(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390- شماره 19912

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حضور 67 كشور در بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران
مهمانپرست در واكنش به خبر اخراج ديپلمات ايراني از بحرين:
ايران در مقابل اقدامات خصمانه بحرين مقابله به مثل مي كند
دبير شوراي هماهنگي بانك هاي كشور : هفته آينده بازار سكه عادي مي شود
محمدعلي رامين: رهبر انقلاب كشتي نجات ملت هاي مسلمان است
اسكله جديد جزيره هنگام به بهره برداري رسيد
رئيس كميسيون اصل 44 قانون اساسي: مشكلات يارانه افراد زيرپوشش كميته امداد برطرف مي شود
طلبه بحريني: امام خميني بيداري ملت هاي مسلمان را پيش بيني كرده بود
در ديدار با استاندار قم مطرح شد تقدير مراجع تقليد از فعاليت هاي دولت
آغاز مسابقات قرآني دانشجويان سراسر كشور در بابلسر
اخبار ادبي و هنري



وزير ارشاد خبر داد
حضور 67 كشور در بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از شركت 67 كشور در بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران خبر داد.
دكتر سيدمحمد حسيني صبح ديروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نمايشگاه كتاب، اين اتفاق را مهمترين رويداد فرهنگي كشور خواند و گفت: بحث كتاب و كتابخواني به همت نشريات و مطبوعات در ايام برگزاري نمايشگاه كتاب رونق ويژه اي مي يابد، به ويژه با پخش برنامه هايي از رسانه ملي كه اين امر شوق را در فرزندان و خانواده ها افزون مي كند.
وزير ارشاد با اشاره به اينكه آشنايي با تازه هاي كتاب و ناشران به سبب نمايشگاه بيشتر خواهد شد عنوان كرد: آشنايي با تازه هاي كتاب و كارنامه يك سال عملكرد ناشران و نويسندگان و مترجمان فرصت مغتنمي براي دوستداران كتاب محسوب مي شود كه نمايشگاه آن را اجرايي مي كند.
به گفته وزير ارشاد؛ هم ناشران داخلي در ايام نمايشگاه تلاش مي كنند تا محصولات افزون تري را به اين رويداد بزرگ فرهنگي برسانند و هم ناشران از خارج از كشور كه تعداد آنها اندك هم نيست.
حسيني در ادامه تصريح كرد: با تجربيات سال هاي گذشته سعي كرديم براي برگزاري بيست و چهارمين نمايشگاه كتاب تهران اقدامات گسترده اي صورت گيرد، اين در حالي است كه ما با عدم توسعه كمي نمايشگاه مواجهيم چرا كه 120 هزار مترمربع به نمايشگاه كتاب تهران اختصاص يافته و گسترش آن در مصلا، بيش از اين امكان پذير نيست.
حسيني در ادامه ضمن اشاره به بخش هاي ويژه نمايشگاه تصريح كرد: امسال براي دلگرمي تمامي كتاب هايي كه برگزيده و انتخاب شده اند برنامه هاي خاصي داريم؛ اين كتاب ها شامل آثار برگزيده جشنواره كتاب سال، فصل، جلال آل احمد، پروين اعتصامي و همين طور آثاري در حوزه هاي علميه كه برگزيده شده اند در اين حيطه قرار مي گيرند آثار اول تا رتبه سوم اين جشنواره ها در يك جا متمركز و در معرض ديد همگان قرار خواهد گرفت.
وي افزود: يكي از حمايت هاي معنوي آن است كه بجز حمايت از نويسندگان و ناشران برگزيده با اهداء لوح تقدير و هداياي مادي بايد با حمايت هاي مطلوب و معنوي راه رقابت سالم را فراهم كنيم.
