(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 11 اردیبهشت 1390- شماره 19915

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
وزير ارشاد: انتشارناقص اظهارات مقام معظم رهبري در ايرنا پذيرفتني نيست
رهبر انقلاب: كاري نكنيد دشمن شاد و دوست ناراحت شود
الدستور اردن : تقويت روابط مصر با ايران ضربه سختي به منافع اسرائيل خواهد زد
برگزاري مراسم روز كار و كارگر در موسسه كيهان
كاظمي قمي دبير ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق شد
اضافه شدن بيش از يك ميليون نفر به جمعيت كشور در سال 89
با 150 ميلياردريال اعتبار صدها مركز فرهنگي ديجيتال در كشور فعال مي شود
نخستين همايش تجليل از نخبگان حوزه علميه قائم چيذر برگزار مي شود
تا 5 سال آينده يك ميليون كارگر ساختماني در كشور بيمه مي شوند
ايجاد زنجيره انساني 128 كيلومتري در ساحل خليج فارس
اظهارات معاون رئيس جمهور درباره فوايد دوركاري
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي: رهبري براي همه فصل الخطاب هستند
فتح قله 8163 متري ماناسلو توسط كوهنوردان زنجاني
طلبه بحريني: جلوگيري از تكرار انقلاب اسلامي علت اصلي كشتار مردم بحرين است
اخبار ادبي و هنري



وزير ارشاد: انتشارناقص اظهارات مقام معظم رهبري در ايرنا پذيرفتني نيست

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به انتشار ناقص سخنان مقام معظم رهبري در جمع مردم استان فارس توسط خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) گفت: ايرنا عذرخواهي كرد اما توجيه ايرنا پذيرفتني نيست.
سيدمحمد حسيني درباره تذكرات اخير مقام معظم رهبري خطاب به نخبگان سياسي، فرهنگي و فعالان مطبوعاتي مبني بر اينكه «نبايد به گونه اي سخن بگويند و يا مطالبي منتشر كنند كه القاي نبود آرامش و دودستگي در كشور شود» اظهار داشت: رسانه ها بايد به گونه اي عمل كنند كه القاي وجود دوگانگي در كشور نشود و يا به گونه اي عمل نكنند كه باعث ايجاد تنش در جامعه شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به انتشار ناقص سخنان مقام معظم رهبري در جمع اهالي استان فارس توسط خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران و پيش از انتشار اين سخنان توسط پايگاه اطلاع رساني مقام معظم رهبري اظهار داشت: ايرنا به خاطر اين نحوه انعكاس سخنان مقام معظم رهبري، عذرخواهي و اعلام كرد كه در گذشته نيز اين رويه بوده اما در واقع اين توجيه ايرنا پذيرفته نيست.
وي افزود: به فرض اينكه چنين امري در گذشته از سوي ايرنا وجود داشته، اين نحوه انعكاس سخنان رهبري توسط ايرنا را درست نمي دانم و بايد ابتدا روابط عمومي بيت مقام معظم رهبري سخنان ايشان را منعكس كند.
حسيني يادآور شد: البته خبرگزاري ايرنا به تصور خود قصد داشته به دليل اهميت خبر، ابتدا خبر مختصري از سخنان ايشان را منعكس كند و آنچه در اطلاعيه بيت مقام معظم رهبري آمده تذكر اين نكته بوده كه سخنان رهبري توسط ايرنا، ناقص منعكس شده اما اين سخنان تحريف نشده بود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: تصور مي كنم كه همان گونه كه خبرگزاري ايرنا درخصوص عملكرد خود، عذرخواهي كرد بقيه روزنامه ها، خبرگزاري ها اگر به صورت مكتوبي درخصوص انعكاس ناقص برخي اخبار معذرت خواهي نمي كنند لااقل در عمل شيوه خود را اصلاح كنند كه مورد تذكر مقام معظم رهبري قرار نگيرند.
حسيني تصريح كرد: اگر مطالب از سوي رسانه ها به صورت ناقص منعكس شود اعتماد مردم به رسانه ها كم مي شود.
وي ادامه داد:مقام معظم رهبري براساس اشرافي كه بر تمام امور دارند تذكري را به رسانه ها در اين خصوص دادند. و رسانه ها بايد در انعكاس اخبارخود اين تذكر را كاملا رعايت كنند.

 



در ديدار شهرداران و اعضاي شوراي عالي استان ها
رهبر انقلاب: كاري نكنيد دشمن شاد و دوست ناراحت شود

