(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390- شماره 19912

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با 149 راي موافق نمايندگان كليات لايحه بودجه 90 تصويب شد
باقري لنكراني: مردم سالاري ديني برخلاف نظام هاي غربي بن بست ندارد
فرزند شهيد برونسي خبر داد تشييع پيكر شهيد برونسي در روز پنج شنبه
براساس سندي از ويكي ليكس فاش شد بي بي سي رسانه القاعده است
شيخ عطار خبر داد افزايش تجارت ايران با آلمان علي رغم فشار لابي صهيونيستي و آمريكايي
با صدور بيانيه اي صورت گرفت اعلام آمادگي سازمان بسيج كارگري براي تحقق جهاد اقتصادي
سردار آسودي: دشمن با مستندسازي دروغين به دنبال هجمه هاي هدفمند عليه سپاه است
رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس: علما ، عمره رفتن را منع كنند
همايش بزرگ استكبار ستيزي در صحراي طبس برگزار شد
فرياد اعتراض دانش آموزان ايراني مقابل دفتر سازمان ملل
دانايي فر: وزير خارجه هفته آينده به عراق مي رود



با 149 راي موافق نمايندگان كليات لايحه بودجه 90 تصويب شد

اهالي بهارستان ديروز پس از شنيدن نظرات موافقين و مخالفين، كليات بودجه امسال را تصويب كردند.
انتظارها ديروز بالاخره به سر آمد و صحن علني سه شنبه، پذيراي لايحه بودجه امسال شد. اهالي خانه ملت روز گذشته، بررسي لايحه بودجه را آغاز كردند و بحث و اظهارنظر در رابطه با كليات اين لايحه را در دستور كار قرار دادند. نخستين جلسه بررسي كليات البته صبح ديروز آغاز شد و تا ساعت 12 و 30 دقيقه ادامه داشت كه با 2 ساعت اعلام تنفس، جلسه بعدازظهر هم از ساعت 14 و 30 دقيقه كار خود را آغاز كرد.
در ابتدا اما محمدمهدي مفتح سخنگوي كميسيون تلفيق گزارشي از كليات لايحه بودجه ارائه كرد.
وي با تاكيد بر اينكه در بررسي اين لايحه گزارش كميسيونهاي تخصصي طي جلسات متعدد با حضور نمايندگان ديوان محاسبات و مركز پژوهشهاي مجلس و دولت مورد بحث و بررسي قرار گرفته و در تاريخ چهارم ارديبهشت ماه اصلاحات نهايي شده است اظهار داشت: كميسيون تلفيق با 42جلسه و 150 ساعت وقت فشرده رسيدگي نهايي به گزارش هاي كميسيون تخصصي انجام داده است.
مفتح گفت: عمده ترين جهت گيري هاي كميسيون تلفيق در وهله اول مربوط به اين موضوع بوده است كه بودجه سال 90 اولين بودجه برنامه پنجم است لذا توجه به احكام برنامه و تحقق اهداف آن و سياست هاي كلي مقام معظم رهبري در آن لحاظ شده و همچنين در تصويب موارد بودجه نيل به اهداف چشم انداز 1404 نيز در نظر گرفته شده است.
وي افزود: استمرار فعاليت هاي اجرايي و در نظر گرفتن اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها، اجراي قانون اصل 44 توجه به بخش خصوصي و تعاوني، مساعدت به اهداف دولت در جهت اشتغال، احداث مسكن و رونق اين بخش، اجراي پروژه هاي عمراني، فعاليت هاي محروميت زدايي، توجه به صادرات غيرنفتي، بهبود فضاي كسب و كار، توسعه بيمه اجتماعي، توجه به كشاورزي و سلامت اجتماعي در جاي جاي برنامه بودجه و در بندهاي الحاقي آن مشاهده مي شود.
سخنگوي كميسيون تلفيق گفت: شفاف شدن رابطه دولت و نفت و انضباط مالي اين رابطه كه همه ساله مورد توجه بوده است امسال هم در بند 12 مورد توجه ويژه قرار گرفته است و همچنين توجه ويژه به حوزه هاي صنعت نفت، گاز و پتروشيمي، صنايع بالادستي و پايين دستي در كميسيون تلفيق شده است.
غلامرضا مصباحي مقدم هم به عنوان اولين موافق كليات عنوان كرد: يكي از مزاياي بودجه اين است كه با تدابير توسعه اي برنامه پنجم توسعه در قياس با سال هاي قبل همخواني بيشتري دارد.
وي تصريح كرد: در بودجه سال جاري از تخصيص بودجه هاي بي حساب و كتاب براي نهادهاي غيرمرتبط با فرآيند توسعه كشور از جمله شوراي عالي ايرانيان جلوگيري و بودجه پيشنهادي براي اين بحث صددرصد حذف شد.
وي تاكيد كرد: دستگاه قضايي براي نوسازي اماكن، زندانها و استخدام 5 هزار قاضي نيازمند بودجه قابل توجهي بود كه براي بهبود فضاي دستگاه قضايي با مقتضيات اين سازمان نيز موافقت شد.