حسيني خبر داد: ناشراني كه در سال 89 كتاب هايي بيش از دو بار چاپ داشته باشند اين آثار به صورت جداگانه در فضاي خاص قرار خواهند گرفت.
وي با اشاره به آمار گفت: امسال در مجموع دو هزار و 338 ناشر داخلي حضورشان نهايي شده كه با 208هزار عنوان كتاب در بخش داخلي در نمايشگاه حضور دارند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به بخش ناشران داخلي گفت: در بخش ناشران داخلي، ناشران عمومي متعددي حضور دارند به جز اين بخش، بخش ناشران دانشگاهي، كودك و نوجوان و آموزشي را شاهد خواهيم بود.
وي با اشاره به بخش بين الملل اظهار داشت: در بخش بين الملل هر ساله شاهد حضور ناشران فراواني هستيم در اين بخش 196هزار و 200 عنوان در معرض ديد و فروش قرار خواهند گرفت؛ البته يك هزار و 614ناشر حضورشان قطعي شده كه اين تعداد از 67 كشور حضور خواهند داشت.
وي با اشاره به غرفه ها در اين بخش بيان كرد: در بخش بين الملل 37 غرفه مستقل و 30 غرفه به صورت مشترك در نظر گرفته شده است.
حسيني در ادامه با اشاره به كشور مصر گفت: كشورهايي چون مصر در نمايشگاه بيست و چهارم كتاب تهران حضور پررنگ تري خواهند داشت، اين امر به سبب تحولات منطقه است، چرا كه سبب گسترش روابط و تحكيم ما با كشورهاي اسلامي شد.
وزير ارشاد با اشاره به اينكه 500 ميهمان در نمايشگاه كتاب حضور دارند گفت: از كشورهاي مختلف و از مناطق مختلف جهان حدود 500 ميهمان در نمايشگاه حاضر خواهند بود.
حسيني با اشاره به شعار نمايشگاه بيست و چهارم يعني «ارتقاء معرفت ديني و بصيرت فرهنگي در سال جهاد اقتصادي» گفت: شعار امسال با عنوان «ارتقاء معرفت ديني و بصيرت فرهنگي در سال جهاد اقتصادي» در نظر گرفته شده كه در اين راستا براي ناشريني كه در اين حيطه اقدامات گسترده اي انجام دادند حمايت هايي را انجام خواهيم داد.
وزير ارشاد با اشاره به زمان تحويل غرفه ها گفت: امسال غرفه ها زودتر در اختيار ناشرين قرار مي گيرد تا مجال كافي براي مهيا كردن غرفه داشته باشند از امروز (ديروز) ناشران بزرگ مي توانند كار خود را آغاز و غرفه ها را بچينند اما ناشرين كوچك از نهم ارديبهشت مي توانند اقدام به آمادگي غرفه كنند.
به گفته وي، در روز 12ارديبهشت تمامي غرفه ها بايد آماده و مهيا باشند تا روز سيزدهم شاهد برپايي مراسم افتتاحيه با حضور رئيس جمهور كشورمان باشيم.
وي با اشاره به بخش هاي ديگر نمايشگاه كتاب تصريح كرد: بخش جانبي كه جاذبه خاصي براي خواص دارد فعاليت هاي متنوعي دارد، يكي از آنها برگزاري و نشست هاي سراي اهل قلم در سه بخش: سراي عمومي، كارنامه نشر و سراي كودك و نوجوان است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اعلام خبري تحت عنوان تشكل غرفه اي به نام حضرت زهرا(س) افزود: در بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران با توجه به دهه دوم فاطميه غرفه اي به نام حضرت زهرا(س) در نظر گرفته شده كه اين غرفه به طور خاص تخفيف 50درصدي را اعمال خواهد كرد.
در پايان بهمن دري، معاون فرهنگي وزير هم گفت: بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران بزرگترين رويداد فرهنگي كشور و به تعبير مسئولين نمايشگاه هاي خارجي بزرگترين نمايشگاه كتاب جهان تلقي مي شود.

