(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 10 اردیبهشت 1390- شماره 19914

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بازگشت گروه هاي جهادي به كرانه ، جنين و قدس (يادداشت روز)
وحشت در واشنگتن و تل آويو از نزديكي مصر به ايران
سقوط (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
شوراي نگهبان طرح اصلاح قانون انتخابات را تاييد كرد
هيئت امناي دانشگاه آزاد گزينه هاي جايگزيني جاسبي را مشخص كرد
كروبي را دوست دارم چون به امام پشت كرده است! (خبر ويژه)
اين همه آسمان و ريسمان براي چيست؟! (خبر ويژه)
آقاي تاجزاده! قمپز در نكن! (خبر ويژه)
از تلافي ايران مي ترسيم (خبر ويژه)
كيش سخنران جشنواره در كيشچ (خبر ويژه)
كشورهاي صنعتي روي موج توسعه رآكتورهاي اتمي (خبر ويژه)
فيلترينگ رسمي اينترنت در دستور كار اتحاديه اروپا (خبر ويژه)



بازگشت گروه هاي جهادي به كرانه ، جنين و قدس (يادداشت روز)

به اين عبارت دو روز پيش روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت توجه كنيد: «محافل اطلاعاتي اسرائيل در ماه هاي اخير موضوع آشتي بين گروه هاي فلسطيني را دنبال مي كردند و برآورد آنان اين بود كه حماس هرگز به تشكيلات خودگردان اجازه نخواهد داد كه به غزه قدم بگذارد و به همين دليل احتمال آشتي بين فلسطيني ها ضعيف است.» جالب تر اين كه برآورد اطلاعاتي اسرائيل بيانگر آن بود كه «تغيير حكومت مصر فرضيه آشتي بين فلسطيني ها را ضعيف مي كند» آحارونوت نتيجه گرفت: «توافق طرف هاي فلسطيني نشان دهنده ضعف برآورد دستگاه اطلاعاتي اسرائيل است. درست در زماني كه توجه تل آويو به مذاكرات محمود عباس براي تصويب كشور فلسطيني در -اجلاس شهريورماه- مجمع عمومي سازمان ملل بود و گمان مي كرد حماس سرگرم كنترل گروه هاي تندرويي نظير جهاد اسلامي است، همه گروه هاي فلسطيني در قاهره توافقنامه آشتي را امضا كردند.»
امضاي توافقنامه آشتي ميان گروه هاي فلسطيني و به تعبيري آشتي غزه و كرانه در روز چهارشنبه هفته گذشته در قاهره نشان داد كه فلسطيني ها در حال حل و فصل مسائل داخلي خود هستند و اهميت و حساسيت شرايط منطقه اي را به خوبي درك مي كنند در همان حال مواضع بسيار تند رژيم تل آويو عليه توافق فلسطيني ها و تهديد سران تشكيلات خودگردان مبني بر اين كه از اين پس اجازه تردد آسان در منطقه كرانه باختري را ندارند، نشان دهنده اهميت توافق روز چهارشنبه است. گروه هاي فلسطيني پيش از اين در بيستم اسفند ماه 87- يعني كمتر از دو ماه پس از پايان جنگ 22 روزه- در قاهره گرد هم آمدند ولي از آنجا كه در آن زمان «ميزبان» - مبارك و سليمان- موضع جانبدارانه نسبت به جريان سازش داشت، توافقي حاصل نشد. امضاي پيش نويس «توافق جامع» ميان طرفين در شرايطي كه مصر دوران گذار را طي مي كند، به يك علامت روشن براي پيش بيني آينده مصر و نقش آن در معادله فلسطين تبديل شده است. در عين حال در خصوص توافق آشتي چهارشنبه نكات زيادي وجود دارد و هنوز ابهاماتي فرا راه آينده توافق ديده مي شود كه به بعضي از اين نكات و يا ابهامات اشاره مي كنيم:
1- توافق اوليه و امضاي كليات آن از سوي گروه هاي مختلف فلسطيني در شرايطي صورت گرفته است كه قرار است مجمع عمومي سازمان ملل در اجلاس سالانه خود - شهريورماه- تشكيل كشور فلسطيني را به تصويب برساند و به نظر مي آيد كه تصويب آن قطعي باشد، در اين بين رژيم صهيونيستي با تاكيد بر اين كه فلسطيني ها دولت و يا هيات مورد توافقي ندارند تا طرف مذاكرات و مصوبات حقوقي قرار گيرند، تلاش مي كرد كه موضوع رسميت يافتن تشكيل كشوري ذيل نام فلسطين را به تأخير انداخته و در يك بستر زماني ناكام بگذارد. مذاكرات قاهره نشان داد كه فلسطيني ها در حال توافق بر سر تشكيل دولت وحدت ملي هستند براين اساس عريقات يكي از رهبران تشكيلات خودگردان پس از اظهارات تهديدآميز وزير خارجه رژيم صهيونيستي گفت: ليبرمن تا چند روز پيش مي پرسيد با چه كسي بايد صلح كنيم و حالا كه فلسطيني ها به سمت تشكيل دولت وحدت ملي مي روند عليه آنان فحاشي مي كند.
گفتني است كه مردم فلسطين و نماينده قانوني آنها يعني حماس خواستار خروج صهيونيست ها از تمامي سرزمين فلسطين هستند.
2- اگرچه فرايند وحدت ملي فلسطيني به احتمال زياد زمان بر مي باشد ولي طرح اين موضوع به معناي نقطه پايان گذاشتن بر منازعات درون فلسطيني است و اين به مردم مظلوم فلسطين امكان مي دهد كه بتواند از معادلات منطقه اي و تحولات ماههاي اخير كه كاملاً به نفع فلسطين است، استفاده نمايند با اين وصف مي توان گفت برخلاف گذشته توافقات ميان طرف هاي فلسطيني پايدار است چرا كه براي همه طرف هاي آن دستاوردهاي مهمي دارد هر چند ممكن است هر گروه از منظر خود به اين توافق بنگرد.
3- يكي از حساس ترين بندهاي توافقنامه و مهمترين آن، توافق بر سر پرونده امنيتي است. اين توافقنامه وضعيت ميان گروههاي فلسطيني در غزه و كرانه را عادي سازي مي كند و در نتيجه امكان فعاليت مجدد گروههاي جهادي در كرانه و باريكه را فراهم مي نمايد. بازگشت حماس و جهاد به كرانه باختري اگرچه پيچيدگي هاي زيادي دارد و حتماً با اما و اگرها و شروطي از سوي تشكيلات خودگردان مواجه مي شود اما از آنجا كه اصول چنين توافقاتي مورد قبول قرار گرفته است مي توان گفت نيروهاي حماس و جهاد طي هفته هاي آينده از فرم فعاليت مخفي در كرانه خارج مي شوند و اين فضاي كرانه را دگرگون مي كند. از آنجا كه در توافقنامه چهارشنبه قاهره روي حق سلاح مقاومت كاملاً توافق صورت گرفته است، فعاليت گروه هاي جهادي در كرانه به آرامش صهيونيست ها در اين منطقه پس از 4 سال خاتمه مي دهد و رژيم صهيونيستي درگير دغدغه جديد امنيتي در كرانه، قدس شرقي و جنين مي شود. علي الظاهر توافقات امنيتي چهارشنبه فراگير بوده و توافق بر سر فعاليت نيروهاي امنيتي، پليس و نيروهاي نظامي طرف هاي فلسطيني را در بر مي گيرد.
4- همزمان با توافق گروههاي مختلف فلسطيني در قاهره براي تشكيل دولت وحدت ملي و نيز همزمان با آماده شدن مجمع عمومي سازمان ملل براي تصويب كشوري ذيل نام فلسطين و تعيين ضرب الاجل براي آن، رسانه هاي رژيم تل آويو از اعمال فشار شهروندان صهيونيست به دولت نتانياهو براي پذيرش دولت فلسطين خبر دادند. يكي از اين منابع فاش كرد كه بيش از 70 درصد از اين شهروندان در نظرسنجي انجام گرفته، روي گزينه، دولت اسرائيل بايد با تشكيل يك كشور مستقل فلسطيني موافقت كند، تأكيد كرده اند. اين در حالي است كه پيش از اين ساكنان تل آويو و... حتي مذاكره با فلسطيني ها را خط قرمز مي دانستند. اين تغيير نگرش نشان دهنده احساس ضعف صهيونيست ها مي باشد. جالب اين است كه توافق فلسطيني ها مبتني بر منتفي شدن تضمين هاي امنيتي تشكيلات خودگردان با اسرائيل بوده و نمايندگان مذاكره كننده محمود عباس لغو اين تضمين ها را امضا كرده اند.
5- يكي از توافقات روز چهارشنبه قاهره «برگزاري انتخابات رئيس تشكيلات خودگردان و انتخابات مجلس ملي يك سال پس از امضاي توافقنامه از سوي طرفين» مي باشد. به نظر مي آيد دو طرف با دو جمع بندي جداگانه اين بند را امضا كرده اند. محمود عباس كه مي داند براي اينكه بعنوان نماينده فلسطين در اجلاس مجمع عمومي شهريور ماه شركت كند، نياز به پشتوانه ملي دارد، اين بند را قبول كرده و در عين حال اميد داشته كه در اين يك سال شرايط تغيير كند ضمن آنكه او به گمان خود با اين دستاورد مهم ديپلماتيك و حقوقي مي تواند سرنوشت انتخابات سال آينده را رقم بزند. حماس قاعدتاً از اين منظر اين بند را پذيرفته كه اولاً با اصل موضوع اعلام رسمي تشكيل كشور فلسطين موافق بوده و ثانياً حماس به موقعيت انتخاباتي خود در غزه، كرانه، جنين و قدس شرقي اطمينان دارد. اما به هر حال ترديدي نيست كه رخدادهاي يك سال آينده تعيين كننده پايايي يا كوتاه مدت بودن زمان اين توافقنامه و اجرايي شدن بندهاي آن است.
6- توافقات انجام شده در چهارشنبه ميان گروه هاي فلسطيني پر از ابهام است ولي از آنجا كه فعلا كليات مورد توافق قرار گرفته اين ابهامات طبيعي مي باشند. يكي از اين ابهامات وضعيت اداره مراكز فلسطيني در فاصله امضاي رسمي و نهايي توافقات تا زمان برگزاري انتخابات است و حال آن كه در اين فاصله اتفاقات حقوقي فراواني در مورد فلسطين رخ مي دهد كه طرف فلسطيني آن مشخص نشده و يا در مورد تشكيلات «سازمان آزادي بخش فلسطين» كه متعلق به همه فلسطيني هاست و فعلا بطور انحصاري در اختيار محمود عباس و گروه فتح قرار دارد و بر اساس توافق چهارشنبه قاهره قرار شد مورد تجديدنظر قرار گيرد، اصول اين تجديدنظر و زمان آن معلوم نشده است. در مورد آزادي زندانيان هم كليات توافقنامه، زمان و نحوه آن را مشخص نكرده است. اين ها طبعا مذاكرات آينده را زمان بر مي كند و از اين رو بايد گفت فلسطيني ها در آغاز راه توافق قرار دارند.
7- فلسطيني ها اعتماد به نفس بالايي پيدا كرده اند اين را مي توان هم در ميان مردم آن و هم در ميان نخبگان فلسطيني مشاهده كرد، اين در حالي است كه اين حس اعتماد در سال هاي اخير به دليل اختلاف رهبران فروكش كرده و به حداقل رسيده بود. فلسطيني ها بدون ترديد به محمود عباس و ابتكارهاي او و يا ابتكارهايي كه او هم در آن حضور دارد اعتماد ندارد، اما احساس مي كنند خود قادر به هدايت فرايند مي باشند كما اين كه مصري ها اعتمادي به محمد حسن طنطاوي و شوراي عالي نظامي مصر ندارند ولي احساس مي كنند خود قادر به انتقال مصر از كشوري با حاكميتي وابسته، غيرمردمي و سكولار به حاكميتي مستقل، مردمي و الهي هستند و در نهايت قادرند همين طنطاوي را وادار به اتخاذ تصميماتي كنند كه اين راه را هموار نمايد. اعتماد به نفس فلسطيني ها به آينده نيز مي تواند موانع شكلي و محتوايي و ابهامات كنوني را كنار بزند.
سعدالله زارعي