رهبر معظم انقلاب تاكيد كردند كه بايد از هر كار و اقدامي كه موجب پايكوبي و جنجال دشمنان مي شود و دوستان را نيز ناراحت مي كند، پرهيز شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار رئيس و اعضاي شورايعالي استانها و شهرداران مراكز استانها، شوراهاي اسلامي شهر و روستا را از افتخارات نظام جمهوري اسلامي ايران و نهادي برخاسته از آراء و ديدگاه هاي مختلف و خواست مردم دانستند و با تأكيد بر لزوم هماهنگي و انسجام و رقابت مثبت براي خدمت، خاطرنشان كردند: هرگونه اقدامي كه موجب خوشحالي و جنجال دشمنان و ناراحتي دوستان شود، مذموم است و بايد از آن پرهيز شود.
ايشان افزودند: اگر نتيجه روند كارها، همكاري و همدلي و انسجام باشد، قطعاً تفضلات و عنايت خداوند متعال را روزافزون خواهد كرد.
رهبر انقلاب اسلامي نهاد شوراها را از موضوعات بسيار مهم، دقيق و حساس و داراي معناي عميق دانستند و تأكيد كردند: اصل ايجاد شوراهاي اسلامي شهر و روستا در قانون اساسي، نشان دهنده اهتمام نظام جمهوري اسلامي ايران به مجموعه متنوع فكرها، مشورتها و ديدگاهها در اداره امور كشور است و اين موضوع، نقطه مقابل نظامهاي ارتجاعي و استبدادي است.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: افتخار جمهوري اسلامي ايران اين است كه از روز اول، آراء، افكار و خواست مردم، مورد توجه جدي قرار گرفته است.
ايشان با اشاره به ديدگاه هايي كه درخصوص وظايف شوراهاي اسلامي شهر و روستا وجود دارد تأكيد كردند: ملاك اصلي در چگونگي وظايف شوراها، قانون اساسي است و تنها مرجع تفسير قانون اساسي نيز شوراي نگهبان است.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه نظر شوراي نگهبان همواره حجت است، افزودند: درخصوص شوراها نيز كه آيا وظايف آنها نظارت صرف است و يا نظارت همراه با اجرا، نظر شوراي نگهبان بايد ملاك قرار گيرد.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: البته براي نظارت هم مي توان ساز و كاري تعيين كرد كه از يك طرف اجرا نباشد و از طرف ديگر تبديل به نظارت بي خاصيت نيز نشود.
ايشان با تأكيد بر نقش آفرين بودن شوراها در كشور و لزوم حفظ و تقويت شوراها، افزودند: يكي از نكات مهم درباره شوراها، زمينه پاسخگويي به تنوع اقليم، وآداب كشور در اين نهاد مردمي است.
رهبر انقلاب اسلامي توجه جدي به مسائل فرهنگي در شهرها و روستاها را از مهمترين وظايف شوراها و شهرداريها برشمردند و خاطرنشان كردند: خدمات متنوع در شهرها و روستاها از جمله ساختمان سازيها، احداث خيابانها، نامگذاريها و زيباسازي ها بايد ضمن همخواني با پيشرفتهاي روز، با معماري ايراني، اعتقادات ديني، بافت اجتماعي و شرايط آب و هوايي هر منطقه نيز متناسب باشند.
حضرت آيت الله خامنه اي يكي از خصوصيات برجسته و بارز نظام جمهوري اسلامي ايران را استقلال و هويت دانستند و تأكيد كردند: ما به بركت اسلام توانسته ايم هويت ايراني خود را حفظ كنيم و اين حقيقت، بايد در همه خدمات و امور شهري خود را نشان دهد.
ايشان افزودند: عامل اصلي براي پيشرفت كشور و حركت به سوي عزت واقعي، حفظ و تقويت فضاي تدين و دين داري در فضاي شهرها و روستاها است.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر لزوم هماهنگي و انسجام ميان شوراها و همه دستگاههاي كشور خاطرنشان كردند: هرگونه ناهماهنگي و رقابت منفي، براي كشور بسيار مضر است.
حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري يكي از ملاك هاي امام خميني (ره) مبني بر مذموم بودن هر اقدام و كاري كه موجب خوشحالي دشمن شود، افزودند: بايد از هر كار و اقدامي كه موجب پايكوبي و جنجال دشمنان مي شود و دوستان را نيز ناراحت مي كند، پرهيز شود.
در ابتداي اين ديدار آقاي چمران رئيس شورايعالي استانها، حضور يك صد و ده هزار نفر از سراسر كشور در شوراهاي اسلامي شهر و روستا و حضور هفتاد و پنج عضو شوراها از 31 استان در شورايعالي استانها را تبلور زيباي مردم سالاري ديني دانست و گفت: يكي از مشكلات كنوني شوراها، جايگاه و وظيفه آن است كه در حد نظارت تعيين شده است.
وي درآمدهاي پايدار را نيز يكي ديگر از مشكلات شوراها و شهرداريها برشمرد و خواستار توجه بيشتر رسانه ها بويژه صدا و سيما به شوراها و شورايعالي استانها و هماهنگي بيشتر محاكم قضايي و ديوان عدالت اداري و سازمان بازرسي كل كشور با شوراها شد.
آقاي قاليباف شهردار تهران به نمايندگي از شهرداران مراكز استانها نيز در سخناني با اشاره به تنوع و گستردگي وظايف شهرداريها كه فراتر از ارائه خدمات صرف است، گفت: جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز، شفافيت مالي، طرح هاي تفصيلي، توجه به كارهاي ميداني، اهتمام به مناطق محروم و حاشيه اي، پاسخگويي مستقيم به مردم، استفاده از فناوري اطلاعات، توجه به محيط زيست و توجه به مسائل فرهنگي از اولويتهاي شهرداران كلان شهرها است.

