(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 10 اردیبهشت 1390- شماره 19914

حديث دشت عشق
توقف استقلال، ذوب آهن و پيروزي دست سپاهان به جام قهرماني رسيد
پيروزي تيم هاي پرتغالي در مرحله نيمه نهايي ليگ اروپا
ديدارهاي برگشت پلي آف ليگ بسكتبال خيال مدعيان راحت است
اتفاقات عجيب در خانه واليبال پيكان و سايپا فيناليست هاي ليگ شدند
پيروزي بارسا در ال كلاسيكو جنجالي برنابئو
اخبار كوتاه از فوتبال



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «ايوب جبارزاده»
خدايا درد را درمانمان كن
سراي عشق را سامانمان كن
شهيد «ايوب جبارزاده» در مهرماه سال 1340 در روستاي اتو متولد شد. از كودكي درس خود را در روستا آغاز و تحصيلات ابتدايي را به پايان رسانيد. سپس جهت ادامه تحصيل از طرفي و از طرف ديگر جهت كمك به اقتصاد خانواده در يكي از مدارس شبانه كرج به تحصيل ادامه داد تا اين كه به خدمت مقدس سربازي اعزام گرديد. 2 سال خدمت سربازي را در نيروي هوايي به پايان رسانيد. سپس به كرج عزيمت و ازدواج كرد. در كارخانه چيت بافي كرج استخدام گرديد و پس از مدتي كوتاه جهت اداي دين به اسلام به صورت داوطلبانه به جبهه اعزام گرديد. 20 روز در منطقه شاخ شميران بود كه در اثر بمباران شيميايي به درجه رفيع شهادت نايل گرديد.
ستاد كنگره شهداي كسليان سوادكوه

 



توقف استقلال، ذوب آهن و پيروزي دست سپاهان به جام قهرماني رسيد

سرويس ورزشي-
سپاهان اصفهان در يك قدمي كسب عنوان قهرماني دهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر قرار گرفت.
رقابت هاي هفته سي و دوم ليگ برتر طي روزهاي پنجشنبه و جمعه با برگزاري 8 ديدار پيگيري شد كه در حساس ترين ديدار تيم سپاهان موفق شد در آبادان با يك گل به برتري برسد تا قهرماني اش در ليگ را تا حدود زيادي مسجل كند.
در بازي هاي روز پنجشنبه و در بوشهر جدال تيم هاي استقلال و شاهين با تساوي صفر - صفر به پايان رسيد. استقلال كه در رده دوم جدول قرار داشت مي توانست با پيروزي برابر شاهين به صدر جدول نزديكتر شود و همچنان از شانس قهرماني برخوردار باشد اما جدال شاگردان پرويز مظلومي و اكبرميثاقيان در پايان با تساوي بدون گل به پايان رسيد. در اصفهان تيم فوتبال ذوب آهن ميزبان تيم فولاد خوزستان بود و در پايان به تساوي يك - يك دست يافت تا شاگردان منصور ابراهيم زاده نيز به سود همتاي اصفهاني خود كار كنند و عملا يك گام ديگر از قهرماني دور شوند.
اما در آخرين بازي پنجشنبه تيم هاي پيروزي و مس به تساوي بدون گل رسيدند. با تساوي اي كه رقم خورد تيم فوتبال پيروزي 54 امتيازي شد و موقتا به رده چهارم جدول رده بندي صعود كرد و بايد منتظر ديدار تراكتورسازي برابر صباي قم باشد. تراكتورسازي با يك بازي كمتر 53 امتياز دارد.
در انزلي تيم فوتبال استيل آذين برابر ملوان با نتيجه يك بر صفر به برتري رسيد تا به بقا در ليگ برتر اميدوار شود. مهدي مهدوي كيا براي استيل آذين گلزني كرد. با اين گل استيل آذين سه امتياز گرفت و 28 امتيازي شد اما همچنان در رده آخر جدول است ولي به بقا در ليگ برتر اميدوار شد. در تهران راه آهن با نتيجه يك بر صفر توانست نفت تهران را شكست دهد تا براي حضور در ليگ برتر اميدوارتر از قبل شود. شاگردان فركي با اين شكست حالا خطر سقوط را به شدت احساس مي كنند.
در همدان جدال تيم هاي پاس و شهرداري تبريز با تساوي به پايان رسيد تا ميزبان نسبت به بقا اميدوار شود. اين تساوي در شرايطي بدست آمد كه شهرداري تا دقيقه 70 بازي را باخته بود.
دركرج جدال سايپا و پيكان با تساوي به پايان رسيد. اين تساوي براي دو تيم راضي كننده نبود و شرايط آنها را نسبت به هفته هاي گذشته بهتر نكرد.
و اما در آخرين بازي سپاهان اصفهان برابر نفت آبادان پيروز شد تا فقط يك گام ديگر به كسب عنوان قهرماني فاصله داشته باشد. سپاهان با اين پيروزي 65 امتيازي شد. اين تيم كه در صدر جدول قرار دارد با بردي كه بدست آورد به احتمال زياد قهرمان اين فصل ليگ خواهد شد. شاگردان قلعه نويي فقط روي كاغذ و با توجه به اختلاف 6 امتيازي با استقلال و دو بازي باقيمانده، قهرماني اش مسجل نشده . ذكر اين نكته نيز ضروري است كه تفاضل گل سپاهان بهتر از استقلال است.
نتايج كامل ديدارهاي هفته سي و دوم به اين شرح است:
¤شاهين بوشهر صفر - استقلال تهران صفر
¤ ذوب آهن اصفهان 1 - فولاد خوزستان 1
گل ها: آندره رينالدو (41) براي فولاد - مهدي رجب زاده(64) براي ذوب آهن
¤ پيروزي صفر - مس كرمان صفر
¤ صنعت نفت آبادان صفر ـ سپاهان اصفهان 1
گل: مهدي كريميان (17)
¤ سايپاي البرز1 ـ پيكان قزوين 1
گل ها: كريم انصاري فرد (67) براي سايپا - الونگ الونگ ( 94) براي پيكان
¤ ملوان بندرانزلي صفر ـ استيل آذين تهران 1
گل: مهدي مهدوي كيا( 75)
¤ راه آهن شهرري 1 ـ نفت تهران صفر
گل: ايمان رزاقي راد( 6)
¤ پاس همدان 1 ـ شهرداري تبريز 1
گل ها: فرهاد خيرخواه (52) براي پاس - ميثم بائو ( 70) براي شهرداري
اما در آخرين بازي هفته سي و دوم روز يكشنبه تيم هاي تراكتورسازي و صباي قم در ورزشگاه يادگارامام تبريز به مصاف يكديگر مي روند.