 



گزارش خبري تحليلي كيهان
وحشت در واشنگتن و تل آويو از نزديكي مصر به ايران

سرويس سياسي -
با شروع خيزش هاي اسلامي و سقوط برخي رژيم هاي ديكتاتور و همپيمان غرب و رژيم صهيونيستي در منطقه يكي از موضوعاتي كه مقامات آمريكايي را به شدت نگران كرده، تمايل مردم و حكومت هاي جديد در خاورميانه براي برقراري روابط گسترده و حسنه با جمهوري اسلامي ايران و در مقابل دوري جستن از رژيم غاصب صهيونيستي است.
با سقوط رژيم ديكتاتوري حسني مبارك در مصر و تمايل مقامات تهران و قاهره براي از سرگيري روابط، وزير امورخارجه مصر از ملاقات با همتاي ايراني خود در حاشيه كار نشست وزيران امورخارجه كشورهاي عضو جنبش نم (غيرمتعهدها) در ماه مه آينده خبر داد.
«نبيل العربي» در گفت وگو با روزنامه مصري الشروق گفت: اين ديدار فرصتي براي بحث بر گام هاي آتي در روابط بين دو كشور را فراهم خواهد كرد.
وي افزود: ملاقات با صالحي اساسا به اين دليل است كه مصر، ايران و كوبا از اعضاي تروئيكاي جنبش نم هستند. هم چنين اين ديدار فرصتي را براي مشورت بر سر حال و آينده روابط تهران - قاهره براساس منافع و توجهات دو كشور فراهم مي كند.
العربي در خصوص آنچه نگراني كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس از عادي سازي روابط تهران-قاهره ناميده شد، بيان كرد: مصر صفحه جديدي از روابط را با تمامي كشورها باز خواهد كرد.هم چنين هنوز تصميم نگرفته است كه روابط ديپلماتيكش را با ايران به سطح تبادل سفير برساند. تصميم گيري در اين مورد به كشورهاي حوزه خليج(فارس) بستگي دارد.
وزير امورخارجه مصر ادامه داد: هرگونه نزديكي روابط بين قاهره و ساير كشورها هرگز به تعهد مصر به حمايت از مسائل و حقوق كشورهاي عربي لطمه اي وارد نخواهد كرد و اين موضع گيري واضحي در برابر كشورهاي حوزه خليج (فارس) است.
كنفرانس وزيران امورخارجه كشورهاي عضو جنبش نم ماه مه در بالي اندونزي برگزار خواهد شد.
در همين رابطه، نخست وزير قطر از برقراري روابط ميان ايران و مصر حمايت كرد.
«شيخ حمد بن جاسم آل ثاني» در كنفرانس مطبوعاتي مشترك چهارشنبه شب با عصام شرف همتاي مصري اش با اعلام حمايت از ايجاد روابط تهران - قاهره بيان كرد: در حال حاضر من از روابط مصر و ايران حمايت مي كنم. ما معتقديم كه اين روابط مي تواند موجب توسعه روابط با طرف ايراني شود.
به گزارش روزنامه دارالخليج چاپ امارات، وي ادامه داد: مي دانيم كه مصر نمي پذيرد كه روابط با ايران جايگزين روابطش با كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج (فارس) شود. ما از ديدگاه هاي جديد مصر مطلعيم.اين ديدگاه ها ما را بسيار خوشحال مي كند و ما از آن حمايت مي كنيم.
نخست وزير قطر تاكيد كرد: هيچ مغايرتي ميان برقراري روابط مصر با ايران و روابط با كشورهاي عربي وجود ندارد و امنيت خليج(فارس) براي ما مهم است.
از سوي ديگر نخست وزير مصر نيز تاكيد كرد كه روابط ما با كشورهاي حوزه خليج فارس و از جمله ايران، عميق و ريشه دار بوده و روابط ميان مصر و ايران تعارضي با ادامه روابط مصر با كشورهاي حوزه خليج فارس ندارد و مصر بسيار مشتاق است كه منطقه خاورميانه و به ويژه منطقه خليج فارس، منطقه اي امن باشد.
نخست وزير مصر در پايان گفت: روابط ما با ايران در حال حاضر بسيار خوب است و همه امور براساس قوانين و اصول خاص خود پيش مي رود و اين ها با امور جاري ديگر در تعارض نيست.
همزمان با اين اظهارات، اعلام خبر بازگشايي كامل نوارغزه ظرف 10 روز آينده از سوي وزير امورخارجه مصر بر نگراني صهيونيست ها افزوده است.
نشريه آسيا تايمز نيز در تحليلي با عنوان «مناسبات ايران و مصر، ضربه اي به اسرائيل و غرب» نوشت: يخ روابط و جنگ سرد ميان ايران و مصر در حال آب شدن است و اين امر ضربه اي مهم به منافع اسرائيل و غرب به شمار مي رود.
در بخشي از اين مطلب كه به قلم روبرت تيت نوشته شده آمده است: در پي سرنگوني رژيم حسني مبارك در مصر در ماه فوريه امسال نبيل العربي وزير امور خارجه جديد قاهره در روز سي ام ماه مارس آمادگي خود را به منظور از سرگيري مناسبات با ايران اعلام كرده است كه البته ضربه اي نيز به منافع اسرائيل و آمريكا و كابوسي براي آن ها محسوب مي شود كه نظام اسلامي ايران را دشمن جدي خود مي دانند، به ويژه آن كه عبور كشتي هاي اين كشور از كانال سوئز نيز نوعي زنگ خطر براي غرب نيز به شمار مي رود.
سخنگوي وزارت امور خارجه مصر نيز به تازگي ضمن تأكيد بر آمادگي كشورش مبني بر تغيير نگاه قاهره به تهران تاكيد كرد مصر برخلاف رژيم سابق ديگر تمايلي ندارد كه ايران را به عنوان دشمن خود نگاه كند كه البته با استقبال گرم اين كشور نيز روبرو شد و وزارت خارجه تهران نيز از آمادگي كامل خود به منظور معرفي نخستين سفير خود در مصر خبر داده است.
براساس اين مطلب اظهارنظر ديگر نبيل العربي در خصوص بازسازي روابط خصمانه حسني مبارك با جنبش فلسطيني حماس كه از روابط گسترده اي نيز با ايران برخوردار هستند، نگراني اسرائيلي ها را بيشتر كرده است.
روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز نيز در گزارشي با اشاره به نگراني غرب و اسرائيل از نزديكي مصر به ايران نوشت: دولت مصر با در پيش گرفتن سياست خارجي جديد درصدد بازيابي نفوذ منطقه اي خود است. اين روزنامه در گزارشي به قلم ديويد كرپاتريك نوشت: مصر با اتخاذ مسير جديدي در سياست خارجي اش كه قبلاً مرزهاي ديرينه در خاورميانه را تحت تأثير قرار داده است تصميم دارد مرز مسدود با غزه را باز كند و در جهت عادي سازي روابط با دو دشمن اسلام گراي اسرائيل و غرب يعني حماس و ايران حركت كند.
مقامات مصري با جسارت برگرفته از انقلابها و با نظر به انتخابات آتي مي گويند به سمت سياست هايي پيش مي روند كه انعكاس دقيق تري از افكار عمومي است.
آنها در اين روند سعي در احياي نفوذشان بر منطقه دارند كه با تبديل شدن كشورشان به يك متحد قابل پيش بيني واشنگتن و اسرائيلي از زمان انعقاد پيمان صلح هزار و نهصد و هفتاد و نه با اسرائيل كمرنگ شده بود.
اولين نمايش مهم در اين مسير توافق روز چهارشنبه بين دو حزب رقيب فلسطيني بود كه با وساطت مصر صورت گرفت.
«منحه باخوم» سخنگوي وزارت خارجه مصر گفت: ما در حال گشودن فصل جديدي هستيم و مصر نقشي را كه زماني از آن سلب شد باز مي يابد. تغيير موضع و سياست هاي مصر احتمالاً توازن قدرت را در منطقه دگرگون مي سازد و براي ايران دسترسي به كشوري را كه قبلاً براي آن يك دشمن سرسخت بود ميسر مي نمايد و بين خود و اسرائيل كه با نگراني نظاره گر اين تغييرات است فاصله مي اندازد.
در مجموع مواضع اخير مقامات مصري درباره ايران و حماس و استقبال مقامات كشورمان از اين موضع گيري ها، نگراني شديد واشنگتن و تل آويو را در پي داشته است. تحليلگران سياسي معتقدند كه مقامات كاخ سفيد از تحولات جاري در منطقه و بويژه سياست خارجي مصر احساس خطر جدي مي كنند.