 



الدستور اردن : تقويت روابط مصر با ايران ضربه سختي به منافع اسرائيل خواهد زد

يك روزنامه عرب زبان با اشاره به تصميم دولت هاي ايران و مصر براي تقويت روابط دو جانبه اعلام كرد كه بنا به اذعان صهيونيست ها اين مسئله ضربه شديدي به منافع اسرائيل وارد خواهد كرد.
روزنامه الدستور چاپ اردن ديروز در مطلبي به تحليل مقاله اي كه در روزنامه صهيونيستي «اسرائيل اليوم» منتشر شد پرداخت در اين مقاله كه با عنوان «مصر به سوي ايران مي رود» به چاپ رسيد آمده است، مصر در دوران مبارك ايران را رقيب اصلي خود در تاثيرگذاري هاي منطقه اي مي دانست و حتي نگران آن بود كه ايران به ثبات رژيم مصر صدمه بزند.
اما به نظر مي رسد كه در حال حاضر اين نگاه تغيير كرده و «بهار عربي» علاوه بر تاثيرات مستقيم نقشه جديدي از ائتلافات منطقه اي را نيز ترسيم مي كند. به طور مثال مصر بعد از مبارك خواهان نزديكي به ايران است و در حال حاضر نداهايي از قاهره شنيده مي شود مبني بر اينكه نياز به تجديد روابط ديپلماتيك بين تهران و قاهره وجود دارد.
در اين راستا مسئولان بلندپايه ايراني از سخنان «نبيل العربي» وزير امور خارجه مصر درباره گشودن صفحاتي جديد در روابط دو جانبه بسيار به مباركي استقبال كردند و حتي مقامات ايراني اظهار داشتند كه مقاومت مصر در برابر اسرائيل و الگوپذيري از انقلاب اسلامي ايران خود وجوه مشتركي را بين تهران و قاهره ايجاد مي كند.
روزنامه «اسرائيل اليوم» با نگراني از تغيير موضع قاهره در قبال تهران مي نويسد: وضعيت هنوز روشن و واضح نيست آيا واقعاً مصر خواهان اين تغيير ريشه اي در سياست خارجه خود آن هم بعد از گذشت 3 دهه است؟ اين تغيير سياست مصر تنها به منافع اسرائيل ضرر نمي رساند بلكه به روابط قاهره با اعضاي كشورهاي ميانه رو عربي و در راس آن عربستان و ديگر كشورهاي حاشيه خليج فارس ضرر مي رساند.
اين روزنامه صهيونيستي همچنين با اعتراف به اين موضوع كه اين اقدام دولت جديد مصر سران صهيونيستي را بسيار نگران و آشفته كرده است به اظهارات مقامات مصري در اين خصوص اشاره مي كند و مي نويسد: «شماري از مسئولان بلندپايه مصري سخناني ضد و عليه اسرائيل ايراد كردند. از جمله آنها «يحيي الجمال» معاون نخست وزير دولت مصر است كه تاكيد دارد كه اسرائيل به ثبات و امنيت خاورميانه ضرر مي رساند و اين رژيم در تلاش براي جلوگيري از پيشرفت مصر است. همچنان كه اظهارات «عصام شرف» نخست وزير مصر نيز درباره بازنگري در توافقات گاز بين دو طرف نيز چندان خوشايند نيست».
الدستور همچنين به نكته اي ديگر در اين مقاله اشاره مي كند و مي نويسد: اسرائيلي ها همچنين بر اين باورند كه اگر جنبش اخوان المسلمين در مصر بر سر كار آيد چه بسا كه روابط تهران و قاهره محكم شود.

 



برگزاري مراسم روز كار و كارگر در موسسه كيهان

سرويس اجتماعي -
مراسم روز جهاني كار و كارگر بعدازظهر ديروز و با حضور نماينده ولي فقيه در موسسه كيهان و كاركنان روزنامه در محل نمازخانه موسسه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما نماينده ولي فقيه در موسسه كيهان طي سخناني در اين مراسم با تبريك روز كار و كارگر و روز معلم و نيز تسليت ايام فاطميه گفت: توجه به تاريخ صدر اسلام نشان مي دهد كه مورخان رخدادها و حوادث را با جزئيات ثبت كرده اند ولي اين مورخان محل دفن حضرت فاطمه(س) را ثبت نكرده اند.
حسين شريعتمداري افزود: به نظر مي رسد حضرت فاطمه با بي نشاني تربت نشانه اي براي آيندگان گذاشته اند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اگر انقلاب اسلامي رخ نمي داد در آن دوران فقط 40 هزار مستشار آمريكايي در كشور وجود داشت و امروز نيز خاورميانه وضعيت كنوني را نداشت.
گفتني است در ابتداي اين مراسم قاري بين المللي قرآن كريم حاج محمدرضا پورزرگري به قرائت آياتي چند از قرآن كريم پرداخت و شربياني مداح اهل بيت عصمت و طهارت نيز با مرثيه خواني و مديحه سرايي فضاي مجلس را متناسب با ايام فاطميه تغيير داد.
در انتهاي مراسم نيز قرعه كشي اعزام 20 نفر از پرسنل به مكه معظمه بين حاضران انجام شد.

 



كاظمي قمي دبير ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق شد

سفير سابق كشورمان در بغداد به عنوان دبير ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق منصوب شد.
«حسن كاظمي قمي» سفير سابق جمهوري اسلامي ايران در بغداد به عنوان دبير ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق و جايگزين امين شريعتي شد.
تجربه كاظمي قمي به عنوان سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق در سال هاي 1382 تا 1389كه نسبت به سطح روابط اقتصادي و بازرگاني ايران و عراق آگاهي مناسبي دارد و تحصيلات و آگاهي وي نسبت به مسائل اقتصادي مهمترين دلايل اين انتخاب شايسته بوده است.
از آن جا كه وي با فرصت ها، زمينه ها و مزيت هاي نسبي تجاري دو كشور آشنايي دارد، پيش بيني مي شود كه مبادلات، همكاري هاي مشترك بين اتاق هاي بازرگاني دو كشور و سطح روابط دو كشور همسايه ارتقاء يافته و نسبت به قبل رشد قابل توجهي داشته باشد.
از نظر ارتباط با اقوام مختلف عراق نيز، كاظمي قمي ارتباط متوازن و مناسبي با گروه هاي سياسي از جمله كردها، شيعيان، اهل تسنن، مسيحيان و ديگر اقليت هاي قومي و مذهبي در عراق داشته كه از وي چهره اي محبوب و در عين حال سخت كوش، ارائه داده است.
كاظمي قمي داراي ليسانس اقتصاد و مدرك كارشناسي ارشد مديريت استراتژيك است و بر اين اساس، آشنايي خوبي با مباحث اقتصادي و مديريتي دارد كه مي تواند در همكاري با اتاق هاي بازرگاني و ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق بسيار مفيد و موثر باشد. وي پس از اتمام ماموريتش در اين كشور، به عنوان دبير ستادي معرفي شده كه هدفش توسعه و تحكيم روابط اقتصادي بين ايران و عراق در آينده است.

