(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 10 اردیبهشت 1390- شماره 19914

با فرود نخستين هواپيماي ايراني در فرودگاه سليمانيه عراق خط هوايي سنندج - سليمانيه افتتاح شد
در جاده هاي برون شهري بستن كمربند ايمني براي تمام سرنشينان از امروز الزامي است
راننده رنو 2 نفر بي خانمان را در تبريز كشت
با نواخته شدن زنگ «سپاس معلم» در مدارس هفته گراميداشت «معلم» از پس فردا آغاز مي شود
كشف بيش از 5 تن مواد مخدر و 30 هزار ليتر مواد سوختي در مرزهاي شرقي
مديركل آموزش و پرورش: صدور كارت جديد بيمه طلايي فرهنگيان شامل بازنشسته ها هم مي شود
افزايش 28 درصدي نرخ تعرفه هاي خدمات پزشكي
شكايت سازمان ميراث فرهنگي از مدير اسبق خود
مادر همسر پزشك نيكوكار خرم آباد به قتل رسيد
نجات كشاورز نميني از چنگال 40 قلاده گرگ
اعلام وضعيت فوق العاده در ايالت هاي آمريكا
براي ثبت نام مجدد داوطلبان آزمون سراسري دانشگاه آزاد تا فردا فرصت دارند
قتل يك شهروند به دست يكي از قوي ترين مردان ايران
مدير بيمارستان امام بركنار شد
سرقت 11 ميليون دلاري هكرهاي چيني از آمريكا
شماره همجنس گرايان وهابي بر ديوارهاي توالت



با فرود نخستين هواپيماي ايراني در فرودگاه سليمانيه عراق خط هوايي سنندج - سليمانيه افتتاح شد

سنندج - خبرنگار كيهان:
نخستين پرواز سنندج به سليمانيه صبح جمعه (9ارديبهشت) در فرودگاه سليمانيه به زمين نشست. اين پرواز حامل جمعي از مسئولان و مقامات استان كردستان بود.
«سهراب كلوندي» مديركل فرودگاه هاي استان كردستان گفت: پرواز هوايي بين شهرهاي سليمانيه در شمال عراق و سنندج در هفته دو بار و توسط شركت هواپيمايي آسمان انجام خواهد شد. پرواز رفت اين مسير راس ساعت هشت و 20 دقيقه صبح از فرودگاه سنندج و پرواز برگشت نيز از سليمانيه ساعت 12 و 15 دقيقه صورت خواهد گرفت.
وي با اشاره به تصويب مرز هوايي فرودگاه سنندج گفت: در صورتي كه پروازها با استقبال مردم مواجه شود اين پروازها از هفته اي دو بار به هفته اي حداقل چهار بار افزايش خواهد يافت.
معاون برنامه ريزي استاندار كردستان در مراسمي كه جمعه با حضور جمعي از مسئولان كردستان عراق در فرودگاه سليمانيه برگزار شد گفت: پارسال 480 تردد مرزي مسافري بين استان كردستان و استان سليمانيه عراق انجام شد كه پيش بيني مي شود با آغاز پروازها مابين اين دو استان اين رقم به دو برابر افزايش يابد.
ارسلان ازهاري با اشاره به اهميت توسعه روابط ايران و عراق گفت: اميدواريم افتتاح اين خط هوايي موجب گسترش مناسبات در بخش هاي مختلف اقتصادي؛ اجتماعي و فرهنگي بين ايران و اقليم كردستان عراق شود.