مصباحي مقدم با اشاره به اينكه با تخصيص حداقل 20 درصد از درآمدهاي نفتي براي تقويت صندوق ملي موافقت شد خاطر نشان كرد: براي توسعه متروي تهران و متروي ديگر كلان شهرهاي كشور نيز طي جلسات كميسيون تلفيق مباحث مطرح و اعتبارات لازم تخصيص يافت.
هر سال دريغ از پارسال
احمد توكلي اما ديروز به عنوان اولين مخالف كليات بودجه، سخنراني كرد و خطاب به نمايندگان گفت: هر سال دريغ از پارسال، امسال نيز لايحه بودجه در هم ريخته تر از قبل، از اختيارات قوه مقننه مي كاهد و براي اقتصاد كشور زيان آور است.
توكلي با بيان اينكه برخي از طرح هاي ذكر شده در بودجه توجيه لازم را ندارند، گفت: دولت اين طرح ها را در لايحه آورده و برخي نمايندگان نيز به رغم غيرقانوني بودن و زيان آور بودن آنها، به دليل اينكه اين طرح ها در حوزه انتخابي آنها واقع شده با اجراي آن موافقت مي كنند.
وي با اشاره به اتكاي لايحه بودجه 90 به درآمدهاي نفتي بيش از حد قابل قبول، گفت: به جز 20 درصد از درآمدهاي نفتي كه در قالب صندوق توسعه ملي هزينه خواهند شد، حدود 80 ميليارد دلار باقي مانده خرج خواهد شد.
وي توضيح داد: طبق قانون هدفمندي يارانه ها بايد 50 درصد درآمد حاصل از اين طرح، صرف پرداخت يارانه نقدي شود و 30 درصد به بخش كشاورزي اختصاص يابد كه از اين 30 درصد فقط يك هشتم تخصيص يافته است.
به گفته وي درآمد قابل كسب از محل هدفمندي يارانه ها در سال جاري 62 هزار ميليارد تومان پيش بيني شده كه براي تحقق اين رقم، قيمت انرژي بايد 5/2 برابر شود، اين در حالي است كه با توجه به قيمت هاي فعلي و در صورت ادامه اين روند تنها 30 تا 32 هزار ميليارد تومان درآمد حاصل خواهد شد.
وي تصريح كرد: حداقل 37 هزار ميليارد تومان بابت پرداخت يارانه نقدي موردنياز است كه اين وضعيت ركود ناشي از بيماري هلندي فعاليت هاي عمراني را افزايش خواهد داد.
اين مخالف لايحه بودجه 90 با بيان اين كه دولت بر آزادسازي قيمت انرژي تاكيد دارد، گفت: اين در حالي است كه قيمت 22 قلم كالا در كنترل دولت است كه اين موضوع بلاي جان توليد خواهد بود.
محمدرضا خباز هم دومين مخالف كليات بود كه در مورد اعتبارات هدفمند كردن يارانه ها گفت: مجلس قبلا پافشاري مي كرد كه هدفمند كردن يارانه ها طي 5 سال انجام شود و هر سال 20 هزار ميليارد تومان از يارانه ها آزاد شود در حالي كه سال گذشته 40 هزار ميليارد تومان مصوب شد اما امسال در بودجه اين رقم 62 هزار ميليارد تومان ديده شده است كه نه تنها هدف اصلي را محقق نمي كند بلكه فشار مضاعفي را ايجاد خواهد كرد.
خباز گفت: با آزادسازي 40 هزار ميليارد تومان از يارانه ها شاهد افزايش قيمت نهاده ها بوديم به ويژه در بخش كشاورزي موجب 20 برابر شدن قيمت فيش هاي برق و پرداخت 5 برابري و 10 برابري هزينه گاز از سوي توليدكنندگان شد كه با اين وضع پيش بيني مي شود در كشت بهاره امسال چاه هاي كشاورزي فعاليت خود را از دست خواهد داد.
خباز افزود: بودجه 62 هزار ميليارد تومان براي هدفمندي يارانه ها به معني افزايش 3 برابري فشار به توليدكنندگان است اگر دولت عجله اي براي اجراي هر چه سريعتر هدفمندي يارانه ها دارد اما مجلس بايد همان سير منطقي و 5 ساله خود را ادامه دهد.
رابطه مالي دولت و نفت شفاف تر شد
حسن كامران نماينده مردم اصفهان نيز در پاسخ به ايراد خباز گفت: ايشان معتقد هستند كه چرا ارز را در اين بودجه اضافه كرديم كه بايد بگويم من موافق با اين هزينه هستم زيرا كه نيازمند پاسخگويي به تعهدات دفاعي هستيم به همين دليل اين بودجه در اينجا ديده شده است.
كامران اظهار كرد: صحن علني مجلس جاي اگر و اما نيست و من پيشنهاد مي دهم كه به صورت شفاف صحبت كنيم و اگر ايرادي هم نسبت به لايحه بودجه مي گيريم به صورت شفاف بيان كنيم.
وي با اشاره به رابطه مالي دولت و نفت گفت: در اين لايحه آمده است دولت پول نفت را بايد در خزانه واريز كرده تا آن را براي احداث پالايشگاه هاي جديد و ميادين مشترك استفاده كند كه اين موضوع موجب شده تا رابطه مالي دولت و نفت شفاف تر از گذشته باشد.