 



سازمان ثبت احوال اعلام كرد
اضافه شدن بيش از يك ميليون نفر به جمعيت كشور در سال 89

سازمان ثبت احوال كشور اعلام كرد كه سال گذشته بيش از يك ميليون نفر به جمعيت كشور اضافه شده است.
به گزارش فارس، براساس آمارهاي سازمان ثبت احوال كشور در سال 1389، يك ميليون و 368 هزار و 441 نوزاد در كشور به دنيا آمده اند، كه از اين تعداد 700هزار و 70 نفر دختر و 668 هزار و 371 نفر پسر هستند.
بر اين اساس، در سال گذشته در هر ماه، 114هزار و 37 نوزاد متولد شده اند كه از اين بين 58هزار و 340 نفر پسر و 55هزار و 697 نفر دختر هستند. با توجه به آمارهاي به دست آمده در هر روز، سه هزار و 749 نوزاد در كشور متولد شده كه يك هزار و 918 نفر پسر و يك هزار و 831 نفر دختر هستند. در سال 89 در هر ساعت 156 نوزاد متولد شده است كه 80 نفر پسر و 76 نفر دختر هستند.

 



با 150 ميلياردريال اعتبار صدها مركز فرهنگي ديجيتال در كشور فعال مي شود

تبريز-خبرنگاركيهان:
امسال و با تخصيص 150 ميليارد ريال، صدها مركز فرهنگي و ديجيتال در مناطق مختلف كشور، تاسيس و راه اندازي مي شود.
رئيس طرحهاي كلان معاونت علمي و فني رياست جمهوري با اعلام مطلب فوق گفت: در سال جاري 500 مركز فرهنگي ديجيتالي راه اندازي خواهد شد و براي اين منظور 150 ميليارد ريال بودجه، تخصيص يافته است.
غلام حسين رحيمي كه در حاشيه بازديد از مجتمع فرهنگي ديجيتالي تبريز و در جمع خبرنگاران سخن مي گفت تاكيد كرد: سياست راه اندازي خانه ها و مجتمع هاي فرهنگي ديجيتال، از نيمه دوم سال 89 با تلاش وزارت ارشاد و معاونت علمي-فني رياست جمهوري، پيگيري شد كه امسال نيز ادامه خواهد داشت. به گفته رحيمي هدف از راه اندازي مجتمع ها و مراكز فوق، ايجاد ارتباط نزديك بين جامعه فرهنگ و هنر كشور است و مراكز با اينترنت و شبكه داخلي، به يكديگر متصل خواهند بود و 100مركز فرهنگي ديجيتالي تاكنون در كشور راه اندازي گرديده و مجتمع فرهنگي ديجيتالي تبريز، در ارديبهشت ماه جاري، به بهره برداري خواهد رسيد.

 



در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا(س)
نخستين همايش تجليل از نخبگان حوزه علميه قائم چيذر برگزار مي شود

در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) و همزمان با چهل و چهارمين سال تاسيس حوزه علميه قائم(عج) چيذر، نخستين همايش تجليل از نخبگان و فرهيختگان برتر روز پنجشنبه پانزدهم ارديبهشت ماه تحت عنوان «نگاه نو، انديشه برتر» در محل تالار شيخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسني در شهر ري تهران بزرگ برگزار مي شود.
به گزارش ايسنا حجت الاسلام مهدي دهقان دبير اين همايش در اين باره اظهار كرد: در سالگرد شهادت استاد مطهري همايش «نگاه نو، انديشه برتر» در حالي آغاز به كار مي كند كه تجليل از نخبگان، فرهيختگان و قدرداني از موسس؛ آيت الله هاشمي عليا و اساتيد حوزه و همچنين تشكيل انجمن نخبگان و فرهيختگان اين حوزه مقدسه از مهمترين اهداف برپايي اين همايش است.
وي با اشاره به اين كه «اين حوزه از سال 1347 در منطقه چيذر شميران فعاليت خود را آغاز كرده است» گفت: آيت الله هاشمي عليا به عنوان بنيانگذار اين حوزه پس از گذراندن دوران سخت، موفق به راه اندازي، ثبت نام و تربيت بيش از 100 طلبه در اولين سال تاسيس شد و هم اكنون اين تعداد به بيش از 1200 نفر رسيده به طوري كه حدود 400 نفر را خواهران و 800 نفر را برادران (با شعب ذيربط) تشكيل مي دهند. ثمره اين همت بلند طلاب برجسته اي نظير شهيد اندرزگو هستند.
اين همايش با پيام مراجع و آيات عظام مكارم شيرازي، نوري همداني، جوادي آملي، مقتدايي رئيس مركز مديريت حوزه هاي علميه كار خود را شروع خواهد كرد.
هم چنين آيت الله خسروشاهي رئيس مركز مديريت حوزه هاي علميه تهران، برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي جزو حاضرين در اين همايش خواهند بود.