 



سقوط (گفت و شنود)

گفت: دولت آمريكا در يك اقدام غير منتظره، وزير دفاع، رئيس سازمان «سيا»، فرمانده نيروهاي آمريكايي در منطقه و سفير خود در افغانستان را تغيير داده است.
گفتم: چرا؟! براي چي؟!
گفت: اوباما اعلام كرده كه طي چند سال اخير معلوم شده كه رؤساي قبلي كارآمد نبوده اند و نتوانسته اند از اقتدار روزافزون ايران در منطقه جلوگيري كنند.
گفتم: عجب روزگاري است؟ تا سه دهه قبل، آمريكايي ها براي ايران، نخست وزير، وكيل مجلس، وزير و... انتخاب مي كردند و 40 هزار مستشار نظامي آنها در كشورمان حضور داشتند ولي امروزه به بركت اسلام و انقلاب، تغيير وزرا و رؤساي دولت آمريكا در سرپنجه ايران اسلامي است.
گفتم: چه عرض كنم؟! اوباما گفته است؛ هنوز به ادامه سلطه آمريكا بر خاورميانه اميدوار است.
گفتم: يارو از پشت بام يك برج 30 طبقه به پايين پرت شده بود. وقتي به طبقه پنجم رسيد، با خودش گفت؛ شانس آوردم،
تا حالا كه به سلامت آمدم!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ با توجه به توصيه رهبرمعظم انقلاب بر استفاده و مصرف كالاهاي ساخت داخلي انتظار مي رود كه با تدبير دولت محترم و حمايت از توليدكنندگان داخلي زمينه گرايش مردم به خريد كالاهاي داخلي چند برابر شود. متأسفانه به علت عدم پشتيباني لازم، بخش بزرگي از بازار را كالاهاي خارجي از قبيل برنج هندي، پاكستاني، چاي خارجي، پوشاك چيني و... اشغال كرده است.
احمدي از همدان
¤ بي مهر علي نماز كامل نشود
بي منبر او فقيه فاضل نشود
تا هست ولي امر ما خامنه اي
يك مختصر انحراف حاصل نشود
سيدحامد ابراهيمي
¤ پخش تصاوير كوتاه در صدا و سيما از تأثيرات مستقيم اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها در روستاها كه نشان از عزم جدي حكومت اسلامي براي بسط عدالت در جامعه دارد را به رئيس جمهور تبريك مي گويم. اي كاش مستندهاي جدي براي اين موضوع نيز با همان زبان ساده روستايي تهيه مي شد.
3865---2190
¤ آل سعود و آل خليفه از در و ديوار مسجد نمي ترسند. ترس آنان از زنده شدن نام خدا و بيداري مسلمانان منطقه است. از آنجا كه مساجد بحرين تبديل به سنگر مبارزه شده است اقدام به تخريب اين اماكن مقدس و الهام بخش مي كنند ولي خداوند در آيه 114 سوره بقره وعده داده اگر كساني با مقدسات ديني به مبارزه برخيزند علاوه بر قهر الهي كه در قيامت دامنگيرشان مي شود در دنيا نيز به ذلت و خواري دچار مي گردند. وعده خداوند تخلف ناپذير است.
رضا غنچي
¤ما از رئيس جمهور ولايي و مردمي خود مي خواهيم هرچه سريعتر نسبت به شايعات و خبرپراكني بنگاه هاي غربي و وابستگان داخلي شان موضع گيري انقلابي نمايند.
قياسي و 2220---0910
¤ در برنامه نود در مورد هر موضوعي نظر مي دهند حتي فيلم اخراجي هاي3؛ ولي نمي دانم چرا در خصوص دستگيري فوتباليست هاي بحرين سكوت مي شود؟
افشار از اروميه
¤ پيشنهاد مي كنم سپاه و ارتش مانوري در خليج فارس برگزار كنند تا ايادي دشمن قدرت سپاه اسلام را ملاحظه كنند و حساب ببرند.
يك جانباز از كرج
¤ در شهرستان قم اجراي طرح هدفمندكردن يارانه ها به ويژه در ارتباط با نان آثار مثبت خودش را نشان داده است. اولاً كيفيت پخت نان در اين شهر خيلي خوب شده ثانياً به ندرت اسراف صورت مي گيرد. به عنوان يك شهروند وقتي اين آثار مثبت در اجرايي شدن طرح هدفمند كردن يارانه ها را مشاهده مي كنم خوشحال مي شوم.
نجفي
¤ حمايت و طرفداري ما از هر مسئولي در نظام مقدس جمهوري اسلامي مشروط به تبعيت او از مقام ولايت فقيه است.
3906---0917 و تماس هاي متعدد مشابه
¤ در اين شرايط حساس همه بايد مسائل شخصي و منافع فردي و گروهي را كنار بگذاريم و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب در جهت اعتلاي هرچه بيشتر جمهوري اسلامي و كشور عزيزمان ايران باشيم.
2300---0919
¤ ضمن تشكر از مطالب مفيد كيهان پيشنهاد مي كنم تمام مصوبات استاني هيئت دولت از سال 84 تاكنون را با مقايسه كارهاي صورت گرفته در گذشته در ستوني چاپ كنيد.
شوشتري
¤ با توجه به قبوض بعضاً سرسام آور گاز و برق براي برخي افراد چرا برخي ادارات دولتي و وزارتخانه ها، بانكها، دانشگاهها، صدا و سيما و... از شب تا صبح، برق آنها روشن است؟ آيا اين هزينه ها از بيت المال نيست؟
4061---0917
¤ به نظر مي رسد چنانچه به جاي انتقال كارمندان شاغل، بازنشستگان كه دغدغه شغلي ندارند منتقل شوند براي دولت خدمتگزار كم هزينه تر و منطقي تر است.
0980---0912
¤ جاي بسي تعجب است جمهوري اسلامي كه ابرقدرتها را به خاك مذلت نشانده ولي وصول مطالبات معوقه بانكها از دست چند نفر شياد كه 80% تسهيلات بانكها را در قبضه خود دارند برايش اينقدر سخت شده است.
5587---0912
¤ از دولت محترم انتظار مي رود نسبت به اجراي مصوبه ساماندهي اشتغال فرزندان شاهد و جانباز كه در سال 88 تصويب شد اقدام نمايد.
سالاروند از تهران
¤ در ابتداي سال 90 بستني ... بين 30 تا 50% گران شده اما حقوق كارگران فقط 9% افزايش داشته است. حالا قراردادي شدن ما نيروهاي شركتي پيش كش.
1628---0915
¤ بنده از مخالفان كيهان بودم ولي چند روزي كه روزنامه كيهان را خواندم فهميدم واقعاً بي طرف است و به درد مردم مي پردازد. از آقاي شريعتمداري حلاليت مي طلبم.
1031---0919
¤ با توجه به افزايش قيمت نان متأسفانه كيفيت نان هيچ فرقي نكرده، اكثر نانوايي هاي سنگكي نيز از آرد بدون سبوس استفاده مي كنند. چرا مسئولين نظارتي اقدامي نمي كنند.
9654---0937
¤ در قسمت عقب تاكسي هاي پرايد ظرفيت براي سه نفر وجود ندارد. بنويسيد نواميس مردم با مشكل مواجه هستند. لطفاً مسئولين امر اين نوع اتومبيل را از ناوگان تاكسيراني خارج كنند.
7468---0911
¤ شهرستان عباس آباد در غرب استان مازندران جاده مناسبي ندارد و بيشتر سال گل ولاي جاده را پوشانده است چندين مرتبه از شهرداري درخواست رسيدگي به وضعيت اين جاده را كرده ايم ولي متأسفانه كوچك ترين توجهي نمي كنند و پشت گوش مي اندازند.
2903---0911
¤ اجراي تحسين برانگيز طرح تحول اقتصادي و هدفمندي يارانه ها بر كسي پوشيده نيست و مردم نيز از اين مهم استقبال و همياري كردند ولي در ادامه افزايش بهاي برخي اقلام خاصه گاز مصرفي موجب رنجش مردم شده و طرح اخير افزايش قيمت نان و بازي اخير نوسانات قيمت طلا نيز بر نگراني ها افزوده است. لازم است مسئولين مربوطه با تأمل و كار كارشناسي بهتري به طرح برخي مسائل بپردازند و خود باعث افسارگسيختگي وضعيت اقتصادي كشور نشوند.