 



مهمانپرست در واكنش به خبر اخراج ديپلمات ايراني از بحرين:
ايران در مقابل اقدامات خصمانه بحرين مقابله به مثل مي كند

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در واكنش به خبر اخراج ديپلمات ايراني از بحرين بر حق جمهوري اسلامي ايران در اقدام متقابل براساس عرف ديپلماتيك تاكيد كرد.
به گزارش ايسنا، رامين مهمانپرست در واكنش به خبر خبرگزاري بحرين مبني بر اخراج دبير دوم سفارت جمهوري اسلامي ايران در منامه ضمن رد اتهام به مشاراليه مبني بر رفتار غير ديپلماتيك اظهار كرد: اقدام وزارت امور خارجه بحرين با هدف فرافكني و عدم توجه به واقعيات صورت پذيرفته و اين قبيل اتهامات بي اساس مغاير حسن همجواري و تلاش براي ثبات و امنيت منطقه اي و در راستاي منويات تفرقه افكنانه برخي طرف هاي خارجي است.

 



دبير شوراي هماهنگي بانك هاي كشور : هفته آينده بازار سكه عادي مي شود

همدان-خبرنگاركيهان:
دبير شوراي هماهنگي مديران عامل بانكهاي كشور و مديرعامل بانك ملي ايران گفت: دولت هيچ دخالتي در افزايش قيمت طلا و سكه نداشته است.
دكتر محمودرضا خاوري درگفتگو با خبرنگاران رسانه ها در همدان، افزود: از نظر ذخاير طلا در كشور هيچ كمبودي نداريم و نوسانات اخير بازار را ناشي از پديده هاي جهاني اقتصادي ارزيابي مي كنيم.
وي ادامه داد: قيمت حبابي طلا و سكه در بازار ايران نيز بيشتر ناشي از عوامل رواني است كه بعضي ها با سوءاستفاده از اين جو و ذخيره سازي طلا، به سفته بازي مي پردازند.
وي خاطر نشان ساخت: بانك مركزي براي كنترل وضعيت حبابي بازار سكه و طلا به موقع وارد عمل شده و هم اكنون با درخواست آنها، در 300 شعبه بانك ملي به عنوان كارگزار، در تمام ايام هفته به ازاي هر نفر 5 سكه عرضه مي شود و بانك كارگشايي نيز مشغول ارايه بسته هاي صدتايي سكه و شمش طلا به متقاضيان است.
خاوري تاكيد كرد: با سياست هاي اتخاذ شده از سوي بانك مركزي، بازار طلا و سكه ظرف يك هفته آينده حالت عادي به خود گرفته و وضعيت حبابي آن از بين خواهد رفت.
مديرعامل بانك ملي ايران دولت را به هيچ وجه در ايجاد وضعيت فعلي بازار طلا دخيل ندانست و گفت: دولت خواهان افزايش قيمت طلا و عرضه آن توسط خود نيست چرا كه اين روند باعث بلوكه شدن وجوه و كاهش توان مالي بانكها خواهد شد.
وي اعلام كرد: بانك مركزي تمام ابزارهاي لازم براي مقابله با سوءاستفاده كنندگان از بازار طلا و سكه را دارد. وي از آغاز عرضه سكه هاي جديد به نام ولايت در شعب بانك ملي خبر داد و افزود: دو طرح جديد سكه نيز به مناسبت ميلاد حضرت امام رضا(ع) به نام طرح ثامن و ميلاد حضرت مهدي(عج) به نام طرح صاحب الزمان به بازار عرضه خواهد شد.
دكتر خاوري درخصوص طرح حذف صفر از پول ملي، اظهار داشت: كاهش صفر از واحد پول ملي، پروژه مهمي است كه اجراي آن در دست بررسي است و هيچ گونه تاثيري بر كاهش يا افزايش ارزش دارايي هاي افراد ندارد. وي اضافه كرد: اين پروژه در صورت اجرا، ميل به پس انداز و كاهش مصرف را در كشور تقويت كرده و نهايتاً در كنترل تورم موثر است.

 



محمدعلي رامين: رهبر انقلاب كشتي نجات ملت هاي مسلمان است

معاون سابق مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد با اشاره به قيام هاي مردمي كشورهاي مسلمان منطقه از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب به عنوان كشتي نجات ملت هاي مسلمان ياد كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهركرد، محمدعلي رامين دوشنبه شب در جمع اساتيد و دانشجويان دانشگاه شهركرد بر ضرورت معرفي و شناسايي مقام و جايگاه رهبري در هدايت نهضت هاي مردمي و اسلامي در دنيا تأكيد كرد و گفت: امام خامنه اي نه تنها در هدايت كشور نقش موثر و ويژه اي دارند بلكه در هدايت و رهبري ساير ملت هاي مسلمان نيز نقش كليدي و مهمي دارند.

 



اسكله جديد جزيره هنگام به بهره برداري رسيد

قشم- خبرنگاركيهان:
با حضور استاندار هرمزگان، مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعي از مسئولان استاني و محلي اسكله جديد جزيره هنگام به بهره برداري رسيد.
مديركل عمران جزاير هرمزگان در مراسم افتتاح اين پروژه گفت: طرح اسكله مسافربري هنگام با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و500 ميليون ريال در راستاي رفاه حال مسافران جزيره هنگام راه اندازي شده است.
«ياسر حزباوي» اظهار داشت؛ اين پروژه موجب امنيت و افزايش ظرفيت حمل و نقل مسافري و ايمني شناورهاي مسافربر در مسير قشم به جزيره هنگام خواهد شد.
استاندار هرمزگان و جمعي از مديران استان و مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و فرماندار قشم در سفر به جزيره هنگام از امكانات اين جزيره بازديد به عمل آوردند.