 



پيروزي تيم هاي پرتغالي در مرحله نيمه نهايي ليگ اروپا

دور رفت از مرحله نيمه نهايي ليگ اروپا پنج شنبه شب با برگزاري دو ديدار پيگيري شد كه طي آن پورتو و بنفيكاي پرتغال حريفان خود را شكست دادند.
پنجشنبه شب و در مرحله نيمه نهايي رقابت هاي ليگ اروپا دو ديدار حساس برگزار شد. در يكي از ديدارها پورتو با درخشش «رادامل فالكائو» مهاجم كلمبيايي خود ويارئال را با نتيجه 5 بر يك در هم كوبيد.
فالكائو در اين ديدار چهار بار و در دقايق (49-پنالتي)، 67، 75 و 90 دروازه نماينده اسپانيا را باز كرد، گوارين در دقيقه 61 ديگر گل پورتو را زد و كاني در دقيقه 45 تنها گل ويارئال را به ثمر رساند.
در ديگر ديدار اين مرحله دو تيم پرتغالي بنفيكا و براگا به مصاف هم رفتند كه در پايان بنفيكا موفق شد 2 بر يك از سد ميهمان خود بگذرد. گلهاي اين بازي را ژاردل (50) و كاردوزو (59) براي بنفيكا به ثمر رساندند و تك گل براگا را واندينيو در دقيقه 53 وارد دروازه تيم براگا كرد.
ديدارهاي برگشت اين مرحله از رقابت ها پنجشنبه هفته آينده برگزار خواهد شد و ديدار نهايي اين مسابقات در تاريخ 18 مه در ورزشگاه «آويوا» دوبلين در ايرلند جنوبي برگزار خواهد شد.

 