 



تا 5 سال آينده يك ميليون كارگر ساختماني در كشور بيمه مي شوند

نماينده كارگران ساختماني در كانون عالي كشور اظهار داشت: تا پنج سال آينده در كشور يك ميليون كارگر زير پوشش بيمه قرار مي گيرند.
به گزارش فارس از آمل، سيدهادي ساداتي در مجمع عمومي انجمن كارگران ساختماني اين شهرستان گفت: 11 انجمن در كانون كار استان مازندران فعاليت دارند.
وي با اشاره به فعاليت چند ساله اين مجموعه افزود: دريافت كارت مهارت كارگران، بيمه و استفاده از مزاياي آن و دريافت سهام عدالت از مهم ترين دغدغه ها براي رفاه حال اين قشر زحمت كش استان است.
رئيس انجمن صنفي مازندران با اشاره به اينكه بيش از 200 هزار كارگر ساختماني سال گذشته بيمه شده اند، افزود: سعي داريم تا پنج سال آينده اين تعداد به يك ميليون نفر برسد.
وي با اعلام اينكه مي خواهيم همت و كار مضاعف سال گذشته را به جهاد اقتصادي امسال گره بزنيم، افزود: اين توان در قشر كارگري مازندران مشاهده مي شود و در پي عملي كردن اين شعار هستيم.
دبير اجرايي تشكيلات خانه كارگر مازندران نيز در اين نشست گفت: كارگران سربازان عرصه جهاد اقتصادي هستند و در خط مقدم اين جبهه جاي دارند.
نصرالله دريابيگي با اعلام اينكه خانه كارگر مازندران 55 هزار عضو دارد، افزود: امروزه كارگران براي خود دانشگاه، روزنامه و خبرگزاري دارند و در امور اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي شركت داشته و با وحدت، وفاق، همدلي و دوستي در سايه انقلاب اسلامي با اخوت و صميميت قطع وابستگي كشور به بيگانگان را رقم زده اند.
دريابيگي كه رياست ستاد هفته بزرگداشت كارگر مازندران نيز برعهده دارد، يادآور شد: بيش از صد سال گذشته كارگران از ظلم، ستم، اذيت و آزار كارفرمايان آمريكايي به تنگ آمده و تعداد زيادي به خاطر دستمزد كم و بيمه اعتراض كردند كه به رگبار بسته شده و از آن پس سازمان ملل مجبور شد تا سازمان بين المللي و جهاني كار را راه اندازي كند.
در پايان اين مراسم از خانواده شهداي عرصه كار و كارگران برتر ساختماني شهرستان آمل با اهداي لوح سپاس و هدايايي قدرداني شد.

 



براي نخستين بار در كشور انجام شد
ايجاد زنجيره انساني 128 كيلومتري در ساحل خليج فارس

در مراسمي با حضور هزاران نفر از مردم، زنجيره انساني 128 كيلومتري در ساحل خليج فارس به مناسبت روز ملي خليج فارس برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه، بعد از ظهر ديروز و همزمان با روز ملي خليج فارس زنجيره بزرگ انساني 128 كيلومتري در نوار ساحلي خليج فارس در شهرستان كنگان با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف به ويژه دانش آموزان، دانشجويان، فرهنگيان، ملوانان و صيادان و ... از ساحل شهر بنك (نخستين نقطه شهرستان كنگان) تا هاله و نايبند (آخرين نقطه از نوار ساحلي در شهرستان كنگان) برگزار شد.
گزارش ايرنا از بوشهر نيز حاكيست همزمان با گراميداشت روز ملي خليج فارس ديروز براي نخستين بار در كشوردر مراسمي با حضور مردم و مسئولان پرچم جمهوري اسلامي ايران بر آبهاي نيلگون خليج فارس در جزيره خارك نقش بست.
اين پرچم به طول 70 و عرض6 متر كه نام خليج فارس و پرشن گلف در دو سوي آن طراحي شده بود برسطح آبهاي خليج فارس شناور شد و از اسكله مرواريد تا اسكله تي در جزيره خارك به حركت درآمد.
مردم و مسئولان جزيره خارك با حضور در شناورها از اين پرچم سان ديدند و بر سند هميشه فارس بودن اين دريا صحه گذاشتند.
در اين حركت نمادين 60 فروند شناور اعم از كشتي مسافري ،شناورهاي شركتهاي نفتي، لنچ ها ، يدك كش ها و قايق هاي صيادي در پشت پرچم و با اداي احترام به آن به صورت رژه خليج فارس را پيمودند.
به صدا در آوردن بوق كشتي ها، ارسال پيامك تبريك به مردم، اجراي برنامه هاي ويژه در مدارس از ديگر برنامه هاي ويژه روز ملي خليج فارس در جزيره خارك بود.
در اين مانور شناورهاي شركتهاي نفتي پايانه هاي شركت نفتي ايران و فلات قاره، نيروي دريايي ارتش و سپاه، قايق هاي صيادي مردم و يك فروند هلي كوپتر شركت داشتند.
روز دهم ارديبهشت از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي به نام روز ملي خليج فارس نام گذاري شده است.