اسدالله عباسي هم به عنوان يكي از موافقين كليات بودجه سال 90 گفت: دوستاني كه مخالف بودجه سال 90 هستند بايد از احساسات بپرهيزند و به اصل مطلب كه همانا بررسي كميسيون تلفيق است بپردازند.
وي ادامه داد: اگر به قانون برنامه استناد مي شود بايد آمار و ارقام درست باشد و مطالبي گفته نشود كه با مطالبي كه با كليات بودجه است مغايرت داشته باشد.
سيدناصر موسوي لارگاني نيز موافق بعدي كليات بودجه سال 90 بود كه اظهار داشت: همزماني آغاز بودجه 90 به عنوان هفتمين بودجه سند چشم انداز و تقارن آن با سال اول برنامه پنجم موجب شده تا اهميت توجه به قانون پنجم دوچندان شود و نحوه انطباق آن با اين برنامه مورد توجه قرار گيرد.
وي افزود: با توجه به اجرايي شدن قانون هدفمند شدن يارانه ها دقت همه جانبه در فرآيند تصويب بودجه شده است تا اثرات منفي اين طرح مثل رشد تورم به حداقل برسد.
نماينده مردم فلاورجان گفت: بودجه 90 يك بودجه انبساطي است و از انبساطي بودن آن مخالفين به عنوان ايراد ياد مي كنند اما بايد توجه داشته باشيم كه انبساط تورم زا نيست و با دقت در تصويب و نظارت در اجرا موجب رشد ظرفيت هاي اقتصادي كشور مي شود.
وي افزود: اگر بودجه با ظرفيت هاي موجود و سندهاي بالادستي متناسب باشد و منابع در جاي مناسب و با اولويت بندي قرار گيرد نه تنها تورم نخواهيم داشت بلكه با رونق و رشد اقتصادي و كاهش تورم مواجه خواهيم شد.
حجيم بودن
مهمترين مشكل بودجه است
عليرضا محجوب، اما حجيم بودن لايحه بودجه 90 را از ايرادات اين بودجه عنوان كرد و پرسيد اين بودجه حجيم چطور قابل عملياتي كردن خواهد بود؟
به گفته وي، از سال 79 تاكنون نسبت بودجه به توليد ناخالص داخلي كه بايد 30درصد باشد از 70 به سمت 90 درصد شيب پيدا كرده است.
وي تصريح كرد: بودجه 521 هزار ميليارد توماني امسال در حالي تنظيم شده كه رشد توليد ناخالص داخلي بيش از 8 درصد پيش بيني نشده و چطور ممكن است 40 درصد به بودجه اضافه شود و بگوييم كه تورم ايجاد نخواهد شد.
محجوب تأكيد كرد: مهمترين اشكال بودجه 90 و بودجه سال هاي 79 به بعد حجيم بودن آن است كه تورم زا خواهد بود.
امين شعباني عضو كميسيون عمراني مجلس هم مخالف بعدي بود كه گفت: در سال 90 با افزايش اعتبار در بودجه انتظار عدم تحقق درآمدها همانند سال 89 را شاهد خواهيم بود.
وي افزود: با اينكه تنها 20درصد درآمدهاي پيش بيني شده شركت ها در بودجه سال 89 تحقق يافته اما همچنان در بودجه 90 نيز شاهد افزايش چند برابري درآمدها هستيم.
نماينده مردم سنندج در مجلس افزود: طبق برنامه چهارم و پنجم توسعه قرار بود سهم نفت در درآمدها و تامين هزينه هاي جاري كم شود اما اين در حالي است كه سهم نفت در تامين هزينه هاي جاري در سال 89، 43هزار ميليارد تومان و در سال 90 با افزايش 33درصدي به 57ميليارد تومان رسيده است.
اميدوار رضايي نيز از افزايش بودجه عمراني مناطق محروم را در اين لايحه خبر داد و گفت: 2درصد از درآمدهاي نفتي صرف بازسازي مناطق محروم و نفت خيز مي شود.
هادي قوامي كه به عنوان موافق در بررسي كليات بودجه سال 90 در صحن مجلس سخن مي گفت با بيان اينكه سند بودجه مهمترين سند مالي سالانه كشور است كه مجلس وقت زيادي را صرف بررسي و تصويب آن مي كند، گفت: مهمترين ويژگي لايحه بودجه تبعيت كمي و كيفي آن از اهداف برنامه پنجم است و تأخير در ارائه لايحه بودجه توسط دولت نيز به دليل هماهنگ شدن اين لايحه با قانون برنامه پنجم بوده است.
با اين همه سيداحمد لطفي به عنوان مخالف اين لايحه عقيده داشت كه در چند استان بودجه 66درصد رشد و در برخي ديگر 11درصد كاهش داشته است كه اين موضوع باعث بهم ريختگي توازن اعتبارات در استان ها است.
در نهايت روز گذشته كليات لايحه بودجه سال 1390 پس از اظهارنظر سخنگوي كميسيون تلفيق، 10 موافق و مخالف و همچنين صحبت هاي نماينده دولت، به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد.
مجلسي ها با 149راي موافق، 61 راي مخالف، 9 راي ممتنع از مجموع 225 نماينده حاضر، كليات بودجه امسال را تصويب كردند.