محمودي
¤ در ستون اخبار ويژه كيهان 7/2/90 خبري را در مورد نشست عده اي از فرهنگيان اصلاح طلب با مسئوليت فردي به نام فرج كميجاني بعنوان دبيركل مجمع فرهنگيان چاپ كرده ايد. بنده بالاي 25 سال است كه معلم هستم و اين شخص را نمي شناسم چگونه ايشان خودش را نماينده فرهنگيان قرار داده است.
زارع زاده
¤ رژيم هاي آل خليفه در بحرين و آل سعود در عربستان و رژيم هاي ديكتاتور در ليبي، يمن و اردن تمام هستي خود را مفت باخته اند زيرا از سرنوشت صدام يزيد بعثي و فرعون مصر درس عبرت نگرفته اند.
گودرزي- اصفهان
¤ ما به همه كساني كه بخواهند در برابر ولايت بايستند اعلام مي كنيم با همه قدرت و توان در برابر همه دنياي آنها و اربابانشان خواهيم ايستاد و تا آخرين قطره خون خويش از رهبري و ولايت دفاع خواهيم كرد.
فدائيان امامت و ولايت
¤ در خيابان شهيد عراقي منطقه 4 مسجدي به نام حضرت زهرا(س) قراردارد كه متاسفانه 10 سال است نه پايگاه بسيج دارد و نه در اين مسجد مراسم دعاي ندبه و كميل برگزار مي شود.
اسماعيلي- تهران
¤ چندي است كه حق سرايداري مدارس لرستان قطع شده است و اضافه كار و حق لباسمان كاملا به صورت سليقه اي و كج دار و مريز پرداخت مي گردد و هيچ مرجعي هم نسبت به اين موضوع رسيدگي نمي كند.
حق طلب- خرم آباد
¤ اداره برق شميران تيرچراغ برق را در خيابان دربند روبه روي بانك پارسيان دقيقا سركوچه محسني قرارداده است به طوري كه وقتي خودروهايمان را براي بردن به داخل پاركينگ منازل وارد كوچه مي كنيم با اين تير مواجه مي شويم.به همين خاطر همه اهالي مجبور به پارك كردن در حاشيه خيابان هاي اطراف مي شوند.
محبي
¤ از پخش برنامه شوك در سيماي جمهوري اسلامي در روز 30 فروردين ماه كمال تشكر را دارم.
ناصر طحان- همدان
¤ از كيهان درخواست مي شود گزارشي از وضعيت سپرده هاي بهمن ايثار تهيه كند چرا كه زندگي بسياري را به سقوط كشانده است و كسي هم پاسخگو نيست.
2894---0919
¤ آيا هنوز زمان آن نرسيده كه براي اسلام و تشيع احساس خطر كنيم؟
رامين قانع
¤ وزارت اطلاعات به عنوان چشم نظام و از حساسيت بالايي برخوردار است و تاكنون سلامت و صلابت آن بر همگان خاصه بر دشمنان بيروني نظام ثابت شده، حكم اخير رهبر معظم انقلاب نشان از ديد باز و اعتماد كامل ايشان به اين وزارتخانه دارد. براين اساس اكنون انتظار ارتقاء هرچه بيشتر آن بيش از پيش وجود دارد.
محمودي
¤ از وزارت امورخارجه درخواست مي شود با ديپلماسي فعال آقايان محمدعلي كلي و زين الدين زيدان را به بحرين دعوت نمايند تا اگر صداقت داشته باشند از وضعيت حقوق بشري كه توسط آل سعود و آل خليفه و اماراتي ها بر اين ملت غارت زده مي رود گزارش تهيه كنند و آن را انعكاس جهاني دهند.
مهندس ميرهاشمي مدير هنرستان فني شهداي شهريار
¤ سال 89 براي رفتن به خدمت اعلام آمادگي كردم ولي به علت زيادي سرباز نوبت اعزامم را سال 90 زدند و در اين سال نيز قانون كسر خدمت عوض شد آيا اين عدالت است؟
8835---0912
¤ از وزير محترم امور خارجه درخواست مي شود نسبت به پرداخت مطالبات يكصد نفر از كاركنان بازخريدي سال 81 مساعدت نمايند.
1202---0912
¤ در ابتداي ثبت نام خانوارها براي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها اينجانب و همسرم در ليست خانواده ها ثبت شد كه قبل از اجراي واريز يارانه ها ما ازدواج نموديم و اتوماتيك وار نام ما از ليست خانواده ها حذف شد و پس از اعلام شماره حساب دو مرحله قبلي نه به حساب خانواده هايمان و نه به حساب خودمان واريز نگرديد و متأسفانه تلفن گوياي شماره 09620 نيز پاسخگو نيست از مسئولين طرح درخواست حل مشكل ياد شده و دريافت 2 مرحله قبلي مبلغ يارانه خود هستيم.
پارسا
¤جاي بسي تأسف است كه رئيس جمهور محترم و وزيركار بخواهند نيروها به صورت رسمي درآيند ولي وزير... ساز مخالفت بزند.
1775---0937
¤ درپي جنايات آل سعود در بحرين از مسئولين مي خواهم در سفرهاي زيارتي عمره به عربستان تجديدنظر كنند و با پول مستحبات به جنايات اين آل سعود كثيف در بحرين نيفزاييم.
3966---0913
¤ با وجود اينكه شهرستان داراب فارس از تعداد زيادي جوانان تحصيل كرده دانشگاهي برخوردار است ولي معلوم نيست چرا و روي چه حسابي اكثر مسئولين ادارات اين شهرستان غيربومي هستند و علي رغم گذشت 13 سال از مديريت آنها در اين شهر جايگزين نمي شوند.
حكيميان
¤ مسئولين امر پاسخ بدهند كاربرد كارت ايثار كه به سربازان دوران دفاع مقدس داده شده چيست و به چه منظور اقدام به صدور اين كارت كرده اند؟
1869---0910
¤ خانم تهمينه ميلاني كه با عقده اي خطاب كردن تمام ايرانيان در يكي از برنامه هاي تلويزيون در بي ادبي خود سنگ تمام گذاشته دانسته يا ندانسته ماهيت درون خودش را آشكار كرده است و با اين بي احترامي در صدد برآمده عقده دروني خويش را فروبنشاند.
علي سفري
¤ چگونه است كه در مصر تازه انقلاب شده حسني نامبارك جنايتكار اين كشور بازداشت و آماده محاكمه مي شود ولي در ايران اسلامي با گذشت 2 سال از فتنه ، آقايان كروبي و ميرحسين موسوي آزادانه سرگرم استخر و شنا هستند.
1995---0912
¤تعدادي دانشجوي مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه پيام نور هستيم كه در يك كلاس درس مي خوانيم جالب است بدانيد كه براي ثبت نام هر كدام از ما مبالغي با قيمت هاي متفاوت از 60 هزار تومان تا 450 هزار تومان پول گرفته اند. هيچ كس هم سردرنمي آورد كه جريان از چه قرار است؟
الف- م
¤ از وزير ارتباطات درخواست مي گردد به وضعيت حقوق نيروهاي قراردادي كه نامشخص است رسيدگي نمايند.
2659 - - - 0911
¤ اين ضرب المثل كه هيچ گلي بي خار نيست در مورد آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري كاملاً صدق مي كند. ما عاشقان اين گل دوست داريم كه خود آقاي احمدي نژاد اين خارهاي اطراف خود را حذف كند، تا خدمات جهادي و صادقانه چندين ساله اش تحت الشعاع قرار نگيرد.
7579- - - 0913
¤ آيا اسلام نبي اكرم اين است كه حاكمان كشورهاي منطقه ، مردم خودشان را به راحتي بكشند سپس با دشمنان خود فالوده بخورند؟
8495- - - 0911
¤ در زعفرانيه خيابان عاصف زندگي مي كنم. در منزل بنده دو خط تلفن ثابت وجود دارد. متاسفانه مأمورين شركت مخابرات شهيد جعفري ولنجك علت اصلي قطع تلفن منازل اين خيابان را شناسايي و برطرف نمي كنند بلكه در هر مرتبه با دريافت مبلغ 20 هزار تومان به صورت موقت مشكل را حل مي كنند بنويسيد اين وضع تا كي ادامه دارد؟