 



اظهارات معاون رئيس جمهور درباره فوايد دوركاري

شيراز - خبرنگار كيهان:
دوركاري باعث بهبود عملكردها شده و بسياري از هزينه هاي جانبي دولت را كاهش مي دهد.
معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور با بيان اين مطلب در شيراز گفت: دوركاري روشي پذيرفته شده در نظام اداري است كه اين طرح در سال گذشته با هدف گذاري 20 درصد شروع شد و امسال بصورت واقعي به 40 درصد خواهد رسيد.
«لطف الله فروزنده» اظهار داشت: امسال به دنبال تحقق دوركاري پيش بيني شده در نظام اداري كشور هستيم و برآنيم تا اهداف تعيين شده را اجرايي كنيم.
وي افزود: در بسياري از استان ها و دستگاههاي اجرايي كشور كارگروههايي براي اجراي اين طرح تشكيل شده و مشاغل قابل اجرا در اين طرح شناسايي شده است.
وي گفت: در اجراي اين طرح اولويت با بانوان شاغل است و بطور كلي اين طرح مشاغلي را شامل مي شود كه از راه دور قابل انجام است و نيازي به حضور فيزيكي فرد در محل كار نيست.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: ما 10 برنامه تحول را در كشور در دستور كار داريم كه مهم ترين عنصري كه اين برنامه ها را محقق مي سازد باور مديران كشور است.
گفتني است معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور در سفر به شيراز در شوراي اداري فارس و كارگروه تحول منطقه 2 كشوري شركت كرده و از چند مركز درماني شيراز بازديد نمود.

 



عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي: رهبري براي همه فصل الخطاب هستند

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: رهبري براي همه ما فصل الخطاب هستند و اختلاف سليقه ها نبايد موجب كدورت ها شود.
به گزارش فارس از شهرستان نور، احمد ناطق نوري جمعه شب در مراسم معارفه بخشدار جديد بلده نور بيان داشت: ما مكلف و موظف به خدمتگزاري به مردم هستيم و هيچ چيز به اندازه خدمت به مردم ارزش ندارد.
وي اظهار داشت: دنيا كوچك و بي ارزش است و پست و مقام ماندني نيست، هر آمدني رفتني دارد و چه خوب است كه عزتمند برويم، مهم چگونه زندگي كردن است.
نماينده مردم نور و محمودآباد در مجلس شوراي اسلامي افزود: بايد تلاش ما براي به دست آوردن رضايت مردم باشد كه رضاي خدا در آن است و با خدمتگزاري عزتي را كه خداوند به ما داده است را حفظ كنيم.
وي يكدلي و انسجام مردم بلده را از امتيازات منطقه براي خدمتگزاري بهتر دانست و گفت: يكدلي و انسجام سبب مي شود كه بتوان بهتر كار كرد و از حاشيه ها به دور بود.
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: امسال سال سياسي است و انتخابات رقابت و مسابقه در ميدان سياست است، نبايد دين و ايمان را فروخت و خوب را بد و بد را خوب جلوه داد و معرفي كرد، خداوند به ضمير انسان آگاه است و تغيير چهره ها فايده ندارد.
ناطق نوري افزود: حرف و حديث هاي بي مورد موجب چركين شدن قلب و كينه مي شود، بايد وحدت را حفظ كرد، هر كس پيرو و شيعه علي(ع) و دوستدار اهل بيت است كينه نمي ورزد.
وي تأكيد كرد: تابع ولايت فقيه باشيد، وحدت را حفظ كنيد و مثل مشت گره كرده جمع شويد كه كارها درست انجام شود.
عضو هيئت رئيسه مجلس رهبري را فصل الخطاب دانست و گفت: رهبري براي همه ما فصل الخطاب هستند و اختلاف سليقه ها نبايد موجب كدورت ها شود چون ما ولايت مداريم و تابع ولي فقيه زمان حضرت آيت الله خامنه اي و بايد در همه حال گوش به فرمان ايشان باشيم.
ناطق نوري در پايان به مسئولان منطقه تاكيد كرد براي توسعه بلده تلاش كنند و ورودي شهر كه پيشاني محسوب مي شود زيباسازي و آراستگي ويژه داشته باشد.

 



فتح قله 8163 متري ماناسلو توسط كوهنوردان زنجاني

دبير هيئت كوهنوردي استان زنجان از فتح قله 8 هزار و163متري ماناسلو، پنجمين قله دشوار جهان توسط كوهنوردان زنجاني خبر داد.
كامبيز بلوري در گفت وگوي اختصاصي با فارس در زنجان با اشاره به اينكه كمپ سوم در ارتفاع 6 هزار و900 متري در روز چهارشنبه هفته گذشته برپا شده بود، اظهار داشت: كمپ چهارم نيز به فاصله يك روز در ارتفاع 7 هزار و450 متري برپا شد.
وي با اشاره به اينكه كوهنوردان گفته بودند كه اگر هوا مناسب باشد روز جمعه براي فتح قله اقدام مي كنند، افزود: طبق برنامه اين صعود امروز انجام شد و كوهنوردان استان زنجان جمعه نهم ارديبهشت پنجمين قله دشوار دنيا را فتح كردند.
اسامي تيم اعزامي براي صعود به قله 8 هزار و163متري، مسعود بيات منش، سرپرست نخست تيم، حسن نجاريان، سرپرست دوم و مربي، علي بيات منش كمك مربي، مجتبي مقدادي، حسين مقدم، كريم بيگدلي و سعيد كريمي اعضاي تيم هستند كه مسعود حميدي نيز به عنوان پزشك، اين تيم را همراهي مي كند.
كوهنوردان استان زنجان صعود به قله ماناسلو را كه پنجمين قله دشوار و هشتمين قله بلند دنيا است، از شهر كاتماندو كشور نپال آغاز كرده اند.
كوهنوردان زنجاني پس از يك سال تمرينات مختلف هفتم فروردين با بدرقه مردم و مسئولان كار خود را براي كسب افتخاري ديگر براي ميهن اسلامي آغاز كردند.
گفتني است، پس از صعود موفقيت آميز قله «موستاق آتاي چين» توسط كوهنوردان زنجان در مردادماه سال 1388، صعود به قله 8 هزار متري ماناسلو كليد خورده است.