 



باقري لنكراني: مردم سالاري ديني برخلاف نظام هاي غربي بن بست ندارد

عضوكابينه در دولت نهم با اشاره به هوچي گري هاي رسانه هاي ضدانقلاب و القاي مضحك حاكميت دوگانه در ايران تصريح كرد كه در نظام مردم سالاري ديني به دليل محوريت ولي فقيه بن بستي وجود ندارد.
كامران باقري لنكراني با بيان اينكه امروز مسايل اجرايي كشور طبيعتا داراي فراز و نشيب هايي است، اظهار داشت: آنهايي كه دلشان براي انقلاب مي تپد تلاش مي كنند اين فراز و نشيب ها باعث اختلاف و جدايي نشود و برعكس دشمنان سعي دارند كه از هر اختلاف و فراز و نشيبي سوءاستفاده كرده و مسير وحدت آفرين انقلاب را مخدوش كنند كه وقايع اخير نيز از اين قاعده كلي مستثني نيست.
وي در گفت وگو با فارس با اشاره به اينكه در چند روز اخير بيش از همه دشمنان انقلاب تلاش كردند از اتفاقات و شايعات براي القاي نوعي ناكارآمدي يا احيانا اختلاف نظر در درون نظام سوءاستفاده كنند، تاكيد كرد: مهمترين چيزي كه بايد بدان توجه كنيم اين است كه نظام ما يك نظام ولايي است و مشروعيتش به ولايت فقيه است و اين موضوع نقش اساسي و زيربنايي در همه اركان نظام دارد.
وي درباره برخي هوچي گري هاي رسانه هاي بيگانه در ماجراهاي اخير و القاي مضحك «حاكميت دوگانه» در ايران خاطرنشان كرد: احتمالا اين رسانه ها از ولايت فقيه و نقش مهم آن و ابعادش غافل هستند؛ ولي فقيه حافظ آرمان ها و ارزش ها و جهت گيري هاي كلي نظام است و وقتي بين قواي مختلف اختلاف نظر هست رسيدگي كرده و جلوي ناكارآمدي ها را مي گيرد.
وزير سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به اينكه نقش ولي فقيه در نظام مردمسالاري ديني هم محافظتي و هم تضمين كننده جهت گيري الهي و هم راهگشايي و تضمين كارآمدي است كه اختلاف نظرها منجر به ناكارآمدي نشود، اظهار داشت: نظام مردمسالاري ما برخلاف نظام هاي ديگر بن بست ندارد.
باقري لنكراني در همين زمينه به مثالي از ناكارآمدي و بن بست در نظام دموكراسي غربي موجود در آمريكا اشاره كرد و گفت: چند وقت پيش در دموكراسي آمريكايي به دليل اختلاف نظري كه بين كنگره و رئيس جمهورشان به وجود آمد، اعلام كردند دولت تعطيل خواهد شد و تنها با عوارض جدي كه منجر به فجايع اقتصادي در آمريكا مي شود اين عدم تعطيلي دولت محقق نشد.
وي افزود: اين قبيل بن بست ها در اكثر كشورها رخ مي دهد اما نظام ما با محوريت ولي فقيه با اين بن بست ها روبرو نيست و اين بن بست ها به راحتي قابل حل و رفع است.
بعد از ماجراي استعفاي وزير اطلاعات و پذيرش آن از سوي رئيس جمهور و در نهايت ابقاي وزير اطلاعات از جانب رهبر معظم انقلاب، رسانه هاي بيگانه و ضدانقلاب سعي در القاء حاكميت دوگانه در جمهوري اسلامي ايران داشتند.
رهبري فصل الخطاب است
در همين حال، رئيس مجمع نمايندگان خراسان رضوي تاكيد كرد كه مقام معظم رهبري و فرمايشات ايشان فصل الخطاب اختلافات بين قواست.
جواد آرين منش اظهار داشت: قواي سه گانه به اين مسئله واقف هستند كه رهبري انقلاب فصل الخطاب است و از ايشان نبايد پيش بگيرند يا عقب بمانند.
رئيس مجمع نمايندگان خراسان رضوي، با اشاره به ديدار اخير مردم فارس با رهبر معظم انقلاب و فرمايشات مهم ايشان عنوان كرد: در هفته اي كه گذشت تمام رسانه هاي بيگانه و ضدانقلاب با چنان شوري سعي در القاي شكاف ميان دولت و رهبري داشتند كه گويي تمام مشكل جهان همين است.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس تصريح كرد: امروز رهبري با حمايت قاطع خود نقشه ها و توطئه هاي آنان را يك بار ديگر نقش بر آب كردند.
آرين منش ادامه داد: در قانون اساسي نيز بيان شده كه قواي سه گانه در امور داخلي يكديگر دخالت نكنند و ارتباط تنگاتنگي داشته باشند و هرگاه اختلافي داشتند رهبر معظم انقلاب با مصلحت انديشي و تدبير خود مسئله را حل كنند و اتفاق هفته گذشته نيز اين چنين بود.

 



فرزند شهيد برونسي خبر داد تشييع پيكر شهيد برونسي در روز پنج شنبه

فرزند شهيد برونسي از تشييع پيكر پدرش در مشهد خبر داد.
مهدي برونسي در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس ستاد كل نيروهاي مسلح در ديداري كه با ما داشتند خواستار شناسايي بقاياي پيكر شهيد پيدا شده از عمليات تفحص شدند.
فرزند شهيد عبدالحسين برونسي تصريح كرد: ايشان تاكيد كردند تنها در صورتي كه جسد كشف شده مورد تاييد همگان اعم از اعضاي خانواده و همرزمان قرار گيرد پيكر شهيد در مشهد تشييع مي شود.
مهدي برونسي ادامه داد: در صورت تاييد، پيكر شهيد، پنجشنبه از مهران به مشهد منتقل مي شود.
فرزند شهيد برونسي ادامه داد: علاوه بر تاييد خانواده و همرزمان، آزمايش هاي پزشكي نيز براي شناسايي پيكر شهيد برونسي انجام مي شود.
وي با بيان اينكه ما پدر را در سال64 تشييع كرديم و تشييع دوباره ايشان بار روحي زيادي بر خانواده وارد مي كند، تصريح كرد: حق داريم كه بررسي هاي لازم را براي شناسايي پيكر شهيد انجام دهيم.
در عين حال رئيس كميته مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: پيكر پاك شهيد عبدالحسين برونسي در چند ساعت آينده به مشهد منتقل مي شود.
سيدمحمد باقرزاده در گفت وگو با ايسنا با اعلام اين خبر افزود: پيكر پاك اين شهيد در مشهد تشييع مي شود و در صورتي كه خانواده اش اطمينان حاصل نكنند كه پيكر، مربوط به شهيد برونسي است اين شهيد به عنوان شهيد گمنام در دانشگاه فردوسي مشهد به خاك سپرده خواهد شد. وي همچنين در مورد برخي شبهات مطرح شده در اين زمينه گفت: پلاك هويت در سينه شهيد برونسي بوده است.
همچنين موارد ديگري از جمله قرآن كريم و جانماز شخصي شهيد نيز موجود است كه به خانواده شهيد نشان داده خواهد شد.