 



در جاده هاي برون شهري بستن كمربند ايمني براي تمام سرنشينان از امروز الزامي است

فرمانده پليس راه كشور از الزامي بودن بستن كمربند ايمني براي تمام سرنشينان در جاده هاي برون شهري از روز شنبه خبر داد.
به گزارش ايسنا سرهنگ محمدرضا مهماندار گفت: بر اين اساس سرنشينان خودروهايي كه داراي كمربند ايمني عقب هستند ملزمند نسبت به بستن كمربند خود اقدام كنند چرا كه در غير اين صورت برابر قانون با آنها برخورد مي شود و خودروهايي كه در صندلي عقب كمربند ندارند تا اول آبان مهلت دارند نسبت به نصب كمربند ايمني اقدام كنند پس از اين مهلت پليس براي آنها نيز اعمال قانون خواهد كرد، از سوي ديگر تمامي موتورسواران و ترك نشينان آنها نيز مكلف به استفاده از كلاه ايمني در جاده هاي برونشهري هستند.
وي با اشاره به اينكه قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي از روز شنبه به مرحله اجرا گذاشته مي شود گفت: بر اين اساس با رانندگاني كه نسبت به استفاده ازموادمخدر، روانگردان ها و مشروبات الكلي اقدام مي كنند به شدت برخورد شده و اين افراد ضمن جريمه 200 هزار توماني، گواهينامه شان به مدت شش ماه ضبط و براي طي مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي مي شوند.
مهماندار افزود: در اين راستا كيت هاي تست اعتياد و الكل خريداري و در اختيار مأموران پليس راه كشور در جاده ها قرار گرفته است.
مهماندار با اشاره به اينكه رانندگان متخلف از روز شنبه مشمول دريافت نمرات منفي علاوه بر جريمه مي شوند گفت: اگر راننده اي دو تخلف حادثه ساز را به صورت همزمان انجام دهد خودرو وي براي 72 ساعت توقيف خواهد شد.
فرمانده پليس راه كشور تأكيد كرد: براساس قانون جديد جرايم رانندگي چنانچه رانندگان 30 نمره منفي بگيرند در مرحله اول گواهينامه شان به مدت سه ماه ضبط شده، در مرحله دوم اگر 25 نمره منفي بگيرند گواهينامه شان به مدت شش ماه ضبط شده و در مرحله سوم اگر 20 نمره منفي بگيرند گواهينامه آنها ابطال مي شود.
وي قانون جديد را در جهت حفظ جان رانندگان عنوان كرد و در پايان از تمامي رانندگان خواست از روز شنبه ضمن رعايت قوانين و مقررات رانندگي، پليس را در اجراي هرچه بهتر قانون جديد ياري كنند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيز با اشاره به آغاز اجرايي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگان از روز شنبه گفت: تعداد زيادي از مأموران پليس راهور تهران بزرگ به تجهيزات الكترونيكي ثبت جرايم مجهز شده اند و در عين حال نمره منفي رانندگان در بانك اطلاعات گواهينامه رانندگي افراد در پليس راهور ناجا و سوابق آنها درج مي شود و در صورتي كه راننده داراي گواهينامه هوشمند باشد اين سابقه در چيپ گواهينامه نيز وارد خواهد شد.
سردار حسين رحيمي گفت: از روز شنبه تمام آرم هاي طرح ترافيك سال 90 معتبر بوده و آرم هاي سال 89 فاقد اعتبار هستند.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه استفاده از كلاه ايمني براي ترك نشين موتورسواران از شنبه اجباري است گفت: بر اين اساس هم راكبان موتورسيكلت ها و هم ترك نشين آنها بايد داراي كلاه ايمني باشند كه در غير اينصورت برابر مقررات با آنها برخورد مي شود.
جانشين رئيس پليس راهور ناجا نيز گفت: متأسفانه در سال 89 بيش از 13هزار تصادف فوتي در سطح كشور رخ داده است.
سردار تقي مهري افزود: براثر اين 13هزار تصادف منجر به فوت بيش از 23 هزار نفر از شهروندان كشته شده اند كه بايد گفت نيمي از اين رانندگان مقصر بودند يعني حدود 6هزار نفر راننده مقصر منجر به مرگ 23هزار تن از هموطنان شدند.