الماسي
¤ شركت گاز شهرستان قم براي جدا كردن كنتور گاز آپارتمان هاي مسكوني هم مبلغ 60 هزار تومان پول حق انشعاب دريافت مي كند و هم خيلي دير اقدام مي كنند.
6707- - - 0912
¤ يارانه دريافتي براي دو نفر نودهزار تومان آمده ولي هزينه گاز يك واحد صدوهفتاد هزار تومان تعيين شده است. بقيه قبوض پيش كش و بقيه يارانه پس انداز؟!
6850 - - - 0938
¤ براي نصرت و پيروزي مسلمين بويژه در بحرين دعاي 27 صحيفه سجاديه و دعاي جوشن صغير را بخوانيد و به ديگران هم توصيه نماييد.
1713- - -0917
¤ از رئيس محترم قوه قضائيه درخواست مي شود نسبت به اطاله دادرسي در شعبه 2 دادگستري شهرستان بروجن رسيدگي كنند. از آذرماه 87 نفقه و مهريه ام را به اجرا گذاشته ام . اواخر اسفند 89 حكم پرداخت نفقه و مهريه صادر شده ولي از اجراي آن خبري نيست؟!
احمدي
¤ از مسئولين خانه كارگر تقاضا مي شود در صورت تمايل به برگزاري دوره هاي تربيت مربي قرآن از كساني استفاده نمايند كه داراي اخلاق حسنه باشند. اين شايسته دارالقرآن خانه كارگر نيست كه وقتي خانمهاي فارغ التحصيل دوره تربيت مربي اسفند 89 تقاضاي مدرك مي كنند مي گويند تا از شما بيگاري نكشيم مدرك نمي دهيم؟! و شما عادت كرده ايد به مدرك گرفتن راحت! متأسفانه در محل تربيت مربي قرآن به راحتي به مربيان دروغ مي گويند، 60 هزار تومان هزينه آموزشي بود كه بيش از صدهزار تومان گرفته اند و...
فاطمه ايازي
¤چند روز قبل يك اتوبوس شركت واحد اتوبوسراني تهران به تاكسي بنده برخورد كرد و موجب خسارت شد. كارشناس بيمه هزينه خسارت را 270 هزارتومان تعيين نمود. وقتي براي تعمير به بيرون بردم تقاضاي 450 هزار تومان كردند وقتي به بيمه برگشته و اعتراض نمودم اعلام مي دارند اين را هم به خاطر اينكه تاكسي شما نان آور شماست زدم. آيا اين است پاسخ سه روز معطلي و بيكاري يك راننده تاكسي؟ بيمه ها كه اين همه مورد حمايت رسانه ها و مسئولين قرار مي گيرند چرا حق بيمه شده ها را پرداخت نمي كنند؟
راننده تاكسي ارجمندي
¤ چرا قانون بازدارنده اي وجود ندارد كه در كشور شاهد شكنجه وحشيانه كودكان به دست ناپدري يا نامادري نباشيم. حق اين است كه در چنين مواردي با عوامل شكنجه به شدت برخورد شود.
588- - - 09119
¤ ¤ از رئيس محترم بانك سپه درخواست مي شود نسبت به اصلاح وضع عابر بانكهاي خود در سرويس دهي به مشتريان اقدام نمايد. برخي از آنها فاقد كارآيي و كيفيت لازم اند.
7120- - - 0938
¤ ما جزو اولين كساني بوديم كه براي ثبت نام در طرح هدفمندي يارانه ها اقدام نموديم و پس از اعلام عمومي وارد كردن شماره حساب نيز اقدام نموديم ولي دو مرحله قبلي براي ما يارانه واريز نگرديد و ما قصور نكرده ايم حال براي دريافت حق خود چه اقدامي بايد كرده تا به نتيجه برسيم.
منصور مهربان
¤ از كيهان به خاطر چاپ مطلب جهاد اقتصادي به روش آندرانيك تشكر مي كنم.
8938---0937
¤ در سال 87 به عنوان پرستار نمونه از اصفهان به تهران معرفي شدم و پس از اهداء ربع سكه بهار آزادي رئيس جمهور محترم و وزير بهداشت وقت دكتر لنكراني قول اعزام به عمره همراه با همسرمان را دادند. ولي پس از پيگيري هاي متعدد طي سه سال اخير در تاريخ
5/2/90 وزارت بهداشت اعلام كرد اگر مايليد با هزينه خود تشريف ببريد؟! اين است اجراي قول شخص دوم كشور و وزير مربوط؟! درخواست پي گيري و پاسخ مستدل دارم.
گنجوي از اصفهان
¤ دولت با توجه به افزايش 6% حقوق يك بازنشسته با 4 فرزند دانشجو و حقوق ماهيانه 700 هزار تومان چگونه مي تواند از عهده پرداخت هزينه هاي دانشگاه رفت و آمد و سرويس و مخارج زندگي روزانه اش برآيد، اگر تنها منبع درآمد او اجاره دادن منزل دو طبقه اي باشد كه آن هم براي كاهش اجاره بها دولت دخالت مي كند. الآن برخي مستأجرين را پس از اتمام مدت اجاره نمي توان از منزل بيرون كرد. قانوني هم براي جبران خرابي هاي منزل توسط مستأجر وجود ندارد.
خانم كريمي
¤ صدا و سيما چه نقشي در همراهي والدين در تربيت ديني فرزندان دارد؟ برخي برنامه ها بدآموزي به جاي آموزش صحيح دارد.
0355---0915
¤ با توجه به نقش سرعت گيرها در معابر در كاهش تلفات انساني، گويي شوراي شهر تهران از نصب سرعت گيرها گلايه و از شهرداري درخواست جمع نمودن آنها را دارد. از شوراي شهر تهران درخواست مي شود نسبت به لغو اين پيشنهاد به شهرداري براي جلوگيري از تلفات انساني اقدام نمايند.
يك شهروند تهراني
¤ دانشجو و آموزشيار نهضت سوادآموزي شهرستان رامشير با 7 سال سابقه خدمت مي باشم از وزير آموزش و پرورش مي پرسم آيا عدالت است با اين سابقه و مرارت و سختي ها به عنوان سرايدار و خدمتگزار آن هم پيماني به استخدام اين سازمان درآيم. خواهشمندم رسيدگي نماييد.
1392---0938
¤ با سپاس و تشكر از مسئولين محترم نظام وظيفه كه مسئوليت خطير خودشان با حمايت از جوانان و خانواده ها ايفا مي كنند تقاضا دارم ترتيبي اتخاذ فرمايند كه آنها كه پدر و مادر بالاي 60 سال و مريض دارند از دو برادر مشمول يكي را معاف كنند.
(يك هموطن) ارشدي از ساري
¤ ختم 140 ميليون صلوات براي پايان نسل كشي مسلمانان بحرين و سقوط ديكتاتورهاي خون آشام سهم هر فرد 14 صلوات. اين حداقل كاري است كه از ما برمي آيد.
8911---0915
¤ به علت مفقودي كارت سوختم اواخر اسفند درخواست كارت نموده ام ولي با گذشت 45 روز از تاريخ درخواست هيچ خبري از تحويل كارت نيست و طي اين مدت از بنزين آزاد استفاده نموده ام. چرا اين همه تأخير؟ آيا نظارتي هست؟
7350---912
¤ با توجه به اينكه موضوع هدفمند كردن يارانه ها دغدغه بيش از دو دهه نظام بود كه تازه اجرايي شده شايسته است پس از تحمل اين جراحي و گذراندن دوره نقاهت اقدام به جراحي مجدد بخش هاي ديگر از قبيل برداشتن صفرهاي پول ملي شود و يا با گذشت يك سال از افزايش قيمت نان مجددا به گران كردن نان اقدام شود. از مسئولين اجرايي خواهش مي كنم با توجه به گراني 30% لبنيات و... پس از فروردين 90 و با در نظر گرفتن تمامي جوانب نسبت به جراحي اقتصادي اقدام شود.
صادقي و 9654---0937
¤ به نظر مي رسد دستگاه ديپلماسي ما در رابطه با حوادث اخير منطقه نوعي مصلحت انديشي را درپيش گرفته است. آيا اينكه فقط بگوييم انقلاب هاي منطقه نشأت گرفته از انقلاب اسلامي ايران است كافي است؟
عرب برزو از نيشابور
 