ديدارهاي برگشت پلي آف ليگ بسكتبال خيال مدعيان راحت است

ديدارهاي برگشت مرحله پلي آف مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور براي تعيين تيم هاي صعود كرده به مرحله نيمه نهايي و همچنين رده بندي تيم هاي نهم تا جدول رده بندي امروز برگزار مي شود.
در چارچوب مرحله يك چهارم نهايي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور دو تيم مهرام و ذوب آهن ميزبان ديدارهاي برگشت خود مقابل كاسپين قزوين و شهرداري گرگان هستند. شاگردان كه مهران شاهين طبع و فرزاد كوهيان سال گذشته عنوان هاي قهرماني و نايب قهرماني مسابقات ليگ برتر را به دست آوردند ديدارهاي رفت مقابل اين دو تيم را با نتايج قاطع به سود خود تمام كردند. با اين اوصاف و تركيبي كه اين دو تيم مدعي در اختيار دارند پيروزي دوباره آنها و صعود بي دردسر به مرحله نيمه نهايي دور از ذهن نيست.
پتروشيمي و راه و ترابري هم دو تيم حاضر در مرحله يك چهارم نهايي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور هستند كه ديدار رفت خود را واگذار كردند. بازيكنان و مربيان اين دو تيم اميد زيادي دارند تا با پيروزي در ديدارهاي روز شنبه مقابل دانشگاه آزاد و توزين الكتريك كاشان فرصت دوباره اي براي امتحان شانس خود جهت حضور در مرحله نيمه نهايي فراهم كنند.
مرحله پلي آف مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور براي تعيين رده بندي تيم هاي نهم تا دوازدهم نيز روز شنبه برگزاري مي شود كه طي آن تيم هاي شهركرد و بانك سامان در اهواز و شيراز به ميدان مي روند. اين دو تيم تهراني و شهركردي ديدارهاي رفت را به سود خود تمام كرده بودند. برنامه ديدارهاي برگشت مرحله يك چهارم نهايي و رده بندي تيم هاي نهم تا دوازدهم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
مرحله يك چهارم نهايي
¤ پتروشيمي بندر امام - دانشگاه آزاد
¤ مهرام تهران - كاسپين قزوين،
¤ ذوب آهن اصفهان - شهرداري گرگان
¤ راه وترابري قم - توزين الكتريك كاشان
رده بندي تيم هاي نهم تا دوازدهم:
¤ ب.آ شيراز - بانك سامان
¤ ملي حفاري اهواز - هيئت شهركرد

 



اتفاقات عجيب در خانه واليبال پيكان و سايپا فيناليست هاي ليگ شدند

تيم هاي پيكان و سايپا به عنوان فيناليست هاي ليگ برتر واليبال معرفي شدند.
نيمه نهايي مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز چهارشنبه با ديدار تيم هاي پيكان تهران و باريج اسانس كاشان در خانه واليبال تهران برگزار شد و طي آن شاگردان پيمان اكبري در سه گيم متوالي و با نتايج (25 بر 14)، (25 بر 23) و (25 بر 21) صاحب پيروزي شد. اين سومين ديدار دو تيم پيكان و باريج اسانس در مرحله نيمه نهايي مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور بود. پيكان در ديدار نخست كه در خانه واليبال برگزار شد با نتيجه 3 بر 2 به پيروزي دست يافت اما ديدار دوم را با همين نتيجه در كاشان واگذار كرد. در ديگر ديدار مرحله نيمه نهايي تيم واليبال سايپا با غلبه بر كاله به مرحله نهايي مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي كشور صعود كرد و حريف پيكان در اين مرحله از رقابت ها معرفي شد. شاگردان فرهاد نفرزاده در گيم هاي اول، دوم و چهارم اين بازي به ترتيب با نتايج (30 بر 28)، (25 بر 22) و (25 بر 22) به پيروزي دست يافتند اما گيم سوم را با نتيجه (24 بر 26) واگذار كردند. تيم سايپا با كسب پيروزي در اين ديدار براي پنجمين بار متوالي به مرحله نهايي رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور صعود كرد.
حواشي عجيب در خانه واليبال
اما در يكي از ديدارهاي مرحله نيمه نهايي ليگ واليبال (پيكان- باريج اسانس) اتفاقاتي در سالن واليبال رخ داد كه تأسف اهالي ورزش را به دنبال داشت. به گزارش خبرگزاري مهر در پايان گيم نخست اين بازي پرتاب نارنجك و مواد محترقه از سوي تماشاگران منتسب به پيكان مشكلاتي را ايجاد كرد كه به واسطه آن و به دليل اينكه فضاي سالن پر از دود شده بود، پيگيري بازي با تأخير انجام شد. البته با دخالت به موقع مأموران نيروي انتظامي و حراست كه در محل برگزاري مسابقه مستقر بودند افراد خاطي شناسايي و دستگير شدند. اما اين پايان حاشيه هاي ديدار چهارشنبه شب نبود چرا كه در پايان مسابقه صندلي هاي سالن توسط تماشاگراني كه به نظر از طرفداران باريج اسانس بودند، از سكوهاي سالن جدا و به داخل زمين انداخته شدند.
ديدار پرحاشيه تيم هاي پيكان و باريج اسانس خسارت هاي زيادي را به خانه واليبال وارد آورده است كه كنده شدن حدود يك چهارم صندلي هاي ضلع شمال غرب اين سالن بخشي از آنهاست.