 



راننده رنو 2 نفر بي خانمان را در تبريز كشت

سرويس شهرستان ها -
بر اثر برخورد يك دستگاه رنو با 2 نفر زير پل سرداران شهيد تبريز اين 2 نفر كشته شدند.
اين دو نفر با چرخ دستي، چادر اقامتي و لوازم زندگي خود را در حال انتقال به زير پل سرداران شهيد تبريز بودند كه رنو با آنها برخورد كرد.
گزارش رسيده حاكيست اورژانس تبريز بلافاصله در محل حاضر شد ولي ماموران كلانتري 13 تبريز كه تنها 200 متر با محل حادثه فاصله داشتند 20 دقيقه بعد از اورژانس خود را به صحنه رساندند. ماشين حمل جسد شهرداري تبريز نيز يك و نيم ساعت بعد از حادثه براي بردن اجساد در محل حاضر شد.
گفتني است 2 مرد فوت شده در اين حادثه از شهروندان تبريزي بودند كه يك ماه قبل به دليل درمان اعتياد از كمپ اجباري ترك اعتياد تبريز مرخص شده بودند ولي چون خانواده و جايي را براي زندگي نداشتند در زير پل سرداران شهيد تبريز زندگي مي كردند.

 



با نواخته شدن زنگ «سپاس معلم» در مدارس هفته گراميداشت «معلم» از پس فردا آغاز مي شود

هفته بزرگداشت مقام معلم پس فردا با حضور وزير آموزش و پرورش در يكي از مدارس منطقه 18 تهران با نواختن «زنگ سپاس معلم» آغاز مي شود.
اسدالله مرتضايي دبير ستاد بزرگداشت مقام معلم سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به برنامه هاي اين هفته گفت: در اين روز مراسمي در محل شهادت شهيد مرتضي مطهري برگزار مي شود و همزمان در استان قم، در مزار اين استاد شهيد و همچنين در استان خراسان رضوي محل تولد ايشان برنامه هاي ويژه اي اجرا مي شود.
دبير ستاد بزرگداشت مقام معلم سازمان آموزش و پرورش شهر تهران تصريح كرد: اعضاي ستاد بزرگداشت هفته معلم با حضور در حرم حضرت امام(ره) با آرمان هاي بنيانگذار انقلاب اسلامي و همچنين شهداي انقلاب و معلمان شهيد تجديد بيعت خواهند كرد.
به گفته مرتضايي بازديد از آسايشگاه كهريزك و تجليل از پيشكسوتان تعليم و تربيت كه در اين مركز بستري هستند و همچنين معلماني كه به صورت نيكوكارانه در اين مركز فعاليت مي كنند، از ديگر برنامه هاي آموزش و پرورش شهر تهران در روز معلم است.
وي با بيان اين كه در روز معلم از چهار هزار خانواده شاهد، ايثارگر، جانباز و آزاده فرهنگي تجليل مي شود، تصريح كرد: در روز 13 ارديبهشت ماه 2 هزار نفر از منتخبان كشوري، استاني و منطقه اي شهر تهران در برج ميلاد تجليل مي شوند كه در اين برنامه از 459 منتخب كه 29 نفر از آنها برگزيده استاني و چهار نفر نيز منتخب شهر تهران هستند، با حضور وزير آموزش و پرورش و رئيس مجلس شوراي اسلامي تقدير و تجليل مي شود.
وي اظهار كرد: ديدار با مقام معظم رهبري در حسينيه حضرت امام(ره) با حضور منتخبان كشوري يكي ديگر از برنامه هاي آموزش و پرورش شهر تهران در روز 14 ارديبهشت ماه است.
مرتضايي گفت: در روز پنج شنبه، 15 ارديبهشت ماه نيز بيش از 500 نفر از بازنشستگان و پيشكسوتان آموزش و پرورش طي مراسمي تجليل و تكريم مي شوند. همچنين در روز جمعه نيز علاوه بر شركت در نماز جمعه، دو برنامه كوهپيمايي به تفكيك خواهران و برادران در آموزش و پرورش شهر تهران اجرا مي شود و فرهنگيان در تپه نورالشهداي كلكچال با شهداي انقلاب به ويژه شهداي گمنام تجديد پيمان خواهند بست.
وي در پايان با بيان اين كه وزير آموزش و پرورش در خطبه هاي پيش از نماز جمعه سخنراني خواهد كرد، خاطرنشان كرد: در آخرين روز از هفته بزرگداشت مقام معلم از بيش از 15 هزار برگزيده مدارس به طور متمركز در مناطق تجليل مي شود.