شوراي نگهبان طرح اصلاح قانون انتخابات را تاييد كرد

سخنگوي شوراي نگهبان قانون اساسي گفت كه مصوبه اصلاح قانون انتخابات در جلسه شوراي نگهبان مغاير با شرع و قانون اساسي تشخيص داده نشد.
عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان قانون اساسي در گفت وگو با خبرگزاري ها، با اشاره به مصوبه اخير مجلس درباره اصلاح ماده 28 قانون انتخابات 1378 و اصلاحات بعدي گفت: مصوبه مذكور اخيرا توسط مجلس شوراي اسلامي اصلاح و در جلسه شوراي نگهبان مغاير با شرع و قانون اساسي تشخيص داده نشد.
وي افزود: اين مصوبه يك نوبت به شوراي نگهبان ارسال شد و شوراي نگهبان آن را مغاير با قانون اساسي تشخيص داد.
بر پايه اين گزارش، در اين مصوبه شرط نامزدي براي انتخابات مجلس داشتن مدرك تحصيلي فوق ليسانس با 5 سال سابقه كار اجرايي و مديريتي لحاظ شده بود كه با ايراد شوراي نگهبان مجددا در مجلس اصلاح و مقرر شد نامزدهاي انتخابات مجلس به شرط داشتن تنها مدرك تحصيلي فوق ليسانس در اين انتخابات كانديدا شوند كه بر همين اساس شوراي نگهبان اصلاحات را مغاير با شرع و قانون اساسي تشخيص نداد.
مجلس به منظور تامين نظر شوراي نگهبان تبصره 2 ماده 28 قانون انتخابات مجلس كه مدرك ليسانس با شرايط 5 سال سابقه اجرايي براي كانديداها را مجاز دانسته بود، حذف و مصوب كردند كه سابقه نمايندگي مجلس يا حداقل 5 سال سابقه مديريت سياسي، حرفه اي، قضايي، اجرايي، آموزشي و پژوهشي پس از اخذ مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد و يا معادل آن جزو شرايط كانديداهاي انتخابات مجلس است. براساس مصوبه مجلس كانديداهاي انتخابات مجلس با مدرك ليسانس و حتي با داشتن سابقه اجرايي 5 ساله نمي توانند به عنوان كانديدا در انتخابات مجلس شركت كنند و مدرك فوق ليسانس يا كارشناسي ارشد ملاك كانديداهاي اين انتخابات شد.

 



هيئت امناي دانشگاه آزاد گزينه هاي جايگزيني جاسبي را مشخص كرد

سرويس سياسي-
هيات امناي دانشگاه آزاد جايگزيني فرد ديگري به جاي جاسبي را در دستور كار خود قرار داد.
هفته گذشته هيات موسس دانشگاه آزاد آيت الله هاشمي رفسنجاني، حجت الاسلام سيدحسن خميني و حميد ميرزاده را به عنوان اعضاي پيشنهادي هيات موسس براي عضويت در هيات امناي دانشگاه آزاد انتخاب كردند.
به گفته رئيس كميته مشورتي دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي چنانچه اين سه نفر از سوي هيات موسس دانشگاه آزاد اسلامي به طور رسمي به شوراي عالي انقلاب فرهنگي معرفي شوند موضوع عضويتشان مورد بررسي قرار مي گيرد.
در صورت موافقت شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اين افراد تركيب هيات امناي دانشگاه آزاد به روش ذيل تعيين مي شود؛ وزراي علوم و بهداشت به همراه رئيس دانشگاه آزاد و رئيس هيات نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها چهار عضو حقوقي و فرهاد دانشجو و فريدون عزيزي و بهمن يزدي صمدي سه عضو انتخابي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و آيت الله هاشمي رفسنجاني و سيدحسن خميني و حميد ميرزاده اعضاي معرفي شده توسط هيات موسس دانشگاه آزاد هستند. هيات امنا دانشگاه آزاد پس از تعيين اعضا وظيفه دارد پس از رسميت يافتن ظرف مدت يك ماه و در اولين جلسه فرد پيشنهادي را براي احراز رياست دانشگاه به شوراي عالي انقلاب فرهنگي معرفي كند.
به گزارش فارس براساس رايزني هاي صورت گرفته حميد ميرزاده و فرهاد دانشجو از شانس بيشتري براي رياست دانشگاه آزاد برخوردارند.

 



كروبي را دوست دارم چون به امام پشت كرده است! (خبر ويژه)

يك مواجب بگير علني سازمان جاسوسي آمريكا، از كروبي به خاطر تغيير در مواضع و بازگشت از خط امام، و جمع آوري شماري از مشاوران مسئله دار به گرد خود در سال هاي گذشته تعريف و تمجيد كرد. مجيد محمدي همكار راديو فردا پيش از اين، جاسوسي و جمع آوري اطلاعات براي سرويس هاي جاسوسي غرب را شغلي شرافتمندانه! خوانده و از گروه هاي اپوزيسيون به صورت علني خواسته بود رودربايستي را در همكاري با رژيم هاي غربي كنار بگذارند و در دريافت پول از اين دولت ها شرمندگي به خرج ندهند.
وي اكنون ضمن مقاله اي افتضاحي و تحميق آميز در گويانيوز ادعا مي كند: كروبي چهره شاخص دهه گذشته بود. او در منش و باورها به سوي ديگرخواهي و حريت تغيير موضع داد. كروبي دو دهه بعد در برابر نظريه ولايت فقيه خميني ايستاده و بيشترين آمادگي را براي پذيرش حكومت سكولار داراست. او در كنار موسوي به ولايت مطلقه فقيه ضربه زدند[!؟] و علاقه آنان به خميني، ايدئولوژيك نيست.
وي همچنين علت ديگر ستايش خود از كروبي را ادعاي- دروغ- وي مبني بر تجاوز به بازداشت شدگان در زندان عنوان كرد و از اين كه كروبي با آبروي نظام بازي كرد ابراز رضايت كرد. اين مواجب بگير سرويس جاسوسي سيا همچنين جمع آوري مشاوران مسئله دار از نگاه حكومت نظير مجتبي واحدي، عباس عبدي، عماد باقي، احمد زيدآبادي، تقي رحماني و كرباسچي را از ديگر دلايل علاقه خود به كروبي عنوان كرده و مي نويسد: مرحوم منتظري هم كم و بيش داراي همين مشخصه ها در دهه 60 بود و از حقوق بهائيان دفاع مي كرد.
خاطرنشان مي شود در اوج تحركات فتنه گران در سال 88، مجيد محمدي ضمن مقالاتي كه از سوي راديو فردا منتشر شده تصريح كرده بزرگ مانع جنبش سبز نه رئيس جمهور و رهبري و نه حتي قانون اساسي بلكه اسلامگرايي مردم ايران است. وي همچنين تصريح كرده بود سبزها دنبال آنند كه بتوانند راحت عرق خوري كنند و با ميني ژوپ و شلوارك و بدون حجاب به خيابان بيايند! البته اين عضو متواري حلقه كيان به لحاظ حيثيت و آبرو، چنين كشف حجاب شخصيتي را در برابر سازمان سيا انجام داد و پس از آن در صدد برآمد براي خود هم قطار پيدا كند.