 



رئيس كميسيون اصل 44 قانون اساسي: مشكلات يارانه افراد زيرپوشش كميته امداد برطرف مي شود

رئيس كميسيون اصل 44 قانون اساسي گفت: در ارديبهشت ماه جاري مشكلات يارانه افراد زيرپوشش كميته امداد برطرف مي شود.
حميدرضا فولادگر در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به فراكسيون ياوران امداد، اظهار داشت: فراكسيون ياوران امداد از سال گذشته در راستاي پيگيري مسائل مربوط به كميته امداد و حمايت از افراد زيرپوشش اين كميته در مجلس شوراي اسلامي تشكيل شده است.
وي افزود: نمايندگان با شركت داوطلبانه در جلسات اين فراكسيون، مسائل و موضوعات مربوط به كميته امداد را در مجلس شوراي اسلامي دنبال مي كنند.
رئيس كميسيون اصل 44 قانون اساسي با اشاره به سهام عدالت افراد زيرپوشش اين كميته، تصريح كرد: سهام عدالت اين افراد در فراكسيون ياوران امداد پيگيري مي شود.
وي ادامه داد: يكي از مباحث مطرح شده در راستاي سهام عدالت اين افراد اين بوده كه بايد بخشي از سرمايه گذاري شركت هاي تعاوني شهرستاني يا شركت هاي سهامي استاني به اشتغال افراد زيرپوشش اين كميته اختصاص داده شود.
فولادگر تأكيد كرد: با انجام اين كار، ميان شركت هاي سرمايه گذاري سهام عدالت و كميته امداد در راستاي موضوع اشتغال افراد زيرپوشش اين كميته ارتباط برقرار مي شود.
وي بيان داشت: نظر دولت در راستاي مستمري افراد زيرپوشش كميته امداد اين بوده كه مستمري اين افراد همراه با يارانه آنها پرداخت شود.
رئيس كميسيون اصل 44 قانون اساسي ادامه داد: كميته امداد با نظر دولت موافق نبوده و تاكيد كرده كه مستمري مربوط به اين افراد براساس روند گذشته پرداخت شود و اين افراد هم مانند تمام مردم يارانه خود را دريافت كنند.
وي با بيان اينكه فراكسيون ياوران امداد براي حمايت از افراد زيرپوشش اين كميته تشكيل شده است گفت: اين فراكسيون از طرح ها و مسائل مربوط به كميته امداد در مجلس حمايت مي كند.

 



طلبه بحريني: امام خميني بيداري ملت هاي مسلمان را پيش بيني كرده بود

يك طلبه بحريني گفت: سالها پيش امام خميني بيداري ملتهاي مسلمان را پيش بيني كرده بود.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهركرد «صادق بيهي» دوشنبه شب در جمع استادان و دانشجويان دانشگاه شهركرد با بيان اين مطلب افزود اما باور اين مطلب براي مردم مشكل بود در حالي كه امروز شاهد تحقق آن هستيم و موج بيداري اسلامي كشورهاي دنيا را فرا گرفته است.
وي موج بيداري مردم بحرين را نمونه بارز اسلام خواهي و آزادگي آنان دانست و افزود: بحرين كشوري سرشار از منابع انرژي است كه سالها از سوي آل خليفه غارت مي شود و كسي جرات اعتراض و مخالفت با اين جريان را نداشت.
بيهي عدالت خواهي و حق طلبي را از مهم ترين خواسته هاي مردم بحرين دانست و گفت: در حالي كه مردم بحرين در آرام ترين و مسالمت آميزترين شرايط خواستار حقوق طبيعي و به حق خود بودند اما آل خليفه با بدترين حالت ممكن با مردم برخورد كرد و جنايات زيادي را مرتكب شد.
وي صدور فتواهاي علماي وهابي را عامل مهمي در وقوع جنايات آل خليفه دانست و گفت: علماي وهابي با فتواهاي شيطاني خود درصدد از بين بردن مردم بي گناه بحرين هستند و آل خليفه را در سوق دادن به اعمال جنايتكارانه تشويق مي كنند.
بيهي خاطرنشان كرد: با وجود كشتار مردم بحرين و فشارهاي زيادي كه مردم بحرين تحمل مي كنند اما از آرمانها و اهداف خود دست نكشيده و همچنان به مبارزات خود ادامه مي دهند تا آل خليفه سقوط كند.