 



جانشين فرمانده مرزباني خبر داد
كشف بيش از 5 تن مواد مخدر و 30 هزار ليتر مواد سوختي در مرزهاي شرقي

جانشين فرمانده مرزباني ناجا از كشف بيش از پنج تن انواع مواد مخدر طي چند روز گذشته در مرزهاي شرقي كشور خبر داد.
به گزارش ايسنا اميراحمد گراوند درباره جزييات اين خبر اظهار كرد: در طي 30 ساعت گذشته مرزبانان حوزه استحفاظي هنگ سراوان در مناطق كوهك تا جالك همچنين در مرز زابل بيش از پنج تن و200 كيلوگرم انواع مواد مخدر را در سه عمليات جداگانه كشف كردند.
وي افزود: از مواد مخدر كشف شده يك تن و200 كيلوگرم حشيش و مابقي مواد مخدر هروئين و مرفين بوده است.
به گفته وي يكي از عمليات هاي صورت گرفته با همكاري سربازان گمنام امام زمان(عج) انجام شده است.
گراوند با بيان اينكه در اين عمليات ها پنج دستگاه خودرو متوقف شد، افزود: در اين درگيري ها هيچ آسيبي به نيروهاي مرزباني وارد نشده است و بنابر گزارشات رسيده، قاچاقچيان تلفات داشتند.
وي گفت: همچنين در طول 30 ساعت گذشته بيش از 20 هزار بطري انواع مشروبات الكلي در حوزه استحفاظي هنگ سردشت و بانه و همچنين در حوزه استحفاظي هنگ بندرعباس و ميناب توسط مرزبانان كشف شد.

 



مديركل آموزش و پرورش: صدور كارت جديد بيمه طلايي فرهنگيان شامل بازنشسته ها هم مي شود

مديركل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش از واگذاري توليد و توزيع كارت بيمه فرهنگيان به استان ها و همچنين ابطال كارت هاي سال گذشته و صدور كارت جديد بيمه طلايي در سال جاري، خبر داد.
نامدار عبدالهيان در گفت وگو با ايسنا گفت: با تلاش وزارت آموزش و پرورش و انعقاد قرارداد با بيمه ايران، امسال علاوه بر فرهنگيان شاغل، فرهنگيان بازنشسته نيز به همراه خانواده هايشان تحت پوشش بيمه طلايي قرار مي گيرند.
وي با بيان اين كه تاكنون تعرفه هاي بيمه تكميلي درمان هنوز اعلام نشده است، تصريح كرد: نرخ حق بيمه طلايي براي هر نفر در سال گذشته 12 هزار و 400 تومان بود كه امسال با درصد كمي افزايش به حدود 13 هزار و 600 تومان افزايش يافته است.
مديركل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش در ادامه از ابطال كارت بيمه طلايي سال گذشته خبر داد و گفت: از سال جاري با توجه به واگذاري توليد و توزيع كارت بيمه فرهنگيان به استان ها و با توجه به اين كه تعداد زيادي از فرهنگيان كشور نيز بازنشسته شده اند، كارت بيمه طلايي سال 89 ابطال و براي سال جاري كارت هاي جديدي صادر مي شود كه فرايند صدور اين كارت ها حدود يك ماه طول مي كشد.
وي همچنين با اشاره به اين كه از اول تير ماه امسال «بازنشستگان» نيز تحت پوشش بيمه تكميلي طلايي قرار مي گيرند، گفت: مقدمات بيمه طلايي بازنشستگان نيز در بيمه ايران فراهم شده و براي اين دسته از فرهنگيان نيز كارت هاي جديدي از اول تير ماه صادر و اجرايي مي شود.
به گفته وي فرهنگيان در طول زماني كه كارت ندارند، مي توانند هزينه دارو و درمان خود را پرداخته و هزينه آن را از «پر داخت خسارات بيمه ايران» دريافت كنند و يا قبل از مراجعه به مراكز درماني از يكي از شعبات بيمه ايران، معرفي نامه دريافت كنند.
مديركل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش در پايان درباره خدمات تحت پوشش اين بيمه نيز خاطرنشان كرد: براساس قرارداد منعقده با بيمه ايران، فرهنگيان مي توانند تا سقف 200 هزار تومان از خدمات دندانپزشكي، عينك تا سقف 60 هزار تومان و بدون سقف از خدمات كلينيكي، پاراكلينيكي، بيمارستاني و خدمات سرپايي و همچنين جراحي استفاده كنند، اما اين بيمه شامل داروهاي خارجي نمي شود.