 



اين همه آسمان و ريسمان براي چيست؟! (خبر ويژه)

آقاي علي اكبر جوانفكر، مشاور رسانه اي رئيس جمهور محترم، مدير عامل خبرگزاري جمهوري اسلامي- ايرنا- و سرپرست مؤسسه مطبوعاتي ايران، در «وب سايت» شخصي خود مقاله اي نوشته است كه به لحاظ متن ناشيانه آن، تأسف بار و به لحاظ آسمان و ريسمان كردن هاي كودكانه و غير منطقي، تعجب آور است. ايشان در اين يادداشت كه ظاهراً در دفاع از آقاي دكتر احمدي نژاد نوشته شده، آورده است؛ «او دردمند است، گويا خاري در گلويش فرو رفته است. نه مي تواند آن را فرو برد و نه مي تواند آن را برون كشد. از توهين هاي ناجوانمردانه اي كه به نام دفاع از دين و انقلاب نثارش كرده اند، دلش به درد آمده است. قلبش را شكسته اند. مي گويد كه پس از سال ها نوكري مردم و حركت بر مدار ولايت، به ضديت با انقلاب و رهبري متهم شده است. همكارانش را فراماسونر و منحرف خوانده اند و او زانوي غم بغل كرده است. كساني كه بايد زبانهايشان به مدح و ثنا باز شود، زشت گويي و لعن و نفرين را نثار ياران وفادارش مي كنند»!
درباره اين يادداشت گفتني است كه:
الف: آقاي جوانفكر توضيح نمي دهد چه اتفاقي افتاده است و از كنار اين نكته بسيار ساده و بديهي به آساني - و شايد به خيال خود با زرنگي!- عبور مي كند كه ماجرا به عزل آقاي مصلحي از وزارت اطلاعات و حكم رهبر معظم انقلاب مبني بر ابقاي ايشان در پست وزارت مربوطه مي شود. فقط همين! و راه حل قانوني، شرعي، ولايي و عقلايي آن نيز پذيرش بي چون و چراي اين حكم ولايي و قانوني است. بنابراين، اينهمه آسمان و ريسمان كردن هاي كودكانه براي چيست؟ و چرا جرم خود را به ديگران نسبت مي دهيد؟!
ب: آقاي جوانفكر به بهانه دفاع از رئيس جمهور محترم، همه تلاش خود را براي تبرئه يك جريان انحرافي به كار گرفته است، يعني باز هم آقاي احمدي نژاد را براي جريان انحرافي ياد شده هزينه كرده است و اين، دقيقاً همان برخورد غيردوستانه و سودجويانه با رئيس جمهور محترم است.
ج: حضور جريان انحرافي مورد اشاره در كنار رياست محترم جمهوري اگرچه همواره مورد اعتراض دوستداران واقعي آقاي احمدي نژاد بوده است ولي در ماجراي اخير، سخن درباره ابقاي وزير اطلاعات است و معلوم نيست - البته براي ما معلوم است- كه چرا جريان انحرافي ياد شده سعي دارد از اين نمط براي خود كلاهي دست و پا كند!
د: و بالاخره؛ خدا بر درجات امام راحل(ره) بيفزايد كه در اينگونه موارد به داستاني اشاره كرده و مي فرمودند؛ يك آدم ترسناك و بدقواره، كودكي را در آغوش گرفته و سعي در آرام كردن وي داشت، اما ناآرامي كودك هر لحظه بيشتر مي شد. شخص عاقل و كارداني به وي گفت؛ مرد حسابي! اين كودك از خود تو مي ترسد و گريه مي كند. او را زمين بگذار و از كنارش دور شو، آرام مي شود.
و گفتني هاي فراوان ديگري كه به بعد موكول مي كنيم.

 



آقاي تاجزاده! قمپز در نكن! (خبر ويژه)

سايت هاي وابسته به ضدانقلابيون فراري و رسانه هاي بيگانه اخيراً از نامه اي خبر داده اند كه ادعا مي كنند مصطفي تاجزاده از زندان خطاب به مدير مسئول كيهان فرستاده و در آن از شريعتمداري دعوت به مناظره كرده است! اين نامه اگرچه در سطح وسيعي از سوي رسانه هاي حامي فتنه و راديوها و شبكه هاي تلويزيوني بيگانه منتشر شده ولي هيچ نسخه اي از آن براي كيهان ارسال نشده است و حال آن كه اگر ارسال نامه از سوي تاجزاده صحت داشته و مانند بيانيه هاي حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب از لندن نوشته نشده باشد، لااقل بايستي نسخه اي از آن براي كيهان فرستاده مي شد. ولي صرفنظر از واقعي يا جعلي بودن اين نامه بايد گفت مدير مسئول كيهان بارها آمادگي خود را براي مناظره با سران و عوامل اصلي فتنه اعلام كرده است و براي انجام آن هيچ قيد و شرط و اما و اگري هم قائل نشده است ولي براي مناظره با آقاي تاجزاده فقط يك شرط قائل است و آن، اين كه، سران فتنه و يا لااقل يكي از آنان اعلام كند كه تاجزاده نماينده آنهاست و نتيجه مناظره را، هرچه باشد مي پذيرند، اين شرط براي آن است كه فتنه گران بعد از انجام مناظره «جرزني» نكنند، چرا كه پيش از اين وقتي آقاي تاجزاده با صراحت در جمع دوستان و همفكران خود در زندان- كه فيلم آن نيز منتشر شده است- اعتراف كرد «در انتخابات رياست جمهوري دهم هيچ تقلبي صورت نگرفته است» و تأكيد كرد كه «من معاون وزير كشور بودم و چند انتخابات برگزار كرده ام و مي دانم كه با توجه به ساختار و مكانيسم انتخابات تقلب غير ممكن است» و... همين سران فتنه و گروههاي ضد انقلاب فراري كه نمي توانستند اصل خبر و اعتراف تاجزاده را انكار كنند، اعلام كردند» «تاجزاده» اگرچه عضو مركزيت حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب بوده است ولي در جايگاهي نيست كه بتواند به نمايندگي از جنبش سبز -بخوانيد فتنه آمريكايي، اسرائيلي- اظهار نظر كند!
ادعاي آقاي تاجزاده براي مناظره با مدير مسئول كيهان در حالي است كه درجريان فتنه 88 هيچ يك از آنها حاضر به مناظره با شريعتمداري نشده بودند و در چند مورد نيز كه قرار به مناظره در فضاي دانشجويي بود، بعد از اعلام حضور مدير مسئول كيهان، آقايان انصراف خود را اعلام داشته و پيشنهاد كرده بودند كه طرف مناظره را خودشان انتخاب خواهند كرد.
و اما، به نظر ما- كه دلايل و شواهد فراواني هم براي اثبات آن داريم- آقاي تاجزاده درباره مناظره فقط بلوف زده است و هدف اصلي از اين بلوف، رسوايي ناشي از شكست فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 و فشار هواداران فريب خورده به سران و عوامل فتنه است كه آنان را ستون پنجم دشمن و عامل فريب خود مي دانند. سران فتنه قصد دارند از اين طريق براي فريب خوردگان و رهايي از فشار شديد خانواده هاي آنان، توجيهي دست و پا كنند و از سوي ديگر براي مديران بيروني فتنه پالس بفرستند كه هنوز زنده هستند و نبايد از آنها قطع اميد شود. ولي با اين فرض كه آقاي تاجزاده واقعاً حاضر به مناظره است، مدير مسئول كيهان آمادگي كامل خود را اعلام مي دارد و از هم اكنون تأكيد مي كند كه موضوع مناظره «وابستگي سران و عوامل فتنه به مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس» است و كيهان آماده است بدون آن كه حتي به يك «سند محرمانه» اشاره كند، با استناد به شواهد و اسناد آشكار ثابت كند كه تاجزاده و ساير عوامل اصلي و سران فتنه 88 در ارتباط مستقيم با سرويس هاي اطلاعاتي موساد، سيا و MI6 بوده اند و هيچ يك از مراحل چندگانه فتنه 88 بيرون از دستورالعمل - از قبل اعلام شده- سرويس هاي مورد اشاره نبوده است و تأكيد مي شود مدير مسئول كيهان در اين مناظره فقط به اسنادي تكيه مي كند كه مورد تأييد سران و عوامل فتنه نيز هست. با اين حساب اگر آقاي تاجزاده، خود و دوستانش را وطن فروش و عامل مستقيم سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس و اسرائيل نمي داند بايد از موضوع مناظره استقبال كند.
گفتني است در همه نظام هاي حقوقي هرگاه «جرم مشهودي» واقع شود مثلاً؛ شخصي در مقابل چشم همگان، مرتكب قتل يا سرقت شده باشد، ارائه دليل و سند براي رفع اتهام برعهده مجرم مشهود است، يعني قاتل بايد دليل و سندي ارائه كند كه في المثل قصد قتل طرف مقابل را نداشته است و يا از روي اشتباه!! وارد منزل ديگري شده و باز هم به طور تصادفي و اشتباهاً اموال را به سرقت برده است!! از اين زاويه حقوقي، سران و عوامل اصلي فتنه كه آشكارا با دشمنان بيروني و گروههاي ضدانقلاب و تروريستي همكاري و ائتلاف داشته اند بايد پاسخگوي جنايت خويش باشند و دليل و سند قابل قبولي ارائه كنند كه اين همراهي و ائتلاف و جناياتي كه مرتكب شده اند به طور - مثلاً- تصادفي و اتفاقي بوده است!!
و اما در حالت دوم گفته مي شود كه «البينه علي المدعي» يعني ارائه دليل و سند برعهده ادعا كننده است. از اين زاويه حقوقي نيز كيهان اسناد فراوان و غير قابل ترديد و ضمناً كاملاً آشكاري در دست دارد كه از رابطه مستقيم سران و عوامل اصلي فتنه با سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل و انگليس حكايت مي كند. خب! ملاحظه مي كنيد كه كيهان از هر طريق و در هر بستر و چارچوبي كه آقاي تاجزاده بخواهد حاضر به مناظره با ايشان و اثبات قطعي وابستگي آنها به سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه است. ولي براي آن كه آقايان مثل هميشه بعد از انجام مناظره جرزني نكنند و مثلاً ادعا نكنند كه تاجزاده به آنها ربطي ندارد، لازم است لااقل يكي از سران فتنه اعلام كند كه نتيجه مناظره را هر چه باشد مي پذيرد.