 



طلبه بحريني: جلوگيري از تكرار انقلاب اسلامي علت اصلي كشتار مردم بحرين است

يكي از طلبه هاي كشور بحرين گفت: علت كشتار مردم بي دفاع بحرين توسط رژيم هاي آل سعود و آل خليفه جلوگيري از تكرار انقلاب اسلامي ايران در منطقه است.
شيخ «صادق بيهي بحريني» در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا در شهركرد، افزود: افق قيام اسلامي مردم بحرين به دليل روحيه بالاي آنها، نويدبخش پيروزي است و مردم نمي خواهند گامي كه براي انقلاب اسلامي خود به پيش نهاده اند به عقب بازگردانند.
وي گفت:مردم بحرين در اين انقلاب كه ناشي از بيداري اسلامي است، ده ها شهيد داده اند و به خاطر خون شهيدان خويش از انقلاب خود دست برنخواهند داشت.
بيهي بحريني، علت كشتار مردم بي دفاع بحرين از سوي رژيم هاي آل سعود و آل خليفه را جلوگيري از تكرار انقلاب اسلامي ايران در منطقه عنوان كرد و گفت: آنها از بوجود آمدن يك دولت شيعه ديگر در منطقه در هراس هستند و نمي خواهند يك دولت ديگر دوستدار اهل بيت«ع» در منطقه تشكيل شود.
اين پژوهشگر و محقق بحريني گفت: كشتار انقلابيون در بحرين با كشتار انقلابيون در ليبي متفاوت است چرا كه مردم بحرين هيچ وسيله دفاعي ندارند و انقلابيون به وسيله آل سعود و آل خليفه به گونه خصمانه قلع و قمع مي شوند.
وي، با اعتراض به اشغال كشورش توسط نيروهاي نظامي عربستان سعودي و همدستي آنها با آل خليفه در سركوب قيام مردم بحرين، گفت: رژيم سعودي، بحرين را به پادگاني نظامي تبديل كرده و آل خليفه و آل سعود بايد پاسخگوي سركوب تظاهرات مسالمت آميز مردم بحرين و كشتار اين مردم بي دفاع باشند.
اين محقق و پژوهشگر بحريني خاطرنشان كرد: نيروهاي اشغالگر سعودي و آل خليفه با لباس مبدل كادر بيمارستان و پزشكي، مجروحان انقلاب بحرين را به وسيله آمبولانس مي ربايند و سپس جسد شهيد شده آنها را تحويل خانواده هايشان مي دهند.
بيهي بحريني افزود: آل خليفه همه حقوق قانوني مردم بحرين از جمله حق انتخاب و تعيين سرنوشت خود را ناديده گرفته و مردم بحرين امنيت ندارند و جان و مال آنان در خطر است.
وي با انتقاد از سكوت سازمان هاي مدعي حقوق بشر و سازمان ملل متحد در قبال جنايات آل سعود و آل خليفه عليه مردم بي دفاع بحرين، اين سازمان ها را به حمايت از منافع قدرت هاي استكباري متهم كرد.
اين طلبه بحريني، قيام مردم بحرين را «بيداري اسلامي» خواند و گفت: اين قيام هرگز طايفه اي و قبيله اي نبوده و نيست و هيچ اختلافي بين شيعيان و اهل سنت بحرين وجود ندارد.
به گفته وي، راهپيمايي مردم ايران در حمايت از انقلاب اسلامي مردم بحرين بهترين پشتيباني براي انقلابيان اين كشور است و اين حضور، مردم بحرين را براي پيروزي اميدوارتر مي كند.

 