 



افزايش 28 درصدي نرخ تعرفه هاي خدمات پزشكي

معاون درمان وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از پيشنهاد افزايش حدود 28درصدي نرخ تعرفه هاي خدمات پزشكي بخش دولتي و خصوصي در سال جاري خبر داد.
حسن امامي رضوي در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته نرخ اين تعرفه هاي پزشكي 14 درصد افزايش داشت كه امسال با بررسي هاي كارشناسي مسئولان بهداشت و درمان، اين ميزان دو برابر رشد دارد.
وي با بيان اينكه افزايش نرخ تعرفه هاي پزشكي تاثيري در افزايش هزينه هاي درمان مردم ندارد، تصريح كرد: وزارت بهداشت به دنبال تامين منابعي است تا مردم در پرداخت هزينه هاي درماني با توجه به هدفمندي يارانه ها متضرر نشوند.
معاون درمان وزير بهداشت اظهار داشت: در حال حاضر فهرست نرخ خدمات پزشكي بخش دولتي و خصوصي به شوراي عالي بيمه متشكل از نمايندگان وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشكي، وزارت رفاه و تامين اجتماعي و كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي ارسال شده و هفته آينده، نهايي مي شود.
رضوي با اشاره به اينكه براساس برنامه پنجم توسعه هزينه هاي درمان مردم بايد به 30 درصد كاهش يابد، به ايرنا گفت: در طرح هدفمندي يارانه ها، حدود 20 درصد از درآمد حاصل از اين طرح در اختيار سيستم نظام سلامت قرار مي گيرد و پيش بيني مي شود بر اين اساس، هزينه هاي مردم كاهش يابد.
معاون درمان وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با تاكيد بر اينكه هزينه درمان بيماران در صورت ناتواني در پرداخت در بيمارستان هاي دولتي تحت پوشش دانشگاه هاي علوم پزشكي رايگان است، گفت: رها كردن دو بيمار توسط بيمارستان امام خميني(ره) كار بسيار ناپسندي بود كه اميدواريم ديگر شاهد چنين اعمالي نباشيم.

 



شكايت سازمان ميراث فرهنگي از مدير اسبق خود

سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از شكايت از مدير اسبق مجموعه تاريخي سعدآباد به مراجع قضايي خبر داد.
حسن محسني گفت: سازمان ميراث فرهنگي در پي ارائه گزارش سازمان بازرسي كل كشور در خصوص تخلفات مدير اسبق مجموعه تاريخي سعد آباد، از مدير اسبق مجموعه فرهنگي- تاريخي سعد آباد (ع-ش) شكايت قضايي كرده است.
وي افزود: متاسفانه موارد فراواني از تصرف غيرقانوني، دريافتي هاي غيررسمي خارج از قاعده و قراردادهاي مبهم و مجعول در عملكرد وي وجود داشته كه از شاخص ترين آن ها مي توان به خارج كردن قاليچه مشهور «صلح و دوستي» اشاره كرد كه مدتي قبل از خارج كردن غيرقانوني آن از مجموعه سعد آباد، در حضور شمار زيادي از شخصيت هاي سياسي و فرهنگي بافته و رونمايي شده بود.
سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي و مديرفعلي مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد به فارس گفت: طبيعي است كه سازمان ميراث فرهنگي، به عنوان بخشي از دولت در راستاي سياست كلان مبارزه با فساد اداري و اقتصادي، پيگيري و به نتيجه رساندن اين موضوع را در دستور كار خود قرار داده و تا حصول نتيجه قانوني لازم، استيفاي حقوق بيت المال را پيگيري خواهد كرد.