 



براساس سندي از ويكي ليكس فاش شد بي بي سي رسانه القاعده است

يك روزنامه انگليسي بر مبناي انتشار سندي در سايت ويكي ليكس از فعاليت رسانه اي «بي بي سي» براي گروه تروريستي القاعده پرده برداشت.
روزنامه انگليسي ديلي ميل گزارش داد: شماره تلفن متعلق به يك نفر در شبكه بي.بي.سي در ميان شماره هاي موجود در تلفن هاي همراه متعلق به تعدادي از شبه نظاميان القاعده كه توسط آمريكايي ها دستگير شده اند يافت شده است.
بنابراين گزارش، اين شماره تلفن متعلق به بوش هاوس (ساختمان مركزي سرويس بين الملل شبكه بي.بي.سي)، بوده است.
در اسناد ويكي ليكس اعلام شده كه اين شماره با شبكه خبري بي.بي.سي مرتبط است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اسناد محرمانه آمريكا مي گويند كه نيروهاي نظامي از روابط بسياري از افراط گرايان با اين شماره بي.بي.سي پرده برداشته اند و اين نشان مي دهد كه افراط گرايان مي توانسته اند با آن دسته از كاركنان بي.بي.سي كه با آنها ابراز همدردي مي كردند يا اطلاعاتي درباره فعاليت هاي شبه نظاميان مخالف نيروهاي ائتلاف داشته اند، تماس برقرار كنند.
اين شماره بي.بي.سي در پرونده يكي از اعضاي عربستاني گروه القاعده به نام تركي مشعوي زايد ال جبلي عسيري و در جريان رسيدگي به آن در زندان گوانتانامو در سال 2007 درج شده است.
يادداشت يكي از تحليلگران در اين پرونده از اين قرار بوده است: چندين تن از افراط گرايان با اين شماره بي.بي.سي مرتبط هستند و اين نشان از يك ارتباط رسانه اي تبليغاتي براي آنان دارد.
تحليل شبكه اي اين موضوع مي تواند سرنخ هايي را درباره افرادي به دست دهد كه يا روابط دوستانه با افراط گرايان دارند و يا احتمالا اطلاعاتي درباره عمليات هاي شبه نظاميان ضد ائتلاف در اختيار دارند.
همچنين در ادامه اين سند، گزارش يكي از نشست هاي رده بالاي مسئولان بي.بي.سي فاش شده است كه نشان مي دهد مقامات اجرايي اين شبكه موافقت كرده اند كه مصاحبه اي را با اسامه بن لادن، بنيانگذار القاعده پخش كنند.
اين شماره متعلق به بي.بي.سي اكنون ديگر كار نمي كند اما اين افشاگري مي تواند ادعاي شبكه بي.بي.سي را مبني بر بي طرفي در انتشار اخبار زير سؤال ببرد.
اين نخستين بار است كه از روابط شبكه بي.بي.سي با افراط گرايان پرده برداشته شده است.
مقامات اجرايي شبكه بي.بي.سي در نشست رده بالاي خود درباره انتشار مصاحبه با اسامه بن لادن گفته بودند كه اگر وي به آنها نزديك شود، آنها تريبوني را براي توضيح نظراتش در اختيار وي قرار مي دهند.

 



شيخ عطار خبر داد افزايش تجارت ايران با آلمان علي رغم فشار لابي صهيونيستي و آمريكايي

