوريان، حميد عليدوستي و فلمينگ (مربي تيم هاي پايه مس كرمان) از مربياني هستند كه فدراسيون فوتبال به سرمربي تيم ملي معرفي كرده است تا كارنامه آنها توسط اين مربي پرتغالي بررسي شود.
اعتراض باشگاه پيروزي به راي كميته انضباطي
باشگاه پيروزي به منظور اعتراض به محروميت دو ماهه عليرضا نورمحمدي شكوائيه اي را تنظيم كرده و به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال ارسال خواهد كرد. قرار است در جلسه هفته آينده كميته انضباطي، شكوائيه سرخپوشان بررسي شود. پيش از اين كميته انضباطي اعلام كرده بود نورمحمدي دو ماه از همراهي تيم پيروزي محروم شده است.
ردپاي خاندان سلطنتي امارات در اسپانيا
يكي از تيم هاي لاليگا از اين پس با نام تيم دوبي در رقابت ها شركت مي كند. گروه سلطنتي امارات كه به عنوان شاخه سرمايه گذاري اقتصادي خانواده سلطنتي دوبي فعاليت مي كند، يكي از باشگاه هاي لاليگا را خريداري كرده و برند جديد اين باشگاه روز پنج شنبه رونمايي خواهد شد. بر اساس گزارشهاي غيررسمي باشگاه ساراگوسا توسط اين گروه سلطنتي خريداري شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14