اخبار ادبي و هنري

تقاضاي مستند «روح الله» در سوئيس
پخش مجموعه مستند «روح الله» درباره امام خميني(ره) در سيماي اردوي شبكه جهاني سحر، واكنش قابل توجه يك شهروند سوئيسي را برانگيخت.
به گزارش خبرنگار كيهان، داود اسكندري، مدير شبكه سحر اردو زبان گفت: ايميل يكي از مخاطبان سيما را به خوبي به ياد دارم كه از سوئيس فرستاده و درخواست كرده بود دوبله مجموعه «روح الله» را برايش ارسال كنيم.
وي افزود: او با علاقه و شوق عجيبي كه از لابه لاي نوشته هايش مي شد احساس كرد، بدون هيچ مقدمه اي گفته بود: «اگر اين برنامه را برايم نفرستيد و اين درخواست كارساز نشود، دست برنخواهم داشت و حتي اگر لازم باشد خواهم خواست آن را به عنوان «صدقه» برايم بفرستيد. چون دانستن درباره فيلسوف و رهبر بزرگ جهان اسلام و مردي كه نهضتي عظيم مثل انقلاب اسلامي ايران را به وجود آورد و رهبري كرد، آن قدر ارزشمند است كه [ حاضرم] براي آن «گدايي» هم بكنم و به اين گدايي مفتخر باشم! گفتني است، سريال مستند «روح الله» توسط شبكه المنار وابسته به حزب الله لبنان توليد شده است.
يك فيلمساز: مردن در ايران كابوس شبانه من است!
يك فيلم ساز گفت: كابوس شبانه من اين است كه مبادا در ايران بميرم!
به گزارش خبرنگار كيهان، سعيد اسدي با حضور در برنامه هفت شبكه سوم سيما تأكيد كرد: زماني وحشت اين را داشتم كه مبادا در غرب بميرم. امروز كابوس شبانه ام اين است كه مبادا در ايران بميرم! سازنده فيلم «خيابان بيست و چهارم» ادامه داد: زماني به ايران آمدم كه وصيت نامه سينمايي ام را بنويسم اما امروز فكر مي كنم بايد برگردم و در غرب وصيت نامه سينمايي ام را بسازم. وي افزود: من افول خودم را در ايران نسبت به فيلم هايي كه درخارج از كشور ساختم، مي بينم و كاريش هم نمي توانم بكنم. اينجا تسليم ام.
اسدي گفت: سينماي ايران، سينمايي است كه شما از هلي كوپتر به الاغ مي رسي! سعيد اسدي، يك فيلم ساز متوسط رو به پائين است.
متأسفانه نگاه تحقيرآميز و غيرمنعطف برخي از اهالي سينما به ايران و مخاطب ايراني، يك واقعيت غيرقابل كتمان است.
چندي پيش هم، تهمينه ميلاني با حضور در برنامه هفت، به صراحت مردم ايران و به ويژه جوانان ايراني را عقده اي خطاب كرد.
«سوپرمن» اين بار برضد ايران!
غرب كه تاكنون در توطئه هايش براي غلبه بر انقلاب مردمي ايران، ناكام بوده، اينك دست به دامن شخصيت مشهور «سوپرمن» شده است.
كميك بوك جديدي از سري داستان هاي «سوپرمن»، تحت عنوان «كميك اكشن 900» در آمريكا منتشر شده كه در آن «سوپرمن» به ايران سفر مي كند تا به مخالفان براي غلبه بر حكومت انقلاب اسلامي ايران، كمك كند.
به گزارش فارس، پايگاه خبري «هافينگتون پست» ضمن انتشار اين خبر نوشت: در اين كميك بوك كه قرار است به زودي نسخه سينمايي آن ساخته شود، سوپرمن پس از سفر به ايران متوجه ديدگاه هاي منفي كه نسبت به دولت آمريكا در ميان ايرانيان وجود دارد، مي شود و از آن پس تصميم مي گيرد تا رسما منكر آمريكايي بودن خود شود.
او در ديالوگي با گلايه از سياست هاي خارجي آمريكا، تابعيت آمريكايي خود را منكر مي شود و پس از آن خود را شخصيتي بين المللي معرفي مي كند كه تا ابد براي حقيقت، عدالت و آزادي خواهد جنگيد!
هاليوود به ويژه در سال هاي اخير در فيلم هاي سينمايي خود به طرز صريحي مخالفت با جمهوري اسلامي ايران را ابراز داشته و آوردن «سوپرمن» به ايران بايد آخرين اقدام كارخانه روياسازي هاليوود در اين راستا ارزيابي كرد. با ديدگاه هاليوود، گويي مخالفان پوشالي و توخالي حكومت جمهوري اسلامي ايران، اين بار دست به دامان سوپرمن شده اند! سوپرمني كه قهرمان خيالي مردم آمريكاست!
ابراز نگراني روزنامه صهيونيستي از سروده هاي انقلابي مردم مصر
روزنامه صهيونيستي هاآرتص در تحقيقي درباره ترانه هاي مصري پس از انقلاب مردمي اين كشور با ابراز نگراني از سروده هاي انقلابي مردم مصر مي نويسد: سرودهاي انقلابي خيابان هاي مصر را فرا گرفته است.
روزنامه هاآرتص چاپ رژيم صهيونيستي درتحقيقي طولاني به نام «ترانه هاي مصري پس از انقلاب مردمي» اعلام كرد: انقلاب 25 ژانويه مردم مصر و پيروزي آن موجب تغيير در مسير ترانه ها و سروده هاي مصري ها شده و اكنون اين ترانه ها و سروده ها به لطف تكنولوژي هاي نوين بر زبان جوانان انقلاب مصر جاري است.اين روزنامه از نگراني رژيم صهيونيستي از آينده جريان فرهنگي ابتذالي دوران مبارك در مصر پرده برمي دارد و از رصد دائمي و اجراي تحقيقات و مطالعات درباره عرصه هاي ادبي و هنري و مطبوعاتي مصر توسط اين رژيم سخن مي گويد.اين روزنامه در اين تحقيق با بررسي سروده ها و ترانه هايي كه آنها را جوانان انقلابي مصر سروده توليد كرده اند اعلام مي كند: اين ترانه ها واقعيت هاي سياسي و اجتماعي مصر را بيان مي كند.
روزنامه هاآرتص به استفاده زيركانه جوانان مصري از شبكه هاي مجازي براي پخش و توزيع ترانه هاي خود اذعان كرده و مي نويسد: اين روزها و چه بسا از 25 ژانويه يوتيوب مملو از ترانه ها و سروده هاي حماسي و انقلابي است كه به تمجيد انقلاب مردمي مصر و حمايت از آن مي پردازد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14