سفير كشورمان در برلين از افزايش تجارت ايران با آلمان علي رغم فشارهاي صهيونيستي و آمريكايي خبر داد.
علي رضا شيخ عطار سفير ايران در آلمان با اشاره به اهميت و جايگاه آلمان در جهان و اتحاديه اروپا گفت: آلمان از چند جهت براي ما اهميت دارد يكي اينكه شريك مهم اقتصادي ايران و عضو مهم اتحاديه اروپاست در تصميمات اتحاديه تأثيرگذاري دارد و علاوه بر اين رابطه ديرينه و در مقايسه با برخي كشورهاي اروپايي بهتر و قابل اعتمادتر و كم تنش تري با ايران داشته است.
وي در گفت وگو با «مهر» در رابطه با موضوع سوخت رساني به هواپيماهاي ايراني در آلمان بيان داشت: اين موضوع بايد اطلاع رساني شود و نبايد مسائل را مخلوط كرد. آمريكا در تحريم يكجانبه گفته است هر شركتي كه به ايران فرآورده هاي نفتي بدهد كه سوخت جت شامل آن است و از 5 ميليون دلار در سال افزايش يابد آن شركت در ليست سياه آمريكا قرار مي گيرد.
شيخ عطار گفت: شركت هايي بودند كه سالهاي سال با ايران اير كار مي كردند كه اتفاقاً هيچ كدام نيز آلماني نبودند مربوط به كشورهاي مختلف هستند از فرانسوي و كويتي و... بودند اينها به خاطر تهديد آمريكا كنار كشيدند الان بايد شركت هاي ديگري پيدا شود كه آن وابستگي به آمريكا را نداشته باشد و از طرف ديگر توان اين كار را داشته باشند.
وي خاطرنشان كرد: دولت آلمان هيچ نقشي در اين مسئله نداشته و اين شركت ها خصوصي هستند. علاوه بر اين دولت آلمان اعلام كرده كه اگر اين شركت ها پيدا شوند كمك هاي قانوني لازم را ارائه خواهد داد.
وي گفت: مذاكرات براي حل اين مسئله همچنان ادامه دارد.
سفير ايران در آلمان در رابطه با مشكل تبادلات نفتي ايران و هند كه با وساطت بانك آلماني قرار بود حل شود نيز گفت: اين نيز مربوط به ساليان گذشته است كه ايران ساليان سال به هند نفت مي فروخت و پول آن از طريق يك قرارداد كه نوعي تهاتر بود پرداخت مي شد و اين مبلغ حدود يك سال بود كه به صورت يورو به بانك ايران و اروپا كه سرمايه ايراني دارد و بانكي آلماني است پرداخت مي شد.
شيخ عطار گفت: البته اين پرداخت پول از كانال بانك مركزي آلمان طبق مقررات اين كشور بايد صورت مي گرفت اما فشار لابي صهيونيستي، آمريكا و انگليس را در پي داشت و حتي مقامات رسمي اين كشورها رفت و آمدهايي به آلمان داشتند تا دولت آلمان را تحت فشار بگذارند.
وي تأكيد كرد: آلمان در برابر اين فشارها مقاومت كرد چون كار غير قانوني نبوده است و نفت كالاي تحريمي نيست و معامله نيز قانوني بود اما آمريكا و انگليس به آلمان و هند فشار زيادي وارد كردند و الان بانك مركزي آلمان به صورت غير رسمي با ايران همكاري نمي كند تا تحت فشارها قرار نگيرند.
وي گفت: اميدواريم مقامات آلماني مستقلانه و فارغ از فشارهاي آمريكا كار كنند چون نقل و انتقال اين پول ارتباطي با تحريم هاي غيرقانوني شوراي امنيت ندارد هر چند ما خود تحريم ها را نيز غير قانوني مي دانيم اما اين قرارداد مغايرتي با تحريم ها نداشته است.
شيخ عطار تأكيد كرد: مذاكراتي براي حل اين مشكل صورت گرفته اما در يك ماه اخير جنجال مطبوعاتي زيادي تحت تأثير لابي رژيم صهيونيستي در آلمان صورت گرفت حتي نخست وزيراسرائيل در سفر به آلمان يكي از موضوعاتي كه در دستور كار داشت همين مسئله بود.
وي گفت: با وجود فشارهاي صهيونيستي و آمريكايي تجارت ايران با آلمان در سال 2010، 9درصد افزايش داشته كه اين نشان مي دهد مردم آلمان و جامعه تجار آلمان مايل به كار با ايران هستند و فشارها را نيز تا حدي تحمل مي كنند.

 



با صدور بيانيه اي صورت گرفت اعلام آمادگي سازمان بسيج كارگري براي تحقق جهاد اقتصادي

سازمان بسيج كارگري به مناسبت 9 ارديبهشت روز بسيج كارگري بيانيه اي صادر كرد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: ما اعضاي سازمان بسيج كارگري بار ديگر با بيعت مجدد با آرمان هاي امام راحل(ره) و مقام معظم رهبري (دامت بركاته) و شهداي دفاع مقدس اعلام مي دارد:
1- تمامي بسيجيان پرتلاش عرصه توليد و صنعت مصمم هستند تا در كنار كارفرمايان و كارآفرينان فهيم كه همسنگران واقعي كارگران عزيز هستند در تحقق منويات مقام معظم رهبري جهاد اقتصادي همت گمارند و بار ديگر دين خود را در جهاد و مبارزه مقدس با تهاجم اقتصادي استكبار جهاني ادا نمايند.
2- ما وظيفه خود مي دانيم تا در جهت رشد و بالندگي صنعت داخلي و ارتقاي كيفيت توليد و كاهش هزينه هاي توليد كالاهاي داخلي اقدام نموده و از همه ملت عزيز ايران اسلامي نيز مي خواهيم تا با حمايت هاي مادي و معنوي خود از جمله ترجيح استفاده از توليد كارگران زحمتكش ما را در اين مهم ياري نمايند.
3- كارگران عزيز ما با بينش و بصيرت و چشماني بيدار تحولات مردم منطقه و آفريقا را رصد كرده و ضمن اعلام همبستگي با آنان، دخالت استكبار جهاني و نوكران خود فروخته آنان در سركوب مردم مظلوم و بي دفاع منطقه به ويژه شيعيان بحرين را محكوم نموده و به شهداي اين بيداري اسلامي اداي احترام مي نماييم.
4- ضمن اعلام حمايت از تلاش و جديت دولت خدمتگزار در راستاي تحقق جهاد اقتصادي و سند چشم انداز نظام جمهوري اسلامي ايران انتظار دارند تا با رفع موانع قانوني زمينه حضور فعال و موثر بسيج در عرصه صنعت در بخش خصوصي و دولتي فراهم گردد.