 



مادر همسر پزشك نيكوكار خرم آباد به قتل رسيد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
نيره بهادري مادر همسر شادروان دكتر سيد محمد تقي امامي رئيس سابق دانشگاه علوم پزشكي لرستان، در عمليات سرقت از منزلش به قتل رسيد.
قاتل و يا قاتلان با بستن دست ها و دهان شادروان نيره بهادري موجب مرگ وي شدند.
در اين حادثه كه حدود ساعت 3 تا 5 چهارشنبه بعدازظهر رخ داد سارق يا سارقان وارد منزل اين بانو در منطقه قاضي آباد خرم آباد شده و پس از بستن دست ها و پوشاندن دهان وي بوسيله چسب نواري مقداري وجه نقد، زيورآلات و ... را به سرقت بردند و متواري شدند.
بستگان آن مرحوم هنگام ورود به منزل شادروان بهادري با پيكر بي جان وي و سرقت بخشي از اموالش مواجه شدند.
به گزارش پليس آگاهي لرستان يك اكيپ ورزيده از كارآگاهان، تحقيق براي شناسايي و دستگيري عامل و يا عاملان جنايت را آغاز كردند.
دكتر سيد محمد تقي امامي از پزشكان مشهور و خير خرم آباد بود كه در يك سانحه هوايي به رحمت ايزدي پيوست.

 



نجات كشاورز نميني از چنگال 40 قلاده گرگ

گروه مشترك كلانتري انتظامي و اداره برق شهرستان نمين يك كشاورز را از دست 40 قلاده گرگ گرسنه نجات دادند.
فرمانده نيروي انتظامي نمين روز جمعه در اين باره به ايسنا گفت: در نخستين ساعات بامداد روز جمعه گروه مشترك گشت كلانتري انتظامي و اداره برق نمين كه براي پيشگيري از سرقت سيمهاي كابل برق در حوالي روستاي «سولا» در حال گشت زني بودند متوجه يك دسته متشكل از 40 قلاده گرگ گرسنه شدند.
سرهنگ رسول سلحشور افزود: گله گرگها به يك كشاورز كه در آن حوالي در حال آبياري زمين زراعي بود حمله بردند و در پي آن گروههاي مشترك پليس و اداره برق براي نجات جان اين مرد وارد عمل شدند و با به صدا درآوردن آژير خطر و ديگر اقدامات اساسي، جان كشاورز را نجات دادند.
فرمانده انتظامي نمين گفت: با مشاهده اين تعداد گرگ در منطقه و براي جلوگيري از خطرات احتمالي براي كشاورزان در روستاهاي اطراف، با به كارگيري امكانات موجود، مراتب به اعضاي شوراهاي اسلامي و ريش سفيدان اطلاع رساني شد.
به گفته منابع محلي، افراد كهنسال در اين منطقه از تجمع اين تعداد گرگ شگفت زده شده و آن را بي سابقه مي دانند.

 