 



پيروزي بارسا در ال كلاسيكو جنجالي برنابئو

تيم فوتبال بارسلونا موفق شد در دور رفت از مرحله نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان اروپا با نتيجه 2 بر صفر حريف ديرينه خود رئال مادريد را شكست دهد.
تيم فوتبال بارسلونا موفق شد در سومين ال كلاسيكو دو هفته اخير و بعد از شكست در فينال كوپا دل ري بالاخره رئال مادريد را شكست دهد.آبي و اناري ها اين بار در دور رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا موفق شدند در ديداري جنجالي در ورزشگاه سانتياگو برنابئو و در حضور بيش از 78 هزار تماشاگر مادريدي با دو گل ليونل مسي شاگردان مورينيو را شكست دهند.حساسيت بازي باعث شده بود كوچكترين خطايي به درگيري بازيكنان دو تيم منجر شود و در پايان نيمه اول بود كه درگيري كيتا با آربلوآ با دخالت پينتو دروازه بان ذخيره بارسا بالا گرفت و حمله اين دروازه بان به سمت آربلوآ كارت قرمزي براي او به همراه داشت.
در نيمه دوم هم خشونت ها ادامه پيدا كرد تا اينكه در دقيقه 61 خطاي په په روي دني آلوس باعث شد بازيكن پرتغالي رئال از زمين بازي اخراج شود و رئال مادريد بار ديگر در ال كلاسيكو 10 نفره شود. اعتراض هاي شديد مورينيو چند دقيقه بعد از 10 نفره شدن تيمش موجب شد او هم از كنار زمين اخراج شود و به اين ترتيب همه چيز به نفع بارسا پيش رفت. پس از بروز اين اتفاقات كه تماما به ضرر تيم رئال مادريد بود، ليونل مسي ستاره زمين با به ثمر رساندن دو گل در دقايق 76 و 87 پيروزي 2 بر صفر خارج از خانه را براي آبي و اناري ها به ارمغان آورد تا راه صعود بارسا به ومبلي هموار شود. ديدار برگشت دو تيم بارسلونا و رئال مادريد روز سه شنبه 13 ارديبهشت ماه برگزار خواهد شد.
ورود يوفا به پرونده انضباطي
كميته انضباطي اتحاديه فوتبال اروپا، يوفا، هر دو تيم رئال مادريد و بارسلونا را به دليل رفتارهاي خشونت آميز در ديدار رفت از مرحله نيمه نهايي رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا جريمه مي كند. سايت يوفا طي اطلاعيه اي نوشته است: در پي اتفاقات ديدار چهارشنبه شب تيم هاي رئال مادريد- بارسلونا در بازي رفت از مرحله نيمه نهايي رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا، يوفا پرونده دو باشگاه را باز كرد. طبق ماده پنج اساسنامه كميته انضباطي يوفا، باشگاه رئال مادريد به دليل پرتاب مواد محترقه از سوي هواداران اين تيم به داخل زمين، حضور تماشاگران در زمين، كارت قرمز په په و اخراج خوزه مورينيو و اظهارنظرهاي سرمربي رئال مادريد در نشست خبري پس از پايان بازي، جريمه خواهد شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