 



در ديدار با استاندار قم مطرح شد تقدير مراجع تقليد از فعاليت هاي دولت

قم- خبرنگار كيهان:
استاندار قم با حضرات آيات مكارم شيرازي، نوري همداني، صافي گلپايگاني و علوي گرگاني ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش روابط عمومي استانداري قم، حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين موسي پور در اين ديدارها گزارشي از پروژه انتقال آب به قم و روند اجراي طرح هاي توسعه اطراف حرم مطهر ارائه كرد.
استاندار قم با اشاره به آغاز بهره برداري آزمايشي طرح انتقال آب به قم اظهار داشت: با عنايت ويژه رهبر معظم انقلاب، اهتمام و اقدامات ارزشمند رياست محترم جمهور و دولت محترم و تلاش همه مسئولان و دست اندركاران، فاز اول اين طرح عظيم پس از سال ها انتظار به سرانجام رسيد و كام مردم مؤمن و انقلابي اين خطه مقدس به آب گوارا شيرين شد.
وي با قدرداني از تلاش دولت در سرعت دادن به اين پروژه مهم تصريح كرد:براساس برنامه زمانبندي شده، قرار بود كه پروژه در سال 91 به بهره برداري برسد اما با توجه به بحران كم آبي قم در سال گذشته، از طريق اجراي طرح اضطراري، بهره برداري از طرح يك سال زودتر از موعد مقرر انجام گرفت.
حجت الاسلام والمسلمين موسي پور طرح انتقال آب به قم از سرشاخه هاي دز را از جمله طرح هاي عظيم و مهم آبرساني توصيف كرد و افزود: اين طرح در مجموع مسير 290 كيلومتر داراي 54 كيلومتر تونل، 7 كيلومتر كانال انتقال، ايستگاه پمپاژ، بند انحرافي، 180 كيلومتر خطوط انتقال از طريق لوله و 7 مخزن مي باشد و با بهره برداري كامل از اين طرح عظيم، مشكل آب آشاميدني قم و ده شهر در مسير را برطرف خواهد كرد.
استاندار قم با بيان اين كه از اواخر هفته گذشته با تزريق 500ليتر در ثانيه طرح اضطراري آبرساني به قم از سرشاخه هاي دز به صورت آزمايشي به بهره برداري رسيده است افزود: اين ميزان تزريق طي روزهاي آينده به 2500 ليتر در ثانيه رسيده و به تدريج بر كيفيت آب قم افزوده خواهد شد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به جهش رشد و توسعه استان قم در سال هاي اخير اشاره و تصريح كرد: در سال هاي گذشته كارهاي بزرگي در قم انجام و گره بسياري از كارها و مشكلات باز شد.
موسي پور با اشاره به طرح هاي توسعه اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: طرح توسعه اطراف حرم در ضلع شمالي و شرقي با جديت و سرعت در حال اجراست.
وي ساخت ميدان بزرگ امام خميني در ضلع شمالي حرم مطهر به مساحت بيش از 50 هزار مترمربع را مورد تاكيد قرار داد و افزود: صحن اصلي اين ميدان بزرگ بزودي تكميل و مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
در اين ديدارها، علما و مراجع عظام تقليد نيز طي سخناني با قدرداني از خدمات و تلاش هاي ارزنده در توجه و رسيدگي به مشكلات قم به عنوان ام القراي جهان اسلام، حل مشكل آب قم و شيرين شدن آب اين شهر را از اقدامات ارزشمند و ماندگار نظام و دولت برشمرده و بر لزوم قدرداني از اين نعمت الهي و صرفه جويي در مصرف آب تأكيد كردند.

 



آغاز مسابقات قرآني دانشجويان سراسر كشور در بابلسر

مسابقات قرآني دانشجويان سراسر كشور با حضور 220 شركت كننده در دانشگاه مازندران در بابلسر آغاز شد.
به گزارش ايرنا از ساري، اين مسابقات در رشته هاي تلاوت- تحقيق، تلاوت- ترتيل، حفظ كل، حفظ 20، 10 و پنج جزء، تفسير، ترجمه و مفردات تا فردا در بابلسر ادامه خواهد داشت.
دكتر «احمد احمدپور» سرپرست دانشگاه مازندران در مراسم افتتاحيه اين مسابقات كه با پيام آيت الله جوادي آملي آغاز شد، از قرآن به عنوان كتاب هدايت انسانها كه در همه عرصه ها و زمان قابل استفاده و سند حقانيت نوبت است، ياد كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