اعلام وضعيت فوق العاده در ايالت هاي آمريكا

مقامات آمريكايي از افزايش شمار تلفات طوفان و سيلاب در ايالت هاي جنوبي اين كشور به 300 نفر خبر دادند.
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره، مقامات آمريكايي اعلام كردند كه شمار تلفات ناشي از طوفان و سيلاب در 7 ايالت جنوبي اين كشور تاكنون به 300 نفر رسيده است.
«رابرت بنتلي» فرماندار آلاباما كه ايالتش بيشترين آسيب مادي را از طوفان هاي اخير متحمل شده، گفت: 131 نفر تاكنون در اين ايالت جان خود را از دست داده و احتمال مي رود اين رقم افزايش يابد. وي تصريح كرد، بيش از 6 ميليون نفر بدون نيروي برق هستند. همچنين به علت شرايط بد آب وهوايي برق نيروگاه هسته اي آلاباما نيز قطع شد و مسئولان ايمني هسته اي فدرال اعلام كردند اوضاع در اين نيروگاه را تحت نظر دارند.
بنا بر اين گزارش، تخمين هاي اوليه از ميزان تلفات طوفان و گردبادهاي اخير در ايالت هاي جنوبي آمريكا نشان مي دهد، 32 نفر در ايالت مي سي سي پي، 30 نفر در ايالت تنسي، 11 نفر در ايالت آركانزاس، 14 نفر در ايالت جورجيا، 8 نفر در ايالت ويرجينيا و 2 نفر در ايالت لوئيزيانا جان خود را از دست داده اند.
بنا بر اين گزارش، در حال حاضر وقوع طوفان هاي شديد، تلفاتي را در 7 ايالت جنوبي آمريكا از جمله آركانزاس، جورجيا و تنسي برجا گذاشته و صدها هزار نفر از ساكنان اين ايالات را از دسترسي به منابع انرژي بويژه برق محروم كرده است. بدنبال اعلام شمار تلفات توفان هاي سهمگين در ايالات جنوبي آمريكا بويژه آلاباما، كاخ سفيد نيز اعلام كرده كه «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا در اين ايالت اعلام وضعيت فوق العاده كرده و به نهادهاي امدادي آمريكا دستور داده است تا تجهيزات امدادي و لوازم ضروري مردم را به اين ايالت ارسال كنند.

 



براي ثبت نام مجدد داوطلبان آزمون سراسري دانشگاه آزاد تا فردا فرصت دارند

مهلت ثبت نام مجدد داوطلبان شركت در آزمون سراسري سال90 دانشگاه آزاد تا فردا تمديد شد.
به گزارش روابط عمومي مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي ثبت نام داوطلبان آزمون سراسري (غيرپزشكي و پزشكي) سال 90 اين دانشگاه تا ساعت 24 روز يكشنبه مورخ 11 ارديبهشت ماه تمديد شد.
آن دسته از داوطلباني كه به علت عدم شناسايي سابقه در سيستم سوابق تحصيلي تاكنون موفق به ثبت نام نشده اند نيز مي توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي مركز آزمون به آدرس wwwazmoonorg نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.
اين گزارش مي افزايد فروش اينترنتي كارت اعتباري ثبت نام جهت متقاضياني كه در اسفندماه موفق به تهيه كارت اعتباري ثبت نام نشده اند نيز از طريق همين پايگاه انجام خواهد شد، همچنين دفترچه راهنماي آزمون سراسري در طول مدت ثبت نام بر روي اين پايگاه قابل مشاهده و دريافت مي باشد.

 



قتل يك شهروند به دست يكي از قوي ترين مردان ايران

سرويس اجتماعي-
چهارشنبه گذشته يكي از قويترين مردان ايران در منطقه جنت آباد جنوبي تهران بر سر مسائل مالي با چند نفر درگير و يكي از آنان را به قتل رساند.
به گزارش كيهان امير- ق هفتم ارديبهشت در منطقه چهارباغ غرب جنت آباد جنوبي با چند نفر درگير شده و در اين درگيري 4 انگشت يك فرد قطع و فرد ديگري به نام علي- م نيز با ضربات ورزشكار معروف بشدت مجروح شد.
با انتقال مجروحان به بيمارستان تلاش پزشكان براي نجات يكي از مجروحان بي ثمر ماند و وي بر اثر شدت جراحات وارده فوت كرد. گفتني است امير- ق پس از اين اتفاق خود را به مراجع قضايي معرفي كرده است.