 



سردار آسودي: دشمن با مستندسازي دروغين به دنبال هجمه هاي هدفمند عليه سپاه است

معاون فرهنگي و تبليغات سپاه اعلام كرد كه دشمنان نظام با روي آوردن به مستندسازي هاي دروغين و انتشار اخبار بي پايه و اساس به دنبال هجمه هاي هدفمند عليه سپاه هستند.
به گزارش روابط عمومي سپاه، سردار «محمد علي آسودي» با بيان اينكه هجمه هاي سنگين و گسترده دشمن امروز عليه ولايت فقيه و سپاه پاسداران است، گفت: هجمه عليه ولي فقيه و سپاه بعد از فتنه سال88 نسبت به سال هاي قبل افزايش پيدا كرده و دليل آن اين است كه سپاه توانست با هدايت رهبر معظم انقلاب و با كمك ديگر مجموعه ها جنگ نرم دشمن را مهار كند.
وي با اشاره به نقش فرهنگي سپاه در جامعه بويژه در سال هاي اخير اظهار داشت: دشمن به اين نقش سپاه و تاثيرگذاري آن بر جامعه پي برده است، بطوري كه سال قبل خانم كلينتون اذعان به اين موضوع كرده كه تا پاسداران هستند، ما نمي توانيم كاري انجام دهيم، پس سپاه توانسته نقش فرهنگي خود را در جامعه به خوبي اجرا كند.
وي افزود: علت اصلي واهمه دشمن از قدرت روزافزون سپاه، بصيرت نافذ پاسداران است، ترس دشمن و عوامل داخلي آن از معنويت و بصيرت همراه با ولايت مداري پاسداران است چون با بصيرت نافذ خود بسيار آگاه هستند و كوچكترين حركتي را تشخيص مي دهند.

 



رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس: علما ، عمره رفتن را منع كنند

رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس گفت: از علما استدعا داريم كه اگر به مصلحت اسلام مي دانند عمره رفتن را نهي كنند.
به گزارش ايسنا رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس شوراي اسلامي، اظهار داشت: پولي كه مردم مسلمان براي عمره رفتن به آل سعود مي دهند آنها خرج خريد اسلحه براي كشتار مردم بحرين، جنايت، هتك حرمت و تخريب مساجد مي كنند.
وي با اشاره به اين كه بعد از كشتار مردم مكه حج واجب به مدت سه سال قطع شد، گفت: الان چه لزومي دارد كه پول به جيب آل سعود بريزيم؟ البته مي توان بعد از بهبود شرايط، حج عمره را مثل گذشته ادامه داد.
رهبر افزود: چه لزومي دارد كه وزارت خارجه با آل خليفه و عربستان ارتباط داشته باشد؟ ما بايد انزجار خود را نسبت به عملكرد آنها نشان دهيم.
به گفته رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس، قطع رابطه با آل سعود كمترين كاري است كه مي توانيم انجام دهيم.
وي با بيان اين كه پيشنهاد تجديدنظر در عمره رفتن را دارد در پاسخ به سؤالي مبني بر افزايش بودجه عمره دانشجويي، اظهار داشت: اين بودجه براي تشويق دانشجويان لحاظ مي شود اما مي توانيم آن را متوقف كنيم تا در شرايط بهتري اين عمره ادا شود. چرا بايد براي انجام يك مستحب مثل عمره فعل حرام مثل كمك به ظالم انجام دهيم.
محكوميت جنايات بحرين
از سوي علماي اهل سنت ايران
طلاب و رئيس مدارس علميه جامعه الاحناف و مظهر التوحيد تايباد با صدور بيانيه هاي جداگانه اي با تاكيد بر اين كه كشتار بي رحمانه مردم مسلمان و مظلوم در كشورهاي اسلامي با برنامه ريزي مرموزانه استكبار جهاني انجام مي شود، اين جنايات را به شدت محكوم نمودند.
طلاب و علماي اهل سنت ايران در اين بيانيه، ضمن اعلام انزجار نسبت به سوزاندن قرآن و تخريب مساجد آورده اند: كشتار بي رحمانه مردم مسلمان و مظلومي كه امروز در كشورهاي اسلامي با برنامه ريزي مرموزانه استكبار جهاني كه توسط برخي حكام ظالم انجام مي شود، همه مسلمانان را به سوگ نشانده است.
در ادامه اين بيانيه ها آمده است: بدون شك خون هاي پاك مردم مسلمان اهل سنت و شيعه در كشورهاي اسلامي ليبي، بحرين و يمن، نهال پراميد انقلاب و اتحاد اسلامي و مبارزه با استكبار جهاني را آبياري مي نمايد.
در پايان اين بيانيه اشاره شده است: مدرسين حوزه علميه جامعه الاحناف تايباد اين همه اهانت به مسلمانان و مقدسات اسلامي را محكوم نموده و اميدواريم خيزش و بيداري اسلامي كه مسلمانان جهان اسلام را فرا گرفته باعث تحول عظيم در جهان و به نفع اسلام خاتمه يابد.