انتخاب هاي جديد فدراسيون و چند پرسش بي پاسخ
سرمربي پرتغالي تيم ملي فوتبال كشورمان كه قرار است بر كليه رده هاي ملي نظارت داشته باشد در تازه ترين تصميمات خود منصوريان را به عنوان سرمربي تيم اميد، نمازي را به عنوان دستيارش در تيم بزرگسالان و محمدي را به عنوان سرمربي موقت تيم جوانان معرفي كرد.
نشست خبري كارلوس كي روش براي ارائه گزارشي از برنامه هاي تيم ملي و همچنين مشخص شدن وضعيت كادر فني تيم فوتبال اميد و جوانان ظهر پنجشنبه در محل آكادمي ملي فوتبال برگزار شد كه در اين بين كي روش كادر فني تيم فوتبال اميد را معرفي كرد.براين اساس، عليرضا منصوريان به عنوان سرمربي تيم فوتبال اميد فعاليت خواهد كرد كه با انتخاب كارلوس كي روش قرار است ماركار آقاجانيان به عنوان دستيار منصوريان وي را در كادر فني تيم اميد همراهي كند و مربي دروازه بانان نيز بزودي معرفي خواهد شد.همچنين سرمربي تيم ملي فوتبال بزرگسالان كشورمان اميد نمازي مربي تيم فوتبال استيل آذين را به عنوان دستيار ايراني خودش در كادر فني اين تيم انتخاب و معرفي كرد. نمازي كه تحصيل كرده آمريكاست و در تيم فوتبال استيل آذين نيز دستيار محمود ياوري بوده است از اين پس به عنوان دستيار ايراني كارلوس كي روش فعاليت خواهد كرد.همچنين هرمز آذرپور و اكبر محمدي به عنوان مربيان تيم فوتبال زير 19 سال انتخاب شدند و تا زمان مشخص شدن كادر نهايي، به عنوان مربيان اين تيم فعاليت مي كنند. انتخاب هاي جديد كي روش با انتقاداتي از سوي برخي كارشناسان و مربيان همراه بود تا جايي كه برخي از آنها عنوان داشتند چه افرادي منصوريان و نمازي را انتخاب كرده اند؟ آيا در اين انتخاب بحث فني و توانايي مربيان مهم بوده يا مسائل ديگري در ميان بوده است؟ چرا كميته فني در اين انتخاب ها نقشي نداشته است؟ درباره انتخاب نمازي اين سوال مطرح است كه آيا تنها دانستن زبان انگليسي و سابقه همكاري او با دن گاسپار براي اين انتخاب كافي بوده است؟ در حالي كه مي دانيم كارلوس كي روش هنوز شناخت كاملي از فوتبال ايران و فوتباليست هاي آن ندارد، آيا بهتر نبود به جاي اميد نمازي كه تنها 6 ماه است به ايران آمده، فرد باتجربه تري به اين عنوان منصوب مي شد، كه هم اطلاعات بيشتري نسبت به فوتبال ايران داشته باشد و هم از روحيات و رفتارهاي خاص بازيكنان ايران آگاهي كامل داشته باشد؟
اردوي تيم ملي سوم خردادماه آغاز مي شود
نخستين اردوي تيم ملي فوتبال با هدايت كارلوس كي روش پس از پايان بازي هاي اين فصل ليگ برتر و از روز سوم خرداد آغاز مي شود. در اين اردو بازيكناني كه تيم هاي شان در ليگ قهرمانان آسيا حضور دارند دعوت نخواهند شد.
اخراج عمران زاده از استقلال
حنيف عمران زاده مدافع بلند قامت تيم فوتبال استقلال تهران با دستور پرويز مظلومي فعلا حق حضور در تمرينات را ندارد و به صورت موقت از اين تيم اخراج شد.عمران زاده قبل از ديدار استقلال و شاهين زماني كه متوجه شد در تركيب اصلي قرار ندارد، از نشستن بر روي نيمكت ذخيره ها خودداري كرد و راهي سكوهاي ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر شد.
سه دنده سپهر حيدري شكست
مصدوميت كاپيتان پرسپوليس جدي است. سپهر حيدري در جريان ديدار با مس پس از برخورد با عليرضا حقيقي از ناحيه پهلو و سينه مصدوم و با دستور علي دايي تعويض شد.قرار است حيدري امروز از پهلو و سينه آسيب ديده خود عكس MRI بگيرد و پس از آن است كه شدت مصدوميت او مشخص خواهد شد.البته سرپرست باشگاه پرسپوليس از شكستگي 3 دنده اين بازيكن خبر داد.
شكايت بارسلونا از مورينيو
باشگاه بارسلونا اعلام كرد شكايت از سرمربي پرتغالي رئال مادريد به اتحاديه فوتبال اروپا را پيگيري مي كند.پس از اتفاقات بوجود آمده در بازي تيم هاي رئال مادريد و بارسلونا كه با برتري 2 بر صفر بارسايي ها خاتمه يافت و صحبت هاي شديد اللحن مورينيو عليه گوارديولا، يكي از اعضاي هيات مديره باشگاه بارسلونا از شكايت اين باشگاه به يوفا خبر داد.
كفاشيان: سازمان قسط اول كي روش را نمي دهد
كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال مي گويد تمام هزينه هاي اين فدراسيون توسط پول دولتي سازمان تربيت بدني تامين نمي شود. او مي گويد فدراسيون تحت مديريتش مي خواهد از منابعي به غير از منابع مالي سازمان تربيت بدني قسط اول قرارداد با كارلوس كي روش را پرداخت كند .
هواداران پيروزي خواستار بازگشت كريمي شدند
هواداران تيم فوتبال پيروزي تهران خواستار بازگشت بازيكن سابق خود شدند.پس از خاتمه بازي تيم هاي پيروزي تهران و مس كرمان كه به تساوي بدون گل منجر شد، هواداران سرخپوش با حبيب كاشاني درباره مسائل گوناگون صحبت كردند.هواداران پيروزي خواستار بازگشت علي كريمي براي سال آينده شدند؛ هرچند كاشاني در اين باره صحبتي نكرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14