 



مدير بيمارستان امام بركنار شد

مشاور وزير بهداشت و مديركل وزارتي وزارت بهداشت از بركناري مدير بيمارستان امام خميني و پيگيري شكايات از آمران و عاملان اين حادثه خبر داد.
حسن آقاجاني افزود: وزارت بهداشت با همه عواملي كه در بيمارستان امام به علت كوتاهي باعث رهاسازي دو بيمار اين بيمارستان شدند برخورد كرده است و از آنها شكايت كرده است.
وي به فارس گفت: ابعاد مختلف اين ماجرا در وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشكي تهران در حال بررسي است اما رئيس بيمارستان امام كه در واقع رئيس مجتمع بيمارستاني امام است و شامل 3 بيمارستان امام، مركز طبي كودكان و بيمارستان ولي عصر مي شود، بركنار نشده است.
هفته گذشته خبر رهاسازي 2 بيمار از بيمارستان امام در كشتزارهاي جنوب تهران و در حاشيه بزرگراه خليج فارس موجي از نارضايتي را در جامعه ايجاد كرد. مسئولان وزارت بهداشت اعلام كردند كه عوامل اين حادثه را به دادگاه معرفي مي كنند اما عنوان كردند كه بيمار اول از اين بيمارستان ترخيص شده بود و بيمار دوم اصلا پذيرفته نشده است.
شايعاتي مبني بر رهاسازي سومين بيمار نيز در رسانه ها منعكس شد كه مسئولان وزارت بهداشت آن را رد كردند.

 



سرقت 11 ميليون دلاري هكرهاي چيني از آمريكا

هكرهاي چيني موفق به سرقت 11 ميليون دلار از شركت هاي كوچك و متوسط آمريكايي و انتقال اين مبالغ به چين در يك سال اخير شده اند.
به گزارش اي ويك، گزارش جديدي كه توسط اف بي اي منتشر شده نشان مي دهد كه جنايتكاران آنلاين در چين با نفوذ به حساب هاي بانكي آنلاين شركت هاي آمريكايي هر بار صدها هزار دلار از اين حساب ها برداشت كرده اند و مجموع مبالغ سرقت شده توسط آنها در عرض يك سال از مرز 11 ميليون دلار گذشته است.در حد فاصل مارس سال 2010 تا آوريل سال 2011 بيش از 20 بار گزارش هايي در مورد چنين رويدادهايي گزارش شده است و جالب آنكه اگر مهاجمان چيني در تمامي حملات خود كامياب مي شدند ميزان خسارت مادي وارده به شركت هاي آمريكايي از مرز 20 ميليون دلار مي گذشت.نكته مهم شكست هكرهاي چيني در نفوذ به شركت هاي بسيار بزرگ است كه براي حفظ امنيت خود دقت و توجه بيشتري به خرج مي دهند. در مقابل شركت هاي كوچك و متوسط مسائل امنيتي را چندان جدي نمي گيرند و همين مسئله براي آنها دردسرساز مي شود.اف بي آي در گزارش خود آورده كه روش متداول در بين هكرها استفاده از حملات موسوم به پيشينگ است. در جريان اين حملات ايميل هايي با ظاهر موجه از سوي شركتهاي ظاهرا معتبر و شناخته شده براي كاربران ارسال مي شود.در صورت كليك كردن كاربران بر روي لينك هاي موجود در اين ايميل ها و وارد كردن اطلاعات حساب هاي بانكي در آنها هكر قادر به ورود به حساب كاربري افراد خواهد بود.

 



شماره همجنس گرايان وهابي بر ديوارهاي توالت

به گزارش شيعه آنلاين، فرماندهي پليس شهر طائف در عربستان سعودي اعلام كرد كه قصد دارد در چارچوب طرحي ضربتي، همه شماره تلفن هاي نوشته شده بر روي ديوارهاي توالت اماكن عمومي مانند مسجد، پارك و غيره را پاك كند.
فرماندهي پليس اين شهر اعلام كرد: در پي اعلام چندين مورد گزارش و اعتراض از سوي شهروندان نسبت به وجود شماره تلفن افراد منحرف و همجنس گرا بر روي ديوار توالت اماكن عمومي، تصميم گرفتيم ظرف دو هفته، همه اين شماره ها را پاك كنيم. فرماندهي پليس طائف افزود: با هماهنگي «هيئت امر به معروف و نهي از منكر» قرار شد افرادي كه شماره آنان بر روي ديوارهاي توالت نوشته شده شناسايي و با آنان برخورد شود. تعداد اندكي از آنان شناسايي شده اند و مشخص شد كه همگي داراي انحرافات اخلاقي هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14