 



همايش بزرگ استكبار ستيزي در صحراي طبس برگزار شد

طبس-خبرنگار كيهان:
با حضور هزاران تن از مردم استان يزد همايش بزرگ استكبارستيزي در صحراي طبس برگزار شد.
سي ويكمين سالگرد شكست مفتضحانه آمريكا در صحراي طبس روز گذشته با فريادهاي «مرگ بر آمريكا» در محل وقوع حادثه گرامي داشته شد.
در اين مراسم كه تني چند از مقامات لشكري و كشوري، استاندار، امام جمعه و مسئولان شهرستان طبس و ايثارگران و بسيجيان شهرستانهاي استان يزد حضور داشتند، سخنرانان به بيان اهداف و شيوه عملكرد آمريكا در حمله نظامي به ايران وامداد الهي توسط شنهاي كوير پرداختند.
مسئول بازرسي سپاه خاتم الانبياء تهران با اشاره به جنايات آمريكا از بدو پيروزي انقلاب اسلامي و شكست تمامي توطئه ها عليه جمهوري اسلامي اظهار داشت: اسلام ابرقدرتها را به خاك مذلت كشاند و آمريكا واستكبار هر روز ذليل تر از قبل مي شود.
اسدي افزود: به ياري خداوند متعال در آينده نزديك مردم و مسلمانان جهان فروپاشي آمريكا را همانند شوروي سابق جشن خواهند گرفت.
در اين همايش پيام سرلشكر دكتر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح به مناسبت سالروز واقعه طبس قرائت شد.
در ادامه مراسم فرماندار طبس واقعه طبس را يك حادثه فراملي دانست و با احداث موزه عبرت در شهر طبس خواستار حضور گسترده وزراء، سفرا، خبرنگاران داخلي و خارجي در روز پنج ارديبهشت ماه در مراسم و ديگر ايام براي بازديد از موزه و شاهد عيني حمله نظامي آمريكا به طبس و جنايات او باشند.
محمدرضا فلاح زاده استاندار يزد نيز طي سخناني گفت: واقعه طبس يك مسئله بين المللي است. وي اضافه كرد: ساخت موزه در شهرستان طبس مصوبه مجلس است و استانداري و مسئولين استان پيگير هستند كه در صحراي طبس موزه استكبارستيزي در محيطي رو باز متشكل از ماكت هايي از هواپيماها و ادوات جنگي به جاي مانده احداث شود و در شهر طبس موزه عبرت در محيطي سرپوشيده احداث نمايند.
در حاشيه همايش در محل وقوع حادثه در صحراي طبس لاشه هاي هواپيماهاي ساقط شده و بالگردهاي منهدم گرديده به نمايش گذاشته شد و حاضرين پس از اقامه نمازظهر و عصر، 2 ركعت نمازشكر به شكرانه امدادالهي و شكست مفتضحانه و ذلت بار آمريكا به جاي آوردند.
لازم به يادآوري است كه در اين همايش از تمبرهاي يادبود شهيد محمد منتظر قائم و پنجم ارديبهشت ماه واقعه طبس رونمايي شد.

 



در حمايت از مردم بحرين صورت گرفت
فرياد اعتراض دانش آموزان ايراني مقابل دفتر سازمان ملل

دانش آموزان عضو جنبش جهاني دانش آموزي ديروز با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در تهران نسبت به كشتار فجيع دانش آموزان بي دفاع بحريني اعتراض كردند.
به گزارش روابط عمومي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، اين دانش آموزان ضمن اعتراض شديد نسبت به سكوت مجامع بين المللي در مقابل جنايات روي داده در كشورهاي منطقه به ويژه بحرين با سر دادن شعارهايي از قبيل «سعودي جنايت مي كند، UN حمايت مي كند» و «مرگ بر آمريكا» خشم و انزجار خود را در حوادث اسفبار اخير در كشورهاي منطقه ابراز كردند و با حمل دست نوشته هايي با عبارت «نحن معكم، ما با شماييم» همبستگي خود را با كودكان و نوجوانان كشورهاي منطقه اعلام كردند.
دانش آموزان عضو جنبش جهاني دانش آموزي در ادامه اين مراسم بيانيه اي كه خطاب به بان كي مون دبير كل اين سازمان بود، قرائت كردند.
در اين بيانيه كه بعد از قرائت آن تحويل نمايندگي دفتر سازمان ملل در تهران شد خطاب به دبيركل سازمان ملل متحد آمده است: ما دانش آموزان ايراني، نوروز و بهارمان را با رنجي جانكاه آغاز كرده ايم. ماه هاست هم كيشان و هم نوعان ما و شما در سرزمين هاي بحرين، تونس، مصر، ليبي، يمن و غزه به خاك و خون مي غلطند.
در بخش ديگري از اين نامه آمده است: حقوق بشر، به راحتي ناديده گرفته مي شود. خانه هاي ويران شده، كلاس هاي آوار شده و دفترها و كتاب ها و عروسك ها خون آلود، تصويرهاي دردآوري هستند كه هر روز و شب آن را در قاب رسانه ها مي بينيم.
اين نامه در پايان مي افزايد: آقاي دبيركل! زمان مي گذرد و ملت ها دير يا زود به خواسته هاي خود مي رسند اما اين شما هستيد كه مي توانيد با تصميم ها و موضع گيري هاي آزادانه و قاطعانه، نام خود و كشور بزرگتان، كره جنوبي را جاودانه كنيد. از شما مي خواهيم فرياد اعتراض ميليون ها دانش آموز ايراني را به گوش جهانيان برسانيد. سلام بر كسي كه راه حقيقت را مي پويد.

 



دانايي فر: وزير خارجه هفته آينده به عراق مي رود

سفير كشورمان در بغداد از سفر علي اكبر صالحي وزير امور خارجه به عراق خبر داد.
حسن دانايي فر، در گفت وگو با ايسنا، اظهار كرد: در راستاي ارتقاء روابط دو جانبه و همكاري هاي منطقه اي وزير امور خارجه كشورمان هفته آينده به بغداد سفر مي كند.
وي گفت: وزير امور خارجه كشورمان در اين سفر با مقامات عراق ديدار و گفت وگو خواهد كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14