 



از تلافي ايران مي ترسيم (خبر ويژه)

مشاور سابق امنيت ملي رژيم صهيونيستي از اوباما خواست به صورت علني از براندازي در ايران حمايت كند.
چاك فريليچ (عضو برنامه امنيت بين المللي در مركز بلفر مدرسه كندي) در روزنامه كريستين ساينس مانيتور نوشت: آمريكا بايد به فكر براندازي علني حكومت در ايران به عنوان اولويت نخست سياستگذاري براي خاورميانه باشد چرا كه اگر چنين اتفاقي بيفتد، كل منطقه تغيير خواهد كرد و ما را به خاورميانه جديدي كه پيش از اين مطرح كرده ايم، خواهد رساند.
وي در اين نوشته سرتا پا تناقض خود از يك سو خطاب به اوباما پيشنهاد كرد كه «از مردم ايران براي شورش دعوت و حمايت كند و ترديد را كنار بگذارد» و از سوي ديگر خواستار تحريم جدي ايران شد و نوشت: تحريم ها را بايد شدت بخشيد. اين تحريم هاي جدي البته روي مردم اثر مي گذارد اما بايد دانست كه تغيير ارزان به دست نمي آيد و دردناك است(!)
وي در عين حال درباره حمله نظامي گفت: ايران ليبي نيست. ايران كشور خيلي بزرگي است و قابليت هاي تلافي گسترده اي دارد و استفاده از گزينه هاي معمول نظامي عليه آن عملي نيست.

 



كيش سخنران جشنواره در كيشچ (خبر ويژه)

بيش از 50 نفر از مدعوين و هنرمندان در جشنواره فيلم كيش در اعتراض به حضور اسفنديار مشايي سالن همايش را ترك كردند.
فرج الله سلحشور در گفت وگو با جهان با بيان اينكه خروج هنرمندان متعهد از سالن سينما براي مشايي پيام روشني داشت، گفت: مشايي وقتي وارد سالن همايش شد بسياري از هنرمندان متعهد سالن را به نشانه اعتراض ترك كردند. اين اعتراض، پاسخي به عملكرد و رفتار و سخنان مشايي بود. به همين دليل زماني كه وي خواست پشت تريبون قرار گيرد بنده و بسياري ديگر از هنرمندان حزب اللهي سالن را ترك كرديم.
سلحشور با بيان اينكه ما به نشانه اعتراض به شخصيت منحرف مشايي سالن را ترك كرديم، اظهار داشت: بنده و آقايان كاسه ساز، شرف الدين، رستگار، ايل خاني و محمود حيدريان و ناصر هاشم زاده، جمال شورجه و سلطاني و بسياري ديگر از مدعوين سالن را ترك كرديم تا به او بفهمانيم كه مورد قبول ما نيست.
يادآور مي شود رحيم مشايي در اين جلسه از وزارت ارشاد، معاونت سينمايي و دفتر مناطق آزاد خواست جلوه هاي تلاش هنرمندان كشور را به جهان عرضه كنند.

 



كشورهاي صنعتي روي موج توسعه رآكتورهاي اتمي (خبر ويژه)

بيش از دو سوم رآكتورهاي هسته اي جهان در 8 كشور صنعتي قرار دارد.
آمار آژانس بين المللي انرژي اتمي حاكي از آن است كه از 442 رآكتور هسته اي فعال يا در حال احداث در جهان، 315 رآكتور در 8 كشور صنعتي قرار دارد. آمريكا، فرانسه، ژاپن، روسيه، انگليس، كانادا، آلمان و چين به ترتيب داراي104، 58، 54، 32، 19، 18، 17 و 13 رآكتور هستند. كشورهاي كره جنوبي، هند، اوكراين، سوئد، اسپانيا، بلژيك، جمهوي چك، تايوان، سوئيس، فنلاند، اسلواكي و مجارستان نيز مجموعاً از 94 رآكتور اتمي برخوردار هستند.
باراك اوباما سال گذشته دستور احداث چند رآكتور اتمي جديد را در آمريكا صادر كرد و گفت: انرژي هسته اي، انرژي پاك است و براي ما كه با تجديد ناپذيري منابع نفتي و تهديدهاي گوناگون حاشيه آن روبرو هستيم، توسعه فناوري هسته اي، يك اقدام راهبردي است.
گزارش بي بي سي حاكي از آن است كه با وجود اتفاق نيروگاه فوكوشيما، كشورهاي جهان در حال گسترش نيروگاه هاي اتمي براي مصارف غيرنظامي و صلح آميز هستند. ژاپن هم اكنون داراي 54 نيروگاه اتمي است.
يادآوري مي شود رسانه هاي غربي به بهانه اتفاق رآكتور فوكوشيماي ژاپن جنجال گسترده اي عليه برنامه هسته اي ايران و نيروگاه بوشهر به راه انداختند.

 



فيلترينگ رسمي اينترنت در دستور كار اتحاديه اروپا (خبر ويژه)

اتحاديه اروپا به طور رسمي و علني به سياست فيلترينگ اينترنت روي مي آورد.
گزارش ها حاكي از آن است كه كارگروهي به نام «پيگرد قضايي» در بخش امور دادگستري و امنيت كشورها در شوراي اتحاديه اروپا مشغول تدوين يك پروتكل امنيتي براي محدود كردن شبكه اينترنت است. هدف از اين اقدام، «ايجاد يك فضاي سايبر اروپايي امن با مرزهاي مجازي شنگن» اعلام شده است.
در پروتكلي كه از نشست اين گروه منتشر شده است، سخن از مسدود ساختن صفحه هاي اينترنتي اي است كه محتواي آنها «غيرمجاز/ خلاف قانون» تشخيص داده شود. در اين پروتكل آمده است: هدف از اين اقدام پديد آوردن «يك فضاي سايبري امن و يكدست» در درون اروپا با «مرزهاي مجازي شنگن» است. براساس پيشنهاد اين كارگروه، قرار است «ليست سياهي» از «صفحه هاي غيرمجاز» تهيه و تنظيم شود. اين كارگروه همچنين طرح شبكه اينترنتي اي را براي اروپا درمي اندازد كه در آن «دروازه هاي ورودي مشخصي» تعريف شده است. براساس اين طرح، خدمات دهندگان اينترنتي موظف هستند سايت هايي كه نامشان در اين ليست آمده را مسدود كنند.
سابقه بحث بر سر محدود كردن اينترنت در اتحاديه اروپا به سال 2010 برمي گردد. در اين سال پيش نويس طرح مسدودسازي سايت هاي اينترنتي در پارلمان اتحاديه اروپا مطرح و به راي گذاشته شد.
دويچه وله درباره اقدام اخير اروپا نوشت: انتشار خبر تلاش اتحاديه اروپا براي تعيين مرزهاي مجازي گزارش اخير «فريدوم هاوس» را به خاطر مي آورد كه در آن نوشته شده، نه تنها در چين كه «در كشورهايي دموكرات مانند برزيل، هند، اندونزي، كره جنوبي، تركيه و بريتانيا هم آزادي اينترنت با تهديدات حقوقي، سانسور يا كنترل هاي دولتي فزاينده روبروست.»

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14