كمپين هزار امضاي انديشمندان مسلمان
در حمايت از مردم بحرين
بنياد انديشه اسلامي وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي كمپيني براي جمع آوري 1000 امضا از سوي متفكران، نويسندگان و فرهيختگان جهان اسلام با هدف متوقف كردن كشتار ددمنشانه مردم بي گناه بحرين طراحي كرده است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، به دنبال كشتار وحشيانه مردم بحرين توسط نيروهاي امنيتي اين كشور و مزدوران برخي كشورهاي عربي و واكنش مجامع بين المللي سراسر دنيا، بنياد انديشه اسلامي به پيشنهاد معاون فرهنگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي نيز وظيفه خود دانست كه اقدامي جهت محكوميت اين حركت غيرانساني و بي رحمانه انجام دهد. به همين منظور اين مجموعه كه 13 مجله بين المللي منتشر مي كند و با انديشمندان مسلمان سراسر جهان در ارتباط است، كمپيني براي جمع آوري 1000 امضا از سوي متفكران، نويسندگان و فرهيختگان جهان اسلام با هدف متوقف كردن كشتار ددمنشانه مردم بي گناه بحرين طراحي كرده است.
اين كمپين از راه وب سايت بنياد انديشه اسلامي به نشاني wwwitfir در اختيار علاقمندان قرار مي گيرد.
شمقدري: همه فيلم ها بايد مجوز ساخت بگيرند
معاون امور سينمايي گفت: هر فيلمي در كشور توليد شود بايد مجوز ساخت از وزارت ارشاد دريافت كند حتي سخنراني ها، موسيقي و حتي آثاري كه رويكرد ديني و مذهبي دارند از اين قانون مستثني نيستند.
به گزارش فارس، «جواد شمقدري» در گفت وگوي برنامه زنده تلويزيوني «متن حاشيه» ادامه داد: ما آيين نامه داريم كه طبق آن موسساتي كه بدون مجوز فيلمي را مي سازند، مراجع قانوني مي توانند دفاترشان را پلمب كنند و جريمه نقدي تا ده ميليون تومان مي شوند.
فرش خاكي 060 مترمربعي خليج فارس رونمايي مي شود
فرش خاكي خليج فارس با ابعاد 52در 52 متر توسط هنرمندان جزيره هرمز طراحي و در روز ملي خليج فارس رونمايي مي شود.
به گزارش ايرنا، طراحي فرش خاكي با عنوان خليج فارس در ابعاد 52 در 52 اثري است كه هنرمندان هرمز براي رونمايي در روز ملي خليج فارس در دست ساخت دارند كه 01 طيف رنگ خاك در آن بكار رفته است.
جزيره هرمز در شكل گيري نام خليج فارس و سابقه تاريخي آن نقشي بسزا دارد؛ در سالهاي اخير خاك هرمز به زبان گوياي هنرمندان اين جزيره تبديل شده و از سويي به دليل رنگارنگ بودن مورد علاقه هنرمندان محيطي كشور قرار دارد.
به اهتزاز درآوردن نمادين پرچم كشور بر فراز قلعه پرتغالي ها، همايش پياده روي خانواده ها، پرواز بادبادك ها توسط كودكان، نقاشي دانش آموزان بر روي پارچه و اجراي موسيقي بومي از ديگر برنامه هايي است كه در روز ملي خليج فارس برگزار مي شود.
روز دهم ارديبهشت به نام روز ملي خليج فارس نامگذاري شده است.
مجمع ناشران انقلاب شكنجه و شهادت الفخراوي را
محكوم كرد
مجمع ناشران انقلاب اسلامي، ضمن محكوم كردن اقدام جنايتكارانه مزدوران رژيم بحرين در شكنجه و شهادت مدير «دارالمكتبه الفخراوي» بيانيه اي در بزرگداشت هفتمين روز شهادت اين شهيد صادر كرد.
در بخشي از بيانيه مجمع ناشران انقلاب اسلامي آمده است:
«دريغا كه جهانيان در آستانه بيداري اسلامي و شكوفايي بهار انديشه هاي ناب انقلابي، بايد شاهد زنداني شدن، شكنجه و شهادت فرهيختگان مسلمان از جمله ناشر فعال جهان اسلام، حاج كريم الفخراوي باشند. مردي بزرگ از تبار انديشمندان و بيدارگران جوامع اسلامي كه نجات مستضعفين جهان را در پيروي از انديشه و سخنان رهبر بزرگ انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(ره) مي دانست و به اين منظور ترجمه و توزيع آثار حضرت امام(ره) و ديگر انديشمندان را به عنوان چراغ راه انقلابيون جهان در برنامه هاي انتشاراتي خود قرار داد.»

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14